SACCSIV – blog ortodox

Patura pe geam

Posted in frig by saccsiv on septembrie 22, 2019

Iarna trecuta am facut o uluitoare descoperire: faptul ca cei din vechime erau mai destepti decat noi.

Iata povestea:

Cu doua ierni in urma, mi-am cumparat o minuscula aeroterma, caci “incalzirea globala” producea atata frig in casa, incat ma dureau aproape toti dintii pe care ii mai aveam in gura, iar caloriferul clasic nu mai facea fata.

Piticania era insa suficient de voinica pentru a nu ma mai simti ca in frigider. Si fiind atat mica, ma gandeam ca nici mult nu voi plati la curent. Gandire fundamental gresita insa, caci au venit doua facturi consecutive ce m-au facut franjuri.

Asa se face ca iarna trecuta mi-am pus mintea la lucru, cum sa fac si cum sa dreg sa-mi fie si cald dar nici sa nu mai platesc sume colosale sau sa investesc masiv in cine stie ce. Iar dupa ceva cugetare, imi amintesc cum procedau strabunii: puteau paturi sau blanuri in corturi pe jos, pe sus, peste tot.

Ca atare, am pus o foarte mare si groasa patura pe geam (folosind o “inginerie” simpla: niste cuie batute in perete si niste gaici pe patura). Rezultatul a fost remarcabil: instant a inceput sa se incalzeasca in camera.

Bucuros, precum un nominalizat pentru premiul Nobel, am inceput atunci sa sun cativa frati si surori despre care stiam ca nu sufera frigul. Din pacate insa, nici unul nu mi-a urmat sfatul si au ramas zgribuliti in continuare.

Cum frigul a venit din nou, am postat povestea paturii in geam in speranta ca unii dintre voi o vor considera totusi utila.

Evident, intreaga constructie de mai sus o fac noaptea, ziua o dau jos.

 

Tagged with: , , ,

7 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Calator said, on septembrie 22, 2019 at 10:49 am

    Cam asta e si una dintre functiile draperiilor. Imi amintesc ca in copilarie (prin anii ’80, la bloc) in toata casa aveam draperii groase care acopereau tot peretele. Si desi era perioada de privatiuni, inclusiv la caldura, nu sufeream prea mult de frig. In casa in care stau acum, peretii sunt practic goi si chiar si acum, nu mai vorbesc de iarna, e frig ca in pestera. Ideea cu patura pe perete e logica si foarte binevenita. Cine sta la casa, ar trebui sa faca asta si pe tavan, unde se pierde foarte multa caldura. Vorbind de incalzit iarna, eu supravietuiesc multumita unei paturi electrice, pentru ca nu am ce pune pe pereti. Pana pe la vreo 18 grade, e chiar confortabil noaptea. La temperaturi mai mici, aerul e cam prea rece pentru inspirat si e buna o „cagula” sau fular pe fata. Si bineinteles caciula. Cine are paturi si haine de lana are cea mai buna rezolvare, pentru ca sunt cele mai calduroase si nici nu consuma curent.

    Apreciază

  2. moontyman said, on septembrie 22, 2019 at 11:52 am

    Maleficient 2: drăcismele continuă!

    Apreciază

  3. Oana said, on septembrie 22, 2019 at 1:44 pm

    Asa este, pe la geam se pierde multa caldura. Sotul meu a cumparat niste garnituri etanse aitoadezive si le a lipit pe la toate geamurile. diferenta este sesizabila. inainte se simtea cum efectiv cum intra aerul rece daca stateai langa geam (geamul fiind inchis).

    Apreciază

  4. elena said, on septembrie 22, 2019 at 7:31 pm

    Adevarat, tin minte ca si strabunica avea pe pereti paturi si tzoluri facute la razboaiele alea vechi. Multumesc pentru idee frate Vasile, eu sigur o sa incerc.

    Apreciază

  5. mircea.v said, on septembrie 22, 2019 at 9:20 pm

    Pt geamuri clasice, alta solutie ar fi etansarea cu garnituri, si, se mai poate pune o foaie de geam. Sipculite distantier late de 1…1,5cm, si apoi se pune foia de geam care se fixeaza cu chit, cu cuisoare… In mod normal o astfel de structura cu 3 geamuri izoleaza destul de bine

    Eu mi-am pus si la termopan a 3-a foaie de geam. E un pic mai delicata operatiunea, dar se poate. Rezulta izolatie fonca si termica mai buna.

    Apreciază

  6. […] Patura pe geam […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.