SACCSIV – blog ortodox

E oficial: IAURTURILE Danone nu imbunatatesc tranzitul intestinal si nu intaresc sistemul imunitar. INTREBARE: de ce producatorul introduce in iaurturi bacterii din FLORA VAGINALA SI RECTALA?

Posted in DANONE, IAURT by saccsiv on decembrie 18, 2010

Citez din articolul Scandal în SUA: Produsele Activia şi Actimel de la Danone nu au beneficiile pretinse:

Gigantul producător de iaurturi Danone nu va mai promova în reclamele sale din Statele Unite benefiiciile pentru sănătate, în cazurile Actimel şi Activia, deoarece s-a descoperit că de fapt acestea nu au atributele pretinse.

Potrivit presei britanice, cel mai mare producător de iaurturi din lume a mărturisit că a exagerat în reclamele produselor, care, de fapt, nu au acele beneficii prezentate. Astfel, Danone a fost de acord să nu mai spună în spot-urile de televiziune că Activia îmbunătăţeşte tranzitul intestinal, iar despre Actimel că întăreşte sistemul imunitar.

Danone România a anunţat că românii nu trebuie să-şi facă griji în legătură cu acest scandal, deoarece aici „există o sursă imensă de informaţii, atât în reclamă cât şi pe site şi leaflet-uri, iar studiile există”, reprezentantul companiei precizând că în ţară producţia de iaurturi funcţionează sub regulamentul 1924 al Comisiei Europene, diferit de cel din SUA, scrie Adevărul.

In IAURTURILE actuale se introduc bacterii din FLORA VAGINALA SI RECTALA?

 

12 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on decembrie 18, 2010 at 8:32 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. Mihai said, on decembrie 18, 2010 at 10:38 pm

    Adica ce productia din europa functioneaza sub regulamentul din 1924 , asta ii face mai breji in europa decat in state? Ma indoiesc , sunt niste nesimtiti.E ca si cum ar spune nu domne noi in europa le facem la calitate mai buna , permiteti-mi sa rad. Cred ca in state ii iau mai de guler de cat la noi.
    Eu m-am lasat de iaurturi de ceva vreme dar o sa mai incerc ceva branduri romanesti napolact , albalact .. s.a.m.d . Cele care sunt mai putin cunoscute si totodata neatinse de prostia codex alimentarius.
    Totusi ma gandesc elita mondiala , adica toti rockefelerii , scuturile rosii si alte neamuri de scuturi cu ce se hranesc ? Cu lapte din alpi? Cu mancare bio ? Sau sunt un fel de kamikaze si nu ii intereseaza .

    Apreciază

    • ghita said, on decembrie 19, 2010 at 11:49 am

      Ar fi bine sa te lasi de tot de cele din comert. Am auzit de la cineva ca toate fabricile, inclusiv cele locale practica acelasi tip de proces de fabricatie. Cel mai bun e laptele de la un fermier local pe care il lasi sa se acreasca. Vei avea un sistem imunitar puternic doar cu bacteriile originale din lapte. Daca in doua zile nu se acreste si sa lase zer(cam la 20 de grade temperatura) e ceva in neregula. Atentie si la dozatoarele automate. Am vazut ca adauga niste prafuri in lapte sa reziste mai mult.

      In legatura cu ce se hranesc elitele, eu zic ca e un subiect foarte bun de articol.

      Apreciază

    • Alina said, on iunie 7, 2011 at 1:27 pm

      Eu una nu mai cumpar iaurturi Danone dupa ce am facut anul trecut urmatorul test: am lasat un iaurt Danone desfacut in balcon, la o temperatura destul de mare pentru ce conditii de pastrare ar trebui sa aiba timp de cateva zile… nu si-a schimbat mirosul si nici culoarea(n-am indraznit sa si gust).. ce-i drept, era putin uscat pe margine… dar nu s-a stricat… si asta m-a facut sa ma gandesc ca daca nici macar nu poate sa fermenteze intr-un fel… sa se intample ceva cu el… daca nici macar sa se strice nu e „viu”… cat de sanatos/natural poate sa fie?

      Apreciază

  3. ROrtodox said, on decembrie 18, 2010 at 11:53 pm

    Oare lui Doroftei nu i`e scarba de el ..

    Apreciază

  4. Fulger said, on decembrie 19, 2010 at 5:21 pm

    E foarte scarbos ce baga ei in iaurt , multumesc Domnului ca nu sunt pasionat.

    Apreciază

  5. vasilica said, on decembrie 19, 2010 at 5:49 pm

    Am renuntat de mult la aceste produse SCARBOASE ,FOARTE SCARBOASE.

    Apreciază

  6. Arcasul Lui Stefan!!! said, on decembrie 19, 2010 at 7:07 pm

    Buyology – Stiinta manipularii consumatorilor: Comerciantii de boli inventate

    Cu treizeci de ani în urma, parea o gluma. În pragul pensionarii, Henry Gadsden, managerul colosului farmaceutic „Merck”, se confesa revistei „Fortune”, aratându-si dezamagirea ca uriasul potential de productie al firmei sale este destinat doar bolnavilor. El visa ca „Merck” sa devina un fel de „Wrigley” si, dupa modelul marelui producator si distribuitor de guma de mestecat, sa „vânda la toata lumea”. Inclusiv oamenilor sanatosi. Trei decenii mai târziu, visul raposatului Gadsden a devenit realitate. Strategiile de marketing ale marilor firme farmaceutice tintesc din ce în ce mai agresiv catre oamenii sanatosi. Suisurile si coborâsurile vietii devin tulburari mentale; slabiciuni sau stari mai proaste, altminteri dintre cele mai obisnuite, sunt transformate în afectiuni înfricosatoare, si din ce în ce mai multi oameni normali ajung bolnavi peste noapte.

    Într-o carte din 2005, „Selling Sickness. How Drug Companies Are Turning Us All Into Patients” , Alain Cassels (cercetator în politica medicamentelor, la Universitatea Victoria din Canada) si Ray Moynihan (jurnalist specializat în sanatate) fac o radiografie necrutatoare a strategiilor de marketing cinice, atunci când nu sunt pur si simplu criminale, ale producatorilor de medicamente. Cei doi cercetatori dezvaluie cum, prin campanii de promovare concertate, industria farmaceutica mondiala, cu o cifra de vânzari de circa 500 miliarde dolari anual, exploateaza perfid temerile cele mai profunde ale omului: de moarte, de subrezire fizica, de boala etc.

    În aprilie 2004, o ancheta extrem de bine documentata si aprofundata, realizata de Lisa Cosgrove, cercetator la University of Masachussets Boston, si publicata în prestigioasa revista „Psycho-Therapy and Psychosomatics”, a demonstrat ca mai bine de jumatate dintre psihiatrii care au lucrat la redactarea DSM 4 au fost platiti de firmele care fabrica exact medicamentele care trateaza asa-zisele boli noi introduse în manual.

    Impresia de depresie

    Numarul persoanelor depresive de pe mapamond a crescut de sapte ori din 1970 pâna în 1996, releva St-Onge. În Statele Unite numarul de consultatii în urma carora s-au prescris antidepresive s-a dublat între 1980 si 1989. O tendinta similara s-a înregistrat în tot Occidentul. Numarul femeilor care iau antidepresive este triplu fata de cel al barbatilor, iar milioane de copii americani le iau cu regularitate. Cu toate ca antidepresivele nu sunt indicate în tratamentul depresiilor usoare la adulti, ele sunt prescrise masiv. Doua sunt motivele pentru care medicii o fac totusi:

    1. În 1990, Organizatia Mondiala a Sanatatii a pus la punct un program de formare rapida, cu durata de o jumatate de zi, care sa permita medicilor sa puna un diagnostic într-un timp scurt, pornind de la ghidurile clinice. Permisiunea acordata, astfel, medicilor generalisti de a trata depresia a dus la multiplicarea de câteva ori a vânzarilor de antidepresive.

    2. Societatile farmaceutice au culpabilizat medicii acuzându-i în mod repetat ca rata crescânda a sinuciderilor este vina lor, pentru ca nu prescriu suficiente antidepresive. Lobby-stii au lansat chiar ideea ca 60-70% dintre sinucideri sunt cauzate de depresiile netratate.

    Potrivit lui Jean-Claude St-Onge, femeile sunt în mod deosebit vizate de eforturile de „medicalizarea” a vietii. Altadata, ele mergeau la medic când erau gravide, acum îl consulta în chestiuni de contraceptie si de menopauza. De altfel, se vorbeste deja si de „perimenopauza” (perioada de dinainte de instalare a menopauzei si pâna la instalarea ei propriu-zisa), o noua afectiune care se încearca a fi popularizata. Ca urmare, femeile devin mari consumatoare de pastile pe perioade mari de timp.

    Cherchez la femme malade!

    Hormonoterapia substitutiva este un un pas urias pentru „medicalizarea” vietii femeii. Cu toate ca 75% dintre femei nu manifesta nici un simptom deranjant când ajung la menopauza, producatorii farmaceutici si expertii lor de marketing apeleaza la frica de îmbatrânire a femeilor pentru a-si vinde produsele. Si asta în ciuda deselor efecte secundare ale tratamentului: dureri de cap, greturi, infectii genito-urinare, varice la picioare, sensibilitate mamara etc. Cu atât mai mult cu cât comunitatea medicala nu a ajuns la un consens privind eficienta hormonoterapiei substitutive, multi avertizând asupra utilizarii iresponsabile a tratamentului.

    Osteoporoza, procesul normal de scadere a densitatii osoase odata cu vârsta, face si el o tinta de marketing din femeia de vârsta a doua. Dar probabil cel mai sfruntat tertip al firmelor de farmaceutice este deja pomenita disfunctie sexuala la femei (DSF). Peste 40% dintre femeile între 18 si 59 de ani ar suferi de ea. De unde aceasta cifra? St-Onge ne lamureste. Un studiu facut în Statele Unite cerea unui numar de 1500 de femei sa raspunda cu da sau nu la 7 întrebari. Daca raspundeau cu da fie si numai la una dintre întrebari, erau catalogate ca suferind de DSF. Printre ele, se numarau cele care declarau ca vreme de mai mult de doua luni în ultimul an nu au simtit dorinta sexuala, au simtit anxietate fata de propria performanta sexuala sau au avut probleme de lubrifiere. (Journal of the American Medical Association, 1991)

    Farmacoterapia fricii

    Cea mai eficienta strategie de marketing pentru „vânzarea”bolilor” este frica. Pentru a vinde femeilor la menopauza hormonul de substitutie s-a mizat pe frica de criza cardiaca. Pentru a vinde parintilor ideea ca cea mai mica depresie necesita un tratament greu si îndelungat s-a mizat pe teama de sinucidere a tinerilor. Pentru a vinde medicamente anticolesterol s-a mizat pe teama mortii premature. Si asta în pofida faptului ca de multe ori medicamentele promovate furibund produc efecte inverse celor scontate. În noul limbaj de marketing se vorbeste deja de „farmacoterapia fricii”. Alaturi de „mongering disease”, negotul cu boli.

    „Daca altadata puteam spera sa gasim un tratament pentru fiecare boala, negustorii de sanatate, astazi, mai mult ca niciodata, par sa vrea a gasi o boala pentru fiecare medicament fabricat”, constata medicul Martin Winkler în postafata lucrarii lui Jorg Blech, „Inventatorii de boli”.

    „Manipulând membrii influenti ai comunitatii medicale, lobby-urile industriei farmaceutice au modificat încet, încet normele anumitor valori biologice (colesterol, tensiune arteriala etc) pentru a obtine astfel cresterea numarului pacientilor susceptibili a fi tratati”.

    Caci, conchide Winkler, „a-i face pe niste oameni perfect sanatosi sa creada ca trebuie sa se îngrijesca pe viata reprezinta pentru fabricanti o veritabila renta viagera”.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.