SACCSIV – blog ortodox

La 15 IANUARIE 1850 s-a nascut MIHAI EMINESCU …

Posted in MIHAI EMINESCU by saccsiv on ianuarie 15, 2011

S-a scris enorm despre ce a scris, cum a trait, cum a murit. Sau mai degraba cum a fost omorat … Nu voi mai relua si eu. Insa e bine sa ne amintim anumite date. Ca sa nu uitam nici de anumite personalitati, cu atat mai mult cu cat in ultimii ani lucrarea lor este stropita de noroi de tot soiul de pigmei vorbitori de limba romana. Cu atat mai mult cu cat viata lor este studiata de la o vreme la microscop de aceiasi, pentru a fi depistate greseli mici sau mari, ca baza de pornire pentru constructii ticalosite, in incercarea de a fi prezentate valorile acestui popor ca fiind aproape niste monstri.

Cine sunt acesti pigmei? Slugoii urmasilor celor despre care scria chiar marele poet:

De la Nistru pân la Tisa
Tot Românul plânsu-mi-s-a
Ca nu mai poate strabate
De-atâta strainatate.
Din Hotin si pân la Mare
Vin Muscalii de-a calare,
De la Mare la Hotin
Mereu calea ne-o atin;
Din Boian la Vatra Dornii
Au umplut omida cornii
Si strainul te tot paste,
De nu te mai poti cunoaste.
Sus la munte, jos la vale
Si-au facut dusmanii cale;
Din Satmar pâna n Sacele
Numai vaduri ca acèle.
Vai de biet Român saracul,
Indarat tot da ca racul,
Nici îi merge, nici se ndeamna,
Nici îi este toamna toamna,
Nici e vara vara lui
Si-i strain în tara lui.
Dela Turnu n Dorohoiu
Curg dusmanii în puhoiu
Si s aseaza pe la noi;
Si cum vin cu drum de fier,
Toate cântecele pier,
Sboara paserile toate
De neagra strainatate.
Numai umbra spinului
La usa crestinului.
Isi desbraca tara sânul,
Codrul frate cu Românul
De secure se tot pleaca
Si isvoarele îi seaca
Sarac în tara saraca!

Cine-au îndragit strainii
Mânca-i-ar inima cânii,
Mânca-i-ar casa pustia
Si neamul nemernicia.
Stefane, Maria Ta,
Tu la Putna nu mai sta,
Las Arhimandritului
Toata grija schitului,
Lasa grija Sfintilor
In sama parintilor,
Clopotele sa le traga
Ziua ntreaga, noaptea ntreaga,
Doar s a ndura Dumnezeu
Ca sa-ti mântui neamul tau!
Tu te nalta din mormânt
Sa te-aud din corn sunând
Si Moldova adunând.
De-i suna din corn odata,
Ai s aduni Moldova toata,
De-i suna de doua ori
Iti vin codri n ajutor,
De-i suna a treia oara
Toti dusmanii or sa piara
Din hotara în hotara,
Indragi-i-ar ciorile
Si spânzuratorile!

Cititi va rog si:

1 Decembrie 1918. Ziua Nationala … cand multi au ajuns sa-si doreasca: MAI BINE UN GUVERN MONDIAL DECAT GUVERNUL BOC. Experimentul a reusit …

17 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. saccsiv said, on ianuarie 15, 2011 at 6:30 pm

    Pentru o mai facila parcurgere a acestui blog, cititi va rog si “CUPRINS”:

    https://saccsiv.wordpress.com/about/

    Apreciază

    • Ioan B said, on ianuarie 17, 2011 at 6:39 pm

      ile evolutioniste ale secolului XX.
      Numai cateva exemple ne pot spune multe despre factura operei sale: Cezara, unde iubirea carnale ii sunt associate personaje calugaresti, cu idei filosofice schopenhauriene – asiatice. Saramnul Dionis – in care limita dintre realitate si vis nu este clar definite, in care se afirma ca timpul si spatial sunt doar in imaginatia noastra si despre care stim ca este o opera autobiografie a “geniului” eminescian neinteles. In Avatarii faraonului Tla regasim idei despre vise, ieşirea din timp, spaţiul selenar, reîncarnare , metamorfoze, revolta luciferică etc.

      Unde e Hristos, unde sunt ideile crestine? Unde ortodoxia lui Eminescu despre care se tot vorbeste atat? Poate a avut si astfel de exemple, dar pana nu vom gasi o renegare a intregii opera pagane a lui Eminescu, vorbirea despre ortodoxie este un lucru secundar la el.

      Nici viata lui Eminescu nu este un exemplu de urmat: Ingragostit de o femeie MARITATA, M.Eminescu nu ezita sa strice o casnicie. Apoi, dupa moartea acestuia, Veronica Micle, si ea poet, cu idei nu prea ortodoxe, isi ia viata. Adica se SINUCIDE. Si apoi este inmormantata la manastirea Varatec (de ce) unde I s-a ridicat si o statuie chiar in incinta manastirii.

      Personal, eu nu il consider pe Eminescu un model de ortodoxie, ci unul de esuare dintr-o credinta sanatoasa intr-o filosofie pierzatoare de suflet.

      Nu contest moartea lui Eminescu. Este posibil sa fi fost omorat de dusmanii sai si ai tarii. Dar asta nu este garantia unui martiriu. Caci bine stim ca martiriu;l este un dar de la Dumenzeu si il primesc doar cei care au avut o viata plina de virtuti, si care l-au meritat. Martiriul nu-I este dat oricui.

      Cat despre robul lui Dumnezeu nu pot sa spun decat: Dumenzeu sa-l ierte. Iar cea mai buna apreciere a sa ar fi ruga pentru sufletul sau, nu ridicarea lui pe un postament de zeitate romanesca.

      Apreciază

    • Adam said, on ianuarie 17, 2011 at 6:57 pm

      M. Eminescu si-a iubit patria, este evident. Dar opera lui literara nu este ortodoxa, nici pe departe.

      Incep prin a atrage atentia ca, un ortodox care recita versurile lui Eminescu, poate ajunge (ATENTIE MARE) pana la lepadare de Hristos (vezi poezia „Eu nu cred nici in Iehova”. Ori Iehova este numele dat lui Dumnezeu in Vechiul Testament). Poate va mai aduceti aminte fragmentul din pateric in care un ucenic mergand la piata sa-si vanda rucodelia s-a lepadat de Hristos purtand pe drum o convorbire cu un evreu si incuviintand cu un „poate” credinta evreilor intr-un hristos viitor.

      Studiile din Vestul modern al europei si-au lasata amprenta asupra creatiei eminesciene: poetul a fost identificat ca fiind sub influenta lui Schopenhauer (filozof o gandire de inspiratie budista). Astfel ca vom asista in poezia lui Eminescu la descrieri cosmogonice a formarii universului. Va este cunoscuta teoria BigBangului. ei bine, sub alta forma ea se regaseste si in Scrisoarea I, ca un preambul la ideile evolutioniste ale secolului XX.

      Numai cateva exemple ne pot spune multe despre factura operei sale: Cezara, unde iubirea carnale ii sunt associate personaje calugaresti, cu idei filosofice schopenhauriene – asiatice. Saramnul Dionis – in care limita dintre realitate si vis nu este clar definite, in care se afirma ca timpul si spatial sunt doar in imaginatia noastra si despre care stim ca este o opera autobiografie a “geniului” eminescian neinteles. In Avatarii faraonului Tla regasim idei despre vise, ieşirea din timp, spaţiul selenar, reîncarnare , metamorfoze, revolta luciferică etc ..

      Unde e Hristos, unde sunt ideile crestine? Unde ortodoxia lui Eminescu despre care se tot vorbeste atat? Poate a avut si astfel de exemple, dar pana nu vom gasi o renegare a intregii opera pagane a lui Eminescu, vorbirea despre ortodoxie este un lucru secundar la el.

      Nici viata lui Eminescu nu este un exemplu de urmat: Ingragostit de o femeie MARITATA, M.Eminescu nu ezita sa strice o casnicie. Apoi, dupa moartea acestuia, Veronica Micle, si ea poet, cu idei nu prea ortodoxe, isi ia viata. Adica se SINUCIDE. Si apoi este inmormantata la manastirea Varatec (de ce) unde I s-a ridicat si o statuie chiar in incinta manastirii.

      Personal, eu nu il consider pe Eminescu un model de ortodoxie, ci unul de esuare dintr-o credinta sanatoasa intr-o filosofie pierzatoare de suflet.

      Nu contest moartea lui Eminescu. Este posibil sa fi fost omorat de dusmanii sai si ai tarii. Dar asta nu este garantie unui martiriu. Caci bine stim ca martiriul este un dar de la Dumenzeu si il primesc doar cei care au avut o viata plina de virtuti, si care l-au meritat. Martiriul nu-I este dat oricui.

      Cat despre robul lui Dumnezeu nu pot sa spun decat: Dumenzeu sa-l ierte. Iar cea mai buna apreciere a sa ar fi ruga pentru sufletul sau, nu ridicarea lui pe un postament de zeitate romanesca.

      Apreciază

  2. Caarol Duhul Capitanului said, on ianuarie 15, 2011 at 7:23 pm

    Apreciază

  3. Caarol Duhul Capitanului said, on ianuarie 15, 2011 at 7:23 pm

    Apreciază

  4. Caarol Duhul Capitanului said, on ianuarie 15, 2011 at 7:24 pm

    Apreciază

  5. Caarol Duhul Capitanului said, on ianuarie 15, 2011 at 7:24 pm

    Apreciază

  6. Caarol Duhul Capitanului said, on ianuarie 15, 2011 at 7:25 pm

    Apreciază

  7. Daniel said, on ianuarie 15, 2011 at 9:26 pm

    Trebuia sa amintesti ca astazi a fost decretata Ziua Nationala a Culturii.

    Apreciază

  8. Roland said, on ianuarie 15, 2011 at 10:34 pm

    NU APROBA – greseala gramaticala – ” S-au mai degraba cum a fost omorat … ” – SAU

    Apreciază

  9. saccsiv said, on ianuarie 16, 2011 at 7:03 am

    Mihai Eminescu – un apologet al Ortodoxiei romanesti: Distrugerea Bisericii in Romania, duce si la pierderea nationalitatii

    http://apologeticum.wordpress.com/2011/01/15/mihai-eminescu-un-apologet-al-ortodoxiei-romanesti-distrugerea-bisericii-in-romania-duce-si-la-pierderea-nationalitatii/

    Apreciază

  10. dante said, on ianuarie 16, 2011 at 7:27 am

    Mihai Eminescu, UN MARE ROMAN, printre putinii oameni de valoare pe care i-a avut tara aceasta.
    Poate este o comparatie un pic cam fortata, dar uitindu-ma la M. Eminescu si la parintele Arsenie Boca, aproape ca vad pe fetele lor aceeasi privire patruzatoare, parca ar fi frati.
    Doamne ajuta!!

    Apreciază

  11. eminovici said, on ianuarie 16, 2011 at 10:46 am

    VA ROG, VA ROG sa ascultati…

    http://www.trilulilu.ro/zecar/c685d22d30a0c7 – MIHAI EMINESCU – Scrisoarea III ~ Gheorghe Cozorici,George Calboreanu

    Apreciază

  12. Aurora said, on ianuarie 16, 2011 at 2:55 pm

    Nimeni nu-l egaleaza pe Eminescu. Niciodata nu se va mai naste un om ca el.

    Apreciază

  13. Ioan B said, on ianuarie 17, 2011 at 6:40 pm

    ile evolutioniste ale secolului XX.
    Numai cateva exemple ne pot spune multe despre factura operei sale: Cezara, unde iubirea carnale ii sunt associate personaje calugaresti, cu idei filosofice schopenhauriene – asiatice. Saramnul Dionis – in care limita dintre realitate si vis nu este clar definite, in care se afirma ca timpul si spatial sunt doar in imaginatia noastra si despre care stim ca este o opera autobiografie a “geniului” eminescian neinteles. In Avatarii faraonului Tla regasim idei despre vise, ieşirea din timp, spaţiul selenar, reîncarnare , metamorfoze, revolta luciferică etc.

    Unde e Hristos, unde sunt ideile crestine? Unde ortodoxia lui Eminescu despre care se tot vorbeste atat? Poate a avut si astfel de exemple, dar pana nu vom gasi o renegare a intregii opera pagane a lui Eminescu, vorbirea despre ortodoxie este un lucru secundar la el.

    Nici viata lui Eminescu nu este un exemplu de urmat: Ingragostit de o femeie MARITATA, M.Eminescu nu ezita sa strice o casnicie. Apoi, dupa moartea acestuia, Veronica Micle, si ea poet, cu idei nu prea ortodoxe, isi ia viata. Adica se SINUCIDE. Si apoi este inmormantata la manastirea Varatec (de ce) unde I s-a ridicat si o statuie chiar in incinta manastirii.

    Personal, eu nu il consider pe Eminescu un model de ortodoxie, ci unul de esuare dintr-o credinta sanatoasa intr-o filosofie pierzatoare de suflet.

    Nu contest moartea lui Eminescu. Este posibil sa fi fost omorat de dusmanii sai si ai tarii. Dar asta nu este garantie unui martiriu. Caci bine stim ca martiriu;l este un dar de la Dumenzeu si il primesc doar cei care au avut o viata plina de virtuti, si care l-au meritat. Martiriul nu-I este dat oricui.

    Cat despre robul lui Dumnezeu nu pot sa spun decat: Dumenzeu sa-l ierte. Iar cea mai buna apreciere a sa ar fi ruga pentru sufletul sau, nu ridicarea lui pe un postament de zeitate romanesca.

    Apreciază

    • sracos4 said, on ianuarie 18, 2011 at 11:14 am

      Ioan B sau Adam sau cine-i fi! Ti s-a zgariat placa? Ti-am citit parerea dar nu suntem obligati sa ne-o insusim! Doar e democratie! Fiecare cu opinia lui!

      Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.