SACCSIV – blog ortodox

Blogul Monahului Teodot

Posted in Uncategorized by saccsiv on Februarie 14, 2016

teodot_88767400

Foto: http://www.romaniatv.net/un-preot-a-scandalizat-bor-dupa-declaratia-sa-ducem-mai-departe-sfanta-miscare-legionara-video_155378.html

Il stiti desigur pe monahul Teodot. Il stiu si cei de la Departamentului de Stat al SUA:

Raportul Departamentului de Stat al SUA despre Romania: ATAC FURIBUND impotriva ORTODOXIEI si NATIONALISMULUI. Infierati: Valeriu Gafencu, Petre Tutea, Mircea Vulcanescu, Monahul Teodot

Dar reamintesc totusi pentru cei mai noi:

Video: EXEMPLARA DOVADA DE CURAJ – interviul dat de Parintele Teodot (Manastirea Petru Voda) televiziunii Neamt TV. Despre ANTIHRIST si EVREI

VIDEO: Parintele Teodot (Manastirea Petru Voda) – Adevaruri tulburatoare

Intre timp si-a facut un cont de facebook, pe care, evident, nu dupa multa vreme, i l-au facut praf.

De curand insa, si-a facut un blog:

https://monahulteodot.wordpress.com/

 

Anunțuri
Tagged with:

72 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Petru B. said, on Februarie 14, 2016 at 2:28 pm

    Daca se poate un comentariu personal dar , nefacut public . Multumesc

    Apreciază

  2. mirean said, on Februarie 14, 2016 at 3:26 pm

    Iata un adevarat marturisitor care ii face cinste Cuv.Iustin si noua tuturor ortodocsilor.
    Avem datoria sa il sustinem prin comentarii,rugaciuni si ce-o mai fi nevoie.
    Bunul Dumnezeu sa ii dea putere si curaj cat mai mult in dreapta lucrare cu care ne face cinste!

    Apreciază

  3. Aura said, on Februarie 14, 2016 at 4:30 pm

    Dumnezeu sa-i ajute ca este un om care spune adevarul si pe altii ii deranjeaza. Maicuta Domnului si Sfintii sa fie alaturi de monahul Teodot si de toti care spun adevarul.

    Apreciază

  4. STOP RFID said, on Februarie 14, 2016 at 6:02 pm

    Apreciază

  5. Timiana said, on Februarie 14, 2016 at 6:48 pm

    Nu are legatura cu subiectul, dar mi s-a parut interesant.
    http://www.cunoastelumea.ro/un-roman-paznic-de-imigranti-in-germania-face-dezvaluiri-incendiare/

    Apreciază

  6. qwerty said, on Februarie 14, 2016 at 7:21 pm

    masonic handshake given by the Vatican prelate to his Orthodox friend

    Apreciază

    • Anda said, on Februarie 15, 2016 at 2:44 pm

      Acest cadavru vorbitor are deja un veac de viata stramba.Ca maine va sta in fata Celui Preainalt, fiindca da, si el trebuie sa dea socoteala aceluiasi Mantuitor. Si asta il va speria cumplit de tare si de mult. O spaima care va dura cat vesnicia…
      Si vestea cea frumoasa e ca-i sufla-n ceafa soros. Slava Tie, Doamne ca nu i-ai facut nemuritori!

      Apreciază

  7. Ion said, on Februarie 14, 2016 at 7:33 pm

    Nu vă lăsați copiii să se uite la desenele animate de pe Cartoon Network! Iată un exemplu de serial de animație: fete hipersexualizate (fuste scurte, tricouri mulate, sâni mari, buze senzualizate și făcute), băieți în tricouri roz, limbaj obscen, relații homosexuale, ”cuvinte de învățătură pentru viață”, personaje horror care se bagă în sicrie, ură și nervozitate etc.

    Este o întreagă mizerie de la un capăt la celălalt…
    Oare ”iubitorii drepturilor copiilor” nu se mai autosesizează ca în cazul orei de religie?

    Apreciat de 1 persoană

    • mihai said, on Februarie 14, 2016 at 8:42 pm

      Un lucru imbucurator si este un Serafim de Pireu al romaniei

      Apreciază

      • cca70 said, on Februarie 14, 2016 at 9:21 pm

        e cam fortata comparatia

        Teodot e doar un monah, e drept, unul de calibru mare, care bine graieste.dar nu e ierarh

        alta „greutate”avea cuvantul lui in randul poporului daca era .episcop…sau mitropolit.

        dar poate e mai bine asa…Teodot nu e santajabil , tocmai pentru ca nu are o „functie”de care sa se agate..

        si sa nu uitam ca cei cu „functie”din zilele noastre sunt toti santajabili, daca nu cumva si mai rau….sunt „zidari”cu sortulet si compas

        Apreciază

      • mircea.v said, on Februarie 15, 2016 at 2:18 pm

        Nu, ca Serafim de Pireu e pro-acte biometrice.

        Apreciază

      • el said, on Februarie 15, 2016 at 3:56 pm

        mircea.v

        what???
        ai si vreun link sa ilustrezi, sau e vreo palavra lansata de pro-cipari si pusa pe seama lui ca sa-si dea ei mai multa autoritate?

        Apreciază

      • mircea.v said, on Februarie 15, 2016 at 6:47 pm

        @el,

        pai cand a fost la Constanta, de mana cu pr Vulcanescu, la intrebarea ref la acte biometrice a scaldat-o rau de tot. Am fost f dezamagit. Dar nu distrus :).
        S-a discutat si aici pe saccsiv.

        Apreciază

      • saccsiv said, on Februarie 15, 2016 at 6:54 pm

        INTEGRAL – AUDIO: Intrebarea despre ACTELE CU CIP si raspunsul Mitropolitului SERAFIM DE PIREU

        https://saccsiv.wordpress.com/2014/09/16/integral-audio-intrebarea-despre-actele-cu-cip-si-raspunsul-mitropolitului-serafim-de-pireu/

        Apreciază

      • el said, on Februarie 15, 2016 at 8:16 pm

        mircea.v si saccsiv

        multumesc !nu stiam de intregistrarea asta, acum o descopar.
        ce sa zic si mie mi se pare ambigua dar nici n-as merge pana sa il banuiesc de pro-ciparaie.

        dupa judecata lui oamenii de BUNA VOIE iau noile acte cu cip( deocamdata cartea de sanatate) si cei care NU o primesc raman fara acces la acest drept cetatenesc, la fel cu actele de identitate cu cip : cine nu le ia e lipsit de drepturile cetatenesti si nici nu va mai putea vinde si cumpara caci va fi fara „identitate” acceptata de stat; deci dupa vorbele/judecatile IPS Serafim va intruni conditiile precizate la Apocalipsa ( nu vei putea vinde/cumpara/, mai pe scurt nu vei putea trai in societate fara ele)
        asadar desi acestea INCA nu sunt purtate pe mana /frunte au cam aceeasi calitati/proprietati ca pecetea unica, doar forma fizica si locul de purtare le deosebeste.
        asadar IPS Serafim mi se pare CONTRA numai ca a spus-o voalat , adica ne-a invatat dupa ce rationament sa le judecam acele cipuri ca sa vedem daca da sau nu sunt ca proprietati cu cele precizate in Apocalisa( nu poti cumpara/vinde/ trai FARA ele) .

        in fine poate sunt eu debil, eu asa inteleg. ???? nu stiu ce sa zic. poate ar fi fost mai bun un cuvant mai CLAR da sau nu din partea lui ar fi fost cu mare greutate!

        cat despre PRO-ciparul popa vulcanescu la el e NOTORIU ca e iubitor de cipuri si „justificator”

        ma gandesc ca IPS Serafim s-a lasat invitat de un mascarici ca el ca sa aibe ocazia sa marturiseasca si in Romania IMPOTRIVA ecumenismului STIUTA FIIND starea JALNICA de DECADERE a BOR la capitolul ecumenism si lispa de marturisire, incat sa se auda si in Ro, in auzul poporului si a Turmei necajite fara pastori buni cuvantul adevarului cu privire la EREZIA ecumenista.

        Apreciază

      • el said, on Februarie 15, 2016 at 8:21 pm

        mircea v.

        uite de aia te pomenesc eu pe tine chiar daca nu mi-ai cerut, ca ai pus la inima fara rastalmaciri si viclesuguri cuvintele Sf Paisie Aghioritul si ale Parintelui Antonie cel cu cele 2 viziuni si incerci sa faci cum au zis ei/sa le aplici in viata ta practic fara sa stai sa invarti ca porcul dovleacul cuvintele lor ! 🙂
        lispa de viclesug va salva in vremurile noastre sufletele iar nu „stiinta” paruta
        Doamne ajuta !

        Apreciază

      • el said, on Februarie 15, 2016 at 8:38 pm

        mircea.v

        iata pun aici inca odata, redunadant, traducerea inregistrarii cu IPS Serafim ca sa se inteleaga mai bine analiza mea precedenta.

        „Traducerea:
        Intrebare: Care este viziunea Bisericii Greciei asupra problemei acteror de indentitate cu cip? Avand in vedere ca si Parintele Paisie Aghioritul si alti Parinti ne-au spus sa nu le luam.

        Raspunsul Mitropolitului Serafim de Pireu:
        Exista in aceasta tema o problematica dubla. Prima este problema libertatii care este cea mai scumpa bogatie a omului, si a doua este tema eshatologica ce are legatura cu venirea antihristului. Trebuie insa sa fim foarte atenti si sa nu avem incredere in „voci” diferite ci doar in ceea ce Biserica prin episcopi si prin preoti ne daruieste ca Adevar, pentru ca trebuie sa stim ca conditia prealabila fundamentala ca sa fim inaintea lui Dumnezeu VINOVATI in epoca lui antihrist, este sa conlucram cu el si cu organele lui pentru ca in Apocalipsa Sfantului Evanghelist Ioan se mentioneaza clar ca aceasta incizie 666, toti care o vor lua atunci, o vor lua cu voia lor libera, si toti care nu o vor lua nu vor avea puterea economica de a cumpara, nu vor avea drepturi cetatenesti, vor fi inafara lumii si a societatii. Sa nu credeti ca aceasta incizie (666) se va face in chip magic si ascuns pentru ca antihristul-diavolul si organele lui vor participarea in mod constient la lucrarea lor. Prin urmare, ca sa nu va obosesc, trebuie sa fim foarte atenti la aceste teme, sa nu incepem sa demonizam totul, dar in acelas timp sa nu acceptam totul fara discernamant si libertate. Pentru ca exista o incercare la nivel mondial de a distruge libertatea oamenilor, de aceea sa avem mare atenti la ceste subiecte.Multumesc.”

        ADICA:

        actele cu cip:
        – sunt si luate DE BUNA VOIE si
        -au si PROPRIETATILE pecetii ( fara ele nu poti cumpara/vinde/trai) ,

        se deosebesc de pecete doar prin:
        – forma lor fizica si
        – locul de purtare ( in buzunar versus frunte/ana dreapta !)

        Dupa modul in care ne indeamna sa analizam IPS Serafim deci conculzia e CLARA ! sunt RELE ! O spune cu gura lui dar intr-o forma voalata/mai acoperita insa nu neclara !
        Si STIM ce ne-a averizat Mantuitorul : ca „dupa cuvintele tale te voi judeca sluga vicleana”( pilda talantilor); asa ca nu cred ca nu e constient de ce zice IPS Serafím.

        Apreciază

      • mircea.v said, on Februarie 15, 2016 at 9:30 pm

        @el,

        cu atitudini din astea din partea Bisericii inainteaza sistemul. Cand ai ceva de zis, apoi zici, mai ales cand e extrem de important. Daca vrei sa zici. Daca nu vrei sa zici, incepe abureala. Cele mai periculoase sant atitudinile sovaielnice, si asa, si asa… ca stai s-o interpretam, s-o sucim, s-o voalam… Am caruta plina cu de din astea. Hai ca stim si noi cum s-o interpretam. E preludiul de dinaintea marelui viol asupra omului. Si asa cum ala de te violeaza nu o poate face „contactless”, biometria este primul contact pe calea marelui viol.
        Parintele Justin, Sf Paisie, Pr Elpidie, Parintele Papacioc, Parintele Fageteanu explica f clar cum sta treaba, de ce trebuie sa ne impotrivim si ne spun clar: „Nu luam asa ceva!” si s-a terminat.

        Frate, cine a experimentat santajul diavolului in puscarie zeci de ani, cine a vazut care e mecanismul caderilor in puscarie, cine e sfant, vede clar de tot lucrurile, si nu se joaca cu mantuirea sufletelor ce cer ajutor.

        Ma si mir ca in tara Parintelui Justin, in tara Sfintilor Inchisorilor a aburit-o in felul asta.

        Apreciază

      • el said, on Februarie 15, 2016 at 11:33 pm

        mircea v.

        nu te certa cu mine, eu asta am inteles !
        si nu dau seama de faptele/cuvintele altora ci de ale mele si de intelesurile mintii mele.
        sunt unii care le spun direct clar cu subiect si predicat si fara posbilitate de confuzie, altii o dau mai cotita ca asa e in mintea lor sau din cine stie ce socoteli ale lor, dar nu poti sa-i acuzi ca au zis ce nu au zis ci ca eventual ca nu au fost suficient de clari ! popa vulcanescu e KLAR PRO-cip, IPS Serafim NU !
        asta e, asa sunt vremurile si oamenii, ia si tu ce e bune de unde se poate si multmeste-te ca macar nu e rau fatis !

        Apreciază

      • el said, on Februarie 15, 2016 at 11:43 pm

        mircea. v

        „Ma si mir ca in tara Parintelui Justin, in tara Sfintilor Inchisorilor a aburit-o in felul asta.”____si eu ma mir ca vine din tara Sf Paisie Aghioritul care a vorbit atat de KLAR si de atata vreme despre acestea, cu MULT inainte ,mai in amanunt si mai in clar decat Par. Justin si Parintii de la noi ….. si iata ca unii inca au un discurs ezitant/ambiguu !
        oricum daca face dupa cum recomanda, va afla singur calea corecta si la vremea potrivita maturitatii lui pe tea acesta o va si afirma de netagaduit. macar nu zice fatis ca e bine cum face vulcanescu fara inhibitii sau probleme de constiinta.
        e EPISCOP , tine Ortodoxia NEABATUTA prin el vorbeste inca Duhul Sfant, dupa cum vezi nu il poti acuza de greseala in cuvant sau sfat rau, cel mult de neclaritate. nu a luat cipurile macar ca nu le-o intelege dar le priveste suspicios, pe scurt nu e in Apostazie. parerea mea, vom vedea ce ne arata viitorul s care de partea cui se situeaza. nu da cu piatra pana nu ai DOVADA KLARA !

        Apreciază

      • mircea.v said, on Februarie 16, 2016 at 9:27 am

        @el,

        mai intai multumesc ca ma pomenesti si sa te pazeasca Dumnezeu si Sfintii Inchisorilor!

        Ref la „simplificati-va viata!”, si Parintele Justin e pe aceiasi linie, si, ca si cronologie a zicerilor de genul asta, in cazul meu, Virgil Gheorghiu in „Ora 25” a zis primul asa ceva. El a experimentat traiul in lagarele americane (si nu era mare diferenta intre cele sovietice si cele americane – 1944-1946). Era nevinovat si le spunea la aia sa studieze mai repede si cazul sau. Americanii ii spuneau ca masina extrage fisele, sa astepte sa-i vina randul, si calculator in sus, calculator in jos, plus toate masinariile electrice – sclavi tehnici, care pur si simplu il sufocau. Vedea cum a ajuns omul la mana masinilor., cum se inchina omul la electricitate. Si si-a dat seama ca masina va ajunge seful omului, ca omul va decadea la nivelul masinii, si ca scaparea e doar traiul simplu, un trai in care sa folosesti electricitatea cat mai putin, eventual doar pt iluminat. Vedea electricitatea ca pe un mare dusman.
        Romanul a inceput a fi scris in lagar, si a fost publicat in 1948, cam in aceiasi perioada cu „1984” a lui Orwell.

        Si acum cuvinte ale Parintelui Justin pe tema cipurilor, ca sa facem o comparatie.

        „Despre necesitatea impotrivirii actelor electronice
        [doar cateva fragmente]

        Acest cip este premergator pecetii antihristice. Ce crestin adevarat poate sa se insemneze cu pecetea inaintemergatorului lui antihrist?

        Ma minunez cand aud despre preoti si si monahi sihastri, spunand ca nu reprezinta nici un pericol acest cip. Mai bine ar tacea.

        Altceva este sa accepte cipul cineva care nu a trait intr-un mediu ortodox, ci a fost crescut intr-o mentalitate occidentala sau needucat defel, si altfel i se socoteste unuia care cunoaste prorociile si a fost crescut in Traditia Ortodoxa. Daca noi crestinii nu vom lupta impotriva compromisurilor, ceilalti nici atat. Si atunci, nu ne facem vinovati pt generatiile viitoare pentru ca nu le-am lasat un MODEL DE REZISTENTA ? Daca noi primim acum cipul, ceilalti de dupa noi vor primi linistiti pecetea.”

        Asta numesc eu mesaj clar, care sa ma intareasca..
        Asta e lectia principala care ne-au lasat-o Sfintii Inchisorilor – MODEL DE REZISTENTA.
        Si, la randul nostru, trebuie sa lasam si noi model de rezistenta.

        Apreciază

      • mircea.v said, on Februarie 16, 2016 at 1:07 pm

        @el,

        nu ma cert cu nimeni, doar am spus ce aveam de spus.
        Si episcopul Serafim de Pireu nici macar nu zice cum ai tradus tu. El a evitat raspunsul, facand referire doar la „incizia 666”, nu la acte. Restul, ca sa fim atenti, bla, bla, bla…

        Imi cer scuze ca am uitat sa-l mentionez pe Ernest Bernea cu carticica „Indemn la simplitate” scrisa in 1939, al carei prim capitol chiar asa se numeste.
        Si ca sa-ti fac o bucurie mica, de Ernest Bernea am auzit la Parintele Fageteanu. Povestea Parintele de simplitate, de Diogene – cu butoiul si cana, si a zis si ca a stat in celula cu un filosof – Ernest Bernea, care a si scris o carte pe tema simplitatii – „Indemn la simplitate”. M-am dus la librarie si am fost f bucuros ca am gasit-o.

        Apreciat de 1 persoană

      • el said, on Februarie 16, 2016 at 2:51 pm

        mircea.v

        mai omule e adevrat ca IPS Serafim n-a spus pe sleau : NU domnule, NU sunt bune, NU le luati !

        dar a raspuns despre pecete ca etapa finala a acestor acte cand a fost intrebate despre ACTE( asa suna intrebarea adresata lui, iar el s-a referit la pecete ca etapa finala)

        s ce spune : „pentru ca trebuie sa stim ca conditia prealabila fundamentala ca sa fim inaintea lui Dumnezeu VINOVATI in epoca lui antihrist, este sa conlucram cu el si cu organele lui „_____ spune ca ORICE am face, inclusiv in problema acteor cu ci de la care a pornit intrebarea, ca sa fin vinovati e sa CONLUCRAM cu regimul lui anticrist !

        pai luarea actelor cu cip NU e CONLUCRARE cu instaurarea regimului lui anticrist si cu FORMELE lui de manifestare/control???

        spune despre pecete ca „aceasta incizie 666, toti care o vor lua atunci, o vor lua cu voia lor libera, si toti care nu o vor lua nu vor avea puterea economica de a cumpara, nu vor avea drepturi cetatenesti, vor fi inafara lumii si a societatii.”_________ dar si acceptarea sau nu a actelor preliminare cu cip nu fac aceeasi functie ca pecetea (pierderea drepturilor cetatenesti, a puterii de a vinde/cumpara si de a mai putea fi in lume/societate) , anume de a permite sau NU sa cumperi/vinzi/traiesti/etc?
        e adevarat ca el aici ANUME despre pecete vorbeste( ca forma FINALA a lepadarii) dar intrebarea era pusa despre actele cu cip si deci si lor se aplica prin ANALOGIE aceeasi judecata ca si pecetii nu?
        si cine are minte NU VEDE ca aceleasi lucru pe care-l face si pecetea la modul absolut in fac si ACTELE CU CIP ca etapa preliminara?
        si daca e asa CUM sa le primim ca bune?

        de aceea eu nu pot sa-l acz ca spune gresit ci cel mult ca spune voalat si indirect CUM sa judecam , CUM sa fin atenti la aceste lucruri ( actele cu cip de unde a pornit intrebarea ) , ca ZICE ca trebuie sa fim atenti nu ca zce :”dar in acelas timp sa nu acceptam totul fara discernamant si libertate”?

        sa nu demonizam totul ca uite cip are si telefonul si calculatorul si cu el facem legatura cu info serioase sau intre noi oamenii , in anumite limite desigur.

        in fine poate sunt eu debil si ai tu dreptate, pot sa accept , desi m-ar intrista peste masura pentru el.

        mie oricum textul asta NU mi se pare PRO-cip clar, dar nici de claritatea Sf Paisie Aghioritul si a altor Sfinti si Parinti contemporani
        ce sa faci omul nu s-a maturizat destul pe tema aceasta dar nici CLAR NU indeamna sa le luam !
        periculos e ca de aici unii isi gasesc „scuze” pentru a intelege ce le convine, o exprimare mai clara NU ar permite loc de rastalmaciri, aici ai dreptate !

        Doamne ajuta !

        Apreciază

    • Ioana said, on Februarie 17, 2016 at 9:04 am

      Iată ce putem citi in Staretii despre vremurile de pe urma, Arhimandritul Ioan (Krestiankin)
      despre Codul de Identificare al Contribuabilului (CIC)

      ” (….)Temeţi-vă să vă desprindeţi de Biserica-Mamă, numai ea, unica, reţine acum avalanşa dezmăţului
      anticreştin din lume!
      Temeţi-vă să osândiţi ierarhia bisericii, – fiindcă aceasta este pieire şi fără pecetea lui antihrist!
      TEMEŢI-VĂ DE PĂCAT!
      Noi ne vom duce din lumea aceasta mult mai înainte de a apărea acea frică care i-a cuprins acum pe
      toţi. Dar, căzând de la Biserică, noi vom moşteni anume aceea de ce atât de mult ne este frică acum.
      Să ne întipărim în inima şi mintea noastră temelia duhovnicească a unirii noastre cu Dumnezeu:
      Fiule, dă-mi inima ta.
      Sufletul şi inima credincioase lui Dumnezeu Domnul nu le va arunca în picioarele vrăjmaşului! Să-l
      mintă pe un om îi vine uşor altui om, iar să ne mintă pe noi, pentru vrăjmaşul care are experienţă de multe
      veacuri, nu-i nici o greutate.
      În aceste vremuri ale imenselor posibilităţi tehnice este foarte uşor, atât tainic, cât şi în mod deschis
      să ştampilezi toate popoarele şi cu „numere”, şi cu „cipuri”, şi cu „peceţi”. Însă ele nu pot dăuna sufletului
      omenesc, în cazul când nu se va face lepădarea conştientă de Hristos şi închinarea conştientă vrăjmaşului lui
      Dumnezeu. ”- Arhimandrit Ioan (Krestiankin), („Ruski vestnik”, nr. 7, 2001)

      – TOT ARTICOLUL AICI la paginile 9-13 – http://toaca.md/site/toaca.md/userfiles/_bibl/8

      Cum interpretăm cele scrise de Arhimandritului Ioan Krestiankin ?

      el,
      Eu mai gasisem undeva un video, nu mai stiu pe unde, poate tot pe Saccsiv, prin comentarii pe undeva, in care cineva, nu mai stiu daca era mirean simplu sau preot, spunea ca ei rusii, s-au obisnuit sa asculte de rataciti ca Ioan Krestiankin, de-asta aveam nelamurirea aceea ca acea carte Nesfinții Sfinti ar fi ratacita, pentru ca Ioan Krestiankin i-a fost duhovnic Arhimandritului Tihon Șevkunov.

      Eu sunt mai grea de cap, poate mă ajută cineva să interpretăm ce a vrut să le transmită Arh. Ioan Krestiankin rusilor, despre actele biometrice, despre acel CIC AL LOR CARE CONTINE SI 666.

      Apreciază

      • el said, on Februarie 17, 2016 at 11:37 am

        Ioana

        chiar viam sa-ti raspund sa ai grija cu afirmatiile lui Ioan Krestiankin caci omul desi a suferit prigoana pe vremea comunista NU este intelept ci a cazut in CAPCANA pro-cip si a actelor, pe scurt nu recuoaste formele viclene ale apostaziei de azi si folosindu-se de autoritatea pe care i-o da viata lui inseala pe multi.
        Nu stiam ca a fost duhovnicul Arh Tihon Sevkunov.
        despre Tihon insusi nu e greu sa-ti faci o parere daca citesti toata cartea( eu am primit-o anul trecut si m-am mirat cum de poate decadea literatura duhovniceasca de azi la asemenea masura, am fost ideceptionat total si ingrijorat de „duhul” cartii) eu din acea carte ti-am recomandat DOAR STRICT textul cu Info despre Man Diveevo, a fost SINGURUL meu folos din cartea aceea si…evident faptul ca am inteles ce fel de om are patriarhia rusa la carma deprtamentului mass-media caci Arh Sevkunov cu studii de cinematografie a produs si produce multe filmulete , MULTE educative despre Praznice, Sfinti, Istoria mai veche sau recenta a Bisericii, evenimentele prin car a trecut BORu in vremea comunista,etc. adica lucruri interesante, dar el se situeaza de partea „Bisericii” oficiale si punctul ei de vedere il propaga si il va propaga.

        Sa fiu KLAR : Sevkunov este un om adaptat trendului din „ortodoxia” innoita si care vehiculand si info despre Marii lor Sfinti recenti are mare impact in popor si mare influenta, din pacate, omul e de luat „cu penseta”___ATENTIE MARE ! Nu e de incredere dupa parere mea ci DIMPOTRIVA !

        Sa revin la Ioan Krestianov acela este un INSELAT, pacat de suferinta lui ! Sa ne temem de puterea viclesugului apostaziei care a facut sa cada pe MULTI chiar si dintre cei incercati in gulaguri si prigoane.

        SARMANUL Parinte Ioan Krestiankin ! Pune-l de o parte DEFINITIV si IGNORA TOTAL opiniile lui despre cip si apostazie. Deasmenea AI GRIJA ce iei si de Arh Tihon, omul cinematografiei bisericesti a lui Kiril si extrem de util la constructia si raspandirea noului trend a FALSEI Ortodoxii, (el face filme de ex despre Sfintii noi gen Sf Luca al Crimeei,etc, vezi si filmele postate recent aici pe saccsiv de userul @evdotiev depsre Pranzice sau Sf Nicolae sau Sf Spiridon, filme relativ UTILE dar raspandite de un producator MILITANT al „noului trend ” APOSTAZIA iscusita ) deci un tip EXTREM de PERICULOS care amesteca in cel mai desavrasit mod apa de izvor a Sfintilor si Ortodoxiei cu OTRAVA inselarii iscusite si a apostaziei „justificate”. Si eu il urmaresc cu bagare de seama.

        Ioana pastreaza curatia inimii si Domnul nostru Iisus Hristos iti va trimite har sa pricepi duhul viclean si iscusit al inselarii si apostaziei care bantuie azi in lume si caruia cad victime HOARDELE !

        Cat despre IPS Serafim al Pireului este un om care tine Ortodoxia NEABATUTA dar care inca nu s-a exprimat CLAR IMPOTRIVA actelor cu cip sau a viclesugurile acestora preliminare , cel putin NU atat de CLAR cum au facut-o Sfintii Paisie Aghioritul si multi alti Sfinti si Parinti contemporani. Dar nici NU POATE fi acuzat ca este fatis PRO-cip. Asta am vrut sa precizez.
        Atentie mare insa cu fiecare om intai cu noi insine!
        Trezvie si raportarea vietii si a parerilor cu caea mai riguroasa ACRIVIE la SF Parinti vechi sau noi, si sa nu crezi ca Biserica oficiala mai este de incredere 100% !

        Apreciază

      • el said, on Februarie 17, 2016 at 11:40 am

        Ioana

        „Cum interpretăm cele scrise de Arhimandritului Ioan Krestiankin ?”_______ sa fiu scurt : INSELARE ! CADERE!
        vai de capul acestui Parinte !

        de unde sa luam aminte ca nici prigoana suferita NU intelepteste pe unii cu inima vicleana/slaba!

        Apreciază

      • Ioana said, on Februarie 17, 2016 at 12:46 pm

        el, asa este, eram sigura ca Ioan Krestiankin e ratacit. Reiese clar din cartea Sfintii Parinti despre vremurile de pe urma. Se aduc acolo argumente si de la Sfantul Ignatie de Breanceaninov, si toti ceilalti parinti din carte spun clar ca nu trebuie sa primim asa ceva!

        Cartea Nesfinții Sfinti am citit-o mai demult, cand nu intrasem intens pe Saccsiv sa imi dau seama de anumite lucruri, adormita de mine. Am căutat filmulețe despre Sevkunov, si nu mi-a placut privirea lui, mi se parea viclleana, nu mi-au placut emisiunile de televiziune cu el, mi se parea acelasi duh apostat de pe Trinitas. Si de cand am citit mai intens blogul Saccsiv, m-am gandit si ca Nesfintii Sfinti e scrisa intr-un duh ratacit, ieftin. DA ASA E, SE MENTIONEAZA ACOLO CA LIDERII SECURISTI NU AU PUTUT PATRUNDE LA DIVEEVO.

        Cand am pus citatul de mai sus, ma gandeam sa il analizez pana la capat pe acest Krestiankin, ca cine stiu, sunt eu mai nepriceputa si nu inteleg ce a spus Parintele, ca poate o fi spus ca daca avem credință adevărată, nu vom primi cipurile, insa si daa nu primim cipurile nu e de ajuns, ca trebuie sa avem inima curata, degaba nu avem cip. Adica ma gandeam ca o fi zis si fara cip, dar si cu credinta…

        Asa e, Ioan Krestiankin e un INSELAT!

        nu stiu cum se face, eu de una singura niciodata nu sunt sigura de nici o parere de amea, de aia tot intreb si scormonesc 🙂

        Apreciază

      • Ioana said, on Februarie 18, 2016 at 7:05 am

        Tocmai de aceea s-a publicat această carte, pentru a combate opinia pierzătoare a părintelui Ion Krestiankin, difuzată peste tot în mass-media:

        ”Diavolul este nespus de viclean: pe părintele Ioan Krestiankin nu a reuşit să-l biruie în lupta deschisă, când în închisoare prin slugile sale îi fractura degetele, însă l-a prins pentru slujire sieşi prin viclenie. Da, într-adevăr, diavolul prin ai săi se va strădui „să amăgească, de va fi cu putinţă, şi pe cei aleşi” (Mat. 24, 24). Trebuie să ne rugăm pentru stimatul nostru păstor ca să nu plece din viaţa aceasta fără conştientizarea greşelii sale mari şi pocăinţei publice pentru ea ca să nu-şi piardă rodul nevoinţei sale de mulţi ani şi să-i trezească pe oamenii amăgiţi de el. Altfel, ce răspuns va da el lui Hristos pentru sufletele pierdute? Însă noi nu putem să nu cădem de acord cu p. Ioan Krestiankin şi cu p. Tihon Şevkunov în privinţa pericolului dezbinării în Biserică.”

        Stareții despre vremurile de pe urmă, pag. 58

        http://toaca.md/site/toaca.md/userfiles/_bibl/8

        Apreciază

      • el said, on Februarie 18, 2016 at 10:14 am

        Ioana

        multumesc pt textul din cartea Stareții despre vremurile de pe urmă, pag. 58 si link.

        Dezbinarea in Biserica oricum se va face daca NU URMEZA apostatii Ortodoxia neschimbata a Sf Parinti sau daca „blagoslovesc” formele de apostazie gen cip/pecete/inregiemnatare in sistemul lui anticrist.
        Nu merge si cu Hristos si cu Veliar.
        Sa nu ne temem de dezbinarea cu cei care TRADEAZA pe Hristos si Ortodoxia , cu aceia NU SE POATE sa fim uniti daca vrem sa nu murim cu moartea vesnica.
        S-a temut Sf Maxim Marturisitorul de DEZBINAREA cu ERETICII cand aorpae TOATA Biserica CAZUSE? Sau Sf Marcu Eugenicul?
        Sa ne teme de MOARTEA VESNICA a APOSTAZIEI si INSELARII ca mari viclenii sunt inca vor mai veni in lume, si oamenii dorm in bocanci si isi cauta linistiti de insurat, maritat, capatuiala si de dulcetile patimilor trupesti ca si cum nimic nu ar fi.

        Apreciază

      • Ioana said, on Februarie 18, 2016 at 12:20 pm

        Ratacitii sunt de vina ca se dezbina Biserica, sa ne temem si noi de rataciri! Pentru ca daca ramanem cu Hristos, vom fi in Biserica Sa pe care nici portile iadului nu o vor birui!

        Apreciază

  8. HD said, on Februarie 14, 2016 at 8:24 pm

    Miscarea Legionarara a fost o miscare mistica teologal fundata, o spune Petre Tutea. Personal nu cred ca mai poate reinvia aceasta miscare dar daca va reinvia va fi bine. Nu mai exista un Mota un Marin un Codreanu, un Gyr, un Purcarea, dar ei sunt EROI si pot spune ca au o candidatura serioasa la Sfintenie. Pe monahul Teodot il simpatizez si il stimez sper sa fie cinstit si adevarat in sufletul sau dar ceea ce zice bine zice.

    Apreciază

  9. Radu Humor said, on Februarie 14, 2016 at 9:30 pm

    DECLARATIA COMUNA (integral…) : Papa Francisc si Patriarhul Kirill al Rusiei

    „Harul Domnului nostru Iisus Hristos şi dragostea lui Dumnezeu şi împărtăşirea Sfântului Duh să fie cu voi cu toţi!” (Epistola a doua către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel 13: 13).

    1. Prin voia lui Dumnezeu Tatăl de la Care vine tot darul, în numele Domnului nostru Iisus Hristos și cu ajutorul Sfântului Duh Mângâietorul, noi, Papa Francisc și Kirill, Patriarhul Moscovei și al Întregii Rusii, ne-am intalnit astăzi în Havana. Mulțumim lui Dumnezeu, slăvit în Treime, pentru această întâlnire, prima din istorie.

    Cu bucurie, ne-am intalnit ca frați în Credința Creștină, care se întâlnesc pentru a vorbi „gură către gură” (A doua epistolă sobornicească a Sfântului Apostol Ioan, 12), de la inimă la inimă, și a discuta despre relațiile reciproce dintre Biserici, despre problemele esențiale ale credinciosilor nostri si despre perspectivele in dezvoltarea civilizației umane.

    2. Intâlnirea noastră fraternă a avut loc în Cuba, la intersecția dintre nord și sud, între est și vest. Din această insulă, simbol al speranțelor „Noii Lumi” si al evenimentelor dramatice din istoria secolului XX, adresam cuvintele noastre tuturor popoarelor din America Latină și de pe alte continente.
    Este o sursa de bucurie faptul ca aici Credința Creștină creste intr-un mod dinamic. Potențialul religios puternic al Americii Latine, tradiția sa crestina veche de secole, realizata prin experiența personală a milioane de oameni, sunt garanția unui viitor mare pentru această regiune.

    3. Lasand in urma vechile dispute din „Lumea Veche”, simțim cu oarecare putere necesitatea unei lucrari comune a catolicilor si ortodocsilor, la care acestia sunt chemați, cu blândețe și respect, oferind lumii nadejdea care este în noi (cf. Întâia Epistolă Sobornicească a Sfântului Apostol Petru 3: 15).

    4. Aducem multumire lui Dumnezeu, pentru darurile pe care le-am primit prin Nașterea Singurului Sau Fiu. Impartasim tradiția spirituala comuna a primului mileniu al Creștinismului. Marturia acestei tradiții, sunt Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu, Fecioara Maria, și sfinții pe care îi veneram. Printre aceștia se află nenumărati martiri care si-au demonstrat credinta lor față de Hristos și au devenit „semințe ale creștinilor”.

    5. In ciuda acestei traditii comune din primele zece secole, catolicii și ortodocșii, timp de aproape o mie de ani, au fost privați de comuniunea în Euharistie [Impartasire]. Noi suntem divizati prin rupturi provocate de conflicte din trecutul îndepărtat sau recente, de divergențe moștenite de la strămoșii noștri în înțelegerea și explicarea Credinței în Dumnezeu, Unul în Trei Persoane – Tatăl, Fiul și Sfântul Duh. Deplângem pierderea unității, ca urmare a slăbiciunii umane și a păcatului, care a avut loc în ciuda rugăciunii sacerdotale a Mântuitorului Hristos: „Ca toţi să fie una, după cum Tu, Părinte, întru Mine şi Eu întru Tine, aşa şi aceştia în Noi să fie una” (Sfânta Evanghelie după Ioan 17, 21).

    6. Constienti că multe provocări raman inca de traversat, sperăm ca întâlnirea noastră sa contribuie la restaurarea unității dorite de Dumnezeu, pentru care S-a rugat Hristos. Fie ca întâlnirea noastră să-i faca pe crestini sa se roage cu o fervoare reinnoita, la Domnul, pentru unitatea deplină a tuturor ucenicilor Săi! Intr-o lume care asteapta nu doar cuvintele noastre, ci fapte efective, fie ca aceasta intalnire sa reprezinte un semn de speranță pentru toți oamenii de bunăcredință!

    7. În hotărârea noastră de a întreprinde tot ceea ce este necesar pentru a depăși divergențele istorice pe care le-am moștenit, dorim să ne unim eforturile, pentru a da mărturie despre Evanghelia lui Hristos și despre patrimoniul comun al Bisericii din primul mileniu, răspunzând împreună provocărilor lumii contemporane. Ortodocșii și catolicii trebuie să învețe să dea în unanimitate marturie, în acele domenii în care acest lucru este posibil și necesar civilizației umane intrate într-o perioadă de schimbări epocale. Conștiința noastră creștină și responsabilitatea noastră pastorală ne obligă să nu rămânem pasivi în fața provocărilor care necesită un răspuns comun.

    8. Privirea noastră trebuie să se întoarcă în primul rând asupra acelor regiuni ale lumii, unde creștinii sunt victime ale persecuției. În multe țări din Orientul Mijlociu și Africa de Nord, familii întregi, sate și orașe ale fraților și surorilor nostri în Hristos, sunt complet exterminate. Bisericile lor sunt devastate in mod barbar și jefuite, obiectele lor sacre sunt profanate, monumentele lor sunt distruse. In Siria, Irak și alte țări din Orientul Mijlociu, observam cu durere exodul masiv al creștinilor din ținuturi din care credința noastră a inceput sa se raspandeasca și în care au trăit, din timpuri apostolice, împreună cu alte comunități religioase.

    9. Chemăm comunitatea internațională, să acționeze de urgență pentru a preveni expulzarea în continuare a creștinilor din Orientul Mijlociu. Prin ridicarea vocii noastre în apărarea creștinilor persecutați, dorim să ne exprimam compasiunea pentru suferința trăită de credincioșii altor tradiții religioase, care au devenit, de asemenea, victime ale războiului civil, haosului și violenței teroriste.

    10. In Siria și Irak, violentele au provocat deja mii de victime, lasand in urma multe alte milioane de oameni fara casă sau vreun mijloc de susținere. Îndemnăm comunitatea internațională să caute sa puna capăt violenței și terorismului și, în același timp, sa contribuie prin dialog la o revenire rapidă la pacea civilă. Un ajutor umanitar pe scara larga trebuie asigurat populațiilor afectate și numerosilor refugiați, care cauta siguranță în țările vecine.
    Facem apel la toți cei a căror influență poate fi orientata asupra destinului celor răpiți, inclusiv a Mitropoliților de Alep, Pavel și Ioan Ibrahim [vezi ARHIVA Lăcaşuri Ortodoxe®], care au fost rapiti în aprilie 2013, să depună toate eforturile pentru a asigura eliberarea lor rapidă.

    11. Inaltam rugăciunile noastre către Hristos, Mântuitorul lumii, cerând revenirea păcii în Orientul Mijlociu, „roada dreptăţii” (Isaia 32:17), pentru reconsolidarea coexistenței fraterne între diferitele populații, Biserici și religii, permitand astfel refugiaților să se întoarcă la casele lor, rănile să se vindece, iar sufletele celor uciși nevinovați să se odihnească în pace.
    Adresam un apel fierbinte, tuturor părților care sunt implicate în conflicte, sa demonstreze bunăvoință și să ia parte la masa negocierilor. În același timp, comunitatea internațională trebuie să angajeze toate eforturile posibile pentru a pune capăt terorismului, printr-o acțiune comună și coordonată. Facem apel la toate țările implicate în lupta împotriva terorismului, sa actioneze responsabil și prudent. Noi ii îndemnăm pe toți creștinii și pe toți credincioșii lui Dumnezeu să se roage fierbinte Creatorului lumii, pentru a proteja creația Lui de distrugere și a nu permite un nou război mondial. În scopul asigurarii unei paci solide și durabile, sunt necesare eforturi specifice pentru redescoperirea valorilor comune care ne unesc, bazate pe Evanghelia Domnului nostru Iisus Hristos.

    12. Ne închinăm în fața martiriul celor care, cu prețul propriei vieți, au dat mărturie despre adevărul Evangheliei, preferând moartea, negarii lui Hristos. Noi credem că acești martiri din zilele noastre, care aparțin diferitelor Biserici, dar care sunt uniti prin suferința lor comună, sunt un angajament in unitatea creștinilor. Acestor oameni, care sufera pentru Hristos, li se adreseaza cuvântul Apostolului: „Iubiţilor,(…) bucuraţi-vă, pentru ca şi la arătarea slavei Lui să vă bucuraţi cu bucurie mare” (Întâia Epistolă Sobornicească a Sfântului Apostol Petru: 12-13).

    13. Dialogul interreligios este indispensabil în zilele noastre. Diferențele în înțelegerea adevărurilor religioase nu trebuie să-i împiedice pe oamenii de diferite credințe să trăiască în pace și armonie. În contextul nostru actual, liderii religiosi au responsabilitatea speciala de a-i pregăti pe credincioșii lor, într-un spirit care să respecte convingerile ce aparțin altor tradiții religioase. Încercările de a justifica actele criminale, cu sloganuri religioase, sunt cu totul inacceptabile. Nicio crima nu poate fi angajată în numele lui Dumnezeu, „Pentru că Dumnezeu nu este al neorânduielii, ci al păcii.” (Epistola întâia către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel 14:33).

    14. În afirmarea valorilor primordiale ale libertății religioase, noi Ii mulțumim lui Dumnezeu pentru reînnoirea actuala, fără precedent, a Credinței Creștine în Rusia, precum și în multe alte țări din Europa de Rasarit, dominate anterior, timp de decenii, de regimuri ateiste. Astăzi, lanțurile ateismului militant au fost rupte și, în multe locuri, creștinii isi pot mărturisi liber acum credința lor. Mii de noi biserici au fost construite în ultimul sfert de secol, precum și sute de manastiri si de instituții teologice. Comunitățile creștine intreprind lucrări notabile în domeniile ajutorarii, caritatii și dezvoltarii sociale, oferind forme diversificate de asistență pentru cei aflati la nevoie. Ortodocsii si catolicii, de multe ori lucrează umar la umar. Ei atesta bazele spirituale comune ale coexistentei umane, mărturisind valorile Evangheliei.

    15. În același timp, suntem preocupați de situația din multe țări în care creștinii se confruntă din ce in ce mai mult cu limitarea libertatii religioase, a dreptului de a-si marturisi convingerile proprii, și de a trai în conformitate cu acestea. În particular, remarcăm ca transformarea unor țări în societăți secularizate, înstrăinate de toate referirile la Dumnezeu și la adevărul Său, constituie o amenințare gravă la adresa libertății religioase. Suntem ingrijorati de limitarea actuala a drepturilor creștinilor, remarcand discriminarea lor pur si simplu, atunci când anumite forțe politice, ghidate de o ideologie secularista de multe ori foarte agresiva, încearca să-i alunge la periferia vieții publice .

    16. Procesul de integrare europeană, care a început după secole de conflicte sangeroase, a fost salutat de mulți, cu speranță, ca o garanție a păcii și securității. Cu toate acestea, cerem sa reactionati impotriva unei integrări, care este lipsita de respect pentru identitatea religioasă. Rămânând în același timp deschisi pentru contribuția altor religii la civilizația noastră, suntm convinsi că Europa trebuie să rămână fidelă rădăcinilor sale creștine. Facem apel la creștinii din Europa Rasariteana si Occidentala să se unească în mărturisirea lor comună, a lui Hristos și a Evangheliei, astfel încât Europa să-si păstreze sufletul, modelat de două mii de ani de tradiție creștină.

    17. Privirea noastră se indreapta, de asemenea, către dificultățile serioase cu care se confrunta cei care trăiesc în nevoi extreme și sărăcie, în timp ce bogăția materială a umanității creste. Nu putem rămâne indiferenți la destinele a milioane de migranți și de refugiați care bat la ușile tarilor bogate. Consumismul inexorabil al unora dintre țările mai dezvoltate epuizează treptat resursele planetei noastre. Inegalitatea în creștere, în distribuția bunurilor materiale, sporeste sentimentul de nedreptate in sistemul relatiilor internaționale care s-a instituit.

    18. Bisericile Crestine sunt chemate să apere cerințele dreptății, respectarea tradițiilor oamenilor, și la o solidaritate autentică față de toți cei care suferă. Noi creștinii nu putem uita că „Dumnezeu Şi-a ales pe cele nebune ale lumii, ca să ruşineze pe cei înţelepţi; Dumnezeu Şi-a ales pe cele slabe ale lumii, ca să le ruşineze pe cele tari; Dumnezeu Şi-a ales pe cele de neam jos ale lumii, pe cele nebăgate în seamă, pe cele ce nu sunt, ca să nimicească pe cele ce sunt, Ca nici un trup să nu se laude înaintea lui Dumnezeu.” (Epistola întâia către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel 1: 27-29).

    19. Familia este centrul natural al vieții omenesti si al societății. Suntem preocupați de criza familiei, în multe țări. Ortodocșii și catolicii, care împărtășesc aceeași concepție despre familie, sunt chemati sa marturiseasca faptul că aceasta este o cale a sfințeniei, manifestand fidelitatea dintre soți în interacțiunea lor reciprocă, deschiderea lor spre procrearea și creșterea propriilor copii, solidaritatea între generații și respectul fata de cei mai slabi.

    20. Familia se bazează pe căsătorie, un act al iubirii libere și credincioase între un bărbat și o femeie. Iubirea este cea care sigilează unirea lor și îi învață să se accepte unul pe altul ca pe un dar. Căsătoria este o școală a iubirii și fidelitatii. Regretăm că alte forme de conviețuire au fost plasate la același nivel cu aceasta unire, în timp ce conceptul, consacrat prin tradiție biblică, ca paternitate și maternitate a vocației distincte a bărbatului și femeii în căsătorie, este expulzat din conștiința publică.

    21. Facem apel la toți, să respecte dreptul inalienabil la viață. Multor milioane de copii le este refuzat dreptul de a se naste pe lume. Sângele celor nenăscuți strigă către Dumnezeu (cf. Geneza 4,10).
    Apariția pretinsei eutanasii, le face pe persoanele în vârstă și pe cele cu handicap sa înceapa să se simtă ca o povară pentru familiile lor și societate în general.
    De asemenea, suntem preocupați de dezvoltarea tehnologiei de reproducere biomedicala, intrucat manipularea vieții umane reprezintă un atac asupra fundamentelor existenței umane, create după chipul lui Dumnezeu. Noi credem că este de datoria noastră să amintim imuabilitatea principiilor morale creștine, bazate pe respect pentru demnitatea individului chemat la existență, conform cu planul Creatorului.

    22. Noi vrem sa adresam, astazi, un cuvant special, tinerilor creștini. Voi, tinerii, aveti sarcina sa nu ascundeti talantul în pământ (cf. Sfânta Evanghelie după Matei 25:25), ci sa va folositi toate abilitatile pe care Dumnezeu vi le-a daruit, pentru a confirma adevărul lui Hristos în lume, pentru a incorpora in propriile voastre vieți poruncile Evanghelice ale dragostei lui Dumnezeu și a aproapelui. Nu vă fie teamă sa mergeti împotriva curentului, apărând adevărul lui Dumnezeu, la care normele contemporane laice sunt de multe ori departe de a se conforma.

    23. Dumnezeu va iubește pe fiecare dintre voi și vă solicită să fiti ucenici și apostoli ai Săi. Fiti lumina lumii, astfel încât cei din jurul vostru să vadă faptele voastre bune și să-L slăvească pe Tatăl Vostru Cel Ceresc (cf. Sfânta Evanghelie după Matei 5:14, 16). Educati-va copiii în Credința Creștină, transmiteti-le margaritarul de mare preț, care este credința (cf.Sfânta Evanghelie după Matei 13:46), pe care l-ati primit de la părinții și strămoșii vostri. Amintiți-vă că „aţi fost cumpăraţi cu preţ!” (Epistola întâia către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel 6:20), cu pretul mortii pe cruce a Omului-Dumnezeu Iisus Hristos.

    24. Ortodocșii și catolicii sunt uniți nu doar de tradiția comună a Bisericii din primul mileniu, ci și de misiunea de a predica Evanghelia lui Hristos în lumea de astazi. Această misiune presupune respect reciproc pentru membrii comunităților creștine și exclude orice formă de prozelitism.
    Noi nu suntem concurenți, ci frați, iar acest concept trebuie să ghideze toate acțiunile noastre reciproce, precum și pe cele îndreptate către lumea exterioară. Ii indemnam pe catolicii și ortodocșii din toate țările să învețe să trăiască împreună în pace și iubire, și sa gândeasca „la fel unii pentru alţii” (Epistola către Romani a Sfântului Apostol Pavel 15: 5). Prin urmare, nu se poate admite folosirea unor mijloace neloiale pentru a-i incita pe credincioși să treacă de la o Biserică la alta, refuzandu-le libertatea religioasă și tradițiile proprii. Suntem chemați să punem în practică preceptul Apostolului Pavel: „Râvnind astfel să binevestesc acolo unde Hristos nu fusese numit, ca să nu zidesc pe temelie străină,” (Epistola către Romani a Sfântului Apostol Pavel 15:20).

    25. Speranța noastră este că aceasta întâlnire poate contribui, de asemenea, la reconciliere, acolo unde exista tensiuni între greco-catolici și ortodocși. Astăzi, este clar că metoda trecuta a „uniatismului”, înțeleasă ca unire a unei comunitati cu o alta, separând-o de Biserica proprie, nu este calea restabilirii unitatii. Cu toate acestea, comunitățile ecleziale, care au apărut în aceste circumstanțe istorice, au dreptul sa existe și sa întreprinda tot ce este necesar pentru a satisface nevoile spirituale ale credincioșilor lor, cautand să trăiască în pace cu vecinii lor. Ortodocșii și greco-catolicii au nevoie de reconciliere și sa gaseasca forme acceptabile reciproce de coexistență.

    26. Deplângem confruntarile din Ucraina, care au provocat deja multe victime, cauzand nenumărate răni asupr locuitorilor pașnici și aruncand societatea într-o criză economică și umanitară profundă. Invitam toate părțile implicate în conflict să demonstreze prudență, la solidaritate socială și la acțiuni care au drept scop construirea păcii. Invitam Bisericile noastre din Ucraina să depună eforturi in armonia socială, să se abțină de la a participa la confruntare, și sa nu susțina nicio dezvoltare ulterioară a conflictului.

    27. Ne exprimam speranța că schisma dintre ortodocsii din Ucraina poate fi depășită prin normele canonice existente, ca toți creștinii ortodocși din Ucraina pot trăi în pace și armonie, și că comunitățile catolice din țară pot contribui la acest lucru, în așa fel încât frăția noastră creștină sa poata deveni tot mai evidenta.

    28. În lumea contemporană, multiformă dar unita printr-un destin comun, catolicii și ortodocșii sunt chemați să lucreze împreună, frățește, în proclamarea Evangheliei mântuirii, pentru a depune mărturie comună a demnitatii morale și libertatii autentice a persoanei, „ca lumea să creadă” (Sfânta Evanghelie după Ioan 17,21). Această lume, în care pilonii spirituali ai existenței umane dispar progresiv, așteaptă de la noi o mărturisire creștină convingătoare, în toate sferele vieții personale și sociale. O mare parte din viitorul omenirii va depinde de capacitatea noastră de a da mărturisi impreuna Duhul Adevărului, în aceste vremuri dificile.

    29. Fie ca mărturisirea noastră îndrăzneață a adevărului lui Dumnezeu și a Vestii Celei Bune a mantuirii sa fie susținută de către Omul-Dumnezeu Iisus Hristos, Domnul și Mântuitorul nostru, care ne întărește cu promisiunea infailibilă: „Nu te teme, turmă mică, pentru că Tatăl vostru a binevoit să vă dea vouă împărăţia.”(Sfânta Evanghelie după Luca 12:32)!
    Hristos este izvor de bucurie și speranță. Credința în El transfigurează viața umană, o umple de sens. Aceasta este convingerea pe care au experimentat-o prin propria experienta toti cei carora Petru li s-a adresat prin cuvintele sale: „Voi care odinioară nu eraţi popor, iar acum sunteţi poporul lui Dumnezeu; voi care odinioară n-aveaţi parte de milă, iar acum sunteţi miluiţi.” (Întâia Epistolă Sobornicească a Sfântului Apostol Petru 2:10).

    30. Plini de mulțumire pentru darul înțelegerii reciproce manifestate în timpul întâlnirii noastre, ne intoarcem cu speranță catre Preasfanta Maica a lui Dumnezeu, rugand-o cu cuvintele acestei vechi rugăciuni: „Acopera-ne cu bunatatea milostivirii tale, Maica lui Dumnezeu”. Fie ca Fecioara Maria, prin mijlocirea ei, sa inspire fratietate în toți cei care O venereaza, astfel încât ei sa poata fi uniti, atunci cand va vrea Dumnezeu, în pacea și armonia unui singur popor al lui Dumnezeu, spre slava Preasfintei si Nedespartitei Treimi!

    Francisc, Episcop al Romei Papa al Bisericii Catolice

    Kiril Patriarh al Moscovei și al Întregii Rusii

    12 februarie 2016, Havana (Cuba)

    Document tradus in premiera in tara noastra, in limba romana, de Agentia de stiri Lăcaşuri Ortodoxe®.

    Apreciază

  10. marinela said, on Februarie 14, 2016 at 10:36 pm

    L-am cunoscut personal cind inca mai vietuia la man.Petru Voda si erau conflictele acelea la Pungesti.Imi aduc aminte ca am stat vreo jumatate de ora buna cu el de vorba si ne-a umplut sufletul de pace,ca are o curatie sufleteasca si o traire cum rar mai intilnesti la tinerii monahi de azi.Ne indemna si pe noi sa mergem cu el la Pungesti sa manifestam,ca i-a vazut pe sotul meu si cumnatul meu ca-s inalti si bine facuti si ca-s buni pt o treaba ca asta,dar nu puteam ca sotii nostri n-au fost de acord si trebuia sa ne intoarcem inapoi in Germania.Ne-a dat multe sfaturi duhovnicesti ,ne-a vorbit de par.Iustin,pe care l-am cunoscut si vazut de citeva ori,ne-a indemnat sa nu cedam in fata ecumenistilor cu nici un chip si sa ne intoarcem acasa cit mai curind.Tare l-as mai intilni ,dar nu stiu unde sa-l gasesc acum,nu mai stiu unde vietuieste ,in ce manastire sau schit,stie cineva,cumva?Doamne ajuta si mintuire!

    Apreciază

  11. tibi said, on Februarie 14, 2016 at 11:17 pm

    Sa fie intr-un ceas bun! Doamne ajuta!

    Apreciază

  12. Riko said, on Februarie 14, 2016 at 11:43 pm

    a, inca un lucru, as vrea sa intreb, ce parere aveti de fenomenul din video

    am vazut de foarte multe ori filmari de genul, dar toate erau din nordul globului, adica ori din nordul rusiei sau alaska, tot asa ca in video
    Ce se intampla?, ideia e ca si cu ochi liberi tot asa se vede, nu e de la lentilele aparatlui de filmat.

    Apreciază

    • valentindortodox said, on Februarie 17, 2016 at 12:56 am

      este vorba de trâmbița unuia din îngerii din Apocalipsa Sfântului Ioan Evanghelistul care ne anunță sfârșitul lumii și trezește pe care vrea să vină la Hristos

      sunetele ciudate din cer au rezonanța următoare „Ceva nu e în regulă!’

      arată deci omenirii că e bine să se îndrepte înainte de a fi sfârșitul, deci pocăința, dă Doamne pocăință.

      Apreciază

      • Riko said, on Februarie 17, 2016 at 10:42 am

        Eu ma refer la de ce se vede soarele inconjurat de un cerc, iar la dreapta si stanga lui se vad un fel de alti doi sori, imi pun intrebarea, ce vede un om care priveste din alta parte, el vede soarele sau vede acea bucata de lumina si crede ca e soarele?, ceva de genul. Daca e asa, e in favoarea pamantului plat, poate.

        Apreciat de 1 persoană

      • valentindortodox said, on Februarie 17, 2016 at 2:53 pm

        am văzut mai multe despre asta – că soarele e aproape – din modul cum ajung razele printr-un nor care permite trecerea într-o zonă asemănătoare unui punct – și arată că soarele e aproape de nor, mai aproape decât e pământul față de nor….. despre partea cu pământul știu că au spus unii sfinți care au studiat și știința și au fost și luminați de Dumnezeu în chip minunat despre armonia din univers
        nu știu numele sfântului pe care l-am citit tot așa pe internet… de asta e mai bine să citești cărți. dar știu că spunea clar și convingător de ce e pământul așa cum e…

        Apreciază

  13. Riko said, on Februarie 15, 2016 at 12:33 am

    Din 2014, dar actuala

    Apreciază

  14. Orthodox said, on Februarie 15, 2016 at 2:55 am

    Apreciază

  15. Anador said, on Februarie 15, 2016 at 10:15 am

    Cum pot lua legatura cu dvs. ?

    Apreciază

  16. Anador said, on Februarie 15, 2016 at 10:55 am

    Va inteleg reticenta si de aceea am sa le trimit. Studiati-le si daca le considerati importante tinem legatura.
    Iertati stangacia de a va contacta,dar nu ma prea pricep. Este un subiect actual si foarte sensibil. Precum veti constata treburile se leaga si vin la pachet.
    Va trimit articolul, legea si un link : http://www.liberties.eu/ro/short-news/3957

    Traducere din limba engleză a legii adoptate in Malta in aprilie 2015

    Un proiect de lege intitulat

    O lege cu privire la recunoașterea şi înregistrarea genului unei persoane şi pentru reglementarea efectelor unei astfel de schimbări, precum şi recunoașterea şi protecția caracteristicilor sexuale ale unei persoane.

    Prin promulgarea ei de către Președinte, prin şi împreună cu sfatul şi consimțământul Camerei Reprezentanților, în prezenta reuniune a acestui Parlament, şi prin intermediul aceleiași autorități, după cum urmează:
    Titlu pe scurt:
    1. Titlul Scurt al acestei legi este Legea Identității de Gen, Exprimarea genului și a Caracteristicilor Sexuale.
    Interpretare:
    2. În această lege, dacă în context nu este precizat într-un mod diferit:
    ”Director” reprezintă Directorul Registrului Public;
    „Exprimarea genului sexual” face referire la manifestările genului sexual ale fiecărei persoane, şi/sau a celui ce este perceput de către ceilalţi;
    „identitatea genului” face referire la exprimarea internă şi individuală a genului sexual al fiecărei persoane care poate să corespundă sau nu cu genul atribuit la naștere, inclusiv percepția personală asupra corpului (care poate implica, dacă este la libera alegere, modificarea aspectului şi/sau funcțiilor corporale prin mijloace medicale, chirurgicale sau altele) şi alte expresii ale genului inclusiv numele, vestimentația, vorbirea şi comportamentul;
    „marcator de gen” se referă la identificatorul care clasifică persoanele într-o anumită categorie de sex;
    „registrul de gen” este registrul stabilit în conformitate cu articolul 6;
    „echipa interdisciplinară” se referă la echipa instituită prin articolul 17;”
    „Ministrul” înseamnă ministrul responsabil pentru egalitatea de șanse;
    „minor” înseamnă o persoană care nu a atins încă vârsta de optsprezece ani;
    „Notar” înseamnă un Notar Public ales, ce deține un mandat emis în conformitate cu Legea Profesiei Notarială și a Arhivelor notariale;
    „caracteristici sexuale” se referă la caracteristicile cromozomiale, gonadale şi anatomice ale unei persoane, care includ caracteristici primare, cum ar fi organele de reproducere și organele genitale și/sau structuri cromozomiale și hormoni; și caracteristici secundare, cum ar fi masa musculară, distribuția părului, sânii şi/sau statura.
    Dreptul la identitate sexuală
    3. (1) Toate persoanele care sunt cetățeni ai Maltei sau au reședința obișnuită în Malta au dreptul:
    (a) la recunoașterea identității lor de gen;
    (b) la libera dezvoltare a persoanei lor în funcție de identitatea lor de gen;
    (c) de a fi tratate în conformitate cu identitatea lor de gen și, în special, de a fi identificate în acest mod, în documentele care furnizează identitatea acestora; și
    (d) la integritate corporală și autonomie fizică.
    (2) Fără a aduce atingere oricărei dispoziții a prezentei Legi
    (a) drepturile unei persoane, relația și obligațiile ce decurg din creşterea copiilor sau prin căsătorie nu vor fi afectate în nici un fel; și
    (b) drepturile persoanelor care decurg din succesiune, inclusiv, dar fără a se limita la orice dispoziții testamentare făcute în favoarea cuiva, precum și orice obligații și/sau drepturi supuse sau dobândite înainte de data schimbării identității de gen, nu trebuie să fie afectate în niciun fel.
    (3) Identitatea de gen a persoanei trebuie respectată în orice moment.
    (4) Persoana nu este obligată să furnizeze dovada unei proceduri chirurgicale pentru schimbarea totală sau parțială a organelor genitale, a terapiilor hormonale sau oricărui alt tratament psihiatric, psihologic sau medical, pentru a face uz de dreptul la identitate de gen.
    Schimbarea identității de gen
    4. (1) Este de dreptul oricărei persoane care este cetățean maltez de a solicita Directorului schimbarea genul înregistrat şi/sau a prenumelui pentru a reflecta identitatea de gen auto-determinată a acelei persoane.
    (2) Cererea se va face prin intermediul unei scrisori, care face referire clară la actul public publicat în conformitate cu articolul 5.
    (3) Directorul nu va solicita nicio altă dovadă în afară de actul public publicat în conformitate cu articolul 5.
    (4) În termen de cincisprezece zile calendaristice de la depunerea notei de înregistrare de către Notarul de la Registrul Public, Directorul va introduce o notă în actul de naștere al solicitantului și va introduce o notă în Registrul de gen.

    Atribuțiile Notarului
    5. (1) Întocmirea actului public declarativ trebuie să conțină următoarele elemente:
    (a) o copie a actului de naștere a solicitantului;
    (b) o declarație clară și fără echivoc făcută de către solicitant cu privire la faptul că identitatea sa de gen nu corespunde sexului alocat în actul de naștere;
    (c) o specificare a particularităților de gen;
    (d) prenumele cu care solicitantul dorește să fie înregistrat; și
    (e) toate elementele necesare prevăzute în conformitate cu Profesia de Notar și Legea Arhivelor Notariale.
    (2) Notarul va explica solicitantului implicațiile juridice ale schimbării genului sexual primit și va cere solicitantului să declare înțelegerea unor astfel de implicații.
    (3) Taxa notarială este cea stabilită de Profesia Notarială și Legea Arhivelor Naționale.
    (4) În termen de cincisprezece zile, Notarul va înscrie actul public la Director, în schimbul taxei prevăzute de lege.
    Înregistrarea genului
    6. (1) La Biroul Registrului Public în Malta și Gozo, va fi păstrat un registru care urmează să fie numit Registrul de Gen, în care se vor face astfel de înregistrări, după cum va fi indicat de către Director în urma unei cereri de la notar.
    (2) În Registrul de Gen păstrat la Biroul Registrului Public din Malta se va înscrie genul rectificat referitor la orice persoană al cărei act de naștere este înregistrat în acel Biroul sau nu este înregistrat în niciun Birou al Registrului Public din aceste insule și în Registrul de gen păstrat la Biroul Registrului Public din Gozo se va înscrie modificarea(-le) referitoare la orice persoană ale cărei act de naștere este înregistrat în acel Birou.
    (3) Directorul va determina efectuarea și păstrarea unei înregistrări în Registrul de Gen în Biroul Registrului Public din Malta și din Gozo; și nimeni nu are dreptul să caute acea înregistrare.
    (4) În plus față de Registrul de Gen și înregistrarea în acesta, Directorul va păstra astfel de alte registre și documente și va efectua astfel de înregistrări în ele după cum ar putea fi necesar pentru a înregistra și a face posibilă urmărirea legăturii între o intrare în registrul actelor de naștere, care a fost marcat „gen rectificat” în conformitate cu prezentul act, precum și orice intrare corespunzătoare în Registrul de Gen; dar registrele și documentele păstrate în cadrul acestui sub-articol, precum și documentația comunicată Directorului în temeiul prezentului Act şi de asemenea, nici o înregistrare a acestuia nu va fi disponibilă verificării sau cercetării de către public, cu excepția unui ordin al un Tribunal, Directorul va furniza orice informații, acte sau documentații oricărei alte persoane, în afara persoanei care a împlinit vârsta de optsprezece ani și la care fac referire aceste informații, copii sau extrase.
    (5) Prevederile sub-alineatului (2) ale articolului 238, sub-alineatului (1) ale articolului 245, articolele 248, 249, 252, 260, 261 și, aflat sub incidența dispozițiilor articolului 269, articolul 251 din Codul civil se vor aplica mutatis mutandis Registrului de gen și înregistrărilor din el, extraselor din acesta și certificatelor și altor documente referitoare la acesta sau conectate acestuia.
    Data intrării în vigoare
    7. Înregistrarea în Registrul de gen va intra în vigoare în ziua în care Directorul face înregistrarea sau din momentul în care înregistrarea din Registrul actelor de naștere a solicitantului este marcată cu cuvintele „rectificare de gen”, oricare survine mai întâi, și de la această dată solicitantul este considerat, în toate scopurile legii, aparținând genului indicat în Registrul de gen.
    Minorul
    8. (1) Persoanele care exercită autoritatea părintească asupra minorului sau tutorele minorului pot să depună o cerere la Registrul Curții Civile (secțiunea jurisdicţiei voluntare) solicită Curții să schimbe genul înregistrat şi prenumele minorului, în scopul de a reflecta identitatea de gen a minorului.
    (2) În cazul în care o cerere depusă în temeiul sub-alineatul (1) este efectuată în numele unui minor, Curtea trebuie:
    (a) să se asigure că primează interesul copilului după cum este exprimat în Convenția cu privire la Drepturile Copilului; și
    (b) în măsura în care este posibil, să acorde importanța cuvenită punctelor de vedere ale minorului în conformitate cu vârsta și gradul de maturitate a minorului.
    (3) În cazul în care Curtea aderă la cererea făcută în conformitate cu prevederile Sub-articolul (1), Curtea va da dispoziție Directorului să schimbe genul și prenumele înregistrat al minorului şi să introducă numele minorului în Registrul de gen.
    (4) Persoanele care exercită autoritatea părintească asupra minorului sau tutorele minorului al cărui gen nu a fost declarat la naștere, înainte ca minorul să atingă vârsta de paisprezece ani, vor declara genul minorului, prin intermediul unui act public. Actul public, publicat astfel, se formulează în conformitate cu punctele (c), (d) și (e) ale sub-alineatului (1) al articolului 5 și notarul va înregistra actul public la Director, în conformitate cu sub-articolul (4) al articolului 5. Directorul, în conformitate cu sub-alineatul (4) al articolului 4, va înregistra genul minorului.
    Modificarea actului de naștere
    9. (1) Accesul la întregul conținut al actul de naștere va fi limitat doar și exclusiv la persoana care a împlinit vârsta de optsprezece ani și la care se referă acest act de naștere sau printr-o hotărâre judecătorească.
    (2) O modificare a actului de naștere și a înregistrării în Registrul de gen efectuată în termenii acestei Legi de către o persoană care nu este la momentul respectiv minoră, odată finalizata, nu poate fi modificată din nou decât prin intermediul unui ordin judecătoresc.
    Decizii străine
    10. (1) O decizie finală cu privire la identitatea de gen a unei persoane, care a fost determinată de o instanță străină competentă sau autoritatea responsabilă care acționează în conformitate cu legislația țării respective, va fi recunoscută în Malta.
    (2) Un marcator al genului, altul decât bărbat sau femeie, sau absența acestuia, recunoscut de o instanță străină competentă sau autoritatea responsabilă care acționează în conformitate cu legislația țării respective este recunoscut în Malta.
    Modificări în alte documente oficiale.
    11. (1) Persoana cu privire la care a fost făcută o înregistrare în Registrul de gen, în conformitate cu prezenta lege, va solicita, fără întârziere după data prevăzută la articolul 7, funcționarilor autorizați în ceea ce privește Legea Actului de identitate și a altor documente de identitate să anuleze cartea de identitate și alte documente de identificare ale persoanei și să emită o nouă carte de identitate şi alte documente de identificare care indică sexul și prenumele persoanei care reflectă intrarea din Registru de gen.
    (2) La plata unei astfel de taxe după cum este prevăzută, persoana poate, de asemenea, să ceară oricărei alte autorități competente, departament, angajator, instituție de învățământ sau altă instituție să elibereze orice document oficial sau un certificat în raport cu ele, în care se vor indica genul și prenumele persoanei înscrise în Registrul de gen.
    Înregistrarea persoanelor în Registrul de Gen
    12. (1) La data intrării în vigoare a prezentei legi, Directorul va înscrie în Registrul de gen toate persoanele în cazul cărora, înainte de data intrării în vigoare de prezentei legi, au fost făcute adnotări în actul de naștere în temeiul articolului 257B din Codul civil, după cum a fost înainte de intrarea în vigoare a prezentului act:
    Cu condiția ca, în cazul acestor persoane, data intrării în vigoare să fie cea a primei adnotări.
    (2) Imediat după efectuarea înscrierii în Registrul de gen după cum se prevede în sub-alineatul (1), Directorul va determina înregistrările din Cartea Registru a actelor de naștere în raport cu persoanele menționate mai sus, să fie marcate cu cuvintele „rectificare de gen”.
    Protecția datelor
    13. (1) O persoană care, în cursul exercitării sarcinilor oficiale a fost implicată intr-o problemă referitoare la acesta Lege nu poate divulga în mod legal o astfel de problemă, în conformitate cu Legea secretului profesional și Legea privind protecția datelor.
    (2) Orice persoană care va expune cu bună știință orice persoană care a beneficiat de dispozițiile Legii sau va insulta sau batjocori o persoană, va fi pasibilă în momentul condamnării, de o amendă (multa) de nu mai puțin de o mie de euro (€ 1000) și care nu va depăși cinci mii de euro (€ 5000).
    Anti-discriminare şi promovarea egalității

    14. 1) Fiecare normă, regulament sau procedură trebuie să respecte dreptul la Identitatea de gen. Nicio normă sau regulament sau procedură nu poate limita, restrânge sau anula exercitarea dreptului la identitate de gen și toate normele trebuie să fie întotdeauna interpretate și aplicate într-un mod care favorizează accesul la acest drept.
    (2) Serviciul public are datoria de a asigura faptul că discriminarea și hărțuirea ilegală privind orientarea sexuală, identitatea de gen, exprimarea genului și caracteristicilor sexuale sunt eliminate, în timp ce serviciile sale trebuie să promoveze egalitatea de șanse pentru toți, indiferent de orientarea sexuală, identitatea de gen, exprimarea genului și a caracteristicilor sexuale.
    (3) Prevederile prezentei legi se vor aplica tuturor departamentelor din sectoarele și serviciile publice, agențiilor și tuturor autorităților competente care mențin înregistrările datelor personale și/sau colectează informații cu privire la gen. Astfel de forme, înregistrări și/sau informații sunt evaluate și modificate pentru a reflecta noile standarde instituite prin prezenta Lege în termen de maximum trei ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi.
    Dreptul la integritate corporală şi autonomie fizică
    15. (1) Pentru medici şi pentru alți profesioniști va fi ilegală efectuarea oricărui tratament cu privire la schimbarea de sex și/sau intervenție chirurgicală asupra caracteristicilor sexuale a unei persoane minore, dacă tratamentul și/sau intervenția pot fi amânate până când persoana care urmează să fie tratată poate oferi un consimțământ informat.
    (2) În situații excepționale, tratamentul poate fi efectuat o dată ce există un acord între echipa interdisciplinară și persoanele cu care exercită rolul de autoritate părintească sau sunt tutorele minorului, care se află încă în imposibilitatea de a oferi consimțământul:
    Dacă intervenția medicală care este determinată de factorii sociali fără consimțământul persoanei în cauză va fi o încălcare a acestei legi.
    (3) Echipa Interdisciplinară este numită de către Ministru pentru o perioadă de trei ani, perioadă care poate fi reînnoită pentru o nouă perioadă a trei ani.
    (4) Echipa Interdisciplinară este formată din acei profesioniștii pe care ministrul îi consideră adecvați.
    5) În cazul în care decizia de tratament este exprimată de un minor cu acordul persoanelor care exercită autoritatea părintească sau sunt tutorele minorului, profesioniștii din domeniul medical trebuie:
    (a) să se asigure că primează interesul copilului după cum este exprimat în Convenția cu privire la Drepturile Copilului; și
    (b) în măsura în care este posibil, să acorde importanța cuvenită punctelor de vedere ale minorului în conformitate cu vârsta și gradul de maturitate a minorului.
    Servicii medicale
    16. Tuturor persoanelor care doresc sa primească consiliere psiho-socială, sprijin și intervenții medicale legate de sex sau gen trebuie să li se acorde sprijin de specialitate, sensibil și adaptat individual de către psihologi şi medici. Un astfel de sprijin ar trebui să se întindă din momentul diagnosticului sau autosesizării, atâta timp cât este necesar.
    Protocolul de Tratament
    17. (1) Ministrul, după consultarea Ministrului responsabil pentru sănătate, desemnează un grup de lucru.
    (2) Grupul de lucru este format dintr-un președinte și nouă membri.
    (3) Președintele este un medic cu cel puțin doisprezece ani de experiență.
    (4) Membrii vor fi trei experți în probleme legate de drepturile omului, trei profesioniști în probleme psihosociale și trei experți în medicină.
    (5) Ministrul va numi grupul de lucru în termen de trei luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi.
    (6) Membrii grupului de lucru vor revizui actualele protocoale de tratament medical, în conformitate cu cele mai bune practici medicale actuale și standardele privind drepturile omului și, în termen de un an de la data numirii lor vor emite un raport cu recomandări de revizuire a protocoalelor medicale de tratament curente.
    Autoritatea de a aduce reglementări
    18. Ministrul poate adopta reglementări pentru a oferi un efect mai bun oricăreia dintre dispozițiile prezentei legi și, în general, de a reglementa identitatea de gen în conformitate cu prevederile prezentei legi.
    Contravenții. Cap. 9
    19. Exceptând dispozițiile articolului 83B din Codul penal, atunci când o infracțiune este motivată de exprimarea de gen și a caracteristicilor sexuale, pedeapsa este cea prevăzută la articolul menționat.
    Ștergerea articolelor 257A pana la 257D a Codului Civil. Cap. 16
    20. Articolele 257A la 257D din Codul Civil, ambele inclusiv, sunt abrogate prin prezenta.
    Amendamentul articolului 278 din Codul Civil
    21. Alineatul (c) din articolul 278 din Codul civil, se modifică după cum urmează:
    (a) cuvintele „sexul copilului;” se înlocuiesc cu cuvintele „sexul copilului:” și
    (b) imediat după cuvintele „sexul copilului:”, se adaugă următoarea nouă precizare:
    „Cu condiția ca identificarea sexului minorului să nu poată fi inclusă până când identitatea de gen a minorului este determinată.”
    Amendamentul la Legea privind egalitatea între femei și bărbați. Cap . 456.
    22. Articolul 2 din Legea privind egalitatea între bărbați și femei se modifică după cum urmează:
    (a) în sub-articolul (1), în definiția termenului „discriminare”, cuvintele „identitatea de gen” se înlocuiesc cu cuvintele „identitate de gen, exprimarea genului sau a caracteristici sexuale”;
    (b) în sub-articolul (3), cuvintele „identitate de gen” se înlocuiesc cu cuvintele „identitate de gen, exprimarea genului sau caracteristici sexuale”
    (c) la alineatul (a) din sub-articolul (3), cuvintele „identitatea de gen” se înlocuiesc cu cuvintele „identitate de gen, exprimarea genului sau caracteristici sexuale”;
    (d) la alineatul (c) din sub-articolul (3), cuvintele „identitatea de gen” se înlocuiesc cu cuvintele „identitate de gen, exprimarea genului sau caracteristici sexuale”; și
    (e) la alineatul (d) din sub-articolul (3) cuvintele „identitatea de gen” se înlocuiesc cu cuvintele „identitate de gen, exprimarea genului sau caracteristici sexuale”.

    Obiective și motive
    Obiectivele acestui Proiect de Lege sunt acelea de a oferi pentru recunoașterea și înregistrarea genului unei persoane și de a reglementa efectele unei astfel de schimbări și recunoaștere și protecție cuvenită a caracteristicilor sexuale ale unei persoane. Identitatea de gen este considerată a fi o parte inerentă a unei persoane care poate sau nu poate avea nevoie de tratament chirurgical sau hormonal sau terapie și acest Proiect de lege prevede o procedură simplificată, care să respecte viața privată a persoanei care solicită ca documentele oficiale să fie modificate pentru a reflecta genul persoanei. În mod similar, caracteristicile sexuale ale unei persoane variază în natură și toate persoanele trebuie să aibă autoritatea de a lua decizii care afectează propria integritate corporală și autonomie fizică.

    Si articolul:

    Din pacate nu il pot copia sau atasa. V-am spus ca nu ma prea pricep! Adresa de saccsivnousaccsivnou@yahoo.com e a Dvs? Pe e_mail pot atasa articolul, dar aici la comentarii nu stiu cum, nu am reusit!
    Titlul articolului este: Liviu Dragnea-promotorul legislativ al ideologiei genului in Romania.
    Iertati inca o data, dar nu stiu cum sa vi-l trimit altfel.
    Doamne ajuta!

    Apreciază

  17. Gabriel said, on Februarie 15, 2016 at 1:01 pm

    Testarea avioanelor, sau „combustibil” pentru chemtrails? Mie imi par niste instalatii mult mai complicate decat niste simple butoaie cu apa…

    https://www.metabunk.org/debunked-chemtrail-plane-interior-ballast-barrels.t661/

    Apreciază

  18. sorin said, on Februarie 15, 2016 at 1:40 pm

    Pe toti care va intereseaza sa veniti Marti 23 februarie la Bucuresti ca sa il sustinem pe domnul Barbir cu privire la actele cu numere, va rog sa luati legatura cu mine.

    Apreciază

  19. sorin said, on Februarie 15, 2016 at 1:43 pm

    Domnul BArbir are proces pe aceasta data si este o ocazie pentru toti de a arata ca nu dorim numere, Nu este protest , ci un proces public unde in mod civilizat se poate lua cuvantul daca accepta judecatorii si sa spunem ca nu dorim nici noi numere, Daca fratele Vasile intelege ce doreste e problema dansului, Repet nu este protest si nu se influenteaza nici o decizie a nimanui, totul este pasnic, iar rugamintea o face domnul Barbir spunadu mi mie sa va scriu fiindca dansul nu are acces la internet, iar dupa ce luati legatura cu mine va dau numarul domnului BArbir si vorbiti cu dansul

    Apreciază

  20. Orthodox said, on Februarie 15, 2016 at 2:11 pm

    Apreciază

    • Radu Humor said, on Februarie 15, 2016 at 4:03 pm

      Este o ilustrare simbolică a crezului după care se ghidează evreii :
      Curge sângele, curg şi banii !!

      Apreciază

  21. Gabriel said, on Februarie 15, 2016 at 2:43 pm

    Apreciază

  22. valentindortodox said, on Februarie 17, 2016 at 2:58 am

    a început încălcarea spațiului aerian grec de către turcia (războiul mondial va izbucni negreșit după aceasta – spunea sfântul paisie aghioritul – el preciza însă de cele 6 mile – despre care se știe că erau maritime, iar încălcarea actuală e a spațiului aerian, însă nu e imposibil să fie cam același lucru și să fie chiar punctul culminant dinaintea izbucnirii conflagrației despre care era îngrijorat sfântul că va fi mondială și va fi și grecia vizată doar la început)

    Am comentat pe saccsiv și e încă neafișat fiind de-abia postat comentariul, nu a avut timp să-l aprobe

    valentindortodox said, on februarie 17, 2016 at 2:40 am

    Comentariul tău e în așteptare.

    ceva care spunea părintele paisie aghioritul – în momentul în care veți auzi știri spunând despre încălcarea celor 6 mile – se referă la spațiul maritim grec încălcat de turcia ….

    http://www.nasul.tv/un-nou-conflict-sta-sa-izbucneasca-in-europa-turcia-a-violat-de-20-de-ori-spatiul-aerian-al-greciei/
    iată o știre destul de nouă pe nasultv
    http://www.nasul.tv/un-nou-conflict-sta-sa-izbucneasca-in-europa-turcia-a-violat-de-20-de-ori-spatiul-aerian-al-greciei/


    Apreciază

    Răspunde

    valentindortodox said, on februarie 17, 2016 at 2:41 am

    Comentariul tău e în așteptare.

    iată și partea cunoscută
    Sfântul Paisie Aghioritul recent canonizat de patriarhia ecumenică (de la Constantinopol- ca patriarhie istorică se denumește cu numele vechi al patriarhiei) a profețit și a zis că nu vor fi prea afectați grecii, dar conflagrația care va începe odată cu evenimentele din Siria va fi mondială – grecii vor suferi doar la început, după care vor interveni mari puteri și occidentalii vor avea interes să ia teritoriile istorice ale fostului bizanț ce aparțineau greciei și fără să fie de partea lor, le vor reîntregi grecilor țara…
    însă va fi mare curgere de sânge, turcii vor muri, vor fugi în orient, iar ce va mai rămâne se va converti la adevărata credință.

    deci marele război e început deja . https://www.youtube.com/watch?v=Ldo58VsYbF8 este cel mai căutat pe google , ca video – se găsește pe youtube Profetia Cuviosului Paisie Aghioritul despre al treilea razboi mondial, Turcia, Grecia, Rusia


    Apreciază

    Răspunde

    Apreciază

  23. Ioana said, on Februarie 17, 2016 at 8:40 am

    https://saccsiv.wordpress.com/2014/10/28/intrebarea-zilei-ce-facem-daca-ne-intra-totusi-in-casa-mizeria-de-card-de-sanatate/

    Pe la sfarsitul lui ianuare am gasit si eu plicul cu nenorocirea aia de card printr-un sertar din casa, il primisem in cutia postala zvarlit de postas. Nu stiu, ca din familie nu semnase nimeni pentru el. Ne-am pomenit in cutia postala.

    INTENTIONAM SA-I DISTRUG CIPUL, SA IL TAI IN BUCATI SI SA-L TRIMIT INAPOI IMPREUNA CU O PETITIE, CARE SE GASESTE POSTATA PE INTERNET, CUM CA NU SUNT DE ACORD CU DOSARUL ELECTRONIC DE SANATATE. I-AM SPUS NAȘEI MELE ȘI A ZIS CĂ SĂ NU MAI TRIMIT NIMIC INAPOI, SA II DAU FOC SI GATA. NU M-AM HOTARAT INCA DACA SA-L TRIMIT PRIN POSTA INAPOI SAU DOAR SA IL DISTRUG SI GATA. Nu am nevoie nici de adeverinta, nici de sistem electronic, si chiar de voi avea vreo problema de sanatate, mai exista plante de leac, doctori de buna credinta care te pot ajuta in particular, Taina Sfantului Maslu, mai ales.

    Nasa mi-a spus ca sa nu ma leg daca nu ma pune cineva, mai bine distrug cardul si nu mai dau nimic inapoi prin posta. Oricum timpul a trecut, cardul s-a implementat si nu stiu daca o sa mai conteze cu ceva petitia mea trimisa mai tarziu… La fel mi-a spus si mama, ca daca trimit petitie acolo ma ia Sistemul la ochi si ma urmarste mai mult.

    Cum o fi mai bine, sa trimit cardul inapoi impreuna cu o petitie impotriva, sau sa il distrug de tot, cu plic cu tot si sa nu mai fac nimic ?

    Apreciază

    • el said, on Februarie 17, 2016 at 11:45 am

      Ioana

      ambele sunt bune, sa-l trimiti inapoi e si marturisire .
      ideea e sa NU il folosesti macar, si daca poti sa si marturisesti e ok, daca nu asta e economiseste-ti fortele , vor fi curand lupte si mai mari.
      nefolosind cardul nu te afli intregimentata in sistem.
      insa de vei avea vredodata nevoie de dr/spital va trebui sa iei adeverinta si aceea nu se da daca nu returnezi/refuzi declarat actul cu cip.

      Apreciază

  24. Sorin said, on Februarie 17, 2016 at 11:02 am

    Ioana , faptul ca ai o frica, orice ai face arata ca nu doresti cu tot dinadinsul sa nu ai acte cu numere, ca daca ti ai dori nu ti ar pasa de ce ar putea sa iti faca cineva. In primul rand acum nimeni nu iti face nimiic, chiar daca trimiti cardul cu petitie sau cu orice altfel de nemutumiri. Cu luatul in vizor, demult ne iau, doar ca noi nu stim. O cunostinta a trimis recent cardul inapoi cu petitie si a primit raspuns de la casa judeteana ca sa vina sa ridice adeverinta. Ba are rost sa trimiti cu petitie chiar daca a fost implementat cardul ca sa vada ei ca refuzi. Din moment ce ai cardul in casa, chiar daca nu il folosesti la ei apare ca ai fost deacord, chiar daca aici spui ca nu folosesti cardul si nu vrei sa il ai. Si daca la ei apare ca esti deacord, vina este a ta. Sf Matrona din Rusia asa a zis: ni se va pune sa alegem painea sau crucea. In cazul nostru painea este cardul si crucea este Hristos sau renuntarea la card. Singura ti ai dat raspuns ce alegi. Variante de mijloc nu exista. Ori 100% cu Hristos ori cu Mamona. Din cauza ca nu dai cardul inapoi, slabesti duhovniceste si s-ar putea sa ajungi la un momentdat chiar dumneata sa il accepti. Din acest motiv trebuie sa ne dorim cu tot dinadinsul sa refuzam aceste acte. Radacina acestor acte sta in CNP, iar domnul Barbir nu are CNP de peste 10 ani, are familie si se descurca destul de bine, dar a dat statul in judecata .

    Apreciat de 1 persoană

    • Ioana said, on Februarie 17, 2016 at 12:58 pm

      mulțumesc fraților, voi trimite cu petitie inapoi, bine ca am intrebat, astea erau temerile mamei si nasei. Dar adeverinta aia e buna? Nu e tot cu dosar electronic. eu nu o vreau, trimit petitie si impotriva adeverintei daca e nevoie. Eu nu o sa scriu in petitie ca vreau adeverinta, e un model pe net, o sa il postez, in care se refuza dosarul electronic de sanatate fara altceva. Dar cei care au ars cardul figureaza ca au acceptat? ei nu il folosesc. al meu e nedeschis, in plicul sigilat. Cardul de sanatate am avut tot timpul in minte sa il refuz, inca dinainte sa apara. De-asta am intrebat sa ma gandesc daca il ard, sau il trimit inapoi. O sa il trimit inapoi. 🙂

      Apreciază

  25. Ioana said, on Februarie 17, 2016 at 1:36 pm

    pai daca il arzii si nu mai ai cum sa iei adeverinta, ca nu ai dat cardul inapoi, si nu mai ai acces la spitale si medici nu e cruce mai mare, decat daca il trimiti si iei adeverinta? intrebare serpeasca 🙂 Cred ca e mai bine sa marturisim, sa trimitem petitii. Da, si daca nu am avea CNP, nu am mai avea nici asigurarea obligatorie, auzi obligatorie, ce robie. Daca eu nu vreau asigurare, mi-o baga sistemul pe gat.

    Am plecat urechea la ce au zis nasa si mama nu pentru ca mi-ar fi frica de ceva, ci pentru ca nu stiam cum e mai bine sa procedezi cu sistemul, sa-l eviti, sa-l infrunți, cum poți duce lupta cu sistemul mai cu folos.

    Apreciază

    • el said, on Februarie 17, 2016 at 3:36 pm

      Ioana

      adeverinta iei/cauti DOAR la MARE NEVOIE, (ex: te calca masina pe strada si ai oasele rupte,sangerezi masiv; te-ai ars si ai nevoie de ingrijire speciala in spitalul de arsi, operatie,pneumonie, infectie masiva, etc) nu doar ca sa sa te afli in traba in caz ca o fi nevoie sa o ai acasa, sau ca sa-ti iei o aspirina sau o folie de antibiotic daca ai infectie la nas/raceala.
      cel mai bine e sa NU FIE NICIODATA NEVOIE de adeverinta de sanatate, dar iata ca sunt oameni bolnavi a caror viata depinde la un moment dat si de ceva ingrijiri medicale, aceia au nevoie de adeverinta,mai ales ca sunt SILITI sa plateasca pentru asigurarile de sanatate deci e DREPTUL lor nu cer pomana;
      nu adeverinta pt unii satantosi si tineri pe care nu-i doare nimic.

      nu te mai strofoca atat ca vine diavolul la discutii in gand sa-ti dea idei.
      cel mai bine e cum zice sorin.
      dar si daca doar il distrugi si nu-l folosesti e destul de bine ca NU te lasi incadrata in sistemul lor viclean.

      Apreciază

      • Ioana said, on Februarie 17, 2016 at 8:34 pm

        m-am lamurit, multumesc si iertare!

        da, asa e unii oameni chiar au nevoie, si oricum nu o iei oricand. Mai demult sora Liliana parca postase un comentariu in care spunea ca oricum ne fac dosar electronic si fara card in momentul cand mergem la medic. Dar poate nu e atat de important dosarul, oricum toti avem dosare electronice, ca doar avem mailuri, IP-uri etc., cat e important sa nu ai asupra ta acte cu cip, sa nu le accepti, sa nu primesti acte cu semne antihristice. Cei care au nevoie cum ar fi cazurile de care ai zis poate nu ar putea supravietui fara ajutorul spitalelor.

        Apreciază

    • nimeni said, on Februarie 17, 2016 at 11:27 pm

      Ioana

      Cumnata mea a avut recent nevoie de ingrijiri medicale si a mers frumos cu cardul de sanatate la Casa de asigurari si l-a predat cerand in schimb adeverinta de asigurat valabila 3 luni de zile si nimeni de acolo nu a avut nimic de obiectat. E simplu si nu trebuie sa-ti fie teama.

      Apreciază

  26. Ioana said, on Februarie 17, 2016 at 11:35 pm

    De pe http://www.juridice.ro/317462/statul-trebuie-sa-respecte-optiunea-cetatenilor-care-refuza-actele-biometrice.html

    Statul trebuie să respecte opţiunea cetăţenilor care refuză actele biometrice

    printre altele la cerinta numarul 6:

    6. Să modifice art. 17 (2) din OUG nr. 82/2012, în aşa fel încât între datele cu caracter personal să fie înscris şi în cardul de identitate obişnuit PRENUMELE PĂRINȚILOR titularului, aşa cum este prevăzut pentru cărţile de identitate electronice, pentru a evita încălcări ale drepturilor titularilor, cum ar fi dreptul de proprietate, dreptul la moştenire etc. Această obligaţie a instituţiilor publice este prevăzută şi în Noul Cod Civil, la art. 98, unde se menţionează expres, printre atributele de identificare, “starea civilă este dreptul persoanei de a se individualiza în familie şi societate”. Înţelegem dorinţa autorităţilor române de a ţine pasul cu cele mai noi trenduri europene în materie de teorii ale genului, dar nu putem fi de acord cu discriminarea unei întregi populaţii din acest motiv, mai ales în condiţiile în care cei ce primesc carduri biometrice au dreptul de a avea prenumele părinţilor înscrise.

    Declaratia impotriva dosarului electronic de sanatate se poate descarca de aici

    https://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0ahUKEwizgKbh2v_KAhXMBywKHcr4Dg4QFggkMAE&url=http%3A%2F%2Fcrezortodox.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F03%2FDeclaratie-de-respingere-a-dosarului-electronic-de-sanatate.doc&usg=AFQjCNEa7WGcWrBWztfSpYf0Ph9s63Pm2A&sig2=psvxrWhtLz29zsXiPKg7Wg

    mai multe detalii despre aici http://crezortodox.ro/?p=628

    Apreciază

  27. Sorin said, on Februarie 18, 2016 at 12:43 am

    Dosarul electronic este altceva. Inainte erau niste dosare clasice unde erau trecuti toti pacientii si cu ce afectiuni au avut. Acum la toti au facut dosar electronic si in momentul cand te prezinti la medic , el verifica pe calculator dosarul. Pentru dosarul electronic nu ne intreaba daca dorim sau nu.

    Apreciază

  28. Sorin said, on Februarie 18, 2016 at 12:47 am

    Cunosc cazuri care nu aveau nevoie de servicii medicale, si au mers si si-au scos adeverinta, Acestia se mint pe ei, fiindca arata ca le este frica si au sanse mari sa ia cardul cand adeverinta nu va mai exista. Adeverinta se ia exact cum a zis , el, la mare nevoie si cand nu ai alta varianta, dar pana atunci nu trebuie sa acceptam nimic si nici sa ne intereseze ce o sa fac daca patesc ceva…. Dumnezeu are grija de toate si daca suntem hotarati sa nu acceptam nimic , Dumnezeu ne acopera.

    Apreciază

  29. Dori Cornea said, on Februarie 18, 2016 at 1:41 am

    Dumnezeu să vă ajute în tot lucrul bun și ziditor de suflet! Mult m-am folosit de predicile și învățăturile Monahului Teodot.

    Apreciază

  30. rozalia said, on Februarie 18, 2016 at 11:08 am

    Doamne ajuta Monahule Teodot! Dumnezeu sa te tina DREPT in lupta aceasta! Si Doamne ajuta tot romanul cel pe care-l stiu cu o minte sanatoasa dar nu numai pe el ci tot poporul Tau care a ajuns slabanogit si derutat. Fara Tine nimic suntem Doamne!

    Apreciază

  31. ayeaye20 said, on Aprilie 19, 2016 at 10:22 am

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: