SACCSIV – blog ortodox

Arhiepiscopul Elpidofor (Patriarhia de Constantinopol) îi compară cu antisemiții și naziștii pe Episcopii greci care se opun legii căsătoriilor homosexuale. Și mai vrea ca soților non-ortodocși ai creștinilor ortodocși să li se permită să primească Sfânta Împărtășanie în bisericile ortodoxe

Orthodox Christianity: ARCHBISHOP ELPIDOPHOROS COMPARES GREEK BISHOPS AGAINST GAY MARRIAGE LAW TO ANTISEMITES AND NAZIS

ARHIEPISCOPUL ELPIDOFOR ÎI COMPARĂ CU ANTISEMIȚII ȘI NAZIȘTII PE EPISCOPII GRECI CARE SE OPUN LEGII CĂSĂTORIILOR HOMOSEXUALE

Publicat pe 14 Mai 2024, de Orthodox Christianity

Foto: lifo.gr

La sfârșitul săptămânii trecute, publicația lifo.gr a publicat un interviu cu Arhiepiscopul Elpidofor al Arhiepiscopiei Ortodoxe Grecești din America a Patriarhiei de Constantinopol, intitulat: „Discriminarea oamenilor pe baza vieții lor amoroase nu este ortodoxie”.

În interviu, Arhiepiscopul a vorbit despre botezul pe care l-a slujit în Grecia în vara anului 2022, supranumit „primul botez deschis homosexual al Bisericii Greciei” de către unul dintre părinții homosexuali ai copiilor care au fost botezați.

Evenimentul respectiv a devenit un scandal internațional, iar Sfântul Sinod al Greciei a trimis o scrisoare de protest către Arhiepiscopul Elpidofor și o scrisoare corespunzătoare Patriarhului Bartolomeu. Arhiepiscopului nu i s-a acordat respectul cuvenit unui ierarh atunci când a vizitat Muntele Athos în luna ianuarie a acestui an, din cauza spectacolului public din jurul „botezului homosexual”.

Cu toate acestea, Arhiepiscopul Elpidofor afirmă în noul interviu că ar mai sluji cu desăvârșire un astfel de Botez.

De asemenea, el îi compară cu antisemiții și naziștii pe ierarhii Bisericii Greciei care au protestat deschis împotriva legalizării căsătoriilor homosexuale în Grecia.

Arhiepiscopul Elpidofor susține totodată că deoarece 70% din căsătoriile la ortodocșii din America de astăzi sunt încheiate între ortodocși cu non-ortodocși sau chiar non-creștini, Biserica nu poate avea o „mentalitate de excludere”. El a declarat în mod deschis în trecut că din cauza prevalenței acestor căsătorii mixte, soților non-ortodocși ai creștinilor ortodocși ar trebui să li se permită să primească Sfânta Împărtășanie în bisericile ortodoxe.

Citiți partea relevantă a noului interviu al Arhiepiscopului:

  • Este loc pentru modernizare în Biserică?
  • De-a lungul anilor, Biserica s-a schimbat și a evoluat. În mod clar, ceea ce nu poate fi influențat sunt principiile credinței. Toate celelalte însă pot fi modernizate. Fără îndoială, unii oameni se agită chiar și la menționarea cuvântului „schimbare”. Eu susțin că practicarea îndatoririlor noastre religioase nu poate fi amenințată, ci doar adaptată. Se schimbă modul în care este exprimat adevărul Evangheliei. Pui vin nou în burdufuri vechi, așa cum menționează textele noastre sfinte. Este nevoie de încredere și curaj din partea clerului, pentru ca în fiecare epocă să putem vorbi limba și codurile de comunicare ale timpului. Altfel, nu reușim decât să marginalizăm Biserica și să ne scoatem din comunitate. Gândiți-vă că astăzi 70% din căsătoriile din Statele Unite sunt încheiate între ortodocși cu non-ortodocși și, în multe cazuri, cu non-creștini. Prin urmare, dacă adoptăm o mentalitate de excludere, turma noastră se va diminua în fiecare an. Cu toate acestea, Biserica a îmbrățișat și va îmbrățișa întotdeauna toți oamenii. Toată lumea este acceptată și binevenită.
  • V-ați confruntat cu critici intense pentru că ați oficiat primul botez al copiilor unui cuplu de același sex în Grecia. După tot ceea ce s-a scris și s-a spus, aveți vreun regret?
  • În primul rând, să clarificăm, pentru că și acest lucru a fost interpretat greșit, că este vorba despre o ceremonie de Botez, nu de o căsătorie. Când părinții mi-au cerut să le botez copiii, așa cum eram obligat să fac, am acceptat cu mare bucurie. În plus, nașii erau ortodocși și nu aveam absolut niciun motiv să refuz. Acest criteriu inedit și cu adevărat incredibil pe care unii îl folosesc, și anume că trebuie să discriminăm oamenii în funcție de viața lor sexuală, nu este Ortodoxie, nici măcar nu contează ca atitudine umană. Nu putem să punem în prim plan comportamentul sexual și viața amoroasă a cuiva ca unic criteriu fie pentru a-l accepta, fie pentru a-l respinge. Acestea sunt lucruri fără precedent și aș spune că în Grecia, ele sunt rezultatul unui puritanism occidental importat. De exemplu, ei interpretează păcatul originar ca fiind unul sexual. Dacă citiți Geneza, nu se menționează nicăieri sexul și nici că păcatul originar ar fi avut legătură cu un act „sexual”. În esență, nu a fost nimic mai mult decât respingerea autorității lui Dumnezeu în materie de morală, și anume neascultarea, adică un abuz în ceea ce privește libertatea de alegere. Nici măcar nu știm dacă a fost un măr, dacă a fost în general un fruct, pentru că nu contează. Motivul a fost egoismul și ambiția, nu sexul sau dragostea. A fost o invenție puritană și nimic altceva, menită să incrimineze actele sexuale și comportamentul romantic, iar peste această narațiune a vinovăției, care nu are nimic de-a face cu învățătura creștină, unii au construit în vederea controlului oamenilor, invocând o pedeapsă moștenită. Astfel, am ajuns, chiar și în Grecia, la acest fenomen extrem, în care comportamentul sexual al unei persoane devine un criteriu pentru orice discriminare în sferele profesionale, sociale sau politice, chiar și în cadrul Bisericii. Este complet anticreștin și niciodată cultura greacă nu a evaluat vreo persoană în funcție de comportamentul romantic al acesteia. Trebuie să condamnăm toate formele de violență, verbală și fizică, și să denunțăm ura și prejudecățile bazate pe diferențele fiecărei persoane.
  • Te-au deranjat criticile și ceea ce s-a scris despre călătoria ta la Muntele Athos și posibilitatea unei amânări pentru că nu ai fi fost bine primit?
  • Critica ne face pe toți mai buni și nu mă deranjează. Ceea ce m-a întristat este faptul că faptele au fost denaturate, lucru care reflectă și intenția reală a celor care au protestat. Ceea ce am văzut în cele din urmă s-a întâmplat este o campanie de defăimare la limita jurnalismului galben. Repet, tot ce am făcut a fost să botez doi copilași. Și este un lucru pe care l-aș face din nou, fără nicio dificultate.
  • Cu ocazia votului asupra proiectului de lege privind egalitatea căsătoriilor, am auzit declarații incendiare din partea unor mitropoliți precum Nikolaos de Mesogaias, care, în lungul său raport către Sinod, a caracterizat homosexualitatea ca fiind o deviație și a menționat că „cea mai mare greșeală a noastră ar fi să acceptăm că actul homosexual, pe lângă faptul că este o tulburare psihologică, nu este și un păcat”. Cum comentați acest lucru?
  • Uite, îi ascult cu atenție pe toți cei care îmi cer sfatul. Cu toate acestea, nu sunt nici psiholog, nici psihiatru. Prin urmare, să ieși în public și să stigmatizezi pe cineva, trebuie să vă spun, consider că este fascistoid. Iar comportamentele fasciste se bazează pe învinovățirea concetățenilor noștri pentru un motiv oarecare. Am văzut că acest lucru s-a întâmplat în istorie, de exemplu, cu naziștii. Este o mentalitate extrem de periculoasă, care se manifestă sub diverse aspecte. Priviți ce se întâmplă cu tendința de creștere a antisemitismului. Prin urmare, este posibil ca Biserica să dea impresia că binecuvântează, acoperă sau tolerează astfel de comportamente prin tăcerea sa? Aceasta este o boală malignă, un carcinom care se va răspândi în alte părți ale corpului. Azi poate fi vorba de evrei, mâine de homosexuali, poimâine de oameni blonzi sau cu părul negru, iar la un moment dat, fascismul ne va bate la ușă și vom simți cum metalul rece ne taie gâtul. Mai ales, gradul de antisemitism dintr-o societate arată cât de sănătoasă este aceasta. Acestea sunt ideologii care au însângerat Europa și lumea și nu pot avea nicio legătură cu teologia creștină, oricât ar încerca unii să-și îmbrace fanteziile ideologice extreme într-o mantie creștină.
  • De asemenea, unii mitropoliți au susținut că ar trebui să li se interzică accesul în biserici celor care au votat pentru legea privind egalitatea căsătoriilor. Ce părere aveți despre acest lucru?
  • Vezi cum evoluează cancerul despre care ți-am vorbit? Vezi că atunci când ceva este lăsat necontrolat, merge mai departe? Abcesul trebuie tăiat și trebuie să stabilim o limită, deoarece, ca societate, este foarte probabil să fim în pericol. Este clar, așadar, că în Biserică nu-și au locul comportamentele fasciste.

