SACCSIV – blog ortodox

Ce subiecte la matematică s-au dat pentru admiterea la liceu în 1985. „Elevii de 10 la Evaluarea Naţională n-ar fi luat nici 5“

Posted in Romania by Vali on decembrie 5, 2019

Sursa: https://adevarul.ro/locale/ploiesti/ce-subiecte-matematica-s-au-dat-admiterea-liceu-1985-elevii-10-evaluarea-nationala-n-ar-luat-5-1_5de793235163ec4271af6338/index.html

Elevi în timpul orei de matematică în regimul comunist FOTO Andrei Bîrsan/ abujie.ro

În contextul rezultatelor slabe obţinute de România la Programul pentru Evaluarea Internaţională a Elevilor, celebrul test PISA, un profesor de matematică, în prezent pensionar, arată cât de mult a scăzut calitatea învăţămâtului românesc în ultimii 30 de ani.

Petre Apostol (73 de ani), profesor de matematică din Prahova, a publicat pe contul personal de Facebook subiectele pe care elevii absolvenţi de gimnaziu în anul 1985 le-au avut de rezolvat la examenul de admitere pentru treapta I, aşa cum se numea atunci examenul de admitere la liceu.

Dificultatea subiectelor este cu mult peste ceea ce învaţă în prezent elevii de clasa a VIII-a. Profesorul Petre Apostol este convins că nici măcar elevii de nota 10 la matematică nu pot rezolva exerciţiile pe care părinţii lor le-au primit la examenul de admitere în liceu în anul 1985.

”Subiectele de mai jos au făcut obiectul examenului de admitere la liceu în anul 1985. Daţi spre rezolvare aceste subiecte unui elev de clasa a IX-a care a avut la evaluarea naţională nota 10 şi vă garantez că nu ia nici măcar nota 5. Asta pentru că nivelul învăţământului matematic a scăzut foarte mult. Pe de o parte, multe din noţiunile matematice au fost eliminate, iar cele rămase au fost mult simplificate, multe dintre ele fiind date elevilor fără demonstraţie, pe de altă parte dificultatea subiectelor la evaluarea naţională a scăzut foarte mult”, scrie profesorul Petre Apostol.

În fotografiile ataşate sunt prezentate integral subiectele date la matematică la examenul de admitere în liceul în anul 1985.

 

 

Tagged with: ,

11 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Duhul Căpitanului said, on decembrie 5, 2019 at 10:04 pm

    „In vremea aceea…” Normal că Evanghelia are caracter etern, dar, prin aceasta exprimare, vrea să arate exact ce s-a întâmplat atunci. Asa și cu acest subiect. Cine citește să înțeleagă…

    Apreciază

  2. Grigore said, on decembrie 5, 2019 at 11:00 pm

    O idiotenie a presei mai mare ca asta rar mi-a fost dat sa vad. Nu are nicio treaba invatamantul cu nivelul de pregatire al elevilor sau al profesorilor. Ba din contra acum sunt clase mult mai bine utilate, scolile mai curate, au caldura si electricitate.Ba chiar au acces la internet deci si la informatii despre matematica, lucru ce nici nu se visa in 1985.

    Elevii nu invata pentru ca imaginatia si timpul lor este furat de divertismentul promovat chiar de presa idioata care reclama rezultate slabe ale elevilor!!!!!!!!!!!!!

    Ce ati semanat asta culegeti prostovanilor! Punct!

    Apreciază

  3. Un om said, on decembrie 6, 2019 at 1:13 am

    Observație: Subiectele par deosebit de dificile, dar se pot rezolva foarte simplu!
    Deci trebuie creier, nu memorat mecanic! Sunt făcute să fie foarte accesibile!

    Apreciază

  4. Cosmin said, on decembrie 6, 2019 at 5:51 am

    Desi nu am fost nascut cu inclinatii native pentru matematica, recunosc suprematia stiintelor matematice. Recunosc matematica a fii baza tuturor stiintelor.

    DAR !!! Matematica nu e pentru oricine. Ma refer aici la matematica aceea care trece dincolo de simpla aritmetica.

    Asa cum desenul sau muzica e pentru cei nascuti cu inclinatii native pentru desen sau muzica, tot asa si matematica e pentru cei nascuti cu inclinatii native pentru matematica.

    Nu poti uniformiza masele cerandu-le sa fie toti experti in matematica. Ori daca faci asta, cu ce te deosebesti de arhitectii macabrului experiment Pitesti?

    Cum ar fi sa impusti toti elefantii care nu reusesc sa urce pana in varful copacului la fel de repede si abil ca maimutele. Sau cum ar fi sa conditionezi promovarea sau absolvirea facultatii de matematica de trecerea unui examen de muzica sau pictura?

    Poate imi spune si mie respectabilul profesor de matematica Petre Apostol, la ce imi poate folosi in viata acel polinom expus ca subiect de examen?

    De exemplu: sunt contabil. Ma folosesc de aritmetica de baza si eventual de cateva derivatii matematice invecinate cu ea. De ce trebuie sa imi omor neuronii invatand calcul triplu integral sau limite de siruri, sau trigonometrie?

    La acea ora ma descurcam bine cu polinoamele, mai ales ca aveam in spate ore de meditatii la matematica. Meditatii de care am avut parte din clasa a 4-a pana am terminat facultatea. Nu am fost corigent la matematica niciodata, dar nici de 10 nu am putut sa fiu vreodata.

    Privind acel polinom, va marturisesc sincer ca acum, nici macar nu as sti cum sa abordez rezolvarea exercitiului, desi repet, la varsta cand am avut tangenta cu polinoamele, le mancam pe paine. Si stiti de ce nu m-as descurca sa rezolv acum acel exercitiu? PENTRU CA NU AM AVUT NEVOIE NICIODATA IN VIATA DE POLINOAME.

    REZULTAT: Am ajun sa lucrez pentru oameni care invart miloane de euro si nu au nici macar 8 clase terminate.

    Eu cred ca material vorbind, e mai profitabil sa fim niste „prosti” cu mintea odihnita, decat niste „genii” fabricate pe banda rulanta care cauta mancare prin containere.

    Nu e grav ca elevii de azi nu s-ar descurca cu matematica. E grav ca termina o scoala si habar nu au de o meserie. Daca esti pregatit practic intr-o meserie, nu ai cum sa mori de foame ajuns intr-un impas in viata. Dar cu matematica sau alta stiinta bagate cu de-a sila in cap, poti. Pentru ca bagatul cu dea sila in cap a vreunei stiinte, iti distruge logica si metabolismul mental. Adica esti fabricat imbecil.

    In Germania, in clasele primare si gimnaziale se preda o matematica de baza, iar elevii sunt deprinsi cu ea mai mult logic, facandu-se in permanenta paralelismul cu practica din viata de zi cu zi. Dar, la sfarsitul celor 8 clase, indiferent ca ai fost bun la matematica, muzica sau desen, ai examen din strung. De ce? Pentru ca abilitatile practice sunt muuult mai importante si utile pentru individ dar si deprinderea cu ele e muult mai facila decat ingurgitarea si memorarea unor informatii de multe ori abstracte.

    Dar, probabil si predarea in scolile din Romania a unor chestiuni nefolositoare pentru majoritatea, face parte alaturi de dieta si injectii, de formarea omului nou, care nu trebuie sa fie divers, ci uniform.

    Mai mult ca sigur nu am dreptate in totalitate, dar am scris acestea frustrat fiind de traumele pe care le-am trait ca elev si student mai apoi, legate de matematica.

    Cand am terminat facultatea, am rasuflat usurat ca nu ma va mai teroriza vreodata cineva cu matematica. Dar bucuria nu a durat mult, caci mi-am amintit ca atunci cand voi avea copii, va trebui sa o iau de la capat.

    Datorita acestor mentalitati, de a uniformiza masele, apar medici care nu ar avea voie sa fie medici. Un medic nascut cu inclinatii native spre medicina nu te va vaccina fortat. Dar unul care s-a facut medic pentru ca asa au vrut parintii lui sau asa a auzit el ca e bine sa fii in viata medic si ii s-a turnat medicina in cap cu forta sau din alte interese decat cele obiective, ala te va vaccina fortat cu zambetul pe buze si in pas de defilare. Idem cu celelalte bresle: judecatori, avocati, ingineri, economisti etc etc.

    Apreciază

    • gheorghe said, on decembrie 6, 2019 at 11:06 am

      Nu-mi amintesc sa fi avut colegi care sa fi ramas repetenti din cauza matematiii, poate si a matematicii cand aveau mai mult de 3 corijente…
      Citesc:
      „PENTRU CA NU AM AVUT NEVOIE NICIODATA IN VIATA DE POLINOAME.”
      Niciodata nu m-am gandit ca ce fac (invat) in scoala trebuie sa fie legat doar si strict legat de ce voi face in viata!
      Asta se face acum, se bazeaza pe aprecierea citata, din nefericire.
      Exersarea mintii duce nunumai la dezvoltarea cerebrala dar si la cunoasterea vietii.
      Astfel definit mediul – prin „numarabil” si prin „nenumarabil” se dezvolta omul biologic si omul-persoana.
      Mi-a placut foarte mult matematica dar niciodata nu m-am gandit sa devin…. matematician, nu este o legatura directa.
      Mi-am dorit sa cunosc mult si sa nu fiu „legat” de un scaun si un birou, chiar daca pentru oricine face mai multa scoala acestea sint o necesitate indiscutabila in exercitarea atributiilor.
      Nici eu nu-mi amintesc foarte multe, este normal dar nu este daunator.
      Stiu ca reductionismul, simplificarea, usurarea duc la handicap sever – retard intelectual, capacitate redusa de intelegere, imposibilitatea procesarii problemelor complexe cum este cazul situatiilor reale!, neintelegerea situatiilor, lipsa de prevedere …. si altele la fel de daunatoare.
      Fiindca s-a facut tranzitia de la „invatare” la „educatie” pot spune ca s-a programat idiotizarea, conformarea si nu adaptarea la o realitate in pewrmanenta schimbare pe care „cei de azi” nu pot sa o analizeze si nici sa o inteleaga.
      Asta le produce suferinta reala, nu-mi place s-o spun – e o suferinta psihica tip[ica pentru cel care-siconstruiest o alta lume, imaginara si simpla dar sufera din neintelegerea (si neacceptarea) lumii reale.
      Schizofrenia pe care o obsevam la neo-bolsevici, la pro-GAY-sisti, la neo-liberali – de aceea nu se poate „discuta” cu ei fiindca resping realitatea fizica si blocandu-se psiho-emotional intra in panica si devin agresivi.
      =======
      Sint sigur ca ti-a folosit sa fii „invatat” si nu „dresat”.

      Apreciază

    • tataia said, on decembrie 6, 2019 at 2:02 pm

      Pai aici ai cam vorbit exact ca milenialii…de ce iti trebuie? Pai uite ca iti trebuie, caci iti dezvolta capacitatea de gindire, de analiza, de logica, de gindire critica si rationala si asa mai departe. Imi place ca mai nou lumea afirma cum ca nu mai stii sau nu mai stie (cineva) matematica referindu-se de fapt la aritmetica elementara de clasa a doua.

      Mai intii recunosti ca matematica este baza (teoretica) a tuturor stiintelor dar apoi sustii ca nu este pentru oricine. Pai te contrazici singur….inseamna ca orice stiinta ar pasiona pe cineva trebuie sa invete mai intii matematica. Si mi se pare normal asa..

      Desenul sau muzica nu sint pentru oricine? Poate. Dar astea sint arte, nu stiinte. Si apoi chiar si cei care la prima vedere par a fi antitalent in domeniul artelor habar nu ci cit de mult se pot perfectiona prin exercitiu repetat.

      Comparatia cu experimentul Pitesti este mecabra si deplasata. Zice multa lume….ca nu toti oamenii pot fi la fel….ca Dumnezeu a inzestrat pe fiecare cu un anumit dar….si unul se pricepe sa faca matematica altul sa dea cu matura. Complet fals. Dumnezeu Ne-a inzestrat pe toti CU TOATE DARURILE..diavolul ne-a luat din daruri. Noi trebuie sa tindem sa ajungem inapoi in starea in care avem toate darurile….

      Comparatia cu elefantii si maimutele…pai elefantul este elefant si maimuta este maimuta. Dumnezeu nu cere de la un elefant sa se comporte ca o maimuta si nu vad de ce ar face-o. Dar omul este om si trebuie sa se comporte ca un om. Iar oamenii educati trebuie sa stie si matematica si fizica si chimie si biologie si anatomie si geografie, etc, etc macar la un nivel de baza. Dar nivelul de baza este ceea ce se face la liceu, nu in clasa a doua. Pentru cine vrea apoi sa aprofundeze intr-un domeniu exista facultatea….dar ma repet…liceul e cam baza…dar noi (si indeosebi milenialii) nu mai vrem sa fie. Vrem ca noul nivel de baza sa fie stabilit la clasa a doua. Pai atunci faceti fratilor doar doua clase sa vedeti daca va descurcati in viata.

      Zici ca esti contabil si folosesti doar aritmetica de baza plus alte citeva derivatii ale acesteia..Foarte bine pentru tine desi dupa parerea mea un contabil ar trebui sa stie ceva mai multa matematica decit oamenii de rind….desigur poate nu chair la fel de mult ca un inginer dar pe aproape.

      Spui ca iti omori neuronii invatind nu stiu ce? Problema e ca de fapt nu ii omori ci ii antrenezi! Daca nu ii antrenezi se lasa pe tinjala si nu mai lucreaza cum trebuie. Interesant ca in ziua de azi toata lumea vrea sa faca sport…sa alerge, sa se dea cu bicicleta, sa mearga la sala de forta, etc…ca cica daca nu te antrenezi se atrofiaza muschii si ti se degradeaza starea de sanatate. Si eu unul chiar consider ca sportul nu este pentru oricine. Dar in ziua de azi toata lumea vrea sport..nimeni nu mai vrea insa sport si pentru minte. Si este trist. De aia se imbecilizeaza lumea! Este greu sa intelegi cum e cu polinoamele, cu functiile cu teoremele? Probabil atita timp cit nu ai antrenament. Dar nu mai greu ca a face 30 de flotari cind tu nu ai mai facut asa ceva de 20 de ani! Spune-mi si mie de ce ti-ai antrena trupul iar mintea nu? Este cumva mintea mai prejos decit trupul?

      Daca chiar mincai pe piine acele polinoame in tinerete imi vine greu sa cred ca acum nu mai stii nici de unde sa incepi aceasta problemea. In general lucrurile acestea nu se uita….cum nu se uita condusul masinii. Ok….se pot uita regulile de circulatie daca nu ai condus 20 de ani….da ce face fiecare pedala, cum se manevreaza schimbatorul nu se uita…

      Milionari in euro fara 8 clase terminate? Asta este o realitate trista a societatii in care traim….nu inseamna ca este asa.

      Este mai profitabil sa fim niste idioti cu mintea odihnita decit genii „fabricate” care cauta de mincare in containere? Hm….aici ai grait un adevar…ma rog…partial. Pai e mai rentabil dar pentru cine ma rog frumos? Pentru stabiliment..pentru sistemul corupt, in mod evident. In nici un caz pentru noi. Daca chiar am fi stiut atita carte cit avea pretentia sitemul de invatamint din 1985 sa stim, iti garantez ca nu am fi avut niciodata nevoie sa cautam in containere.

      E grav ca elevii termina o scoala si nu stiu o meserie? Da, este. S-au desfiintat scolile profesionale. Dar in final ce inseamna sa stii o meserie? Pentru ca si pe vremuri, in scolile profesionale, se punea mai degraba accent pe pregatirea practica decit pe baza teoretica….Si dupa mine este fundamentalmente gresit….nu se poate face nici o practica de calitate fara o baza teoretica solida. Sa luam pe rind citeva meserii. Cum e meseria de faiantar? Simpla nu? O poate face oricine, nu? Si daca ti-as spune ca insusi faiantarul trebuie sa stie ceva matematica peste aritmetica de clasa a doua? Mai precis trebuie sa stie notiuni de geometrie plana si in spatiu….sa stapineasca notiunile de plan, drepta, orizontal, vertical, perpendicular, sa calculeze arii ale suprafetelor, etc, etc. Cei mai multi nu stiu si fac cupa ureche…Te intreba daca este drept cind de fapt voia sa te intrebe daca este orizontal sau vertical. O drepta dusa pe tavan va fi intotdeauna ORIZONTALA luind in calcul faptul ca tavanul este un PLAN ORIZONTAL. Dar muncitorul te intraeba daca a dus acea sipca DREPT? Il intrebi ce intelege prin drept….caci orice linie drepta este intotdeauna drepta nu are cum sa fie strimba. O ata intinsa este intotdeauna drepta. Fiind pusa si pe tavan este si intotdeauna orizontala caci asa este tavanul. Il intrebi deci „prin drept intelegi perpendicular pe peretele de colo si paralel cu acesta” iar muncitorul raspunde..”frate eu nu stiu ce sint alea, eu te-am intrebat daca vine asa…drept pe perete”. trist dar adevarat.

      Apoi un instalator? pai pe linga notiuni de matematica trebuie sa aiba si notiuni de fizica, sa inteleaga cum se calculeaza debitul apei, temperatura, dilatarea, presiunea, etc. Imi vesi spune ca aceste calcule le face inginerul iar muncitorul nu trebuie sa faca altceva decit sa execute ceea ce ii ordona inginerul. Poate..dar nu e trist ca instalatorul face ceva mecanic fara sa stie ce face si nu se descurca (sau se descurca dar prost) daca nu are inginerul linga el?

      Sa iti mai explic ce ar trebui sa stie un electrician? pai aici e fizica complicata….mai ales in curent alternativ…putere activa, reactiva, calcul in numere complexe, diagrame fazoriale, sistemul trifazic…dar ce e drept…nea Tagirta de pe vremuri stia doar ca pentru a avea „curent” trebuie duse in casa doua „fire”….unul se cheama faza si altul nul (dar nu stia care e care de aia la tablou erau mereu sigurante – in realitate busoane din alea vechi de portelan – atit pe faza cit si pe nul – in mod normal sigurantele se pun doar pe faza..faza putea fi atit sus cit si jos atit in drepta cit si in stinga….adica cu alte cuvinte nu se respecta nci o regula caci electricianul nu stia niciodata care e faza si care e nulul – oare era asa greu de procurat o surubelnita din aceea cu lampa pentru indicarea fazei?) iar acele „fire” poti sa le ramifici de cite ori vrei, in cite locuri vrei dar sa nu se atinga niciodata unul de celalalt…era singurul lucru pe care il stia un electrician casnic pe vremuri…

      Tot mai crezi ca nu trebuie matematica? Bagatul unei stiinte in cap cu de-a sila te imbecilizeaza? In nici un caz! Imbecil esti de dinainte daca esti..si da..in cazul in care esti imbecil oricit ar incerca cineva sa te invete ceva nu va putea. Se va lovi ca de un lemn. Daca cineva nu ar fi imbecil ar intelege necesitatea invatarii stiintelor si ar colabora cu „invatatorul” Tot mai crezi ca in meserii trebuie doar pregatire practica? Nimic nu se incepe fara o baza TEORETICA SOLIDA!

      In general scoala presupune sa se merga de la abstract la concret nu invers. Chestiuni nefolositoare…Hm…si taica-meu ma certa cind eram mic sa nu imi incarc mintea cu prostii cum ar fi muzica usoara…ci sa invat bine la scoala caci aia imi va folosi in viata. Unde gresea aici taica-meu si in acelasi timp si tu? Acolo cum ca NU EXISTA INFORMATII NEFOLOSITOARE. Un om informat este un om imposibil de manipulat. Ori sistemul exact asta nu vrea! Poti sa stii foarte bine si formatile de muzica usoara care sint in voga in acelasi moment si sa inveti bine si la scoala nu este nici un impediment. Doar cei care au gindirea limitata cred ca omul poate asimila o cantitate limitata de cunostinte si atunci este important ce anume inveti…Cu cit stii mai multe cu atit esti mai greu de manipulat, de indoctrinat. Exemplu: Noi la scoal am invatat ca omul ( si animalele) inspira oxigen si expira dioxid de carbon. La fel fac si motoarele de masini…dar plantele, in procesul de fotosinteza intrebuinteza dixodul de carbon si elimina oxigen. In acest fel se pastreaza echilibrul natural al ecosistemul exact asa cum l-a gindit bunul Dumnezeu. Dar milenialii nu mai stiu ce inseamna fotisinteza plantelor si de aia prinde la ei propaganda cu incalzirea globala cauzata de emisiile de dioxid de carbon. Acu ai inteles? Poate de fapt prin predarea unor chestii nefolositoare in scoala ai vrut sa spui de fapt chestii pur si simplu mincinoase. Da, predarea incalzirii globale la scoala, a identitatii de gen, etc sint chestii daunatoare care tin de propaganda oficiala. Dar acestea SINT DAUNATOARE PENTRU CA SINT MINCIUNI. Predarea stiintei adevarate, nemincinoase, care a fost verificata si experimentata nu are cum sa fie decit ceva benefic. Mai ales a matematicii care este regina stiintelor.

