SACCSIV – blog ortodox

Interpretarea ocultă a filmului “Lebăda Neagră” și mesajul său în lumea spectacolului

Posted in FILM ARTISTIC, SIMBOLURI by saccsiv on septembrie 20, 2019

saccsiv

Vigilant Citizen: The Occult Interpretation of the Movie “Black Swan” and Its Message on Show Business

Interpretarea ocultă a filmului Lebăda Neagră și mesajul său în lumea spectacolului

“Lebăda Neagră” este un thriller psihologic intens care descrie metamorfoza unei dansatoare de balet în “lebăda neagră”. În spatele fațadei trăsnite a filmului stă așezat un comentariu profund în legătură cu costul faimei, sacrificiul artiștilor și forțele ascunse din spatele lumii tenebroase a distracției cu miză înaltă. Vom arunca o privire asupra simbolismului filmului și a temelor sale în conexiune cu partea întunecată a show-bizului.

Regizat de către Darren ARONOFSKY, Lebăda Neagră urmărește povestea timidei dansatoare de balet Nina pe calea ei către succes în solicitanta lume a baletului profesionist. Lebăda Neagră poate fi considerata o piesă de acompaniament pentru metrajul anterior al directorului, Luptătorul, care descrie de asemenea urcușurile și coborâșurile unei persoane afectate care lucrează în mai puțin cunoscutul domeniu al artelor: wrestlingul profesionist. Deși ambele filme explorează teme similare (sacrificarea propriei persoane pentru reușita prestației), lumea în care se desfășoară Nina și obstacolele pe care trebuie să le îndure sunt diametral opuse celor din Luptătorul. Randy “berbecele” ROBINSON este un tip zilier care trăiește într-un oraș sărac și care trebuie să se descurce cu durerea fizică produsă de stilul său de viață de pe o zi pe alta. Nina, pe de altă parte, prestează în lumea rafinată a baletului iar luptele ei sunt psihologice, emoționale și chiar spirituale.

Adesea atrag atenția că mari opere de artă pot fi interpretate în numeroase moduri, în funcție de cunoștința și experiența fiecărui privitor. Acest film nu constituie o excepție… există într-adevăr multiple feluri de a interpreta intriga filmului. Prin folosirea semnificațiilor și simbolurilor însă, filmul face clar trimitere la multe chestiuni anterior discutate pe Vigilant Citizen: partea ocultă și întunecată a faimei, dualitatea, controlul minții bazat pe traumă, crearea forțată a unei alter-persona și mai multe. Personajul principal, Nina, parcurge o transformare metafizică – intrând în legătură cu “partea ei întunecată” – cu scopul de a deveni o dansatoare mai bună. Această schimbare îi este impusă Ninei de către “manipulatorul” ei, în cazul de față directorul baletului. Filmul utilizează referințe subtile la controlul minții bazat pe traumă pentru a explica formarea unei independente alter-persoane în psihicul Ninei.

Deși Lebăda Neagră reprezintă ficțiune, el explorează cu toate acestea realitățile ascunse ale artei și prestației cu miză ridicată. Există numeroase exemple de artiști care au îmbrățisat alter-ego-uri pentru a-și duce arta la “un alt nivel”… și mulți care în cele din urmă sunt consumați de acestea. Vom analiza elementele oculte și de control mental ale Lebedei Negre și vom vedea cum sunt acestea conectate unora dintre realitățile lumii distracției profesioniste.

Rezumatul filmului

Lebăda Neagră constituie o repovestire modernă a baletului clasic al lui Pyotr Ilyich TCHAIKOVSKY, Lacul lebedelor. În film, directorul de balet, Thomas LEROY (interpretat de către Vincent CASSEL), descrie dansatoarelor sale tema principală a baletului:

Cunoaștem cu toții povestea. Fata neprihănită, pură și dulce, prinsă în trupul unei lebede. Ea își dorește libertatea, dar numai dragostea adevărată poate rupe vraja. Dorința ei este aproape îndeplinită sub forma unui prinț. Însă, înainte ca acesta să-și poată declara iubirea, geamăna desfrânată, Lebăda Neagră, îl păcălește și îl seduce. Devastată, Lebăda Albă, se aruncă de pe o stâncă, omorându-se și, în moarte, găsindu-și libertatea.

Nina, o tânără femeie timidă și fragilă este aleasă să joace rolul Lebedei Regine și trebuie, în acest sens, să încorporeze atât pe pura Lebădă Albă cât și pe malefica Lebădă Neagră. Căutarea perfecțiunii ca dansator de balet o conduce la a experimenta, în viața cotidiană, transformarea parcursă de către Lebăda Albă în povestea de balet. Evenimentele din viața zilnică a Ninei oglindesc, deci, povestea personajului pe care îl interpretează ca dansator de balet, conducând în cele din urmă la confuzie, și, pe măsură ce linia dintre realitate și ficțiune se încețoșează, la aparentă nebunie.

Folosirea de către regizor a reflexiilor și oglinzilor în numeroase scene sunt o constantă re-amintire a percepției alterate a Ninei asupra realității. Oglinzile din peliculă induc adesea în eroare, iar reflexiile Ninei par a avea “o viață proprie”. Pe măsură ce Nina devine bântuită de Lebăda Neagră, această persoană alternantă capătă o viață proprie și se manifestă în afara controlului conștient al Ninei. Vom explica mai târziu cum se leagă acest lucru de controlul mental bazat pe traumă.

Dacă nu ai citit și alte articole de pe acest site, controlul minții bazat pe traumă – cunoscut și ca Programare Monarh – reprezintă procesul prin care un individ este supus unei traume și dezumanizări intense cu scopul de a cauza o disociere mentală. Aceasta cauzează o fragmentare a personalității sclavului și permite manipulatorului să creeze o alter-persoană care poate fi programată după bunul plac. Unii cercetători susțin că în acest proces sunt implicate elemente oculte.

Proiectul Monarh poate fi cel mai bine descris ca o formă de disociere structurată și integrare ocultă, cu scopul de a compartimentaliza mintea în multiple personalități într-un cadru de lucru sistematic. Pe parcursul acestui proces, are loc un ritual satanic, care de obicei include misticism cabalistic, cu scopul de a atașa un anume demon sau grup de demoni aferenți alterpersoanei (persoanelor). Desigur, cei mai mulți dintre sceptici ar privi aceasta drept o simplă cale de a amplifica trauma victimei, negând orice credință irațională că posesia demonică ar avea într-adevăr loc.

– Ron PATTON, Proiectul Monarh

saccsiv

Un poster promoțional pentru Lebăda Neagră. Nina (interpretată de către Natalie PORTMAN) este prezentată cu o crăpătură pe chip, reprezentând fracturarea personalității sale, un concept important, și simbol al controlului mental

Să aruncăm acum o privire asupra câtorva teme de bază ale filmului.

Nina și trauma ei

Nina locuiește într-un mic apartament din New York împreună cu mama sa, Erica, despre care putem spune că este cel puțin tiranică (dictatorială n.t.). Multiple aluzii la controlul minții indus de traumă pot fi găsite în mediul de trai al Ninei și în comportamentul poruncitor al mamei sale.

saccsiv

Dormitorul Ninei. Observați fluturașii de pe perete, o referire la programarea Monarh. Lângă fereastră este un iepure mare și alb, un simbol de control mental avându-și originea în Alice în țara minunilor – un basm utilizat în programarea sclavilor MK. Mergând după Iepurele Alb, Alice este condusă într-o lume alternativă, Țara Minunilor, care, în termeni de control mental, face referire la starea disociativă a unui sclav.

Mama Ninei, o balerină pensionată care a eșuat în a deveni faimoasă, se comportă mai degrabă ca un manipulator decât ca o mamă. Are evident probleme cu limitele și menține un control strict asupra tuturor aspectelor din viața Ninei. Sclavii Monarh din viața reală își încep adesea dificilele vieți ca victime ale abuzul ritualic în propria gospodărie. Simbolurile din casa Ninei care fac trimitere la controlul mental probabil reflectă această tristă realitate, incluzând aici dormitorul ei roz, de genul celor pentru copii.

saccsiv

În fiecare noapte, Erica SAYERS învârte cutia muzicală de lângă Nina pentru a face micuța balerină să danseze. Acest lucru este destul de simbolic în legătură cu starea de control mental a Ninei.

saccsiv

Mama Ninei, Erica SAYERS, o dezbracă cu forța pe fiica ei adultă. Această scenă tulburătoare face trimitere la completa supunere a Ninei față de mama sa, și bate de asemenea un apropo la nesănătoasa familiaritate sexuală dintre cele două.

Alte persoane din viața Ninei, aparent vânându-i slăbiciunea și “energia de victimă”, profită sexual de ea.

saccsiv

Un pervers bătrân face gesturi obscene către Nina în timp ce călătorește cu trenul. Deranjanta scenă spune multe despre raportul Ninei cu sexualitatea. Prădătorii sexuali au uneori bolnava abilitate de a mirosi și de a vâna victimele abuzului sexual.

Mama Ninei, deci, și-a expus fiica controlului mental indus prin traumă cu scopul de a o face o femeie supusă care va realiza visurile eșuate ale mamei sale. Acest fapt a antrenat-o pe Nina în a se disocia pentru a-și putea face traiul suportabil, reversul acestui lucru fiind faptul că o face pe Nina subiectul perfect pentru crearea unei alter-persoane întunecate: Lebăda Neagră.

Scoaterea la iveală a Lebedei Negre

Revenind la firul poveștii, Thomas, directorul baletului, se află în căutarea unei noi vedete de balet care să interpreteze rolul Lebedei Regine. Dansul meticulos al Ninei este perfect pentru a juca rolul Lebedei Albe, însă ea trebuie să fie capabilă să o joace și pe Lebăda Neagră, un rol care necesită ca dansatoarea să fie perversă, sexuală și periculoasă. Stilul frigid al Ninei nu este potrivit pentru Lebăda Neagră, însă Thomas o alege totuși pentru rolul Lebedei Regine. El știe că ea are in interior ceea ce trebuie, și va scoate la iveală acest lucru.

Thomas scoțând-o la suprafață pe Lebăda Neagră din Nina

La un moment dat, Thomas îi spune Ninei:

Perfecțiunea nu este numai despre control. Este și despre abandonare. Surprinde-te ca să poți surprinde și audiența. Transcendență. Puțini o posedă.

Urmărind-o pe Nina cum dansează, acesta afirmă ulterior:

Știam că Lebăda Albă nu va constitui o problemă. Adevărata muncă va fi metamorfoza ta în malefica ei soră geamănă.

Pentru a atinge perfecțiunea, sau în termeni alchimici, a realiza Marea Lucrare, Nina trebuie să stăpânească atât binele cât și răul – lumina și întunericul. Ocultul concept de dualitate devine așadar extrem de important (mai multe despre aceasta mai târziu).

Misiunea lui Thomas este să creeze în Nina un alter-ego nou, agresiv și sexual. În acest scop, el devine noul manipulator al controlului minții Ninei. În vreme ce mama ei și-a “programat” fiica să fie o dansatoare de balet ascultătoare care nu își contestă niciodată mama / manipulatorul, Thomas îi solicită să facă exact opusul. El reprezintă “liga cea mare”, următorul nivel de programare Monarh.

saccsiv

După întâlnirea ei cu Thomas, Nina, îmbrăcată în alb, se intersectează cu o altă Nina, vestimentată în negru. Acest fapt reprezintă, simbolic, apariția noului alter-ego întunecat al Ninei.

Pentru a deveni o Lebădă Neagră, Nina trebuie să fie întrucâtva confortabilă în privința sexului și chiar să-l savureze. Așadar Thomas îi dă Ninei temă pentru acasă: “să se atingă”. Dispusă să facă orice pentru a deveni o dansatoare mai bună, Nina încearcă să se masturbeze însă mama sa determină o opreliște. Plăcerea sexuală devine, deci, o formă de emancipare de la controlul mamei sale și inițierea ei în “liga cea mare”.

Pe măsură ce Lebăda Neagră crește în putere, Nina începe să halucineze mutații fizice asupra corpului ei. Singura altă persoană care poate vedea aceste transformări este mama Ninei, care, ca manipulator, deține “cheia” către psihicul ei. Aceasta este conștientă de modificarea graduală a Ninei și încearcă să o reprime, știind că aceasta va cauza pierderea “fetiței” sale.

saccsiv

Nina halucinează tot soiul de alterări bizare asupra propriului corp. Ele semnifică ieșirea graduală a Lebedei Negre din ea.

Situația reflectă urâtul adevăr din spatele abuzului ritualic din viața reală. Copiii, care deja sunt disociativi de pe urma abuzului părintesc, sunt predați unor “instanțe mai înalte” care continuă procesul de programare. În cazul de față, Nina este predată lumii divertismentului (cunoscută că uzitează de programare Monarh asupra celebrităților) pentru a crea în ea o alter-persoană destinată a fi un star de renume mondial.

Thomas prezentând-o pe noua Lebădă Regină, Nina

Totuși, pentru ca Nina să devină noua Lebădă Regină, cineva trebuie să facă un pas în spate.

Beth MACINTYRE: starul care îmbătrânește, ce a fost dată deoparte

saccsiv

Beth MACINTYRE la ceremonia de încoronare a Ninei. Tocmai a aflat că Lebăda Regină nu mai este ea. Este evident că nu este bucuroasă de acest lucru.

Beth MACINTYRE (interpretată de către Winona RYDER) este vedeta anterioară a companiei de balet. Însă, aceasta îmbătrânește și “își pierde abilitățile”. Ca veterană, Beth a parcurs deja “procesul de Lebădă Neagră” și, așa cum unii ar putea afirma, aceasta “și-a vândut sufletul diavolului”. Deși acest târg i-a conferit ani de performanțe deosebite, la final, procesul a distrus-o complet. A devenit o persoană amară, îngâmfată și răuvoitoare, care este incapabilă să existe fără a fi Lebăda Neagră.

Există numeroase cazuri din viața reală de celebritări care au avut aceeași soartă. După recrutare, programare și expunere în prima linie de către industrie spre a deveni un superstar, dintr-odată sunt coborâte și uitate. Fiind vătămați psihologic, neștiind cine sunt cu adevărat, stelele căzute se afundă în depresie, droguri, alcoolism și chiar suicid.

Thomas, care fusese manipulatorul lui Beth (o numea “micuța mea prințesă”, un declanșator de control mental), nu mai are trebuință de alter-ego-ul pe care l-a creat în ea. Este totuși imposibil să o “de-programeze”, astfel că ea își pierde complet mințile. În ziua următoare, compania de balet află că a fost lovită de o mașină. Thomas afirmă:

Știți ce, eu sunt convins că a făcut-o dinadins. Tot ce realizează Beth vine din interiorul ei, dintr-un impuls întunecat. Bănuiesc că asta o face atât de incitantă la privit… atât de periculoasă… chiar perfectă uneori. Dar de asemenea al naibii de distructivă.

Așadar “spiritul”, alter-ego-ul care a consumat-o și distrus-o pe Beth, era de asemenea forța ascunsă din spatele performanțelor sale deosebite. Publicul a fost mereu fascinat de artiștii pasionali și inspirați care îi ating la un nivel primar, visceral. În funcție de interpretare, această sursă a transcendenței artistice a fost atribuită divinului sau diavolului. Interpreții controversați și care reinventează au oscilat adesea între brilianță și nebunie – valorificând o forță misterioasă ca sursă a măreției artistice și, pe de altă parte, a iminentei auto-distrugeri. Oamenii religioși ar putea declara că această forță nu este nimic altceva decât posesie spirituală; oamenii de știință ar putea spune că tortura psihologică conduce la creativitate. Indiferent de termenul pe care cineva îl folosește pentru această “putere”, ea cu certitudine există și este accesată de către unii dintre cei mai influenți artiști ai mapamondului. Beth a găzduit această forță și ea a distrus-o complet… iar acum poate avansa către Nina.

Lebăda neagră preia controlul (Oglinzi și aripi negre)

saccsiv

Un simbolic poster de film. Din mica balerină răsare, precum o pasăre phoenix din propria cenușă, o Lebădă Neagră gigantică și amenințătoare.

Lebăda Neagră reprezintă forța sclipitoare din punct de vedere artistic dar ucigașă din punct de vedere spiritual pe care Thomas vrea să o vadă născându-se în Nina. Cunoaște evident despre puterile devastatoare ale Lebedei Negre, însă nu-i pasă și nu a făcut-o niciodată: el urmărește interpretarea supremă. Odată ce Nina a fost “consumată” de către Lebădă, el va găsi o altă dansatoare care să o înlocuiască. El este o reprezentare a industriei divertismentului, care manipulează artiști spre a deveni Lebede Negre, în cele din urmă aruncându-i la gunoi după ce efectele Lebedei s-au diminuat.

Aripi negre

“Forța” Lebedei Negre este reprezentată simbolic de aripi negre în diferite etape ale filmului.

La scurt timp după ce este încoronată ca Lebădă Regină, Nina este fascinată de această statuetă sinistră. Nu știe că aceasta reprezintă ceea ce ea va deveni.

saccsiv

Aripi negre pe spatele lui Lily (interpretată de către Mila KUNIS) în timp ce ea îi oferă plăcere Ninei. Aripile negre semnifică forța care comunică cu Nina. O penetrează, oferindu-i orgasm, dar preluând totodată controlul asupra vieții ei.

saccsiv

Nina la sfârșitul interpretării ei perfecte în rolul Lebedei Negre. Pentru o clipă, este înfățișată cu aripi negre, aceasta simbolizând că a devenit una cu Lebăda Neagră.

Oglinzi

Oglinzile sunt utilizate pe parcursul filmului pentru a reflecta în mod simbolic adevărata stare a psihicului Ninei.

saccsiv

O oglindire înfiorătoare care are o minte proprie. Pe măsură ce metamorfoza ei avansează, Nina realizează că o entitate complet distinctă trăiește în interiorul ei. Aceasta acționează complet în afara controlului propriu. În simbolismul controlului mental, reflexiile în oglindă semnifică alter – persoana unui sclav care este programat și manipulat de către un conducător.

Chiar înaintea marii ei interpretări ca Lebădă Neagră, Nina se luptă cu sine în odaia de costume. În timpul conflictului dintre Nina și Lebăda Neagră, oglinda se sparge, însemnând colapsul graniței psihologice care separă cele două entități. Prin fărâmițarea oglinzii, Nina devine Lebăda Neagră.

Capodopera și sacrificiul

La premiera spectacolului, Nina oferă o prestație stelară. Ea o interpretează cu succes pe dulcea și timida Lebădă Albă, iar, la momentul sorocit, ea este preluată de către “forță” pentru a deveni perversa, dar incitanta, Lebădă Neagră. Cununând albul cu negrul, binele cu răul, lumina cu întunericul, Nina a îndeplinit Marea Lucrare alchimică, calea ocultă către iluminare.

Procesul însă a consumat-o. Permițându-i Lebedei Negre să o posedeze complet, Nina a oferit interpretarea vieții sale, însă a devenit o altă persoană. Thomas și audiența sunt îndrăgostiți de Nina ca Lebădă Neagră – în același mod în care prințul din balet se îndrăgostește de malefica soră geamănă a Lebedei Albe. Însă aceasta nu este “adevărata” Nina. Lebăda Neagră este o putere distructivă cu care nu se poate juca: aceasta o torturează la nivel fizic și psihic. Nefiind capabilă să continue, singura cale prin care Nina se poate elibera este să se omoare. Și exact asta face.

saccsiv

Nina murind la finalul interpretării. Ultimele sale cuvinte către Thomas: “Am fost perfectă.

Vă amintește asta cumva de auto-sacrificarea altcuiva?

Lady Gaga “s-a sacrificat în timpul prestației sale artistice de la VMA 2009.

Lebede Negre din viața reală

Beyonce și Sasha Fierce, un echivalent al muzicii pop pentru Lebăda Albă și cea Neagră

Există exemple reale (și tragice) de artiști geniali care au fost consumați de un rol intens. Fie s-au autodistrus, sau A TREBUIT ca ei să moară ca sacrificiu ritualic. Este cumva Lebăda Neagră un comentariu la acest misterios fenomen?

Un exemplu recent de rol autodistructiv constă în Jokerul lui Heath LEDGER din Cavalerul Întunecat.

saccsiv

Oameni apropiați de LEDGER pretind că rolul său ca Joker i-a cauzat decesul.

Jack NICHOLSON l-a avertizat pe Heath LEDGER în privința personajului Joker.

Heath LEDGER a crezut că livrarea solicitantului rol de Joker este un vis devenit realitate – însă acum unii sunt de părere că acesta a fost un coșmar care a dus la tragica sa moarte.

Jack NICHOLSON, care interpretase rolul lui Joker în 1989 – și care a fost furios fiindcă nu a fost consultat cu privire la tenebrul rol – a oferit un comentariu criptic când i s-a adus la cunoștință că LEDGER murise.

Ei bine, le-a spus NICHOLSON reporterilor Miercuri dimineață în Londra, eu l-am avertizat.

Deși remarca a fost ambiguă, nu există dubiu că rolul din film a produs un stigmat, căci blockbuster-ul acestei veri și-a luat un înfricoșător uium.

LEDGER a declarat de curând reporterilor că dormea, în medie, două ore pe noapte, în timp ce interpreta un clovn psihopat, schizofrenic și ucigaș în masă cu zero empatie…

Nu mă puteam opri din a mă gândi. Trupul meu era epuizat, însă creierul meu mergea înainte.

Acesta a mai spus că medicamentele prescrise nu ajutau.

Sursa: NY Daily News

Pentru mai multe despre Heath LEDGER, citiți acest articol pe care l-am scris despre ultimul său film și simbolurile cu privire la sacrificiul său: “Doctor Parnassus” și sacrificiul lui Heath LEDGER.

Un alt exemplu de actor care moare în circumstanțe dubioase după jucarea unui rol pervers și malițios este Brandon LEE în Corbul.

Brandon LEE a decedat în mod misterios pe parcursul înregistrărilor pentru Corbul. Versiunea oficială a morții sale este încă amplu dezbătută. Scena în care a murit este extrem de simbolică.

Pe lângă aceste două cazuri extreme, sunt multe alte situații de artiști care, după ani întregi de strălucire, s-au autodistrus în mod misterios. Drogurile și sinuciderile sunt adesea învinuite pentru tragedii, însă cine știe cu adevărat ce s-a întâmplat cu Jimi HENDRIX, Kurt COBAIN sau Jim MORRISON, ca să amintim doar câțiva?

În concluzie

Lebăda Neagră constituie o peliculă profundă care poate fi interpretată pe multiple niveluri. Am analizat elementele oculte și de control mental ale filmului și i-am examinat mesajele în lumea suspectă a divertismentului. Comentariul filmului în legătură cu mariajul lumii distracției cu forțele oculte este ceva adesea discutat pe Vigilant Citizen. Deși conceptul este arareori dezbătut sau observat de către omul de rând, cei din interiorul lumii acesteia atestă adesea forțe bizare de diferite feluri care se manifestă în industrie.

Prin metamorfoza Ninei de la un neica nimeni timid la un superstar posedat, spectatorii experimentează fața întunecată a show-biz-ului. Controlul mental, manipularea și imoralitatea se ciocnesc cu succesul și recunoașterea. Impulsuri întunecate, adicții și auto-distrugeri cresc împreună cu geniul artistic și cu sclipirea creativă. Cei care “organizează spectacolul” știu cum să scoată la iveală Lebăda Neagră din artiștii în proces de afirmare… și știu prea bine că pe termen lung aceasta îi va distruge. Și sunt OK în legătură cu asta. În același fel în care Beth a fost dată deoparte spre a face loc unei noi Lebede Regine, publicul va ura mereu bun venit noii stele a elitei cu aplauze și ovațiuni. Deoarece, așa cum mai zic ei, show-ul trebuie să meargă mai departe.

Tradus & adaptat de Cristian

 

Comentariu saccsiv:

Cititi va rog si:

Origini și tehnici de control al minții: PROGRAMAREA MONARCH – o continuare a proiectului MK-ULTRA

 

Reclame

2 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Alina said, on septembrie 20, 2019 at 8:30 pm

    O singură dată am văzut filmul (atunci când a apărut) dar am avut o stare foarte ciudată, chiar tulbură după vizionare… recomand atenție..

    Apreciază

  2. Cristiana said, on septembrie 30, 2019 at 2:16 am

    Ce se întâmplă cu artiștii aceștia posedați de demoni după ce au murit? Se eliberează imediat de acești demoni ? Dacă nu se eliberează imediat, cât timp rămân legați de ei ? Prin ce metode reușesc să se elibereze ?

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: