SACCSIV – blog ortodox

Marturii ale cititorilor: Mainile Sfintei Parascheva sunt calde si moi

Posted in minuni, Sfanta Cuvioasa Parascheva by saccsiv on octombrie 17, 2024

Comentariile fratilor emil si Monica la articolul Ce inseamna aceste proorociri pentru neamul cel de pe urma?

emil:

Fratilor, daca ingaduiti, am sa va povestesc pe scurt experienta mea la Sf Parascheva.

Desi am trecut de multe ori prin fata raclei ei in catedrala, nu am stat niciodata ore in sir la rand de ziua ei. Deci am stat 20 de ore si 20 de minute. Toata noaptea de 13 spre 14 si toata ziua (aproape pana la apus) in ziua de 13.

Ce retin: surpriza mare o constituie (si nu am remarcat doar eu) prezenta multor tineri. Am vazut desigur si copii cu parintii lor (apropo anul asta nu au fost lasati in fata cei cu copii in brate sau paraplegici, oameni in carucioare, etc. desi oamenii de la rand ii indemnau sa avanseze, fortele de ordine opunandu-se). Erau si tineri de 30-40 de ani dar nu prezenta lor a sarit in evidenta ci a celor tineri de 14-20 ani care erau singuri (nu cu parintii) si au stat la rand toata noaptea. Asta m-a facut sa gandesc ca tara asta are o sansa! Apoi mi-a venit i n minte ce mi-a spus parintele Serafim Badila de la o manastire de pe langa Nasaud: tara noastra va atrage atentia lumii intregi prin mucenicia unor tineri imbracati in blugi zdrentuiti pe care nu-i baga nimeni in seama.

Apoi, atingand mainile Sfintei am remarcat ca erau calde (de asta sunt absolut sigur) dar nu as putea spune daca erau flexibile sau nu, in tot cazul nu era rigide ca lemnul. Spun asta pentru ca am citit marturia unui copil care a trecut pe la Sfanta cu mama lui si a spus ca i-a simtit mainile calde si moi.

In rest, solidaritate, bunavointa, ingaduinta, inima buna si speranta. Asta am vazut acolo. E ceva ce ne defineste ca neam ce se intampla acolo. Altii au spectacole rock si pop si alte alea; noi o avem pe Sf Parascheva.

Vazand marea de oameni care nu stau acolo pentru castig material si nici senzorial, ma face sa cred ca Dumnezeu inca nu si-a intors fata de la neamul asta.

Doamne-ajuta!

Monica:

emil,

sunt total de acord cu tine!
Deși am fost la Iași miercuri, pe 9, când am stat nici 5 ore la rând, exact aceleași trăiri (inclusiv cu mâinile calde și moi ale Sfintei Parascheva!), le-am avut și eu! Prima dată, când le-am sărutat, am crezut că mi se pare, acoperite fiind de veșmânt și, ca să mă conving, am pus mâna mea dreaptă pe mâinile ei – erau la fel de calde și moi!
La cât de vizitată de îndoieli sunt, în general, mi-a trecut prin minte că, poate nefericiții din BOR au făcut ceva în sensul ăsta. Da, e nasol ce spun, dar asta sunt. Apoi, citind alte mărturii asemănătoare și văzând cum a fost de ziua Sfintei, atmosfera de acolo care a trecut dincolo de „sticlă”, am avut același crez cu tine. Mulțumesc c-ai scris.
Doamne, ajută!

38 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Avatarul lui emil emil said, on octombrie 17, 2024 at 4:04 pm

    Articolul despre care vorbeam in comentariu il gasiti aici: https://www.activenews.ro/opinii/Mana-Maicii-Parascheva-Mami-Sfanta-Parascheva-are-manuta-asa-calda-si-moale-Parca-e-vie-.-De-la-rock-la-manastire-%E2%80%93-cum-mi-a-schimbat-viata-Sfanta-Parascheva-Marturii-184997

    O corectie: am stat la rand in noaptea de 13 spre 14 si in ziua de 14.

    Doamne-ajuta!

    Apreciază

  2. Avatarul lui Duhul Capitanului Duhul Capitanului said, on octombrie 17, 2024 at 4:07 pm

    Până aici a fost.

    Frate Vasile, am acceptat când ați râs de mine în legătură cu Pământul plat, deși este revelat de Sfânta Scriptura. Dar toate au o limită…Faptul că a spus „zbang”,@scortisoara,te-a dat pe spate. Această persoana osandeste foarte ușor oameni:creștini,preoți,de parcă ar fi o instanță morală. Cred că este autosufocienta…Îl iubesc foarte mult pe Corneliu Zelea Codreanu și Mișcarea Legionară în general.Mi-am vândut apartamentul și mi-am făcut o casă lângă pădurea Dobrina în Huși, la 100 de metri de locul unde, Corneliu Zelea Codreanu împreună cu 4 camarazi au înființat Legiunea Arhanghelului Mihail,depunând jurământul în acea pădure.Vremurile dintre cele două războaie semănau cu vremurile de acum,tot dintre două razboaie(ww2 și ww3).Și atunci era corupție peste tot.Cear fi însemnat că,Corneliu Codreanu să fi zis:faca-se voia Domnului și să fii stat deoparte. Dar nu,a trecut la acțiune și a înființat Mișcarea Legionară care a dat sute de martiri(inclusiv cei din temnițele comuniste).Mișcarea a fost anihilată la nivel fizic,material,dar nu la nivel moral.Ea este o dara luminoasa care ne luminează noua.Eu am încredere în Diana Sosoaca, că este o femeie sinceră. Nu înțelege multe lucruri din Ortodoxie(basca,că nu înțeleg nici popoi ecumenisti cu minciunoepiscopii),dar mă voi strădui să o contactez și să o edific în dreapta credință. Știu ce spui,că și antihristul va fi ales,dar,arunci va fi doar.el”sa nu va duceți!”spune Sfântul Lavrentie de Cernigov.Inca nu am ajuns.acolo.Sunt ultimele alegeri în România.Prefer să pierd pe mâna mea,nu pe a altora.Am luptat atât de mult în timpul plandemoniei împotriva vaccinării,măștii.Nu am primit cu masca în biserică și nu am închis biserică niciodată.Nici la Înviere!Am înfruntat episcopul de atâtea ori,ultima dată de curând, dar nu v-am mai spus. Am inregistrarile…Sunt un antiecumenist convins și mărturisesc împotriva semnului fiarei și a lagărului electronic,aproape în toate predicile.Dar ca să vină @scorțișoara și să mă facă înșelat,până aici.Comuniunea noastră s-a încheiat.

    Apreciat de 1 persoană

    • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on octombrie 17, 2024 at 6:43 pm

      Duhul Capitanului

      N-am ras ca ati zis ca Pamantul este plat. Ba chiar v-am si postat ca articole cele ce mi-ati trimis pe acest subiect:
      Un text primit de la un preot, despre PAMANTUL PLAT

      Un text primit de la un preot, despre PAMANTUL PLAT


      Al doilea text primit de la un preot, despre PAMANTUL PLAT: Realitatea revelata a pământului plat după Psaltire

      Al doilea text primit de la un preot, despre PAMANTUL PLAT: Realitatea revelata a pământului plat după Psaltire


      Nu m-a dat pe spate scortisoara. Pur si simplu am raspuns la indemnul dv.:

      Ce inseamna aceste proorociri pentru neamul cel de pe urma?


      Faptul ca alegeti sa fiti in comuniune cu o activista new age si nu cu mine, nu ma mai mira. Vreti sa fiti in categoria despre care am scris la:
      A venit vremea cand nu ne mai miram cand cineva cade, ci cand cineva ramane in picioare

      A venit vremea cand nu ne mai miram cand cineva cade, ci cand cineva ramane in picioare

      Apreciază

    • Avatarul lui Ciprian Ciprian said, on octombrie 17, 2024 at 7:16 pm

      Părinte, ….iart-o pe scorțișoara … e de-a noastră ortodoxă. fiecare greșim.. ea e ca un copil. și nu doar odată iart-o ..ci de șaptezeci câte șapte într-o zi dacă se poate să-ți greșească . Iartă pentru Domnul .

      iarta-l și pe Vasile și nu pune capăt comuniunii . dintre cele enumerate de dvs cu privire la mărturisire să mai adăugați și iertarea tuturor celor care v-au greșit în vreo oarecare măsură.

      astea cu politica , care pe cine votează sau crede că e potrivit pt a fii votat…treaba fiecăruia…nu e bine să facem din asta o ceartă între noi, creștinii.

      ” Până aici a fost” mergi înainte…nu lăsa să te doboare acest simțământ față de frații tăi creștini .

      roaga-te pt îndreptarea ” scorțișoarei” și vei avea odihnă

      Doamne ajută … iertați-mă…

      Apreciat de 1 persoană

    • Avatarul lui Cosmin Cosmin said, on octombrie 17, 2024 at 9:26 pm

      @ Duhul Capitanului

      Parinte, iertati si nu plecati de pe acest blog. Iertare…

      Apreciază

    • Avatarul lui thorandhor thorandhor said, on octombrie 17, 2024 at 10:27 pm

      Parinte sa nu-mi fie cu suparare, dar aici gresesti cam mult. Nu ar trebui mai ales tu, fiind preot sa te lasi demoralizat de anumite comentarii. Asta cam suna a mandrie. Nu cauta apreciere in lumea asta, lumea ne va vorbi de rau mereu si va zice ca suntem nebuni, mai ales in vremurile astea. Parerea mea este, ca nu trebuie sa renunti la ceea ce faci, multi pot comenta, dar daca prin comentariul tau ai ajutat pe cineva sa se indrepte, asta este mult. Eu sunt preot in Serbia, unde in parohia mea, majoritatea spun ca sunt sectant si fac parte din secta. Sunt vorbit de rau peste tot. Ce ar trebui sa fac? Trebuie sa ne constinuam misiunea, sa ne luptam pentru a demonstra ca nu este adevarat ce se spune despre noi!

      Apreciat de 2 persoane

      • Avatarul lui monicodas Monica said, on octombrie 18, 2024 at 11:28 am

        „A suferi atunci când afli că ai fost vorbit de rău e un lucru normal. Nu e normal să suferi ca și cum asta s-a întâmplat chiar atunci, de parcă tu ai fi fost altul până la această veste neplăcută. Suntem aceiași, indiferent de ce vorbește lumea, iar faptele noastre nu se schimbă în funcție de comentariul pe care îl primesc: ele sunt rele sau bune doar în raport cu Dumnezeu.
        Sunt foarte mulți oameni care se protejează de vorbirea de rău. Acest fapt le conferă un confort lăuntric. Alții merg mai departe – se înconjoară doar cu oameni care îi laudă. Totuși, dincolo de ceea ce simt și cred ei despre sine, acești oameni rămân ceea ce sunt, iar faptele lor, care scapă de judecata oamenilor, nu vor scăpa de judecata lui Dumnezeu.
        Există și oameni care se cred mai buni prin comparație cu alții mai răi, sau pe care tot ei îi consideră mai răi. Nu este o mai mare amăgire decât să te judeci prin comparație – se pare că tot răul în lume a venit de la faptul că oamenii au început să se compare între ei, căci comparația e începutul invidiei, al înălțării de sine și al disperării, păcatele din pricina cărora au căzut Cain, Iuda și însuși Satan.
        A fi vorbit de rău nu e cel mai rău lucru. Mai rău decât a fi vorbit de rău este a fi vorbit de bine, doar de bine. „Vai vouă când toți oamenii vă vor vorbi de bine”, a zis Hristos. E normal ca în viață să fim vorbiți și de rău, și de bine, dar cei vorbiți de bine sunt mai expuși pericolelor decât cei vorbiți de rău.
        Dacă ați auzi cu câte laude sunt înconjurați oamenii răi de cei ce mănâncă la mesele lor! Cu siguranță nu există nici un om rău în lume care să nu fie vorbit de bine măcar de cineva, după cum nu există nici un om drept care să nu fie hulit chiar de cei din casa lui.
        În aceste condiții, cum să deosebim oamenii răi de cei buni după vorbele care se spun despre ei? Dacă cei buni ajung să fie vorbiți de rău, iar cei răi sunt înconjurați de laude, cum vom cunoaște adevărata măsură a omului?
        Omul se cunoaște după felul cum reacționează la ocară, dar și la laudă. Cel care se îndulcește din laude, negreșit se va amărî când va auzi că e vorbit de rău. Însă omul care se cunoaște pe sine, care își cunoaște faptele și lucrarea, omul care așteaptă judecata lui Dumnezeu, știind că doar El Unul cunoaște totul despre toți, un astfel de om nu se întristează atunci când e vorbit de rău, pentru că nici de laude nu se îndulcește.
        Oamenii sunt lingușitori din fire, de aceea cei mai mulți trăiesc fără să afle vreodată ce vorbesc despre ei în lipsa lor prietenii și casnicii. Atunci când se întâlnesc, toți își zâmbesc și se salută, chiar dacă mai înainte s-au bârfit. Înclinația spre lingușire și minciună îi face pe oameni să creadă că cei cu care intră în legătură au o părere bună despre ei. Din această cauză noi înșine ajungem să avem o părere prea bună despre noi. Dar câți ajung să-și piardă cumpătul atunci când află că au fost trădați, mințiți, vânduți chiar de cei pe care i-au crezut prieteni! Lucrul acesta nu s-ar întâmpla dacă fiecare dintre noi am judeca decent despre noi înșine, dacă nu am pune un preț prea mare pe propria noastră persoană.
        Dacă vrei să știi cât de tare te poate răni vorbirea de rău a altora, vezi cât de mult te încălzesc laudele. Pentru că de laude au parte toți, dar de vorbire de rău doar cei care o pot duce.”
        (Savatie Baștovoi, Cartea despre femei)

        Apreciază

    • Avatarul lui Florian G Florian G said, on octombrie 18, 2024 at 11:04 am

      Duhul Capitanului,

      Nu renuntati…parerile sunt impartite de cand e lumea si pamantul.

      Dumnezeu sa va ajute in tot ceea ce faceti.

      Apreciază

  3. Avatarul lui Moca Moca said, on octombrie 17, 2024 at 8:14 pm

    Fra D.C., nu mai fi asa radical cu cei care te iubesc și te asculta, aici, pe blogul lui Vasile.

    Și apoi, nu se cuvine noua bărbaților sa ocrotim femeia, ca pe un vas mai slab, cum zice Apostolul?!

    Nu uita, fra, ca sora scorțișoară e din tabăra noastră și „cine nu e împotriva noastră, e cu noi”, ne invata Hristos.Si asa suntem putini, de ce sa permitem dezbinarea aruncata de vrăjmaș?!1

    Daca citești comentariile scortisoarei de pe blogul acesta, ușor vei vedea inima ei mare și calda,precum și mintea ei tematoare de femeie, pentru care o iubim și o simțim lângă noi.

    Pacea Domnului nostru Iisus Hristos sa fie cu noi, cu toti, cei care nadajduim întru El !

    Apreciat de 1 persoană

  4. Avatarul lui Duhul Capitanului Duhul Capitanului said, on octombrie 18, 2024 at 4:39 pm

    Fraților, nu este vorba de supărare, departe de mine așa ceva…Dar,îmi dau seama că este un moment de cotitură, în care mai putem face ceva.Pasivitatea lui Vasile, în primul rând, mă deranjează. Și știu că are o mare influența asupra voastră. Dacă până acum nu am fost la vot,acum cred că ar trebui să mergem.Daca această femeie minte,Dumnezeu o va vadi.Dar,dacă nu…Gândiți-vă că este ultima șansă să mai oprim valul satanist în România. Altfel,eu prefer războiul.De aceea,mă doare neimplicarea voastră. Poate Dumnezeu are un plan cu România. Și, oricum, fapta se îndreaptă spre scop,spune Sfântul Marcu Ascetul în filocalia1.Dumnezeu știe cu ce gând ies la luptă. Măcar să mor pe mâna mea.Doamne ajută

    Apreciază

    • Avatarul lui saccsiv saccsiv said, on octombrie 18, 2024 at 9:40 pm

      Duhul Capitanului

      Cine nu-i in stare sa observe ca Diana Ivanovici Sosoaca (si multi alti falsi activisti anti sistem) duhnesc a satanism si pregatesc terenul pentru Antihrist, oare cum cred ca nu vor putea fi inselati de Antihrist?

      Cine nu-i in stare sa observe ca Diana Ivanovici Sosoaca (si multi alti falsi activisti anti sistem) duhnesc a satanism si pregatesc terenul pentru Antihrist, oare cum cred ca nu vor putea fi inselati de Antihrist? Ultima isprava a Dianei Ivanovici Sosoaca: ritual vrajitoresc cu o gaina neagra impotriva presedintelui Consiliului Judetean Calarasi

      Apreciază

      • Avatarul lui Florian G Florian G said, on octombrie 19, 2024 at 10:16 am

        Eu personal in momentul de fata, am ajuns la concluzia ca politica este o structura falsa, de la care ti se cere tie ca cetatean, responsabilitate….si care iti da impresia ca implicarea ta, poate schimba ceva…dar de fapt prin acest lucru, noi nu facem decat sa-i tinem in viata pe acesti tradatori de neam..iar din partea lor , zero responsabilitate.

        Este tot ceea ce vor ei de la tine…semnatura ta..dupa, esti doar un sclav pentru ei!

        Eu unul nu vreau sa le dau aceasta satisfactie.

        Sfintii parinti ne spun ca suntem in vremurile de pe urma…daca este asa, nu trebuie ignorat acest lucru.

        „Opozitia” care ni se prezinta, nu este decat o prefigurare la felul in care antihrist isi va face aparitia…chiar daca vreun candidat are intentii bune…ei se folosesc de aceasta imagine a „luptatorului pentru dreptate” , care nu va castiga din pacate (ca se ocupa cine trebuie sa nu castige)…dar noi sa nu ne lasam, sa luptam in continuare, ca intr-o zi, va castiga cine trebuie… adica fiul pierzarii.

        Asta cred eu ca inseamna implicarea in politica actuala

        Dumnezeu ne-a facut intregi la minte…sa luam decizi bazate pe adevar.

        Adevarul trebuie sa ne influenteze, nu altceva.

        Daca urmaresti politica, ai toate sansele sa fi manipulat, pacalit, dezamagit, si sa te asemeni lor…iar daca urmaresti cele ale lui Hristos, ai toate sansele sa te asemeni Lui.

        Cred ca politica din vremurile noastre, nu poate fi asociata cu Hristos… este o prapastie adanca ce nu permite trecerea.

        Apreciază

    • Avatarul lui Teodora Teodora said, on octombrie 19, 2024 at 10:38 am

      Domnule inginer, mai scutește-ne cu ifosele! Că tot inginer în concepție ai rămas, cu toată teologia ta! La modul în care te exprimi, puțin probabil să ai vreo școală, mai mult de 10 clase adică, dar nu asta contează! Că-n fața lui Dumnezeu toți suntem egali!

      Mie să nu-mi spui că „Vasile” mă influențează în vreun fel, că prin asta-mi demonstrezi că ești sfertodoct și că „facultățile” alea, cu care te lauzi, le ai făcute la… vânturat aer cald! Avem o vârstă, ăștia de scriem pe aici, nu crezi? Sau din popă te făcuși și psiholog? N-ai înțelegere și nici empatie față de om, dar te lauzi că ai îmbrăcat haina preoțească și-o înveți pe Șoșoacă tainele Ortodoxiei. Citește mai sus, ceea ce-ți transmite comentatorul „thorandhor” ori comentatoarea „Monica” ca să pricepi diferențele!

      Regret, dragă admin, că m-am vârât pe aici, în subiect, ca musca-n lapte, dar de ipocriți sunt sătulă! Ăsta n-are nicio școală, dar e îndoctrinat peste măsură! Aveți liber să nu-mi publicați comentariul, nu mă supăr, că nu vin pe blogul dvs. nici pentru aplauze, nici pentru a câștiga prozeliți, nici pentru Pulitzer Prize, ci pentru a citi (în puținul meu timp liber) ce mai e pe lumea asta. Fără Șoșoace, fără Simioni, fără nimic! Dacă cititorii dvs. au simpatii, foarte bine! Dar să ne lase dracului cu teorii idioate ale pământurilor plate, cu politicieni susținuți de masoni, că NU ne interesează devotamentele ori atracțiile lor și nici istericalele. Și eu îl admir pe Vladimir Putin, dar nu vin pe secțiune să latru întruna la lună că-i cel mai cel dintre toți, că românii trebuie să-l cinstească și să-l prețuiască pentru a nu-i simți knutul de mai târziu pe spinare, din nou. Iertați-mă, dar asta-i opinia mea! Nu-s obișnuită cu pupincurismul, doar fiindcă nenea Duh al Căpitanului se pretinde cu sutană! Că n-o are, garantez eu, după modul în care raționează și se exprimă! Doamne ajută!

      Apreciază

      • Avatarul lui C C said, on octombrie 19, 2024 at 7:36 pm

        Teodora ,

        fără supărare, dar lasă garantatul tău cu privire la părinte… că nu poți judeca,/ concluziona un om ( preot) după aparițiile pe blog. Nici tu nu ai scris un mesaj creștinesc… așa că mai ai și tu de lucrat la capitolul cu replicile si respectul față de creștini .

        să ai in vedere că oricând te poți înșela când constați ceva la un om , nu-i cunoști inima și cu ce intenție, /gând zice sau face .

        La fel și tu ai scris alteori multe idei și păreri proprii și nu știu să-ti fii zis cineva să ” ne lași naibii” cu ideile tale… Nu ..ci cui nu-i place ce zici ..ori îl contrazici respectuos ori treci peste, nu te obligă nimeni să citești și să rumegi tot ce se comentează pe aici .

        Asa că… inimă bună îți doresc , blândețe și drag de aproapele și toată dorirea către cele spre mântuire să aveți, căci toți asta ne dorim) tre să ne dorim , atât nouă cât și celor din jurul nostru , pe noi înșine și unii pe alții, și toată viața noastră lui Hristos-Dumnezeu să o dăm…

        Doamne miluiește

        Apreciază

  5. Avatarul lui tudorr tudorr said, on octombrie 18, 2024 at 11:33 pm

    Doamne ajuta!

    Parinte, îmi cer iertare, dar te rog trezeste-te. Avem nevoie de tine dacă vom ajunge timpul în care trebuie sa fugim. Spune clar Parintele Iustin ca soluții omenești nu mai sunt. Semnele vremurilor și vorbele Sfiintilor Părinți se adeveresc sub ochii noștri. Ce sa mai facem în lumea asta, când ea e pe terminate? Sa intram în jocul antihristilor? Referitor la Diana Sosoaca, și de ar fii serioasa, ea nu poate face nimic, ca jocurile sunt făcute. Chiar de nu mai cocheteaza cu diavolul, Dumnezeu stie, maxim sa fie un pion alb, sa ridice o parte din oameni spre ultima revolta. Pare foarte credibila, dar cât de credibili sunt pentru unii oameni pseudo-ierarhii, sau pseudo-sfintii. Am rămas singuri pe lume, turma mica, nu mai avem pentru ce lupta, afara de sufletul nostru și sufletele celor din jur care nu vad totul clar. Ma rog sa rămân în turma asta mica a Lui Hristos pana la sfârșit. Imi cer iertare, nu spun din mândrie, Doamne ferește, dar e aceesi durere când vezi ca oamenii nu inteleg Apostazia, nu inteleg ca unii pseudo-sfinti nu sunt sfinți, sau ereticii nu vad Adevărul. Și totul e atât de limpede si cu dovezi clare. Referitor la fratele Vasile, sa nu-i fie cu mândrie și nici lingusire din partea mea, dar merge în acord cu Sfânta Scriptura, cu Sfinții Părinți, cu Marii noștri Duhovnici. Apoi, el are blogul și își face partea, dar prin comentarii, majoritatea suntem într-un cuget. Sa nu uitam ca Satana dezbina și cucerește. Eu sunt un pacatos și slab, si mi-e frica sa nu îmi pierd mântuirea, dar nădăjduiesc în mila Lui Dumnezeu.

    Apreciază

    • Avatarul lui Moca Moca said, on octombrie 19, 2024 at 11:12 am

      Tudore, ce-i aia „pseudo-sfinti ?!?!Nu te juca cu cuvintele !

      Apreciază

      • Avatarul lui tudorr tudorr said, on octombrie 19, 2024 at 7:11 pm

        Doamne ajuta!

        Poate m-am exprimat greșit, nu știu dacă e corect. Ma refer la fenomene precum Boca, Saguna, Argatu, etc.

        Apreciază

      • Avatarul lui Florian G Florian G said, on octombrie 19, 2024 at 7:45 pm

        Cred ca se refera la cei din categoria Arsenie Boca…sau sa ne spuna el.

        Apreciază

  6. Avatarul lui Teodora Teodora said, on octombrie 19, 2024 at 8:51 pm

    C

    Nene cu inițială, nu-mi da mie lecții! Păstrează-le pentru tine! Judec un om – și am tot dreptul din lumea asta să reflectez asupra lui – atâta vreme cât mie îmi strică feng shui-ul, respectiv arta armonizării spațiului meu de citit, al bibliotecii mele virtuale, dacă vrei, cu îngâmfări neîntemeiate și cu frustrări de gospodină ajunsă la menopauză. Altfel, parol, n-aș fi făcut-o!

    Dacă ai fi ceva mai școlit, ai fi priceput că opiniile mele personale (pe care le amintești în comentariul tău drept „păreri”), oricât le-aș fi expus public, NU am încercat NICIODATĂ – subliniez, special, pentru tine – NICIODATĂ să le impun altora și MAI ALES să mă înfurii că alții nu le acceptă.

    „Părintele”, după cum îl numești tu dragă „C”, NU e „părinte”! Oricât i-ai susține mătăluță ocupația și îndeletnicirea! Goethe zicea, la vremea lui: „Dacă vrei să cunoști mintea unui om, ascultă-i cuvintele”. Se pare că nu știi ce-s alea studii superioare! Altfel, l-ai fi dibuit pe nenea popă că nu-i nici (h)inginer și nici purtător de sutană! Să-ți ofer câteva hint-uri, spre propria edificare: are exprimare greoaie, lapidară fără a fi concisă, fără bagaj lexical dezvoltat, certat cu semnele de punctuație și cu gramatica simplă, fără finețe intelectuală. C, când ai bătături pe creier de la studiu intens și de la dat sute de examene în viața ta, te rafinezi, ai un mod de-a percepe și de-a pătrunde cu mintea mult, mult mai pătrunzător decât nea JiJi de la service-ul auto din colț de la Dămăroaia! Știi să-ți camuflezi frustrările, știi să-ți cosmetizezi vorbele și mai ales NU dai curs provocărilor! De niciun fel! Oricât te-ar mânca „deștele” să dai din tastatură!

    Într-altă ordine de idei, habar n-am de sub ce glugă de coceni ai ieșit și tu, stimate „C”, dar un preot n-are niciodată în vocabular formulări de genul: „Măcar să mor pe mâna mea” – Mai vrei exemple? Asta-s vorbe folosite la colțul Ferentariului sau prin ghetourile de pe Amurgului- Calea Rahovei. Capisci? Că desene NU fac!

    Îmi dai sfat să nu citesc comment-urile altora și să nu opinez asupra lor dacă nu-mi convin. Really? Tu te auzi ce debitezi? Și tu prezinți simptome de provincial frustrat, precum părințelul? Și tu ai un soi de augmentare a egoului care se revarsă nemijlocit prin mulțime? N-am dreptul s-o fac? Te rog să-mi precizezi ce lege îmi interzice să nu citesc! Dar fă-o repede! Altfel, față de mine (și de alții care mai silabisesc pe aici) nu reprezinți altceva decât un adolescent cu acnee care merge țanțoș printre ceilalți adolescenți, îmbrăcat de ultima fiță, Balenciaga Daddy, cu impresia că e popular, el fiind tot un pârlit provincial, lovit de boală. Întocmai ca și prietenul tău: „părințelul”! Boala se numește intelectualită cronică. Și-ți dai seama că te paște intelectualita în momentul în care te apucă așa… o febră de-a răspândi adevărul și numai adevărulprin prostime. Aici se încadrează și apucăturile „părințelului” în ceea ce-o privește pe Șoșoacă. Și-ale tale, „C”, în ceea ce am eu dreptul să lecturez.

    Gândiți băieți, data viitoare, gândiți! Asta, dacă nu vă doare prea mult!

    Apreciază

    • Avatarul lui Mani Mani said, on octombrie 20, 2024 at 5:07 pm

      „Care îți este numele?! Legiune !”

      Apreciază

    • Avatarul lui Ciprian Ciprian said, on octombrie 20, 2024 at 9:00 pm

      Teodora ,

      ai scris atâtea mai sus și așa de dezordonat încât mă obosește să citesc toată explicația și îndreptățirea ta de sine.

      bine au zis Sfinții Părinți și Ierarhi că femeia să nu vorbească prea mult mai ales în cele bisericești și duhovnicești ci puterea ei e în tăcere cu smerenie și rugăciune… însă când vrea să se expună prea mult in a da învățături înseamnă că a sărit de la locul ei cuminte.

      cat despre părintele Gabriel las-o mai moale că e păcat să te iei de preoți ( doar dacă propovăduiește vreo erezie sau greșește ceva de genul, atunci să te iei ) chiar dacă au și ei metehnele lor ..însă Sf Ioan gură de aur ne învață să avem mare frică în a judeca preoții.

      studiile școlare chiar nu contează la Dumnezeu . Nu uita că Iisus a ales ucenici dintre cei mai neșcoliți .

      si te rog … lasă mândria și încăpățânarea la o parte…cine ești tu să nu te învețe altcineva? Asta dacă nu cumva ai o părere prea bună despre tine .

      vad că ai și duhul certării cu tine printre altele . Și socotești logic cu mintea, însă nu după înțelepciune , înțelepciunea astfel judecă…. silește-te să o ceri de la Domnul să ți-o de-a ( înțelepciunea) , iar judecata deșteaptă să o mai abandonezi.

      haide …. fă rugăciune înainte să mai comentezi până când simți blândețea adumbrind sufletul tău . Când răspunzi gândește-te de trei ori înainte și fă un pic de rugăciune și întreabă-ti conștiința sau îngerul păzitor:” oare e de la Dumnezeu ce scriu ? Oare e bine plăcut lui Dumnezeu ce răspund…?”.

      hai …fii pe pace…fii drăgălașă așa cum erai la 5 anișori . Că ” adevărat zic vouă, zice Domnul, de nu vă veți întoarce să fiți ca pruncii nu veți intra in Împărăția Cerurilor”. Matei cap 18

      Doamne ajută .

      Apreciază

  7. Avatarul lui Nimeni Nimeni said, on octombrie 19, 2024 at 8:59 pm

    Pentru duhul căpitanului : Un frate l-a intrebat pe un parinte oarecare, zicand : daca se va intampla sa se
    porneasca un frate asupra mea cu manie sau cu mandrie si va incepe inaintea oamenilor a
    ma ocari, a ma defaima si a ma batjocori, spune-mi, parinte, ce voi face, atunci, ca sa nu
    mi se tulbure inima asupra acelui frate, auzind eu atata ocara, defaimare si batjocura
    inaintea atator oameni cinstiti ? Raspuns-a batranul : la o intamplare ca aceasta ne-a lasat
    noua chip de mare folos fericitut David, imparatul Ierusalimului, cand se ridicase asupra
    lui cu mare putere Absalom, feciorul lui si alerga dupa el, sa-l ajunga si sa-l omoare si sa-
    i ia imparatia. Si fugand el si ostenii si slujitorii casei lui, mergea pe sub un deal. Iar un
    mm oarecare, ce se chema Semei, a inceput sa strige in gura mare din acel deal, sa-l
    ocarasca si sa-l defaime pe imparat in auzul lui si a tuturor slugilor lui. Inca si cu pietre
    arunca din deal asupra imparatului, iar ostenii si slujitorii care erau cu imparatul,
    nemaiputand suferi ocara si batjocura acelui om fara de omenie, au grait imparatului,
    zicand : imparate, pentru ce taci ? Porunceste sa taiem capul acelui caine rau, ca nu mai
    putem suferi o ocari si batjocura ca aceasta asupra stapanului nostru, de la un caine ca
    acela ! Zis-a lor imparatul : nu, nici un rau sa nu-i faceti ca Dumnezeu ii porunceste sa
    ma ocarasca si sa ma blesteme si sa imi zica acele cuvinte. Deci si tu, fiule, cand se va
    porni un frate cu mandrie sau cu manie asupra ta si te va ocari si te va batjocori inaintea
    oamenilor, atunci socoteste si zi in gandul tau asa : acestui frate, Dumnezeu ii porunceste
    sa-mi zica mie aceste cuvinte. Si acestea zicand in gandul tau, indata se va limpezi si se
    va linisti tulburarea inimii tale. Asa fa, fiule si vei fi linistit. Din patericul egiptean.

    Apreciază

  8. Avatarul lui dante dante said, on octombrie 19, 2024 at 10:05 pm

    @Teodora

    Musai sa te spovedesti.

    Apreciază

    • Avatarul lui San San said, on octombrie 20, 2024 at 5:14 pm

      Dante,poate ca Teodora e la serviciu pe aici, pe când tu ești în timp tău liber….

      Apreciază

  9. Avatarul lui hpp hpp said, on octombrie 19, 2024 at 10:50 pm

    Fratilor,daca tanti asta care urla in urma cu cativa ani impotriva celor ce merg ,,sa linga ciolanele Paraschivei, n-ar fi doar un alt pion ,ar fi fost trimisa demult s-o caute pe Elodia.Eu personal n-am votat in viata mea cu nimeni(cu exceptia ref pt familie)si n-as face-o nici daca ar candida mama.

    Apreciat de 1 persoană

  10. Avatarul lui Gelu Gelu said, on octombrie 20, 2024 at 1:19 pm

    Doamne-ajuta!

    Sunt pe blog-ul asta de 15 ani. Am aflat de existenta lui chiar de la cel care il detine, intalnindu-ne atunci intr-o manastire. El nu m-ar recunoste acum pentru ca aceea a fost singura noastra intalnire. Probabil nici eu nu l-as mai recunoaste. Vin aici pentru ca ma simt “acasa”. Ma regasesc in temele abordate si de aceea e principala mea sursa de informare ortodoxa.

    Sa incep cu inceputul: sunt catolic dar tot de cam 15 ani ma gandesc sa devin ortodox. Am intrat in mai multe biserici si manastiri ortodoxe si am vorbit probabil cu mai multi preoti ortodocsi decat catolici, am citit mai multe carti ortodoxe decat catolice, asist mai mult la liturghii ortodoxe decat catolice, ma spovedesc la preot ortodox (dar nu ma impartasesc). De vreo 2-3 ani insa problema trecerii la ortodoxie se pune din ce in ce mai acut. Acum, dupa sinodul cu pricina, intrebarea pe care mi-o tot pun e asta: unde sa cer botezul – la un preot care, desi e cautat de toata lumea, stiind ca are har, dar isi pomeneste ierarhul, sau la unul nepomenitor.

    Asa ca apelez la ajutorul dvs. Ce sa aleg si de ce. Si mai direct: poate cineva sa spuna ca in urma sinodului din Creta bisericile in care slujesc preoti pomenitori sunt vaduvite in vre-un fel de harurile pe care inainte de 2016 le primeau? Si daca da, cum anume?

    Bineinteles, orice fel de sfat legat de problema mea, e binevenit.

    Va multumesc.

    Doamne-ajuta!

    Apreciază

    • Avatarul lui Florian G Florian G said, on octombrie 20, 2024 at 5:52 pm

      Doamne ajuta Gelu,

      Este un prilej de bucurie sa auzim asta!

      In primul rand trebuie sa fi constient de pasul pe care vrei sa-l faci…ce inseamna botezul,ortodoxia cu toate tainele ei…la ce inaltimi te poate duce..in felul asta nu vei mai pierde timpul si nu vei avea niciun dubiu in privinta asta.

      Problema nepomenirii , la fel, tine de cunostinta, trebuie sa sti pentru ce faci asta, sa canteresti foarte bine lucrurile…sa cunosti pe cat iti este dat dogmele ortodoxe, sa ai exemple de la sfintii parinti in privinta asta, cum si in ce context au oprit pomenirea. Daca asculti o parere pro si una contra, cerceteaza in amanunt amandoua parerile..si cel mai important, sa fi sincer in cautarea ta (sinceritatea nu te va lasa niciodata pe un drum gresit)..in felul asta vei putea asculta de constiinta… pe ea trebuie sa o urmezi, ea este cea care te va apara in fata lui Dumnezeu…nu parerea mea sau a altuia. La fel si in privinta preotului pomenitor sau nepomenitor.

      Harul lucreaza in BOR, sa nu te indoiesti de acest lucru.

      Sunt preoti care spun ca nu mai lucreaza Harul, parerea mea este sa te feresti de ei.

      Uite ce spune sfantul Chiril al Kazanului :

      „Tainele săvârșite de către serghianiști , care sunt hirotoniți în mod canonic și nu au interdicția de a sluji ca preoți, sunt fără îndoială Sfinte Taine mântuitoare pentru cei care le primesc cu credință, în simplitate, fără deliberări și îndoieli cu privire la validitatea lor, și care nu suspectează nimic incorect la caracterul serghianist (ecumenist ) al Bisericii. Dar, în același timp, ele slujesc pentru judecata și osândirea chiar a celor care le săvârșesc și a celor care se împărtășesc de ele înțelegând bine neadevărul pe care se întemeiază serghianismul , și prin lipsa lor de împotrivire dau dovadă de nepăsare aducătoare de moarte față de felul în care este maimuțărită Biserica.Pentru aceasta este esențial pentru un episcop (cu adevărat) ortodox să se rețină de la comuniunea de rugăciune cu serghianiștii .Același lucru este de mare importanță și pentru mirenii care au o atitudine conștientă cu privire la toate amănuntele vieții bisericești”

      Daca ai inteles bine ce inseamna ecumenismul, erezia care se infiltreaza in Biserica prin insasi reprezentanti ei, poti lua o decizie. Daca nu, mergi la un preot pomenitor, care nu este ecumenist.

      Pana nu esti convins de un lucru, sa nu-l faci(vorbesc la modul general).

      Sunt multi care au pareri diferite in privinta asta…tu urmeza-ti constiinta si nu vei gresi.

      Sa-ti ajute Dumnezeu …si nu mai pierde timpul.

      Apreciază

    • Avatarul lui monicodas Monica said, on octombrie 20, 2024 at 7:37 pm

      💣 Îmi cer scuze pentru reacție, în eventualitatea-n care o consideri nepotrivită, dar exprimă exact ce am simțit în urma citirii comentariului tău.
      Aș scrie, punctual, la tot ce ai exprimat, însă, evaluând reacțiile de aici și nu numai, voi scrie doar din experiența mea pe subiect(e).
      Acum… Eu am aflat de tâlhăria din Creta, abia în august 2022, de la o persoană îngrădită. În urma discuției cu acea persoană, am fost invitată să asist la o Sf. Liturghie săvârșită de un nepomenitor. După o lună sau două de la discuția față către față și online cu acea persoană, am dat curs invitației. N-am simțit să merg a doua oară, deși am plâns, ajungând acasă, după. De neputință, din cauza locului în care s-a săvârșit Sf. Liturghie… nu știu. Impactul emoțional a fost mare, însă nu suficient de mare încât să mă facă să vreau să văd cum e la slujba săvârșită și de alți nepomenitori. Poate am greșit. De atunci, am tot căutat info despre preoți nepomenitori, și, în căutările mele, am aflat că, din păcate, ei între ei nu sunt uniți, nu sunt de acord pe toate temele, deși, teoretic, toți au plecat din BOR din același motiv. Sigur, pot fi și infiltrați printre ei, tocmai ca, prin dezbinare, să câștige. E o practică veche, știm. Însă, eu, nici acum nu știu încotro, și pășesc pe câmp minat, tocmai pentru că nu am reperele necesare de a evalua care dintre nepomenitori sunt ce trebuie.
      Pe scurt, ceea ce mi s-a spus atunci când am mers la un nepomenitor, a fost că harul nu ar fi fost ridicat (de tot și de la toți pomenitorii) și că, în primejdie de a ne mântui, am fi doar noi cei care știm despre Creta & Co., cei care continuăm să mergem la pomenitori. Concret: dacă mor azi, nu am șansă de izbăvire. Restul, cei care nu știu de tâlhărie, nu ar fi în acestă situație. Asta mi s-a spus. Tind să le dau crezare, pentru că au și acoperire canonică și ceea ce au spus Sfinții Mărturisitori, însă, decât să merg unde nu am certitudinea că e ce trebuie, aleg să rămân unde sunt și mă rog ca Dumnezeu să-mi lumineze mintea.
      Pe de altă parte, e posibil ca, de anul viitor, mizeria asumată-n Creta să devină oficială, și-atunci, lucrurile nu că se vor simplifica, dar va fi limpede că nu mai e de mers la cei care rămân în biserica din ziduri. Adică, un punct important din incertitudinile mele va fi eliminat.
      Încă ceva: eu mă bazez mult pe ceea ce simt, pe conștiință, pe intuiție, dacă vrei. De ce? Pentru că, în peste 98.99% 🙃 din cazuri, am intuit/ simțit bine, iar atunci când nu m-am ascultat sau am fost superficială, am greșit. În aspect personal, profesional, etc. Și-atunci, mă ajut și de acest aspect. Sigur, voi primi, din nou, grenade (că tot…) în ceea ce privește „a simți” – n-ar fi prima dată. Și asta, din partea celor care, probabil, din prea multă rațiune și prea puțină simțire, au ajuns victime ale falsei smerenii.
      Cred că a simți valorează mai mult decât a raționa, pentru că, atunci când Fiul lui Dumnezeu S-a întrupat, nu a făcut-o pe bază de calcule, rațiune, ci din iubire, deci simțire. Iubirea, însă, e musai să fie însoțită de adevăr, altfel e ipocrizie, egoism.
      Credința, e și ea, parte a simțirii, nu a rațiunii, de aceea cei care cred cu adevărat, nu au nevoie de minuni.
      Iubirea: o simți sau nu.
      Credința: o ai sau nu.
      Niciuna dintre cele două nu poate fi argumentată, justificată rațional.

      Încă ceva: știu că părintele Arsenie Papacioc nu-l considera eretic pe Daniel din Colina Tristeții, dar părintele Adrian Făgețeanu, da – există și o mărturie audio în acest sens. E adevărat, Creta a fost după plecarea la Domnul a pr. Papacioc.

      Apreciază

      • Avatarul lui monicodas Monica said, on octombrie 20, 2024 at 10:12 pm

        LE: comentariul meu era pentru Gelu.

        Apreciază

      • Avatarul lui Florian G Florian G said, on octombrie 20, 2024 at 11:31 pm

        Dumnezeu sa ne lumineze!

        Ai dreptate,

        Hristos are nevoie de inima noastra, pentru a-L intelege..nu de ratiune.

         „Dă-mi, fiule, inima ta şi ochii tăi să simtă plăcere pentru căile mele”

        Este plina sfanta scriptura referitor la indemnul inimii.

        Acum, noi nu trebuie sa luam decizii dupa dupa placul nostru, ci dupa Adevar..atat cat ne este dat noua sa-L cunoastem. Cred ca asta conteaza in fata Lui, si nu ne va lasa sa ratacim.

        Mie sincer, nu imi place situatia asta deloc.. dar astea sunt vremurile.

        Am ramas fara marii duhovnici si suntem nevoiti sa luam singuri decizii…este obligatoriu sa cunoastem dogmele, canoanele, altfel o decizie luata in necunostinta de cauza, poate fi gresita.

        Sunt de acord cu tine..constiinta este glasul lui Dumnezeu care trebuie urmata…si care nu da gres in momentul in care esti sincer/a.

        Fragmente din procesul Sfantului Maxim Marturisitorul ;

        Vrăjmaşii lui au încercat să-l facă să spună vorbe de prisos, întrebându-l astfel:
        – Atunci, doar tu te vei mântui, în timp ce toţi ceilalţi se vor pierde?
        Iară Sfântul Maxim, cu mare înţelepciune de la Duhul Sfânt care se odihnea întru el, răspunse:

        „Dumnezeu mă opreşte să osândesc pe cineva sau să pretind că doar eu mă mântuiesc! Acestea fiind zise, voi alege mai degrabă să mor decât să apostaziez în vreun fel de la credinţa cea adevărată şi să sufăr apoi chinurile conştiinţei.

        Zis-au lui:
        – Dar ce vei face, de vreme ce cei din Roma sunt uniţi cu cei din Constantinopol? Căci aseară au sosit de la Roma două delegaţii şi mâine dimineaţă, în ziua duminicii, se vor împărtăşi cu Patriarhul din Preacuratele Taine. Cuviosul răspunse:
        – Chiar dacă tot Universul va fi în comuniune cu Patriarhul, eu nu voi fi în comuniune cu el. Precum ştiu că Sfântul Duh prin Apostolul Pavel spune că îngerii înşişi vor fi anatema dacă ar propovădui într-alt chip, aducând ceva nou în credinţă(Galateni 1,8).

        Sfantul Maxim era in perfecta cunostinta de cauza…

        Sfantul Ignatie de Briancianinov despre constiinta ;

        https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://logos.md/2009/05/13/despre-constiinta-sf-ignatie-briancianinov/&ved=2ahUKEwiBlu3H0p2JAxVeBNsEHYSnBJsQFnoECCEQAQ&usg=AOvVaw0PpJfroxBrBoq0GqgsetLO

        Dumnezeu este milostiv, si nu se ascunde de cel care Il cauta din inima.

        Apreciază

      • Avatarul lui Florian G Florian G said, on octombrie 20, 2024 at 11:38 pm

        Da, m-am gandit eu…

        iertare.

        pentru Monica.

        Apreciază

      • Avatarul lui G,. G,. said, on octombrie 25, 2024 at 10:38 pm

        Am avut si eu dilema cu ‘pomenitori’ , ‘nepomenitori’.

        Dupa o vreme mi-am aflat si raspunsul: Sa fug de ‘Nepomenitori’ cat vad cu ochii. Unii au ajuns sa spuna ca ‘pomenitorii’ nu mai au har, nu se mai mantuiesc. Au ajuns sa faca slujba prin nu stiu ce case si locuri dubioase etc. Niste treburi grele de tot care tin de schisma. Momentan, imi vine in minte exemplul cu cei de stil vechi. Au ajuns in schisma si erezie(cand mai fac din nou botezul, cununia).

        Groaznice treburi, nu te joci cu asa ceva. Bantuie un duh al nelinistii si tulburarii in aceasta miscare.

        Dupa cativa ani, nu pot decat sa ma bucur, si sa-i multumesc Lui Dumnezeu ca m-a luminat cu aceasta chestiune.

        Fii cu mare bagare de seama! Esti la marginea prapastiei, daca te duci cu acesti ‘nepomenitori’ nu stiu daca mai iesi din groapa, sau daca iesi, cat de intreg/eaga ai sa mai fi.

        Asta este experienta mea. Doamne ajuta!

        Apreciază

      • Avatarul lui monicodas Monica said, on octombrie 27, 2024 at 1:19 am

        G,
        Există un vechi proverb în popor: „Omul sfințește locul.”
        Atunci, de ce ne mai rugăm acasă? Are rost? Că, acasă, mai facem și altele, nu doar ne rugăm.
        Antihrist NU va închide bisericile, ci le va lăsa deschise, pentru „rugăciune” către el; în acel moment, ce vei face? Vei merge acolo, în continuare? Răspunde-ți doar ție.
        Citește ‘Sfinții catacombelor Rusiei’, de Ivan Andreev.

        Apreciază

      • Avatarul lui Florian G Florian G said, on octombrie 26, 2024 at 12:36 pm

        G,

        Problema pomenirii sau a nepomenirii, tine de canoane(astea te tin in viata)…nu dupa „fata omului”, sau cum ni se pare noua.

        Ai exemplul sfintilor parinti.

        Restul, e judecata lui Dumnezeu.

        Apreciază

    • Avatarul lui Ciprian Ciprian said, on octombrie 20, 2024 at 9:12 pm

      Gelu …

      Slavă Domnului că vrei să devii ortodox .

      tu mergi la Sf Liturghie , însă în mod normal dacă nu ești botezat…la ectenia ” ” pt cei chemați Domnului să ne rugăm….. cei chemați ieșiți, că nimeni din cei chemați să nu rămână ” tu tre să ieși în pridvor.

      preotul la care te spovedești trebuia până acum sa te învețe toate .

      Tu să cauți un preot care botează corect, care îți va spune că tre să te botezi prin Trei afundări . Botezul și Mirungerea e validă in oricare Biserică Ortodoxă . Nu aștepta prea mult ca nu cumva să pățești ca musulmanul acela din Sf Munte care tot așa vroia să se boteze și a.murit cu dorirea însă nebotezat..și a ajuns in Rai … însă era orb și parcă nu simțea Raiul.

      preotul la care te spovedești până acuma trebuia să te catehizeze și să te lumineze cu Sf Botez .

      tu întâi botează-te.

      Doamne ajută .

      Apreciază

    • Avatarul lui Nono Nono said, on octombrie 25, 2024 at 12:56 pm

      Tu ești Gelu, cel care la articolul de luna aceasta despre iudeo-crestinism de pe incorectpolitic, dai cu barda Coranului în Ortodoxie, hulind la greu pe Iisus Hristos?!?!

      Atenție la acești vicleni, vicleni, vicleni, aflați în misiune pe blogurile nealiniate sistemului !!!!!

      Apreciază

  11. Avatarul lui Gelu Gelu said, on octombrie 21, 2024 at 9:28 am

    Doamne-ajuta!

    Multumesc mult tuturor celor care mi-au raspuns…inseamna mult pt mine!

    @Florian G

    Tocmai asta e problema mea: ca eu stiu si deci mie mi se poate aplica pedeapsa pt ca stiu de „isprava” din Creta, de aceea problema e ca o sabie cu 2 taiusuri. Totusi ma ajuta faptul ca ai spus ca as putea sa merg la un preot pomenitor dar ne-ecumenist.

    Spui ca „Am ramas fara marii duhovnici si suntem nevoiti sa luam singuri decizii”

    Mai sunt preoti mari in tara. Pe blogul „Dragostea va salva lumea” o sa gasesti cateva liste.

    Parintele Ioanichie Popescu de la man. Surpatele, Macarie Besliu de la schitul Muntioru, etc.l; ii gasesti acolo. Dar, intr-adevar, se imputineaza si cei care vor voi ne vor putea ingradi accessul la ei. Caci spune Mantuitorul: „Cei din Iudeea sa fuga la munti”. Care munti? Ce, pot oamneii sa scape in muntii Iudeii, ca sunt niste dealuri mai mari…E vorba de crestinii vremurilor din urma (Ierusalimul e in Iudeea iar Biserica e noul Ierusalim) care, pentru a putea scapa de confuzia creata de Balaur (vezi Apoc 12,15: Şi şarpele a aruncat după Femeie din gură-i apă ca un râu, ca s’o ia puhoiul.- ) vor trebui sa ceara sfatul preotilor care au Duhul Sfant. Despre acei „munti” vedeti explicatia in Biblia Bartholomeu Anania la pagina 933: „munţii şi dealurile care „saltă” nu sunt altceva decât cei desăvârşiţi şi cei începători în viaţa duhovnicească (Sf. Grigorie Sinaitul).”

    Multumesc!

    @Monica

    Aceiasi situatie: stiu, deci am o problema daca merg la pomenitori. Spui de 2025 ca se va sti limpede. Ei, anul asta, 2025 cred ca e de cotitura; am mai gasit niste marturii pe care ma bazez cand spun asta si in special pe profetia (ultima cred) a parintelui Iustin: aceia in care spune ca peste 12 luni ne vom pierde libertatea (asa am retinut-o eu, poate era altfel). Nu stiu sa se fi intamplat ceva major in iunie 2014; poate atunci s-a decis data sinodului din Creta, poate altceva, nu stiu. Insa, daca cele 12 luni sunt de fapt 12 ani? Atunci ajungem la 2025.

    Multumesc pentru ca mi-ai scris!

    @Ciprian

    Inteleg deci ca tainele sunt valide si la pomenitori de vreme ce Botezul este…Multumesc!

    @All

    Nu ma consider un cunoscator si cu atat mai putin indreptatit sa dau sfaturi. Doar am citit si am vorbit cu cativa preoti cu har. Ce retin e ca in curand vom ajunge din nou in catacombe.

    Va multumesc mult si va imbratisez caci efectiv ma simt ca acasa aici!

    Doamne-ajuta!

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.