SACCSIV – blog ortodox

Pentru barbatii ce se cred de bazalt-granit

Posted in curvie, desfrau, diavol, diavoli, draci, IISUS HRISTOS by saccsiv on august 5, 2023

Sunt frati care declara ca ei rezista ispitei desfranarii si ca nu-i deranjeaza vederea femeilor frumoase, sumar imbracate pe strada sau aproape dezbracate la plaja. Chiar daca sunt potenti.

Un soi de barbati ce se cred de bazalt-granit.

Pentru ei, doua exemple.

Primul, din Viata Cuviosului Martinian Patimitorul:

[…]

După aceasta, s-a întîmplat că, umblînd nişte oameni prin cetatea Cezareei şi vorbind între dînşii despre viaţa fericitului Martinian, cea plină de fapte bune, mirîndu-se prea mult de bărbăţia şi de răbdarea lui. Dar o femeie desfrînată auzind cuvintele lor şi îndemnată fiind de diavolul, s-a apropiat de dînşii, zicînd: „Cine este acela de care vă miraţi voi, care sînt isprăvile şi cum este viaţa lui? Pe acesta, de voi vrea, ca pe o frunză din copac îl voi scutura. Care este scornirea laudei lui? Că s-a închis ca o fiară în pustie, neputînd să rabde în cetate poftele trupeşti şi smintelile? Ce minune este aceasta că este fără patimă? Căci nu vede femeie niciodată. Însă, să ştiţi toţi că, nefiind foc, nu arde fînul. Dar, de s-ar pune lîngă foc şi nu s-ar arde, atunci ar fi lucru mare şi vrednic de mirare. Aşa şi de dînsul se cuvine a zice: de voi merge eu la dînsul şi mă va vedea, iar el nu se va clăti, nici se va sminti de mine, nici se va răpi gîndul lui la podoaba mea, atunci va fi minunat, nu numai înaintea oamenilor, ci şi înaintea lui Dumnezeu şi a îngerilor Lui”.

Acestea zicîndu-le, şi cu bărbaţii aceia făcînd rămăşag pentru lucrul acesta s-a dus la casa sa. Apoi, dezbrăcîndu-se de podoabele cele desfrînate, s-a îmbrăcat în haine proaste şi rupte şi a pus trenţe vechi pe calul său; după aceea s-a încins cu o sabie şi luînd o traistă a pus într-însa toate podoabele sale cele frumoase, hainele cele de mult preţ, salbele, inelele cele de aur, mărgelele şi altele cu care se amăgesc ochii şi minţile celor tineri şi a ieşit seara din cetate, ducîndu-se la muntele cel pustiu în care locuia cuviosul, fiind vînt cu furtună şi ploaie mare în noaptea aceea.

Cînd s-a apropiat femeia de chilia lui Martinian, a început cu glas umilit şi cu suspinuri a se ruga de dînsul, zicînd: „Miluieşte-mă, robul lui Dumnezeu, şi nu mă lăsa pe mine, ticăloasa, spre mîncarea fiarelor, că am rătăcit pe drum şi am căzut în pustia aceasta şi nu ştiu unde voi merge. Nu mă trece cu vederea, că sînt într-atîta primejdie şi nu te îngreţoşa de mine păcătoasa, că şi eu sînt a lui Dumnezeu zidire. Mă rog sfinţiei tale nu mă lepăda pe mine, rătăcita, cinstite şi sfinte părinte!”.

Acestea şi mai multe grăind ea cu plîngere şi cu suspinuri, Martinian a deschis fereastra şi, privind, a văzut-o într-o îmbrăcăminte ruptă şi udată de ploaie, apoi clătindu-se cu mintea, a zis în sine: „Vai mie, ticălosul păcătos, iată cum îmi stă de faţă ispita, ca ori de porunca lui Dumnezeu să ascult, Care zice să fim milostivi, sau din monahiceasca mea făgăduinţă să cad. Pentru că de nu voi primi în chilie pe femeia ce este în primejdie, fiarele o vor mînca, sau de răceală mare de va muri, voi îngreuna sufletul meu şi voi fi ca un ucigaş. Iar de o voi primi pe ea, mă tem să nu fiu ispitit, şi atunci îmi voi îngreuna sufletul şi trupul şi mă voi arăta necurat înaintea Domnului meu. Deci nu ştiu ce să fac”. Şi, întinzîndu-şi mîinile spre cer, a zis: „Spre Tine, Doamne, am nădăjduit, să nu mă ruşinezi în veac nici să-şi rîdă de mine vrăjmaşii mei; nu mă lăsa să fiu ispitit şi stăpînit de înşelătorul şi vicleanul diavol, ci, precum voieşti, păzeşte-mă în ceasul acesta, cu mîna Ta cea tare, acoperă-mă de asupririle vrăjmaşului, că binecuvîntat eşti în veci”.

Astfel, rugîndu-se, a deschis uşa şi a primit-o înăuntru, apoi, aprinzînd foc, a poruncit să se învelească şi, aducînd ceva, i-a dat ei să mănînce, pentru că erau doi finici afară de chilia lui, şi a zis către dînsa: „Femeie, mănîncă şi te încălzeşte aici, iar mîine dimineaţă să te duci în pace”. Apoi, lăsînd-o în cea mai dinafară chilie, el a intrat în cea dinăuntru şi a închis uşa. Apoi cîntînd psalmi în ceasul al treilea din noapte şi rugîndu-se, s-a culcat pe pămînt după obicei. În acea noapte l-a tulburat satana foarte mult cu pofta trupească. Iar femeia, sculîndu-se la miezul nopţii, a scos toate podoabele sale din traistă şi s-a împodobit spre înşelarea sfîntului, iar cele rupte le-a pus în traistă şi aştepta pînă ce va ieşi la dînsa Martinian.

Făcîndu-se ziuă, a ieşit sfîntul din chilia sa cea mai dinăuntru, vrînd să libereze pe femeie ca să se ducă la locul său. Dar, văzînd-o împodobită, nu a cunoscut-o spăimîntîndu-se, tăcea. După aceea, a zis către dînsa: „Cine eşti tu şi de unde ai venit, şi ce este acest chip diavolesc ce văd la tine?” Iar ea, răspunzînd, i-a zis lui: „Eu sînt, stăpîne al meu”. Zis-a ei sfîntul: „Pentru care pricină ţi-ai schimbat îmbrăcămintea? Cu cea de aseară păreai mai săracă, acum eşti luxoasă”.