10 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. scortisoara said, on mai 16, 2024 at 4:09 pm

    Ok . Dar barbatii care isi sodomizeaza nevestele/partenerele/iubitele ? Nu trebuie sa fii gay ca sa practici aceleasi apucaturi .

    https://www.activenews.ro/stiri/Peru-declara-transsexualitatea-o-tulburare-mintala-DOCUMENT-189363

    Apreciază

    • nightcrawlercyp said, on mai 17, 2024 at 7:24 pm

      Canoanele mentioneaza si acestea in unele cazuri ducand la interzicerea impartasirii cu trupul si sangele Domnului pana pe patul de moarte ( in cazul sexului oral) impartasirea facandu-se in acest caz doar cu aghiazma mare.

      Apreciază

      • scortisoara said, on mai 18, 2024 at 9:28 am

        Am inteles. Multam. Nu e dorit o asa viata .

        Apreciază

      • Cristi said, on mai 19, 2024 at 5:30 am

        cine ti-a spus ție canoanele astea, că să nu te împărtășești până în ceasul morții dacă faci sex oral?! Da Sf. Maria Egipteanca când s-a împărtășit prima oară? Bă, rigoriștii vieții, care nu știți că plânsul și căința spală păcate, da ce e noul testament, dacă nu dragostea lu Dumnezeu?! Eu am tot spus că mirenii nu trebuie să umble cu canoane, că uite așa le înțelegeți după mintea voastră scurtă. Din câte știu eu, numai în cazul plecării de la ortodoxie, adică a lepădarii dreptei credințe, și apoi întors iar, poți să te împărtășești la sfarșitul vieții, dar tot un duhovnic poate să spună.

        Apreciază

  2. victorafteni said, on mai 16, 2024 at 4:48 pm

    ANAXIOS !!!

    Apreciază

  3. scortisoara said, on mai 17, 2024 at 11:37 am

    Am ras cand l-am vazut pe diliul asta ….. :)))). Nici nu mai pot sa rad normal ca mi se taie respiratia…

    https://www.activenews.ro/stiri/Politicianul-german-homosexual-Martin-Neumaier-s-a-filmat-cum-linge-toaletele-publice-si-se-unge-cu-fecale-pe-fata-VIDEO-Bizar-189381

    Apreciază

  4. nightcrawlercyp said, on mai 17, 2024 at 7:22 pm

    Treaba, cum vad eu e putin mai complicata la partea cu botezul. Restul e altceva. La botez important e nasul adica parintele spiritual. Acesta trebuie sa fie crestin. Parintii pot fi orice , pana la urma nasul il scapa pe copil din iad din ghiarele satanei. Cum se face normal cum vad eu e putin ciudat, in sensul ca „parintii” nu ar trebui primiti in biserica la ceremonie. Si in plus ar trebui facute demersuri pentru decaderea din drepturile parintesti ale acestora. Ce e condamnabil e atitudinea dansului fata de pacatele parintilor pe care le considera normalitate. Dar botezul copiilor in sine nu e condamnabil.

    Apreciază

    • scortisoara said, on mai 18, 2024 at 9:25 am

      Interesant ….. Ar fi o cale de a salva un copil adoptat de gay.

      Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.