SACCSIV – blog ortodox

FOTO: De ce lipseste Altarul din aceasta imagine cu Patriarhul Daniel?

Posted in PATRIARHUL DANIEL by saccsiv on ianuarie 14, 2011

52 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on ianuarie 14, 2011 at 12:47 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

  2. Alex said, on ianuarie 14, 2011 at 1:15 pm

    Eu unul il vad in spatele lui. Nu e usor de vazut ca are tot culoarea alba argintie si e tot cu fireturi de aur. Si e mai mic decat unul de normal de biserica, asa mi s-a parut.

    Apreciază

    • saccsiv said, on ianuarie 14, 2011 at 1:17 pm

      Alex

      N-am bagat de seama. Deci lipseste doar catapeteasma …

      Apreciază

    • fane said, on ianuarie 14, 2011 at 1:28 pm

      @alex ,

      tu tii cu ursul ?! Sau esti catolic si atunci se explica faptul ?

      Apreciază

      • Alex said, on ianuarie 14, 2011 at 4:58 pm

        Nu stiu cine e „ursu” si nu pot deci sa iti raspund la intrebare.
        Alte pacate mari am multe si nu fac nimic sa ma indrept sau sa mi le ierte Dumnezeu. Insa eretic catolic nu sunt si sa imi ajute Bunul Domnezeu sa mor crestin ortodox.

        Apreciază

  3. Iustina said, on ianuarie 14, 2011 at 1:20 pm

    Altar ca la catolici. Totul la vedere…

    Apreciază

  4. Aurora said, on ianuarie 14, 2011 at 1:43 pm

    Toate inovatiile duc spre unirea cu intunericul apusean. Maica Domnului sa ne pazeasca sub Sfantul ei Acoperamant !

    Apreciază

  5. el said, on ianuarie 14, 2011 at 1:46 pm

    daca aceea din spatele lui este sfanta masa inseamna ca altarului ii lipseste catapeteasma ,grav.
    Inital am crezut sa se afla pe o latura a naosului si acelea cu vitralii ar fi ferestrele bisericii iar scaunele de langa zid ar tine loc de strani(mai confortabile ca pt invitati mofturosi). Dar in spate chiar se pare ca are o masa care ar putea fi sfanta masa, si atunci s-ar putea afla ori in interiorul unui altar(in cazul acesta este dubios ca are analoage cu icoane instanga si in dreapta sa ceea ce nu gaseste in altar) ori se afla CHIAR in fata unui altar fara catapeteasma ca la papistasi.
    Dubios si ft grav daca este asa,aproape refuz sa cred,as zice uraciunea pustiiri in locul cel sfant.

    Apreciază

  6. umilinta said, on ianuarie 14, 2011 at 2:21 pm

    Daca se face in acel paraclis liturghie doar cu persoane care au dreptul sa stea in altar se poate si asa. Sa nu zica ca ne luam de ei aiurea, atentionam despre greselile sigure.

    Apreciază

    • el said, on ianuarie 14, 2011 at 4:58 pm

      @umilinta

      n-am auzit ca dupa randuiala construirii bisericilor ortodoxe sa existe biserici formate DOAR din altar.
      Eu stiam ca biserica ortodoxa are parti componente OBLIGATORII care fiecare reprezinta ceva anume,are un sens EXACT de aceea au fi fost lasate(altar,naos,pronaos,etc);ca si canonul pictarii ei(erminia) ,NU se pot face modificari aiurea pe „justificari” pernicioase.
      De unde stii tu ca exista biserica fara catapeteasma si alcatuita DOAR din altar?

      Apreciază

      • el said, on ianuarie 14, 2011 at 5:00 pm

        @umilinta

        aici nu-i vorba de o biserica/constructie din pamant pagan/eretic ca acelea in care sunt obligati de nevoie sa slujeasca preotii ortodocsi in occident.

