SACCSIV – blog ortodox

A inceput SAPTAMANA URACIUNII

Posted in Uncategorized by saccsiv on ianuarie 19, 2015

Iar Basilica ii prezinta programul:

PROGRAMUL SĂPTĂMÂNII DE RUGĂCIUNE PENTRU UNITATEA CREŞTINĂ –2015

Tot acolo putem citi ca:

În a treia săptămână a lunii ianuarie a fiecărui an (19-26 ianuarie 2015), Bisericile creştine din întreaga lume organizează seri de rugăciune pentru unitatea creştină. Tema Săptămânii de Rugăciune pentru Unitatea Creştină din anul 2015 este inspirată din textul scripturistic Atunci a venit o femeie din Samaria să scoată apă. Iisus i-a zis: Dă-Mi să beau (Evanghelia după Ioan capitolul 4, versetul 7).

Ce nu ne spune Basilica ne spune site-ul oficial al Consiliului Mondial al Bisericilor la Worship and background material for the Week of Prayer for Christian Unity 2015:

Pontifical Council for Christian Unity si Commission on Faith and Order of the World Council of Churches au invitat National Council of Christian Churches of Brazil (CONIC)  sa pregateasca tema acestui an.

Pe acelasi site, la http://www.oikoumene.org/en/member-churches/north-america ni se explica importanta miscarilor ecumenice din SUA in crearea CMB ce are doua sedii: la Geneva si New York.

Cel de la New York se afla la Interchurch Center, o cladire construita in anii 1950 din contributiile generoase ale lui … John D. Rockefeller. Tot acolo aflandu-se si sediul NCC:

Consiliul National al Bisericilor lui Hristos din SUA finantat de … ROCKEFELLER

77 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dacian said, on ianuarie 19, 2015 at 2:26 am

    Trebuie neaparat sa vedeti asta!

    Apreciază

  2. simona said, on ianuarie 19, 2015 at 2:26 am

    Dupa titlul postat mai sus, orice comentariu este deprisos.V-ati erijat in judecatorii ai Bisericii si nu mai acceptati un comentariu in alt sens.
    V-am trimis comentarii din sfinti.Dar nu se potrivesc cu credinta voastra.Stergeti „in duhul ortodoxiei”,mai intai invatati care este duhul ei.

    Apreciat de 2 persoane

    • Mihail said, on ianuarie 19, 2015 at 10:45 am

      @ simona : care e problema ta ? ce nu înțelegi ?

      Apreciază

      • andrei-d said, on ianuarie 19, 2015 at 9:04 pm

        simona,
        orice explicatie e de prosos, tu oricum esti ERETICA. Sterge intentia ta de sarpe ecumenist si mergi si tu la adunare!

        Apreciază

    • Ionut said, on ianuarie 19, 2015 at 11:25 am

      Lucrurile sunt mai complicate decat par. Ecumenismul, asa cum este promovat acum, are ca scop nu unitatea crestinilor intru Hristos, ci diluarea invataturii crestine. Sa ne amintim de schimbarile „progresiste” propuse de „papa” Francisc, de felul in care inteleg credinta din ce in ce mai multe „biserici” protestante, precum si interesul manifestat pentru ecumenism de unii cu totul straini de Duhul lui Hristos.
      Invatamantul „teologic” protestant din SUA nu mai pregateste oameni care sa le insufle credinta in Hristos altor oameni, ci pregateste apostati.
      E suspecta si tacerea unora de la noi, aprobatori ai ecumenismului, in privinta a ceea ce s-a legiferat de curand in Danemarca si in privinta ideilor promovate de curand de „papa” Francisc. Chestiunile acestea ar fi trebuit sa se lase cu comunicate oficiale.
      Unde mai punem faptul ca in Marea Britanie si Franta, crestinismul este efectiv exclus din spatiul public (ca sa nu zic chiar prigonit). Deci care e lupta celor care afirma ca sustin unitatea crestinilor?
      Repet, lucrurile nu sunt chiar asa cum par.

      Apreciază

    • anonim said, on ianuarie 19, 2015 at 11:43 am

      ce doresti?

      Apreciază

  3. gabriel said, on ianuarie 19, 2015 at 6:38 am

    in lumea araba a aparut lozinca ” je suis mahomed”,dupa evenimentele din franta.(tradus inseamna -eu urmez pe mahomed)
    in lumea crestina de ce nu a aparut mesajul ”je suis Jesus”, adica eu il urmez pe Mantuitorul IIsus Hristos.
    Sa incepem noi!

    Apreciază

    • anonim said, on ianuarie 19, 2015 at 11:42 am

      pai ce inseamna ..je suis .eu sunt sau eu il urmez??

      Apreciază

      • Ionut said, on ianuarie 19, 2015 at 1:52 pm

        Una sau alta.

        Verbul „etre” ( a fi) se conjuga la pers . I sg prezent „je suis”.

        Dar si verbul „suivre” (a urma), da, la pers I sg., aceeasi expresie: „je suis”

        Detalii la:

        http://ro.bab.la/conjugare/franceza/%C3%AAtre
        http://ro.bab.la/conjugare/franceza/suivre

        Apreciază

      • salutari din cluj said, on ianuarie 19, 2015 at 2:02 pm

        Verbele ETRE – a fi si SUIVRE – a urma la prezent se conjuga asa:

        Je suis Je suis
        Tu es Tu suis
        Il/elle est Il/elle suit
        Nous sommes Nous suivons
        Vous etes Vous suivez
        Ils sont Ils suivent
        Deci pe ” je suis ” asta poti sa-l deduci numai din context . Si avand in vedere ca je suis mohammed a aparut ca o opozitie la ” je suis charlie”, care fara dubiu insemna ” eu sunt charlie ” l-as traduce cu a fi, nu cu a urma.

        Apreciază

      • anonim said, on ianuarie 19, 2015 at 3:50 pm

        nasol..deci se pare ca s-au gandit si la aceaste aspecte din timp..si la impactul psihologic..

        Apreciază

      • salutari din cluj said, on ianuarie 19, 2015 at 2:07 pm

        si pentru ca atunci cand vrei sa arati ce au zis altii sau trebuie sa traduci zicerea altora, inevitabil repeti cuvintele lor, si cuvintele fiind energie, ma dezic cu putere de ambele doua ziceri de mai sus. Eu nu sunt nici unii nici altii.
        Doamne, iarta-ma!

        Apreciază

      • Aurora said, on ianuarie 19, 2015 at 2:24 pm

        anonim,
        ”je suis” inseamna deopotriva ”eu sunt” si „eu urmez” (pe cineva sau ceva). Verbul „être” (a fi) se conjuga : je suis, tu es, il est…, iar verbul ”suivre” (a urma), je suis, tu suis, il suit, nous suivons, vous suivez, ils suivent. Sper ca ti-am fost de folos.

        Apreciază

      • Iani said, on ianuarie 19, 2015 at 2:45 pm

        ambele

        Apreciază

    • mario said, on ianuarie 19, 2015 at 6:12 pm

      Mai bine sa stam linistiti, sa nu facem erezii mari!

      Apreciază

  4. aniush said, on ianuarie 19, 2015 at 9:47 am

    Urat lucru sa incerce sa ne puna pe toti la ghiveciul comun. Fereasca Dumnezeu!
    Sper ca preotii iau si ei atitudine si sunt primii care spun NU.
    Ceea ce mi-as dori eu in primul rand ar fi ca Parintele Amfilohie sa fie patriarhul Romaniei; sunt sigura ca am avea un sprijin (in vederea apararii ortodoxiei). Insa mai trebuie sa punem si noi osul la treaba. Foarte multi oameni tac sau nu ii intereseaza. Eu am incercat, le-am spus de ecumenism multora din cei pe care ii cunosc si am avut sentimentul ca daca le-as vorbi peretilor m-ar asculta si m-ar intelege mai bine.

    Apreciază

  5. Vlad Herman said, on ianuarie 19, 2015 at 10:49 am

    Din pacate, aceasta saptamana de „rugaciune” inseamna inca un pas spre instaurarea antihristului tocmai cu sprijinul patriarhiei romane

    Apreciază

  6. Alex said, on ianuarie 19, 2015 at 11:13 am

    QR code

    Apreciază

  7. andrei-d said, on ianuarie 19, 2015 at 12:29 pm

    Off TOPIC:
    Astazi, frate Vasile se cuvine a ne aminti de unii dintre marii Parinti ai Bisericii:
    –Sf. Macarie cel Mare – care ne-a descoperit taina rugaciunii din iad, si CUM TOTI DE LA TOATE CONFESIUNILE SI PAGANII SE BUCURA CAND UN CRESTIN(ORTODOX) SE ROAGA, CUM SE LUMINEAZA IADUL SI E CA UN PAHAR CU APA RECE IN IADUL SI FOCUL VESNIC!
    –Sf. Macarie Alexandrinul – care a primit in dar de la o hiena o piele de oaie, numit si DARUL HIENE dupa ce sfantul a vindecat puiul acesteia (dragostea fata de aniimale) si nu numai.
    –Si Sf. Marcu Evghenicul – un alt mare apologet si pastrator, luptator si stalp al DREPTEI CREDINTE ORTODOXE care a aratat inselaciunea papistasa si pe care Biserica l-a pus la loc de cinste la sinodul de la Ferrara si Florenta, cu putin timp inainte de caderea Imperiului Bizantin!!! Putem spune ca i-a avertizat pe UNIATISTI ca Dumnezeu uraste RUGACIUNEA impreuna cu ereticii, si pentru asa uraciune Dumnezeu a ingaduit ca marea cetate a Constantinopolului si insusi Imperiul Bizantin impanzit de ciuma uniatistilor (ecomenismul de astazi) sa cada cetatea!!! Nebunia consta in faptul ca odata ce au fost prinsi la inghesuiala au indraznit ortodocsii a se IMPARTASI si chair spovedi la catolici si invers, iar Dumnezeu a PEDEPSIT asa NELEGIUIRE, ca drept dovada ca nici la v reme de prigoana NU TREBUIE SA NE UNIM CU ERETICII si uratorii adevarului! Doamne ajuta!

    Apreciază

    • valentin said, on ianuarie 19, 2015 at 2:40 pm

      cei din iad nu se pot bucura. sunt in iad, nu exista bucurie acolo, e chinul vesnic.

      Apreciază

      • andrei-d said, on ianuarie 19, 2015 at 5:47 pm

        valentin,
        ai citit patericul?

        Apreciază

      • Valentin said, on ianuarie 19, 2015 at 8:50 pm

        nu

        Apreciază

      • andrei-d said, on ianuarie 20, 2015 at 1:22 am

        nu Valentin, ci valentin, cu „v” mic. Eu am scris corect … 😀

        Apreciază

  8. aniush said, on ianuarie 19, 2015 at 12:43 pm

    Dacian,
    Mie filmul mi se pare sa ma ierti prost realizat. Adica ideea de a transmite ceva ar fi buna, dar punerea in scena cam lasa de dorit.
    Ar fi mult mai bine si mai de folos sa-i ascultam pe marii duhovnici, caci ei au un cuvant greu de spus. Doamne ajuta!

    Apreciază

  9. anonim said, on ianuarie 19, 2015 at 12:58 pm

    fratilor realizam ca practic in saptamana de uraciune in comun ei se roaga pt venirea mai repede a lui satan?

    Apreciază

  10. mircea.v said, on ianuarie 19, 2015 at 3:41 pm

    Am citit/vazut articolul asta

    http://www.bbc.com/news/magazine-30750361

    Tatuaje. Si inca pe ochi. Definitiv.

    Inainte vreme, era omul nemernic, hot, ucigas, si sant atatea exemple de oameni de acest fel care, prin mila lui Dumnezeu, au ajuns sfinti.

    In Vechiul Testament se spune sa nu ne facem semne pe trup

    28. Pentru morţi să nu vă faceţi tăieturi pe trupurile voastre, nici semne cu împunsături să nu faceţi pe voi. Eu sunt Domnul Dumnezeul vostru. (Leviticul – cartea a treia a lui Moise, cap 19)

    Sfinti Parinti spun sa nu ne vopsim feţele nici macar pt putin timp. Definitiv, nici nu intra in discutie …

    Intrebare: un om din asta, asa tatuat pe faţa, pe ochi, definitiv, oare asa cum arata, mai poate veni mila lui Dumnezeu peste el, ar mai putea el la o adica sa devina sfant? Cum sa te uiti la asa ceva si sa zici ca e sfant?

    Cipuri implantate; la sfarsit vor fi cipuri implantate definitiv. Cred ca asa cum modifica la exterior chipul omului un tatuaj din asta si-l face sa arata ca si un drac, cred ca asa si cipurile implantate vor modifica la interior chipul sufletului si-l va face sa arate ca un suflet de diavol. Pierzania finala.

    Este doar o comparatie care mi-a trecut prin cap, pornind de la aceste imagini, de la porunca lui Dumnezeu si de la cuvantul „definitiv”.

    Te vopsesti temporar, este pacat, te speli pe fata, iti ceri iertate si esti iertat. Ai cip pe langa tine, pe tine, il dai jos, il arunci, ceri iertare, nu mai faci, si esti iertat. Iti bagi in corp cip definitiv, la revedere.

    Apreciază

    • simona said, on ianuarie 19, 2015 at 10:53 pm

      @Mircea

      „Intrebare: un om din asta, asa tatuat pe faţa, pe ochi, definitiv, oare asa cum arata, mai poate veni mila lui Dumnezeu peste el, ar mai putea el la o adica sa devina sfant? Cum sa te uiti la asa ceva si sa zici ca e sfant?”

      Eu te-as intreba, tu esti cumva un sfant? Talharul de pe cruce, a fost sfant? Maria Magdalena a fost sfanta? Apostolul Pavel prigonitorul lui Hristos a fost sfant?
      Te rog, raspunde.

      Apreciază

      • mircea.v said, on ianuarie 19, 2015 at 11:34 pm

        @ simona,

        raspund:

        Eu nu sant sfant.

        Am vorbit despre sfintenie, si ma gandeam cum ai putea reprezenta in icoane o asemenea faţa; asta am avut in cap… Si nu despre a se mantui sau nu. Ca de mantuit, doar la Dumnezeu e judecata.

        Nu-mi pot imagina o icoana cu asa ceva, in faţa careia sa te inchini.

        Apreciază

      • anonim said, on ianuarie 20, 2015 at 1:00 am

        Orice om poate chiar si in clipa mortii sa se mantuiasca de pacate. Totusi exista pacate ce nu se vor ierta nici in viacul acesta nici in urmatorul. Implantul cu cip este capital, omul respectiv find pierdut pe veci.
        Avem un mare sfant din vechime care nu arata tocmai obijnuit:
        http://www.crestinortodox.ro/sfinti/sfantul-mucenic-hristofor-sfantul-cap-caine-88840.html

        Apreciază

      • simona said, on ianuarie 20, 2015 at 3:52 pm

        @Mircea

        In cazul in care un astfel de om ar deveni sfant, iconarul ar gasi o forma de reprezentare, asa cum au fost reprezentati in icoana si leprosi, etc.Daca Serafim Roze va fi vreodata canonizat, nu va fi reprezentat in icoana ca un drogat, sau homosexual, sau budist, desi a trecut prin toate aceste stari.

        Apreciază

      • Stefan said, on ianuarie 20, 2015 at 8:46 pm

        @Simona,

        Sf Serafim Rose a fos budist, poate a și încercat drogurile, dar cu siguranță relațiile homosexuale nu le-a încercat. Ai vreo timitere la un document ca să probezi această afirmație sau ai făcut-o așa, doar de amorul artei?!

        Apreciază

    • curelusa said, on ianuarie 20, 2015 at 12:48 am

      @Mircea

      Eu nu m-as intreba daca mai poate veni mila lui Dumnezeu, ci daca o poate el primi… posibil, pentru ca harul face minuni in sufletul pacatosilor, insa in cazul cipurilor implantate cred ca omul nu va mai putea reactiona normal (si cred ca vor fi cipuri si cipuri iar oamenii vor fi mult mai debusolati decat ii vedem acum)

      Intrebarea ta o vad potrivita pentru a primi raspuns intr-o carte sf scrisa de parintele SB, bun scriitor si artist plastic, cred ca ar avea o viziune interesanta despre asa un subiect

      Apreciază

      • mircea.v said, on ianuarie 20, 2015 at 11:52 am

        @curelusa,

        Pt mine nu e importanta intrebarea, m-as bucura sa se mantuiasca toti oamenii. Sant imagini si cuvinte care declanseaza intrebari, care te fac sa gandesti, sa faci similitudini. Una din ele este ca noi facem alegeri liberi fiind. Unele alegeri, si asta a fost un cuvant cheie in cele de mai sus, sant definitive. Adica, definitiv iti vopsesti ochiul tau. A trecut asa, un fior prin mine. Definitiv. Alegerea mea. Consecinte definitive. Si orice am spune, sintagma asta „alegere definitiva”, tu stiind ce faci, e un pic coplesitoare. Asta m-a dus cu gandul la „alegerea definitiva” si definitiv pierzatoare, insemnarea. Aici s-a terminat, nu mai este nici o discutie, Dumnezeu spune ca iadul te mananca; devii robot controlat din butoane. Ai ales liber, si definitiv.
        Cine primeste semnul „Va bea şi el din vinul aprinderii lui Dumnezeu, turnat neamestecat, în potirul mâniei Sale, şi se va chinui în foc şi în pucioasă, înaintea sfinţilor îngeri şi înaintea Mielului. ”

        Alt element care a declansat cele de mai sus este urmatorul: cam de 2-3 ori pe an citesc viziunea a 2-a a Staretului Antonie, asa, ca sa-mi mentin tonusul :). Si tocmai citisem urmatoarea propozitie: „Dar însăşi înfăţişarea oamenilor lui Dumnezeu şi a oamenilor lui satan nu e un zălog al realităţii? „

        Apreciază

      • simona said, on ianuarie 20, 2015 at 4:17 pm

        Parintele Arsenie Papacioc a spus ca nu ma spurc daca iau in mana o hartie pe care scrie 666, nici daca citesc 666, ci daca ma lepad de Hristos prin vointa si prin declaratie verbala. Daca cineva din rautate ma insemneaza cu un fier inrosit in foc cu insemnul 666, nu inseamna ca prin asta m-a spurcat si m-am lepadat de Hristos.
        In puscariile comuniste se practica in bataie de joc impartasirea detinutilor cu urina si fecale, fara insa ca acestia sa se spurce(nu ce intra in gura spurca pe om, ci ce iese pe gura, care iese din suflet, stiti citatul, nu-i asa ?)Iar atata timp cat eu nu vad si nu stiu un lucru si deci nu ma lepad constient, nu are nici o influenta asupra constiintei mele.
        In unul din canoanele Sfintilor se spune ca daca a cazut o mortaciune in fantana, fantana nu s-a spurcat prin asta si ca nimic nu spurca trupul unui om in afara de pacat. Insa pentru constiinta omului(care este slaba), sa se faca aghiazma in acea fantana, sa se arunce aghiazma in fantana(dupa ce s-a scos mortaciunea, evident).Deci, daca nici acest lucru nu spurca pe om , tregem concluzia ca doar pacatul spurca si sufletul si trupul si nimic din afara nu ma poate spurca, atata timp cat Duhul Sfant se afla in mine.Stiti citatul:”veti calca peste serpi si peste aspide si nu va veti vatama”.Ori Hristos nu s-a referit la serpii ca animale, desi, pe adevaratii crestini, nici aceia nu-i vatama, cum s-a intamplat cu Apostolul Pavel, care a fost muscat de o vipera si nu a patit nimic.
        Deci cel cu constiinta slaba, sa nu primeasca cipul, iar cel care nu se teme de acest lucru, sa-l primeasca si aduc drept marturie tot un citat din cuvintele Apostolului, care spun asa :

        1. Pe cel slab in credinta primiti-l fara sa-i judecati gandurile 1.
        Rm 15:1, Rm 15:7, 1Co 8:12

        2. Unul crede ca poate sa manance de toate; cel slab insa mananca legume.
        Fc 1:29, Fc 9:3, 1Co 10:25

        3. Cel ce mananca sa nu-l dispretuiasca pe cel ce nu mananca, iar cel ce nu mananca sa nu-l judece pe cel ce mananca; pentru ca Dumnezeu l-a primit.
        Is 65:5, Col 2:16

        4. Cine esti tu, cel ce judeci pe servul altuia 2? Pentru stapanul sau sta el in picioare sau cade. Dar se va tine’n picioare, caci Domnul are putere sa-l faca sa stea drept.
        Mt 7:1, Iac 4:11-12

        5. Unul deosebeste o zi de alta, iar altul judeca toate zilele la fel. Fiecare sa-si aiba’n minte deplina sa incredintare.
        Ga 4:10

        6. Cel ce tine ziua 3, pentru Domnul o tine; si cel ce nu tine ziua, pentru Domnul n’o tine. Si cel ce mananca, pentru Domnul mananca, fiindca-I multumeste lui Dumnezeu; si cel ce nu mananca, pentru Domnul nu mananca, si-I multumeste lui Dumnezeu.
        1Co 10:31, 1Tim 4:4

        7. Ca nimeni dintre noi nu traieste pentru sine si nimeni nu moare pentru sine.
        2Co 5:15, 1Tes 5:10

        8. Ca daca traim, pentru Domnul traim; si daca murim, pentru Domnul murim. Asadar, si daca traim, si daca murim, ai Domnului suntem.
        Lc 20:38, Ga 2:20, 1Tes 5:10

        9. Caci pentru aceasta a trait si a murit si a inviat 4 Hristos, ca El sa stapaneasca si peste morti si peste vii.
        FA 17:31, 2Co 5:15, 1Tes 5:10

        10. Dar tu, de ce-l judeci pe fratele tau? sau tu, pe fratele tau de ce-l dispretuiesti? Fiindca toti ne vom infatisa inaintea scaunului de judecata al lui Dumnezeu.

        Apreciază

      • anonim said, on ianuarie 20, 2015 at 4:46 pm

        „simona”PIEI SARPE SPURCAT,INAPOIA MEA satana

        Apreciază

      • mircea.v said, on ianuarie 20, 2015 at 5:28 pm

        @simona,

        e bine sau rau sa te tatuezi pe ochi?
        L-a fortat cineva pe acel om sa se tatueze asa?
        Arata acel om ca un drac?
        Cine crezi ca i-a dat gand pt asa ceva?
        Daca un om cu astfel de infatisare ti-ar vorbi despre Dumnezeu, ai asculta ce spune?
        E un bun exemplu de urmat?

        Te rog, raspunde.

        Si eu am fost ateu, si altu a fost budhist si acum e ortodox, dar bre, totusi, nu avem infatisare de draci.
        Si un astfel de om se poate mantui, normal, si poate ajunge mai bun decat multi care nu sant tatuati. Exemplele tale cu inchisorile nu au nici o legatura ca tatuarea de buna voie, ca asa vrei tu, fara sa fii constrans…

        Referitor la semn – cip implantat, esti intr-o foarte mare eroare. Vezi Apocalipsa cap 13 si 14, Parintele Elpidie, Parintele Justin…

        Apreciază

      • nimeni said, on ianuarie 20, 2015 at 8:42 pm

        Simona
        Se pare ca in constiinta ta ai acceptat deja cipul implantat si asta doar pt ca a zis cineva care poate a gresit sau poate interpretam noi gresit ceea ce a spus. Mai mult de atat, ai gasit si argumente biblice care sa te sustina in ratacirea in care ai cazut.Pai chestii din astea fac sectarii ca sa-si dea lor dreptate si cauta in Biblie ce le convine sau interpreteaza cum le convine doar ca sa ramana niste amagiti in continuare, doar ca ei nu relizeaza acest lucru.

        Ehee, ”Multi chemati, putini alesi”.
        Ce usor ne duce dracul in ratacire, doar daca ne lasam dusi!

        Apreciază

  11. Iani said, on ianuarie 19, 2015 at 4:30 pm

    Nu vi se pare ca anul acesta a inceput prost? Atacurile de la Paris, tulburari in toata lumea mahomedana din cauza caricaturilor respective, si o intensificare brusca a razboiului din Ucraina. Nu imi place deloc…

    Apreciază

  12. Gabriel M. said, on ianuarie 19, 2015 at 5:28 pm

    Despre milostenie, cum se face o milostenie.. cateva fragmente din surse ortodoxe:

    „Milostenia singură acoperă mulţime de păcate”

    Iata ce spune Iisus Hristos despre milostenie:

    “Luaţi aminte ca faptele dreptăţii voastre să nu le faceţi înaintea oamenilor ca să fiţi văzuţi de ei; altfel nu veţi avea plată de la Tatăl vostru Cel din ceruri. Deci, când faci milostenie, nu trâmbiţa înaintea ta, cum fac făţarnicii în sinagogi şi pe uliţe, ca să fie slăviţi de oameni; adevărat grăiesc vouă: şi-au luat plata lor. Tu însă, când faci milostenie, să nu ştie stânga ta ce face dreapta ta, ca milostenia ta să fie într-ascuns şi Tatăl tău, Care vede în ascuns, îţi va răsplăti ţie. Iar când vă rugaţi, nu fiţi ca făţarnicii cărora le place, prin sinagogi şi prin colţurile uliţelor, stând în picioare, să se roage, ca să se arate oamenilor; adevărat grăiesc vouă: şi-au luat plata lor. Tu însă, când te rogi, intră în cămara ta şi, închizând uşa, roagă-te Tatălui tău, Care este în ascuns, şi Tatăl tău, Care vede în ascuns, îţi va răsplăti ţie.

    Milostenia este o virtute foarte scumpă pentru viaţa creştină şi pentru fiecare dintre noi. Pentru că la judecata din urmă Mântuitorul nu aminteşte de toate faptele bune, ci mai ales despre milostenie.

    … şi fiecare om va da seamă înaintea lui Dumnezeu de toate faptele bune sau rele săvârşite în viaţă, din copilărie până la moarte. Căci din anii copilăriei noastre şi până la bătrâneţe, câte cuvinte deşarte nu spunem noi? Toate acestea sunt scrise de îngeri şi diavoli şi vor fi date pe faţă la judecată înaintea tribunalului dumnezeiesc.

    La înfricoşătoarea judecată, Mântuitorul ne subliniază în chip deosebit darul sau fapta bună a milosteniei creştine, care va avea un mare rol la mântuirea sufletelor noastre.

    … sunt şase fapte bune ale milosteniei despre care ne vorbeşte Mântuitorul în Sfânta Evanghelie, când spune: „Veniţi, binecuvântaţii Tatălui Meu, moşteniţi împărăţia cea gătită vouă de la întemeierea lumii. Căci flămând am fost şi Mi-aţi dat să mănânc, însetat am fost şi Mi-aţi dat să beau; străin am fost şi M-aţi primit; gol am fost şi M-aţi îmbrăcat; bolnav am fost şi M-aţi cercetat; în temniţă am fost şi aţi venit la Mine.“

    Sf. Ioan Hrisostom ne învață că valoarea milosteniei nu depinde de cât dăm, ci de gândul cu care dăm: „Știi când milostenia este adevărată și plăcută lui Dumnezeu? Când o faci cu blândețe, nu cu asprime; când o faci cu inimă deschisă, nu bombănind în sinea ta; când nu îți pare rău că dai, ci te bucuri, căci Dumnezeu iubește pe cel care dă cu voie bună“.

    „Dacă nu trece prin suflet, milostenia este doar un act caritabil”

    Parintele Arsenie Papacioc , despre milostenie si cum sa o facem. atentie la minutul 7:07, acolo ne regasim cei mai multi..

    Apreciază

  13. john said, on ianuarie 19, 2015 at 5:41 pm

    Copiii cuplurilor de homosexuali trag un semnal de alarmă privind copilăria lor nefericită!
    http://sibiu.justitiarul.ro/copiii-cuplurilor-de-homosexuali-trag-un-semnal-de-alarma-privind-copilaria-lor-nefericita/

    Apreciază

  14. Mălin said, on ianuarie 19, 2015 at 5:43 pm

    Pr. Eugen Tănăsescu promovează sabelianismul în transmisiune directă la Neptun TV. Iată ce spunea acesta pe 6 ianuarie, în clipul de mai jos, începând cu minutul 6:23, citez:

    „În imagine aţi avut şi o cruce de gheaţă, care, în tradiţia populară românească simbolizează gerul bobotezei, pentru că, nu-i aşa, iarna frigul îngheaţă apele şi, apa, această minunată substanţă, are trei mari stări de agregare, aşa cum există şi în Sfânta Treime: Tatăl, Fiul şi Duhul Sfânt, iată că şi apa poate lua, trei forme, trei chipuri: formă solidă, formă lichidă şi formă gazoasă.

    Iar aici, noi, la malul Mării Negre, avem apă din belşug, Marea cea Neagră, Marea cea mare, care este, am putea spune, astăzi, cel puţin, devine Iordanul românesc, cel mai mare Iordan al României.”

    Despre Sabelianism putem citi următoarele la acest link ( http://ro.orthodoxwiki.org/Sabelianism ):

    Sabelianismul, cunoscut şi sub numele de modalism sau modalism monarhianist, este o erezie care afirmă că Tatăl, Fiul şi Duhul Sfânt sunt diferite moduri sau aspecte ale unui Dumnezeu, şi nu trei Persoane distincte. Afirmarea unitaristă a lui Dumnezeu este descrisă de obicei printr-o analogie: apa are trei stări de agregare: gheaţă, lichid şi vapori care par să fie substanţe diferite, deşi în realitate ele sunt formate din acelaşi compus chimic, H2O. În acelaşi fel, pentru sabelieni şi modalişti Dumnezeu Tatăl, Fiul şi Duhul Sfânt doar ar părea să fie trei Persoane diferite, fiind în realitate doar manifestări diferite ale unul Dumnezeu solitar.

    Paternitatea ereziei

    Această erezie îi este atribuită lui Sabelius (Sabelie), care a răspândit o formă a acestei doctrine în Roma secolului al III-lea. Ipolit de Roma, un scriitor şi mucenic creştin din perioada primară l-a cunoscut personal pe Sabelius şi îl menţionează în lucrarea sa Philosophumena (sau Respingerea tuturor ereziilor). El ştia că Sabelius nu agrea teologia trinitară, și a numit monarhianismul modalist erezia lui Noetos, nu a lui Sabelius.
    Răspândire, combatere, condamnare

    Sabelianismul a fost adoptat de unii creştini din Cirenaica, cărora Dimitrie, Patriarhul Alexandriei, le-a scris scrisori împotriva acestei erezii.

    Unul din principalii adversari ai sabelianismului a fost Tertulian, care a etichetat mişcarea cu numele de „patripassianism,” de la cuvintele latineşti pater pentru „părinte” şi passus (participiu de la verbul patior, pati, passus), „a suferi”, deoarece această erezie implica faptul că Tatăl a suferit pe Cruce. Termenul a fost inventat de Tertulian în lucrarea sa Adversus Praxeam, Capitolul II: „Prin aceasta, Praxeas i-a făcut diavolului un dublu serviciu la Roma: el a dat deoparte profeţia şi a căzut în erezie; el l-a ridicat pe Paraclet şi l-a răstignit pe Tatăl.” (Cu toate acestea, trebuie reţinut că în acest context, acest termen este folosit ca un epitet împotriva lui Praxeas, un anti-montanist timpuriu, iar aici nu îi este aplicat sabelianismului.)

    Sabelius a fost excomunicat ca eretic de Papa Calixt I în 220 D.H..

    În ciuda respingerii sabelianismului/modalismului de către Biserică de aproape 1800 de ani, în zilele noastre el este acceptat în principal de unele grupări penticostale – „Oneness Pentecostalism” („penticostalismul unimii”) sau „Jesus only” (”numai/singur Iisus”).

    Iar la acest link ( https://teologiepastorala20102014.wordpress.com/2014/08/31/introducere/ ) putem citi urmtoarele:

    Sinodul acesta s-a adunat în Alexandria la anul 362 cu purtarea de grijă mai ‎mult și cu ‎silința marelui Atanasie, la care au fost de față Eusebie al Makelilor, ‎Asterie episcopul Petrei ‎Arabiei, și alți episcopi de la Italia, Arabia, Egipt, și de la ‎Libia, puțini adică, însă bărbați ‎ vrednici ‎de cuvânt și lăudați. Care pe cele în Niceea dogmatisite le-au arătat, și ‎acestea deosebit le-au ‎hotărât:
    1. Că Duhul cel Sfânt este de o Ființă cu Tatăl și cu ‎Fiul.
    2. Că Dumnezeu Cuvântul ‎înomenindu-se, a luat Luiși trup însuflețit, și înmintit ‎‎(că arienii ziceau că neînsuflețit trup și-a ‎luat, și că lucra în locul sufletului ‎dumnezeirea. Iar apolinariștii că neînmintit).
    3. Cum că trebuie ‎a se zice la ‎Dumnezeu zicerile ființei, și ale ipostasului. Adică o ființă și trei ipostasuri, ‎spre ‎lepădarea eresului lui Savelie. Ca nu cu strâmtorarea zicerilor, ca un lucru cu trei ‎nume să ‎socotim pe Sfânta Treime. Ci pe fiecare din nume, Tatăl adică, Fiul și ‎Sfântul Duh în osebit ‎ipostas îl teologhisește (Socrat cartea 3, cap 7; Sozomen ‎cartea 5, cap 12). Pe întrebarea ‎aceasta sinodul 1 cel din Niceea o a trecut cu ‎vederea, iconomisind lucrurile. Iar a 4-a ispravă a ‎sinodului acestuia a fost de a uni ‎pe răsăriteni cu apusenii, care foarte se luptau și mare ‎dezbinarea aveau între ei. ‎Pentru că răsăritenii zicând cu bună cinstire o Ființă la Dumnezeu și ‎trei ipostasuri, ‎și nu un ipostas, ori trei fețe, se prihăneau de italieni că sunt arieni (fiindcă ‎Arie ‎mărturisea cele trei ipostasuri la Dumnezeu, însă de străină fire și de străină ființă. ‎Iar trei ‎fețe de o fire nu primeau). Iar italienii pentru îngustarea limbii lui, o zicere ‎având pe ipostas, ‎însemnătoarea și a ființei, și a ipostasului, nu ziceau trei ‎ipostasuri la Dumnezeu, ca să nu se ‎arate, că și ființe trei slăvesc întru Treime. Ci în ‎locul a trei ipostasuri, ziceau trei fețe, și în locul ‎unei ființe, un ipostas. Drept aceea ‎se prihăneau de răsăriteni că sunt savelieni ( că Savelie un ‎ipostas de trei nume ‎zicea la Dumnezeu ). Pentru aceasta sinodul acesta chemând împreună și ‎pe ‎răsăriteni și pe apuseni, și înțelegând de la ei, că trei fețe și trei ipostasuri se ‎deosebesc ‎numai după zicere, și după grai, dar una și aceastași însemnare și ‎înțelegere au. Asemenea și ‎ființa, și ipostasul osebite fiind după glas, la una și ‎aceeași înțelegere, și lucru se zic de dânșii, au ‎iertat acelora și acestora să zică ‎osebitele zicerile aceastea, ca pe niște unite după însemnarea ‎și lucru, după ce mai ‎întâi au anatematisit pe Arie, și pe Savelie. Și așa i-au împăcat și i-au unit. ‎Că nu ‎întru nume, ci întru lucruri este la noi adevărul[42] (Pentru pricina aceasta pomenește ‎și ‎dumnezeiescul Grigorie Teologul în engomionul (lauda) marelui Atanasie, zicând ‎că unirea ‎aceasta a răsăritenilor, și a apusenilor, a fost lucru al lui Atanasie. Fiindcă ‎cu purtarea de grijă și ‎cu ajutorul lui, precum am zis, s-au adunat. 5. A hotărât ‎sinodul acesta, că cei ce din ‎împărtășirea arienilor se întorc la soborniceasca ‎Biserică, să se primească, anatematisind eresul ‎lui Arie și mărturisind credința cea ‎din Niceea (încă anatematisind și pe cei ce zic pe Duhul cel ‎Sfânt despărțit de ființa ‎lui Hristos de a Fiului). 6. Au rânduit pentru ierosiții cei ce au fost în ‎eresul lui Arie, ‎care pe amândouă le zice epistolia aceasta.‎
    Așadar, dogmele sunt hotar, peste înțelesurile cărora nu se pot trece, iar dacă se trece se cade din Ortodoxie, dar canoanele au parte de iconomie cu hotar. Blândețea poate fi aplicată:
    • după lege, primind cunună,
    • fără de lege, primind osândă.
    • Însă cei ce judecă toate acestea și aplicarea lor nu suntem noi, ci Sfintele noastre Sinoade Ortodoxe contemporane și sfințiți părinți duhovnici.

    Apreciază

  15. marciusquintus said, on ianuarie 19, 2015 at 5:43 pm

    Off topic
    Din unele date de pe net se pare ca miercuri pe 21 ianuarie se pregateste un mare atentat in America.Sa speram ca nu se va intampla asa ceva,insa daca se va confirma asta, numerele de pe coperta The Economist vor capata o cheie matematica: 11^5:11^3=11^2=121

    Apreciază

    • safimvigilenti said, on ianuarie 19, 2015 at 6:36 pm

      ar fi primul atentat anuntat pe net…

      Apreciază

      • nicu said, on ianuarie 19, 2015 at 9:29 pm

        Nu-l baga in seama, e raspindac toxic.

        Apreciază

  16. geo said, on ianuarie 19, 2015 at 6:26 pm

    au testat ceva cu Biden…

    Apreciază

  17. Ionut said, on ianuarie 19, 2015 at 8:06 pm

    OFF-TOPIC

    http://www.evz.ro/sondaj-evz-dupa-atentatele-din-franta.html

    Apreciază

  18. Liliana said, on ianuarie 19, 2015 at 8:11 pm

    Doamne ajuta!
    Ecumenismul este religia lui antihrist.Cine participa la asa ceva isi primejduieste mintuirea.Sa nu fie!

    Apreciat de 1 persoană

    • Ioannis said, on ianuarie 19, 2015 at 9:19 pm

      Trebuie participat la saptamana rugaciunilor in comun, dar din afară, printr’un mars pasnic al tacerii, purtand un banner mare cu un mesaj potrivit din Sf Parinti! Cata vreme adunarea nu are organizator nimeni nu poate lua amenda! Trebuie luat atitudine cumva!

      Apreciat de 1 persoană

  19. ORTODOXIE said, on ianuarie 19, 2015 at 8:31 pm

    Reblogged this on CREDINŢĂ DREAPTĂ ORTODOXĂ!!!.

    Apreciază

  20. Ioio said, on ianuarie 19, 2015 at 9:03 pm


    Pr. Arsenie Boca:
    Ecumenismul
    Erezia tuturor ereziilor! Caderea Bisericii prin slujitorii ei.
    Cozile de topor ale apuslui. Numai putregaiul cade din Biserica Ortodoxa, fie ei: arhierei, preoti de mir, calugari sau mireni, inapoi la Sfanta Traditie, la Dogmele si Canoanele Sfintilor Parinti ale celor sapte Soboare Ecumenice, altfel la iad cu arhierei cu tot.
    Fereasca Dumnezeu!

    Frate Vasile,
    Este vro filmare de anul acesta cu intoarcerea raului Iordan ?

    Apreciază

  21. Daniel Focsa said, on ianuarie 19, 2015 at 9:30 pm

    Denigrarea mea continua, sistematic. Se pare ca Sistemul ma priveste ca pe un inamic, ce trebuie decredibilizat, calomniat, descalificat, compromis 🙂 Se bate sistematic moneda pe doua idei: „nu sunt istoric” si „sunt o persoana dificila, care ma cert cu toata lumea, deci care trebuie evitata”.

    Apreciat de 1 persoană

    • saccsiv said, on ianuarie 19, 2015 at 10:49 pm

      Daniel Focsa

      Oameni pe fata din sistem? Bucura-te.

      Intrusi infiltrati in tabara noastra? Da-i pe fata, sa-i facem cunoscuti.

      Apreciat de 1 persoană

      • Daniel Focsa said, on ianuarie 20, 2015 at 12:21 am

        Oameni din sistem. Oameni din zona profesiei mele, care ma barfesc si ma urasc pentru ca respir, exist, scriu…

        Apreciază

  22. valentin said, on ianuarie 19, 2015 at 9:37 pm

    ecumenismul este erezie. Nu e ceea ce am primit de la apostoli.

    Apreciat de 1 persoană

  23. geo said, on ianuarie 19, 2015 at 9:53 pm

    Chiar dacă poate părea bizară sau nefirească pentru unii, metoda de repatriere folosită de rudele defunctului s-a dovedit una pragmatică şi a fost probabil cea mai sigură şi economică disponibilă în condiţiile respective. Dacă rudele ar fi ales să repatrieze trupul defunctului ca atare, demersul ar fi necesitat sicriu şi transport special, în valoare de câteva mii de euro, precum şi o procedură birocratică greu de urmat tocmai în perioada sărbătorilor, care implica dovezi trimise din ţară, aproape imposibil de obţinut când funcţionarii români erau liberi de sărbători, pentru obţinerea paşaportului mortuar şi aprobărilor în Germania.

    Pentru cei ce aleg varianta incinerării, oriunde în Europa, urna cu cenuşa defunctului este predată familiei, devine un bun al acesteia, pe care îl poate păstra cât vrea, înhuma sau depune unde şi când consideră de cuviinţă. Potrivit informaţiilor oferite de Ministerul Afacerilor Externe pe site-ul său, transportul urnei cu cenuşă umană din Germania în România nu necesită paşaport mortuar, ci doar certificatul de deces şi eventual, ca recomandare, o adeverinţă de incinerare. Asta îi scuteşte pe aparţinători de un lung şir de complicaţii birocratice şi reduce costurile repatrierii după incinerare la preţul metodei de transport aleasă pentru urna cu cenuşă – în acest caz alegerea fiind coletul poştal, ca pentru expedierea oricărui bun personal.

    http://www.monitorulsv.ro/Local/2015-01-19/Un-colet-inedit-pe-adresa-parohiei-ramasitele-unui-barbat-mort-in-Germania

    Apreciază

  24. geo said, on ianuarie 19, 2015 at 9:56 pm

    În aceeaşi noapte, aceiaşi indivizi ar fi provocat scandal şi la un alt club de pe strada Universităţii, intenţia lor fiind de a-i prinde şi agresa pe membrii unei alte grupări rivale.

    Îngrijorător este faptul că scenele din acea noapte nu sunt singulare, în ultimele luni înregistrându-se şi alte evenimente de acest gen.

    Prin oraş se vorbeşte şi de alţi tineri bătuţi în războiul celor două grupări, într-un oraş în care poliţiştii trebuie să ia urgent măsuri, altfel într-o zi ne vom trezi cu bătăi de stradă cu zeci de tineri înarmaţi.

    http://www.monitorulsv.ro/Local/2015-01-19/Bande-de-tineri-violenti-isi-fac-de-cap-prin-Suceava

    Somajul, saracia, incultura nasc monstri…sub obladuirea institutiilor statului, mari amatoare de legi de supraveghere orasele Tarii devin teatre de lupta…acum a venit rindul Sucevei…lupii tineri vin tare din urma si ameninta suprematia celor batrini…

    Apreciază

  25. geo said, on ianuarie 19, 2015 at 10:03 pm

    Municipalitatea suceveană se confruntă cu cea mai slabă perioadă de încasare a taxelor şi impozitelor locale din istoria sa post-decembristă.

    Dacă în ceilalţi ani, chiar şi după declanşarea crizei economice, la casieriile şi ghişeele Primăriei Suceava se formau cozi mari, care uneori se întindeau chiar şi pe două etaje, acum abia de se văd unul-doi plătitori de taxe şi impozite.

    „Este o situaţie cu adevărat îngrijorătoare. Nu putem spune că , pentru că nu prea are. Din păcate, încasările pe o săptămână sunt de numai 57% din cele din perioada similară din 2014”, a declarat ieri primarul Sucevei, Ion Lungu.

    Foarte slabe sunt încasările la impozitul pe clădiri, unde plăţile efectuate de contribuabili sunt de numai 51,6% din ceea ce s-a încasat anul trecut.

    Cea mai mare scădere este înregistrată la impozitul pe clădiri plătit de persoanele juridice, unde sumele încasate sunt de numai 5% din ceea ce s-a achitat anul trecut.

    „Avem de încasat la primărie peste 700 de miliarde de lei vechi, din care 470 de miliarde lei vechi reprezintă taxe şi impozite la agenţii economici. În marea lor parte e vorba de firme care au o situaţie incertă, multe sunt în insolvenţă ori în faliment”, a precizat Ion Lungu.

    http://www.monitorulsv.ro/Local/2015-01-15/Incasari-extrem-de-slabe-la-plata-taxelor-si-impozitelor-locale-la-Primaria-Suceava#impozite

    …saracia cuprinde usor, usor Tara…iar politicienilor le arde de carduri, supraveghere…

    Apreciază

  26. geo said, on ianuarie 19, 2015 at 10:18 pm

    Apreciază

  27. geo said, on ianuarie 19, 2015 at 10:19 pm

    Apreciază

  28. geo said, on ianuarie 19, 2015 at 10:19 pm

    Apreciază

  29. aniush said, on ianuarie 20, 2015 at 5:16 am

    andrei-d,
    Vizioneaza-l. Acolo vorbesc niste oameni, care se considera egali intre ei (nu au nume, sex, nu mananca mancare etc)…ei traiesc in armonie si egalitate, dar ucid cu brutalitate barbatii albi. Daca vrea cineva s-o zic in mod mai direct, spun lucruri absurde sau sunt dusi cu pluta pe lac. Bietul om care „a venit din alt timp”, a avut reactii absolut normale. Asa as face si eu, as fugi sa-mi sfaraie calcaiele.

    Apreciat de 1 persoană

  30. Apocalipsa 13 said, on ianuarie 20, 2015 at 6:25 pm

    @simona,
    9. Şi al treilea înger a venit după ei, strigând cu glas puternic: Cine se închină fiarei şi chipului ei şi primeşte semnul ei pe fruntea lui, sau pe mâna lui,
    10. Va bea şi el din vinul aprinderii lui Dumnezeu, turnat neamestecat, în potirul mâniei Sale, şi se va chinui în foc şi în pucioasă, înaintea sfinţilor îngeri şi înaintea Mielului.
    11. Şi fumul chinului lor se siue în vecii vecilor. Şi nu au odihnă nici ziua nici noaptea cei ce se închină fiarei şi chipului ei şi oricine primeşte semnul numelui ei.
    http://bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=4&cap=14


    Si ziceai ca lepadare este doar atunci cand explicit te lepezi de Domnul Dumnezeul nostru Iisus Hristos, hindusii, budistii de cine le va cere fiara sa se lepede ?
    Fiara nu-i va cere nimanui sa se lepede de nimic, ci doar iti va cere sa faci parte din sistem sa primesti SEMNUL EI, atat si nimic mai mult.

    Apreciază

    • Apocalipsa 13 said, on ianuarie 20, 2015 at 6:31 pm

      Si ziceai ca lepadare este doar atunci cand explicit te lepezi de Domnul Dumnezeul nostru Iisus Hristos, ATUNCI hindusii sau budistii de cine se vor lepada la cererea fiarei ?
      Fiara nu-i va cere nimanui sa se lepede de nimic, ci doar iti va cere sa faci parte din sistem sa primesti SEMNUL EI, atat si nimic mai mult, restul vine de la sine.

      Apreciază

    • ayeaye20 said, on ianuarie 22, 2015 at 2:25 am

      insusi semnul/pecetea reprezinta LEPADARE de SINGURUL DUMNEZEU cel ORTODOX, nu mai trebuie nimic altceva

      Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.