SACCSIV – blog ortodox

Profesor de teologie: Blasfemia utilizarii „mijloacelor de protecție sanitare” în cadrul Bisericii. Negarea prezenței lui Dumnezeu este mult mai gravă decât falsificarea credinței provocata de eretici

Posted in Coronavirus by saccsiv on ianuarie 14, 2022

Am primit pe e-mail de la fratele Felix:

Blasfemia utilizarii „mijloacelor de protecție sanitare” în cadrul Bisericii. Negarea prezenței lui Dumnezeu este mult mai gravă decât falsificarea credinței provocata de eretici.

(N. Xionis – profesor de teologie la Universitatea din Atena)

Creștinii de astăzi și, și cu atat mai grav, clericii care se încred în legea si logica omeneasca, a „oamenilor de știință experți”, resping experiența Traditiei  Bisericii și credința în Fiul si Cuvântul lui Dumnezeu prin:

– folosirea mastilor medicale în interiorul bisericilor,

– evitarea venerării prin sarutare a Sfintei Evanghelii, a Icoanelor și a Sfintelor Moaște,

– prin folosirea linguritelor de unica folosinta pentru Euharistie sau dezinfectarea linguritelor liturgice, deoarece consideră toate acestea ca fiind posibile cauze ale infecției,

– prin nepretuirea Tainei adunarii euharistice (liturghia) prin Duhul Sfant in Trupul Bisericii, interpretând comuniunea liturgica ca pe o simplă adunare de oameni, si astfel se întorc ca niste modernisti la starea anterioara a Noului Testament.

Ei se încred în înțelepciunea umanista și resping înțelepciunea și puterea harului lui Dumnezeu. Ei se comportă prostește, conform formulării Sfantului Apostol Pavel, pentru că, în timp ce ar trebui să trăiască duhovniceste, ei se întorc acum la modul de viață carnal și pagan.

De aceea Apostolul Pavel, spune:

„dar chiar dacă noi, sau înger din cer v-ar vesti altă Evanghelie decât aceea pe care v-am vestit-o, să fie anatema!” Deci îi blestemă pe cei care denaturează Adevărul și încearcă să-i convingă pe credincioșii ortodocsi de corectitudinea teologică a opiniilor lor personale eronate, iar pe de altă parte, le amintește că, prin lege, el nu este îndreptățit în fața lui Dumnezeu, caci este inca in  robie si că cei se nevoiesc prin har in credință trăiesc legea credinței…

Această anomalie nu constituie cu siguranță o surpriză pentru cunoscătorii teologiei ortodoxe.  Este rezultatul invataturii de credinta falsificata, care, în loc să se bazeze pe învățătura patristică și să exprime viața harului  in Tainele Bisericii, este cultivată pe baza pozitivismului și compatibilității stiintifice și se bazează în mod clar pe tradiția teologică occidentală, care exultă realitatea istorică aparentă și respinge Adevărul cuprins in Tainele  Bisericii.

Dimpotrivă, invatatura Părinților, interpretează adunarea in biserica la Liturghie ca o comuniune a indumnezeirii mădularelor Trupului lui Hristos, care sunt in legatura  cu acest Cap al Bisericii – Hristos. Prezența credinciosului în biserici înseamnă depasirea ingrijorarilor excesive pentru viata cotidiana și sănătatea fizică, și arata legatura clara prin  partasia conștientă la harul  Dumnezeului Treimic trimis de Hristos.

Prin urmare, este iresponsabil și științific aș spune inacceptabil ca cineva să susțină că în biserici – conform Teologiei și învățăturii Părinților harul  comuniunii prin Taine ar fi creat de Dumnezeu Creatorul. Așa cum este descrisă această comuniune  a indumnezeirii de învățătura patristică – există harul necreat, adică aceasta energie Divină dătătoare de viață care (ca un antidot) purifică și frânează întreaga realitate creata.

Boala și moartea nu caracterizează Iconomia lui Hristos care revarsa harul prin Tainele Bisericii.  Boala afecteaza pe cei care denaturează adevărul și neagă energia necreata a harului, datorita faptului ca sunt egoisti si încrezatori in  puterea și autoritatea omului creat. Frica de moarte se referă la cei care deja sunt morți duhovniceste si pe care ii descrie Domnul Hristos: „lasa morții sa-si îngroape morți lor!”

Moartea duhovniceasca se referă la necreștini, la cei nebotezați, care sunt intr-o stare neadecvata ca  să  poate sa ajungă la comuniunea prin har cu Dumnezeu. Si credinciosii rămân fără gustul harului viețuirii în Hristos și daca evită „aglomerarea” din  biserici, deoarece le  percep ca și pe restul adunărilor și manifestărilor sociale, ca o simplă adunare de indivizi.

Astfel, în practică, acesti credinciosi ortodocsi neagă comuniunea indumnezeirii din Biserică ca fiind  in Trupul lui Hristos și, prin urmare, se lepădă de Hristos Însuși.

Dar negarea prezenței active a harului dumnezeiesc in biserici este mult mai grava si mai condamnabila decât falsificarea credinței virusata de  erezie, deoarece aceasta negare a lucrarii harului in biserici nu este doar o simplă diluare  învățăturilor Bisericii; nu este doar o interpretare eronata a dogmelor, așa cum  fac ereticii.

Negarea dumnezeirii lui Hristos, care se manifesta atunci cand ne  îndoim și negam puterea harului Sau  și care este, desigur, rastalmacit  prin atribuirea de miracole forțelor fizice ale oamenilor, ca în cazul fariseilor, sau în rastalmacirea   Trupului inviat al lui Hristos, care este Biserica; in maniera in care se întâmplă astăzi in biserici, în epoca Covind-19, înseamnă blasfemie împotriva Duhului Sfânt și, prin urmare, este mult mai gravă decât erezia.

Căci  un creștin ortodox contemporan, nu încearcă să reinterpreteze dogma așa cum o face ereticul, ci neagă chiar această Euharistie. Apostatul nu modifică credința în încercarea sa de a o înțelege, ci o neagă prin inversarea Adevărului și atribuirea  lucrărilor dumnezeiesti calităților și condițiilor firii zidite.

Prin urmare, ereticii își mai pot da seama de erorile logice ale presupozițiilor lor interpretative, isi pot schimba concluziile  teoretice  și, în cele din urmă, se pot pocăi.

Cu toate acestea, hulitorii consideră credința și experiența harului traita in Biserica ca fiind excesiva și ca o concepție anti-științifică si contra realității. Ei neagă astfel prezența lui harului Dumnezeu și, prin urmare, rămân nepocăiți.

Negarea Dumnezeirii este, prin urmare, un act demonic care se exprimă prin perversiunea spirituală absolută și modificarea existențială a non-ființei și non-existenței. Căci blasfemia înseamnă nu numai punerea sub semnul întrebării a dumnezeirii lui Hristos, care este identificată cu prezența Duhului Sfânt în El Însuși, ci și inversarea Adevărului.

Acest lucru se datorează faptului că în prezența Duhului Sfânt prin care Hristos alungă demonii și restaureaza lumea prin Trupul Bisericii Sale, hulitorii influentati de puterile demonice văd doar decăderea și moartea, întunecând complet Adevărul și ascunzând prezența harului lui Dumnezeu prin Revelația Divina.

Astfel, atât în trecut,  in perioada propovaduirii lui  Hristos, cât și astăzi, în timpul nostru, negarea Adevărului revelat și a vieții harice prin blasfemia împotriva Duhului Sfânt este întotdeauna interpretate fie în acest fel, fie în perspectiva inversării Adevărului, prin

care  se nega  Dumnezeu si se realizează  înlocuirea Lui cu ființele zidite.

Din această perspectivă, orice manifestare a îndoielii și, prin urmare, a negarii energiei divine necreate, fie prin ezitarea de a primi Sfintele Tainele și de a participa la Liturghie, fie prin indoiala și teama de a evita cultul și venerarea Sfintelor Icoane și Moaște, fie de a folosi masca medicală în cadrul slujbelor din biserici, înseamnă blasfemia impotriva Duhului Sfânt după învățătura patristică, care devine dupa  cuvântul Domnului Hristos de neiertat.

Acest lucru ar trebui să fie de interes pentru creștinii de astăzi și mai ales pentru clerul ortodox,  primii in virtutea botezului lor în numele Sfintei Treimi, iar cei din urmă in virtutea hirotoniei lor ca diaconi, preoti si episcopi care sunt răspunzători pentru moștenirea teologica  pe care au primit-o.

Nu numai că nu ar trebui să hulească pe Duhul Sfânt, întorcându-se  cu nebunie la starea lor de dinainte de botez; dar și pentru a proteja plinătatea Trupului Bisericii de un act atât de hulitor si impovarator  pentru viața ei.

Vă mulțumesc.

Sursa:

Βλασφημία η χρήση «προστατευτικών μέσων» εντός του Ιερού ναού. (Ν. Ξιώνης – Καθηγητής Θεολογίας ΕΚΠΑ) – ΟΡΘΟΠΡΑΞΙΑ

https://orthopraxia.gr/%ce%b2%ce%bb%ce%b1%cf%83%cf%86%ce%b7%ce%bc%ce%af%ce%b1-%ce%b7-%cf%87%cf%81%ce%ae%cf%83%ce%b7-%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%83%cf%84%ce%b1%cf%84%ce%b5%cf%85%cf%84%ce%b9%ce%ba%cf%8e%ce%bd-%ce%bc%ce%ad/

 

Tagged with: ,

12 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Întrevedere IMPORTANTĂ a ministrului Rafila cu ambasadorul Israelului la București, în contextul gestionării pandemiei COVID. Principalele SUBIECTE abordate said, on ianuarie 14, 2022 at 3:28 pm

    Ministrul Sănătății, Alexandru Rafila (PSD), a avut astăzi, o întrevedere cu David Saranga, ambasadorul Israelului în România.

    Potrivit unei informări postate pe pagina de Facebook a Ministerului Sănătății (MS), cei doi oficiali au discutat despre colaborarea și schimbul de informații în domeniul gestionării pandemiei de COVID-19 și acordarea asistenței medicale pediatrice înalt specializate în care Israelul are o mare experiență.

    Totodată, sursa citată menționează și că a fost exprimat interesul ambelor părți pentru colaborare în domeniul digitalizării sistemului de sănătate și a creșterii accesului cetățenilor la servicii medicale de calitate.

    Informarea Minsierului Sănătății este însoțită și de două fotografii de la întrevederea celor doi oficiali.

    Apreciază

  2. nenimenea said, on ianuarie 14, 2022 at 4:15 pm

    Articolul ăsta ar trebui trimis PF.Daniel &co…

    Apreciat de 3 persoane

  3. Un om said, on ianuarie 14, 2022 at 4:20 pm

    NU trebuie să ne fie frică de „covrig”, ci doar de Dumnezeu! FĂRĂ MASCĂ în Biserică! Doamne ajută!
    NU suntem în cadrul unei epidemii de ciumă, nu mor oamenii pe capete! Ne aflăm într-o PLANdemie!

    Apreciat de 2 persoane

    • saccsiv said, on ianuarie 14, 2022 at 7:22 pm

      Un om

      Si daca eram intr-o epidemie de ciuma, consideri ca trebuia sa folosim lingurite de plastic?

      Apreciat de 3 persoane

      • Un om said, on ianuarie 15, 2022 at 3:12 pm

        NU! Fiindcă Sfânta Împărtășanie este Trupul și Sângele Mântuitorului Iisus Hristos, deci nu poate transmite boli!

        Apreciază

  4. mircea.v said, on ianuarie 14, 2022 at 4:31 pm

    off

    Sfantul Paisie Aghioritul – vol2, Cuvinte duhovnicesti, pg 197

    „Peste putin toti cei ce vor avea televizor vor privi la televizor,
    dar vor fi vazuti si ei. Adica vor urmari si vor fi urmariti. Li se va
    controla astfel prin computer toata viata lor; ce spun, ce fac, totul.
    Vezi la ce fel de dictatura s-a gandit diavolul! La Bruxelles au o
    cladire intreaga cu 666, in care-si adapostesc computerul. Acest
    computer poate controla miliarde de oameni – sant aproape 6 miliarde
    toata lumea. Toate le vor fi cunoscute printr-o rasucire de buton.
    Unii europeni s-au impotrivit, deoarece se tem de dictatura mondiala.
    Noi, ortodocsii, ne impotrivim, pentru ca nu il vrem pe Antihrist si,
    fireste, nici dictatura lui.”

    Parintele Justin – din „Invataturile si minunile Parintelui Justin”, pg 36

    „Scopul administrației mondiale, la ora actuală, nu este altul decât
    desființarea persoanei și a comuniunii dintre oameni. Dacă alte
    sisteme politice au înjugat drepturile oamenilor, acest sistem
    electronic dictatorial, va înjuga sufletul, gândirea umană. Pentru că
    ei vor să devenim niște numere, cum purtam, noi, deținuții, să
    desființeze relațiile interumane și relația omului cu Dumnezeu. Este o
    robotizare a societății, din care va dispare ușor, ușor omul obișnuit,
    și vor rămâne roboții supravegheați de oamenii superiori, care conduc
    lumea. Cetățeanul nostru de azi nu își dă seama, în orbirea lui, de
    situația în care se află, și de faptul că acceptă ca o vită propria-i
    desființare. Trebuie să stârpim acest sistem electronic din fașă și să
    facem tot posibilul să nu acceptăm această nouă ordine electronică,
    această civilizație virtuală, pe internet.”

    Cele 2 citate de mai sus distrug definitiv orice argument pro
    internet/smartfone in Biserica.

    https://saccsiv.wordpress.com/2020/11/02/propunere-de-dezbatere-pro-sau-contra-inregistrarii-si-transmiterii-sfintei-liturghii-pe-internet/

    Apreciat de 1 persoană

  5. Felix said, on ianuarie 14, 2022 at 5:27 pm

    In acest sens, Mitropolitul loil al Edessei (din Grecia), face următoarele precizari:

    Datorită ultimelor evenimente care au cauzat intreruperea slujbelor in bisericile ortodoxe din pricina noului virus, am dori să afirmăm cu umilință poziția Bisericii Ortodoxe cu privire la ipoteza că virusul poate fi răspandit prin Sfintele Taine sau prin obiectele de cult, prin venerarea icoanelor, prin sărutarea mainii preoților sau chiar prin simpla participare la slujbe in bisericile ortodoxe.

    In legătură cu Taina Sfintei Impărtășanii.

    Din Tradiția Bisericii Sobornicești avem incredințarea că este imposibil ca Trupul și Sangele lui Hristos să poată transmite vreun virus. Așa ne invață Biserica, lucru confirmat de experiența pastorală. Există preoți care au slujit in spitale de boli infecțioase zeci de ani, unde existau boli transmisibile și incurabile la vremea lor, și cu toate acestea preoții care slujeau in aceste spații nu s-au imbolnăvit niciodată. Din acest motiv consider că a fost o greșeală uriașă acea improvizație a unui anumit preot atunci cand a impărtășit cu Sfintele Taine pe credincioși, folosind lingurițe multiple de unică folosință.

    In ceea ce privește sărutarea manii preoților și inchinarea in bisericile ortodoxe.

    Momentul clarificării acestor subiecte este providențial.
    In a doua duminică a Postului Mare am sărbătorit pomenirea Sfantului Grigorie Palama, care a predicat foarte mult prin cuvant și a trăit prin experiență personală posibilitatea participării firii umane la energiile necreate (unirea omului cu harul necreat). In schimb, noi toți cei care am fost de acord să nu participăm la inchinare in biserici, să nu participăm la Liturghie duminicile și in sărbători, ne-am dat acordul practic la erezia lui Varlaam care nega
    participarea firii umane la energiile necreate. [Omul se unește numai cu lucrarea (harul) lui Dumnezeu. Nici firea lui Dumnezeu nu se unește vreodată cu omul, nici cu Ipostasul Logosului. Se unește doar firea omenească a lui Hristos, in Dumnezeiasca Impărtășanie. Adică omul se unește cu firea omenească cea indumnezeită, inviată și slăvită a lui Hristos și, prin ea, se unește cu lucrarea necreată a firii omenești a lui Hristos— harul necreat. Acesta este cel care mantuiește, acesta este cel care inviază, acesta este cel care vindecă sufletul și trupul omului. Intrucat firea omenească a lui Hristos este, datorită unirii ipostatice cu Dumnezeu-Cuvantul,
    izvorul după fire al slavei necreate].
    Fără îndoială, preotul este o ființă umană slabă, căzută și care se luptă să-și purifice ființa interioară. Cu toate acestea, preotul „fiind îmbrăcat cu harul Preoției” participă și transmite harul prin Tainele săvarșite. Evident, dacă este un om sfant, atunci preotul transmite indoit harul. Cu toate acestea, este important să reiterăm că atunci cand sărutăm mainile preotului, participăm in conformitate cu măsura evlaviei noastre la harul care se transmite prin mainile preotului. Așa cum Sfantul Paisie Aghioritul, care a sărutat intotdeauna cu multă evlavie mainile preotului slujitor după Sfanta Liturghie, concluzionand:
    „mainile preotului nu sunt doar organele sale ci și canalele harului pe care-l transmite”. Dacă credem că atingandu-ne de mainile preotului putem să ne infectăm, atunci negăm harul Preotiei și de asemenea și respingem lucrarea harului Duhului Sfant.
    Cand recurgem la aseptizări in bisericile ortodoxe ne indoim de lucrarea harului prezentă in sfintele lăcașuri și ne inchinăm eretic aidoma lui Varlaam și Il sfidăm pe Hristos Dumnezeu-Omul care este prezent in Trupul Bisericii.
    Biserica este Trupul Dumnezeu-Omului Hristos, și acest lucru nu este doar simbolic. In Biserica Ortodoxă, semnele și simbolurile au o calitate fundamentală a participării noastre la harul transmis de Dumnezeu-Omul prin Tainele Bisericii, și de aceea ținem cont de aceste simboluri. Și adevărul este că Biserica ca spațiu al harului nu poate fi percepută ca o locație obișnuită unde se pot transmite boli. Dacă avem îndoieli că in bisericile ortodoxe nu se pot transmite boli atunci le echivalăm cu sălile obișnuite de așteptare.
    Toată această dramatică expunere se incheie cu o intrebare serioasă și o observație gravă.
    Intrebare este: credem cu adevărat in Hristos Dumnezeu-Omul? Și dacă susținem că da, inseamnă că nu știm cărui Dumnezeu slujim! Nu cumva credem intr-un dumnezeu al lui Varlaam, inchipuit de propria noastră frică și de raționamente? Intr-un dumnezeu care-i permite logicii noastre să atribuie atat de mult credit infectării in bisericile ortodoxe? Constatăm că săvărșim blasfemie sau greșim (hulim) impotriva Duhului Sfant, insușindu-ne o credința eretică in timp ce ni se pare totuși că mărturisim credința ortodoxă!
    Atunci cand ne indoim de harul Duhului Sfant (că ne poate proteja de viruși)
    comitem hulă și suntem in pericol de a pierde iertarea atat in această viață cat și in veșnicie (dacă ne surprinde moartea in această postură eretică).
    Cand ne este teamă să sărutăm sfintele icoane, să sărutăm mana preotului, să participăm la slujbe in bisericile ortodoxe, atunci prin aceste temeri (prin portul măștilor și al mănușilor) negăm harul Duhului Sfant, considerand că este imposibil să ne protejze de viruși – aceasta constituie o mare blasfemie!
    Prin urmare, să mărturisim prin atingerea noastră (fără măști și mănuși) credința in harul Duhului Sfant care se transmite prin sfintele icoane; să credem in harul Preoției care se transmite prin mainile preotului și prin slujbele din bisericile ortodoxe.
    Participarea noastră la acest har depinde de măsura credinței noastre. Deplinătatea harului pe care o primim este legată direct de calitatea credinței pe care o mărturisim.
    Cu toate acestea, existența harului nu depinde de vrednicia noastră. De asemenea, nu achiesăm la justificarea Statului că există pericolul transmiterii bolilor in bisericile ortodoxe.
    Dacă subscriem la ideea că se pot trasmite boli in spațiul harului, in bisericile ortodoxe, inseamnă că ne-am virusat de erezia lui Varlaam și a iconoclasmului (care nega harul lucrător prin sfintele icoane) și comitem hulă impotriva Duhului Sfant! Prin urmare să credem drept și cu simplitate și astfel harul va fi cu noi din belșug! Amin.

    https://saccsiv.wordpress.com/2020/09/05/un-ierarh-al-bisericii-greciei-in-biserica-bolile-nu-se-pot-transmite/

    Apreciază

  6. dante said, on ianuarie 14, 2022 at 5:57 pm

    Pe linga aceste blasfemii as mai adauga si o alta cadere a lui Daniel Ciobotea, care la sarbatoarea Sfintelor Pasti din 2020 a tinut Bisericile inchise, fapt unic in istoria crestinismului, totul in numele noului zeu numit Stiinta.
    Frica de moarte inseamna necredinta si indoiala, lucru care-l caracterizeaza total pe omul de azi care incearca sa-si faca, aici pe pamint, Raiul din care a fost izgonit in urma primei caderi, ancorindu-se cu dintii in materialul pamintesc. Din aceasta cauza merge la biserica in chip magic, superstitios pregatit sufleteste sa accepte toate aceste hule: masca, lingurita de unica folosinta, distantare sociala, vaccinare….pecete.

    Apreciază

  7. Felix said, on ianuarie 14, 2022 at 6:33 pm

    VIDEO „Împărtășire fără atingere în vremuri de epidemie” la o biserică din București – Hotnews Mobile
    https://m.hotnews.ro/stire/23743098

    Apreciază

    • Felix said, on ianuarie 14, 2022 at 7:48 pm

      Intr-o enciclică publicată cu ocazia epidemiei de gripă AH1N1 in anii 2009-2010, Mitropolitul grec
      Nicolae Hatzinikolaou de Mesogaia, fost cercetător in biomedicină la Universitatea din Harvard si fost presedinte al comitetului de bioetică al Bisericii Greciei și al Centrului Grec de Bioetică Medicală, scria:

      👇

      Răspândirea gripei și Tainele Bisericii Ortodoxe

      ENCICLICA 41

      Subiect:
      «Răspândirea virusului gripei porcine și Tainele Bisericii noastre»,

      Către credinciosii poporului nostru ortodox al Sfintei Noastre Mitropolii

      Dragi frați,

      Recent, din cauza izbucnirii pandemiei de gripă porcină, s-a adus în discutie și problema posibilei transmiteri a îmbolnăvirilor prin Sfânta Împărtășanie. Din păcate, cu un vocabular impropriu, o atitudine sarcastică și o argumentație care nu a fost deloc bine intenționată, s-a încercat demontarea Credinței noastre, într-un moment de cumpana. Deci, cu această ocazie, cred că este potrivit să aratam anumite adevăruri, care sunt necesare pentru păstrarea comorii neprețuite a credinței noastre ortodoxe.
      Biserica noastra transmite harul prinTaine de doua mii de ani, in mod familiar, foarte uman si simultan binecuvantat, pentru „vindecarea si terapia sufletului si a trupului”. Biserica nu a avut niciodată nevoie să speculeze prin logica contemporană a îndoielii ireverențioase, ci a trăit zi de zi cu experiența afirmării minunii supreme. Cum este posibil ca comuniunea cu Hristos Dumnezeu sa cauzeze vreo boală sau chiar cel mai mic rău posibil? Cum este vreodată posibil ca Trupul și Sângele Domnului și Dumnezeului nostru Hristos să ne infecteze trupul și sângele nostru? Cum este posibil ca o experiență liturgica zilnică de peste două mii de ani să fie anulată de un simplu raționalism și de superficialitatea rece a timpului nostru?
      Credincioșii – atât sănătoși, cât și bolnavi – primesc de secole Sfânta Împărtășanie, oferita cu aceeași lingurita liturgica speciala pentru Sfânta Impărtășanie – care nu este niciodată spălată și niciodată dezinfectată – fara ca sa se intample niciodată nimic. Preoții care slujesc în spitale, chiar și în spitale de boli contagioase, toți ofera Sfânta Împărtășanie credincioșilor și apoi consumă conținutul rămas in Potir cu evlavie și toți se bucură de o viață lungă. Sfânta Împărtășanie este tot ceea ce este mai sfant pentru noi, ca Biserică și ca popor; este medicamentul suprem pentru suflet și trup. Aceasta este, de asemenea, învățătura și experiența Bisericii Ortodoxe.
      Cei care sunt neîncrezători în minunea Învierii Domnului, toți cei care disprețuiesc Nașterea Sa de către o Fecioară, toți cei care neagă mireasma care emană din sfintele moaște, toți cei care manifestă dispreț față de tot ceea ce este sfânt și dumnezeiesc, toți cei care conspiră împotriva Bisericii noastre, toți cei care caută să elimine cea mai mică urmă de credință din sufletele noastre se vor strădui în mod firesc să exploateze aceasta ocazie de a huli lucrul cel mai sfant: Euharistia.
      Faptul că anglicanii și catolicii au decis, din motive de precauție, să înceteze oferirea Sfintei Împărtășanii în Anglia și, respectiv, în Noua Zeelandă, dacă este adevărat, nu este o demonstratie de prudență și eliberare – așa cum ar susține unii – ci, în schimb, subliniază de fapt în cel mai bun mod posibil distanța uriașă dintre Biserica Ortodoxa, care este euharistică în teologia Ei și în viața Ei și care trăiește, crede și predică Taina Împărtășaniei, și restul gruparilor creștine, care mărturisesc indirect absența Harului și a semnelor lui Dumnezeu din așa-zisele lor Taine, precum și pierderea identității lor ecleziale. Viața Bisericii fără Taine se aseamănă cu o boală gravă care nu are niciun remediu.
      Din păcate, marea problemă nu este virusul gripal – așa cum mass-media are obiceiul de a face publicitate – și nici virusul panicii la nivel mondial – așa cum este susținut de medicina; este de fapt virusul necredintei și microbul neîncrederii. Iar cel mai bun vaccin este participarea noastră deasa la Sfanta Liturghie, unde avem prilejul sa ne impartasim cu Sfintele Taine, dupa ce ne-am spovedit si avem „conștiința curată” și „si fara mustrari”. Răspunsul nostru la această provocare blasfemica a timpului nostru este chiar modul nostru de vietuire in Hristos.
      Ar fi recomandabil, ca părinții duhovnici sa îndemne pe credincioși (cu discernământul cuvenit și cu condiția să nu existe impedimente duhovnicesti) să primească Sfânta Împărtășanie mai des în aceasta perioada dificila, în timp ce aceia dintre noi care au deja binecuvântările părinților lor duhovnici ar trebui să se apropie deja ca sa primeasca Euharistia – Potirul Vieții -, dar întotdeauna „cu frica de Dumnezeu, foarte multă credință și cu dragoste sinceră”.

      https://greekorthodoxchr.blogspot.com/2009/08/spreading-of-swine-flu-and-mysteries.html?m=1

      Apreciază

      • Felix said, on ianuarie 14, 2022 at 8:21 pm

        „Oricine va merge să se împărtășească, indiferent dacă crede sau nu crede, acesta participă la Taină. Prin urmare, nu există pericol de coronavirus sau de orice alt fel de microb. Știți că, atunci când am avut leproși în Grecia, preoții îi împărtășeau pe leproși, apoi împărtășeau alți oameni și nimeni, niciodată, nu s-a molipsit (de boală)?”

        Totodată, a afirmat că un credincios care se împărtășește nu poate să se molipsească de coronavirus, dar că „aceasta nu înseamnă că cel ce s-a împărtășit nu poate merge în altă parte a doua zi și să se contamineze, pentru ca apoi să arunce vina asupra Tainei. Taina este ceva care depășește atât mintea, cât și punctele de vedere și gândurile noastre”, a adăugat doamna Giamarellou, iar la întrebarea reporterilor: dacă depășește și sănătatea noastră, doamna doctor a răspuns:„Desigur, și sănătatea noastră. Îți protejează și sănătatea ta, nu încape nici o discuție aici”.

        Despre obiecțiile oamenilor de știință față de acest punct de vedere, doamna Giamarellou a spus că, „întrucât este vorba de Taină, aici nu își are locul sensul științei, ci sensul Tainei, care este deasupra științei și care influențează știința. Prin urmare, ori crezi și participi la cea mai mare Taină și nu pățești nimic, ori nu te duci să te împărtășești”, a spus doamna Giamarellou.

        https://arhiepiscopiabzvn.ro/specialist-grec-in-boli-infectioase-taina-este-mai-presus-de-stiinta.html

        Apreciat de 1 persoană


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: