SACCSIV – blog ortodox

Pentru cei ce spun “dati Cezarului cele ce sunt ale Cezarului” si ne indeamna sa luam documentele cu cip

Posted in IUSTIN POPOVICI, NICOLAE STEINHARDT by saccsiv on februarie 7, 2023

Am mai postat tema aceasta, o reiau insa pentru cititorii noi dar si pentru cei mai vechi ce comenteaza la articolul IPS Teodosie e mai rau decat un PION ALB, e SARPE. Nu este doar activist pro cip, ci si minte ingrozitor despre parintele Justin Parvu cum ca cipurile in acte se incadreaza la „dati cezarului ce-i al cezarului si lui Dumnezeu ce-i al lui Dumnezeu”.

Parintele Nicolae Steinhardt:

– “Dati deci Cezarului cele ce sunt ale Cezarului si lui Dumnezeu cele ce sunt ale lui Dumnezeu” (Mat. 22, 21; Marcu 12, 17; Luca 20, 25).

Fraza e clara si regimurile totalitare, adaugandu-i si Rom. 13, cer credinciosilor sa le dea ascultare si respect. Iar multi crestini, care-si confunda religia cu prostia, sar si ei sa le aprobe: “e text!”.

Numai ca nu citesc atent. Dam Cezarului – se talmaceste: Statului – ce este al sau, daca e in adevar stat si se poarta in consecinta. Cand statul (Cezar) se indeletniceste cu ale lui, cu intretinerea drumurilor, mentinerea ordinei, canalizari, transporturi, apararea tarii, administratie si impartirea dreptatii, i se cuvine respectul si tot ce este al sau: impozitul, serviciul militar, civismul. Atunci insa cand Statul nu mai e Cezar ci Mamona, cand regele se preface in medicine-man si puterea civila in ideologie, cand cere adeziunea sufleteasca, recunoasterea suprematiei sale spirituale, aservirea constiintei si procedeaza la “spalarea creierului”, cand fericirea statala devine model unic si obligatoriu, nu se mai aplica regula stabilita de Mantuitor, deoarece nu mai este indeplinita una din conditiile obligativitatii contractului: identitatea partilor (lui Cezar i s-a substituit Mamona). Mantuitorul nu numai ca n-a spus sa dam lui Dumnezeu ce este a lui Dumnezeu si lui Mamona ce este a lui Mamona, ci dimpotriva (Mat. 6, 24; Luca 16, 13) a stabilit ca nu poti sluji si lui Mamona si lui Dumnezeu. Cand pe scaunul de domnie lumeasca sta un Cezar, indemanarea nu este interzisa si Biserica, de-a lungul veacurilor, si-a avut politica ei. Dar cand politica incape pe mainile Celuilalt, se aplica regula vaselor engleze care faceau piraterie sub pavilion strain: de indata ce bastimentul inamic deschidea focul, era inaltat steagul national. Cezarului, cele cuvenite. Cu Mamona nici o legatura, oricat de mica – nici asupra punctelor comune. Lui Mamona numai blestemele din moliftele Sfantului Vasile cel Mare.

Cititi va rog mai multe la:

Nu va puneti semnatura alaturi de a diavolului nici pentru a recunoaste ca exista Dumnezeu

Iata insa si ce putem citi la Text remarcabil despre APOCALIPSA – VIZIUNILE STARETULUI ANTONIE:

Dar pe Apostolul Pavel nu l-au salvat oare într-o coşniţă, dându-l jos de pe zid? Ce are a face aici acceptarea realităţilor şi opunerea satanismului? Ce să-ţi aduc eu exemple – aminteşte-ţi de marea muceniţă Ecaterina, sau de marele mucenic Gheorghe. Supunerea e posibilă doar în lucrurile ce ţin de puterea laică – să-ţi faci meseria, să nu faci răscoale armate. Dar şi aceasta, după cum vede fiecare. Fraţii Macabei sunt un exemplu bun de folosire a forţei împotriva celor ce-L insultă pe Dumnezeu şi tot ce este Dumnezeiesc. Dacă apuci drumul smereniei prosteşti, aşa şi vei începe a pune întrebări despre proslăvirea în rândul sfinţilor a lui Alexandru Nevski, biruitorul, şi a lui Dimitrie, cel care i-a prăpădit pe tătari pe câmpia Kulikovo. Întrebările ca întrebările, dar de proslăvit, i-a proslăvit Dumnezeu! Eu, când aud asemenea întrebări „evlavioase”, îmi amintesc de viaţa Sfântului Vasile cel Mare şi a Cuviosului Iov de la Poceaev, făcătorul de minuni. Ce vreme înfricoşătoare le-a dat Dumnezeu pentru viaţă. Ei, şi ce? Nu s-a rugat, oare, Sfântul Vasile să moară împăratul Iulian? Văd că vrei să spui că Iulian a fost un apostat, dar era împărat şi împărat legitim, bagă de seamă!

Oare nu de frică pentru comoditatea noastră ne rugăm pentru „puterea” satanică?!

Şi doar Dumnezeu a arătat că Sfântul Vasile a avut dreptate – lui Iulian i s-a tras moartea nu de la o arma pământească, ci a fost străpuns de lancea unui soldat ceresc. Dar Cuviosul Iov a făcut compromisuri cu polonezii? Nu, el a luptat cu ei şi cu acoliţii lor în fel şi chip. Nici de judecăţi nu s-a ferit dreptul! Dar tu-mi spui de putere! Lucrarea lui Dumnezeu trebuie să se facă cu chibzuinţă. Dacă în relaţiile de putere, perechea şef-subaltern ar însemna doar atotputernicia unuia şi adânca smerenie a celuilalt, n-ar mai fi nevoie de Sobornicitatea Bisericii. Dar dacă n-ar fi Sobornicitatea, n-ar mai rămâne Biserica nici Ortodoxă – de câte ori s-a întâmplat ca cel care era în adevăr să fie un singur om, în timp ce ierarhia superioară era în erezie?! Ce să mai vorbim despre puterea laică – mitropolitul Filip şi patriarhul Nicon, de exemplu. Şi aceşti drepţi, însetaţi de adevăr, sunt proslăviţi ca sfinţi: Sfântul Vasile cel Mare, Sfântul Grigore Teologul, Cuviosul Maxim Mărturisitorul, Cuviosul Iosif Voloţki, dar parcă poţi să-i enumeri pe toţi. Dar mai trebuie ţinut minte că, luptându-se pentru curăţenia credinţei, ei, Sfinţii Părinţi, singuri erau împlinitori plini de râvnă ai Legilor lui Dumnezeu. Supunerea smerită în faţa oricărei puteri îi convine celui care nu este atras de viaţa după Cuvânt. Pentru că drumul mărturisirii, chiar dacă e pe undeva şi aşternut cu roze, neschimbat, după „Osana…“, va răsuna şi „Răstigneşte-L, răstigneşte-L“. Această incomoditate va servi drept motiv pentru justificarea de sine şi primirea antihristului – ştiinţă avem, dar raţiunea s-a întunecat din cauza păcatelor.

Adică, dacă orice putere e de la Dumnezeu, ne-om supune şi antihristului, n-avem încotro. Şi încă vor adăuga că toate se fac cu voia Domnului. De aceea, se şi spune că se va întrona necuratul în orice biserică şi niciun cuvânt despre cei care au slujit acolo mai înainte. Ţine minte exemplul marelui stareţ, făcătorul de minuni de la Sarov. Câte icoane avea el? Una. Cărţi? Vreo zece. Dar a dobândit mare slavă, şi nu de la oameni, ci de la Dumnezeu. Acum toţi au pe-acasă iconostase, rafturi întregi de cărţi, numai că nu se săvârşeşte fapta cugetată!

Mulţi ascultă, dar puţini aud, părinte.„

 

Sfantul Iustin Popovici:

„Daţi cezarului cele ce sunt ale cezarului şi lui Dumnezeu cele ce sunt ale lui Dumnezeu.” Iată ce fel de coexistenţă a Bisericii şi statului a fost stabilită şi prescrisă de Atotştiutorul Domnul nostru şi Mântuitorul Hristos (Matei 22, 21).
De aceea ea rămâne în veci obligatorie şi nestrămutată pentru Biserică.
Cezarului – moneda, banii, cu efigia cezarului.
Lui Dumnezeu? – şi sufletul şi trupul: căci pe trup şi în suflet este întipărit chipul lui Dumnezeu. Chipul lui Dumnezeu se află şi pe trup şi în trup, pentru că trupul trăieşte prin sufletul asemănător lui Dumnezeu. Deci, şi unul şi altul aparţin lui Dumnezeu – veşniciei, vieţii veşnice, Adevărului veşnic, Dreptăţii veşnice, Raţiunii veşnice.
Prin urmare, cele ce aparţin lui Dumnezeu nu pot fi jertfite de dragul cezarului, şi aici întâietatea îi revine totdeauna lui Dumnezeu. În Dumnezeu – Omul, în lucrarea şi trupul Lui – Biserica, Dumnezeu totdeauna se află pe primul loc, iar omul – pe-al doilea; Dumnezeu totdeauna hotărăşte totul, şi nu omul. Acestea sunt atotvaloarea şi măsura a toate în Biserica universală. Iată de ce ea se apleacă asupra oricărei probleme „cu frică de Dumnezeu, cu credinţă şi cu dragoste.”
Biserica apare ca un organism divino-uman, şi abia după aceea – ca organizaţie. Ea este trupul Dumnezeului-Om: de aceea, mai întâi se cuvine ca toate să fie cercetate şi măsurate de Dumnezeu, apoi de om. Şi niciodată doar de om, şi după „cele omeneşti”. Iată de ce „trebuie să ascultăm de Dumnezeu mai mult decât de oameni”.
Când vine timpul, în această privinţă trebuie să-i stăm împotrivă chiar şi lui Petru, primului dintre apostoli. Aici veşnic rămâne în vigoare apostoleasca metodă şi început al zidirii Bisericii „părutu-s-a Duhului Sfânt şi nouă” (Fapte 15, 28): mai întâi Duhul Sfânt, apoi noi – noi după Duhul Sfânt şi în Duhul Sfânt şi împreună cu Duhul Sfânt.
„Daţi cezarului cele ce sunt ale cezarului şi lui Dumnezeu cele ce sunt ale lui Dumnezeu” – acesta este principiul coexistenţei dintre Biserică şi stat. Nu colaborare, ci coexistenţă între Biserică şi stat. Nu colaborare, cu atât mai mult atunci când „cezarul” prigoneşte toate cele ce sunt ale lui Dumnezeu şi nu vrea să ştie nimic din cele ce sunt ale lui Dumnezeu, ci ţinteşte doar să nimicească tot ce este al lui Dumnezeu. Aici lipsesc condiţiile principale pentru colaborare.
Sau coexistenţa egală în drepturi a aşezămintelor, şi a persoanelor umane, sau calvarul Bisericii cauzat de către prigonitorii, chinuitorii, cotropitorii, care tăgăduiesc şi prigonesc pe Dumnezeu şi cele ale lui Dumnezeu. Iar prin dictatură impun pe potrivnicul lui Dumnezeu şi cele potrivnice lui Dumnezeu. În acest caz Biserica şi statul se despart, se separă fiecare cu ale sale. Nimeni să nu îndrăznească să se amestece în treburile lăuntrice ale Bisericii, să nu se atingă de sfintele şi veşnicele ei îndatoriri şi drepturi evanghelice.
Este limpede că Biserica sub orice regim, chiar şi cel ateist, trebuie să-şi găsească un mod de a convieţui (modus vivendi), dar întotdeauna în duhul şi limitele principiului evanghelic de convieţuire: „cezarului cele ce sunt ale cezarului şi lui Dumnezeu cele ce sunt ale lui Dumnezeu”, şi asta sub controlul suprem al Atot-Evangheliei: „să ascultăm pe Dumnezeu mai mult decât pe oameni”.
Dacă însă acest lucru este cu neputinţă, nu-i rămâne Bisericii ca „modus vivendi”, decât principiul evanghelic: să pătimească pentru Domnul Hristos, să rabde, să sufere, luptând astfel pentru drepturile fundamentale ale credinţei conştiinţei şi ale sufletului“.

Cititi va rog si:

Comentariul zilei: Temeiul Biblic al neacceptarii prelevarii elementelor de identificare biometrica pentru documentele de identitate cu cip

 

27 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Elena Ü. said, on februarie 7, 2023 at 4:12 pm

    Perfect!

    Apreciat de 1 persoană

  2. Florin said, on februarie 7, 2023 at 4:27 pm

    Nicolae Steinhardt mai spunea ,,Sa nu-ti pui semnatura langa a diavolului nici pentru a recunoaste un adevar. ”dar oare o fi bine sa semnezi o cerere pentru a ti se elibera un act biometric care contine ca element de siguranta 666.

    Apreciat de 2 persoane

    • mircea.v said, on februarie 7, 2023 at 7:22 pm

      … nici pt a recunoaste ca 2+2 = 4, nici pt a recunoaste ca exista Dumnezeu – spune Steinhardt

      Apreciază

  3. Florin said, on februarie 7, 2023 at 4:32 pm

    In afara subiectului

    Dupa ce liderii religioși mondiali au adoptat la ASTANA ( Anagramă: Saatan ) in data de 15 septembrie 2022 Documentul Fraternității Umane intre, creștini, iudaici și islamisti (CRISLAMUL) observ roadele acestui document adoptat.

    SACCSIV – blog ortodox Israel Today: Rabinii îl aduc pe Iisus acasă de Crăciun
    Incep rabinii traditionalisti sa Il recunoasca pe Hristos ca Mesia si Fiul lui Dumnezeu?
    Mihai Rapcea are un comentariu interesant la acest articol:
    Am citit cu atenție ”scrisoarea” semnată de cei 25 de rabini. http://www.cjcuc.org/2015/12/03/orthodox-rabbinic-statement-on-christianity/
    Aceeași perversitate, se dau frați de credință cu creștinii dar:
    – nu apare nici măcar o dată vreo referire la Yeshua (Iisus)
    – nu apare nici măcar o singură referire la Mesia (Hristos)
    – nu apare nici o afirmație că Îl acceptă pe Domnul nostru Iisus Hristos ca Mesia.
    Se pare ca rabinii traditionalisti Il recunosc pe Iisus doar ca profet si nu ca Mesia.

    O tendinta de a cobora pe locul doi am vazut-o si la liderul spiritual budist din Tibet, Dalai Lama.
    Citim de pe wikipedia, Sfârșitul instituției?
    În 2014, Tenzin Gyatso (Dalai Lama) a recomandat ca după moartea sa să nu mai fie ales alt Dalai Lama, deoarece instituția și-a pierdut semnificația: importanța sa a constat în puterea politică, pe care acum nu o mai are. După 450 de ani de funcționare a instituției Dalai Lama, aceasta nu mai este necesară, deoarece budismul tibetan are o organizare foarte bună, dispune de călugări cu o educație excepțională, astfel că nu mai depinde de un sigur individ.[1]
    Probabil lasa locul liber noului lider mondial.

    Iar acum cat de curand sa urmeze pasul Papei Francisc de a renunta la functia de reprezentant al Fiului lui Dumnezeu pe pamant, coborand si el pe locul doi lasand si el locul liber noului lider mondial, antihristul.

    Apreciat de 1 persoană

  4. Felix said, on februarie 7, 2023 at 5:56 pm

    Sfantul Iustin Popovici:

    Trupul este pentru Domnul Hristos, nu pentru microciparea satanica, iar Domnul Hristos este pentru trup!

    Există taină infinită și potențială sfințenie a trupului omenesc:
    creată de Sfânta Treime, de dragul Sfintei Treimi.
    De aceea, a Doua Persoana a Preasfintei Treimi, Dumnezeu Logosul, ia în Ipostasul Său veșnic trupul omului pentru toată veșnicia.
    Și în Cuvantul intră în trup cele mai mari și mai importante taine și lucruri sfinte ale lui Dumnezeu:
    taina Bisericii, taina omului, taina lumii.
    Întreaga cale a Trupului lui Hristos arată și dovedește acest fapt de bunăvoie:
    trupul nostru omenesc a fost creat pentru a umbla pe calea celui mai Sfânt Trup înviat și inaltat al lui Hristos.

    Acest adevăr dumnezeiesc ceresc este proclamat de Apostolul înțelept al lui Dumnezeu, subliniind despre trupul omenesc:
    „Trupul este pentru Domnul, iar Domnul este pentru trup.
    Dumnezeu Tatal L-a înviat pe Domnul Hristos și ne va învia si pe noi prin puterea Sa.
    Nu știți că trupurile voastre sunt mădulare ale lui Hristos?
    Dar cel ce se lipeste de Domnul este un duh cu Domnul.
    Sau nu știți că trupurile voastre sunt templul Duhului Sfânt care trăiește în voi, pe care îl aveți de la Dumnezeu, și nu sunteți ai voștri? Pentru că ați fost rascumpărati cu pret scump.
    Slăviti-L pe Dumnezeu dar în trupurile voastre și în sufletele care, care sunt ale lui Dumnezeu.”

    Trupul pentru ceea ce i s-a dat omului?
    Este dat să fie un templu sfânt al lui Dumnezeu, în care sufletul asemănător lui Dumnezeu slujește Dumnezeului Viu și Adevărat zi și noapte.
    „Trupul este pentru Domnul, iar Domnul este pentru trup.”
    Aceasta este denumirea dumnezeiasca a trupului.
    Și dacă pare vremelnic, pentru că păcatul l-a învins cu moartea și l-a făcut muritor, a fost creat de Dumnezeu pentru nemurire, pentru veșnicie, pentru vestea și bucuria dumnezeiasca cea bună:
    „trupul este pentru Domnul”.
    Că trupul omului este într-adevăr făcut „pentru Domnul”, este cel mai bun și cel mai convingător si evident prin faptul că Domnul Hristos Însuși a luat asupra Sa trupul, „S-a făcut trup”,

    El a trăit în trup, a înviat cu trupul,
    s-a înălțat în trup și a rămas pentru totdeauna în trup, șezând la dreapta lui Dumnezeu Tatăl, mai presus de toate cerurile.
    Astfel, minunatul Domn Iisus, Dumnezeu Intrupat, a proclamat Evanghelia veșnică a lui Dumnezeu despre trup și a mărturisit inalienabil că trupul este „pentru Domnul”, că scopul său dumnezeiesc este să fie templul lui Dumnezeu.
    Într-adevăr, omul a fost creat cu un trup pentru a-l umple treptat de o viață cu dor de Dumnezeu cu Domnul Hristos și pentru a-l face un templu nemuritor al Domnului Hristos.
    Este aici, în lumea pământească, pentru a se umple întregul cu Domnul Hristos, cu puterile Sale dumnezeiesti sfinte, cu harul Dumnezeirii Sale, la fel cum trupul Domnului Iisus a fost umplut cu toată plinătatea Dumnezeierii.
    De aceea, chemarea creștinilor este să realizeze evanghelia veșnică a lui Dumnezeu in trup:
    să-și umple trupurile cu Domnul Hristos, cu întregul har al Dumnezeierii Sale, cu toată plinătatea harului dumnezeiesc.

    Un creștin este obligat să-și reaminteasca zi și noapte:
    Trupul meu este „pentru Domnul” și pentru nimic altceva (nici macar pentru pecetluire cu semnul fiarei).
    Trupul trebuie să fie vrednic de Domnul în tot și în toate lucrurile:
    curat de orice murdărie a păcatului și a patimilor.
    „Trupul este pentru Domnul” – aceasta este prima jumătate a Evangheliei veșnice a Firii Omenesti a Mantuitorului; Iar a doua este:
    „Domnul este pentru trup.”
    În aceasta este întreaga Veste Bună Dumnezeului-Om, întreaga antropologie evanghelică.
    După ce s-a întrupat și a rămas pentru totdeauna în trup, Domnul Hristos a arătat cu tărie că El este cu adevărat „și Domnul pentru trup”. În nici un caz trupul nu este ceva ce Domnul nu respectă, nu accepta, sau respinge.
    Într-adevăr, Hristos a făcut acest lucru.
    Hristos sfințește, îndumnezeiește, inviaza trupul, căci trupul devine și rămâne veșnic o parte integrantă a Personalității Sale Dumnezeu-Omenesti.
    Atat de multă onoare și autoritate trupul uman nu a experimentat-o de la nimeni și nici nu o poate experimenta.
    Așa cum „Domnul este pentru trup”, tot așa și Sfânta Evanghelie este „pentru trup”, tot așa și Sfânta Sa Biserică este „pentru trup”.
    Acesta este motivul, sensul dumnezeiesc, al Dumnezeului-Om că Sfânta Sa Biserică nu este altceva decât trupul Său Divino-Uman.
    Nu există nici o îndoială că întreaga Evanghelie a Mantuitorului este cuprinsa în sintagma aceasta:
    trupul este pentru Domnul, iar Domnul este pentru trup.
    Astfel cunoaștem taina veșnică a ființei omului:
    Domnul Hristos este Mântuitorul întregului om, nu numai al sufletului său, ci și al trupului său.
    De aceea, trupul creștinului trebuie să fie un templu sfânt, în care locuiește un suflet sfânt în această lume; și în cealalta in care omul va trăi pentru vesnicie Învierea morților. Trupurile creștinilor au devenit prin Sfânta Impărtășanie, prin Sfântul Botez, viața evanghelică parte integrantă a Trupului Teanthropic al lui Hristos.
    Crestinii nu mai sunt ai lor, ci ai lui Hristos.
    Tot ceea ce s-a întâmplat cu trupul Său sfânt li se va întâmpla si crestinilor ortodocsi.

    „Dumnezeu Tatal L-a înviat pe Domnul Hristos și ne va învia si pe noi prin puterea Sa.”
    Nu știți că trupurile voastre sunt mădulare ale lui Hristos?”
    Prin puterea Sa atotputernică, Dumnezeu ne va învia trupurile din morți de dragul vieții veșnice, așa cum a înviat trupul Domnului Hristos.
    Căci trupurile noastre – sunt „mădulare ale lui Hristos”, mădulare ale trupului Său Dumnezeu-Omenesc și trăiesc prin El, in El și cu El.
    Și tot ceea ce este al Lui este perceput ca fiind al lor.
    De fapt, noi crestinii nu mai suntem ai noștri, ci ai Lui.
    Ne începem viața veșnică prin El aici pe pământ:
    toate puterile sfinte ale harului și dătătoare de viață ale Lui Dumnezeul-Om – se revarsa continuu prin noi ca prin părțile constitutive ale unui singur și indivizibil trup.
    Trupul Omenesc al lui Dumnezeu.
    În calitate de „membri ai lui Hristos”, noi trăim viața Sa Divină, Adevărul Său Divin, și Iubirea, și Dreptatea, și Bunătatea, și toate celelalte lucruri și puteri sfinte divine.
    Când trupurile noastre sunt „mădulare ale lui Hristos”, atunci trebuie să fim sfinți așa cum El Însuși este Sfânt și Curat, așa cum El Însuși este Curat.
    De aceea ne rugăm la Sfânta Liturghie a Sfântului Vasile:
    „Fă-i pe ei membri deplini in cinstea sfintei Tale Biserici”.
    Puterea Divina se află în experiența constantă de a ni se darui harul Mântuitorului.
    Și Îl experimentăm pe Mantuitorul prin Sfintele Taine și virtuțile sfinte. În primul rând, prin Taina Botezului. Credința o precede.
    Credința este prima putere manifestata prin dor de Dumnezeu care atrage pe om la Domnul, îl conduce la El, il lipeste de El, îl desparte in prealabil de toți dumnezeii mincinoși și valorile înșelătoare ale acestei lumi.
    Prin credință omul este curatat de tot ceea ce este efemer, nelegiuit, păcătos, muritor, diabolic și este afieorisit Domnului Atot-curat, Atotsfânt, fără de păcat, nemuritor, veșnic.
    Și astfel se uneste cu Domnul prin harul Sfintelor Taine și nevointele evanghelice ale rugăciunii, dragostei, postului, smereniei, blândeții, răbdării și altor virtuti. Rugăciunea nu înalță duhul omului la Domnul și nu-l lipeste de El?
    Și iubirea?
    Oare un creștin nu se lipeste de Domnul din toată inima, din tot sufletul, cu tot gândul său, cu toată puterea lui?
    Nu are crestinul nădejde și nu zboară până la El și rămâne unit cu El?
    Și prin suferinta, nu se uneste atât de mult cu El, încât să se simtă confortabil cu El?
    Iar Sfânta Împărtășanie, nu-l umple pe tot omul cu Domnul Hristos, unindu-l deplin cu El, și devine cu adevărat „un singur duh cu Domnul”
    si un singur trup?
    Da, toate acestea duc, fără îndoială, la Domnul, il lipeste de Domnul, il unește cu Domnul.
    Cu alte cuvinte:
    toate acestea ne fac pe noi neputinciosii și saracii, ne fac părți constitutive ale trupului Dumnezeului-Om al Domnului Hristos, al Bisericii.
    Suntem „un singur duh cu Domnul”, dacă suntem „mădulare ale lui Hristos”, și ca atare trăim în trupul Său Dumnezeului-Om, în Biserică: viața ei, harul ei, Duhul ei, Sufletul ei.
    Păcatul este singura putere care se desparte de Domnul Hristos.
    Atât de mult încât îl unește pe om cu diavolul incat (indeosebi prin primirea semnului fiarei pe mana dreapta sau pe frunte) il transformă într-un fiu dupa duh al diavolului.
    Iar Evanghelia Dumnezeiasca a Mântuitorului este din nou singura putere care conduce și ne uneste cu Domnul.
    Din întreaga Evanghelie radiază o putere a harului care ne duce la sursa ei: Domnul Iisus.
    El a spus, „Cuvintele mele sunt Duh, și viața.”
    Împlinind poruncile Domnului, omul este plin de harul Duhului Său și cu adevărat „devine un singur duh cu Domnul”.
    Și astfel, crestinul trăiește în Domnul Hristos și Domnul în el.
    Dumnezeu Logosul a devenit Om, complet și indisolubil și veșnic unit cu natura umană, pentru a ne arăta că aceasta este singura cale adevărată, singurul scop adevărat, singurul mod natural supranatural de existență a naturii umane în general, sa aiba firea Sa umana unita cu toate ființele umane din toate timpurile.
    Sa-i desparta pe oameni de Satana. să se lepede de Satana și de toate lucrările lui și să-L urmeze pe Domnul Hristos și să se unească cu El, acesta este sensul și scopul venirii Dumnezeului-Om în lume și a întregii Sale iconomii de mântuire: Biserica.
    Acest lucru este experimentat mai întâi în Taina Botezului, apoi elaborat și realizat de-a lungul intregii vieții de către celelalte Sfinte Taine și virtuți evanghelice.
    Fiecare patima, fiecare păcat tulbură această unire cu Domnul.
    Dacă un creștin se dăruiește pacatelor, el s-a despărțit deja de harul Domnului Hristos și s-a întors la Satana prin faptele sale rele.
    Și lucrările lui Satana, ce sunt ele? Păcatele.
    Toate păcatele sunt lucrarea lui Satana.
    Și toate au același țel:
    să-l despartă pe om de Domnul Hristos și să-l întoarcă la slujirea lui Satana.
    Și toate păcatele lucrează neobosit asupra acestui lucru, atât cel mai mare, cât și cel mai mic, și toate celelalte dintre ele.
    Orice fel de păcat îl desparte pe om de Domnul Hristos și îl aruncă direct în brațele lui Satana – indeosebi curvia.
    De aceea, Sfântul Apostol Pavel ne indeamna:
    Fugiti de curvie!
    Orice fel de păcat săvârșit de om dar indeosebi pacatul trupului;
    „Cel ce săvârșește curvie păcătuiește împotriva trupului său.” De obicei, fiecare păcat este conceput în suflet și, dacă îl susținem, el se dezvoltă în el în așa fel încât ajunge sa fie faptuit în trup, sau chiar să rămână în suflet.
    De exemplu: mândria, iubirea de sine, invidia, resentimentele, ura, pot rămâne complet în suflet și nu se pot manifesta prin trup.
    Or curvia – spurcă tot trupul și sufletul.
    Pacatul trupului este păcatul firii pământești, pentru că prin cedare ne arata ca este păcatul firii pământești.
    Un om care păcătuiește „împotriva propriului său trup”.
    Cum face?
    Prin faptul că trupul este prin natura sa zidit de Dumnezeu, sfânt, purtătorul sufletului asemenea lui Dumnezeu, templul său sfânt.
    „Tu păcătuiești împotriva trupului tău”, căci „trupul este pentru Domnul”.
    Nu pentru curvie, nu pentru păcat, nu pentru diavol.
    De aceea, omului i s-a dăruit trupul să se întrupeze în el Domnul Hristos și nu sa fie pângărit, murdarit, slutit, spurcat de păcat.
    Prin aducerea păcatului în trupul său, un om păcătuiește în propriul său trup, așa cum păcătuiește împotriva sufletului său.
    Cu toate păcatele sale, el păcătuiește si impotriva sufletului, chiar prin păcatele cu trupul.
    Datorita unitatii personalitatii sale, omul cu tot pacatul sau „pacatuieste trupul sau”, si pacatuieste si impotriva sufletului, pacatuieste impotriva constiintei, pacatuieste cu mintea, cu toata fiinta sa intreaga.
    Acest lucru este valabil mai ales pentru păcatele curviei.
    Căci nimic din ceea ce este în om și care constituie omul, nu este pentru păcat, nici măcar pentru pacatul cu trupul.
    Toate acestea au fost create de Dumnezeu și date omului pentru a le păstra în sfințenie și pentru a le desăvârși.
    Astfel, trupul a fost creat pentru a fi templul sufletului asemănător lui Dumnezeu, partenerul său credincios și tovarășul său nemuritor, astfel încât amândoi să poată fi indumnezeiti pentru totdeauna.
    Acest lucru ne este arătat de Însuși Domnul Hristos, ca Dumnezeu Logosul, Care S-a întrupat.
    Trupul Său cel mai sfânt, nu este el templul desavarsit al Divinității?
    Și toată iconomia Sa teologică a mântuirii lumii se reduce la faptul că întregul om, și sufletul și trupul său, pot fi pline de harul lui Dumnezeu, îmbrăcate în Domnul Hristos, pot deveni templul lui Dumnezeu, în care, prin Taine și virtuți sfinte, trăiește harul.
    De aceea, Sfantul Apostol ne aduce Vestea cea Buna:
    Au oare nu știți că trupurile voastre sunt templul Duhului Sfânt care locuiește în voi, pe care îl aveți de la Dumnezeu, și nu sunteți ai voștri — και ούκ εoτεεαυτών.
    Este o caracteristică a creștinilor spre deosebire de necreștini: trupurile lor sunt templul Duhului Sfânt.
    Și harul Duhului Sfânt a fost unit cu sufletele lor.
    Astfel, întreaga viață a unui creștin nu este altceva decât viață în Duhul Sfânt și traire în Duhul Sfânt:
    slujire neîntreruptă, închinare neîntreruptă in Duhul Sfânt cu toată inima, cu tot sufletul său, cu tot cugetul său, cu toată ființa.
    Duhul Sfânt trăiește în crestini
    într-un mod care participă la întreaga lor viață: ei simt prin El atât pe ei înșiși, pe Dumnezeu, cât și lumea; Ei se gândesc la Dumnezeu, la lume și la ei înșiși, la tot ce fac ei; Crestinii se roagă împreună cu Duhul, Îl iubesc, se încred în El, acționează cu El, sunt mântuiți de El, prin El sunt sfințiți, prin El sunt inviati.
    Inimile lor sunt ale Lui, si sufletele lor sunt ale Lui, si viața lor este după El.
    De la El vine totul:
    și viața, și nemurirea, și veșnicia, și toate valorile, și toate veștile bune, și toate bucuriile.
    Căci întreaga lucrare de mântuire se face prin Duhul Sfânt.
    El este Cel care ne revelează pe Domnul Iisus; El este cel care prin credință locuiește prin Domnul Hristos în sufletele noastre; El este Cel care ne unește cu El prin nevointe pline de har; El este cu sufletul nostru atât de unit cu El, încât devenim „un singur duh cu Domnul”; El este Cel care, prin providența Sa atotînțeleaptă, ne daruieste daruri divine; El este Cel care ne stabilește și ne desăvârșește prin aceste daruri; El este Cel care, în Taina Botezului, ne regenerează, ne înnoiește și ne sfințește; El este Cel care prin Taine și virtuțile sfinte ne hristifica și ne induhovniceste; El este Cel care ne curățește, ne sfințește, ne mântuiește, ne înalta, ne inviaza și în acest fel ne transformă sufletul și trupul în templul lui Dumnezeu, în familia Preasfintei Treimi.
    Și iarăși:
    El este cel care in
    lumea omenească realizează tot ceea ce este evanghelic, al lui Hristos, întreaga iconomie a Dumnezeului-Om a mântuirii, pentru că El este sufletul în trupul divino-uman al Bisericii.
    De aceea, Domnul Hristos a declarat că blasfemia împotriva Duhului Sfânt nu va fi iertată oamenilor, nici în această lume, nici în lumea vesnica.
    Din acest motiv, viața Bisericii, ca Trup Teanthropic al lui Hristos, a început cu pogorârea Duhului Sfânt asupra ei și este prelungită din veac în veac prin șederea Sa în ea, pentru că Biserica este Biserica prin Trupul lui Hristos. El aduce la lumină toți păcătoșii. El propovăduiește mântuirea; El lucrează pentru mântuirea tuturor. Totul îi aparține Lui, iar prin El aparține lui Dumnezeu Tatăl și Dumnezeului Fiul.
    Toți creștinii îi datorează recunostinta Lui, de aceea Sfântul Apostol le spune:
    „Tu nu mai ești al tău”.
    Priviți cu atenție la voi înșivă:
    tot ceea ce este sfânt în voi,
    sublim, bun, divin, nemuritor, etern, evanghelic, – nu observati ca este de la El, de la Duhul Sfânt?
    Trupul vostru curățit și sfințit, nu a fost prin El curățit și sfințit, nu a fost transformat de El în templul lui Dumnezeu?
    Și sufletul vostru purificat și sfințit și conștiința voastră purificată și sfințită nu au fost ele purificate și sfințite de El?
    Și chiar inima curățită și sfințită, și apoi mintea ta purificată și sfințită, nu au fost ele curățite și sfințite de El?
    Toate acestea sunt așa, pentru că Duhul Sfânt „trăiește în voi”
    Dar nu uitați niciodată acest lucru: toate acestea le avem noi, creștinii, de la Duhul Sfânt și prin Duhul Sfânt Însuși, datorită Mântuitorului nostru bun și atotcuprinzător, dulcele Domn Iisus.
    Căci „de dragul Lui și Duhul Sfânt S-a pogorât în lume”, de dragul Său, El prelungește în Biserică lucrarea Sa mântuitoare a lui Dumnezeu-Om. Căci dacă Domnul Hristos, cu adevărat „Singurul Iubitor al omenirii”, nu ar fi venit în lumea noastră pământească și nu ar fi realizat fapta atotcuprinzătoare de a salva lumea, Duhul Sfânt nu ar fi venit în lumea noastră.
    Cât de prețios și inexprimabil este tot ceea ce a făcut Domnul Iisus atotmilostiv pentru noi, oamenii și pentru mântuirea noastră!
    Punctul culminant:
    El S-a oferit pe Sine ca jertfă pentru mântuirea lumii.
    Pentru tine!
    Și cine este El?
    Singurul Fiu născut al lui Dumnezeu, Dumnezeu Însuși Logosul, care valorează mai mult decât toate lumile vizibile și invizibile la un loc și chiar înmulțit cu cel mai nesfârșit număr.
    Și cu adevărat singura atotputernica valoare S-a pogorât în lumea noastră necurațită, S-a făcut Om, a îndurat de bunăvoie chinuri inexprimabile pentru mântuirea lumii, chiar prin moarte rușinoasă Insăși pe Cruce, — Pentru ce?
    Numai pentru a ne mântui de păcat, de moarte și de diavol și de a ne darui viață veșnică și fericire veșnică.
    Există cineva mai iubitor de om, mai prețios, mai valoros decât El?
    La ce valoare suntem pretuiti!
    Noi, oamenii, noi, nenorociții, iubitori de păcat, nu avem suficientă minte în măsura necesară să ne imaginăm, cu suficientă inimă pentru a simți în măsura necesară toate infinitătile și valorile lucrarii inexprimabile a Mantuitorului. Sfântul Apostol are dreptate atunci când adresează aceste cuvinte creștinilor:
    Nu mai sunteti ai vostri.
    Pentru ați fost rascumpărati cu pret scump.
    De aceea slăviti-L pe Dumnezeu în trupurile voastre și în sufletele voastre, care sunt ale lui Dumnezeu. Am fost rascumpărati scump.
    Bunul Dumnezeu, cu jertfa Sa dumnezeiască atotștiutoare, ne-a rascumpărat pentru Rai, pentru veșnicie, pentru viața divină, pentru fericirea divină, pentru perfecțiunea divină.
    Cum ar trebui să fie trupurile și sufletele noastre?
    Nu ca niste templele sfinte în care Domnul și Mantuitorului nostru Iisus Hristos este în mod constant slavit?
    Cum IL slăvim în trupurile și sufletele noastre?
    Numai prin sfințenie și curăție.
    Și trupurile și sufletele noastre să fie sfinte și curate, pentru ca ele să fie vrednice de templul lui Dumnezeu, în care închinarea se face continuu singurului Dumnezeu adevărat și Domnului nostru Iisus Hristos.
    În acest fel, își vor împlini valoarea desemnata, atât sufletele, cât și trupurile noastre, pentru că ele sunt atât de la Domnul, cât și pentru Domnul.
    „Ceea ce este al lui Dumnezeu” în noi ar trebui să-I aparțină lui Dumnezeu și să-L slăvească pe Dumnezeu.
    Domnul Hristos, devenind trup și luând în Sine un suflet omenesc, a arătat în mod evident că atât trupul omenesc, cât și sufletul omenesc sunt „ale lui Dumnezeu”.
    De aceea, prima noastră îndatorire este să-I dăm lui Dumnezeu „ceea ce este al lui Dumnezeu”, să-L slujim astfel, să-L slăvim astfel.
    Asa este vestea cea buna a Sfantului Apostol:
    „Voi nu mai sunteti ai vostri”, pentru că tot ceea ce avem – suflet și trup – nu este al nostru: este de la Dumnezeu, este pentru Dumnezeu, este al lui Dumnezeu.
    În nici un caz, atât sufletul nostru, cât și trupul nostru, nu sunt nici pentru păcat, nici pentru moarte, nici pentru diavol, nici pentru pecetluirea cu semnul fiarei adica pentru iad.
    Căci prin păcat și moarte, și prin diavol și prin iad, tradam nu numai sufletele și trupurile noastre, ci și pe Creatorul și Mântuitorul sufletelor noastre, pe Domnul Iisus Hristos.
    Și Îl slăvim cu demnitate atât în trupurile, cât și în sufletele noastre, când ne curățim de tot păcatul, moartea și diavolul prin puterea Sa plină de har și virtuțile sfinte și ne umplem numai cu ceea ce este sfânt, divin, nemuritor și veșnic.
    Și vom face acest lucru în cel mai sigur mod:
    „Făcând toate lucrurile cu Dumnezeu Logosul, după Dumnezeu Logosul, de dragul lui Dumnezeului Logosul.”
    Buna Vestire a Sfantului Ioan Gura de Aur:
    Sfantul Apostol ne aminteste constant ca atat trupurile noastre, cat si sufletele noastre sunt ale lui Dumnezeu.
    Și aceasta nu numai pentru că Dumnezeu le-a creat, ci și pentru că, cu sângele prețios al Fiului Său, El le-a restaurat prin Sine.
    Voi, spune apostolul, sunteți membri ai lui Hristos, sunteți templul Duhului Sfânt; nu fiți membru al unei prostituate; Sa nu vă faceti de rușine propriul vostru trup, pentru că nu este propriul vostru trup, ci al lui Hristos.
    În acest fel, apostolul arată spre iubirea Domnului Hristos, care a făcut trupul nostru al Său, și astfel ne-a eliberat de stăpânirea cea rea a vrajmasului.
    Din moment ce trupul vostru nu este al vostru, nu aveți dreptul să faceți de rușine trupul, mai ales ca aparține Domnului Hristos – nu profanați templul Duhului Sfânt!

    Sfantul Iustin Popovici
    Dogmatika Pravoslavne Crkve – Tom III (prvi deo) – Strana 124 – Svetosavlje
    https://svetosavlje.org/dogmatika-pravoslavne-crkve-tom3-1/124/
    👇
    Misiunea ierarhiei care va pregati venirea lui Antihrist o putem sintetiza astfel:

    Tagaduieste ce vrei sa nu se stie si afirma ceea ce vrei sa se creada!, evident alambicat cu fel de fel de perfidii, minciuni si nerusinate indrazneli.

    Apreciază

  5. tomotan said, on februarie 7, 2023 at 5:57 pm

    Interesant este ca Mantuitorul S-a nascut in vremea unui recensamant … era tot o forma de control a populatiei impusa ideilor de catre romani ; opinia mea este ca nu cipul in sine este malefic ci felul in care este folosit – in cazul de fata pentru controlul total impus individului, care neaga lilbertatea acestuia data de Dumnezeu ; si un cutit il poti folosi ca sa tai paine sau ca sa ucizi pe cineva …

    Apreciază

    • Clement said, on februarie 7, 2023 at 10:36 pm

      tomotan,
      Nu stiu, adica stiu dece pseudonimul ales mi-a amintit de Behemoth, motanul lui Woland din Maestrul si Margareta.

      Apreciază

    • costi said, on februarie 7, 2023 at 11:09 pm

      @tomotan Interesant este ca Mantuitorul S-a nascut in vremea unui recensamant …
      Zici bine. Cezar Augustus a decretat că toţi locuitorii imperiului roman trebuiau să fie număraţi şi că trebuia să se facă un recensământ de care se puteau servi la îmbunătăţirea prelevării impozitelor. Ca si in vremurile noastre. Si sa nu uitam ca iudeii fuseseră ostili oricărei tentative de ‘numărare a populaţiei’. Si cu toate astea Iosif si Maria s-au inscris pentru recensamant (Luca 2: 4-5)

      Mai au valabilitate cuvintele Sfântului Apostol Pavel?

      „Tot sufletul să se supună înaltelor stăpâniri, căci nu este stăpânire decât de la Dumnezeu; iar cele ce sunt, de Dumnezeu sunt rânduite. Pentru aceea, cel ce se împotriveşte stăpânirii se împotriveşte rânduielii lui Dumnezeu. Iar cel ce se împotrivesc îşi vor lua osândă. Căci dregătorii nu sunt frică pentru fapta bună, ci pentru cea rea. Voieşti, deci, să nu-ţi fie frică de stăpânire? Fă binele şi vei avea laudă de la ea. Căci ea este slujitoare a lui Dumnezeu spre binele tău. Iar dacă faci rău, teme-te; căci nu în zadar poartă sabia; pentru că ea este slujitoare a lui Dumnezeu şi răzbunătoare a mâniei Lui, asupra celui ce săvârşeşte răul. De aceea este nevoie să vă supuneţi, nu numai pentru mânie, ci şi pentru conştiinţă.” (Romani 13:1-5)

      Evident ca nu trebuie sa se supuna omul statului (stapanirii) in cazul in care acesta iti cere sa te lepezi de Hristos, dar nu e clar ce lepadare poate fi printr un simplu act de identitate, in care nimeni nu e capabil sa arate ca exista cifra 666. Da e un cip, inactiv, verificat personal cu un aparat de masurat undele electromagnetice, care nu emite nimic. In schimb un smartphone in permanenta emite si transmite date. Semnatura pe care o dai cand faci pasaportul o dai pentru a ti-o imprima pe pasaport, ca element unic de identificare. Nu vad cum te poate impiedica acest act sa te rogi, sa faci fapte bune, sa pastrezi poruncile etc etc.

      Alt argument: se spune ca va veni sfantul Ilie, cu scopul de ai intoarce pe iudei la credinta, si o ramasita din Israel se va mantui. Despre ce ramasita e vorba daca in Israel populatia a primit acte biometrice? Se stie ca acolo deja din 2013 sunt puse in circulatie astfel de documente. Ma intreb daca exista grupuri de iudei care au refuzat aceste acte.. Si daca acestea reprezinta ramasita.. ? Sunt unele chestii care depasesc logica..

      Apreciază

      • saccsiv said, on februarie 8, 2023 at 11:33 am

        costi

        Nu depasesc nici o logica. Mintea ta e sucita.
        Pai daca te uiti la stat, ce ti se pare? Cand vaccineaza cu forta cu un vaccin pentru care s-au folosit celule fetale, cand aproba uciderea de prunci nenascuti, cand isi bate joc de cununa creatiei cu doctrine de tip gen fluid, cand instaureaza dictatura medicala, etc.
        Maica Domnului s-a inscris pentru ca Pruncul trebuia sa se nasca la Betleem si astfel sa se implineasca profetia (Miheia 5, 1).

        Apreciat de 1 persoană

      • mircea.v said, on februarie 8, 2023 at 12:52 pm

        costi,

        ce faci cu biometria? Ale cui sant amprentele tale, Adn…?

        Apreciat de 1 persoană

  6. Ines said, on februarie 7, 2023 at 11:05 pm

    Vedenia par Proclu despre sfințenia par Iustin Parvu

    https://www.chilieathonita.ro/2023/02/06/vedenia-parintelui-proclu-despre-sfintenia-parintelui-justin-parvu/

    Apreciază

  7. Duhul Capitanului said, on februarie 7, 2023 at 11:18 pm

    Eu,personal, cu cât îi văd cu haina și barba mai lungă și cu engolpioane la burtă, cu atât mai mult mă feresc de ei!

    Apreciat de 1 persoană

    • Pamvo said, on februarie 8, 2023 at 2:53 pm

      Eram copil cand am fost cu bunicul meu la manastirea Rarau unde era staret ieroschimonahul Onufrie Frunza – Doamne! Ce monah! Era coplesitor de smerit si bland.
      Cu bunica mergeam des la parintele episcop Cozma Lostun, el era pe stilul vechi. Era si sabie, dar si pace… Desi acum este considerat un eretic prin ramanerea lui pe vechiul calendar, dar si prin legatura lui cu cei de la ROCOR.

      Ei nu erau scoliti prin Europa, ei nu aveau doctorate si masterate, nu aveau cariere universitare, nu mergeau la simpozioane ecumenice… Ar merge ei acum la octave de rugaciune cu alte culte?

      Apreciat de 2 persoane

    • Pamvo said, on februarie 9, 2023 at 2:13 am

      IPS Justinian Chira

      PS Cozma Lostun

      Apreciază

  8. Clement said, on februarie 7, 2023 at 11:20 pm

    Cezarul, in vremurile in care ” Dumnezeu mergea cu Sfantul Petru pe jos” de-adevaratelea, unică si minunata exprimare a poporului roman,era de regula , legitim ales.
    Cezarii acestor vremuri de pe urma conduc popoarele prin impostura, minciuna, aserviti satanicei oculte si atunci cand sunt incoronati in temple.
    Monarhii au legalizat primii euthanasia, legaturile trupesti nefiresti. Astazi, a te supune tuturor deciziilor lor inseamna a fi complicele acestora.
    Una este sa platesti impozitul cu buna credinta pentru nevoile cetatii si alta sa accepti ciparea in trup.
    Chiar si platirea impozitelor ar trebui reevaluata individual in sensul directionarii personalizate.
    Astazi , Simion perfidul declara ca il sustine neconditionat pe Zelenski si ca aproba hotarat toate actiunile militare impotriva Rusiei . Cine se astepta sa declare ca odata ales Presedinte va face referendum pentru a consulta poporul in privinta adoptarii statutului Romaniei de tara neutra, a inteles pe cine slujeste acest fanfaron.

    Apreciat de 1 persoană

    • saccsiv said, on februarie 8, 2023 at 11:38 am

      Clement

      Da-mi te rog o sursa cu declaratia nu George Simion.

      Apreciază

      • Clement said, on februarie 8, 2023 at 2:23 pm

        A fost invitat seara trecuta pe Prima TV.
        Nu am inregistrat dar posibil sa fie transmisa emisiunea in reluare.
        Dupa ce si-a declarat atasamentul neconditionat pentru cauza lui Zelenski, m-au lasat nervii si am reluat lectura la ” Povesti de ocazie” scrisa de Razvan Codrescu, Dumnezeu sa il odihneasca.
        Teapa fina cu Capsali se dovedeste a fi ditamai ghimpele in cazul lui Simion.

        Apreciază

    • Mese said, on februarie 8, 2023 at 3:23 pm

      Nu ai menționat că este doar un studiu și că are doar valoarea lui.

      Apreciază

      • abc said, on februarie 9, 2023 at 10:24 am

        Defapt, nu-i un studiu, ci este o dorinta a nepotilor lui lenin, cei ce actualmente conduc capra raiasa numita heuropa si pe sora ei de peste ocean, hamerica.

        PS: Ca paranteza, cat despre Rusia, nu stiu ce sa zic, cine a pus mana, acum 100 de ani si l-a impuscat pe Tar, nu cred ca a dat drumul fraielor acestui armasar, ci il pregateste frumos pentru marele razboi. Rusia e una dintre taberele atomice.

        Apreciază

      • abc said, on februarie 9, 2023 at 10:26 am

        Parintele Nicolae Steinhardt:
        ..
        Fraza e clara si regimurile totalitare, adaugandu-i si Rom. 13, cer credinciosilor sa le dea ascultare si respect. Iar multi crestini, care-si confunda religia cu prostia, sar si ei sa le aprobe: “e text!”.

        Apreciază

      • abc said, on februarie 9, 2023 at 10:28 am

        Genial,
        Parintele Nicolae Steinhardt.

        Parintele Nicolae Steinhardt, roaga-te pentru noi pacatosii.

        Apreciază

  9. […] Pentru cei ce spun “dati Cezarului cele ce sunt ale Cezarului” si ne indeamna sa luam documentel… […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.