SACCSIV – blog ortodox

CEVA PUTRED. Stiati ca in TERMOSFERA temperaturile ajung la 2 000 GRADE CELSIUS? Cum rezista navetele la astfel de temperaturi?

Posted in Uncategorized by saccsiv on decembrie 28, 2017

 

Este spatiul atmosferic atit de fierbinte?

de Petru G.

 

Mare parte a propagandei anticrestine e livrata prin intermediul manualelor scolare, unde informatii conflictuale sunt mereu prezente. In toate lucrurile legate de Adevar si Creatie „explicatiile” sunt teribil de amestecate, spre a nu fi sigur de ce vezi si simti, astfel ca vor veni „specialistii” sa spuna ei cum sta treaba. Spre exemplu, calatoriile spatiale ocupa un loc aparte in manualele scolare, iar detalii despre stiinta navigatiei in cosmos sunt explicate pentru a „prinde” pe tanarul nestiutor in mrejele viselor spatiale… Deci avem tiparite detalii multe despre echipamentul de zbor, despre costumul omului in spatiu, despre ce mananca si beau cosmonautii, despre viata in imponderabilitate, etc. etc. Apoi vedem lansarile de rachete efectuate de mai-marii lumii acesteia, cu mult tam-tam si cu multa „stiinta”.

Am gasit intr-un manual scolar de clasa a 10-a (Jacaranda, 2012), o ilustratie ce indica altitudinea si temperatura, astfel: pe la 15 km altitudine temperatura e cam -55 grade Celsius, la 50 km altitudine temperatura este 0 (zero) grade Celsius, la 80 km inaltime temperatura este -90 grade Celsius, iar la 500 km altitudine temperatura este… 1700 grade Celsius (conform altor surse NASA gasite pe internet, temperatura la aceasta altitudine ar fi chiar de peste 2000 grade Celsius)!!!.

Dar mai stim (conform NASA) ca intre 2000 km si 35000 km ar fi pozitia celor 1100 de sateliti activi, in spatiul cosmic. Deci navetele purtatoare de sateliti trebuie sa strabata zona numita TERMOSFERA, ce se gaseste intre 500 km si 1000 km altitudine! https://www.space.com/17683-earth-atmosphere.html

Se mai spune ca acolo, in Termosfera, aerul este foarte rar, deci temperatura nu se transmite… Intrebare: cum se masoara temperatura, chiar daca nu se transmite? Si daca nu se transmite, ce rost are sa listam aceste temperaturi, de  la citiva metri inaltime, la mii de kilometri altitudine, daca cifrele acestea, ridicate sau scazute cum sunt, nu le simtim tot timpul (!) … Se poate masura o temperatura care nu se simte? Daca DA, atunci masuratoarea arata ce anume? Daca NU, atunci acea temperatura ridicata e reala si trecerea prin acest strat spatial e imposibila.

Oricine calatoreste cu avionul poate citi temperatura la acea altitudine si poate observa ca este foarte ger: intre –35 si –60 grade Celsius, indiferent ce temperatura ar fi la sol! Dar si mai in sus, la peste citeva sute de kilometri, ce se intampla? Si apoi, exista oare vreo lege dupa care putem calcula dependenta dintre altitudine si temperatura? Mai ales ca temperatura, emanata de Soare, calatoreste prin radiatie, proces care are loc atunci cind spatiul este… vidat. Deci nu convectie (lichide), nu conductie (solide), ci radiatie (gaze transparente, dar si lipsa oricarei materii, adica in vid)! Logic ar fi ca temperatura in Termosfera este de aproape 2000 de grade Celsius!

Satelitii contin materiale (metale, nemetale) de diferite origini. Asadar temperaturile de topire ale diverselor materiale sunt: fierul 1538, aluminiul 663, cuprul 1085, titanul 1668, beriliu 1287, silicon 1414, etc. Desigur, materiale protective de inalta clasa sunt folosite in construirea acestor rachete si navete spatiale: cele compozite, aliaje de titaniu, grafit (carbon), dar materialul de baza este tot unul care s-ar topi in ciuda straturilor protectoare. Dar cit de mult protejeaza aceste aliaje, care si ele sunt supuse diverselor actiuni de tensionare? Se spune ca placutzele de ceramica ale navetei spatiale ce cobora cu viteza in spatiul atmosferic trebuie sa reziste la temperaturi de aproape 1300 grade Celsius. https://www.airspacemag.com/how-things-work/shuttle-tiles-12580671/ Dar la urcare, unde temperatura variaza de la –55 la +2000 grade Celsius?

Se mai spune ca un astronaut are nevoie de mult timp spre a reveni la normal, odata ce s-a intors pe Pamant, considerand si radiatia din spatiul cosmic doar la citeva sute de kilometri fiind de cel putin 10 ori mai mare. Deci, mortal pentru astronautii ce ar petrece acolo multe saptamani sau chiar luni de zile! S-au scris milioane de pagini pe tema „cuceririi spatiului cosmic”, dar prea multe dovezi de reusita legate de aceste calatorii nu prea avem… Detaliile de mai sus (cu temperatura si altitudinea) nu au o coerenta si claritate necesare, in schimb „avantul” care este „pasat” omului modern capata forma filmelor de sci-fi!

PS: chiar inainte de a termina de scris articolul, am gasit pagina de mai jos (in engleza) ce abordeaza aceiasi tema.https://aplanetruth.info/2016/01/30/3133-how-do-satellites-survive-4000f-degree-heat-in-space/

Comentariu saccsiv:

O alta mare problema pentru calatoriile in spatiul o reprezinta Centura Van Allen:

VIDEO: Poate un echipaj uman trece de Centura de radiatii Van Allen? Si daca trece, poate rezista la radiatiile din spatiu? NASA zice ca deocamdata nu, dar atunci cum au aselenizat?

Cititi va rog si:

Dovada ca OMUL NU POATE CALATORI IN SPATIU? NASA renunta la ECHIPAJUL UMAN al celebrei misiuni a rachetei ce trebuie sa transporte capsula Orion la mii de kilometri dincolo de orbita Lunii. MOTIVUL … e din filmele cu prosti

 

Tagged with: , ,

53 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] via CEVA PUTRED. Stiati ca in TERMOSFERA temperaturile ajung la 2 000 GRADE CELSIUS? Cum rezista navetel… […]

    Apreciază

  2. octavpelin said, on decembrie 28, 2017 at 10:56 am

    A republicat asta pe Octavpelin's Weblog.

    Apreciază

  3. Nicu said, on decembrie 28, 2017 at 11:05 am

    Frate Vasile nu cunosc bine subiectul de mai sus dar ar trebui sa vedem la ce înaltime s-a ridicat Felix Baumgartner sau cum lo chema.

    Apreciază

  4. Alin said, on decembrie 28, 2017 at 11:49 am

    Cum se poate vedea din afara, de la cateva mii sau sute de mii de km departare, o planeta ce are in jurl sau o sefra de 7-800 km de substanta incalzita la 2000 grC ?
    Mai arata ea a planeta albastra precum o prezentau „pozele de pe Luna” ?

    Apreciază

  5. geo said, on decembrie 28, 2017 at 12:24 pm

    https://en.wikipedia.org/wiki/Thermosphere

    Apreciază

    • geo said, on decembrie 28, 2017 at 1:20 pm

      The highly diluted gas in this layer can reach 2,500 °C (4,530 °F) during the day. Even though the temperature is so high, one would not feel warm in the thermosphere, because it is so near vacuum that there is not enough contact with the few atoms of gas to transfer much heat. A normal thermometer might indicate significantly below 0 °C (32 °F), at least at night, because the energy lost by thermal radiation would exceed the energy acquired from the atmospheric gas by direct contact.

      Apreciază

  6. NIMENI said, on decembrie 28, 2017 at 1:05 pm


    Felix Baumgartner Space Jump World Record 2012 Full HD 1080p [FULL]

    Apreciază

    • g said, on ianuarie 5, 2018 at 11:47 am

      Referitor la poza de mai sus, eu l-as intreba pe Felix -al Mihaelei Radulescu, daca confirma ca pamantul arata asa cum apare in poza…

      Apreciază

    • ioan said, on ianuarie 9, 2018 at 12:23 pm

      Dar voi vedeti ca de fiecare data cand se filmeaza din interior, pamantul se vede ca o linie dreapta, in timp ce la filmarea din interior, pamantul are o curbura foarte accentuata ? Ar trebui sa se vada o cat de mica curbura si cand se filmeaza din interior, dar nimic !!!!

      Apreciază

    • Adam said, on aprilie 15, 2022 at 5:21 pm

      Voi vedeți ce vad și eu? In momentul in care se aruncă din capsula, aceasta se mișcă asemănător unui obiect care este suspendat de un cârlig. Și după ce se desprinde astronautul de capsule aceasta continua să aibă câteva balansări. Parca ar fi înfiptă în ceva acolo sus. Ce o tine acolo și nu cade asemeni astronautului? Cred că este limita peste care nu putem trece.

      Apreciază

  7. Paul said, on decembrie 28, 2017 at 1:27 pm

    Da. Stiam. Sunt chiar mai mult de 2000 de grade celsius sunt 4500 aproximativ 2400 . (Conform nasa.gov) Însă tot ei au bagat explicația cum că particulele de materie sunt extrem de rarefiate incat nu se poate tranzmite caldura la corpuri. Practic e atât de cald dar dacă ai fi acolo ai simți că e frig. E clar că sunt niste aberații de nivelul fantasticului. Intrebarea vine… cum au masurat temperatura asta? Ce fel de termometru au folosit?
    Ideea este că toate teoriile care susțin sistemul de referință (Hell)iocentric nu pot fi sustinute fără anumite ipoteze false sau imposibil de demonstrat pe care eu le numesc minciuni.

    Apreciază

  8. Paul said, on decembrie 28, 2017 at 1:33 pm

    Cea mai clară dovadă că sistemul Hell-iocentric este nimic altceva decât un instrument prin care se încearcă la nivel terestru să țină omenirea subjugată, departe de adevăr adică de Dumnezeu este inscripția de pe mormântul lui Werner Vonn Braun

    Apreciază

  9. rr said, on decembrie 28, 2017 at 3:00 pm

    „Soarele aduce amiaza la fiecare fus orar de fiecare dată când trece direct deasupra capului la fiecare 15 grade față de punctul de delimitare, de 24 de ori pe zi, în calea sa circulară, peste și în jurul Pământului. Dacă fusurile orare au fost cauzate în schimb de rotirea uniformă a Pământului-bilă în jurul Soarelui, la fiecare 6 luni când Pământul se află pe partea opusă a Soarelui, ceasurile de pe tot Pământul ar trebui să fie date cu 12 ore în urmă, iar ziua ar fi noapte și noaptea ar fi zi.”

    O busola magnetica nu indica sudul nici cand esti in emisfera sudica, langa gheata ?

    Apreciază

    • rr said, on decembrie 28, 2017 at 3:24 pm

      Este imposibil pentru rachete sau orice tipuri de motoare de propulsie cu jet, să funcționeze în presupusa non-atmosferă a spațiului vid, deoarece fără aer/atmosferă, care să fie împinsă în sens contrar, acolo nu există nimic pentru a propulsa vehiculul înainte. În schimb, rachetele și navetele, ar fi trimise rotindu-se în jurul axelor lor, necontrolat, în toate direcțiile, ca un giroscop. Ar fi imposibil să zbori spre Lună sau să te deplasezi în vreo direcție în vreun fel, mai ales dacă „gravitația” ar fi reală și te-ar trage constant spre cel mai dens și mai apropiat corp.

      Apreciat de 2 persoane

      • Riko said, on decembrie 28, 2017 at 5:59 pm

        Moleculele din termosfera sunt la o temperatura foarte mare, deci sunt intr-o stare de agitatie foarte mare si foarte rarefiate. Data find diferenta de temperatura intre molegulele gazelor din stratosfera si orice alt corp, probabil are loc acelasi fenomen ca si cand pui stropi de apa intr-o tigie incinsa, iar stropii nu ating tigia, ca in video: https://youtu.be/EXGtMUkOTSI?t=1m la minutul 1. Sau ca in cazul in care bagi mana intr-un vas cu hidrogen lichid si o ti 2 secunde, dupa o scoti si nu are nimic, pt ca e o diferenta prea mare de temperatura. Nu stiu daca functioneaza si in cazul in care nu eun gaz intermediar intre, cum e aerul aici pe pamant.
        Daca soarele incalzaste termosfera asa tare, atunci orice obiect solid s-ar incalzii extrem de repede.

        @rr foarte interesanta treaba cu cel 12 ore diferenta intre ora de iarna si ce de vara.

        Apreciază

      • saccsiv said, on decembrie 28, 2017 at 7:53 pm

        Riko si rr

        Sa vorbim cu imaginea in fata, va rog.

        Sa presupunem ca perioada de revolutie este de o singura zi. Adica pleaca din dreapta (decembrie) si ajunge intr-o singura zi tot acolo. In stanga (iunie) va ajunge dupa o jumatate de zi, deci noi ca observatori din afara sistemului solar nu vom vedea tot Brazilia, caci Pamantul inca n-a apucat pana in iunie sa se roteasca in jurul propriei axe 360 de grade.

        Sa presupunem ca perioada de revolutie este de patru zile. Atunci in punctele din desen (decembrie, primavara, iunie, toamna) vom vedea intr-adevar Brazilia. Dar, de exemplu, in oricare punct de la pozitia pe care scrie decembrie in desen si pana la cea in care scrie primavara, nu vom mai vedea Brazilia la fel sau n-o vom mai vedea deloc.

        Si tot asa.

        Intelegeti ce vreau sa spun?

        Revenind la modelul cu 365 de zile, trebuie deci calculat daca la pozitia din desen „iunie” chiar vom vedea tot Brazilia. Daca da, de abia atunci este o problema.

        Apreciază

      • rr said, on decembrie 29, 2017 at 1:41 am

        saccsiv

        Daca viteza cu care Pamantul s-ar roti in jurul axei sale si cea cu care s-ar invarti in jurul Soarelui, ar ramane constante, atunci ar parea ca si in modelul cu 365 de zile, Brazilia ar trebui sa ramana mereu in aceeasi pozitie in toate cele 365 de puncte, sau poate gresesc… nu stiu.

        Unii incearca sa explice acest lucru, spunand ca viteza de rotatie a Pamantului in jurul Soarelui, nu ramane constanta pe tot parcursul anului. In acest caz ar trebui calculat.

        Apreciază

    • vio said, on decembrie 30, 2017 at 1:36 pm

      E interesanta observatia.
      Dar, acest lucru e valabil intrun sistem heliocentric adica cu Soarele in centru.
      Intrun sistem Geocentric cu Pamantul sfera in centru aceasta problema nu poate exista.

      Apreciază

  10. Paul said, on decembrie 28, 2017 at 7:27 pm

    Poate răspunde cineva la întrebarea : Care termometru ,ce fel de termometru , cum , s-a măsurat temperatura din termosfera? Dacă aveți răspunsuri va rog fiți obiectivi.

    Apreciază

  11. mircea.v said, on decembrie 29, 2017 at 1:25 am

    Cine scrie articole din astea trebuie sa cunoasca bine teoria cinetico-moleculara a gazelor. Nu la nivel de liceu, ci la nivel de fizica de universitate. Daca nu cunosti lucrurile astea mai bine stai in banca ta si nu incerca sa o faci pe interesantul. Eu zic ca dpdv al meu si al teoriei mai sus mentionate nu e nimic putred.

    Adica, temperatura exprima o medie e energiei cinetice a moleculelor. Nu conteaza numarul lor. In schimb la presiune conteaza numarul lor. Adica p = nkT, unde n = numarul moleculelor. iar schimbul de caldura este cam direct proportional cu p, sau depinde de p in sensul ca p mare, transfer de caldura mare.
    daca T este f mare (2000C sa zicem), dar p este f mica, si aproape vid, apoi degeaba ai T mare, ca transferul de caldura/schimbul de caldura este foarte mic.

    Adica, schimbul de caldura este suma de schimb de energie intre fiecare molecula de gaz si peretele respectiv.
    Putine molecule, putin schimb de caldura.

    Asta f pe scurt, dar zic eu ca destul de intuitiv.

    Apreciază

    • saccsiv said, on decembrie 29, 2017 at 9:24 am

      mircea.v

      Hai frate ca te suisi deja pe Everest. Eu stiu ca tu crezi si in heliocentrism si in incalzirea globala si nu crezi in existenta chemtrails, dar nici chiar asa …

      Apreciază

      • mircea.v said, on decembrie 29, 2017 at 1:16 pm

        Subiectul e cel de sus, nu heliocentrism…. La acest moment nu cred in heliocentrism, cred ca exista o incalzire (dovada ca toate toamna se culeg mai repede), si cred ca se arunca cu chimicale din aer, dar nu ca orice avion de pasageri arunca asa ceva, si nu ca orice dara de pe cer e chemtrails.

        Bun, acuma, daca tot zici ca m-am suit pe everest, atunci sa-i ducem pe toti pe Everest :).

        Dupa cum am zis, temperatura este o masura a energiei cinetice medie a moleculelor unui gaz. Adica, daca moleculele au viteza mare, rezulta ca si T este mare. Schimbul de caldura intre un gaz si un perete dupa cum am zis, este o suma de schimburi energetice pt fiecare molecula ce ciocneste acel perete.

        Daca avem 5000 molecule intr-un m cub molec ce se misca cu viteza corespunzatoare pt T = 2000C, inseamna ca T acolo este 2000C. Daca avem 1e24 molecule care au viteza medie corespunzatoare pt T = 2000C, rezulta ca acolo avem tot 2000C.

        Numarul atomilor/moleculelor din spatiul cosmic cica e undeva intre 1 si 1000 atomi /cm cub. Sa luam ca e 1000. adica, intr-un m cub ar fi 1000e6 adica 1e9. Adica un miliard.
        La presiunea atmosferica, adica in conditii normale pt noi, sa zicem ca avem o densitate de 1e24 molecule/m cub. Adica, de 1e15 ori mai mare. Adica, in spatiul cosmic, la o T de 2000C, schimbul de caldura este de un milion de miliarde de ori mai mic decat la presiunea atmosferica. La aceiasi T.

        Fiecare schimb de caldura al unei molecule cu mana, sa zicem, si ceea ce percem noi ca temperatura cu simturile noastre, este o mica ciocnire a moleculei cu pielea mainii, care este multimplicata cu numarul moleculeleor ce se ciocnesc de mana. Daca de mana se ciocnesc de un milion de miliarde de ori mai putine molecule oare ce vom simti. Nu stiu exact ca nu am fost in spatiul cosmic, dar cred ca vom simti nimic, chiar si la 2000C.

        Pt sateliti, daca se ia in calcul si radiata termica solara (f mare), si radiatia termica a universului (f mica) si materialele de reflexie a acestor radiatii, si se face un bilant termic, eu zic ca rezulta ca nu e nici o pr. Asta sub centura de protectie magnetica a pamantului.

        Nu orice subiect poate fi abordat avand info de pe you-tube sau citind putin pe net. Omul nu are cunostinte elementare despre termodinamica da incepe sa vorbeasca. De ex spune el ca exista convectie doar la lichide…

        Sau:

        „Se poate masura o temperatura care nu se simte? Daca DA, atunci masuratoarea arata ce anume? Daca NU, atunci acea temperatura ridicata e reala si trecerea prin acest strat spatial e imposibila.”

        E chiar distractiva partea asta. Adica daca noi nu simtim, nu se poate masura :).
        Pai nici sunete mai joase de o frecventa si mai inalte de alta frecventa nu le auzim (si cainele le aude), si se pot masura, dar, daca nu le auzim noi rezulta ca nu exista.
        Toate aceste idei nastrusnice si chiar concluzii ferme ???!!!, provin din nestiinta, si dintr-o usuratate dusa la max in a trata un subiect de astfel de gen.

        Inca o data, pt a scrie astfel de articole, e nevoie de pregatire de specialitate. Daca esti avocat esti bun la legi avocatesti si nu la legi fizice, de exemplu.
        Acesta fiind un blog serios, este bine sa existe si reactiune la astfel de actiuni. Si sant mai caustic, pt ca nu exista responsabilitate la autor.

        Daca e sa fie ceva cat Everestul apoi este ignoranta acestui nene pe aceasta tema, cat si indrazneala si siguranta lui in a se lansa in astfel de speculatii.

        Una e sa dicutam la comentarii pe astfel de teme si alta e cand te lovesti cu caramida in piept ca mama ce articol ai facut, la ce concluzii ai ajuns, smintind lumea cu astfel de idei, scazand valoarea blogului, aducand mingea la fileu pt stiintificii nemernici care mai intra pe aici…

        „Cu cat stii mai putin, cu atat nu iti dai seama cat de ignorant esti „

        Apreciază

      • saccsiv said, on decembrie 29, 2017 at 10:10 pm

        mircea.v

        Insist. Nu astfel se vorbeste intre frati, atunci cand fratii duc aceeasi lupta iar in 99 % dintre teme au aceleasi pareri.

        Habar nu aveam de termosfera pana sa citesc articolul fratelui Petre G. Apoi m-am uitat oleaca pe internet si majoritatea site-urilor, de la NASA si pana la wikipedia, spuneau de aceste temperaturi ridicate. Iar pentru altitudini mai joase erau temperaturi negative. La asemenea exprimare, evident ca te gandesti fix la ceea ce scrie, adica, pe masura ce urci, temperaturile scad. Treaba pe care oricum au constatat-o multimi de oameni de pe Pamant. Deci o informatie cu totul credibila. Apoi si mai sus, ni se spune despre doua mii de grade. La ce te poti gandi decat ca chiar au masurat temperatura in locul acela?

        In rest, n-am inteles nimic din cele ce ai explicat tu. Temperatura cui este de 2 000 de grade?

        Apreciază

      • Riko said, on decembrie 29, 2017 at 11:48 pm

        @mircea.v
        Eu nu inteleg cum de nu se topesc satelitii daca in conditile respective niste gaze rarefiate si transparente se incalzesc asa tare. Adica soarele aici jos nu incalzeste aerul ci pamantul, care incalzeste la randul lui aerul.
        Eu am pus la soare odata o oglinda vara pentru ca am vrut sa vad cat de tare se incalzeste, si spre surprinderea mea era fierbinte, si intr-un timp scurt, cred ca a stat cam 30 de minute. Nu stiu ce procent din radiatia solara reflecta o oglinda, si la ce unghiuri, dar un 10% tot absoarbe.
        Eu cand vad panourile alea solare negre de pe sateliti… asta pare destul de inflorita. Zic si eu. Adica ce putere are soarele la altitudinea respectiva sa incalzeasca cativa atomi transparenti si cu o masa atomica foarte mica, dar un corp solid sa nu depaseasca 4-5000 de grade.
        Sunt acoperiti satelitii cu ceva ce reflecta 99,9% din radiatiile solare, poate?

        Apreciază

    • Paul said, on decembrie 29, 2017 at 11:32 am

      Păi asta am zis si eu mai sus. Ca moleculele sunt f rarefiate..Însă dacă transferul de căldură este foarte mic cum poți afla temperatura reală. Ce termometru folosești? Am zis să răspundeți la obiect. Cum masori temperatura? De unde sti ca sunt 2000 de grade si nu 1500? De unde sti care e presiunea? Dacă presiunea e aproape de zero. Ce calcule realiste faci? E clar că dacă nu există acel termometru nu poți veni cu ipoteze ne demonstrabile decât dacă vrei neapărat să minți.

      Apreciază

  12. g said, on decembrie 29, 2017 at 10:20 am

    Oare de ce nu credem noi Sfintilor Lui Dumnezeu?
    Iata ce spune Sfantul Andrei cel nebun pentru Hristos, Sfantului Epifanie:

    <<>>

    Din ce inteleg eu aici, rezulta ca Pamantul nu este o sfera ci are o forma plata. Caci cum ar putea o bolta sa se sprijine pe o sfera, sa o invaluiasca adica? Acum, ca si forma plata – in plan, Pamantului totusi ar putea fi patrat, deptunghi, cerc ….. Dar Sfantul Andrei spune ca Soarele, la apus „parcurge semicercul sudic al Pamantului urmând râul circular pe care se sprijină cerul ca o boltă” – de unde rezulta totusi ca ar fi CIRCULAR.
    Nu zice emisfera sudica….
    Deci, Pamantul este inconjurat de un Rau circular – care il inconjoara – si pe care reazema Bolta Cerului, bolta fizica, materiala…..

    Dar totusi nu este lamurita problema in totalitate, deoarece in modelul cu forma Pamantului plat-circular cum gandim noi, Soarele s-ar invarti in cerc, deci el nu ar merge drept, adica nu exista un Rasarit si un Apus ca si puncte bine definite. Ceea ce in realitate eu consider ca EXISTA.

    Concluzia este ca desi Sfantul Andrei ne da unele informatii, pentru noi nu sunt clare chiar toate aspectele…

    Sau poate ca Soarele totusi nu merge circular ci cale dreapta, liniara, dintr-o parte (Rasarit) in alta (Apus)….

    Apreciază

  13. g said, on decembrie 29, 2017 at 10:22 am

    Acesta text era pus intre ghilimelele de mai sus……:

    – Care este esenţa soarelui – a întrebat iarăşi Epifanie
    – şi care este înfăţişarea lui? Căci l-am văzut
    zugrăvit în biserică având formă de om. Unii, desigur,
    cred că are fată omenească.
    – Să nu le crezi pe acestea! – a răspuns Cuviosul.
    Soarele nu are înfăţişare omenească. Dacă vrei să
    înveţi despre esenţa lui, ascultă: „A zis Dumnezeu să
    fie luminători pe tăria ceruiui; şi a făcut Dumnezeu pe
    luminătorul cel mare pentru stăpânirea zilei” (Fac. 1,
    14-16). Aici este vorba de soare, adică de focul mate
    rial, de cercul de foc pe care 1-a aprins Dumnezeu şi
    180
    este nestins. Mulţi, cu oarecare meşteşug, au luat din
    el energie şi au întrebuintat-o pentru a aprinde foc,
    pentru a pregăti mâncare şi pentru alte folosinţe.
    îfi voi vorbi şi despre mărimea lui. Circumferinţa lui
    este incomparabil mai mare decât cea a Cetăţii împărăteşti.
    Pare însă mic, deoarece se află la o distantă
    imensă de pământ. înlăuntrul său se află îngerul Domnului
    care îl conduce. Ascultă de poruncile lui şi aleargă
    spre apus, urmând cale dreaptă, totdeauna cu
    aceeaşi mare viteză. Aleargă neobosit zi şi noapte.
    Când ajunge la apus, coboară din cer. După aceea,
    pe durata nopţii parcurge semicercul sudic al pământului,
    urmând râul circular pe care se sprijină cerul ca
    o boltă. Astfel ajunge la răsărit, când urcă iarăşi pe
    tăria cerului şi răsare.

    Apreciază

  14. mircea.v said, on decembrie 29, 2017 at 6:39 pm

    Se poate face analogia cu tensiunea si intensitatea curentului electric si efectul asupra omului.

    Toata lumea a vazut noaptea cand a dat jos un tricou care se electrizeaza, ca apar scantei. Acolo sant 20.000-40.000V. Dar intensittea curentului este extrem de mica (electroni putini), si acel curent nu are efecte care se dauneze omului. Dar daca punem manuta pe linia de inalta tensiune de la tren – 27.000V, aia ne face scrum. Si asta pt ca si Intensitatea curentului este mare.(circula f multi electroni)

    T (diferenta de T intre gaz si perete) este pe post de U (tensiune)
    Nr de molec este pe post de I (intensitate/nr de electroni).

    Curentul are efect distrugator daca UxI este mare.
    Schimbul de caldura are un efect distrugator daca Tx(nr molec) este mare. (in cazul schimb de caldura datorat ciocnirilor moleculare cu peretele)

    @saccsiv,

    sant 2 comentarii la moderare

    Apreciază

  15. marian said, on decembrie 29, 2017 at 7:57 pm

    Luminează-mă Doamne!
    Nu cred o iotă din ce mă învață sistemul. Nu pt că e fals, ci, pentru că adevărul e așa de amestecat cu minciună, sau, mă rog, relativizat, încât e greu să mai ascult la asemenea lucruri fără să îmi spun că sunt minciuni.
    Dacă adaug un strop de murdărie într-un butoi cu apă bună de izvor, mai pot bea din acea apă? Sigur, nu. Arunc și butoiul, nu doar apa. Așa și cu știința oficială, aplicabilă de ici până colea: e o glumă menită să ne țină mintea ocupată cu prostioare.
    Dacă aș avea un senzor de wolfram pt temperatură și dacă aș ajunge să îl amplasez în termosferă, nu cred că termometrul ar arăta 2000C, ci mult mai puțin. La 12Km înălțime, chiar dacă ar fi miezul zilei și afară, senin iar tăria cerului de un albastru perfect, fără nori, temperatura aerului, rarefiat, nu am văzut să fie mai caldă de minus 50C.
    Din ce urc, din aceea cred că ar scădea temperatura, mergând spre un zero absolut, îndeosebi pe timp de umbră
    Pot greși, iertare!

    Apreciază

    • NIMENI said, on decembrie 29, 2017 at 10:58 pm

      marian,
      Daca nu sti ca e murdarie in butoi vei folosi apa. Am asistat la o scena unde mai multe doamne si domni se racoreau cu apa pe fata despre care credeau ca este rece de izvor …numai ca apa de izvor era de la pompa care recircula o apa statuta intr-o fantinica …dar domnii si doamnele erau fericite ca sau racorit …oamenii sunt incredibil de usor de manipulat si impinsi spre autodistrugere, acesta este marele secret al celor care detin puterea asupra oamenilor carora le da prostioare de rontait si emisiuni tv de disctractii si petrecere a timpului liber …punerea in aplicare a protocoalelor…

      Apreciat de 1 persoană

      • marian said, on decembrie 30, 2017 at 10:10 am

        Oricine poate beneficia de increderea totala a unui copil, aflat la inceputurile vietii. Cu prima minciuna sau, daca vrei, palma luata pe nedrept, increderea se cutremura si totul sau, aproape totul, risca sa fie privit cu neincredere.
        Nu l-am simpatizat pe bush junior, dar, a zis o vorba mare: m-ai mintit o data, m-ai mintit de 2 ori… Asa si cu stiinta si cu produsele media.
        Doamne, Îndură-Te de gunoiul care sunt!

        Apreciază

  16. Paul said, on decembrie 30, 2017 at 12:34 am

    CITEZ:Numarul atomilor/moleculelor din spatiul cosmic cica e undeva intre 1 si 1000 atomi /cm cub. Sa luam ca e 1000. adica, intr-un m cub ar fi 1000e6 adica 1e9. Adica un miliard.(micea .v)
    intrebare? cine a numarat numarulul atomilor din spatiul cosmic?
    Cica au fost numarati pe calculator..?
    Ce este cu acest cica?
    Calculatorul care numara era in spatiul cosmic sau era in birou conectat la google?
    Veniti-va in fire oameni buni.
    Despre ce vorbim?
    Hai sa fim cu bun simt.. oricum nu masoara nimeni curentul de electrizare cu datul bluzei jos din mai multe motive: pentru ca un multimetru conventional din comert indica pana la 600 v(ma refer la unul accesibil pentru oricine care isi a bluza jos si vrea sa vada daca e real ce zici),, pentru ca oricum nu ai unde sa conectezi bornele,, si pentru ca timpul este prea scurt,,, eci este o ipoteza ne fundamentata,, non practica, si imposibil de demonstrat sau de combatut…
    Alta intrebare…
    inca nu m-a lamurit nimeni cum arata termometrul ala cu care s-a masurat temperatura in” termosfera” daca exista asa ceva.
    Cand am zis sa vorbim la obiect nu mi-am dat seama ca unii nu inteleg ce inseamna asta.
    Acum sa fim seriosi,, ca electrizarea prin frecare la datul bluzei jos, sau fregventele joase sau inalte pe care le aud cainii s.a.m.d nu au nici o legatura cu faching termometrul despre care am intrebat.
    Ce e asa de greu .
    Nu am zis de pamantul plat , nu am zis de Biblie, Nu am zis de Apa Plata pe care o beti pe un pamant rotund.
    Cine a zis ca te-a scuipat ca n-a zis nimeni///

    Apreciază

  17. Paul said, on decembrie 30, 2017 at 12:38 am

    probabil ca nu am comentat in duhul ortodoxiei. iarta-ma ,,, m-ai provocat,,,

    Apreciază

  18. Paul said, on decembrie 30, 2017 at 12:56 am

    Exista trei motive sa contrazici pe cineva. 1: sa sutii adevarul , 2 sa arati cat de destept esti si 3 sa susti minciuna.
    Speram ca ne-am adunat aici sa vb nu pentru a arata ce destepti suntem ci pentru ca avem ceva de spus, si sper ca acel ceva sa fie motivul nr 1.

    Apreciază

  19. mircea.v said, on decembrie 30, 2017 at 10:15 am

    Riko,

    oglinda asta care o folosim noi este o sticla care are depusa pe partea din spate argint sau aluminiu. Partea din fata e sticla. In ecuatie e vorba si de ceea ce se numeste emisivitate. Este o caracterisitica de suprafata.
    Daca emisivitatea e mica, atunci materialul nu radiaza caldura, si respinge si radiatia termica care vine spre el.
    Satelitii sant acoperiti cu astfel de materiale, si cica pelicula fina de aur are astfel de proprietati, sau de argint….
    Oglinda e facuta sa reflecte doar lumina, nu si radiatia termica, pt ca avem in fata sticla, care e un material obisnuit, are emisivitate 0,9. Parca pe pamant, dupa ce trece prin atmosfera, energia de la soare ajunge asa: 50% radiatie in domeniul vizibil – lumina, 35% radiatie termica, 15% UV. Oglinda (stratul din spate) reflecta lumina, dar sticla absoarbe radiatia termica, pt ca sticla nu e transparenta pt radiatia asta.

    Ref la temperaturile de 2000C de la nu stiu ce inaltime, pe mine nu m-a interesat cum apar ele, cine le produce, cum se masoara…. eu doar am zis ca nu sant o pr pt sateltii, rachete ce trec pe acolo. Fenomenele fizice din spatiul cosmic sant extrem de complexe, si nu ma intereseaza cum apar, de ce apar… Plus ca trebuie sa stii carte multa pe tema respectiva, si eu nu stiu..

    Ref la sateliti, ei au o parte care e expusa radiatiei solare, si o parte care e expusa radiatiei universului. Se poate imagina un sistem de racire/mutare a caldurii din partea calda a satelitului in partea rece. In plus, pt partea calda se pot folosi materiale care sa respinga radiatia solara, pe partea rece materiale care sa absoarba frigul. Sau pui peste tot sa respinga radiatia termica si aia e. Dpdv ingineresc nu cred ca e o pr nerezolvabila.

    La fel, panoul solar este expus la soare, dar partea opusa a panoului este expusa la frig. Parca radiatia spatiului cosmic e cea corespunzatoare unei T de 2-4K. E un joc din asta pe baza de radiatie si materiale cu diverse emisivitati, cu diversi coeficienti de absorbtie solara, e o intreaga stiinta.

    Apreciază

    • Riko said, on decembrie 30, 2017 at 12:21 pm

      mircea.v
      Da, dar ooglida obisnuita are un strat destul de subtire de sticla si o oglinda reflecta si radiatile termice, banuiesc ca undeva la 80%, depinde de unghi.
      Probabil nasa dispune de materiale care reflect r. termice intr-un procent foarte mare. Dar de exemlu statia spatiala internationala mie nu-mi pare sa fie acoperita decat cu vopse alba. Bun sa zicem ca satelitul mai e cum e, dar costumele de astronauti sunt facute din fibre, daca nici alea nu absorb.
      In spatiu find aproape vid, satelitii nu au cum sa faca un transfer termic cu mediul, deci totul depinde de ritmul de racire al partilor care nu sunt expuse la soare, dar nu cred ca se raceste intr-un ritm atat de alert incat sa poata face fata. Adica sa fim seriosi.
      Eu nu mai inteleg care e treaba cu spatiu asta, ori e foarte frig, ori soarele prajeste tot. Si cu planetele fara atmosfera, ce temperatura are luna pe suprafata cand bate soarele pe ea…
      Singura explicatie ar fi ca toata traba cu termosfera e o minciuna interesanta.

      Apreciază

      • mircea.v said, on decembrie 30, 2017 at 2:39 pm

        Riko,

        nu conteaza grosimea sticlei. Sticla e opaca pt radiatia termica. Sticla se incalzeste de la radiatia termica, apoi emite caldura ca orice corp. Nu o reflecta.

        Aluminiu, inox reflecta radiatia termica. Indiferent de grosime.

        In spatiu, vorbim doar de radiatie. Nu exista conductie sau convectie. Pe luna este f cald ziua, si f rece noaptea. Nu stiu cat, acum, dar noaptea mult sub zero C, iar ziua mult peste zero C. Uite acum am cautat si vad ca -183C noaptea si +106 ziua. Acuma si temperaturile astea sant ale solului lunar, ca luna neavand atmosfera, nu prea are unde sa transmita temperatura asta.

        Si concluzie:

        In spatiu e f frig, si soarele prajeste tot :), daca nu ai grija.

        Acuma fara misto, cine e curios cum se intampla cu toate astea, nu are decat sa studieze pr la modul serios, cu transfer de caldura, radiatia soarelui, radiatia universului, proprietatile materialelor folosite la sateliti, costume…. si cum se comporta la radiatii termice si luminoase, solutii constructive… si asa se poate lamuri. Cu cifre, calcule, teorie…. Asa la discutii pe blog nu se poate.

        Eu atat pot spune, ori ca exista termosfera ori ca nu exista, asta nu afecteaza satelitii dpdv termic.

        Apreciază

  20. Paul said, on decembrie 30, 2017 at 12:21 pm

    Iata ce putem citi la:
    https://spaceplace.nasa.gov/thermosphere/en/
    The thermosphere lies between the exosphere and the mesosphere. “Thermo”means heat, and the temperature in this layer can reach up to 4,500 degrees Fahrenheit. If you were to hang out in the thermosphere, though, you would be very cold because there aren’t enough gas molecules to transfer the heat to you. This also means there aren’t enough molecules for sound waves to travel through.

    This layer of Earth’s atmosphere is about 319 miles (513 kilometers) thick. That’s much thicker than the inner layers of the atmosphere, but not nearly as thick as the exosphere.

    The thermosphere is home to the International Space Station as it orbits Earth. This is also where you’ll find low Earth orbit satellites. There’s a lot going on in the thermosphere!
    Traducere ;Google Translate

    Termosfera se află între exosphere și mezosferă.
    Thermo înseamnă căldură, iar temperatura din acest strat poate ajunge până la 4.500 de grade Fahrenheit. Dacă tocmai v-ați afla în termosferă, ați fi foarte rece (veți simți că este frig) pentru că nu există suficiente molecule de gaz pentru a vă transfera căldura. Acest lucru înseamnă, de asemenea, că nu există suficiente molecule pentru a trece valurile sonore.
    Acest strat de atmosferă a Pământului are o grosime de aproximativ 513 kilometri. Este mult mai groasă decât straturile interioare ale atmosferei, dar nu este la fel de groasă ca exosfera

    TermoSfera este casa Statiei Spatiala Internationala in timp ce orbiteaza Pamantul. De asemenea, veți găsi și sateliți care orbiteaza Pamantul. Se întâmplă multe în termosferă!
    Mă poate ajuta cineva cu o traducere mai bună? Ca apoi să vorbim strict pe text si să nu mai deviem de la subiect? Că văd că nu se poate lămuri nimic..

    Apreciază

    • mircea.v said, on decembrie 31, 2017 at 6:37 pm

      Paul,

      ai intrebat de mai multe ori cum arata un termometru care masoara temperatura in ceea ce unii numesc termosfera. Nu cred ca un astfel de termometru exista, asa cum sant astea de le folosim noi pe pamant, dar banuiesc ca e o lucrare mai sofisticata. Am cautat pt tine ca sa-ti satisfac curiozitatea (pe care ar fi trebuit tu sa ti-o satisfaci) si am gasit ceva de genul

      https://deepblue.lib.umich.edu/bitstream/handle/2027.42/7065/bad8064.0001.001.pdf?sequence=5&isAllowed=y

      Adica e ceva cu matematica, fizica, ecuatii diferentiale, aparatura experimentala scumpa, stiinta destul de inalta.

      Tot cu stiinta de genul asta se masoara si numarul de molecule/atomi/particule din spatiu.

      Mai exista o ramura a fizicii care se numeste fizica gazelor rarefiate. Mai poti cauta si pe acolo.

      Apreciază

    • mircea.v said, on decembrie 31, 2017 at 6:50 pm

      Paul,

      si articolul de la link e din 1961. Ma gandesc ca trecand atata timp, au mai gasit stiintificii si alte metode de determinare a T, nr de particule…., si cu precizie mai mare.
      Sant inclinat sa cred aceste date ref la marimile astea, deoarece sant in relativa vecinatate a planetei, si cumva „am pus mana” pe ele, sant oarecum palpabile pt aparatura de cercetare.

      In schimb, nu prea cred date furnizate de stiintifici cand vorbesc de diverse marimi fizice ale spatiului aflat la ani lumina, mii – milioane de ani lumina….

      Apreciază

  21. Paul said, on decembrie 31, 2017 at 7:46 pm

    Mă bucur pentru raspuns. Multumesc mircea.v.
    Bănuiam că nu există astfel de termometru. . Si până la urmă ce ne interesează care e T dacă tot nu o să o simt în cazul in care tocmai mă aflu acolo în transferă. Ideea mea se concretizează astfel: cui ii pasă de ce temperaturi T sunt in spațiul X ,? De ce susținem stiinta atât de vehement de vreme ce indruga nenumărate minciuni? Sau dacă uni spun că nu sunt minciuni de ce trebuie să ne însușim toate teoriile astea inventate ca să demonstrăm că ce? Faza e cum spunea si Petre Țuțea: Nu există adevăr descoperit (adică descoperit de stiintă ) ci doar adevăr revelat. Dacă nu e revelat, nu e.
    Chiar si Newton când a fost intrebat despre căderea mărului, cum a stiut. Răspunsul lui a fost : „Am fost inspirat”
    Tot de la Petre stiu asta.
    Asadar cum noi bine stim că ceea ce este revelat este inspirat de Duhul Sfânt, nu rămâne decât să căutăm în Sfânta Scriptură. Dacă accepti Sfânta Scriptură ca adevăr revelat?… îți propun o dezbatere pe tema:* Descoperit de stiinta sau revelat Sfinților Părinți , adevarul e unul..*
    Esti de acord cu această afirmație?
    Te întreb, pentru că apoi vom discuta de Teoria M sau Găurile negre… etc.
    Oricum pentru că ne recunoaștem ca oameni îți doresc ani buni, dat fiind faptul că ne aflăm în prag de an nou.
    Si spun ani buni pentru că pledez pentru calitate decât cantitate.
    Cu stimă Paul

    Apreciază

    • mircea.v said, on decembrie 31, 2017 at 10:21 pm

      Paul,

      Multumesc pt urari! iti doresc si eu mantuire!

      Decat sa vorbesti cu mine, adica sa iti pierzi vremea vorbind cu mine, mai bine citesti 2 carti:

      „cartea facerii, omul inceputurilor si crearea lumii” – ieromonah Serafim Rose
      „Hronograf”
      Si „Marsul distrugatorului”

      In ele si despre paralela stiinta-credinta-invatatura biblica, despre cum Dumnezeu a revelat oamenilor de la inceput din tainele acestei lumi…
      Si spunea cineva important ca avem creier pt a primi cele revelate de Dumnezeu, nu pt a face noi stiinta.

      Stiinta si cele lumesti intra la categoria desertaciuni. Adica, nemantuitoare. In „cartea facerii…” este urmatoarea zicere:

      „Concepţia patristică în această privinţă e foarte bine înfăţişată de marele
      Părinte isihast, Sfântul Grigorie Palama, care a fost silit să apere teologia
      ortodoxă şi experierea duhovnicească tocmai împotriva unui raţionalist apusean,
      Varlaam, care dorea să reducă experierea duhovnicească şi cunoaşterea
      isihastă la ceva ce se poate atinge prin ştiinţă şi filosofie. Ca răspuns, Sfântul
      Grigorie a înfăţişat principiile generale care se aplică foarte bine şi în zilele
      noastre când savanţii şi filosofii cred că pot înţelege tainele zidirii şi firea
      omului mai bine decât teologia ortodoxă. El scrie:
      „începutul înţelepciunii este a fi destul de înţelept spre a deosebi şi a
      voi mai bine decât înţelepciunea cea joasă, pământească şi deşartă, pe cea
      cu adevărat folositoare, cerească şi duhovnicească, cea care vine de la
      Dumnezeu şi duce la El, şi care îi face pe potriva lui Dumnezeu pe cei ce
      o dobândesc.”525
      El învaţă că numai înţelepciunea cea din urmă este bună în sine, pe când
      prima este şi bună şi rea:
      „îndeletnicirea cu harurile feluritelor limbi, cu puterea ritoricească, cu
      cunoaşterea istoriei, cu descoperirea tainelor firii, cu feluritele meşteşuguri
      ale logicii… toate aceste lucruri sunt şi bune şi rele, nu doar fiindcă se
      înfăţişează după cugetul celor ce le folosesc şi cu uşurinţă iau forma ce le
      este dată de punctul de vedere al celor ce le stăpânesc, ci şi fiindcă
      studierea lor este un lucru bun numai întrucât fac ca ochiul sufletului să
      dobândească o privire mai pătrunzătoare. Dar a te dărui cercetării lor spre a
      rămâne în aceasta până în vârsta bătrâneţii este un lucru rău.”
      Mai mult,chiar:
      „dacă unul dintre Părinţi zice acelaşi lucru ca şi cei din afară, potrivirea
      este numai în cuvinte, cugetul fiind deosebit. Căci cel dintâi are, după Pavel,
      mintea lui Hristos (I Cor. 2, 16), pe când cel din urmă înfăţişează cel mult
      o judecată omenească. Cât este cerul departe de pământ, aşa sunt
      departe cugetele mele de cugetele voastre (Isaia 55, 9), zice Domnul. Şi
      chiar dacă gândirea acestor oameni ar fi uneori la fel cu cea a lui Moisi,
      Solomon sau a celor ce urmează lor, la ce le-ar folosi ? Ce om cu mintea
      teafără şi ţinând de Biserică ar trage de aici încheierea că învăţătura lor vine
      de la Dumnezeu ?”
      Din cunoaşterea seculară, scrie Sfântul Grigorie,
      „ noi oprim cu străşnicie a aştepta orice fel de desluşire în cunoaşterea
      celor dumnezeieşti; căci din aceasta nu e cu putinţă a scoate nici o
      învăţătură sigură în privinţa lui Dumnezeu. Căci nebună a făcut-o pre ea
      Dumnezeu.”
      Iar această cunoaştere poate fi şi vătămătoare şi luptătoare împotriva adevăratei
      teologii:
      „Puterea acestei raţiuni care s-a făcut nebună şi fără viaţă începe să se
      războiască cu cei ce primesc predaniile cu inima curată; ea dispreţuieşte
      scrierile duhului, după pilda oameni or ce nu au luat aminte la ele, ridicând
      zidirea împotriva Ziditorului.”

      Nici stiinta nu se termina, nici cele duhovnicesti, numai ca stiinta nu are finalitate, inca o data – nu este mantuitoare. Mai mult, pericolul mandriei este cat casa in cazul stiintificilor cu ceva realizari.

      Cand eram la liceu eram pasionat de univers, stele, pulsari, quasari, gauri negre si alte din astea evolutioniste legate de cosmos, apoi incet incet, de la sine, a inceput sa creasca ortodoxia si tot ce inseamna ea, si stiinta si ceilalti fluturi sa scada. Acum vreau sa progresez inapoi.
      Mi-am dat seama pe piela mea ca stiinta e desertaciune cand am incercat sa descifrez cea mai simpla reactie chimica, la nivel de cinetica moleculara, cea dintre oxigen si hidrogen. Aparent e simplu. Dar ca sa zici ca 1/2o2 + h2 = h2o, ai nevoie de 8 specii si vreo 40 de reactii elementare. Si pt ce mi-am propus, 2 ani de programare, 8 ore /zi, 120% efort intelectual. Ce mi-am propus am realizat (spre surprinderea mea), dar era vorba de cea mai simpla reactie chimica. La final am realizat ca totul e desertaciune. Daca pt ceva atat de simplu si pt atat de putin a trebuit atata efort, apoi trebuie sa fii nebun sa continui.

      E cum spune in cartea lui Serafim Rose:” studierea lor este un lucru bun numai întrucât fac ca ochiul sufletului să dobândească o privire mai pătrunzătoare. Dar a te dărui cercetării lor spre a rămâne în aceasta până în vârsta bătrâneţii este un lucru rău.”

      Inca o data, am fost caustic pt ca multe rele au ca si cauza superficialitatea din ziua de azi. In ziua de azi omul cauta doar suprafete, si i se pare ca daca vede el o suprafata, asta inseamna ca vede si miezul, si gata, incepem sa vorbim cu voce tare.

      Apreciat de 1 persoană

  22. Paul said, on decembrie 31, 2017 at 10:00 pm

    Când băgăm problema în ecuație trebuie să avem macar o cunoscuta. În ceea ce privește asa zisa termosfera, ni stim nici numarul atomilor nici temperatura si nimeni nu se pate duce acolo să verifice si si dacă tocmai te-ai duce cu te miri ce ni ai cu ce să masori sau ce să observi. Vă dați seama despre ce aberații vorbim? Sau cu ce ne pierdem vremea? Veniti-vă in fire dragii mei. Este o pildă bună Apostolul Toma pentru noi astazi. Nu tot ce zboară se mănâncă prieteni.
    Cum a deschis topicul Bunul meu prieten Saccsiv (cum il numea vrednicul de pomenire Mugur Vasiliu) si anume „ceva putred” va spun că sistemul Hell-iocentric este plin de putreziciuni. Si nu ne miră pentru ca stim din scriptură ca nu poate pom rău sa dea roade bune.

    Apreciază

    • mircea.v said, on ianuarie 1, 2018 at 10:24 am

      Si, am uitat, in vol 1 Cuvinte duhovnicesti – Sf Paisie Aghioritul are un capitol care se numeste „Instruirea si cunoasterea lumeasca” si „rationalismul in epoca noastra”

      Apreciază

  23. […] CEVA PUTRED. Stiati ca in TERMOSFERA temperaturile ajung la 2 000 GRADE CELSIUS? Cum rezista navetel… […]

    Apreciază

  24. […] CEVA PUTRED. Stiati ca in TERMOSFERA temperaturile ajung la 2 000 GRADE CELSIUS? Cum rezista navetel… […]

    Apreciază

  25. Dorin said, on decembrie 13, 2018 at 9:24 pm

    Întrebare: cum poate vidul interplanetar să se învecinează cu atmosfera terestră pur şi simplu ?

    Apreciază

  26. […] CEVA PUTRED. Stiati ca in TERMOSFERA temperaturile ajung la 2 000 GRADE CELSIUS? Cum rezista navetel… […]

    Apreciază

  27. […] CEVA PUTRED. Stiati ca in TERMOSFERA temperaturile ajung la 2 000 GRADE CELSIUS? Cum rezista navetel… […]

    Apreciază

  28. Cristina said, on mai 12, 2021 at 5:28 am

    NICIODATA NU A AJUNS NIMENI PE LUNA . A FOST O ALTA CACEALMA. SA NE TREZIM DIN PROSTIE !

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.