Femeia i-a zis: „Eu, stăpîne al meu, sînt din Cezareea Palestinei şi auzind de tinereţile tale, de frumuseţea ta trupească şi de buna podoabă a feţei tale, iar inima mea fiind foarte aprinsă de dorinţa ta, am venit să te văd şi să mă satur de frumuseţea ta, căci nu în deşert am suferit atîta cale, ci într-adins am venit pentru tine. Ce este atîta înfrînare şi pentru ce trupurile voastre le obosiţi cu postul cel mare? În ce cărţi scrie să nu mănînci, nici să bei şi să nu ai femeie după lege? Chiar Apostolul Pavel a zis: „Cinstită este nunta şi patul neîntinat„. Care din prooroci nu s-a însoţit cu femeie şi nu s-a arătat moştenitor Împărăţiei cerului? Enoh cel mare şi minunat, oare nu fiind însurat s-a ridicat spre cer şi n-a văzut moartea pînă astăzi? Asemenea şi minunatul Avraam, oare n-a avut trei femei şi s-a numit prieten al lui Dumnezeu şi s-a învrednicit a primi pe Dumnezeu în trei feţe în cortul său? Isaac, oare n-a avut femeie şi s-a făcut chip al lui Hristos? Iacov oare n-a avut două femei şi a putut cu îngerul a se lupta, iar pe Dumnezeu L-a văzut faţă către faţă? Moise cel mare, capul proorocilor şi slujitorul lui Dumnezeu, oare n-a avut femeie şi a vorbit cu Dumnezeu? Apoi neamul evreiesc l-a eliberat din mînia cea amară a Egiptului şi s-a învrednicit Împărăţiei cerului? Asemenea David, ceilalţi prooroci şi sfinţii bărbaţi, însoţindu-se cu legiuita însurare şi născînd fii, s-au sălăşluit în cereasca împărăţie”.

Astfel grăind şi slăbind fericitul, l-a luat de mîini şi a început a-l trage spre prăpastia pierzării, tulburîndu-i gîndul cel bun. Iar Martinian i-a răspuns: „Dacă te voi lua de femeie, unde te voi duce şi cu ce te voi hrăni, neavînd nimic? Căci eu, precum vezi, necîştigînd nimic, viaţa mea este lipsită şi astfel am petrecut toate zilele vieţii mele pînă acum”. Femeia răspunse: „Domnul meu, să te învoieşti să fii cu mine şi să mă îndulcesc de tinereţile tale; iar despre cele de trebuinţă pentru viaţa noastră nu te îngriji, că am eu casă şi averi, aur şi argint, slugi şi slujnice şi peste toate te voi face stăpîn”.

Grăind acestea femeia, sau mai bine zis diavolul, care de la început este ucigaş de oameni, vorbind prin buzele ei şi amăgind pe Sfîntul Martinian, el a început a se aprinde de pofta trupească şi a se învoi cu dînsa. Apoi începu a vorbi despre păcat, cum să-l săvîrşească. Deci a zis către dînsa: „Femeie, aşteaptă puţin, căci unii au obicei a veni la mine pentru binecuvîntare! Mă duc să mă uit în cale, ca nu cumva să vină cineva şi să ne vadă făcînd fapta aceasta, căci dacă nu putem să tăinuim înaintea lui Dumnezeu păcatul nostru, apoi cel puţin de oameni să-l tăinuim, ca să nu fim de vorbă şi de ocară”. Zicînd acestea, a ieşit din chilie şi, stînd pe o piatră înaltă ce era acolo, privea spre cale cu dinadinsul.

Dar iubitorul de oameni, Dumnezeu, Cel ce nu voieşte pierzarea nimănui, n-a trecut cu vederea ostenelile lui făcute din tinereţe şi nu i-a defăimat rugăciunile, ci i-a ajutat şi i-a schimbat inima de la gîndul cel rău spre cel bun; deci, pogorîndu-se el de pe piatră, a găsit nişte vreascuri uscate pe care, luîndu-le, le-a dus în chilie, le-a pus în mijloc şi le-a dat foc şi, făcîndu-se flacără mare, şi-a scos încălţămintea şi sărind a stat în mijlocul focului, apoi a început a-şi arde trupul; deci arzîndu-se foarte şi durîndu-l picioarele, a ieşit din foc şi, ca şi cum certîndu-se pe sine, zicea: „Ce, Martiniane, îţi place să te arzi în focul acesta vremelnic şi în această cumplită muncire? Dacă vei putea să-l suferi, apoi apropie-te şi de femeia aceasta, pentru că ea, şi printr-însa diavolul, îţi mijloceşte focul cel veşnic. Dar nu este ea vinovată, ci vechiul vrăjmaş, care a îndemnat-o asupra ta, vrînd să se împotrivească voinţei tale celei bune. Gîndeşte-te la munca aceea, sărace Martiniane, şi să ai în minte focul cel veşnic, pentru că acest foc vremelnic, se stinge cu apă şi cînd arde, lumina este într-însul, iar focul cel veşnic nu are strălucire şi toate rîurile şi mările ce sînt sub cer nu-l vor putea stinge. De poţi răbda focul cel nestins, apropie-te de femeie şi săvîrşeşte păcatul”.

Acestea le grăia către sine, aducîndu-şi aminte de veşnica muncă. Apoi, slăbindu-l puţin durerile, a sărit iarăşi în foc şi stînd în mijloc se ardea foarte, pînă ce nu-i mai era cu putinţă să rabde mai mult. Ieşind din foc, a căzut la pămînt şi suspinînd din toată inima, a zis cu lacrimi către Dumnezeu: „Doamne, Dumnezeul meu, fii milostiv mie păcătosului, iartă robia minţii mele şi învoirea către păcat. Tu, Care cerci inimile şi rărunchii, ştii inima mea că Te-am iubit din tinereţile mele şi pentru Tine mi-am dat trupul în focul acesta. Iartă-mă, Stăpînul meu, Doamne, Tu, fiind bun şi milostiv, eşti binecuvîntat în veci”. Acestea le grăia, zăcînd la pămînt, pentru că nu putea să stea de cumplita ardere a focului. Apoi a început a cînta: „Cît este de bun Dumnezeul lui Israil celor drepţi la inimă, iar mie puţin de nu mi-au alunecat picioarele, puţin de nu s-au rătăcit paşii mei”.

Femeia, văzînd ceea ce făcea şi privind la fericitul cum îşi dădea trupul focului pentru mîntuirea sa, a venit şi ea întru cunoştinţa răutăţii sale şi, ca din somn, s-a deşteptat. Deci, dezbrăcînd hainele cele scumpe şi toate podoabele sale, le-a aruncat în foc şi luînd pe dînsa zdrenţele, a căzut la picioarele Sfîntului Martinian şi a început a grăi cu lacrimi: „Iartă-mă, robul lui Dumnezeu, pe mine păcătoasa şi ticăloasa, pentru că tu ştii stăpîne că multe sînt meşteşugurile şi amăgirile diavolului. Acela m-a amăgit şi m-a îndemnat să vin asupra ta. Deci, roagă-te pentru mine, cuvioase, ca prin rugăciunile tale să se mîntuiască sufletul meu cel păcătos şi aceasta s-o ştii cu încredinţare, o! părinte, că de acum nu mă voi mai întoarce în cetatea mea, nici voi mai intra în casa mea, nici voi mai vedea pe cineva din neamul meu, nici la lucrurile mele cele rele nu mă voi mai întoarce; ci mă voi mîntui. Încă să mai ştii şi aceasta, stăpîne, că în ce chip m-a îndemnat diavolul a lupta asupra ta, aşa şi eu păcătoasa mă voi înarma asupra lui, cu numele Domnului Iisus Hristos şi-l voi ruşina. Pentru că înşelătorul, ridicîndu-mă asupra ta, m-a răsculat asupra lui însuşi şi, voind ca prin mine să te biruiască, va fi biruit el de către mine, cu ajutorul Stăpînului nostru, Care şi pe desfrînate le primeşte la pocăinţă”.

Acestea grăind, vărsa neîncetat lacrimi din ochi. Iar fericitul i-a răspuns: „Domnul şi Dumnezeul meu să te ierte de păcate, o! femeie. Mergi în pace şi, precum ai zis, nevoieşte-te pentru mîntuirea ta, osteneşte-te asupra patimilor, prin pocăinţă, ca astfel să poţi ruşina pe cel viclean”. Iar ea a grăit lui: „Mă rog ţie să mă povăţuieşti la mîntuire. Spune-mi unde să mă duc ca să mă pocăiesc?” El i-a răspuns: „Mergi la Betleem şi caută pe o sfîntă fecioară, anume Paulina, care a zidit acolo o sfîntă biserică şi, mergînd la dînsa, să-i spui toate cele ce ţi s-au întîmplat şi la dînsa poţi să te mîntuieşti!”. Femeia s-a sculat, s-a închinat şi a zis lui: „Roagă-te, părinte, pentru mine, păcătoasa!”.

Sfîntul s-a sculat de la pămînt cu multă durere trupească, i-a dat puţine finice pe cale, a scos-o din chilie, i-a arătat calea care duce spre Ierusalim şi i-a zis: „Mergi cu pace, femeie, şi mîntuieşte-ţi sufletul, nevoindu-te prin pocăinţă, şi vezi să nu te mai întorci înapoi, pentru că nimeni, punînd mîna pe plug şi căutînd înapoi, nu este îndreptat în împărăţia lui Dumnezeu. Singură, deci, să iei aminte ca să nu fi batjocorită iarăşi de vrăjmaşul, ci neslăbindu-te, să petreci întru pocăinţă, pentru că Dumnezeu primeşte pe cei ce se pocăiesc”. Ea, auzind acestea, mai mult şi-a lungit plîngerea, zicînd: „Nădăjduiesc şi eu spre Acela, spre Care au nădăjduit neamurile şi nu s-au ruşinat. Nădăjduiesc că de acum diavolul nu va mai avea parte de mine”. Fericitul Martinian, însemnînd-o cu semnul crucii, i-a zis: „Domnul Dumnezeul meu să-ţi păzească sufletul şi să te ferească pînă la sfîrşit”. Astfel femeia, închinîndu-se robului lui Dumnezeu, s-a dus, iar sfîntul, întorcîndu-se în chilia sa, a căzut la pămînt, suspinînd şi rugîndu-se.

Ea mergea plîngînd şi rugîndu-se lui Dumnezeu, ca s-o povăţuiască la mîntuire. Mergînd o zi, a sosit noaptea şi neputînd să treacă lăţimea pustiei şi lungimea căii, a rămas la un loc unde a înserat. Dimineaţa, sculîndu-se, iarăşi mergea tînguindu-se şi rugîndu-se şi a ajuns la Betleem seara, foarte tîrziu, unde a intrat în mănăstirea fecioarei Paulina, căreia, închinîndu-se, i-a spus cu de-amănuntul toate cele ce făcuse. Paulina, auzind acestea, a preamărit pe iubitorul de oameni Dumnezeu şi a primit-o tînguindu-se. Apoi în toate zilele o învăţa pe ea, povăţuind-o la mîntuire. Iar ea atît de mult se nevoia în postire, încît de multe ori fericita Paulina îi spunea: „Cruţă-ţi trupul tău, fiică, ca să nu slăbească, ci să ai nevoinţă pînă la sfîrşit”. Dar ea mai mult petrecea întru pustniceştile osteneli. La sfîrşitul zilelor sale, fericita Zoe – că astfel era numele ei – a cerut de la Dumnezeu acest dar, ca să o adevereze dacă este primită pocăinţa ei. Iar iubitorul de oameni Dumnezeu, spre încredinţarea milei sale, i-a dat darul tămăduirii.

[…]

Cititi va rog mai multe la:

Obligatoriu de citit: GREU II ESTE BARBATULUI SA REZISTE ISPITEI DESFRANARII. Viata Cuviosului Martinian Patimitorul (13 februarie)

 

Iata un alt execmplu, din Viata Cuviosului Parintelui nostru Iacob Pustnicul:

[…]

Unui bărbat ca acesta, care se învrednicise de atîta dar dumnezeiesc, i s-a întîmplat o cădere preacumplită. Şi această ispită grea i-a fost fiindcă se înălţa cu gîndul, socotind a sa sfinţenie şi viaţă plăcută lui Dumnezeu, biruindu-se de duhul mîndriei. Iar începutul căderii lui a fost într-acest fel:

Diavolul, vrăjmaşul cel din început al oamenilor, care urăşte pe cei ce au viaţă plăcută lui Dumnezeu şi neîncetat le sapă groapă, a intrat într-o fecioară, care era fiica unui om bogat; şi, muncind-o pe ea, chema cu gura ei numele lui Iacob şi zicea: „Nu voi ieşi, dacă nu mă veţi duce la Iacob, pustnicul”.

Iar părinţii luînd-o pe ea, înconjurară mănăstirile şi pustiile, căutînd mult pe acel sfînt părinte Iacob. Abia putînd a-l afla, au căzut la picioarele lui, strigînd: „Miluieşte pe fiica noastră, că rău pătimeşte de duhul cel necurat! Şi iată sînt acum douăzeci de zile, de cînd nici hrană, nici băutură n-a luat ci, strigînd, singură pe dînsa se sfîşie şi cheamă numele tău”.

Iar el, stînd la rugăciune, atît de mult se ruga pentru dînsa lui Dumnezeu, încît şi locul acela pe care stătea s-a cutremurat. Iar după sfîrşitul rugăciunii, a suflat spre ea, zicînd necuratului duh: „În numele Domnului nostru Iisus Hristos, ieşi din fecioara aceasta!” Şi îndată diavolul, fiind ars ca de un foc, a fugit dintr-însa, iar fecioara, căzînd la pămînt, a rămas mult timp fără glas.

Sfîntul Iacob, rugîndu-se lui Dumnezeu, a luat-o de mînă şi, ridicînd-o de la pămînt, a dat-o părinţilor ei; iar ei, văzînd o astfel de minune, au preamărit pe Dumnezeu. Şi, temîndu-se să nu se întoarcă iarăşi într-însa duhul necurat, l-au rugat pe sfîntul ca să mai şadă la dînsul fiica lor pînă a treia zi, pînă ce desăvîrşit se va însănătoşi. Şi a rămas fecioara la bătrîn, iar părinţii ei s-au dus.

Însă se cuvine – precum şi la început am zis, spre folosul multora şi spre paza cu dinadinsul a celor ce călătoresc spre cereasca viaţă -, ca, povestind viaţa oamenilor celor desăvîrşiţi, să spunem nu numai faptele cele bune ale lor, ci şi ispitele ce li s-au făcut de la vrăjmaşul cel întru tot rău, prin care, oarecînd împiedicîndu-se, au căzut un timp şi iarăşi s-au sculat.

