SACCSIV – blog ortodox

TEMA FOARTE GREA. Va amintiti de Sodoma? De ce pentru zece drepti sa fie lasati nepedepsiti mari ticalosi? Sa discutam despre AMNISTIE si GRATIERE. Dar si despre INCHISOARE sau LAGAR DE EXTERMINARE

Posted in Uncategorized by saccsiv on decembrie 17, 2013

Facerea, Capitolul 18:

20.      Zis-a deci Domnul: „Strigarea Sodomei şi a Gomorei e mare şi păcatul lor cumplit de greu.

21.      Pogorî-Mă-voi deci să văd dacă faptele lor sunt cu adevărat aşa cum s-a suit până la Mine strigarea împotriva lor, iar de nu, să ştiu”.

22.      De acolo doi din Oamenii aceia, plecând, S-au îndreptat spre Sodoma, în vreme ce Avraam stătea încă înaintea Domnului.

23.      Şi apropiindu-se Avraam, a zis: „Pierde-vei, oare, pe cel drept ca şi pe cel păcătos, încât să se întâmple celui drept ce se întâmplă celui nelegiuit?

24.      Poate în cetatea aceea să fie cincizeci de drepţi: pierde-i-vei, oare, şi nu vei cruţa tot locul acela pentru cei cincizeci de drepţi, de se vor afla în cetate?

25.      Nu se poate ca Tu să faci una ca asta şi să pierzi pe cel drept ca şi pe cel fără de lege şi să se întâmple celui drept ce se întâmplă celui necredincios! Departe de Tine una ca asta! Judecătorul a tot pământul va face, oare, nedreptate?”

26.      Zis-a Domnul: „De se vor găsi în cetatea Sodomei cincizeci de drepţi, voi cruţa pentru ei toată cetatea şi tot locul acela”.

27.      Şi răspunzând Avraam, a zis: „Iată, cutez să vorbesc Stăpânului meu, eu, care sunt pulbere şi cenuşă!

28.      Poate că lipsesc cinci din cincizeci de drepţi; poate să fie numai patruzeci şi cinci; pentru lipsa a cinci pierde-vei, oare, toată cetatea?” Zis-a Domnul: „Nu o voi pierde de voi găsi acolo patruzeci şi cinci de drepţi”.

29.      Şi a adăugat Avraam să grăiască Domnului şi a zis: „Dar de se vor găsi acolo numai patruzeci de drepţi?” Şi Domnul a zis: „Nu o voi pierde pentru cei patruzeci!”

30.      Şi a zis iarăşi Avraam: „Să nu Se mânie Stăpânul meu de voi mai grăi: Dar de se vor găsi acolo numai treizeci de drepţi?” Zis-a Domnul: „Nu o voi pierde de voi găsi acolo treizeci”.

31.      Şi a zis Avraam: „Iată, mai cutez să vorbesc Stăpânului meu! Poate că se vor găsi acolo numai douăzeci de drepţi”. Răspuns-a Domnul: „Nu o voi pierde pentru cei douăzeci”.

32.      Şi a mai zis Avraam: „Să nu se mânie Stăpânul meu de voi mai grăi încă o dată: Dar de se vor găsi acolo numai zece drepţi?” Iar Domnul i-a zis: „Pentru cei zece nu o voi pierde”.

33.      Şi terminând Domnul de a mai grăi cu Avraam; S-a dus, iar Avraam s-a întors la locul său.

Ganditi ca-i drept fratii mei? Credeti ca-i corect? Chiar asa, pentru zece drepti sa scape niste facatori de rele?

Raspunsul e evident, pentru noi, crestini fiind, si cu totii suntem de acord cu el. Asta in teorie. Se va casca oare o prapastie uriasa intre teorie si practica pentru multi dintre noi, abordand o tema migaloasa?

AMNISTIA si GRATIEREA

Dupa cum probabil deja stiti:

Legea privind amnistia si gratierea a fost retrimisa la Comisia Juridica si va reveni la vot pe 1 februarie

Articol din care citez:

Controversatul proiect de lege care prevede amnistia si gratierea unor largi categorii de infractori a fost trimis de plenul Camerei Deputatilor inapoi la comisia juridica. Potrivit votului deputatilor de marti, 17 decembrie, proiectul va reveni la votul final pe 1 februarie. Reamintim ca, sub o puternica presiune publica, deputatii au retras martea trecuta proiectul din plen.

Unii dintre noi vor zice: ca sa-i scape pe corupti vin ei cu amnistia. Si poate ca au dreptate.

Si vor adauga: nu din mila crestina o fac, caci n-au nici o treaba cu invatatura ortodoxa. Si iarasi poate ca au dreptate.

Problema de principiu insa ramane: e sau nu e necesara intr-o tara din cand in cand cate o amnistie si/sau gratiere?

Zilele acestea, intr-o dezbatere televizata pe aceasta tema, un nene zicea ca daca ies zeci de mii de detinuti pe strazi, va fi jale, toti apucandu-se de furat, violat, talharit si omorat. Altcineva din platou i-a raspuns insa: pai fiecare in parte la un moment dat tot iese din inchisoare.

Chiar asa. N-ar fi mai linistitoare desfiintarea penitenciarelor si transformarea lor in lagare de exterminare? Adica de ce sa-i mai condamni la diverse pedepse privative de libertate? De ce sa mai aiba posibilitatea sa se intoarca in societate? Mai bine direct lagar din care sa nu mai iasa nici in patru scanduri, acolo sa le faca si cimitir. Asa, un soi de asanare a societatii umane. Unii dintre semenii nostri par ca asa gandesc ca ar fi mai bine …

O discriminare reala dar despre care nu se vorbeste in tara asta este cea a fostilor puscariasi ce s-au pocait. Pentru ca pentru multi din jurul lor, a fi fost puscarias este echivalent cu a fi un soi de subspecie umana ticalosita pe viata. De fapt majoritatea dintre cei ce privesc astfel lucrurile nici nu prea folosesc termenul de fost puscarias, ci direct pe acela de puscarias, asa, ca pe ceva perpetuum.

Unii dintre noi poate vor zice si ca daca respectivul facator de rele nu executa intreaga pedeapsa, atunci sigur nu are cum sa-i vina mintea la cap. Eu insa zic ca nu-i asa. Si nu o zic din literatura. Daca e sa-i vina mintea la cap, ii vine inca din primii ani, de cele mai multe ori chiar din primul an.

Exista macar zece detinuti in sistemul penitenciar romanesc care sa regrete faptele comise si sa se fi cumintit? Eu consider ca da. Exista si erori judiciare? Foarte probabil ca da. Exista si pedepse nedrept de mari? Exista pedepse aspre pentru fapte ce in alte state nu sunt condamnate in codul penal?

Adica, merita unii o iertare? O iertare pe care s-o si simta, deci transpusa intr-o amnistie sau gratiere? Probabil, sper, ca majoritatea dintre noi consideram ca da. Dar mai departe vine treaba cea migaloasa: de dragul celor ce merita iertarea, permitem insa sa iasa inainte de termen si coruptii? Aici din pacate multi dintre noi vom claca si vom raspunde: pentru a nu scapa coruptii, mai bine sa se chinuie pe mai departe si cei ce ar merita iertarea, ba chiar si cei pe nedrept pedepsiti …

 

49 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. cosminmatiu said, on decembrie 17, 2013 at 10:20 pm

    1 drept tinea in spate 50000 de sadomiti la 20 milioane ar trebui 400 de drepti. Fiecare din noi daca ne schimbam putin mai reducem din mania lui Dumnezeu.

    Apreciază

  2. Marius said, on decembrie 17, 2013 at 10:58 pm

    Din ce am inteles, amnistia asta se refera numai la anumite infractiuni, fiind exclusi condamnatii care au comis fapte cu violenta sau de coruptie.
    Problema cu „discriminarea” fostilor puscariasi e insa normala. Nimeni nu ma poate obliga sa angajez un individ despre care stiu ca a fost condamnat pentru furt sau inselaciune, de exemplu. Da, el si-a executat pedeapsa, e liber, dar asta nu inseamna ca eu am obligatia sa am incredere in el. E o simpla masura de protectie personala la care avem cu totii dreptul.

    Apreciază

    • Andreea said, on decembrie 17, 2013 at 11:45 pm

      Vai ce m-ai intristat. Adica pe cei periculosi ii tinem inchisi in continuare cat mai mult posibil, iar pe ceilalti ii toleram, dar cat mai la distanta pentru ca nu ne poate obliga nimeni sa avem incredere in ei.
      Bunicul meu pana la 40 de ani a dus o viata plina de pacat, bautura, femei, lucra cu banii statului si fura; l-au prins si a facut un an de inchisoare. Si asta din fericire, pentru ca acolo l-a gasit pe Dumnezeu si s-a transformat total. De fiecare data cand mergeam la el in vizita era cu biblia in mana si noi toti din familie si cunoscutii il respectam nespus pentru bunatatea si intelepciunea sa. Si totusi era un fost puscarias, un fost hot betiv si curvar.
      Suntem inca in post, reciteste ce ai scris si gandeste-te, oamenii se mai si schimba iar noi nu suntem in masura sa ii judecam pentru trecutul lor din moment ce avem in fata o persoana pentru prima data. Da cu niste hartii murdare in mana, ei si?
      Totusi putem incerca sa ii cunoastem fara prejudecati preconcepute si sa ii iubim cum am vrea sa fim iubiti la randul nostru, sa ii acceptam cum am vrea sa ne accepte ceilalti- cu bune si cu rele.
      Iti doresc sarbatori fericite.

      Apreciază

      • Marius said, on decembrie 18, 2013 at 10:30 am

        Imi pare rau ca te-am intristat, dar cred ca judeci problema emotional. Eu nu-i judec pe fostii puscariasi si stiu ca printre ei sunt si oameni care s-au schimbat. Problema e ca nu-i cunosc si pur si simplu nu sunt dispus sa risc siguranta mea si a celor apropiati mie, mai ales ca gradul de recidiva printre infractori este foarte mare. Mi se pare o abordare de bun simt elementar.
        Si da, cei periculosi trebuie sa stea inchisi cat mai mult posibil; fiind periculosi, locul lor este la inchisoare, nu printre noi.

        Apreciază

      • Mirela said, on decembrie 18, 2013 at 3:02 pm

        Poate că recidivarea multor foşti puşcăriaşi este şi consecinţa suspiciunii cu care sunt trataţi de către cei mai mulţi oameni. Pe lângă faptul că destui ajung în temniţe nevinovaţi, iar tratarea lor veşnică cu neîncredere este o nedreptate la adresa lor, cei care chiar au comis infracţiunile pentru care au plătit cum ar putea să se reintegreze în societate dacă nimeni nu le acordă credit? De unde să facă şi ei rost de nişte bani cu care să trăiască, dacă toţi sunt prevăzători şi nimeni nu-i angajează? Modelul Jean Valjean nu ne spune nimic?

        Apreciază

    • tataia said, on decembrie 18, 2013 at 5:10 am

      Trebuie sa ai incredere in om pina la proba contrarie. Nicidecum invers! Vad ca pe aici e plin de comentarii ale unor indivizi care urasc fostii puscariasi sau urasc drogatii, sau urasc tiganii, sau…Unde va este crestinismul fratilor? Acum in Postul Craciunului?

      De partea cui esti tu? A lui Dumnezeu sau a necuratului? Necuratul ar dori ca omului sa nu i se ierte niciodata nimic. Sa trebuiasca sa faca muncile vesnice ale iadului pentru cea mai mica greseala din viata. Din fericire insa Dumnezeu iarta TOATE greselile atunci cind vede pocainta sincera. Ia citeste ce am scris eu aici, recisteste ce ai scris tu si trage concluzia cui te-ai facut partas.

      Apreciază

      • Marius said, on decembrie 18, 2013 at 2:38 pm

        Nu e vorba de ura, ci de prudenta. Nu-i acuz de nimic pe fostii puscariasi, dar eu pur si simplu consider ca e mai bine pentru mine si cei apropiati mie sa nu am de-a face cu oameni care nu s-au dovedit demni de incredere in trecut.
        Din moment ce sunt in libertate, si-au ispasit pedeapsa si nu am ce sa le iert, dar nici nu mi se poate cere sa ignor informatiile despre trecutul lor si sa ma pun constient in pericol.

        Apreciază

      • ionutignat111 said, on decembrie 18, 2013 at 6:03 pm

        marius,

        dar daca ai fi victima unui accident rutier pe un camp izolat si „din intamplare” ar trec pe acolo un om fost puscarias, sa zicem violator, ai vrea sa iti acorde el primul ajutor sau ar fi mai prudent pt tine sa te lase sa zaci?

        Apreciază

  3. Maria said, on decembrie 17, 2013 at 11:32 pm

    Autorii acestei legi cu gratierea , sunt doi mari infractori parlamentari ,Relu Fenechiu , Miron Mitrea , Chiuariu impreuna cu alti patru , care au condamnari cu executare si dosare penale .Se spune in presa „complotul de la miezul noptii „, pt ca la aceasta ora s-au intrunit , pungasii sa schimbe si legea din Codul Penal , care le acorda supra-imunitate , scotandu-se din categoria functionarilor publici .
    Toti au condamnari si vor sa scape de sub incidenta legilor .

    Apreciază

    • saccsiv said, on decembrie 18, 2013 at 12:58 am

      Maria

      Atat?

      Apreciază

    • Maria said, on decembrie 18, 2013 at 2:10 pm

      saccsiv ,
      In plus mai pot spune ca nu am nimic cu cei condamnati , oameni de rand , care unii dintre ei sunt condamnati pt ca au furat o gaina , sau pentru o marturie mincinoasa , sau pentru ca asa a vrut Sistemul , altii pentru ca au marturisit credinta in Dumnezeu , altii pentru patriotismul de care au dat dovada intr-un mod surprinzator de „exagerat ” pentru oamenii „legii” , etc , pe acestia sa-i gratieze , insa pe demnitarii de Stat , care au devalizat tara si continua jaful nestingheriti , cei care au deja dosare penale si vor sa se sustraga de la raspundere , pt acestia nu am nicio compasiune .Iar aceasta lege facuta in graba , tocmai urmareste scaparea acestor infractori cu „legitimatie „de infractori din Guvernul Romaniei , Parlament si toti ceilalti de la baza piramidei .

      Apreciază

      • saccsiv said, on decembrie 18, 2013 at 2:52 pm

        Maria

        Pai n-ai cum da o gratiere care sa-i cuprinda doar pe primii.

        Apreciază

      • Maria said, on decembrie 20, 2013 at 1:10 am

        Pot da o amnistie pentru cei cu pedepse usoare , cu condamnari mai mici , nu si pt criminali , cei cu dosare grele de inselaciune , demnitarii care au devalizat Statul cu mii si milioane de euro , care au inselat si s-au imbogatit din furat .
        Cine-i opreste sa faca aceasta distinctie a pedepselor ?

        Apreciază

    • Mirela said, on decembrie 18, 2013 at 9:53 pm

      Cătălin

      Lumea e plină de sminteli şi de fărădelegi, dar consider că e cazul să le semnalăm doar pe acelea pe care trebuie să le cunoaştem pentru a fi informaţi corespunzător şi pentru a şti de ce trebuie să ne păzim. Altfel, luând aminte la toate spurcăciunile, pierdem timp preţios şi ne umplem minţile şi inimile cu balast sau cu lucruri dăunătoare, ce ne depărtează de Dumnezeu.

      Apreciază

  4. Cosmin said, on decembrie 17, 2013 at 11:58 pm

    Afirm urmatorul lucru: daca toti judecatorii din Romania, toti procurorii, toti avocatii si toti cei ce dau forma cadrului legal prin care se stabileste dimensiunea pedepselor, ar sta doar 3(trei) zile in regim de detentie in orice puscarie din Romania, un lucru ar fi sigur: fiecare caz, ar fi analizat si cantarit cu meticulozitate, pedepsele ar fi considerabil mai mici, iar procentul erorilor judiciare ar fi foarte apropiat de zero sau chiar zero. Am zis doar.

    Apreciază

    • Otilia said, on decembrie 18, 2013 at 9:56 am

      S-ar putea sa ai surpriza ca acestia sa nu aiba o constiinta activa, nici macar in conditiile indicate de tine.
      Intr-un cadru ideal, utopic, ipoteza ta ar fi valabila.
      Insa deciziile unora dintre ei nu sunt dictate de constiinta si de spiritul dreptatii si al echitatii sociale, ci mai curand de interese mechine si, de ce nu, de ierarhia conducatoare. Aia din umbra, daca vrei.

      Apreciază

      • Cosmin said, on decembrie 18, 2013 at 12:16 pm

        @ Otilia

        Exista situatii cand, puscariile sunt supra aglomerate, iar detinutii trebuie sa doarma cate 2 intr-un pat. Si acesta e un caz fericit. Se poate sa doarma si pe pardosea. NU mai amintesc de vizitele nocturne ale plosnitelor, de mirosurile variate care bantuie celulele, care nu toate sunt impecabil de curate.

        Acum, imagineaza-ti un viitor judecator sau procuror, sa fie nevoit sa doarma in acelasi pat cu un infractor de drept comun, 3 nopti.

        Te intreb: asa-i ca oricat ar avea constiinta de inactiva, ceva s-ar misca in sufletul lui ???

        Apreciază

    • Mirela said, on decembrie 18, 2013 at 11:29 am

      Mai curând, eu cred că dacă toţi judecătorii şi procurorii ar trebui să suporte ei înşişi temniţa, în caz de eroare a deciziilor luate cu privire la alţii, ar fi foarte atenţi pe cine osândesc pe nedrept şi pe cine eliberează fără să fie cazul. La fel şi în cazul despăgubirilor pe care le primesc unii oameni pentru erori judiciare, după ce CEDO le dă dreptate. Dacă ar fi ca aceste despăgubiri să fie plătite de către magistraţii care greşesc (uneori flagrant), nu de către stat (adică de către noi), alta ar fi situaţia.

      Apreciază

      • Cosmin said, on decembrie 18, 2013 at 12:05 pm

        @ Mirela,

        Cam aceeasi idee.

        Eu am afirmat in sens pedagogic, ca acea experienta de 3 zile, sa se includa obligatoriu in stagiatura fiecarui individ implicat in sistemul sau actul de justitie.

        Daca s-ar face acest lucru, situatia ar fi precum cea pe care am descris-o.

        Daca vorbim de nevinovatii care ajung in detentie, parerea mea e ca, este mult si 3 ore in acel loc.

        Apreciază

    • Otilia said, on decembrie 19, 2013 at 11:25 am

      @ Cosmin
      Da, asa este.

      Apreciază

  5. Iones said, on decembrie 18, 2013 at 1:35 am

    Victimele accidentelor, de vanzare !
    Afacere sinistră între angajaţii MAI, SMURD şi Ambulanţă şi firmele de pompe funebre: 500 de lei pentru un „pont”
    http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/afacere-sinistra-intre-angajatii-de-pe-ambulanta-si-firmele-de-pompe-funebre-500-de-lei-pentr.html

    Apreciază

    • pcmouse said, on decembrie 18, 2013 at 10:38 am

      nai ascultat inregistrarile ..ce vorbeau intre ei..a dat la tv.,.a avut dreptate un baiat intors din moarte care a zis ca dracii sunt calare pe salvare e bataie pe sufletul omului.,si spitalul pt draci e cum e un mall pt noi ..unde e plin de aia rai ce isi aleg ce doresc de acolo..,si mai vb de semnul crucii care a fost inlocuit cu semnul sarpelui,,

      Apreciază

  6. o oarecare said, on decembrie 18, 2013 at 9:57 am

    Cine stie ce se mai aude de parintele Teodot de la Manastirea Petru -Voda? Unde este? Sa ne rugam pentru el, caci e posibil sa aiba ispite mari in urma scandalului legat de moastele parintelui Gheorghe Calciu.

    Apreciază

    • pcmouse said, on decembrie 18, 2013 at 12:44 pm

      foarte bine! sa nu mearga sodomitul nr1 al planetei impreuna cu restul sodomei!ii.la rusii.vai ce lovitura e primit rusia..cred ca se bucura nespus rusii Ortodocsi.,

      Apreciază

    • Maria said, on decembrie 18, 2013 at 2:17 pm

      Cred ca o sa se „imbolnaveasca „Putin de asa o veste „proasta „, de la Obama sodomitul .

      Apreciază

  7. B.Mihai said, on decembrie 18, 2013 at 11:01 am

    Buna ziua si Doamne ajuta!
    Vin si eu cu o problema pe langa subiectul de fata:mi-a facut cineva cadou o editie in 7 volume a „Vietile Sfintilor” preluate de Al.Lascarov-Moldovanu (prin anii 1939-’41 si retiparite acum cativa ani) publicate la Editura Artemis.
    Stie cineva daca e buna varianta asta?Din cate vad e tiparita fara binecuvantarea unui ierarh si nu stiam ca „Vietile Sfintilor” sa aiba un „autor” sau ceva de genu asta.Poate sa-mi spuna cineva daca e buna varianta asta ca nu as vrea sa ma trezesc cu vre-o erezie sau mai stiu eu ce?
    Multumesc anticipat si Doamne ajuta!

    Apreciază

    • Maria said, on decembrie 19, 2013 at 4:15 pm

      B.Mihai,
      In general tot ce-i retiparit este si revizuit in vederea schimbarii unor termeni si sensuri ale termenilor din prima editie , mai ales daca este o editie veche si Ecumenismul isi baga coada peste toate lucrarile teologice actuale ,asa cum si-a bagat-o in noile editii ale Sfintei Scripturi si a Psaltirii , schimbarea unor versete din psalmi , insa iti recomand lucrarea cu „Vietile Sfintilor , sau „Proloagele „, vol i si 2 scrisa cu binecuvantarea IPS Dr.Nestor Vornicescu , aparuta in 1991 , la editura Mitropoliei Olteniei .
      S-ar putea sa fie si a ta buna .

      Apreciază

      • B.Mihai said, on decembrie 20, 2013 at 10:40 am

        @Maria
        Saru’ mana pentru raspuns si pentru recomandare!
        Cred ca am sa caut varianta recomandata de dvs,am sa o compar cu ce am eu si vad daca e buna.
        Multumesc din nou pentru raspuns!

        Apreciază

  8. Mirela said, on decembrie 18, 2013 at 12:40 pm

    1. Din punctul meu de vedere, atitudinea noastră faţă de cei care greşesc trebuie să fie bazată pe atitudinea lui Hristos şi a sfinţilor în situaţii similare. Greşelile faţă de propria noastră persoană trebuie să ne silim să le iertăm, rugându-ne lui Dumnezeu pentru cei care ne-au greşit, aşa cum au făcut Hristos pe cruce, Sf. Ştefan şi alţi sfinţi, iar greşelile unora faţă de alţii trebuie să încercăm să le îndreptăm cu duhul blândeţii.
    2. Dumnezeu este milostiv şi iubitor, dar este şi drept, iar iubirea nu trebuie să nască abuzuri, ignorând dreptatea.
    3. Dumnezeu spune: „Milă voiesc, iar nu jertfă”. Un om care a greşit şi regretă sincer, iar aceasta reiese din comportamentul lui schimbat, consider că merită clemenţă, căci scopul principal al unei pedepse este de a-l îndrepta pe cel care greşeşte, nu de a-l chinui. Dacă îl iubim pe aproapele ca pe noi înşine, ne bucurăm de îndreptarea lui, aşa cum Tatăl s-a bucurat de întoarcerea fiului risipitor. Iar în această pildă consider că trebuie să ne atragă atenţia şi atitudinea fiului „drept”, fratele celui risipitor. Acesta, în luc să de bucure, asemenea Tatălui, de întoarcerea/ridicarea din păcate a fratelui său, a pus dreptatea înaintea iubirii. De ce? Din lipsă de iubire faţă de fratele său şi chiar faţă de tatăl său, de a cărui veselie nu s-a bucurat. Iar Tatăl tocmai din iubire a iertat totul, nu pentru că nu ar fi avut simţul dreptăţii.
    4. Una este să ai statutul profesional de judecător, dar alta este să te faci singur judecător al fratelui pe care îl urăşti. Ca judecător (magistrat), ai obligaţia să fii drept, cântărind lucrurile mai ales după Legea lui Dumnezeu (mai presus de legile omeneşti), pentru ca astfel să nu laşi nedreptatea să prolifereze. Ca om oarecare, cred că nu osândirea aproapelui care greşeşte trebuie să fie preocuparea noastră principală, ci propria noastră osândire pentru păcate. Asta nu înseamnă să fii nedrept, ci să te uiţi mai ales la nedreptăţile tale, aşa cum îndeamnă Hristos: „Făţarnice, scoate mai întâi bârna din ochiul tău, iar apoi vei vedea să scoţi paiul din ochiul aproapelui” sau „cine este fără păcat, acela să arunce primul piatra”. Toţi suntem vinovaţi faţă de Hristos, căci nimeni nu e fără păcat, iar cei care îşi doresc osândirea de către Dumnezeu a altora pentru fărădelegile lor trebuie să nu uite că, odată cu osândirea altora, va veni şi osândirea lor la Judecata lui Hristos. Şi să nu uităm că El ne va judeca cu măsura cu care judecăm: pe cine judecă pe altul cu asprime şi Hristos îl va judeca aspru, iar pe cine judecă cu milă şi cu iubire, îl va judeca cu milă şi cu iubire.
    5. E o vorbă: a greşi este omeneşte, a persista în greşeală este prosteşte, iar a ierta este dumnezeieşte. Însă şi iertarea lui Hristos nu a fost fără noimă şi fără alegere: pe vameşii, pe păcătoşii şi pe desfrânatele care se pocăiau i-ai iertat, dar pe „drepţii” farisei i-a osândit, numindu-i morminte văruite, vipere sau năpârci.
    6. Ne credem drepţi, dar să nu uităm că patriarhul Constantinopolului a avut viziunea că, dacă cetatea (care se lăuda cu ortodoxia) ar fi avut 5 drepţi, nu ar fi căzut sub turci în 1453.
    7. Discuţia lui Avraam cu Dumnezeu arată câteva lucruri: Cine iubeşte pe aproapele se pune pentru el. Avraam nu a crâcnit când Dumnezeu i-a cerut să îşi sacrifice propriul copil, dar s-a pus pentru Lot, nepotul lui. Apoi, cu toate că Sodoma era o cetate foarte ticăloasă, Avraam credea oarecum că în ea se vor găsi 50, apoi 45, 40… de drepţi, deşi nu s-a găsit decât Lot. De ce? Cel care e drept şi iubeşte are tendinţa de a-i considera şi pe alţii drepţi.
    8. Consider că trebuie şă nu uităm că singurul judecător drept e Dumnezeu. Noi, păcătoşii, nu avem inimile luminate şi judecăm mai mult sau mai puţin strâmb, după propriile noastre patimi, neputinţe, sensibilităţi şi lipsuri. De aceea, să nu uităm de judecata care ne aşteaptă şi pe noi, nu doar pe alţii. Oare vom avea atunci acelaşi curaj pe care-l avem acum când ne osândim fraţii?

    Apreciază

  9. ingaduiecatrebuie said, on decembrie 18, 2013 at 1:47 pm

    In „Cararea Imparatiei” era tratata aceasta tema; eu asa imi amintesc cand am citit-o… Nu o sa spun nimic pana o sa incerc sa fac iarasi rost de ea si sa ma lamuresc si eu 🙂
    Daca o are cineva la dispozitie, poate ne ajuta..

    Apreciază

  10. John of România said, on decembrie 18, 2013 at 3:39 pm

    Nu vreau sa discut pe larg subiectul dar de ce trebuie reinventata roata?
    Nu avem exemplul imperiului Bizantin? Nu avem exemplu Sfintilor Voevozi?
    Si acuma Saccsiv poate ca sunt 10 in sistem care s-au schimbat dar procentual sunt putini.
    In plus de unde stii ca toti cei 10 s-ar apuca sa faca un blog ca al tau?
    Cum ramane cu pronia divina? Nu se misca fir de par fara voia lui Dumnezeu asa ca nu intamplator tu esti liber acuma.
    Si apoi oamenii nu vor face legi 100% drepte, numai Dumnezeu judeca drept.

    Apreciază

    • Mirela said, on decembrie 18, 2013 at 6:49 pm

      Despre pronia divină cred că Dumnezeu îngăduie ca unii să sufere şi să pătimească pe nedrept, uneori din motive doar de El ştiute.
      Astfel de cazuri sunt: unii care au greşit cândva şi nu au fost pedepsiţi atunci, dar ajung să sufere mai târziu pentru ceva ce nu au făcut, deşi sunt consideraţi vinovaţi (deci plătesc pe drept, dacă nu ţinem cont de timp). Apoi, sunt şi unii ca cei care au umplut temniţele comuniste pentru Hristos. Din aceasta, Dumnezeu a scos ceva bun, căci e sigur că, fără acele chinuri de neconceput pentru o minte umană, mulţi dintre martirii închisorilor nu ar fi ajuns sfinţi. Dealtfel, ei înşişi au recunoscut beneficiile duhovniceşti ale acelor experienţe şi apropierea, prin ele, de Dumnezeu, precum şi faptul că niciodată nu L-au simţit mai profund decât în puşcărie.
      Pe de altă parte, nu avem noi voie să ne facem părtaşi la vreo nedreptate, ca Iuda, căruia Hristos i-a zis: „Fiul Omului va merge, precum este scris pentru EI, dar vai aceluia prin care Fiul Omului se vinde”. Asemenea, să nu vină prin nepăsarea sau prin acuzaţiile noastre nedrepte suferinţa fratelui, căci scuza că aşa a vrut/rânduit Dumnezeu nu va ţine, ci ne vom lua plata.

      Apreciază

  11. George said, on decembrie 18, 2013 at 5:53 pm

    OFF TOPIC
    EMISIUNE DE GROAZA CU ROMANIA METALURGIA ROMANEASCA DISTRUSA + INFO, COMPANIILE ROMANESTI DISTRUSE

    Apreciază

    • Mirela said, on decembrie 18, 2013 at 9:06 pm

      Tragic! Dar nu putem să nu ne întrebăm de ce îngăduie Dumnezeu să fim astfel vânduţi, trădaţi şi călcaţi în picioare, parcă mai mult decât orice alt neam. Un prim răspuns cred că este acela că suferim pentru păcatele noastre, pentru neascultare, avorturi, nesimţire, laşitate, indiferenţă faţă de binele obştesc, uciderea unui conducător de sărbătoarea Naşterii Domnului (mulţi s-au bucurat, chiar dacă nu ei au decis asta şi chiar dacă au fost manipulaţi), pentru necinstirea sfinţilor martiri ai temniţelor, deşi Dumnezeu îi cinsteşte vădit, pentru necredinţă, hoţie, lăcomie, prostie, mândrie şi pentru câte altele. Pe de altă parte, poate că această sărăcie şi desconsiderare reprezintă forma prin care Dumnezeu ne ceartă cu iubire, ne aduce aminte de El şi ne pregăteşte pentru vremurile antihristice. Numai El ştie câţi martiri va mai naşte acest pământ udat cu sânge şi cu lacrimi şi câte vom avea de îndurat pentru a ne mântui sufletele. Să ne lumineze şi să ne întărească Dumnezeu!

      Apreciază

  12. ionutignat111 said, on decembrie 18, 2013 at 6:14 pm

    poate avea oare aceasta amnisie-gratiere vreo legatura cu legea anti-legionara?
    nu am cunostinte daca de curand s-a deschis un penitenciar nou, dar se vorbeste despre suprapopularea actualelor puscarii.
    se pregatesc oare sa faca loc pentru cei care vor fi condamnati ca „fascisti” , „antisemiti” etc?
    are legatura cu profetia Sf. Iustin Parvu?

    Apreciază

  13. Paul said, on decembrie 18, 2013 at 7:38 pm

    Principiile de baza ale educatiei sunt constrangerea si recompensa.Cine greseste plateste.Iertarea este omeneasca, dar cere dreapta masura.Excesul de mila crestina duce la autodistrugere.Modificarea actualului Cod penal este propusa tocmai de cei inraiti,certati cu legile drepte (sunt si legi ticaloase),sunt cei care trag tara in jos fara a sti pana unde se va putea ajunge.Se doreste o noua Sodoma?Cand un madular iti este vatamat,inlatura-l pentru a scapa cu viata! Pentru a salva societatea, legiuitorul trebuie sa urmeze calea chirurgiei demolitive,fara exceptii.

    Apreciază

    • blue said, on decembrie 18, 2013 at 8:43 pm

      Paul, când un mădular îţi este vătămat, caută cauza mai întâi şi pe urmă tratează efectul. Căci altfel vei constata că azi trebuie să-ţi tai o mână, poimâine un picior… şi tot aşa, până nu va mai rămâne om din tine. Pentru a salva societatea, legiuitorul trebuie să descopere cauza pentru care răul social există şi s-o înlăture. Şi să vezi cum efectul dispare….

      Apreciază

  14. blue said, on decembrie 18, 2013 at 8:53 pm

    La nivel individual vorbind, dacă s-ar întâmpla vreodată să greşesc în aşa fel încât să merit pedeapsa cu puşcăria, aş prefera să o duc până la capăt, fără amnistii sau graţieri, oricăt mi-ar fi de greu şi oricât de mult aş suferi. Suferinţa şi lipsurile întăresc sufleteşte, iar sentimentul de a nu rămâne dator societăţii e de preferat. Pe de altă parte, dacă aş fi pedepsită pe nedrept, aş lupta pănâ la capăt pentru dreptate. ( a mea sau a altora )

    Apreciază

    • Mirela said, on decembrie 19, 2013 at 1:36 am

      Dar dacă, în puşcărie fiind, copiii tăi mici ar rămâne ai nimănui, oare nu ţi-ai dori să ieşi înainte de termen, pentru ei? Sunt ei vinovaţi de eroarea ta? De multe ori, suferinţa pentru durerea celor pe care-i iubim e mai mare decât cea pentru noi. Pe de altă parte, ca să suferi şi să ispăşeşti o vină nu trebuie musai să fii în puşcărie, ci poţi suferi foarte tare oriunde, dacă Dumnezeu consideră că asta îţi este de folos sufletesc.

      Apreciază

      • blue said, on decembrie 19, 2013 at 11:20 am

        Mirela, eu răspund aşa: dar când comiteam infracţiunea, n-am ştiut că am acasă copii mici care vor suferi? Ce-am gândit atunci? Poate că m-am amăgit cu ideea iresponsabilă că îi voi folosi paravan ca să scap de pedeapsă. Argumentul tău, pe lângă faptul că e strict emoţional, sună a ipocrizie. Dacă acei copii au un părinte atât de iresponsabil, am vaga bănuială că vor trăi mai bine fără el. Iar suferinţa ( de toata felurile ) face parte oricum din pedeapsa primită pentru greşelile noastre. Mă repet, eu fac referire strictă la un caz individual, al meu, nu-mi voi permite nicicând să judec situaţia altora sau să ofer soluţii pentru legiuire.
        La modul general vorbind, aici da, tema este extrem de grea, cum zice saccsiv, răul social se descompune în oameni iar cauza lui este colectivă, repararea stând doar în mâna legiuitorilor. Asta nu exclude responsabilitatea individuală.

        Apreciază

      • saccsiv said, on decembrie 19, 2013 at 1:40 pm

        blue

        Sora draga, iti pot da foarte multe exemple despre cum poti intra la temnita chiar daca te stradui sa fi responsabil.

        Iti aduci aminte de acea istorie postata pe acest blog, a acelui barbat voinic condamnat la 18 ani pentru ca si-a aparat sotia? Dintr-un pumn unul dintre atacatori a murit … Dupa ce-a aflat sentinta, la cateva zile a decedat. A fost prea mult pentru el. Bunul Dumnezeu sa-l ierte.

        Apreciază

  15. blue said, on decembrie 19, 2013 at 1:57 pm

    Saccsiv, din câte ştiu eu, sunt nouă cauze care înlătură caracterul penal al faptei. Una dintre ele este legitima apărare, alta starea de necesitate ( cazul prezentat de tine ), alta eroarea de fapt, alta beţia involuntară. În fine, nu le enumăr pe toate aici, cine vrea să le ştie, le poate găsi cu uşurinţă chiar în codul penal. Eu nu la aceste cazuri m-am referit. Aici, în mod drept şi firesc, ( că de-aia există noţiunea de justiţie ), omul trebuie să fie exonerat de vină. Că nu se întâmplă aşa întotdeauna, este vina sistemului. În comentariul de la 8.53 pm am subliniat tocmai faptul că, atunci când nu e cu dreptate, trebuie să luptăm şi să o scoatem la lumină.
    Eu spuneam mai sus tocmai despre cazul în care eu, adult răspunzător pentru faptele mele, intru în casă peste nişte oameni, le dau în cap şi îi tălhăresc, sau fur din avutul obştei, sau iau în mână bâta şi omor în bataie pe unul care s-a strâmbat la mine în trafic…. sau, nu ştiu, alte grozăvii pe care le fac calculat sau la nervi, dar în deplină cunoştinţă de cauză sau alegere. Şi pe urmă ajung în faţa judecătorului şi zic că să mă ierte că am copii. Păi ce-aş putea sa-i învăţ eu de bine pe acei copii, dacă nu-s în stare nici măcar să-mi ispăşesc pedeapsa? Lecţia pe care o prind ei e aceea că „merge şi aşa, uite şi tata a scăpat, chiar dacă…”
    Şi nu le face niciun bine. Un părinte care greşeşte poate să-şi răscumpere vina în faţa copilului său tocmai prin corectitudine socială.
    (Nu te supăra pe mine, sunt şi eu extremistă în felul meu…. )

    Apreciază

    • Mirela said, on decembrie 19, 2013 at 6:16 pm

      Blue

      Nu mă refeream la intrarea în puşcărie pentru cazuri grave şi previzibile, ca cele pomenite de tine (tâlhării, ucideri cu bună ştiinţă, delapidări, furturi etc.), ci la greşeli pe care le poţi comite fără să vrei. De exemplu, accidente de maşină cu morţi, deşi mergeai cu viteza legală şi nu erai beat (se poate să nu ai talent la şofat, dar să fii obligat să şofezi, sau şofezi bine, dar se întâmplă), sau te găsesc unii ţap ispăşitor pentru ceva mare, deşi tu ai făcut o greşeală mică (de pildă, ai semnat fără să verifici documentul), sau te obligă unii superiori ierarhici să faci vreo ilegalitate (am auzit de mai multe cazuri de astea). Consider că mă suspectezi degeaba de ipocrizie şi că eşti un pic prea rigidă în vederi în privinţa dreptatăţii, dar e libertatea ta.

      Apreciază

  16. clement said, on decembrie 20, 2013 at 3:26 am

    Fara a dezvolta subiectul, reamintesc faptul ca legea a fost propusa de Madalin Voicu si de Paun, ambii, lideri ai tiganilor. La Curtea Constitutionala a fost numit Grebla, nasul puradeilor unor mafioti din Banat.
    Se poate filosofa pe tema eliberarii infractorilor de drept comun din Romania, cand se stie ca vor actiona in haita, la comanda, in perioada alegerilor ?
    Va este mila de derbedeii care fura capacele de canalizare si le dau in cap postasilor, in holurile blocurilor?
    Numai la ateii comunisti morala crestina era un principiu depasit si adevarul era definit drept notiune filosofica variabila.
    Pedepsele pentru talharie, corupere de minori, trafic de droguri si persoane, malpraxis, afisarea atitudinilor indecente in spatiul public , degradarea bunurilor de patrimoniu, agresarea persoanelor in incapacitate de aparare ( varstnici, persoane cu handicap) trebuiesc inasprite si insotite de obligativitatea restituirii cheltuielilor de judecata (suportate de Stat, adica de cetatenii tarii) si participarii la munci in interesul societatii.

    Apreciază

  17. Maria said, on decembrie 20, 2013 at 11:39 pm

    Da , ai perfecta dreptate !

    Apreciază

  18. […] TEMA FOARTE GREA. Va amintiti de Sodoma? De ce pentru zece drepti sa fie lasati nepedepsiti mari tic… […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.