SACCSIV – blog ortodox

ORDONANTA MILITARA 2: Slujbe religioase fara credinciosi / Evitarea formarii de grupuri mai mari de trei persoane / Părăsirea domiciliului între orele 22-6 fără motiv, interzisă

Posted in SFANTA LITURGHIE, stare de urgenta, virus by saccsiv on martie 21, 2020

DIGI 24: Ordonanță militară: Fără grupuri mai mari de 3 persoane pe străzi. Părăsirea domiciliului între orele 22-6 fără motiv, interzisă

Art.1. –

(1) Se suspendă temporar activitatea în cabinetele de medicină dentară.
(2) Prin excepție, sunt permise intervențiile stomatologice de urgență.
(3) Măsura se aplică începând cu data de 22 martie 2020, ora 22.00, ora României.

Art. 2. –

(1) Se suspendă temporar activitățile de comercializare cu amănuntul, a produselor și serviciilor, în centrele comerciale în care-și desfășoară activitatea mai mulți operatori economici, cu excepția vânzării produselor alimentare, veterinare sau farmaceutice și a serviciilor de curățătorie.
(2) Prin centru comercial se înțelege „structura de vânzare cu suprafața medie sau mare în care se desfășoară activități de comercializare cu amănuntul de produse, servicii de piaţă şi de alimentaţie publică, ce utilizează o infrastructură comună şi utilităţi adecvate”, astfel cum este reglementat în anexa la Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
(3) Măsura se aplică începând cu data de 22 martie 2020, ora 22.00, ora României.

Art. 3. –

(1) Circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei se efectuează numai cu respectarea măsurilor generale de prevenire a răspândirii COVID-19 și evitarea formării oricărui grup de persoane.
(2) Prin formarea unui grup de persoane se înțelege alăturarea unui număr mai mare de 3 persoane care nu locuiesc împreună.

Art. 4. –

În intervalul orar 06.00 – 22.00, se recomandă ca circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei să se efectueze numai pentru următoarele motive:
a) deplasarea în interes profesional, inclusiv deplasarea între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale, atunci când activitatea profesională este esențială și nu poate fi amânată sau desfășurată de la distanță;
b) deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale;
c) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
d) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;
e) deplasări scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a oamenilor și nevoile animalelor de companie/domestice.

Art. 5. –

(1) În intervalul orar 22.00 – 06.00, circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei este permisă numai pentru motivele prevăzute la art. 4.
(2) Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere.
(3) Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil.
(4) Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă nume și prenume, data nașterii, adresa locuinței/ gospodăriei/ locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura.
(5) Măsura se aplică începând cu data de 23 martie 2020, ora 22.00, ora României.

Art. 6. –

(1) Se interzice intrarea pe teritoriul României, prin punctele de trecere a frontierei de stat, a cetățenilor străini și apatrizilor, cu excepția situației în care aceștia tranzitează teritoriul României, pe culoare de tranzit, organizate prin înțelegeri cu statele vecine.
(2) Prin excepție, este permisă intrarea pe teritoriul României a cetățenilor străini și apatrizilor care fac parte din următoarele categorii:
a) sunt membri de familie ai cetățenilor români;
b) sunt membri de familie ai cetățenilor altor state membre ale Uniunii Europene sau ale Spațiului Economic European ori ai Confederației Elvețiene, cu rezidență în România;
c) sunt persoane care posedă o viză de lungă ședere, un permis de ședere sau un document echivalent permisului de ședere eliberat de autoritățile române potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ori un document echivalent acestora emis de autoritățile altor state, potrivit dreptului Uniunii Europene;
d) sunt persoane care se deplasează în interes profesional, dovedit prin viză, permis de ședere sau un alt document echivalent;
e) este personal diplomatic sau consular, personal al organizațiilor internaționale, personal militar sau personal care poate asigura ajutor umanitar;
f) sunt pasageri în tranzit, inclusiv cei repatriați ca urmare a acordării protecției consulare;
g) sunt pasageri care călătoresc din motive imperative (medicale sau familiale);
h) sunt persoane care au nevoie de protecție internațională sau din alte motive umanitare.
(3) Măsura se aplică începând cu data de 22 martie 2020, ora 22.00, ora României.

Art. 7. –

(1) Persoanele izolate la domiciliu, ca măsură de prevenire a răspândirii COVID-19, care părăsesc locația în care acestea au fost plasate, fără aprobarea autorităților competente, sunt considerate persoane cu risc crescut de contagiozitate și sunt conduse de forțele de ordine publică și plasate în carantină instituționalizată, sub pază.
(2) Persoanele carantinate, ca măsură de prevenire a răspândirii COVID-19, care părăsesc locația în care acestea au fost plasate, fără aprobarea autorităților competente, sunt carantinate pentru o nouă perioadă de 14 zile.
(3) Măsurile dispuse potrivit alin.(1) și (2) nu exonerează persoanele de răspunderea contravențională sau penală.
(4) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 8. –

(1) Autoritățile administrației publice locale au obligația să identifice și să țină evidența persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor, și să asigure sprijin acestora în vederea minimalizării expunerii lor în afara locuințelor.
(2) Evidențele se actualizează și se raportează săptămânal la centrul județean/ al municipiului București de coordonare și conducere a intervenției.
(3) Comitetele locale, județene și al municipiului București pentru situații de urgență identifică modalități de sprijin pentru persoanele prevăzute la alin.(1).
(4) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 9. –

(1) Ordonanța militară nr.1/2020 privind unele măsuri de primă urgență, care privesc aglomerările de persoane și circulația transfrontalieră a unor bunuri, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.219 din 18 martie 2020, se completează după cum urmează:
1. La articolul 2 se introduc două noi alineate, alin.(2) și (3), cu următorul cuprins:
„(2) Se pot oficia slujbe în lăcașurile de cult, de către slujitorii bisericești/religioși, fără accesul publicului, slujbele putând fi transmise în mass-media sau online.
(3) Se pot oficia acte liturgice/religioase cu caracter privat (botez, cununii, înmormântări), la care pot participa maximum 8 persoane, cât și împărtășirea credincioșilor bolnavi la domiciliul acestora”.

  1. După alineatul (2) al articolului 4, se introduce un nou alineat, alin.(3), cu următorul cuprins:
    „(3) Prevederile alin.(1) și (2) se aplică și conducătorilor autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4t”.
  2. După alineatul (2) al articolului 5 se introduce un nou alineat, alin.(3), cu următorul cuprins:
    „(3) Alte excepții de la interdicția prevăzută la alin.(1) se stabilesc prin ordin al ministrului sănătății.”
    (2) Măsurile se aplică începând cu data publicării prezentei ordonanțe militare în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Art. 10. –

(1) Sunt abilitate să asigure aplicarea și respectarea prevederilor prezentei ordonanțe militare:
a) Poliția Română, Jandarmeria Română, Poliția locală, Agenția Națională de Administrare Fiscală, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului și conducătorii autorităților administrației publice locale, pentru măsurile prevăzute la art.1 și 2;
b) Poliția Română, Jandarmeria Română, Poliția locală, pentru măsurile prevăzute la art. 3, 5 și 7;
c) Poliția de Frontieră Română, pentru măsura prevăzută la art. 6.
(2) Nerespectarea măsurilor de primă urgență prevăzute la art.1 – 7 atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravențională sau penală, în conformitate cu prevederile art.27 din Ordonanța de urgență nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare.
(3) Personalul instituțiilor prevăzute la alin.(1) este împuternicit să constate contravenții și să aplice sancțiuni, în conformitate cu prevederile art.29 din Ordonanța de urgență nr.1/1999, cu modificările și completările ulterioare.

Art. 11. –

(1) Prezenta ordonanță militară se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligația de a informa publicul, prin mesaje difuzate regulat, pentru cel puțin 2 zile de la data publicării, despre conținutul prezentei ordonanțe militare.

 

 

45 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Moro said, on martie 21, 2020 at 10:07 pm

    Incet- incet, oile sunt manate in strunga abatorului…La adio, democratie !; rau revenit stat totalitar !!!

    Apreciază

  2. Magda said, on martie 21, 2020 at 10:20 pm

    Ordonanță militară, adică….unde-i ordin, cu ne-plăcere!
    Vor să-i numere pe cei trecuți de 65 de ani care-s singuri?!
    De ce?
    Doar fac parte din masa votantă a ăstora!
    Între orele 06 și 22 mucles, ciocul mic și joc de glezne fiecare, la domicil!
    Măi, NI SE PREGĂTEȘTE CEVA…URÂT!
    Au dat-o și ăștia noaptea, ca HOȚII ăilalți!
    Închid mall-urile, magazinele în care poți să-ți mai cumperi câte ceva…deci NU la cumpărat chiloți, maieuri, ciorapi, prosoape, spray-uri, decât din supermarket?
    Păi, ce, au chiar tot ceea ce aveau mall-urile?
    DE CE nu se revoltă mall-urile pentru discriminare?
    Se suspendă de parcă am fi în război!
    Cine cu cine, bre?
    Voi cu noi?
    Noi cu noi, între noi?
    De ce? Suntem masochiști?!
    E ABERANT!
    De când a venit nebunia asta cu virusul, am avut senzația de IREAL la ceea ce fac/promovează ăștia!
    Le spun ĂȘTIA, pentru că NU sunt, NU ne reprezintă!
    Ei sunt STAT în STAT cum au fost de obicei, acum și cu arma la picior, gata să ne-o pună la tâmplă!
    Nu reacționează nimeni?
    Unde sunt ONG-rile și altele?
    NICĂIERI!

    Apreciază

    • Un om said, on martie 21, 2020 at 11:09 pm

      S-a spus la televizor că se dorește separarea vârstnicilor de restul familiei în vederea prevenirii răspândirii virusului! Adică dacă o familie intră în izolare la domiciliu, membrii acesteia trecuți de o anumită vârstă (s-a spus 70 de ani, dar ar putea fi 65) vor fi duși în altă parte, poate într-un hotel! Se dorește ceva rău, dar nu știu ce!

      Apreciază

      • Un om said, on martie 21, 2020 at 11:25 pm

        CONFIRM CELE SPUSE MAI SUS! ALERTĂ DE GRAD ZERO! DECLARAȚIE OFICIALĂ!
        Urmăriți URGENT, EXTREM DE GRAV! facebook.com/ObservatorAntena1/videos/237942973997880
        Mai exact: minutul 9:20 (-14:53 în partea dreaptă), după ce vorbește străinul în engleză!
        SE VREA SEPARAREA BĂTRÂNILOR DE RESTUL FAMILIEI! CINE NE CONDUCE!

        Apreciază

    • stef said, on martie 22, 2020 at 12:35 pm

      Daca Animalele cu Ghioaga o tin langa inca doua saptamani cu starea de dictatura vor baga toata economia in colaps!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      – Majoritatea salariatilor traiesc de la o leafa la alta , iar sectorul privat NU va plati salarii fara activitate !
      – Multe activitati individuale pe persoana fizica sau microafaceri DEJA dispar !
      – Nimeni NU mai ofera loc de munca !
      – ! Dupa propunerea ANPC de acum 4 zile ,Preturile INCA NU AU FOST PLAFONATE de Guvernul Terorist – Mafiile bisnitarilor securisti si de partid profita la MAXIM de specula si trag TUNURI pe achizitii medicale !
      – ATENTIE – in doua saptamani sute de mii de romani probail NU vor mai avea Venituri sau loc de munca !

      – Starea de suspendare a drepturilor Constitutionale poate fi prelungita permanent si folosita impotriva cetateanului – ATENTIE LA VACCINAREA CU FORTA !

      EU personal NU STIU ce voi face in cateva saptamani pentru ca nu-mi pot continua activitatea ….

      Apreciază

  3. Iftime Dan Cătălin said, on martie 21, 2020 at 10:27 pm

    Din ordonanță reiese faptul că se pot ține în continuare slujbele afară

    Apreciază

    • saccsiv said, on martie 21, 2020 at 10:47 pm

      Iftime Dan Cătălin

      Cum zici ca reiese, daca sunt interzise grupurile de peste 3 persoane?

      Apreciază

      • Iftime Dan Cătălin said, on martie 21, 2020 at 10:53 pm

        Așa e. Mi s-a părut că nu are legătură. Pe românește, clar, nu puteau zice?
        Nu-și asumă să spună direct.

        Apreciază

      • saccsiv said, on martie 21, 2020 at 10:59 pm

        Iftime Dan Cătălin

        Art. 3. –

        (1) Circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei se efectuează numai cu respectarea măsurilor generale de prevenire a răspândirii COVID-19 și evitarea formării oricărui grup de persoane.
        (2) Prin formarea unui grup de persoane se înțelege alăturarea unui număr mai mare de 3 persoane care nu locuiesc împreună.

        Apreciază

    • Elena said, on martie 21, 2020 at 10:55 pm

      Nu reiese deloc asta. Scrie clar că se țin fără credincioși și că se pot transmite online.

      Apreciază

      • contracurent said, on martie 22, 2020 at 6:18 pm

        ba nu Elena, scrie clar altceva, anume : slujbe fara credinciosi in lacasele de cult, ceea ce nu interzice sa stai in fata Bisericii, afara, sa asculti la difuzoare; cat priveste formarea de grupuri, in circulatie sau in fata Bisericii, se rezolva stand la o anumita distanta de alte persoane

        Apreciază

    • voicusoft said, on martie 21, 2020 at 11:47 pm

      Prin circulatia persoanelor se intelege circulatia pe strada. La evenimente in afara cu maxim 100 de persoane (Slujbe in afara bisericii, in pridvor) lumea sta, nu circula.

      Ordonanta militara nr .2 / 2020 coroborata cu Ordonanta militara 1 / 2020 nu face decat sa completeze articolul 2:

      Articolul 2
      Se suspendă toate activitățile culturale, științifice, artistice, religioase, sportive, de divertisment sau jocuri de noroc, de tratament balnear și de îngrijire personală, realizate în spații închise.

      si il completeaza cu:

      „(2) Se pot oficia slujbe în lăcașurile de cult, de către slujitorii
      bisericești/religioși, tără accesul publicului, slujbele putând fi transmise în mass-media sau online.
      (3) Se pot oficia acte liturgice/religioase cu caracter privat (botez, cununii, înmormântări), Ia
      care pot participa maximum 8 persoane, cât și împărtășirea credincioșilor bolnavi la spital sau la
      domiciliul acestora”.

      Dar el nu contrazice articolul 3 din ordonanta militara 1 / 2020:

      Articolul 3
      (1) Se interzice organizarea și desfășurarea oricărui eveniment care presupune participarea a peste 100 de persoane, în spații deschise.
      (2) Organizatorii evenimentelor organizate și desfășurate în spații deschise, ce presupun participarea a maximum 100 de persoane, sunt obligați să dispună măsuri care să asigure distanța de minimum 1 metru între participanți.

      Deoarece circulatia persoanelor in grupuri este una, iar organizarea evenimentelor in spatii deschize pana in 100 de persoane e alta ,ca la eveniment (Sfanta Liturghie de exemplu) stai in loc si nu circuli, ci stai la distanta de 1 metru de altii.

      Practic, articolul 3 din OM 1 / 2020 nu este contrazis de nici un articol din OM 2 / 2020, OM 2/2020 adaugand posibilitatea de a avea slujbe cu usile inchise IN lacasurile de cult (deci in interior), nunti / cununii / inmormantari (in interior, ceea ce prin OM 1/2020 era interzis e acum permis prin OM 2/2020 cu limita a 8 persoane) si prevede impartasirea bolnavilor la spital / domiciliu (izolati / carantinati) ceea ce nu era reglementat in OM 1 / 2020.

      Plus ca la sfarsit, ministrul Marcel Vela chiar a zis „Dumnezeu sa binecuvinteze Romania” ca am urmarit live conferinta de presa (ceea ce m-a surprins oarecum).

      Concluzionand aici, inseamna ca sunt ceva oameni cu frica de Dumnezeu in MAI, ca si proiectul de OUG pt cartea electronica de identitate prevedea posibilitatea de a avea cartea de identitate simpla, proiect fiind creat la obligatia UE prin regulament european, nefiind initiativa ministrului de interne de atunci, Romania riscand procedura de infrigement daca nu aplica regulamentul european, el fiind lege obligatorie pentru toate statele UE, lege supranationala, superioara directivei.

      Long story short, ma asteptam la mai rau, ca si in Italia, Grecia, Spania, adica sa inchida de tot bisericile si sa nu faca nici un fel de referinta la vreo slujba religioasa sau posibiltiatea impartasirii bolnavilor la domiciliu/in spital (ceea ce e FOARTE GRAV, ca risca sa moara oameni bolnavi nespovediti/neimpartasiti).

      Practic OM 2 / 2020 redeschide posibiltiatea de a avea anumite evenimente religioase private in INTERIOR, pastreaza posibiltiatea de a avea slujbe religioase IN EXTERIOR (circulatia persoanelor neputand fi aplicata celor care stau in fata bisericii la slujba la 1 metru de celalalt) si REGLEMENTEAZA posibiltiatea impartasirii IN SPITAL si LA DOMICILIU, lucru care pana acuma putea fi blocat de conducerea unor spitale. De exemplu in Cluj, la spitalul CFR, bolanvilor nu le e permis sa mearga la capela bisericii la Sfanta Liturghie, preotul fiind obligat de 3 sapt sa o tina singur, e lasat doar sa miruiasca bolnavii.

      Ca urmare, concluzionez ca exista un minim sprijin sau o minima pasare pentru credinciosi din partea MAI (poate chiar a ministrului Vela). Precizez si ca au intarziat 70 de minute la conferinta, ceea ce ma duce cu gandul ca a fost un conflict acolo intre ei.

      De Vela stiu ca e politruc, nu stiu sa fie mason. A fost primar in Caransebes pana in 2016 si apoi senator.

      Apreciază

      • Oana said, on martie 22, 2020 at 7:45 am

        Si eu m am bucurat aseara pentru ca ma asteptam la mai rau, si pentru ca au permis botezurile, eu avand un bebelus de 1 luna jumate. Oricum botezul tot il faceam…

        Apreciază

      • Oana said, on martie 22, 2020 at 7:49 am

        Ce m a intristat au fost comentariile de pe facebook. Oamenii cer interdictii si pe timp de zi. E ireal ce se intampla… nu le convin recomandarile pe timp de zi, vor sa fie interzise toate deplasarile.

        Apreciat de 1 persoană

  4. Mihai said, on martie 21, 2020 at 10:46 pm

    Sa nu mai spuna nimeni că asta nu e urmare acordurilor date la Sinodul din Creta…Iată adevărul pe care ierahii încă nu îl recunosc,pt că nu am auzit pe nimeni să revină la pedepsele date preoților nepomenitori

    Apreciază

    • saccsiv said, on martie 21, 2020 at 11:04 pm

      stef

      Capsali tot asa a ramas. Adica nu vede marele tablou.

