SACCSIV – blog ortodox

INALTAREA DOMNULUI (Ziua Eroilor)

Posted in Uncategorized by saccsiv on mai 21, 2015

31 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. aniush said, on mai 21, 2015 at 7:28 am

    Hristos s-a inaltat! Azi e si sarbatoarea Sfintilor Constantin si Elena.

    Apreciază

  2. oleseabucsanu said, on mai 21, 2015 at 8:08 am

    Reblogged this on Olesea Bucsanu.

    Apreciat de 1 persoană

  3. Klauss said, on mai 21, 2015 at 9:20 am

    HRISTOS S-A INALTAT!

    Apreciat de 1 persoană

  4. Ionut said, on mai 21, 2015 at 10:38 am

    Hristos S-a-naltat!

    Apreciat de 1 persoană

  5. costea said, on mai 21, 2015 at 12:49 pm

    Hristos S-a inaltat! La multi ani!

    Apreciat de 1 persoană

  6. Radu Iacoboaie said, on mai 21, 2015 at 12:59 pm

    ,,Jertfindu-vă, sub steagul sfânt al Patriei,
    prin timp, durate,
    aţi semănat pe acest pământ
    un dor nestins de libertate…”

    Grigore Constantinescu, președintele Uniunii Criticilor Muzicali din România (din l990)

    Apreciază

  7. curelusa said, on mai 21, 2015 at 1:31 pm

    Hristos s-a inaltat! Sanatate celor ce astazi isi sarbatoresc ziua numelui!

    Multumesc comentatorului Ioan pentru raspunsul de mai jos si pentru ca la tema https://saccsiv.wordpress.com/2015/04/27/parerea-mea-despre-parintele-arsenie-boca-parintele-arsenie-boca-despre-yoga-intr-o-pictura-din-biserica-draganescu/ nu se prea mai poate intra, fiind blocata de cele aproape 1000 de comentarii il postez aici intrucat contine linkuri si referinte utile

    ” Ioan said, on mai 8, 2015 at 4:09 pm
    Draga cureluso,

    „Teologia” academica s-a rupt de adevarata teologie, a Sfintilor Parinti. Ea este scolastica.

    IPS Ierotheos Vlahos, Mitropolit de Nafpaktos și Aghios Vlasios din Grecia:

    „În epoca Sfântului Grigorie Palama au avut loc două mari evenimente istorice. Pentru prima oară, otomanii, care ocupaseră Asia Mică în întregime, au pus piciorul în Tracia de Răsărit și, tot pentru prima oară, teologia scolastică, prin persoana lui Varlaam, a pătruns în spațiul ortodox.”

    http://basilica.ro/-In-comuniune-cu-dumnezeu-omul-se-transfigureaza-prin-lumina-interviu-cu-ips-ierotheos-vlahos-mitropolit-de-nafpaktos-si-aghios-vlasios-din-grecia-55417.html

    „Această nouă teologie, numită teologia scolastică, a influențat în diferite grade învățătura dogmatică ortodoxă, atât pe cea elenă, cât și pe cea rusă, inclusiv prin idealismul german. Astfel, în spațiul ortodox răsăritean au apărut începând cu secolul al XVI-lea manuale ortodoxe de dogmatică influențate în mai mică sau mai mare măsură de teologia scolastică și de idealismul german. Părintele Gheorghi Florovski vorbea chiar despre ”robia babiloniană” a teologiei ortodoxe și despre ”deformările” apărute în teologia ortodoxă.

    De pildă, aceste manuale ortodoxe vorbesc despre ”atribute” și ”însușiri” ale lui Dumnezeu, în loc să vorbească de energiile necreate ale lui Dumnezeu, se referă la dovezi ontologice, cosmologice, istorice și morale ale existenței lui Dumnezeu, fără să pomenească de experiența îndumnezeiților și de moaștele sfinților, care sunt unica dovadă a prezenței lui Dumnezeu, și în general desconsideră învățătura Sfântului Simeon Noul Theolog, a Sfântului Grigorie Palama și a Părinților Filocalici. Unii teologi ajung până-ntr-acolo încât să vorbească despre bolile psihice ale Părinților care relatează despre vederea Luminii necreate.”

    http://www.pemptousia.ro/2015/02/cuvant-de-prezentare-al-celui-dintai-tom-al-dogmaticii-empirice-iasi-21-februarie-2015/

    „Conferința ”Teologie patristică si erezie postpatristică”, propusă spre cercetare publicului românesc, tradusă pentru prima oară în limba română de către colaboratori ai blogului Graiul Ortodox, a avut loc ca o reacție la faptul că ”Academia Teologică de la Volos” a susținut în mod repetat ideea ereziei postpatristice. Astfel, Mitropolia Pireului, împreună cu unii teologi de marcă, a atacat public această erezie.”

    https://graiulortodox.wordpress.com/marturisirea-de-credin%C8%9Ba/primatul-sinodalitate-si-unitate-a-bisericii/teologie-post-patristica/

    „Arhimandritul Athanasios Athanasíou, Stareţul Marelui Meteor, care a salutat personal acest eveniment (Conferința ”Teologie patristică si erezie postpatristică” n.a.), definind dintru început „fenomenul” postpatristic:

    „Teologia postpatristică, în linii generale, constituie o prelungire a diferitelor teologii mai recente dezvoltate în Occident, mai ales în Occidentul protestant: teologia socială, teologia politică, teologia libertăţii, a eliberării, teologia revoluţiei, teologia „neagră”, teologia contextuală, teologia feministă, teologia colectivă etc., şi este rod al secularizării, al raţionalismului şi constituie o deviere de la credinţa şi învăţătura ortodoxe.

    Elementul comun al acestor teologi este că înlătură adevăratul sens al Crucii şi al Învierii, caracterul ascetic, niptic şi isihast al credinţei, metoda întemeiată pe experienţa Duhului Sfânt a Ortodoxiei, participarea la harul necreat şi la slava lui Dumnezeu şi absolutizează datele sociale şi culturale ale fiecărei epoci. Prezintă credinţa şi duhovnicia într-un mod adaptat mentalităţii şi concepţiei secularizate a omului contemporan. Coboară sensul adevărat şi mântuitor al Evangheliei la simpla folosire a unor lozinci sociale şi culturale, la o gnoseologie şi filozofie lipsite de vigoare şi fără substanţă”.”

    Parintele Serafim Rose, capitolul „Cum nu trebuie cititi Sfintii Parinti” (de la pagina 48):

    „Lipsa de vlagă a Ortodoxiei, aşa cum se exprimă şi se trăieşte ea în general, este fără îndoială produsul ipocriziei şi lipsei de seriozitate din viata contemporană. Ortodoxia de astăzi, cu preotii, teologii şi credincioşii ei, a devenit lumească. Tineri care vin din case confortabile, care acceptă sau caută (în calcul intrând atât “ortodocşii nativi” cât şi “convertitii”) o religie care nu este prea departe de viata de automultumire pe care au cunoscut-o, profesorii şi conferentiarii al căror mediu este atmosfera lumii academice unde, în mod public, nimic nu este primit cu seriozitate, ca pe o chestiune de viată şi de moarte, tocmai atmosfera lumii academice, plină de lumesc autosatisfăcut, în care îşi au locul aproape toate “conferintele”, “institutele” şi “refugiile” – toti aceşti factori se asociază pentru a produce o atmosferă sufocantă, artificială în care, indiferent de ce s-ar putea spune despre înaltele adevăruri sau experiente ortodoxe, tocmai prin contextul în care este spus, prin virtutea orientării lor lumeşti, atât din parte vorbitorului cât şi din partea ascultătorului, nu poate lovi adâncurile
    sufletului, şi nu poate produce o angajare profundă care ar fi normală pentru creştinii ortodocşi. În contrast cu această atmosferă sufocantă, educatia ortodoxă firească, transmiterea firească a Ortodoxiei însaşi, are loc în ceea ce se numeşte de obicei mediul ortodox: mănăstirea, unde nu numai începătorii, ci şi mirenii evlavioşi ajung să se instruiască la fel de mult, în atmosfera acelui loc sfânt, ca şi în cadrul unei convorbiri cu un cuvios
    bătrân; parohia obişnuită: dacă preotul acesteia are o mentalitate “învechită”, arzând în focul Ortodoxiei şi dorind cu înfocare mântuirea turmei sale, aceasta nu va mai avea nici o scuză pentru păcatele şi obiceiurile ei lumeşti, căci atitudinea lui va fi totdeauna una de îndemn către o viată duhovnicească mai înaltă; chiar şi şcoala de teologie, dacă se înscrie într-o traditie veche, nefiind modelată după universitătile seculare din Vest, poate fi o ocazie pentru a stabili legături vii cu adevărati cărturari, care trăiesc efectiv credinta şi evlavia. Dar toate acestea – ceea ce se obişnuia să se numească mediu ortodox firesc – sunt desconsiderate de către creştinii ortodocşi care s-au conformat mediului artificial al lumii moderne, şi nu mai fac parte din experienta noii generatii. În emigratia rusă, “teologii” noii şcoli, care erau nerăbdători să se conformeze modei intelectuale de atunci, să citeze din cea mai recentă literatură protestantă şi romano-catolică, să adopte “superficialul” lumii contemporane şi în special cel al lumii academice – au fost pe bună dreptate numiti “teologi la o tigară”. Cu aceeaşi îndreptătire i-am putea numi “teologi la un pahar de vin”, sau sustinătorii “teologiei cu stomacul plin” sau a “spiritualitătii confortabile”. Mesajul lor nu are nici o putere, pentru că ei sunt în întregime din lumea aceasta, adresându-se oamenilor lumeşti, într-o atmosferă lumească – din tot acest mesaj nu va rezulta nici o virtute ortodoxă, ci numai vorbărie prostească şi fraze pompoase şi goale.”.(pag.51-52)

    ftp://ftp.logos.md/Biblioteca/_Colectie_RO/Serafim_Rose/Serafim%20Rose%20-%20Mai%20aproape%20de%20Dumnezeu.pdf

    Am mai citit mai demult la Sfantul Justin Popovici, la parintele Dumitru Staniloae si la Sfantul Teofan Zavoratul (Raspunsuri la intrebarile intelectualilor – nu mai stiu care volum) dar nu iti pot indica paginile.

    Irina said, on mai 11, 2015 at 9:00 am
    Ioan acum sa nu cadem in extrema cealalta si sa consideram ca dogma ortodoxa este afectata de scolastica si ca nu mai este valabila. Intr-adevar teologia academica a aparut din cauza diminuarii credintei puternice si trairii autentic ortodoxa, dar asta nu inseamna ca toti profesorii, studentii si absolventii de telologie sunt contaminati de idei neortodoxe venite o data cu scolastica, deaorece inca mai sunt,desi putini oameni ce se fac lacasuri ale harului lui Dumnezeu. Asta este situatia, dupa cum vezi credinta scade din ce in ce mai mult azi.

    Ioan said, on mai 8, 2015 at 4:13 pm
    Cuvantul arhimandritului Athanasios Athanasíou, Stareţul Marelui Meteor, amintit in comentariul meu, este scris aici: https://graiulortodox.wordpress.com/2012/02/16/teologie-patristica-si-erezie-postpatristica-conferinta/

    Ioan said, on mai 8, 2015 at 4:18 pm
    Sa nu uit, daca doresti dogmatica ortodoxa traita, iti recomand cartea „Experiente ascetice” scrisa de Sfantul Ignatie Briancianinov. Scrierile sfantului ascet rus sunt abc-ul vietii duhovnicesti.

    http://www.sophia.ro/Experiente-ascetice-de-Ignatie-Briancianinov-sf.-colectie_carte-ro-353.htm

    Numai bine!!!”

    Apreciază

    • Radu Iacoboaie said, on mai 21, 2015 at 3:45 pm

      După ultimele cuvinte, se pare că ,,Ioan” îl venerează pe Sfântul Ignatie Briancianinov… De aceea s-a și folosit de cuvintele sale pentru a lovi în părintele Arsenie Boca…

      Apreciază

    • el said, on mai 21, 2015 at 5:09 pm

      Ioan venereaza si cinsteste un MARE SFANT cinstit de Intreaga Biserica in cer si pe pamant de la care primeste har si invataura sanatoasa spre mantuirea lui.

      si tu venerezi pe INSELATUL boca. de la care o sa seceri MOARTEA sufletului tau inselat daca nu-ti vii in fire!
      Pune mana pe carte si cerceteaza Invatatura de Credinta a Sf Parinti si Scrierile lor poate „se intoxica” de cuvintele lor pleaca dracul ala de la mintea ta smintita

      Apreciază

      • Radu Iacoboaie said, on mai 21, 2015 at 9:59 pm

        Mulțumesc. O să țin minte… Până mâine… Atâta înverșunare strică…

        Apreciază

      • el said, on mai 21, 2015 at 10:18 pm

        nu e nici o inversunare, doar ca : „repetitia e Mama invataturii”, si daca te-as crede/tine de dobitoc ireversibil nu te-as mai bate la cap

        Apreciază

      • Radu Iacoboaie said, on mai 22, 2015 at 12:16 am

        REPETIȚIA ESTE STRATEGIA OCULTĂ A MASONERIEI ÎN MASS-MEDIA… ESTE FOLOSITĂ LA GREU PENTRU A SĂDI ÎN MENTALUL COLECTIV CEVA FALS… CHIAR DACĂ APAR ULTERIOR DEZMINȚIRI, CEEA CE S-A REPETAT ÎNTR-UNA RĂMÂNE DIN PĂCATE…

        ÎN ȘCOALĂ DE ASEMENEA, REPETIȚIA NU ESTE MAMA EDUCAȚIEI CUM S-AR PĂREA, CI ÎNSEAMNĂ MEMORARE BRUTĂ ȘI NU ÎNVĂȚARE CU ADEVĂRAT… Unii elevi și studenți sunt din păcate tocilari și nu analizează ceea ce li se predă, nu-și dezvoltă simțul critic și gândirea…

        Apreciază

      • el said, on mai 22, 2015 at 11:14 am

        radu

        sarmane….

        Apreciază

  8. Radu Iacoboaie said, on mai 21, 2015 at 1:50 pm

    parteneriat-civil.ro este un website informativ si de actiune cetateneasca, realizat de Coalitia pentru Familie si Constitutie

    Coalitia pentru Familie si Constitutie este o alianta informala, fara personalitate juridica, de organizatii non-guvernamentale si are ca scop protejarea familiei si a valorilor sale prin legile si Constitutia României. Mai multe despre noi aflati la coalitiapentrufamilie.ro

    sursa: http://parteneriat-civil.ro/contacteaza-ne/

    Apreciază

    • Radu Iacoboaie said, on mai 21, 2015 at 3:46 pm

      Am uitat să întreb ce părere aveți despre această asociație…

      Apreciază

    • Radu Iacoboaie said, on mai 21, 2015 at 10:01 pm

      Îmi pare ciudată denumirea ei din moment ce se declară împotriva PARTENERIATULUI CIVIL, care este treapta intermediară spre ÎNCUVIINȚAREA CĂSĂTORIILOR HOMOSEXUALILOR…

      Apreciază

  9. Alexandru(Fulger) said, on mai 21, 2015 at 2:03 pm

    Hristos S-a inaltat !

    Apreciat de 1 persoană

  10. bacalion said, on mai 21, 2015 at 2:29 pm

    Reblogged this on FĂRÎMITURI.

    Apreciază

  11. el said, on mai 21, 2015 at 3:48 pm

    Hristos S-a inaltat !

    Adevarat S-a inaltat ! ___ ca raspuns tuturor care ne-au anuntat aici bucuria Inaltarii Domnului

    Apreciat de 1 persoană

  12. carmencarmen1 said, on mai 21, 2015 at 4:41 pm

    Adevarat s-a inaltat! La multi ani!

    Apreciat de 1 persoană

  13. mihai said, on mai 21, 2015 at 7:08 pm

    DOANE AJUTA si deasemenea la multi ani celor ce asi sarbatoresc numele

    Apreciat de 1 persoană

  14. GabiM. said, on mai 21, 2015 at 8:17 pm

    ADEVARAT S-A INALTAT!

    Apreciat de 1 persoană


Lasă un răspuns către Radu Iacoboaie Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.