SACCSIV – blog ortodox

Tema grea: ERETICII POT FI MUCENICI? Rugam pe fratii de la DOXOLOGIA sa scoata articolul „Episcop martir crestin care a convertit 360 000 de islamici isi pierde vederea intr-un atac cu acid”.

Posted in DOXOLOGIA, EREZIE, mucenici, ORTODOXIE by saccsiv on decembrie 30, 2011

   Iata ce aflam din articolul fratelui Apologeticum Atentie la inselari! Un neortodox nu poate fi numit martir!:

Sinodul de la Laodiceea a hotarat ca „niciun crestin nu se cuvine sa paraseasca pe martirii lui Hristos si sa se duca la pseudo-martiri adica la ai ereticilor; caci acestia sunt straini de Dumnezeu. Deci cei ce se vor duce la dansii sa fie anatema” – Canonul 34, [63; 225].

Sfantul Ciprian al Cartaginei a spus ca „asemenea oameni, chiar daca au fost ucisi in numele credintei lor, nu-si vor spala nici cu sange greselile lor. Vina dezbinarii e grava, de neiertat, si suferinta n-o poate purifica. Nu poate fi martir cel ce nu este cu Biserica. (…) Nu pot ramane cu Dumnezeu cei ce nu vor sa fie uniti cu Biserica lui Dumnezeu. Chiar daca vor arde pe rug sau vor fi dati fiarelor salbatice, aceea nu va fi coroana credintei, ci pedeapsa tradarii, si nu sfarsitul glorios al celui cu virtute religioasa, ci moartea din disperare. Unul ca acestia poate fi ucis, dar nu poate fi incoronat. Marturiseste ca e crestin, ca si diavolul care adesea minte ca e Hristos, caci Insusi Domnul ne atrage luarea-aminte si zice: «Multi vor veni in numele Meu spunand: Eu sunt Hristos, si pe multi vor insela.» Dupa cum el nu e Hristos, chiar daca inseala cu numele, la fel nu poate fi crestin cine nu ramane in Evanghelia lui Hristos si a adevaratei credinte” [221; 444].

Si daca nu sunt vrednici de cinstire martirii ereticilor, insemna ca nici martirii neopaganilor nu sunt mai presus (desi sunt promovati deseori ca exemple de ravna pentru adevarata credinta). Diavolul a vazut cat de mult a rodit sangele martirilor crestini, si a vrut sa insele lumea prin proprii sai martiri, numiti de catre Sfintii Bisericii drept „minciuno-martiri”.

Religia Baha’i (care este religie si nu doar credinta religioasa cum se sustine de obicei), se mandreste ca aproape 20.000 de discipoli ai Profetului lor, Bab, au fost ucisi pentru credinta lor: „Victimele Babii (ucenicii lui Bab n.n) erau introduse in gura unui tun si zvarlite afara asemenea unei ghiulele. Unii Babi erau taiati in bucati cu topoare si sabii, altii erau dusi la locul executiei cu lumanari aprinse infipte in ranile de pe trupurile lor” [176; 9]. Oricat de mare ar fi fost suferintele indurate de acesti „minciuno-martiri”, sa nu cadem in greseala pe care au facut-o cei care, impresionati de acestea, au parasit credinta crestina pentru a trece la apostazia de tip baha’i.

Si daca Sfintii Parinti ne-au invatat ca „martirii” ereticilor nu sunt martiri, ca cei care ii cinstesc pe cei care nu sunt vrednici de cinstirea cuvenita sfintilor mucenici stau sub osanda anatemei, noi trebuie sa intelegem inca un lucru: daca nici macar „martirii” eretici nu trebuie sa ne fie modele, inseamna ca niciun eretic nu trebuie luat ca exemplu pentru virtutile sale, chiar daca ar fi gata sa isi dea viata pentru credinta sa.

A aprecia un eretic pentru ca tine posturi aspre in­seamna a nega puterea vrajmasului de a-i intari pe cei care sunt rupti de Biserica. A aprecia linistea sufleteasca a unui eretic insemna a pierde din vedere ca aceasta e data de diavol tocmai pentru a da impresia unei sporiri duhov­ni­cesti si este foarte diferita de linistea adevarata pe care o daruieste Dumnezeu fiilor Bisericii. A aprecia faptul ca un eretic imblanzeste animalele salbatice prin „blandetea” sa inseamna a uita prea usor ca la fel de simplu le imblanzeste orice vrajitor renumit, chiar daca nu are o blan­dete asemanatoare.

Referitor la acest subiect, pe site-ul doxologia.ro apare un articol inselator, in care un pastor protestant este numit martir pentru ca a fost batut de musulmani, pentru faptul ca a “convertit” 36. 000 musulmani la “crestinism”. Cata erezie este in acest articol! Pai cum poate fi considerata convertire trecerea de la inselare draceasca (islamul) la o inselare aproximativ la fel de draceasca (protestantismul, catolicismsul, anglicanismul etc.)? Acelui pastor ii mai este recunoscut si rangul de “episcop”, cand de fpat el apartine de Gospel Life Church! Este clar un ecumenism propovaduit pe site-ul Mitropoliei Moldovei si Bucovinei si nadajduim ca cei responsabili sa elimine acel articol ce induce lumea pe cai gresite, eretice. Nu de alta, dar nu am dori ca sa se mearga pe urmele altui site, basilica.ro, ce colcaie de articole ecumeniste.

Cititi si:

Comentariu saccsiv:

   Iata si articolul din doxologia scris de pr. Ioan Valentin Istrati.

Episcop martir creştin care a convertit 360 000 de islamici îşi pierde vederea într-un atac cu acid

Extremiştii islamici au aruncat acid peste un episcop creştin din Uganda la slujba de Ajunul Crăciunului, cauzându-i răni grave şi pierderea unui ochi, ameninţându-i vederea şi la celălalt ochi.

Episcopul Umar Mulinde, 37 de ani, care a fost sheik (învăţător islamic) înainte de convertirea sa la creştinism, a fost atacat sâmbătă noaptea (24 decembrie) când ieşea de la slujbă din Biserica sa din Namasuba, la aproape 10 kilometri de Kampala, raportează portalul Christian Post (http://global.christianpost.com).

Episcopul se îndrepta către o agapă frăţească organizată de cele câteva sute de convertiţi la creştinism de la acest Crăciun, când a fost întâmpinat de un om care a spus că este creştin. „L-am auzit strigându-mă: Părinte, părinte!”. Câteva persoane au turnat acid peste faţa şi spatele episcopului, în timp ce strigau „Allahu akbar” (Allah este mare), a declarat acesta.

Câţiva vecini l-au dus la spital. Episcopul suferă dureri îngrozitoare pe o mare parte din corp, şi mai ales pe faţă, unde a fost turnat cel mai mult acid.

„Arsurile sunt atât de grave încât episcopul, care şi-a pierdut deja un ochi în acest atac, şi-ar putea pierde şi pe al doilea, din cauza extinderii rănilor” a spus un medic. Acesta a declarat că 30% din faţă i-a fost distrusă de acid.

Episcopul Mulinde este unul dintre cei mai cunoscuţi clerici ai Ugandei, şi el este cel care a întors mii de musulmani la credinţa creştină. Ura facţiunilor islamiste asupra sa este imensă de câtăva vreme, a declarat un creştin sub protecţia anonimatului. În 15 octombrie 2011, liderii islamici au declarat o „fatwa” asupra lui cerând uciderea lui, pentru că s-a convertit la creştinism.  „De acum port în trupul meu rănile Domnului meu Iisus Hristos” a spus episcopul martir.

Mulinde este recunoscut în întreaga lume şi prin dezbaterile pe care le-a purtat cu diferiţi lideri musulmani în media, de fiecare dată dovedindu-le plagiatul pe care islamicii l-au făcut din Scriptură. Aceasta se datorează şi cunoştinţelor sale extinse de teologie islamică şi de teologie creştină. Episcopul citează liber sute de citate din Coran şi este cunoscut pentru cunoaşterea extraordinară a Bibliei.  Pentru o perioadă, datorită deselor ameninţări cu moartea, epsicopul a fost însoţit de o escortă a poliţiei. În momentul atacului, garda sa de corp era plecată acasă, pentru a participa la sărbătoarea de Crăciun.

Episcopul Mulinde este căsătorit şi are 6 copii, între 3 şi 14 ani.

El este cunoscut şi pentru că a strâns semnăturile a 360 000 de islamici care s-au convertit la religia iubirii lui Hristos.

În luna mai el a fost atacat de extremişti musulmani, iar apoi a scăpat de o încercare de răpire, când maşina cu care călătorea a fost blocată de terorişti.

El a fost bătut cu pietre în timpul unei dezbateri în care a zdrobit cu cuvântul o echipă de învăţători islamici, când a arătat că ştie Coranul mai bine decât ei, stârnind aplauze chiar şi printre islamici.

Atacurile asupra episcopului mărturisitor au fost numeroase. În ’95, a fost atacat cu pietre. În ’98 a fost rănit de extremiştii islamici. În 2000 a fost bătut până şi-a pierdut cunoştinţa şi a fost spitalizat. În 2001, în Busia, a fost înjunghiat cu o sabie. El a trebuit să se mute de mai multe ori datorită ameninţărilor cu bombă.

Comentariu saccsiv:

   Sa ne rugam bunului Dumnezeu sa-l vindece si sa vina la Ortodoxie.

Exact ceea ce a hotarat Sinodul de la Laodiceea sa nu facem, aceea face din pacate site-ul doxologia. Ni se spune:

„niciun crestin nu se cuvine sa paraseasca pe martirii lui Hristos si sa se duca la pseudo-martiri adica la ai ereticilor; caci acestia sunt straini de Dumnezeu. Deci cei ce se vor duce la dansii sa fie anatema”

Doxologia, tot numindu-l crestin, episcop, vorbind de convertiri de la islam la crestinism, etc. de fapt deschide o larga poarta doctrinei conform careia si ereticii sunt crestini si ca atare promoveaza teoria ecumenista conform careia exista mai multe cai de a se ajunge la acelasi Dumnezeu …

Adica nu doar ca-i va incuraja pe eretici sa ramana in erezia lor, dar ii ispiteste si pe ortodocsi sa urmeze calea unor astfel de „marturisitori”. Sa fie clar: ereticii nu sunt crestini si nu avem voie sa-i numim astfel.

Daca Sfantul Ciprian al Cartaginei a spus ca „asemenea oameni, chiar daca au fost ucisi in numele credintei lor, nu-si vor spala nici cu sange greselile lor. Vina dezbinarii e grava, de neiertat, si suferinta n-o poate purifica. Nu poate fi martir cel ce nu este cu Biserica”, atunci noi nu avem voie sa fim razvratiti si sa consideram altfel.

Pe de alta parte, el se refera la cei cu vina dezbinarii, adica la cei ce stiu de invatatura ortodoxa, dar raman cu tot dinadinsul in ratacirea lor. Ce se intampla insa cu cei ce n-au auzit in viata lor de ortodoxie? Dupa mintea mea cea proasta, spun ca nu stiu. Rog parintii si teologii sa-si expuna o parere. Ce au spus Sfintii despre astfel de cazuri?

Stim de exemplu ca:

Unii pagani vor ajunge in Rai. Dar vor fi orbi …

E clar ca nu vor lua cununa de mucenic, dar daca ei traieste in cine stie ce catun din China sau jungla din Africa, oare bunul Dumnezeu, care e drept Judecator, nu le va asigura un locusor cat de mic in Rai? Repet, in cazul clar in care ei n-au auzit in viata lor de Ortodoxie.

Sa ne amintim si de spusele Sfantului Apostol Pavel:

14. Căci, când păgânii care nu au lege, din fire fac ale legii, aceştia, neavând lege, îşi sunt loruşi lege, 

15. Ceea ce arată fapta legii scrisă în inimile lor, prin mărturia conştiinţei lor şi prin judecăţile lor, care îi învinovăţesc sau îi şi apără, 

Treaba e migaloasa, dar un lucru e sigur, articole precum cel din doxologia sunt nocive. Ca atare rugam pe frati sa-l scoata.

Doamne ajuta si iertare!

41 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on decembrie 30, 2011 at 1:31 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. doktoru said, on decembrie 30, 2011 at 1:48 pm

    Banuiesc ca acel canon impreuna cu Sfantul Ciprian au lamurit aceasta problema spinoasa a mucenicilor straini de ortodoxie chiar aflanduse intr o oarecare credinta poate chiar una crestina dar marturisindul pe Iisus Hristos in felul lor. Noi nu putem decat sa ne rugam pt inteleptirea lor de catre Dumnezeu si atat. Amin.

    Apreciază

  3. ereticul ortodox said, on decembrie 30, 2011 at 2:30 pm

    cine va da voua dreptul sa spuneti cine e sau cine nu e martir? asta e habodnicie, nu are nici o treaba cu a fi ortodox. cum poti sa spui de niste crestini, chiar daca nu sunt ortodocsi ca sunt pagani? cine dintre ortodocsi isi baga pielea la saramura pentru Hristos in acele locuri? eu sunt ortodox, dar nu pot lua piatra sa dau in el doar ca nu e ortodox… slava Domnului ca mai exista astfel de oameni care pentru numele lui Hristos sunt in stare sa moara.

    Apreciază

    • STOP RFID 666 said, on decembrie 30, 2011 at 6:46 pm

      ereticul ortodox

      ,,Nu oricine-Mi zice Doamne, Doamne va intra in Imparatia Cerurilor, ci acela care face voia Tatalui Meu”.

      Apreciază

      • ereticul ortodox said, on ianuarie 1, 2012 at 3:24 pm

        corect! deci se pare ca foarte multi ortodocsi nu vor intra in imparatia Tatalui. deci Stop Rfid 666 sa nu-i judecam pe altii dupa mintea noastra sau dupa canoanele interpretate dupa cum ne aranjeaza pe noi. sa lasam Sinoadele sa ne spuna cine este eretic sau nu, in speranta in care sinodul nu va fi si el eretic… ;).

        Apreciază

    • kosk said, on decembrie 30, 2011 at 6:59 pm

      vaai @ereticule ortodox, si tu ai deficit de citire? apoi vezi ca si dracii au smerenie. Dar e FALSA (e citat din scrieri Filocalice)

      Apreciază

      • ereticul ortodox said, on ianuarie 1, 2012 at 3:28 pm

        se pare ca deficitul iti aprtine. dracii nu se pot boteza… ;), in rest pot sa aiba ce vrei sau ce vor altii. nu te mai amesteca in caile Domnului, nu le mai gandi dupa mintea ta, lasa un Sinod sa spuna cine e eretic sau nu…

        Apreciază

    • andrei-d said, on ianuarie 29, 2015 at 10:24 pm

      ereticul ortodox,
      tu chiar esti ERETIC!

      Apreciază

  4. i. said, on decembrie 30, 2011 at 2:47 pm

    Am si eu o intrebare,daca poate sa-mi raspunda cineva:ce se va intampla cu acei crestini care s-au nascut in alta credinta si au urmat-o pe aceea pana la sfarsitul vietii fara sa aiba cunostinta de credinta ortodoxa?Ca ma gandesc ca nu e vina lor ca Dumnezeu a facut in asa fel incat ei sa se nasca in alta credinta.Voi ce spuneti?:-?

    Apreciază

    • cezar said, on decembrie 30, 2011 at 3:04 pm

      numai bunul Dumnezeu poate sti aceasta

      Apreciază

    • doktoru said, on decembrie 30, 2011 at 6:27 pm

      Din cate am citit eu din Sfantul Ioan Gura de Aur din omiliile la Evanghelia lui Matei ,Sfintii Apostoli au predicat Evanghelia pana la marginile lumii,adica peste tot,si nu a fost loc sub soare unde sa nu fi predicat ei,si asta pana in anul 70 cand evreii au fost holocaustizati , …iar acei care in zilele noastre se afla in diverse si felurite inselari si erezii se datoreaza exclusiv din cauza inaintasilor lor care au refuzat adevarul sau l au acceptat doar pt o scurta perioada de timp apoi au revenit in intuneric si minciuna. Dar banuiesc ca asta va fi problema strabunilor lor la Judecata de apoi pt ca din cauza lor vor suferi si urmasii lor. Totusi sunt multe feluri de informare si banuiesc ca ar fi usor de aflat adevarul problema este daca pot sa l accepte pt ca ce are omul de la Dumnezeu este si daca nu cheama El tu nu te poti intoarce …parerea mea este ca dupa sufletul/inima omului este .

      Apreciază

      • Doktoru said, on decembrie 30, 2011 at 9:13 pm

        Si ca o completare la cele spuse a se citi si capitolul 10 din Faptele Apostolilor unde sa vede exact ca cei nebotezati nu se vor mantui chiar daca fac fapte bune si traiesc bine etc, dar nu le fac in/pt Iisus Hristos …daca au inima buna ii cheama Dumnezeu la adevarata credinta botezindu se in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh,Amin.

        Apreciază

      • agerstress said, on ianuarie 1, 2012 at 3:37 pm

        Sfintii Apostoli nu au predicat despre o biserica cu numele „Ortodoxa” pentru ca toata lumea sa stie „din gura lor” despre aceasta. Asta e adevarul, Sfintii Apostoli nu le-a facut cunoscuta eticheta. Nici noi nu trebuie sa fim „ortodocsi” doar cu eticheta pentru eticheta ca asta se numeste FALS. A fi ortodox inseamna a fi in ADEVAR si in dreapta credinta, a trai in ele, prin ele, pentru Dumnezeu. Suntem noi? Mai mult sau mai putin, de la primul si pana la ultimul. Nici unul, dar nici macar unul nu a fost desavarsit prin sine insusi. Desavarsirea (sfintirea) a venit de la Dumnezeu ca o completare celor ce s-au nevoit sa o atinga.

        Problema cu cei „nascuti” in alta religie este tocmai indoctrinarea de a nu-si lepada credinta cu nici un chip. Si la noi ni se serveste tot ca doctrina acest indemn cu amenintarea „pierderii sufletului” si a „focului vesnic” lucruri foarte infricosatoare. Nimeni pe pamantul asta inafara de Hristos nu ne-a invatat sa cautam ADEVARUL (cu nume, sens si continut) si sa ramanem in ADEVAR. Toti oamenii s-au limitat la a ne da doctrine, tipare si etichete, nu pentru a se afla impotriva Lui Dumnezeu (cel putin sfintii ortodocsi si profetii din vechime) ci pentru ca atat au putut ei sau atat puteau cei carora li se adresau ei si s-au limitat sa le puna acestora pe umeri doar atat cat puteau duce (uneori au pus si mai mult… dar asta e alta poveste). Nu trebuie sa uitam insa nici o secunda ca peste ei si nepatruns in taina Sa de catre ei se afla Unul mult mai mare, de necomparat mai mare: Dumnezeu si voia Sa primeaza peste voia tuturor sfintilor si arhanghelilor din cer.

        Stiind toate aceste metode doctrinare de impunere in constiinta omului ar trebui sa intelegem ce se intampla cu ei si sa nu-i abandonam atat de usor.

        Apreciază

    • Cu privire la cei care nu s-au nascut ortodoxi said, on decembrie 30, 2011 at 6:47 pm

      Uite ce am gasit in cartea : „Parintele Sofian Boghiu _ Iconar de suflete” (pag 69 & 70/125):

      „Prima vine de la începutul anilor ’80. Soţia mea lucra vara la ONT, undeva pe litoral. La un moment dat mi-a telefonat, spunându-mi că vor trece prin Bucureşti o pereche de canadieni, oameni cu preocupări artistice, iubitori de artă bună. Aceştia aveau un răgaz de o după-amiază până la plecarea spre casă şi mă ruga să-i însoţesc ca să le arăt câte ceva din Bucureşti. I-am dus mai ales pe la biserici vechi, între ele şi la mănăstirea Sfântul Antim. Am nimerit la terminarea vecerniei, spre seară, pe la 5-6. Era o zi de lucru obişnuită, cu mai puţină lume în biserică. Părintele primea pomelnice şi dădea poveţe câtorva credincioşi din uşa din stânga altarului. Eu am înaintat cu cei doi oaspeţi, ca să le arăt icoanele, în special pe cea cu Rugul Aprins, atât de încărcată cu istorie şi specială. Părintele, terminându-şi toate solicitările, a ieşit ca să treacă spre chilie. Cum se cuvine, după rânduială, i-am pus metanie, i-am cerut binecuvântare şi i-am sărutat dreapta.

      Apoi i-am prezentat pe cei doi străini, spunându-i că sunt credincioşi şi interesaţi de cele ale credinţei, dar că sunt catolici, pentru că aşa s-au născut ei şi n-au prea avut cum să cunoască cele ale Ortodoxiei, dintre care, câteva încerc să le arăt eu acum. „Ei”, a oftat Părintele, şi o umbră de tristeţe i-a înnorat chipul. „Dacă ţi-a dat Dumnezeu minte, nu mai ai nicio scuză că nu alegi dreapta credinţă!” (poate cuvintele nu erau chiar acestea, dar acesta era sensul lor). A spus-o în limba română, mai mult pentru mine care încercam oarecum să motivez necunoaşterea celor doi întru ale dreptei credinţe. Nu mai ţin minte dacă am tradus sau nu spusa Părintelui şi, dacă da, care a fost reacţia celor doi oaspeţi. Erau, de altminteri, oameni extrem de cumsecade.

      Rămâne învăţătura. Ea ar fi aceea că pentru oameni cu un anumit nivel intelectual (care este, în fond, un dar al lui Dumnezeu!) orice neglijenţă sau abatere în discernerea şi alegerea căii dreptei credinţe este vinovată. Naşterea într-o credinţă (religie) nu înseamnă dispensarea de o alegere asumată a ei după o judecată în ceea ce priveşte gradul ei de concordanţă cu Adevărul revelat. Normal ar fi ca omul cu învăţătură de carte şi preocupat de problema legăturii sale cu Dumnezeu să ajungă să aleagă şi să trăiască în dreaptă credinţă şi dreaptă slăvire (orto-doxie).

      (Lucrul ăsta este valabil şi pentru ortodocşi: se cere să nu fii ortodox numai pentru că ai avut „şansa” să te naşti aşa, ci pentru că eşti deplin conştient că aceasta este dreapta credinţă şi, ca atare, ţi-o asumi şi o trăieşti cu toată fiinţa.) Un lucru spus fără patimă, dar atât de limpede într-o epocă în care se cultivă tot mai asiduu relativismul şi sincretismul, în ultimă instanţă o confuzie a valorilor, inclusiv a celor religioase. Şi încă, adevărat este: oricât de apropiaţi şi de dragi ne-ar fi unii oameni de treabă aparţinând unor spaţii de credinţă mai mult sau mai puţin abătute de la Cale, Adevăr şi Viaţă, o geană de tristeţe face ca bucuria însoţirii cu ei să fie adumbrită”.

      Apreciat de 1 persoană

    • Maria said, on decembrie 30, 2011 at 8:16 pm

      i
      Nu au nici o scuza cei care s-au nascut in alta credinta si mor nepocaiti ,pt ca Evanghelia si toata legea lui Hristos este cunoscuta de 2000 de ani in toata lumea .N-au decat sa cerceteze Ortodoxia si sa se roage sa-i lumineze Dumnezeu sa vada diferentele si ratacirile din lume si sa se boteze in numele sf Treimi ,la ortodocsi .Sa mearga la Ierusalim ,sa vada cum sf Lumina strabate in fiecare an turla Bisericii Sf Mormant si se aprind candelele cu lumina din cer imateriala .Cea mai mare Minune a Ortodoxiei facuta in vazul a mii de oameni si numai in Biserica Ortodoxa .Dar sunt mii de oameni din alte credinte ,care vad minunea cu ochii lor si tot nu trec la Ortodoxie .

      Apreciază

  5. STOP RFID 666 said, on decembrie 30, 2011 at 3:48 pm

    TEXT REMARCABIL REFERITOR LA MUCENICI – MARSUL DISTRUGATORULUI (FRAGMENT)

    „- Sugerati-le oamenilor FERICIREA momentana: – PLACEREA nu-i decat AICI si numai AICI! Sugerati-le tuturor si fiecaruia in parte forta, energia, fermitatea de dragul fericirii sociale, a fericirii tuturor.

    LUATI in RAS notiunea de PACAT! Bateti-va joc de curatia si sfintenia vietii! BATJOCORITI CONSTIINTA![12]…

    Luati-i in ras si sugerati-le cu fermitate ca:

    – Sa omori, sa versi sangele altora, a multora, a unei clase intregi de dusmani, pentru FERICIREA SOCIALA – este o FAPTA EROICA si o treaba cat se poate de buna!

    – Sa nimeresti la inchisoare, in cazemate si la ocna de dragul FERICIRII SOCIALE – este o ISPRAVA de MARTIR[13] si o treaba si mai buna!

    – Sa rapesti, sa ataci si sa jefuiesti ori sa furi de dragul unor scopuri sociale – aceasta este o FAPTA VITEJEASCA.

    – Sa mori pe esafod, sa fii ghilotinat sau impuscat de DRAGUL fericirii sociale si a CULTURII noastre – a LIBERTATII, EGALITATII si FRATERNITATII(60) – debarasati de aceste fantazari ale credintei, nadejdii si dragostei, impuse oamenilor(61) – aceasta este intr-adevar o FAPTA EROICA.

    EROISM nu ca al mucenicilor crestini, din dragoste pentru binefacerile vesniciei, ci eroismul MUCENICILOR nostri, MODERNI, pentru o realitate anume, pentru o fericire obsteasca aici, pe pamant, FERICIREA satisfacerii totale a tuturor comoditatilor si a neinfranatelor porniri patimase de a bea CUPA vietii pana la fund, prin bunurile distribuite tuturor in egala masura si la fiecare.

    Acesti BRAVI MUCENICI[14] ai nostri vor exercita o influenta extraordinara asupra societatii, pentru ca vor SUBTILIZA notiunea de fapta eroica si slava umila a mucenicilor Mielului, ca sa le ocupe locul lor si sa umbreasca pomenirea lor, micsorand adevarul cununii lor mucenicesti.

    Aceasta TACTICA, asijderea, COSTA nu putine eforturi si truda, deoarece tu, LEGIUNE a sarpelui negru, va trebui sa intretii prin sugestii sporite SISTEMUL DE EXECUTII(62), ce intareste si alimenteaza ENERGIA VOASTRA de impotrivire si distrugere a poruncilor Mielului printre oameni, si care ne sunt necesare pentru ca inaspresc relatiile dintre popor si autoritati, apropiind ISTORIA de FINALUL prielnic noua, de GUVERNAREA noastra asupra lumii!!!(63)

    – Intelegeti voi TACTICA asta? – Tu, LEGIUNE a SARPELUI NEGRU, si tu, batrane MOLOH, si tu, vesnic JUCAUSULE, vesnic zambaretule EROT – COPILUL sarpelui negru!! Sugerati-le, deci, oamenilor RELATIVITATEA IDEILOR!(64) INTUNECATI-LE MINTILE!“(65)

    Apreciază

  6. STOP RFID 666 said, on decembrie 30, 2011 at 5:24 pm

    Declaratie Oficială a Bisericii Greciei privind masoneria (1933)

    Episcopii Bisericii Ortodoxe a Greciei in sedinta din 12 octombrie 1933, s-au ocupat de studierea si examinarea societătii secrete internationale – Francmasoneria. Au ascultat cu atentie expunerea introductivă a Comisiei celor patru episcopi ce au alcătuit-o din insărcinarea primită de la Sfântul Sinod in precedenta sa sedintă; de asemenea pozitia Facultătii de Teologie a Universitătii din Atena si in mod special părerea in aceasta problemă a profesorului Panag Bratsiotis. De asemenea au luat in considerare informatiile asupra acestei chestiuni apărute in Grecia sau in străinătate.”Francmasoneria nu este o societate filantropică sau o scoală filosofică, ci constituie un sistem mistagogic ce aminteste de vechile credinte păgâne din care provine si a căror continuare si rod este. Acest lucru nu este numai recunoscut de membrii proeminenti ai lojelor, ba ei chiar declară acest lucru cu mândrie, afirmând literal:”Francmasoneria reprezintă supravietuirea credintelor antice si poate fi numită păstrătoarea lor”;”Francmasoneria izvorăste din misterele egiptene”; „umilul atelier al Lojei Masonice nu reprezintă altceva decât pesterile si intunericul cedrilor Indiei, necunoscutele adâncuri ale Piramidelor, criptele măretelor temple ale luiIsis; in misterele grecesti ale Masoneriei, mergând pe strălucitoarele drumuri ale intelepciunii deschise de marii initiati Prometeu, Dionisos si Orfeu, se află formularea eternelor legi ale universului!” Această legătură intre Masonerie si vechile credinte idolatre este mărturisită de toate ritualurile ce sunt interpretate in timpul initierilor. Ca si in ritualurile vechilor credinte idolatre unde viata si moartea zeului erau imitate, in această repetare imitativă a zeului, initiatul murind o dată cu moartea patronului cultului, care intotdeauna era o persoană mitologică personificând Soarele sau natura care moare iarna si invie primăvara, tot astfel se intâmplă si in cea de-a treia treaptă a initierii in Masonerie, când este repetată moartea lui Hiram – patronul Masoneriei,repetare in care initiatul este supus acelorasi lovituri, cu aceleasi instrumente si in aceleasi zone ale corpului ca si Hiram. După cum mărturiseste un important francmason, Hiram este „ca si Osiris, ca si Mithra, ca si Bachusuna din personificările Soarelui. ” Astfel Masoneria este, cum s-a si recunoscut, o religie foarte diferită,separată si străină de credinta crestină. Acest lucru este arătat fără nici o indoială de faptul că ea are propriile-i temple cu altare pe care slujitorii lor le numesc „ateliere ce nu pot avea mai putină istorie si sfintenie decât Biserica” si le caracterizează ca fiind temple ale virtutii si intelepciunii unde Fiinta Supremă este adorată si unde este invătat adevărul. Isi are propriile ceremonii religioase, ca ceremonia adoptării – botezul masonic,ceremonia recunoasterii conjugale – căsătoria masonică, ritualul mortii, consacrarea templului masonic si altele.Isi are propriile initieri, propriul ceremonial ritual, are ordine ierarhică proprie si o disciplină bine intemeiată.Din existenta agapelor masonice, a sărbătoririi solstitiilor de vară si de iarnă se poate concluziona că Masoneria este o religie fiziolatră (adorarea naturii). Este adevărat că la prima vedere Francmasoneria se impacă cu oricare altă religie pentru că nu dă nici o importantă religiei căreia initiatul ii apartine. Acest lucru se explică prin caracterul sincretic pe care il posedă, chiar acest caracter dovedind că ea isi are rădăcinile in vechile credinte idolatre care acceptau spre initiere pe adoratorii oricăror alti zei. Dar ca si credintele idolatre, in ciuda aparentului caracter de tolerantă si acceptare a zeilor străini, prin acest caracter sincretic subminează si treptat zdruncină increderea in celelalte religii astfel incât Francmasoneria, care incearcă să inglobeze treptat intreaga omenire si care promite perfectiunea morală si cunoasterea adevărului, astăzi vrea să se ridice in pozitia unei super-religii, privind la celelalte religii (neexceptând crestinismul) ca fiindu-i inferioare. Astfel induce adeptilor săi ideea că numai in lojele masonice se taie si se slefuieste piatra cea necuprinsă si neinteleasă. Si faptul că numai Francmasoneria creează o fraternitate excluzând orice alte legături (ce sunt considerate de Masonerie ca fiind inferioare, chiar când e vorba de Biserica crestină) dovedind fără tăgadă pretentiile sale de supra-religie.Aceasta inseamnă că, prin initierea masonică, crestinul ajunge frate cu musulmanul sau cu budistul, in timp ce crestinul neinitiat in Masonerie devine pentru el un străin. Pe de altă parte, Francmasoneria prin continua exaltare a cunoasterii si prin incurajarea liberei cugetări „nepunând nici o stavilă căutării adevărului” (după cum afirmă in Constitutia si riturile sale), si chiar mai mult, prin adoptarea asa-zisei etici naturale se arată a fi in opozitie totală cu religia crestină. Crestinismul propovăduieste credinta inainte de toate, ingrădind ratiunea omenească cu granitele trasate de revelatia dumnezeiască, conducând la sfintenie prin mijlocirea harului dumnezeiesc. Cu alte cuvinte, Crestinismul fiind o religie a revelatiei, cu dogmele si adevărul său, cere mai inainte de toate credintă si isi intemeiază morala pe harul dumnezeiesc; francmasoneria acceptă numai adevărul natural si aduce adeptilor săi libera cugetare si investigarea realitătii numai cu ajutorul ratiunii. Isi bazează morala numai pe fortele naturale ale omului si are numai scopuri omenesti. Incompatibilele contradictii dintre Crestinism si Francmasonerie sunt clare. Este firesc faptul că diferite denominatiuni crestine au luat pozitie impotriva Francmasoneriei. Nu numai Biserica Catolică, pentru propriile-i motive, a infierat prin numeroase enciclice papale miscarea masonică, ci si comunitătile luterane, metodiste sau presbiteriene au declarat-o ca fiind incompatibilă cu crestinismul. Mai mult ca oricare, Biserica Ortodoxă, păstrând in integralitatea sa tezaurul credintei crestine, i s-a impotrivit de fiecare dată când chestiunea Francmasoneriei a fost ridicată. De curând, Comisia Inter-Ortodoxă, intrunită la muntele Athos si la care au luat parte reprezentantii tuturor bisericilor autocefale ortodoxe, au caracterizat Masoneria ca fiind „un sistem anticrestin, subversiv”. Adunarea Episcopilor greci in sedinta mai sus mentionată a ascultat si a acceptat următoarele concluzii care au fost formulate pe baza cercetărilor si a discutiilor de către Prea Sfintia Sa Arhiepiscopul Hrisostomos al Atenei:
    Francmasoneria nu poate fi compatibilă cu crestinismul atâta timp cât ea rămâne o organizatie secretă actionând si propovăduind in ascuns, glorificând rationalismul. Francmasoneria acceptă in rândurile membrilor săi nu numai crestini ci si iudei si musulmani. Ca urmare, clerului nu-i poate fi permis să facă parte din această organizatie. Orice cleric care o va face trebuie depus. Este absolut necesar să fie atrasă atentia acelora care au intrat in Masonerie fără gânduri ascunse si fără să se fi lămurit ce este intr-adevăr Masoneria, să rupă orice legătură cu ea, crestinismul fiind singura religie care invată adevărul absolut si care satisface intru totul nevoile morale si religioase ale omului. In unanimitate si intr-un singur glas episcopii Bisericii Greciei au aprobat cele spuse si declară că toti fiii credinciosi ai Bisericii trebuie să se ferească de Francmasonerie. Cu nestrămutată credintă in Domnul nostru Iisus Hristos intru care avem răscumpărarea, prin sângele Lui si iertarea păcatelor dupre bogătia darului Lui, pre care l-a prisosit intru noi, intru toată intelepciunea si priceperea (Efeseni I, 7-8) intru adevărul revelat de El si propovăduit de Apostoli, nu prin cuvinte intelepte ci impărtăsindu-ne din Sfintele Taine prin care suntem curătati si mântuiti spre viată vesnică,nu trebuie să decădem din harul lui Hristos devenind părtasi la inchinarea păgânească. Este impotriva firii să apartii lui Hristos si in acelasi timp să cauti usurare si perfectiune morală in afara Lui. Acestea fiind spuse,toti cei care au luat parte la initierile masonice, de acum trebuie să rupă orice legătură cu lojele si activitătile masonice, asigurându-se astfel de reinnoirea legăturilor, slăbite de ignorantă, cu Dumnezeul si Mântuitorul nostru. Adunarea Episcopilor Bisericii Greciei asteaptă cu dragoste acest lucru de la cei initiati in loje, fiind incredintată că multi dintre ei au primit initierea masonică nestiind că prin aceasta ei au trecut la altă religie,ci au făcut-o din ignorantă crezând că nu au făcut nimic potrivnic credintei părintilor lor. Incredintându-i dragostei, si in nici un caz ostilitătii sau adversitătii fiilor credinciosi ai Bisericii, Adunarea Episcopilor ii indeamnă să i se alăture in rugăciune ca Domnul Iisus Hristos Calea, Adevărul si Viata să-i lumineze si să-i intoarcă la adevărul de care prin ignorantă s-au depărtat.

    Apreciază

  7. STOP RFID 666 said, on decembrie 30, 2011 at 5:50 pm

    REFORMA STATULUI IN LUME – PROGRAMUL ESTE ACELASI IAR BAIETII DE ASEMENEA

    http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/158891.html

    Apreciază

  8. Si inca o chestie la catolici_ de la birou povestire said, on decembrie 30, 2011 at 7:32 pm

    O colega de birou se marita la anu’. E catolica. Toate bune si frumoase.

    O intreb: pe ce data ati fixat nunta?
    La care ea imi raspunde: pe 11 august.

    Eu raman inmarmurita, stiu ca este postul Sfintei Marii.

    La care tot ea: Da’ ce s-a intamplat?
    Ii raspund: Este postul Sfintei Marii.
    Ea: Aah, pai noi nu tinem.

    Nu-mi venea sa cred, Si inca nu imi vine sa cred.

    p.s. se marita cu un ortodox. No comment

    Apreciază

    • Si inca o chestie la catolici_ de la birou povestire said, on decembrie 30, 2011 at 7:39 pm

      p.p.s. Nunta va avea loc intr-o catedrala catolica.

      Apreciază

  9. daniel said, on decembrie 30, 2011 at 7:49 pm

    Noi, daca suntem ortodocsi si cu inima, vom constata ca intr-o oarecare masura ca si ereticii simt ortodox numai ca dusmanul crestinilor nu ii lasa sa se converteasca la ortodoxie.
    Ei postesc, sar in foc, etc dar nu au curajul sa se uneasca cu biserica Ortodoxa.
    E bine ca distingem infatisarea mincinoasa a raului insa Domnul ne taie buna rasplata atunci cand judecam in mod complet omul.
    Daca ereticii sustin calea lor noi respectam calea lor. Asteptam pana cand ei ve vor converti la ortodoxie.

    Apreciază

    • saccsiv said, on decembrie 30, 2011 at 7:57 pm

      daniel

      Cum adica respectam calea lor?

      Apreciază

    • Maria said, on decembrie 31, 2011 at 12:38 pm

      daniel
      Sa stii ca si dracul posteste si face „nevointa”,alearga ,nu doarme ,ca si ereticii ,dar ei lupta ca omul sa nu se mantuiasca si e invidios pt ca Dumnezeu da iertare omului oricate pacate ar face ,cu conditia sa se pocaiasca amarnic prin spovedanie si sa ia Sf Impartasanie .Deci conditia de baza pt a intra in imparatia lui Dumnezeu ,este Botezul in numele Sf Treimi (botezul ortodox ),spovedanie ,impartasanie ,rugaciuni la sfinti si la Maica Domnului (ceea ce la eretici n-ai sa vezi )si bineanteles fapte bune si milostenie (acestea fara cele dinainte n-au valoare ).Deci : „Calea lor”nu-i de respectat .

      Apreciază

  10. Dumitru Calin said, on decembrie 30, 2011 at 10:07 pm

    A venit timpul fratilor crestini sa ne UNIM cu totii de pretutindeni ,in special toate tarile ortodocse ,asa cum a spus/o arhim. grec Haralambie Vasilopulos ,un mare luptator si patriot care A demascat toate lucrarile diavolesti ale ECUMENISMULUI .

    Apreciază

  11. Olaru Elena said, on decembrie 31, 2011 at 12:16 am

    „niciun crestin nu se cuvine sa paraseasca pe martirii lui Hristos si sa se duca la pseudo-martiri adica la ai ereticilor; caci acestia sunt straini de Dumnezeu. Deci cei ce se vor duce la dansii sa fie anatema” – Canonul 34, [63; 225].

    Episcopul respectiv nu trebuie judecat sub nicio forma conform canonului acesta. Canonul spune clar complet si specifica corect.
    Episcopul negru, ars pe fata nu a parasit niciodata pe martirii lui Hristos. Ca sa se poata aplica acest canon trebuie sa se fi aflat in Ortodoxie in primul rand, apoi ratacirea.
    Deci orice om cu judecata dreapta isi da seama ca este o diferenta intre a fi in prezent la ORTODOXIE in timp ce pleci catre eretici si a fi in islam ducandu-te catre eretici. Este o mare mare diferenta iar canonul nu trateaza situatia de fata. El spune altceva!

    Apreciază

  12. daniel said, on decembrie 31, 2011 at 6:29 am

    Raspuns.
    Noi nu avem voie sa ii obligam.
    Ii indrumam duhovniceste (cand este prilejul) si ereticii au libertatea sa aleaga: cu ortodoxia sau fara ortodoxie.

    Apreciază

  13. alex said, on ianuarie 1, 2012 at 3:08 pm

    Tot pe doxologia:
    http://www.doxologia.ro/lumea-crestina/copiii-crestini-arestati-iran

    Dar nu se spune despre ce fel de ,, crestini” e vorba, dar daca cercetam site-ul sursa, avem indoieli.Si e scris de acelasi autor… Nu stiam ca pe doxologia posetaza asemenea articole.

    Apreciază

  14. alex said, on ianuarie 1, 2012 at 3:14 pm

    dar e plin portalul de asemenea articole…

    http://www.doxologia.ro/lumea-crestina

    Doamne miluieste-ne!

    Apreciază

  15. agerstress said, on ianuarie 2, 2012 at 11:59 am

    Raspunsul se poate afla in istoria celor 40 de mucenici, mai precis la cel de-al 40-lea care le-a intregit numarul dupa ce unul din cei 40 (cati au fost la inceput) a cazut din mucenicie. In felul acesta au ramas 40, lucru dovedit in mod minunat.
    O alta intrebare rezonabila ar fi: „De ce nu da lumea navala sa se converteasca la ortodoxie?” Pai, daca incercam sa privim din exterior, sa ne punem macar imaginar pe pozitia lor, a celor dinafara, vom vedea ceea ce vad si ei: faptele „ortodocsilor” inafara bisericii (ma refer aici la perimetrul oficial, ca spatiu material) dar chiar si in biserica (dezbinare, tradari, intrigi, abuz de putere, vanzare de suflete…; avorturi, violuri, crime) fapte de care noi putem face abstractie ca stim cui apartin, dar dinafara ne sunt asociate ca unui intreg. Cand imaginea din exterior arata cam asa, este inevitabil sa nu fim priviti cu suspiciune (cel putin…) de catre cei care ar trebui sa alerge cu bratele deschise catre ortodoxie. Daca ortodoxia nu a gasit resursele, si aparentele arata ca nu are puterea de a indrepta toate aceste lucruri care se intampla in zona ei de influenta (ca sa nu zic in interiorul ei), cei de dincolo de „gard” ne privesc cu mare indoiala, nu datorita credintei, ci datorita faptelor pe care le toleram sau chiar le facem.
    Degeaba afla ei dreapta credinta daca nu o pot identifica, cu ortodoxia deoarece sub numele acesta ei vad ceea ce vad (nici nu mai conteaza daca e doar o aparenta, e suficient pentru a starni indoiala).
    De aceea ar trebui ca inainte de a arata cu degetul erezia lor, sa „spalam rufele noastre” pentru ca ei sa vada in ortodoxie o alternativa.

    ___
    In textul de mai sus am folosit termenul „ortodox”, „ortodoxie”, „biserica”, cu semnificatia formala, sau de eticheta, asa cum il vede lumea.
    Evident, Ortodoxie inseamna mult mai mult, inseamna insasi dreapta-credinta, prin chiar definitia termenului (efectiv asta e traducerea „mot a mot”, cuvant cu cuvant adica).
    Biserica cea adevarata, cea vie, este „adunarea credinciosilor in numele Domnului, Iisus Hristos” nu este o simpla cladire de cult si nici „o institutie publica” asa cum o percep unii. Daca vor demola toate cladirile de cult sau daca le vor da alta destinatie, Biserica va ramane, chiar si sub cerul liber, chiar si in catacombe (fara aluzie la stilisti).

    Apreciază

  16. Toma said, on ianuarie 3, 2012 at 7:37 am

    Acest articol este cel care m-a chinuit cel mai mult din cate am citit. Acest articol este o tulburare foarte mare pentru un ortodox ca mine.
    Desi ar trebui sa ma bucur ca sunt ortodox ma mahnesc la ce am citit aici.

    Adica un ortodox care grohaie dar se spovedeste e mai bun ca unul care moare din dragoste pentru Hristos?

    Ceea ce faceti voi aici e gnosticism. E o chestie cumplita. La Dumnezeu se poate ajunge prin calea normala a ortodoxiei. Dar mucenicia sau eroismul sunt alte cai pe care DOAR Dumnezeu le judeca si nu voi.
    Dar voi spuneti ca doar cei ce inteleg ortodoxia. E gnosticism pentru ca pe prosti sau cei slabi de minte ii aruncati in iad cu judecata voastra si nu va e dat sa faceti asta. DOAR Dumnezeu face asta!!!

    Rugati-va si nu judecati asa ceva, ca sa nu fiti judecati cu aceeasi masura dupa moarte in cinstita Lui Fata.

    Apreciază

  17. Hyperion said, on ianuarie 4, 2012 at 2:34 pm

    Cred că problema nu stă atât în faptul că acel om l-a mărturisit pe Hristos aşa cum a ştiut el. Problema este că în acel articol de la Doxologia acel individ este numit EPISCOP, ceea ce este departe de adevăr. Faptul că acele secte neoprotestante îşi pun astfel de denumiri asta nu înseamnă că acei „episcopi” chiar sunt episcopi. În cazul lor este vorba pur şi simplu de o titulatură care din punctul de vedere al Bisericii Ortodoxe nu are relevanţă, fiind greşită. Acum problema se pune dacă respectivul sait prezintă un punct de vedere ortodox, ceea ce se pare că nu face. Cel mai probabil este vorba despre o manevră a politicii ecumeniste, un soi de re-educare a ortodocşilor din punct de vedere masono-ecumenist.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.