SACCSIV – blog ortodox

Dupa ce veti citi aceasta analiza a Vigilant Citizen, va veti uita altfel la televizor: Tehnici de control al minții si detalii despre cei putini care stapanesc mass-media

Posted in Uncategorized by saccsiv on noiembrie 29, 2018

Traducerea Ortodoxinfo:

Cand deschideti televizorul cu cele peste 150 de canale vi se pare ca lumea mass-media este foarte mare, nu-i asa? Ei bine, nu-i asa. Majoritatea apartin doar catorva companii gigant. CINCI LA NUMAR! Iar toata “diversitatea” asta de canale au un scop précis: sa va manipuleze. Si foarte important: papusarii nu sunt atei…

Teorii de control al minții și tehnici folosite de mass-media

Mass-media este cel mai puternic instrument folosit de clasa conducătoare pentru a manipula masele. Formează și modelează opiniile și atitudinile și definește ceea ce este normal și acceptabil. Acest articol analizează funcționarea mijloacelor de informare în masă, prin teoriile ideologilor săi, structura de putere și tehnicile pe care le utilizează, pentru a-și înțelege adevăratul rol în societate.

Majoritatea articolelor de pe acest site discută despre simbolurile oculte regăsite în obiectele culturii de masă. Din aceste articole răsar numeroase întrebări legitime, referitoare la scopul acestor simboluri și motivațiile celor care le pun acolo, însă este imposibil pentru mine să ofer răspunsuri satisfăcătoare la aceste întrebări, fără a menționa multe alte concepte și fapte. Acest articol explorează fundamentul teoretic și metodologic al analizelor prezentate pe acest site, precum și introducerea principalilor savanți în domeniul comunicațiilor de masă. Unii oameni citesc articolele mele și cred că spun că ”Lady Gaga vrea să ne controleze mințile”. Nu este cazul. Este pur și simplu o mică parte a sistemului imens care formează mass-media.

Programarea prin Mass Media

Mass-media reprezintă formele de exprimare concepute pentru a ajunge la cel mai mare public posibil. Acestea includ televiziunea, filmele, radioul, ziarele, revistele, cărțile, înregistrările, jocurile video și internetul. În ultimul secol s-au desfășurat numeroase studii, pentru a măsura efectele mass-mediei asupra populației, pentru a descoperi cele mai bune tehnici de influențare a acesteia. Din aceste studii a apărut știința comunicațiilor, care este folosită în marketing, relații publice și politică. Comunicarea în masă este un instrument necesar pentru a asigura funcționalitatea unei democrații extinse; este, de asemenea, un instrument necesar pentru o dictatură. Totul depinde de utilizarea sa.

În prefața din 1958 a cărții A Brave New World (Minunata lume nouă), Aldous Huxley înfățișează un portret destul de sumbru al societății. El crede că este controlată de o ”forță impersonală”, o elită dominantă, care manipulează populația folosind diverse metode.

”Forțele impersonale asupra cărora nu avem aproape niciun control par să ne împingă pe toți în direcția coșmarului Minunatei Lumi Noi; iar această împingere impersonală este accelerată conștient de reprezentanții organizațiilor comerciale și politice, care au dezvoltat o serie de noi tehnici de manipulare a gândurilor și sentimentelor maselor, în interesul unor minorități.”

– Aldous Huxley, prefață la Minunata lume nouă

Perspectiva lui sumbră nu este o ipoteză simplă sau o iluzie paranoică. Este un fapt documentat, prezent în cele mai importante studii mondiale asupra mass-media. Aici sunt câteva dintre ele:

Ideologii Elitei

Walter Lippmann

Walter Lippmann, un american intelectual, scriitor și câștigător al premiului Pulitzer de două ori, a prezentat una dintre primele lucrări privind utilizarea mass-media în America. În Public Opinion  (Opinia Publică – 1922), Lippmann a comparat masele cu o ”fiară uriasă” și cu o ”turmă dezorientată” care trebuie sa fie dirijată de clasa conducătoare. El a descris elita conducătoare ca pe ”o clasă specializată, ale cărei interese ajung dincolo de localitate”. Această clasă este compusă din experți, specialiști și birocrați. Potrivit lui Lippmann, experții, deseori denumiți ”elite”, trebuie să fie un mecanism de cunoaștere care eludează defectul principal al democrației, idealul imposibil al ”cetățeanului omnicompetent”. Disprețuita și gălăgioasa ”turmă dezorientată” are funcția sa: de a fi ”spectatori interesați de acțiune”, adică nu participanți. Participarea este datoria ”omului responsabil”, care nu este cetățeanul obișnuit.

Mass-media și propaganda sunt, prin urmare, unelte care trebuie folosite de elită, pentru a guverna publicul fără coerciție fizică. Un concept important prezentat de Lippmann este ”fabricarea consimțământului”, care este, pe scurt, manipularea opiniei publice pentru a accepta agenda (programul) elitelor. Opinia lui Lippmann este că publicul larg nu este calificat să raționeze și să decidă asupra problemelor importante. Prin urmare, este important ca elita să decidă ”spre binele său” și apoi să vândă acele decizii masei.

”Că fabricarea consimțământului este capabilă de perfecționări însemnate, cred că nimeni nu neagă. Procesul prin care apar părerile opiniei publice este, cu siguranță, nu mai puțin complicat decât a apărut în aceste pagini, iar oportunitățile de manipulare deschise pentru oricine înțelege procesul sunt destul de clare. . . . ca urmare a cercetării psihologice, însoțită de mijloacele moderne de comunicare, practica democrației a făcut o cotitură. Are loc o revoluție, infinit mai importantă decât orice schimbare a puterii economice. . . . Sub impactul propagandei, nu neapărat în sensul sinistru al cuvântului însuși, vechile constante ale gândirii noastre au devenit variabile. Nu mai este posibil, de exemplu, să credem în dogma originală a democrației; că cunoștințele necesare pentru gestionarea problemelor umane apar spontan din inima omului. Acolo unde acționăm în baza acestei teorii, ne expunem la auto-înșelăciune și la forme de persuasiune pe care nu le putem verifica. S-a demonstrat că nu ne putem baza pe intuiție, conștiință sau accidente de opinie ocazionale, dacă trebuie să ne ocupăm de lumea aflată dincolo de noi.”

–Walter Lippmann, Opinia Publică

Ar putea fi interesant de remarcat faptul că Lippmann este unul dintre părinții fondatori ai Consiliului pentru Relații Externe (CFR), cel mai influent think-tank al politicii externe din lume. Acest fapt ar trebui să vă ofere un mic indiciu al stării de spirit a elitei, cu privire la utilizarea mijloacelor de informare în masă.

”Puterea politică și economică din Statele Unite este concentrată în mâinile unei ‘elite dominante’, care controlează majoritatea corporațiilor multinaționale cu originea în SUA, mediile de comunicare majore, cele mai influente fundații, universitățile private majore și cele mai multe utilități publice. Fondat în 1921, Consiliul de Relații Externe este legătura-cheie între marile corporații și guvernul federal. A fost denumit ‘școală pentru oameni de stat’ și ‘este aproape de a fi un organ’ al ceea ce C. Wright Mills a numit Power Elite/Elita Puterii – un grup de bărbați, asemănători în interese și perspective, care modelează evenimentele din pozițiile invulnerabile din spatele scenei. Crearea Națiunilor Unite a fost un proiect al Consiliului, precum și Fondul Monetar Internațional și Banca Mondială.”

– Steve Jacobson, Controlul Minții în Statele Unite

Câțiva dintre membrii actuali ai CFR sunt David Rockefeller, Dick Cheney, Barack Obama, Hilary Clinton, pastorul Rick Warren al mega-bisericii și directorii executivi ai unor corporații importante, cum ar fi CBS, Nike, Coca-Cola, and Visa.

Carl Jung

Carl Jung este fondatorul psihologiei analitice (cunoscută și sub numele de psihologie Jungiană), care subliniază înțelegerea psihicului explorând visele, arta, mitologia, religia, simbolurile și filosofia. Terapeutul elvețian este la originea multor concepte psihologice folosite astăzi, cum ar fi Arhetipul, Complexul, Persoana, Introvertitul / Extrovertitul și Sincronicitatea. El a fost puternic influențat de fondul ocult al familiei sale. Carl Gustav, bunicul său, era un avid francmason (era Mare Maestru), iar Jung însuși a descoperit că unii dintre strămoșii săi erau roza-crucieni. Acest lucru ar putea explica interesul său deosebit pentru filozofia orientală și cea occidentală, pentru alchimie, astrologie și simbolism. Unul dintre cele mai importante (și neînțelese) concepte a fost Inconștientul Colectiv.

”Teza mea, așadar, este după cum urmează: Pe lângă conștiința noastră imediată, care are o natură personală și pe care îl considerăm a fi singurul psihic empiric (chiar dacă abordăm inconștientul personal ca pe un apendix), există un al doilea sistem psihic de natură colectivă, universală și impersonală, care este identic în toți indivizii. Acest inconștient colectiv nu se dezvoltă individual, ci este moștenit. Se

1955 – Coperta revistei Time Magazine ilustrându-l pe Carl Jung. Arată puțin cam ca Avatar, nu-i așa?

compune din formele preexistente, arhetipurile, care pot deveni conștiente numai secundar și care dau o formă definită anumitor conținuturi psihice.”

– Carl Jung, Conceptul Inconștientului Colectiv

Inconștientul colectiv rezultă din existența simbolurilor similare și a figurilor mitologice din diferite civilizații. Simbolurile arhetipale par să fie fixate în subconștientul colectiv și, când suntem expuși acestora, demonstrăm atracție naturală și fascinație. Simbolurile oculte pot exercita un mare impact asupra oamenilor, chiar dacă mulți oameni nu știu înțelesul ezoteric al acestor simboluri. Ideologii mass-media, cum ar fi Edward D. Bernays, au găsit în acest concept o cale minunată de manipulare a inconștientului personal și colectiv al publicului.

Edward Bernays

Edward Bernays e considerat ”tatăl relațiilor publice”. El a folosit conceptele descoperite de unchiul său, Sigmund Freud, pentru a manipula subconștientul publicului. El a impărtășit opiniile lui Walter Lippmann în privința populației generale, considerând-o irațională și cu ”instinct de turmă”. In opinia sa, majoritatea populației trebuie manipulată de un guvern invizibil, pentru a asigura supraviețuirea democrației.

”Manipularea conștientă și inteligentă a obiceiurilor organizate și a opiniilor maselor e un element important în societatea democratică. Cei care manipulează mecanismul nevăzut al societății reprezintă guvernul invizibil, care este adevărata putere din tara noastră.

Suntem guvernați, mințile noastre sunt modelate, gusturile formate, ideile sugerate, în mare măsură de oameni de care n-am auzit. Acesta e un rezultat logic al modului în care societatea noastră democratică este organizată. Marile mase de oameni trebuie sa coopereze astfel, dacă vor să trăiască împreună într-o societate care funcționează normal.

Guvernatorii noștri invizibili nu cunosc, în multe cazuri, identitatea colegilor lor din cabinetul interior.”

– Edward Bernays, Propaganda

Campaniile model de marketing ale lui Bernays au schimbat profund funcționarea societății americane. El a creat în fapt ”consumerismul”, formând o cultură în care americanii cumpără din placere în loc să cumpere pentru a supraviețui. Din acest motiv, revista Life Magazine a considerat să-l pună pe lista primilor 100 de americani care au influențat secolul 20.

Harold Lasswell

În anii 1939-1940, Universitatea din Chicago a fost gazda unei serii de seminarii secrete, privind comunicațiile. Aceste think-tank-uri (grupuri de reflecție) au fost finanțate de Fundația Rockefeller și au implicat cei mai proeminenți cercetători în domeniul comunicațiilor și al studiilor sociologice. Unul dintre acești oameni de știință a fost Harold Lasswell, un politolog american de prim rang, și teoretician al comunicațiilor, specializat în analiza propagandei. El a fost, de asemenea, de părere că o democrație, o guvernare condusă de popor, nu ar putea să se auto-susțină fără ca o elită specializată să modeleze și să formeze opinia publică prin propagandă.

În lucrarea sa Encyclopaedia of the Social Sciences (Enciclopedia Științelor Sociale), Lasswell a explicat că atunci când elitele nu dispun de forța necesară pentru a obliga la ascultare, managerii sociali trebuie să se orienteze spre ”o tehnică complet nouă de control, în principal prin propagandă”.  El a adăugat justificarea convențională: trebuie să recunoaștem ”ignoranța și prostia … maselor și să nu cedăm dogmatismului democratic în care oamenii sunt cei mai buni judecători ai propriul interes”.

Lasswell a studiat pe larg domeniul analizei conținutului, pentru a înțelege eficacitatea diferitelor tipuri de propagandă. În eseul său, Contents of Communication (Conținutul Comunicării), Lasswell a explicat că, pentru a înțelege semnificația unui mesaj (un film, un discurs, o carte etc.), trebuie să se țină cont de frecvența cu care apar anumite simboluri în mesaj, direcția în care simbolurile încearcă să convingă opinia publicului și intensitatea simbolurilor folosite.

Lasswell a fost renumit pentru modelul său de analiză media, bazat pe:

Who (says) What (to) Whom (in) What Channel (with) What Effect

Cine (spune) Ce (către) Cine (pe) Ce canal (cu) Ce efect

Prin acest model, Lasswell indică faptul că, pentru a analiza în mod corespunzător un produs media, trebuie să ne uităm la cine a realizat produsul (oamenii care au ordonat crearea acestuia), cui i-a fost destinat (publicul țintă) și care au fost efectele dorite ale acestui produs (de a informa, de a convinge, de a vinde etc.) asupra publicului.

Folosind ca exemplu un videoclip al Rihannei, analiza ar fi după cum urmează: CINE L-A PRODUS: Vivendi Universal; CE: cântăreața pop Rihanna; CĂTRE CINE: consumatorii cu vârste cuprinse între 9 și 25 de ani; CE CANAL (de comunicație): videoclip muzical; și CE EFECT: vânzarea artistei, a cântecului, a imaginii și a mesajului ei.

Analizele filmelor și clipurilor de pe The Vigilant Citizen  acordă o importanță deosebită asupra ”cui este în spatele” mesajelor comunicate publicului. Termenul ”Illuminati” este adesea folosit pentru a descrie acest mic grup al elitei care guvernează sub acoperire masele. Deși termenul sună destul de caricatural și conspiratoriu, el descrie în mod apropriat afinitățile elitei cu societăți secrete și cunoașterea ocultă. Cu toate acestea, eu personal detest folosirea termenului ”teoria conspirației” pentru a descrie ce se întâmplă în mass-media. Dacă toate faptele referitoare la natura elitistă a industriei sunt ușor accesibile publicului, poate fi considerată o ”teorie a conspirației”?

Au existat o varietate de puncte de vedere, idei și opinii în cultura populară. Consolidarea corporațiilor media a generat totuși o standardizare a industriei culturale. V-ați întrebat vreodată de ce muzica recentă sună toată la fel și toate filmele recente arată la fel? Următoarele fac parte din răspuns:

Proprietatea media

Așa cum este prezentat în graficul de mai sus, numărul de corporații care dețin majoritatea mass-media din S.U.A. a variat de la 50 la 5, în mai puțin de 20 de ani. Aici sunt corporațiile de top, care se dezvoltă în întreaga lume și activele pe care le dețin.

”O listă a proprietăților controlate de AOL Time Warner are zece pagini tipărite, care enumeră 292 de companii și filiale separate. Dintre acestea, douăzeci și două sunt asociații în participațiune cu alte corporații majore, implicate în diferite grade de operațiuni media. Acești parteneri includ 3Com, eBay, Hewlett-Packard, Citigroup, Ticketmaster, American Express, Homestore, Sony, Viva, Bertelsmann, Polygram și Amazon.com. Unele dintre cele mai cunoscute proprietăți deținute integral de Time Warner includ Book-of-the-Month Club; Editurile Little, Brown; HBO, cu cele șapte canale; CNN; șapte canale de specialitate și în limbi străine; Road Runner; Studiourile Warner Brothers; Weight Watchers; Popular Science/Știință populară; și cincizeci și două de etichete diferite de discuri.”
– Ben Bagdikan, The New Media Monopoly/ Noul monopol media

AOL Time Warner deține:

  • 64 reviste, incluzând Time, Life, People, MAD Magazine și DC Comics
  • Warner Bros, New Line și Fine Line Features în cinema
  • mai mult de 40 etichete în domeniul muzical, incluzând Warner Bros, Atlantic and Elektra
  • Multe rețele de televiziune, cum sunt WB Networks, HBO, Cinemax, TNT, Cartoon Network și CNN
  • pe Madonna, Sean Paul, The White Stripes

Viacom deține:

  • CBS, MTV, MTV2, UPN, VH1, Showtime, Nickelodeon, Comedy Central, TNN, CMT și BET
  • Paramount Pictures, Nickelodeon Movies, MTV Films
  • Blockbuster Videos
  • 1800 ecrane în teatre (cinema) prin Famous Players

  • ”Proprietatea Disney asupra unei echipe de hochei, numită The Mighty Ducks of Anaheim, nu pornește să oglindească întinderea regatului. Hollywood este încă inima simbolică, cu opt studiouri și distribuitori de producție de filme: Walt Disney Pictures, Touchstone Pictures, Miramax, Buena Vista Home Video, Buena Vista Home Entertainment, Buena Vista International, Hollywood Pictures și Caravan Pictures.
  • Compania Walt Disney controlează opt tipografii ale editurii sub Walt Disney Company Book Publishing și ABC Publishing Group; șaptesprezece reviste; rețeaua de televiziune ABC, cu zece posturi deținute și exploatate, inclusiv pe cele cinci piețe de vârf; treizeci de stații radio, inclusiv toate piețele majore; unsprezece canale de televiziune, inclusiv Disney, ESPN (în comun), A & E și History Channel ; treisprezece canale internaționale de difuzare, care se întind din Australia până în Brazilia; șapte unități de producție și sportive din întreaga lume; și șaptesprezece site-uri de internet, inclusiv grupul ABC, ESPN.sportszone, NFL.com, NBAZ.com și NASCAR.com. Cele cinci grupuri muzicale ale sale includ etichetele Buena Vista, Lyric Street și Walt Disney, precum și producții de teatru live, care au crescut din filmele Regele Leu, Frumoasa și Bestia și Regele David.”
    – Ibid

Compania Walt Disney deține:

  • ABC, Disney Channel, ESPN, A&E, History Channel
  • Walt Disney Pictures, Touchstone Pictures, Hollywood Pictures, Miramax Film Corp., Dimension și Buena Vista International
  • pe Miley Cyrus/ Hannah Montana, Selena Gomez, Jonas Brothers

