SACCSIV – blog ortodox

Mituri alimentare, spulberate de doctorul Gheorghe Mencinicopsch

Posted in STIRI by Vali on august 21, 2019

Sursa: https://m.ziuanews.ro/stiri/mituri-alimentare-spulberate-de-doctorul-gheorghe-mencinicopschi-1240829

Majoritatea medicilor recomanda sa nu se consume alimente grase, cu grasimi de origine animala, pentru ne vom imbolnavi de boli cardiovasculare sau cerebrovasculare, dar este o tema falsa, pentru ca ceea ce ne imbolnaveste sunt zaharurile, carbohidratii rafinati, si nu grasimile de origine animala saturate, a declarat, profesor doctor Gheorghe Mencinicopschi.

Majoritatea medicilor spun: „Nu mancati alimente grase cu grasimi de origine animala pentru ca acestea contin acizi grasi saturati si va veti imbolnavi de boli cardiovasculare sau cerebrovasculare„. Este fals!

Este o teorie care nu a fost niciodata verificata si inceputa de prin anii 1950. Cercetarile moderne au aratat ca, din contra, ceea ce te imbolnaveste sunt zaharurile, carbohidratii rafinati si nu grasimile de origine animala saturate, cum este grasimea din lapte – untul – , cum sunt branzeturile, slanina, grasimile din carnea grasa de pasare, porc, vita. Toate acestea s-au dovedit a fi chiar cardio-protectoare si cu un efect impotriva aparitiei bolilor cu degenerescenta, cum sunt Alzheimer sau Parkinson„, a explicat specialistul.

Mencinicopschi a mentionat, totodata, ca un alt mit care trebuie demontat este legat de consumul a cel mult unul sau doua oua pe saptamana, in realitate studiile aratand, de fapt, altceva.

Astazi, adevarata stiinta a nutritiei arata ca mesele noastre trebuie sa fie foarte bogate in grasimi de origine animala. Este o dieta care astazi se cunoaste sub denumirea de dieta ketogenica, adica in care grasimile ar trebui sa fie de peste 50% din alimentele pe care le consumam. Dintre grasimile vegetale sunt recomandate uleiul de masline extravirgin, dar neaparat presat la rece, precum si uleiul de cocos, care are niste acizi grasi buni.

La micul dejun, de exemplu, cel mai indicat a se manca sunt ouale, desi acestea sunt cumva intrate in dizgratie. Sunt foarte multi care spun sa nu se consume mai mult de un ou sau doua pe saptamana.

Parerea mea este ca se pot manca si cinci oua pe zi, e adevarat in prima parte a zilei si pregatite sanatos – adica fierte sau prajite in grasime de porc sau in unt cu 99,7% grasime. S-au facut cercetari in Statele Unite in care un grup de voluntari de 10.000 de oameni au primit in fiecare zi 18 oua, iar dupa o jumatate de an nu au avut nicio problema. Ficatul gras si colesterolul alimentar nu au nicio legatura cu boala cardiovasculara si cu boala cerebovasculara. Problema sunt carbohidratii care in ficat se transforma in trigliceride si fac ficatul gras„, a mentionat doctorul.

Reclame
Tagged with:

2 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Un om said, on august 21, 2019 at 3:22 pm

    Se știe de mult timp faptul că obezitatea este cauzată de alimentele rafinate: zahăr, făină albă și ulei!
    Oamenii au prostul obicei de a mânca totul cu pâine, de regulă albă, de aici problemele de greutate!
    Există alimentație mult mai proastă decât cea bazată pe grăsimi animale: cea cu prea multe glucide!
    Așa se face că oamenii care mănâncă grăsimi sunt slabi, iar cei care le evită sunt grași, chiar obezi!

    Apreciază

  2. isa said, on august 21, 2019 at 5:01 pm

    Corect. Si dr. Pavel Chirila spunea că primele două nenorociri alimentare ale epocii moderne sunt zahărul și făina albă, care de fapt se traduc în carbohidrați. Iar ultima nenorocire o constituie organismele modificate genetic.
    În aceste condiții, imaginați-vă cum făceau oamenii cozonac înante de anii 1800 … din făină integrala, unt(sau untură?), ouă, lapte, stafide, nuci, mac măcinat. Probabil însiropat pe deasupra cu un sirop făcut din miere, pentru a-i da gust dulce.
    Știți care este la ora actuala cea mai sănătoasă carne, produsă la noi în țară? Cea provenită de la ovine, datorită felului în care sunt crescute aceste vietăți.
    Problema este că toți cei care se feresc să consume grăsimi, fie ca sunt bolnavi, fie ca doar le-a ieșit colesterolul mare (!) compensează prin alte categorii de alimente – crescând astfel și aportul de făinoase+cartofi, deci și mai mulți carbohidrați, deci și mai multe trigliceride și la final ajung să ia medicamente.
    Fără să știe că de fapt gălbenușul de ou fiert moale este printre cele mai bogate alimente în grăsimi omega 3. De aceea pot să-l mănânce și bolnavii de hepatită și copiii mici.
    Cu atât mai mult un adult sănătos nu trebuie să se priveze de la consumul de ouă, ”ca să nu-i crească colesterolul!”
    Un alt factor care crește colesterolul: alcoolul și toate băuturile care conțin alcool, pt ca alcoolul este descompus în glucoza.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: