SACCSIV – blog ortodox

Banca Românească introduce cardurile cu CIP

Posted in carduri, CIPURI by saccsiv on octombrie 20, 2010

   Citez din articolul Banca Românească introduce cardurile cu CIP:

   Banca Românească a introdus emiterea de carduri prevăzute cu CIP, atât sub sigla VISA, cât şi MasterCard pentru a îmbunătăți siguranța tranzacțiilor efectuate de către clienți.

   În plus, toate cardurile emise vor avea o nouă înfăţisare, banca adoptând cu această ocazie un design unitar.

   Cardurile cu bandă magnetică aflate în posesia clienţilor vor continua să funcţioneze normal pe toată perioada de valabilitate, urmând ca la momentul renînnoirii/ înlocuirii acestora, clienţii să primească un card de tip nou, cu CIP. 

   Banca Românească dispune în prezent de un număr total de 161 de ATM-uri şi 146 de sucursale,  distribuite în toate oraşele importante ale ţării.

   SURSA: Banca Românească

40 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on octombrie 20, 2010 at 1:12 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

    • IOAN said, on octombrie 20, 2010 at 2:14 pm

      O DIRECTIVA UE prevede ca toate BĂNCILE SĂ TREACĂ LA CARDURILE CU CIP PÂNĂ LA 1 IANUARIE 2011. După această dată se vor elibera DOAR CARDURILE CU CIP. Această DIRECTIVĂ UE prevede AMENZI DRASTICE în cazul BĂNCILOR CARE NU VOR RESPECTA LEGISLAŢIA EUROPEANĂ.

      Apreciază

  2. danutza said, on octombrie 20, 2010 at 1:33 pm

    pai, aproape toate bancile au carduri cu cip, asa ca e destul de greu sa scapi. totusi, inca mai sunt banci care nu au carduri cu cip. inca….

    Apreciază

    • danutza said, on octombrie 20, 2010 at 1:37 pm

      era sa ma pacalesc cu cardul unicredit tiriac. noroc ca mi-am dat seama. idem si cu brd.

      Apreciază

  3. Mihai said, on octombrie 20, 2010 at 1:56 pm

    Eu mi-am facut prin mai, cred, la BCR. De neghiob ce sunt. Insa nu l-am mai ridicat si nici nu intentionez sa o fac. Pp. ca si astia pun cip.

    Apreciază

  4. andrei said, on octombrie 20, 2010 at 2:54 pm

    Aoleu,imi poate spune cineva si mie cum arata un card cu CIP ?

    Eu mi-am facut prin luna mai (era obligatoriu pentru a primi somajul )si habar n-am daca ii cu CIP sau nu…cum imi dau seama ?
    E facut la Banca Transilvania,VISA ELECTRON,scrie numele meu si pe spate a trebuit sa dau o semnatura si e ceva ce arata ca o banca,sper ca nu e cu CIP …
    Doamne-ajuta !

    Apreciază

    • andrei said, on octombrie 20, 2010 at 2:56 pm

      e ceva ce arata ca o BANDA nu ca o banca* ,pardon.

      Apreciază

    • danutza said, on octombrie 20, 2010 at 3:28 pm

      cipul se vede. este un patrat metalic cu desenul caracteristic. n-ai cum s a nu-l vezi.

      Apreciază

      • ana said, on octombrie 20, 2010 at 4:16 pm

        Deci nu pot sa cred, a trebuit sa-mi schimb cardul si am primit unul cu patratul acesta metalic. celalalt card nu il avea.

        Apreciază

      • Greta said, on octombrie 21, 2010 at 4:51 am

        @ ana,

        acela ca acela, si la Raiffeisen la fel iti propun, sunt standard, deja se aliniaza toate bancile, dar nu se biometric inca, dar cine poate sa evite, e mai bine sa evite, dar fara panica.
        In schimb, mie motiv de ingrijorare mi se pare deja acesta – Primul bancomat biometric din Europa, instalat în Polonia – „O bancă din Polonia a instalat primul bancomat biometric din Europa, care le permite clienţilor să retragă bani pe baza amprentelor, relatează CNN. Potrivit NewsIn, bancomatul instalat de banca BPS în Varşovia, se bazează pe identificarea unei persoane în funcţie de venele din degete, un sistem dezvolat de compania
        japoneză Hitachi.”

        http://www.romanialibera.ro/actualitate/economie/primul-bancomat-biometric-din-europa-instalat-in-polonia-192728.html

        Apreciază

      • Greta said, on octombrie 21, 2010 at 5:22 am

        @ ana

        acesta e articolul complet, de fapt aici vor sa se ajunga (si tot fac upgrade-uri la noi versiuni pana se va ajunge aici:

        „O bancă din Polonia a instalat primul bancomat biometric din Europa, care le permite clienţilor să retragă bani pe baza amprentelor, relatează CNN. Potrivit NewsIn, bancomatul instalat de banca BPS în Varşovia, se bazează pe identificarea unei persoane în funcţie de venele din degete, un sistem dezvolat de compania
        japoneză Hitachi.

        Potrivit companiei, o rază infraroşie scanează degetul şi detectează reţeaua unică de capilare de sub suprafaţă, care este comparată apoi cu baza de date a clienţilor băncii pentru a stabili identitatea persoanei. „Aceasta este o tehnică mult mai de încredere decât folosirea amprentelor”, a spus Peter Jones, directorul pentru soluţii de securitate în Europa al Hitachi. „Testele noastre arată că rata acceptării greşite este de una la un milion – la fel de mare ca scanarea irisului, care este considerată în general cea mai sigură metodă”, a adăugat el.

        Spre deosebire de amprente, care pot lăsa urme şi pot fi copiate, venele din deget sun imposibil de reprodus, pentru că sunt sub piele, potrivit lui Jones. „Şi înainte să întrebaţi, nu, nu funcţionează cu degete care au fost tăiate” a adăugat el. BPS intenţionează să instaleze astfel de bancomate la fiecare dintre filialele sale până la sfârşitul anului.”

        http://www.romanialibera.ro/actualitate/economie/primul-bancomat-biometric-din-europa-instalat-in-polonia-192728.html

        Apreciază

  5. ady said, on octombrie 20, 2010 at 3:25 pm

    Bai, imi expira si mie luna asta la Brd, mi-au zis sa vin dup 23, nu pot sa aleg vechea varianta? Acestea noi, sunt toate cu cip? Ce fac in afara sa nu il iau?

    Astept raspuns, Saccsiv, sau oricine

    Apreciază

    • danutza said, on octombrie 20, 2010 at 3:29 pm

      toate cardurile brd noi au cip. ei sunt f mandrii de asta. nu poti primi fara cip. daca nu-l vrei, spune-le. poti sa te lipsesti de el? ai grija. Doamne-ajuta!

      Apreciază

    • daniel said, on octombrie 22, 2010 at 9:32 am

      Banc postul inca mai are carduri fara cip, nu stiu pentru cat timp, dar mi-au facut unul anul asta pentru salariu si e in regula

      Apreciază

  6. ady said, on octombrie 20, 2010 at 3:54 pm

    PP ca pot opta pt alea vechi, voiam sa mai intreb cip-ul asta nu e totuna cu cip-ul biometric,nu? sau tot……..lepadare e?

    Apreciază

  7. ady said, on octombrie 20, 2010 at 3:57 pm

    Saccsiv, te rog, recomand fa un articol cu cip-ul de pe card, daca e tot biometric, actele tu le iei de bunavoie, dar trebuie sa renunt la card?

    Apreciază

    • danutza said, on octombrie 20, 2010 at 5:03 pm

      din cate stiu eu, nu e cip RFID, adica biometric, ca nu contine datele tale personale. dar…tot cip este. acum, daca ai duhovnic, vorbeste cu dansul. daca nu, incearca sa iei legatura cu man Petru Voda, desi stiu raspunsul domniilor lor. mai este si constiinta la indemana. faptul ca nu am stiut, nu prea ne scuteste de judecata ( vezi par Paisie), dar e bine ca nu era cipul rfid sau, mai rau, pecetluirea, ca atunci ar f i fost f f grav.asta e parera mea. altii, mai intelepti poate iti vor spune altceva. important este sa fii pe calea adevarului-calea lui Hristos. Doamne-ajuta!

      Apreciază

      • tataia said, on octombrie 25, 2010 at 12:22 am

        Danutza acum nu face confuzii. RFID inseamna una si biometric inseamna alta. RFID vine de la Radio Frequency IDentificiation si inseamna identificare prin radio frecventa, adica cipul poate fi citit de la o anumita distanta prin metode radio. Biometric se refera insa la faptul ca acel cip contine date biometrice (imaginea faciala digitizata, amprentele digitale, imaginea digitizata a retinei etc). Evident ca cipul din cardul bancar NU este biometric deoarece nu ti-a prelevat nimeni amprentele sau scanat retina pentru a-ti face acel card. Dar are totusi NUMELE tau pe el ceea ce nu e foarte bine, si dupa cum probabil ai vazut ca deja multe banci fac reclama la posibilitatea de a avea un card personalizat, care sa nu mai aiba doar culorile bancii pe el ci o fotografie a ta, a copiilor a familiei tale etc, ceea ce imi pare mai grav. Cred ca este si acesta o etapa de a obisnui cetateanul cu actul de identitate cu CIP. Cit despre faptul de a fi sau nu RFID cipul din cardul bancar pot afirma ca cel putin eu cred ca in momentul de fata la marea majoritate a bancilor, cipul este doar din acela cu contacte si nu RFID, adica nu poate fi citit de la distanta ci doar prin contactele acelea aurite care formeaza acel dreptunghi caracteristic ca la o cartela de telefon. AM mai afirmat undeva ca cipul din cardurile bancare nu este RFID si am fost contrazis de cineva care sustinea ca la ING poti deschide usa de la banca dupa o anumita ora cu cardul doar apropiindu-l de cititor deci cipul trebuie sa fie RFID/contactles (de fapt mai bine zis e si RFID si are si contacte, tot asa cum si cardurile cu cip au in continuare si banda magnetica). Da, asa o fi nu zic nu, dar asta e valabil la ING. Chiar si aseara am vazut o reclama la TV la cardul BRD cu CIP contactless, deci si BRD-ul se lauda cu asa ceva. Restul de banci insa cred ca in mare majoritate au carduri cu CIP normal doar cu contacte nu si RFID/contactless. Si mai am impresia ca singura banca care are carduri care inca nu au cip deloc este bancpost, dar se va „remedia” si acest lucru probabil de la 1 ian insa.

        Apreciază

  8. ady said, on octombrie 20, 2010 at 4:21 pm

    Ce fac, renunt la salariu? Multa lume ia salariul pe card la Brd? Ce sa fac? sa il ridic si sa il distrug? sau nu il mai ridic? va rog ajutati-ma

    Apreciază

    • G-man said, on octombrie 21, 2010 at 1:00 pm

      ady , mijloace legale sunt (vezi deciiza curtii din 2009 , are saccsiv un link cu cerere tip) , dar ajutorul ti-L da Mantuitorul pentru ca problema (modul de rezolvare ) devine personala , la locul fiecaruia de munca …sunt manipulari si abuzuri diferite , ajutorul in vei primi daca il ceri .
      vb din experienta , am scapat de card dupa 3 luni de la cerere (rugaciune ) , pentru un asa de mare pacatos ca mine acest ajutor primit de la Domnul si timpul atat de scurt in care problema s-a rezolvat ( nu mai am legatura cu nici o banca .. nici cea de servici ) , aduc lauda Domnului nostru Iisus Hristos si tuturor sfintilor care m-au sustinut.

      Apreciază

  9. iulia said, on octombrie 20, 2010 at 4:39 pm

    Cunosc persoane care au renuntat la cardul pentru salarii si ridica banii din cont,la BCR.

    Apreciază

  10. andrei said, on octombrie 20, 2010 at 4:45 pm

    Acum observ ca cardul meu are pe spate lipita o banda patrata cu o pasare pe ea,oare acela o fi cipul ? Maine pun un link cu o poza si v-as ruga sa va dati cu parerea,oricum doar o luna m-am folosit de el,din iulie nu m-am mai folosit si vad ca in decembrie 2010 expira, daca e cu CIP chiar maine o sa-l rup in bucatele si la gunoi cu el ca oricum nu imi foloseste la nimic,poate mai am doar cativa lei pe el.

    Apreciază

  11. ady said, on octombrie 20, 2010 at 4:50 pm

    Am vorbit la brd si toate sunt cu cip , pe 25 ar trbui sa il ridic pe cel nou, sa merg si sa le spun sa nu mi-l mai reinoiasca?

    Apreciază

    • danutza said, on octombrie 20, 2010 at 5:05 pm

      daca e de card de salariu, ai solutii. eu am refuzat 2 carduri ( ba chiar 3, daca ma gandesc ca si raiffeisen are asemenea carduri). cerceteaza si roaga-te sa te lumineze bunul Dumnezeu!

      Apreciază

  12. Mihai said, on octombrie 20, 2010 at 5:03 pm

    Stiam ca au cip dar din ignoranta am zis ca nu e biometric cand mi-am facut cardul la BCR. Repet, nu l-am ridicat, nu l-am vazut niciodata. Credeti ca ar fi mai bine sa ramana chestiunea asa, sau trebuie neaparat distrus? Oricum nu o sa ma folosesc niciodata de el. Imi trebuia pt comisioane ca eram agent de asigurari. Am renuntat si la activitatea asta, numai sa nu am de a face cu cardul respectiv.

    Apreciază

    • danutza said, on octombrie 20, 2010 at 5:08 pm

      eu am spus ca l-am distrus pentru ca nu-mi convenea sa fie numele meu langa cip, dar nu e o regula. a fost pur si simplu o relatare a experientei mele. fiecare face cum crede. important este sa avem opozitie fata de orice act de identitate cu cip sau urmarire electronica ( vezi e romania). mai sunt 2 zile in care sa scriem la legislatie@mai.gov.ro sa ne exprimam parerea fata de aceste acte!!!

      Apreciază

  13. Mihai said, on octombrie 20, 2010 at 5:06 pm

    poate ma lumineaza si pe mine cineva…?

    Apreciază

  14. Marturiseste said, on octombrie 20, 2010 at 7:43 pm

    In timp ce cumparam dintr-un magazin ceva, am fost martor la doua tranzactii cu cardul, la niste oameni care erau in fata mea. Unul din ei a achitat cu un card fara cip si vanzatorul a trecut cardul prin partea laterala a aparatului de citit carduri, iar al doilea avea card cu cip care semana perfect cu o cartelela telefonica Romtelecom pentru telefoanele publice, daca se mai fabrica in felul asta. La cardul cu cip s-a facut altfel operatie si anume, in aparatul cititor de card, a fost introdus in partea de jos a acestuia, exact ca la telefoanele publice.
    Asta a fost ceva nesemnificativ.
    Ce mi-a starnit neliniste cu adevarat a fost ceea ce s-a intamplat la final. Cel care a achitat cu card fara cip a trebuit sa semneze pe o chitanta cum ca ar fi de acord cu suma care i-a fost extrasa din cont. Nimic suspect pana in prezent. La cel de-al doilea, cand a fost scoasa chitanta, s-a oferit sa semneze, dar vanzatorul i-a precizat ca nu este nevoie de semnatura lui si i-a aratat pe chitanta cum scria expres lucrul acesta, pentru ca el avea card cu cip.
    Atunci am stat si am gandit ca daca nu are nevoie de semnatura, e foarte probabil ca o semnatura electronica sa fie inclusa in acel cip. Deci e grav. Foarte grav as zice. Dar nu sunt sigur e acest lucru daca este asa. Poate doar CNP-ul este trecut acolo plus alte date personale, de nu mai este nevoie de semnatura pe chitanta. Totusi… nu miroase a bine.

    Bancile bineinteles vor prezenta partea pozitiva:
    „La cardurile cu cip securitatea este sporita si nu mai este nevoie de semnatura dumneavoastra in acest fel economisind si timp pretios” (de parca o secunda, doua, cat iti ia sa faci semnatura, inseamna timp pretios).
    Oricum ar fi… Nu cred ca e bine.
    Dumnezeu sa ne ierte.

    Apreciază

  15. Marius8eu said, on octombrie 20, 2010 at 10:12 pm

    Eu am 3 carduri si nu mai folosesc niciunul. Cand primesc salariul a doua zi ma duc si ridic banii din cont si nu la bancomat. Intradevar se asteapta putin la coada, completezi cererea de extragere numerar si platesti taxa pt. ca iti opereaza in cont.

    Doamne Iisuse Fiul Lui D-zeu miluieste-ma pe mine pacatosul si pe toata lumea.

    Apreciază

  16. Mihai said, on octombrie 21, 2010 at 8:56 am

    diferenta e ca inca iti mai poti lua un sim fara sa il inregistrezi pe numele tau. INCA! in Italia, spre exemplu, nu mai poti avea acest priviligiu si inca de cativa ani. Chiar si prepay-urile trebuie inregistrate. Doamne ajuta!

    Apreciază

  17. ? said, on octombrie 21, 2010 at 9:04 am

    toti cei care vor sa renunte la carduri, au solutia cea mai buna, prezentata de Marius8eu…

    mergeti si faceti cerere de extragere de numerar, completati suma necesara, si primiti banii la ghiseu…dureaza doar cateva minute in plus…dar unde ne grabim?

    in rest, cardurile taiate in bucati cu foarfeca si tinute amintire si eventual, mergeti cu ele asa taiate cand va cer „bancherii” sa va prezentati pentru a va face carduri noi, sa le aratati ce fel de carduri ne plac noua…din alea cu franjuri :))))) sunt curios ce figuri vor face…

    Doamne ajuta!

    Apreciază

  18. Constantin Gosman said, on octombrie 21, 2010 at 10:55 am

    Oameni buni, este bine ca va preocupa viitorul vostru vesnic, dar inca nu este nici un pericol atita timp cit mai functioneaza tranzactiile cu bani lichizi.
    Cind semnul va fi introdus in corpul uman, pe mina dreapta sau pe frunte, cred ca va disparea banii lichizi si toate facturile si alte cumparaturi vor fi retinute dintr-un cont care va putea fi citit cu aparatura destinata acestui lucru.
    Nimeni nu va mai fi platit cu bani lichizi, nici salarii, nici pensii, nici produsele care le vei vinde la piata.
    Nici la biserica nu vei mai plati acatiste, sau pomelnice cu bani lichizi, pentru ca nu vor mai fi.
    Dar indiferent de ce se va intimpla, paziti-va si nu acceptati nici un implant de acest fel in organism, in cele doua puncte.
    Tinind cont de marimea cip-ului, la un adica ti-l poate planta si intr-o campanie de vaccinare, dar pentru ca este vorba de a cumpara sau vinde, cred ca obligatoriu vei fi in cunostinta de cauza.

    Apreciază

    • saccsiv said, on octombrie 21, 2010 at 11:22 am

      Constantin Gosman

      Cum poti spune inca nu este nici un pericol atita timp cit mai functioneaza tranzactiile cu bani lichizi.”?

      Apreciază

  19. RoHistory said, on octombrie 21, 2010 at 2:37 pm

    Numele posesorului cardului este scris si pe cardurile bancare vechi. La acestea informatia este scrisa pe banda magnetica a cardului pe 3 trackuri sau piste. Este acelasi principiu ca la vechile magnetofoane sau casetofoane. Numele titularului nu este incadrat de nici un grup de cifre care pot avea o semnificatie simbolica de ordin malefic, si este scris pe pista 1 (track 1) al acestei benzi magnetice.
    Mai multe informatii despre cardurile stil vechi (magnetic stripe) si formatul informatiei scrise pe acestea gasiti aici:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Magnetic_stripe_card#Financial_cards
    Deci pe cardul bancar clasic apare doar numele posesorului scris pe card vizibil cat si pe banda magnetica. Nu sunt stocate informatii biometrice. Restul informatiilor personale sunt in bazele de date ale bancii.

    Din punctul de vedere al libertatii individulale ele ar putea deveni un pericol daca persoana care detine cardul ar deveni un oponent al regimului, un dizident, sau mai nou, sa fii considerat un „terorist”.
    Atunci cand cardul este folosit se inregistreaza la banca data, locatia bancomatului si eventual operatiile bancare facute cu cardul.
    Deci un guvern ar avea la dispozitie locatia ta la o anumita data. De asemenea iti poate bloca accesul la bani.

    Apreciază

    • tataia said, on octombrie 25, 2010 at 5:25 pm

      @RoHistory Nu vad de ce ar trebui sa fie numele incadrat de un grup de cifre pentru a fi cardul malefic. Poate referirea cu 666 poate fi si alegorica. Asocierea identitatii UMANE cu un CIP digital este in sine malefica. Dar sa incepem cu inceputul. Primele carduri nu aveau nici banda magnetica ci erau doar imprimate in relief datele cardului (numar de card, data expirarii, numele posesorului) pentru a putea imprima chitante cu acest card cind era pus intr-un dispozitiv special. Apoi au aparut cele cu banda magnetica, apoi cele cu cip cu contacte. Apoi cele cu cip contactles…apoi….Prima generatie (acelea fara banda magnetica) reprezentau tehnologia hirtiei si a tiparului care eu personal cred ca este putin sau chiar deloc malefica. Apoi cele cu banda magnetica reprezinta generatia tehnologica a electronicii analogice si a inregistrarii pe banda magnetica. „Vechile” magnetofoane sau casetofoane cum spui tu dar sincer nu stiu de ce „vechile” ca pentru mine sint cit se poate de actuale. Si acum ascult casete, inregistrez pe casete, filmez pe casete etc. AM refuzat sa trec la CD, DVD mp3 player si alte prostii. O banda magnetica sau mai pe larg un mediu magnetic (de exemplu Hard Disk Drive-ul calculatorului) pot stoca date digitale dar ele de fapt le stocheaza tot in format analogic. Aceste date au nevoie sa fie MODULATE pentru a putea fi stocate pe un mediu magnetic pentru ca acesta este insasi modul de functionare a stocarii magnetice. Personal cred ca tehnologia acesta a electronicii analogice ar putea fi malefica dar categoric nu atit de malefica ca cea digitala, care permite control complet asupra tuturor operatiunilor. Si in final Cardurile cu CIP reprezinta generatia tehnologica a electronicii digitale care ESTE malefica. Tranzitia de la analogic la digital a inceput prin anii 90. Primul efect al inceperii acestei tranzitii a fost acela ca posesorii de „antene parabolice” de pe atunci au observat ca pe zi ce trece acestea le devin din ce in ce mai inutile deoarece, daca pina atunci puteau receptiona „la liber” sute de posturi de pe multi sateliti in format analogic, rind pe rind acestia au incetat emisiunile analogice si le-au inlocuit cu emisiuni digitale encriptate unde era nevoie de abonament si de un card de decodare a postului respectiv. Apoi casetele audio au fost inlocuite de CD-uri. Apoi casetele video de DVD-uri. Apoi walkmanul de mp3 player. Apoi televizorul CRT cu LCD. Apoi aparatul foto cu film de cel digital. Apoi camera video cu CARD de memorie in loc de caseta. Apoi cinematograful digital in loc de cel pe pelicula. Cind se va termina acesta tranzitie? Cind toata lumea va avea implantate cipuri. Cind granita intre om si masina nu va mai exista. Acesta este visul elitelor. Omul a fost creat dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu. Asta uita multi. Dar omul ce a creat dupa chipul si asemanarea sa? Dupa mine creatia umana cea mai apropiata de chipul si asemanarea omului este computerul. Dar este o asemanare extrem de subreda. Ma rog atit a reusit omul. Computerul seamana doar cu omul lipsit de Dumnezeu, cel care s-a lepadat de duhul sfint primit la botez. Adica seamana cu un om care nu SIMTE, nu are sentimente ci doar FUNCTIONEAZA. (Acum trebuie sa maninc, acum sa dorm, acum sa merg la servici, acum la banca, trebuie sa progremez masina la service pentru revizie, sa nu uit de intilnirea de afaceri de luni, etc, etc.)Acesta este siretlicul. Sa iti pui identitatea ta de om ceat dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu intr-un CIP digital asa cum sint cele de care sint pline computerele, telefoanele mobile etc, etc. Adica sa te faci egal cu computerul, sa iti incredintezi toata fiinta ta umana, tehnologiei. Acesta reprezinta DECADERE din starea de fiinta umana libera din stare de OM creat dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu.

      Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.