Inca un TRASEU EMBLEMATIC: In 1960 era infiintata la Iasi o uriasa Intreprindere de Prelucrare a Lemnului / Dupa privatizarea din 1991 primeste numele de Moldomobila / In 2015 intra in faliment / Acum va fi demolata iar in locul ei se va construi un Kaufland
Sursa: http://turistiniasi.blogspot.com/2019/12/fabrici-si-uzine-infiintate-din-vremea.html
Întreprinderea de Prelucrare a Lemnului IPROFIL a fost înființată în anul 1960. Aici se fabrica mobilă de lux din lemn masiv pentru export dar și mobilă de PAL de larg consum.
În anul 1963 s-a mai înființat o secție la Pașcani.
În 1991, după privatizare, a primit numele de SC Moldomobila SA.
În 2011 fabrica a intrat în incapacitate și s-a hotărât reducerea numărului de angajați de la 3.000 de salariați la 200.
La acea vreme fabrica era evaluată la 20 milioane euro și avea o suprafață de 12,8 hectare de teren.
În anul 2015 Moldomobila a intrat în faliment și din 2016 se încearcă valorificarea terenului pe care se află halele fabricii.
Adresa – str. Bucium Nr. 34
Sursa: https://iscoada.com/arhive/arhiva-in-tranzitie-fotografiile-abandonate-de-la-i-p-l-iasi/
[…]
Fabrica are o istorie lungă în locul în care se găsește și astăzi, prima fabrică de mobilă din orașul Iași începându-și activitatea încă din anul 1928. Ministerul Industriei Lemnului a preluat vechea fabrică în 1960 și a transformat-o în Întreprinderea de Prelucrare a Lemnului Iași. (Fig. 1)
Această transformare i-a adus diverse îmbunătățiri, anume dezvoltarea infrastructurii și a producției prin tehnologii moderne. În 1980 acest progres a făcut ca I.P.L. să fie recunoscută pentru calitatea produselor sale, vândute în toată țara. Standardul era atât de înalt încât un procent de 80% din producția totală de mobilă fabricată la Iași era destinată exportului. (Fig. 2)
Timp de treizeci de ani, ea a fost cea mai productivă și de succes fabrică de mobilă din țară, dar prăbușirea vechiului regim a coincis cu începutul unui declin lent.
[…]
Kaufland România pregătește o mutare de proporții. O fabrică românească va fi demolată, iar în locul său va apărea o unitate a gigantului german prezent pe piața locală, Kaufland.
Comentariu saccsiv:
Doar alte cateva exemple:
Fabrica de zahăr din Luduș va fi închisă de proprietarii francezi. Angajații vor fi concediați
Inchiderea ultimei fabrici de sticla din Romania, ce functiona continuu de … 400 de ani
Dacă nu ar fi fraieri pe lumea asta producătorii de armament americani ar da faliment. Nu a fost suficient ca am dat 4 miliarde pe baterii patriot care nu au venit…mai dam si pe rachete…
https://www.bursa.ro/mapn-solicita-parlamentului-aprobarea-pentru-achizitia-a-200-de-rachete-pac-2-gem-t-02944155
Tate de tot…
ApreciazăApreciază
https://www.libertatea.ro/stiri/romania-cumpara-rachete-javelin-din-sua-costul-estimat-este-de-80-de-milioane-de-dolari-4746973
ApreciazăApreciază
Scenariu identic in mun. Carei, jud. Satu Mare
Intreprindere Mobicrasna, privatizata apoi demolata si in locul ei, careienii merg acum la shopping la Kaufland. Fabrica facea mobila de calitate si produsele respective luau calea Scandinaviei in special dar si Germania si Tarile de Jos. Persoanele care au facut chestiile respective erau si sunt interesante.
ApreciazăApreciază
https://t.me/DanDiaconu/3494
ApreciazăApreciază
Sa nu o votati pe dansa …..care vreti sa mergeti la vot si nici cu AUR ,pe langa PNL si PSD . Am vazut ce le poate pielea in 30 de ani .
https://www.activenews.ro/stiri/Crestin-New-Age-ista-Diana-Sosoaca-injura-popimea-si-site-ul-ActiveNews-cu-MANDALA-Samanului-Serghei-Danisin-sub-cap.-Un-PREOT-ORTODOX-vine-cu-noi-detalii-legate-de-HOLISTIC-FEST-A-fost-o-manifestare-SATANISTA-VIDEO-186219
ApreciazăApreciază
Trasee masonice
https://vigilantcitizen.com/sinistersites/sinister-sites-quinta-da-regaleira-the-occult-palace-built-for-masonic-rituals/
ApreciazăApreciază
ApreciazăApreciază
Pai , ce facusi Putinica ? De-asta esti ?
https://www.activenews.ro/stiri/Rusia-se-indreapta-cu-pasi-repezi-spre-digitalizarea-banilor.-Putin-Blockchain-ul-si-monedele-digitale-sunt-viitorul-186233
ApreciazăApreciază
In contrapartida. Pe langa falimentul intentionat, sau nu, al multor fabrici de mobila infiintate inainte de 1989 sau dinainte de razboi, au aparut si unele noi in locuri neasteptate, pe la tara, la baza fiind ateliere de mobila. Se descurca, cu marea competitie.
ApreciazăApreciază
Despre fapte, idei mentionate in cartea „Cursul de supravietuire ortodoxa” – Sfantul Serafim Rose, si care sant vehiculate in prezent: „nu veti avea nimic si veti fi fericiti”, depopulare, orase de 15 minute, rolul stiintei…
Cartea se gaseste pdf pe net la liber.
=================================================
[citate din carte]
„In acest început de modernitate, în secolul al XIIIlea,
găsim toate semințele mentalității moderne. Iar istoria
modernă înflorește logic din aceste semințe. În esență, ea poate
fi rezumată ca o căutare a unui nou creștinism, mai bun decât
Ortodoxia, mai bun decât creștinismul Sfinților Părinți pe care
ni l-a dat Hristos.
Mai târziu, acesta va lua forme care trec prin ateism și prin
tot felul de credințe neobișnuite, dar în esență rămâne aceeași
căutare, iar sfârșitul lumii va fi creștin, deoarece Antihristul le
va da lor o nouă religie, ceva ce nu va fi ceva străin de creștinism.
Nu va fi un fel de păgânism, ci va fi ceva pe care toată lumea îl
va accepta drept creștinism, dar va fi anti-creștin. Un înlocuitor
pentru creștinism care neagă tocmai esența creștinismului.
Și acesta este motivul pentru care istoria principală a
revoltei împotriva lui Hristos nu este cu nimic mai prejos
decât apostazia de care vorbește Sf. Pavel. Nu va fi prin
mijloacele persecuției, cum s-a întâmplat la începuturi, ci
prin preluarea creștinismului și modificarea lui astfel încât
nu va mai fi creștinism. Din acest motiv numim „dezvăluirea
tainei fărădelegii” evenimentul ce pregătește venirea lui
Antihrist.”
“În vremurile contemporane, cunoașterea științifică este
resimțită ca fiind ceva de o greutate aproape insuportabilă
pentru oameni. Mulți simt că ascensiunea științei moderne are
drept obiectiv ultim înrobirea totală a omenirii. Chiar și astăzi
avem profesori serioși în universitățile americane care predau
ideea că omul este complet supus determinismului și că oamenii
de știință trebuie să guverneze în viitor. Ei cred că în viitor vei
putea pune un mic calculator în buzunar și îl vei conecta la
creier, iar când cineva va întreprinde un act considerat antisocial,
adică împotriva a ceea ce liderii doresc, vor primi un
impuls de la creier atât de dureros, încât se vor opri din ceea ce
fac.”
„Raționalismul scolastic a pus însă stăpânire în așa măsură pe mințile apusene,
încât toate silogismele scolastice fie că erau bazate pe Scriptură,
fie pe Aristotel, aveau valoare egală. Astfel, teoriile cu privire
la faptul că pământul se mișcă sau rămâne fix au căpătat statut
de dogmă. Prin comparație, Ortodoxia distinge cu atenție între
adevărurile de credință – dogmele – de cele exterioare, care
sunt deschise la diferite interpretări și speculații.
În Hexaimeron, Sfântul Ambrozie, Sfântul Vasile cel
Mare și ceilalți Sfinți Părinți au foarte mare grijă să distingă
între ceea ce este revelat de Dumnezeu și ceea ce reprezintă
doar speculația oamenilor. Ei spun că nu este important să
speculăm cu privire la cum au ajuns să se petreacă lucrurile, ce
se mișcă, ce rămâne nemișcat, cum pot fi explicate cometele.
Toate acestea sunt secundare și nu au niciun efect asupra
credinței noastre.”
„Textele științifice ale Renașterii sunt pline de misticism
platonic și pseudo-creștin dar și de convingerea că în sfârșit
misterele universului sunt descoperite. Înainte de Evul Mediu, în
vremurile creștinismului tradițional, în Bizanț, în Apus înainte
de schismă, în Rusia și în alte culturi ortodoxe, nu exista această
dorință de a dezvălui tainele universului, deoarece Dumnezeu
ne dăduse suficientă cunoaștere pentru mântuirea noastră. Știm
că există multe aspecte ale universului pe care nu le înțelegem,
dar știm destule pentru a ne mântui sufletele.”
„Apoi în 1534 au apărut anabaptișii, care erau împotriva
botezului în copilărie, deoarece fiecare persoană trebuie să știe
ceea ce va deveni și ceea ce primește. Anabaptiștii au făcut o
revoltă armată în Munster, proclamând orașul drept Noul
Ierusalim. Majoritatea luteranilor au părăsit orașul, care avea pe
atunci o populație de 10.000 de locuitori, locul fiind împânzit
apoi cu anabaptiștii veniți de peste tot. Aceștia au atacat
mănăstirile și bisericile jefuindu-le, după care, într-o singură
noapte, au distrus toate picturile, statuile și cărțile din catedrala
catolică.”
„Abolirea proprietății private asupra banilor, restricțiile
împotriva proprietății private asupra hranei și adăpostului
erau văzute ca fiind primii pași către o stare în care … totul va
aparține tuturor iar distincția dintre al meu și al tău va dispărea.”
Bockelsen însuși a pus problema astfel: „Toate lucrurile vor fi la
comun, nu va mai exista proprietate privată și nimeni nu va mai
munci, ci doar va avea încredere în Dumnezeu.”
„Noi, în aceste părți, trăim într-o neliniște blestemată din
cauza felului în care mișcarea anabaptistă s-a inflamat. Pentru
că într-adevăr s-a aprins ca un foc. Nu cred să existe măcar un
sat sau un oraș în care această flacără să nu mocnească în ascuns.
Susțin comunismul bunurilor, ceea ce are drept consecință că
toți aceia care nu au nimic vin în număr mare.”
„„În timpul ultimelor săptămâni ale asediului purtat de
episcopul catolic, Bockelson [seful anabaptistilor] a desfășurat la toată capacitatea tehnicile de teroare. La începutul lui mai orașul a fost împărțit pentru scopuri administrative în 12 secțiuni, iar pentru a le conduce a fost numit un ofițer regal cu titlul de duce și o forță armată compusă din 23 de persoane.”
Le era interzis pentru totdeauna să își părăsească
secțiunile astfel încât să nu se poată revolta împotriva regelui.
„S-au dovedit suficient de credincioși și au dezlănțuit o
teroare necruțătoare împotriva oamenilor simpli … Orice om
care încerca să părăsească orașul și era descoperit, sau care
îl ajuta pe altul să facă asta, sau îl critica pe rege și politicile
sale, era decapitat pe loc. Aceste execuții erau în cea mai mare
parte făcute de regele însuși, care afirma că ar face bucuros
asta cu fiecare rege și principe. Uneori, trupurile oamenilor
erau sfârtecate iar bucățile erau dispuse în locuri la vedere ca
o avertizare pentru ceilalți. Spre mijlocul lui iunie, astfel de
practici aveau loc aproape zilnic.””
[Sec 18 – Revolutia franceza ]
„Dar în gradele superioare ale Iluminatilor, acela de Cavaler Scoțian sau de Preot, noi trebuie să știm cum să facem din evanghelia lui
Hristos evanghelia noastră, iar din religia sa o religie a naturii,
iar din religie, rațiune, moralitate și Natură să facem religia
și moralitatea drepturilor omului, a egalității și a libetății…”
“„Dacă ar fi să reducem la o formulă simplă scopurile
Iluminatilor, ele ar arăta astfel:
Abolirea Monarhiei și a tuturor guvernelor legitime
Abolirea proprietății private
Abolirea dreptului de moștenire
Abolirea patriotismului
Abolirea familiei (i.e. a căsătoriei și a întregii moralități,
instituirea educației comune pentru copii)
Abolirea tuturur religiilor.””
“La un nivel mai profund a existat un plan foarte puțin
cunoscut de depopulare. Raportul Comitetului de Siguranță
Publică, 8 august 1795. Stați liniștiți, Franța are suficientă hrană
pentru 12 milioane de locuitori; tot restul (12 milioane) vor
trebui să fie omorâți. După asta nu veți mai suferi după pâine.”
(Barruel IV, p.335)”
“Babeuf a fost un discipol al lui Weishaupt și era adeptul
ideilor comuniste ale lui Robespierre. Depopularea era „marele
secret” al Terorii (despre care se spune că a curmat un milion de
vieți). Babeuf a organizat propria sectă masonică pentru a duce
la îndeplinire programul „egalității”.”
“Plecând de la premisa că toată proprietatea este furt,
s-a decis ca procesul cunoscut în limbajul revoluționar drept
expropriere să aibă loc. Cu alte cuvinte, toată proprietatea
trebuie smulsă prin forță de la proprietarii actuali – prin forța
gloatelor înarmate. Dar Babeuf, în timp ce pleda pentru violență
și tulburare ca mijloace pentru atingerea unui obiectiv, nu dorea
sub nicio formă ca anarhia să devină o stare permanentă. Statul
trebuia menținut – și nu doar menținut, ci trebuia să devină
absolut, singurul furnizor al lucrurilor de necesitate pentru
viață. «În sistemul meu de Fericire Comună, nu doresc să existe
niciun fel de proprietate individuală. Pământul aparține lui
Dumnezeu, iar roadele sale aparțin tuturor oamenilor», scria
Babeuf. Un alt babeuvist, marchizul d’Antonelle, fost membru
al Tribunalului Revoluționar, a exprimat aceeași idee cu alte
cuvinte: Comunismul este singurul sistem drept; fără această
stare de lucruri nu poate exista o societate pașnică și cu adevărat
fericită.””
„Până în aprilie 1796, planul revoluției era complet și
celebrul Manifest al Egalilor era gata de a fi publicat.”
“Noi tânjim după ceva mai sublim
și mai echitabil: Fericirea Comună și Comunitatea Bunurilor.
Fără proprietate privată asupra pământului! Pământul să nu
mai aparțină nimănui! Dorim împărțirea comună a roadelor
pământului: ele trebuie să aparțină tuturor.”
„Iar întreaga revoluție, care debutează cu proclamarea
drepturilor omului și cu impunerea egalității prin
masacre sângeroase și depopulare deliberată, proclamarea
comunismului și venirea la putere a unui conducător care dorea
să fie conducătorul lumii, toate acestea, așadar, sunt o repetiție
pentru viitoarea împărăție a lumii acesteia.”
[sec 19, revolutii si contrarevolutii, apare si stiinta pe teava]
Știința și religia
„Să adoptăm punctul de vedere religios, însă unul
mai elevat și mai cuprinzător decât oricare dintre cele pe
care omenirea le-a avut deja. Câtă vreme știința își va păstra
caracterul ateu, considerat fundamental pentru ea, știința
nu va da expresie facultății omului de a cunoaște succesiv și
progresiv legile prin care Dumnezeu guvernează lumea: pe
scurt, planul providențial. Niciuna dintre descoperirile pe
care ateismul, atunci când este amenințat, se bazează nu va
putea scăpa de formula: Așa se face Dumnezeu cunoscut.”
„Nu, domnilor, nu este destinul științei, așa cum
par să creadă mulți, să fie dușmanul veșnic al religiei și să
restricționeze constant domeniul religiei pentru ca într-o zi
să o deposedeze cu totul. Dimpotrivă, știința este chemată să
extindă și să întărească în mod constant religia, din moment
ce fiecare avans al științei oferă omului o perspectivă mai
amplă asupra lui Dumnezeu și a planurilor sale pentru
omenire.”
„Întrevedem o vreme, nu foarte îndepărtată, când
științele, eliberate de influențele dogmelor critice și văzute într-o
manieră mai largă și mai generală decât sunt văzute astăzi, nu
vor mai fi considerate a fi inamicele religiei, ci mai degrabă vor
fi privite ca mijloace prin care oferă minții umane accesul la
cunoașterea legilor prin care Dumnezeu guvernează lumea, la
planul providențial.”
Religia viitorului
„În timp ce proclamăm că religia este menită să-și
impună domnia asupra societății, negăm la fel de hotărât
că vreuna dintre instituțiile religioase din trecut ar trebui
reînființată. Ar fi ca și cum am spune că îndreptăm societatea
spre vechea stare de război sau sclavie. Proclamăm un nou stat
moral și politic. Acesta este la fel de bine religios, dar nou:
pentru noi, religia, politica și morala nu sunt altceva decât
nume diferite pentru același lucru. Religia viitorului este
chemată să-și ocupe locul în ordinea politică; dar, pentru a
fi exacți, luată în totalitatea ei, instituția politică a viitorului
trebuie să fie religioasă.”
Comentariul Părintelui Serafim Rose: Conform
acestei filosofii, noua perspectivă asupra lumii trebuie să
fie religioasă. Socialismul nu mai este suficient, ci trebuie
să existe o sinteză politică-știință-religie. Astăzi observăm
marele defect al marxismului – nu este religios, iar omenirea
trebuie să aibă parte de religie, după cum a observat Saint
Simon. Acest Nou Creștinism reprezintă o încercare
categorică de a completa procesul început în Evul Mediu:
„îmbunătățirea” creștinismului.
======================================================
Referitor la orasele de 15 minute, ce se urmareste de fapt, gasim o explicatie foarte pertinenta in cartea lui Marcel Petrisor – „Cumplite incercari, Doamne!”
„- Nu stiu ce ti-or fi povestit tie, dar eu l-am vazut pe Puiu Chivulescu la Pitesti – zise Iosif. Fusese prizonier vreo 5 ani prin URSS. Unde mai pui ca participase acolo si la grevele acelea ale prizonierilor si se „batuse” amarnic cu autoritatea sovietica, iar la Pitesti, Turcanu, numai cu metodele lui „personale”, facuse din el o carpa pe care nu o mai puteai folosi la nimic…
– De unde se vede totusi ca acel „cotet”, „cusca” si spatiul restrans in general fac mai mari minuni decat „desmarginitul” – completa Costache.
– Adica? – ceru Marcel explicatii suplimentare.
– Adica foarte simplu: cu cat e spatiul experimental mai redus, cu atat creste in intensitate experienta.”
„(gandurile lui Puiu Atanasiu)
Pe Puiu Chivulescu l-am cunoscut si eu si am stat de vorba cu el, desi inutil. Fapt insa foarte semnificativ in ceea ce priveste „inovatia” lui Turcanu. De altminteri, ce s-a adus nou in experienta de la Pitesti a fost claustrarea excesiva, adica restrangerea spatiului experimental-psihologic la celule mici, in care supravegherea interioara era facuta chiar de victime (aflate si ele in interiorul celulei), pana la destramarea totala a vointei celor nou adusi acolo, prin teroare psihica prelungita, cu control asigurat de delatiune interioara.”
Marcel – Marcel Petrisor
Iosif – Iosif V. Iosif
Costche – Constantin Oprisan
Adica, colegii de celula de la Jilava, Fortul 13, ai lui Gheorghe Calciu. Se intampla dupa Pitesti.
===========================================================
Faptele Apostolilor cap.4:
34. Şi nimeni nu era între ei lipsit, fiindcă toţi câţi aveau ţarini sau case le vindeau şi aduceau preţul celor vândute,
35. Şi-l puneau la picioarele apostolilor. Şi se împărţea fiecăruia după cum avea cineva trebuinţă.
=========================================================
Cititorii blogului saccsiv cu siguranta vor sti sa uneasca punctele intre ele.
ApreciazăApreciază
https://karamazov.ro/index.php/ce-citim/701-cartea-printelui-serafim-rose.html
ApreciazăApreciază