        Apreciază

      • umilinta said, on ianuarie 14, 2011 at 5:22 pm

        Stiam ca la inceput nu a existat catapeteasma si Sfantul Vasilie cel Mare a poruncit sa se puna o perdea pentru a nu fi distrasa atentia unui diacon iar in alta parte citisem ca multi dintre credinciosi vedeau ceva sau cadeau in extaz la vederea celor savarsite si nu mai plecau apoi din biserica.

        Apreciază

      • el said, on ianuarie 14, 2011 at 8:55 pm

        @umilinta

        da aceasta stiam si eu ,dar de atunci Biserica a lasat reguli de oranduire a vietii liturgice,inainte de Sf Vasile si sf liturghie era probabil diferita;dar acum suntem la 1500 ani dupa Sf Vasile si regulile s-au stabilit deja de Sfintii Parinti si su fots mai multe Sinoade Ecumenice de atunci.
        Asadar eu nu cred caeste corect sa ai biserica fara cataeteasma sau alcatuita doar din altar.

        Apreciază

  7. Hiperboreeanul said, on ianuarie 14, 2011 at 2:40 pm

    Draga saccsiv tii la glume? Pixelu albastru ii altaru, este o facatura ordinara si rusine….Dinu Patriciu! La MasoDaniel cu grad 32 de ce sa fie altar, nu-i mai bine sa fie numai instalatie de aer conditionat „Drumul spre Iad”? Asta Patriarh? Nu vedeti ce mutra de bandit are?

    Apreciază

    • umilinta said, on ianuarie 14, 2011 at 4:57 pm

      „Binecuvinteaza, stapane, caldura”
      „Binecuvantata este caldura sfintilor Tai, totdeauna, acum si pururea si in vecii vecilor”.

      Cel mai tare „impresioneaza” aparatul de aer conditionat.

      Apreciază

    • umilinta said, on ianuarie 14, 2011 at 5:26 pm

      Din deal se aud nemultumiri pentru folosirea cuvantului „bandit”. Nu vrea sa fie canonizat de abia cand vor fi canonizati Sfintii inchisorilor (sau impreuna cu ei).

      Apreciază

  8. stef said, on ianuarie 14, 2011 at 3:07 pm

    E chiar un „altar” deschis … masa e undeva in spatele pf-ului. Asta-i moda ecumenista? sa scoata apostolii ,proorocii ,praznicarele… Urmeaza sa ramana numai cu mobilierul lor aurit – sa se simta in largul lor….

    Apreciază

  9. abc said, on ianuarie 14, 2011 at 3:16 pm

    in vest in general se ţin slujbe în foste locaşuri de rugăciune luate de la diverse confesiuni , eu ma fost în astfel de biserică de Paşti acum cam 8 ani în Eslingen-Stuttgart nu aveau catapeteasmă dar nici nu cred că se putea fiindcă era ca o sală de cinema de mare şi ar fi trebuit să fie cam de 20 metri catapeteasma dar m-am bucurat că a fost Biserica plină. Dar să nu ităm că vor veni vremuri cînd o să ne rugăm cine ştie pe unde . Nu mă pot exprima dacă e bine sau nu , Domnul ştie cel mai bine ,Lui să ne rugăm să ne lumineze , Doamne ajută.

    Apreciază

  10. gigel gigel said, on ianuarie 14, 2011 at 3:56 pm

    saccsiv in Biserica primara nu exista catapeteasma totul se facea in vazul lumii… 😛

    Apreciază

    • el said, on ianuarie 14, 2011 at 8:56 pm

      @gigel gigel

      de atunci au trecut 2000 ani ,7 Sinoade Ecumenice si multe Scrieri si Invataturi ale Sf Parinti de care unora ca tine si ca ecumenistii din deal NU le place sa asculte

      Apreciază

  11. Marcel said, on ianuarie 14, 2011 at 4:33 pm

    „Iconostasul nu ascunde credinciosilor niscaiva secrete pasionante si bizare, asa cum isi inchipuie unii, in ignoranta si fatuitatea lor: dimpotriva, iconostasul le arata lor, celor aproape orbi, tainele altarului; le deschide celor schiopi si infirmi intrarea in lumea cealalta, inchisa din pricina incremenirii lor; le vesteste Imparatia Cerurilor, strigand in urechile lor mereu surde”. (Pavel Florensky)

    Multi indraznesc sa vorbeasca chiar de inutilitatea lui, pierzand din vedere, dupa cum afirma Leonid Uspensky, ca „a renunta de buna voie la integritatea iconostasului inseamna a renunta la cele pe care Biserica le propovaduieste printr-insul”.

    Mai multe despre istoria si simbolismul catapetesmei (iconostasului) gasim la adresa
    http://www.crestinortodox.ro/liturgica/arhitectura-bisericeasca/iconostasul-118670.html

    Pentru mine la prima privire imaginea a avut un impact destul de mare, prima impresie creata fiind aceea ca a disparut Dumnezeu si tot ce tine de marirea Lui, si totul este la vedere, prea uman, usor de abordat.

    Poate cineva care a fost in acest spatiu din imagine poate da o explicatie.

    Personal imi este greu sa stau la o Sf. Liturghie fara Catapeteasma, deoarece este prea catolic.

    Apreciază

  12. el said, on ianuarie 14, 2011 at 4:49 pm

    dealtfel si Sfantul ales RECENT de d-l ciobotea ca patron al Paraclisului patriarhal :Sf Grigorie Luminatorul (Armeniei) este ales tot cu TALC ,anume sa induca confuzia ca armenii astazi ERETICI MONOFIZITI ar fi ortodocsi asa cum au „declart” unii ierarhi smintitii pe la adunaturile lor ecumenico-satanicesti de la Balamand si incearca sa insele si poporul si prin declaratii si prin vicleusguri insidioase.
    Catedrala armeneasca din Bucuresti are si ea tot acest hram si nu putini din ortodocsii nostri nestiutori merg acolo sa se roage;confuzia este intretinuta.
    Sf Grigorie Luminatorul Armeniei este cu adevarat un sfant ortodox de pe vremea cand armenii erau ortodocsi si NU monofiziti ca azi.
    Pe modelul acesta si ERETICII PAPISTASI declara ca sfinti „catolici” pe sfintii recunoscuti de Biserica de DINAINTE de Schisma.
    Viclesugul lor nu are margini,ii invata dracul la rele;dar oricat se vor stradyui ei sa INSELE sau sa DRAME Ortodoxia NU vor reusi;Hristos ii va SPULBERA cand li se va aprea ca au toata puterea in mana.

    Apreciază

  13. natalia said, on ianuarie 14, 2011 at 4:57 pm

    Sigur ca nu e bine fara iconostas din catre stiu eu Sf Vasile cel mare a randuit introducerea iconostasului,acum eu nu stiu ce sa zic preafericitul nostru probabil se considera mai indreptatit decat altii sa schimbe randuielile bisericesti probabil…cine stie.Oricum tendinta asta spre inovatie mie mi se pare de natura papistaseasca.

    Apreciază

  14. Mihaela said, on ianuarie 14, 2011 at 6:23 pm

    Nu e poza din paraclisul patriarhal. Paraclisul patriarhal e cu pictura brancoveneasca si cu catapeteasma brancoveneasca. Probrabil poza e scaosa din context sau s-a pus o poza oarecare. Am vazut paraclisul patriarhal si nu arata asa.In vara din 2010 s-a terminat restaurarea la pictura si catapeteasma din paraclis

    Apreciază

    • saccsiv said, on ianuarie 14, 2011 at 7:42 pm

      Mihaela

      Adica pe site-ul lor puneau o poza „oarecare”? Si „oarecare” asta, oriunde ar fi, de ce arata astfel?

      Apreciază

    • el said, on ianuarie 14, 2011 at 8:58 pm

      @Mihaela

      tare m-as bucura sa aveti dreptate.

      Apreciază

  15. Iustina said, on ianuarie 14, 2011 at 7:01 pm

    Prea Sfintia Sa e la andropauza. Asa ca….are nenoie de aparatul de aer conditionat?!
    Traiasca francmasonii, extraterestii, satanistii, ecumenistii etc. Cred ca asa se vor tine slujbele…..
    E o imagine nu tocmei in regula, ce vedem in poza de mai sus. Nu am vazut in viata mea un astfel de altar, in biserica ortodoxa. Oare de asta nu a tinut moliftele Prea Sfintitul? Sa ne rugam pentru Patriarh!

    Apreciază

  16. crip 71 said, on ianuarie 14, 2011 at 7:10 pm

    da de bradul de Craciun ce ziceti ? Mie mi se pare extrem de urat acxest copac impodobit cu luminite pus in fata altarului, de nu se vad Sfintele icoane ….

    Apreciază

  17. Mihaela said, on ianuarie 14, 2011 at 8:43 pm

    Mergeti si vizitati paraclisul, care are altar si catapeteasma ca in toate Bisericile nostre Ortodoxe romane

    Apreciază

  18. Mihaela said, on ianuarie 14, 2011 at 8:49 pm

    http://www.crestinortodox.ro/biserici-manastiri/resedinta-patriarhala-bucuresti-91004.html

    aici gasesti poza cu catapeteasma paraclismului patriarhal

    Apreciază

  19. Ionuts said, on ianuarie 14, 2011 at 9:06 pm

    Acum exagerzi oleaca si tu , probabil poza e facuta intr-un spatiu improvizat.

    Apreciază

    • saccsiv said, on ianuarie 14, 2011 at 9:12 pm

      Ionuts

      Intr-o debara …

      Si tu si Mihaela, incercati ceva, dar nu iese. Repet: poza e pe site oficial.

      Apreciază

  20. Mihaela said, on ianuarie 14, 2011 at 9:19 pm

    Saccsiv, du-te pana acolo sa te lamuresti daca nu ma crezi pe mine care am fost acolo. Palatul Patriarhal e mare si are multe incaperi, poza poate fi facuta oriunde in palat dar nu in paraclis. Sa presupunem ca din varii motive ar fi scos catapetaeasma ar fi ramas totusi fresca, care a fost restaurata de curand.

    Apreciază

    • saccsiv said, on ianuarie 14, 2011 at 9:28 pm

      Mihaela

      Iata ce am gasit:

      http://www.patriarhia.ro/ro/patriarhul/1001antimise.html

      E aceeasi incapere.

      Apreciază

      • umilinta said, on ianuarie 15, 2011 at 6:46 am

        Se vad intr-o poza cantaretii ( nu stiu daca sunt preoti sau „pe ai tai cantareti toata ziua ii vezi beti , izvorul cel nesecat de rachiu de la ei nu s-a luat „). Se poate pune cu usurinta o catapeteasma textila cu usi de carton si icoane litografii.

        Apreciază

    • ortodoxliber said, on ianuarie 16, 2011 at 3:43 pm

      @Mihaela,
      Tu ai dreptate in felul tau pentru ca exista un paraclis patriarhal intocmai cu canoanele ortodoxe. Acel paraclis are intrarea fata in fata cu Catedrala Patriarhala si intradevar este pictat in stil Brancovenesc. Asta la care face referire postarea lui Saccsiv este unul nou. Pe timpul Patriarhului Teoctist a fost refacut cel vechi si am participat la sfintirea lui. Acesta din urma este unul „trendy” asa in pas cu vremurile…

      Apreciază

  21. Mihaela said, on ianuarie 14, 2011 at 9:46 pm

    Probabil nu vorbim de acelasi paraclis. Paraclisul care este in fata catedralei patriarhale nu este cel din poza. S-ar putea sa fie vorba de un nou paraclis sau de un paraclis amenajat pe perioada restaurarilor si daca e nou poate e in curs de amenajare.

    Apreciază

    • saccsiv said, on ianuarie 14, 2011 at 9:52 pm

      Mihaela

      Sfintirea acelor antimise s-a facut acum un an de zile. Nu cred ca-i in curs de amenajare, ci chiar asa ii place exagerat de fericitului sa fie …

      E indubitabil ca-i este foarte drag acest nou paraclis si de aceea tocmai in acesta a si fost fotografiat.

      Apreciază

    • Maxim said, on ianuarie 14, 2011 at 10:36 pm

      Intr-adevar,este vorba de un nou paraclis facut la initiativa pf Daniel,acum aprox.2ani.Sf.Masa se vede in spatele Patriarhului.Catapeteasma…lipsa.

      Apreciază

  22. Darian said, on ianuarie 15, 2011 at 6:51 am

    Ma intreb cati dintre voi il pomeneste seara de seara pe Pr. Daniel, asa ca pe un inalt statator in fruntea Bisericii noastre. Da, intradevar, poate are unele probleme de orientare duhovniceasca. Va rugati pentru neputintele lui? In rest, e posibil ca acolo sa fie ori o expozitie, ori o sala de conferinte, etc iar niste icoane puse frumos pe asa niste tetrapoade pe care le admir cat sunt de frumos concepute si executate nu sunt obligatoriu de pus numai in fata altarului. Posibil sa fie si ceva ecumenistic nu stiu, desi ma indoiesc sincer. Si daca era ceva cu orientare catolica tot lipsesc multe elemente de cult neortodox, sa zicem.
    Putin saccsiv, o iei pe urmele fratilor nostri neortodocsi care abia asteapta sa ne mai croiasca cum ne prind si sa ne arate cu degetul.
    Te rog mai multa evlavie cu barbatie duhovniceasca si este un pacat ducerea la revolta a credinciosilor.

    Dumnezeu sa ne ajute si sa ii lumineze calea cea buna a Preafericitului Daniel.
    Doamne ajuta.

    Apreciază

  23. umilinta said, on ianuarie 15, 2011 at 7:11 am

    Cate persoane pomeneste Ep. Daniel seara cam atatea il pomenesc si pe el. Pentru mine nu se roaga sigur. Prin faptul ca paraclisul nu are catapeteasma nu indeamna ca si celelalte lacasuri biserici sa le scoata. Sfantul Ioan Maximovici facea liturghie zilnic (se impartasea zilnic) chiar si daca era in avion, poate acel paraclis este pentru preotii care nu pot sluji in biserica mare.

    Apreciază

  24. Mihaela said, on ianuarie 15, 2011 at 7:42 am

    Da este vorba de un nou paraclis sfintit acum 2 ani. Eu vorbeam de paraclisul vechi al patriarhiei care este la fel ca orice biserica. Din cate am inteles de la persoane din domeniul restaurarii si picturii o catapeteasma facuta ca la carte dureaza foarte mult. Ma gandesc ca poate nu e deschisa publicului larg, poate e ceva doar pentru preoti. Nu stiu ce sa zic dar o explicati tb sa fie
    http://www.teologiepentruazi.ro/2008/09/30/amprentele-definitorii-ale-patriarhatului-pfp-daniel-al-romaniei/

    Si inca o stire care nu are legatura cu paraclisul. E vorba de codex:
    http://www.ecolife.ro/articole/sanatate/codex-alimentarius-romania-2011.html

    Apreciază

    • el said, on ianuarie 15, 2011 at 2:16 pm

      @Mihaela

      sa ia din banii pt zisa catedrala mantuirii neamului sa-si faca catapeteasma la paraclis;si sunt locuri care fac catapetesme pe masurile comandate si NU dureaza 2 ani.
      Sf Antim Ivireanul Mitropolitul Ungro-Vlahiei a construit Manastirea Antim in 3 ani(la anii 1715),din piatra si catapeteasma (sculptata acum aflata la Biserica Sf Gheorghe de la Londra) si icoane comnadate la Sf Munte.ciobotea dispune de mai multe posibilitati ca Sf Antim si n-a fost in stare sa-si faca catapeteasma.Nu cred ca asta este explicatia;dar unora le place sa-si spuna povesti de adormit constiinta in caz ca aceasta ii mai deranjeaza uneori(rar) cu ceva luare aminte.

      Apreciază

  25. Ionuts said, on ianuarie 15, 2011 at 9:26 am

    Probabil , slujbele si ce mai face el acolo nu sunt cu „public” , astfel ne fiind nevoie de spatiul pentru public ( vreau sa spun ca altarul e toata incaperea)

    Apreciază

  26. un alex said, on ianuarie 15, 2011 at 11:49 am

    un articol de pe net unde se regaseste sintetizata cuvantarea PF Daniel cu ocazia acestei slujbe

    http://www.lacasuriortodoxe.ro/stiri/elemente-bisericesti/2198-1001-antimise-noi-sfintite-in-bucuresti.html

    Apreciază

    • un alex said, on ianuarie 15, 2011 at 3:26 pm

      Eu in aceasta problema i-mi prind urechile, dar in situatia in care cei care au redactat articolul au reusit sa sintetizeze cuvantul PF Daniel fara a denatura sensul prelegerii, atunci e posibil sa fie o problema. Spun acest lucru deoarece din postare se intelege ca sfintirea antimiselor se face pe masa Sfantului Altar, dar eu in necunostinta de cauza indraznesc sa spun ca nu prea seamana a Sfant Altar locul unde sa savarsit sfintirea antimiselor.

      Justific aceasta interventie prin faptul ca nu am nevoie de un filosof care sa-mi spuna o vorba mare: „dezbina si stapaneste” mai ales ca pana si eu un incult inteleg ca putere unei natii sta in unitatea ei. Pentru mine este greu de inteles cum mai mari nostri nu inteleg ca ori ce mica abatere poate duce la o mare dezbinare.

      Ce simplu ar fi fost daca totul ar fi ramas „standarizat” conform canoanelor bisericesti, numai ca dorinta noastra de a simplifica, de a adapta invataturile Bisericii Ortodoxe dupa nevoile noastre personale, incep sa aiba conotatii practice adica cosecinte nefaste.

      Apreciază

  27. Didi said, on ianuarie 15, 2011 at 12:50 pm

    Fratilor , nu inteleg ce va mirati asa !
    Cine a fost vreodata la Iasi la centrul providenta? Toata cladirea e construita cu banii protestantilor si „fratilor” lui Danutz . Priviti arhitectura si minunati-va de concept !
    Acum vreo 6 ani am participat acolo in calitate de angajat mmb la nush ce conferinte cu aproximativ 1000 de preoti. In sala mare cu sute de scaune albastre e o scena unde se fac si slujbe la vedere se „produc”coruri de muzicieni sau artisti necunoscuti. Catapeteasma?! Nici vorba ! E adevarat : e un paraclis mic la parter facut dupa canoane dar neincapator pentru cateva sute de gura-casca. Rasfoiti putin site-ul si vedeti ce nume au salile si multe altele. O scena cu intrebuintari diferite . O ditamai cladirea de unde se scot bani din nunti , botezuri , expozitii si alte evenimente. Un exemplu de management de „gradul 33”.
    http://www.centrulprovidenta.ro
    🙂

    Apreciază

  28. flo' said, on ianuarie 16, 2011 at 4:19 pm

    E un alt paraclis, nou. O poza in care se vede si putin din pictura gasiti aici:
    http://www.ziarullumina.ro/articole%3B1479%3B1%3B50553%3B0%3BPredica-despre-dascalul-pocaintei.html

    Apreciază

    • natalia said, on ianuarie 16, 2011 at 7:49 pm

      Da are tavanul drept lipseste bolta….e grav si dincate imi dau seama lipseste si absida altarului din poza asta…Doamne cine ne pastoreste….

      Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.