Saccsiv's Weblog

MANTUITORUL este reprezentat facand SEMNUL SATANIC in pictura murala de la Catedrala Mantuirii Neamului? Ideea a fost a PS Sofronie, cel apropiat de monofiziti si care a sfintit Agheasma Mare impreuna cu catolicii …

Posted in CATEDRALA MANTUIRII NEAMULUI by saccsiv on ianuarie 16, 2012

Iata o fotografie preluata de la http://deveghepatriei.wordpress.com/2012/01/16/fereasca-dumnezeu-si-maica-domnului-ce-batjocura-draceasca-icoana-de-la-catedrala-mantuirii-neamului-mantuitorul-pictat-cand-face-semnul-coarnelor-la-fel-si-sfantul-apostol-andrei-fratilor/:

Din articolul http://www.ug.webgarden.ro/menu/pictura-murala/catedrala-mantuirii-neamului aflam ca:

Toata aceasta compozitie a fost gandita de PS Sofronie Drincec, Episcopul Oradiei, realizarea ei fiind facuta in anticamera Paraclisului Episcopiei Oradiei.

Iar PS Sofronie este cel care:

PS SOFRONIE, Episcopul Oradiei, si-a luat DOCTORATUL ca specialist in MONOFIZITI: „în vederea apropierii dintre Biserica Ortodoxă şi Bisericile necalcedoniene” … Sa ne amintim ca tot el a sfintit AGHEASMA MARE impreuna cu un EPISCOP GRECO-CATOLIC

Iata si cum este reprezentata mana Domnului nostru Iisus Hristos in icoane:

Foto: http://www.moldovacrestina.info/2011/01/iisus-hristos/

Nu vom gasi icoane vechi in care degetul mare sa fie unit cu degetul inelar dar si cu cel mijlociu. Care o fi fost ideea lui PS Sofronie? De ce a ales o varianta in care pare ca face semnul satanic?

Cititi va rog si:

VIDEO: Cum va arata CATEDRALA MANTUIRII NEAMULUI in interior si exterior

About these ads

127 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on ianuarie 16, 2012 at 12:47 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    http://saccsiv.wordpress.com/about/

    Like

    • Veaceslav said, on ianuarie 16, 2012 at 8:44 pm

      Rusii de anul trecut au trecut cu un drum al crucii cu asa zisa “mana a Sf Mare Mucenic Gheorghe” cu particele din moastele lui. Uitati-va cat de evident au facut-o. Cu adevarat si-au pierdut mintile daca au ajuns sa se inchine semnului satanei si mai ales sa-i insele si pe oamenii de rand.
      http://3rm.info/3803-satanizm-v-rpc-mp.html
      http://rutube.ru/tracks/4739430.html – minutul 1:13

      Like

      • cineva said, on ianuarie 17, 2012 at 6:37 pm

        extraordinar! Daca diavolul intra acum pe usa din fata in biserica inseamna ca sfarsitul a venit.
        Exista cumva articolele astea traduse si in alta limba?

        Like

    • ana said, on ianuarie 18, 2012 at 8:01 am

      penta vine de la numaru 5 , vad ca, comentatorii blogului nu mai stiu nici sa numere!!!! .unde e pentagrama???
      in rest nu imi place ca apar patriarhii acolo .. mai ales unu in viata.

      Like

      • crestinul ortodox said, on august 19, 2012 at 12:20 pm

        vai , vai si iar vai …

        …ai mila DOAMNE si de noi
        ca lupul paznic o’fost pus la oi !…
        cine este acest Sofroni , pentru mine nu este PS , este un lepadat de ORTODOXIE !
        cum mai sa pui , semnul satanistilor intr-o Icoana a Domnului IISUS HRISTOS ???
        atunci , sa ne asteptam la multe …la Mania Lui DUMNEZEU , cea Dreapta si Sfanta !
        amin!

        Like

  2. mishuleu said, on ianuarie 16, 2012 at 1:02 pm

    Lucruri nespuse.

    Ati auzit probabil de noul episcop al Oradiei, la inceput prezentat ca un moral si induhovnicit ei bine totul s-a schimbat o data ce si-a vazut implinit visul. L-a sechestrat pe batranul episcop Ioan dupa care l-a dat afara din resedinta episcopala. A afrmat mai apoi ca 90% dintre monahii romaniei sunt analfabeti si inculti. Iar ultima lui gafa a fost, “Am primit si eu dreptul de a vorbi, dar nu am apucat să termin nici macar prima fraza deoarece mi s-a spus autoritar: “Să taci. Ştiu ce duh te stăpâneşte. Vorbim după şedinţă între patru ochi. Tu ca şi monah trebuie să fii smerit şi nu să mă contrazici pe mine. Eu sunt episcop”. În acest moment bănuiala că urmează o nouă dictatură s-a întărit mai mult. Am încercat să-i cer doar dreptul de a mă exprima, dar nu mi s-a dat voie.

    La sfarsitul sedintei, PS Sofronie m-a chemat în birou, unde am discutat intr-un cadru mai restrans. Am fost avertizat din nou.

    A doua zi m-am trezit cu hotararea episcopului de a mă demite din funcţia de egumen, de a nu avea voie sa slujesc si sa predic in satele invecinate. Mă voi strădui ca în cât mai scurt timp să răspund în scris acestei hotărâri.

    PS

    Intr-o perioada a sedintei de la Beius am iesit din sala. Lipsa mea din sala de sedinte a durat aproximativ 10 minute. Dupa sedinta, am aflat, de la cei ramasi in sala, ca in acest timp PS a “sfatuit” preotii sa evite vizitele la pr Iustin Parvu, Arsenie Papacioc si
    alti “asa-zisi duhovnici care nu fac altceva decat tulburari” …”(acest dialog a fost preluat din discutia cu egumenul manastirii Huta-bihor,egumen pe care l-a dat afara si nu i-a mai permis sa slujeasca)sa critice marii duhovnici ai romaniei facandu-i razvratiti si nedemni de crestinism.bine ca e el moral.

    Like

  3. alior said, on ianuarie 16, 2012 at 1:47 pm

    Tulai Doamne ! asa-i catedrala ( insa-si denumirea de catedrala ne duce cu gandul la masonerie ! ) prapadirii neamului ! Apara Doamne ! si da minte la toti romanii, pentru ca tare rau au mai incurcat cararile ! si rataciti, si bezmetici-s cu totii, lumineaza-le calea si indeparteaza de la ei ispita necurata si sminteala ! Faca-se voia ta !

    Like

  4. plumoada said, on ianuarie 16, 2012 at 2:11 pm

    foarte ciudate mainile Mantuitorului, nu-mi plac, imi inspira teama, nu vreau sa fiu paranoica, dar parca aduce cu semnul aluia, asa cum il fac unii mai subtil, prin filme, videoclipuri;
    daca asta s-a dorit, cine l-a facut, a “inghesuit” bine ascest simbol, l-a suprapus, nu la modul evident, ci cit sa fie o indoiala.
    nu imi place deloc!

    Like

  5. Scormonici said, on ianuarie 16, 2012 at 2:23 pm

    Pozitia degetelor cu siguranta este mai mult decat suficient pentru a observa blasfemia, DAR, mai am o “nelamurire”: Sf Andrei are acelasi vesmant ca si Mantuitorul, nuantele reprezinta in vesmantul Mantuitorului cele doua firi , de ce are si Sf Andrei acest vesmant specific Mantuitorului, nu cumva s-a auto-indumnezeit? in aoreola Sf Andrei apare pe fundal Crucea Sf Andrei, in X, similar Crucii Mantuitorului din aoreola Lui, oare au ei aceeasi demnitate? oare prin a cui Cruce s-a mantuit Sf Andrei? cui ii este specifica ideea auto-indumnezeirii?

    Like

  6. Ioan C. said, on ianuarie 16, 2012 at 2:40 pm

    Damne ajută,
    Cred că era mult mai potrivit ca Biserica, în aceste vremuri de greutăţi economice, să se arate solidară cu poporul greu încercat.
    Să construieşti ditamai catedrala, cand sunt fraţi ortodocşi care fac efectiv foamea şi nu au cu ce plăti facturile, mi se pare strigător la cer:
    “15. Dacă un frate sau o soră sunt goi şi lipsiţi de hrana cea de toate zilele,
    16. Şi cineva dintre voi le-ar zice: Mergeţi în pace! Încălziţi-vă şi vă săturaţi, dar nu le daţi cele trebuincioase trupului, care ar fi folosul?
    17. Aşa şi cu credinţa: dacă nu are fapte, e moartă în ea însăşi.”
    (Iacov 2: 15- 17)

    Like

    • Maria said, on ianuarie 16, 2012 at 8:36 pm

      Ioan C
      Toate marile catedrale medievale din Europa sunt facute de masonerie pt asi arata puterea si maretia in lume .Si aceasta catedrala masonica a “prapadirii neamului “,este proiectata pt a fi la fel de mareata la propriu .

      Like

      • roxie said, on ianuarie 17, 2012 at 1:49 pm

        Pai dubios e ca din cate stiu proiectul acestei catedrale cuprinde si un spatiu destinat mall-urilor!? Asta in conditiile in care Insusi Iisus a scos negustorii cu biciul din templu … iar astia proiecteaza din start templul cu spatiu de negustorie!

        Like

  7. Aurora said, on ianuarie 16, 2012 at 3:33 pm

    @Saccsiv,
    Este uluitor faptul ca de cateva zile ma tot framanta chestiunea cu pozitia degetelor Mantuitorului si a mai multor sfinti pictati in ultima vreme in icoane si voiam sa-ti propun sa reiei acest subiect, dar iata ca gandul meu s-a potrivit cu al tau. Fratilor, vreau sa va spun ca sunt consternata de ce am vazut prin biserici si prin pangare, mai toti sfintii sunt reprezentati cu degetele facand semnul masonic. Am descoperit si in icoanele de acasa acest semn si curios e faptul ca cele realizate in urma cu mai multi ani sunt in regula. Daca patriarhul are de gand sa – l ponegreasca astfel pe Mantuitorul , cred ca e un semn clar ca acest om este omul intunericului si in catedrala lui sa nu intram pentru ca ne indracim. Sofronie si Ciobotea sunt iude, nu mai incape nici o indoiala. Au fost pusi de Oculta ca sa distruga Ortodoxia. Niciodata nu au fost mai vizibile faptele lor ingrozitoare. Cred ca un musulman nu ar fi indraznit sa faca o asemnea hula, dar inchinatorii la Lucifer isi permit orice faradelege. Ar trebui sa luam atitudine cumva, sa nu stam nepasatori.

    Like

    • Maria said, on ianuarie 16, 2012 at 8:41 pm

      Doamne !!! Eu nu am mai vazut asa ceva ! De maine ma voi uita pe la toate icoanele de prin biserici si de pe la pangare sa vad unde s-a ajuns si sa pricep ca Antihristul nu-i departe deloc si ne pandeste .

      Like

      • marcel said, on ianuarie 17, 2012 at 5:23 am

        maria daca am cunoaste mai multe din iconografie ne am ingrozi ce am vedea in biserici !! la iasi sant 2 fantini cu apa iar apa ies din gura unor berbeci cu niste coarne serioase,triunghiul masonic este la baza acoperisului catedralei,deasupra fiecarui sfant in biserica este un drac cu aura cenusie… e tare dragutz…

        Like

  8. Mălin said, on ianuarie 16, 2012 at 3:54 pm

    Eu am vazut din ce in ce mai multe elemente straine in iconografia ortodoxa la tot mai multe picturi bisericesti..

    E foarte posibil ca viitorii pictori de icoane de la teologie sa fie invatati sa picteze icoane cu tot felul de semne masonice in locul reprezentarii cuvincioase, de binecuvantare…

    Like

  9. Mălin said, on ianuarie 16, 2012 at 4:09 pm

    Pana la urma ar trebui clarificata si pictura ochiului care apare in triunghi.

    Este canonica sau nu este canonica ?

    Eu personal numai la unele Biserici (mai renumite) din Bucuresti am vazut aceasta pictura.
    Insa in foarte multe biserici din provincie nu am intalnit aceasta pictura .

    Like

  10. Mălin said, on ianuarie 16, 2012 at 4:27 pm

    Fragment preluat de aici:

    http://www.crestinortodox.ro/comunitate/group_discussion_view.php?group_id=231&grouptopic_id=5906&grouppost_id=9223#post_9223

    Părinte supuneţi-mi vă rog : Ce semnificaţie are”triunghiul cu un ochi” ? Îl întâlnim cel mai des în sânul masoneriei, dar şi (mai rar) în ortodoxie. Unii spun că acest simbol aparţine Sfintei Tradiţii ortodoxe. După câte ştiu eu acest simbol există chiar din timpul Egiptului antic, dacă este adevărat atunci înseamnă că ortodocşii l-au “plageat”, la fel ca şi masoneria ?

    Doamne ajută. Această reprezentare pare a fi mai mult metaforică de a reprezenta Ochiul lui Dumnezeu asupra bisericii şi nu este una canonică şi o să vă prezint în următoarele rânduri şi de ce: “Să luăm ca exemplu aşa‑zisul „ochi al lui Dumnezeu” încadrat într‑un triunghi, întâlnit adeseori zugrăvit pe clopotniţele bisericilor dar şi pe icoane, care ar exprima chipurile dogma Sfintei Treimi, atotştiinţa şi pronia lui Dumnezeu. Numit în mod impropriu „ochiul lui Dumnezeu”, acest simbol ocult inexistent în iconografia bizantină până în preajma Revoluţiei Franceze, îşi are rădăcinile în religia Egiptului antic de unde a fost preluat şi folosit în imagistica manualelor medievale de alchimie, astrologie şi magie.> Simbol legat de reprezentarea unor divinităţi ale cultului zeului soare Amon‑Ra, ochiul anunţă prezenţa zeilor Horus, Hathor sau Ma’at, fiica Soarelui . Ochiul încadrat de un triunghi, este asimilat mai apoi de heraldica unor orga­nizaţii subterane care au susţinut mişcările revoluţionare franceze de orientare ilumi­nis­tă. Acest însemn pătrunde în iconografia ortodoxă de la noi cu complicitatea unora şi ignoranţa altora, prin boierimea românească care şi‑a făcut studiile la Paris, unde, susţinută de puterile politice franceze au pregătit Revoluţia Română de la 1848, iar mai apoi unirea Principatelor. Clasa conducătoare românească a preluat odată cu legislaţia şi cultura noii clase politice franceze, şi elemente din heraldica şi blazoanele acestora, însemne pe care le regăsim de atunci şi în decorul ctitoriilor româneşti, fie civile, fie ecleziale. S‑a încercat o acomodare a acestui simbol cu iconografia ortodoxă, atribuindu‑i‑se un conţinut teologic prin care s‑ar putea exprima dogma Sfintei Treimi, atotştiinţa şi pronia lui Dumnezeu. Argumentele scripturistice invocate se întemeiază pe similitudini antropomorfe, ca de exemplu: „Ochii Domnului spre cei drepţi şi urechile Lui spre rugăciunea lor” (Psalm 33, 14), „Ochii Lui spre sărac privesc” (Psalm 10, 4), sau „Ochii Domnului văd oriunde” (II Cronici 16, 9), ignorându‑se pluralul, după care, în interiorul triunghiului ar fi trebuit să existe doi ochi. Creştinismul a mai convertit imagini şi simboluri păgâne, exemplele sunt numeroase, dar aluzia ciclo­pică la un Dumnezeu ascuns care pân­deşte pe gaura cheii este neinspirată şi necanonică.

    Ierom. Mihail Gheaţău, Mănăstirea Sf. Trei Ierarhi – Iaşi

    Like

    • Trox said, on ianuarie 16, 2012 at 6:08 pm

      Din punct de vedere religios, triunghiul desenat in/pe biserici/manastiri, este echilateral, aratand egalitatea Sfintei Treimi , iar in masonerie este folosit cel isoscel contrazicand egalitatea Sfintei Treimi … iar in biserici/ manastiri am vazut ochiul doar in triunghi echilateral, pe cand in filme/ videoclipuri/ desene/ reviste/ reclame..etc. era mai mereu in isoscel.( am spus ”mai mereu” deoarece nu am fost eu atat de atenta incat sa vad mereu cand era un simbol )..

      Like

      • Mălin said, on ianuarie 16, 2012 at 7:46 pm

        @Trox

        Unde scrie treaba asta ?

        Exista vreun canon al Sfintilor Parinti care stabileste ca triunghiul echilateral cu ochi in interiorul sau reprezinta Sfanta Treime.

        Interpretari pot fi facute multe dar daca nu sunt reglementate de nici un canon inseamna nu are baza dogmatica sau canonica…

        Like

      • un Om said, on iunie 20, 2013 at 4:08 pm

        Nu conteaza ce fel este ochiul sau triunghiul reprezentat in picturi sau alte reprezentari. Nu prea conteaza unde apare, simbolistica din spate are alte intelesuri. Si ca sa nu scandalizez lumea ma rezum la atat. Cine vrea sa cunoasca trebuie sa caute.

        Like

    • STOP RFID 666 said, on ianuarie 16, 2012 at 9:44 pm

      Malin

      Triunghiul echilateral cu ochiul in mijloc este un simbol crestin si simbolizeaza faptul ca Dumnezeu vede tot ce misca in univers.Faptul ca a fost preluat de catre iluminati este alta poveste. Iluminatii de fapt folosesc piramida care are in varf un ochi. Dar varful este separat de trunchiul de piramida si simbolizeaza suprematia iluminatilor. In relatarea de mai jos se regaseste ceea ce am spus.

      Arătarea Mântuitorului la doi copii. Poruncile și Proorocirile vremurilor de pe urmă!!!

      Arătarea Mântuitorului nostru Iisus Hristos în anul 1926, la 30 iulie, ora 8 dimineaţa, în apropierea Kievului, între satele Demidovo şi Gledovka la doi copii: Nicolae, de 11 ani (Nicolae Maximovici Kuprenko), şi Emilian, de 14 ani (Emilian Ivanovici Feşcenko).
      Cu o săptămână înainte de aceasta, la 24 iulie, în noaptea dinspre duminică, Mântuitorul i S-a arătat în vis lui Emilian şi i-a spus:
      -Tu Mă vei vedea în realitate împreună cu alt băieţel. Să nu vă speriaţi!
      Tot atunci El l-a blagoslovit arhiereşte, cu ambele mâini şi, întorcându-se către Răsărit, s-a făcut nevăzut. Emilian a început să se roage în vis, însă a fost trezit de către stăpân.
      Peste o săptămână, la 30 iulie, aceşti ciobănaşi îşi mânau vitele pe imaş şi au făcut cunoştinţă, asta părând a fi o simplă întâmplare. Era ora 8 dimineaţa şi ei se pregăteau să dejuneze, când dintr-odată a străluminat puternic un fulger. Emilian s-a gândit:
      -Oare de ce o fi strălucit atât de puternic fulgerul? Nicolae a spus: -Probabil va ploua! Însă Emilian a continuat:
      -De unde să plouă, dacă pe cer nu e niciun nor şi nici boare de vânt? La aceasta, Nicolae a zis:
      -Atunci, cine poate şti ce se mai poate întâmpla aici. După ce-şi spuse nedumerirea, peste câteva clipe, dinspre Apus, cerul a devenit dintr-odată roz şi a apărut o cruce mare strălucind ca soarele, al cărei vârf se sprijinea sus pe nori, iar partea de jos era postată, de asemenea, pe un nor, la vreo doi arşini deasupra pământului. Crucea, cu tot cu barele transversale, avea lăţimea de un arşin şi jumătate. Din partea de sus a Crucii s-a arătat un Om, care stătea ca şi răstignit. La început Crucea cu Omul s-a arătat de departe, cam la vreo jumătate de verstă, apropiindu-se mai apoi de copii. Nicolae, văzând apropierea Crucii strălucitoare, s-a speriat şi i-a vorbit lui Emilian:
      -Să fugim, nu-i lucru curat! Însă Domnul l-a oprit, spunându-i:
      -Nu, Eu sunt curat! De această dată, copiii au înlemnit, nefiind în stare să se urnească din loc. Ei şi-au revenit şi şi-au dat seama că acesta este Insuşi Domnul Iisus Hristos -Mântuitorul lumii. El stătea învăluit de o aureolă minunată şi de o frumuseţe de nedescris. Faţa Sa Dumnezelască nu putea fi văzută, El strălucea mai luminos ca soarele şi mai alb ca zăpada. Atotputernicia Lui era de necon­ceput. El iradia o putere binefăcătoare şi o mireasmă cerească. Când Mântuitorul vorbea, din gura Sa apărea o văpaie de foc, vocea Sa răsuna peste întreg universul. Deasupra purta o haină azune, răsfrâptă peste umărul stâng, iar sub ea veşminte de culoare roz. În mâna stângă ţinea de partea de jos Evanghelia deschisă, iar dreapta o ridicase pentru binecuvântare.

      Deasupra capului Mântuitorului se vedea un triunghi asemănător literei A”.

      Mântuitorul era încconjurat de un preafrumos curcubeu cu șapte culori, care-şi revărsa capetele de ambele părţi ale Lui, în jos, până la norii care susţineau Crucea. El stătea în toată măreția Sa înconjurat de curcubeu. Deasupra triunghiului erau mai mulți Heruvimi, în părţi, doi îngeri, iar împrejur – îngeraşi:
      – Copii, nu vă fie teamă de Mine şi nu plecaţi. Eu sunt Iisus, Domnul Dumnezeul vostru, Mântuitorul lumii, Fiul Dumnezeului cel viu, Care trăieşte în ceruri. Eu am venit să vă spun porunca Mea. El a început să le vorbească copiilor încet-încet, dar sonor ca şi pentru întreg universul:
      – Să piară toţi desfrânaţii, beţivii, profanatorii, fumătorii, spurcaţu de gură, hulitorii lui Dumnezeu, cei care neagă Crucea (nu poartă cruce la gât; de cruce se ruşinează baptiştii şi alti sectanţi). Păcătoşii să fugă de la faţa Mea, iar cei drepți să se veselească înaintea Domnului! Îndată după aceste cuvinte, Îngerii au început să cânte Sfinte Dumnezeule… Partea dreaptă cânta “Sfinte Dumnezeule”, cei de la poalele Crucii până sus cântau “Sfinte Tare”, iar “Sfinte rară de moarte” şi restul cântau toţi împreună. După ce Îngerii au terminat cântarea, Domnul a spus:
      – Copii, în lume sunt mulţi oameni, dar nu toţi sunt ai Mei. Foarte puţini, sunt cei care, Mă ascultă pe Mine şi învăţătura Mea, Sfânta Evanghelie, iar o mare parte s-a dedat diavolului şi se supune duhului său necurat, căruia i s-au dat de bună voie. În Sfântul Meu Sinod a pătruns dezbinarea în preoţime: preoţi răzvrătiţi, ucrainieni (probabil se are în vedere biserica ucraineană “samosveatnai), ”jivişti” şi alţi asemenea preoţi – eretici duc poporul spre pierzanie, iar dreapta preoţime îl duce în Împărăţia lui Dumnezeu. În continuare, Mântuitorul a spus:
      – Copii, mă vedeţi pe Mine? Uitaţi-vă bine la Mine, pentru că chipul Meu să vă rămână în amintire şi în case, şi Eu voi pomeni în Împărăţia Mea până într-a şaptea generaţie neamul vostru credincios. Mergeţi acum la preotul Meu ortodox şi spuneţi-i să săvârşească slujba de noapte şi Liturghia.
      Acum îngerii au început să cânte:
      – ”Binecuvântează, suflete al meu, pe Domnul şi toate cele din lăuntrul meu, numele cel sfânt al Lui”. Şi iarăşi îngerii au continuat: “Ţie Îţi cântăm, Ţie Îţi mulţumim Doamne”. Şi Îngerii nu-şi încetau frumoasele cântări: “Ceea ce eşti mai cinstită decât Heruvimii…”, “Ca pre împăratul”, ,,Heruvicul” -până la sfârşit. Pe urmă cerul s-a deschis parcă, iar norii s-au împrăştiat şi Mântuitorul a coborât cu Puterile Sale cereşti şi a spus:
      – Vai şi amar va fi ucraineenilor, mitropoliţilor şi arhiereilor renovatori şi ”jivişti”, instigatorilor şi ereticilor. Preoţimea nu va fi iertată nici acum nici în veacul ce va veni. Cei mici (mirenii) vor fi iertaţi, dacă se vor pocăi. Însă îi voi pedepsi dacă s-au abătut de la credinţa ortodoxă şi dacă sfâşie veşmintele Mele şi Sfânta Mea Biserică Apostolească! Înainte de întronarea antihristului, voi trimite nevăzut îngerii Mei în ajutor oamenilor şi-i vor înscrie numele robilor Mei în cartea vieţii şi vor pune Sfânta Pecete pe fruntea lor, a celor care vor avea pe frunte Frica lui Dumnezeu!
      Voi, însă, uitaţi-vă mai bine la Mine, ca să mă ţineţi minte şi să nu vă încurcaţi şi, din greşeală, să semnaţi şi să primiţi pecetea de subjugări a antihristului, deoarece el va veni în veşmintele Mele, şi va face în faţa poporului minuni diavoleşti, şi va urca pe prestolul sfântului lăcaş, şi va impune să i se zugrăvească icoană, şi va cere ca acestei icoane sa i se închine şi să o creadă, deoarece el va face ca icoana să vorbească şi să se mişte prin sugestionare diavolească. El se teme de Cruce, va ridica prigoană asupra Crucii. La început va-fi pecetea comunistă – steaua cu cinci colţuri. Să n-o primiţi! Aceasta e doar începutul necazurilor. Va veni timpul când tare vor fi prigoniţi acei credincioşi care vor refuza să primească pecetea antihristului pe mână sau pe frunte şi să se închine chipului său. Aceşti oameni nu vor putea nici cumpăra, nici vinde, neavând pecete. Nu vor putea merge dintr-un oraş în altul şi nici dintr-un, sat în altul. Lor li se va lua şi apa şi hrana. Mai întâi se va cere semnătura, iar celor ce vor semna li se va aplica pecetea antihristului. Şi cine o va primi nu va fi iertat nici acum, nici în veacul viitor. Înainte de întronarea antihristului, va avea loc un război mondial. La începutul împărăţiei sale, antihrist va captura în mâinile sale toate lăcaşurile sfinte şi lavrele, în afara mănăstirii Poceaev. Lavrele şi lăcaşurile vor fi deschise de către antihrist, însă ele nu vor avea binecuvântarea Mea, şi intrarea în ele nu va fi îngăduită, deoarece ele vor fi conduse de antihrist.
      Şi Domnul a mai spus:
      – Iar cei care voiesc să trăiască în mănăstiri şi în pustnicie trebuie să rabde şi să nu se mâhnească, pentru că, dacă pe pământ nu vor ajunge să primească călugăria sau alte ranguri, atunci Eu în Impărăţia Mea îi voi împodobi în preafrumoase veşminte şi le voi da multă slavă. După războiul mondial, se va întrona antihristul. Voi, copii, propovăduiţi ceea ce v-am spus. Nu vă temeţi de nimeni niciodată, cu toate că veţi fi persecutaţi, închişi în temniţe. Nu vă temeţi să le transmiteţi lumii din om în om. Pentru că în Împărăţia Mea voi veghea ca lumea să fie avertizată şi să nu cadă în cursa minciunii. Eu preîntâmpin lumea că degrabă va vem înşelătorul. Va face minuni cu atâta vicleşug, încât va urni stele de pe cer şi-i va înfricoşa pe toţi, va zbura prin aer, ca o pasăre. La început va părea paşnic, îi va susţine pe cei săraci, pe nevoiaşi, distribuind ajutoare bogate, înşelându-i astfel pe cei care cred în Dumnezeu. Toţi îl vor îndrăgi, îl vor asculta şi vor crede în el, dar această încercare va fi îngăduită pentru puţin timp.
      Voi, însă, trebuie să convingeţi, pe cât e posibil, lumea să nu primească niciun fel de pecete şi, de asemenea, să nu semneze. Odată cu întronarea lui antihrist, vor veni timpuri grele, aşa încât oamenii vor căuta să moară şi nu vor putea. Din cauza recoltei proaste, va fi o mare foamete. Pâinea şi toate mărfurile vor fi în mâinile lui. Fără pecetea lui nu se va da nimic, şi, pentru greşelile lumii şi pentru că s-au lepădat de Mine, cerul se va închide pe trei ani; nu va fi ploaie, iar pământul va fi bântuit de o secetă atât de mare, încât vor seca şi izvoarele râurilor. Lumea va cădea în mare necaz. Vor fugi de la Apus spre Răsărit în căutarea hranei, însă nu o vor găsi nicăieri. Peste tot va fi arşiţă şi molimă. Antihristul va emite un ordin prin care va interzice oamenilor să meargă dintr-un oraş în altul şi dintr-un sat în altul, să poarte cruce, să-şi facă semnul crucii, să propovăduiască cuvântul lui Dumnezeu. Va ordona să fie scoase crucile de pe Iăcaşele sfinte, să se interzică slujirea în biserici, iar în interiorul lor să se deschidă teatre şi alte aşezăminte de defăimare a lui Dumnezeu. Atunci nu va iubi fratele pe frate şi-l va preda morţii şi între rude vor fi vărsări de sânge.
      Cine va răbda în numele Meu acela va fi mântuit, iar cine se va lepăda de Mine şi va primi pecetea antihristului, pe acela Eu nu-l voi ierta nici în această viată, nici în cea viitoare.
      Trebuie să fiţi vigilenţi, pentru că vor apărea mulţi antihrişti, care vă vor chema să-i urmaţi – ”veniţi, cu noi este Hristos!” Nu-i credeţi!!! Vor apărea lupi în piei de oaie, dar toţi aceşti vânători vor fi daţi pierzaniei. Toate bisericile, în afară celei de la Poceaev, vor fi închise, iar celor care vor alege să trăiască viaţă monahală în mănăstiri ortodoxe nu li se va permite. Aceştia va trebui să rabde, pentru că mănăstirile ortodoxe vor fi desfiinţate. Pe aceştia Eu îi voi apăra şi, pentru răbdarea lor, îi vor acoperi în veşmintele Mele şi în toată puterea Ierusalimului Meu! Când va veni antihristul, soarele se va stinge şi luna nu va mai lumina, puterile cerului se vor clătina, însă împărăţia antihristului va avea destulă lumină electrică peste tot, şi în biserici. Şi nenorociţii oameni i se vor închina lui ca unui dumne­zeu, aprinzând înaintea chipului său lumânări. Iar cei care vor refuza vor fi închişi în temniţe, chinuiţi prin foame, puşi în ţeapă, ori vor fi supuşi altor chinuri. Însă chinurile vor fi atât de mari, încât să le poată suporta credincioşii în Domnul, iar unii nici nu le vor simţi, pentru tăria credinţei lor. Îngerul lui Dumnezeu îi va întări şi-i va împărtăşi cu Sfintele Taine ale lui Hristos -în timpul domniei lui antihrist jertfa fără de sânge va fi oprită şi credincioşii nu vor avea unde se împărtăşi. Chiar înainte de venirea lui antihrist, la Lavra Peşterilor, în partea stângă a marii biserici vor fi scoase Crucea şi Marele prestol şi va fi deschisă o casă mondenă (“urâciunea pustiirii”). Atunci icoana Adormirii Maicii Domnului va fi ridicată de Îngeri şi dusă în ceruri, la Prestolul Slavei, şi atunci va apărea antihristul, iar oamenii, uitând de adevăratul Dumnezeu, îi vor pregăti drumul şi-l vor întâmpina. Şi Domnul a spus:
      -Rugaţi-vă în fiecare zi dimineaţa, seara şi de la ora 12 noaptea până la ora unu. Cerurile se vor deschide, rugăciunea celor ce se roagă va ajunge la Prestolul Meu – întotdeauna o voi primi. Mergeţi cât mai des la biserică, mărturisiţi-vă, împărtă­şiţi-vă cu Sfintele Taine ale lui Hristos!
      Pe timpul antihristului vor fi mari vărsări de sânge şi credincioşii vor suferi nespus. Împărăţia antihristului va ţine 42 de luni. Domnul va veni să judece lumea la miezul nopţii şi, din această cauză, vegheaţi în aceste ceasuri, pentru că timpul venirii Mele nu-l cunosc nici Îngerii. Şi, încă, mai spuneţi poporului să se împărtăşească, pentru că Jertfa fără de sânge va fi oprită. După ce vor primi pecetea lui antihrist, acei oameni vor fi loviţi de necazuri nespuse şi de dureri cumplite, vor plânge amar şi vor căuta moartea, însă n-o vor găsi. Ei vor striga:
      -,,0, munţilor, cădeţi peste noi şi ascundeţi-ne de la faţa lui Dumnezeu!” Dumnezeu a spus:
      – Iată, în curând, în curând voi veni să judec lumea. Spune­ti-le! Las’ să se căiască toţi desfrânaţii şi preadesfrânaţii; dacă se vor căi, vor fi iertaţi. Pe eretici şi aţâţători nu-i voi ierta. A mai rămas puţin timp, în curând voi veni, păcatul şi nelegiuirile voastre au ajuns până la cer. Copii, spuneţi lumii că Eu M-am arătat vouă, pentru că sunt nevoit să avertizez lumea, căci în ultima vreme se împietreşte şi se răceşte inima oamenilor. Nu mai cred în Dumnezeu, în Legea Lui, ca înaintea potopului. Toţi învăţaţii strigau: ,,Nu există Dumnezeu, este doar Natura!” V-ați lăsat de sfintele Mele sărbători, le-aţi ales pe ale voastre şi vă închinaţi la idoli. Ca şi poporului israelitean, le-am dat voie în pustie să asculte înţelepţii, că nu-i Dumnezeu. Este Dumnezeu, Atotputernic, Atotţiitor, Neajuns, Care cu cuvântul Său a creat lumea văzută şi cea nevăzută. Pentru că Eu sunt Creatorul întregului Univers şi-l voi cârmui în veacul veacurilor. Eu sunt Alfa şi Omega, Începutul şi Sfârşitul, cu toate că antihristului i se va îngădui atunci să domine asupra lumii pentru păcatele ei. El va porni prigoană asupra Bisericii, şi ea se va ascunde de el se va retrage în pustie, însă, după cum Eu am înviat a treia zi, la fel şi Biserica mea va învia şi va dăinui în veacul veacurilor. Vă spun tuturor: pocăiţi-vă!!! Eu voi primi pocăinţa voastră, pentru că a mai rămas foarte puţin timp de trăit. Timpul cel mai greu: degrabă, degrabă voi veni să judec lumea!! !
      Pe toţi păcătoşii, desfrânaţii, preadesfrânaţii, beţivii; huli­torii, care calcă în picioare Sfânta Mea Cruce, se ruşinează să o poarte, nu cinstesc sărbătorile Mele, posturile rânduite de Sfânta Biserică nu le respectă, asemenea baptiştilor şi hulitorilor (spurcaţi la gură). Pe toţi pacătoşii îi voi arde în Focul Gheenei. Domnul a încheiat Porunca Sa şi a dat Sfânta Evanghelie la doi Îngeri, i-a binecuvântat şi a spus:
      – În acel loc (în care M-am, arătat vouă), în amintirea arătării Mele, să fie înălţată o Cruce şi o icoană în chipul în care M-am arătat vouă, pentru închinarea lumii.
      S-a îndreptat spre Răsărit şi treptat a dispărut după nori. Tot atunci au dispărut toţi Îngerii, însă cântarea lor s-a mai auzit mult timp. Sonoră la început, ea se stingea pe măsură ce se îndepărta. Copiii-păstori au înştiinţat preotul ortodox din Demidovka despre arătare şi au spus despre porunca Mântuitorului. El a oficiat slujba de priveghere şi Dumnezeiasca Liturghie. Vestea despre arătarea Mântuitorului şi despre toate cele spuse de către El s-a răspândit fulgerător printre credincioşi. A fost făcută o Cruce şi, în taină, de administraţia locală, a fost sfinţită în biserică. Tot atunci credincioşilor li s-a spus când va fi scoasă Crucea din biserică şi dusă la locul arătării Mântuitorului. Scoaterea ei a fost stabilită pentru ora 12 noaptea. Către această oră se adunaseră peste 200 oameni. Au mai venit din satele vecine încă doi preoţi.
      Poporul şi preoţii se temeau de puterea locală. Credincioşii au împodobit Crucea cu flori şi coroane. Ei s-au adunat ca să se închine Domnului Sfânt în liniştea nopţii, ieşind din biserică fără lumini şi cântări. Îndată după ieşirea din biserică, preoţii şi poporul au auzit răsunând din văzduh dangăte de clopot şi cântare îngerească: “Crucii Tale ne închinăm, Stăpâne …” Preotii sositi au întrebat cu nedumerire preotul din sat din ce cauză bat clop~tele. Au întrebat şi alţi localnici. Clopotniţa era închisă, îneanu era nimeni şi, decj, nimeni nu bătuse clopotele, ci totul se auzea în văzduh, de la Ingeri. Poporul s-a adunat cu spaimă şi cutremur şi cu multă bucurie în inimă. Însoţind Crucea, ei îşi urmau calea în linişte, aruncând flori în calea Crucii. Îndată după ieşirea din sat, au aprins lumânări, iar unii purtau făclii. Ei îşi urmau calea prin câmp cântând. Iar când procesiunea s-a îndepărtat de sat, a apărut un stâlp luminos cu nor. Norul se mişca înaintea poporului, arătându-i calea. Atunci când au ajuns la locul destinat, s-a retras între nori, iar acel loc a devenit purpuriu. Şi în acel timp, din cer au început să sune clopotele, iar după ce au aşezat Crucea şi Icoana, îngerii au început să cânte: “Crucii Tale ne închinăm, Stăpâne, şi sfântă Învierea Ta o lăudăm şi o slăvim”. Oamenii care însoţeau crucea credeau că nimeni în afară de ei n-a văzut nimic, însă atât procesiunea, cât şi dangătul clopotului, şi cântarea îngerească au fost auzite de către lumea care se afla în câmp în timpul nopţii şi mulţi, de frică, au fugit în sat. Crucea a fost aşezată cu multă pietate pe locul în care Mântuitorul S-a arătat ciobănaşilor.
      Continuăm după articolul: “Arătarea Domnului, în anul 1926, lângă Kiev (Kiriliţa, Nr. 3/2001).
      După aşezarea crucii la locul arătării Mântuitorului, a început pelerinajul credincioşilor. În fiecare sâmbătă veneau călugări de la mănăstirile Lavra Peşterilor şi Florovsk din Kiev pentru a sluji Te Deum-uri. Lângă Crucea înălţată se adunau la panahidă. Copiii din preajma locului aşteptau sâmbetele pentru a strânge monedele, merele şi bomboanele lăsate de către pelerini. Renumitul pictor Krasiţki nepotul lui Şevcenko – a pictat tabloul “Ciobănaşul”. El a venit la Demidov şi a pictat pe viu chipul băiatului – păstoraş.
      Timp de patru ani nimeni n-a cutezat să atingă Crucea înălţată în locul arătării Mântuitorului. Dar în anul 1930, la adunarea celulei comsomoliste, s-a luat hotărârea de a o distruge. La început nimeni nu îndrăznea să facă acest lucru cu propriile mâini, dar s-a găsit curând unul: a legat-o cu funii, care, fiind trase de cai, au smuls-o. Se vorbeşte că nu mult după aceea a fost bătut de o mare nenorocire. În pofida relelor care se înmulţeau tot mai mult pe pământ, harul lui Dumnezeu a cercetat aceste locuri nu o singură dată. Atunci nu toţi demidovenii au crezut că Mântuitorul S-ar fi arătat cu adevărat. Dar curând, parcă întru întărirea şi susţinerea credincioşilor, s-a arătat Maica Domnului, fapt confirmat astăzi de către !ocuitorii satului, martori oculari ai arătării Preacuratei. În unul din manuscrisele păstrate -mărturie a arătării Mântuitorului, se vorbeşte că Domnul ar fi poruncit să fie înălţată o cruce şi Ia Fântâna Văduvei, care a fost săpată în satul Demidovka în anii de după revoluţie, în timpul unei secete cumplite. Atunci, în toată împrejurimea nu se găsea pic de apă şi toţi veneau Ia Fântâna Văduvei, deoarece numai acolo, din mila lui Dumnezeu, se păstrase apa. Maica Domnului s-a arătat, după cum voise Domnul, în timp ce se oficia Te Deum-ul. Ea s-a arătat dinspre răsărit la ora 8 dimineaţa. Era îmbrăcată în haine de culoarea cerului, înaintea ei era o tavă strălucitoare şi toţi cei aflaţi de faţă au văzut aceasta, dar nimănui nu i-a fost dat să vadă ce anume se afla pe tavă. Maica Domnului ţinea mâinile lăsate în jos. Lumea era îngrozită, se închina până Ia pământ şi se ruga Stăpânei. După aceasta, toţi cei care au văzut-o pe Născătoarea de Dumnezeu s-au schimbat în bine, însă autoritătile au interzis cu severitate să se vorbească despre aceasta. Dar cuvântul lui Dumnezeu este de nestăvilit: lumea va tăcea, iar pietrele vor cuvânta. Oricât de mare ar fi fost pericolul, creştinii au înscris şi au păstrat preţioasele mărturii. Iar atunci când credincioşii din zilele noastre căutau locul în care S-a arătat Mântuitorul, câţiva localnici, care nu se cunoşteau între ei, au indicat unul şi acelaşi loc. Între timp, în câmp, acolo unde S-a arătat Mântuitorul, a fost sădită livada colhozului, care creştea frumoasă şi bine îngrijită. Numai pe un sector pomii nu se puteau adapta nicicum, se piperniceau mereu şi se uscau. Acest loc de circa 5 pe 10 metri s-a acoperit cu iarbă şi flori de câmp, iar în centru, în raza a doi metri, creştea numai iarbă joasă şi stufoasă de un verde intens, care rămânea neatinsă.
      Astăzi în sat mai sunt în viaţă câteva rude apropiate ale martorilor oculari Emilian şi Nicolae, care păstrează în memorie evenimentele din acea vreme. Bătrâna Daria, în vârstă de optzeci şi doi ani, din satul Glebovka, a povestit despre soarta neobişnuită a unchiului său Emilian. EI a rămas de timpuriu ‘orfan. Dar, în pofida vitregiilor şi greutăţilor vieţii, a crescut vrednic şi cuminte. Şi Dumnezeu a avut grijă deel-i-adat şi hrană şi de lucru. Emilian n-a mers la şcoală până la vârsta de 14 ani şi nu putea nici citi, nici scrie. Îşi câştiga pâinea, angajându-se să pască vitele gospodariIor. Păstra mereu în inima sa cuvintele Domnului: ,,Nu vă lepădaţi de Mine”; şi el, într-adevăr, a dus cu sfinţenie numele lui Hristos de-a lungul vieţii sale anevoioase. Bolşevicii îl intimidau, obligându-l să se dezică şi să semneze o mărturie falsă prin care să nege arătarea Mântuitorului. Însă Emilian a refuzat să urmeze exemplul lui Iuda şi a fost condamnat Ia zece ani de detenţie. În perioada înterimiţării la Kiev, i se mai aduceau ceva produse. Ulterior, un timp nu s-a mai auzit nicio veste despre el. Se ştia doar atât că e îrichis undeva departe, după UraJi. Iar în 1936, Emilian a fost rejudecat, adăugându-i-se încă zece ani. Şi iată, ca prin minune, suportând toate vitregiile vieţii de detenţie, după mulţi ani, s-a întors în satul natal. Şi s-a întors nu ca om simplu de lume, ci în rang de preot. În acele timpuri tulburi, în închisori erau întemniţaţi foarte mulţi arhiepiscopi, şi Emilian a fost hirotonisit chiar acolo, în detenţie. Dar “nimeni nu-i prooroc în ţara sa” -glăsuieşte un vechi adevăr. Consătenii n-au voit să-I recunoască pe Emilian drept preot şi el, mâniindu-se din această cauză, i-a comunicat nepoatei sale Daria cum că este respectat şi preţuit de mulţi oameni, care îl invită la Moscova. Se ştie că Emilian a trăit toată viaţa necăsătorit, fără familie. A slujit mai apoi în Belarus, unde voia să construiască un nou lăcaş, dar în timp ce ducea banii, în tren, în 1983, a fost jefuit şi ucis. Soarta lui Nicolae, al doileamartor al arătării Mântuitorului, a mers pe un alt făgaş. El era dintr-o familie înstărită. Nu demult, nepotului său i-a fost restituită casa părintească, care a fost luată de către autorităţi în timpul deposedării ~enerale. Este’ ~unoscut faptul că Nicolae n-a putut urma poruncile Domnului. In acele timpuri de restrişte, el avea doar unsprezece ani şi părinţii, temându-se de autorităţi, i-au impus copilului să tăinuiască cele văzute. Şi copilul n-a mai vorbit niciodată despre arătarea Mântuitorului. Mulţi oameni continuau să-I întrebe, iar el continua să tacă. Ulterior, Nicolae s-a căsătorit, a avut copii, însă în 1941 a murit pe front.

      Preluat din cartea: ”Stareții, despre vremurile de pe urmă.”
      Mănăstirea ”Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil”, Petru Vodă 2007.

      Like

      • marcel said, on ianuarie 17, 2012 at 5:29 am

        rfid 5555 iar ai facut o dupa capul tau ? cuvantul ortodox nu era 1000 de ani !! era numai crestin !!! ai habar de ce s a pus ortodox ? cam acelasi principiu ar trebui si aici daca te duce capul dar te vad cam incapatanat!!! dar acu scriu si pentru altii: multe din randuielile bisericesti s au schimbat pentru a se vedea mai usor diferenta intre cei ce se opun crestinismului de cei ce l doresc !! scuze si toate bune!

        Like

      • Maria said, on ianuarie 17, 2012 at 9:08 am

        Am gasit scris in anumite lucrari ale marilor duhovnici ,ca nu-i bine sa crezi in astfel de aratari ,pt ca nu stii de unde vin acestea ,stiind ca Stana este foarte abil in a amagi oamenii ca fiind revelatii de la Dumnezeu . Eu nu cred ,ca Dumnezeu si Maica Domnului ,se arata cu atata usurinta oamenilor .Nici sfintii nu aveau aceste “privilegii “si faceau minuni .Cati sfinti au fost amagiti de aceste aratari si naluciri de la Diavolul ,ca sa-i piarda prin a se mandri ca lor li se arata Dumnezeu ?Cei mai intelepti n-au crezut ,facand semnul sf cruci si spunand “Eu nu sunt vrednic sa-l vad pe Dumnezeu “,ca dupa aceea nalucirea sa dispara precum s-a aratat .Si mai scria ca : “mai bine va este voua sa nu credeti in aceste aratari ,ca sa nu va ispiteasca satana ,ca nu se supara Dumnezeu pt ca voi sunteti smeriti si o faceti din frica caderii .”Deci sa nu mai credem in povesti si sa ne rugam asa cum bine ne sta noua .Pamantul este spurcat si Dumnezeu nu apare asa la comanda .Si lui Moise i s-a aratat in chip de rug aprins si i-a spus sa-si dezlege curelele de la incaltaminte ,ca sta pe loc sfant si Moise nu l-a vazut pe Dumnezeu .Si la acea vreme Pamantul era mai curat .Si se binecuvinteaza ,doar cu mana dreapta .Toate icoanele (mai putin cele pictate sub obladuirea Patriarhului )Mantuitorului confirma acest lucru de cand e lumea .

        Like

      • STOP RFID 666 said, on ianuarie 17, 2012 at 11:18 am

        marcel

        Esti foarte arogant prietene. Si cand vorbesti vorbeste cu toti dintii ca sa te inteleaga toata lumea.

        Like

      • STOP RFID 666 said, on ianuarie 17, 2012 at 11:32 am

        Maria

        Dupa cum vezi textul este preluat din cartea Staretii despre vremurile din urma. Se presupune ca ceea ce scrie acolo este binecuvantat de Parintele Iustin Parvu. Nu stiu daca ai citit cartea dar ti-o recomand cu multa caldura si poti invata multe lucruri folositoare. Mantuitorul s-a aratat aici intr-un mediu crestin-ortodox si nu intr-un mediu catolic asa cum cica ar fi ,,aratarile” de la Fatima. Aratarea Mantuitorului este o exceptie si nu o regula dar nu putem exclude ca ea poate avea loc. Pentru asta ne-a dat Dumnezeu minte ca sa facem diferenta intre bine si rau, fals si adevarat. Mantuitorul nu s-a aratat in acest caz oamenilor ci unor simplii copii de 13-14 ani care mai presus de toate erau si ciobanasi. Ca sa se vada daca ceea ce s-a aratat este bine se urmareste roadele, iar in acest caz roadele sunt bune. Te rog sa-mi spui ce nu este conform traditiei ortodoxe in ceea ce apare in aceasta Aratare a Mantuitorului.

        Like

  11. nea Anderthal said, on ianuarie 16, 2012 at 4:45 pm

    saccsive,ti-am pus zilele trecute un link in care era convorbirea dintre zidaru’ Hrebe si Daniel.Uita-te putin la link…

    Like

    • saccsiv said, on ianuarie 16, 2012 at 4:47 pm

      nea Anderthal

      Nu mai stiu. Il mai ai?

      Like

    • Maria said, on ianuarie 17, 2012 at 1:38 pm

      STOP RFID 666
      Nu stiu cat este de conform sau ne-conform traditiei ortodoxe ,dar stiu sigur din cate am citit si eu (eu evit sa citesc aceste lucrari ,in care se povesteste de anumite aratari ,revelatii etc in general atat oamenilor cat si copiilor ),ca Satana este atat de obraznic incat se transforma in chipul Mantuitorului ,a Maicii Domnului si a ingerilor ,sfintilor ,intr-un cuvant in tot ce noi cinstim si ne rugam .Se arata unor crestini buni ,dar care au in ei un firicel de mandrie si atunci diavolul ,da atacul aratandui-se pe fata sau in vise ,ca sa-l pagubeasca pe om de tot ce a castigat prin viata lui crestineasca ,mandrindu-se, ca lui i s-a aratat Dumnezeu sau cutare si cutare sfant sau inger .Chiar daca cineva are o revelatie de la Dumnezeu ,mai bine-i este aceluia sa nu se laude cu ea ,pt ca mai apoi va pierde de la Dumnezeu harul .Mai bine sa ne consideram mult nevrednici de a ni se arata noua si chiar copiilor (pt ca si copiii de la 7 ani devin “maturi “in duhovnicie si lor li se dezleaga pacatele si postesc pt a se impartasi .)de 13 si 14 ani .Diavolul are mare interes sa faca aceste nazdravanii in Biserica Ortodoxa ,acolo unde el n-are acces .La catolici nu mai prea merge pt ca deja -i are la mana .Deci ,foarte multa prudenta !!!Nu contest cele scrise in carte ,dar nici pot avea certitudinea ca acele aratari erau de la Dumnezeu .

      Like

      • ihodios said, on octombrie 5, 2012 at 1:39 pm

        Sunt de acord cu tine Maria, si nu contest cele relatate legat de intamplare

        Like

  12. Adrian said, on ianuarie 16, 2012 at 4:50 pm

    MINISTERUL CULTELOR a inceput in unele biserici sa le sponsorizeze cu marmura lucioasa pentru podele care reflecteaza Sf Icoane si picturile, imaginea reflectata a icoanelor in podea este calcata in picioare de catre credinciosi care nu au stiu acest lucru.
    Este ciudat dc Ministeru cultelor face donati de marmura la biserici , acele bisierici poate au nevoie de alte lucruri materiale nu de marmura lucioasa ce reflecteaza pictura si Sf icoane.
    Voi ati mai intalnit astfle de cazuri?

    Like

  13. gigi said, on ianuarie 16, 2012 at 5:29 pm

    Pozitia degetelor Mantuitorului nu este canonica, dar nici aureola Sf. Andrei nu e bine pictata.La Sfinti aureola ramane simpla, nu se imparte cu linii,doar la aureola Mantuitorului se face aceasta si in fiecare segment se scrie o litera (OON)ceea ce inseamna “Eu sint Cel ce sint”, ca sa arate ca Domnul Hristos este Dumnezeu.In al doilea rand aureola este stramba,arata ca si cum Sf. Andrei ar avea coarne si se imparte in trei nu in patru, dupa Sfanta Treime.
    Iarasi nu imi place ca cei trei Ierarhi de jos sunt bagati acolo ca si cum ar face parte din icoana, nu separat, iar vesmintele si chipurile Ierarhilor sunt pictate mult mai detailat decat cele ale lui Hristos si ale Sfintilor, ca si cum ar da mai multa importanta acestora.Nu poti combina un tablou bisericesc cu o icoana…

    Like

    • Maria said, on ianuarie 17, 2012 at 9:18 pm

      gigi
      Degetele de la mana Mantuitorului ,nu numai ca nu sunt pictate canonic (ar putea fi pictate intr-un mod involuntar gresit ,toate indreptate in sus sau in jos sau sa nu reprezinte o binecuvantare ),dar arata clar salutul SATANIST .Trei degete impreunate si cele doua ridicate in sus,ca si doua coarne .La fel este si rombul din spate care are in total 8 colturi ,simbol masonic .Restul ,nu mai are importanta ,cele doua stele de pe patriarhul Teoctist etc …Atata nerusinare tipica dracilor au avut ,ca nu s-au gandit ca oamenii vor vedea imediat marsavia lor satanica .

      Like

      • gigi said, on ianuarie 17, 2012 at 11:02 pm

        Ai dreptate,degetele Mantuitorului reprezinta salutul satanic. Mandorla din spatele Mantuitorului reprezinta slava de lumina, iar cloturile sunt evident razele(este des intalnita in iconorgrafie), daca cea de fata este sau nu simbol masonic asta nu stiu…
        MIe cel mai perfid mesaj ocult mi se pare imbinarea dintre planul dumnezeiesc(icoana) si cel lumesc(tabloul) in care isi fac aparitia cei trei, mai mult sau mai putin securisti . Adica exact ce doreste antihristul o subminare a lui Dumnezeu proclamandu-se pe sine stapanitor atat al lumii cat si al cerului. E prea mare indrazneala la care au ajuns astia…

        Like

  14. dante said, on ianuarie 16, 2012 at 6:47 pm

    Am mai spus-o si o mai spun, daca exagerat de fericitul Daniel ar fi fost prim ministru, tara noastra era departe, asa scapam de el ca Patriarh, in schimb aveam un premier care are simtul banului si al mnageriatului foarte dezvoltat. Se rezolvau doua lucruri deodata.

    Doamne ajuta!!

    Like

    • marcel said, on ianuarie 17, 2012 at 5:30 am

      dante ai primit tu bani de la daniel ??? el se pricepe sa ia !! nu sa dea!! asta e afacerea la care se pricepe!

      Like

  15. Aurelia said, on ianuarie 16, 2012 at 7:52 pm

    PS Sofronie l-a alungat din eparhia sa pe calugarul traditionalist Eftimie de la Huta folosindu-se de ucenicul acestuia pe care l-a procopsit cu functia de secretar eparhial la Gyula, in Ungaria, fosta s-a episcopie inainte de a merge la Oradea.
    Dupa ce a ajuns la Oradea a distrus tot ce a cladit duhovniceste predecesorii sai, PS Ioan Mihaltan, PS Vasile Coman etc…

    Like

  16. Nu imi place de nici un fel. Dar deloc. said, on ianuarie 16, 2012 at 8:39 pm

    Nu imi plac urmatoarele:

    – de cand Sf Andrei se intoarce cu spatele la Iisus Hristos ca sa se uite la Patriarh? Au cumva un tete-a-tete?

    – toti Patriarhii stau cu spatele la Iisus! Si la Judecata de Apoi tot asa vor sta? Cu spatele la Mantuitor?!!

    – nu imi place motul de la capul Mantuitorului. De nici o culoare. Zici ca i-a pus cineva coarne.

    – nu imi place ca amesteca o Icoana cu un tablou. Eu la cine ma inchin? La Mantuitor? La Patriarh? La care dintre ei? La toti?

    – am marit poza foarte mult: intr-adevar binecuvantarea lui Iisus se transforma in semnul diavolului. Sper sa fie doar o nerozie din partea celui care a pictat. Si sa o modifice NEAPARAT.

    Doamne ajuta. Si ne lumineaza.

    Like

    • agerstress said, on ianuarie 17, 2012 at 11:27 am

      Si daca picteaza pe deasupra ceva cuviincios dar dedesubt ramane blasfemia te mai poti inchina la ea? Daca antihristul se va imbraca precum Hristos (va aborda o tinuta vestimentara dupa cum ne este cunoscuta noua din icoane) de unde stim ca icoana patriarhului nu-l reprezinta de fapt pe acesta in mod mai mult sau mai putin subtil??? Apoi, priviti si chipurile preotilor zugraviti acolo. Cata semetie, cata indrazneala… Nu stiu de ce… simt ca nu-i cunosc chiar de i-as fi intalnit, chiar de as avea informatii despre ei in schimb pe Parintele Iustin simt ca-l cunosc chiar fara sa-l fi intalnit vreodata. Sau poate ca stiu dar vreau sa fiu retoric… Daca pe Parintele Iustin il cunosc, intru Hristos il cunosc dar pe acestia nu prea-i gasesc acolo… nici daca s-au cocotat in varful catedralei prostirii neamului. Sa stiti voi, fratilor ca sfintenia mare e-n lacasurile mici… Unde e mare “ambalajul” e mare si pustiul dinlauntru.

      Like

    • Maria said, on ianuarie 17, 2012 at 1:49 pm

      Nu imi place de niciun ………….
      In primul rand nu poate fi recunoscuta ca si icoana .Este un tablou satanist si acela nu-i Mintuitorul .Cel care a pictat ,a primit directive cu privire la fiecare detaliu din pictura .Si ,ce sa caute 3 patriarhi ,pe aceeasi pictura cu Dumnezeu .Astia-s buni de dus la balamuc in camasa de forta .Nu s-o modifice ,ci sa-i dea foc .E o blasfemie .I-am facut poza de pe calculator .

      Like

  17. STOP RFID 666 said, on ianuarie 16, 2012 at 9:18 pm

    Like

  18. Alexandra said, on ianuarie 16, 2012 at 9:38 pm

    Mai sunt icoane in care Mantuitorul binecuvinteaza cu ambele maini. Ex:
    http://tinyurl.com/6wuv4q3
    http://tinyurl.com/7clsvfz
    http://str.crestinortodox.ro/subsites/foto/1/66_p4820-20mantuitorul20hristos.jpg

    Dar intr-adevar, modul cum sunt pictate mainile e cel putin ciudat. Sper sa fie o greseala. Si la Sfantul Andrei, la fel, nu am mai vazut aureola pictata in acest mod.
    Domnul Iisus Hristos sa ne lumineze, prin rugaciunile Maicii Sale!

    Like

  19. gabriel said, on ianuarie 16, 2012 at 9:45 pm

    in frescele manastirilor vechi intotdeauna ctitorii, fie ei capete incoronate, ingenuncheaza in fata lui Hristos care sta pe un tron si ii binecuvinteaza, iar Sfantul care este patronul acelei biserici mijloceste pentru ei inaintea lui Dumnezeu.
    In aceasta fresca cei trei ctitori nu ingenuncheaza inaintea lui Hristos, ba chiar stau cu spatele la El :-(. E oribil, n-am cuvinte.

    Like

  20. danutza said, on ianuarie 16, 2012 at 10:00 pm

    Proorociile cuviosului Lavrentie (al Cernigovului), despre ultimele timpuri

    Ei l-au întrebat pe părintele: „Cum vor fi toate acestea?”. Stareţul a răspuns cu lacrimi: „în locurile cele sfinte va fi necurăţia pustiirii şi se vor arăta mârşavii ademenitori ai lumii care vor înşela oamenii ce s-au lepădat de Dumnezeu şi care vor săvârşi false minuni.

    Like

  21. gabriel said, on ianuarie 16, 2012 at 10:42 pm

    Cred ca trebuie schimbat titlul acestui articol, trebuie gasita o alta formulare, cea de acum nu-mi suna bine..

    Like

    • agerstress said, on ianuarie 17, 2012 at 11:31 am

      Ai perfecta dreptate. Mantuitorul NU “face” semnul satanic. E doar o falsa reprezentare.

      Like

    • Alexandra said, on ianuarie 18, 2012 at 11:41 am

      Ar fi mai bine “Mantuintorul este reprezentat facand semnul…”

      Iertare! Doamen ajuta!

      Like

  22. Lucian said, on ianuarie 16, 2012 at 11:26 pm

    O pictura nereusita, din pacate, desi nu cred ca a fost facuta intentionat (am mai vazut aceasta greseala si in alte icoane, unele dintre ele destul de vechi).

    Chestia cu triunghiul si ochiul este preluata invers, de masoni, de la crestini pe filiera catolica (chiar masonii recunosc acest lucru). Este un simbol crestin, a ochiului atotvazator, care se regaseste inca din vechime in iconografia crestina.

    Like

    • marcel said, on ianuarie 17, 2012 at 5:33 am

      lucian si eu cred ca ai facut comentariul neintentionat dupa ce ai consumat ceva iarba !! sti si tu ceva?: iadul e plin de oameni care au gresit neintentionat !!! si de oameni crteduli ca tine !!

      Like

      • jrmy said, on ianuarie 17, 2012 at 10:10 am

        de unde stii tu ca iadul e doldora de acei oameni? tu ii mantuiesti? ce propui? sa nu intram deloc in biserici pentru ca am vazut un triunghi? sa nu ne mai rugam sau sa mergem la liturghie? tu ce stii sa faci in afara de a induce deznadejde si neincredere pe un blog?

        Like

      • Madalina said, on ianuarie 17, 2012 at 12:11 pm

        ?!,,iadul e plin de oameni care au gresit neintentionat,,….acest lucru l-ai inteles tu din Sf.Evanghelii?Trist….Cei care au intentionat raul unde sunt?!Nu-mi raspunde…

        Like

      • Lucian said, on ianuarie 17, 2012 at 10:56 pm

        De ce ma jignesti frate ? Vino frumos cu argumente si discuta, daca esti in stare. Daca nu, macar taci, e mai sanatos (si cu siguranta mai practic, dpdv al mantuirii).

        Like

      • ihodios said, on octombrie 5, 2012 at 1:57 pm

        cred ca ai facut comentariul neintentionat ii zice lui Lucian …super tare bingo Marcel… nu exista asa ceva cu neintentionat..se mai intampla si din acestea in viata omului Domnul stie rostul acestora….dar in acest caz , cand ne aflam in 2012, si avem examene pt capacitate la ermeneutica, pictori bisericesti etc… ce pictura nereusita invocam aici Lucian , mai jos a scris clar si Maria , BINECUVANTAREA SE DA doar CU DREAPTA TA

        Like

    • Mălin said, on ianuarie 17, 2012 at 2:45 pm

      Eu am intrebat de mai multe ori. Daca intr-adevar ochiul integrat inauntrul triunghiului echilateral este un simbol crestin iar acest simbol este asa de vechi pe cat se spune, atunci la care Sinod Ecumenic s-a stabilit acest lucru ?
      Care este baza dogmatica sau canonica pentru aceasta reprezentare asa cum exista si pentru alte reprezentari iconografice ortodoxe ?

      Nu mi s-a dar nici un raspuns…

      In schimb mi se posteaza vedenii sau naluciri.
      Eu stiu ca pe Dumnezeu nimeni nu la vazut vreodata.

      Si ca singura pictura corecta din punct de vedere canonica care reprezinta Sfanta Treime este cea pictata de catre Andrei Rubliov, adica asta:

      http://apologeticum.files.wordpress.com/2011/07/sfanta-treime-rublev-troitsa.jpg
      sau asta
      http://calindragan.files.wordpress.com/2009/11/sf-treime.jpg

      La fel de bine poate un preot sa-si planteze 3 arbori inaintea bisericii apoi sa vina sa ne spuna ca e vorba de Sfanta Treime:

      Deci acest lucru trebuie clarificat pe tipicul, canoane sau documente solide din istoria Bisericii Ortodoxe .
      Nu ne putem juca.
      Totusi e vorba despre Sfanta Treime nu despre altceva.

      Like

      • Mălin said, on ianuarie 17, 2012 at 2:49 pm

        Pictura din linkul al doilea apartine Parintelui Arsenie Boca.

        Like

      • autentic said, on ianuarie 17, 2012 at 3:18 pm

        nu zau

        Like

      • Mălin said, on ianuarie 17, 2012 at 3:50 pm

        @autentic

        Ma refeream la alt comentariu care il postasem mai inainte si pe care nu la aprobat saccsiv…

        Like

      • saccsiv said, on ianuarie 17, 2012 at 5:44 pm

        Mălin

        Intrase la moderare din cauza link-urilor.

        Like

  23. marlen said, on ianuarie 16, 2012 at 11:56 pm

    Sper sa nu fie pictata in catedrala…mi se face pielea de gaina…

    Si in biserica greaca din Galati exista ceva ciudat…care mi-a dat ceva fiori…Deasupra usilor duble de la altar, din catapeteasma atarna ochiul in triunghi înconjurat de razele solare care acoperă fata Mantuitorului…nu stiu cat e de canonic acest ochi, dar sigur nu e in regula sa i se astupe fata lui Iisus Hristos…

    Un link cu poze din aceasta biserica …
    http://www.adevarul.ro/locale/galati/Galatiul-Imagini-FotoBogdan-Dimofte_5_589191094.html#

    Si tot aici mai este pictata pe peretele dinspre apus al bisericii o cruce cu Iisus rastignit, exact cum este cea din spatele mesei din altar numai ca aceasta cruce nu este intreaga, este intrerupta de un geam chiar de sub bustul lui Iisus Hristos…nu am vazut niciodata o cruce cu Mantuitorul rastignit care sa nu fie intreaga…nu aveam aparatul foto cu mine ca sa ii fac poze, dar o sa-i fac cat de curand…mie una nu mi se pare in regula…

    Like

  24. STOP RFID 666 said, on ianuarie 17, 2012 at 11:39 am

    Catedrala de mantuiala va fi pentru ecumenisti. Vor avea grija ca sa strecoare si alte simboluri satanice. Cand se va termina, atunci va fi numai bine pentru ei.

    Like

  25. michael said, on ianuarie 17, 2012 at 12:41 pm

    Să-mi fie cu iertare, dar eu cred că și mâna cu două degete unite (inelarul și degetul mare) pare destul de dubioasă. Seamănă și cu un ochi cu sprâncene (ochiul lui horus), dar și cu 3 de 6 formați de celelalte 3 degete de la mână. Aș fi curios să aflu, dacă poate cineva să-mi spună, de când anume datează această reprezentare a mâinilor sfinților în icoanele din bisericile noastre. În pictura, atât de comentată de voi, este reprezentat Hristos, dar nu așa cum Îl știm noi, creștinii, ci așa cum vor iudeii să-L vedem. De fapt, iudeii nu l-au recunoscut niciodată pe Domnul IIsus ca fiind adevăratul Hristos, ci un fals Hristos sau anti-hrist. Se tot discută despre masoni, oculte, secte, dar nu se precizează cine se află la originea acestor organizații secrete, și anume iudeii, despre care știm bine că de 2000 de ani se luptă cu îndârjire drăcească să-l scoată pe Mântuitorul IIsus din sufletele creștinilor pentru ai face loc celui slăvit și așteptat de ei. Nu e de mirare că se întâmplă astfel de obrăznicii în bisericile noastre, din moment ce ai noștri “iubiți păstori” îi pupă în dos (iertați-mi exprimarea, dar acesta e adevărul) pe rabini. Cât despre faptul că Sfântul Andrei stă cu spatele la Domnul IIsus Hristos, am mai întâlnit genul acesta de atitudine la un Sfânt și în tabloul “Cina cea de taină” al lui leonardo da vinci,mason-iudeu care a și condus masoneria la un moment dat.

    Like

  26. Aurora said, on ianuarie 17, 2012 at 12:58 pm

    @Alerxandra
    In cele 3 linkuri pe care le-ai dat apare tot semnul satanist, daca te uiti mai cu atentie. Deci e clar ca zidarii sunt adanc infiltrati in Ortodoxie pe care vor s-o strice.

    Like

    • trecator said, on ianuarie 17, 2012 at 3:05 pm

      In “Erminia picturii bizantine” a lui Dionisie din Furna, sunt cinci variante de maini care binecuvinteaza, printre care se regaseste si varianta prezenta in aceasta pictura si deasemenea si varianta de Glorie sau Slava( cele 2 romburi incadrate de elipsa sau cerc), care se interpreteaza a fi pentagrama. Ceea ce nu-mi place la aceasta pictura este faptul ca Mantuitorul apare ca si cum ar fi decor intr-un tablou cu cei 3 ierarhi. In reprezentarile iconografice Mantuitorul reprezentat in Slava , asa cum se vrea aici , este pozitionat in partea superioara a icoanei . Fiind personajul principal , nu trebuie sa apara ca si cum ar fi in planul doi.

      Like

  27. stone said, on ianuarie 17, 2012 at 2:55 pm

    Prezenta patriarhilor nostri acolo in icoana arata ca ideea construirii Catedralei Mantuirii sa nascut in timpul Patriarhului Iustin, a fost continuata de Teoctist, acestia aflandu-se in partea dreapta a mantuitorului deoarece ei au trecut la cei drepti, finalitatea proiectului revenindu-i lui Daniel. Deci prezenta patriarhilor arata ca proiectul a fost unul de durata si a fost construit cu multa jertfa dat fiind mantiile de culoare rosie de pe umerii patriarhilor. Prezenta lor acolo este de fapt un mesaj in timp pentru generatiile care vor urma si care vor dori sa stie cine a construit aceasta catedrala deosebita.

    Like

  28. Ştefan Alexandrescu said, on ianuarie 17, 2012 at 6:52 pm

    Doamne fereste… si eu care am dat bani ca sa se ridice aceasta inchinaciune satanei… Ei, la urma urmei, omul cat traieste, invata lucruri pe care ar fi trebuit sa le marturiseasca la spovedanie…
    Nu mi-as fi imaginat asta… se pare ca inca se gasesc lucruri care sa ma socheze, desi ar fi trebuit sa ma astept la ele.
    Cat efort se depune pentru a-L scoate pe Hristos din Biserica… uitand ca El este Cel care a intemeiat-o…

    Like

  29. Ştefan Alexandrescu said, on ianuarie 17, 2012 at 6:54 pm

    am dat bani, adica pentru catedrala mantuirii neamului romanesc

    Like

    • Maria said, on ianuarie 18, 2012 at 10:37 am

      Stefan Alexandrescu
      Sa nu-ti para rau ca ai dat bani pt ca ,intentia ta a fost buna si Dumnezeu tine cont de aceasta si te va rasplati .

      Like

  30. ciprian said, on ianuarie 17, 2012 at 8:44 pm

    Vad ca nu a observat nimeni ca si Sfantul Andrei face semnul masonic, cu degetele din mijloc impreunate, ca sa devina un M!!

    Like

  31. Alexandru(Fulger) said, on ianuarie 17, 2012 at 8:51 pm

    Daca e adevarat e grav , nu cred ca voi intra in catedrala acea nici macar in vizita. Poate cand va fi terminata va sluji direct antihristul.

    Like

  32. ana said, on ianuarie 17, 2012 at 8:52 pm

    Imi cer iertare daca gresesc, dar eu cred ca primul dintre patriarhii pictati este Miron Cristea. Nu stiu daca asta schimba ceva dar … e bine sa se stie.

    Like

  33. Grumpy said, on ianuarie 17, 2012 at 8:57 pm

    Noua ne-a spus parintele ca se va face o lista pe Internet cu toti donatorii pentru aceasta catedrala. Cum am oroare de bazele de date (fiecare cu nebunia lui), m-am hotarat sa nu donez nimic. Cand au aparut candelele de tip catolic cu eticheta pe ele, unde scrie ca banii stransi din vanzarea lor sunt pt Catedrala, iar mi-am pus intrebari despre lucrarea asta. Eu am fost in Tara Sfanta, inclusiv in biserici ca cea de la Betleem, care sunt impartite intre mai multe confesiuni, si nicaieri nu am vazut la ortodocsi lumanari ca cele ale catolicilor. Peste tot am vazut lumari subtiri si inalte, nu din acelea imbracate in pahar de plastic. Alt semn de intrebare a fost cand am vazut simularea computerizata a complexului Catedralei si mi s-a parut ca seamana mult cu San Pietro (Vatican). Si iar mi-am spus ca nu e o lucrare care se face intr-un duh bun. Iar in ceea ce priveste iconografia, duceti-va si la Manastirea Radu-Voda din Bucuresti si aprindeti o lumanare. Dupa ce aprindeti lumanarea, ridcati putin privirea si uitati-va la icoana Invierii lucrata in tehnica mozaicului acolo, deaspura. Nici aceea nu mi se pare in regula. Mantuitorul ar trebui sa calce portile Iadului, iar acestea sa stea sub picioarele Sale sub forma de cruce. Iar in cele mai de jos ale iadului nu ar trebui reprezentati oameni legati, ci Satana legat. Caci Cel Care a inviat tot atunci a si dezlegat lagaturile oamenilor, de aceea S-a si pogorat la iad. Ma tulbura rau tot ce vad pe blogul asta, dar tot zic ca e bine de stiut. Doamne ajuta!

    Like

  34. Mălin said, on ianuarie 18, 2012 at 11:41 am

    Despre aceasta icoana a Sfantului Nicodim de la Tismana ce parere aveti ?

    http://www.crestinortodox.ro/admin/_files/newsannounce/nicodim3.jpg

    Like

    • Maria said, on ianuarie 18, 2012 at 12:17 pm

      Malin
      Semnul satanic este atunci cand din cele 4 degete de la mana (exceptand degetul mare ),primul si ultimul ,sunt ridicate si cele 2 de la mijloc sunt lipite de palma .Icoana sf Nicodim de la Tismana ,are primele 2 degete ridicate ,ceea ce este cu totul diferit .O scapare a pictorului ,care nu a pictat mana exact in pozitia corecta de binecuvantare ,asa cum o avem prezentata aici pe blog ,mai jos de aceea cu pricina .

      Like

      • ihodios said, on octombrie 5, 2012 at 1:10 pm

        Malin draga !!!!!
        , e buna reprezentarea mainii, in acea icoana a Sf. NICODIM de la Tismana, ..primele trei degete ridicate inainte, deschise sau unite semnifica Sfanta Treime, iar celelalte doua ultimele , sunt inchipuiti Adam si Eva, CARE AU ASTEPTAT DEZLEGAREA DIN IAD, si ne arata si noua cum trebuie sa vietuim , supusi Domnului Dumnezeu, sa nu mai adaugam alte pacate la cel stramosesc pe care l-au savarsit dansi si cu care toata omenirea se naste si care se spala la botez… ..mai sunt explicatii ca cele doua degete mici ar reprezenta si cele doua firi dumnezeiasca si pamanteasca ale Mantuitorului, care a venit in lume ca un rob supus dandu-ne exemplu Viu ,. cum trebuie sa vietuim in fata lui Dumnezeu ca sa meritam IMPARATIA VESNICA PREGATITA INCA DE LA INCEPUTUL LUMII , CELOR CARE O MERITA ,
        Majoritatea ateilor nu cred ca Domnul exista, ca e Atotputernic si Atotstiutor si ca EL ESTE IUBIRE, daca in aceasta lume exista atata nedreptate si suferinta, exemplifica dansii , ca sa-ai argumenteze cumva necredinta….acestora le putem raspunde ca examenul vietii omului pe pamant cu bune si rele nu dureaza o vesnicie , RASPLATA O SA FIE PENTRU FIECARE DUPA FAPTELE SALE, CREDINTA E GRATIS….. sunt pe lume sute de milioane care daca-i intrebi ai vrea sa murim mantuiti sa mergem langa Cel care ne-a creat spre lauda Lui si ne asteapta sa ne contopim in DRAGOSTEA LUI alaturi de EL PE VECIE

        Like

    • saccsiv said, on ianuarie 18, 2012 at 12:24 pm

      Mălin

      Seamana cu cea din articol?

      Like

      • Mălin said, on ianuarie 18, 2012 at 9:48 pm

        @saccsiv

        E putin diferit…
        Sunt doua degete dar nu sunt ridicate foarte mult in sus…

        E posibil sa faca parte din erminia picturii, nu cunosc foarte multe elemente iconografice…

        Like

    • ihodios said, on octombrie 5, 2012 at 1:19 pm

      sunt trei degete Malin cel mare ai uitat sa-l numeri e ridicat si el in pictura sf nicodim de care pomenesti de la Tismana doar ca tre sa te uiti mai atent PACEA DOMNULUI Iisus cu noi toti care credem in El !:)

      Like

  35. catalin said, on ianuarie 18, 2012 at 5:11 pm

    Oare de ce “catredala mintuirii neamului” nu i sa pus un hram crestinesc ???
    Sub ocrotirea cui este aceasta asa zisa catedrala??
    Din cite cunosc este singura catedrala sau biserica fara un ocrotitor ceresc??
    Carui sfint esta inchinat acest “lacas”

    Like

    • agerstress said, on ianuarie 18, 2012 at 7:53 pm

      Poate ca este pregatita pentru altcineva. Un lucru e clar din capul locului: antihristul nu sufera bisericile noastre traditionale si probabil ca trebuia sa i se construiasca ceva special la care semnul crucii sa nu fie atat de evident. Noi nu stim daca s-a nascut deja sau nu respectivul insa masonii au informatiile si planurile lor.
      Catedrala este o “ctitorie” a “zidarilor”, nu incape nici o indoiala chiar daca au fost pacaliti si credinciosii sa contribuie material. Prin urmare in ea se regasesc planurile si idealurile acestora. Chiar si falsa promisiune de “mantuire a neamului” identica cu aceea pe care o va promite antihristul.
      MANTUIREA NEAMULUI NU POATE VENI DECAT DE LA HRISTOS FARA EXCEPTIE SI FARA A FI CONDITIONATA DE VREO CATEDRALA, AJUTAND SI RUGACIUNILE SI MIJLOCIREA SFINTILOR ACESTUI NEAM SI A APOSTOLULUI LUI HRISTOS CARE NE-A INCRESTINAT SI A MAICII DOMNULUI.
      Recomandarea mea este sa va feriti de aceasta catedrala. Cararea cea ingusta si anevoioasa duce la Hristos in schimb drumul cel larg duce in alta parte.
      Un alt aspect…
      De acum trebuie sa fim foarte atenti la toate icoanele care ni se prezinta spre inchinare si la toate obiectele de cult, in general, ca nu cumva sa aducem inchinare uraciunii prezentate in chip de icoana.

      Like

    • Maria said, on ianuarie 20, 2012 at 4:55 pm

      Lui Antihrist i se face asa cum am vazut si pictura ,ce nu-i clar ? “Catedrala ratacirii neamului “

      Like

  36. Grumpy said, on ianuarie 18, 2012 at 9:16 pm

    Un caz interesant de lupi in piele… “crestin ortodoxa”, din spatiul american: http://orthodoxinfo.com/general/monasteryicons.aspx

    Like

  37. [...] MANTUITORUL FACE SEMNUL SATANIC in pictura murala de la Catedrala Mantuirii Neamului? Ideea a fost a… [...]

    Like

  38. roxie said, on ianuarie 19, 2012 at 7:42 pm

    Daca apar simboluri in muzica pop sau in filmele made in Hollywood pt. cineva care merge la biserica si e interesat de lucrurile astea isi da seama lesne ca nu e in regula sa asculte astfel de muzica sau sa vizioneze orice blestematie de film chiar daca poate nu stie in detaliu ce pentagrame, ochi sau alte simboluri oculte sunt introduse in clipuri sau in filme.

    Problema mai grava e cand se distorsioneaza sau se introduc astfel de simboluri in materiale care cel putin la nivel teoretic trec ca fiind ortodoxe. Cel mai recent exemplu pe care l-am intalnit este filmul rusesc “Chudo”(Minunea). Eu am citit inainte povestea Zoiei cea de piatra si minunea pe care a facut-o Sf. Nicolae cu ea atunci cand a dansat in batjocura cu icoana lui. Dar filmul m-a nedumerit pt. ca desi e facut de un regizor care ulterior s-a botezat ortodox (Aleksandr Proshkin) are cateva elemente care distorsioneaza povestirea asa cum am citit-o eu initial http://www.crestinortodox.ro/diverse/zoia-de-piatra-minunea-sfantului-nicolae-anul-1956-120865.html si nu si-ar avea rostul pt. ca nu au nimic ziditor dpdv ortodox.

    Ca de exemplu scenele in care mama fetei merge si da icoanele preotului pt. ca mai apoi sa i le ceara inapoi si sa-si piarda cu totul credinta pana la sinucidere – o atitudine deloc demna pt. un crestin; faptul ca preotul este portretizat ca avand o credinta formala mai mult teoretica (apare o scena in care isi bruscheaza nevasta doar pt. ca a presupus ca acesta s-a machiat, lipsit de blandete) si este aratat ca fiind colaborator cu comunistii iar mai apoi si el pare ca-si pierde mintile si incepe sa bea dupa ce vede cu ochii lui minunea. Ar mai fi si scena de semi-nuditate in care fata este aruncata in temnita cu detinutii – la fel o scena care nu se justifica. Iar la sfarsit si fata insasi pare ca a innebunit(desi din povestire nu se stie clar acest lucru) incat reiese ca minunea Sf. Nicolae a avut un efect negativ asupra tuturor ca doar toti innebunesc dupa. Iar intre minutele 1:34:00 si 1:34:08 se vede o pentagrama pe o fereastra.

    Si in tot filmul mai nimic despre Sf. Nicolae despre care se spune ca ar fi fost vazut intrand in casa unde era Zoia si dezlegand-o sau despre faptul ca fata le povestea oamenilor dupa aceea sa se roage etc. Intr-un cuvant nimic din ceea ce este important pt. credinciosi.
    Concluzia pe care am tras-o e ca nu orice film in care apare o biserica ortodoxa, icoane sau preot este ortodox.

    Like

  39. crip71 said, on ianuarie 20, 2012 at 5:03 pm

    halal crestini , cica ortodocsi !
    Ati facut tot felul de comentarii aberante ( nu exagerez) despre icoana . Habar n-aveti ce inseamna iconografia ! Voi sunteti aparatorii ortodoxiei ? Rusine !
    Puneti mana pe dogmatica si mai invatati-va credinta .
    Nu este cea mai reusita icoana , insa in nici un caz satanica .
    Singurul lucru necanonic este crucea din aura Sf Andrei .

    Like

    • Madalina said, on ianuarie 21, 2012 at 7:26 am

      Vai,dar cat de ,,ortodox,,esti tu,dragul meu!Ne minunezi!Mai pune mana sas,din cand in cand pe Sf.Evanghelii si mai cerceteaza versetele si tine minte:DACA PESTELE DE LA CAP SE IMPUTE,RANILE DE LA MARGINI SE VINDECA!

      Like

      • crip71 said, on ianuarie 29, 2012 at 10:10 pm

        Madalina
        chestia cu pestele este un verset din Biblie?

        Like

  40. a said, on ianuarie 21, 2012 at 3:25 pm

    este o blasfemie curata.icoana aceea ar trebui ascunsa!!!!!!!!!!

    Like

    • Vali said, on ianuarie 26, 2012 at 12:38 pm

      Ar trebui refacuta, dar inainte de asta vinovatul ar fi bine sa se caiasca sau, de ce nu, sa ne dea si cateva explicatii…

      Like

  41. Oradean said, on ianuarie 26, 2012 at 8:48 am

    Am o intrebare.
    Nu ma pricep la arta bisericeasca dar vad semnul degetelor care ma lamureste.
    Ce nu inteleg e ca in spatele Mantuitorului steaua are 8 colturi si nu cinci. Va rog sa im spuneti care este steaua cu cinci colturi si cum o pot recunoaste.
    In rest de paganismul episcopului de la Oradea nu ma indoiesc.
    Vedeti si comunicatul de presa de pe ASTRADROM cu articolul dinaintea comunicatului. Asa este, a distrus tot ce a fost duhovnicesc in judetul Bihor. Trist e ca e mana dreapta a patriarhului, cel putin asa se lauda prin Oradea.

    Like

    • saccsiv said, on ianuarie 26, 2012 at 9:30 am

      Oradean

      Care comunicat? Ne poti da te rog un link?

      Like

  42. Oradean said, on ianuarie 26, 2012 at 11:55 am

    Accesand linkul gasiti comunicatul de presa
    http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.com/2012/01/pana-unde-vreti-sa-ajungeti.html

    Like

  43. Oradean said, on ianuarie 26, 2012 at 11:59 am

    Vezi si articolul de mai jos. Acceseaza linkul:
    http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.com/2012/01/episcopul-sofronie-al-oradiei-intrat-in.html

    Like

  44. Oradean said, on ianuarie 26, 2012 at 12:00 pm

    Te rog sa ma lamuresti in chestia cu steaua. Sau daca ar fi cineva sa ma lamureasca m-as bucura.

    Like

  45. Oradean said, on ianuarie 26, 2012 at 12:32 pm

    Luni a fost la manastirea Sfanta Cruce din Oradea si a predicat despre monofiziti. S-a justificat spunand ca are un citat din Sf Chiril pe care il respecta si il aplica in cazul ecumenismului. Acel citat l-a spus in greaca si nimeni nu l-a inteles. Poate ca el l-o fi intelegand (sic).
    In justificarile preasfintitului de la manastirea Sfanta Cruce nu am vazut un argument concret. A fost o amestecatura de citate din care nimeni nu a priceput nimic. In felul lor, predicile preasfintitului Sofronie, nu au nimic duhovnicesc in ele. Se vede de la distanta ca e un om lumesc, prin felul sau de a fi.
    La slujba arhiereasca au participat doar maicile din manastire cu cei trei preoti si cativa oameni bogati din zona cu influiente politice. Pe acesti oameni PS Sofronie ii avea ca sustinatori in ceea ce spunea despre ecumenism si monofiziti. Din felul in care isi tinea discursul se observa ca incearca sa se justifice, dar …
    Vad ca in chestiuni de ecumenism, unul din refugiile preasfintiei sale este aceasta manastire luxoasa din Oradea unde multi dintre cei mai bogati oameni ai Oradiei investesc bani multi. Ceva e dubios cu aceasta maica stareta, Mina Badila, ca prea se invarte intre bogatasi si oficialitati din inalta clasa politica.
    Ce spune fratele ei, pr Serafim de la Casiel, despre aceste jocuri de culise ale maicii de la Sfanta Cruce din Oradea si ale preasfintitului Sofronie impreuna cu mafia locala din localitate? Sper ca macar el (pr Serafim) sa o mai poata aduce la calea buna, altfel…
    Ar fi bine daca PS Sofronie ar mai aduce odata explicatiile de la man. Sf Cruce sa le vada si alti teologi. Ar fi binevenita o confruntare de opinii in public si cu “citate” in limba romana pe care sa le intelegem si noi si care sa poata fi verificate daca sunt reale…

    Like

  46. crip71 said, on ianuarie 29, 2012 at 1:19 pm

    steaua cu cinci colturi este satanica . In icoanele sataniste cele cinci colturi reprezinta coarnele , urechile si barba de tap ( simbolul stanei) . este folosita si de masoni
    steaua cu sase colturi este evreiasca ( a lui David) . Sunt doua triunghiuri suprapuse . Sibolizeaza omul care se avanta in sus si pe Dumnezeu care se coboara in intampinarea omului . Nu a fost preluata de iconografia crestina pentru a nu ne confunda cu evreii .
    steaua cu opt colturi este crestin ortodoxa . , Numarul opt simbolizeaza infinitul , este ziua a opta (care va fi vesnica), cea de dupa judecata obsteasca . Este reprezentata in icoanele ortodoxe ca slava lui Dumnezeu .
    Cam atat stiu eu , probabil ca mai sunt si alte interpretari simbolice .
    http://www.ortodoxia.md/video/3496-icoana-maicii-domnului-rugul-aprinsq-

    Like

  47. Marius Ianuş said, on februarie 17, 2012 at 9:56 am

    Semnul binecuvântării în ortodoxie e de multă vreme în rătăcire, închipuind arătări dubioase. Nu e de mirare că s- ajuns la semnul satanist. Adevăratul semn al binecuvântării e altul: http://yanush.wordpress.com/2012/02/17/doamne-fereste/

    Like

    • saccsiv said, on februarie 17, 2012 at 10:11 am

      Marius Ianuş

      La articolul:

      http://yanush.wordpress.com/2011/11/23/cum-facea-domnul-semnul-binecuvantarii/

      scriai:

      Mie mi se pare că semnul catolic e mult mai firesc decât cel ortodox, care arată a invenție grecească. Cred că grecii, care sunt mai suciți din fire, au răstălmăcit ceva ce, văzând de la distanță, nu au înțeles bine. Așa trebuie că a apărut semnul cu totul nefiresc din icoanele ortodoxe. Să mă ierte Dumnezeu dacă greșesc.

      Like

      • roxie said, on februarie 19, 2012 at 7:43 pm

        Saccsiv, nu stiu daca ai reusit sa citesti comentariile dar nu ar fi bine sa fie schimbat titlul articolului? Duce in eroare si suna blasfemiator … unii ortodocsi poate nici nu ar intra sa citeasca iar pt. cei care nu sunt ar fi inca un motiv sa proclame ca de fapt toata treaba cu religia e manipulare. Eventual ‘Semnul satanic in pictura murala de la catedrala Manturii Neamului ‘ sau cum a zis Alexandra mai sus ‘Mantuintorul este reprezentat facand semnul satanic …’.

        Like

    • roxie said, on februarie 19, 2012 at 7:34 pm

      Nici n-am stiut ca si catolicii au un semn al binecuvantarii, dar mai ales ca este unul diferit de cel ortodox. Faci confuzii grave in ceea ce priveste semnul binecuvantarii ortodox original : care este cel din imaginea din stanga – http://apologeticum.files.wordpress.com/2010/07/insemna-satanist_blagoslovenie-1.jpg si te rog sa te uiti cu MARE ATENTIE la el; observa ca degetul mic este in aer! Iar daca tu ai vazut semnul acesta de pe Catedrala Mantuirii Neamului ar fi bine sa cauti in mai multe surse semnul binecuvantarii nu tocmai asta despre care si ortodocsii spun ca nu e cel corect.

      In ceea ce priveste semnul catolic mi se pare o forma intermediara spre semnul victoriei.

      De la semnul asta : http://yanush.files.wordpress.com/2012/01/binecuvantare2.gif trecerea e lina la : http://metropotam.ro/mediaserver/A/E/churchill-v-sign.jpg adica insemnul satanist pt. pentagrama (V e 5 roman).

      Si am vazut ca il citezi pe marian bataiosu .. sper ca nu este o sursa constanta de documentare.

      Like

  48. Marius Ianuş said, on februarie 17, 2012 at 10:19 am

    Da. Mă refer exclusiv la acest semn. Nu promovez catolicismul, ci sunt ortodox. Din imaginea de la acest link înțelegeți clar despre ce e vorba: http://yanush.wordpress.com/2012/01/26/cum-facea-domnul-semnul-binecuvantarii-din-nou

    Like

  49. Marius Ianuş said, on februarie 17, 2012 at 11:46 am

    3. Și, ca să nu plutească niciun dubiu în privința “ecumenismului” meu, spun răspicat: cred că ar trebui să ne unim cu catolicii. Ei să preia ritualul nostru, să își închidă altarele, să facă Maslul de obște și să țină slujbele după tipicul ortodox, iar noi să luăm de la ei Rozariul și poate și regulile în privința celor care pot fi preoți. Cred că catolicii au multe de învățat de la noi și mai cred că nu sunt atât de îndepărtați de noi încât unirea să nu mai fie posibilă. Sigur că s-ar ivi probleme în privința căpeteniei bisericii, iar ei, cum sunt mai mulți, vor vrea șefia. Dar, dacă se întorc către ortodoxie, ar putea fi lăsați ei să conducă, la început, până ce această posibilă unire ar omogeniza structurile ierarhice, așa încât căpetenia bisericii să poate fi aleasă de oriunde (o generație?). Cercetați prin rugăciune ce spun eu. Nu sunt viclenii masone, Doamne ferește! Și vă reamintesc de unde a pornit discuția: http://yanush.wordpress.com/2012/02/17/doamne-fereste/

    Like

    • roxie said, on februarie 19, 2012 at 8:09 pm

      De ce sa luam rozariul de la ei ? Si noi avem si avem si metanierele care au o poveste deosebita : http://cammely.wordpress.com/2009/11/29/folosirea-siragului-de-metanii-metanierului/

      “ar putea fi lăsați ei să conducă, la început, până ce această posibilă unire ar omogeniza structurile ierarhice, așa încât căpetenia bisericii să poate fi aleasă de oriunde (o generație?)” … adica un talmes-balmes.

      Ce reguli sa luam noi de la ei in privinta celor care pot sa fie preoti …stiti motivele schismei din 1054?

      Like

    • Doamne ajuta said, on februarie 19, 2012 at 10:17 pm

      Nu suntem mai înţelepţi decât Solomon, nici mai blânzi decât profetul David, nici mai râvnitori decât Apostolul Petru!

      “Dar, dacă se întorc către ortodoxie, ar putea fi lăsați ei să conducă, la început,”

      Frateeeeee, cand te intorci din ratacire iti zic eu ca nu vrei sa conduci. Vrei sa te faci mic si sa te rogi non-stop ca sa iti ierte Dumnezeu ratacirea.

      Venirea la Sf Ortodoxie se face in Duh, in inima. Crede-ma ca nu iti arde sa conduci pe nimeni. Vorbesti de ierarhii, structuri, capetenii.

      Ma faci sa rad. Asa vezi tu convertirea??! In cohorte intregi ??

      Ca si fiul ratacit care si-a venit in fire: voia sa fie argat al Tatalui sau, nu s-a dus cu gandul sa conduca slugile din casa din care plecase.

      Recomand lectura mai deasa si mai intensa din Sfintii Parinti. (Iertata sa-mi fie intransigenta)

      Doamne ajuta.

      Like

  50. 15 păcăleli media de succes | DISCERNE said, on ianuarie 20, 2014 at 10:36 am

    […] Patriarhul Daniel pare să gestioneze, ca de obicei, excelent banii pentru un mare lăcaş de cult… adresat ortodoxiei (?). PSD-ul a pus umărul la finanţele pentru zidirea acestui măreţ proiect arhitectural.  Se pare că în catedrală se va cinsti un cult opus… […]

    Like

  51. Madalina said, on ianuarie 16, 2012 at 1:10 pm

    Glumesti,nu?!Care ,,pres,,…Doamne,ce rationament vulgar!Tocmai ca este Patriarh,ar trebui sa-si cerceteze Casa mai cu simt de raspundere si cu Teama de Dreptatea lui Dumnezeu.Ne crezi superficiali?Deja ai judecat,ai aruncat piatra, drag suflet….

    Like

  52. seby said, on ianuarie 16, 2012 at 1:14 pm

    draga delia daca nu ai fi neteda pe creier ar fi foarte bine . o fi patriarh …dar cand apare unul ca sorin frunza -verde(MASON ) si spune ca DANIEL VA FI NOUL PATRIARH ..CU 30 DE ZILE inainte de alegerile noului patriarh mie unul mi se pare mai mult decat grav ….asa revino la realitate si nu mai dormi

    Like

  53. mircea said, on ianuarie 16, 2012 at 4:54 pm

    delia,

    O fi patriarh, da’ in cadrul ministerului de interne.
    Unii se fac ei pres, altii nu. Omul e liber.

    Like

  54. Maria said, on ianuarie 16, 2012 at 7:48 pm

    Toata pictura ca si catedrala care se va face ,este masonica .Pictura din spatele Mantuitorului are steaua masonica ,cu mai multe colturi ,deasemeni ambele maini arata semnul masoneriei si a lui Antihrist .Se vede clar trei degete impreunate ,ca apoi cele doua sa ramana ridicate in sus .Doamne !!! Cata nerusinare draceasca !!! Pt asta ar trebui dat jos de tot poporul si de tot clerul din tara .Este chiar Dracul in persoana !!!Cum mai poate pronunta numele Domnului ,fara sa-i intepeneasca limba ?Cine-l mai poate numi Patriarh ?Dar cine a pictat aceasta blasfemie ?
    Lasati acest subiect pe blog ,mai mult timp ,ca sa vada cat mai multa lume .
    Trebuie sa cunoasca tot clerul din tara ,aceasta “icoana “Patriarhul cunoaste aceasta pictura ,ca pe el insusi si stie fiecare amanunt despre cum a fost realizata .Este responsabil .

    Like

  55. Maria said, on ianuarie 16, 2012 at 8:53 pm

    Si un pres este mult mai curat ,decat acest diavol care -l batjocoreste pe Dumnezeu.

    Like

  56. marcel said, on ianuarie 17, 2012 at 5:18 am

    delia tu il iubesti pe ana si caiafa caci au functii! atata ai inteles tu din crestinism !!

    Like

  57. seby said, on ianuarie 16, 2012 at 1:24 pm

    revin cu un link pentru cei netezi pe creier ..nu am cum sa nu ii jignesc http://www.realitatea.net/frunzaverde-mitropolitul-moldovei-va-fi-noul-patriarh_79745.html

    Like

  58. Maria said, on ianuarie 16, 2012 at 7:54 pm

    Si mai este ceva interesant ,
    Mantuitorul si in general nici preotii ,nu binecuvinteaza niciodata cu ambele maini ,ci numai cu mana dreapta .Pt aceasta blasfemie si-au semnat intrarea in fundul Iadului .Vai de ei !!!

    Like

  59. Alin said, on ianuarie 16, 2012 at 8:26 pm

    Nu se mai numeste Patriarh se numeste MARELE ALB

    Like

  60. cineva said, on ianuarie 17, 2012 at 6:54 pm

    Maria bine zici! Cu toate ca pictura din spatele Mantuitorului reprezinta Lumina necreata si este reprezentata in multe icone si picturi bisericesti care arata momentul Schimbarii la Fata (vezi un exemplu aici: http://ro.orthodoxwiki.org/Schimbarea_la_Fa%C5%A3%C4%83) este bizar acel colt sau corn chiar deasupra capului Mantuitorului.
    Deasemeni (copiii mei au remarcat) cele doua stele pe pieptul raposatului patriarh Teoctist. Acelea da, sunt stelele cu 8 colturi ale masoneriei si antihristului.

    Like

  61. Maria said, on ianuarie 17, 2012 at 9:18 am

    pcmouse
    Sa fim convinsi ca in aceste biserici si catedrale unde vedeti asemenea picturi care aduc blasfemie si batjocura Creatorului ,acolo ,nu mai exista Dumnezeu .Spune clar sf Lavrentie de Cernigov.”In aceste biserici sa nu intrati ,pt ca acolo nu mai este Dumnezei ,ci Satana .”

    Like

  62. Hippral said, on ianuarie 17, 2012 at 6:27 pm

    Si uite-asa, in loc sa comentati articolul, ati atacat furibund ca niste hiene o sora. S-a dus pe apa sambetei torelanta si blandetea crestina in decurs de cateva comentarii. “Neted pe creier”? Hmmmm….

    Like

  63. stone said, on ianuarie 18, 2012 at 1:33 am

    @OctogonX … vad ca ai unele nedumeriri cu privire la felul in care Sf. Ap. Andrei este reprezentat. Dupa parerea mea totul pare simplu si anume: faptul ca Sf.Ap. Andrei are un picior care sta pe planul pe care se afla si patriarhul Daniel, arata prezenta si influenta acestuia (a Sf. Ap. Andrei) in acest spatiu romanesc. Apoi miscarea pe care o inspira prin punerea acestui picior in acea pozitie arata o manifestare dinamica, activa, o implicare efectiva a sa.
    Faptul ca Sf.Ap.Andrei se afla in planul al doi-lea adica in spatele lui Daniel, da de inteles ca in spatele celor realizate de catre patriarhul Daniel se afla S.Ap. Andrei. De aceea si fata sa este indreptata catre Daniel tocmai pt. a arata aceasta legatura permanenta.
    In ceea ce priveste steaua lui David ea nu exista in icoana.

    Like

  64. crestinul ortodox said, on august 19, 2012 at 12:23 pm

    vai , vai si iar vai …

    …ai mila DOAMNE si de noi
    ca lupul paznic o’fost pus la oi !…
    cine este acest Sofroni , pentru mine nu este PS , este un lepadat de ORTODOXIE !
    cum mai sa pui , semnul satanistilor intr-o Icoana a Domnului IISUS HRISTOS ???
    atunci , sa ne asteptam la multe …la Mania Lui DUMNEZEU , cea Dreapta si Sfanta !
    amin!

    Like


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,428 other followers

%d bloggers like this: