SACCSIV – blog ortodox

Bine v-am regasit, fratilor

Posted in Uncategorized by saccsiv on iunie 6, 2013

   Dupa aproape un an … Am crezut ca nu mai ies. Din vara anului trecut tot astept din luna in luna sa fiu pus in stare de libertate si se tot amana. Nimeni dintre cei cu care am discutat acolo, fie ei cadre sau detinuti, n-a mai intalnit un asemenea caz in care o contopire sa dureze atat de mult, adica pana spre primavara (e vorba despre niste fapte de acum circa 15 ani). Si de parca asta n-ar fi fost de ajuns, dupa ce s-a constatat ca am executat deja demult pedeapsa si sunt bun pentru a intra in Comisia de eliberari conditionate a penitenciarului, acolo, un personaj principal, cu totul anti ortodox, s-a opus agresiv, si cum avea putere, a decis ca trebuie sa mai stau trei luni, deoarece sunt … neindreptat. Degeaba a incercat sa-i explice doamna directoare si altii cum ca m-am reabilitat in fapt demult si nu doar ca n-am mai comis infractiuni, ci de ani de zile am activitatea pe care o stiti si voi c-o am. A fost de neinduplecat. Ba s-a ajuns pana acolo incat sa se ia in batjocura manastirile ortodoxe …

   Am contestat respectiva hotarare si am ajuns la Judecatorie, unde instanta m-a pus liber, dar … o procuroare mi-a facut recurs, deoarece, in opinia ei, chiar daca m-am indreptat in trecut, ar exista motive temeinice care ar dovedi ca nu m-am mai indreptat din iunie 2012 si pana la acel moment. Nu am mai aflat care sunt motivele alea temeinice, dar la Tribunal am inaintat instantei o caracterizare a Penitenciarului, care dovedea de fapt tocmai contrariul. In sfarsit, cand deja credeam ca nu mai ies curand, a sosit hotararea favorabila a Tribunalului si in cateva ore am fost scos pe poarta afara. Va rog sa ma credeti fratilor, ca si dupa cateva zile, ma uitam in jur si nu-mi venea sa cred ca sunt liber.

   Multumesc tuturor celor care s-au rugat pentru mine, care m-au ajutat si celor ce mi-au trimis scrisori. Ultimii, e drept, foarte putini, iar asta m-a intristat foarte.

   Multumesc mult si fratelui saccsiv2, pentru tot ceea ce a facut cu acest blog.

   Spre surprinderea mea placuta, am gasit in puscarie oameni ce pot fi treziti, atat printre cadre, cat si printre detinuti, proportia ultimilor fiind chiar mai mare decat a celorlalti. Semeni de-ai nostri, carora daca li se explica, pot incepe a pricepe ce se petrece in jur si mai ales de ce. Asta mi-a reamintit ca aveam de scris o carte, pentru cei ce nu navigheaza pe internet …  

   O scurta perioada voi fi mai putin activ, timp in care va rog mult sa ma informati voi pe mine, prin scurte rezumate sau link-uri, despre cele ce s-au petrecut in ultimul an.

   Deocamdata comentariile vor ramane asa cum a stabilit fratele saccsiv2, adica vor intra intr-o moderare prealabila.

   Dintr-un motiv pe care nu-l cunosc, nu mai pot intra pe adresa veche de e-mail, asa ca cei ce doresc sa-mi scrie in particular, o pot face la:

saccsivnousaccsivnou@yahoo.com

      HRISTOS A INVIAT!

 

Părintele Justin Pârvu a hotărât ca viitorul stareţ al Mănăstirii Petru Vodă să fie ieromonahul Hariton Negrea

Posted in Manastirea Paltin, manastirea Petru Voda, Parintele Iustin Parvu by saccsiv on iunie 6, 2013

parintele Hariton NegreaPreiau articolul Părintele Justin Pârvu a hotărât ca următorul stareţ al Mănăstirii Petru Vodă să fie ieromonahul Hariton Negrea

Părintele Justin Pârvu a hotărât, Vineri, 31 Mai a.c., ca următorul stareţ al Mănăstirii Petru Vodă să fie ieromonahul Hariton Negrea, duhovnic la Mănăstirea Durău. Ieri, Miercuri, 5 Iunie, a precizat că, deşi hotărârea priveşte doar viitorul obştii din Petru Vodă, este dorinţa sa personală ca acest lucru să fie cunoscut tuturor şi să nu se treacă vreodată peste ea, căci, a precizat: “nu doresc pe altcineva”. Părintele Hariton Negrea a spus că se va conforma acestei dorinţe, din ascultare faţă de duhovnicul său şi faţă de părintele mitropolit.

Ieromonahul Hariton, actualul duhovnic al Mănăstirii Durău, a intrat în Mănăstirea Petru Vodă în anul 1996 şi a fost călugărit aici în anul 1998 aici şi hirotonit în acelaşi an de către Mitropolitul Daniel Ciobotea, actualul patriarh al României, ca preot slujitor şi duhovnic al Mănăstirii Durău, ascultare în care se află de atunci până astăzi. În toţi aceşti ani, ieromonahul Hariton a venit regulat la spovedanie la Mănăstirea Petru Vodă şi cunoaşte bine realităţile acesteia.

Obştea Mănăstirii Petru Vodă

Despre sănătatea părintelui stareţ, Arhimandritul Justin Pârvu

Medicii care veghează neîncetat starea de sănătate a sfinţiei sale ne-au transmis că aceasta nu a suferit modificări majore în ultimele zile, deşi sînt şi mici semne de îmbunătăţire a ei, între care este încetarea problemelor respiratorii generate de umezeala din atmosferă.

Îi îndemnăm în continuare pe cei ce îl iubesc pe Părintele Justin să nu înceteze rugăciunile pentru însănătoşire şi avem toată nădejdea că Dumnezeu nu le va trece cu vederea şi îl va ridica din patul suferinţei. Vom mai reveni cu informaţii privitoare la starea de sănătate a Părintelui Justin doar dacă vor apărea modificări majore.

Cei ce doresc să îl vadă pe Părintele Justin vor fi anunţaţi pe această pagină despre ziua în care sfinţia sa va hotărî că poate să primească din nou vizitatori, iar aceasta va veni cu atît mai curînd cu cît rugăciunile vor fi mai cu smerenie şi mai cu zdrobire de inimă. Momentan, cît părintele se află în terapie intensivă şi sub strictă observaţie medicală, nu primeşte vizitatori.

Obştile Mănăstirilor Petru Vodă şi Paltin

Citiți și: PS Ignatie Trif în vizită la Mănăstirile Paltin şi Petru Vodă

(more…)