SACCSIV – blog ortodox

DUBLUL LIMBAJ in educarea copilului crestin

Posted in Uncategorized by saccsiv on octombrie 1, 2014

Ca vine copilul de la scoala si te intreaba: Pamantul are miliarde de ani? Cum se invarte el in jurul Soarelui? Omul se trage din maimuta? Ca sa nu mai vorbim de chestiuni legate de istorie …

Si ce-i poti raspunde? Adevarul pentru el si minciuna pentru sistem. Ca-i zici ca teoria evolutiei e o prostie dar specifici ca la scoala trebuie sa spuna ca omul se trage dintr-un soi de maimutoi, ca sa nu ia doi, ca-i trebuie diploma mai apoi sa se angajeze te miri pe unde.

Tagged with: ,

26 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. aniush said, on octombrie 1, 2014 at 2:22 pm

    Oameni buni,
    Ce e scris in aceste randuri e un adevar. Ma refer la modul de educare a copiilor.
    Depinde de ce crede fiecare.
    1. Evolutie versus credinta. Personal eu nu cred in teoria evolutiei. Rechinii sunt aceeasi de 120 milioane de ani, insectele sint mai vechi. Dinozaurii nu au murit acum 65 milioane de ani, ii avem si in zilele noastre, doar ca la alte dimensiuni, mai mici. Teoria ca omul se trage din maimuta…sta nu prea sta in picioare. Cred ca oamenii au fost oameni de la inceputul inceputului, nu cred ca a fost maimuta.
    2. Ca ii trebuie diploma…discutabil. Daca nu o are nu ajunge nici vanzator in magazin, pentru ca patronii nu se uita decat la cine are cel putin diploma de bacalaureat. Cine vrea ceva mai mult decat vanzator, trebuie sa si aiba mai mult (postliceala, facultate). Mai e inca un amanunt: cine vrea un post bun undeva trebuie sa aiba diploma, experienta si relatia. Daca nu are relatia, chiar daca e foarte bun sansele respectivului sunt mici.

    Apreciat de 1 persoană

    • tataia said, on octombrie 1, 2014 at 5:31 pm

      Soro..vezi ca tu comentezi mult si de multe ori dupa cum ai spus si tu…din impuls…nu crezi in teoria evolutiei? Dar exista cumva vreun crestin care sa creada? Daca crede in asa ceva nu se mai numeste crestin…dar m-ai pierdut total cind ai adus vorba de 120 de milioane de ani…de unde ai scos tu cifra asta? De pe Discovery Channel? Ei bine afla ca tot pamintul are aproximativ 7500 de ani…deci nici vorba de 120 de milioane…dar eu am bagat demult de seama ca ceea ce comentezi tu aici nu este in spirit 100% crestin…

      Apreciază

    • cosminmatiu said, on octombrie 1, 2014 at 7:44 pm

      5508 Ani de la alungarea lui Adam din rai + 2014 = 7522 de ani

      Si conferinta intreaga:

      Si are si o carte scrisa despre porcaria evolutionismului si exista chiar mai multe carti:

      Introducere in antievolutionismul stiintific – Oana Iftime (antievolutionism)
      Evolutia spre creator – Ieromonah Grigorie
      Ortodoxia si eroarea evolutionista
      Serafim Rose – Cartea Facerii, Omul inceputului, Crearea omului

      Apreciază

  2. 123 said, on octombrie 1, 2014 at 5:18 pm

    Ca tot vorbim de educatie

    Apreciază

  3. ETRN said, on octombrie 1, 2014 at 5:51 pm

    Scoala particulara sau scoala acasa.

    Apreciază

  4. andrei-d said, on octombrie 1, 2014 at 7:21 pm

    aniush,
    când numai te gandesti ca esti tras din maimuta esti cel despre care spune proorocul Isaia ca „Omul în CINSTE fiind n-a priceput(săracul), asemănatu-s-a dobitoacelor celor fara de minte!”

    – noi ortodocsii sustinem Creaţionismul, nicidecum evoluţionismul lui darwin, care si el la randul lui era jidan
    – sa zicem ca la un moment dat o maimuta a fatat un om, SA ZICEM DOAR, dar trebuia ca in acelasi timp o alta maimuta sa nasca un alt om, dar mai dubios ca trebuia de sex opus…si Cine i-ar fi dat aceasta gandire abstracta???
    – sau ma gandesc la altceva, poate maimuta a mers pe o plajă de nudisti si nu putea sa faca plaja, si-a dat blana jos si a devenit… ghici ce?? Daa, o maimuţă nudă.

    Cat e gluma-i panarama, suntem mai rai decat maimutele, in primul rand noi Îl injosim pe Mântuitor, e o BLASFEMIE fara margini sa spunem ca Hristos se trage din…acest animal…adica Fiul lui Dumnezeu…cum putem gandi asa ceva? Este cu neputinta si pacatul acesta jigneste direct Treimea Sfanta, Doamne iarta-ne, sau
    – cum am putea numais a ne gandim ca Hristos a patimit pe cruce pentru maimutele de noi, intradevar suntem mai rele decat ele dar Hristos „NU A LUAT NICI FIREA ÎNGERILOR, CI FIREA LUI AVRAAM A LUAT”, iar nu firea maimuţei fratilor…cu iertare sakmi fie dar Hristos nu a patimit ca maimuta sa ajunga in Rai, gandiţi-va numai la cate pacate faceti fara sa diacerneti si bagam si in capul copiilor asemenea hule de ii trimitem in fundul iadului, cu toate ca POSTESTE, MERGE LA BISERICA SI SE ROAGA dar il smintim pe bietul copil ca e din maimuta…ce raspuns va da inaintea Tronului de Judecata? Si asta pentru un post in societate, in viata asta de doi bani care tine cat un vis de 3 minute si vesnicia o pierde, adevarata realitate! Doamne păzeste faptura Ta!

    Apreciază

  5. Paul said, on octombrie 1, 2014 at 10:26 pm

    Da! Omul se trage din maimuta.Uitati-va cine conduce tara si lumea,si cat de inconstient ne comportam cu mediul in care traim si cu semenii nostri.Lumea este subjugata de bani,iar banul,se spune ca este ochiul dsracului.

    Apreciază

    • zcalin said, on octombrie 2, 2014 at 10:19 am

      … asta, CUM NE COMPORTAM CU MEDIUL iar suna a evolutionism, sau deriva din gandirea evolutionista. Noi, ortodocsii ar trebui sa stim ca bunul Dumnezeu ne tine pe pamant si tot el ne poarta si de grija. Ne da tot de ce noi avem nevoie, cu toate ca am uitat sa-i mai si multumim.

      Apreciază

      • Ionut said, on octombrie 2, 2014 at 6:13 pm

        Corect, ai „perfecta” dreptate in legatura cu evolutionismul. Hai sa ardem petrol, sa „radem” copacii si sa turnam betoane, pana cand aerul va deveni irespirabil, iar urmasilor urmasilor nostri sa le lasam mostenire maldare de gunoaie si halde de steril.

        Apreciază

      • saccsiv said, on octombrie 2, 2014 at 8:04 pm

        Ionut

        Cam cati ani ziceai ca ai?

        Apreciază

      • Ionut said, on octombrie 2, 2014 at 9:06 pm

        Nu cred ca am zis pana acum. Aproape 39.

        Apreciază

  6. Larissa said, on octombrie 2, 2014 at 12:02 am

    Sa dam Cezarului ce este al Cezarului si lui Dumnezeu ce este a lui Dumnezeu.

    Apreciază

  7. Ionut said, on octombrie 2, 2014 at 9:32 am

    Oameni buni, nici teoria geocentrica, nici cea heliocentrica nu mantuiesc, ci implinirea poruncilor lui Hristos. La fel, aceste teorii nu trebuie sa ne fie piatra de poticnire si sa ne abata atentia de la marele tel al vietii: mantuirea.
    Si daca sporim in cunoasterea celor pamantesti, asta nu trebuie sa ne impinga spre trufie si sa uitam sa fim oameni.
    Un lucru e clar: suntem lucrul lui Dumnezeu, Creatorul tuturor celor vazute si nevazute.

    Apreciază

    • zcalin said, on octombrie 2, 2014 at 2:19 pm

      … nu sunt de acord cu tine. Ca sa implinesti „poruncile lui Hristos” trebuie sa cunosti tot adevarul ca mai apoi sa-l poti cerne de minciuna. Adevarul trebuie spus in totalitate si are mare importanta in mantuirea ta. Oare de ce, cei ce cred in reincarnare, idoli, zei, extrateresti imbratiseaza evolutionismul? (de fapt e invers …daca cerecetezi mai in amanuntit hinduismului constati cu surprindere ca evolutionismul, teoria big-bang, si toate celelalte erezii (vezi ecumenismul: ca toate drumurile duc spre acelasi adevar), aici isi au obarsia) De ce azi e atata cadere in randul crestinilor? Daca tu crezi ca pamantul se invarte in jurul soarelui, si ca e doar un fir de praf in acest univers, fara prea mare importanta, fiind si la margine de galaxie, mai poti tu sa spui ca e lucrarea lui Dumnezeu? Si aici ma refer la Dumnezeul Treimic. Carui hristos ii implinesti tu, asadar poruncile? Unui impersonal? Daca noi ortodocsii credem in Dumnezeul Treimic, implicit credem si in cuvantul si invatatura Lui. „Cautam adevarul. Trebuie sa avem suficient respect pentru Cartea Facerii spre a recunoaste ca ea cuprinde adevarul, chiar daca acel adevar ne poate parea neobisnuit sau surprinzator.” Apropo, stiai ca toata vegetatia de pe acest pamant a aparut inainte de a fi create soarele, luna si celelalte stele? Daca pare ca e „contradictie cu ceea ce credem a cunoaste din stiinta, sa ne aducem aminte ca Dumnezeu este Autorul intregului adevar, si orice este adevar curat in Scriptura nu poate sa contrazica cu nimic ceea ce este adevar curat in stiinta”.(v.: http://www.hexaimeron.ro/Hexaimeron/Facerea.html)

      Apreciază

      • Ionut said, on octombrie 2, 2014 at 6:40 pm

        Cred in Hristos, Cel despre care Dumnezeu a zis „Acesta este Fiul Meu preaiubit, de El sa ascultati” si despre care Fecioara Maria a spus „Faceti orice va va spune”, Cel ce a murit si a inviat, la Nasterea Caruia ostile ingeresti au cantat „Slava lui Dumnezeu intru cei de sus, pe pamant pace, intre oameni bunavoire”.
        Cred in Hristos, Cel Ce a zis „Duceti-va de invatati ce inseamna cuvintele „Mila voiesc, iar nu jertfa”, ca n-am venit sa chem pe cei drepti, ci pe cei pacatosi la pocainta”.
        Cred in Hristos, Cel Ce a sculat din morti pe Lazar, pe tanarul din Nain si pe fiica lui Iair.
        Cred in Hristos, Cel Caruia Toma I s-a inchinat spunand: „Domnul meu si Dumnezeul meu”.

        Spune-mi, ce marturiseste mai mult despre Dumnezeu, o floare care azi e si maine se usuca, sau desertul Sahara?
        Unde vrea Dumnezeu sa locuiasca, in imensitatea cerului, in adancul marii sau in sufletul omului celui marunt si neputincios?

        Apreciază

    • zcalin said, on octombrie 2, 2014 at 2:27 pm

      Scuza-ma Ionut, esti ortodox? … oare e bine sa ne facem Sfanta Cruce si sa ne inchinam la icoane sau sa le avem zugravite pe pereti? Biblia o interpretam dupa capul nostru sau citim si din talcuirile Sfintilor Parinti. O fi de bine?

      Apreciază

      • Ionut said, on octombrie 2, 2014 at 7:00 pm

        Din cate stiu, am fost botezat crestin-ortodox la 6 saptamani si imi asum acest botez si toate obligatiile care deriva din el.
        Dumnezeu ne-a dat minte si logica si trebuie sa le folosim, dar „extra Ecclesiam nulla salus”.
        Tot ce spun Sf.Parinti despre rugaciune, post, smerenie, milostivire si despre toate virtutile crestine este valabil, precum si toate interpretarile pe care le dau spuselor Mantuitorului si Noului Testament.

        Apreciază

      • zcalin said, on octombrie 3, 2014 at 9:26 am

        Fie cum zici tu, Ionut. Iarta-ma daca te-am suparat, nu a fost cu intentie.

        Apreciază

      • Ionut said, on octombrie 3, 2014 at 2:22 pm

        Nu e nici o suparare, absolut nici una.

        Apreciază

  8. […] DUBLUL LIMBAJ in educarea copilului crestin […]

    Apreciază

  9. […] DUBLUL LIMBAJ in educarea copilului crestin […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.