SACCSIV – blog ortodox

Mitropolitul Longhin Jar a fost amendat deoarece a ignorant ordinul Consiliului de Apărare al regiunii Cernăuți privind organizarea procesiunii religioase „Drumul Crucii”

Posted in PS Longhin Jar by saccsiv on septembrie 26, 2022

Sursa: https://bucpress.eu/mitropolitul-longhin-staretul-si-intemeietorul-manastirii-banceni-a-fost-amendat-de-politie/

Mitropolitul Longhin Jar, starețul și întemeietorul Mănăstirii Bănceni din regiunea Cernăuți, a fost amendat de poliție. Ierarhul este acuzat de autorități că a ignorant ordinul Consiliului de Apărare al regiunii Cernăuți privind organizarea procesiunii religioase „Drumul Crucii”.

De remarcat că sâmbătă dimineață, în jurul orelor 6.00, cu participarea și binecuvântarea mitropolitului, un grup de credincioși au pornit în „Drumul Crucii” pe jos, de la Mahala până la Mânăstirea din Boian.

Pe drum credincioșii au fost opriți de polițiști, iar pe numele organizatorului a fost deschisă o anchetă în temeiul art.185-1 din Codul Ucrainei privind contravențiile administrative (încălcarea normelor de organizare și desfășurare a adunărilor publice, mitingurilor, demonstrațiilor și procesiunilor stradale).

Potrivit unui comunicat al poliției, la procesiune au participat aproximativ 1.000 de persoane, iar Mitropolitul Longhin Jar va fi nevoit să achite o amendă.

 

8 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Belvedere said, on septembrie 26, 2022 at 12:59 pm

    E clar atunci, ucrainenii sunt mai blanzi ca romanii!
    In Romania primea si amenda si jandarmii bateau si cativa participanti.

    Apreciază

  2. Cozma said, on septembrie 26, 2022 at 3:48 pm

    Longhin este în comuniune cu mitropolitul Onufrie şi toti ceilalți ecumenişti, de la care a primit şi înaintarea în rang DUPĂ ce a avut loc întâlnirea papei cu patriarhul Rusiei şi după pseudosinodul din Creta. E un om bun poate, dar lucrul esențial în timpul înstăpânirii ecumenismului este întreruperea comuniunii cu ereticii, în speță, cu Onufrie. Fără credință faptele sunt moarte.

    Apreciază

  3. Felix said, on septembrie 26, 2022 at 4:20 pm

    Despre Pocainta

    Parintele Serafim Rose:

    Cei care nu cred in Hristos spun despre caderea omului ca este doar o cadere din imaturitatea cosmica: ca atunci cand oamenii-maimuta, aflati intr-o stare de naivitate, au evoluat in fiinte umane, au dobandit un complex de vinovatie.

    👇

    Sfantul Sofronie Saharov:

    Harul pocaintei ni se daruieste daca cu deplina credinta primim cuvantul lui Hristos, ca de nu vom crede in Dumnezeul-Om Hristos si in adevarul absolut al tuturor celor poruncite de Mantuitorul, atunci nu ne vom cunoaste pacatele si vom muri in pacatele noastre.
    Insusi relatia pacat-pocainta nu este functionala decat prin credinta in Dumnezeul-Om Hristos.
    Altminteri ramane numai o conceptie logica despre o anumita treapta a existentei umane.
    Pacatul intotdeauna este o nelegiuire impotriva iubirii Tatalui Ceresc.
    In afara Crestinimului lipseste cunoasterea esentei adanci a pacatului: mandria, si din aceasta pricina a orgoliului sporeste tragismul istoriei.

    Sfintii Parinti spun ca este un mare dar sa-ti recunosti pacatele, mai mare chiar decat cel de a vedea ingeri.
    Pocainta este un nepretuit dar pentru omenire.
    Iar darul pocaintei ne-a fost daruit prin rugaciunea cea din Ghethsimani a lui Hristos, prin moartea Sa pe Golgota si prin Invierea Sa.