Vivendi Universal deține:

  • 27% din vânzările muzicale din SUA, incluzând etichete ale: Interscope, Geffen, A&M, Island, Def Jam, MCA, Mercury, Motown and Universal
  • Universal Studios, Studio Canal, Polygram Films, Canal +
  • Numeroase companii de internet și telefonie celulară
  • pe Lady Gaga, The Black Eyed Peas, Lil Wayne, Rihanna, Mariah Carey, Jay-Z

Sony deține:

  • Columbia Pictures, Screen Gems, Sony Pictures Classics
  • 15% din vânzările muzicale din SUA, incluzând etichete ale: Columbia, Epic, Sony, Arista, Jive și RCA Records
  • pe Beyonce, Shakira, Michael Jackson, Alicia Keys, Christina Aguilera

Un număr limitat de actori din industria culturală înseamnă un număr limitat de puncte de vedere și idei, care își fac drumul către publicul larg. De asemenea, înseamnă că un singur mesaj poate satura cu ușurință toate formele de mass-media, pentru a genera consimțământul (de exemplu ”există arme de distrugere în masă în Irak”).

 

Standardizarea gândirii umane

Fuziunea companiilor media în ultimele decenii a generat o mică oligarhie a conglomeratelor media. Spectacolele de televiziune pe care le urmărim, muzica pe care o ascultăm, filmele pe care le urmărim și ziarele pe care le citim, sunt toate produse de CINCI corporații. Proprietarii acestor conglomerate au legături strânse cu elita mondială și, în multe privințe, SUNT elita. Deținând toate posibilele puncte de desfacere, care au potențialul de a ajunge la mase, aceste conglomerate au puterea de a crea în mintea oamenilor o viziune asupra lumii unică și coezivă, generând o ”standardizare a gândirii umane”.

Chiar și mișcările sau stilurile care sunt considerate marginale sunt, de fapt, extensii ale gândirii mainstream. Mass-media produce proprii rebeli, care se prezintă cu siguranță aparte, dar sunt încă parte a stabilimentului și nu pun la îndoială nimic. Artiștii, creațiile și ideile, care nu se încadrează în curentul de gândire principal, sunt respinși și uitați de conglomerate fără milă, ceea ce îi face să dispară practic din societate. Cu toate acestea, ideile care sunt considerate valide și de dorit să fie acceptate de societate sunt comercializate cu pricepere pentru mase, pentru a le face să devină normă evidentă.

În 1928, Edward Bernays a văzut deja potențialul imens al filmelor, pentru a standardiza gândirea:

”Filmul american este cel mai mare purtător inconștient de propagandă din lumea de astăzi. Este un mare distribuitor de idei și opinii. Filmul poate standardiza ideile și obiceiurile unei națiuni. Deoarece imaginile sunt făcute pentru a răspunde cerințelor pieței, ele reflectă, accentuează și chiar exagerează tendințele populare largi, mai degrabă decât stimulează noi idei și opinii. Producția de film se folosește doar de ideile și faptele care sunt la modă. În timp ce ziarul încearcă să ofere știri, aceasta încearcă să ofere divertisment.”
– Edward Bernays, Propaganda

Aceste fapte au fost marcate ca pericole pentru libertatea umană în anii 1930, de ideologii școlii de la Frankfurt, cum ar fi Theodor Adorno și Herbert Marcuse. Ei au identificat trei probleme principale cu industria culturală. Industria poate:

  1. să reducă ființele umane la starea de masă, prin împiedicarea dezvoltării de indivizi emancipați, care sunt capabili să ia decizii raționale;
  2. să înlocuiască dorința legitimă de autonomie și conștiință de sine, prin lenea sigură a conformismului și a pasivității; și
  3. să valideze ideea că oamenii încearcă efectiv să scape de lumea absurdă și crudă în care trăiesc, pierzându-se într-o stare hipnotică de satisfacție de sine.

Noțiunea de escapism este și mai relevantă astăzi, odată cu apariția jocurilor video online, a filmelor 3D și a sistemelor home-cinema. Masele, care caută în mod constant divertisment de ultimă oră, se vor orienta către produse de buget ridicat, care pot fi produse numai de cele mai mari corporații media din lume. Aceste produse conțin mesaje și simboluri atent calculate, care nu sunt nimic mai mult și nimic mai puțin, decât propaganda de divertisment. Publicul a fost instruit să iubească propaganda, în măsura în care își cheltuie banii câștigați cu greu pentru a fi expuși la aceasta. Propaganda (folosită atât în sens politic, cultural, cât și comercial) nu mai este forma de comunicare coercitivă sau autoritară găsită în dictaturi: a devenit sinonim cu distracția și plăcerea.

”În ceea ce privește propaganda, avocații timpurii ai alfabetizării universale și ai presei libere au avut în vedere doar două posibilități: propaganda ar putea fi adevărată sau ar putea fi falsă. Ei nu au anticipat ceea ce s-a întâmplat de fapt, mai ales în democrațiile noastre capitaliste occidentale – dezvoltarea unei mari industrii de comunicare în masă, preocupată în principal nici cu adevărul, nici cu falsul, ci cu irealul, mai mult sau mai puțin total lipsit de relevanță. Într-un cuvânt, ei nu au luat în considerare apetitul aproape infinit al omului de a i se distrage atenția.”
– Aldous Huxley, prefață la A Brave New World/Minunata lume nouă

De multe ori, o singură bucată de presă nu are efect de durată asupra psihicului uman. Mass-media, cu toate acestea, prin natura sa omniprezentă, creează un mediu de viață în care noi evoluăm zilnic. Definește norma și exclude indezirabilul. În același fel în care caii de la căruță poartă ochelari, pentru a vedea doar ceea ce este în fața lor, masele pot vedea doar unde ar trebui să meargă.

”Apariția mass-media este cea care face posibilă folosirea tehnicilor de propagandă la scară socială. Orchestrarea presei, a radioului și a televiziunii, pentru a crea un mediu continuu, durabil și complet, face influența propagandei practic neobservată, tocmai pentru că creează un mediu constant. Mass-media asigură legătura esențială dintre individ și cerințele societății tehnologice.”
– Jacques Ellul

Unul dintre motivele pentru care mass-media influențează cu succes societatea se datorează cercetării științifice cognitive și naturii umane căreia i-a fost aplicată.

Tehnici de manipulare

”Publicitatea este încercarea deliberată de a gestiona percepția publicului asupra unui subiect. Subiectele de publicitate includ oameni (de exemplu, politicieni și artiști, interpreți sau executanți), bunuri și servicii, organizații de toate felurile și opere de artă sau divertisment.”

Solicitarea de a vinde produse și idei către mase trebuie să conducă la o cercetare fără precedent asupra comportamentului uman și asupra psihicului uman. Științele cognitive, psihologia, sociologia, semiotica, lingvistica și alte domenii conexe au fost și încă sunt cercetate extensiv, prin studii bine finanțate.

”Niciun grup de sociologi nu poate aproxima echipele de publicitate, în colectarea și prelucrarea datelor sociale exploatabile. Echipele de publicitate au miliarde de cheltuit anual, pentru cercetarea și testarea reacțiilor, iar produsele lor sunt acumulări magnifice de materiale, despre experiența și sentimentele comune ale întregii comunități.”
– Marshall McLuhan, The Extensions of Man / Extensia omului

Rezultatele acestor studii se aplică reclamelor, filmelor, videoclipurilor muzicale și altor materiale media, pentru a le face cât mai influente posibil. Arta marketingului este foarte calculată și științifică, deoarece trebuie să ajungă atât la conștiința individuală, cât și la cea colectivă. În cazul produselor culturale cu un buget ridicat, un videoclip nu este niciodată ”doar un videoclip”. Imaginile, simbolurile și semnificațiile sunt plasate strategic, pentru a genera efectul dorit.

”Este despre cunoașterea ființei umane, tendințele sale, dorințele ei, nevoile, mecanismele sale psihice, automatismele sale, precum și cunoașterea psihologiei sociale și a psihologiei analitice prin care propaganda își perfecționează tehnicile.”
– Propaganda, Jacques Ellul (traducere liberă)

Propaganda de astăzi aproape că nu folosește niciodată argumente raționale sau logice. Ea lovește direct în nevoile și instinctele cele mai primare ale omului, pentru a genera un răspuns emoțional și irațional. Dacă am gândit mereu rațional, probabil că nu vom cumpăra 50% din ceea ce deținem. Bebelușii și copiii se găsesc în mod constant în reclamele care vizează femeile, dintr-un anumit motiv: studiile au arătat că imaginile copiilor declanșează la femei o nevoie instinctuală de a hrăni, de a îngriji și de a proteja, ducând în cele din urmă la o înclinație care arată înțelegere față de publicitate.

Reclamă veche bizară a 7up, care folosește drăgălășenia bebelușilor

Sexul este omniprezent în mass-media, deoarece atrage și păstrează atenția spectatorului. Se conectează direct la nevoia animalică a noastră de a ne înmulți și de a ne reproduce și, atunci când este declanșat, acest instinct poate umbri instantaneu orice alte gânduri raționale în creierul nostru.

Percepția subliminală

Ce s-ar întâmpla dacă mesajele descrise mai sus ar reuși să ajungă direct la mintea subconștientă a spectatorilor, fără ca spectatorii măcar să realizeze ceea ce se întâmplă? Acesta este scopul percepției subliminale. Publicitatea subliminală a fost creată în 1957 de cercetătorul american James Vicary, care a spus că ar putea să-i facă pe telespectatori să ”bea Coca-Cola” și să ”mănânce floricele de porumb” prin afișarea intermitentă a acestor mesaje pe ecran, pentru un timp atât de scurt încât telespectatorii să nu fie cunștienți de aceasta.

”Percepția subliminală este un proces deliberat creat de tehnicienii în comunicare, prin care primiți și răspundeți la informații și instrucțiuni, fără a fi conștient de instrucțiuni.”
– Steve Jacobson, Mind Control in the United States/ Controlul minții în Statele Unite

Această tehnică este utilizată frecvent în marketing și cu toții știm că sexul vinde.

Deși unele surse afirmă că publicitatea subliminală este ineficientă sau chiar un mit urban, utilizarea documentată a acestei tehnici în mass-media demonstrează că realizatorii cred în puterile sale. Studiile recente i-au dovedit eficiența, mai ales atunci când mesajul este negativ.

”O echipă de la Colegiul Universitar din Londra, finanțată de Wellcome Trust, a constatat că [percepția subliminală] a fost deosebit de bună pentru a insufla gânduri negative. Au existat multe speculații asupra faptului dacă oamenii pot procesa informații inconștiente în mod emoțional, de exemplu imagini, fețe și cuvinte”, a declarat profesorul Nilli Lavie, care a condus cercetarea. ”Am arătat că oamenii pot percepe valoarea emoțională a mesajelor subliminale și au demonstrat convingător că oamenii sunt mult mai acordați la cuvinte negative.” – Sursa

Un exemplu celebru de mesaj subliminal în comunicatele politice este publicitatea lui George Bush împotriva lui Al Gore, în 2000.

Imediat după menționarea numelui lui Gore, sfârșitul cuvântului ”bureaucrats” – ”rats” (birocrați se subînțelege, iar rats = șobolani) – clipește pe ecran pentru o fracțiune de secundă.

Descoperirea acestei înșelăciuni a provocat o mare agitație și, chiar dacă nu există legi împotriva mesajelor subliminale în S.U.A., clipul publicitar a fost scoas de la difuzare.

După cum se poate observa în mai multe articole de la The Vigilant Citizen, mesajele subliminale și semi-subliminale sunt adesea folosite în filme și videoclipuri muzicale, pentru a comunica mesaje și idei spectatorilor.

Desensibilizarea

În trecut, atunci când populației i s-au impus schimbări, oamenii ar fi ieșit străzi, să protesteze și chiar să se revolte. Motivul principal al acestor conflicte se datorează faptului că schimbarea a fost anunțată clar de conducători și înțeleasă de populație. Era bruscă și efectele sale puteau fi analizate și evaluate clar. Astăzi, când elita are nevoie ca o parte a agendei sale să fie acceptată de către public, aceasta se face prin desensibilizare. Ordinea de zi (agenda), care poate contraveni intereselor publice, este prezentată lent, treptat și repetitiv către lume prin filme (implicând-o astfel în plan), videoclipuri muzicale (care o fac cool și sexy) sau știri (care o prezintă ca soluție la problemele actuale). După câțiva ani de expunere a maselor la o anumită agendă, elita prezintă deschis conceptul către lume și, datorită programării mentale, este întâmpinat cu o indiferență generală și este acceptat pasiv. Această tehnică provine din psihoterapie.

”Tehnicile psihoterapiei, practicate pe scară largă și acceptate ca mijloc de vindecare a tulburărilor psihologice, sunt și metode de control al oamenilor. Ele pot fi utilizate sistematic pentru a influența atitudinile și comportamentul. Desensibilizarea sistematică este o metodă utilizată pentru a dizolva anxietatea, astfel încât pacientul (publicul) nu mai este tulburat de o anumită frică, de teama de violență, de exemplu. […] Oamenii se adaptează la situații înfricoșătoare, dacă sunt expuși suficient la ele.”
– Steven Jacobson, Mind Control in the United States / Controlul minții în Statele Unite

Programarea predictivă se regăsește adesea în genul science-fiction. El prezintă o imagine specifică a viitorului – cea dorită de elită – și, în cele din urmă, devine inevitabilă în mintea oamenilor. Cu un deceniu în urmă, publicul era desensibilizat pentru a lupta împotriva lumii arabe. Astăzi, populația este expusă treptat existenței controlului minții, a transhumanismului și a unei elite Illuminati. Răsărind dintre umbre, aceste concepte sunt acum peste tot în cultură populară. Așa descrie Alice Bailey ca fiind ”externalizarea ierarhiei”: conducătorii ascunși se dezvăluie singuri, încet.

Metropolis – un film de elită, pentru elită?

 

Simbolismul ocult în cultura pop

Contrar informațiilor prezentate mai sus, documentația privind simbolismul ocult este destul de greu de găsit. Acest lucru nu ar trebui să fie o surpriză, deoarece termenul ”ocult”, înseamnă literal ”ascuns”. De asemenea, înseamnă ”rezervat celor care știu”, deoarece este comunicat doar celor care sunt considerați vrednici de cunoaștere. Nu este predat în școli și nici nu este discutat în mass-media. Astfel, este considerat marginal sau chiar ridicol de către populația generală.

O cunoaștere ocultă NU este, totuși, considerată ridicolă în cercurile oculte. Se consideră a fi atemporală și sacră. Există o lungă tradiție de cunoaștere ermetică și ocultă, fiind predată prin societăți secrete, începând de la vechii egipteni și până la misticii orientali, de la Cavalerii Templieri și până la francmasonii moderni. Chiar dacă profunzimea acestei cunoașteri a fost, probabil, pierdută de-a lungul secolelor, școlile misterelor și-au păstrat principalele caracteristici, care sunt extrem de simbolice, ritualice și metafizice. Aceste caracteristici, care au fost o parte complexă a civilizațiilor antice, au fost complet evacuate din societatea modernă, pentru a fi înlocuite de materialismul pragmatic. Din acest motiv, există o importantă lacună de înțelegere între persoana pragmatică medie și instituția ritualică.

”Dacă această doctrină interioară a fost întotdeauna ascunsă de mase, pentru care a fost elaborat un cod mai simplu, nu este foarte probabil ca exponenții fiecărui aspect al civilizației moderne – filosofice, etice, religioase și științifice – să nu cunoască adevăratul sens al teoriilor și al principiilor, pe care se întemeiază credințele lor? Artele și științele pe care rasa le-a moștenit de la națiunile mai în vârstă ascund sub un exterior echitabil un mister atât de mare, încât numai inteligența cea mai iluminată îi poate înțelege importanța? Aceasta este, fără îndoială, situația.”
– Manly P. Hall, Secret Teachings of All Ages / Învățături secrete din toate epocile

”Codul mai simplu”, conceput pentru mase, era uzual religia organizată. Acum devine Templul Mass-media și predică, în fiecare zi, materialismul extrem, vidul spiritual și existența individualistă, egoistă. Acesta este exact opusul atributelor necesare pentru a deveni un individ cu adevărat liber, după cum ne-au învățat toate marile școlile filosofice de gândire. O populație tembelizată este mai ușor de înșelat și de manipulat?

”Aceștor sclavi orbi li se spune că sunt ‘liberi’ și cu ‘înaltă educație’, chiar în timp ce mărșăluiesc în spatele însemnelor care l-ar face pe orice țăran medieval să fugă de ele, cu panică și groază. Simbolurile pe care omul modern le îmbrățișează cu încrederea naivă a unui copil, ar echivala cu panourile pe care se citește ‘Acest drum duce spre moartea și înrobirea ta’, în înțelegerea țăranului tradițional al antichității”
– Michael A. Hoffman II, Secret Societies and Psychological Warfare / Societățile secrete și războiul psihologic

În concluzie

Acest articol a examinat principalii ideologi din domeniul mass-media, structura de putere a mass-media și tehnicile folosite pentru a manipula masele. Cred că această informație este vitală pentru înțelegerea ”de ce” în subiectele discutate pe The Vigilant Citizen.. Dihotomia ”masa populației” versus ”clasa conducătoare” descrisă în multe articole nu este o ”teorie a conspirației” (din nou urăsc acest termen), ci o realitate, care a fost clar menționată în lucrările unora dintre cei mai influenți oameni din secolul XX.

Lippmann, Bernays și Lasswell, toți au declarat că publicul nu este capabil să-și decidă propria soartă, care este obiectivul inerent al democrației. În schimb, aceștia au cerut o criptocrație, un guvern ascuns, o clasă conducătoare responsabilă de ”turma confuză”. Întrucât ideile lor continuă să fie aplicate societății, este din ce în ce mai evident că o populație ignorantă nu este un obstacol de care conducătorii trebuie să se ocupe: Este ceva DE DORIT și, într-adevăr, necesar, pentru a asigura o conducere totală. O populație ignorantă nu-și cunoaște drepturile, nu caută o înțelegere mai bună a problemelor și nu pune întrebări autorităților. Pur și simplu urmează tendințele. Cultura populară alimentează și hrănește ignoranța, oferind în permanență divertisment creierului și promovând celebrități degenerate, care urmează să fie idolatrizate.

”Dacă o națiune se așteaptă să fie ignorantă și liberă, ea se așteaptă la ceva ce nu a existat și nu va exista niciodată.”
– Thomas Jefferson

Comentariu saccsiv:

Articolul a fost publicat in 28 aprilie 2010.

Cateva detalii despre personajele, companiile si organizatiile din materialul de mai sus.

Aldous Huxley:

“Minunata lume nouă” de Aldous Huxley

Walter Lippmann:

Evreul Walter Lippmann mai spunea că “oameni responsabili” iau deciziile și ei trebuie apărați de “gloata rătăcită” – publicul. El adăuga că publicul ar trebui să fie calm, supus, distras de la ceea ce se întâmplă în realitate.

In 1915 a fondat The New Republic (TNR), un magazin american de politica si arta.Membru Council on Foreign Relations.

Consiliul pentru Relații Externe:

Council on Foreign Relations a fost creat in 1921, primul ei director fiind Paul Warburg (membru al celebrei familii de bancheri evrei, unul din fondatorii Federal Reserve). Cei care au stapanit consiliul inca de la inceput sunt familia Rockefeller, la infiintarea lui prin John D. Rockefeller, Jr. care l-a si finantat enorm. Finantarile au continuat prin Rockefeller Brothers Fund. In 1949 David Rockefeller devine cel mai tanar director al Council on Foreign Relations, pe care l-a stapanit pana la moartea sa. CFR a initiat si pregatit figuri importante ale politicii internationale americane, TOTI obligatoriu membri ai consiliului.

Consiliul publica bilunarul Foreign Affairs.EvreulElihu Root, cel ce fusese primul presedinte al Council on Foreign Relations spunea despre publicatie ca este un ghid pentru opinia publica.

Consiliul este strans legat de David Rockefeller Studies Program.

Edward Bernays:

Evreu.

AOL Time Warner:

Corporatie membra Council on Foreign Relations.

Viacom:

Evreul Sumner Murray Rothstein, impreuna cu familia sa, actionari principali.

Compania Walt Disney:

Chairman, evreul Jeffrey Katzenberg. CEO, Michael Eisner. Presedinte al ABC News, parte a Walt Disney, evreul  David Westin. Etc.

Vivendi Universal:

Vice-chairman, evreul Edgar Miles Bronfman, Jr.

Sony:

Chairman si CEO, evreul Sir Howard Stringer. Fratele sau, Rob Stringer, Chairman Sony Music Label Group.

Despre istoricul acestor companii cititi va rugam mai multe la:

EVREII din MASS-MEDIA si INDUSTRIA DE FILME

Theodor Adorno:

Theodor W. Adorno (alias: Theodor Adorno-Wiesengrund, nascut Theodor Ludwig Wiesengrund), evreu.

Herbert Marcuse:

A lucrat la Office of Strategic Services (OSS, predecesorul CIA), evreu.

Detalii despre acestia doi si multi altii la:

BOLSEVISMUL – O AFACERE EVREIASCĂ. Influenta SCOLII DE LA FRANKFURT: Radio si TV / Sondajele de opinie publică / Revoluția psihedelică a CIA / Eros și Civilizație / Corectitudinea Politica / New Age / Recrearea CULTULUI ASTARTEI

Alice Bailey (1880–1949):

Initiatoarea amplei miscari new age, continuatoarea Theosophical Society ale carei baze au fost puse de catre Madame Blavatsky.

Sotul ei, Foster Bailey (1888 – 1977), a fost mason grad 32.

Intre 1919 si 1949 a scris multe lucrari dictate de catre “maestri ai intelepciunii“, non oameni din zona Tibetului. A considerat ca lucifer este un zeu al intelepciunii considerat pe nedrept de catre crestinism ca inger cazut.

In 1940 a prevazut victoria aliatilor (intr-o perioada in care multe state inca nu intrasera in razboi iar tabara acestora inca nu se formase oficial) si stabilirea de catre acestia dupa marea conflagratie a unei NOI ORDINI MONDIALE ce va duce umanitatea la un foarte ridicat nivel de civilizatie …

Este intemeietoarea Lucifer Publishing Company redenumita mai apoi Lucis Trust.

Lucis Trust este Non-Governmental Organization in cadrul Natiunilor Unite. La indicatia ei, in cladirea ONU se afla o camera de rugaciune cu insemnele acesteia, unde greii se aduna inaintea fiecarei sedinte generale.

Cuvinte de lauda adresate camerei, precum unui templu, i-a adus si misticul Dag Hammarskjöld (1905–1961), al doilea Secretar General al Natiunilor Unite.

Alt greu al Natiunilor Unite, mare iubitor de draci a fost Robert Muller. Asistent al  Secretarului General peste 40 de ani. Poreclit “filosoful“ UN pentru liniile directoare pe care le trasa. Era plin de idei despre guvernarea mondiala . Recunoastea ca a fost influentat de Alice Bailey, pe care o admira caci a fost contactata de “maestri ai intelepciunii“.

Un astfel de „sef secret„ non uman i-a dat in 1937 lui Bailey “Marea invocatie“. Aceasta a fost folosita inclusiv dupa evenimentele din 11.09.2001 de catre Findhorn Foundation (pe care o invoca de la infiintare ei). Este o invocatie folosita si de miscarea new age UFO.

Findhorn Foundation a fost fondata in 1972. In 1997 devine membru Conference of Non-Governmental Organizations in Consultative Relationship with the United Nations (CONGO) si membru fondator al mai multor grupuri active in UN Headquarters, intre care amintim The Spiritual Caucus

Analistii fenomenului sunt de acord ca lucrarile lui Bailey, Rudolf Steiner (Thule Society din Germania, alta “fiica“ a Theosophical Society, care a fost piatra de temelie a Nationalsozialistische Arbeiterpartei a lui Hitler …) si ale Theosophy-ei in general au influentat crearea “religiilor“ UFO, inclusiv Order of the Solar Temple.

Manly P. Hall:

Manly Palmer Hall (1901 – 1990), mason gradul 33.

In cartea „The Lost Keys of Freemasonry „, pag. 48, scria:

Masonul descopera ca energiile vazute ale luilucifersunt in mainile sale

Lucrarea “ The Secret Teachings of All Ages: An Encyclopedic Outline of Masonic, Hermetic, Qabbalistic and Rosicrucian Symbolical Philosophy “a fost una din sursele de inspiratie pentru partea 1 a documentarului anticrestin Zeitgeist .

Iata si ce spun chiar evreii despre:

Cum au creat EVREII americani industria BENZILOR DESENATE

HOLLYWOOD: fabrica de vise – o afacere evreiască

 

Reclame

2 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. TruthSeeker said, on noiembrie 29, 2018 at 6:45 pm

    Se pare ca manipularea media de la noi a trecut la …NEXT LEVEL. Daca va uitati la emisiunea Chefi la cutite de la a1 o sa vedeti ca in sezonul asta au fost pana acum cel putin 5 specimene ale comunitatii LGBT, vreo cativa „bulangii”, unu sau doi trans si o lesbiana :D… Eu cred ca specimenele astea au prins tupeu de cand s-a vazut la referendum nepasarea romanilor , iar AGENDA elitelor masonice este in plina expansiune.
    Multi zic ca dom’le ii aduc pt audienta si bani, DAR eu cred ca adevaratul motiv este sa spele mintea actualei generatii tinere, sa fie dezorientata, sa creada ca e cool sa fii asa modern progresist…. Din fericire, din ce m-am uitat prin comentarii pe youtube, INCA mai sunt multi romani „inapoiati” care isi dau seama de aceasta mare manipulare si stiu(inca) de frica lui Dumnezeu..
    Daca inchizi TV-ul si te uiti pe internet, e plin youtubeul de pioni ai progresistilor ca transul Daria Jane si gay-ul Emil Rengle, care nush cum naiba se face dar imi apar la „recomandate” cand deschid youtube…
    Asa ca e dificil in vremurile astea sa discerni adevarul de minciuna, tehnica manipularii papusarilor este incredibila si face milioane de victime.

    Ia uitati aici si va cruciti:


    Transul Daria Jane , invitat(a) la Teo show, care o sustine si ne incurajeaza si pe noi subtil….

    Apreciază

  2. sica said, on noiembrie 29, 2018 at 8:30 pm

    Mexicul accepta sa ii gazduiasca pe emigtanti dar vrea ca US sa achite cheltuielile!
    https://www.apnews.com/dbadea8cd8db4a868c25c755bb54c5a5

    -Un avion al Dept. Sanatatii din US, a preluat de la San Diego emigrantii bolnavi pentru a li se accorda ingrijiri medicale
    https://rense.com//general96/cdc-planes-fly-to-san-diego-to-bring-in-sick-illegals.php

    -Dupa 181 de ani, America va face concesia ca prima parlametara musulmana aleasa sa poarte hijab!

    https://creepingsharia.wordpress.com/2018/11/27/us-house-of-dhimmitude/

    Satul de minciunile ce apar drept „stiri” pe canalele media corporatiste, in special CNN, Trump ar vrea sa se infiinteze o retea mondiala „de stiri ale adevarului”! (In mod normal am fi inclusi !)
    https://www.zerohedge.com/news/2018-11-26/trump-proposes-worldwide-truth-network-counter-cnns-unfair-false-reporting

    Newsweek scrie ca „e important ca personajele cu putere mare, sa poata minti fara sa fie trase la raspundere!”
    https://www.zerohedge.com/news/2018-11-26/johnstone-newsweek-says-its-important-powerful-people-be-able-lie-us-impunity

    -Trump nu crede Raportul Guvernamental referitor la „sschimbrile climatice” si impactul lor! (Cand auzi meteo despre „temperaturi neobisnuit de calde (30C in August!) pentru aceasta perioada a anului”, si „cod galben” la 5cm de zapada azi, il intelegi!
    https://sputniknews.com/us/201811271070157790-usa-trump-climate-change-report/

    -Cum a plantat hackerul american Gucifer 2, „amprente ale Rusiei” pe documentele scurse ale DNC! (Pentru conformitate, „scandalul amestecului Rusiei in alegerile prezidentiale 2016 au pornit de la spargerea emailurilor candidatei pe atunci Hillary C de romanul „Gucifer” care „fiind din Romanaia” a fost imediat considerat „agent al Rusiei” s.a.m.d. Restul e… istorie!)
    https://www.zerohedge.com/news/2018-11-26/how-guccifer-2-planted-fake-russian-fingerprints-leaked-dnc-docs

    -Rusia face public lista armamentelor gasite la bordul navelor ukrainene sechestrate: kalashnikoave, mitraliere 12.7mm, lansatoare de grenade, grenade, etc !
    http://tass.com/world/1032970

    -In Trxas a aparut un „turn Tesla” care poate transmite energia electrica fara fire…
    https://www.collective-evolution.com/2018/11/13/strange-looking-tesla-tower-in-texas-aims-to-transmute-electricity-wirelessly/

    -China avertizeaza US ca razboiul comercial poate escalada in „Marea criza exonomica si Razboiul Mondial”!
    https://www.rt.com/business/445028-trade-war-great-depression/

    -Putin: razboiul comercial US-China, ofera Rusiei o mare oportunitate!
    https://www.rt.com/business/445058-putin-us-china-trade-war/

    -Pres Poroshenko al Ukrainei, avertizeaa de „un razboi pe scara mare cu Rusia” si vrea ca NATO sa-si trimita navele de razboi acolo!!
    https://www.zerohedge.com/news/2018-11-27/ukraine-faces-full-scale-war-russia-warns-poroshenko-televised-interview
    https://sputniknews.com/world/201811281070207723-nato-poroshenko-warships-kerch/
    https://sputniknews.com/europe/201811281070209726-ukraine-envoy-incident-sanctions/

    -Avion de spionj american, vazut zburand deasupra Str Kerci dupa provocarea Ukrainei.
    https://sputniknews.com/russia/201811281070189573-kerch-poseidon-spying/

    -„Nori patrati” creati de geoingineria (chemtrails) celor care sunt cauza schimbarilor climatice
    https://ufosightingshotspot.blogspot.com/2018/11/have-you-ever-seen-square-clouds.html

    -Incidentul naval din Str Kerci e si pentru a justifica masarile militare US-UK-NATO in M Neagra
    https://www.globalresearch.ca/uk-commits-extra-military-forces-to-ukraine-irresponsible-policy-dangerous-repercussions/5660940

    -Toti cei 24 de matrozi ukrainieni implicati in incidentul naval se afla in detentie pentru 2 luni „pentru trecerea ilegala a frontierei” cu Rusia.
    http://tass.com/world/1033230

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: