SACCSIV – blog ortodox

Sfantul Lavrentie de Cernigov: “Când va veni antihrist la putere, bolile însă vor dispărea”

Posted in antihrist, APOCALIPSA, PROFETII, Sfantul LAVRENTIE DE CERNIGOV by saccsiv on ianuarie 22, 2020

Dupa cum probabil ca déjà stiti:

S-a descoperit un tratament revoluţionar, care ar putea distruge toate tipurile cancer

Si cum din ce in ce mai multi si de la varste din ce in ce mai mici sunt bolnavi de cancer, asta chiar este o stire importanta. Daca ar fi si reala, evident.

In caz ca descoperirea este reala, sa fie oare un progres firesc al medicinii?

Unii cititori cred insa ca ar putea fi si altceva.

Sa ne amintim de un fragment din profetia Sfantului Lavrentie de Cernigov despre antihrist:

“Va fi război, iar locurile prin care el va trece vor fi pustiite, vor dispărea şi oamenii şi toate vieţuitoareleDar înainte de aceasta Dumnezeu va trimite tot felul de boli pentru oamenii cei slabi şi ei vor muriCând va veni antihrist la putere, bolile însă vor dispărea.”

Vor disparea toate bolile sau doar cele trimise inainte de Dumnezeu?

Nu stiu.

Vor disparea ca printr-o minune sau se va lauda antihrist ca le-a facut sa dispara sau brusc oamenii vor avea tratamente la orice?

Nici asta nu stiu.

Acest tratament pentru cancer plus altele daca vor urma, pregatesc terenul pentru disparitia bolilor de mai tarziu?

Tema insa mi s-a parut interesanta si de aceea am abordat-o.

Pe de alta parte, este alertă pe tot globul, din cauza virusului misterios din China. Astăzi, Organizația Mondială a Sănătății ar putea declara starea de „urgență internațională”:

Ministerul Sănătății anunță primele măsuri contra VIRUSULUI UCIGAȘ din China

 

44 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. miraje11 said, on ianuarie 22, 2020 at 2:13 pm

    Partial profetia acestui sfant parinte are dreptate. Se vor eradica unele boli grave dar vor apare altele si cele datorate sensibilizarii corpului in fata poluarii. virusul nou din China ucide in marile orase poluate sau in zonele cu poluare mare. Deja plamanii sunt sensibili la gaze, praf, particule de metale grele si plastic. La fel si ficatul. Chiar daca vor ei sa prelunegasca viata si sa intinereasca corpul, in acelasi timp ne otravim puternic mediul inconjurator. Unii virusi si unele bacterii/ciuperci sufera mutatii si datorita poluarii din ce in ce mai agresive si degeaba esti protejat in fata unei tulpini de un vaccin, ca oricum face uneori mai mult rau corpului. Ati vazut ca nu fac vaccin cei cu alergii grave. pe un site de stiinta se spunea de cele doua gemene modificate genetic sa nu ia HIV ca poate fi degeaba editarea genetica daca respectivul om isi bate joc de el prin excese. Poate ca da… esti rezistent la cancer si HIV dar mori de la o taietura mai adanca ce se infecteaza cu bacterii rezistente la antibiotice. Un elixir universal este foarte departe pentru ca oamenii sunt diferiti si reactioneaza diferit in fata bolilor. Fiecare are predispozitia sa genetica. Fiecare are o constitutie fizica care este rezistenta la ceva anume dar sensibila la altceva. Medicina trebuie sa invete sa devina personalizata. Nu sa forteze oamenii sa accepte vaccinarea si medicamente insuficient testate. Totul facut doar pentru bani si control. Citeam acum 10 ani despre teste ale unor vaccinuri care aveau ca efect advers stimuarea prea agresiva a sistemului imunitar incat aveau ca efecte adverse o stare generala de slabiciune si oboseala fara sa se observe o boala anume la un control amanuntit. Este vorba de simularea unui reumatism sau ceva inrudit care printre altele ataca si sistemul nervos, cel endocrin, creierul si organele interne, pe langa oase si incheieturi. Suna a docilizare clasica. Parerea mea e ca vaccinul nu ucide decat in putin cazuri dar face ceva si mai grav, docilizeaza populatia facand-o sa fie sugestiva la reclame, stiluri de viata, sa adopte mai usor noile trenduri, ordine de la guvern, sa fie impasibilia, ignoranta sau sa raspunda agresiv la unele stiri cu impact emotional cum zic ei.
    Spune clar in apocaipsa ca vor fi bolile foarte grave la final care vor chinui rau oamenii mai mult decat sa-i ucida. Probabil sistemul medical si medicamentele/terapiile genetice vor face ca oamenii samoara mai greu dar sa-si amplifice suferinta in caz de epidemii grave. Pe langa poluare, stres, clima, medicamente, hrana, ne mai sensiblizeaza si soarele si radiatiile solare in urma unor eruptii puternice sau in urma slabirii campului magentic si subtierii stratului de ozon. Cum spune in Apocalipsa ca soarele va arde puternic si natura si oamenii si toti vor suferi grav din cauza asta. Pe langa arsuri si cancere se va produce si dezimunizare generala si vom fi lasati fara aparare in fata bolilor cum face HIV. Oamenii isi vor pune incredere in stiinta si vrajitoria profetului mincinos.

    Apreciat de 2 persoane

    • contracurent said, on ianuarie 23, 2020 at 10:46 am

      ramane de vazut cat de bine profetea acest parinte, deja s-au dovedit gresite unele afirmatii, nu e pt oricine darul profetiei

      Apreciază

      • saccsiv said, on ianuarie 23, 2020 at 12:00 pm

        contracurent

        Ce anume zici tu ca „s-a dovedit gresit” dintre cele profetite de Sfantul Lavrentie de Cernigov?

        Apreciază

  2. miraje11 said, on ianuarie 22, 2020 at 2:22 pm

    Elita sau nu, mason sau om bine intentionat, Bill Gates spunea sa ne asteptam la o mare pandemie ce va ucide intre 30 si 50 milioane de oameni pe tot pamantul. Pana acum nu s-a intamplat dar combinat pe parcursul a 3-4 ani e posibil ca bolile sa ucida un numar asemanator.
    „8 M-am uitat* şi iată că s-a arătat un cal gălbui. Cel ce sta pe el se numea Moartea şi împreună cu el venea după el Locuinţa morţilor. Li s-a dat putere peste a patra parte a pământului ca să** ucidă cu sabia, cu foamete, cu molimă şi† cu fiarele pământului.”
    „1 Îngerul al cincilea a sunat din trâmbiţă. Şi* am văzut o stea care căzuse din cer pe pământ. I s-a dat cheia fântânii** adâncului
    * Luca 10:18; Apoc 8:10; ** Luca 8:31; Apoc 9:2; Apoc 9:11; Apoc 17:8; Apoc 20:1;
    2 şi a deschis fântâna adâncului. Din fântână s-a* ridicat un fum ca fumul unui cuptor mare. Şi soarele şi văzduhul s-au întunecat de fumul fântânii.
    * Ioel 2:2; Ioel 2:10;
    3 Din fum au ieşit nişte lăcuste* pe pământ. Şi li s-a dat o putere ca** puterea pe care o au scorpiile pământului.
    * Exod 10:4; Jud 7:12; ** Apoc 9:10;
    4 Li s-a zis să* nu vatăme iarba** pământului, nici vreo verdeaţă, nici vreun copac, ci numai pe oamenii care n-aveau pe frunte pecetea† lui Dumnezeu.
    * Apoc 6:6; Apoc 7:3; ** Apoc 8:7; Exod 12:23; Ezec 9:4; † Apoc 7:3;
    5 Li s-a dat putere nu să-i omoare, ci* să-i chinuiască cinci luni; şi chinul lor era cum e chinul scorpiei când înţeapă pe un om.
    * Apoc 9:10; Apoc 11:7;
    6 În acele zile, oamenii vor căuta* moartea şi n-o vor găsi; vor dori să moară şi moartea va fugi de ei.
    * Iov 3:21; Ier 8:3; Apoc 6:16;
    7 Lăcustele acelea semănau* cu nişte cai pregătiţi de luptă. Pe** capete aveau un fel de cununi care păreau de aur. Feţele† lor semănau cu nişte feţe de oameni.
    * Ioel 2:4; ** Naum 3:17; † Dan 7:8;
    8 Aveau părul ca părul de femeie şi dinţii* lor erau ca dinţii de lei.
    * Ioel 1:6;
    9 Aveau nişte platoşe ca nişte platoşe de fier; şi vuietul pe care-l făceau aripile lor era ca* vuietul unor care trase de mulţi cai care se aruncă la luptă.
    * Ioel 2:5-7;
    10 Aveau* nişte cozi ca de scorpii, cu bolduri. Şi în cozile lor stătea puterea pe care o aveau ca să vatăme pe oameni cinci luni.
    „* Apoc 15:3; ** Apoc 13:10; Apoc 14:10; Apoc 19:2;
    8 Al patrulea a vărsat potirul lui peste* soare. Şi** soarelui i s-a dat să dogorească pe oameni cu focul lui.
    * Apoc 8:12; ** Apoc 9:17; Apoc 9:18; Apoc 14:18;
    9 Şi oamenii au fost dogoriţi de o arşiţă mare şi au* hulit Numele Dumnezeului care are stăpânire peste aceste urgii şi** nu s-au pocăit ca să-I† dea slavă.”
    „* Apoc 15:1; ** Apoc 14:10; Apoc 15:7;
    2 Cel dintâi s-a dus şi a vărsat potirul lui pe* pământ. Şi o rană rea şi dureroasă a lovit** pe oamenii care† aveau semnul fiarei şi care†† se închinau icoanei ei.”

    https://stirileprotv.ro/divers/bill-gates-crede-ca-un-virus-ar-putea-ucide-30-de-milioane-de-oameni-in-6-luni-si-cere-sa-se-ia-masuri.html

    Apreciază

  3. tataia said, on ianuarie 22, 2020 at 3:29 pm

    Realitatea este mult mai simpla de atit. Pamintul nu este un glob. Nu se descopera „leacuri” pentru boli intrucit bolile sint create de om. Mai este pentru cineva un secret ca bolile sint cauzate de OTRAVIREA INTENTIONATA a populatiei? Ei stiu foarte bine antidotul la bolile pe care ei insisi le-au pus in circulatie. Daca nu il aveau nu le puneau in circulatie caci in acest fel riscau sa se imbolnaveasca si ei. Iar acum scot la lumina antidotul si pentru populatia nespalata, de rind, antidot pe care ei il aveau inca de cind au creat si pus in circulatie boala, dar pe care noua ni-l vind drept „evolutia medicinei”

    Dumnezeu nu trimite boli. In Sfinta Scriptura ni se spune ca Dumnezeu a trimis boli spre pedepsirea celor rai pentru simplul motiv ca El stia ca in vremurile de pe urma oamenii rai care au ajuns la conducerea lumii vor crea fel de fel de boli si de aceea El si-a asumat ceea ce vor face acesti oameni rai. Singura diferenta pe care o vedem noi este aceea ca nu oamenii rai mor rapusi de boli ci din contra…cei buni.

    Omul nu se imbolnaveste din cauza „poluarii” ci din cauza otravirii intentionate. Aerul nu este „poluat” ci este otravit in mod intentionat. Sau ma rog..daca prin „poluat” intelegem ca este daunator sanatatii omului prin simplul fapt ca il respiram, da atunci este poluat. Numai ca respectiva „poluare” nu provine de la masini ci de la aerosolii spreiati in mod intentionat in atmosfera. Ei insa intretin mitul poluarii create de masini intrucit trebuie sa aiba o justificare pentru numarul mereu crescind de oameni bolnavi si oameni care mor rapusi de boli. Si ce justificare puteau gasi mai buna de atit decit aceea ca este de la masini. In felul acesta cireada nu isi mai pune problema de ce oamenii se imbolnavesc si mor si mai au si pe cine sa acuze de acest lucru..in mod sigur aia care merg cu masina. SI in felul acesta se poate face lobby si pentru deposedarea oamenilor de masini, ca de obicei elitele impusca doi iepuri dintr-un foc…SI cind zic deposedare nu ma refer neaparat la una prin forta ca in comunism….desi in final s-ar putea ajunge si aici. Deposedare se face si acum prin programul rabla….in cadrul caruia mii de pensionari si-au dat masina contra un cupon pe care mai apoi l-au vindut si au ramas fara masina, si prin faptul ca taxele pentru o masina sint (si vor fi) din ce in ce mai mari, si prin faptul ca este din ce in ce mai greu sa obtii ITP-ul pentru o masina veche….chiar si in conditile in care este intretinuta decent…

    Apreciază

    • csilla said, on ianuarie 22, 2020 at 7:48 pm

      Spuneti ca „pamantul nu este un glob”. Cand si cei din emisfera sudica vor vedea Steaua Polara, Ursa Mare, Ursa Mica am sa va cred. De asemenea, cum explicati eclipsele de luna? Daca imi dati raspunsuri dovedite si stiintific, probabil am sa va cred.

      Apreciat de 1 persoană

      • tataia said, on ianuarie 22, 2020 at 8:09 pm

        Ei..vedeti domnule….forma pamintului…Nu voi intra intr-o polemica aici deoarece este off-topic. Argumentele dvs sint valide, sint foarte bine intemeiate si merita un raspuns. Argumentele aduse de dvs ar veni in sprijinul teoriei oficiale heliocentrice cu pamint glob. Dar nu este 100% dovedit globul. Pot sa vin si eu cu argumente care contrazic globul la care nici dvs nu aveti raspuns. Doar ca din pacate aceasta dezbatere nu isi are locul aici, deoarece este 100% off-topic.

        Sa va intreb altceva. Sa presupunem ca eu gresesc si pamintul chiar este un glob. Inseamna asta cumva ca restul chestiunilor abordate in postarea mea de mai sus sint de asemenea false ? Aici este problema. Caci am impresia ca incercati sa ma discreditati legindu-va de o problema foarte controvesata si evitind miezul chestiunii.

        Eu am scris acea afirmatie de la inceput, cu „pamintul nu este glob” nu pentru a aprinde o polemica aici ci pentru a indemna la evitarea unor anumite cuvinte si expresii asa cum s-a hotarit si in trecut pe acest blog in privinta cuvintelor „zau” (vine de la „jur pe Dumnezeu si este o bataie de joc la adresa Atotputernicului), „noroc” (doar diavolul iti poate da noroc), etc. Sint de evitat si subiectele astrologie, zodii, etc. E ok pina aici?

        Tot asta am vrut sa spun si eu…atita timp cit nu stim precis ce forma are pamintul si nici una din tabere nu poate dovedi cu 100% argumente stiintifice adevarate observabile si masurabile prin experimente repetabile de catre omul de rind eu recomand evitarea cuvintelor si expresilor „globul pamintesc”, „la nivel global”, „planeta” etc. Pentru mine sint la fel de tabu precum zodiile, norocul, astrologia si altele de genul.

        Deci…pamintul poate ca e glob, poate ca nu e, nu o pot dovedi cu 100% siguranta acum aici si nici macar nu imi propun…dar ideea este ca restul postarii mele este 100% valid, chiar si daca nu esti flat-earther

        Apreciază

      • Andrei-Nicolae said, on ianuarie 22, 2020 at 8:39 pm

        Apreciez foarte mult echilibrul de care dati dovada cand vine vorba de forma pamantului. Eu personal inclin spre modelul plat, de forma unei farfurii intinse, pamant fix, astrii se misca in jurul lui si au fiecare lumina proprie. Dar cum ati spus, nici o parte nu poate – deocamdata – genera dovezi cu adevarat irefutabile.

        Dar aveti grija la cele doua afirmatii:

        1.”Dumnezeu nu trimite boli.”
        2.”In Sfinta Scriptura ni se spune ca Dumnezeu a trimis boli spre pedepsirea celor rai pentru simplul motiv ca El stia ca in vremurile de pe urma oamenii rai care au ajuns la conducerea lumii vor crea fel de fel de boli si de aceea El si-a asumat ceea ce vor face acesti oameni rai.”

        Intr-adevar, nu Dumnezeu a creat moartea si bolile, dar… cititi mai jos ce am scris intr-un post un pic mai lung, dar cu trimiteri biblice si patristice.

        In rest, perfect de acord cu tot ce ati scris in postul de mai sus.

        Doamne ajuta!

        Apreciază

      • csilla said, on ianuarie 22, 2020 at 9:10 pm

        Doamne fereste, sa am intentia, de a va discredita. In rest, sunt in mare, de acord cu dvs. in ce priveste „poluarea”/otravirea planetei. Aceasta „problema”, probabil, e folosita pentru a urmari dezbinarea lumii si aruncarea ei in haos. Haos care va nivela constiinte si va crea o falsa asteptare pentru o falsa lume noua.

        PS. Sa stiti ca toata aceasta teorie a pamantului plat a inceput in 1906, cand Wilbur Glenn Voliva, capul unei secte religioase bizare a impus aceasta teorie in scolile din Zion, Illinois.

        Apreciază

      • Andrei-Nicolae said, on ianuarie 23, 2020 at 1:43 am

        pt Csilla, cu deosebita consideratie:

        Citez: ” Sa stiti ca toata aceasta teorie a pamantului plat a inceput in 1906, cand Wilbur Glenn Voliva, capul unei secte religioase bizare a impus aceasta teorie in scolile din Zion, Illinois.”

        Eronat! ”Teoria” pamantului plat a reprezentat o certitudine de la inceputul lumii pana la Renastere si reprezinta adevarul. Sfintii Parinti erau toti geocentristi. N-a inventat Wilbur Glenn Voliva conceptul, ci doar l-a descoperit: cinste lui, ca nu s-a nascut ortodox, nici botezat nu a fost, nici Sfinte Taine n-a avut și totusi a avut o minte luminata: ”He became increasingly focused on destroying the ‘trinity of evils’: modern astronomy, evolution and higher criticism, insisting on a strict interpretation of 24-hour days for creation.”

        Evolutia lui Darwin, astronomia moderna (teoria big-bangului, modelul heliocentric etc.) nu le mai explic – sunt inainte de toate niste aberatii si minciuni sfruntate, care nu au nici un fundament stiintific, fiind de mult demonetate. Dar mai grav: ele sunt erezii clare! Si cati ortodocsi nu cred ori in una, ori in alta, ori in amandoua deodata – fiind spalati programatic pe creier – nici macar de educatia din scoala sau literatura ”stiintifica” ci de cinema si televizor! Ca mi+aduc si acum aminte copilasi fiind ce ne mai prapadeam de ras cand ne yicea la spoala ca ne tragem din maimuta: niciun copil nu credea asta si nici unul nu eram dusi la biserica mai mult de o data sau doua ori pe an + dar toti, copii fiind stiam ca Dumneyeu ne-a facut[

        Si Wilbur Glenn Voliva s-a declarat impotriva lor, numindu-d trinitatea demonica: teoria evolutiei, astronomia moderna(big-bangului, heliocentrismul) si asa numitul criticism pe baza istoriei. Omul acesta a descoperit sau mai bine spus intuit inca de acum 100 de ani o plaga imensa care cel putin la noi, la ortodocsi a distrus formarea preoteasca: criticism pe baza istoriei. Si ce este acesta? Ia sa aflam: Historical criticism, also known as the historical-critical method or higher criticism, is a branch of criticism that investigates the origins of ancient texts in order to understand „the world behind the text”. Exact asta se face acum in facultatile de teologie romanesti la obiectul Noul Testament, de exemplu, de zici ca faci scoala la protestanti care cauta numai ratiunea – nici un cuvant despre exegeza biblica, de Sfintii Parinti.

        Asa ca cinste lui si imi doresc ca Dumnezeu sa aiba – pe cat se poate intr-un caz ca acesta – mila de el pe lumea cealalta – a vazut si intuit lucruri pe care astazi le evoci unui student la teologie rade de tine. Bine, am citit ca a facut si multe prostii, practic s-a imbogatit pe spatele oamenilor, dar cam asa sunt americanii ”harismatici”, dar nu numai ei :). Bineinteles, fiind nascut intr-o credinta eretica – sigur ca a facut, probabil, mai multe erori. Oricum, faptul ca a crezut in geocentrism si a popularizat aceasta, nu anuleaza adevarul acestuia, cum nici pacatele ortodocsilor (clerici sau mireni) nu anuleaza ortodoxiei statul de singura credinta adevarata sau ceea ce ei propovaduiesc intru adevar.

        Daca va intereseaza un punct de vedere 100% ortodox pe aceasta tema, ce abunda de citate ale Sfintilor Parinti si chiar doriti sa aflati adevarul si pozitia Bisericii (a Sfintilor Parinti), cititi ”Cartea Facerii, Crearea Lumii şi Omul începuturilor” de Ieromonah Serafim Rose – el insusi Sfant… sau vizitati hexaimeron.ro

        Dar va recomand in primul rand cartea, e o bijuterie duhovniceasca – nu cred ca poate cineva sa o citeasca – credincios sau necredincios – fara sa se foloseasca! Miere si lapte duhovnicesc, te indragostesti de ea, nu mai poti s-o lasi din mana. Cartea se gaseste de sine statatoare (costa aprox. 30 de lei) sau integrata in Cartea Iero. Serafim Rose ”Scrieri” – cu o traducere mult mai buna, care contine si viata Parintelui pe scurt, cat si aproape toate scrierile sale (”Descoperirea lui Dumnezeu inimii omului”,”Nihilismul. Rădăcina revoluţiei în epoca modernă”, ”Ortodoxia şi religia viitorului”, ”Sufletul după moarte. Experienţe contemporane „de după moarte“ în lumina învăţăturii ortodoxe”, ”Locul Fericitului Augustin în Biserica Ortodoxă ”). (costa 80 de lei, e cat un DEX – dar o bijuterie!).

        Doamne ajuta!

        Apreciat de 1 persoană

      • saccsiv said, on ianuarie 23, 2020 at 1:49 am

        Andrei-Nicolae

        Sfintii Parinti au fost cu geocentrismul, nu cu pamantul plat.

        Apreciat de 1 persoană

      • Andrei-Nicolae said, on ianuarie 23, 2020 at 2:20 am

        Pt. saccsiv
        ”Sfintii Parinti au fost cu geocentrismul, nu cu pamantul plat.”

        Asa este! Pe Sfinti i-a interesat cu precadere stabilirea faptului ca ”poziţia (locaţia) pământului în cosmos (spaţiu) nu putea fi decât una: în centru (geocentric), iar din punctul de vedere al mişcării, staţionar, imobil (geostatic)”, cat si rolul si natura luminatorilor – soarele, luna si stelele: ” cu toate că este mult mai mare („ca un uriaş”) în circumferinţă şi volum, este doar un „luminător”, desigur că foarte important, întrucât vom vedea că este chiar singura sursă de lumină în tot universul, lucru iarăşi cu totul contrar afirmaţiilor ştiinţei noastre de azi.”(Pr. Dan Bădulescu), „Soarele şi luna, însoţiţi de toate stelele, se rotesc în armonie după porunca Sa, cu mărginirile lor prescrise, şi fără nici o abatere.” (Sfântul Clement Romanul Întâia Epistolă către corinteni) – punctat si ideea ca fiecare emite o oarecare energie: ”Socot apoi că fazele lunii contribuie nu puţin la starea corpurilor vieţuitoarelor şi a celorlalte vegetale care răsar din pământ. ()” (Sfântul Vasile Hexaimeron) si altele asemenea, ca sa nu lungesc cuvantul (Hexaimeronul Sfantului Vasile cel Mare m-a fascinat”)

        Inca de pe timpul Sfantului Vasile cel Mare stim ca existau idei contrare celor de mai sus, dar chiar idei evolutioniste – scrie in Hexaimeron, dar e prea tarziu sa indic citatul si pagina, dar daca mi-o ceri o s-o fac (dar nu azi :).

        Pe atunci nici nu se punea problema ca cineva sa creada ca pamantul e ca o bila sau minge, astefle incat daca pleci din punctul A si mergi drept inainte vei ajunge de unde ai plecat. Nici nu se punea problema de asa ceva!

        De aceea nici Sfintii n-au scris despre aceasta. Forma plata a pantului, cu margini determinate era considerata un truism.

        Practic, pentru un pamant bila, ai nevoie de mai multe lucruri: legea gravitatiei de exemplu si nu prea se impaca cu nimic din geocentrism.

        Dar nu vreau sa fac o polemica din aceasta, imi ajunge ceea ce au spus Sfintii Parinti, iar cuvintele lor demonstreaza ca peste 95% si poate chiar mai mult din ceea ce ni se spune astazi de catre oamenii ”de stiinta” si ce invatam la scoala pe aceasta tema sunt minciuni! Minciuni sfruntate!

        Cum e mottoul de pe hexaimeron.ro:
        „Oamenii nu resping Biblia fiindcă găsesc greşeli în ea, ci fiindcă ea găseşte greşeli la ei.”

        Daca punem si Sfintii Parinti in loc sau alaturi de cuvantul Biblia din fraza de mai sus, fraza ramane tot adevarata. Asa ca poate sa ne spuna oricine, orice: daca e contrar Sfintei Scripuri si Sfintilor Parinti, eu nu cred, indiferent de tema. Pentru ca toate aceste lucruri: despre pamant, univers, astrologie, istoria omului, varsta omenirii si felul cum te raportezi la elev- toate au legatura cu mantuirea – altfel nu ar mai fi scris Sfintii Parinti atatea cuvinte despre ele!

        Apreciază

    • Andrei-Nicolae said, on ianuarie 22, 2020 at 7:56 pm

      ”Dumnezeu nu trimite boli. In Sfinta Scriptura ni se spune ca Dumnezeu a trimis boli spre pedepsirea celor rai pentru simplul motiv ca El stia ca in vremurile de pe urma oamenii rai care au ajuns la conducerea lumii vor crea fel de fel de boli si de aceea El si-a asumat ceea ce vor face acesti oameni rai. Singura diferenta pe care o vedem noi este aceea ca nu oamenii rai mor rapusi de boli ci din contra…cei buni.”

      De unde ați scos această enormitate? Ce Sfânt Părinte sau Cuvios a susținut-o?! ATENTIE la „teologia” după imaginația fiecăruia, căci mai sus tocmai ați proliferat o mare erezie!

      Apreciază

      • ovidiu said, on ianuarie 22, 2020 at 8:38 pm

        Bolile nu sunt ptr. pedepsire ,ci ptr. intarire in credinta cea adevarata, adica cea ortodoxa !

        Apreciază

      • tataia said, on ianuarie 22, 2020 at 8:39 pm

        Enormitate? Ma rog fiecare are dreptul la propria parere…doar ca eu de obicei aduc si dovezi in sprijinul afirmatilor mele.

        Spune-mi si mie unde ai vazut oameni rai rapusi de boli? Fosila aia de Rockefeller mai avea putin si facea suta cu cel de-al cincilea transplant de inima…in timp ce oamenii obisnuiti…Sau tu dupa ce vezi in ce chinuri cumplite se stinge vreo ruda de-a ta de cancer pe la 60-65 de ani zici: „Dumnezeu l-a pedepsit ca a fost rau”.

        Eu vad zilnic ca oamenii rai nu patesc nimic cu tot chemtrailsul si cu toate otravurile pe care le baga astia in noi, iar cei buni (ma rog nu e nimeni fara de pacat..dar totusi vorbim de oameni obisnuiti care nu au comis pacate foarte grave, oameni credinciosi care merg la Biserica se roaga, se spovedesc si se impartasesc) se sting in chinuri groaznice de cander, sau fac diabet, guta, etc

        Eu zic ca acest fenomen merita o explicatie. Eu am dat explicatia care mie imi pare a fi cea mai plauzibila cu putinta. NU esti de acord cu explicatia mea. Da tu alta te rog, in cazul acesta sa o analizam si noi. Ca doar sa arunci cu pietre este usor…

        Apreciază

      • Alexandru TM said, on ianuarie 22, 2020 at 9:41 pm

        @Andrei-Nicolae,

        Iarta-ma dar nu gresesti oare?

        in Vechiul testament , oare nu Dumnezeu a trimis peste Egipt plaga cu bube? Oare sfantul si dreptul Iov era rau de a lasat pe diavol sa se atinga de sanatatea lui cu bube din care lingeau cainii , aceasta sa nu o primim din mana lui Dumnezeu ,caci EL a ingaduit? Oare semnul lui Cain (tremuratul) , lasat pentru a nu fi omorat are a fost semn de santate deplina in urma unui omor si mai ales de frate , nu era oare boala , de cine a fost data aceasta ?

        In noul testament toti cei purtatori de lepra oare erau rai? Dar femeia cu curgere de sange care s-a atins de poala hainei Mantuitorului era cu totul rea.? si multe altele.

        Dar de Monahul Andrei din pateric care suferea de hidropica , si zicand lui Dumnezeu ca mai bine suferea din chinurile iadului putin numai sa nu mi petreaca in acea boala ai auzit ? poate nu ? Dar trimitand lui inger ii sa vestit ca suferinta ii este ingaduita ca si din neamul lui sa se mantuie rude indepartate. Oare nu Dumnezeu trimisese acea boala.?

        Ba din contra, Dumnezeu poate trimite boli sau ingadui boli din nesfarsita Lui intelepciune cu scopuri nestiute de noi

        Asta nu inseamna ca boala nu poate fi si de la diavol, si poate surveni de multe ori din cauza pacatelor sau a relelor oamenilor. si din aceste motive apar bolile, negresit. Dar consider ca gresesti zicand ca Dumnezeu nu trimite boli, mai ales avand atatea exemple in scriptura si traditie.

        Sa dea Domnul ca toate sa le primim cu multumire.

        Mantuire

        Apreciază

      • Andrei-Nicolae said, on ianuarie 22, 2020 at 9:59 pm

        Nu ati citi ce am scris mai jos (momentan este chiar ultimul coment de pe pagina cel la care fac trimitere), in care prezint explicatii.

        ”ENORMITATEA” la care fac referire in textul dumneavoastra este urmatoarea: ”In Sfinta Scriptura ni se spune ca Dumnezeu a trimis boli spre pedepsirea celor rai pentru simplul motiv ca El stia ca in vremurile de pe urma oamenii rai care au ajuns la conducerea lumii vor crea fel de fel de boli si de aceea El si-a asumat ceea ce vor face acesti oameni rai.”

        Nu am timp sa explic, dar afirmatia contine in sine o afirmatie extrem de periculoasa, o veritabila erezie. Cu toate ca eu cred ca orice ortodox practicant cu usurinta poate depista cel putin ca e ceva foarte in ne-regula cu aceasta fraza. Totusi daca chiar va intereseaza, vorbiti cu duhovnicul dumneavoastra, prezentatii fraza si sunt sigur ca va va lumina.

        Si cei asa numiti rai se chinuie, chiar mai mult decat ce asa numiti buni, numai ca tin aceste lucruri ascunse de ochiul publicului catre care au format o imagine care are aura perfectiunii – dar nu e asa. Incepand cu Irod, care a murit mancat adliteram de viermi si pana la ultimii mai mari sau mici anthihristi – credeti-ma – sfarsitul lor este tragic. si fizic, si sufleteste.

        Intrebarea sau preocuparea dumneavoastra este fin, dar deplin explicata in Psalmii Prorocului David. Nu va ramane decat sa ii (re)citi cap-coada si veti gasi zeci de trimiteri la dilema celui care crede ca numai sarmanul si dreptcredinciosul sufera, in timp ce hulitorii si bogatii lumii acesteia huzuresc, Nu este deloc asa – veti descoperi foarte clar in Psalmi. Iar daca sunt unii care chiar pare ca fac numai rau, dar o duc numai bine – aceia – tot din Psalmi aflam, dear nu numai – reprezinta o infima, minuscula minoritate si sunt cei mai vrednici de plans.

        Sa nu va suparati, nu va dau trimiterile exacte – cu toate ca as putea – pt ca am observat multi ”teologi” de internet, care folosesc o multime de citate, fara sa fi citit macar una doua carti duhovnicesti cap coada. Iar daca chiar va intereseaza – pe cei care chiar ii intereseaza, imediat se vor apuca sa cerceteze. Altefel te chinui si le dai trimiteri, iar pe ei nici nu-i intereseaza si merg mai departe cu polemica…

        In rest, comentatorul ovidiu a sintetizat perfect toata teologia ortodoxa referitoare la boala, necaz, suferinta etc. Nici un popor nu cade in robie (fie ea si chemtrails) decat pentru pacatele sale. Iar cel nevinovat – pt ca sunt si acestia – va lua cununa de mucenic.

        Sfintii Parinti cand nu mai avea necazuri, neplaceri, boli, suferinti, strigau: ”Doamne, de ce m-ai parasit?”

        Apreciază

      • Andrei-Nicolae said, on ianuarie 22, 2020 at 10:15 pm

        pt. Alexandru Tm: Imi pare rau, dar eu renunt sa mai scriu, pentru ca nu cititi cu atentie. Eu tocmai punctul tau de vedere il aparam, in fata unor afirmatii pe care comentatorul ”tataia” le-a emis: si anume ca:

        Adirmatia 1: ”Dumnezeu nu trimite boli” – asta poate fi discutabil, caci nu Dumnezeu a creat moartea si boala, dar le poate ingadui pt indreptare, curatare de pacate sau cununi.

        Si cea mai grava, care este o fabulatie care ascunde in ea o idee eretica, cea de-a doua afirmatie: ”In Sfinta Scriptura ni se spune ca Dumnezeu a trimis boli spre pedepsirea celor rai pentru simplul motiv ca El stia ca in vremurile de pe urma oamenii rai care au ajuns la conducerea lumii vor crea fel de fel de boli si de aceea El si-a asumat ceea ce vor face acesti oameni rai.” – adica cum sa-si asume Dumnezeu o lucrare demonica – pe care sa si-o si asume – substituinde-se ”oamenilor rai” din vremurile de pe urma, adica tinandu-le locul in pedepsirea umanitatii pana ar aparea ei sa-si faca singuri lucrarea.

        Daca Dumnezeu a ingaduit boli, pedepse, razboie, robii – a facuto dumnezeiste, duhovniceste, cu un scop eminamente si in mod absolut Sfant. De aceea El nu ”si-a asumat ceea ce vor face acesti oameni rai” – cum zice tataie, ci El este cel care strica planurile acestora, nu cel care si le asuma sau implineste.

        Crede-ma, afirmatia comentata de mine contine o idee foarte grava, ce ascunde in ea mentalitatea unei erezii vechi din primele secole, care a si fost combatuta de Sfintii Parinti.

        In rest am scris exact ce zici si tu, citeste comentariile mele si apoi raspunde (daca mai ai placerea).

        Doamne ajuta si mantuire!

        Apreciază

      • excelsheet3x2sfintint6la6ierusalim said, on ianuarie 23, 2020 at 6:48 pm

        Adverat!

        Apreciază

  4. Andrei-Nicolae said, on ianuarie 22, 2020 at 8:26 pm

    Sfântul Porfirie a spus acum vreo 20 si ceva de ani ca oamenii sunt la o idee distanta de a descoperi leacul pentru cancer, dar Dumnezeu nu le dă voie, căci prin el se mântuiesc mulți.

    Datele din ultimi ani arată că de fapt leacul pentru cancer a fost descoperit, dar respectivii savanti si medici au fost prigoniti, amenintati, scosi in ilegalitate sau chiar ucisi (exista un documentar de presa pe parcursul mai multor numere dinminunata revista ”Familia ortodoxă”).

    Lipsa bolilor in perioada lui Antihrist va fi rodul magiei demonice de tip tehnologic (alchimia renascentista stand la baza celor mai multe stiinte tehnologice contemporane – fie ca tin de medicina, mecanica, fizica, chimie – nu mai spunem de I.T., V.R., A.I., samd – toate tin de domeniul demonicului, inclusiv internetul in care ne aflam chiar in momentul acesta).

    Este cel mai posibil ca (lipsa bolilor din timpul lui Antihrist) sa aiba legatura cu pecetea finala, care va cauza, cel mai probabil – pe langa pierderea sufletului – o modificare brusca, iremediabila si spectaculoasa a adn-ului uman (vezi profetiile Pr. Elpidie).

    Dar totul sta sub semnul binecuvantarii sau retragerii acesteia de catre Dumnezeu – caci lipsa bolilor, pentru cei pecetluiti va putea reprezenta un adevarat blestem. Lipsa bolii nu inseamna neaparat si lipsa durerii si torturii – mai ales dpdv psihic. Este stiut ca Dumnezeu va retrage interventia Mortii, iar oamenii nu vor mai putea muri, ceea ce va reprezenta un chin general, crunt (vezi Cartea Apocalipsei).

    Si este stiut, ca cei care vor primi pecetea vor suferi infinit mai mult decat adevaratii marturisitori dreptcredinciosi. (vezi Apocalipsa si/sau orice profetie sau talcuire a Apocalipsei).

    Sa avem grija la ineptiile de mai sus in cazul comentatorului ”tataia” (nu am nimic cu dansul personal, sau cu viziunea pamantului plat – ci doar cu ”inventia” lui, ”inovatia” lui despre boala). Boala, stricaciunea si moartea au aparut în lume odată cu căderea protopărinților noștri, Adam și Eva, și întreaga creatie asteapta restabilirea lui Dumnezeu prin Apocalipsa, care nu este un dezastru sau o tragedie, ci restabilirea Binecuvantarii (lui Dumnezeu) cum a fost dintru inceput – si chiar mai mare decat a fost la inceput, dar si alungarea devinitiva a diavolului si raului din univers și ridicarea voalului prin curatirea mintii, trup si suflet de virusul demonic – moment pe care crestinii din vechime il asteptau si isi doreau sa il traiasca (sa se intample in timpul vietii lor).

    Asa ca – chiar daca urmaritorii vrasmasului au inventat o multime de blestematii si boli – bolile exista ”de cand lumea si pamantul”, după caderea protopărintilor. Iar acest fapt – existenta bolilor – in aceasta lume virusata si cazuta din stapanirea vrasmasului prin caderea omului – a reprezentat defapt tot un fel de binecuvantarea a lui Dumnezeu catre oameni, fiind un mijloc si un prilej de trezire duhovnicească, de pocainta si de curatare a pacatelor (vezi conceptia Sfintilor Părinti despre boala si necazuri).

    Dumnezeu pe toate le-a facut ”bine foarte”.

    Apreciază

    • Alexandru TM said, on ianuarie 22, 2020 at 9:55 pm

      @Andrei-Nicolae, Doamne ajuta

      Iarta-ma din nou, dar parca cauti nod in papura demonstrand punctul tau de vedere putin sofist, ste mai contrazici umpic singur. Poate nu inteleg eu.

      Bine zici ca Doamnul le-a facut pe toate bune foarte si cand din cauza caderii lui Adam a intrat moartea ,stricaciunea si boala in omenire. Si ca Bolile reprezinta si binecuvantare, unde sunt de accord, dar daca sunt bine cuvantare , sunt trimise tot de dumnezeu , pentru motivele enumerate de tine.

      Nu cred ca sustine nimeni ca Dumnezeu a inventata bolile (ci sunt rod al neascultarii), insa tu cu primul tau comentariu unde zici rau, te contrazici flagrant in legarura cu al doilea unde admiti ca Dumenzeu poate trimite boli spre indreptare.

      Eu asa vad.

      In concluzie Dumnezeu poate trimite boli , iar cele ce vin de la el , sunt spre binecuvantare, pntru ca toate de la el sunt bune foarte.

      Un frate mi-a zis : zici bine+zici rau=zici rau

      Mantuire

      Apreciază

      • Alexandru TM said, on ianuarie 22, 2020 at 9:57 pm

        Iarta greselile de scriere, nu ma pricep cu tastatura.

        Apreciază

      • Andre-Nicolae said, on ianuarie 22, 2020 at 11:30 pm

        Omul lui Dumnezeu, ceea ce numesti tu primul meu comentariu cu care zici ca ulterior ma contrazic era un citat de la comentatorul tataie pe care eu il combateam. Nu erau cuvintele mele, erau ale lui, puse intre ghilimele, apoi un spatiu mare de un rand, apoi eu, in acelasi comentariu, combatand acel citat. Si ti-am mai scris asta o data si tu spui acelasi lucru. :))

        Nu ai si tu rabdare sa citesti comentariile cu atentie, nu pe diagonala? E o dovada de respect si responsabilitate sa stai doua trei secunde in plus sa rumegi un comentariu, eventual sa il si recitesti, mai ales ca te-am atentionat ca ai inteles gresit.

        Sofism nu e, caci am citit ultima postare a lui saccsiv pe site: ”Sfantul Teofan Zavoratul despre boala” si am remarcat ca am scris si eu cam aceleasi idei ca si Sfantul – oare de ce? – aceasta pentru ca nu am scris ce cred eu sau ce mi se pare, ci exact ce am citit la multipli Sfinti, dintre care chiar si la Sfantul Teofan Zavoratul.
        Sofism este ce a zis tataie si anume: ”Dumnezeu nu trimite boli. In Sfinta Scriptura ni se spune ca Dumnezeu a trimis boli spre pedepsirea celor rai pentru simplul motiv ca El stia ca in vremurile de pe urma oamenii rai care au ajuns la conducerea lumii vor crea fel de fel de boli si de aceea El si-a asumat ceea ce vor face acesti oameni rai. ” – sofism pe care dupa ce l-am citat l-am combatut.

        Intelegi? Sau nu-ntelegi? :)) Hai ca e tarziu, si poate de asta!

        Bucurie sfanta si mantuire! Dumnezeu sa ne apere pe toti!

        Apreciază

    • Alexandru TM said, on ianuarie 23, 2020 at 1:03 am

      @Andrei-Nicolae

      Iarta-ma, caci sunt mai prost decat prevede legea necitind cum trebuie ce ai scris. Acum am vazut ca tu „citasei”. Metanie .

      Mantuire.

      Apreciază

      • Andrei-Nicolae said, on ianuarie 23, 2020 at 12:37 pm

        Alexandru, Dumnezeu sa te ierte, fii pe pace. Si eu patesc, chiar mult mai des decat mi-ar placea mie insumi sa recunosc.

        Mantuire si bucurie in Hristos!

        Apreciază

  5. Duhul Căpitanului said, on ianuarie 22, 2020 at 10:14 pm

    Pământul este plat, static și este centrul universului. E cea mai mare zidire a lui Dumnezeu. Soarele, luna,luminatorii (stelele) sunt mai mici și sunt create de Dumnezeu cu scop precis de a-l sluji pe om, care este chipul lui Dumnezeu. Despre ce vorbim?!

    Apreciază

  6. tataia said, on ianuarie 23, 2020 at 6:15 am

    Vad ca m-au atacat mai multi frati aici si de aceea doresc sa vin cu niste lamuriri…sau concluzii. Am fost acuzat printre altele ca sint eretic…si ca promovez rataciri. Departe de mine un astfel de gind…

    Un frate a sustinut ca „Dumnezeu le-a creat pe toate bune”..Ok sintem de acord aici. Dumnezeu le-a creat pe toate bune. Boala este buna? NU. Deci nu a creat-o Dumnezeu.Atunci cine a creat-o? In mod evident diavolul si cu slujitorii sai (oamenii care slujesc diavolului). Se foloseste Dumnezeu uneori si de lucrarea diavolului? Da…dar numai in cazul in care se obtine un bine si mai mare ulterior. Dar simplul fapt ca uneori Dumnezeu se foloseste si de rau si de lucrarea diavolului pentru a obtine un bine mai mare nu este motiv suficient sa afirmam ca Dumnezeu a trimis boli. NU avem de unde sa stim asta..si din moment ce nu Dumnezeu a creat bolile…deja este mai putin probabil ca El sa le fi trimis, nu? Ok..multe sint lucrarea celui rau iar Dumnezeu le ingaduie, dar asta nu inseamna automat ca El le si trimite, nu? A ingadui un pacat nu inseamna ca Dumnezeu te-a determinat sa pacatuiesti. Diavolul te-a ispitit sa pacatuiesti, tu ai cazut in ispita, Dumnezeu a ingaduit sa cazi in ispita…

    Daca Dumnezeu le-a facut pe toate bune, nu a facut boli. Inseamna ca diavolul si cu slujitorii sai le-au facut. Dumnezeu eventual le ingaduie. Si acum hai sa ne gindim si la urmatorul aspect. Sfinta Scriptura a fost scrisa in urma cu 2000 de ani si mai bine cind oamenii erau ceva mai limitati in cunostinte decit in ziua de azi. Ok..nu voi promova aici imaginea omului primitiv care nu stie sa faca nici agricultura, nu stie nici sa gateasca si nici sa faca focul deoarece nu cred in aceasta imagine. Omul nu a fost cu adevarat primitiv niciodata dar totusi pe vremea aceea era greu sa explici oamenilor de rind ca peste 2000 de ani omenirea va avea tehnologia necesara pentru a crea boli in laborator. Nimeni nu ar fi crezut…desi in mod evident Dumnezeu stia aceste lucruri dinainte. Stia ca in vremurile din urma se vor crea boli, iar apoi va veni antihristul cu „leacul”…In ceea ce ma priveste ar insemna sa renunt la orice demnitate a mea de om daca as accepta „leacul” din mina celor care m-au imbolnavit in primul si in primul rind…dar asta este alta discutie….Dumnezeu pur si simplu a considerat ca este mai usor pentru oamenii din acele vremuri sa inteleaga faptul ca El a trimis bolile spre pedepsirea celor rai decit sa ii faca pe acestia sa inteleaga ca oamenii au creat bolile dar El le-a ingaduit pentru a obtine ulterior un bine mai mare, in acelasi fel in care ingaduieste pacatul.

    Si in cele din urma eu prefer sa cred intr-un Dumnezeu atoateiertator care ne poate ierta de orice pacat, deci este 100% bun. si un diavol intransigent care doreste sa ne chinuiasca pe veci in iad chiar si pentru cel mai mic pacat….deci un diavol 100% rau….si niste slujitori ai sai (oameni) aproape 100% rai

    Apreciază

    • Alexandru TM said, on ianuarie 23, 2020 at 12:35 pm

      Doamne ajuta @tataia,

      Departe de mine gandul a te considera cumva 🙂

      Dar, dupa sfanta scriptura Dumnezeu poate trimite boli si in afara lucrarii diavolesti (plagile din Egipt) (sau orbul nascut fara ochi din noul testament unde nici el nici parintii nu au pacatuit , ci era facuta pentru a se arata slava lui Dumnezeu).

      Acum Dumnezeu a facut si cele de dedesubt ca si Iadul , ca salas si temnita pentru draci, dar asta nu-L face pe Dumnezeu rau sau sa nu fie 100% bun. Doar pentru ca locul acela este destinat chinului care este perpetuu si fiintial in demoni.

      Sunt multe Judecatile si adanc nesfarsit, dar traditia si scriptura dupa umila mea intelegere arata ca Dumnezeu poate trimite boli, fie ca le trimite EL sau se foloseste de lucrarea celu-i rau pentru a scoate un bine mai mare.

      Mantuire dragule @tataia

      Apreciază

    • Andrei-Nicolae said, on ianuarie 23, 2020 at 12:35 pm

      Draga tataie,
      Tu ai citit articolul https://saccsiv.wordpress.com/2020/01/22/sfantul-teofan-zavoratul-despre-boala pe care adminul siteului l-a publicat dupa acesta si bine a facut?

      Ai citit macar prima fraza din ceea ce un SFANT ZICE, nu cam cum „prefera” el sa zica, ci prin revelatia Sfantului Duh? Ce zice Sfantul inca din prima fraza despre boala? Nu ca asa credea el cand isi gadilea orgoliu gandind la cele inalte ca un mare filozof ce-si mangaie singur barba, stand pe tableta si band cafelute, ci ca asa i-a descoperit insusi Dumnezeu, care se salasluise in inima lui! Ai scris mai sus ca tie iti place sa dovedesti ceea ce spui, dar textul tau e imoregnat cu expresii de calubrul: „eu cred”, „mie mi se pare”, „eu prefer sa cred” si ingeneral mult accent pe „EU”.
      Daca un Sfant zice ceva si tu zici ca tu crezi altfel si ai mai mare incredere in parerea ta, atunci Dumnezeu cu mila!
      NU E BINE, ti-o spun prieteneste.

      Mai era sus altcineva care zice despre Sfantul Lavrentie ca s-a „cam inselat parințelul”, ca de, nu toti chiar toti au harul profetiei. Doamne fereste! Ce atitudine dispretuitoare si aroganta! Sfantul Lavrentie, un luminator al vremurilor de pe urma, care a profetit in detaliu – si datorita caror profetii am stiut din prima cum sa ma pozitionez pe tema schismei din Ucraina!

      Si chiar daca unele nu s-ar implini, stim de ce ar fi aceasta citind talcuirile Sfintilor Parinti despre cazul Profetului Iona.

      Doamne fereste! In timp ce injura si scot din context, sub steagul nepomenirii – pe care il si intineaza – sunt unii care cred sectar in mantuire sigura tocmai din aceste motive, practic inebunind de mandrie si ura, si despre care Pr. Serafim Rose a spus ca tocmai ei vor fi primii ce-l vor primi pe Antihrist

      Apreciază

    • Andrei-Nicolae said, on ianuarie 24, 2020 at 8:54 pm

      Tataie, m-am tot gândit la tine… Așa că iata răspunsul la dilema ta (pe care mulți au avut-o, inclusiv Psalmistul):
      Părintele Cleopa – De ce le merge bine celor rai?

      Cu dragoste frățească! Doamne ajuta!

      Apreciază

  7. pasalaru said, on ianuarie 23, 2020 at 8:55 am

    Subscriu si eu afirmatiile fratelui-Duhul Capitanului.

    Apreciază

  8. adrenallin said, on ianuarie 23, 2020 at 9:12 am

    Frate, Saccsiv, adaug mai jos o rugaciune pentru izbavirea de antihrist a Sfantului Anatolie de la Sfanta Manastire Optina. Sunt sigur ca majoritatea o stiu, dar poate mai sunt frati si surori, care nu o stiu. Cred ca e o rugaciune care trebuie rostita in aceste vremuri grele si ne va ajuta enorm, caci vremurile sunt grele si fara rugaciune nu se poate. Daca vrei sa o scrii intr-un articol, eu cred ca ar fi de mare folos si ti-as fi recunoscator pentru asta. Multumesc, frate!

    Rugăciune pentru izbavirea de Antihrist a Sfântului Anatolie „cel Tânăr” de la Optina
    Să mă izbăveşti, Doamne, de cursele vicleanului şi urâtorului de Dumnezeu, antihrist, celui ce va să vină curând şi ascunde-mă de răutatea lui în pustia cea tainică a mântuirii Tale. Dăruieşte-mi, Doamne, putere şi bărbăţie ca să mărturisesc cu tărie Numele Tău cel Sfânt, să nu fug de frica diavolului şi să nu mă lepăd de Tine, Mântuitorul şi Răscumpărătorul meu, nici de Sfânta Ta Biserică.
    Dăruieşte-mi, Doamne, şi ziua şi noaptea, plângere şi lacrimi pentru păcatele mele şi Te îndură de mine, Doamne, în ceasul Înfricoşătoarei Tale Judecăţi! Amin.

    Apreciază

  9. ciprian p. said, on ianuarie 23, 2020 at 10:06 am

    …unde ati gasit scris in Noul Testament ca trebe sa ne batem mintea cu forma pământului ? Parca ar trebui sa ne ocupam mintea cu Imparatia Cerurilor !
    Nu mai bine ne-am gândi unde e Raiul, ce formă are, cati sunt acolo, cum putem ajunge si noi acolo, daca ne va primi si pe nou acolo….sa visam la Rai si sa ne infricosam de Iad !

    Totusi….uite un fragment din Dogmatica Sf..Ioan D.:

    CAPITOLUL X

    Despre pamant si produsele lui

    Pamantul este unul din cele patru elemente. El este uscat, rece, greu, imobil. A fost adus de la neexistenta la existenta de Dumnezeu, in prima zi. „La inceput, spune Scriptura, a facut Dumnezeu cerul si pamantul”( Facerea I, 1.). Nici un om n-a putut sa spuna locul pe care sta pamantul si temelia lui. Unii sustin ca este asezat si fixat pe ape, dupa cum spune dumnezeiescul David: „Celui ce a intarit pamantul pe apa” (Psalmi CXXXV, 6.). Altii spun ca este fixat pe aer. Altul spune: „Cel ce ai intemeiat pamantul pe nimic”( Iov XXVI, 7.). Si iarasi David, graitorul celor dumnezeiesti, ca din partea creatorului, spune: „Eu l-am intarit pe stalpii lui”( Psalmi LXXIV, 3.), numind puterea de sustinere a lui stalpi. Iar cuvintele: „pe mari l-a intemeiat”( Psalmi XXIII, 2.), arata ca natura apei este de a se varsa pretutindeni in jurul pamantului. Asadar chiar daca admitem ca este asezat pe el insusi sau pe aer sau pe ape sau pe nimic, trebuie sa nu ne departam de gandul cel curat, ci sa marturisim ca toate sunt guvernate si tinute prin puterea ziditorului.

    Dupa cum spune dumnezeiasca Scriptura, la inceput pamantul era acoperit cu apa si netocmit, adica fara podoaba (Facerea I, 2.). Cand a poruncit Dumnezeu, insa, s-au facut locurile in care s-au strans apele si atunci au luat nastere muntii, iar la porunca dumnezeiasca pamantul a primit propria sa podoaba fiind infrumusetat cu tot felul de ierburi si de plante. (Facerea I, 12.) Porunca dumnezeiasca a pus in ele puterea de crestere, de nutritie si de rodire, care este asemanatoare puterii de nastere. La porunca creatorului, pamantul a produs tot felul de neamuri de animale, de taratoare, de fiare si de vite (Facerea I, 20, 24-25). Toate sunt pentru intrebuintarea potrivita a omului. Din acestea unele pentru hrana, spre exemplu: cerbii, oile, caprioarele si cele asemenea; altele pentru lucru, spre exemplu: camilele, boii, caii, magarii si cele asemenea; altele pentru placere, cum sunt maimutele, iar dintre pasari, mierlele si papagalii si cele asemenea. Dintre plante si ierburi, pamantul produce unele cu rod, altele pentru mancare, altele mirositoare; florile sunt d aruite spre desfatarea noastra, spre exemplu: trandafirul si cele asemenea; altele pentru vindecarea bolilor. Caci nu este vreo vietuitoare, nici vreo planta in care creatorul sa nu fi pus o oarecare energie, care sa nu fie folositoare spre trebuinta oamenilor. Caci Dumnezeu, pentru ca cunoaste pe toate inainte de facerea lor, a stiut ca omul, prin voia sa libera, are sa calce porunca si are sa fie supus stricaciunii; pentru acest motiv a creat toate spre trebuinta lui potrivita, pe unele in tarie, pe altele pe pamant si pe altele in apa.

    Intr-adevar, inainte de calcarea poruncii toate erau supuse omului, caci Dumnezeu l-a pus stapan peste toate cele de pe pamant si din ape (Facerea I, 29-30.). Sarpele era prietenul omului; se apropia de el mai mult decat toate celelalte vietuitoare si vorbea cu el prin miscari placute. Pentru aceea, prin el, diavolul, autorul raului, a sfatuit pe stramosi (Facerea III,1-5.). Pamantul producea roade in chip automat spre trebuinta vietuitoarelor supuse omului. Pe pamant nu era nici ploaie, nici iarna. Dar, dupa calcarea poruncii, „cind s-a alaturat de animalele cele neintelegatoare si s-a asemanat lor” (Psalmi XLVIII, 13.) si cand pofta irationala a condus in el ratiunea, cand a nesocotit porunca Stapanului, atunci si zidirea supusa lui s-a revoltat contra stapanului pus de creator, iar lui i s-a poruncit sa lucreze in sudoare pamantul din care a fost luat (Facerea III, 19.).

    Dar nici acum nu este fara de folos trebuinta fiarelor salbatice, caci omul, temandu-se de ele, il fac sa-si aduca aminte si sa cheme in ajutor pe Dumnezeul care le-a facut. Dupa calcarea poruncii, potrivit hotararii Domnului, a rasarit din pamant si spinul. Potrivit acestei porunci, spinul s-a unit cu desfatarea trandafirului spre a ne aduce noua aminte de calcarea poruncii, din pricina careia pamantul a fost condamnat sa produca spini si ciulini (Facerea III, 18.).

    Trebuie sa credem ca acestea asa sunt prin faptul ca pana acum Cuvantul Domnului lucreaza la dainuirea acestora, cand zice: „Cresteti si va inmultiti si umpleti pamantul”( Facerea I, 22, 28.). Unii spun ca pamantul este sferic, iar altii ca este conic. El este cu mult mai mic decat cerul, ca un punct spanzurat in mijlocul acestuia. El va trece si se va schimba (Psalmi CI, 27; Evrei I, 11.). Fericit cel care mosteneste pamantul celor blinzi (Matei V, 5.). Caci pamantul care are sa primeasca pe sfinti este nemuritor. Cine ar putea sa admire dupa vrednicie intelepciunea infinita si necuprinsa de minte a creatorului? Sau cine ar putea sa multumeasca cum se cuvine celui care a dat atatea bunatati?
    .
    P.S.: ” Creator” cu C mare….in text e scris cu c mic.

    Apreciază

    • Andrei-Nicolae said, on ianuarie 23, 2020 at 12:42 pm

      „De ce oare trebuie cercetată o carte precum Cartea Facerii ? De ce nu putem să ne ocupăm doar de mântuirea sufletelor noastre, în loc să ne gândim la lucruri de felul: cum anume va arăta lumea la sfârşit, sau cum anume era la început ? Putem da de bucluc – s-ar putea să apară Cari Sagan şi să ne ia la rost. Nu e mai sigur să ne ocupăm doar de rostirea rugăciunilor, fără a cugeta la aceste subiecte copleşitoare ? Pentru ce să ne mai gândim la aceste lucruri îndepărtate, când ar fi mai bine să ne gândim la mântuirea noastră ?

      Am auzit şi eu asemenea fraze. Ca răspuns, putem spune întâi de toate că există o legătură directă între felul cum ne purtăm şi felul în care credem despre obârşia omului. Părintele Gheorghe Calciu, adresându-se în mod public tinerilor ce trăiau sub comunism în România, spunea: „Vi s-a spus că vă trageţi din maimuţe, că sunteţi animale ce trebuie dresate”. Acesta poate fi un lucru extrem de puternic: „Ştiinţa demonstrează că suntem doar animale; haideţi deci să mergem şi să aruncăm în aer o biserică”.

      În al doilea rând, Cartea Facerii este o parte a Scripturii, iar Dumnezeu ne-a dat Scripturile pentru mântuirea noastră. Suntem datori să cunoaştem înţelesul Scripturilor prin întregul tâlcuirilor Sfinţilor Părinţi. Părinţii au vorbit despre Cartea Facerii în biserică; toate tâlcuirile erau, de fapt, omilii rostite în biserică, căci Cartea Facerii se citeşte în biserică în toate zilele de peste săptămână din timpul Postului Mare. Marii Părinţi ce au făcut acest lucru au fost Sfântul Ioan Gură de Aur, Sfântul Vasile cel Mare şi Sfântul Ambrozie al Mediolanului. Omiliile lor au fost consemnate stenografic de către oamenii ce le ascultau în biserică, ca să le poată citi şi alţii. Deci citirea acelor texte era socotită a fi parte din viaţa de zi cu zi a oamenilor ce mergeau la biserică. Astăzi am cam pierdut această idee. Iată de ce istorisirea din Facere sau din Apocalipsă a devenit întrucâtva un tărâm foarte misterios. Subiectele lor ne sperie, dar Părinţii vorbeau despre ele.

      În sfârşit (şi acesta este lucrul principal), creştinismul nostru este o religie ce ne spune ce anume urmează să facem în viaţa veşnică. Ne pregăteşte adică pentru ceva veşnic, nu pentru lumea aceasta. Dacă ne gândim doar la lumea aceasta, orizontul nostru rămâne foarte mărginit, fără să ştim ce urmează după moarte, de unde venim, unde ne ducem şi care e ţelul vieţii noastre. Când vorbim despre începutul lucrurilor sau despre sfârşitul lor, aflăm care este de fapt rostul vieţii noastre.”

      Autor: Pr. Serafim Rose
      Sursa: Cartea Facerii, Crearea Lumii și omul începuturilor, Editura Sophia, ediția a 2-a, București, 2011, p. 47-48

      Apreciază

      • adrenallin said, on ianuarie 23, 2020 at 1:27 pm

        @Andrei-Nicolae
        Aveti niste comentarii pline de invataturi bune si ziditoare si va MULTUMESC pentru asta. E o bucurie sa citesc ceea ce scrieti. Subiectul Facerii este deosebit de vast si de interesant.
        Daca mai aveti astfel de lucruri, va rog, nu ezitati sa le impartasiti cu noi. Multumesc.
        Doamne ajuta!

        Apreciază

      • ciprian p. said, on ianuarie 23, 2020 at 3:14 pm

        Andrei-Nicolae,
        Doamne ajută !
        asa…si ce am zis eu ceva de Cartea Facerii sau de Vechiul Testament ca nu trebe citit? 🙂
        Fii veacului acestuia sunt mai intelepti decât fiii Luminii !
        Cei din Patericul Egiptean foloseau mai mult Vechiul Testament , dar nu ca sa-l iscodeasca sau sa citească stiintific….ci sa se minuneze cum a lucrat Dumnezeu cu alesii Săi fără sa cerceteze forma pământului si a cerului si a altei zidiri .
        Lucrarea de căpetenie era rugăciunea,, smerenia si ascultarea , si asa au ajuns sa fie plini de Duhul Sfânt si sa se impartaseasca de vederi duhovnicesti si ingeresti 🙂
        Azi e multa carte, multa știință, mult citit ,
        si lucrare puțină . Unde mai gasesti acu un povatuitor sigur pt rugăciunea inimii neinselată ? Nu doar pt cea rostita , ci pt cea care vorbeau Sfintii Parinti .
        Azi ne interesează multe din astea ale creatiei , dar nustiu pe cati ii interesează si chiar voiesc sa capete lucrarea rugăciunii cea de care se vorbeste la Sf. Maxim Kavsikalivitul, Grigorie Palama, Staretul Iosif Isihastu,, Sf. Paisie Velicikovski …etc !
        ma iertati….Doamne ajută .

        Apreciază

      • ciprian p. said, on ianuarie 23, 2020 at 3:40 pm

        uite , cam despre ci zice aicea Pr. Cleopa :
        Pe la jumătatea clipului e mai interesant , dar si la început :

        Apreciază

      • Andrei-Nicolae said, on ianuarie 23, 2020 at 4:29 pm

        un PS: pt ciprian p

        SPUI: ”Cei din Patericul Egiptean foloseau mai mult Vechiul Testament , dar nu ca sa-l iscodeasca sau sa citească stiintific….ci sa se minuneze cum a lucrat Dumnezeu cu alesii Săi fără sa cerceteze forma pământului si a cerului si a altei zidiri.”

        Ba au fost deosebit de interesati de aceste aspecte, iar cele mai mari si monumentale lucrari ale Sfintilor Parinti pe aceasta tema au fost scrise taman in perioada Patericului. Iti spun: tomuri intregi, care zac necitite.

        Vad ca il iubesti pe Sfantul Paisie Velicicovki. Ma bucur mult! Daca il iubesti cu adevarat, trebuie sa asculti de dansul. Iata ce zicea el (a cam mult de citit, dar va asigur, MERITA!, macar si ca am scris textul acesta cu mainile mele direct din carte, caci pe internet in alta parte nu-l veti gasi):

        ”Cuviosul Paisie, la vârsta de 17 ani, a văzut că nici în cele mai bune şcoli ortodoxe din Rusia nu i se dădea învăţătura curată a Sfintei Ortodoxii din izvoarele patristice, ci mai degrabă ceva la mâna a doua şi amestecată dimpreună cu zadarnice învăţături păgâne; şi mai mult decât atât, că accentuarea exagerată a laturii formale al existenţei Bisericii, în concordanță cu eforturile Guvernului de a face din Biserică un departament de „stat”, promova în special ideea că oamenii îmbisericiți, clerul şi chiar călugării, ocupă un loc bine determinat în aparatul organizației Bisericești. Această accentuare exagerată a unui aspect real, dar cu totul secundar al vieţii bisericeşti tindea să întunece aspectul principal: iubirea și osârdia pentru adevărata ortodoxie şi adevărata evlavie (bună-cinstire), singura care însuflețește pe fiecare creştin ortodox adevărat, fie cleric, călugăr sau mirean ….

        Astăzi, situaţia ortodoxiei este destul de diferită şi cu mult mai rea decât pe vremea Starețului Paisie …. Un tânăr ortodox de 17 ani de astăzi, de obicei nu a fost crescut așa cum se cuvine şi în chip conştient în învăţătura şi buna-cinstire ortodoxă; sau, dacă a fost crescut astfel, atunci ritmul tot mai rapid al păgânizatei lumi moderne lucrează cu putere la negarea educaţiei sale; cel mai adesea el nu a ajuns să-i iubească pe Sfinţii Părinţi şi Dumnezeieștile slujbe încă din pruncie şi să înseteze mai mult…. Pentru un astfel de tânăr slab înrădăcinat în ortodoxie, partea omenească a Bisericii devine cel mai adesea centrul atenţiei sale, iar atât de răspânditele certuri şi nedreptăţi meschine dintre oamenii Bisericii sunt suficiente să-i abată atenţia cu totul de la Biserică sau, dacă totuși își păstrează vreun interes religios,să-l îndrepte spre una din sectele religioase sau sociale care înfloresc astăzi sau chiar către larg mediatizata viaţaă a drogurilor şi imoralităţii.

        Într-adevăr, noi cei de astăzi avem mau multă nevoie să ne întoarcem la izvoarele adevăratei Ortodoxii, decât Cuviosul Paisie! Situaţia în care ne aflăm este fără ieșire! Şi totuşi mila lui Dumnezeu nu ne lasă şi chiar şi astăzi putem spune că există o mişcare a adevăratei Ortodoxii … care însetează de mai mult decât ortodoxia „obişnuită”, neputincioasă în fața atacurilor unei lumi experte în nimicirea de suflete…. Nu este cu putință ca flacăra adevăratei osârdii ortodoxe șă se stingă înainte de cea de a doua Venire a lui Hristos;și dacă această flacără există, nu este cu putință ca Hristos Dumnezeul nostru să nu arate celor osârduitori cum să ducă o viață ortodoxă adevărată și insuflată.

        În fapt, mesajul Cuviosului Paisie ne este adresat direct și în mod deosebit nouă, creștinilor de pe urmă. În „Svitok”, el spune că Sfinţii Părinţi şi-au scris cărţile „prin deosebita purtare de grijă a lui Dumnezeu, ca în vremurile de pe urmă această dumnezeiască lucrare să nu cadă în uitare.”

        Auzi tu oare, creştinule ortodox al vremurilor de pe urmă? Scrierile Sfinţilor Părinţi, chiar și acelea care se ocupă de cele mai înalte forme de viețuire duhovnicească, au fost păstrate pentru noi, astfel încât chiar atunci când ni s-ar părea că nu mai sunt bătrâni purtători de Dumnezeu, să avem totuși cuvintele de nerătăcite ale Sfinţilor Părinţi, care să povățuiască spre o vieţuire bineplăcută lui Dumnezeu şi plină de osârdie. Deci se înșală aceia care învață că, aproape fiind sfârşitul lumii, trebuie să stăm liniştiţi, să nu depunem eforturi prea mari, ci doar să păzim învăţătura ce ne-a fost predanisită şi să o dăm înapoi Domnului, la a doua Venire ca pe talantul cel îngropat al robului celui nevrednic(Mat. 25, 24-30)!… Să ne trudim, dar, cât mai este ziuă, cu timpul şi cu armele pe care preamilostivul nostru Dumnezeu ni le-a dat !

        Tot cel ce citește sa ia aminte:

        (1) Astazi nu mai sunt parinți asemenea Cuviosului Paisie. Dacă ne închipuim că sunt, putem să ne păgubim sufletele în mod ireparabil… În aceelași timp, trebuie să avem cinstire pentru părinții și bătrânii noștri duhovnicești, care, cel puțin, cunosc mai multe decât noi și fac tot ce pot ca să-și călăuzească fii duhovnicești în condiții proape imposibile. mulți tineri din ziua de astăzi caută un guru și sunt gata să devină robi oricui le iese în cale; însă vai celor ce, profitând de aceste împrejurări, se proclamă singuri:„Stareți purtători de Dumnezeu”, șasemenea celor din vechime: unii ca aceștia nu fac decât să se amăgească pe ei înșiși și pe ceilalți. orice părinte duhovnicesc ortodox va spune deschis ucenicilor săi că puțina stăreție rămasă astăzi este departe de cea reprezentată de Fericitul Paisie și Stareții de la Optina.

        (2) Tipul de obște călăuzită de către Starețul Paisie este dincolo de posibilitățile vremurilor noastre. Episcopul Ignatie Briancianinov spunea că o asemenea viețuire nu fusese dată nici vremii sale – , când Optina era la apogeu; și cât a decăzut viața ortodoxă de atunci și până acum! un asemenea „cer pe pământ” este cu neputință astăzi, și nu atât pentru că nu ar mai fi Stareți purtători de Dumnezeu care să o cășăuzească, ci că nivelul duhovnicesc al celor care i-ar urma este incredibil de scăzut… Dar să ne învățăm să folosim la maximum avantajele limitate pe care le avem (și care sunt totuși un „rai pe pământ”, dacă le comparăm cu viața lumească de astăzi”), nedistrugând puținele obști ortodoxe rămase, cu critica noastră egoistă și deșartă…

        (3) Vremurile noastre cer, mai înainte de orice altceva, o lucrare smerită și tăcută, cu împreună-simțire și dragoste pentru ceilalți nevoitori pe calea vieții duhovnicești ortodoxe și o adâncă hotărâre care să nu se descurajeze din pricina atmosferei nefavorabile… Dacă împlinim aceasta, chiar și în vremurile noastre cumplite, putem avea nădeje – cu mila lui Dumnezeu – să ne mântuim sufletele.”

        Extras din cartea scrisă de Ieromonah Damaschin Christensen, „Viata si lucrarile Parintelui Serafim Rose”, Editura Sophia, București, 2005

        Apreciază

    • Andrei-Nicolae said, on ianuarie 23, 2020 at 4:15 pm

      Draga ciprian p.

      Eu ti-am citat dintr-un parinte cu viata sfanta. Dansul spunea ca toate aceste lucruri: despre pamant, univers, astrologie, istoria omului, varsta omenirii si felul cum te raportezi la elev – toate au legatura cu mantuirea – altfel nu ar mai fi scris Sfintii Parinti – cu tot dinadinsul – atatea cuvinte despre ele!

      Cei din Patericul Egiptean foloseau mai mult Vechiul Testament pentru ca in secolul acela – III-IV – forma tiparita a Noului Testament era ceva destul de rar.

      Spui: ”Lucrarea de căpetenie era rugăciunea,, smerenia si ascultarea, si asa au ajuns sa fie plini de Duhul Sfânt si sa se impartaseasca de vederi duhovnicesti si ingeresti”

      Asa este! Dar ei inglobau citirea Scripturii ai a Sfintilor Parinti in rugaciune, sa stii. Citeste orice parinte filocalic si vei afla cu usurinta aceasta! In afara de cei nestiutri de carte, batranii din Pateric citeau pana li se uscau ochii – scrie chiar in Pateric – iar cei nestiutori de carte isi rugau ucenicii sau fratii intru cele sfinte sa le citeasca cat mai mult din scrierile batranilor dinainte! Cu o singura nuanta – de vederile ingeresti cam fugeau parintii pustiei sa se impartaseasca, chiar le refuzau, tratandu-le cu multa rezerva. De vederi duhovnicesti, desigur, erau insetati!

      Spui: ”Azi ne interesează multe din astea ale creatiei , dar nu stiu pe cati ii interesează si chiar voiesc sa capete lucrarea rugăciunii ”

      Toti voim sa capatam! Si iata ca citind – bineinteles, la Sfinti si Cuviosi – despre creatie, forma si varsta pamantului, inevitabil ne umplem de Duh Sfant, iar sufletul mangaiat de cuvintele lui Dumnezeu transmise prin acesti oameni, ne atrag la rugaciune. Daca ne intereseaza aflarea adevarului, in orice domeniu, Dumnezeu se bucura si ne lumineaza. Luminadu-ne – adica trimitind Duhul Sfant peste noi, apare si nevoia de rugaciune. Nu spune Sfanta Scriptura (si in Vechiul si in Noul Testament, in atat de multe locuri) – parafrazez – ca din contemplarea creatiei, omul il va descoperi si cunoaste pe Dumnezeu?

      Spui: ”Azi e multa carte, multa știință, mult citit, si lucrare puțină .”
      Asa este, dar chiar mai mult de atat: se publica enorm de multa carte scrisa de teologi contemporani – carti melancolice, pseudo duhovnicesti, incat Sfintii Parinti au trecut in uitare. Iar cand sunt publicati – se face trunchiat, sau corobrat pe subiecte, ori cu talcuire si pareri contemporane, emise de ”teologi”n ai timpului nostru, care nu au lucrare! Asa este!

      Dar dorul rugaciunii se castiga citind Sfintii Parinti! Indubitabil! Chiar daca nu ai fapte sau lucrare, chiar daca deschizi la intamplare o carte a unui Sfant Parinte consacrat, dupa cateva fraze nu ai cum sa nu ti se inmoiae inima si sfectiv tanjeste dupa rugaciune – indiferent cine esti – eu m-am convins de asta.

      Asa ca batandu-ne mintea cu forma pamantului – asa cum zici tu – din dorinta sincera de adevar, putem ajunge departe cu rugaciunea. Problema nu este aceasta preocupare, ci ca fratii nostri cauta sa si-o satisfaca in alta parte decat la Sfintii Parinti – la oameni de stiinta contemporani, pe youtube samd.

      Asa ca cercetati acolo oameni buni, la Sfintii Parinti – fara frica – dar la Sfintii Parinti, pe carte scrisa – nu pe net, nu pe video, nu fragmente, nu compilatii, ci carti cap coada .

      Sunteti curiosi de ceva intru adevar? Cereti neincetat lui Hrisos sa aflati si nu lasati sa ramana piatra neintoarsa – caci NU EXISTA SUBIECT CONTEMPORAN PE CARE SA NU IL FI TRATAT SFINII PARINTI – si de acolo va veni si rugaciunea, si postul, si metaniile si nevointa si – intr-un cuvant – toate faptele bune! Izvorul este nesecat! Iar daca suntem sinceri, Insusi Dumnezeu, in pedagogia Sa ne va apara de excese si caderi mari!

      Apreciază

  10. Duhul Căpitanului said, on ianuarie 23, 2020 at 10:13 pm

    @miraje 11,de ce…. 11?!.Uite care este treaba :eu nu vreau să te deconspir deocamdată… Dar mi-a dat Dumnezeu un duh, ca te simt, sub orice nume te-ai ascunde! În sfârșit…. Asculta :nu exista „Împărăția de o mie de ani” – milenialism, o erezie care a fost combatuta de Sfinții Părinți încă din secolul al doilea. Apoi, nu exista „religii”, ci exista doar adevărul (Ortodoxia) și minciuna (sectele, „religiile”, „denominatiunile creștine)”). Acum, trollii contemporani(sectarii, anarhiști, apocaliptic ii, ecologiștii, etc..) din care faci parte și tu, „mărturisesc arătarea evlaviei, dar tagaduiesc puterea ei”. Diavolul, știe ca nu poate să spună, ca nu exista Dumnezeu, dar, deformează mesajul Sau. De aceea se numește „taina fărădelegii”. În ziua de astăzi, nu sunt periculoși ateii sau satanistii pe fata, ci, cei ca tine (mincinoșii, al căror tata este însuși satana). Pocăiește-te (in Biserica cea Una)!

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: