SACCSIV – blog ortodox

S-a micsorat intervalul zilei? Voi ce simtiti?

Posted in APOCALIPSA by saccsiv on mai 14, 2011

Eu asa consider. Si i-am mai intrebat si pe altii si multi simt la fel. Nu toti insa. N-am abordat subiectul pana acum caci tot de la o vreme s-au bagat in seama tot soiul de autori new age care „explicau stiintific” ca ziua s-a scurtat, dar veneau cu argumentele lor ratacite. Asa ca preferam sa accept la eventual ca doar mi se pare …

Iata insa ce spune ucenicul cuviosului Paisie Aghioritul, Ieromonahul Isaac in Video – EXCEPTIONAL INTERVIU cu Ieromonahul Isaac, UCENICUL CUVIOSULUI PAISIE AGHIORITUL: „Daca luam buletin sau pasaport sau orice altceva are legătură cu pecetluirea, s-a terminat. Imparatia lui Dumnezeu nu o mai vedem …”:

„… dar Dumnezeu nu ne va lăsa, ne va ajuta. Va micşora zilele, va micşora intervalul zilei.”

Parintele nu vorbeste de un oarece viitor indepartat …

Voi ce parere aveti?

97 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on mai 14, 2011 at 5:57 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. Doktoru said, on mai 14, 2011 at 6:19 pm

    Eu cred ca aproximativ de un an,poate putin mai mult,nu stiu sigur, am inceput a simti ca trece timpul mai repede ,nu ca s ar fi scurtat ziua ci pur si simplu am observat ca nici nu stiu cand trec orele, zilele,lunile ,la ani inca n am ajuns.Am intrebat si pe altii, dar nu foarte multa lume, si intr un fel unii au zis ca ,parca, le ar trece si lor timpul ceva mai repede, dar nu foarte convinsi de cele ce spuneau …am intrebat pe unii in special care stiu ca muncesc destul de mult,oameni cu firme,care cel putin trag pt ei dar nu toti au spus ca au observat ceva,de fapt le am surprins o privire uimita o secunda cand i am intrebat acest lucru.Parerea mea ca nu toti simt la fel ,de ce nu stiu, dar in cazul meu timpul parca zboara de un an ,poate doi.O fi poate timpul de pe urma ca in profetia Sfantului Metodie.

    Apreciază

    • razvan said, on mai 14, 2011 at 9:54 pm

      poate fi un lucru bun 🙂
      ne apropiem mai repede de viata vesnica
      sa fim fericiti si sa ne pregatim pentru asta

      Apreciază

  3. colaps said, on mai 14, 2011 at 6:31 pm

    Şi mie mi s-a părut uneori că parcă timpul trece mai uşor însă nu am dat mare atenţie şi nici nu am găsit o explicaţie pentru asta. Mai degrabă am crezut că e o simplă închipuire de a mea.

    Ăsta e totuşi un lucru care are o oarecare subtilitate şi tocmai de aceea poate fi greu de sesizat.

    Apreciază

  4. STOP RFID 666 said, on mai 14, 2011 at 6:33 pm

    S-a micsorat durata zilei foarte mult. Eu simt pe pielea mea acest lucru. Chiar si mama imi spune ca aci e dimineata aci e seara. Exista o profetie a unui parinte care spune ca in vremurile din urma anul va fi ca luna, luna ca saptamana, saptamana ca ziua, ziua ca ora si ora ca minutul. Dumnezeu vede durerile celor alesi si vrea sa le scurteze suferintele. Soarele se misca mai repede pentru noi cei pacatosi. Cred ca in fiecare zi Dumnezeu mai micsoreaza cu cateva secunde ziua pentru ca in perioada antihristului timpul sa se scurteze dramatic. Pai daca nu s-ar scurta zilele am murii de foame prin munti si vagauni. Vom mai primii si ajutor de la Dumnezeu dar fara post si rugaciuni nu vom intra in Imparatia Cerurilor. Si inca ceva. Nu vedeti ca astia urgenteaza totul. II sileste tatal minciunii pentru ca vede saracul ca nu mai are timp. Nu vedeti ce spun toti politicienii? Mai repede, mai repede din ce in ce mai repede. Intruniri peste intruniri pentru a mai face cate un rau. Au devenit neastamparati ca dracii si poate chiar mai rau. Nu ati vazut ca si fmi-ul se cutremura ca in Romania sunt altii care-i depasesc pe ei?

    Apreciază

    • studentperole said, on mai 15, 2011 at 5:32 am

      timpul meu are nitro atunci…am mai avut discutia asta cu inca 2 prieteni f buni, si exact cu aceleasi cuvinte le-am descris: saptamana parca trece ca ziua. Azi e Duminica, maine ne trezim ca iar e Sambata…Duminica…fara sa iti dai seama ce ai facut in restul zilelor…

      Imi aduc aminte de lunile ianuarie-februarie de parca ar fi ieri, ma uit in coltul jos de la monitor si vad la cifra lunii 5 cand a trecut martie?? cand a fost aprilie? probabil si din cauza ca in locul in care sunt eu practic, n-am avut parte deloc de sarbatori, nici de pasti nici de 1 martie nici 8 martie…

      Apreciază

  5. BLOG CREȘTIN ORTODOX said, on mai 14, 2011 at 6:40 pm

    …da…
    …timpul trece mai repede….asta vede oricine…

    Apreciază

  6. WORLDLINES - June 28, 2009 said, on mai 14, 2011 at 6:40 pm

    […] View full article on Saccsiv’s Weblog […]

    Apreciază

  7. Marchis said, on mai 14, 2011 at 6:45 pm

    De 2 ani imi tot pun si eu aceasta intrebare:cu adevarat timpul se scurge mai repede?daca e un rod al imaginatiei mele…nu stiu, insa un lucru il stiu sigur.Ne trezim mult mai obositi.Societatea merge mult mai repede,cu un efect accelerat dezastruos si poate asta ne face sa fim simpli robi ai societati si totusi ne aflam in mila Lui Dumnezeu

    Apreciază

  8. TheSpiritOfCaptain said, on mai 14, 2011 at 6:57 pm

    Asa este,simt ca nu mai am timp sa fac nimic…..

    Apreciază

  9. daniela said, on mai 14, 2011 at 7:00 pm

    pt mine timpul nu trece repede ci incredibil de repede. nu imi ajunge ziua sa fac cate imi propun sa fac, cateodata spun ca poate din cauza faptului ca stau cu copilasii mereu, dar nu cred ca e asa. si inainte sa am copii la fel de repede trecea timpul. imediat trece si anul asta si parca nimic din ce imi propun nu realizez. as vrea sa am timp mai mult pt copii, as vrea sa fac mai multe pt casa, si sa fac mai multe pt suflet dar se pare ca mereu sufletul ramane pe ultimul loc. cel mai mult conteaza sufletul, dar cu greu imi amintesc ca viata asta e trecatoare si cea de dincolo e vesnica, cum ne asternem asa vom avea si dincolo.
    Doamne ajuta!

    Apreciază

  10. vantelegar said, on mai 14, 2011 at 7:02 pm

    de mai multi ani am observat acest lucru.pana sa vina peste noi aceasta criza indusa dadeam vina pe munca mea care-mi ocupa timpul de dimineata pana seara dar de o perioada buna lucrarile nu mai sunt multe deloc,stau uneori de ma plictisesc dar timpul trece la fel de repede.
    circula pe internet explicatii,cum spune fratele saccsiv,printre care e una numita REZONANTA SHUMANN,cu pareri pro si contra.
    numai Dumnezeu stie ce se intampa cu adevarat.

    Apreciază

    • bleedgreen said, on mai 15, 2011 at 6:14 am

      Radiatia electromagnetica se invarte de 7,83 ori in jurul pamantului pe secunda. Cand auziti ca frecventa a ajuns la 12 hz, ca are vreo legatura cu timpul, e manipulare new age veche.

      Apreciază

  11. FLAV said, on mai 14, 2011 at 7:32 pm

    Azi,am vizionat documentarul:¨Demascarea industriei muzicale¨ si mi-am dat seama ca nu-mi folosesc bine timpul de care dispun;prea multe probleme si griji trecatoare ma fac sa uit de iubirea nemarginita a lui Dumnezeu pentru noi.
    Astfel m-am hotarat sa acord mai multa importanta vietii spirituale.

    Apreciază

  12. FLAV said, on mai 14, 2011 at 7:38 pm

    Azi,am vizionat documentarul:¨Demascarea industriei muzicale¨ si mi-am dat seama ca nu-mi folosesc bine timpul de care dispun;prea multe probleme si griji trecatoare ma fac sa uit de iubirea nemarginita a lui Dumnezeu.
    Astfel m-am hotarat sa acord mai multa importanta vietii spirituale.

    Apreciază

  13. dante said, on mai 14, 2011 at 7:42 pm

    Intr-adevar, aceasta senzatie o simt de citiva ani, dar am dat-o in seama diferetei de perceptie a virstei. Cind eram copil, anii treceau foarte greu, acuma e teribil de rapid totul, acuma e Craciunul…acuma e Pastele.
    Stind de vorba si cu alti oameni, am inteles ca perceptia lor este asemanatoare cu a mea.
    Cred ca termenul de „timp” este relativ pentru noi oamenii, si ne este dictat de catre Dumnezeu, iar viata pe care o ducem aici pe pamint este la fel de efemera ca si timpul pe care-l resimtim noi ca paminteni.
    Dincolo este vesnicia, care pentru unii va fi iadul, iar pentru altii va fi raiul…

    Domane ajuta!

    Apreciază

  14. infiniteladder said, on mai 14, 2011 at 7:51 pm

    Melodia Estonie la Eurovision, Rockefeller Street http://www.youtube.com/watch?v=kXFGFCRV3z0

    Apreciază

  15. Mihnea said, on mai 14, 2011 at 7:53 pm

    Hristos a Inviat!

    De mai bine de 3 sau 4 ani de zile simt cum trece tot mai repede; in ultimii doi ani insa din ce in ce mai repede

    la fel si cei mai mari ca mine, prietenii mei, nu cred ca stiu pe cineva care sa se planga ca ar avea prea mult timp

    DOAMNE AjUTA!

    nb: eu as vrea sa ma abonezx

    Apreciază

  16. Ostrov said, on mai 14, 2011 at 8:02 pm

    minutul 1:10

    Parintele Filoteu spune ca pentru un bolnav suferind ziua are tot 24 de ore nu 16 cat zic adeptii ideii ca frecventa de rezonanta a Pamantului s-a marit.

    Apreciază

  17. codin said, on mai 14, 2011 at 8:05 pm

    Din 2001 am bagat de seama clar iar de atunci am fost foarte atent. Am si facut anumite masuratori si se confirma. Perceptia timpului e eronata, iar argumentul ca „tot 60 min. are ora si 7 zile saptamana” nu are valabilitate vis a vis de scurtarea vremii.Timpul este o forma energetica foarte subtila insa extrem de puternica, are legi dupa care functioneaza si in imensitatea lui devine aproape insesizabil pentru noi, care am fost o viata spalati pe creier ca se comporta liniar. Cea mai buna lamurire este asta:
    Daca umplem o chiuveta cu apa si punem cateva aschii de lemn in ea apoi scoatem dopul apa se va scurge antrenand aschiile incet, iar cand nivelul e aproape de gura de scurgere viteza se va mari uluitor facand ca si viteza lemnisoarelor sa creasca. Daca alea ar fi planetele iar pe ele un milion ce ceasuri normal ca tot 60 de minute ar avea ora doar ca deplasarea prin timp e mult mai rapida, „compresand” absolut tot, materie, evenimente etc…Ne deplasam cu intreg sistemul solar printro clepsidra invizibila si suntem pe cale sa trecem, cu greu, in partea cealalta. E un joc pentru cei care inteleg „mersul vremurilor”, pentru restul e tragedie.

    Apreciază

  18. Iones said, on mai 14, 2011 at 8:07 pm

    Eu cred ca e vorba de haosul din noi.
    Incercam sa facem miai multe lucruri deoadata, avem mintea imprastiata si de aceea ni se pare ca timpul trece repede.
    In timpurile noastre suntem prea imprastiati in lucruri care nu sunt neaparat esentiale.
    Vrem sa facem mai multe lucruri deodata, si ne epuizam pterile fara sa ne dam seama si fara sa realizam de fapt ceea ce ne-am propus. Si la sfarsitul zilei observam ca a trecut timpul fara sa realizam nimic

    Parintele Paisie Aghioritul spunea crestinilor sa isi simplifice:

    “Cu cat oamenii se indeparteaza mai mult de viata cea simpla, fireasca si inainteaza spre lux, cu atat creste si nelinistea din ei. Si cu cat se indeparteaza mai mult de Dumnezeu, este firesc sa nu afle nicaieri odihna. De aceea umbla nelinistiti chiar si imprejurul lumii – precum cureaua masinii imprejurul rotii nebune[1] – pentru ca in toata planeta noastra nu incape multa lor liniste. Din traiul cel bun lumesc, din fericirea lumeasca iese stresul lumesc. Educatia exterioara cu stres duce in fiecare zi sute de oameni (chiar si copii mici) la psihanalize si la psihiatri si construieste mereu spitale de boli psihice si instruieste psihiatri, dintre care multi nici in Dumnezeu nu cred, nici existenta sufletului nu o primesc. Prin urmare, cum este cu putinta ca acesti oameni sa ajute suflete, cand ei insisi sunt plini de neliniste? Cum este cu putinta ca omul sa mangaie cu adevarat, daca nu crede in Dumnezeu si in viata cea adevarata, cea de dupa moarte, cea vesnica? Cand omul prinde sensul cel mai adanc al vietii celei adevarate, i se indeparteaza toata nelinistea si-i vine mangaierea dumnezeiasca, si astfel se vindeca. Daca ar fi mers cineva la spitalul sau cabinetul de boli psihice si le-ar fi citit bolnavilor pe Avva Isaac, s-ar fi facut bine toti cei ce ar fi crezut in Dumnezeu, pentru ca ar fi cunoscut sensul cel mai adanc al vietii.

    Oamenii incearca sa se linisteasca cu calmante sau cu teorii yoga, si nu vor adevarata liniste, care vine atunci cand se smereste omul si care aduce mangaierea dumnezeiasca inlauntrul lor. Si turistii care vin din tari straine si umbla pe drumuri, prin soare, caldura, praf, prin atata zapuseala, gandeste-te cat sufera! Ce sila, ce apasare sufleteasca au, de ajung sa socoata destindere aceasta chinuiala exterioara! Cat sunt de izgoniti de ei insisi, de ajung sa socoata aceasta chinuiala drept odihna!

    Apreciază

  19. Iones said, on mai 14, 2011 at 8:32 pm

    Insa pe langa asta – cu toate ca ziua are tot 24 ore – e posibil ca din cauza decaderii care exista in lume, perceptia despre timp sa se fi schimbat la nivel mental !

    Vremurile noastre care sunt destul de tulburi nu afecteaza doar pe cei nelegiuiti si afecteaza chiar si dintre cei mai sporiti monahi. Sunt monahi care marturisesc ca acum foarte greu isi gasesc linistea la rugaciune fata de rugaciunea care o faceau cu zeci de ani in urma..

    Apreciază

  20. MARESALUL said, on mai 14, 2011 at 8:37 pm

    Buna abordare.Eu de mult am simtit asta si simt.Zilele trec zburand.Timpul pare sa fie mai scurt.Dar si vremea este alta.Imi amintesc copilaria mea sa zicem cu 25 de ani in urma sau mai mult vara era vara-iarna -iarna primavara -primavara, toamna- toamna.
    Imi amintesc ploiile de vara cu bulbuci si la oprirea lor un soare arzator.Mirosul acestor ploi si atmosfera proaspata.Eu cred ca timpul este ca o mica biluta care se invarte cazand pe o panta si se face din ce in ce mai mare si normal ca ziteza ii creste.Parca si biblia vorbeste despre asta.De timpuriile din urma.

    Apreciază

    • codin said, on mai 14, 2011 at 8:49 pm

      Da, exact asta inseamna „…si se vor scurta zilele acelea”…e „compresia” energiei numita timp. Pai mai tineti minte…asa, acum vreo 25 de ani sambata mai trecea cum trecea dar duminica era lunga cat un film rusesc, mai mergeam de dimineata la padure, ne relaxam, ne reintorceam acasa pe lumina inca, sleiti, si inca mai ramanea timp de facut o gramada de lucruri, si mai jucam si o miuta daca ne strangeam destui, dar de regula ne strangeam ca aveam timp sa asteptam sa se stranga toti.

      Apreciază

  21. crsitynel said, on mai 14, 2011 at 8:47 pm

    LA OTV E SATANISTUL DE PAVEL CORUT ASTA IAR VB NUMAI AIURELI DIN PACATE SUNT SI PROSTI CARE IL CRED

    Apreciază

  22. crsitynel said, on mai 14, 2011 at 8:50 pm

    TRECE TIMPUL SI MAI ALES ANII.IAR IN LUMEA ACEASTA NU MAI VAD BUCURIE PE CHIPUL OMULUI NU MAI VAD UN PIC DE DRAGOSTE DE FERICIRE.SE VEDE CA E O SCHIMBARE PANA MAI IERI TOATA LUMEA SE IMPRMUTA DE LA BANCI SI ASCULTAU MANELE PANA DIMINEATA DAR ACUM PAUZA DE TOT.

    Apreciază

  23. DiDi said, on mai 14, 2011 at 8:59 pm

    Asa e . Timpul pare ca se scurteaza pe zi ce trece !
    Dar am o nelamurire ! Acum 2 ani am fost la o manastire unde am stat o saptamana. Fara telefon , internet , absolut nimic , nici o legatura cu nimeni. Primele 3 zile au fost memorabile : intr-o liniste absoluta timpul trecea extraordinar de greu . Eram tentat mereu sa ma uit la ceas , asta fiind si singura informatie valabila ce o puteam primi, numai daca o ceream dintr-o dorinta inexplicabila de a fi la curent cu acel ceva . Timpul era aproape inert , trecea greu , avea o masura si o forta aproape fizice. De ce am simtit asta ? Am inceput sa-mi pun intrebari asupra stilului de viata, a relatiei mele cu Hristos si semenii si in general a informatiilor ce ne parvin din zeci de surse .
    Revenit in urbe totul e ciclic , aproape ca nu te mai surprinde nimic , multe lucruri si stari de fapt se repeta si se antreneaza unele pe altele concluzionand la finalul zilei ca timpul a trecut mult prea repede pentru a face macar jumatate din ce ti-ai propus.
    Poate m-am inselat , dar acest experiment l-am repetat si de fiecare data a fost la fel !
    Doamne-ajuta !

    Apreciază

  24. AparamOrtodoxia said, on mai 14, 2011 at 9:08 pm

    Bancherul care sa calugarit din ce in ce mai multi iau calea calugariei oare se simte ceva??? Se simt vremurile http://www.adevarul.ro/locale/constanta/Bancherul_care_s-a_calugarit_0_480552240.html

    Apreciază

  25. AparamOrtodoxia said, on mai 14, 2011 at 9:18 pm

    Mare protest in Chile http://jurnaltv.md/#violente-in-chile-256808

    Apreciază

  26. agerstress said, on mai 14, 2011 at 9:20 pm

    Am observat acelasi lucru de cativa ani insa nu m-as grabi sa spun ca timpul s-a modificat fizic ci mai degraba ca noi traim mai intens si de aici senzatia ca timpul trece mai repede.

    Daca timpul s-ar fi modificat fizic fara a se modifica (prin comprimare respectiv expandare) intreg universul am fi fost nevoiti sa ne potrivim ceasurile mult mai des 🙂 . De exemplu, daca miscarea de rotatie a pamantului in jurul propriei axe s-ar fi modificat substantial (durata zilei) ar fi aparut inevitabil o desincronizare in raport cu ceasurile si am fi sesizat diferenta. Daca modificarea acestei miscari de rotatie ar fi la randul ei efectul unei comprimari generale a universului (implicit a atomului din ceasul atomic sau a cristalului de quart din ceasul cu quart sau a rotitelor din ceasurile mecanice) atunci toate sistemele de masura s-ar fi modificat proportional cu marimea de masurat in asa fel incat nu ar mai fi fost masurabila transformarea respectiva.
    Poate parea si asta o explicatie de tip „new age” dar este fizica pura ce poate fi demonstrata matematic.

    Pe de alta parte, am mai sustinut si reafirm ca timpul este o consecinta, o umbra a existentei si nu invers iar acest timp capata semnificatie doar pentru lucrurile trecatoare nemaifiind semnificativ pentru cele vesnice („dincolo de timp…”).
    …Iar pentru ca tot a facut cineva aluzie la timpul de stapanire (refuz sa-i spun „domnie”) a antihristului, ei bine, stapanirea aceluia, orice culmi va atinge, nu va fi niciodata deplina pe panant si mai mult decat atat, va fi in mod ACCENTUAT trecatoare, adica lucruri trecatoare am mai vazut dar aceasta va fi facuta nefiresc de tracatoare. Nu stim exact cum va face Dumnezeu ca acea vreme sa fie scurtata, in mod sincron cu intreg universul sau doar la nivel local, dar cu siguranta o va face.

    Apreciază

    • Doktoru said, on mai 14, 2011 at 11:24 pm

      Pamantul nu se invarte,de fapt se vede cu ochiul liber ca toate se invart in jurul Pamantului…stiinta nu raspunde la intrebari ea de abia tine pasul cu constatarile.Nu va bateti capul degeaba Dumnezeu le face pe ale Lui noi le stim pe ale noastre,Dumnezeu le stie pe toate noi nimic,punct.Unii vor simti ca timpul nu le mai ajunge ,altii pesemne ca nu,vezi exemple mai sus,asta e, pesemne ca turma i mica.Daca o sa fiti in duhul lumii nu o sa observati nimic daca va rugati la Dumnezeu o sa va dea Dumnezeu si niste raspunsuri ,dar indirecte ,ca de exemplu asta cu trecerea timpului din ce in ce mai repede ,unii simt altii nu.Cititi tot mai des Sfintele Scripturi in special Noul Testament si Psalmii,si Sfintii Parinti si veti afla multe ce nu va invata la scoala si nici nu o sa va spuna pe Discovery sau History Channel .Alegeti va cate un sfant ,cititii acatistul,veti vedea niste schimbari in viata voasta,sfantul respectiv va v a ajuta fara sa va dati seama decat mai tarziu , si nu in ultimul rand nu uitati biserica pt cei ce pot merge sa se spovedeasca si impartasesca ,cat mai este timp .Inca mai este timp, nu s a savarsit, rugati va pt fericirea zecea pentru ca Dumnezeu este cu noi.

      Apreciază

      • agerstress said, on mai 15, 2011 at 5:58 pm

        Nu poti face o astfel de afirmatie (cu invartitul) pana nu faci niste observatii astronomice amanuntite pe o perioada de cel putin cateva zeci de ani sa poti observa traiectoriile unor corpuri ceresti si sa intelegi in jurul cui se invart de fapt unele sau altele. Asta e vizibil cu ochiul liber sau cu telescopul pentru cine vrea sa vada. in realitate nimic nu e fix in lumea materiala iar miscarea poate fi definita in raport cu orice punct de referinta indiferent unde s-ar afla acel punct. Daca vreti sa raportati miscarea intregului cosmos la pamant nu este nici o eroare atata timp cat se specifica punctul de referinta insa e mult mai complex asa. Apropos, in jurul carui punct de pe suprafata pamantului se invart toate??? 🙂 Daca se invart in jurul centrului pamantului, atunci si noi ne invartim in jurul acelui centru… dar in sens invers. 🙂
        Eu, unul, n-as vrea sa transformam „geocentrismul” intr-o teorie egoisto-centrista ci doar intr-o forma de raportare a miscarii intregului fata de lumea noastra.
        In plus, nu asta era ideea comentariului meu. Era vorba despre timp acolo.

        Apreciază

    • tataia said, on mai 15, 2011 at 3:15 pm

      Pamintul nu se roteste decit daca tu crezi in heliocentrism. Pamintul este fix asa cum ne invata Sfintii Parinti. Fizica si matematica NU demonstreaza nimic. Si asta nu ti-o spune un „habotnic” cu 4 clase ci un fost olimpic la fizica. Toate „stiintele” omenesti pornesc de la niste postulate pe care nu le-a demonstrat nimeni si care nu vor fi demonstrate in veci. Trebuie sa crezi in ele in mod DOGMATIC. In fond „stiinta” nu este decit o alternativa draceasca la religie. Pe asta se bazeaza ateismul stiintific – CREDINTA in „stiinta”. Pentru ca trebuie sa CREZI ceea ce sustin oamenii de „stiinta”. Tu poti crede ce spune Bibilia sau ce spun oamenii de „stiinta”. E alegerea ta! Dar asa cum eu nu pot sa iti demonstrez tie ca ceea ce sustine Sfinta Scriptura este purul adevar nici oamenii de „stiinta” nu pot demonstra nimic din ceea ce sustin. Dovezile exista doar in mintea lor si a celor care ii cred.

      Apreciază

  27. costea said, on mai 14, 2011 at 9:27 pm

    Indracitul Pavel Corut iar huleste pe la OTV. De data asta a intrecut orice masura.

    Apreciază

  28. MARESALUL said, on mai 14, 2011 at 10:10 pm

    Corut asta saracul se vede pe fata lui si in ceeace spune ca este bolnav cu sufletul.Parca ceva il chinuie.Vre-un duh dracesc.Nu este coerent in explicatiile lui si parca le inventeaza dupa,,ureche,, sau din burta.

    Apreciază

    • @Daniel-George said, on mai 15, 2011 at 10:45 am

      @Maresalul?
      Pavel Corut isi urmareste bine scopul.
      Din multitudinea de lucruri pe care le trateaza din aceiasi multitudine de domenii..considera ca religia (care o fi ea) .. este pentru manipulare si salbatici.
      Si totusi isi dedica timpul emisiunilor (90%).. sa vorbeasca despre religia crestina!
      Ete cum sare iepurele? 🙂

      Apreciază

  29. Frate Saccsiv said, on mai 14, 2011 at 11:22 pm

    14 ore =24 de ore

    Apreciază

  30. Filip said, on mai 15, 2011 at 8:22 am

    Si eu ma abonez, sunt din Bucuresti si as dori sa intalnesc frati si surori din Bucuresti. Poate formam o comunitate.

    Apreciază

    • @Daniel-George said, on mai 15, 2011 at 10:40 am

      @Filip…
      Il rog frumos pe Saccsiv sa-mi dea e-mailul tau, dar cu acordul tau.
      La viitoarea intalnire te voi contacta!

      Apreciază

  31. radu' said, on mai 15, 2011 at 8:25 am

    o secta din America, tara tuturor posibilitatilor zice ca in 21/05/2011 vine sf lumii http://www.antena3.ro/externe/sfarsitul-lumii-vine-pe-21-mai-crede-o-secta-din-sua-125219.html

    Apreciază

  32. yousef59 said, on mai 15, 2011 at 8:41 am

    Si daca zilele s-au scurtat,sau le simtim noi mai scurte…care este explicatia sau ce mai putem noi face?

    Apreciază

  33. italianul said, on mai 15, 2011 at 8:55 am

    saccsiv citeste declaratia lui bill gates cu privire la vaccinuri http.//www.naturalnews.com/029911_vaccines_Bill_Gates.html

    Apreciază

  34. Student said, on mai 15, 2011 at 9:08 am

    de acord, cam de un an si ceva simt efectiv ca saptamana trece cam de 2 ori mai repede. si am impresia ca timpul este accelerat incontinuu

    Apreciază

  35. AparamOrtodoxia said, on mai 15, 2011 at 10:01 am

    90 LA SUTA DINTRE FORMATIILE DE LA EUROVISION FACEAU SEMNUL SATANEI COARNELE + CA STEAUA LUI DAVID ERA IN FRUNTE IAR DOUA MELODI CHIAR SUSPECTE ALBANIA STRADA -ROCKENFELER IAR IRLANDEZI NUMAI SPUN UITATI-VA LA VIDEO LOR AIA 2 FRATI GEMENI.

    Apreciază

    • Ciprian said, on mai 15, 2011 at 5:01 pm

      Melodia Estonie la Eurovision, Rockefeller Street http://www.youtube.com/watch?v=kXFGFCRV3z0

      Apreciază

    • Ciprian said, on mai 15, 2011 at 5:32 pm

      Timpul cu siguranta da senzatia ca trece mai repede. Am intrebat poate sute de persoane anul trecut, intre timp cu ajutorul Lui Dumnezeu mi-am gasit linistea si nu mai prezinta o prioritate acest studiu. Am fost la tara 2 saptamani fara semnal, fara tv si viteza timpului intr-adevar e la fel de rapida, acu e dimineata, acu e seara, lipseste parca savoarea profunda de altadata, dar, lucru important, de cand merg la Biserica si urmez dupa putinta Sfintele Taine, viata si-a recapatat gutul, desi rapid, fireste.

      Am fost la un duhovnic sporit pe vremea cand aveam obsesia cu trecerea rapida a timpului si l-am intrebat la Taina Spovedaniei despre trecerea rapida a timpului si raspunsul a fost: „INGERII STRANG TIMPUL” . Un alt raspuns de la un alt duhovnic a fost ca „Maica Domnului este suparata pe noi din cauza pacatelor impotriva firii” Pe atunci nu am realizat importanta a ceea ce mi s-a spus, Domnul Nostru Iisus Hristos fiind in Taina de fata la Taina Sfintei Spovedanii, in fapt, am primit raspunsul la ceea ce de fapt se intampla.

      Un efect direct al scurgerii mai rapide a timpului il reprezinta in parte si „criza economica” oamenii nemaiavand timpul necesar interactionarii realizarii tintelor de profit. Daca la inceputuri puteam sa fac ce imi propuneam acum, mai pe urma, nu mai reuseam sa fiu la fel de „eficient”, astfel nemairealizand atatea vanzari firmele intra tot mai des in insolventa. Pe de alta parte, bancile si statul contorizeaza la zi impozitele, dobanzile, nu importa faptul ca lumea chiar nu reuseste sa mai produca inainte pentru a plati, solutiile lor fiind tot materiale, infuzie de bani, bani nerambursabili ec, pentru ca lumea sa nu se intrebe de fapt de rostul adevarat pe lumea asta. Intelegere de la ei nu exista, trebuie tratati cu ignoranta. Fireste ca la nivel inalt se stie si se observa astfel de lucruri dar sunt pastrate in tacere pentru a ne chinui pana la capat.

      Solutia e intoarcerea la simplitate, la gradinarit, la a ne multumi cu putina materie si mai mult spirit, numai asa vom trece aceste vremi. Iarba creste, vaca se mulge fara a baga in seama frecventa Schumann…

      Apreciază

      • el said, on mai 16, 2011 at 4:13 pm

        @Ciprian

        Interesante explicatiile parintilor.Si poate sunt legate una de alta/se completeaza.

        Tinand cont ca omenirea in mare parte isi consuma timpul in pacate si alte rele, asta ar fi o o cauza care ar merita ca realmente timpul sa se scurteze .
        Motivul : ar avea mai putin timp sa pacatuiasca !

        Parintele al doilea : „Un alt raspuns de la un alt duhovnic a fost ca „Maica Domnului este suparata pe noi din cauza pacatelor impotriva firii”_____ ne-a oferit poate o explicatie de ce ar fi justificata scurtarea timpului.(sa fie mai putin timp sa-si agoniseasca osanda unii si poate asa sa aibe mai putine rele de ispasit).

        Iar parintele care a zis: „…despre trecerea rapida a timpului si raspunsul a fost: „INGERII STRANG TIMPUL”____ne-a raspuns/explicat poate despre MODUL in care se face acea scurtare a timpului.Daca ingerii vor „strange cerurile ca un cort” la sfaristul lumii acesteia nu vad de ca n-ar putea sa stranga cand li se porunceste si timpul (caci si el aste o dimensiune a acestei lumi materiale care va fi schimbata cu un „cer nou su pamant nou”).Ar fi foarte plauzibil si absolut fezabil din partea slujitorilor lui Dumnezeu ingeri.(si v-o spune tot un fost olimpic nu o baba bigota si ingusta la intelegre cum sunt saracele de obicei calificate in imaginarul colectiv;macar ca eu am intalnit cateva „babe” mai ascutite la minte decat unii ilustri stiintifici cu renume mondial)

        Oricum ft interesnate explicatiile.
        Si eu am impresia de trecere rapida a timpului si aceasta independent de gradul personal de implicare in treburile mele lumesti,insa nu mi-am pus niciodata problema,mai degraba am considerat-o o perceptie subiectiva foarte raspandita printre contemporani decat sa o iau in seama.Dar iata ca se poate sa fie o realitate obiectiva iar nu o chestiune de perceptie cauzata de diverse explicatii (modul din ce in ce mai complicat si ft ocupat de variate,multiple interese lumesti/tinand de material in care ne petrecem existenta actualmente)

        Apreciază

  36. Cosmin S. said, on mai 15, 2011 at 10:03 am

    Fratilor, ma iertati ca postez offtopic dar propun spre dezbatere un subiect foarte important.
    Si anume cu ce sunt indoctrinati profesorii si invatatorii la cursurile de formare profesionala, alea gratuite pentru cresterea punctajului.

    Azi dupa Sf. Liturghie, o doamna profesoara mi-a povestit dezgustata la ce a fost nevoita sa asiste la un asemenea curs, la care nici nu a stat pana la sfarsit, invoindu-se.

    Curs de educatie pentru sanatate (optional), adica educatie sexuala, mai bine zis introducere in lumea porno.

    Li s-au dat si chestionare de rezolvat(profesorilor), ca la prosti. Unde abundau cuvinte de gen: 1. Ejaculare precoce 6 Sterilitate11. Menopauza2.Preludiu7.Vagmism 12. Pubertate3.Impotenta8. Menarha13. Ejaculare4.Erectie 9. Avort spontan 14. Şancru 5.Avort10. Gonoree, scrot, uter, lichid seminal,clitoris,gland…etc.etc.etc.

    Discursurile sunau cam asa, cu aprox.:
    „Nasterea copiilor nu este necesara. Chiar daca o sa ai copii, nimeni nu iti garanteaza ca o sa primesti ajutor la batranete din partea lor. Nu noi am inventat sexul in grup, la broaste exista asa ceva. Homo-lezbi sunt si ei normali..etc.. Copii nu sunt un scop pentru individ, ci doar la nivel de specie. Se poate si fara. Sunt atatea metode contraceptive. Sexul in grup este normal, toate deviatiile sexuale sunt normale, le gasim si la animale, la broaste si alte specii…etc. Voi profesorii sunteti mai tabu, dar generatia de astazi trebuie sa stie ca nu i-a adus barza, trebuie sa le vorbiti deschis despre sex. Unii au inhibitii si se jeneaza sa vorbeasca, dar acestea trebuie sa dispara, trebuie sa explicati copiilor in amanunt cum sta treaba cu sexul.
    Plus explicarea organelor si o formelor de implicare sexuala….etc…”

    Cam asa a sunat discursul formatorului (profesor de biologie).

    Iata fratilor, noi ne straduim sa ii trezim aici pe multi la adevar, iar pe de alta parte in scoli, profesorii sunt la a 2-a spalare pe creier in spiritul Sodomei si Gomorei iud-EU-ropene. Copiii nostri sunt tinta.
    Cum distrugi un neam?
    Ii strici moravurile si invatatura cea buna. Apoi neamul se stinge de la sine, prin desfrau.

    De mentionat, ca atmosfera in sala de curs era un de amuzament si de aderare inconstienta si prosteasca la prostiile pe care le borborosea formatoarea.

    Ne mai miram cand auzim de avorturi in stil eugenic? Ne mai miram de moravurile tineretului? Ne mai miram de solutiile pe care le propune sistemul la starea de lucruri pe care tot el a promovat-o si anume: anticonceptionalele?, vaccinuri HPV.
    Dar despre moda hainelor la baietii de astazi, aia mai pusti.? Cu pantalonii in vine si stransi pe glezne, cu geci mulate, cambrate. Parca-s muieri. Eu ii zic moda POPO.

    Chestionarele le am, dar nu le-am postat. Sunt prea dezgustatoare. Daca vrea saccsiv, i le trimit pe e-mail.

    Apreciază

    • saccsiv said, on mai 15, 2011 at 10:44 am

      Cosmin S.

      Trimite-le sa fac un material.

      Apreciază

    • el said, on mai 16, 2011 at 3:48 pm

      @Cosmin S.

      Iata si asta ar fi o o cauza care ar merita ca realmente timul sa se scurteze ,ar pactui si aceia mai putin !

      Apreciază

  37. @Daniel-George said, on mai 15, 2011 at 10:38 am

    Perceptia timpului este relativa. Ea tine de dozajul concentrarii noastre zilnice, varsta, hobby-uri, ocupatie.
    Per ansamblu, statistic comparativ cu anii mai demult trecuti, da!
    Timpul intr-un fel s-a comprimat… perceptia tuturor desi relativa este ca timpul trece mai rapid decat in alte dati.
    Dau un exemplu simplu: Cati nu ati patit sa incepeti treburile de zi cu zi.. iar cand ajungeti noaptea si faceti un rezumat al zilei ce a trecut, constatati ca-n realitate n-ati facut mai nimic?
    Nu stiu stiintific daca timpul s-a scurtat … perceptia noastra ca s-a scurtat cu SIGURANTA exista.
    Puteti constata fiecare intreband in mediul inconjurator..80% vor raspunde afirmativ!
    Prieteni… nu exista: „mi se pare” in aceasta problema. Toata lumea simte acelasi lucru!

    Apreciază

  38. Prahovean said, on mai 15, 2011 at 11:28 am

    Și eu mă întreb de ceva vreme dacă s-ar scurtat sau s-a accelerat timpul. Timpul fizic nu cred că s-a accelarat. S-ar fi văzut în ceasuri sau măcar în observatoarele astronomice. Însă timpul fizic este oare timpul ultim? Oare nu este scris că o mie de ani pământești sunt ca o zi pentru Domnul? Poate timpul adevărat, cel de dincolo de timpul fizic, care îl definim după niște repere materiale, s-a accelerat într-adevăr. Dumnezeu știe care este adevărul. Eu unul oricum nu cred că mai are mult lumea asta, cred că nici într-o sută de ani se „curăță”.

    Apreciază

    • STOP RFID 666 said, on mai 15, 2011 at 12:47 pm

      Prahovean

      Esti foarte optimist frate. Eu cred ca in jur de 10 ani suntem gata.

      Apreciază

  39. Fulger said, on mai 15, 2011 at 12:10 pm

    Chiar trece repede , am senzatia ca parca ieri a fost Pastele.

    Apreciază

  40. iulian said, on mai 15, 2011 at 1:27 pm

    Am impresia ca sunt si mai multe lucruri pe agenda de rezolvat fata de acum 50 de ani.Asa ca timpul pare mai scurt,plus ca traim cu un fel de nerabdare,in viteza,de aceea avem senzatia scurtarii timpului.Nu cred ca s-a scurtat timpul in sens obiectiv,ci doar subiectiv.Ziua inseamna o rotatie a pamantului completa in jurul axei sale.Atat timp cat viteza de rotatie nu se schimba ( daca s-ar fi schimbat ar fi afectat si forta gravitationala) inseamna ca durata zilei e aceasi.Noi insa,subiectiv,o simtit mai scurta din cauza acestor multe lucruri pe care le avem de facut.

    Apreciază

    • Samir Mihail said, on mai 15, 2011 at 7:47 pm

      Degeaba ne speriam ca vor sa ne schimbe orientarea sexuala in scoli , daca nu itelegem ca deja ne-au invatat sa credem in stiinta ca intr-un soi de zeitate infailibila . Dumnezeu nu e stiinta , nu e timp , nu e materie … dar le-a imbracat pe toate pentru noi – pentru a ne mantuii de pacatul neascultarii si de moarte .

      Sper ca in viitorul apropiat sa ne informam mai bine in ce priveste fundatia filosofico-religioasa a stiintei seculare . Teoria care sta la baza expresiei stiintifice are in fundamentul ei o credinta tacita in ceva ce nu poate fi demonstrat . Dar noi vedem in stiinta un fel de salvare , un aparat obiectiv care ne scapa de orice confuzie .

      Stiinta este o cunoastere alternativa . Ea nu produce adevarul . Adevarul stiintific este un enunt care e valid doar in cadrul unei paradigme , atunci cand se arata functional fata de un set de norme si legi nascute din nevoia de a sustine credinta in asertiunile unei presitiinte , unor preconceptii , unei marturisiri de „credinta” .

      Marile revolutii stiintifice nu au adus progres ci alternative la o cunoastere care se arata neputincioasa in a explica noi fenomene . Dar noile fenomene nu aduc progres ci o dezbinare in cadrul stiintei care se vede nevoita sa creeze noi ramuri pentru a explica un univers lipsit de scop , de sens si de Dumnezeu ( Doamne iarta-ma ).

      Sfintii Parinti nu au adoptat o paradigma cosmologica . Ei au vorbit sub inspiratia Sfantului Duh (In 15:26) ferindu-ne de ereziile invatatilor greci si a gnosticilor care de pe atunci incercau sa schiteze un model asa cum l-am adoptat noi astazi .

      Apreciază

  41. cristian said, on mai 15, 2011 at 5:27 pm

    orice timp poate fi o clipa si orice clipa poate fi o rugaciune(pr.Arsenie Papacioc)

    Apreciază

    • el said, on mai 16, 2011 at 4:29 pm

      @cristian

      multumim frate,iata o definitie frumoasa si in mod sigur mai corecta/exacta a timpului ___aceea a apropierii noastre de Dumnezeu ca criteriu de masura/defintie al timpului !
      Definitia Parintelui Arsenie exclude elegant „criteriile” de definitie/masura a timpului legate de lumea aceasta materiala imperfecta(gen raportare a unui fapt/eveniment fata de altul,de tipul miscarea aparenta a pamantului fata de alt corp,etc) si care va fi inlocuita cu cea noua,unde singurul criteriu valabil ramane apropierea creaturii cuvantatoare/omului fata de Dumnezeu.
      Doamne ajuta.

      Apreciază

  42. Ciprian said, on mai 15, 2011 at 5:34 pm

    Timpul cu siguranta da senzatia ca trece mai repede. Am intrebat poate sute de persoane anul trecut, intre timp cu ajutorul Lui Dumnezeu mi-am gasit linistea si nu mai prezinta o prioritate acest studiu. Am fost la tara 2 saptamani fara semnal, fara tv si viteza timpului intr-adevar e la fel de rapida, acu e dimineata, acu e seara, lipseste parca savoarea profunda de altadata, dar, lucru important, de cand merg la Biserica si urmez dupa putinta Sfintele Taine, viata si-a recapatat gutul, desi rapid, fireste.

    Am fost la un duhovnic sporit pe vremea cand aveam obsesia cu trecerea rapida a timpului si l-am intrebat la Taina Spovedaniei despre trecerea rapida a timpului si raspunsul a fost: „INGERII STRANG TIMPUL” . Un alt raspuns de la un alt duhovnic a fost ca „Maica Domnului este suparata pe noi din cauza pacatelor impotriva firii” Pe atunci nu am realizat importanta a ceea ce mi s-a spus, Domnul Nostru Iisus Hristos fiind in Taina de fata la Taina Sfintei Spovedanii, in fapt, am primit raspunsul la ceea ce de fapt se intampla.

    Un efect direct al scurgerii mai rapide a timpului il reprezinta in parte si „criza economica” oamenii nemaiavand timpul necesar interactionarii realizarii tintelor de profit. Daca la inceputuri puteam sa fac ce imi propuneam acum, mai pe urma, nu mai reuseam sa fiu la fel de „eficient”, astfel nemairealizand atatea vanzari firmele intra tot mai des in insolventa. Pe de alta parte, bancile si statul contorizeaza la zi impozitele, dobanzile, nu importa faptul ca lumea chiar nu reuseste sa mai produca inainte pentru a plati, solutiile lor fiind tot materiale, infuzie de bani, bani nerambursabili ec, pentru ca lumea sa nu se intrebe de fapt de rostul adevarat pe lumea asta. Intelegere de la ei nu exista, trebuie tratati cu ignoranta. Fireste ca la nivel inalt se stie si se observa astfel de lucruri dar sunt pastrate in tacere pentru a ne chinui pana la capat.

    Solutia e intoarcerea la simplitate, la gradinarit, la a ne multumi cu putina materie si mai mult spirit, numai asa vom trece aceste vremi. Iarba creste, vaca se mulge fara a baga in seama frecventa Schumann….

    Apreciază

  43. admin said, on mai 15, 2011 at 6:03 pm

    Trecerea timpului tine de perceptia fiecaruia in parte. Putem stabili singuri cata importanta ii acordam acestei stari.O suta de ani e cat o viata de om sau doua insa pentru o piatra e cat o zi. Atat spun si nu mai mult.

    Apreciază

    • Samir Mihail said, on mai 15, 2011 at 7:51 pm

      Eu spun ca piatra nu are constiinta timpului . Dar e interesanta analogia .

      Apreciază

  44. delia said, on mai 15, 2011 at 8:05 pm

    si eu si mama simtim ca s-a scurtat ziua.. efectiv… nu iti dai seama cum se face seara. Cand eram copil… mergeam la scoala, facem teme, mancam, ieseam la joaca pana seara… acum simt ca o zi e jumatate cat o zi de atunci.. efectiv nu imi ajunge timpul

    Apreciază

  45. MM said, on mai 16, 2011 at 10:13 am

    Simt deasemenea ca timpul trece repede si cu usurinta,dar ma gandeam ca e apropierea sesiunii de vina.Sau faptul ca,tot din cauza ei (a apropiatei sesiuni) traiesc ceva mai superficial in ultimul timp si mai putin duhovniceste.Voia Domnului cu noi toti.
    P.S.: ma linisteste gandul ca nu-i ceva in neregula cu mine.

    Apreciază

  46. SNG said, on mai 16, 2011 at 11:52 am

    Si eu simt asta de cativa ani…asa este…timpul trece extrem de repede….Dar totul se grabeste pentru a doua venire a lui Iisus pe pamant.

    Apreciază

  47. timisorean1 said, on mai 16, 2011 at 8:17 pm

    Sunt deja cativa ani de cand simt asta!

    Apreciază

  48. el said, on mai 17, 2011 at 12:33 pm

    @Isabela

    Nu trebuie sa va justificati afirmatia ci doar sa o corectati.
    Sfintii Parinti ne invata ca inima este centrul omului si in ea se concentreaza mintea/puterea intelegatoare care in unire ca TOATE celelalte puteri sufletesti ale omului decide/gandeste cele ale omului caci ei ii este data aceasta functie.A „gandi cu inima” este o sintagma care, in inteles ortodox,NU EXCLUDE rigoarea si nici functia primordiala a mintii in procesul de gandire ci p presupune in mod holistic,unitar(divergenta intre puterile sufletesti ale omului o aduce pacatul si tot el face ca acsta in afra de faptul de a fi intunecate fiecare in parte sunt si despartite intre ele si functioneaza separat,dezbinand intreg funtionamentul omului ).
    Asa ca desi simtim cu inima nu suntem pentru aceasta exepmtati de la rigoarea/exactitudinea rationamentelor prin precizia (gandirii/)functionarii partii mintale a sufletului si nici functia „simtirii” nu trebuie sa-si aroge functii care nu-i sunt acordate sau sa impiedice functiile altor puteri sufletesti(mintea,vointa).

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.