      Pai nu prea ai dreptate deloc…traume? Hm…da’ usor te mai traumatizezi. Sa iti spun un secret. De fapt nu e un secret….se stie… eu sint inginer! Si deci am facut foarte foarte multa matematica. Si chiar as putea spune ca nu m-am considerat niciodata dotat nativ pentru matematica caci mi-a parut foarte grea. Dar am invatat-o pentru ca placindu-mi fizica am avut nevoie si de matematica. Si eram si eu frustrat caci la liceu in clasa de 30 de elevi doua eleve erau mai bune la matematica decit mine. Si au am avut, si si acum am impresia ca o femeie nu prea are cum sa fie mai inteligenta decit un barbat. O i fi misogin dar asta este impresia mea. Si eram contrazis in fata….cind cele doua fete luau mereu 9.50-10 in teza la matematica iar eu eram doar al treilea din clasa (la matematica evident) luind de obicei 8 citeodata 9. Si asta cu eforturi. Nu ma voi plinge acum sa spun ca erau eforturi extrem de mari….dar in timp ce unii bateau mingea pe maidan eu o ora pe zi dedicam matematicii (si vreo doua fiziicii)

      Ei, tot mai crezi ca nu este nevoie de matematica?

      Apreciază

  5. Cosmin said, on decembrie 7, 2019 at 5:52 am

    @ tataia

    Eu aveam o logica diferita de a rezolva problemele la matematica. Desi o problema matematica are mai multe rezolvari, in scoala trebuia sa o adoptam pe cea predata.

    Eu am avut probleme mari legate de acest aspect. In permanenta mi se spunea ca sunt lent si ca ma complic. Aveam stilul meu si logica mea diferite de logica predata de sistem. Asta nu insemna ca sistemul avea o logica proasta.

    Nu reuseam sa solutionez toate subiectele la o lucrare de control, din cauza timpului care mi se parea foarte scurt, dar subiectele pe care reuseam sa le rezolv erau cu rezultat corect.

    Ma confruntam mereu cu problema de a vedea rezultatul final, dar nu stiam sa explic cum am ajuns la el.

    Probabil ca in ziua de azi, un elev similar celui care eu am fost, ar fi considerat autist.

    Revenind la subiect, matematica, la fel ca si chimia, fizica etc, trebuie predate de asa maniera si la un asa nivel incat sa fie intelese de cat mai multi, asa cum se procedeaza in Germania de exemplu. Iar oamenii sunt diferiti si cu capacitati diferite de perceptie a realitati.

    Chestiunea e una foarte complexa atunci cand lucrezi cu oameni.

    Creierul uman, de asa maniera e construit incat, in permanenta incearca sa faca conexiuni logice. Prin urmare, cu ce ar vatama sistemul de invatamant atunci cand predai copiilor o noua formula matematica, sa le explici utilitatea practica a acelei formule?

    Aaaaa, ca nu ai timp sa umpli in doua ore 6 table cu chestiuni abstracte fara sa te intereseze ca profesor daca pricepe cineva ceva din ce scri tu acolo pe tabla, un veritabil smirghel pentru creier, e subiectul unei alte discutii.

    Am stat de vorba cu un profesor universitar, care la un pahar de vin mi-a marturisit faptul ca, scoala indubitabil e necesara, dar sistemul de invatamant e unul imbecilizator. Daca ai sa citesti „Protocoalele inteleptilor Sionului”, ai sa intelegi afirmatia.

    Si da, raman la afirmatia mea ca, matematica este baza tuturor stiintelor, fara ea nu ai avea fizica, chimie, inginerie, etc.

    Dar nu o face stalpul central al scolarizarii. Nu te duce pana la niveluri ce trec de limita suportabilului. Nu conditiona de cunoasterea ei soarta unui copil sau tanar.

    Trebuie din toate predata baza logica si de acolo in functie de ce vrea sa faca fiecare in viata, sa isi aleaga drumul si nivelul de pregatire.

    Daca o sa forjezi la maxim creierele micutilor, cand vor fi mari si o sa-i pui sa faca ceva, te vor intreba in permanenta: Dar asa e voie? Dar pot sa fac asta? Dar altfel pot sa fac? etc etc

    Pana or sa-si termine treaba, daca o vor termina, te vor teroriza cu sute de intrebari.

