SACCSIV – blog ortodox

FOTO: Biserici transformate in locuinte moderne

Posted in Olanda by saccsiv on martie 17, 2012

Zecc Architecten a transformat doua biserici abandonate din Utrecht, Olanda in elegante resedinte de familie. Interioarele arata absolut minunat.

Unii ar putea crede ca este inadecvat sa se utilizeze Casa lui Dumnezeu astfel, insa potrivit designboom, „sute de biserici goale sunt imprastiate peste tot prin Ţarile de Jos si din 1970 mai mult de 1000 de biserici au fost inchise de catre comunitati iar peste o treime din aceste cladiri au fost demolate. Re-utilizarea este singura modalitate de a preveni distrugerea sau abandonarea  substratului istoric al orasului. „

Mai multe foto la:

Biserici transformate in locuinte moderne

Cititi va rog si:

VIDEO (si transcriptul) – Un reportaj despre o fosta biserica transformata de noul proprietar in locuinta …

 

20 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on martie 17, 2012 at 3:30 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. alexbidam91 said, on martie 17, 2012 at 3:30 pm

    saccsiv daca inainte acele erau biserici inseamna ca nu degeaba mai sunt ortodox . pt mine adevaratele biserici sunt doar cele care sunt inchinate lui Dumnezeu si sfintilor Lui numai dupa dreapta credinta

    Apreciază

  3. codrut said, on martie 17, 2012 at 4:08 pm

    nu era biserica ci doar un fost templu

    Apreciază

  4. Mihai said, on martie 17, 2012 at 5:13 pm

    @ codrut
    ai dreptate. dar mai citeste odata comentariul lui pcmouse. mie mi se pare foarte pertinent!

    Apreciază

  5. Partizanu said, on martie 17, 2012 at 5:26 pm

    Nu va mirati. In citiva ani asa vor ajunge si bisericile noastre care au rasarit ca ciupercile dupa ploaie. Spun asta vazind sporul demografic al TIGANILOR si politica multiculturala a UE.

    Apreciază

  6. Maria said, on martie 17, 2012 at 6:25 pm

    Dar ce fel de biserici erau inainte ?Presupun ca nu ortodoxe .

    Apreciază

    • danutza said, on martie 18, 2012 at 1:33 pm

      ce inseamna inainte? pana la schisma , toti eram ortodocsi. biserica este casa Domnului, unde este Duhul Sfant. cum ereticii au pierdut harul, acelea NU sunt biserici, ci niste case de adunare.

      Apreciază

    • Maria said, on martie 18, 2012 at 2:52 pm

      danutza,
      Bisericile medievale ,toate au fost construite de masonerie .Apoi pana la SCHISMA CEA MARE din 1054 ,au mai fost schisme intre cele doua biserici (rasarit si apus )si credinta nu era la fel .Simbolul de credinta nu era acelasi cu al ortodocsilor ,pt ca biserica apuseana nu l-a recunoscut inca de la primele sinoade ecumenice .
      (din anii 325 ,381 ,431 ,451 ,553 ,680 ,681 ,692 ,787 .)Adaosul Filoque ” a umplut paharul „si a declansat
      SCHISMA CEA MARE ,de la 1054 .
      Si la cata putere are Ecumenismul in lume ,ar fi fost posibil ,ca din aceste biserici transformate in locuinte ,sa fi fost si ortodoxe ,pt ca nu mai e nimic de mirare in aceste vremuri .
      Ortodoxia in lume ,”tremura „in fata ereziei ,Ecumenismului . .
      La toate sinoadele ecumenice ,biserica Apusului ,totdeauna era impotriva canoanelor ,doctrinei si adevarurilor de credinta ,ce se dezbateau acolo ,acestia parasind de multe ori intrunirea .
      Deci credinta era diferita si nu aceeasi timp de 1000 de ani si dupa aceea pana in zilele noastre .
      Ei nu cred in Sfata Traditie si in Sfintii Parinti ,inca de la inceputul crestinismului .
      Daca a fost aceeasi credinta ,ce sfinti sau ce mucenici au catolicii ,inca din primele veacuri ,de dupa Hristos ?
      Care sunt sfintii lor ?Daca au avut aceeasi credinta cu noi ! De ce noi avem mii si mii de sfinti cunoscuti si mii si mii de sfinti anonimi si ei nu au ,daca au avut aceeasi credinta pana la schisma din 1054 ?

      Apreciază

      • danutza said, on martie 18, 2012 at 8:20 pm

        pana in 1054, sfintii au fost comuni, ca sa zic asa. monahismul in franta a fost intemeiat de sf Ioan Casian( care a trait mult in franta).
        exista si un papa care e recunoascut ca sfant de ortodocsi, caci ei el era ortodox.asadar, sfintii pana la schisma, sunt recunoscuti de ambele biserici.nu stiu sa-ti spun cati sfinti au fosr din zona europei de apus, dar nu puteau fi sfinti decat daca au pastrat dreapta credinta.
        dupa ce a avut loc schisma din 1054, harul Duhului Sfant i-a parasit pe eretici, care nu mai putem spune ca au sfinti.filioque a inceput sa fie folosit in 589, dar a fost introdus abia in 1014. chiar papa leon III s-a opus introducerii lui.
        bisericile alea nu sunt ortodoxe, ca sunt in stil gotic.

        Apreciază

  7. Alexandru(Fulger) said, on martie 17, 2012 at 8:30 pm

    Asa ne putem imagina o biserica fara harul lui Dumnezeu , casa unui ateu.

    Apreciază

  8. Gicu said, on martie 17, 2012 at 9:22 pm

    Biserica e biserica, adica locul in care se vorbeste despre Dumnezeul crestin, indiferent de confesiune. Consider ca un om mai bine il cunoste pe Dumnezeul crestin(fie din perspectiva protestanta sau catolica) decat sa ramana drogat, ateu sau prigonitor al crestinilor.
    Nu sunt de acord cu transformarea bisericilor in locuinte, dar cred ca e mai bine asa decat sa fie daramate. Nu stim cum va randui Dumnezeu si poate intr-o zi acolo vor sluji ortodocsi, facand doar unele amenajari specifice.

    Apreciază

    • Mihai said, on martie 18, 2012 at 6:28 am

      Am inteles ce vrei sa spui. Dar Biserica lui Hristos este Una, Soborniceasca si Apostoleasca,

      Apreciază

    • STOP RFID 666 said, on martie 18, 2012 at 9:46 am

      Gicu

      Si SECTARII vorbesc de Iisus dar acesta este cu un singur i. Gandeste-te ce bucurie va fi pe sectari cand va interzice antihristul purtarea crucii sau orice fel de cruce. Vor merge cu antihrist pentru ca lucrul asta il considera bun. SECTARII nu au discernamantul format pentru a distinge intre bine si rau. Unii sunt departe, altii foarte departe iar altii nu se vor mai intoarce niciodata.

      Apreciază

      • Maria said, on martie 18, 2012 at 3:10 pm

        Si sectarii vorbesc de Iisus ,dar nu-l recunosc ca Fiul lui Dumnezeu si aduc blasfemii Domnului ,spunand ca a mai avut frati si surori ,ca Maica Domnului nu a fost si nu este Fecioara ,nu cred in Sfinti ,in Sfanta Cruce
        (batjocoresc Sf cruce spunand ca-i lemn pe care a fost chinuit ” Domnul Isus „,)pt ei insemnand doar un simplu prooroc ,etc, batjocoresc Sfintele icoane ,numindu-le chip cioplit si multe altele .
        Cum pot unii din ierarhi si preoti de-ai nostri , sa se roage lui Dumnezeu impreuna cu acesti eretici si sa promoveze ecumenismul ?

        Apreciază

    • Maria said, on martie 18, 2012 at 3:55 pm

      Gicu ,
      Te afli intr-o mare inselare ,daca crezi ca in orice biserica se vorbeste despre acelasi Dumnezeu” indiferent de confesiune „, „fie din perspectiva protestanta sau catolica „.
      Cat se poate de fals !!!
      Un drogat este drogat consumand droguri ,iar un ratacit este ratacit ,pt ca nu recunoaste adevarul despre Dumnezeu.
      Amandoi ajung in acelasi loc (iad )”Nu toti cei ce-mi spun mie Doamne ! Doamne ! ,vor ajunge in imparatia lui Dumnezeu „!

      Apreciază

  9. codrut said, on martie 18, 2012 at 5:06 pm

    e uimitor ce polemica a declansat articolul asta…eu chiar nu vad acolo o biserica ci mai degraba un fost templu (biserica este numai si numai Ortodoxa, sa fie clar)

    orice altceva se cheama : templu , sinagoa , moscheie…in articolul asta se vb. de un fost lacas de inchinare eretic ( templu) caruia i s-a dat o destinatie de locuinta…

    Apreciază

  10. Maria said, on martie 18, 2012 at 6:42 pm

    danutza,O completare
    Nicicand credinta ortodoxa nu a fost aceeasi cu credinta catolica ,pana la 1054 si de atunci pana azi .
    In urma publicarii Henoticon-ului (Edict de unire ,in octombrie 482 ,de catre imparatul bizantin Zenon ,pt impacarea monofizitilor cu Ortodoxia ,a izbucnit schisma religioasa dintre Roma si Constantinopol
    , cunoscuta sub denumirea de „Schisma acachiana „,dupa numele patriarhului Acachie (472-489 ) al
    Constantinopolului ,care a durat 35 de ani ,(484 si 519 ,,marindu-se astfel raceala dintre cele doua
    Biserici .
    O noua raceala intre Roma si Constantinopol s-a produs cand patriarhul Ioan Postitorul (582-595 ) si-a luat titlul de „Patriarh ecumenic „in sinodul local de la Constantinopol din 588 ,fapt care l-a suparat pe papa Grigorie cel Mare (590-604) care in semn de” smerenie crestina „,si-a luat titlul de „servus servorum Dei „.
    Prin titlul insa de papa de la pater, patrum, se considera patriarh al intregului Apus.
    Pe langa aceasta,apusenii erau acuzati de greci de unele practici liturgice si disciplinare condamnate de sinodul 2 trulan sau quinisext din 691- 692 .
    La acestea ,s-au adaugat altele ,pe care le aflam din Enciclica patriarhului Fotie catre scaunele arhieresti din Rasarit din primavara anului 867 ,dintre care cea mai importanta invatatura gresita ,a purcederii Sfantului Duh”de la Tatal si de la Fiul ” = Adaosul Filioque, introdusa de latini pt prima oara la sinodul 1 de la Toledo din
    anul 447 ,in Spania ,apoi in anul 589 sinodul 3 de la Toledo introdus in ,Franta ,Germania ,Anglia si Italia
    si culminand cu introducerea adaosului Filioque ,la data de 14 februarie 1014 ,in toata Biserica
    Romano-Catolica ,ducand la Schisma cea Mare din anul 1054 .
    In sedinta a 4 a din anul 431 ,parintii sinodali au pronuntat CONDAMNAREA PELAGIANISMULUI ,erezie aparuta in Biserica Apusului si a reprezentantilor mai multor eretici (Pelagiu din Bretania ,Celestin ,Iulian de
    Eclanum),care afirmau ca omul poate ajunge la perfectiunea morala si spirituala numai prin fortele sale proprii ,fara ajutorul harului lui Dumnezeu ,folosind bine libertatea vointei sau liberul arbitru cu care l-a inzestrat Dumnezeu .
    La sinodul din 681 ,a fost anatematizat papa Honoriu al Romei ,sustinator al ereziei monotelite.
    Apoi multe cauze de ordin politic au determinat inca multe schisme intre cele doua Biserici ,dar mai multe au fost religioase . Biserica Romei ,a refuzat canoanele Sinodului 2 ecumenic din 381 si canonul 3 ecumenic nerecunoscand Biserica de Constantinopol ca fiind a doua dupa cea de Ierusalim si cea de la Roma a treia .

    Apreciază

    • danutza said, on martie 18, 2012 at 8:22 pm

      da, multumesc pt completari. interesante.

      Apreciază

      • Maria said, on martie 18, 2012 at 8:48 pm

        Cel mai bun papa al Bisericii Apusene a fost Papa Leon cel Mare al Romei (440 -461 )care ,se spune ,a fost inspirat de Dumnezeu .

        Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.