SACCSIV – blog ortodox

Inutilele SEPARATOARE DE TRAFIC

Posted in SEPARATOARE DE TRAFIC by saccsiv on iunie 9, 2010

   Citez din articolul Tiberiu Urdăreanu a trecut de la contracte speciale la montarea separatoarelor de trafic:

 

   Administraţia Străzilor a încheiat la sfârşitul anului trecut un contract cu UTI Traffic Management SA, firma patronată de Tiberiu Urdăreanu (foto), al cărui obiect îl reprezintă proiectarea, livrarea şi montarea a 18.000 de metri liniari de separatoare de trafic.

   Ca să pară mai sofisticat produsul respectiv, de fapt nişte bucăţi de plastic încastrate în cauciuc, i s-a adăugat şi un apendice…. tehnologic: dispozitivul de avertizare. Campionă a afacerilor cu statul, mai ales în domeniul apărării, familia Urdăreanu s-a plantat şi în bugetul Primăriei Bucureştiului. În mandatul lui Videanu a luat contractul NetCity, care a stârnit un uriaş scandal. Acum vrea să iasă din el şi, ca să nu fie în pagubă, vrea să planteze o firmă israeliană cunoscută în industria de armament.
   În lipsa tortului de aur Netcity, Urdăreanu se mulţumeşte cu banalele, dar mănoasele separatoare de trafic. Suma pusă la bătaie de Administraţia Străzilor pentru această afacere a fost de 2.696.400 RON fără TVA, mai exact 3,2 milioane RON. Poate vă întrebaţi de ce străzile Bucureştiului aveau nevoie de separatoare de trafic, în condiţiile în care se circulă bară la bară, arterele de circulaţie fiind, pe de o parte, găurite, pe de altă parte, foarte înguste. Dacă bugetul are bani, de ce să nu ajungă acolo unde trebuie. Într-o capitală civilizată, mai întâi erau rezolvate problemele din carosabil, şi apoi erau cumpărate separatoarele „minune”.
   Subiectul nu este nou, a fost tratat în mass-media, noutatea constă însă în explicaţiile pe care şefa Administraţiei Străzilor, Alina Roman, le-a dat prin intermediul unui comunicat de presă. Pentru a justifica astfel contractul dat lui Urdăreanu, Alina Roman, inspirată probabil de un referat al unui student de la Facultatea de Construcţii, ne detaliază cât de utile sunt aceste separatoare de circulaţie. Cum acestea delimitează benzile de transport în comun şi cum nu permit şoferilor să întoarcă sau să meargă pe contrasens. Şi asta nu e tot. Ea continuă cu precizarea că „soluţii similare de siguranţă a circulaţiei şi-au dovedit din plin utilitatea şi în alte capitale europene”. Pentru că lauda de sine îi prinde bine, şefa de la străzi ne mai spune că aceste separatoare de trafic şi-au demonstrat eficienţa încă de la început.
   Numai că realitatea din teren nu coincide cu cea descrisă de Alina Roman. Separatoarele sunt doar nişte obiecte care ocupă spaţiul public şi nu fac decât să încurce şi mai mult circulaţia pe străzile Capitalei. În majoritatea cazurilor, acestea sunt călcate de roţile maşinilor aflate în trafic. Tot Alina Roman, în comunicatul de presă, ne spune că aceste separatoare de trafic nu aveau nevoie de autorizaţie de construire, pe motivul că „nu reprezintă investiţii, ci lucrări curente care urmăresc sporirea gradului de siguranţă în trafic”.
   La 28 iunie, Administraţia Străzilor se pregăteşte de o altă licitaţie. Dă aproximativ 900.000 de euro pentru achiziţionarea şi efectuarea unor marcaje rutiere, sub forma unor covoare asfaltice roşii, precum şi pentru montarea unor indicatoare rutiere şi semnalizatoare în jurul şcolilor.

   Comentariu saccsiv:

   Vedeti ce frumusele sunt in poza? Dar doar in poza, caci daca treceti prin Bucuresti, le veti intalni ciufulite tare … fiind total inutile. Soferul care doreste sa treaca peste ele, trece, caci nu sunt din sarma ghimpata.

   Asadar, rostul lor este … afacerea. Una mica, tinand cont de cat de mult s-a jecmanit in tara asta. V-am informat totusi despre ea, doar pentru a putea constata ca doctrina “luam bani de la multi si ii dam la putini” functioneaza si in perioada de crunta de criza prin care trece Romania.

   Am postat articolul si pentru a se putea vedea cat de inventivi sunt dar si cat de obraznici. Hai, ca de borduri, in principiu, ar putea fi nevoie, fie ele si supraetajate, dar chiar in halul asta … Separatoare de trafic ne lipseau. De banii astia, oare cati batrani se puteau incalzi la iarna? Asa, ca principiu.

   Cititi va rog si:

De ce TRAIAN BASESCU uraste de moarte poporul roman? De ce clica lui il urmeaza?

8 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on iunie 9, 2010 at 6:43 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. Radu said, on iunie 9, 2010 at 7:02 pm

    Eu unul sunt de acord cu ele. Daca puteau sa le faca din otel si mai inalte era perfect.
    De cand au fost puse pe Calea Mosilor se circula superb cu tramvaiul. Inainte statea tramvaiul dupa toti obezii care isi miscau suncile doar in masini si mergeau pe linia de tramvai. Acum te sui in tramvai si ajungi in timp util oriunde.
    In Bucuresti toti si-au luat masini si rar cate o bicicleta. Natie de sedentari cu o mandrie nejustificat de mare. Daca ar fi dupa mine, as pune restrictii din astea pe langa sinele de tramvai si as face si o banda destinata NUMAI mijloacelor de transport in comun. Daca e cineva prins pe banda respectiva 5000 euro amenda.
    Banda sa fie disponibila gratuit serviciilor sociale de maxima importanta si contra cost serviciilor de transport marfuri. Pentru particular tot contra cost.

    Apreciază

    • saccsiv said, on iunie 9, 2010 at 7:09 pm

      Radu

      Frate, tu vorbesti de necesitate unor adevarate separatoare de trafic. Eu vorbesc de niste jucarii …

      Apreciază

      • Radu said, on iunie 9, 2010 at 7:46 pm

        Ca se fura din banul public stiu. Practic la orice cheltuiala exista semne de intrebare.
        Cred ca in acest moment suprafata pe care o acopera masinile in Bucuresti e mai mare decat suprafata totala de imobile construite in scop locativ. De parca am trai in masini.
        Nici asa nu se mai poate.

        Apreciază

  3. Pettre said, on iunie 10, 2010 at 7:39 am

    Ieri am trecut pe Calea Mosilor si am vazut aceste minunate separatoare. O porcarie mai mare nici ca se putea inventa, 95% din ele sunt distruse. Din pacate nu cred ca se vor opri aici, vor inventa si alte porcarii. Tot prin oras am vazut niste semafoare noi, alimentate de la niste panouri solare si cu niste senzori de miscare. La inceput funcţionau cateva din ele,acum de cateva saptamani sunt stinse. Oricum cred ca au costat si astea o caruta de bani, de tehnologie noua.
    Doamne ajuta!

    Apreciază

  4. danutza said, on iunie 10, 2010 at 10:08 am

    urdareanu si pasapoartele cu cip:

    MIHNEA BERINDEI vroia sa ne bage pasapoarte biometrice de mana cu Adrian Nastase. Firele afacerii de 20.000.000 euro duc la Miki Spaga, UTI si RAAPPS
    In 2004, cand Mihnea Berindei aranja ploiele „politicii internationale” si ale afacerii Imprimeriilor Nationale cu Adrian Nastase (care se considera ca va castiga alegerile), de invartelile RAAPPS in tara asta se ocupa… Miki Spaga. Dupa cate se pare, pe langa spaguta de 300.000 de euro, cautata acum de organele judiciare franceze (inclusiv acasa si la biroul membrului GDS si al Comisiei Tismaneanu Mihnea Berindei), 7.000.000 din cele 20.000.000 de euro ale afacerii urmau sa revina firmei UTI, a controversatului om de afaceri si maior Tiberiu Urdareanu. In 2006, cand stapanii RAAPPS nu mai erau aceiasi, s-a schimbat socoteala… VOI REVENI.

    RAAPPS Comunicat de presa – 11.10.2006

    În urma analizării ofertelor depuse în vederea atribuirii contractului de achiziţie privind producerea şi livrarea blanchetelor de paşapoarte electronice şi a echipamentelor şi produselor software aferente, Comisia de evaluare a decis respingerea celor două oferte depuse de către Asocierea dintre UTI SYSTEMS SA – IMPRIMERIE NATIONALE SA pe de o parte şi BUNDESDRUCKEREI GmbH – Germania, pe de altă parte. Din considerentele legale menţionate mai jos, autoritatea contractantă va decide reluarea procesului de achiziţie, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respectiv OUG 34/2006.
    Autoritatea contractanta – Regia Autonomă « Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat – stă la dispoziţia presei pentru orice informaţie suplimentară. Vă vom informa cu privire la orice acţiune desfăşurată de autoritatea contractantă în vederea reluării procedurilor de achiziţie.

    ___**___

    Regia Autonomă « Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat » aduce la cunoştinţa opiniei publice următoarele :
    Referitor la desfăşurarea licitaţiei deschise organizata în temeiul H.G nr.557/2006, privind producerea şi livrarea blanchetelor de paşapoarte electronice precum şi a echipamentelor şi produselor soft aferente, comisia de evaluare a ofertelor, numită în baza Ordinului Ministrului Delegat pentru Coordonarea Secretariatului General al Guvernului nr.366/07.07.2006, a procedat la examinarea celor două oferte depuse în cadrul procedurii de atribuire a contractului de achiziţie, stabilind următoarele:
    – in conformitate cu prevederile art. 40, art. 44 alin. 1, art. 57 lit. a din OUG 60/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, si respectiv art. 24 lit. e, art. 38 alin. 1 lit. a si d din HG 461/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, oferta prezentata de Asocierea dintre UTI SYSTEMS SA – IMPRIMERIE NATIONALE SA a fost declarată necorespunzatoare, fiind respinsa
    şi, de asemenea
    – in conformitate cu prevederile art. 34 lit. e, art. 40, art. 44 alin. 1, art. 57 lit. a din OUG 60/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, si respectiv art. 24 lit. e si art. 38. alin. 1 lit. d din HG 461/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, oferta prezentata de Bundesdruckerei GmbH – Germania a fost declarata necorespunzatoare, fiind respinsă.
    Având în vedere hotărârea Comisiei de evaluare, în temeiul art.68 lit.c din OUG nr.60/2001 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, cu adresa nr.10806/06.10.2006, Autoritatea contractantă (R.A-A.P.P.S) a notificat atât Asocierii dintre UTI SYSTEMS SA – IMPRIMERIE NATIONALE SA, cât şi Bundesdruckerei GmbH – Germania decizia de anulare a aplicării procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie publica avind ca obiect, “Producerea şi livrarea blanchetelor de paşapoarte electronice precum şi a echipamentelor şi produselor soft aferente”.
    Autoritatea contractantă urmează să reia procesul de achiziţie, cu respectarea prevederilor legale la data iniţierii noii proceduri, respectiv OUG nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii.

    Apreciază

  5. Murdareanu said, on iunie 11, 2010 at 5:44 am

    Urdareanu este membru IBSSA, presedintele IBSSA fiind cavaler de Malta. Are foarte multe afaceri cu evreii, lucru care ma face sa ma intreb daca nu cumva si el este evreu (fata are). Nu mai zic de nevasta lui…. Putini stiu de exemplu proiectul cu managementul traficului a fost dat de Videanu (despre care se stie ca e in relatii f. bune cu evreii) unuia dintre Swarowski, cei cu bunicul supravietuitor al holocaustului (firma Swarko), si lui UTI i s-a dat si ei o bucata. Urdareanu este de asemenea membru a camerei de comert romano-israeliene. AIG a cumparat un procent important din UTI. Au aparut niste articole la un moment dat, care il legau pe Urdareanu de contrabanda cu arme organizata de evrei (Simon Naor parca), si din relatie in relatie, de la Urdareanu se ajungea la Rotschild.

    Apreciază

  6. punctisor said, on iulie 8, 2010 at 3:46 pm

    In mai multe orase din europa semnele de circulatie au fost total eliminate, introducandu-se singurul element de legislatie existent, este cel „al respectului fata de aproapele tau”. Este inutil sa mai vorbesc de accidente, deoarece acestea sunt nule. Un studiu „zice” ca 70% din semnele de circulatie sunt total ignorate, soferii bazandu-se mai mult pe intuitie, iar in orasele sau in intersectiile aglomerate „mica intelegere” este principala „legislatie” rutiera.
    Mi-se pare si logic, mai ales ca am ceva „experienta” in haosul bucurestean.
    Toata presa si toata media vuieste cum ca oamenii isi pierd n ore in fata volanului in ambuteiaje, ceea ce e foarte FALS! Mai mult iti pierzi aproape o ora in transportul in comun decat in masina.
    Acelasi drum pe care il parcurgi cu masina in 20~30 de minute cu masina la ore de varf, in mijloacele de transport in comun acesta tinde sa se lungeasca la 50~80 de minute, si asta nu o zic din „ala zice”, ci am testat-o pe un traseu berceni-chismigiu (vacaresti-tineretului-unirii-universitate-regina elisabeta-kogalniceanu), de obicei cu autobuzul fac cam o ora iar cu masina 30~35 de minute. Si asta seara pe la 17~18 cand traficul (vaut din autobuz) este infernal.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.