Deci, precum faptele bune cele mari şi adevărate ale acestui minunat bătrîn le-am spus, aşa şi furtuna ce se sculase asupra lui şi acea cumplită cădere o vom mărturisi. Apoi vom spune şi minunile cele mari ale cuviosului. Dar pe cît de frumoasă viaţă avea înainte fericitul Iacob, pe atît de mare a fost căderea lui; şi pe cît de greu a căzut, cu atît mai bine, sculîndu-se după cădere, s-a îndreptat. Deci să auzim ce i s-a întîmplat.

Rămînînd la dînsul acea fecioară, diavolul, văzîndu-l singur într-un loc ca acela pustiu şi găsind timp bun pentru meşteşugul său, a ridicat asupra lui război de necurate gînduri şi poftă trupească. Şi atît de mult s-a aprins cu pofta, el, care mai înainte nu s-a biruit prin înşelarea desfrînatei ce era îndemnată de samarineni asupra lui, precum mai înainte am zis, încît şi-a ars mîna în foc, ca întreaga înţelepciune şi curăţenie să-şi păzească. Deci, el care a făcut minuni şi a izgonit diavolii, acela, aprinzîndu-se cumplit de poftă desfrînată, a uitat frica lui Dumnezeu şi pustniceştile sale osteneli de mulţi ani, cum şi darul vindecării ce primise de la Dumnezeu. Şi, cu toate că era la adînci bătrîneţi, însă, biruindu-se de diavol, a căzut şi a siluit-o pe fecioară, răpindu-i fecioria ei, cum şi pe a sa, şi astfel şi-a prihănit şi trupul şi sufletul.

Apoi şi-a pierdut toate cele mai dinainte ale sale osteneli pustniceşti. Şi nu i-a fost de ajuns a face acel păcat, ci încă a făcut şi mai rău. Că precum cineva, alunecînd din deal, se prăvăleşte la vale şi, din piatră în piatră alunecînd, se sfărîmă, astfel i s-a întîmplat şi lui. Într-un păcat mare alunecînd, a căzut şi într-altul mai mare şi mai cumplit, adăugînd fărădelege peste fărădelege. Pentru că punîndu-i vrăjmaşul un gînd fricos, cugeta în sine, zicînd: „Poate fata va spune părinţilor săi că am siluit-o, şi-mi va fi ruşine şi ocară, apoi voi fi pentru ea în primejdie mare”.

Deci sculîndu-se – fiind îndemnat de diavol -, a omorît pe acea fată nevinovată, socotind că astfel îşi va ascunde de oameni întîiul său păcat şi va scăpa de ruşine. Dar n-a rămas numai pînă aici, ci şi mai mult s-a întins spre păcat; căci trupul fetei, pe care l-a întinat cu a sa necurăţie şi cu mîna sa fără milostivire l-a ucis, nu l-a dat obişnuitei îngropări în pămînt, ci, luîndu-l, l-a aruncat în răpejunea pîrîului, fără de nici o milă. Un astfel de rod are mîndria; căci dacă monahul acela nu s-ar fi socotit a fi sfînt şi mare, n-ar fi căzut aşa de cumplit şi nici nu i-ar fi batjocorit bătrîneţile lui vrăjmaşul, care era batjocorit şi călcat de el, altă dată, pe cînd era tînăr.

[…]

Cititi va rog mai multe la:

CADEREA PREACUMPLITA a Cuviosului Iacob Pustnicul: A scos dracul din fecioara, apoi a violat-o, dupa care a omorat-o si a aruncat-o in rau. CE A URMAT?

 

37 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. marian said, on august 5, 2023 at 6:49 pm

    https://www.stirilekanald.ro/video-tinerii-prefera-sa-trimita-mesaje-in-detrimentul-apelurilor-20337964

    Concluzia nu e inbucuratoare. O fi vorba de teama? Nivel de inteligenta emotionala scazut?

    Apreciază

  2. Oarecare said, on august 5, 2023 at 11:15 pm

    Cu excepția celor lipsiți de testosteron din motive medicale, niciun bărbat nu trebuie să se creadă rezistent peste măsură la ispita curviei, fiindcă este mândrie, deci o mare capcană.
    Cu voia lui Dumnezeu, unii bărbați, deși nu sunt eunuci, au o atracție sexuală foarte slabă sau chiar inexistentă. Se numește asexualitate și există din motive neurologice, fiind întâlnită mai ales în cazul prezenței unei tulburări de spectru autist. Aceștia (mai ales dacă sunt autiști) nu-i pot înțelege pe ceilalți, riscând a cădea în cumplita ispită de a-i crede nebuni și de a crede că relațiile intime au fost inventate de societate și că sunt practicate intenționat pentru distrugere, dar mai ales pentru vărsare de sânge prin avort.

    Apreciază

  3. Un roman said, on august 5, 2023 at 11:23 pm

    16 Iar femeii i-a zis: „Îti voi spori, înmultindu-le, durerile si geamatul; în dureri vei naste copii; atrasa vei fi catre barbatul tau si el te va stapâni”. 17 Iar lui Adam i-a zis: „Pentru ca ai ascultat de vorba femeii tale si ai mâncat din pomul din care ti-am poruncit: Sa nu manânci!, blestemat va fi pamântul din pricina ta. În dureri te vei hrani din el în toate zilele vietii tale! 18 Spini si palamida îti va rodi, si tu cu iarba câmpului te vei hrani. 19 Întru sudoarea fetei tale îti vei mânca pâinea, pâna te vei întoarce în pamântul din care esti luat; caci pamânt esti si în pamânt te vei întoarce!” (Facerea, cap.3)… Despre ce „bazalt/ granit” vorbim? Atractia este in firea lucrurilor Curentul progresist (arhitectul) foloseste biata femeie (respect pentru ele), apoi o abandoneaza… Expunerea ei este doar un efect. Cauza este tot barbatul, care a stapanit-o (tatal pe fiica, sotul pe sotie – in momente concrete ale vietii) si a ispitit-o… Vorbim de barbati adevarati & femei adevarate. Nu despre „bazalt/ granit” & desfranate vizual…. Doar o parere… 🙂

    Apreciază

    • Luc said, on august 6, 2023 at 3:57 pm

      În măsura în care rugaciunea sinceră și trezvia minții există, se împlinește profeția.
      Dar foarte posibil că un bazalt-granit nu se atinge de plăcerea de a își etala darul(virtutea) de a fi nepătimitor într-ale curviei, laudandu-se pe internet sau intre prieteni, ci se ferește și când e vorba de slavă deșartă și când ochii întâlnesc pofla. Nu face asta pentru că nu ar rezista, ci pentru că în smerenia cugetului său se vede slab și neputincios raportat la virtutea pe care i-a daruit-o Dumnezeu. …
      Doamne ridica-ne și ne miluieste cu Darul Tău!

      Apreciază

  4. Nicusor said, on august 6, 2023 at 5:32 am

    Marr este lumea noastra, dar mai mare este lumea celor nevazuti de noi, daca nu am avea aceasta „cochilie” care este trupul nostru si am vedea cu ochii duhovnicesti ce ne inconjoara…poate am fi mai cu bagare de seama. Oricum, un lucru este sigur: razboiul care se da azi e mult mai greu pentru crestin decat razboiul dat in urma, caci azi pe langa porblemele de zi cu zi si poate boli suntem raboiti prin toata tehnologia care lipsea in trecut. Bine era fara telefon destept, laptop, internet, oamenii erau mai asezati si linistiti. Eu consider ca beneficiile tehnologiei de azi sunt net inferioare daunelor produse si sminteala e pistol cu apa mai ales fiind lucrati nu doar prin gand cat mai ales prin imagini disponibile la un click sau deget departate.

    Asa ca ma mir sa fie azi barbati tari in credinta si biruitori de ispita, fie ea de orice fel…dar bine este a citi o carte si mai bine este a citi din Pateric ori alte carti asemenea cu luare de aminte asezati si cu gand linistit. Doamne ajuta!

    Apreciază

    • saccsiv said, on august 6, 2023 at 11:58 am

      Credeti ca aceste doua profetii din Pateric au inceput deja sa se implineasca?

      Credeti ca aceste doua profetii din Pateric au inceput deja sa se implineasca?

      Apreciază

      • Nicusor said, on august 6, 2023 at 1:13 pm

        Eu cred ca traim acele vremuri, ne baga pe gat vaxxcinul, ca cine nu se va cina in 2020-2022, era considerat lepros, la mine la serviciu lumea se ferea de mine si de cativa putini care au rezistat, nu dadeau mana cu noi, ne evitau, etc. Apoi dupa ce s-a ridicat cortina si au inceput sa aiba diferite probleme, gen cancer aparut din senin, probleme cu inima, etc au inceput sa se dea pe brazda…..

        Problema, lg tq+-/* si ce o mai urma: astia is nebuni la cap. Cand imi demonstreaza unu/una ca doi barbati sau 2 femei fara ajutor din afara, fac un copil pe cale naturala, incep sa imi schimb parerea, pana atunci, aste e nebunie.

        Vulgaritatea tinerilor, comportamentul lor, etc curvia si preacurvia de azi….

        Toate astea ma duc cu gandul ca daca incerci sa fii normal esti considerat anormal, de catre turma, turma pentru ca nu gandeste si e manata usor de catre manipulatori, deci raspundul este DA

        Apreciază

  5. Ciprian said, on august 6, 2023 at 9:59 am

    Cine nu poate răbda sa se căsătorească sa nu ardă. Problema e unde găsești femeie sa respecte jurămintele căsătoriei mai ales cel al ascultării. Cam toate au căzut din cauza părinților care le dau la facultate sa devină curve în loc sa le căsătorească de la 18-24 de ani.

    Apreciază

    • P.M. said, on august 6, 2023 at 12:13 pm

      Poți detalia?ar fi bune și niște argumente;dacă dumneata consideri că educația, știință de carte înseamnă curvie, cred că ești un postac.

      Apreciază

      • Ciprian said, on august 6, 2023 at 5:58 pm

        De detaliat în primul rand facultatea cu mici excepții ca medicina nu prea ajuta pe nimeni în viata deci e cam o pierdere de vreme. În al doilea rand fereastra de timp în care femeile pot face copii fără probleme e destul de strâmtă 16-35. Femeile se maturizează sexual mult mai repede. În al treilea rand pt un tip random în acel segment de vârstă sa Aibă multe relații e f greu, pt o fata e f ușor. Deșii dorința exista la ambii, e mult mai ușor de realizat la femei. Nu vb ca metodele de învățat sunt diferite. În cazul bărbaților e vb de înțelegere iar în cazul femeilor memorizare pe termen scurt. Problema cu liceul e ca sunt foarte mulți factori care fac curvia mai grea : timpul limitat, banii, faptul ca tehnic e minora și poți ajunge la corupere sa. Alta chestie atacurile la persoana nu merg la mine. Nu e vb de relațiile mele e vb de realitate. Când ai zeci poate sute de parteneri cum te poți numi? Majoritatea bărbaților nu pot avea pt ca costa timp și bani. Cât despre fete cuminți da există excepții la orice regula. Dar cu o floare nu se face primăvara.

        Apreciază

      • voicusoft said, on august 20, 2023 at 10:22 am

        Mai @Ciprian,

        Pattern-ul opiniilor tale imi pare cunoscut.

        Problema curvasaraiului in facultate e un fenomen american, multi se plang de chestia asta acolo, desi nu prea exista vreun studiu sau statistica ce sa confirme exact povestea cu „the …. carrousel”, adica faptul ca femeile merg in facultate si curvesc cu zeci de barbati si apoi cand ajung la 30 de ani „they hit the wall” si isi cauta un fraier ( „mascul beta” ) care sa le intretina si care sa le creasca copii care, de fapt, sunt ai altuia dar fraierul nu stie. Am impresia ca tu te-ai bagat prin manosfera si iei lumina de la redpilleri sau de la inceli.

        In facultate la noi exista aproape ACELEASI constrangeri care exista si in liceu cand e vorba de curvie. Majoritatea traiesc ori cu parintii, ori la camine, ori in chirie cu mai multi in apartament, ceea ce constituie un blocaj major. Majoritatea covarsitoare a studentilor nu isi permit o chirie in Bucuresti sau Cluj-Napoca din cauza preturilor exorbitante, asa ca ori stau la camin, ori stau la parinti (clujenii) ori impart apartamentul cu mai multi. Am fost student, locuiesc intr-un centru universitar si vorbesc in cunostinta de cauza.

        Legat de minore, codul penal e construit aiurea, cand cei doi care fac sex sunt minori, ambii sunt considerati victime si nu sunt probleme penale. Doar daca unul e major si celalat minor apare problema.

        Din nou, ignori realitatea biologica: impulsurile sexuale nu sunt aceleasi la femei ca la barbati. Tu pui semnul egal intre barbat si femeie ca feministele: femeia nu simte nevoia sa curveasca la fel cum simte barbatul. De facut sex inaintea casatoriei, toata lumea o face, indiferent ca are sau nu facultate,viata sexuala incepea in liceu pe vremea mea, acum incepe la scoala generala. Problema e altundeva.

        Fenomenul la care te referi tu nu se prea intampla in Romania, cel putin nu in Cluj. Majoritatea fetelor pe care le-am cunoscut in facultate erau ori singure ori erau intr-o relatie pe termen lung. Orgiile si destrabalarile sunt extrem de rare, limitate la beizadele si cei de bani gata. Si nici nu e sigur ca in SUA asta e un fenomen generalizat, cei care promoveaza ideile astea se bazeaza pe studii cu grave erori metodologice sau pe zvonuri si preconceptii locale sau izvorate din filme de la Hollywood.

        Apreciază

    • P.M. said, on august 6, 2023 at 12:23 pm

      A, și încă ceva;dacă ar fi așa cum susții dumneata (că facultatea transformă femeile în curve), pot spune că și liceul este în aceeași situație;deoarece o fată/femeie poate procrea încă din școala generală, ar însemna că ele trebuiesc căsătorite încă de atunci fiindcă, înscrierea lor la liceu ar însemna că vor deveni curve fiindcă nu se căsătoresc.

      Te ai gândit mult până să postezi un asemenea comentariu la adresa tinerelor femei din România?

      P.s.
      Este că ai avut relații eșuate cu femei iar acum îți verși frustrarea la adresa lor?

      Apreciază

      • P.M. said, on august 6, 2023 at 5:38 pm

        Deoarece răspunsurile dumitale se lasă așteptate, revin tot eu cu câteva întrebări:
        De unde ai tras concluzia că există o corelație între curvie și femeile cu facultate?există vreun studiu, ai făcut dumneata o statistică pe tema asta?

        Cred că mai degrabă este invers:cele mai multe curve sunt femeile fără prea multe studii;aruncă ți un ochi pe la emisiunile TV unde apar tot felul de dubioase;ți se par că ar avea prea multă carte?

        Apreciază

    • C said, on august 6, 2023 at 1:08 pm

      măi, Cipri, vorbești și tu ca să nu taci …
      și femei și bărbați sunt de toate felurile , sunt și fete/ femei cuminți și ascultătoare, dar dacă n-am dat noi peste ele, înseamnă că nu le-am meritat .

      Apreciază

  6. P.M. said, on august 6, 2023 at 8:33 pm

    @@@Ciprian, nimic mai fals:facultatea chiar ajută, cel puțin la patroni;sunt unele locuri de muncă–chiar multe pot spune, în care nu numai că nu ai o șansă de reușită, dar nici măcar nu se iau în seamă cei care nu au studii superioare;revin cu contraargumente la ,,argumentele”dumitale pe măsură ce procesez ce ai scris;nu de altceva, dar, fără atac la persoană, scrisul dumitale, ceea e vrei să transmiți prin el, pentru mine este cam greu de descifrat;trebuie să citesc și să analizez mai mult.

    Apreciază

    • Ciprian said, on august 7, 2023 at 11:54 am

      Facultatea nu îți dă cunoștințe necesare pt piața muncii. Unii patroni, mai ales la stat, cer ca vor imbecili sa ii controleze dar poți face cursuri de specializare 1-2 ani și ești de 1000 de ori mai castigat

      Apreciază

    • Ciprian said, on august 7, 2023 at 12:10 pm

      Exista multe studii care arata ca majoritatea femeilor cu facultate le e greu sa se căsătorească și fac max 1 copil fata de minimul de 3 necesar pt o populație stabila. Și motivele sunt pe doua părți. Pe prima sunt pretențiile femeilor. O femeie vrea un bărbat mai bun decât se percepe pe ea însăși (nu neapărat decât este pt ca fac nu înseamnă inteligenta și sa ai o slujba nu înseamnă că ești capabil Sa o faci) și sa aibă majoritatea sau toate lucrurile care au atras-o la cei cu care a făcut sex anterior. Asta pt o relație serioasă. Pe de alta parte un bărbat vrea o femeie sub 35 preferabil sub 25 sănătoasă și cu un număr mic de parteneri anteriori. Deci dacă termini fac la 25-26 mai stai un pic sa ai și un servici deja e gata.

      Apreciază

      • voicusoft said, on august 20, 2023 at 10:36 am

        @Ciprian,

        Femeile fara facultate fac, in general, copii din flori. Cam asta e singura diferenta.
        Iar femeile, fie vor barbati care sa nu fie someri, fricosi, frustrati si ce sa isi planga de mila toata ziua, fie vor barbati ce castiga mai bine ca ele (indiferent de facultate), fie vor barbati dominanti ce sa le puna la punct si sa le tina sub bocanc (cele cu daddy issues). Pretentiile femeilor au deseori cauze biologice, dar nu sunt atat de mari precum se propaga. Principalele turn off-uri la orice femeie sunt: plansul de mila, timiditatea, frica/insecuritatile (mai ales frica de a nu o pierde), lipsa de ambitie, imaturitatea emotionala, obezitatea, incapacitatea de a avea grija de tine insuti. Si ti-o zic din experienta personala, la frica/insecuritati am dat-o in bara de cele mai multe ori. O spune si parintele Arsenie Papacioc, daca esti fricos si cotcodacesti ca gaina femeia cauta altundeva unde se simte protejata. Foarte multe se plang de efeminarea barbatilor, faptul ca barbatii se fac pres in fata lor si asta stinge mult din atractie. Insecuritate e si cand te faci pres in fata femeii, dar si cand incerci sa o controlezi strict. Tot insecuritate e, si femeia simte instinctual insecuritatea ta si nu mai e atrasa de tine.

        Si, nu in ultimul rand, aproape nici o femeie (poate cu exceptia celor cu daddy issues) nu accepta nici o forma de misoginsm. Asta e o realitate a zilelor noastre ce nu o putem schimba. Multe femei nu sunt duse pe la biserica si inteleg superficial ideea de a asculta fata de barbat, ele inteleg prin asta a fi sclave barbatului, ca urmare e normal sa respinga ideea asta. Plus numarul mare de barbati betivi, alcoolici, violenti drogati sau posesivi patologic de care ele tot aud le face sa isi doreasca independenta. Femeia contemporana cand aude ca trebuie sa asculte de barbat, imediat in mintea ei, fie apare imaginea sotului betiv care o bate si o insala si la care ea trebuie sa stea in genunchi si sa accepte orice si sa rabde, fie apare imaginea barbatului-gaina fricos care e dependent de ea si se tine de ea ca un caine.

        Apreciază

  7. P.M. said, on august 6, 2023 at 8:41 pm

    Citez:
    ,,În al doilea rand fereastra de timp în care femeile pot face copii fără probleme e destul de strâmtă 16-35”

    Se pare că nu prea le ai cu aparatul reproductor al femeilor;nu mă privește pe mine din ce cauză nu ești informat (probabil din prea multă știință de carte), sper totuși că încă ești tânăr și dispus să acumulezi informații;cu alte cuvinte, să înveți.

    Femeia poate procrea până la menopauză; menopauza, ca și ciclul menstrual (adică momentul în care o fată devine femeie), survine când mai devreme, când mai târziu;de regulă în perioada 42-47 de ani.

    Apreciază

    • Christina said, on august 7, 2023 at 9:27 am

      @Ciprian
      1. Femeile pot face copii pana la menopauza, am intalnit copii cu grave probleme psihice si fizice concepuți fix in perioada pe care o crezi tu cea mai fertila si copii exact opuși concepuți dupa 40 de ani… in functie de starea sufleteasca si trupească a parintilor
      2. Am intalnit barbati care n au memorie nici pe termen scurt si nici pe termen lung, incapabili sa reproducă un text sau o formula dupa 10 minute de la explicare/ citire…. Ce sa mai spun de intelegere, daca prin aceasta explicatie simplista “intelegi” capacitatea bărbaților de analiza si sinteza…. Din fericire mai exista si conceptul de “a crea” care duce “intelegerea” la un alt nivel, pe care nu l ai menționat fiindca nu l cunosti.
      3. Educatia superioară, iti ofera accesul catre piata muncii la un nivel mai bun, indiferent daca esti barbat sau femeie, bani cu care sa ti poti creste in conditii decente copiii, pe care nu i nasti ca sa i creasca doar bărbatul. De exemplu, in educatie unde sunt majoritare femeile, nu poti avea acces fara facultate. Este absurd sa spui ca facultatea este inutila mai ales pentru femei care se fac curve si in plus nu le ajuta creierul ci doar memoria pe termen scurt.
      3. Parintii ar trebui sa si ajute fetele sa die capabile sa si aleaga un sot bun, care are respect fata de ele ( nu le vede ca si curve), cu care sa faca un parteneriat egal in cresterea copiilor si aducerea banilor in casa. Rolul parintilor nu este in a le mărita, in functie de varsta, ci de a le educa si a le ajuta ca sa aiba un drum in viata. Partenera ta ti au vandut o cumva parintii, ti au adus o acasa cand avea 18 ani si nu mai erai in postura sa faci sex cu o minora, au legat o de caloriferul din bucatarie, au ascuns cărțile din casa ca sa nu aiba acces la educatie?
      4. Se pare ca ai avut probleme grave cu femeile, fiindca n ai putut avea mai multe relatii, care necesita “timp si bani”, si de aceea cand le vezi cu altii, le numesti “curve”. Or fi destule, nu zic, dar cred ca ar trebui sa faci o facultate sa ai acces la piata muncii mai de calitate, ca sa ti permiți sa cumperi o floare si o cutie de bomboane unei femei, sa i platesti un bilet la un spectacol si sa vezi schimbare….

      Apreciază

      • Ciprian said, on august 7, 2023 at 12:19 pm

        1. Unele. Ca și cu meseriile masculine doar pt ca un procent mic pot face asta (în cazul meseriilor e sub 15% la nașteri cred ca e 5-10%) nu înseamnă că toate sau majoritatea pot.
        2. Din nou vb de cazul general despre potențial de inteligenta și despre biologia creierului ca rezultat al activității hormonale. Considerând ca bărbații sunt bombardați de multe ori cu estrogen prin lapte praf bere și maj alimentelor e clar ca apar și pb.
        3. Părinții au 0 autoritate asupra copiilor ca altfel vine statul și ii ia. Dc au putut sa zică ca să pui copilul sa dea de mâncare la animale e abuz ce se mai poate zice.
        4. Din nou atacuri la persoana din lipse de argumente. Ca să dau un ex în ziua de azi sa scoți o fata în oraș costa minim 300 RON. Când părinții îți dau 100 pe sapt pt drum și mâncare sa îmi zici cum le scoți în oraș ca licean sau student.

        Apreciază

    • Ciprian said, on august 7, 2023 at 11:52 am

      Teoretic dc nu ia pastilă contraceptiva și nu abuzează de trup cu serviciu bautură sau curvie poate face și la 60, au fost cazuri. Dar în realitate copii născuți din femeii peste 35 au risc mare de probleme de sănătate. De la un sistem imunitar deficitar la adhd la autism sa. Tu nu prea le știi. Mai ales pt ca multi medici sunt plătiți sa minta în aceste situații. Mai documentează-te!

      Apreciază

  8. P.M. said, on august 6, 2023 at 8:46 pm

    Citez:
    ,,Femeile se maturizează sexual mult mai repede”.
    Parțial ai dreptate;spun parțial deoarece, la vedere, așa pare;neavând statistici, neavând informații, neavând un catalog, un registru , nu pot afirma că așa este.

    Apreciază

  9. P.M. said, on august 6, 2023 at 9:03 pm

    Citez:
    ,,În al treilea rand pt un tip random în acel segment de vârstă sa Aibă multe relații e f greu, pt o fata e f ușor. Deșii dorința exista la ambii, e mult mai ușor de realizat la femei”

    Am mai citit subiecte în care apărea cuvântul random;având o reticență în cuvintele și expresiile englezești, nu am reținut la ce se referă;apreciez dacă mi explici dumneata.

    Pe ce te bazezi că o fată poate avea relații mai ușoare față de un băiat în segmentul de vârstă menționat?

    Dacă pentru dumneata relație înseamnă că femeile se prostituează și astfel au acces ușor la bărbați, la fel de ușor pot și bărbații avea ,,relații” cu femei;și ce crezi, la aceleași femei pe care tu le înfierezi.

    Apreciază

    • Ciprian said, on august 7, 2023 at 11:58 am

      Se bazează pe cerințe. Toată conversația trebuie întreținută de băiat, flori masa vin benzina cadouri toate costa bani pe care băiatul tre sa ii scoată. Pe urma mai e faza ca dc ca femeie ești între 18-25 fata pb de sănătate vizibile și ii propui unui tip sa faceți sex 90% vor zice da. Ca băiat nu e asa. Femeia hotărăște cu cine face sex și bărbatul cu cine are o relație serioasă.

      Apreciază

  10. P.M. said, on august 6, 2023 at 9:14 pm

    Citez:
    ,,Problema cu liceul e ca sunt foarte mulți factori care fac curvia mai grea : timpul limitat, banii, faptul ca tehnic e minora și poți ajunge la corupere sa”.

    Stai așa, aici m ai blocat total, să zic așa!

    Adică o tânără femeie care decide să se prostitueze poate fi coruptă fiindcă este minoră?!?nu înțeleg, chiar nu înțeleg!o tânără care decide că asta este meseria ei, poate fi coruptă de unul care se duce la ea să i plătească ,,meseria”?mă omule, tu vorbești serios?încep să cred că am avut dreptate când am afirmat că ești un postac…

    P.s.
    Dacă ajunge să practice această ,,meserie”lipsa banilor este doar la dumneata în minte.

    Apreciază

  11. P.M. said, on august 6, 2023 at 9:30 pm

    Citez:
    ,,Când ai zeci poate sute de parteneri cum te poți numi? Majoritatea bărbaților nu pot avea pt ca costa timp și bani. Cât despre fete cuminți da există excepții la orice regulă…”

    Te poți numi prestator de servicii;crede mă, prostituție există și la bărbați;probabil că dumneata nu ești actualizat cu vremurile;cum bărbații au nevoi, așa și femeile;și există piață de desfacere pentru ambele categorii.

    Concluzie:pune mâna, piciorul și capul, caută ți o femeie să te înțeleagă, poate așa ajungi să îți elimini frustrările la adresa femeilor române!

    Apreciază

    • Ciprian said, on august 7, 2023 at 12:00 pm

      Nu ma refer la prostituate. 90% din femei au numere de cel puțin 100 în vest și as zice ca 40-60% cel puțin în România. Și prostituția masculina are mult mai puțin membrii.

      Apreciază

      • voicusoft said, on august 20, 2023 at 1:17 pm

        Asta e chiar o proste, nici in vest nici in romania nu exista asemenea numere la majoritatea covarsitoare a femeilor. Media in SUA e de 15 pentru ambele sexe in unele studii, iar numarul partenerilor chiar a scazut la generatiile mai tinere. Chiar si cele mai mari vagaboande care le-am cunoscut nu au avut asemenea numere precum cele expuse de tine. Alte studii vorbesc de 4-8 parteneri/viata unei femei, incluzand si one night stands. Povestea cu orgiile din facultati e poveste de Hollywood, alea sunt cazuri exceptionale. E o insecuritate tipic masculina in SUA povestea cu the …. carrousel, mai bine zis e un mit al incelilor. Sursele tale de informare le cunosc si sunt extrem de toxice. Iar eu si @saccsiv ne cunoastem de ani buni, deci nu sunt nici postac si nici intrus. Am trecut si eu prin faza prin care ai trecut tu, doar ca am si depasit-o.

        Misoginismul nu poate fi raspunsul la feminism, sunt 2 coarne ale aceluiasi drac.

        Te sfatuiesc sa discuti cu duhovnicul problema asta sau sa iti cauti un duhovnic in caz ca nu ai. Tu ai dezvoltat o repulsie fata de femei, ceea ce izvoraste din frustrari (furstrarile vin din patima mandriei) si aia e de la satana. Nu confunda fricile, insecuritatile si frustrarile cu smerenia, sunt 2 lucruri total diferite!

        Apreciază

  12. C said, on august 7, 2023 at 2:45 pm

    măi Cipri, măi….io observ că tu trebe mai întâi să te pui mai la punct cu situația ta sufletească…tu ce vrei de fapt? să găsești o fată așa numa de a avea o iubită? sau una care se tine de Biserică, e credincioasă și până n-o iei de sotie( cununie) până atunci n-ai ce te atinge de ea.
    Nu-ți trebuie 300 lei că să scoți o fată în oraș, dacă ea e fată simplă…( Că oricum , cu alea care se iau după băieți cu mașini bengoase și bănuți nu faci căsnicie creștină)
    dacă tu cauti fată cuminte, vezi să fie din aceea care cunoaște pederost cărarea către Sf. Locașuri Ortodoxe 🙂 și care nu face „off-uri” când îi vorbești de cele bisericești , adică să aibă înțelepciune duhovnicească .
    Că așa numa sa ai iubită de invitat în oraș și să aluneci cu ea in pofta păcatului, nu-ți folosește!
    daca nu e cu binecuvântare pt a face echipă pt a va ajuta reciproc la mântuire …
    Caută și tu pe la Biserică , sau la vreun duhovnic ….mergi la un duhovnic și întreabă :” părinte, as vrea sa îmi găsesc o fată cuminte , .așa și așa …nu aveți sfinția voastră vreo ucenică ?….” 🙂

    Apreciază

    • Ciprian said, on august 7, 2023 at 6:27 pm

      Astea sunt sofisme peste atacuri la persoana. Nu trebuie sa vb măcar cu persoana? Sau poate nu ești familiar cu preturile la cea mai mica chestie. Și un amarat de suc e 20 RON. Nu punem la socoteala benzina un buchet de flori sau mai știu eu ce. Cât despre credincioasa cam lipsa. Am fost în multe pelerinaje și am văzut cât de credincioase sunt.

      Apreciat de 1 persoană

      • C said, on august 8, 2023 at 3:56 pm

        nu știu ce-i ăla ” sofism” !
        serios am zis….se poate găsi și așa….adică să-ți faca duhovnicul cunoștință cu o ucenică, despre care știe că și ea își caută un băiat serios și credincios …și prin binecuvântarea duhovnicului, de ce nu?…poate va înțelegeti in timp …
        poți s-o inviți mai întâi la un loc liniștit…un parc mare( grădină) cu copaci, umbră, la o plimbare , pe bancă să va cunoașteți….și nu costă nici 100 de lei 🙂
        Este Acatistul Sf. Efrem cu rugăciune pt cei care vor să-și găsească…citeste-l
        Doamne ajută….și iarta-mă dacă te-ai simțit jignit …n-am așa intenție ….

        Apreciază

      • Ciprian said, on august 9, 2023 at 7:09 am

        C visezi. Astea sunt vise. Fetele cauta băiat serios pe la 40 după ce s-au saturat și nu mai pot face nici copii nici nimic. Și pretențiile cresc cu fiecare an. Dc tu crezi ca merge asa cum zici ori ești vre-un Adonis ori ești dus cu capul.

        Apreciază

      • voicusoft said, on august 20, 2023 at 1:28 pm

        Locuiesc in Cluj-Napoca (cel mai scump oras din tara) si calatoresc des in Bucuresti (al doilea cel mai scump oras din tara). Am dat 14 lei pe o apa minerala la 0,7 in Centrul Vechi la Hanul lui Manuc, un suc nu e 20 RON, o bere la halba e 21 RON si vorbim de Centrul Vechi din Bucuresti care e cel mai scump loc din tara pe partea de horeca.

        Cat te poate costa benzina cativa kilometri? Buchete de flori gasesti si la tiganci pe langa Gara de Nord sau pe langa cimitire. Nu trebuie sa iei un buchet, poti sa iei un trandafir. Ideea e sa fii gentleman, sa nu fii un badaran zgarciob.

        Un bilet la cinema, doua sucuri si niste popcorn le poti incadra in 100 RON sau chiar sub, ca nu te pune nimeni sa mergi fix in Baneasa la Multiplex. Sunt cinematografe in centru sau de cartier unde e 10-15 lei un bilet de film, si asta la mine in Cluj unde sunt scoruri de Mamaia.

        Poti sa scoti fata ziua la o cafea undeva intr-un local dragut ce nu e fix in Centrul Vechi din Bucuresti, Mamaia sau Piata Muzeului din Cluj. Cafeaua costa mai putin, la fel si micul dejun. Si dupa o scoti la o plimbare in afara orasului ca acum in August sunt perseidele sa vada ploaia de stele. Cat de mult te poate costa, plus ca masina trebuie sa o mai folosesti ca altfel se strica daca o tii degeaba in parcare. Eu nici macar nu am permis si am avut relatii.

        Si daca te uiti la 100-200 lei cat te-ar costa sa scoti o fata in oras, atunci tu ce faci cu banii? pentru ce mai muncesti, doar ca sa iti umfli stomacul? Sau strangi bani sa mergi de unul singur in concedii sa te lauzi pe Instagram ca esti in Tenerife in timp ce altii muncesc?

        Apreciază

      • C said, on august 20, 2023 at 2:34 pm

        da Ciprian, sunt dus cu capu in nădejdea Domnului că are El credincioasele Lui și în lume care caută băiat serios și credincios , și îs și feciorașe tinere. da tu daca încă n-ai întâlnit ….e problema ta…poate încă nici nu e momentul pt tine, poate încă și tu tre sa te mai maturizezi sa te înțelepțești să cauți pe Dumnezeu mai mult .
        Tu ai fixul tău, părerea ta cuită in lemn … Ce e valoros e și greu de găsit , …o mireasă adevărata se caută cu greu , nu o găsești așa oriunde și ușor …e ca o comoară, tre sa transpiri cautand-o 🙂 și după ce ai gasit-o tre sa transpiri s-o cucerești și apoi nu e numa lapte și miere …..că e Cruce in doi , și cu bune și cu rele , daca e credință și dragoste la mijloc treceți peste toate….
        Insa intai tre sa fie cu binecuvântare de Sus….așa că …” (La Ii(sus) s-avem inimile ….avem către Domnul „.

        Apreciază

  13. abc said, on august 7, 2023 at 10:26 pm

    Roaga-te frate, pentru noi pacatosii.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.