SACCSIV – blog ortodox

Ce spunea Andreea Esca in anul 2000 despre homosexualitate si feminism intr-un interviu in revista Playboy

Posted in Uncategorized by saccsiv on octombrie 5, 2018

Foto: https://b1.ro/stiri/monden/andreea-esca-despre-homosexualitate-nu-am-prieteni-gay-nu-sunt-de-acord-cu-adoptiile-gay-243080.html potrivit bogdanstoica.ro.

Asadar:

 

PLAYBOY: Te-ai situa pe o platforma feminista?

ESCA: Nu. Nu sunt deloc feminista. Eu sunt impotriva feminismului, pentru ca nu cred ca suntem facuti egali si cred ca barbatii trebuie sa stea inaintea femeilor. Daca eram egali, facea Dumnezeu doi Adami sau doi…

PLAYBOY: …Androgini.

ESCA: Doua Eve, nu?… Si atuncirezolvam aceasta problema din start. Deci nu suntem egali si mi se pare foarte normal ca o femeie sa respecte un barbat.

PLAYBOY: Esti o femeie religioasa?

ESCA: Sint religioasa in sensul ca eu cred in Dumnezeu si imi fac rugaciunea. Nu sunt habotnica, dar cred in Dumnezeu.

PLAYBOY: Ai prieteni homosexuali? De ambe sexe…

ESCA: Nu.

PLAYBOY: Dar daca ai avea aceasta revelatie, ea ar impieta asupra prieteniei voastre?

ESCA: Cred ca da, pentru ca mi-as consuma timpul incercand sa-i conving ca nu e bine. Desi, in America, asta face parte din political correctness. La CNN sunt foarte multi homosexuali si lesbiene si ei incercau sa-mi spuna: “De unde stii ca tu esti normala si noi nu?”. Singura mea explicatie era: “Daca ar fi fost normal sa fie asa, ar fi facut Dumnezeu doi de acelasi sex, la inceputul lumii. Numai ca atunci n-am mai fi existat nici noi, nici voi. Ca deocamdata vad ca nu putem face copii doua femei sau doi barbati”.

Nu sunt de acord nici cu faptul ca, in America homosexualii au dreptul sa infieze copii… Desi, altminteri, eu o iubesc foarte mult pe Jodie Foster.

PLAYBOY: Cum te raportezi la droguri?

ESCA: Daca as putea sa pornesc o lupta pe lumea asta, impotriva lor ar fi.

 

Pentru cei care nu stiu care-i treaba cu Jodie Foster:

Cititi va rog si:

Clasamentul celor 50 cei mai influenti homosexuali si lesbiene

 

24 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. sherlock_holmes said, on octombrie 5, 2018 at 8:26 am

    Interesant ar fi ce gindeste Andreea acum,poate au trecut-o prin procesul de educayshun.

    Cred ca si problema cu egalitatea nu suna prea bine.Eu as spune ca barbatul si cu femeia sint complementari,sau poate si mai bine,barbatul cu femeia si copiii lor ar face intregul sau unitatea. Cu lipsa unuia dintre cei 3,ar fi si unii si altii neterminati.
    Bine,in Hristos toate se desavirsesc si din neterminati devin intregi.

    Iar daca vorbim despre sfintenie,sau culmea culmilor pe care o poate atinge un om,cine ar putea vreodata sa se apropie de Fecioara Maria,mai sfinta si decit heruvimii si mai slavita,fara de asemanare decit serafimii,care fara stricaciune,pe Dumnezeu Cuvintul a nascut !

    Apreciat de 1 persoană

  2. ioan palcau said, on octombrie 5, 2018 at 8:36 am

    Asta spunea acum 18 ani,intre timp s-a sucit de cap,cred,pt ca nu mai urmaresc M-MR(Mass-Media Romaneasca),si nici media italiana,toti au creierile spalate,toti sunt comparati/corupti,deoarece toata media mondiala apartine cabalei sataniste/zioniste!Problema e cu oamenii,care au devenit niste oi,bune de dus la abator…Problema e cu clasa politica Romaneasca,e timpul ca Natia Romana sa inteleaga TRADAREA acestor lesuri umane,sa refuze indobitocirea sistematica,sa refuze agenda satanista a ocultei mondiale,distrugerea totala a fibrei acestei incercatei Natii Romane,care a fost,este si trebuie sa ramana CRESTINISMUL NOSTRU ORTODOX!!!!Romania are nevoie de un Viktor Orban Sau Matteo Salvini ,daca vreti,noi niciodata nu am dus lipsa de ei,acum e momentul,are loc o lupta gigantica pe plan mondial ,intre fortele intunericului(care au fost sunt si vor ramane mereu DE STANGA!!!)si patrioti!!Romania trebuie sa participe si ea,nu rata acest moment,Romania!!!…homosexualitatea este un pacat grozav,care va fi aspru pedepsit de Dumnezeu,spuneti DA familiei NATURALE dintre UN BARBAT si O FEMEIE!!! Doamne aiuta!

    Apreciază

  3. Anastasia said, on octombrie 5, 2018 at 10:02 am

    Doamne ajuta!
    Frate sassciv oare puteti sa postati aceasta informare, eu am primit in sms si mi s-a parut foarte utila. Multi oameni chiar intelectuali cu care am discutat nu stiu si nu au inteles cum sa voteze corect, atunci ce o sa fie cu oameni simpli.
    Acesta este mesajul:

    S-a pornit urmatoarea campanie de informare prin sms. Trimiteti la cati mai multi din lista voastra mesajul urmator:

    Salut! Prin media circula dezinformari grave cu privire la referendumul din 6-7 octombrie. Iata adevarul despre referendum: https://goo.gl/fe8sCf Vei vedea ca aceste lucruri nu le gasesti pe posturile de televiziune si in presa, sau le vei gasii deformate. Ai nevoie de doar 5 minute sa citesti documentul! Daca iti pasa ca si altii sa fie informati, atunci trimite acest SMS mai departe listei tale de prieteni. Implica-te! Multumim!

    Apreciază

  4. mihay2016 said, on octombrie 5, 2018 at 4:01 pm

    Eu nu cred ca sia schimbat gandirea dar daca da e grav! Dar din ce stiu, ca sunt platiti, anumiti vlogheri, cantareti, etc…! Eu nu zic ca toti sunt plati dar in mare parte da! Dar prin ceea ce fac ei nu gandesc unde se poate ajunge. E
    i se gandesc numai la bani!

    Apreciază

  5. R said, on octombrie 6, 2018 at 2:42 pm

    Jodie Foster un trans-sexual care se dă drept lesbiană, ca mulți alți trans-sexuali care se dau drept lesbiene la Hollywood și nu numai.

    https://www.bitchute.com/video/dV49oj25Hlsb/

    Apreciază

  6. Apa trece, pietrele rămân said, on octombrie 6, 2018 at 5:50 pm

    Frate creştin,
    În zile de 6-7 octombrie, esti chemat să răspunzi la întrebarea ,,Sunteţi de acord cu Legea de revizuire a Constituţiei României în forma adoptată de Parlament?”
    Până acum, era stabilit prin lege că o căsătorie are loc între SOŢI, fără a se preciza NICI numărul şi NICI sexul acestora. Legea actuală propune să se precizeze clar că familia se întemeiază pe relaţia dintre UN bărbat şi O femeie, pentru a nu permite interpretări incompatibile cu statutul de creştin. La această întrebare, creştinii răspund DA!
    Indiferenţa ta are implicaţii pe mai multe planuri: economic, social şi spiritual.
    -Economic, deoarece, dacă va dispărea familia, şi asociaţiile familiale vor dispărea şi vom depinde de marile corporaţii;
    -Social, deoarece, tensiunile dintre oameni se vor agrava. Copiii vor fi supuşi unei educaţii sexomarxiste fiind vizaţi ca victime ale plăcerilor!
    – Spiritual, deoarece preocuparea pentru mântuire va fi înlocuită cu lupta pentru plăcere. Astfel, aşa cum ne spune Sfântul Apostol Pavel în Epistola I către corinteni, capitolul 6, şansele de mântuire ale noastre şi ale generaţiilor viitoare se vor diminua drastic în caz că alegem nepăsarea faţă de poruncile divine.
    Nu putem fi şi cu Hristos şi cu satana. Trebuie să alegem! Vino la vot şi spune DA!

    Apreciază

  7. ROrtodox said, on octombrie 6, 2018 at 10:56 pm

    Sa nu uitam si de lucrurile astea: https://www.facebook.com/c.oprys/posts/1989657061056680

    Apreciază

  8. Apa trece, pietrele rămân said, on octombrie 7, 2018 at 12:40 am

    Ce se va schimba după ce vom câştiga referendumul? Nimic (cu excepția securizării drepturilor actuale -n.m.). Pierde cineva vreun drept? Nu. Ce s-ar întâmpla dacă am pierde referendumul?

    A doua zi ar începe presiunile pentru gay marriage.
    Apoi pentru adopţii.
    În paralel, propaganda gay în şcoli, numită „educaţie pentru toleranţă”, „educaţie sexuală” etc.
    Apoi provocări şi presiune pe biserici pentru a celebra căsătorii gay.
    3-4 vor fi combinate cu hărţuirea şi pedepsirea părinţilor care nu vor lecţii tinute de drag queens la şcoli sau a preoţilor care nu vor să celebreze căsătorii gay.
    Apoi legi prin care orice conservator va putea fi acuzat de „homofobie” şi târât prin tribunale.
    Apoi vor cere să se refacă manuale, să se finanţeze din bani publici campanii „anti-intoleranţă”, să se deconteze operaţii şi tratamente hormonale pentru schimbarea de sex (care vor costa infinit mai mult de 40 mil. euro).
    Apoi vor cere toalete unisex sau al treilea sex în toate instituţiile (alţi bani).
    Apoi vor teroriza lumea cu pronumele lor fluide şi cu alte fantasme, vor cere schimbarea actelor de identitate, etc.

    Continuati voi seria, că eu m-am plictisit.

    Toate astea sub sloganul „nu e treaba ta ce facem noi în dormitor, dar îţi vârâm dormitorul nostru în continuu sub nas, Ia şcoală, în biserică, la televizor, pe stradă, în toaletele publice”.

    Nu, nu sunt fantezii: toate astea se întâmplă în alte părţi.
    Sursa:
    https://stiripentruviata.ro/adrian-papahagi-ce-se-va-schimba-dupa-ce-vom-castiga-referendumul-nimic-dar-daca-am-pierde-referendumul/

    Apreciază

  9. David said, on octombrie 7, 2018 at 6:17 am

    REFERENDUM – CONCLUZII DUPA PRIMA ZI
    Rata participarii anuntata aseara pentru prima zi de Referendum a fost ca un mare dus rece. Dar ce rece. Parca era cu cuburi de gheata. Am avut un moment de neputinta totala si singurul lucru care-mi suna in minte era: “fara Mine nu puteti face nimic”. Atunci am realizat cu tarie ca Dumnezeu este singurul care ne mai poate ajuta. Am inteles si ca din toata agitatia noastra de a face totul dupa puterile noastre a lipsit poate cel mai important lucru: postul, rugaciunea, pocainta adevarata si cererea cu lacrimi a ajutorului de Sus. Ne-am unit fortele pe cat s-a putut in cele lumesti dar nu si-n cele duhovnicesti. Bisericile n-au tras clopotele sa cheme oamenii la rugaciune si la actiune ca sa-i ajute sa inteleaga ca se afla intr-o lupta pe viata si pe moarte in fata tavalugului demonic pe cale sa ne inghita sufletele. Sa fi cazut toti in genunchi la rugaciune ca atunci cand ne-a fost rapita Basarabia, spre exemplu.
    Tot atunci am avut un moment in care am reusit sa constientizez ceea ce m-a deranjat cand am auzit de demersul Coalitiei pt Familie (apropo, denumire complet nefericita pentru ca din start a cantonat demersul intr-o lupta lumeasca) care, cu toate ca pornea un razboi 100% duhovnicesc, si-a luat drept parteneri egali toate cultele crestine.
    Pana acum le-am tot gasit indreptatiri dintre care cea mai buna a fost aceea ca intr-o perioada cand conta mai mult aparteneta religioasa decat cea etnica, doi mari domnitori romani au apelat la secui in lupta impotriva turcilor (atat la Vaslui cat si la Calugareni Stefan cel Mare si Mihai Viteazul au repurtat victorii de rasunet si cu sprijinul vitejilor soldati secui). Dar abia acum am inteles din adancul sufletului ca nu poti porni la un asemenea act de marturisire a credintei, cum este in fapt acest Referendum, decat prin marturisirea fara echivoc a Adevarului care este numai in dreapta credinta. A, ca dupa aceea se aliaza si ceilalti este cu totul alta poveste insa a face de la inceput un front comun cu ereticii arata o gandire lumeasca prin care unora le-a fost efectiv teama sa spuna ca sunt ortodocsi sau socotelile lumesti aratau ca n-au cum sa castige fara ajutorul celorlate culte. Dar insusi Mantuitorul a spus ca “Oricine va marturisi pentru Mine inaintea oamenilor, marturisi-voi si Eu pentru el inaintea Tatalui Meu, Care este in ceruri.” (Mat 10:32) Ori fuga de aceasta marturisire de credinta ne-a lipsit practic de marea binecuvantare de care avem atata nevoie.
    Am scris aceste randuri pentru ca numai o minune a lui Dumnezeu ne mai poate ajuta acum. Si chiar daca suntem in ultima clipa a ceasului al 12-lea nu este tarziu sa ne intelegem greseala, sa ne pocaim si sa strigam din tot sufletul dupa ajutor de sus.
    Cu siguranta ca de aici a pornit si intunecarea mintii tuturor care a condus la ratarea transmiterii unui mesaj esential in campania de informare: participarea la Referendum nu are miza lumeasca ci apara o valoare fundamentala care marcheaza insasi existenta noastra de crestini. De aceea nu are legatura cu niciun om trecator, politician sau nu, si nici alte conotatii in care ne-au aruncat dusmanii Adevarului ca sa bulverseze mintile lipsite de repere duhovnicesti.
    Lucrurile acestea le-am inteles mai bine dupa ce ieri am incercat sa ajut dupa putere oamenii sa participe la vot ducandu-i cu masina (8-10 km pe jos pe un drum prafuit de tara este un efort destul de mare iar celor mai varstnici le era peste putere – medicul de familie a refuzat sa le dea adeverinte celor care nu erau bolnavi cu toate ca si 2 km pe jos era prea mult pentru ei). Am observat astfel ca cei credinciosi au acceptat cu bucurie oferta de a merge la vot (s-au echipat rapid, n-au comentat si se vedea c-o fac cu tot sufletul) iar ceilalti au refuzat cu diverse motive (la fel cu cei chemati la nunta Fiului de Imparat).
    Am vazut astfel pe viu o impartire in duh a oamenilor si da, am ramas mult mai putini decat ne place sa credem. Insa nu chiar atat de putini ca sa nu contam in fata lui Dumnezeu daca constientizam greselile si punem genunchii la rugaciune. De aceea mi-am permis comentariul de acum. Nu este vorba de critica nimanui dar daca nu ne cerem iertare Domnului pentru greseli nici nu putem nadajdui la milostivirea si ajutorul Lui.
    Doamne, te rugam ai grija de poporul Tau cel binecredincios.

    Apreciază

  10. Mugurel said, on octombrie 7, 2018 at 11:20 am

    Intrebare:se scrie pe foaia de vot daca vrem :CASATORIA DINTRE UN BARBAT SI O FEMEIE?
    De unde stim noi sigur ce revizuire se face?

    Apreciază

  11. NIMENI said, on octombrie 7, 2018 at 11:45 am

    Dorin Tudor este cu Dorin Tudor.
    43 minute ·
    Cand e pelerinaj la Sfanta Parascheva , n-ai loc sa arunci un ac, lesina la coada sa fie primii la pupat moaste, cand e Sfanta Maria, la Manastirea Nicula dorm pe jos in afara perimetrului , minim doua nopti , sa fie primii la ciolan cu fasole si varza cu costita , cand e pelerinaj la Prislop , se calca in picioare sa ajunga la mormantul celui numit Sfantul Ardealului ! Atat au inteles unii, din esenta Crestinismului, pupat de moaste si fasole cu ciolan la discretie ! Cand Biserica face apel la ei , printr-o scrisoare a patriarhului in care se explica necesitatea votului PENTRU familia naturala, ei fiind cei ce nu doresc sa cunune cupluri LGBT, ce nu doresc sa gireze aceasta blasfemie a casatoriilor gay-lesbi , idiotul sta acasa, ca nu-l intereseaza.
    https://www.facebook.com/mate.matici.16?__tn__=%2CdlC-R-R&eid=ARDF4jIjYWjrPJFK5sGTpctKQqEgVMPCgbKuvDd5cx7k7fXL–I3sjQCcb_3uiPTyn0cGB_3ocOlp9sY&hc_ref=ARSWo1ushmcx0V8-Xs9qgfnZ8ovX4OaYuPKAxS84l6VTmRtnvOOhZdZoa2tvppkGn1o

    Apreciază

  12. mihay2016 said, on octombrie 7, 2018 at 4:43 pm

    Ce ciudat la mine se petrece un fenomen mai rar! Nustiu de unde a inceput sa apara atate insecte zburatoare eu stand la etaj 3! Miau intrat o gramada in balcon! Stau de atatia ani si nam vazut asa ceva si in luna octombrie poate ma gandesc eu e de vina perturbarea vremii findca e 21 grade zic eu!

    Apreciază

  13. nikodim said, on octombrie 7, 2018 at 5:14 pm

    S-a terminat si cu referendumul pentru definirea Casatoriei dintre TATA si MAMA. A marturisit ADEVARUL acesta doar o ramasita din tot poporul „dreptcredincios” si „binecuvantat”, restul fac si vor face cozi doar la alegeri politice pentru „o tara ca afara”. De acum incolo probabil ca va incepe prigoana… oricum terenul este deja bine de tot pregatit. Mentalul celor din jurul nostru este adecvat pentru asa ceva. Si cum ziceam acum ceva vreme in unele comentarii, cel mai dureros este cand prigoana si persecutia o vor face cei de langa tine… vecini, rude, colegi de scoala si de serviciu, frati… Vorba unui comentator de mai sus…. unde au fost miile de pelerini si familiile lor care rup portile manastirilor si bisericilor la marile sarbatori? Se pare ca mare parte din ei doar oculteaza Biserica prin cererile lor catre Dumnezeu ca la taraba din targ, in cliseul economiei de piata liberale al cererii si ofertei, de care sunt patrunsi pana in maduva oaselor, constient sau nu. Duh Sfant, Har, Adevar…de acum incolo ori vor deveni termeni fara continut, de decor, intr-o lume apostata cu catedrale si paiate in odajdii de aur, ori termeni ilegali care vor fi interzisi fara referendum cu acceptul tacit al majoritatii boicotiste…

    P.S. De unii, poate se va indura Bunul Dumnezeu ca sa le scurteze zilele pentru a nu mai asista la ceeea ce va urma

    Apreciază

  14. sherlock_holmes said, on octombrie 7, 2018 at 6:37 pm

    Daca acum,oamenii au fost pacaliti sau nu au ascultat de cine trebuie ( Biserica,ierarhi,preoti,monahi, ) ci s-au pierdut si au pierdut timpul ascultindu-i pe dusmani ( politicieni,televiziuni,ziare,etc) cum o sa fie oare pe vremea antihristului,care acela chiar o sa faca fapte bune la vedere si minuni la inceput,nu or sa te sfisie toti daca il vorbesti de rau ?

    Rau si pentru noi,oamenii din Biserica,sintem neputinciosi,putin credinciosi,multi cochetam cu duhurile mincinoase ale acestei lumi,fiind noi insine pacaliti in multe aspecte ale credintei si vietii noastre,aproape nimeni nu ne mai asculta….multumiri celor care s-au dus la votare in fata lui Dumnezeu sa-i apere pe parinti si copiii lor,sper ca dintre acestia sa se curete si mai mult si sa faca fata incercarilor tot mai viclene,perverse si violente ale lumii lui antihrist impotriva crestinilor dar si a altor oameni pe care ii ajuta Dumnezeu sa deosebeasca griul de neghina si poate ca or sa intre si ei in Biserica lui Dumnezeu. Doamne ajuta!

    Apreciază

  15. roman said, on octombrie 7, 2018 at 7:29 pm

    Intr-adevar, in teritoriu primariile au tradat total ,doar au mimat ca ar fi interesati de acest referendum,iar TELEVIZORUL… ar trebui bagati la parnaie toti ,fiindca au mintit pe neghiobii astia lipsiti total de vreun dram de banuiala ,cum ca n-are nici o treaba PSD cu referendumul.Eu am mai spus-o si o mai spun:cel mai mare si feroce dusman al omului astazi este STATUL si al sau aparat(primarii,fisc,giustitia,serviciile de secu,politia,jandarmeria etc ),fiind partas egal cu toti vorbitorii de limba romana doar, de la TELEVIZOR,fiindca ei nu sunt romani dupa fapte,astfel ZDROBIND pe toti romanasii care urla ce le dicteaza ei…m…ue PSD..,vrem o tara ca afara…,din banii nostri…,spitale si scoli…toleranti..s.a minciuni cu care i-a DRESAT pe saracii prostuti ,locuitori ai acestui teritoriu.La CIP-uri in carne si la pecete,romanii vor sta la coada si vor da si bani pe ele.Nimeni nu vrea sa auda de numele Domnului azi si de Cuvantul ,Profetiile si Atotsfintenia Lui, ci toti doresc pe antihristul si pacalelile trecatoare a lui.Va incepe mania Domnului ,dar e spre binele nostru,e spre intarirea noastra,fiinndca trebuie sa ne intarim sufletele ,daca vrem sa slujim cu adevarat Domnului Dumnezeului Nostru.Acum s-au vadit si faptele si duhul la toti romanii ,dupa ce in 2016 l-am vazut pe al Inaltilor prelati si frati de loja.
    Slava intru cei de sus lui Dumnezeu si pe pamant pace,intre oameni bunavoire.Iertati-ma si mantuire !

    Apreciază

  16. Radu said, on octombrie 7, 2018 at 7:36 pm

    Din 2000 si pana acum sunt 18 ani suficient timp sa isi schimbe parerile sau cel putin la fatada sa si le schimbe sa nu piarda bunastarea de la postul care il ocupa la tv

    Apreciază

  17. marian said, on octombrie 7, 2018 at 8:03 pm

    In urma Bulgariei, Ungariei, Serbiei, Moldovei și a Ucrainei se află România, susținătoare ferventă a homosexualilor. Sper ca păcatul prostiei naționale să nu fie covârșitor la judecata de apoi. Steinhardt menționa prostia ca fiind un păcat pt cei care au capacitatea de a înțelege, de a distinge, implicând aceea că restul sunt absolviți. Media ticăloasă ca o… c–ă a stat de partea sistemului ca si iohanis dar asta nu scuza populatia de babuini cu manele pe telefon si cu tonuri de apel arabo-tiganesti. Petre Țuțea a făcut 13 TREISPREZECE ani de pușcărie pentru un popor de idioți. Mi s-a părut grosieră afirmația, dar acum, România are un idiot mai puțin.
    Așadar, susținem pidosnicii.
    Rușine nouă și dă-ne Doamne pe măsura credinței noastre, ca să ne trezim din beția asta de prostie.
    Soția mea e americancă și nu au lăsat-o la vot.
    Imi intelege dezgustul față de ceea ce văd.
    Poate că un cutremur mare ne va trezi.
    Nu știu.
    Luminează-mi Doamne calea aparte de fiica mea, care e om al sistemului, fata de mama ei, care si ea e la fel, ia-mă Doamne la Tine, Te rog!
    Respect celor care au votat DA!

    Apreciază

  18. mercurie said, on octombrie 7, 2018 at 9:28 pm

    Sf.Ioan Gura de Aur, Referendumul si…LGBT-ul

    OMILIA V

    „Pentru aceia i-a dat pre ii Dumnezeu in­tru patimi de ocară, că şi femeile lor şi-au schimbat rânduiala cea firească, întru ceia ce este împotriva firei. Aşijderea şi bărbaţii lăsând cea dupre fire rânduiala a părţii femeieşti, s’au aprins întru pofta sa unul spre altul” (Cap. 1,26. 27).

    Toate patimile omeneşti sunt necinstite, dară mai cu samă nebunia după copii, căci mai mult pătimeşte sufletul şi se necinsteşte in păcate, decât trupul in boale. Priveşte cum îi lipseşte şi aici de orice iertare, dupre cum ii lipseşte şi în cele ale credinţei. Femeilor li zice: „au schimbat rânduiala firei” şi prin urmare nu au ce răspunde, sau sa spună «că am fost împiedecate de împreunarea cea dupre lege» şi nici că nu au avut cu cine să’şi împliniasca pofta, şi au fost silite de a se azvârli în această turbare nebună, căci expresianea „au schimbat” se zice de cei ce au avut ce schimbă, dupre cum atunci când vorbiâ de credinţă zicea „Că au schimbat adevărul lui Dumnezeu întru min­ciună”. Bărbaţilor iarăşi li spune: „lăsând cea dupre fire rânduiala a părţii femeieşti” ceiace învede­rează acelaşi lucru. Din această cauză şi pe femei ca şi pe bărbaţi îi lipseşte de orice iertare, învinovăţându-i deopotrivă, pentru că nu numai că au avut prilejui de a’şi face poftele, şi că lăsând la o parte ceiace aveau au ajuns la asemenea absurdităţi, dară încă că necinstind ceiace este dupre natură, au alergat la ceiace este contra naturei. Cele ce sunt contra naturei sunt şi mai grele, în acelaşi timp şi mai dezgustătoare, aşâ că nici nu le-ar putea cineva numi plăcere, fiindcă adevărata plăcere este acea dupre natură. Dară când Dumnezeu părăseşte pe cineva, totul se răstoarnă pe dos! De aceia nu numai credinţa lor era satanicească, dară şi viaţa li era diavolicâ. Atunci când li vorbiâ de credinţă, si-a pus în mijloc lumea şi cugetul omenesc, spunându-li că, cu mintea cea dată lor de Dumnezeu, ar fi putut prin cele ce se văd ca să se ridice la creatoriu, dară fiindcă nu au voit, au rămas fără nici o justificare, — aici însă in locul lumei li pune la mijloc plăcerea cea după na­tură, de care ar fi putut ca să se mulţămiască cu mai multă libertate şi linişte, şi ar fi scăpat de ruşine, dară n-au voit, drept care şi sunt lipsiţi de orice iertare, fiindcă au defăimat natura. Şi ceiace este mai necinstit încă, că şi femeile umblă după asemenea împreunări contrare naturei, în timp ce ar trebui ca să se ruşineze de bărbaţii lor.

    Este demn de a admiră şi aici înţelepciunea lui Pavel, cum el aruncându-se cu vorba în două lucruri contrare, pe amândouă le-a dezvoltat cu toată exacti­tatea. Voia a spune ceva şi demn, în acelaşi timp însă şi muşcătoriu pentru auditoriu, dară acestea amândouă nu eră cu putinţă, fără ca una din ele sa se împiedece de ceialaltă. Dacă vei spune ceva demn, nu vei putea atinge pe auditoriu, iară de voieşti a te atinge de el tare, apoi atunci este nevoe de a desvâli lămurit ceiace spui. Dară iată că înţeleptul şi sfintul suflet al lui Pavel le-a putut uni pe amândouă la un loc, şi le-a dezvoltat cu toată exactitatea, căci in numele naturei a mărit în­vinovăţirea lor, în acelaşi timp – ca şi de o perdea oare­care – el s’a servit cu multă înţelepciune în demnitatea povestirei sale.

    După ce deci, mai ’ntâiu el se atinge de femei, de ’ndată păşeşte mai departe atingând pe bărbaţi, căci zice: ,,Aşijderea şi bărbaţii, lăsând cea dupre fire rânduială a părţii femeieşti’’, ceiace este do­vada celei mai de pe urmă nebunii, căci când amân­două genurile sunt conrupte, şi bărbatul care este pus ca dascal al femeei, ca şi femeia căria i s’a poroncit de a fi de ajutoriu bărbatului, nu îndeplinesc cu sfinţenie datoriile lor, apoi atunci ii se găsesc între dânşii ca duşmani. Gândeşte-te apoi şi la cuvintele de care s’a servit, cât de reprezentative sunt, căci nu zice: «s’au amorezat şi s’au poftit unul pre altul» ci: „S’au aprins intru pofta sa unul spre altul’’. Vezi acum că totul în poftă vine dela lăcomie, care nu poate răbda ca să stea în hotarele sale ? Aşa dară, tot ceiace pofteşte cineva, din acele care covârşesc legile puse de Dum­nezeu, este absurd, şi prin urmare pofteşte din acele absurde şi nu din cele legiuite. Dupre cum de multe ori mulţi lăsând la o parte pofta mâncărilor se hrănesc cu humă şi cu petre mici, iară alţii stăpâniţi de o sete nebună doresc până şi apa din mocirlă, tot aşâ şi aceia s’au înfierbântat de acel amor nelegiuit. Şi de întrebi poate »de unde oare a venit întinderea boalei, sau mai bine zis a poftei aceştia»? — respunsul este: dela pără­sirea lui Dumnezeu. Dară părăsirea lui Dumnezeu de unde vine? Dela nelegiuirea celor ce l’au părăsit pre el.

    „Bărbaţi cu bărbaţi ruşinea lucrând-o“ zice mai departe. «Dacă ai auzit spunând «că s’au aprins» să nu-ţi închipui, zice, că boala aceasta provine numai din poftă, ci mai mult din trândăvia lor, care a şi aprins pofta». De aceia nici nu zice «fiind târîţi, sau căzând» dupre cum zice aiurea, ci „lucrând adecă că lucrul lor îl pusese in păcat, şi nu un lucru întâmplă­torul, ci studiat de dânşii mai dinainte. Şi nu zice «pofta», ci „ruşinea lucrând’’, fiindcă şi natura au făcut-o de râs, şi legile ei le-au călcat. Priveşte apoi şi confuzia cea mare venită din amândouă părţile, fiindcă nu numai că capul a căzut jos la pământ, ci şi picioarele s-au ridicat sus, şi au devenit duşmani între dânşii, întroducându-se o luptă mai grozavă decât razboiul civil, mai hâdă şi mai variată. Căci lupta aceasta o au împărţit în patru feluri de lupte nouă şi nelegiuite; războiul acesta nu eră îndoit şi întreit, ci chiar şi împătrit. Gândeşte-te bine: trebuia ca cei doi, adecă bărbatul şi femeia, să fie unul, dupre cum zice: „Şi vor fi amândoi un trup“, iară aceasta o face pofta de împreunare, care uneşte amândouă genurile. Insă, această poftă nimicind-o diavolul, şi făurind un alt mijloc, a rupt genurile unul de altul în acest mod, şi a făcut ca unul să devină doi, adecă unul şi acelaş gen să ţină locul şi a ce­luilalt, ceiace este contra legei lui Dumnezeu. Dumnezeu a zis: „Cei doi vor fi un trup“, iară diavolul a împărţit acel trup în două. Şi iată întâiul rezboiu. Apoi iarăşi aceste două părţi s’au războit fiecare şi contra sa, ca şi contra celeilalte, căci şi femeile defăimau pe alte femei, şi nu numai pe bărbaţi, şi bărbaţii la rândul lor stăteau unul contra altuia, ca şi contra genului femeesc, ca şi într’o luptă de noapte. Ai văzut al doilea, al treilea, al patrulea şi al cincilea rezboiu ? Dară apoi mai este şi un alt rezboiu, căci pe lângă cele vorbite ii au făcut nelegiuire şi contra naturei. Fiindcă diavolul ştia bine că ceiace uneşte amândouă genurile este mai ales această poftă, s’a gândit ca să rupă această legătură, aşa ca să se dezbine nu numai în a nu mai face copii, ci chiar în a se război unul pe altul, şi a se răsculâ unul contra altuia. „Şi răsplătirea ce li se cădeâ a rătăcirei lor, întru şine-şi luând-o“. Pri­veşte cum iarăşi ajunge cu vorba tot la obârşia răului, adecă la necucernicia lor, rezultată din credinţa cea falsă, spunând că plata aceasta se trage dela nelegiuirea neevseviei dinainte.

    Partea morală. Despre cei ce fac pederastie şi malachie, şi de câte rele sunt capabili unia ca aceştia. Despre bărbaţii şi femeile cari vieţuiesc in păcate, despre gheena şi judecată, şi dovada trasă din cele petrecute in Sodoma. Noi nu trebuie a ne desmerdâ în plăceri trupeşti, ci a avea veşnic tn minte teama de Dumnezeu.

    Vorbind el de gheena şi de pedeapsă, şi fiindcă celor neevsevioşi si cari preferau a trăi în astfeliu de desfrânări nu li se părea poate demn de credinţă, ba chiar ridicol, de aceia apostolul arată că chiar in în­săşi această plăcere se găseşte osânda. Dacă însă unia ca aceştia nu simţesc pedeapsa, ba încă simt mare plăcere în asemenea fapte murdare, tu să nu te minunezi, căci şi nebunii şi cei ce sunt stăpâniţi de vre-o boală mintală, deşi de multe ori se nedreptătesc singuri cauzâudu-şi rele, ii totuşi nu simţesc, ci râd şi se dezmiardă în fapte dc acelea, de care cei sănătoşi plâng. Insă prin asemenea exemplu nu voim a spune că aceia scapă de osândă, ca şi nebunii, ci tocmai in acest fapt murdar pedeapsa li va fi mai grozavă, fiindcă nici măcar nu vor a cunoaşte prăpastia relelor in care se găsesc. De­altfeliu nici nu trebuie a ne dă părerea din faptele ce­lor bolnavi, ci din a celor sănătoşi. Iată că faptul acesta li se părea a fi vechiu, că eră chiar şi o lege în fiinţă, iată ca un legiuitoriu de al lor a poroncit prin lege ca slugile nici sa’şi ungă trupul cu unt-de-lemn, şi nici să facă pederastie, acordând presidenţia acestei murdării numai celor liberi(stăpânilor), sau mai bine zis nu pre­sidenţia, ci schimonosirea naturei. Cu toate acestea ii nu considerau faptul de schimonosire, ci încă foarte cinstit, şi oarecum un drept mai mare asupra slugi­lor, fiindcă aceasta eră legiuit de prea înţeleptul popor athenian şi de marele lor legislator Solon! Dară apoi şi alte multe cărţi de ale filosofilor lor le-ar găsi cineva pline de această boală molipsitoare. Insă de aici noi nu putem zice că faptul acesta este legiuit, ci pe cei ce au primit o asemenea lege îi credem ca cei mai nenorociţi şi vrednici de multe lacrămi. Ceiace pătimesc fe­meile cele desfrânate, aceiaşi pătimesc şi aceştia, ba încă mai grozav ca ele, fiindcă deşi contra legei, cel pu­ţin ele doresc împreunarea naturală, pe când pederas­tii doresc ceva şi contra legei, în acelaşi timp şi contra naturei. Chiar de nu ar fi gheena, şi nici nu ne-ar fi ameninţat cu osânda, totuşi acest fapt este mai gro­zav ca orice osândă. Dacă ii simt plăcere de aceasta, după cum zici, ei bine, atunci îmi spui mai mult de îngreuierea pedepsei lor. Când eu văd pe cineva aler­gând pe stradă gol şi cu tot trupul plin de noroiu, si el in loc să se acopere încă se şi mândreşte, apoi nu numai că nu-l laud pentru aceasta, ci chiar îl plâng, fiindcă nu simţeşte sărmanul, că singur se face de ras. Dara pentru ca să arăt mai lămurit batjocura aceasta, să’mi daţi voie de a aduce şi alt exemplu. Daca cineva ar pedepsi o fecioară care ar fi avut relaţii cu animale necuvântătoare, şi ea în loc să se ruşineze încă s’ar mândri de acea fapta, oare nu ar fi pentru aceasta vrednică de plâns, fiindcă deşi ar fi putut să scape de această boală dacă ar fi voit, totuşi ca nici măcar nu simţeşte ? De sigur că ar fi vrednică de jălit. Deci dacă faptul acela este uricios, apoi nici faptul pederaştilor nu este mai pe jos de acela, fiindcă a fi cineva batjo­corit de ai săi este cu mult mai de jălit decât dacă este batjocorit de străini. Pe unia ca aceştia eu îi consider mai răi decât pe omorîtorii de oameni, fiindcă cu mult mai bine de a muri, decât a trăi defăimat astfeliu de lume. Omorîtorul de oameni a despărţit sufletul de trup, iară aceştia împreună cu trupul au pierdut şi sufletul. Ori şi ce păcat, mi-ai spune, nu poate fi egal cu această grozavă nelegiuire, şi dacă cei ce pătimesc de această boală ar simţi grozăvenia faptului ce săvârşesc, de sigur că ar preferă o mie de morţi, mai bine decât de a face asemenea fapte.

    Nimic nu este atât de uricios ca această baţjocură. Dacă Pavel vorbind de curvie zicea: ,,Tot păcatul pe care l-ar face omul, afară ele trup este; iară cel ce curveşte păcătuieşte în trupul său“ (I Cor. 6, 18), apoi ce am putea spune de această nebunie, care este cu atât mai rea decât curvia,încât nici nu mai avem ce spune? Nu zic numai că prin acest păcat tu nu ai devenit femee, dară încă că ai pierdut şi dreptul de a fi bărbat, căci nici nu te-ai schimbat în natura femeei, şi nici nu ai păstrat natura bărbătească, ci amân­durora te-ai făcut deopotrivă trădătoriu, vrednic de a fi alungat şi bătut cu petre şi de femei, ca şi de băr­baţi, fiindcă ai nedreptăţit şi necinstit amândouă genu­rile. Şi ca să afli cât de mişelesc fapt e acesta, spune-mi te rog: dacă venind la tine un om ţi-ar spune în gura mare că tu eşti câne, oare nu ai fugi de el ca de un om obraznic? Dară iată că tu care faci parte între oa­meni, nu numai câne te-ai făcut ţie sine-ţi, ci chiar mai ţie jos şi mai necinstit decât acest animal, căci cânele cel puţin este folositorul omului, pe când cei ce curveste nu este folositoriu la nimic. Dară ce? spune-mi: dacă cineva ameninţându-te ţi-ar porunci ca să naşti copii şi să lehuzeşti, oare nu te-ai umpiea de mânie asupra lui? Dară iată acum, că cei ce tubeaza după astfeliu de păcate, singuri îşi făuresc relele cele mai grozave, căci nu este acelaşi lucru, a te schimba în na­tura femeiască, şi a rămânea şi bărbat în acelaşi timp, sau mai bine zis, a nu fi nici femee şi nici bărbat.

    Şi de voieşti ca şi de aiurea să afli de grozăvenia acestui păcat, apoi întreabă, de ce oare legiuitorii toti pedepsesc prin legile lor pe cei ce se scopese singuri, şi vei găsi că de nimic alt, decât pentru că ‘şi ciun­tesc singuri natura lor omenească,—deşi aceştia cu ni­mic nu nedreptăţesc pe alţii prin asemenea fapt, ba încă de multe ori după scopire ii sunt folositori, pe când curvariul şi pederastul nu sunt folositori la nimic. Nu numai sufletul, ci şi trupul pederastului este necinstit şi vrednic de a fi alungat de pretutindeni. Şi de câte gheeni sunt oare vrednici aceştia ? Dară dacă poate râzi au­zind de gheena, şi nu crezi in focul cel veşnic, atunci adă-ţi aminte de Sodoma, fiindcă prin acea nenorocire icoana gheenei ni stă de faţă chiar în viaţa prezentă. Fiindcă sunt mulţi cari şi astăzi ca şi atunci, nu cred în învierea cea de apoi, şi în cele ce vor urmă după înviere, şi râd când aud spunându-li-se de focul cel nestâns, de aceia Dumnezeu ne-a cuminţit chiar prin în­tâmplările din viaţa prezentă. O astfeliu de întâmplare este arderea Sodomei şi focul de acolo. Cei ce au fost acolo ştiu, căci singuri au văzut cu ochii lor acea rană provenită din bătaea dumnezeiască, şi urmările fulgerilor şi a trăsnitelor de sus. Acum tu judecă singur cât de mare a fost păcatul lor, dacă Dumnezeu a fost si­lit de a li arătă gheena mai ’nainte de timp. Fiindcă mulţi dispreţuiau cuvintele şi atunci ca şi acum, de aceia Dumnezeu li-au arătat apriat icoana gheenei, şi încă într’un mod unic în istoria omenirei. In adevăr, ca curios a fost norul acela care a plouat foc în loc de apă, dară şi păcatul ce ii îl săvârşise, adecă pederastia, eră afară din legile firei, era contra naturei; a ars pământul acela, fiindcă şi sufletele lor erau arse de acea poftă spurcată. De aceia şi ploaea aceia nu numai că n’a deschis pântecele pământului ca să’l facă de a dă naştere roadelor, ci încă l-a făcut netrebnic chiar pen­tru primirea seminţelor ce s’ar aruncă în el. Astfeliu eră şi împreunarea bărbaţilor din Sodoma, căci şi acea nelegiuire li făcuse trupurile lor mai netrebnice decât pământul cel ars al Sodomei.

    Ce poate fi mai spurcat ca un bărbat tăvălindu-se in curvii? Ce poate fi mai greţos? O! ce nebunie; O! ce smintire! Dară de unde şi cum a pătruns în sufle­tul omului această poftă nebună, care a adus natura in halul celor ce se războiesc, ba încă cu atât mai rău decât ale acelora, cu cât şi sufletul e mai înalt şi mai bun decât trupul? Vai nouă, dacă ajungem a fi mai fără minte decât animalele necuvântătoare, şi mai ne­ruşinaţi decât cânii, căci nicăiri printre dânsele nu vei găsi astfeliu de împreunare, ci natura ’şi cunoaşte ho­tarele sale! Voi însă, cari săvârşiţi acest păcat, aţi fă­cut neamul nostru omenesc, mai necinstit decât necu­vântătoarele, căci îl batjocoriţi prin asemenea fapte şi vă batjocoriţi şi înşi-vă.

    Dară de unde şi cum oare s’a născut acest rău ? Dela dezmerdare, şi dela necunoştinţa de Dumnezeu. Cand unia scot din sufletul lor teama de Dumnezeu, atunci toate cele bune fug dela dânşii. Deci, pentru ca să nu se întâmple aceasta, să avem totdeauna înaintea ochilor noştri frica de Dumnezeu. Nimic nu pierde pe om atât de tare, ca atunci când el cade de pe această ancoră, dupre cum iarăşi nimic nu’l poate salva ca aceasta, dacă el îşi are necontenit ochii aţintiţi spre ea. Dacă noi având înaintea ochilor pe un om şi totuşi ne sfiim de a face păcate, şi de multe ori ne ruşinăm până şi de slugile cele mai liniştite, şi prin aceasta nu facem nimic absurd, apoi de aici poţi pricepe câtă siguranţă am avea, dacă veşnic ne-am gândi la frica de Dum­nezeu. Când noi ne vom găsi aşa, atunci diavolul nu se va putea arunca asupra noastră, de vreme ce s’ar trudi în zadar; dară dacă ne va găsi rătăciţi din calea cea dreaptă, şi mergând fără nici un frâu, atunci şi el luând motiv chiar dela noi, va putea uşor ca să ne lege din toate părţile şi să facă cu noi tot ceiace voieşte. Dupre cum păţesc şi slugile cele leneşe, că ducându-se în piaţă să târguiască, ele insă lăsând la o parte scopul pentru care fusese trimise de stăpânul lor, se alipesc de cei ce stau degeaba acolo şi’şi pierd timpul fără rost, tot aşa păţim şi noi dacă ne depărtăm dela poroncile lui Dum­nezeu. Căci şi noi am stat ca şi acelea admirând bogăţia, frumusetea trupului, sau şi altele cari nu ni simt folositoare întru nimic, şi noi, zic, am stat privindu-le, dupre cum şi slugile cari mergând în piaţă, în loc să’si vadă de treaba lor, stau şi privesc la ghiduşiile unora dintre cerşitori, şi care apoi venind acasă târziu pri­mesc lovituri dela stăpâni. Multe încă uită să se mai întoarcă acasă, fiindcă se iau după cei ce se sluţesc şi fac astfeliu de comedii.

    Insă, iubiţilor, să nu facem şi noi aşa. Şi noi am fost trimişi aici de stăpânul a toate, spre a îndeplini multe îndatoriri grabnice, şi dacă le lăsăm acelea şi stăm distraţi privind la asemenea nimicuri, pierzându-ne tot timpul în zadar, apoi vom luă pedeapsa cea mai grea. Dacă tu voieşti să stai degeaba, apoi ai înainte-ti ceiace eşti datoriu să admiri, şi pentru care poţi să’ţi petreci tot timpul vieţei tale; ai inainte-ţi lucruri de acelea, cari nu sunt vrednice de râs, ci de admirat si de laude nesfârşite. Cel ce admiră cele de râs, de multe ori şi el este de râs, şi chiar mai rău decât bufonii. Deci, pentru ca nu cumva să păţeşti de acestea, fugi degrabă la treaba ta. De ce ai stat, spune-mi, uitându-te cu ochii holbaţi la bogăţie, şi te găseşti ca şi îna­ripat la ideia de a o avea? Ce vezi tu acolo de admi­rat şi vrednic de a-ţi cuceri ochii? Caii aceia împodo­biţi cu aur, servitorii aceia, din cari unia barbari, iară alţii eunuci, îmbrăcaţi cu haine luxoase pe dinafară, pe când sufletul lor e moleşit cu desăvârşire, cu căutătura plină de mândrie, sau alergările acelea şi vuetul de acolo? Şi cum pot fi acestea vrednice de admirat? Că dânşii au ridicat în picioare lumea întreagă, şi până chiar şi pe cerşetorii aceia cari joaca şi şuieră prin târg? Fiindcă şi aceştia cuprinşi de lipsa cea mare de virtute, joacă mai de râs decât jocul acelora, purtându-se in toate părţile, astăzi de pildă la o masa lu­xoasă, mâine în lupanarele femeilor curve, altădată înaintea roiului aceluia de linguşitori, sau înaintea unei mulţimi de paraziţi. Dacă aceia sunt îmbrăcaţi în haine aurite, apoi tocmai pentru aceasta sunt de jălit, fiindcă pentru dânşii sunt de preţ tocmai acele lucruri care nu preţuiesc nimic. Să nu-’mi spui de haine, ci desvăleşte sufletul lor, priveşte în el şi vezi dacă nu cumvâ este încărcat de mii de rane, şi îmbrăcat cu zdrenţe, pustiu şi nesprijinit de nimeni. Ce folos poate fi din nebunia cea de dinafară? Fiindcă este mult mai bine de a fi cineva sărac şi să vieţuiască in virtute, de cât să fie împărat şi să vieţuiască în păcate. Săracul se bucură de toată multămirea sufletească, el nici nu simţeşte sărăcia cea dinafarnică, din cauza bogăţiei dinăuntru, pe când împăratul dezmerdându-se în cele ce nu’i sunt de nici un folos, este chinuit tocmai în cele ce-i sunt mai interesante, adeca în suflet, în cuget şi în gândurile cele multe, care sunt nedespărţite de el.

    Acestea ştiindu-le, iubiţilor, să aruncăm dela noi hainele cele aurite, şi să îmbrăţişăm virtutea şi plăcerea izvorîtă din ea, căci numai astfeliu ne vom bucură şi aici ca şi acolo de adevărata multamire, prin charul şi filantropia Domnului nostru Iisus Christos, căruia îm­preună cu Tatăl şi cu sf. Duch, se cade slava, în vecii vecilor. Amin.

    OMILIA VI

    „Şi precum n’au cercat ii a avea pe Dum­nezeu întru cunoştinţă, aşa i-a dat pre ii Dum­nezeu întru minte neiscusită, a face cele ce nu se cade“. (Cap. 1, 28).

    Ca să nu creadă ii că dacă a vorbit cam mult de pederastie, prin aceasta a făcut aluziune la dânşii, deaceia trece deodată la alte feliuri de păcate, şi întreaga ideie a întoarce asupra altor persoane. Dupre cum obiş­nuieşte totdeauna când discută, cu credincioşii despre păcate, şi când voieşte a se depărta dânşii de ele, că aduce de faţă ginţile, zicând: „Nu întru patimă de poftă, ca şi păgânii carii nu cunosc pre Dum­nezeu” şi iarăşi: „ca să nu vă întristaţi ca şi ceialalţi cari n’au nădejde” (I. Thesal. 4,5.13), ast­feliu şi aici arată păcatele acelora, şi-i lipseşte de orice iertare, fiindcă dacă ii cutează a face astfeliu de păcate, aceasta nu vine din neştiinţă, ci din precugetare. De aceia nu zice «precum nu au cunoscut pre Dumnezeu» ci „precum n’au cercat ii a aveă pre Dumnezeu întru cunoştinţă”, adecă păcatele acestea nu izvorăsc din neştiinţă, nu sunt săvârşite fără precugetare, ci dintr’o judecată stricată, şi nu din cauza trupului, după cum zic unii eretici, ci din pofta cea rea, care şi este obârşia tuturor relelor. Fiindcă mintea lor s’a făcut necercată, apoi la urmă toate le-au resturnat pe dos, căci aşa se intâmplă când vizitiul este stricat.
    Sursa
    https://doktorkingduke.blogspot.com/2018/10/sfioan-gura-de-aur-referendumul-silgbt.html

    Apreciază

  19. cata said, on octombrie 7, 2018 at 10:16 pm

    Nu pot să zic că mă miră din cale-afară eșuarea referendumului. După ce au picat în penibil atâţia „mari mărturisitori” la examenul „marelui” sinod, acum se vede şi cât e de ortodox poporul român. Să nu uităm că în procentul celor ieşiţi la vot mai sunt şi cei de alte confesiuni. Deci câţi români ortodocşi mai suntem ? Vai de capul nostru.

    Apreciază

  20. […] Ce spunea Andreea Esca in anul 2000 despre homosexualitate si feminism intr-un interviu in revista … […]

    Apreciază

  21. […] Ce spunea Andreea Esca in anul 2000 despre homosexualitate si feminism intr-un interviu in revista … […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.