SACCSIV – blog ortodox

Halloween – sarbatoare satanica. Sfantul Ioan Maximovici ii mustra pe cei ce o serbeaza

Posted in HALLOWEEN by saccsiv on octombrie 29, 2012

Crestinii nostri mai putin dusi la Biserica serbeaza pe 31 octombrie Halloween-ul (acesta fiind al doilea import in materie de sarbatori, dupa celebrul de pe acum Valentine’s Day). Multi considera ca sarbatoarea Haloween-ului (All Hallow’s Eve) este doar seara (ajunul) de dinaintea Zilei tuturor sfintilor(All Saint’s Day), praznicul romano-catolic din 1 noiembrie. Americanii isi amintesc acum de mortii lor, celebreaza victoria lui Hristos asupra mortii si puterilor intunericului, rad de… rau si de moarte. Se considera, deci, ca este sarbatoare crestina chiar daca e importata, dupa toate probabilitatile, din paganismul celt (druid). Greu insa de convins un om rational ca aceasta sarbatoare ar avea duh crestinesc…

Adevarul e insa altul. Ea e o sarbatoare 100% pagana, oculta, “ziua cand mortii, fantasmele parasesc mormintele…”. Ea e cea mai mare sarbatoare a slujitorilor satanei: vrajitori, spiritisti sau satanisti. Americanii au dezvoltat o adevarata industrie legata de aceasta sarbatoare. Se achizitioneaza cu aceasta ocazie accesorii macabre: masti, costume de vampiri, diavoli, dragoni, zombi, leprosi, schelete si nelipsitii dovleci, ajungandu-se pana la vanzari de o jumatate de miliard de dolari anual. Vanzarile filmelor horror cresc in aceasta perioada, promotorii filmelor de groaza speculand si ei interesul mare pentru acest praznic. Industria filmelor horror exploateaza la maxim setea de senzatii tari, dovedind nepasare fata de psihicul omului, caruia nu-i ofera nimic altceva decat angoase.

America face cu ocazia Halloween-ului pregatiri mai mari decat de Craciun sau Paste. Copii se costumeaza in stil horror, se amuza prin sperieturi si merg (colinda) din casa in casa pentru a primi prajituri. Tinerii, mai curajosi, merg in cimitire in miez de noapte si se distreaza facand spiritism. S-a constatat ca in noaptea Halloween-ului se savarsesc foarte multe crime in Statele Unite.

De altfel, in cunoscutul documentar TV Invazia pagana se spunea ca la intrebarea “Cum ati vrea sa serbati Halloween-ul?”, 80% din elevii americani de clasa a IV-a de la o scoala au raspuns zambind : “As vrea sa omor pe cineva…” Acesta este impactul sarbatorii !

Ca si in anii precedenti si in acest an (2002 n.n.), la noi s-a promovat aceasta sarbatoare: gradinite si teatre pentru copii speculand momentul. De nu vom fi cu luare-aminte, copii nostri isi vor forma treptat gustul pentru macabru, ocult, sadism si violenta (ii ajuta in acest sens desenele animate cu monstrii, jocurile agresive pe calculator, filmele horror si cartile pentru copii, deja clasice, din seria Harry Potter, etc.).

Biserica, adica noi, madularele ei vii, nu trebuie sa luam parte la aceasta sarbatoare oribila si demonica.

Atunci cand Binecredinciosul Stefan cel Mare si Sfant ridica biserici, americanii abia auzeau de invatatura lui Hristos! De ce ar trebui sa luam aminte acum la ce si cum ne invata ei sa sarbatorim? Sa speram ca ai nostri credinciosi vor intelege desertaciunea acestei false sarbatori si ca pe viitor o vor ocoli.

Laurentiu Dumitru

Sf. Ioan Maximovici ii mustra pe cei ce serbeaza Halloweenul

„Viata si opera Parintelui Serafim Rose”, Ieromonah Damaschin, Ediţia Apologeticum, 2005

În loc să se pregătească de slujbă creştinii s-au dus la un praznic păgânesc, iar tu ai mers pentru puţină vreme între ei, mustrându-i prin prezenţa ta tăcută care i-a făcut să se ruşineze. Şi prin asprimea privirii tale i-ai învăţat că nu pot sluji la doi domni, lui Dumnezeu şi lui Mamona, că nu pot să cugete că după ce păcătuiesc Îi vor cânta lui Dumnezeu cu evlavie: Aliluia!

(Acatistul Sf. Ioan Maximovici, Condacul 8)

DATORITĂ Arhiepiscopului Ioan, la sfârşitul anului 1964 a apărut un eveniment major în Biserica Rusă: canonizarea Sf. Ioan de Kronstadt. Biserica din Uniunea Sovietică nu a putut să-l canonizeze pe acest făcător de minuni de la sfârşitul sec. al XIX-lea şi începutul sec. al XX-lea pentru că acesta era un monarhist declarat, vorbise înflăcărat împotriva curentelor socialiste şi profeţise chiar revoluţia sângeroasă.

De aceea a fost lăsat la dispoziţia diasporei să hotărască locul potrivit al aceluia printre sfinţi; şi Arhiepiscopul Ioan a fost unul dintre cei mai puternici susţinători dintre ierarhi, ai acestuia. El chiar a mers la ierarhii celorlalte Biserici Ortodoxe din lumea liberă, cerându-le să se alăture canonizării, dar lor le-a fost frică de felul cum s-ar putea răsfrânge aceasta asupra imaginii lor şi a politicii lor diplomatice. Fără să-i fie frică, Arhiepiscopul Ioan a continuat pregătirile, alcătuind laude pentru mult iubitul Sf. Ioan, pentru a se cânta la canonizare.

Pentru că a fost un misionar neobosit, Sf. Ioan de Kronstadt, părinte şi hrănitor al celor oprimaţi şi făcător de multe minuni, avea multe în comun cu Arhiepiscopul Ioan; şi era potrivit ca unul dintre cei mai mari sfinţi ai veacului nostru să lucreze pentru slăvirea altuia. A luat parte şi Eugene, scriind două articole despre Sf. Ioan de Kronstadt pentru a se tipări în Orthodox Tidings (Ştiri ortodoxe).

În ajunul duminicii de 1 noiembrie, Arhiepiscopul Ioan a oficiat slujba solemn de canonizare. Aceasta a fost prima canonizare de la revoluţie a unui sfânt rus, un act al Bisericii în lumea liberă, care va da nădejde acelora din patria rusă înrobită. Totuşi, spre marea durere a Arhiepiscopului Ioan, au lipsit oameni de la slujbă. Chiar în noaptea aceea, ei organizaseră un bal mascat de Halloween.

Eugene a scris, „după slujbă, Vlădica [Arhiepiscopul Ioan] a mers la locul unde balul era încă în desfăşurare. A urcat scările şi a intrat în sală, spre uimirea totală a participanţilor. Muzica s-a oprit şi Vlădica, fără să scoată o vorbă, s-a uitat la oamenii aceia uluiţi, făcând înconjurul întregii săli încet şi în mod intenţionat, cu toiagul în mână. N-a spus o vorbă şi nimic nu era necesar; simpla privire a Vlădicăi a înţepat conştiinţele tuturor, după cum se vedea limpede din consternarea generală. Vlădica an plecat în linişte; şi în ziua următoare, în biserică a tunat şi a fulgerat, manifestându-şi sfânta sa indignare şi râvna sa înflăcărată, chemând pe toţi la viaţă creştină evlavioasă.”

Halloween – sarbatoare celta in cinstea zeului mortii, “Samhain”.

Halloween-ul este o sărbătoare păgână importata de la americani care amestecă şi confundă religia cu magia, practic nu are nimic creştin în conţinutul său . Acesta “sarbatoare” în spiritul divertismentului promovează o cultură a urâtului, în cadrul căreia impresionează admirativ cea mai hidoasă mască sau cea mai macabră acţiune.

Ideea de a se deghiza în demoni este oricum lipsită de logică. Istoricii religiilor afirmă că scopul pentru care erau purtate măşti în religiile primitive era crearea unei legături spirituale cu zeitatea sau fiinţa reprezentată prin acea mască.

Ori deghizându-se în demoni, oamenii nu fac altceva decât să le ofere acestora propriul lor corp drept punte de manifestare în planul fizic. Adică îndeplinesc exact lucrul de care ar trebui să se protejeze.

Acest joc cu răul şi de-a răul nu poate avea doar caracter de divertisment inofensiv, ci în această formă se ascunde, de fapt, o provocare şi o pătrundere într-o lume necunoscută şi periculoasă, pentru care ignoranţa nu este o scuză.

“Sărbătoarea” actuală cu valenţe de carnaval a Halloween-ului a fost influenţată de diverse culturi pe filieră celtică si romana. Celţii celebrau pe 1 noiembrie Anul Nou printr-un festival numit “Samhain“, care marca trecerea din sezonul soarelui în sezonul întunericului, cânt toate focurile erau stinse şi druizii, adică preoţii lor, aprindeau altele, dăruind câte o torţă fiecărei familii cu menirea de a încălzi casele şi a ocroti de spiritele întunericului.Tot în jurul datei de 1 noiembrie romanii aveau sărbătoarea “Ziua Pomona”, numită după zeiţa fructelor şi a grădinilor, când celebrau roadele naturii. Cu timpul cele două sărbători păgâne au devenit una singură, împrumutându-şi caracteristicile şi conţinuturile una alteia, într-o mare celebrare a toamnei.

Sărbătoarea pe care americanii o celebrează în zilele noastre este un amestec păgân de magie, spirite rele ,moarte,stafii, schelete şi cranii specifice festivalului celtic “Samhain” .

Oricât de inofensivă ar părea la prima vedere astfel de manifestare şi oricât de multă bucurie ar aduce copiilor, fapt pentru care mulţi părinţi sunt confuzi, conţinutul său ne duce în lumea întunericului, nu în împărăţia luminii.

Halloween-ul nu se limitează la amuzament, la o simplă distracţie sau la un carnaval cu măşti câtă vreme are o tentă religioasă. Subtilitatea răului din conţinutului său este foarte mare pentru că întruchipează una dintre metodele multiple de amăgire şi înşelare folosite de diavol şi este cea mai potrivită pentru sufletele curate, dar neinstruite, cu o vigilenţă spirituală scăzută.

Când copiii se deghizează în înfăţişări malefice nu este o aplecare spre bine şi frumos, ci spre chipul diavolului, iar cuvintele “trick or treat” (ne daţi ori vă bântuim-truc sau tratatie) nu este un simplu joc, ci o aderare la lucrarea răului, cu nebănuite consecinţe pe plan emoţional şi comportamental.

Pentru orice creştin, fenomenul Halloween este o aderare subtilă la lucrarea celui rău tocmai prin încercarea de bagatelizare a lucrării diavolului şi a unor acte magice păgâne.

Nu putem să ironizăm şi să ne jucăm cu răul, pentru că “tatăl minciunii”(Ioan 8,44) nu prea ştie de joacă şi ademeneşte sufletele ignorante şi neinstruite duhovniceşte prin tot felul de practici care par inofensive.

Ca mărturisitori creştini nu putem opta şi pentru rău şi pentru bine, pentru Dumnezeu şi pentru diavol ci să luăm aminte la cuvintele Sfântului Apostol Petru: “Fiţi treji, privegheaţi; potrivnicul vostru, diavolul, umblă răcnind ca un leu, căutând pe cine să înghită” (1 Petru 5,8).

HELLoween

În urma unui extemporal dat elevilor de clasa a IV-a într-o şcoală americană, la întrebarea: “Cum aţi vrea să serbaţi Halloween-ul?”, 80% au răspuns: “Aş vrea să omor pe cineva…”. Acesta este impactul sărbătorii. Ar putea zice cineva: “Noi n-am ajuns până aici…”, dar, dacă nu ne responsabilizăm, vom ajunge…(Memoriu privitor la fenomenul Halloween, adresat tuturor cadrelor didactice, dar în special directorilor de instituţii şcolare)

Multi considera ca sarbatoarea Haloween-ului (All Hallow’s Eve) este doar seara (ajunul) de dinaintea Zilei tuturor sfintilor (All Saint’s Day), praznicul romano-catolic din 1 noiembrie. Americanii isi amintesc acum de mortii lor, celebreaza victoria lui Hristos asupra mortii si puterilor intunericului, rad de… rau si de moarte. Se considera, deci, ca este sarbatoare crestina chiar daca e importata, dupa toate probabilitatile, din paganismul celt (druid). Greu insa de convins un om rational ca aceasta sarbatoare ar avea duh crestinesc… Adevarul e insa altul. Ea e o sarbatoare 100% pagana, oculta, “ziua cand mortii, fantasmele parasesc mormintele…”. Ea e cea mai mare sarbatoare a slujitorilor satanei: vrajitori, spiritisti sau satanisti. Americanii au dezvoltat o adevarata industrie legata de aceasta sarbatoare. Se achizitioneaza cu aceasta ocazie accesorii macabre: masti, costume de vampiri, diavoli, dragoni, zombi, leprosi, schelete si nelipsitii dovleci, ajungandu-se pana la vanzari de o jumatate de miliard de dolari anual. (HALLOWEEN-UL, O SARBATOARE DE CARE NU AVEM NEVOIE)

Poliţia este în alertă. Numărul de crime de orice fel este în creştere în această noapte. Şi cu toate acestea statul suporta această sărbătoare aducătoare de profit pentru unii şi devastatoare pentru alţii. Captivează copii prin dulciurile pe care le primesc. Mai uşor ar fi să traversezi un cimitir în orice noapte a anului decât să străbaţi anumite străzi ale oraşului decorate cu scene groteşti inspirate din filme de groază în noaptea de Halloween. Este un contrast aşa de mare între această sărbătoare şi sărbătoare Crăciunului ce urmează… Pentru cei ce nu au credinţă în Dumnezeu este totuşi un bun motiv de comparaţie între ceea ce are Dumnezeu de oferit faţă de puterea întunericului. Şi totuşi alegerea rămâne a fiecăruia. (Cosmarul Halloween)

Daca ar fi sa oferi un cadou pentru copilul tau, ce ai alege intre o carte si un pistol adevarat? Sa nu imi spui ca faci parte din categoria parintilor care mai cred ca, in ziua de azi, educatia se face prin carti! Educatia se face la scoala vietii, asadar alegerea pistolului este subinteleasa. Il vei invata insa ca tine in mana o arma periculoasa, cu care poate rani sau omori pe cineva, dar cu care, in anumite cazuri, se poate apara. Important e sa-i explici cum se utilizeaza, pentru ca fiul tau este foarte inteliget si va intelege, nu va face el vreo prostie. In particular, il poti trimite la niste sedinte de tir, mai ales ca e atat de talentat si invata totul repede. Ai grija, mai ales sa-i spui sa nu il tina indreptat catre el cand e incarcat, asta e lectia numarul 1. In rest, fiecare se descurca pe cont propriu. Si cine n-are pistol, sa-si cumpere! (Bau-Baul domestic)

Sa nu ne amagim crezand ca uratul este o simpla forma si o simpla masca. Uratul este forma vazuta a unei lumi guvernate de alte legi decat cele visate de noi. Copilul care se costumeaza ca dracusor sau vrajitor se bucura in secret de ocazia de a avea puterea de temut a acestor figuri – adica de a speria, de a influenta in mod magic pe cei din jur, de a insela. Pare o joaca, dar o joaca interzisa si rara, la care ai acces ca la o bomboana mult ravnita. Monstrii, vrajitorii, diavolii, scheletii si fantomele care populeaza din ce in ce mai mult lumea copiilor nostri apasa cu o putere deloc fatisa, dar constanta, asupra libertatii lor interioare. (Dracusori de ocazie)

Industria Halloweenului, sau “Masacrul inocentilor” zilelor noastre. Gandeste-te un pic: chiar nu conteaza ce vede sau ce aude copilul tau, cum, cu cine si de-a ce se joaca?

Atunci esti un naiv. Deloc inocent. (Masacrul inocenţilor)

Halloween- o marturie ortodoxa

Iata ca am ajuns sa ne gandim si la asta- dupa ce a intrat in obicei sarbatorirea Zilei Indragostitilor (care, cel putin, la origine e o sarbatoare crestina), o alta sarbatoare devine moda la romani- Halloweenul. Si fiindca n-as avea nimic de zis personal despre ea, fiindca nu am fost pusa in situatia sa sarbatoresc Halloweenul sau sa vorbesc copiilor despre el, m-am gandit sa traduc marturia unei mamici ortodoxe din America (Sylvia de la „Adventures of an orthodox mom” ), care cred ca e mai graitoare decat ce as scrie eu:

„Am participat la festivitatile de Halloween de cand ma stiu. Biserica mea dadea in fiecare an o petrecere de Halloween, mergeam la scoala costumati si apoi colindam cartierul adunand mai multe dulciuri decat ar fi putut consuma un copil. Mama le punea in saculete (cu numele nostru pe ele) si le agata sus pe dulap, lasandu-ne sa alegem cate ceva pentru pranz sau pentru gustarea de dupa scoala, cand ne faceam temele.

Eram fricoasa grupului pe-atunci ; faceam orice ca sa nu trec pe langa casele bantuite, sau pe langa colinele pe unde se spunea ca ar umbla vrajitoarele. Treceam cu ochii inchisi (nu era chiar idee buna ) pe langa casele ale caror curti aratau ca niste cimitre si din care bubuia o muzica infricosatoare. Aveam cosmaruri cu vrajitoare, monstri si schelete care se furisau de dupa colturi.

Apoi, pe cand aveam 19 ani, am auzit un preot ortodox vorbind despre cat de demonica este de fapt aceasta sarbatoare. El a explicat ca inofensivele felinare de dovleac pe care le punem pe treptele casei isi au originea la celti. El ne-a povestit ca acestia sculptau aceste felinare cu chipuri in amintirea celor morti si apoi mergeau intr-un loc unde ofereau un sacrificiu uman. Ei luau lumina de la focul de acolo si o duceau acasa (in felinarul-dovleac) pentru a le lumina inima. Deasemenea credeau ca mortii vin pe pamant in acea noapte si de aceea le lasau mancare afara la usa.

Am fost socata sa aud aceste lucruri , dar cumva ele au lasat ceva in sufletul meu, care m-a tulburat. Am cautat mai multe si am gasit o abundenta de informatii care ii sustineau spusele.

De atunci nu mai iau parte la celebrarea Halloweenului. Imi invat copiii ca este o sarbatoare demonica pe care cea mai mare parte a oamenilor n-o inteleg. Dar noi intelegem ca ceea ce nu e a lui Hristos e a lui Satan si nimic de-a lui Hristos nu se sarbatoreste in aceasta zi. Ea a devenit pentru noi o zi obisnuita – deasemenea il serbam atunci pe Sf. Ioan de Kronstadt (sarbatoarea pe calendarul vechi). Decoram casa cu dovleci ne-sculptati, tartacute si frunze uscate cu ocazia toamnei, sau a sarbatorii recoltei in septembrie.

Mi-am dat seama ca si in Biserica noastra parerile sunt impartite. Argumentul 1 spune ca este o sarbatoare complet demonica la origine si nu trebuie sa luam parte la ea. Argumentul 2 spune ca in ziua de azi sarbatoarea nu mai are aceeasi semnificatie si este doar o distractie inofensiva(chiar daca sunt multe culte satanice care ofera sacrificii animale si umane, precum si multe practici oculte). Ei spun desemenea ca da , Halloweenul are origini pagane, dar daca copiii sunt costumati in personaje „bune” este in regula. Eu cred ca asta e o declaratie ipocrita. Daca te costumezi intr-un personaj „bun” poti sa iei parte la ceva diavolesc?

Iertati-ma daca jignesc pe cineva spunand aceasta dar cred cu adevarat ca acei copiii care sunt crescuti cu o astfel de gandire vor invata sa gaseasca scuze in viata pentru orice lucru de care stiu in adancul inimii ca e rau, dar vor sa ia parte la el.

Unii vor merge pana acolo incat sa argumenteze ca si bradul de Craciun isi are originea in practicile druide. Este adevarat, dar pomul de Craciun e un simbol al Craciunului si al crestinismului (e ca si cum ai compara mere cu portocale). Nu cred ca poate spune cineva ca exista vreo legatura intre crestinism si Halloween.

Cand e vorba de Hristos nu putem face compromisuri, oricat de tentant ar fi.

Ce credeti despre aceste lucruri?

Iata si cateva articole pe care le recomand:

Chiar daca nu sunteti de acord cu cele ce am zis mai sus, nu va deranjeaza sa vedeti ca Halloweenul a inceput sa puna in umbra Craciunul? Oamenii decoreaza mai mult pentru Halloween decat pentru Nasterea lui Hristos! Cu mult timp in urma imi amintesc ca am auzit (nu mai stiu unde) cum corporatiile vor ca incet sa incerce sa combine Halloweenul cu Craciunul. La vremea aceea m-am gandit hmm… nu prea are sens. Cum vor face asta?Acum, cand vad ca decoratiile de Craciun apar (probabil in magazine- nota mea) in acelasi timp cu cele de Halloween si in aceeasi cantitate, desi mai e mult pana la Craciun, imi dau seama cum. Am obosit sa pretind ca religia nu are nimic de-a face cu ce se intampla in lume. Acum inteleg ca religia este exact ceea ce face lucrurile sa se intample… ”

50 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. ploiesti said, on octombrie 29, 2012 at 7:40 pm

    FRATILOR,imi cer scuze pentru ca am intrat cateodata si eu in hora asta de a vorbi in asa fel in care cel ce citeste crede ca vrem sa jignim si propun o mica rugaciune inainte de a comenta comentul cuiva care greseste dupa parerea noastra ! adica sa nu mai ii facem pe altii sa creada ca vrem sa i jignim !! nu este crestineste si trebuie sa ne fortam sa fim si in cuvinte un pic de crestini !

    Apreciază

  2. ploiesti said, on octombrie 29, 2012 at 7:46 pm

    @nea andertale ,nu se spune in scriptura de februarie ci de “iarna” si sfintii talcuiesc asa: adica sa nu fim reci intru Hristos ,adica sa ardem pentru Hristos ,sa avem flacara Duhului Sfant !! la fel este talcuirea si cu uleiul din candela femeilor intelepte ,uleiul tot Duhul Sfant inseamna ,

    Apreciază

    • nea Anderthal said, on octombrie 30, 2012 at 5:34 am

      @ploiesti
      Am inteles si stiam asta,intrebarea era de ce „luna februarie” este folosita in „popor”?Observ ca treci de la o stare la alta,ce se intipla cu tine omule?

      Apreciază

  3. ploiesti said, on octombrie 29, 2012 at 7:58 pm

    inca un motiv ca sua sa intervina TOTAL ,fara mila in Iran :http://stirileprotv.ro/stiri/international/avem-imagini-din-zonele-interzise-israeliene-avertismentul-unui-important-lider-al-iranului.html

    Apreciază

  4. ORTODOX said, on octombrie 29, 2012 at 9:38 pm

    Apreciază

  5. Lastun said, on octombrie 29, 2012 at 10:02 pm

    Haine si obiecte tip Halloween pe care le poarta uni oameni zilnic.
    Poate trebuie sa ne ingrijoreze ca aceste imagini rele diavolesti se poarte in ultima vreme si in viata de zi cu zi de unii oameni mari si mici. Mie mi se pare un lucru grav, sa porti insemnele morti pe tine.

    http://www.businessmagazin.ro/printare/arta-si-societate/lifestyle/memento-mori-in-varianta-haute-couture-4073814

    Apreciază

  6. Lastun said, on octombrie 29, 2012 at 10:12 pm

    IMNUL ROMANIEI (versiunea originala)

    Pacat ca nu se mai aude imnul Romaniei in fiecare si dupa rugaciunle de dimineata, poate ne-am si s-ar trezi mai multi romanii la realitate si am face ceva pentru noi si pentru Romania.

    Apreciază

  7. Lastun said, on octombrie 29, 2012 at 10:17 pm

    Sfantul Serafim de Sarov Despre dobandirea Sfantului Duh.

    http://saraca.orthodoxphotos.com/biblioteca/sf_serafim_dobandirea_duhului.htm

    Apreciază

  8. mihai4 said, on octombrie 30, 2012 at 3:18 am

    Apreciază

    • ticalin said, on octombrie 30, 2012 at 11:42 am

      Din cate am vazut, emisiunea a fost realizata in anul 2008. De atunci lucrurile au degenerat progresiv, in cele ce priveste aceasta idolatrie satanica numita halloween. Apelul parintelui paroh nu a avut rezonanta in sufletele romanilor (se constata cu ochiul liber). Dezolant si trist! Dumnezeu sa ne daruieasca puterea de a accepta realitatea, ca despre reactie… nici nu se pune problema! Dormim iubiti crestini, dormim….

      Apreciază

  9. ticalin said, on octombrie 30, 2012 at 1:04 pm

    De luat aminte,,,,

    Apreciază

  10. crestinul ortodox said, on octombrie 30, 2012 at 1:27 pm

    Nu trebuie sa ne temem de rau CI FRICA SI TEAMA SA FIE FATA DE DUMNEZEU CEL CARE ingaduie celui rau in a ne ispiti pentru necredinta noastra DUMNEZEU ADEVARAT INTRU SFANTA TREIME CARE ARE PUTERE ASUPRA MORTII SI ASUPRA VIETII ,
    cine suntem noi ?
    Sfinte Parinte Arsenie Boca , Apara-ne si Ne Ocroteste Pe Acest Pamint Romanesc !
    amin!

    Apreciază

  11. ionut ignat said, on octombrie 30, 2012 at 3:07 pm

    acest satanic halouin merge mana in mana cu mass media aservite cotropitorilor tarii. daca bietii oameni nu s-ar mai uita la tembelizor, spalarea pe creier ar fi imposibila..

    Apreciază

  12. pongogonzo said, on octombrie 30, 2012 at 3:46 pm

    Reblogged this on pongogonzo.

    Apreciază

  13. Mircea Puşcaşu said, on octombrie 30, 2012 at 4:56 pm

    Afara cu Halloweenul din scolile romanesti!
    MEMORIU ADRESAT MINISTERULUI EDUCAŢIEI,
    CERCETĂRII, TINERETULUI ŞI SPORTULUI

    Către Ministerul Educaţiei,

    http://bucovinaprofunda.wordpress.com/2012/10/30/afara-cu-halloweenul-din-scolile-romanesti-memoriu-adresat-ministerului-educatiei-cercetarii-tineretului-si-sportului/

    Apreciază

    • Maria said, on octombrie 30, 2012 at 5:35 pm

      Foarte bun memoriul si asteptam o masura a Ministterului cat mai repede ,impotriva acestei sarbatori sataniste ,care distruge tineretul si copiii tarii noastre .
      Pana atunci ,noi cei interesati de educatia familiei ,trebuie sa ducem lamuriri si sa nu lasam copiii sa sarbatoreasca satanismul .Sa le explicam ca aceste costume imbracate ,inseamna diavol si sa-i descurajam sa se imbrace in diavol .

      Apreciază

      • ticalin said, on octombrie 30, 2012 at 6:15 pm

        Cu toate scuzele de rigoare, textul manifestului este slab, fara impact emotional si fara forta necesara atingerii scopului urmarit. Desi demersul este legitim si ma alatur acestuia, modalitatea de prezentare, minimalizeaza indirect, importanta subiectului abordat. Cele expuse in manifest, s-au mai prezentat de nenumarate ori autoritatilor statului, in diferite forme si de catre diferite ONG-uri, insa reactia a fost (dupa cum bine stiti) 0 (zero).

        In opinia mea, prezentarea in forma scrisa (in cazul de fata-manifest) a unei situatii sociale reale, pentru impunerea unui principiu, sau a unor doleante, nu are nicio putere coercitiva. Actiunea conteaza.

        M-am saturat de lozinci!

        Apreciază

      • Maria said, on octombrie 30, 2012 at 11:17 pm

        ticalin,
        De ce este slab textul manifestului ?Explica ,fa tu un text mai „gras „.
        Eu il gasesc destul de argumentat ,pt ca nu vorbaria multa conteaza ci ideile .

        Apreciază

      • ticalin said, on octombrie 31, 2012 at 1:46 am

        @ maria
        Maine iti explic de ce este „slab” textul si nu „gras”.

        Si intradevar ai dreptate, nu vorbaria mult conteaza ci ideile (insa vorbaria este putina si ideile si mai putine).

        Si ce daca am zis ca este slab textul? Trebuia obligatoriu sa spun ca este gras?

        Mie asa mi s-a parut, slab!

        CE? Eu te-am contrazis cand te certai (teologic-evident), cu niste comentatori referitor la dogmatica crestin-ortodoxa? Puteam foarte simplu sa intru in discutie, dar nu am facut-o.Si nu au facut-o nici altii, mari comentatori pe acest blog. Te-ai intrebat de ce? Evident pentru ca aveai dreptate……

        Mantuire iti doresc…. ca altceva….

        Apreciază

    • aha said, on octombrie 30, 2012 at 9:23 pm

      as vrea sa multumesc din suflet preotului nostru pentru ca a predicat despre aceasta sarbatoare pagana in biserica si a aratat adevarata fata a ei. poate manifestul e important dar poate mai important e indemnul parintelui nostru ca cei care sunt invatatori sau profesori sa vina sa discute personal cu el despre aceasta problema. e la nivel local, normal, dar daca ar fi asa peste tot, poate s-ar putea stopa unele bazaconii din invatamantul nostru. manifestul il consider un fel de ” amageala” sau ” de fatada”…nu se poate face ceva prin asta. totul e la nivel local…..adica exact armele care le folosesc „ei” impotriva noastra. ce e e asa de greu frati crestini?? daca organizezi o manifestatie in centrul bucurestiului nici macar eu nu o vad cu ochii buni…dar asa cum diavolul actioneaza la nivel local, asa si preotii trebuie sa faca acelasi lucru. mentionez ca ma bucur ca de 1 an si ceva avem, in sfarsit, un preot care cam spune lucrurilor pe nume. mai mentionez doar ca sunt din Dambovita. Dumnezeu sa ii dea puterea sa ne pastoreasca IN NUMLE DOMNULUI NOSTRU IISUS HRISTOS SI A SFINTEI TREIMI, UNA SI NEDESPARTITA!
      Doamne IIsus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine , pacatosul!

      Apreciază

      • Maria said, on octombrie 30, 2012 at 11:09 pm

        Aceasta sarbatoare a diavolului ,nu-i doar la nivel local ,ci la nivel national si nu este suficient ca un singur preot de nu stiu unde ,sa se ocupe de aceasta manifestare draceasca ,ci la nivel de guvern trebuie interzisa prin lege .Ca trebuie , ca toti preotii sa actioneze este foarte bine ,dar fac acest lucru ?
        Daca doar doar un preot cauta sa lamureasca despre Halloween in biserica ,este ca o picatura de apa in
        ocean .

        Apreciază

      • aha said, on octombrie 30, 2012 at 11:46 pm

        da Maria, asa este, e la nivel national. si nu am zis ca preotul respectiv a rezolvat sau ca o sa rezolve problema. am zis doar ca ar putea mai multi preoti sa puna umarul la acest fel de predici. stiu ca e dificil si greu dar …daca eu imi spun parerea, nu ma ia nimeni in seama ( si e logic sa fie asa) , dar daca un preot spune ca sarbatoarea de haloween e pagana si satanista…cred ca e altceva. si daca ar fi 200 de preoti de mir care sa spuna asta…crezi ca nu ar conta? eu zic ca da. si mai sunt o gramada de asa zise obiceiuri de iarna care trebuiesc combatute ( ex: capra sau sorcova) si chiar „mos craciun”….oare chiar nu vedem ca mos craciun incearca sa il eclipseze pe Domnul nostru IIsus Hristos?? sau asa zisa sarbatoare a „revelionului” …alta pacaleala si prilej de desfranare…etc…..sunt multe si pe mine ma coplesesc acum…ca imi dau seama cat de rau am fost prostit…of of!

        Apreciază

    • Maria said, on octombrie 31, 2012 at 3:54 pm

      aha,
      Cu mos craciun ai perfecta dreptate ,dar m-am temut sa discut vreodata despre aceasta inselare ,pt ca as fi riscat sa fiu catalogata nebuna ,asa ca tin pt mine ceea ce consider ca in aceasta lume ,multe lucrari sunt facute impotriva credintei in Dumnezeu ,sarbatori crestine ,denaturate de pagani .
      In Sf zi de craciun ,cate si cate pacate strigatoare la cer nu se fac ?
      Chiar si aceste obiceiuri pagane (capra ,ursul ,etc )luate de la persi ,umbresc Sfanta sarbatoare a Nasterii Domnului .
      Dar spune pe la oameni despre aceste paganisme ,sa vezi ca-ti aprinzi paie in cap .

      Apreciază

  14. ploiesti said, on octombrie 30, 2012 at 7:57 pm

    @ticalin, asa santem noi romanii mai prietenosi cu dracu :nu i zicem „semnul fiarei” sau „semnul lui antihrist ” ca doar santem crestini ii zicem : cip,acte biometrice ,carduri.. sa nu le zicem despre semnu fiarei sa nu se sperie sau nu spun ca nu pricep?

    Apreciază

    • ticalin said, on octombrie 30, 2012 at 8:26 pm

      Cum adica „asa suntem noi romaniii mai „prietenosi” cu dhracul”? Explica!!!!!!

      Dracu-i, drac iar cipul este cip….. total diferit ……

      Apreciază

      • crestinul ortodox said, on octombrie 30, 2012 at 10:25 pm

        da!
        acum te dai pe fata , ticalin
        acelasi esti proecumenist si procip …
        stii ce nu te mai obosi sa ne tii prelegeri de acestea „Dracu-i, drac iar cipul este cip….. total diferit …”
        si nici de acestea
        „Cu toate scuzele de rigoare, textul manifestului este slab, fara impact emotional si fara forta necesara atingerii scopului urmarit. Desi demersul este legitim si ma alatur acestuia, modalitatea de prezentare, minimalizeaza indirect, importanta subiectului abordat. Cele expuse in manifest, s-au mai prezentat de nenumarate ori autoritatilor statului, in diferite forme si de catre diferite ONG-uri, insa reactia a fost (dupa cum bine stiti) 0 (zero). ”
        daca sunteti atat de capabil pentru un protest oficial cu „impact emotional „asteptam sa vedem concret …
        la a critica va pricepeti foarte bine si de a ‘tempera’ toti comentatorii care nu va sunt in gratie …
        insa va sugerez o parere daca conteaza ,
        la doi domni nu se poate sluji niciodata , anume ori cu HRISTOS , ori cu mamona !
        iar lupul in piei de oaie tot lup este si nu behaie precum oaia ci urla …
        Sa fim Adevarati Crestini Ortodocsi nu numai de cuvant ci si de fapta !
        amin!

        Apreciază

      • Maria said, on octombrie 30, 2012 at 11:13 pm

        ticalin,
        Ai „dreptate ” „total diferit ”
        Cipul nu-i dracul ci ,pasaport de dus in iad ,pe care-l primesti tot de la dracul .

        Apreciază

    • ticalin said, on octombrie 30, 2012 at 10:33 pm

      @pl
      1. Nu cred ca esti roman….
      2. Nu cred ca esti crestin…..
      3. Nu cred ca esti ortodox…..
      4. Nu cred ca te poti abtine a injura… ceea ce confirma punctele 2 si 3….
      5. Fii in legea ta, orce ai fii… ceea ce confirma punctele 1, 2, 3 si 4.

      Sanatate multa iti doresc… ca altceva…

      Apreciază

      • crestinul ortodox said, on octombrie 30, 2012 at 10:55 pm

        ticalin
        are dreptate ploiesti „asa santem noi romanii mai prietenosi cu dracu :nu i zicem “semnul fiarei” sau “semnul lui antihrist ” ca doar santem crestini ii zicem : cip,acte biometrice ,carduri.. sa nu le zicem despre semnu fiarei sa nu se sperie sau nu spun ca nu pricep?, ”
        cu ce te deranjeaza ADEVARUL ??? , ticalin
        romanii sunt orbi ,muti , surzi , dorm si inghit orice li se da pe tava si sub nas , intrucat asa se face marea manipulare psihovizuala prin toata massmedia infecta de spurcatii de jidani care vegheaza la somnul de moarte al romanilor crestini ortodocsi
        ametiti si sedati suntem de antihristii si satanistii de la guvernarea Acestei Tari refuzand in a vedea ADEVARUL anume ca cipurile sunt blestemul dracilor din iad si semnul fiarei …
        si vorbesti contabiliceste ,
        vezi ca numai dracul este contabil la puncte pe catastife prin vamile vazduhului
        caci
        BUNUL DUMNEZEU Este Iubirea intru ADEVAR si LUMINA
        DUMNEZEU sa Te Lumineze si Intelepteasca Intru ADEVAR si LUMINA
        amin!

        Apreciază

      • crestinul ortodox said, on octombrie 31, 2012 at 12:08 am

        pentru Maria ,
        adica ce vrei sa spui prin ‘total diferit ‘ ?
        „Cipul nu-i dracul ci ,pasaport de dus in iad ,pe care-l primesti tot de la dracul .”
        din ce am citit , semnul fiarei sau pecetea necuratului este si cuprinde toate blestemele dracilor din iad care sunt in acest numar de om 666;
        cine ia acest numar e ca si cum si-ar lua blestemul iadului intreg si este un antihrist pentru ca se inchina lui mamona si se leapada de DUMNEZEU si nu ca sunt ‘total diferit ‘
        poti sa explici de ce in unele profetii ca acelea despre cele trei zile de intuneric unde „oamenii care au luat acest semn al fiarei pe acte si pe corp vor fi chinuiti pe viu de dracii sloboziti pe pamint si am vazut pe mana lor dreapta si pe corp niste bube negre din care se scurgea un lichid urat mirositor ”
        Sfintii Parinti spun Clar prin acest semn sau pecetea fiarei , omul se inchina fiarei si se leapada de ADEVARATUL DUMNEZEU ,
        si inca odata spun , ploiesti are dreptate aici
        „asa santem noi romanii mai prietenosi cu dracu :nu i zicem “semnul fiarei” sau “semnul lui antihrist ” ca doar santem crestini ii zicem : cip,acte biometrice ,carduri.. sa nu le zicem despre semnu fiarei sa nu se sperie sau nu spun ca nu pricep? ”
        si va spun si De Ce ?
        Clericul nu predica si TACE cand ar trebui sa spuna la oameni , Sa Strige Sus si Tare ADEVARUL
        OAMENI BUNI , Crestini ortodocsi ACESTA ESTE semnul fiarei , acest cip sa nu-l luati nici pe acte si nici pe corp !!!
        asta a vrut sa spuna ploiesti
        oamenii sunt manipulati din toate partile NUMAI CA ADEVARUL SA NU FIE SPUS !
        Si Cinste Acelor Preoti Adevarati care au spus Acestea si Striga precum Sfantul Ioan Botezatorul ,
        si pina la urma nu sunt ‘total diferite’
        ai luat acest semn al fiarei sa stii si sa se stie , DUMNEZEU nu mai este cu tine sunt dracii care te indeamna ce si cum sa faci ca ei , pentru ca este pecetea lor iar tu te-ai lepadat de Adevaratul DUMNEZEU ,
        DOAMNE Ajuta ,
        amin!

        Apreciază

      • ticalin said, on octombrie 31, 2012 at 1:19 am

        @Maria
        Mataluta ai citit texetele in intregime? Daca vrei sa te respect haide sa ne respectam reciproc! Am vorbit pana acum cu tine la persoana II plural, ceea ce nu regret si chiar ma face sa ma bucur. Dumneata nu mi-ai raspuns in acelasi mod, desi ma asteptam sa o faci, pretinzanda ca esti moldoveanca . Cunosc foarte multi moldoveni din Vaslui, Neamt, Iasi, Botosani si Suceavasi… si nici unul nu te cunoaste pe tine (sper sa intelegi paranteza-daca nu, nu).

        Referitor la cele ce-mi reprosezi:

        (Ai “dreptate ” “total diferit ”
        Cipul nu-i dracul ci ,pasaport de dus in iad ,pe care-l primesti tot de la dracul)
        . NU inteleg ce-mi reprosezi! Detaliaza daca ai curaj. Si eu sunt moldovean, dar asta nu inseamna ca ne tragem de sireturi. Astept raspuns

        Hristos cu noi!

        Apreciază

      • Maria said, on octombrie 31, 2012 at 4:15 pm

        ticalin ,
        Cu ce te-a deranjat faptul ca pt mine ,cipul este pasaport de dus in iad ,adica cine il primeste ,se invoieste cu diavolul si il leapada pe Dumnezeu .
        Eu asa am inteles din tot ce s-a scris despre cipuri .
        Adica cipul este acceptarea „prieteniei „cu diavolul .
        Si cum ai ajuns la concluzia ca ne tragem de sireturi ???
        Spui „cunosc foarte multi moldoveni din Vaslui ,Neamt ,Botosani si Suceava …si nici unul nu te cunoaste pe tine „,chiar nu inteleg ce vrei sa spui .
        Am ramas surprinsa ,ca un comentator important de pe acest blog ,spune ca „dracu-i drac si cipu-i cip „si nu-i tot una ,cand eu sunt convinsa ca sunt din acelasi aluat ,numai ca din o parte am facut covrigei ,iar din alta parte am facut colacei .
        Adica cipu-i diavolul pt ca te lepezi de Hristos (cine-l primeste )si cine nu-i cu Hristos ,este cu diavolul .
        Am scris : „Cipul nu-i dracul ci pasaport de dus in iad ,pe care-l primesti tot de la dracul ‘,adica in general cine-l primeste ,pot fi si eu acea persoana ,intelegi ca nu am facut referire la o anumita persoana .
        Te rog ,interpreteaza comentariul asa cum este corect si nu te supara asa fara motive ,ca nu-i crestineste .

        Apreciază

  15. aha said, on octombrie 30, 2012 at 11:52 pm

    oameni buni!!! nu va inteleg! parca sunteti sugaci! scuze de expresie dar vad ca se interpreteaza expresiile ca si in mass- media. poate sunt eu sugaci si nu va inteleg. ce sunt cu interpretarile astea?? intre ticalin, crestinul ortodox, ploiesti…etc? nu aveti unde sa va certati? sau unii dintre voi sunteti lupi in piei de oi??

    Apreciază

    • crestinul ortodox said, on octombrie 31, 2012 at 12:15 am

      aici nu se cearta nimeni cu nimeni , si nici cum te exprimi …
      cand este vorba de ADEVAR nu imi este rusine sa il spun sau sa Apar si sunt impotriva de tacerii sfioase de dragul „smereniei ” habotnice si false intru care se ascund multi lupi in piei de oaie …
      ce am avut de spus am spus
      si cum trebuie sa fie ‘noul liturghierul’ ?
      pt ticalin ?

      Apreciază

      • ploiesti said, on noiembrie 1, 2012 at 12:29 pm

        @ crestinul ortodox : multumesc pentru ca citesti comenturile cu atentie si poti intelege mesajul pe care l am trimis !! sant unii mai grabiti care daca nu inteleg incep sa muste si sa faca galagie si pe urma mai aduc si argumente stupide sa acopere o prostioara !! mi ai luat o piatra de pe inima : crdeam ca nimeni nu intelege ce scriu !!

        Apreciază

    • ticalin said, on octombrie 31, 2012 at 12:29 am

      Imi cer scuze daca am creat aceasta impresie.

      Rog iarta!

      Apreciază

  16. ticalin said, on octombrie 31, 2012 at 12:55 am

    @ crestin ortodox
    Sa stii ca m-am gandit mult la ati scrie nikul tau complet sau trunchiat, iarta-ma daca am gandit necrestin!
    Pana la urama nikul tau este pleonastic. Daca vei avea vreodata curiozitatea o sa-ti spun.
    Dar deocamdata nu are nici un rost.

    Ceea ce ma surprinde la tine este faptul ca dai verdicte fara sa ai habar de persoanele cu care intrii in contact. Si ce contact? Virtual… Imi spui ca ma dau pe fata si sunt proecumenism si procip. Te-as intreba daca ma cunosti? Sigur vei raspunde ca NU, irect, insa sti TU sigur ca sunt……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..( completeaza pe linia punctata), ecumenist si procip. Sa iti dea Dumnezeu atatea cipuri in cap si in toate partile anaomice pe care le mai ai valide, cata am eu acuma sau cate voi avea. Iar in ceea ce priveste ecumenismul, nu prea stiu ce inseramna. Daca esti un bun crestin si red ca esti, ca de aia te intitulezi „crestin ortodox” te-as ruga sa ma aduci si pe mine pe calea mantuirii si ne vom mantui amadoi. Daca nu raspunzi…. asa este. Te iubesc si te astept sa ma inveti tot ceea ce sti!

    Apreciază

    • crestinul ortodox said, on octombrie 31, 2012 at 7:46 am

      ti-am raspuns ticalin …
      si te cunoastem din mesajele postate despre slujba pe noul liturghier cand ne dadeai indicatii cum sa ascultam pe acel pr timotei cu scurtarea cat mai multa si schimbarea Sfintei Liturghii ;
      cuvintele si atitudinea in cuvinte te plaseaza ca de altfel cine esti sau ce esti …
      mai multe nu are sens sa mai spun …le stii sigur , iar caldicel nu mereg a fi si nici cu doua fete a fi sau slujire la doi domni …
      „Sa iti dea Dumnezeu atatea cipuri in cap si in toate partile anaomice pe care le mai ai valide, cata am eu acuma sau cate voi avea. Iar in ceea ce priveste ecumenismul, nu prea stiu ce inseramna. ”
      si mai devreme bateai saua cu stop rfid ….despre turismul la patriarhie …despre ecumenismul pe care spui ca nu stii ce inseamna …
      mi este sila de astfel de oameni diversionisti si asemenea iude ..
      foarte periculos a fost iuda si sunt cei care sunt asemeni lui iuda …

      Apreciază

  17. Maria said, on octombrie 31, 2012 at 11:52 pm

    crestin ortodox,
    Scrii asa : „ce vrei sa spui prin total diferit ?
    Citeste comentariul cititorului „ticalin”si vezi cine a folosit aceasta expresie ,vei vedea ca nu-mi apartine .
    Tocmai ca si pe mine m-a mirat ca poate cineva sa creada ca dracul este diferit de cip ,pt ca cipul face
    parte din drac .

    Apreciază

    • crestinul ortodox said, on noiembrie 1, 2012 at 2:38 am

      da, Maria ;
      initial am crezut ca si tu esti de acord cu cea spus ‘ ticalin ‘
      mai apoi am citit si ghilimele ;
      insa toate se intampla cu un scop spre Marturisirea ADEVARULUI si pentru altii care nu stiu sau nu vor a sti ADEVARUL pentru ca au imbratisat minciuna si intunericul ;
      astfel , slujesc minciuna si intunericul si de ADEVAR si Lumina fug , nu vor ca sa auda …
      Insa , ADEVARATUL DUMNEZEU la Dreapta Judecata le va Spune ;
      „Plecati de la Mine blestematilor in focul cel vesnic gatit voua si tatalui minciunei caruia i-ati slujit ”


      DOAMNE Cel Ce Vii in Taina Ai Mila de noi …
      Ca Sa Vedem Lumina Prin Ochii Tai
      Sa Traim In Veci prin Viata Ta
      Lumina si Bucuria Noastra
      Slava Tie , in veci
      Amin!

      Apreciază

  18. […] succes din capitalism fără a şti ce înseamnă (14 februarie, 8 martie, 1 mai, Halloween – o sărbătoare satanică), a personajelor de inspiraţie păgână (Moş Crăciun, iepuraşul de Paşte) şi a obiceiurilor […]

    Apreciază

  19. […] Halloween – sarbatoare satanica. Sfantul Ioan Maximovici ii mustra pe cei ce o serbeaza […]

    Apreciază

  20. […] Halloween – sarbatoare satanica. Sfantul Ioan Maximovici ii mustra pe cei ce o serbeaza […]

    Apreciază

  21. […] Halloween – sarbatoare satanica. Sfantul Ioan Maximovici ii mustra pe cei ce o serbeaza […]

    Apreciază

  22. octavpelin said, on octombrie 30, 2017 at 9:05 am

    A republicat asta pe Octavpelin's Weblog.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.