SACCSIV – blog ortodox

Sfinti si Mari Duhovnici ne invata ca avem datoria de a spune „RUGACIUNEA LUI IISUS”

Posted in RUGACIUNII LUI IISUS by saccsiv on ianuarie 4, 2012

Nu sunt pentru o mare nevointa ci pentru o continua trezie. S-a inradacinat in lumea crestinilor inclinarea spre nevointa care nu e cea care zideste si mai ales nu desavarseste. Tine in mintea ta gandul ca fara de Hristos nu poti face nimic. Intreaga noastra viata sa fie o permanenta rugaciune

   Preiau integral articolul fratelui Apologeticum Datoria drept-credinciosilor de a spune „Rugaciunea lui Iisus”:

Daca rugaciunea n-ar fi fost obligatorie, atunci Duhul Sfant nu ne-ar fi spus prin gura Sfantului Proroc David: Bine voi cuvanta pe Domnul in toata vremea (Psalm 33, 1; 102, 1-2). Rugaciunea lui Iisus mai este numita si rugaciunea de toata vremea sau rugaciunea isihasta. De asemenea, nici Dumnezeiescul Apostol Pavel – gura lui Hristos – nu ne-ar fi poruncit: Rugati-va neincetat (I Tesaloniceni 5, 17). Din aceste marturii ale Sfintei Scripturi, intelegem ca trebuie sa ne rugam tot timpul si in orice loc, dar mai ales in Biserica si in Sfintele Manastiri, unde este mai puternica lucrarea si darul rugaciunii.

Dar, vor zice unii, cum putem sa ne rugam neincetat, avand atatea munci grele de facut si o singura gura si un singur cuvant? Preabunul Dumnezeu, Cel ce toate, cu negraita intelepciune le-a facut, Acela din inceput, ne-a inzestrat cu indoit cuvant si indoita gura, spre a putea implini cele ce prin Duhul Sfant avea sa le ceara de la noi. In afara de gura trupului nostru, avem si o gura tainica, a sufletului nostru. Deci, cand vorbim cu gura trupului, trebuie sa ne rugam tainic cu gura mintii. Putem sa utilizam metaniile bratara, pentru a ne ruga in acest timp cu „Rugaciunea lui Iisus”.

Dar, ne intrebam, cum poate crestinul care vorbeste despre cele ale vietii, cand mananca sau cand doarme, cum poate el sa-L laude pe Dumnezeu? La aceasta raspunde Sfantul Vasile cel Mare, ca este o gura de taina a omului, launtrica, prin mijlocirea careia omul devine partas cuvantului – datator de viata – al lui Dumnezeu, care este painea cea vie, care s-a pogorat din Cer. Despre aceasta gura spune Sfantul Proroc David: Gura mea am deschis si am aflat (Psalm 118, 131).

Dumnezeu ne cheama sa deschidem aceasta gura tainica launtrica a inimii, pentru ca sufletul sa primeasca hrana cea vesnica, Harul Duhului Sfant.

Dar, in afara de orice rugaciune tainica, Sfantul Isaac Sirul arata ca orice gandire cu frica de Dumnezeu, orice cugetare duhovniceasca, orice grija a mintii pentru mantuire si orice munca pe care o facem cu rabdare, smerenie si dragoste crestina, spre folosul semenilor nostri si spre slava lui Dumnezeu, este de fapt o rugaciune. El zice: Se cuvine sa cunoastem, fratilor, ca orice vorbire ce se face in taina si toata grija mintii pentru Dumnezeu si toata cugetarea celor duhovnicesti, in rugaciune se preface. Ori cuvinte citite de ai spune, ori glasuri ale gurii spre doxologia lui Dumnezeu, ori grija de mantuire in Domnul, ori inchinaciuni ale trupului, ori cantare de psalmi, prin cuvantare de stihuri si altele de acest fel, prin care se face invatatura rugaciunii curate si din care se naste Dragostea fata de Dumnezeu. Este bine sa stim ca si simtirea de Dumnezeu, fara cuvinte, este o rugaciune.

Parintele arhim. Arsenie Papacioc ne invata: „Orice clipa poate sa fie un timp si orice suspinare poate sa fie o rugaciune. Starea aceasta de simtire continua a prezentei lui Dumnezeu este o permanenta rugaciune, chiar daca spui niste rugaciuni smerite si scurte. Sa te gandesti mereu la Dumnezeu. Conteaza foarte mult starea inimii tale, bunatatea si curatenia ei. Nu sunt pentru o mare nevointa ci pentru o continua trezie. S-a inradacinat in lumea crestinilor inclinarea spre nevointa care nu e cea care zideste si mai ales nu desavarseste. Tine in mintea ta gandul ca fara de Hristos nu poti face nimic. Intreaga noastra viata sa fie o permanenta rugaciune”.

Cand cineva munceste cu frica de Dumnezeu si spre folosul semenilor si are prezenta lui Dumnezeu in minte, unul ca acesta se afla intru simtirea de Dumnezeu si este intru rugaciune. Daca la aceasta simtire de Dumnezeu adauga si cuvinte (rugaciuni), atunci este asemenea cu cel care peste focul aprins mai pune lemne.

Domnul nostru Iisus Hristos este unicul mijlocitor pentru mantuirea noastra obiectiva. Numele lui a imprumutat de la Dumnezeirea Sa o putere Atotsfanta si Nemarginita.

Asadar, daca toata munca noastra o vom face simtind prezenta lui Dumnezeu si rugandu-ne Lui, atunci toata viata noastra se va preface intr-o rugaciune neincetata, plina de nadejdea si bucuria mantuirii.

Staretul Haralambie Dionisiatul ne zice: „Mintea noastra are capacitatea ca in aceeasi clipa sa urmareasca doua lucruri. De pilda, pot sa vorbesc cu un parinte, si sa aud masina care trece sau pe altii care vorbesc alaturi. (Pentru aceasta, cei sporiti in practicarea Rugaciunii lui Iisus pot sa se roage si in acelasi timp sa asculte sau sa vorbeasca cu o alta persoana, sau in biserica, pot sa asculte slujba si sa se roage neincetat. n. n.)

De indata ce vei incepe sa rostesti rugaciunea, iti vor rasuna in urechi strigate, vuiete, masini si, mai ales, vor veni in mintea ta imaginile pe care ochii tai le-au vazut pe cand erai in lume. Asa cum a ajuns astazi lumea, omul isi pangareste foarte lesne sufletul prin cele cinci simturi. Insa ca sa-si curete cineva mintea este nevoie de liniste. Nu cu o cana sa scoti pacatele si cu alta sa pui inapoi. Noaptea te nevoiesti sa le alungi din minte, iar in ziua urmatoare te intorci din nou la aceleasi. Daca ziua ai petrecut-o la teatre, in jocuri, cantece, discoteci, la televizor si internet, atunci noaptea nu vei putea rosti curat nici macar o rugaciune. Dar nu numai atat, nici dispozitie pentru rugaciune nu vei avea”[1].

Sa ne straduim sa muncim avand in gura noastra „Rugaciunea lui Iisus”, in minte pe Dumnezeu si sa ne rugam neincetat, oriunde am fi. Altfel spus, sa stam cu mintea in inima inaintea lui Dumnezeu si sa ne rugam.

Fara rugaciune lucratoare si munca binecuvantata, nimeni nu poate sa scape de actiunea patimilor si ale gandurilor provenite de la diavoli. Cei care se nevoiesc in ascultare la Sfintele Manastiri, in viata de obste, mai repede biruiesc patimile, caci prin munca binecuvantata, rabdare si taierea voii lor, lovesc deodata patimile si, prin lovituri repetate, ajung sa le stinga desavarsit. Pentru cei ce sunt in singuratate (pustie), lupta este numai cu gandul, care este tot atat de slaba in lucrarea ei, ca lovitura pricinuita de atingerea unei muste. De aceea, omorarea patimilor, in singuratate, se prelungeste mult timp si aproape intotdeauna ea nu este propriu-zis o omorare, ci o amortire pe o anumita perioada de timp, pana cand nevoitorul se va intalni cu cauzele patimilor. In acest caz, patimile ca fulgerele se aprind si de nu se va trezi pustnicul cu putere mare, rugaciune si post aspru, nu va ramane nevatamat. Iata de ce Sfintii Parinti poruncesc sa biruim patimile cu post si rugaciune, prin lupta cu ele in viata de obste si numai dupa aceea, cei care au primit darul lui Dumnezeu sa mearga in pustie.

Mirenii, care vor sa lupte cu patimile, vor fi ispititi de cei din casa lor si de oamenii cu care lucreaza si cu care se intalnesc. De aceea, ei trebuie sa aiba un duhovnic sporit la manastire si sa asculte de el. Astfel, fiind sub canonul duhovnicului si intarit prin darul rugaciunilor Sfintei Manastiri, vor putea mai usor sa se mantuiasca.

Asadar nu se cuvine sa ne avantam mai inainte de vreme spre o sporire desavarsita in rugaciunea inalta, de care, dupa Sfantul Isaac Sirul: „abia se invredniceste unul din zece mii”. Noua, celor patimasi si neputinciosi, ne este destul sa vedem macar urma linistirii mintale, adica rugaciunea mintii lucratoare, prin care se alunga din inima atacurile vatamatoare si vrajmase ale gandurilor rele. In aceasta consta lucrarea noilor incepatori, prin care, daca vrea Dumnezeu, se ajunge si la rugaciunea inalta, contemplativa.

Crestinii devin, prin Sfantul Botez, fii ai lui Dumnezeu dupa har (Galateni 3, 26). Dumnezeu este Tatal nostru, iar noi suntem copiii Lui prea iubiti. Mama noastra duhovniceasca este Maica Domnului. Asa dupa cum un copil sta de vorba cu mama lui si ii spune toate lucrurile pe care le face si pe care vrea sa le faca si se roaga ei, tot asa si noi trebuie sa ne rugam Maicii Domnului – Mama noastra. Dumnezeu, pentru rugaciunile Preacuratei Maicii Sale, ne va milui pe noi si ne va implini cererile cele mantuitoare.

Cadem in pacate, pentru ca nu rezistam ispitelor care vin de la trup, de la oameni si de la diavoli. Si nu rezistam la ispite, pentru ca nu suntem intariti de Harul lui Dumnezeu. Iar Harul lui Dumnezeu nu ne intareste, pentru ca nu mergem la Biserica si sa participam in fiecare Duminica si Sarbatoare la Sfanta Liturghie, nu postim, nu ne spovedim, nu ne rugam si nu ne impartasim cu Sfintele Taine.


[1] Iosif Dionisiatul mh., Stareţul Haralambie, dascălul rugaciunii mintii, Editura Evanghelismos, Schitul Lacu, 2005, pp. 177-178.

parintele Daniel de la Rarau

   Cititi va rog si:

RUGACIUNEA LUI IISUS

Iata si spusele Parintelui Ilie Cleopa:

Iata si spusele Parintelui Arsenie Papacioc:

19 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on ianuarie 4, 2012 at 6:13 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

    • andrei said, on ianuarie 4, 2012 at 7:10 pm

      Frate Vasile, iertare pentru ca postez ceva care nu are legătura cu articolul.

      http://ascorsuceava.ro/Conferinte/conferin-printele-ieromonah-anfilohie-12122011.html

      Doamne ajuta.

      Apreciază

      • Radu said, on ianuarie 4, 2012 at 10:27 pm

        Foarte buna conferinta. Chiar daca am fost prezent si in sala, mi-a facut placere sa o revad. Avem de invatat din cuvintele parintelui.

        Apreciază

    • levi said, on ianuarie 4, 2012 at 9:27 pm

      Sunt total de acord cu tine frate , sper sa te pazeasca permanent oriunde esti oricand in orice loc Acest tezaur duhovnicesc, Aceasta teribila arma si Acest Nume drag. Pot marturisi sincer , ca datorita Rugaciunii lui Isus m-am putut debarasa de o patima grea care era pe cale sa-mi distruga viata, si datorita Ei am reusit sa ma ridic din nou si sa continui acest drum anevoios. Hristos sa va binecuvinteze pe toti!

      Apreciază

  2. mircea said, on ianuarie 4, 2012 at 7:02 pm

    Pedagogia parintelui Arsenie Boca

    Parintele a considerat important sa insereze in scrierile sale si aceasta scrisoare. Te cutremura un pic…

    Guvernatorul din Iudeea, Publius Lentulus, catre Cezarul roman

    „Am inteles, Cezare, ca ai dorit sa stii despre barbatul plin de virtute, cu numele Iisus Hristos. Este de statura mijlocie, fata Lui e plina de bunatate si tradeaza o demnitate inaltatoare; astfel, privind la El te cuprind fara sa vrei simtaminte de teama, dar si de iubire. Parul Lui pana la urechi are culoarea nucilor mai coapte si de acolo pana la umeri este de culoare deschisa, blonda, stralucitoare. Il poarta dupa datina nazarenilor, cu carare pe mijloc. Frunte neteda, fata fara incretituri si pete, barba de culoarea parului capului, creata, dar nu prea lunga si impartita la mijloc. Privirea este serioasa si are puterea razelor soarelui. Nimeni nu-L poate privi drept in ochi. Daca mustra, inspira frica, iar imediat ce a mustrat plange.

    Desi e strict, e si amical. Se zice ca nimeni nu L-a vazut razand vreodata, adeseori insa plange. Mainile si bratele sant frumoase. Toti afla petrecere frumoasa cu El si interesanta. Rar Il vezi in public, dar daca se prezinta undeva, Se arata foarte modest.

    Are o tinuta foarte frumoasa si maiestoasa. Mama Sa, este cea mai frumoasa femeie din aceste parti.

    Desi n-a studiat niciodata, cu toate acestea cunoaste toate stiintele.

    El umbla descult si fara acoperamant pe cap. Multi rad daca-L vad in departare, dar indata ce vin in apropierea Lui tremura si totodata Il admira. Se zice ca in aceste parti nu s-a vazut niciodata un asemenea barbat. El niciodata nu este multumit ci cauta sa indestuleze pe fiecare.

    Ierusalim, ziua a saptea, luna unsprezece.

    Publius Lentulus, Guvernator al Iudeii „

    Apreciază

    • STOP RFID 666 said, on ianuarie 4, 2012 at 7:59 pm

      Scrisoarea GUVERNATORULUI PĂGÂN Publius Lentulus către ÎMPĂRATUL Tiberiu al Romei despre Mântuitorul HRISTOS

      Pentru a ne convinge că Domnul nostru Iisus Hristos nu era un om simplu aşa cum îl socotesc unii şi că învăţătura Lui nu este o învăţătură omenească ci cu adevărat dumnezeiască şi că Domnul Hristos a existat şi există cu adevărat, trebuie să luăm cunoştinţă de alte multe dovezi din istoria lumii care ni-L arată şi de câteva scrisori descoperite în veacul nostru la Roma, în arhivele cezarilor, unde se poate vedea cum era considerat Mântuitorul pe vremea aceea chiar de către guvernatorul păgân Publius Lentulus care desigur fără nici un interes, iată ce scria despre Dânsul împăratului Tiberiu al Romei din vremea Mântuitorului:

      „Sire, am aflat că doreşti ceea ce acum îţi comunic prin această scrisoare. Trăieşte aici un om care se bucură de o mare reputaţie de om virtuos, anume Iisus Hristos. Poporul îl numeşte profet al Adevărului, iar ucenicii susţin că e Fiul lui Dumnezeu, adică al Aceluia care a creat cerul şi pământul şi toate cele ce există în univers. Într-adevăr împărate, în fiecare zi se aude despre minunile săvârşite de acest Iisus Hristos. Prin unul şi singurul Său Cuvânt, dă sănătate bolnavilor şi morţilor. Este de o statură mijlocie şi de o frumuseţe uimitoare. Privirea Lui e aşa de măreaţă încât inspiră respect în toţi care-L privesc şi care se văd siliţi ca să-L iubească şi să se teamă de El. Părul Lui are culoarea de alună coaptă, adică roşiatic şi-I cade până la umeri, fiind împărţit în două prin mijlocul capului după obiceiul nazarinenilor.
      Fruntea Lui este lată exprimând inocenţă şi linişte. Nici o pată sau zbârcitură nu se vede pe faţa Lui puţin rumenă. Nasul şi gura Lui nu arată nici un argument pentru vreo critică logică, iar barba Lui cea deasă e asemenea părului capului Său, este lungă şi se desparte în două prin mijloc. Privirea Lui e măreaţă şi severă, are ochi strălucitori. Lumina ce revarsă faţa Lui este ca lumina soarelui, aşa că este imposibil a o privi cineva mai îndelung. Inspiră spaimă această strălucire; când însă povăţuieşte şi sfătuieşte plângând, atrage iubirea şi respectul ascultătorilor.
      Se spune că niciodată n-a râs, iar ochii Lui veşnic lăcrimează. Mâinile Lui sunt frumoase, e foarte plăcut când vorbeşte, dar foarte rar iese în lume. Cât despre învăţătură atrage admiraţia întregului Ierusalim. Cunoaşte perfect toate ştiinţele fără să fi studiat vreuna. Călătoreşte desculţ şi cu capul descoperit. Se vorbeşte pe aici că asemenea om nu s-a mai văzut până acum prin locurile acestea. Mulţi evrei îl consideră chiar ca Dumnezeu, alţii îl denunţă că lucrează împotriva legilor maiestăţii voastre. Mă revolt foarte mult contra acestor iudei pizmaşi, pentru că omul acesta n-a cauzat nici o nemulţumire la nici un om vreodată.
      Dacă maiestatea voastră doreşte să-L vadă precum mi-aţi scris deunăzi, faceţi-mi cunoscut aceasta şi îndată îl voi trimite, căci sunt gata cu smerenie şi supunere a împlini tot ceea ce maiestatea voastră îmi va ordona.
      Făcută în Ierusalim, crugul al X-lea, lună nouă. Al maiestăţii voastre, prea smerit supus servitor, Publius Lentulus, Guvernatorul Iudeii.

      Precum vedem din această scrisoare a păgânului guvernator al Iudeii, reiese în mod sigur să Domnul nostru Iisus Hristos cunoaşte perfect toate ştiinţele fără să fi studiat vreuna şi că El adesea săvârşea minuni dând sănătate bolnavilor şi viaţă morţilor numai prin unul şi singurul Său Cuvânt. Se mai poate îndoi cineva citind această scrisoare, că Mântuitorul lumii n-a fost Fiul lui Dumnezeu cel întrupat, Cuvântul cel adevărat?
      Mai cutează cineva dintre necredincioşi să afirme că Domnul nostru Iisus Hristos n-a înviat din morţi, când El avea putere dumnezeiască de a învia pe alţii din mormânt? Mai poate avea cineva îndoială despre învierea morţilor, despre viaţa de veci care va fi dincolo de mormânt? De aceea religia creştină este cea mai dreaptă, de aceea religia ortodoxă este adevărata credinţă, fiindcă a întocmit-o însuşi Dumnezeu, şi a descoperit-o prin Fiul Său care S-a întrupat din Fecioara Maria.

      Ierodiacon Visarion Iugulescu

      Apreciază

      • Marius said, on ianuarie 4, 2012 at 9:20 pm

        Scrisoarea nu este reala, nu a existat niciodata un guvernator al Iudeii cu numele Publius Lentulus. Este un fals medieval, nimic mai mult.

        Apreciază

  3. nea Anderthal said, on ianuarie 4, 2012 at 7:05 pm

    ..e bine sa spunem rugaciunea lui Iisus mereu dar sa nu incercam sa INAINTAM in pracaticarea ei ca acei asceti care se roaga dupa bataile inimii ! E periculos si multi s-au smintit din cazua asta.Am citit undeva ca la m’ea Frasinei un calugar(mai tanar?) inebunise(putin) si nu se stia de ce .L-au cercetat cu atentie si au aflat ca se apucase de aceasta practica cu scopul ca sa ajunga la puteri mari ,sa faca minuni,etc.Deci FARA UN DUHOVNIC PRICEPUT SI FARA CURATIRE DE TOT RAU NICI GAND SA NE APUCAM DE ASA CEVA…mai ales noi astia din lume!Sa nu ma intelegeti gresit dar mare atentie ca atunci cind cineva face asa ceva „intra in radarul „celui rau si ispitele sunt mari.
    ps: am fost la m’rea Petru Voda(prin 2005 ianuarie) si am gasit un calugar care practic asta.Am fost „colegi de camera” in noaptea aceea.Am vorbit cu el si mi-a spus prin ce a trecut.Ce e intersant ca acel CALUGAR MI-A RASPUNS LA ACELE 3 INTREBARI pe care vroiam sa le pun pr.Iustin dar n-am reusit sa-l intreb.Am avut mari ispite stand la usa parintelui si am vazut citiva calugari(tineri) cam obraznici si nu prea cred ca isi aveau locul pe linga pr. Iustin..

    Apreciază

    • saccsiv said, on ianuarie 4, 2012 at 7:17 pm

      nea Anderthal

      Daca cei mari ne invata s-o spunem, tu de ce te apuci sa faci bau bau?

      Apreciază

      • nea Anderthal said, on ianuarie 4, 2012 at 7:55 pm

        …saccsive
        Nu-i „bau-bau” ci doar o atentionare.Poate nu m-am facut inteles bine dar aceasta rugaciune este puternica de aceea trebuie tratata cu maxima seriozitate,ca si moliftele..etc
        ps:vezi ce rataceste Vasile Andru pe aceasta tema!

        Apreciază

      • Popsy said, on ianuarie 5, 2012 at 7:03 am

        Saccsive, cred ca nea Anderthal are dreptate.

        Un fost duhovnic de-al familiei mele („fost” din motive obiective), intrebat daca si cum sa practicam rugaciunea lui Iisus ne-a spus ca este OK atata timp cat nu o practicam prea mult. Practicata prea mult timp poti ajunge sa nu-ti mai doresti sa te apropii fizic de consoarta. Ceea ce n-ar reprezenta o problema daca si ea ar simti la fel. Dar ce faci daca ea simte altfel si „vrea”, iar tu, datorita practicarii rugaciunii nu mai „vrei”? Sau invers. S-ar putea ajunge la situatii tensionate intr-o casnicie sau chiar mai rau.
        Tin sa mentionez ca duhovnicul cu pricina si-a facut ucenicia cu Pr. Ilarion Argatu.

        In concluzie, e foarte bine sa spunem aceasta rugaciune dar MARE atentie si mai ales un duhovnic f. bun care sa ne-ndrume.

        Doamne-ajuta!

        Apreciază

    • STOP RFID 666 said, on ianuarie 4, 2012 at 8:05 pm

      In Apocalipsa spune ca cine va chema numele Domnului va fi mantuit. Daca esti fara traire nici nu poti sa o faci deoarece mintea iti fuge in alta parte.

      Apreciază

  4. mishuleu said, on ianuarie 4, 2012 at 7:51 pm

    Trebuie sa ne rugam neincetat, trebuie sa facem sf. cruce asupra a ceea ce mancam (indemnul par. Arsenie B.), trebuie sa frecventam bisericile acu cat mai e harul lui D-zeu in ele si celelalte ale Lui. Pentru ca sub acuzatia de terorism si incarcerarea ulterioara vom ramane cu rugaciunea lui IIsus. Aia nu ti-o poate lua nimeni decat prin implantarea cipului altfel nu cred. Deci trebuie practicata pentru a ajunge la acele nivele care sa-ti dea puterea sa induri ceea ce se pregateste. Chestiunea asta cu calugari ispititi am mai auzit-o dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa o mai practicam. Ar fi mult prea simplu pentru draci sa-si faca treaba. Ca si crestin ortodox autentic ai datoria sa te rogi neincetat. Par Iustin a spus clar ca nu vom rezista fara rugaciune si in special rugaciunea inimii.

    Doamne ajuta

    Apreciază

    • Pr. vasile said, on ianuarie 5, 2012 at 6:18 pm

      Orice rugaciune este puternica, unita cu postul si milostenia, iar rugaciune inimii este si mai puternica. Oricine poate rosti aceasta rugaciune daca isi are viata pusa in oranduiala, dar sa se pregateasca si de multe icercari si ispite. De ce? Pentru ca diavolul va incerca sa-l abata de la rugaciune ori cu cele de-a dreapta, ori cu cele de-a stanga.

      Cu alte cuvinte nu-i deajuns sa ne propunem doar sa ne rugam, ci mai intai este nevoie de randuiala in viata noastra: post (cumpatare in toate) si milostenie (lepadare de toate sau eliberarea inimii), pentru a creste in smerenie si umilinta.

      Caci fara smerenie ajungem de rasul dracilor.

      De ce nu este bine sa te avanti in rugaciunea inimii fara povatuitor? Pentru ca pasesti pe o cale necunoscuta pe care diavolul va incerca sa te insele.

      Pr. Vasile

      Apreciază

  5. Aquarius said, on ianuarie 4, 2012 at 10:46 pm

    De ar fi asa usor

    Apreciază

    • mishuleu said, on ianuarie 4, 2012 at 11:07 pm

      Ca e greu ca e usor trebuie facut fiecare dupa putinta lui. Astea is singurele arme pe care le avem.

      Apreciază

  6. Vasile ăl Mic said, on ianuarie 5, 2012 at 7:24 am

    Frate saccsiv, multi habar n-au care e acea rugaciune. Nu ne-o spune nimeni iar benzina pana la o biserica sau manastire unde sa nu-si fi bagat coada afurisitu e scumpa… Pe teveu gasesti doar lucrarea lu aghiuta. Pe viitor cand mai apar asemenea discutii despre rugaciuni, pune si un link catre subiectul despre care se discuta.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.