      Apreciază

      • Grigore said, on martie 21, 2020 at 11:23 pm

        Marele tablou o sa inceapa sa se dezvaluie de saptamana viitoare. Se discuta despre niste bratari care transmit temperatura si pulsul, plus localizarea fizica, care sa le porti in mod constant. Asa a reusit China, asa „vom reusi” si noi!

        Apreciază

      • mariusga said, on martie 21, 2020 at 11:54 pm

        Nu vede marele tablou? Frate Vasile mantuire iti doresc ca pe multi ai trezit inclusiv pe mine, un singur deranj am, unde sunt cei treziti? Ca in jurul meu nu vede nimeni marele tablou, plang in fiecare noapte pentru ce va fi de sufletele lor daca vor ramane asa… Doamne iarta ne si adune razboiul sa ne scapi de lepadarea satanei!

        Apreciază

      • kunta kinte said, on martie 22, 2020 at 12:04 am

        Unul din baietii lui are virusul asta nou.

        Apreciază

      • stef said, on martie 22, 2020 at 12:56 am

        Am observat.

        Apreciază

    • Ștefan said, on martie 22, 2020 at 9:23 am

      Totuși este de apreciat că cineva acolo a luptat pentru a nu se anula slujbele. Ținând cont de situația din alte țări, inclusiv Grecia ortodoxă este mare lucru. Să îi ajute Dumnezeu celor care au luptat pentru această mică delegare.
      Cât despre lupta împotriva acestei situații, eu prea văd ce s-ar putea face. Este atât de perfida încât oricum ai gândi tot nu știi cum să faci. Nimeni nu te-ar asculta și singur nu are nici un sens să ieși să zbieri în stradă. Să sperăm că totuși la propunerea vaccinării obligatorii vom fi mai uniți și vom refuza în masă. Știri ca de genul că persoanele vaccinate antigripal sunt mai slab pregătite în fața Covid ajută foarte mult și poate dacă vom fi foarte mulți care refuză să se injecteze poate se mai poate salva ceva.

      Apreciat de 1 persoană

  5. pamaio said, on martie 21, 2020 at 11:32 pm

    Apreciat de 1 persoană

  6. john said, on martie 21, 2020 at 11:36 pm

    După generația”Decrețeilor”,iată că a sosit o noă generație,ce’a a „ordonaților carantinați”. Peste 9 luni , vor apare copii cu numele : Virusel, Covidel si Izoleta Carantina/Carantinel etc.

    Apreciază

  7. vlad tepes said, on martie 22, 2020 at 12:01 am

    Poate nu stiati, dar Ciolacu, Tudose, Arafat si toata filiera securistica-musulmana care a pus mana pe PSD vroiau masuri mult mai dure(dupa cum le-au ordonat sefii lor externi) si s-au aratat foarte dezamagiti de masurile luate de catre tandemul Sica-Valea(pardon , Vela), dupa cum a spus la tv marele academician al SRI-ului, Ciolacu! Ideea este ca talharii astia ne suprima pe rand toate drepturile si libertatile cetatenesti, iar populatia Romaniei(popor nu mai suntem demult) asista fara sa faca ceva, ba mai mult sunt foarte multi conationali care aproba si aplauda masurile teroriste ale autoritatilor! Somn usor, populatie romana! Azi te culci inca libera, dar maine te vei scula, purtand lanturi!

    Apreciat de 1 persoană

  8. Radu Humor said, on martie 22, 2020 at 12:05 am

    Se dovedeşte clar că UE-ului îi lipseşte un M în faţă !
    În sfârşit făcătura birocratică prin care o mână de aleşi, de fapt de nimeni aleşi, vor să conducă peste jumătate de miliard de oameni după nişte reguli clar nedemocratice şi reciproc (dez)avantajoase mai ales pentru noile colonii dintre care România este , datorită alogenilor care ne conduc, cea dintâi !I
    Iată un domeniu în care suntem pe primul loc, asta şi datorită nepăsării şi lehamitei generale care i-a cuprins pe români după ce cred ei că şi-au câştigat libertatea… ce până la urmă s-a dovedit că nu-i decât o amară iluzie cu consecinţe catastrofale nu doar pentru cei de azi, dar şi pentru încă vreo două sau trei generaţii !

    P.S.
    Gabriela Firea le-a dat un scuipat în freză ueiştilor şi a obţinut imediat ajutor din partea Chinei cu echipamente şi materiale vitale pentru stoparea virusului !
    Pierdem o mulţime de oportunităţi din caiza restricţiilor impuse de nişte birocraţi care se folosesc de noi ca de nişte handicapaţi , fără ei neputând face nici un pas aiurea că imediat sar ca păduchii pe noi cu avertismente şi sancţiuni care de care mai stupide şi nedemocratice !
    După „yankei go home”, a venit, mai devreme decât se aştaptau şi rândul „bay-bay UE” !

    Apreciază

  9. Nicusor said, on martie 22, 2020 at 12:18 am

    De cateva zile, la kaufland, dar mai ales la lidl, merge o muzica gen hip hop, rap, in engleza cu texte licentioase, nu mai sant melodiile normale, astea parca te indeamna la ceva.

    Apreciază

  10. Radu Humor said, on martie 22, 2020 at 12:47 am

    Măcar în astfel de vremuri să ne aducem aminte de astfel de pilde :
    ȘI ASTA VA TRECE!

    Solomon, fiul regelui David, copil fiind se juca prin curtea palatului regal.

    In timp ce se juca a observat ca din palat a iesit bijutierul palatului, foarte trist si apasat.

    Solomon a observat tristetea de pe chipul bijutierului si l-a intrebat:

    – “De ce sunteti trist?”

    -“Cum sa nu fiu trist? M-a chemat regele David, tatal dumitale, si mi-a spus sa-i fac un inel din ce material vreau eu, dar acest inel sa aiba doua insusiri: cand ma voi uita la el cand sunt trist inelul acesta sa ma bucure, si cand ma voi uita la el fiind bucuros sa ma intristeze. Mi-a zis sa fac un asa inel ca ma plateste cat vreau eu, dar daca nu reusesc sa-l fac in 24 ore, unde-mi sunt picioarele, acolo-mi va fi capul. Acuma cum poti sa faci un asa inel, care sa-ti schimbe pe loc bucuria in tristete si tristetea-n bucurie; te uiti la el si GATA, te-ai transformat – asta e imposibil, si inseamna ca mi-am pierdut viata.”

    Solomon, care era intelept inca din copilarie, i-a raspuns:

    – “O, E ASA DE SIMPLU. Faceti tatalui meu un inel pe care sa scrieti 3 cuvinte ebraice : ‘גם זה יעבור’ (gam zeh yaavori) care inseamna « SI ASTA VA TRECE » (this too shall pas). De cate ori se va uita tatal meu cand e trist va vedea scris pe inel ca o sa treaca, si cand va fi tare vesel iar se va uita la inel si va sti ca toate veseliile pamantesti sunt trecatoare. Cand inelul va fi gata, veti fi platit regeste de tatal meu, el va fi multumit si dumneavoastra veti ramane in VIATA! „”

    ––––––

    TOT RĂUL SPRE BINE !
    Un rege avea un sfetnic de care asculta orbeşte , dar căruia-i reproşa că de prea multe ori obişnuia să spună că ” tot răul e spre bine !”,.
    Asta până când la o vânătoare, din propria-i neglijenţă regele îşi pierde un deget, dar sfetnicul aflat lângă el îi repetă şi-n această tragică întâmplare acelaşi lucru :
    – Tot răul e spre bine ! La care enervat la culme împăratul porunceşte să fie băgat în temniţă pe viaţă ! Culmea e că auzind decizia, bătrânul înţelept îngaimă aceleaşi vorbe:
    – Tot răul spre bine !!
    După ceva ani întreaga suita cu care era regele la vânătoare cade prizioneră unui trib de canibali şi singurul care scapă de prepararea la cazan este regele pe motiv că respectivul trib avea interdicţie să consume oameni cărora le lipseau diferite părţi ale corpului.
    Ajuns la palat, imediat îl scoate din temniţă pe sfetnic scuzându-se pentru ingratitudinea de care a dat dovadă, dar îşi manifestă surprinderea că şi în acea situaţie gravă, sfetnicul folosise aceleaşi cuvinte.
    – Păi, dacă eram şi eu cu dvs., la fel ca toţi ceilalţi, nici eu nu mai eram azi în viaţă, Majestate !

    Apreciat de 2 persoane

  11. P.M. said, on martie 22, 2020 at 1:14 am

    Un comentariu excepțional este primul din artocolul de mai jos;el face referire la ceea ce bãnuiam și anume:moartea atåtor cetãțeni italieni are legătură cu vaccinarea populației;stiu cã la italieni,cel puțin la copii, vaccinarea este obligatorie;la adulți nu știu cum o fi.
    La noi nefiind multe cazuri,aceastã mãsurã pare ciudatã;din pãcate în urmãtoatele zile se va rãci vremea accentuat și cred că se vor înmulți cazurile foarte mult.Dar pe mine 2 chestii mã îngrijoreazã:nu cred ca,dupã cele aproximativ 3 sãptåmåni rãmase din starea de urgență decretată de plãvan,cazurile vor dispărea;asta înseamnă prelungirea termenului cu încă 30 de zile ceea ce va duce la dizolvarea multor societăți comerciale iar cele rãmase nu vor avea capacitatea sã absoarbă sutele de mii de persoane rãmase pe dinafară;cum la nivel european situația va fi cam la fel,mã întreb ce va urma,care va fi reacția oamenilor.
    https://m.activenews.ro/stiri/Deputatul-Beatrice-Tudor-Romania-duce-lipsa-de-teste-pentru-noul-coronavirus-in-schimb-Sanador-le-comercializeaza.-Raspunsul-clinicii-private-Testele-se-pot-face-fara-plata-cu-bilet-de-trimitere-de-la-epidemiolog-si-decontare-CNAS-160634

    Apreciază

    • P.M. said, on martie 22, 2020 at 1:42 am

      Iar al doilea lucru ce mã îngrijoreazã este faptul cã din toamnă (sunt convins cã așa se va întâmpla) cel mai probabil acest virus va reveni și va face prãpãd mai mare decât acum;oricum ar fi,ceva fantastic se va întâmpla la nivel mondial în urmãtorii ani:ori miscãri de stradã nemaiîntâlnite,ori vaccinare obligatorie,ori cipuire,ori combinate.

      Apreciază

  12. Oana said, on martie 22, 2020 at 7:56 am

    Ce parere averi despre acest articol? Oare asta sa explice cazurile mult mai usoare sau chiar asimptomatice de la noi din tara?
    citat din articol :
    „2. Fiind virus cu ARN (beta corona virus), face mutaţii, parte naturală a ciclului celular, astfel că există două serotipuri principale: L agresiv, cu diseminare rapidă şi S mai blând, cel clasic. Deşi virusul poate afecta orice populaţie, se pare că în Wuhan (de unde a pornit) şi în Italia a fost serotipul L, iar în România serotipul S. Aceasta este legată de susceptibilitatea genetică a populaţiei, virusul nou corona intrând în celula omului prin receptorul ACE2 (enzima de conversie a angiotensinei). Există contestatari ai teoriei mutaţionale, inclusiv o voce de la Yale, pe motiv că din lanţul lung de nucleotide (30000) doar câteva ar fi afectate. Însă eu cred că formele diferite de boala nu ţin doar de imunitatea individului, ci şi de aceste două tulpini.”
    ttps://www.google.com/amp/s/stirileprotv.ro/lbin/amp/index.php%3farticle_id=3848295

    Apreciază

    • un marunt said, on martie 24, 2020 at 3:17 pm

      Sora Oana si frate Saccsiv (care ma stie deja dupa ce i-am predat la moderare ditamai comentariile lunguiete), dati-mi voie sa raspund pe scurt astfel:
      1) La articolul de ieri intitulat: ”Intrebarea zilei: celor vindecati de coronavirus li se aplica ordonanta militara 2?” am postat doua comentarii, sub acelasi nume ca si aici (un marunt), care abordeaza subiectul asta.

      2) Ieri seara (eu ma aflu pe alt fus orar decat ioropa), facand cercetari de informare pe filiera alternativa am dat de materialele urmatoarei tanti din US, din care selectez pentru moment doua link-uri. Ca pregatire de specialitate, ca articulare a rationamentului si ca bogatie a surselor de informare (informatii pe care nu ni le va da nimeni pe filiera oficiala care musamalizeaza tot adevarul si minte la greu cu putoare multa) eu am gasit deosebit de informative si chiar esentiale prezentarile dumneaei pentru intelegerea contextului actual cu ”bau-bau-ul viral epidemic”. In egala masura insa vreau sa va atrag atentia tuturor de la bun inceput ca se pare ca tanti are si niste afinitati hindus-orientale, din care pricina videoul din al doilea link pe care imi propun sa-l postez (daca va fi si Saccsiv de acord) incepe cu fundal sonor de mantre lalaite, deci MUSAI INCEPETI VIZIONAREA DE PE LA MOMENTUL 00:01:25 (dupa ce se potolesc zdrentele de mantre si ramane numai dumneaei vorbind normal din propriu-i glas). Din cate am urmarit (primul link integral, al doilea abia ceva la inceput, la momentul de fata la care va scriu), nu se abate pe la rataciri indiene ci doar prezinta in mod cerebral si bine sustinut chestiuni foarte importante de microbiologie si virologie. Ca sa fac un preambul, dumneaei se straduie sa-si lamureasca audienta ca teoria standard a ”infectarii prin agenti patogeni infectiosi” este o minciuna colosala si un fals de proportii, si asta nu de ieri de azi ci inca din timpurile de origine ale acestei ramuri de biologie, inca din perioada escrocului ordinar de Pasteur si a contemporanului sau mult mai putin cunoscut, pe numele sau Antoine Béchamp:

      http://www.whale.to/v/bechamp1.html

      Acest Bechamp a fost unul din sustinatorii autenticei teorii a maladiilor si proceselor infectioase, conform careia mediul interior al organismului uman este cel care determina imbolnavirea, prin incarcarea sa cu toxine pana in punctul in care bacteriile – care sunt in mod normal pasnice simbionte ale celulelor si tesuturilor umane – ajung sa fie suprasolicitate in functiunea lor fireasca si conforma cu natura, anume aceea de a metaboliza toate toxinele si putregaiurile interne trupului (intocmai ca un personal sanitar de serviciu), drept consecinta a acestei suprasolicitari ajung sa dezvolte si ele un metabolism agresiv (evident, din moment ce inoata si ele intr-o mare de toxine careia trebuie sa-i faca fata) si in cele din urma ajung sa capituleze, lasand in urma mortii lor bruste niste ramasite de material genetic insotit de niste invelisuri proteice – adica fix ceea ce microbiologia denumeste virus – ramasite care servesc comunicarii catre bacteriile surate ramase in viata informatii genetice si metabolice pentru refacerea coloniei (ca un soi de testament cu rol biochimic si metabolic lasat catre bacteriile supravietuitoare de catre cele care nu mai fac fata toxicitatii si au parte de o moarte subita). Aceste ramasite testamentare virale nu se fac ele vinovate de nici un rau asupra tesuturilor in care se afla si nu cauzeaza ele nimic, ci din contra ele sunt consecintele unui dezastru ce se produce atunci cand mediul tisular este atat de otravit incat nici bacteriile-personal de serviciu nu mai fac fata.

      Cu alte cuvinte, aceasta structura a lumii naturale de tip hollywood-filme de groaza cu zombie (deliberat produse ca sa stanteze mai bine in mentalul oamenilor aceasta pseudo-teorie fals-stiintifica) in care pasamite bacteriile si virusurile stau la panda ca niste diabolice entitati microscopice gata sa ne invadeze noua trupurile pentru a se dezlantui inauntru, ca niste pradatori cum ar veni, este TOTAL falsa si nu a fost mentinuta decat din ratiunea (pervertita) a profitabilitatii ei pe multiple planuri (si pentru industria farma, si ca pretext de bau-bau bun de ingrozit oamenii, de justificat vaccinari la greu s.a.m.d).

      Ar fi multe de spus daca intram in detalii, dar in sfarsit, link-urile:

      https://www.youtube.com/watch?v=H6uiqScxv80 ==> repet, EVITATI PRIMELE aprox. 85 de secunde! (nu am ajuns inca acolo cu urmarirea, dar e posibil sa se repete mantra si la final, deci fiti preveniti cei ce veti urmari).

      Doamne ajuta!

      Apreciază

  13. P.M. said, on martie 22, 2020 at 8:29 am

    Frumoase pilde domnule Radu Humor;daca mai aveti la indemana,va rog sa mai postati

    Apreciază

  14. isa said, on martie 22, 2020 at 10:33 am

    In societățile vest europene se practica de ani de zile vaccinarea anti pneumococica a vârstnicilor, iar in ultimii ani si a copiilor. Efectul a fost ca locul tulpinilor cunoscute de pneumococ a fost luat de alte tulpini, mai agresive. Asta este o problema a lor reala. Multi bătrâni din Italia cred ca au murit nu din cauza virusului, ci a complicațiilor de tip pneumonie, survenite peste un sistem imunitar slăbit de alte boli.

    Apreciază

  15. R said, on martie 22, 2020 at 11:00 am

    DUMINICA A III-A DIN POST – A SFINTEI CRUCI

    Evrei IV, 14-16; V, 1-6;

    14. Drept aceea, având Arhiereu mare, Care a străbătut cerurile, pe Iisus, Fiul lui Dumnezeu, să ţinem cu tărie mărturisirea.
    15. Că nu avem Arhiereu care să nu poată suferi cu noi în slăbiciunile noastre, ci ispitit întru toate după asemănarea noastră, afară de păcat.
    16. Să ne apropiem, deci, cu încredere de tronul harului, ca să luăm milă şi să aflăm har, spre ajutor, la timp potrivit.
    1. Căci orice arhiereu, fiind luat dintre oameni, este pus pentru oameni, spre cele către Dumnezeu, ca să aducă daruri şi jertfe pentru păcate;
    2. El poate să fie îngăduitor cu cei neştiutori şi rătăciţi, de vreme ce şi el este cuprins de slăbiciune.
    3. Din această pricină dator este, precum pentru popor, aşa şi pentru sine să jertfească pentru păcate.
    4. Şi nimeni nu-şi ia singur cinstea aceasta, ci dacă este chemat de Dumnezeu după cum şi Aaron.
    5. Aşa şi Hristos nu S-a preaslăvit pe Sine însuşi, ca să Se facă arhiereu, ci Cel ce a grăit către El: „Fiul Meu eşti Tu, Eu astăzi Te-am născut”.
    6. În alt loc se zice: „Tu eşti Preot în veac după rânduiala lui Melchisedec”.

    Ev. Marcu VIII, 34-38; IX, 1

    34. Şi chemând la Sine mulţimea, împreună cu ucenicii Săi, le-a zis: Oricine voieşte să vină după Mine să se lepede de sine, să-şi ia crucea şi să-Mi urmeze Mie.
    35. Căci cine va voi să-şi scape sufletul îl va pierde, iar cine va pierde sufletul Său pentru Mine şi pentru Evanghelie, acela îl va scăpa.
    36. Căci ce-i foloseşte omului să câştige lumea întreagă, dacă-şi pierde sufletul?
    37. Sau ce ar putea să dea omul, în schimb, pentru sufletul său?
    38. Căci de cel ce se va ruşina de Mine şi de cuvintele Mele, în neamul acesta desfrânat şi păcătos, şi Fiul Omului Se va ruşina de el, când va veni întru slava Tatălui său cu sfinţii îngeri.
    1. Şi le zicea lor: Adevărat grăiesc vouă că sunt unii, din cei ce stau aici, care nu vor gusta moartea, până ce nu vor vedea împărăţia lui Dumnezeu, venind întru putere.

    Predică la Sfânta Cruce – Sfântul Nicolae Velimirovici

    Oricine voieşte să vină după Mine, să se lepede de sine, să-şi ia crucea sa şi să-mi urmeze Mie. Căci cine va voi să-şi scape viaţa, o va pierde; iar cine va pierde viaţa sa, pentru Mine şi pentru Evanghelie, acela o va scăpa. Căci ce-i foloseşte omului să câştige lumea întreagă, dacă-și pierde sufletul? Sau ce ar putea să dea omul în schimb pentru sufletul său? Căci de cel ce se va ruşina de Mine şi de cuvintele Mele, în neamul acesta des¬frânat şi păcătos, şi Fiul Omului se va ruşina de el, când va veni întru slava Tatălui Său cu sfinţii îngeri. Şi le zicea lor: Adevărat grăiesc vouă că sunt unii, din cei ce stau aici, care nu vor gusta moartea, până ce nu vor vedea împărăţia lui Dumnezeu, venind întru putere.
    Mare e puterea adevărului, şi nimic pe lume nu-i poate lua adevărului puterea.
    Mare e puterea tămăduitoare a adevărului, şi nu-i suferinţă sau slăbiciune pe lume pe care adevărul să n-o poată tămădui.
    Bolnavii, când suferă, caută un doctor care să le dea un leac pentru durerea lor. Nimeni nu umblă după un doctor care să-i dea o doctorie bună la gust, ci oricine caută pe unul care să-i dea o doctorie bună la boală, fie ea dulce, amară ori sălcie. Cu cât e mai amară doctoria, cu cât mai complicat procesul vindecării, cu atât mai multă încredere pare să aibă bolnavul în doctorul care i-o prescrie.
    De ce leapădă oamenii doctoria amară doar când vine din mâna lui Dumnezeu? De ce aşteaptă de la Dumnezeu numai dulceţuri? Desigur, pentru că nu-şi dau seama cât sunt de bolnavi, cât e de grea boala păcatului. Ei cred că se pot lecui cu delicatese!
    O, de s-ar întreba oamenii de ce sunt leacurile pentru trup atât de amare! Le-ar răspunde atunci Duhul Sfânt: sunt amare ca să-i facă să înţeleagă amărăciunea leacurilor duhovniceşti. Pentru că, precum boala trupească dă oarecare idee despre cea sufletească, tot aşa leacurile pentru trup trimit cu gândul la cele ce se dau în boala duhovnicească.
    Dar oare nu sunt bolile sufleteşti, aceste boli capitale, mult mai grave decât bolile trupului? Cum atunci să nu fie doctoria pentru suflet mai amară decât cea pentru trup?
    Mare grijă au oamenii de trupurile lor, şi când se îmbolnăvesc nu precupeţesc nimic, nici osteneală, nici timp, nici bani, când e vorba de însănătoşire. Atunci nici un doctor nu-i prea scump, nici un izvor de cură prea departe, nici o doctorie prea amară, mai ales când li se dă de înţeles că îi paşte moartea. O, de-ar avea grijă oamenii şi de suflet! De ar căuta tot atât de mult vindecare şi un vindecător sufletului!
    E greu să mergi desculţ prin spini; dar dacă vreun desculţ ar muri de sete şi ar vedea un izvor de apă dincolo de spinii aceia, n-ar pregeta să calce peste spini rănindu-şi picioarele ca să ajungă la apă, în loc să stea pe loc în iarba moale pierind de sete!
    „Nu putem să înghiţim un hap atât de amar”, zic mulţi din cei slăbănogiţi de păcat. Aşa că doctorul, iubitorul de oameni, a înghiţit El cel dintâi leacul, leacul cel prea amar, numai ca să arate că se poate lua. O, cu cât mai greu îi este celui sănătos să înghită doctoria pe care trebuie s-o ia bolnavul! Dar El a luat-o, pentru ca cei bolnavi de moarte s-o ia şi ei.
    „Nu putem să trecem desculţi prin câmpia spinoasă, oricât ne-ar fi de sete şi oricâtă apă ar fi de cealaltă parte”, zic cei slăbănogiţi de păcat. Aşadar Domnul, iubitorul de oameni, a trecut El desculţ prin spini şi acum, de cealaltă parte, cheamă pe toţi cei însetaţi la izvorul de apă vie. „Se poate”, ne strigă El, „am trecut prin spinii ascuţiţi şi, călcând peste ei, i-am tocit. Hai, veniţi!”.
    „Dacă crucea e doctorie, nu, nu putem s-o luăm; şi dacă crucea este o cale, noi nu putem să mergem pe acolo”, zic cei îmbolnăviţi de păcate. Dar Domnul, iubitorul de oameni, a luat cea mai grea Cruce asupra-I, ca să arate că se poate.
    În Evanghelia de astăzi Domnul prescrie crucea, acest mijloc amar de vindecare, oricui vrea să se vindece de moarte.
    Domnul spune: Oricine voieşte să vină după Mine, să se lepede de sine, să-şi ia crucea sa şi să-mi urmeze Mie. Nu-i trimite pe oameni s-o apuce înainte la cruce, ci îi cheamă să vină după El, pentru că El a dus mai întâi Crucea. Înainte încă de a da glas acestei chemări, Mântuitorul a prezis suferinţele prin care va trece: Fiul Omului trebuie să pătimească multe… şi să fie omorât, iar după trei zile să învieze (Marcu 8, 31). Şi a venit ca să fie El Calea. Ca să fie cel dintâi în durere şi cel dintâi în slavă. Ca să arate că tot ceea ce oamenilor le pare cu neputinţă, se poate: a venit pentru ca să se poată.
    Nu-i sileşte pe oameni, nu-i striveşte, ci îi învaţă şi îi cheamă ca să le dea. Oricine voieşte! De bunăvoie s-au îmbolnăvit de păcat, de bunăvoie au să se tămăduiască. Şi nu ascunde că leacul e amar, foarte amar. Dar, pentru că El cel dintâi l-a luat — sănătos fiind — le vine mai uşor să-l ia şi ei. El era sănătos, şi ne-a arătat nouă minunata putere a leacului.
    Să se lepede de sine. Primul om, Adam, s-a lepădat şi el de sine când a căzut în păcat, dar s-a lepădat de sinele său adevărat. Cerând omului să se lepede de sine, Domnul cere omului să se lepede de sinele cel mincinos. Şi mai simplu spus: Adam s-a lepădat de adevăr şi s-a lipit de minciună. Acum, Domnul cere de la urmaşii lui Adam ca ei să se lepede de minciună şi să se lipească iarăşi de adevărul de la care au căzut. Aşadar, a ne lepăda de noi înşine înseamnă a ne lepăda de fiinţa înşelătoare care s-a aşezat peste noi în locul fiinţei noastre dăruite de Dumnezeu. Trebuie să ne lepădăm de legătura cu pământul care a luat locul, în ce ne priveşte, duhovnicescului, şi de patimile care au luat locul faptelor bune. De frica slugarnică ce întunecă în noi dragostea de fii ai lui Dumnezeu şi de cârtirea care ucide în noi duhul ascultării de El. Să ne lepădăm de gândurile rele, de dorinţele rele, de faptele rele. Să ne lepădăm de idolatra închinare la natură şi la trup. Într-un cuvânt: să ne lepădăm de tot ceea ce socotim drept „eu”, dar care nu este de fapt fiinţa noastră ci doar rău şi păcat, stricăciune, iluzie şi moarte. Să ne lepădăm, O, să ne lepădăm de obiceiurile rele, de această „a doua natură” care nu este cea zidită de Dumnezeu, ci o îngrămădire de iluzii şi amăgiri împietrite acolo în noi — să ne lepădăm de minciuna făţarnică ce trece drept noi înşine, şi noi drept ea.
    Ce înseamnă: ia-ţi crucea? înseamnă să primeşti de bunăvoie, din mâna Proniei, orice mijloc de lecuire, oricât ar fi de amar, care ţi se întinde. Se abat asupra-ţi nenorociri? Fii ascultător ca Noe. Ţi se cere jertfă? Lasă-te în mâna lui Dumnezeu cu credinţa lui Avraam când mergea să-şi jertfească fiul. Ţi-ai pierdut averea? Ţi-au murit pe neaşteptate copiii? Îndură alipindu-te de Dumnezeu în inima ta, ca Iov. Prietenii îţi întorc spatele, eşti înconjurat de duşmani? Rabdă fără să cârteşti, cu credinţa că ajutorul lui Dumnezeu e aproape, aşa cum făceau apostolii. Eşti osândit la moarte pentru Hristos? Mulţumeşte lui Dumnezeu pentru asemenea cinste, ca miile şi miile de mucenici. Nimic nu ţi se va cere care să nu fi fost răbdat de alţii înainte, şi nu ai decât să urmezi pilda sfinţilor, apostolilor, mărturisitorilor şi martirilor, a celor care au împlinit voia lui Dumnezeu. Trebuie să înţelegem bine că, cerând de la noi o răstignire, Domnul o cere pe cea a omului vechi, a omului ţesut din obiceiuri rele, a omului aflat în slujba păcatului. Pentru că, prin această răstignire, omul vechi, omul fiară din noi e dus la moarte, şi omul nou, cel zidit după chipul lui Dumnezeu, cel nemuritor, este adus la viaţă. Cum spune apostolul: Omul nostru cel vechi a fost răstignit; şi arată mai departe de ce: pentru a nu mai fi robi ai păcatului (Romani 6, 6). Crucea e grea pentru omul vechi, omul simţuri¬lor, e grea pentru trupul împreună cu patimile şi cu poftele (Galateni 5, 24), dar nu e grea pentru omul duhovnicesc. Crucea este pentru cei ce pier, nebunie; iar pentru noi, cei ce ne mântuim, este puterea lui Dumnezeu (I Corinteni 1, 18). Noi ne lăudăm aşadar în crucea lui Hristos, şi în crucea pe care o ducem de dragul Lui. Mântuitorul nu ne cere să luăm crucea Lui, ci să o luăm pe a noastră. Crucea Lui e cea mai grea. El nu S-a răstignit pentru păcatele Sale, ci pentru păcatele noastre, şi aşa crucea lui e cea mai grea. Noi suntem răstigniţi pentru păcatele noastre, deci crucea noastră e mai uşoară. Şi când durerile noastre sunt la culme, să nu spunem că sunt prea mari. Viu e Domnul, şi ştie El mai bine măsura suferinţelor noastre, şi nu ne va lăsa să suferim mai mult decât suntem în stare. Măsura suferinţei noastre nu e cu nimic mai puţin potrivită şi socotită decât este măsura zilei şi a nopţii, sau decât sunt hotare¬le stelelor în drumurile lor. Ni se înmulţeşte durerea? Ni se îngreunează crucea? Şi puterea lui Dumnezeu e mai mare: Precum prisosesc patimile lui Hristos întru noi, aşa prisoseşte prin Hristos şi mângâie¬rea noastră (II Corinteni 1, 5).
    Mai presus de toate, mare este mângâierea noastră că Domnul ne cheamă să venim după El. Să vină după Mine, spune Domnul. De ce îi cheamă pe cei care îşi iau crucea lor? Mai întâi pentru ca ei să nu se împiedice, să nu cadă şi să fie striviţi sub greutatea ei. Atât e de nevolnic neamul omenesc, încât nici cea mai uşoara cruce n-o poate duce cel mai vomit om fără ajutorul cerului. Vedem cum se deznădăjduiesc necredincioşii la cea mai mică lovitură, cum ridica glasul şi se plâng cerului şi pământului pentru cel mai mic neajuns! Cum se clatină neajutoraţi dintr-o parte într-alta, căutând sprijin în pustietatea lumii şi cum socotesc că, dacă lumea nu poate să le stea într-ajutor, e toată un deşert al disperării! De aceea ne cheamă Domnul. Pentru că numai urmându-l pe El vom putea şi noi să ne ducem crucea. La El vom afla putere, îndrăzneală şi mângâiere. El este lumina noastră pe o cărare întunecată, El este sănătatea noastră în boală, tovarăş în singurătate, bucurie în suferinţă, bogăţie în lipsă. O lampă de veghe arde toată noaptea la căpătâiul bolnavului, şi în toată noaptea acestei vieţi. Ne trebuie lumina lui Hristos ca să ne alinăm durerea şi să ne păstrăm nădejdea în zorii ce vor să vină.
    Al doilea temei al chemării Domnului întru urmarea Lui e tot atât de însemnat cât şi primul, şi e legat de lepădarea de sine şi luarea de bunăvoie a crucii. Mulţi au făcut paradă de lepădare de sine, doar ca să câştige vază în lume. Mulţi au trecut prin încercări şi suferinţe ca să câştige laudă şi cinste de la oameni. Mulţi, până astăzi, fac acest lucru, mai ales între popoarele păgâne, ca să-şi adune puteri vrăjitoreşti prin care să stăpânească pe alţii, să vatăme sau să ajute pe cine vor ei, după plac — şi totul din lăcomie şi sete de putere.
    Asemenea lepădare de sine nu este lepădare de sine adevărată; este, dimpotrivă, înălţare de sine; o astfel de cruce nu duce la înviere şi la mântuire, ci la ruină şi predare în mâna diavolului. Cine îşi ia crucea ca să vină după Hristos e lipsit de obrăznicie, de înălţare pe seama altora şi de setea de putere şi de câştig. Aşa cum bolnavul ia leacul amar nu ca să se laude că e în stare să înghită amărăciune, ci ca să se vindece, tot aşa un creştin adevărat se leapădă de sine: se ridică împotriva bolii, îşi ia crucea ca pe o doctorie amară dar salvatoare şi vine după Hristos, Doctorul şi Mântuitorul său, nu pentru slavă şi laudă de la oameni ci ca să-şi scape sufletul din nebunia de moarte aducătoare a vieţii acesteia şi din chinul şi focul vieţii viitoare.
    Căci cine va voi să-şi scape viaţa, o va pierde; iar cine va pierde viaţa sa, pentru Mine şi pentru Evanghelie, acela o va scăpa. Grele cuvinte!
    Foc ce caută să ardă pe omul cel vechi din rădăcina, și rădăcina însăşi! Hristos nu avenit doar ca să schimbe lumea, ci ca s- o facă din nou, s-o aducă din nou la viaţă. Să topească în foc metalul vechi şi să-l făurească iar. Dumnezeu nu e un reformator: e Ziditorul. Nu-i un cârpaci; e ţesătorul! Oricine vrea să păstreze un pom bătrân, mâncat de viermi, rămâne fără el orice ar face: poate să-l ude, să-l împrejmuiască, să-i pună îngrăşăminte la rădăcină; totul va fi zadarnic: pomul e ros pe dinăuntru de vierme, şi e pierdut; putrezeşte, se prăbuşeşte. Iar cine taie pomul viermănos şi-l pune pe foc cu viermi cu tot, şi se îngrijeşte apoi de vlăstarele noi ieşite din rădăcină păzindu-le de viermi, are să-şi păstreze pomul cel nou. Cine vrea să-şi păstreze sufletul cel vechi, chipul lui Adam, sufletul acesta ros de păcat şi putred, îl va pierde, pentru că Dumnezeu nu îngăduie în faţa Lui un astfel de suflet; şi ceea ce nu stă înaintea feţei lui Dumnezeu e ca şi când n-ar fi. Cine, aşadar, îşi pierde sufletul său vechi, acela şi-l va salva pe cel nou, pe cel născut din nou din Duh (Ioan 3, 6), pe cel logodit cu Hristos. Când spui suflet, spui de fapt viaţă, şi chiar citim în unele traduceri: „cine va voi să-şi scape viaţa sa” şi: „cine îşi va pierde viaţa sa pentru Mine o va scăpa” Amândouă traducerile au aici acelaşi înţeles. Pentru că cine va căuta să-şi scape cu orice preţ viaţa cea muritoare, o va pierde până la urmă nu numai pe aceasta, ci le va pierde pe amândouă: şi viaţa muritoare şi viaţa veşnică. Pe cea muritoare pentru că este supusă morţii şi oricât de mult ar izbuti s-o lungească, tot la moarte ajunge până la urmă; iar pe cea veşnică o va pierde pentru că nu a făcut nimic ca să o aibă. Dar cine se osteneşte să câştige viaţa cea fără de moarte în Hristos, are s-o primească şi are s-o aibă în veşnicie, chiar dacă pe cea vremelnică a pierdut-o. Poate cineva să-şi piardă viaţa vremelnică, muritoare, pentru Hristos şi pentru Evanghelie, fie în caz extrem, când se jertfeşte şi moare martir pentru Hristos şi pentru sfânta lui Evanghelie, sau atunci când, nesocotind viaţa aceasta păcătoasă şi nevrednică, se dăruieşte cu toată inima sa, cu tot sufletul său şi cu toată puterea sa lui Hristos, intrând în slujba Lui, dându-I totul Lui şi aşteptând de la El totul. Se poate ca cineva să-şi piardă viaţa luându-şi-o singur, sau dându-şi-o pentru nimic, dintr-o ceartă sau dintr-o neînţelegere. Nu unuia ca acesta i s-a făgăduit că are să-şi scape sufletul, pentru că zice: pentru Mine şi pentru Evanghelie. Hristos şi Evanghelia sunt nemăsurat mai mari decât sufletul nostru. Sunt cele mai mari bogăţii, şi în timp şi în veşnicie; nimeni n-ar trebui să şovăie a da orice numai ca să le câştige pe acestea!
    De ce spune Domnul: şi pentru Evanghelie? Nu ajunge să zică: pentru Mine? Nu ajunge. Domnul spune: pentru Mine şi pentru Evanghelie, ca să înmulţească omului temeiurile de a muri sieşi şi a vieţui lui Dumnezeu, şi ca astfel să se poată mântui cât mai mulţi. Se mântuieşte, aşadar, cel care îşi pierde pentru Hristos viaţa, pentru Cel Viu, Cel fără de moarte. Şi se mântuieşte şi acela care îşi pierde viaţa pentru lucrările lui Hristos, fie şi pentru un singur cuvânt al Lui. Domnul este legiuitorul vieţii; cine se jertfeşte pentru legiuitor, se jertfeşte pentru legile puse de El, şi de asemenea: cine se jertfeşte pentru legile Lui, pentru El se jertfeşte. Socotindu-Se pe Sine împreună cu lucrările şi cu cuvintele Sale, Domnul deschide drum larg spre mântuirea multora.
    Căci ce-i foloseşte omului să câştige lumea întreagă, dacă-şi pierde sufletul? Sau ce ar putea să dea omul în schimb pentru sufletul său? Cuvintele acestea aruncă o lumină mare asupra celor dinainte. Din ele se vede că Dumnezeu socoteşte sufletul omului mai de preţ decât lumea toată. Se vede de asemenea ce fel de suflet trebuie să piardă omul ca să se mântuiască: sufletul vătămat, sufletul molipsit de lume, încovoiat de lume, înrobit de lume. Pierzând acest aşa-zis suflet, omul şi-l scapă pe cel adevărat; dacă retează de la sine viaţa cea mincinoasă, i se va da viaţa adevărată.
    Ce folos ai să câştigi toată această lume ce se îndreaptă spre pieire, şi să-ţi pierzi sufletul menit mântuirii? Lumea se apropie de sfârşit, şi va fi lepădată ca o haină veche. Iar sufletele adevărate, sufletele care îl iubesc pe Hristos, se vor înălţa atunci în împărăţia veşnicei tinereţi. Sfârşitul lumii este începutul vieţii celei noi a sufletului. La ce bun ar avea omul lumea de care curând oricum se va despărţi? La ce bun, când lumea întreagă, într-un viitor ce nu-i departe, se va risipi şi va dispărea ca un vis care a trecut? De ce folos o să-i fie un leş zăcând neajutorat ? Ce o să dea în schimb pentru sufletul său? Chiar dacă toată lumea ar fi a lui, Dumnezeu tot n-ar primi-o în locul sufletului său! Dar lumea nici măcar nu-i a lui. Lumea e a lui Dumnezeu, şi Dumnezeu i-a dat-o omului spre dobândirea unui bun şi mai mare, şi mai preţios. Cel mai mare dar pe care l-a dat Dumnezeu omului este sufletul zidit după chipul Său.
    Si acest dar Dumnezeu vrea, la vremea potrivită, să I se întoarcă. Omul nu poate să-I dea nimic în schimb lui Dumnezeu pentru sufletul său. Sufletul e regele; tot restul e rob. Dumnezeu nu va primi rob în locul regelui, nici lucru pieritor în locul celui fără de moarte. O, ce va da păcătosul în locul sufletului său? Câtă vreme e în trup, omul e vrăjit de multe lucruri pe care le socoteşte de preţ; dar când se desparte de trup, îşi dă seama – O, de n-ar fi prea târziu! – că în afară de Dumnezeu şi de suflet nimic nu are preţ. Deci nu are ce să dea, în locul sufletului. O, ce primejdie, ce jale pe sufletul păcătos când vede că toate legăturile cu lumea i s-au tăiat, şi stă gol şi lipsit de toate în lumea cea de duh! Pe cine să strige într-ajutor? Al cui nume să cheme? De poala veşmântului cui să se ţină când se vede căzând în abis pentru totdeauna? Fericiţi cei care, în lumea aceasta, au ajuns la dragostea lui Hristos şi au învăţat să cheme numele Lui ziua şi noaptea, odată cu răsuflarea şi cu bătăile inimii! Deasupra abisului vor şti pe cine să strige, vor şti al Cui nume să cheme. Vor şti de poala hainei Cui să se ţină. Cu adevărat, vor fi în afară de orice primejdie sub aripa Domnului lor.
    Dar iată ce este mai înfricoşător între toate temeiurile de frică pentru cei care, în viaţa aceasta, nu se tem de păcat. Spune Domnul: Căci de cel ce se va ruşina de Mine şi de cuvintele Mele, în neamul acesta desfrânat şi păcătos, şi Fiul Omului se va ruşina de el, când va veni întru slava Tatălui Său cu sfinţii îngeri. Luaţi aminte, voi toţi care aveţi credinţă: nu vă bizuiţi prea mult pe mila lui Dumnezeu! Cu adevărat, mila lui Dumnezeu se revarsă numai în viaţa aceasta peste hulitorii care nu se căiesc; iar la înfricoşata Judecată dreptatea va lua locul milei. Luaţi aminte, voi toţi cei care, cu fiecare zi, vă apropiaţi tot mai mult de moartea pe care n-o puteţi ocoli! Luaţi aminte, întipăriţi-vă în inimă aceste cuvinte. Nu le-a spus un vrăjmaş al vostru, ci prietenul cel mai bun. Aceleaşi buze care pe cruce au dat iertare duşmanilor, tot ele au rostit aceste cuvinte grozave, grozave dar drepte. De cel care se ruşinează de Hristos în acesta lume, şi Hristos Se va ruşina înaintea sfinţilor îngeri. Cu ce ai să te mândreşti, omule, dacă lui Hristos îi va fi ruşine cu tine? Dacă-ţi e ruşine de Viaţă, înseamnă că te mândreşti cu moartea; dacă-ţi e ruşine de Adevăr, înseamnă că te mândreşti cu minciuna; dacă ţi-e ruşine cu Mila, te mândreşti cu facerea de rău; dacă ţi-e ruşine cu Dreptatea, te mândreşti cu nedreptatea. Dacă ţi-e ruşine cu Patima de pe cruce, înseamnă că te mândreşti cu închinarea la lume; dacă ţi-e ruşine de Nemurire, te mândreşti cu stricăciunea şi cu mormântul! Atunci, în faţa cui te vei ruşina de Hristos? În faţa unuia mai bun ca Hristos? Nu; pentru că nu există cineva mai bun ca Hristos. Atunci de bună seamă te ruşinezi de Hristos faţă de cineva mai mic decât Hristos. Ţi-e ruşine de părintele tău în faţa unui urs, sau se ruşinează fiica de mama ei în faţa unei vulpi? Cum să te ruşinezi de Cel Bun în faţa celui rău, de Cel Curat în faţa Celui necurat, de Cel Atotputernic în faţa neputinciosului, de Cel înţelept în faţa nebunului? De ce să te ruşinezi cu Domnul slavei în faţa unui neam curvar şi păcătos? Doar pentru că neamul acesta îți joacă mereu înaintea ochilor pe când Domnul nu Se vede? Puțin, doar puţin mai este şi va apărea în slavă pe nori de îngeri, iar neamul acesta va dispărea dinaintea picioarelor Lui ca praful pe care-l spulberă vântul. Cu adevărat, cu adevărat ai să te ruşinezi atunci, nu de împăratul Slavei ci de tine însuţi, omule; dar atunci nu-ţi va mai folosi la nimic ruşinea. Mai bine să-ţi fie ruşine acum, câtă vreme ruşinea îţi mai e bună la ceva! Să-ţi fie ruşine de toate înaintea lui Hristos, iar nu de Hristos înaintea tuturor.
    De ce spune Domnul: de Mine şi de cuvintele Mele? Cine se ruşinează de Mine înseamnă: cine se îndoieşte de dumnezeirea Mea, şi de întruparea Mea din preacurata Fecioară, şi de suferinţele Mele pe Cruce, şi de Învierea Mea, şi cine se ruşinează de puterea Mea pe pământ şi de dragostea Mea pentru păcătoşi. Cine se ruşinează de cuvintele Mele înseamnă: cui îi e ruşine de Evanghelie şi tăgăduieşte învăţătura Mea, sau cine îmi răstălmăceşte vorbele şi aduce, prin erezie, neodihnă şi lupte între credincioşi, sau cine se poartă cu obrăznicie faţă de dezvăluirile şi învăţăturile Mele, înlocuindu-le cu învăţături străine, sau cine le ascunde şi le trece sub tăcere în faţa puternicilor acestei lumi, acela se ruşinează de Mine şi se teme pentru sine însuşi. Cuvintele lui Hristos sunt Testament dătător de viaţă, aşa cum sunt şi Patimile Sale, şi Trupul şi Sângele Său. Domnul nu-Şi desparte cuvintele de Sine însuşi, nu le dă mai puţină însemnătate. Cuvântul lui nu poate fi rupt de El. Cuvântul are tot atâta putere cât şi Persoana, pentru aceea le spune ucenicilor: Acum voi sunteţi curaţi, pentru cuvântul pe care vi l-am spus (Ioan 15, 3). Hristos a curăţat prin cuvântul său suflete, a vindecat bolnavi, a izgonit duhurile rele, a înviat morţi. Cuvântul Lui e ziditor, curăţitor, de viaţa dătător. De ce atunci să ne pară străin lucru când ni se spune în Evanghelie: şi Cuvântul era Dumnezeu (loan I,I)?
    Mântuitorul numeşte neamul acesta desfrânat într-un înţeles mai larg, tot aşa cum profeţii din vechime numeau desfrânare închinarea la alţi dumnezei (Iezechiel 23, 37). Oricine îşi lasă soţia şi îşi ia altă femeie este curvar; şi cine uită de Dumnezeul Cel Viu şi se închină lumii este şi acela curvar. Cine lasă credinţa în Domnul ca să creadă în oameni, cine lasă iubirea lui Dumnezeu ca să iubească lucruri şi oameni, acela săvârşeşte desfrânare. Pe scurt, orice păcat care desparte sufletul de Dumnezeu, legându-l de vreun lucru oarecare, sau de vreun om, poate fi numit pe bună dreptate desfrânare, pentru că poartă toate însemnele preacurviei. Aşadar cine se ruşinează de Hristos Domnul, Mirele inimii, în faţa unui astfel de neam desfrânat, e ca o mireasă care se ruşinează de mirele ei înaintea unei adunări de neruşinaţi. Domnul nu vorbeşte de un neam păcătos, ci de un neam desfrânat şi păcătos. De ce? Ca să osândească şi mai mult desfrânarea. Sub cuvântul „desfrânare” se înţeleg aici cele mai grele, cele mai înveninate, cele mai aducătoare de moarte păcate, care-l întorc cel mai adesea pe om de la urmarea lui Hristos, de la lepădarea de sine, de la cruce şi de la naşterea din nou.
    Dar vedeţi ce straniu sfârşit are Evanghelia de astăzi: Şi le zicea lor: Adevărat grăiesc vouă că sunt unii, din cei ce stau aici, care nu vor gusta moartea, până ce nu vor vedea împărăţia lui Dumnezeu, venind întru putere. Ai zice la prima vedere că vorbele acestea nici n-au legătură cu cele spuse mai înainte. Cu toate acestea, legătura e limpede, şi sfârşitul acesta al Evangheliei minunat. Domnul nu-i lasă pe credincioşii Săi fără mângâiere. Chemându-i să-şi ia crucea, să se lepede de sine şi de viaţa lor, ameninţându-i cu pedepse înfricoşătoare dacă se ruşinează de El şi de cuvintele Lui, Mântuitorul ridică acum un curcubeu pe cer după furtună. Se grăbeşte să vorbească de răsplată celor ce-L ascultă şi vin după Dânsul luându-şi crucea lor. Iar această răsplată o vor primi unii chiar înainte de sfârşitul lumii şi de Judecată, şi chiar înainte de sfârşitul vieţii lor pământeşti. Aceştia nu vor gusta moartea până ce nu vor vedea împărăţia lui Dumnezeu, venind întru putere. Cu câtă înţelepciune ne învaţă Mântuitorul! El niciodată nu vorbeşte de pedeapsă fără să pomenească şi răsplata, nici nu osândeşte fără să laude, nici nu îndrumă omul pe calea spinilor fără să-i pună înainte bucuria de la sfârşitul drumului, nici nu ameninţa fără să mângâie. Nu lasă cerul întunecat de nori fără să arate îndată strălucirea soarelui şi frumuseţea curcubeului.
    Cine sunt aceştia care nu vor gusta moartea până ce nu vor fi vă¬împărăţia lui Dumnezeu venind întru putere? Mântuitorul, grăind ucenicilor Săi şi mulţimii de oameni, zice: sunt unii, din cei ce stau aici… Pe cine are în vedere Domnul? Mai întâi pe cei care au împlinit poruncile Sale lepădându-se de sine şi luându-şi crucea lor. Aceştia vor simţi înlăuntrul lor, încă în această viaţă, în această lume fiind, puterea împărăţiei lui Dumnezeu. Duhul lui Dumnezeu va coborî peste dânşii ca să-i cureţe şi să-i sfinţească, şi să le deschidă uşile cereştilor taine, cum s-a făcut mai târziu apostolilor şi arhidiaconului Ştefan. N-au văzut apostolii, în ziua Pogorârii Sfântului Duh, împărăţia lui Dumnezeu venind întru putere în clipa când li s-a dat putere de sus? Iar Ştefan fiind plin de Duh Sfânt şi privind la cer, a văzut slava lui Dumnezeu (Fapte 7,55). N-a văzut loan Evanghelistul împărăţia lui Dumnezeu înainte de moartea sa trupească? Nu s-a ridicat Pavel până la al treilea cer înainte să fi gustat moartea? Dar să-i lăsăm pe apostoli. Cine ştie câţi din cei ce-L ascultau pe Hristos vor fi simţit puterea Duhului Sfânt şi vor fi văzut Împărăţia lui Dumnezeu mai înainte de a pleca din această lume?
    Pe lângă interpretarea aceasta, unele comentarii dau cuvintelor lui Hristos citate mai sus şi un alt înţeles, socotind că au în vedere trei ucenici anume: Petru, Iacov şi loan, cei care, curând după aceea, au văzut schimbarea la faţă a Mântuitorului pe Tabor, şi vorbirea Lui cu Moise şi cu Ilie. Este o interpretare corectă, desigur, care însă nu o exclude pe cealaltă. Într-adevăr, cei trei apostoli au văzut împărăţia lui Dumnezeu întru putere pe muntele Tabor, când Mântuitorul S-a arătat în slava Sa cerească iar Moise şi Ilie au apărut din cealaltă lume, de o parte şi de alta a Domnului slavei. Dar să nu credem că aceea a fost singura împrejurare când muritorii au văzut împărăţia lui Dumnezeu venind întru putere. Cu adevărat mare a fost acea vedere pe Tabor, dar sunt şi alte împrejurări, care nu pot fi numărate, când oamenii au văzut încă în această viaţă (deşi într-alt fel decât pe Tabor) împărăţia lui Dumnezeu întru putere şi slavă.
    Dacă vrem cu adevărat, şi noi putem să vedem împărăţia lui Dumnezeu venind întru putere şi slavă mai înainte să gustăm moartea, iar împrejurările acestei dezvăluiri sunt arătate limpede în Evanghelia de astăzi. Sa ne grăbim a pierde sufletul nostru cel vechi, viaţa noastră cea păcătoasă, şi să înţelegem că este mai bine pentru om să-şi mântuiască sufletul decât să câştige lumea. Aşa ne vom învrednici şi noi, cu mila lui Dumnezeu, să vedem împărăţia lui Dumnezeu, mare în putere şi nemăsurată în slavă, unde îngerii împreună cu sfinţii dau slavă ziua şi noaptea Dumnezeului Celui Viu: Tatăl, Fiul şi Sfântul Duh, Treimea cea deofiinţă şi nedespărţită, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin.

    https://doxologia.ro/viata-bisericii/predici/sfantul-nicolae-velimirovici-predica-la-duminica-iii-din-postul-mare

    Apreciat de 1 persoană

  16. Schiteanul said, on martie 22, 2020 at 11:41 am

    Azi in Gl ne-au zis parintii ca o sa faca Sf Liurghie cu usile inchise, iar credinciosii sa se roage acasa.

    Apreciază

  17. Spaceman said, on martie 22, 2020 at 12:36 pm

    Primarul Timișoarei, Nicolae Robu, ne vrea ștampilați sau cu brățări (microcipați!?).

    https://www.mediafax.ro/social/masuri-impotriva-covid-19-ca-in-india-primarul-timisoarei-spune-ca-ar-fi-utila-stampilarea-celor-aflati-in-carantina-sau-izolare-19008526

    Apreciază

  18. George said, on martie 22, 2020 at 5:15 pm

    La Sibiu…

    Apreciază

  19. isa said, on martie 22, 2020 at 5:25 pm

    De acum 2 zile am asa un presentiment ca ceva foarte rau urmeaza sa se intample. Au dat ordonanta, dar nu de asta e vorba. Inca simt starea de pericol. Ceva foarte urat va urma.

    Apreciază

    • Magda said, on martie 22, 2020 at 9:34 pm

      Așa cum la noi comunismul a fost introdus BRUTAL iar toată CREMA intelectualității, de la adolescent până la profesori, teologi, juriști, generali, etc….au zăcut în temnițele comuniste, așa cum după 90 nicio scursoare torționară n-a fost judecată, condamnată la închisoare pe viață sau la moarte….decât 2 siniștri acum câțiva ani, după ani de liniște și pace + pensie nesimțită pentru ”arta” de a ancheta, tortura, batjocori…așa va fi și-acum – urmașii comuniștilor de ieri, vor fi torționarii noștri, de AZI!

      Apreciază

  20. dennis said, on martie 22, 2020 at 10:30 pm

    ID2020 and partners launch program to provide digital ID with vaccines coronavirus 2020 (COVID-19)

    https://www.biometricupdate.com/201909/id2020-and-partners-launch-program-to-provide-digital-id-with-vaccines?fbclid=IwAR0SV0u5sftk-rcclb8IbdfNCpltWxUi_8zhlr0qRR9QgTzeFZrUiI7THt4pandemic

    Apreciază

    • paul said, on martie 24, 2020 at 2:30 pm

      Saccsiv,
      Foarte bun documentarul postat de Pamaio, în sensul de informații complete, tot ce s-a vehiculat pana acum în știri, cu legatura intre virus, vaccin cu cipuri si tehnologia 5G, care va activa cipurile din oameni introduse prin vaccinuri.
      Îți recomand sa-la postezi pe unul din bloguri. Nu știu dacă ai avut timp sa-l urmărești.

      Apreciază

  21. […] ORDONANTA MILITARA 2: Slujbe religioase fara credinciosi / Evitarea formarii de grupuri mai mari de … […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.