    Asa ajung sa lucreze pe salarii bune de altfel, ingineri, arhitecti, economisti, juristi, oameni care au facut o gramada de scoala, pentru aia care bateau mingea in fata blocului. Apropo, multi cu scoala multa au ajuns functionari publici. Poate cei mai multi. Si ei, functionarii publici, gandesc si se comporta exact asa cum ai avut ocazia sa constati pe propria piele. Daca e bine, atunci si sistemul de invatamant e bun.

    Dupa cum spuneam, cei cu mintea intacta, nefacuta franjuri de sistemul de invatamant, pentru ca nu sau zdrobit prea mult cu invatatul, au ajuns sus dpdv material. Am nu unul, ci multe exemple din cercurile pe care le frecventam intr-o vreme.

    Nu vorbesc aiurea. Am stat si analizat: cei care termina scoli de renume si cu rezultate bune la invatatura ajung sa lucreze, intradevar pe bani buni, pentru oameni care nu s-au omorat prea mult cu invatatul sau care au terminat un liceu de arta sau nu au terminat nimic. Vorbesc din fapte.

    Inclusiv eu, am lucrat si lucrez pentru oameni care au o gandire simpla si nu se pierd in detalii. Cred ca asta e secretul succesului lor. Au abordat simplu si transant problemele, asa ca si Americanii.

    Aveam o vorba, haz de necaz, cu cei de teapa mea: ne uitam la unul si la altul ce nivel material au atins si exclamam cu jind: „Vezi unde a ajuns daca nu i-a placut scoala ?”

    Eu nu afirm ca e bine asa, dimpotriva, sistemul de invatamant trebuie in totalitate regandit, sa scoata oameni capabili, sanatosi la cap, nu imbecili cu ochelari de cal.

    Mi se pare incorect ca un analfabet la propriu sa atinga culmi de dezvoltare materiala, iar unul care si-a rupt coatele pe bancile scolilor, sa aiba in cazuri fericite parte de decenta.

    Tataia, datorita unui sistem de invatamant anevoios, complicat si ilogic, vremurile in care zicala „Ai carte ai parte”, au apus.

    Au apus incepand din `38 de cand a fost in permanenta decapitata intelectualitatea romaneasca si potentialii lideri care ar fi putut scoate untul din acest popor si azi sa avem un cuvant de spus in lume.

    Apreciază

  6. guti flo said, on decembrie 7, 2019 at 11:56 am

    „Zis-a Domnul pilda aceasta: Un om oarecare, plecând departe, şi-a chemat slugile şi le-a dat pe mână avuţia sa. Unuia i-a dat cinci talanţi, altuia doi, iar altuia unul, fiecăruia după puterea lui, şi a plecat.”
    Nu toti oamenii au aceiasi putere…deci sunt diferente.
    Darurile pe care trebuie sa le redobandeasca omul , ..sunt virtutiile crestine.
    Tinta omului..a crestinului , ne spun Sfintii Parinti ca este dobandirea Sfantului Duh, care se face prin punerea in practica a virtutiilor crestinesti si rugaciune…nu prin dezvoltarea mintii …matematica, algebra..etc.
    Este buna scoala…si matematica…chiar si muzica…este bine sa ai habar pe ce lume traiesti….dar nu cum se prezinta la ora actuala.
    Daca ar fii sa te iei dupa sistemul actual…copilul nu mai are timp de altceva, dacat scoala pana la pranz..iar dupa ore , lectii..si seara cade lat.
    In ritmul asta , incet si sigur, iese un mic robotel…caruia ii va fi extrem de greu sa revina la simplitatea lucrurilor.
    Am postat de mai multe ori cuvintele parintelui Arsenie Papacioc…cred ca sunt valabile si pentru cei care cred ca aceste „capacitati deosebite” sunt primordiale pt un crestin…” Filozoful iti vorbeste despre frumusetea stelelor, iar crestinul pune mana pe ele”.

    Eu cred ca toti intelectuali..geniile lumii.. pot avea acesta „capacitate” de a intelege aceasta diferenta.

    Apreciază

  7. iulia20m said, on decembrie 9, 2019 at 6:24 pm

    Sa nu uitam ca numarul de ore saptamanal pentru predarea matematicii a scazut de la 6 la 4 ore. Programa este modificata din 4 in 4 ani si cate si mai cate…elevii de clasa a VII nici in prezent nu au manual de matematica.

    Apreciază

  8. Lee Noocks said, on decembrie 24, 2019 at 11:53 am

    Cu tot respectul pentru dl. profesor, sunt subiectele de treapta a II-a …

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: