SACCSIV – blog ortodox

Traian Basescu spune ca Regele Mihai a fost mai vinovat decat Antonescu pentru pogromul impotriva evreilor

Posted in REGELE MIHAI, Romania, Traian Basescu by saccsiv on iunie 23, 2011

   Conform articolului Traian Băsescu: Regele Mihai a fost slugă la ruşi | VIDEO, în emisiunea „Evenimentul Zilei”, difuzată de B1 TV. Basescu a spus:

Mulţi spun că abdicarea a fost un mare act patriotic. Nu. A fost un act de trădare a intereselor naţionale din partea Regelui Mihai. Antonescu este vinovat în istorie pentru pogromul împotriva evreilor, pentru deportarea lor în Transnistria. Uităm că România avea atunci un şef de stat. Antonescu era prim-ministru. Unuia îi dăm averile, pe altul îl facem criminal de război. De ce? Doar pentru că unul a fost slugă la ruşi?

Potrivit articolului Casa Regală nu comentează atacul lui Băsescu, presedintele a facut afirmatiile de mai sus în contextul în care a menţionat de împlinirea a 70 de ani de la “hai să-i spunem de la celebra ‘Soldaţi români’, vă ordon treceţi Prutul”.

Comentariu saccsiv:

Nu mai dau in vant dupa Regele Mihai dar nici nu stiu ce mari alte variante avea, in afara de a abdica.

Interesant e ca Basescu nu spune ca nu ar fi fost un pogrom si nici ca Antonescu n-ar fi fost vinovat de el. Ci ca cel mai vinovat a fost Regele Mihai.

Cum a fost pana la urma cu evreii din Romania? Iata doua pareri:

SHIMON PERES: „in vremuri ale nazismului, Romania a ajutat la salvarea a 400.000 de evrei”

O ANALIZA a interviului dat „Evenimentului Zilei” de RABINUL-SEF Sorin Rosen. “Mareşalul Antonescu e un criminal. Nu poate fi reabilitat”

 

44 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on iunie 23, 2011 at 1:56 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. Ioan Pelasgul said, on iunie 23, 2011 at 2:23 pm

    Pai daca nu a fost pogrom atunci cum este vinovat Regele Mihai?
    Principele Radu Duda umbla cu cei de la Rotary

    Apreciază

  3. sol said, on iunie 23, 2011 at 2:31 pm

    La cat de des a trecut basescu pe la scoala in anii in care trebuia sa fie educat si n-a fost…. nici nu-i de mirare ca se crede mare specialist in istorie, asa cum se crede si in economie si in geografie… si in orice. de fapt boala lui Ceausescu, de grandomanie , se manifesta galopant la acest individ si e in pericol de finalitate.. evident, aceasta incapacitate de autoapreciere a fost declansata si intretinuta de populatia votanta ce l-a cocotat acolo sus in doua randuri si de sobolanii necrofagi din jurul lui ce-i canta si il incanta cu marete laude. pasii urmatori, de cocotare mai sus in constiinta neamului, au fost strict dependenti de distrugerea imaginii inaintasilor, adica a fostilor conducatori…. o sa mai auzim mizerii despre toti, ii va lua la rand.
    In conjunctura internationala din momentul acela, Mihai n-a avut niciun cuvant de spus, niciun gest independent sau decisiv de facut. vremurile s-au rostogolit mai repede decat el, peste el. si nici Antonescu , cu toata experienta varstei si puterea lui, n-a putut face mai mult. degeaba se rescrie istoria.

    Apreciază

    • parereamea said, on iunie 23, 2011 at 4:47 pm

      Chiar crezi ca l-a apucat brusc pe Base sa debiteze aberatii legat de istoria tarii? Chiar crezi ca isi permite o astfel de afirmatie grava in mod gratuit?
      De atatia ani de cand e prin politica nu l-am auzit pana acum sa faca referiri la regalitate in mod expres, nici pe departe negative, ba dimpotriva s-a inrudit cu cealalta aripa nelegitima a regalitatii, printul Paul. Iar acum tam-nesam il apuca aprecierile….Adica, ca sa vezi, nu sunt in aceeasi tabara…
      Iesirea la rampa cu astfel de afirmatii mie mi se pare ca se leaga perfect de ultimele evenimente din care enumar intr-o ordine aleatoare (nu am rabdare sa-mi salvez linkurile, spun ce-mi amintesc):
      – vizita recenta, de prin mai sau inceputul lui iunie, a printului Charles, taman in Transilvania, cand a fost primit si la Cotroceni, desigur, s-a intretinut cu Basescu si printre altele Charles a afirmat : „Transilvania e cel mai bun produs de EXPORT al Romaniei” (!!!!). Nu-mi aduc aminte de alta vizita similara a acestui Charles la noi (apropo, are o multime de pamant si conace cumparate prin toata romania)
      – inainte de asta, cu cateva saptamani parca, regele Mihai anunta ca: Casa Regala renunta la denumirea de Hohenzolern (sau cum o fi) si ca de acum se va numi doar Casa Regala Romana (sau cam asa ceva, oricum suna tare patriotic). Adica el si tot neamul lui de acum incolo renunta la radacinile lui din imperiul de unde vine si e brusc roman! Se pregateste mosu, nu?
      – toata tevatura cu ungurii din ultima vreme, incapand de la Tokes cu agitatia lui din parlamentul european si cu jocurile de glezna de pe la noi. Ritmul creste ametitor!
      – haosul cu noile regiuni.
      Nici unul din evenimente nu e aruncat in joc de aiurea, toate sunt bine sincronizate.
      Acum mi se pare ca ei sunt la stadiul de „impartire a cartilor”. Tatoneaza rabdarea poporului si reactiile, si-si pregatesc „mainile”. Cand or incepe sa dea cartile pe fata, sa ne fereasca Sfantul ! Sa dea Dumnezeu pana atunci sa-si prinda cat mai multi dintre „ei” degetele in ceva.
      Regele Mihai (mai bine zis cine e in spatele lui) vrea si el o bucata de mosie de pe aici (poate sudul), Transilvania mai manoasa si aristocrata e pe placul vesticilor (ca baga la inaintare ungurii, nu are relevanta), iar moldovenii … cred ca vor sa-i bage pe toti intr-o oala cu cei de dupa prut (prea mult mi se pare ca stau in expectativa lucrurile in rep. Moldova, nu se hotarasc daca sa treaca spre ue sau spre urss) si sa iasa un tampon numai bun in fata rusilor. Sper totusi ca aberez !

      Apreciază

      • parereamea said, on iunie 23, 2011 at 5:08 pm

        + vizita si primirea la presedintie cu mari onoruri a Cavalerilor de Malta
        + Bildenbergul care a fost recent
        +…..

        Apreciază

      • sol said, on iunie 23, 2011 at 5:48 pm

        da, eu chiar il cred pe basescu capabil sa debiteze ineptii( ceea ce a facut de atatea ori cu multa convingere).. despre orice. omul n-are pic de cultura, a trecut ( daca a trecut ) prin scoala degeaba, s-a lipit doar de scoala vietii care i s-a potrivit ca o manusa si in care si-a dat adevarate doctorate, validate de cei multi si prosti, cand a tot fost ales si reales prin diverse fotolii si functii. ceea ce-mi spui tu mie acum despre regele Mihai am citit si rascitit de cand ma stiu: de ex in romanul Scrinul Negru al lui Calinescu unde se povestea cu mare talent cum planuia protipendada de alta data sa-si smulga averile expropriate din mainile poporului fals-reprezentat de comunisti; de ex pe vremea lui iliescu cand din nou se facuse psihoza cu intoarcerea regelui,… parca i s-a refuzat si intrarea in Romania la un moment dat….
        daca ma intrebi, intre cei doi, regele Mihai si basescu, cine e patriot si cine capabil sa-si vanda tara pe doi lei cincizeci, raspunsul e clar, n-as sovai o secunda, fara sa am vreo preferinta anume pentru monarhie. si iar imi amintesc despre incendiul flotei de la Anvers si cine a fost declarat vinovat pentru asta si cum a fost scos basma curata…. ( si in ce scop ).
        mie mi se pare ca lucrurile mai degraba se leaga cu declaratiile recente debitate de acelasi base in legatura cu fostii presendinti postdecembristi care se incadreaza in acelasi calendar manipulator.

        Apreciază

      • sol said, on iunie 23, 2011 at 6:06 pm

        erata
        de la Rouen scuze,… uite aici „Incendiu de proporţii şi obstrucţionarea justiţiei”
        http://ro.wikipedia.org/wiki/Traian_B%C4%83sescu
        (daca ma lasa saccsiv sa-ti arat )

        Apreciază

      • tataia said, on iunie 23, 2011 at 7:04 pm

        @ sol Ba chiar din contra ca tocmai monarhia este forma de guvernare agreata de Dumnezeu, nu demonocratia.

        Apreciază

      • agerstress said, on iunie 23, 2011 at 7:34 pm

        @Tataia,
        Asa o fi… dar care monarhie???

        Apreciază

      • Vasile said, on iunie 25, 2011 at 6:17 am

        Pentru mine este evident ca abereaza . Nu inteleg cum exista oameni care cred asemenea porcarii.

        Apreciază

  4. Mos Ioan said, on iunie 23, 2011 at 2:39 pm

    Ce progrom împotriva evreilor ? Care progrom ? Am impresia ca visez…….

    Iata un fragment din romanul Ieromonahului Savatie Bastovoi, „Audienta la un demon mut”, roman foarte semnificativ pentru vremurile pe care le traim…….. si, apoi, aflam si, cine ne sunt stapânii………….

    „Tabu-ul antisemitismului este în directa legatura cu procesul de la Nûrnberg si cu sutele de miliarde de dolari pe care Germania le plateste, începând cu anul 1948, statului Israel, ca despagubiri de razboi. În 2002, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului 31/2002, România, care a iesit nevinovata din procesul de la Nûrnberg, si-a recunoscut singura vina de a fi exterminat evrei în timpul celui de al Doilea Razboi Mondial si a fost amendata cu douazeci de miliarde de euro. Se pare ca evreii sunt singurii care au avut ideea sa-si vânda mortii. Si sa-i vânda foarte scump. Plata catre statul Israel se face pe cap de mort si orice discutie despre cifra batuta în cuie a holocaustului costa sume enorme de bani. Iata de ce referirile contradictorii la evrei, fie de ordin politic, fie religios, trebuie sa dispara”.

    Stau si ma întreb daca, nu cumva, zecile de miliarde împrumutate de tradatorii din Guvernul României de la Fondul Monetar International, au fost împartite între „ei”, adica între „ai nostri” criminali conducatori si cei care l-au rastignit pe DOMNUL ???….
    Nimic nu este exclus………

    Cititi romanul Parintelui Savatie, mentionat mai sus, si veti afla multe, foarte multe lucruri interesante, lucruri care ne vor ajuta sa privim si sa traim viata altfel !…..
    Cititi, de asemenea, „Diavolul este politic corect” , tot al Parintelui Savatie.
    Fabuloase, amândoua romanele !

    Apreciază

  5. Ioan C. said, on iunie 23, 2011 at 3:16 pm

    Fratilor, de pogromul de la Iasi nu e vinovat Mihai, ca Antonescu era ” conducatorul statului”, pacat insa ca in loc sa discutam problemele actuale ale tarii, coruptia, saracia, avortul si nerespectarea legii, Basescu ne abureste cu te miri ce probleme in fiecare zi: reorganizarea Romaniei, atacul la rege, oare maine ce problema o sa inventeze?

    Apreciază

  6. MIhaela said, on iunie 23, 2011 at 3:17 pm

    Cineva spunea ca , in istoria statelor europene din ultimii 1500 ani, nu se mai cunoaste un caz in care un rege sa-si predea inamicului propriul comandant al armatei; nu se mai cunoaste un caz in care un rege sa ordone propriei armate sa depuna armele inainte ca inamicul sa i-o ceara.
    Regele mihai a facut urmatoarele crime:
    1. Si-a tradat natiunea , capituland neconditionat
    2.a anulat juridic suveranitatea statului roman, predandu-si comandantul armatei dusmanului
    3. a jertfit 230000 tineri in uniforma militara fiarei bolsevice,cand, pe 19 aug 1944,”regele ” cere armatei bolsevice sa declanseze o ofensiva puternica IMPOTRIVA TRUPELOR ROMANE
    4. PE 23 AUG 1944 , „REGELE ” CERE ARMATEI ROMANE SA INCETEZE LUPTA CONTRA RUSILOR,DEOARECE ROMANIA A ACCEPTAT ARMISTITIUL. MINCIUNA URIASA!,CARE A DUS LA JAFURI SI OMORURI PE TOT TERITORIUL TARII., CARE NE-A ARUNCAT IN COMUNISM PENTRU 50 ANI.DE FAPT ,SE CAPITULA NECONDITIONAT
    Dupa 23 august 1944, mihai cere rusilor armistitiul. Rusii au tergiversat pana la 12 sept 1944, rastimp in care populatia ,avand incredere in „suveranul ” sau, a colaborat , a depus armele,iar rusii luau prizonieri (aproximativ 150000),pe care- i expediau in Siberia;rusii mai luau cirezi imense de vite, turme de oi, si ocupau punctele strategice din teren. Iar Romanii nu stiau nimic, aveau incredere in rege!
    Pe 12 sept , delegatilor romani li s-a pus in fata la semnat un text, o declaratie de capitulare neconditionata.Actul din 12 sept 1944 ESTE ACTUL DE TRANSFORMARE A UNUI STAT INSATELITUL ALTUI STAT; EL CONSFINTESTE SUBORDONAREA ECONOMICA,POLITICA SI CULTURALA A ROMANIEI FATA DE URSS PE O PERIOADA NEDETERMINATA.INSTANTA SUPREMA DE LA BUCURESTI DEVINE COMANDAMENTUL SOVIETIC;ACESTA SUPERVIZEAZA APARITIA, MODIFICAREA GUVERNELOR.
    ADEVARAT HOLOCAUST!
    Trei ani mai tarziu, mihaita abdica si pleaca in Elvetia. 41 ani nu a fost interesat de „natiunea sa”. Marele maestru al Lojii din Paris il informeaza in dec 1989 ca a inceput in Romania „revolutia”.
    Acesta este „maria sa”, regele mihai!

    Apreciază

  7. multcredinciosul said, on iunie 23, 2011 at 4:51 pm

    Draga saccsiv,
    Daca ai fi citit un articol de al meu aparut in revista Lumea (prin primavara lui 2006 sau 2007, dupa scamatoria inmanarii unui premiu de mucava unui politician de mucava, Adrian Nastase, de catre cel care ar fi trebuit sa fie regele Mihai I), ai fi aflat ca mai mare monarhist ca mine nu ai fi intalnit. In virtutea sentimentelor si orientarilor mele monarhiste, acordam oarece atentie si lui Mihai I, sub rezerva celor ce stiam despre „domnia” lui si continuam sa aflu. Scamatoria de care spuneam mai sus, a fost bomboana de pe coliva. Rabufnirea mea din acel articol a fost reactia absolut fireasca la completarea „dosarului” Mihai I.
    Unuia ca mine ii este imposibil sa fie sau sa devina „adept” al lui Basescu, dar aici si despre asta, are dreptate! Cu exceptia inchipuitului progrom anti-evreiesc, o gogorita cu care ucigasii Lui Dumnezeu fac bani si traiesc bine de peste saizeci de ani! Bine spunea cineva mai sus ca evreii, in nemernicia lor, sunt singurii din Istorie care isi vand si mortii! Asa sa-i ajute Dumnezeu!
    Altfel, s-auzim numai de bine!

    Apreciază

  8. Student said, on iunie 23, 2011 at 5:57 pm

    O mica victorie
    http://www.realitatea.net/cardul-de-sanatate-s-a-blocat_846891.html
    Doamne ajuta!

    Apreciază

  9. Marchis said, on iunie 23, 2011 at 6:25 pm

    ce parere aveti despre asta:
    Anonim spunea…

    Nu revolutia este solutia. Asteptati pana in decembrie. am sa scriu mai mult incpand cu decembrie. Nu fiti fara speranta romani!!! 150 de romani plecati in afara tarii pregatesc in anonimat ceva spectaculos. Vom avea nevoie de sustinere din partea poporului ROMAN!!!Absolut toate televiziunile va pun in situatia dezbinarii, iar in decembrie ne asteptam la rafale de ,,gloante” din partea lor. Suntem anonimi, o societate anomima fondata acum 2 ani. Suntem siguri ca vom schimba fata Romaniei, chiar si cu pretul vietii noastre. SPUNETI NU INDIFERENTEI, SPUNETI NU VIOLENTEI, SPUNETI DA INTELIGENTEI ROMANULUI!!! LUCIAN

    Apreciază

  10. Alexandru said, on iunie 23, 2011 at 7:30 pm

    Stiti , ca exista o vorba :
    „Dupa razboi multi eroi se arata.”

    Apreciază

  11. adrian said, on iunie 23, 2011 at 7:37 pm

    neamurile regelui mihai sunt regina elsabeta varisoara care la randu ei este var cu bush iar bush este var de gradu 11 cu obama

    Apreciază

  12. danutza said, on iunie 23, 2011 at 8:10 pm

    eu cred ca mihai intr-adevar a tradat neamul si tara sa. a plecat cu un tren plin de tablouri si lucruri de valoare, a intors armele impotriva nemtilor ,desi antonescu negocia in secret cu aliatii acest lucru, dar cu recuperarea bucovinei si basarabiei, l-a tradat pe antonescu si a intors spatele poporului nepasandu-i de el in regimul comunist.
    toate astea le stiu de la bunicul meu care a fost colonel cu rang de general,comandant de garnizoana la vanatori de munte, profesor la academia militara si cavaler Mihai Viteazu si care avea legaturi personale si cu regalitatea si cu maresalul antonescu.

    Apreciază

    • natalia said, on iunie 24, 2011 at 3:37 pm

      Bunicul tau sigur spune adevarul…insa problema este urmatoarea de ce a tradat daca avea alternative?Lucra pt oculta sau a fost prost sfatuit?….

      Apreciază

  13. Placinta Vlad said, on iunie 23, 2011 at 8:36 pm

    Stimate domnule sacciv ai spus ca ma sprijini si pe mine sa ma promovez in lumea ortodoxa .ma stradui din rasputeri si mai mult singur ca om sa ma promovez dar nu reusesc .am facut si o conferinta si am sa mai fac.Prima a fost cu maica ecaterina fermo iar urmatoarea speram cu parintele savatie bastovoi.Ei sunt interzisi in botosani si fac totul pe pielea mea. http://botosaneanulortodox.blogspot.com/

    Apreciază

  14. Romeo2110 said, on iunie 24, 2011 at 4:30 am

    Maniu, Mihalache si Bratianu doreau in aug 44 un armistitiu cu rusii.
    Regele a dat capitulat neconditionat fara a s pune de acord cu acestia; lovitura de stat a fost data de gruparea masonica a ofiterilor de la palat (mosteniti de la Carol al II lea), care au executat neconditionat ordinele ocultei, fara sa tina seama de interesele poporului roman.

    Sentinta lui Basescu pe fond este adevarata. Numai argumentarea e gresita.

    Apreciază

  15. emilian said, on iunie 24, 2011 at 5:11 am

    S-a gasit un incult ca base sa-si dea cu parerea despre un rege. Regele Mihai este un simbol, el este ultimul sef de stat legitim al Romaniei. A fost rege in perioada regentei (fiind copil) cand Romania era intreaga cu Basarabia, nordul Bucovinei si tinutul herta, cadrilaterul. El este deja in istorie. E amintirea a ceea ce am fost candva si macar pentru acest lucru nu ne putem trage de bracinari cu dumnealui. Tocmai pentru ca e un simbol al statului pentru care stramosii celor mai multi din noi au luptat si murit pe front este atacat. El s-a nascut si va muri rege pentru ca asa a vrut Dumnezeu si un alcoolic ce a ajuns la puterea bazandu-se pe incultura si lipsa de credinta a majoritatii, nu are calitatea de a-si da cu parerea despre un uns al lui Dumnezeu.

    Apreciază

  16. MIhaela said, on iunie 24, 2011 at 6:53 am

    emilian,
    Sa nu cadem in sentimentalisme si si sa nu fim subjugati de simboluri cand este vorba de ADEVARUL ISTORIC.Aici nu mai suntem partinici, nici sentimentali, ci doar ROMANI, si vrem sa cunoastem faptele asa cum s-au petrecut!
    Eu nu mai suport nici un politician , dar apreciez faptul ca s-a lansat aceasta dezbatere in spatiul public. Daca am fi asteptat dupa „academicieni”…

    Apreciază

    • emilian said, on iunie 24, 2011 at 7:43 am

      mihaela, nu vad nici o urma de sentimentalism in ceea ce am scris. Domnii (asa se chemau conducatorii si inseamna imparat conform lui Iorga)si regii sunt unsii lui Dumnezeu, se facea o slujba speciala. diferenta dintre un presedinte si un rege sau domnitor asta o da. acum ca au existat in istorie si regi sau domnitori ticalosi e o alta poveste. oricat de ticalos a fost un rege sau un domnitor nu se compara cu ticalosia unuia care e numit pe mandat fix.
      Stramosii mei au luptat pe front in Armata Regala a Romaniei si eu nu-mi injur stramosii.

      Apreciază

  17. MIhaela said, on iunie 24, 2011 at 8:07 am

    emilian,
    Ticalosia ramane ticalosie, si este prezenta si la „unsii ” Domnului, pentru ca omul este om.
    Se facea o slujba speciala … si ce?Nu s-a mai facut afacerea „Skoda”?Nu s-au mai atribuit caile ferate unor „minoritari „, care ne-au supt banii , ca la Bechtel?
    Nu sub „tutela ” monarhilor s-au facut si desfacut zeci de intrigi, a existat imoralitate, a existat elena wolf lupescu si toata elita urecheatilor?

    Apreciază

  18. dante said, on iunie 24, 2011 at 10:14 am

    Mihaela si Danutza, aveti perfecta dreptate. Din punctul meu de vedere si regele Mihai si-a tradat tara si poporul in 1944, ceea ce mi se pare extraordinar este ca …hotul striga hotul, adica Basescu il face tradator pe rege. Nu stiu, dar altcineva, cu coloana vertebrala si demnitate ar fi trebuit sa faca o asemenea declaratie, care dupa parearea mea este corecta.
    Probabil ca Basescu pregateste o alta mutare, altfel nu iesea la rampa cu asa ceva… hodoronc tronc.
    Acest individ este atit de paradoxal in fapte si declaratii, incit iti este foarte greu sa-l intelegi, pe de o parte, cu vehementa si constanta nu recunoaste Kosovo, iar pe de alta parte pregateste si destramarea ruperea Romaniei. Probabil ca cei care-l conduc stiu cel mai bine ce rol are de jucat.
    Fratilor, decit rugaciunea este singura noastra arma ADEVARATA, cea care ne mai paote salva pe noi ca neam si popor.

    Dumnezeu sa ne ajute!!

    Apreciază

    • parereamea said, on iunie 24, 2011 at 12:24 pm

      Iertare, dar nu pot sa ma abtin…Vad pe prea multi facand o greseala care merita corectata.
      Conform gramaticii române:
      – „decât” se foloseşte in afirmaţii negative. Exemplu: „Nu vreau decât…un măr.”
      – „doar” se se foloseşte in afirmaţii pozitive: Exemplu: „Vreau doar…un măr.”

      Corect: „Fratilor, doar rugaciunea…”

      Apreciază

  19. MIhaela said, on iunie 24, 2011 at 10:40 am

    Dante,
    Ai pus punctul pe”i”.Intr-adevar, NU Basescu ar fi trebuit sa abordeze aceasta problema. Din pacate,istoricii ” nostri nu mai exista, iar documentele adevarate sunt ingropate pe undeva.
    Caricaturi ca zoe petre, cioroianu, sunt paiate pentru decor.

    Apreciază

  20. dante said, on iunie 24, 2011 at 11:42 am

    Exact, despre asta era vorba, restul sint demagogie, cu mai mult sau mai putin interes.

    Apreciază

  21. Cantemir said, on iunie 24, 2011 at 1:19 pm

    Abdicarea regelui are tipicul iesirii din istorie a lui Carl Severing si instaurarea dictaturii in Germania:
    http://camarasdelumini.wordpress.com/2011/06/24/onoarea-la-romani/

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.