SACCSIV – blog ortodox

Propunere de dezbatere: CRIZA II TRANSFORMA PE ANGAJATORI IN MONSTRI?

Posted in angajati, angajatori by saccsiv on octombrie 16, 2009

   … Sau oricum asa erau, doar ca abia acum se vede? Evident, nu toti, ci majoritatea …

   Iata ce-mi scrie o cititoare:

   „Iti propun un subiect de investigat/deschis spre discutie pe blog: abuzurile angajatorilor/managerilor asupra angajatilor/subordonatilor sub pretextul crizei. Deja au luat niste proportii fantastice. Oamenii sunt amenintati tot timpul ca vor fi dati afara daca nu le convine si comenteaza ceva. O groaza de lume se plange. Si eu sunt foarte suparata de ce pateste barbate-miu la serviciu. Oamenii sunt obligati sa munceasca pana la 10 seara, si duminica, si daca nu le convine… li se arata usa…”

   E un subiect ce merita o analiza temeinica. Pana atunci, va invit sa va expuneti punctul de vedere.

61 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on octombrie 16, 2009 at 1:58 pm

    Pentru mai facilita parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. moldovanu said, on octombrie 16, 2009 at 3:12 pm

    Este adevarat ,demult am observat asta ,dar e bine ca aceasta D-na vine cu initiativa de dezbatere .Poate macar acum romanasii se vor trezi la credinta acum si nu mai tirziu deoarece generatiile care vin din urma sint deja educate de sistemul masono-satonisto-antihristic. Si ce fel de copil va creste daca isi va vedea parintii care merg in zilele de Duminica la serviciu in loc sa fie la Sfinta Liturghie ,Deci frati romani poate ca este deja tirziu depinde cit de multi vor citi acest blog pentru aflarea adevarului,dar este o singura solutie pentru a mai salva aceasta tara Romania –––solutia este sa iasa toti ,dar repet toti Romanii care mai cred in Hristos si Maica domnului sa iesim in mod organizat la detronarea masonilor care ne mint si ne vind caci am ajuns sa fim slugile strainilor in propria tara,,,,,,,,,,,,,iata vin alegerile ,,,,,,,,cine credeti ca va cistiga daca nu unul din sistem,,,,,,in acest an Romania a avut sau nustiu poate printr-o minune poate sa aiba un om din popor candidat la presedintie si el este………Marian Bataiosu ……..daca nu iese la prezidentiale Romania nu mai are cale de intoarcere daca nu cistiga acest OM veti munci zi si noapte si astfel va veti pierde mintuirea ………..
    Propun tuturor crestinilor ORTODOXI oameni buni este o singura sansa care a mai dat-o BUNUL DUMNEZEU MERGETI LA ALEGERI ,,,,,DOAR DACA VRETI SA-L VOTATI PE ACEST ,,,,,,,,,,,ROMAN -MARIAN BATAIOSU ,,,,,,,,,IN CAZ CONTRAR NU MERGETI CACI ODATA CE ATI INTRAT IN CABINA DE VOT DATI POSIBILITATE SA SE FALSIFICE ALEGERILE ,,,,,,,,masonii au impinzit Romania ,,,,dar Poporul Roman inca mai este o forta ––––am urmarit cu mare atentie candidatura acestui om nu il cunosc si nu astept benificii de la el ,dar este un OM din afara sistemului cu frica de Dumnezeu ,,,========este ultima saptamina cind se mai aduna semnaturi,,,,,,,,pling de mila acestui popor masonii se tem de el il neglijeaza deoarece este destept si va aduce Romania la viata spirituala astfel nu veti mai fi fortati sa lucrati pina la epuizare ,,,,,,,,,,,,,,VA IMPLOR TREZITI-VA FRATI ROMANI!!!

    Apreciază

    • comentator said, on octombrie 16, 2009 at 5:42 pm

      ce fel de crestin ortodox este acest Bataiosu care isi arata muschii pe blogul personal???
      http://bataiosu.wordpress.com/2009/06/16/poze-de-ieri-si-de-azi/
      „mama a nascut un baiat frumos”, „lovitura talpa murdara”…
      „In anticariatul Librariei “Noi”, pe vremea studentiei” – isi arata muschii…:))
      Moldovene, tu glumesti??? chiar daca nu este mason, chiar daca este din popor nu as vota niciodata un astfel de om cu doi neuroni si o singura sinapsa: „EU”!

      Apreciază

      • Maria said, on octombrie 16, 2009 at 7:00 pm

        poate nu-i ortodox 🙂 , o fi ramas la vechile pasiuni ( yoga ) 🙂

        Apreciază

      • moldovanu said, on octombrie 17, 2009 at 2:20 pm

        ALEGE DAR PE CINE DORESTI CIT PRIVESTE POZELE -PRIVESTE LA COPILARIA TA SI LA TRECUTUL TAU ,NU OBLIG PE NIMENI VAD CA ROMANULUI II PLACE SITUATIA IN CARE SE AFLA –––POATE CANDIDEZI TU????????HAI CURAJ,SALVEAZA,SACRIFICA-TE……..ESTE GREU ,NU …………..POCAINTA FRATILOR CA SA APROPIAT IMPARATIA CERURILOR!

        Apreciază

    • comentator said, on octombrie 17, 2009 at 4:25 pm

      Karate, codul bushido si alte d-astea nu au nici o legatura cu ortodoxia…. Cat despre acest om pe care tu il promovezi este prea egocentrist! Tu nu observi ca totul se reduce la cuvantul „EU”? Pozele acelea nu au nici o legatura cu a conduce un popor! Ce legatura are cainele lui cu ce va face el? Mai este unul la Casa alba care isi pupa cainele in cur… o marioneta! Dragul meu, am intalnit prea multi stimabili care atunci cand li s-a oferit o functie au uitat de unde au plecat! Sa candidez eu??? pai crezi ca sunt eu vreun David, Solomon, Stefan cel Mare si Sfant, Mihai Viteazul ca sa conduc bine??? Sunt destule papusi si suficienti papusari pentru a-mi vedea de viata mea asa buna- rea cum este!
      Ai citit”Marturisiri din mlastina disperarii”? Acolo vei intelege ca oamenii pot ceda in urma unei oferte, sau a unei amenintari, sau a unei palme, sau a unei batai, sau a infometarii… doar cei ce Il au pe Dumnezeu ca singura nadejde nu vor ceda! Sa am nadejde in Marian Bataiosu??? Este Hristos? Este vreun sfant al Lui Hristos? Daca nu este nici una nici alta atunci nu am nadejde in el! Spor la indoctrinare!

      Apreciază

  3. parereamea said, on octombrie 16, 2009 at 3:55 pm

    Criza este un pretext pentru orice, de aceea a fost creata.
    Solutia eu o vad una singura. Sa nu mai muncim pentru ei cu orice pret. Sa analizam fiecare ce stim mai bine sa facem sau ce stim sa facem in general. Eu cred ca suma abilitatilor unui roman adevarat poate fi suficienta ca sa-si duca traiul decent, fara vise de vacante exotice sau masini straine (e buna si bicicleta, dar macar nu te streseaza bosul). Sa renuntam in sfarsit sa slugarim si sa imbogatim pe altii, sa muncim pentru noi insine, pentru familia noastra, pentru necesarul de haine si mancare si un acoperis deasupra capului. Eu asa am facut, cu orice risc. Stiu cum e sa nu ai bani nici de paine zile la rand.
    Dar nu muncesc nici la patron, nici la stat.
    Sa aiba curajul fiecare sa-si faca persoana fizica autorizata si astfel sa impuna el conditii celui caruia presteaza o activitate. Fiecare are rude, prieteni si poate gasi ceva bun de facut pentru ei, si apoi sa gaseaca contacte cu firme si sa presteze si factureze lor. Numai sa incerci, numai sa-ti dai seama ca intradevar nu se mai poate altfel.
    Guvernul nu a facut acest an altceva decat sa falimenteze toate firmele mici care traiau pentru cei cativa angajati care de obicei erau rude, prieteni si care erau hotarati sa munceasca pentru ei si nu pentru mari companii, etc. Exact in acest mici firme au lovit intentionat. Mai ramane solutia PFA (peroana fizica autorizata). Deocamdata in asta nu au lovit dar nu se mai stie cat…
    Sa nu ne mai slugarim pentru un salar de nimic, muncind ore supllimentare neplatite si suportand umilinti. Sa nu mai stam cu limba scoasa pentu ca ne platste patronul sau statul asigurarile de sanatate si pensie. Stati bine si va ganditi ca nu aveti nevoie de ele pana la urma, si nu facem decat sa muncim ca sa ingrasam pe altii cu aceste asigurari si sa hranim capusele din tot felul de posturi caldute de la stat. Ca acolo nu intra oricine in acele posturi….
    Timpurile sunt tulburi si nu cred ca o sa ajungem noi sa ne folosim de acei bani de pensie. Oricum se vorbeste demult de colapsul in curand al sistemului de pensii la nivel mondial.
    Iar despre asigurarile de sanatate e clar, te duci oricum la doctori privati ca sa stii intradevar ce ai, dar si acolo dai bani de multe ori degeaba.
    In concluzie nu avem nevoie de slujba nimanui, de salarul nimanui. Sa ne muncim banutul singuri, chiar de pe o zi pe alta, dar sa intelegem in sfarsit ca LIBERTATEA e mai pretioasa decat orice, si nu in ultimul rand sa intelegem ca NOI, toti astia care muncim cuminti tinem acolo sus elitele, si ei cu banii nostri ne omoara zi dupa zi…
    In plus, sa ne gandim ca trebuie sa iesim din sistem, cu cat mai repede cu atat mai bine. Altfel nu vom avea nici o sansa sa spunem brusc, nu vreau acte biometrice, nu vreau sa fiu o inregistrare intr-o baza de date mondiala sau europeana.
    Sa nu mai facem jocul elitelor, sa iesim din sclavagismul acesta modern, care e mai infiorator decat cel medieval pentru ca e mascat. Oamenii traiesc legati la ochi si nu-si pun intrebari. De fapt pentru ce muncesc eu ?

    Apreciază

  4. es said, on octombrie 16, 2009 at 4:11 pm

    Lucrurile sunt destul de grave cînd după 5 ani de facultate nu te angajează nimeni, şi eventualii angajatori doar te plimbă două-trei zile ca să sperie pe X şi Y că-i dă afară şi oricînd găseşte pe cineva să pună în locu lor, dar de angajat nu te angajează nimeni.
    Apoi mai sunt unii patroni care concediază şi cîte 100 de oameni odată ca să-i sperie pe cei care rămîn şi astfel îi obligă să lucreze pe mai puţini bani şi sunt ţinuţi peste program. Mai sunt secretare care fac actele chiar şi la 5 firme diferite, asta pentru 200 lei în plus pe lună.
    Un coleg de liceu s-a trezit cu poliţia la uşă pentru că ar fi furat cîteva tone de lemn sub formă de mobilă, intenţia patronului a fost să dea vina pe el şi apoi să-l oblige să muncească pînă o să recupereze „ce s-a furat”. Treaba s-a rozolvat cu bătaie şi a fost lăsat în pace, acum umblă şi el ca mine peste tot ca să găsească de muncă.

    Singurele firme care angajează sunt cele de badigarzi (oare de ce ? ) şi care vor necalificaţi plătiţi la negru.
    Şi în aceaşi vreme de criză, s-au înmulţit maşinile luxoase, iar patronii enumeraţi mai sus au reuşit să construiească cîteva blocuri de locuinţe şi un hotel.

    @Moldovanu, tu cîţi ani ai ? Sunt destui care nu mai pun botu la vrăjeala cu politica. Nici un preşedinte sau partid nu poate să ne rezolve problemele.
    Dacă nu ai citit pe Coşbuc uite cu dedicaţie nişte versuri: „Să nu dea Dumnezeu cel sfînt / Să vrem noi sînge, nu pămînt!”. 😉

    Apreciază

    • moldovanu said, on octombrie 16, 2009 at 5:49 pm

      S-ar putea sa ai dreptate …in asa caz deci le spun clar tuturor sa nu mai mearga la vot …si cel mai important –-POCAITI-VA CA S-A APROPIAT IMPARATIA CERURILOR

      Apreciază

      • Bogdan said, on octombrie 17, 2009 at 7:06 am

        Frate, permite-mi te rog sa iti recomand pe domnul profesor Ion Coja. Uita de acest Bataiosu, tara are nevoie de alt fel de presedinte, iar domnul Coja este cel mai aproape dintre toti candidatii (parerea mea). Personal, sper ca nu s-a razgandit si ca a facut rost de semnaturi. Ca fapt divers: pe realitatea au fost prezentati mai toti candidati la prezidentiale (inclusiv domnul Bataiosu, cel putin cateva secunde fiecare), mai putin domnul Coja, desi acesta din urma si-a manifestat intentia de a candida inca din mai pe site-ul dumnealui , http://www.ioncoja.ro (care, apropo, e suspendat de la inceputul acestei saptamani). Bineinteles ca nici pe cele mai importante posturi de radio sau mass-media scrisa nu am vazut facuta vreo referire la Ion Coja. Oricine poate intelege ca ceva nu se leaga in momentul in care personaje ca Meir apar la televizor in fiecare zi, iar profesori universitari cu merite deosebite in diverse cercetari nici nu sunt bagati in seama. E clar ca se incearca sa ni se impinga galusta pe gat, daca mi se permite exprimarea. Deci, ca de la moldovean la moldovan, in primul rand mergi la vot, se merita atata timp cat candideaza romani ca Ion Coja.

        Apreciază

  5. B. M. Popescu said, on octombrie 16, 2009 at 4:12 pm

    Este miscarea de revenire a pendulului.

    Pana in toamna trecuta angajatorii erau disperati ca nu gasesc oameni iar angajatii au presat continuu pentru salarii mai mari, cu succes. Intr-o perioada de cca 8 ani (2000-2008) salariul mediu a crescut de cateva ori. Era normal sa apara un recul, atata vreme cat dezvoltarea economica a fost nesustenabila, bazata pe consum si credit ieftin venit de-afara.

    Angajatorii pot folosi acum pretextul crizei pentru ca chiar exista o criza. Altfel ar fi usor pentru cineva supus presiunilor sa plece in alta parte.

    Apreciază

    • cAsAndrA said, on octombrie 19, 2009 at 8:26 pm

      Si asa, de la un an la altul, angajatorii au trecut de la disperare la aroganta ? Aceeasi atitudine au avut-o si la inceputul anilor ’90, cand prietenii de la F.M.I. ai lui Peter Neulander au dat ordin sa se stranga surubul in Europa de Est.

      Apreciază

  6. parereamea said, on octombrie 16, 2009 at 4:52 pm

    De munca este, numai sa vrei. Stiu pe cineva care a umblat vara asta cateva saptamani sa gaseasca o echipa sa-i schimbe acoperisul la casa, si toate echipele din zona erau ocupate. Cine a stiut meserie s-a dus afara sa munceasca din pacate, iar in tara au ramas cei foarte legati aici de familie sau alte probleme sau cei mai puturosi sau betivi.

    Din pacate tinerii de azi in loc sa invete o meserie, ceva de folos celor din jur si-au pierdut timpul prin facultati ani de zile cu absurditati gen management, marketing, administratie si alte abureli, doar or gasi un fraier de patron sa puna botu la diploma lor. Ei bine, a trecut vremea aia.. la sapă baieti (si fete desigur).

    Cum au trait parintii si stramosii nostri pe acest pamant putem trai si noi. Cum se face ca acuma brusc nu mai stim ce sa facem, nu mai gasim cui sa fim utili? Nu avem aceleasi nevoi ca si stramosii nostri pana la urma?
    Se pare ca nu… acuma ne trebuie masini cat mai confortabile, case cat mai spatioase si din materiale cat mai moderne, ca lutul si lemnul nu mai sunt bune, ne trebuie haine din materiale care de care mai ciudate, si schimbate cat mai des de la sezon la sezon, ca bumbacul si lana nu mai sunt suficiente, ne trebuie device-uri inutile pe langa noi, ca nu mai avem timp sa tocam morcovu cu cutitul de exemplu…
    Ca sa nu o lungesc. Ne-au fost create si am acceptat, intrand in joc inconstient, tot felul de necesitati care ne fac acum viata nefericita.
    Mai bine explicat decat o pot face eu gasiti in filmul:
    The story of stuff (Povestea Lucrurilor)

    Vreo 20 min tine. Vizionare placuta si dati si la altii…

    Apreciază

    • es said, on octombrie 16, 2009 at 5:17 pm

      dacă cumva a fost vreo aluzie la mine, ruşine să-ţi fie, nu am făcut marketing sau alte vrăjeli, iar în timpul facultăţii încărcam saci de cartofi sau mutam aspersoarele pe cîmp aşa că nu mă lua pe mine cu „treci la sapă”, şi cînd mai zici de puturoşi sau beţivi caută să te uiţi şi-n oglindă, e uşor să vorbeşti, dar mai greu să faci

      Apreciază

    • nedrept said, on octombrie 16, 2009 at 5:49 pm

      Cine a plecat din tara a facut-o pentru ca nu a avut nici o legatura cu poporul roman, cu ortodoxia, cu Dumnezeu! Au vrut confort, bani si altele…au parasit copiii, familie, tara si pe Dumnezeu! Rusine!

      Apreciază

      • Aquarius said, on octombrie 17, 2009 at 12:51 pm

        Nedrept are dreptate! Eu imi iubesc tara si sunt impotriva celor care ies in cautarea unui trai mai bun…unde e credinta lor de-si lasa familiile sau pamantul?! Sa fim seriosi!

        Apreciază

      • cAsAndrA said, on octombrie 19, 2009 at 8:28 pm

        Au parasit pe cei ca tine.

        Apreciază

  7. andrei said, on octombrie 16, 2009 at 6:05 pm

    Pot spune ca la actualul loc de munca „criza” a adus daruri multe si anume:cardurile cu care pontam acuma contin in interiorul lui (se gasesc doar daca tai cardul) antena in centru spiralata +un cip intr-un colt(foarte mic),pentru salarii n-au avut bani sa le maresc de cativa ani buni,dar la chestiile astea au actionat cat de repede au putut,deci saccsiv +atatia bloggeri antisistem au mare dreptate privind modul cum vor evolua lucrurile in lume in viitorul apropiat

    Apreciază

  8. daniel said, on octombrie 16, 2009 at 6:46 pm

    dragi prieteni,

    iata inca un examen dificil pentru noi.
    scopul acestui examen este ca sa ne creasca smerenia si sa ne dezlipim de atractiile pamantului.
    in viata aceasta poate sa fie criza; nu are importanta prea mare pentru noi.
    ceea ce are cu adevarat importanta este ca fiinta noastra sa nu fie in adevarata criza: criza duhovniceasca.
    ca de fapt asta se lucreaza (prin ecumenism, mass-media si prin toate caile) ca in final sa fie o criza duhovniceasca.
    asa ca noi, cei credinciosi, ne vom trai viata de acum inainte numai abandonati in Domnul nostru Iisus Hristos, Dumnezeu, care se ingrijeste de toate pentru noi.
    deci voi fi multumit sa mananc paine goala, datorita crizei, decat sa fac pe nemultumitul.
    cu alte cuvinte, in inimile celor care apartin Domnului nu este criza, si, chiar daca se intampla sa fie, ea este de natura duhovniceasca si este permisa de Domnul numai si numai pentru smerirea noastra, astfel incat sa Ii devenim Lui mai placuti. (aici am in vedere si ceea ce ne invata Sf. Nicodim Aghioritul in „Razboiul nevazut”).
    si vom vedea in inimile noastre ca Domnul nu ne lasa daca noi ramanem smeriti si plini de bucurie in Purtarea Lui de Grija.

    cu permisiune,
    Daniel

    Apreciază

  9. Alina said, on octombrie 16, 2009 at 6:57 pm

    In Ardeal sunt sate intregi depopulate. Cel mai mare pericol pt sistem este omul cu frica lui Dumnezeu si proprietar de pamant. Chiar daca viata e grea si nu exista nici pe departe confortul citadin cu care ne-am obisnuit, viata la tara e ceva mai sigura decat cea de la oras. Cel putin pt o perioada de timp, pana cand lucrurile se vor inrautati din ce in ce mai tare. CIne izbuteste sa nu depinda de magazine si supermarket-uri si are curajul sa se inhame la o viata mai grea, are mai multe sanse de a rezista vremurilor ce vor veni. Daca am fi cat mai multi in aceasta situatie, atunci am da de furca sistemului, macar pana la un anumit punct. Si cred ca varianta cea mai buna ar fi organizarea in comunitati. Imaginati-va intr-o situatie de foamete debandada si nebunia de la orase.

    Apreciază

  10. Maria said, on octombrie 16, 2009 at 7:18 pm

    Parereamea ,
    Lumea a mai evoluat , lucrurile s-au schimbat , la fel ca si necesitatile noastre . Noi necesitati , noi oferte . Nu trebuie sa jignim pe cei cu studii superioare doar pentru ca – poate nu am avut ” noi ” ocazia , la randul nostru- sa facem o facultate .
    Esti penibil , pueril .
    Familia mea ( nucleara ) nu detine decat un apartament la bloc , iar initiativa noastra de a ne muta la tara nu se poate concretiza , nu sunt bani , tataie !
    Personal , as munci si pamantul , desi nu am facut asta niciodata , poate ca as putea cultiva ceva pe bloc ( doar stau la ultimul etaj ) :)) .
    Tara nu are nevoie doar de agricultura , ci si de celelate ” departamente ” .
    Dupa cum gandesti ,as zice ca esti BASESCU ( prostescu ) , doar el considera ca tara are nevoie doar de ospatari ,si nu si de filosofi .
    Stii de ce nu sunt angajati copii cu creier ? pentru ca au intrat proastele gen – Elena Basescu prin toate ” compartimentele ” importante , si de asta ne merge si asa bine , pentru ca nu sunt promovate precum precum sociolog sau altetele expuse si de tine .
    Stii … daca nu ar exista oameni specializati in IT tu nu ai sta acum la computer si nu ai tasta in nestiinta idei de mult expirate .
    O sa trecem si la TROC tatatie , dar nu acum , ci atunci cand o sa fim fugariti de acesti masoni care au impanzit tara . Atunci o sa schmbi ciresele din curtea vecinului , cu capsunile din Spania :))

    Apreciază

    • parereamea said, on octombrie 18, 2009 at 6:18 pm

      Da, draguta, sunt propriile mele idei si pareri si nu am obligat pe nimeni sa le creada. Le-am expus si atat. Asa inteleg eu utilizarea facilitatii de a comenta pe un blog.
      In schimb mataluta si ES imi sariti inapoi in cap cu atac la persoana foarte clar, cand eu de fapt nu am atacat pe nimeni.
      Dar chiar nu aveti alta ocupatie decat sa va contraziceti?
      Tot ce am scris vine din parerea mea (ca sa nu spun neaparat …convingerea) ca lumea asa cum o stim nu va mai fi la fel decat pentru vreo cativa ani.
      Din acest punct de vedere orice comparatie cu Basescu sau alt „penibil”, orice orgolii rascolite, gen ES, ma lasa rece…

      Apreciază

  11. Veaceslav said, on octombrie 16, 2009 at 7:35 pm

    Cel mai important fratilor este sa nu ne deprimam si sa avem nadejde in Domnul, redau un comentariu luat de pe razbointrucuvant:

    Sfantul Kuksa:

    “Va veni o deprimare universala. Rugati-va, copii! Nu mult timp a mai ramas! Viata noastra atarna de un fir de par… Fericiti cei ce nu vor fi casatoriti“.

    “Va veni vremea cand vom vrea sa mancam si nu ni se va da. De aceea, daca am mancat, sa multumim lui Dumnezeu si daca am dormit, sa multumim lui Dumnezeu. Pentru toate sa multumim lui Dumnezeu!”

    Apreciază

  12. Maria said, on octombrie 16, 2009 at 7:35 pm

    Parerea mea ,
    daca am pleca toti din tara , toti astia ” betivi ” cum ne numesti tu , cu facultati de nimic, atunci dumneata te-ai rezuma la pamantul dumitale ( sau al vecinului , daca nu ti-ar ajunge cele cultivate de tine ) .Nu ai mai avea electricitate si nimic altceva .
    Pot invata o meserie , in constructie , chiar acum! dar , nu ma pasioneaza , intelegi dumitatle ? Ca sa-ti placa o meserie trebuie sa o faci cu drag , altfel – nu iese nik .
    Daca ar fi existat specialisti care sa confrunte cererea de pe piata cu dorintele absolventilor de liceu , atunci , nu ar fi existat un nr de locuri atat de mari in admiterea la facultate si , prin urmare , altii s-ar fi orientat spre alte domenii , dar DUPA CUM GANDESTI TU ASA GANDESTE SI TARA . DE UNDE UN PRESEDINTE CU CREIER DACA MAJORITATEA POPULATIEI E FARA NEURONI ???
    PRIN URMARE , AVEM NEVOIE SI DE : marketing , management , administratie , sociologie , politologie , istorie , dar toate cu masura frate , IAR ACEASTA MASURA ESTE DATA DE : SOCIOLOGI , ECONOMISTI , ETC .

    Apreciază

    • parereamea said, on octombrie 18, 2009 at 6:43 pm

      Acu m-am prins, esti economista, sociologa sau mai stiu eu ce si atunci te-ai simtit direct lezata de ce am zis.
      Afla ca nu ai de ce. Suntem in aceeasi oala. Se pare ca ironia ascunsa din textul meu nu ai sesizat-o.
      Ma „marturisesc” atunci si-ti spun ca sunt eu insami ing. computere, administratorul propriei mele firme de soft si design, nu locuiesc la tara, nu am locuit niciodata, nu am pamanturi si nu fac agricultura.
      Dar stiu cat de cat viata de la tara pentru ca parintii mei s-au mutat la tara dupa ce au iesit la pensie.. si multe altele stiu depre care nu trebuie sa ma justific acum tie, si nici nu trebuie sa ma crezi pe cuvant. O spun doar ca sa te fac sa intelegi inca o data, poate, ca e usor sa judeci dupa primele aparente…
      Si a fost o vreme cand gandeam cam ca tine ca „tara are nevoie de…”, dar mi-a trecut din fericire intre timp.
      Cert e ca ce am spus am spus-o din experienta mea de viata, si din meditatiile mele „profunde” si, inca o data repet, am spus-o ca o parere personala, nu de dragul de a fi contrazis.
      Ce-mi „place cel mai mult” e ca din textul „in tara au ramas cei foarte legati aici de familie sau alte probleme sau cei mai puturosi sau betivi”, tu ai avut talentul „deosebit” de a extrage doar partea care iti permitea sa ma ataci si sa ma jignesti.
      Eu nu am numit „betivi” pe cei ramasi in tara, si eu sunt din cei ramasi in tara in mod evident. Imi place ca nu ai remarcat deloc acel „SAU…”.
      Nu am jgnit pe cei cu „facultati de nimic”, si eu sunt inginer, nu taran…iar electricitate am invatat ce mi-a crapat capul…si acum nu-mi foloseste la nimic.
      Nu te-am pus pe tine sau altcineva ca invete in mod obligatoriu constructii. E incredibil cum poti extrapola o idee, o propunere la un criteriu sau porunca.
      Chiar nu ai alta ocupatie decat sa arunci mata moarta in curtea celuilalt?
      Hai vino tu cu idei si propuneri. Aud?
      Parca de aia eram aici, toti astia mai destepti sau mai „penibili”. Sa venim cu idei, nu sa ne contrazicem.

      Apreciază

  13. Alina said, on octombrie 16, 2009 at 7:39 pm

    Si cu ce propunere vii?
    Eu nu am zis ca nu avem nevoie de oameni educati, ci ca in situatia actuala, care numai normala nu e, asta ar fi o posibila solutie. Am facultate, am trait toata viata la oras, dar daca numai atat mi-ar ramane, sa maduc la tara, as face-o fara intarziere. Imi vand apartamentul si ma mut. Si inca ceva, lumea nu a evoluat, ci a involuat.

    Apreciază

  14. valentin said, on octombrie 16, 2009 at 7:48 pm

    maria cred ca n-ai inteles ce a vrut sa zica parereamea, eu cred ca e bine sa mai citesti si te convingi de urmatoarele:
    1. vorbeste pe marginea crizei, cu solutii radicale
    2. referitor la cei cu studii superioare poate stii si tu ca diplomele curg in romania, numai bani sa fie., deci prin urmare te poti astepta ca o diploma sa nu-ti fie utila daca nu si stii ceva din ceea ce ai invatat, deci in loc sa pierzi vremea in ideea ca e bine sa ai o diploma mai bine deschizi un „ceva”.

    Apreciază

  15. Alina said, on octombrie 16, 2009 at 7:51 pm

    Maria,
    Scuze, am crezut ca primul tau comentariu era pt mine. Dar ideea ramane. Pe undeva are si parereamea dreptate. Ne sufocam de atata functionarime iar facultea care se face acum nu mai e cea de altadata, cand erau promovate numai valorile. Acum orice nerod poate avea diploma. Si toti au nevoie de un loc de munca, dar cine le sustine salariile? S-a creat o falsa situatie care inevitabil a dus la criza (nu ma refer la criza asta mondiala, desi are legatura cu ea)

    Apreciază

    • es said, on octombrie 16, 2009 at 8:10 pm

      Alina zi şi mie cum se făcea facultatea înainte ? Notele se luau pe baza legitimaţiei de partid, au fost şi cîţiva care au învăţat dar peste 90% treceau doar pe la conferinţe şi deveneau doctoranzi peste noapte.

      persoana „părereamea” e dus cu pluta şi nu ştie pe ce lume trăieşte, am scris clar că nu găsesc decît salahor şi badigard, dar el o trage cum că cine a fost mai deştept a plecat şi au rămas doar puturoşii şi beţivii, mentalitate tipică de anti-romîn
      şi eu aş vrea mult de tot să plec din oraş şi să nu mai depind de nimeni, dar o mutare la sat e imposibilă atunci cînd toată averea familiei e doar un apartament , aşa cum ai scris şi tu

      Apreciază

      • moldovanu said, on octombrie 16, 2009 at 9:42 pm

        es ,,,imi pare rau ,dar la tine toti sint dusi cu pluta sa fie oare sta atitudine de crestin ORTODOX,vai de lumea in care traim sint vremurile de pe urma POCAITIVA!

        Apreciază

      • comentator said, on octombrie 17, 2009 at 4:41 pm

        Moldoveanule, esti cumva Sf. Ioan Botezatorul??? De ce le tot spui tuturor sa se pocaiasca? de unde stii ca cei carora te adresezi nu-I urmeaza Lui Hristos? De ce ii judeci si ii condamni? Suntem unii dintre noi (si eu) care daca am avea o mie de maini am arata in orice directie dar nu spre noi insine… toti gresesc numai noi nu!
        Aici este site ortodox deci nu ne intereseaza candidatii la presedintie…fie la ei acolo si pe capul lor puterea! sa se bucure de ea! noi trebuie sa ne bucuram sau sa le plangem pe ale noastre! Sa ne plangem pacatele si sa ne bucuram de binele celor din jur! Doamne ajuta!

        Apreciază

      • parereamea said, on octombrie 18, 2009 at 6:53 pm

        Esti prea tinar se pare ca sa stii ce vorbesti si ai aroganta tipica generatie de azi. Nici 10% din studentii de azi nu ar fi fost studenti inainte de revolutie. Nu ai nici cea mai vaga idee cat de greu era EXAMENUL de admitere la facultate inainte. Acum se intra pe baza de dosare si medie de bac la majoritatea facultatilor…
        Dar asta e un subiect off-topic si nu are rost sa divagam.
        Imi „place” si la tine ca esti expert in atac la persoana si jigniri, si extragi cuvintele din context, si se pare ca tii cu tot dinadinsul sa deturnezi discutia spre una contradictorie, cand de fapt ar fi trebuit sa fie una in care sa contribuim fiecare cu idei.
        Astept idei si propuneri si de la tine. Si asa se pare ca nu ai ocupatie intre timp…

        Apreciază

  16. Alina said, on octombrie 16, 2009 at 8:42 pm

    Eu ma refeream la studiile universitare din perioada interbelica si inceputul celei comuniste, cat au mai predat marii profesori formati la scoala veche. Dar chiar si pe vremea raposatului mai existau in facultati oameni. Acum, mult mai rar, aproape deloc. Si nu ai dreptate in privinta procentului de 90%. Erau si situatii ca acelea pe care le spui tu, dar mai rare in comparatie cu marea masa a studentilor perioadei comuniste. IN schimb, procentul tau se potriveste cu situatia actuala din universitati.
    Citeste mai atent ce scrie parereamea. Atitudinea lui e departe de a fi cea a unui antiroman. El se intreaba cum au putut trai stramosii nostri atatea veacuri fara toate facilitatile pe care le avem noi la ora actuala si sugereaza ca singura solutie este iesirea din sistem. SUnt de acord, atat doar ca e foarte greu de facut asa ceva pt ca suntem adanc ancorati in sistem. Da, asa e, mutarea la tara este imposibile aproape. Dar devine realizabila, probabil, in conditii extreme.

    Apreciază

  17. Alina said, on octombrie 16, 2009 at 8:49 pm

    Poate cineva cu formatie economica sau juridica poate gandi ceva mai realizabil si mai util. Eu am gandit strict in maniera traditionala.

    Apreciază

  18. IO said, on octombrie 16, 2009 at 11:41 pm

    Cel ce se semna cu nick-ul ” parerea mea ” are dreptate , degeaba il ataca unii cu pretentii de intelectual rasat , omul nu e dus cu pluta , avem nevoie de oameni care sa dea la ” sapa ” , agricultura e baza tuturor lucrurilor , putem trai fara sexologi , analisti politici sau psihologi ( sa dau cateva exemple ) dar nu putem trai fara mancare . Avem nevoie si de elite , ganditori dar din pacate geniile sant izolate de marea masa a ” absolventilor ” de facultati , detinatori aproape ilegali de diplome . A avea o diploma nu inseamna ca o si merita . La coada vacii o sa vina toti cand planeta nu va mai putea oferi resurse sau cand a fi angajat va fi egal cu a fi sclav .

    Apreciază

  19. ANTIP MARIA said, on octombrie 17, 2009 at 10:16 am

    Alina ,
    E adevarat ca lumea a involuat , dar tehnologia a avansat , ori eu tocmai la acest lucru ma refeream .
    De asemenea ,poti vedea ca sunt de acord si cumunca la tara , dar oricum asta e o manevra a sistemului , s-ar dori aducerea populatiei tinere , la tara , ori lucrul acesta il decid singura , daca vreau sau nu acolo . Stii nu suntem turme de mioare , fiecare are dreprul la propria optiune .
    Sunt si persoane care din diverse motive nu se pot muta la tara , iar aceasta indignare- a celor care au facut acest lucru deja , sau care au de gand sa il faca -m mi se pare inutila.

    Apreciază

  20. MARIA said, on octombrie 17, 2009 at 10:29 am

    Mai , vorbiti doar pt .unii din sistem . Sunt si idioti care obtin diplome pe nedrept , dar voi vorbiti acum ca pentru un tot , or lucrul acesta e mai mult decat nepoliticos .
    Poti sa-i spui Elenei Basescu ca a obtinut o diploma pe nedrept , dar nu mie .
    Sa nu o mai dam in sus si in jos cu ” astia care au terminat acum facultatea sunt prosti , de asta ” nu sunt angajati ” cam asa vine ideea . Ati fost doar norocosi , sau v-a ajutat Dumnezeu , cum vreti sa-i ziceti .
    Apropo ,de nivelul de dificultate al facultatilor din ziua de azi : o fosta profesoara de- a mea mi-a zis ca ,cea ce faceam noi in liceu ( cu veo 4 ani , in urma ) facea ea in facultate ./ Deci e corect sa spuneti ca nu se invata ? Dar oare copii vostri nu cara manuale in ghiozdane , de cad pe spate ??/. AAA , poate faceti aluzie la cunostiintele voastre care isi scaldau ochii in fitzuici , la examene . Asta e problema lor !!!! Cine vrea sa invete , invata ! cine vrea sa fie doar un idiot cu diploma ! sau CU PRETENTII DE INTELECTUAL , RAMANE IDIOT !!! ( si dintrastia sunt , de ce sa nu recunosc ) , dar faptul ca voi ii bagati in acelasi cazan – e jenant . Asta demonstreaza EGoISMUL MAJOR AL MULTORA DINTRE NOI .
    Scuzati vorbele intepate , dar cam acesta este adevarul .
    Vreti sa avem o tara in care sa punem accent pe agricultaura , atunci cereti-le barosanilor sa promoveze acest lucru , sa le dea celor care vor- resurse , pt . a se ocupa de acest lucru .

    Apreciază

  21. MARIA said, on octombrie 17, 2009 at 10:47 am

    Valentin ,
    probabil vorbeai pentru tine.
    Crede-ma fratioare , deschid mai multe „ceva-uri ” intr-o saptamana ( asta daca te referi la carti ) . Sunt o profesionista pe domeniul meu ( dar tara nu are nevoie de mine ) .
    Iar tu gandesti intr-o maniera mai mult decat EGOISTA .
    Daca ai fi avut macar cea mai mica cunostiinta de cele ce se petrec in tara ,la noi , probabil, ai fi vazut ca majoritatea celor care au terminat o facultate nu-si gasesc de lucru .
    Dar , cum o vorba din popor spune – NU TE PUNE CU UN PROST , CA S-AR PUTEA SA DEVII UNUL MAI MARE , nu am sa mai insist cu explicatii pe aceasta tema .
    Suntem o generatie cu creier ( sunt si lepre cu bani , care au cerut la tati dolarei sa-si cumpere: diplome , examene , nefiind capabile sa si le obtina singure ) .
    „SI DACA VOI NU MA VRETI EU VA VREAU” .Noi vrem sa fim angajati , dar in domeniile in care ne pricepem cel mai bine . Fiind tineri , dornici de nou , vom incerca si in alte domenii .
    Din punctul meu de vedere , agricultura ti-o las tie, pana cand nu voi avea alta speranta de supravietuire .
    ALILUIA !!!

    Apreciază

  22. MARIA said, on octombrie 17, 2009 at 10:56 am

    io, ( suna deja a rap)
    Omule , te las pe tine sa dai la coada vacii , pana cand o sa-mi fac constitutia necesara :)) . Pana atunci vezi sa „aduni provizii ” :))
    Nu am pretentii de intelectual , imi [lace sa fiu tratata ca si un tarande pe camp , pentru ca NOI VREM RESPECT !!!
    http://www.trilulilu.ro/smbdstopme/fad0758d59fdf2
    :))

    Apreciază

  23. Alina said, on octombrie 17, 2009 at 12:00 pm

    1. Invatamantul din ziua de azi are un caracter strict informativ, dar deloc formativ. Iar cei 7 ani de acasa nu prea mai exista pt ca parintii sunt prea ocupati cu grija zilei de maine. Si nu e neaparat vina lor. Multi dintre ei au fost obligati din cauza necesitatilor sa plece afara pt a castiga o paine. INvatamantul e la pamant si stiu ce spun pt ca am lucrat in domeniu ani de zile. Nivelul a scazut ingrozitor iar faptul ca acum se fac la clase din ce in ce mai mici ceea ce se preda in invatamantul universitar sau liceal nu e o garantie a calitatii invatamantului. Dimpotriva. Prea multa materie incurajeaza chiulul intelectual. Se poate face un sondaj de opinie cu tinerii de astazi pt a vedea nivelul lor cultural. O sa va speriati. Nici nu mai stiu vorbi romanste bine, daca la tv aud cuvinte de genul „trend, job, focusat, determinat(cu sensul de hotarat). Anul trecut am intrebat la mai multe clase de liceu ce inseamna „determinat”, care e cuvantul romanesc pe care ar trebui sa-l foloseasca? De-abia mi-a raspuns unul, din vreo 5 clase. Degeaba avem tehnologie, degeaba avem atata informatie, daca noi ne transformam in monstri. Si, a propos de tehnologie, studiile lui Ovidiu Hurduzeu despre tehnologie sunt extrem de interesante si edificatoare.
    2. Daca toti sunt intelectuali in tara asta, ca vad ca asta-i tendinta, cine sustine productia? Ca din ’90 incoace tot din imprumuturi traim.

    Apreciază

  24. valentin said, on octombrie 17, 2009 at 2:28 pm

    Yo Maria !
    parererea mea a zis: „Cine a stiut meserie s-a dus afara sa munceasca din pacate, iar in tara au ramas cei foarte legati aici de familie sau alte probleme sau cei mai puturosi sau betivi.”

    …si aici zici tu: „Mai , vorbiti doar pt .unii din sistem . Sunt si idioti care obtin diplome pe nedrept , dar voi vorbiti acum ca pentru un tot , or lucrul acesta e mai mult decat nepoliticos .
    Poti sa-i spui Elenei Basescu ca a obtinut o diploma pe nedrept , dar nu mie .”

    yo vezi ca nu citesti cum trebuie !?!
    si apoi yo vezi ca ai cam deviat de la subiectu’ principal ..nu interesa pe nimeni ca tu nu vrei sa faci ceva sau ca ai o diploma.

    ai inteles Yo ?

    Apreciază

  25. Maria said, on octombrie 17, 2009 at 8:53 pm

    Valentine ,
    Bre copchile , neinteresant ca nu intereseaza ! tot la fel cum de neinteresanta e parerea ta .
    Am citit exact ce scria acolo , si pe deasupra si comentariile celorlalti .Raspunsurile veneau la toate comentariile de mai sus .
    Oricum in curand o sa ne taram toti precum soparlele , pentru ca , ghiciti ! nu se vor mai plati salariile , nici pensiile :)) si atunci poate o sa fiti mai ingatuitori cu noi astia „puturosi sau betivi”.Ma intreb ce profesor ar trece facultatea un betiv retardat care nu invata ( asta s-o fi intampland la Spiru Haret ) ”
    Afla bre ” ca nici macar ca maturatoare nu mai angajeaza nimeni ( in orasul meu , vesnic in somaj ) .
    Vad ca tragi si concluzii aiurite, precum cea – ” nu vrei sa faci nimic „. De facut , fac, si asa , doar nu sunt handicapata , nu depind de sistem , dar mi-ar fi placut sa lucrez in el.
    Vezi ca te-ai spart in mii de bucati de la cel „Yo” . E adevarat ca repetitia este mama invataturii , dar , din nefericire , tu prinzi cam greu .

    Apreciază

  26. Maria said, on octombrie 17, 2009 at 9:12 pm

    Sunt de acord ca unele cuvinte nu sunt stiute de copii din generatia actuala , dar oare cine are o vina in aceasta problema ? 🙂 va las pe dvs. sa raspundeti . 🙂
    Pe de alta parte , sunteti de acord ca unele lucruri pe care le stiu copii nu le stiti dvs . ? 🙂
    Cea ce ma deranjeaza e ca unele aspecte ce tin de o materie , se repeta in fiecare an , deja nu mai era interesant .
    Nu m-ar supara un raspuns la aceste intrebari . ( chiulul a existat si in generatiile trecute , cine vrea sa fie elev exemplu , nu chiuleste , e simplu 🙂
    Multumiri anticipate 🙂

    Apreciază

  27. valentin said, on octombrie 17, 2009 at 10:40 pm

    hai sa-ti zic altfel ca nu ai dram de intelegere, prefer sa citesc ce spune utilizatorul „parereamea” referitor la o problema, decat prostioarele pe care le indrugi tu(cu diploma)

    Apreciază

  28. Mihaela said, on octombrie 18, 2009 at 10:46 am

    Au fost angajatori care au abuzat şi până să fie criză. Expresii de genul:” nu-ţi convine, n-ai decât să pleci” sau “te angajez, dar fără carte de muncă” şi:”dacă nu vii când iţi spun /nu stai până la ce ora iţi spun, zbori, aşadar taci”, etc., au existat de când a apărut economia de piaţă. Era de aşteptat să se intâmple asta, având în vedere faptul că, mulţi dintre cei care şi-au făcut firme la începutul anilor 90 erau „dulăii” vechiului sistem , atât de obişnuiţi cu abuzurile…
    Cred că aceşti angajatori au devenit şi mai virulenţi o dată cu intrarea în criză. Să nu generalizăm insă.
    Prolema majoră constă, cred eu, în dependenţă. Dependenţă de confort/faţă de o anume activitate/de un anumit comportament, fara o minima analiză asupra ei. De unde vine asta? Este rezultatul unui sistem prost, sistem care, nefiind asanat din “faşă” işi arată colţii. Nu te poţi limita în a analiza doar ce fac angajatorii, căci angajatorii o fac datorită formarii pe care o au, formare care la rândul ei este determinată de sistem. Este un cerc închis, din care nu se poate ieşi fără o schimbare radicală. Problema dureroasă este că, cei care au iniţiat acest tip de sistem, au ştiut exact ce fac, atât în ţările occidentale cât şi în cele aflate sub regimul comunist. Dezumanizarea s-a făcut peste tot, doar modalităţile fiind diferite. Aşadar , astăzi oamenii sunt “perfect” educaţi” pentru a nu putea lupta cu sistemul.
    Am citit şi comentariile. Nu am avut deloc senzaţia că se doreşte penetrarea sistemului. Se stă pe loc. Dezbaterile au loc în cadrul lui, nu dincolo de el. Se discută despre diplome ,lucru în străinatate sau munca câmpului, doar de la nivelul că ele se intămplă sau se pot întâmpla, nu şi de la cel în care se analizează motivele. Nu se pun întrebări la nivel individual si comunitar: de ce vreau diploma asta?, ce voi face cu ea?, care sunt nevoile reale ale comunităţii din care fac parte? Corespund ofertele educaţionale cu aceste nevoi? Sunt dispus să fac ceva atunci când constat că la mine în comunitate se perpetueză o astfel de situaţie?
    Până nu ne dezmeticim, nu ne implicăm fiecare în parte, nu o să fie nicio schimbare. A aştepta pasivi, a crede că altcineva trebuie să schimbe, este o greşeală. Dar, ca să putem schimba ceva, întâi trebuie să înţelegem ce se întâmplă. Ori de la nivelul orgoliului şi egoismului nu o să înţelegem. Trăirea în duhul Adevărului ar putea schimba foarte multe, pentru simplul fapt că ne-ar detaşa de înţelesurile materiale ale acţiunilor noastre , înlocuindu-le cu înţelesuri duhovniceşti.
    Atunci vom putea avea înţelegerea că suntem diferiţi şi că este firesc şi bine să fie aşa. Ne-am putea respecta unul pe altul, am putea respecta munca, oricare ar fi ea si, deci, nu ne-am mai ruşina de vreo activitate, ne-am limita la a achiziţiona doar ceea ce chiar ne trebuie şi la a ne petrece mai mult timp cu familia si unii cu alţii, am fi uniţi de dragostea lui Hristos, nu de interese.
    Ca să putem dobândi pace într’o lume atât de întunecată ca cea de azi, ne-ar trebui smerenie , sacrificiu, nu o întrecere frenetică în a arăta cu degetul către semenul nostru.
    Doamne ajută şi dacă am ofensat pe cineva cu ceea ce am scris, îmi cer iertare!

    Apreciază

  29. Alina said, on octombrie 18, 2009 at 11:21 am

    Maria,
    Daca tinerii din ziua de azi nu au mare lucru in cap nu e vine lor. Si o spun cu toata convingerea. Asaltul asupra lor este mult prea puternic si perfid pt a putea fi constientizat si contracarat de ei. Parintii deja nu mai au aproape nici o putere in educatia lor fiindca asaltul mass-media este coplesitor .Si, repet, invatamantul la ora actuala are un rol informativ si nu formativ. Asta inseamna ca ai nostri tineri sunt toba de informatii (de acord, de multe din ele, noi, generatia adulta nici nu avem habar, decat daca ne uitam pe internet. Iar domeniul in care exceleaza tinerii este sexualitatea, erotismul si distractia. Asta se prinde de ei ca lipiciul si iti dau ceata oricand la capitolul asta), dar spiritual sunt morti. Iar cultura lor este aproape nula. A detine multe informatii nu inseamna a fi cultivat. Ce inseamna a fi cultivat, e un subiect aparte, termenul fiind un cumul de deprinderi, orientari, etc. Aici conteaza enorm cei 7ani de acasa. Deci, tinerii nostri or sti ei lucruri pe care noi nu le stim sau le ignoram, dar la ce le foloseste? UInde se mai invata astazi in scoli omenia, bunul simt, respectul, in genere tot ceea ce tine de valorile societatii traditionale? Exista, fireste, si exceptii. Eu m-am referit aici la o tendinta generala.
    Da, chiulul a existat, exista si va exista. Diferenta e urmatoarea: cu cat materiile sunt mai complicate si mai stufoase, cu atat chiulul va fi mai mare si randamentul intelectual mai mic.
    Subiectul este vast si as ocupa mult prea mult spatiu pt e explica tot ce se intampla in invatamant la ora actuala. Diferenta dintre invatamantul actual si cel de altadata se poate vedea usor in calitatea generatiilor actuale si trecute. Puteti face si o analiza a societatilor.

    Apreciază

  30. Maria said, on octombrie 18, 2009 at 11:52 am

    Valentin,
    daca adevarul e prostie in ziua de azi , atunci numeste-l cum vrei .

    Apreciază

  31. Maria said, on octombrie 18, 2009 at 11:57 am

    Alina ,
    perfect de acord . Un singur comentariu – noi toti suntem de vina pentru cea ce sunt tinerii din ziua de azi , nu doar mass-media , mass – media nu e singurul factor de socializare .
    Totul porneste din familie ( cei 7 ani de acasa ) , dar poate fi continuat foarte frumos cu – scoala , insa si aici sunt o multime de aspecte de discutat ….

    Apreciază

  32. Mihaela said, on octombrie 18, 2009 at 12:23 pm

    @Alina,
    Sunt de acord cu tine când spui că tinerilor din ziua de astăzi le este foarte greu să răzbată, să-şi formeze o scară de valori pe baza căreia să-şi construiască un viitor frumos. Totuşi, nu pot fi de acord când spui că părinţii nu au putere asupra lor datorită mass-mediei. Dar cine a permis acestor copii să stea cu nasul în televizor? Părinţii. Prinşi şi ei de pseudodulceaţa confortului sau de dorinţe de tipul: LCD, termopane, parchet laminat, samd, motiv pentru care, ori au ales să stea la bârfe , sa facă „shopping”, în timp ce maşina de spălat spăla singură şi pasând copilul bonei numită televizor, ori şi-au mai găsit un loc de muncă care să le aducă suficienţi bani pentru a satisface asa-zise nevoi. Bănuiesc ca eşti profesor, deci ştii că primii ani de viaţă au o influenţă covârşitoare asupra formării personalităţii copilului. Unde sunt părinţii care se mai dedică copiilor? Deşi mamele au 2 ani în care stau acasă pentru a-şi creşte copiii, aud din ce în ce mai des: „nu am răbdare să-l pun la oliţă”/ vai nu ne mai ajung banii căci costă atât de mult laptele praf, scutecele, hainele”, etc. Astăzi se munceşte foarte mult pentru „trenduri”, pierzându-se astfel timp preţios, timp ce ar putea fi dedicat copilului. Puţini mai sunt cei pentru care mai este valabilă zicala: „ curat şi bine aranjat, faci din colibă un palat” . Site-ul „ DULCE CASĂ” este un exemplu pentru părinţi. Acolo poţi vedea că, deşi societatea este aşa cum este, încă se mai pot forma copii frumoşi. Din păcate, astăzi se alergă foarte mult după palate dotate,haine sofisticate şi maşini ultramoderne, iar asta costă. Plătim prin copii nostri.
    Eu sunt de părere că, prima linie în educaţie trebuie să fie familia. Dar, revin la ceea ce am spus în postul precedent, modul în care au fost formaţi membrii familiilor care astăzi au copii, îl determină pe cel în care sunt crescuţi copii de astăzi. Aşadar, noi ca părinţi trebuie să ne trezim şi să facem ceea ce trebuie. Ţi-o spun din proprie experienţă. Şi eu am greşit mult şi a durat ceva până să-mi vin în fire. Dacă vrei, se poate, chiar şi cu copiii mai mari.
    Legat de învăţământ. O fi el informativ dar, dacă cadrele didactice işi dădeau interesul, se putea suplini măcar o parte din acest neajuns. Chiar şi în condiţiile actuale poţi forma elevul. Pentru asta iţi trebuie , într-adevăr, mult suflet pe care să-l dărui, chiar şi fiind răsplătit cu un salariu de mizerie. În plus, dacă ar fi existat o dorinţă comună de a face o educaţie formativă, ar fi solidarizat cadrele didactice în vederea luptei pentru un astfel de învăţământ. În schimb, cele mai multe lupte s-au dus pentru salarii. Greşesc?
    În concluzie, educaţia, învăţământul nu sunt cuvinte abstracte, ci suntem noi: indivizi, părinţi, profesori = > ceea ce se intâmplă astăzi, este rezultatul alegerilor făcute de NOI de-a lungul generaţiilor. Dacă nu ne place, atunci să ne îndreptăm.
    PS. Nu aş vrea să se înţeleagă că generalizez. Conştientizez faptul că sunt şi cazuri în care părinţii se îndepărtează de copii nu pentru lux, ci pentru a supravieţui şi părinţi care nu au uitat cine sunt (fii lui Dumnezeu) şi astfel ştiu să-şi crească copiii frumos, sunt un exemplu pentru cei care vor să-i vadă.

    Apreciază

  33. gcristiani_e said, on octombrie 18, 2009 at 1:41 pm

    ptr prima oara intervin,dar oberv cu dezamagire ca atacul la idee a devenit atac la persoana

    Apreciază

  34. Alina said, on octombrie 18, 2009 at 2:29 pm

    Maria si Mihaela,
    Aveti dreptate amandoua in ceea ce spuneti. In comentariul meu m-am referit la orientarea generala a societatii actuale. Nu am intrat in amanunte caci ar fi prea multe de spus. In esenta, este vorba de un cerc vicios. Totul porneste de la familie. Familia moderna, asa cum este ea acuma, nu mai poate oferi valori pe baza carora sa se formeze oameni. Ambii parinti muncesc din greu pt intretinerea copiilor. Aici parintii sunt si ei victime ale sistemului. Vina lor mare este aceea de a fi uitat ce inseamna o educatie crestina. Si cred ca totul porneste de la faptul ca mamele nu mai stau acasa sa formeze oameni, ci sunt nevoite sa munceasca cot la cot cu sotul pt a avea un venit in plus in familie. Sa nu ma intelegeti gresit. Nu ma refer la faptul ca femeia trebuie sa stea la cratita iar barbatul este cel care se fixeaza pe un tron caldut de unde emite pretentii. Ci fiecare isi are rolul sau bine stabilit (asta ar fi alt subiect de disctutii. Un comentariu interesant la acest link: https://www.blogger.com/comment.g?blogID=6146195831520840078&postID=2434625351769505645). Din nefericire, ambii si-au uitat menirea iar familia se destrama. Si asta e tragedia lumii moderne. Nimic nu se va putea face inspre mai bine daca nu va exista o intoarcere la valorile crestine traditionale. Iar in conditiile actuale nu vad cum s-ar putea face asta.
    Asa e si cu profesorii, dar dintr-o societate bolnava nu pot aparea educatori, preoti, conducatori sanatosi. Asa ca ce sa mai vorbim de angajatori. Marea lor majoritate sunt monstri prin definitie. Daca societea e bolnava de individualism si egoism, ei si politicienii sunt reprezentanti de frunte.
    Maria are dreptate, noi toti suntem vinovati.

    Apreciază

  35. Alina said, on octombrie 18, 2009 at 3:56 pm

    Mi-am adus aminte de un exemplu. In ’98, am avut o discutie cu o eleva dintr-a 12-a, o fata ai carei parinti se vedea ca se ocupa de ea. Fata era eleva la un liceu foarte bun, primul din oras. La un moment dat mi-a zis ca din toate colegele ei doar 5 nu facusera avort, iar din cele 5, ea era singura care nu avusese pana la acea data nici o relatie sexuala. Iar asta se petrecea in ’98. Si de-atunci lumea a mai „evoluat”. Asta e doar un exemplu din multele pe care vi le pot da. Daca parintii isi inchipuie ca-si pot supravegea copii sa nu faca traznai, se inseala amarnic. Singura solutie este educatia crestina iar copilul se va abtine singur de la a face traznai. Chiar daca o sa cada, isi va reveni pt ca are un fundament solid, un reper la care se poate raporta.

    Apreciază

  36. Maria said, on octombrie 18, 2009 at 5:54 pm

    Alina ,
    Nu am nimic de obiectat la cele spuse de tine .
    Cel de-al doilea comentariu e cat se poate de real .( pacat ca acum religia e optionala , in licee) Sunt si acum fete \baieti care au o educate crestina in cea ce priveste o relatie sexuala . Uite ! ca o ” statistica ” 🙂 : in 2006 (intr-o clasa de liceu , 5 fete nu aveau tangente cu sexul , iar in 2009 , intr-o clasa de facultate- doar 3 nu aveau tangente 🙂 ) . Bineinteles, fetele respective au fost educate intr-o maniera crestin- ortodoxa , si nu doar de parinti , ci si de profesorii de religie din liceu .
    Uneori acolo unde nu lucreaza bine- parintele , o poate face mult mai bine- profesorul . 🙂

    Apreciază

  37. Maria said, on octombrie 18, 2009 at 6:02 pm

    Mihaela ,
    Sunt si profesori care isi dau silinta sa acopere golurile din familie ( personal am avut parte de astfel de profesori ), cat despre salariiile profesorilor … e cam dureros dupa ce ai invatat atat sa-ti tranteasca astia vreo 800 ron , in fata .
    Daca as fi fost profesoara as fi facut greva timp de un an ( pana se uitau astia si spre intelectualii nostri ) .

    Apreciază

  38. Mihaela said, on octombrie 18, 2009 at 6:13 pm

    Maria,
    Aşa este! Doar după ce am trimis comentariul am observat că nu am subliniat asta. Am vrut să mai trimit unul în care sa o fac dar, m-am gândit că şi aşa am scris cam mult. Acum mi-ai dat ocazia să repar greşeala şi mă bucur.
    Ştiu că nu este plăcut sa iei bani puţini, o simt şi eu pe pielea mea, dar nu pot proiecta asta asupra copiilor. Îmi iubesc meseria şi ma rog Domnului să-mi lumineze mintea şi inima pentru a putea dărui copiilor ceva bun.
    Doamne ajută!

    Apreciază

  39. Alina said, on octombrie 18, 2009 at 7:39 pm

    E adevarat ca inca mai exista profesori devotati menirii lor si care in ciuda salariului de mizerie, pun elevul pe primul plan. Dar si acestora li se pun destule bete in roate. Sistemul din invatamant la ora actuala e gandit asa de sucit, incat cu greu iti mai poti implini vocatia, atunci cand o ai. Planuri de lectie, activitati scolare, extracuriculare, cursuri obligatorii pt a acumula puncte, samd. Si te trezesti ca elevul e pe ultimul loc. Dar cred ca ajunge cat am zis de invatamant. La urma urmei, se vad roadele.

    Apreciază

  40. es said, on octombrie 20, 2009 at 4:41 pm

    @pareremea

    Am intrat cu examen nu cu dosar, şi la stat nu la Spiru, iar din 50 cîţi eram în primul an, mai puţin de 15 am intrat în licenţă. Şi dacă vrei să şti află că vînd telefoane, asta ca să nu fi îngrijorat şi să nu crezi că stau degeaba. Cînd o să-mi schimb domeniu de activitate o să te anunţ.

    Iar despre ceilalţi care tot o trageţi cu mutatu la ţară, se vede că aţi crescut la bloc, habar nu aveţi cîtă muncă este şi de cît efort e musai doar ca să fiţi la limita subzistenţei, dar mai trebuie şi plătit curentu şi apa şi impozite pe pămînt, etc.

    Apreciază

  41. Mihaela said, on ianuarie 18, 2010 at 2:09 am

    E bine ales cuvantul „criza” pentru a descrie situatia din prezent. E un cuvant care inlesneste instaurarea panicii si asta se vrea. „Sa gasim solutii!!! Orice fel de solutii!!! Se accepta si compromisuri, pentru ca doar traversam o perioada de criza si pentru situatiile dramatice se cer solutii dramatice.” Asa ca uitam de orice principiu crestinesc, de orice indrumare a bunului simt si a ramasitei de umanitate din noi. Taiem din salariile bugetarilor, marim taxele deja existente, inventam si alte taxe ca doar trebuie sa dam dovada de implicare si creativitate, doar ca sa lasam impresia ca facem ceva „impotriva” crizei. Asta se intampla in prezent. Si astfel criza generala da nastere crizelor individuale care invenineaza sufletul. „Solutiile” gasite de angajatori pentru a-si salva afacerea sunt de cele mai multe ori inumane referitor la angajati, dar masca e imaculata: Asta este situatia: salvam afacerea, iti salvezi si tu locul de munca. Cumplit este modul in care situatia asta ataca sufletele… Am renuntat de ceva timp la ideea de cariera si de a „face diferenta” cum imi placea sa ma amagesc. Prefer sa am un job minuscul si umil, dar pentru care imi pun la bataie doar rezistenta fizica si nu resursele interioare. In conditiile de fata, m-ar durea mai mult sa stiu ca cineva se imbogateste de pe urma ideilor mele decat de pe urma contributiei mele fizice. PFA-ul imi surade, dar nu ma simt inca suficient de tare ca sa imi impun regulile asa cum ar trebui. Am renuntat si la ideea ca o facultate terminata m-ar putea ajuta mai mult. Aiurea. Demonstratia inaintea hartiei! Ma rog sa am puterea ca in momentul in care latul se va strange sa abordez atitudinea corecta si curajul sa nu ma paraseasca. As fi in stare sa ma retrag in munti si sa traiesc primitiv, doar pentru a nu da castig de cauza sistemului.
    @Maria: Esti speriata rau. Daca nu ai un duhovnic, cauta-ti. Iti va arata in tine lucrurile pe care nu vrei sa le vezi.

    Apreciază

  42. afrodith said, on ianuarie 23, 2010 at 3:54 pm

    Eu una am inceput sa cred cu tarie ca aceasta criza este intra-adevar provocata.
    Stim cu totii de catre cine ,noi suntem oile razvratite ,nemultumite.
    Este un razboi psihologic in care puterea se vrea a fi castigata de oameni care nu o merita ,care nu au atitudinea potrivita pt a o detine si care sunt impotriva bunului mers al lucrurilor.
    Asistam la un spectacol de mari proportii ,nedumeriti,in care binele si raul s-au intalnit si unul dintre ei va trebui sa iasa invingator.
    Ce avem noi de facut este sa ALEGEM ,adica de partea cui suntem.Este un moment unic in care decidem fiecare pentru noi insine.
    Totul se intampla la diferite niveluri ,la scara politica ,si e trist ca in unele locuri au loc razboaie fizice.E nevoie de varsari de sange intr-o lupta de acest gen .
    Este totodata si un prezent interesant in care SCHIMBAREA se resimte pe toate planurile si rasturnarile de situatii ne fac neputinciosi.
    Nu cred ca aceasta problema economica se vrea a fi doar una de gen material ci si una pur spirituala ,cred ca ne lipsesc cu desavarsire calitatile morale si de aici ,lipsurile materiale.

    Apreciază

  43. afrodith said, on ianuarie 23, 2010 at 3:55 pm

    Nu uitati: aveti incredere multa in voi!

    Apreciază

  44. […] Propunere de dezbatere: CRIZA II TRANSFORMA PE ANGAJATORI IN MONSTRI? […]

    Apreciază


Lasă un răspuns către moldovanu Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.