    Numai Lumina lui Hristos, prin pogorarea sa peste noi, prin credinta in Dumnezeirea lui Hristos, face cu putinta a ne cunoaste esenta luciferica a mandriei.

    Harul Duhului Sfant lumineaza inima omului iar el descopera inlauntrul lui prezenta acestei tumori maligne a mandriei care ii aduce moartea sufletului.

    Despartindu-l de Hristos Dumnezeu, mandria il face pe om sa se inchida, sa se intoarca spre sine, ca spre un centru al universului.

    In ziua Invierii si a Judecatii, tot binele pe care l-am facut de-a lungul intregii noastre vieti va sta langa noi, indreptatindu-ne; si dimpotriva, tot raul pe l-am facut ne va vadi, daca nu vom fi adus pocainta pe masura gravitatii raului comis.

    Credinta in Dumnezeirea lui Hristos duce la cunoastera pacatelor noastre prin pogorarea asupra noastra a dragostei Duhului Sfant.

    Continutul Persoanei lui Hristos este dragostea Lui de Sine desertatoare pana la sfarsit, prin care a lucrat mantuirea lumii.

    In jertfa desertarii de Sine a lui Hristos, Dumnezeu este indreptatit inaintea omului, aratandu-Si nesfarsita iubire de oameni in Persoana Fiului Sau.
    „Iubind pe ai Sai cei din lume pana la sfarsit i-a iubit” (Ioan 13, 1).

    Prin urmare, darul Unuia-nascut Fiului Sau este neasemuit mai mare decat orice cruce pe care pronia ne cheama sa o purtam.

    Problema este cum, prin ce mijloace sa-i facem pe oameni sa inteleaga ca umilinta este un atribut dumnezeiesc, un atribut al iubirii dumnezeiesti, care se da fara masura, in afara de orice comparatie, fara rezerve.

    Iubirea si smerenia sunt ceva unitar.
    In afara smereniei sau fara smerenie nu este si nici nu poate fi iubire.

    Cum să trăim pentru a scăpa de înşelare?
    Nu trebuie să credem că participăm la suferinţele lui Hristos când, în starea de durere a fiinţei noastre – duh, minte, inimă şi trup – suferim pentru a nu mai face păcate.

    Dumnezeu singur, în judecata Sa, poate să considere suferinţele noastre ca o participare la kenoza Unicului Său Fiu.

    Calea noastră este aceea de a ne smeri, de a ne supune permanent; doar Dumnezeu poate să ne înalțe şi să ne preamărească.

    In afara suferintelor omul devine lenes duhovniceste, un semiadormit, strain de iubirea lui Hristos.
    Scarbele si bolile sunt caracteristice preumblarii noastre pamantesti.
    Fara ele nici unul din fiii lul Adam nu poate ramane in smerenie.

    Potrivnicul ne infatiseaza „inaltimile si adancurile” lui, maretiile trairilor lui, de pilda slava (marirea) si stapanirea asupra fratilor, maretia si indulcirea bogatiilor pamantesti; contemplarile lui panteiste, ale Absolutului suprapersonal (impersonal).

    Iar daca respingem momelile diavolului, el ne supune si bolilor, si saraciei, si prigoanei, si fricii de moarte.
    Prin smerenie se dobandeste iertarea tuturor pacatelor, vindecarea tuturor patimilor.

    Fara smerenie toate celelate virtuti isi pierd vrednicia, valoarea, nu pot atinge simtirea vietii vesnice.

    In actul pocaintei crestinul se dezbraca de inchipuirile lucrurilor vazute si ale conceptelor gandite.
    Nu este pacat mai mare decat mandria. Ea este temeiul tuturor celorlate pacate. Domnul ne-a poruncit a ne invata de la El smerenia si blandetea.

    Smerenia este trasatura iubirii lui Dumnezeu. In afara curatirii de mandrie, toate lucrarile noastre ne conduc spre luciferism.

    Exista o diferenta intre psihologie si viata in Hristos.
    Psihologia incearca sa-l elibereze pe om de complexele de vinovatie, in timp ce in viata in Hristos traim durerea, chinul departarii harului, si nu incetam pocainta pana cand aceasta durere nu se va transfigura.

    Atunci cand ne incordam duhovniceste spre a tine poruncile, ne si rastignim, prin pocainta.

    Vindecarea omului incepe prin vindecarea energiei noetice (nous) – mintea.
    Trairea psihologica trebuie transformata in traire duhovniceasca, prin cainta, suspinare sau plans. Frica duhovniceasca ii da insuflare omului, este un dar al Duhului, nu este lucrarea omului.

    Fiecare trebuie sa se elibereze de tristetile launtrice, psihologice, spre a putea lucra duhovniceste. Tristetea lumeasca este un surogat al pocaintei.
    Frica, tristetea psihologica duce la deznadejde si-l paralizeaza pe om.

    Cand oamenii sunt cercetati, indrumati prin psihologie, prin inzestrari omenesti, deznadajduiesc vazandu-si mizeria launtrica. Daca ar fi indrumati prin cainta smerita ar dobandi rugaciunea cea cu nadejde in Hristos.

    Exista duhovnici, care prin puterea lor sufleteasca, adica prin inzestrarile rationale, ii povatuiesc sau ii infraneaza pe cei care se spovedesc la ei, dar fara sa-i ajute, lasandu-le nerezolvate problemele duhovnicesti.

    Nu trebuie sa apara vreo angoasa la spovedanie. Intre duhovnic si cel ce spovedeste trebuie sa curga un aer de libertate. Discutia pe care o lungim in Taina Spovedaniei se poate perverti in tratament psihologic, intr-o discutie psihologica.

    Cel ce se spovedeste trebuie sa identifice gandurile patimase si sa le marturiseasca in fata duhovnicului si sa puna punct, altfel daca inmulteste cuvintele se transforma in tratament psihologic.

    Duhovnicii trebuie sa „detecteze” neincetat greselile celor ce se spovedesc, punand degetul pe rana. Aceasta starneste ura si impotrivire din partea celor ce se spovedesc.

    Psihologia psihiatrilor este de cu totul alta conceptie, complet diferita de invatatura ortodoxa. Antropologia lor este radical diferita.

    Pocainta vine din smerenie si din lucrarea dumnezeiescului har.
    Cand smerenia se pierde, atunci toate se pierd.
    Chiar si cunostintele teologice pot naste o satifactie egoista ce le distruge pe toate.

    Cum ajingem la smerenie si pocainta? Avem inaintea noastra poruncile lui Hristos si sa incercam sa le implinim, ne dam seama ca nu putem sa ne ridicam la inaltimea poruncilor lui Hristos, si atunci intelegem ca suntem pacatosi, ca avem patimi, si incepem sa ne pocaim, si vine plansul. Cerem cu durere mila lui Dumnezeu. Astfel, viata crestinului este foarte simpla.

    Apreciază

  4. Felix said, on septembrie 26, 2022 at 4:39 pm

    Europa se va pregăti pentru un scenariu de „Vest Sălbatic” cu tulburări sociale –
    Se va încălzi la iarna cine mai poate…

    Țările europene s-ar afla într-un „scenariu al Vestului Sălbatic” în încercarea lor de a-si asigura securitatea energetică.
    Dar acest lucru va duce la o deteriorare a relațiilor cu vecinii și va provoca o înrăutățire a deficitului de combustibil și electricitate cu riscuri de revolte sociale.
    Iată ce a avertizat Fatih Birol, șeful Agenției Internaționale pentru Energie (AIE), potrivit
    Financial Times.

    ΙΕΑ: Η Ευρώπη να ετοιμαστεί για ένα σενάριο «Άγριας Δύσης» με κοινωνικές αναταραχές – Όποιος προλάβει θα ζεσταθεί
    https://www.bankingnews.gr/diethni/articles/643600/iea-i-evropi-na-etoimastei-gia-ena-senario-agrias-dysis-me-koinonikes-anataraxes-opoios-prolavei-tha-zestathei

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: