Patriarhia Ierusalimului: Precizari despre intreruperea comuniunii cu Patriarhia Romana
Citez din articolul Patriarhia Ierusalimului: Precizari despre intreruperea comuniunii cu Patriarhia Romana:
Patriarhia Ierusalimului a expus clar motivele impotrivirii ei fata de construirea unei biserici la Ierihon de catre Patriarhia Romaniei, precum si motivele intreruperii pomenirii Patriarhului Romaniei in Diptice, atat in scrisoarea cu nr. 63/27.01.2011 a Preafericitului Patriarh al Ierusalimului, kir Theofilos, catre Preafericitul Patriarh al Romaniei, kir Daniel, precum si in comunicatul referitor la aceasta de pe site-ul ei (http://www.jp-newsgate.net/gr/2011/05/09/3352/ ).
De aici se vede ca Patriarhia Ierusalimului nu intentioneaza sa se implice cu Patriarhia Romaniei intr-o interminabila confruntare pe internet, de altfel daunatoare pentru membrii Bisericii.
Cu toate acestea, considera ca indispensabil sa ofere cateva lamuriri, ca raspuns la anumite puncte din scrisoarea cu nr. 2133/ 4.04.2011 a Prefericitului Patriarh al Romaniei kir Daniel catre Preafericitul Patriarh al Ierusalimului kir Theofilos si din comunicatul-interviu al Preasfintitului Episcop-vicar Ciprian Campineanul, de pe site-ul Patriarhiei Romaniei http://www.basilica.ro/en/news, din 12 mai 2011.
In ceea ce priveste contributia Patriarhiei Romaniei catre Patriarhia Ierusalimului prin clerici de origine romana, cum sustine Patriarhul Romaniei, Patriarhia Ierusalimului asigura ca clericii romani ce slujesc in Patriarhia Ierusalimului sunt doar doi, inscrisi in mod canonic.
In ceea ce priveste afirmatia ca intreruperea pomenirii si caterisirea Arhimandritului Ieronim sunt acte anticanonice, pentru ca incepuse dialogul asupra temei, s-a hotarat astfel de catre Sfantul si Sfintitul Sinod, pentru ca atat din scrisoarea Patriarhului Romaniei, cat si din vizita Preasfintitului Episcop-vicar Ciprian, era evident ca acest dialog era inteles de catre Patriarhia Romaniei, ca ducand doar la legalizarea situatiei anticanonic create.
In ceea ce priveste afirmatia Preasfintitului Episcop Ciprian despre caterisirea Arhimandritului Ieronim, ca cleric al altei jurisdictii, fara ca acesta sa fie chemat mai inainte, nu sta in picioare, intrucat caterisirea acestuia s-a hotarat dupa ce abaterea sa ecleziastica a avut loc in jurisdictia canonica a Ierusalimului si dupa ce acesta in mod repetat a fost invitat si instiintat de mai inainte.
Patriarhia Ierusalimului nu poate sa impartaseasca pozitia Preasfintitului Episcop Ciprian din interviul sau din 12 mai 2011 despre titulatura Altarului ridicat deja anticanonic, de „settlement”/ „asezamant” sau „stabiliment” – de ce categorie? -, nici despre intreruperea pomeniri doar pentru abateri dogmatice.
Canoanele Bisericii despre ridicarea de Altar intr-o jurisdictie straina sunt clare si explicite. (nn. la fel si cele de slujire impreuna cu ereticii)
Patriarhia Ierusalimului precizeaza catre toate Bisericile Ortodoxe surori, catre care va si trimite in curand Hotararea Sinodala respectiva, din 26 aprilie/ 9 mai 2011, despre intreruperea pomenirii, ca justificarea argumentata cu pretextul pelerinilor si stabilizarea situatiei anticanonic create de catre Patriarhia Romaniei constituie inceputul degradarii treptate a cadrului ei jurisdictional si a transformarii lui in camp liber de actiune, ca si cum nu s-ar fi hotarat sa fie pastorit de catre ea (Patriarhia Ierusalimului), asa cum s-a intamplat de-a lungul veacurilor.
Patriarhia Ierusalimului ramane consecventa in orientarea deplinei comuniuni in Hristos cu Patriarhia Romaniei, cata vreme ea va actiona pe piatra absolutei unanimitati a respectarii inviolabile a drepturilor ei de secole in Tara Sfanta.
(SURSA: http://www.jp-newsgate.net/gr/2011/05/20/3393/, TRADUCERE: http://acvila30.wordpress.com/)
Cititi va rog si:
Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:
https://saccsiv.wordpress.com/about/
ApreciazăApreciază
http://www.adevarul.ro/locale/timisoara/AUDIO_Mitropolitul_Nicolae_Corneanu_a_fost_mazilit-_Sef_peste_averea_Bisericii_ramane_Paisie_Lugojanu-_Supervizor_va_fi_mitropolitul_Olteniei_0_484152160.html
ApreciazăApreciază
[…] View full article on Saccsiv’s Weblog […]
ApreciazăApreciază
suntem si fraieri si momâi…,
De ce nunfacem o adresa oficiala si totodata sa fie si o scrisoare publica, macar din partea laicatului…, in care sa aratam ca patriarhia Ierusalimului cantareste cu doua judecatinde masura flagrant si aberant de diferite.
dau un exemplu, dar sunt infinit mai multe, chiar daca nu e vorba de actiuni desfasurate strict pe teritoriul ei, dar absolut pe teritoriul credintei, dogmei si cultului. Unde a fost patriarhia Ierusalimului cand a ditamai patriarhul Constantinopolului facea atatea blestematii, precum sa faca cadou corane, sa le sarute, sa le promoveze (sunt video pe youtube), sau sa impartaseasca dusmani fatis ai ortodoxiei, cavalerii de malta.
https://saccsiv.wordpress.com/2011/02/08/foto-patriarhul-bartolomeu-al-constantinopolului-impartasind-cavaleri-de-malta/
https://saccsiv.wordpress.com/2010/12/31/patriarhul-bartolomeu-–-militant-al-ecumenismului-total-declaratii-importante-despre-dialogul-cu-papa-islamul-si-iudaismul
mai ales acest ultim link contine catre final atatea link-uri despre ereticul patriarh Bartolomeu si nenorocirile facute…
Intelegem ca poate s-a facut in Ierihon ceva precipitat, nu total acoperit dpdv legilor de functionare pe acel teritoriu sau intre patriarhii…, dar de ce ia masuri atat de disproportionate fata de ce a fost… Si ma gandesc cu groazs la ce concesii sau „supuneri” va trebui sa se dea acum patriarhia Romaniei reprezentata de acea delegatie, pt a „cadea la pace” cu patriarhul Ierusalimului in aceasta problema. Cedari de ce ordin? Sau asocieri si „alinieri” catre ce ?
dar acuma revenind, sa ne spuna noua patriarhia Ierusalimului de ce n-a sarit „ca arsa”, aparand dreptul canonic si cumuniunea in bunele si dreptele conditii cu celelalte patriarhii, cand bartolomeu a facut, la modul cel mai vizibil si ostentativ, acele inimaginabile denigrari si parasiri ale credintei intru Mantuitorul nostru Iisus Hristos – Dumnezeu.
de ce sa nu ne folosim odata cu aceasta noua perspectiva de abordare ivita? Daca e deschis cutia pandorei si a taiat necrutator si mult exagerat cu sabia, cand erau in joc propriile-i interese de bani, atunci tot de sabie se cuvine a se lasa „croita” atunci cand e vorba de macar de credinta elementara intru Domnul nostru Iisus Hristos, atunci cand, culmea, sunt probleme atat de grave si atat de palpabile si vizibile, inregistrate…
De ce nu s-ar face din partea umilului popor roman drept-marturisitor o asemenea sesizare si scrisoare publica, oficiala.
sa profitam de acest prilej, sa nu fim fraieri iar prin asta sa ne afirmam credinta dreapta intru Hristos. Cine sapa groapa altuia…, Trebuie profitat!
.
ApreciazăApreciază
suntem si fraieri si momâi…,
De ce nunfacem o adresa oficiala si totodata sa fie si o scrisoare publica, macar din partea laicatului…, in care sa aratam ca patriarhia Ierusalimului cantareste cu doua judecatinde masura flagrant si aberant de diferite.
dau un exemplu, dar sunt infinit mai multe, chiar daca nu e vorba de actiuni desfasurate strict pe teritoriul ei, dar absolut pe teritoriul credintei, dogmei si cultului. Unde a fost patriarhia Ierusalimului cand a ditamai patriarhul Constantinopolului facea atatea blestematii, precum sa faca cadou corane, sa le sarute, sa le promoveze (sunt video pe youtube), sau sa impartaseasca dusmani fatis ai ortodoxiei, cavalerii de malta.
https://saccsiv.wordpress.com/2011/02/08/foto-patriarhul-bartolomeu-al-constantinopolului-impartasind-cavaleri-de-malta/
https://saccsiv.wordpress.com/2010/12/31/patriarhul-bartolomeu-–-militant-al-ecumenismului-total-declaratii-importante-despre-dialogul-cu-papa-islamul-si-iudaismul
mai ales acest ultim link contine catre final atatea link-uri despre ereticul patriarh Bartolomeu si nenorocirile facute…
Intelegem ca poate s-a facut in Ierihon ceva precipitat, nu total acoperit dpdv legilor de functionare pe acel teritoriu sau intre patriarhii…, dar de ce ia masuri atat de disproportionate fata de ce a fost… Si ma gandesc cu groazs la ce concesii sau „supuneri” va trebui sa se dea acum patriarhia Romaniei reprezentata de acea delegatie, pt a „cadea la pace” cu patriarhul Ierusalimului in aceasta problema. Cedari de ce ordin? Sau asocieri si „alinieri” catre ce ?
dar acuma revenind, sa ne spuna noua patriarhia Ierusalimului de ce n-a sarit „ca arsa”, aparand dreptul canonic si cumuniunea in bunele si dreptele conditii cu celelalte patriarhii, cand bartolomeu a facut, la modul cel mai vizibil si ostentativ, acele inimaginabile denigrari si parasiri ale credintei intru Mantuitorul nostru Iisus Hristos – Dumnezeu.
de ce sa nu ne folosim odata cu aceasta noua perspectiva de abordare ivita? Daca e deschis cutia pandorei si a taiat necrutator si mult exagerat cu sabia, cand erau in joc propriile-i interese de bani, atunci tot de sabie se cuvine a se lasa „croita” atunci cand e vorba de macar de credinta elementara intru Domnul nostru Iisus Hristos, atunci cand, culmea, sunt probleme atat de grave si atat de palpabile si vizibile, inregistrate…
De ce nu s-ar face din partea umilului popor roman drept-marturisitor o asemenea sesizare si scrisoare publica, oficiala.
sa profitam de acest prilej, sa nu fim fraieri iar prin asta sa ne afirmam credinta dreapta intru Hristos. Cine sapa groapa altuia…, Trebuie profitat!
ApreciazăApreciază
Asta e, daca vrem sa comandam in ograda altuia o luam in freza.
ApreciazăApreciază
Daca Ierusalimul ar fi asa de ortodox si iubitor de aplicarea canoanelor, ar lua pozitie fata de ceea ce se organizeaza la Patmos, caci acolo cel care conducea slujba era un EPISCOP ORTODOX (ma rog, asa zis ortodox) care, probabil, tine de Patriarhia Ecumenica. Il poate identifica cineva? Eu l-am recunoscut pe preotul de culoare pe care il cunosc din Grecia. Traieste, insa, in insulele Caraibe si tine, cred, de Patriarhia Ecumenica. Este grava si necanonica slujirea lui Ieronim Cretu acolo si trebuie sa apara in fata consistoriului pentru acest lucru, insa cine si ce poate face pentru oprirea si canonisirea celor care au organizat de atatia ani liturghiiile ecumeniste de la Patmos – liturghii ce ma tem ca vor continua sub inalta obladuire si cu concursul patriarhiilor (inclusiv elinofone) care inchid ochii? Patmosul pe teritoriul canonic al cui se afla? Eu aud ca patriarhii elinofoni sunt toti sub ascultarea si mana in mana cu Patriarhia Ecumenica (si ecumenista), deci cu SS Bartolomeu. Asa cum s-a vazut si din scandalul recent cu intrunirea preconciliara de la Chambesy (care se pare ca este unul dintre motivelel supararii Ieruslimul pe noi, pentru ca nu am acceptat suprematia papista a Constantinopolului si a celor 4 patriarhii vechi), nu?
ApreciazăApreciază