SACCSIV – blog ortodox

La doi ani de la Sinodul din Creta (partea 1): DESPRE … CIPURI, masonerie si tot ce tine de Noua Ordine Mondiala

Posted in Uncategorized by saccsiv on iunie 8, 2018

In cei doi ani s-au petrecut multe chestii interesante. Unele dintre ele, la prima vedere, par chiar bizare. Le voi analiza, pe scurt, pe toate, dar pe bucatele, ca sa sara in ochi mai bine.

Asadar, azi voi scrie despre … cipuri.

Sau mai exact spus, despre antihristicul angrenaj: documente cu cip – eGuvernare – internetul obiectelor – disparitia banilor cash.

Dar si despre masonerie si tot ce tine de Noua Ordine Mondiala. Pentru ca toate sunt din acelasi film cu ecumenismul. Adica toate pregatesc iminenta instaurare a ANTIHRISTULUI.

Si de bine ce o pregatesc, la doi ani de la Sinodul din Creta, aproape nimeni nu mai zice nimica despre ele.

Dar sa explicam, pe scurt, pentru cititorii oleaca mai noi.

Noua Ordine Mondiala are stricta legatura cu antihristul, cine zice altfel, bate campii sau mai rau, e cu treaba:

Ultima revolutie: NOUA ORDINE MONDIALA reala impotriva falsei “Noi Ordini Mondiale”

Noua Ordine Mondiala se bazeaza pe doi stalpi fundamentali: semnul fiarei si religia antihristica.

Asadar, ecumenismul nu trebuie analizat doar ca o uniune a Ortodoxiei cu restul “bisericilor crestine”, ci ca parte a unui mai mare intreg:

CONSILIUL MONDIAL AL BISERICILOR s-a clădit pe banii ROCKEFELLER, iar țelul său final este LUCIFERIANISMUL / Ecumenismul este doar un vehicul / BOR e în rahat până în gât, dar zicem că mirosim a levănțică

Despre ECUMENISMUL TOTAL si ANTIHRIST

Cuviosul Serafim Rose: “ORTODOXIA ȘI RELIGIA VIITORULUI”

Iata de ce, cand vorbim despre ecumenism, trebuie musai sa vorbim si despre semnul fiarei, daca vrem cu adevarat sa fim folositori pe acest Pamant. Semnul fiarei, adica antihristicul angrenaj documente cu cip – eGuvernare – internetul obiectelor – disparitia banilor cash:

Sfântul PAISIE AGHIORITUL explică de ce EVREII folosesc 666 pentru SEMNUL FIAREI, nu-l înlocuiesc cu un alt număr, o fac pe față, ba îl mai și promovează

Acestia ar fi deci cei doi stalpi. Dar un edificiu are nevoie nu doar de un schelet ci si de material care sa imbrace acel schelet. Aici intra multele rataciri “mici” dar cu efect mare: de la muzica clasica la muzica rock, de la homeopatie la denigrarea Sfintilor Inchisorilor, etc. Exemplele sunt multe iar acest portal si blogurile mama Apologeticum si saccsiv despre toate au scris.

Si fiind toate din acelasi film, este firesc ca despre toate ne-au vorbit si Marii Duhovnici la vremea lor. Si de asemenea marturisitorii care intre timp s-au mutat si ei la Domnul dar si multi altii (dintre care intre timp majoritatea s-au hotarat sa taca sau sa vorbeasca doar in soapta sau sa intoarca efectiv armele):

Puțini am fost, doar câțiva am mai rămas

Cititorii mai vechi stiu despre ce vorbesc. Au fost anii de glorie 2008 – 2009, cu un numar maxim de marturisitori (bloguri, carti, conferinte, chiar aparitii tv), coagulati in jurul Parintelui Justin Parvu si care cu totii abordau toate temele de mai sus.

Si nici nu era de conceput ca vreunul sa aiba discurs antiecumenist dar si pro cip. Sau antiecumenist dar si pro muzica clasica. Sau antiecumenist dar si impotriva Miscarii Legionare. Cei care erau astfel, nu erau cu noi. De fapt nu erau pe nicaieri. Anonimus. Nu-i stia nimeni. Sau care erau printre noi, se abtineau sa bata campii. Taceau cu totii si asteptau cu ura momentul in care sa se manifeste. Precum gandacii de bucatarie care asteapta sa se stinga lumina. Si pana la urma a venit si momentul lor. Pe masura ce Marii Duhovnici au inceput sa plece rand pe rand pentru a se intalni cu camarazii lor in Ceruri, gandacii au inceput sa iasa cu din cei in ce mai mult tupeu.

Dar totusi, chiar si dupa ce Parintele Justin Parvu s-a mutat si el la Domnul, o vreme inca se mai manifestau un numar considerabil de antiecumenisti reali, adica implicati activi inclusiv in lupta impotriva cipului si a tot restul.

Si cam asa ne-a gasit Sinodul din Creta.

Cu putina vreme inaintea acestuia, realii antiecumenisti, care inca se mai manifestau public, au mai reusit o coagulare a fortelor in incercarea de a-i determina pe Ierarhi sa nu faca deplasarea in Grecia sau macar sa nu semneze daca totusi se duc acolo. Pe Ierarhi insa i-a durut in bascheti, caci de tineri au fost pregatiti sa tradeze:

CINE și ÎN CE SCOP i-a pregătit încă de mici pe actualii IERARHI să devină Ierarhi? Aproape toți au trecut foarte scurtă vreme prin MONAHISM, strict cât să figureze că sunt monahi, căci altfel nu puteau fi Ierarhi, dar au foarte multe studii unde trebuie …

Deci au semnat iar mai apoi la Bucuresti au luat act si ceilalti ce nu se deplasasera. Iar dupa acest moment s-a produs si marea ruptura in randul miscarii antiecumeniste. Caci unii au hotarat sa mearga pe varianta nepomenirii iar ceilalti nu. Dar din pacate, prin nu stiu ce mecanism bizar al gandirii, cei din ultima categorie au inceput de la luna la luna a-si diminua discursul anti Creta, ba mai rau, inclusiv discursul antiecumenist in general. Si ca sa fie raul cat mai mare, si-au diminuat si restul discursului anti. Ba chiar unii au tacut de tot …

ATENTIE! In cazul in care nu s-a inteles deja, specific ca mai sus m-am referit la cei ce ani de zile s-au manifestat in public.

Revenind, dupa ruptura despre care am pomenit mai sus, cati dintre vechii antiecumenisti am mai ramas sa strigam de pe case? O mana de oameni. Dar toti cu expunere publica. Mai mare sau mai mica. Cu bloguri puternice sau deloc. La care se uitau o mare masa de cititori traditionalisti, preoti si mireni, care se manifestau mai putin public, adica o faceau eventual la comentarii sau in parohii sau intre rude si prieteni. Ca atare, am considerat ca cel mai bun lucru de facut este sa-i promovam pe preotii ce au intrerupt pomenirea. Iar Apologeticum, saccsiv iar mai apoi si OrtodoxInfo i-a promovat chiar pe toti, ceea ce pentru ei a contat enorm, datorita traficului. Astfel, din preoti anonimi (cunoscuti cel mult in zona lor de bastina) au devenit vedete cunoscute si de romanii ce vietuiesc la marginile Pamantului. Iar asta se traduce prin putere. Foarte mult putere asupra a foarte multor oameni. Ce-au facut cu aceasta putere venita peste noapte? Unii s-au inchipuit deja arhistrategi de nivel galactic. Altii s-au clatinat dar si-au revenit. Iar cativa au ramas cuminti. Au fost si intrusi printre ei? La inceput n-am crezut, dar mai apoi am realizat ca da. Si i-au manipulat la greu pe primii, adica pe cei fuduli ametiti de inaltime.

Una peste alta si daca tragem linie, am facut oare bine ca i-am promovat pe toti de-a valma? Consider ca nu. Pentru ca, de fapt, despre majoritatea nu stiam nimic, iar in cazul celor despre care mai stiam cate ceva, am ignorat complet ceea ce stiam. Adica, nu ne-a pasat ce mai au in cap. De exemplu, cum se raporteaza la chestiunea cipului, a Sfintilor Inchisorilor, a Marilor Duhovnici, etc. Greseala fundamentala, caci promovandu-i, era evident ca masele de cititori ii vor urma pe unii sau pe altii. Firesc, aveau nevoie de preoti si duhovnici.

Facandu-i cunoscuti, toti acesti preoti au inceput sa se cunoasca si intre ei. S-au intalnit cate doi, cate trei, au facut sinaxe. Dar la nici o sinaxa nu s-a impus suficient de clar si raspicat ideea ca si despre cip trebuie sa vorbeasca la fel de mult.

Dupa o vreme si aceasta miscare antiecumenista a nepomenitorilor s-a scindat, dar despre acest aspect nu voi insista in materialul de fata.

In concluzie

La doi ani de la Sinodul din Creta, nu mai exista o miscare inchegata antiecumenism si anticip. Am ingrosat cuvantul si, pentru ca obligatoriu trebuie sa fie cu si, altfel e degeaba sau chiar mai rau. Iar in privinta celorlalte ce tin de Noua Ordine Mondiala si a altor rataciri dracesti, suntem in haos total: avem preoti nepomenitori ce promoveaza rock-ul, avem preoti nepomenitori ce promoveaza muzica clasica, avem preoti nepomenitori ce-i ataca pe Sfintii Inchisorilor si multe alte grozavii ce le-am mai aflat intre timp.

Evident, avem si cativa preoti nepomenitori treji.

Ce va face OrtodoxInfo ca sa nu se aleaga praful de tot?

Ne vom stradui sa-i determinam pe veterani sa iasa din tacerea lor.

Ii vom promova pe preotii nepomenitori treji si ne vom delimita de cei cu ghiveci in cap, indiferent cine vor fi aceia.

Vom incuraja mai putin cunoscutii preoti antiecumenisti si anticip dar inca pomenitori. Si nu sunt deloc putini. Ii vom incuraja in marturiserea antiecumenista si anticip.

Vom incuraja masele de vechi cititori sa creeze o presiune de jos in sus asupra duhovnicilor lor ce inca dorm pe ei in multe privinte.

Reala miscare antiecumenista, adica cea care include si lupta anticip si tot restul, trebuie sa renasca.

Reclame

10 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. dante said, on iunie 8, 2018 at 9:58 pm

    Edificator, in aceasta problema, si ca sa intelegem mai bine cum sta treaba cu OMUL, este cazul Turcanu din „experimentul Pitesti”. Acolo, un fost detinut legionar de la penitenciarul Suceava s-a metamorfozat in cea mai mare bruta umana din puscariile comuniste, un tradator care va deveni calaul fostilor sai camarazi. Asta e omul, Cain si Abel. Numai ca ceea ce nu inteleg acesti tradatori este faptul ca vor avea aceeasi soarta ca a lui Turcanu, sau Iuda, doua instrumente de care sistemul se va descotorosi cind nu vor mai fi de trebuinta. exact ca doua scule de care se lipseste un meserias cind nu-i vor mai fi de folos. Trist, dar foarte adevarat.

    Apreciază

  2. octavpelin said, on iunie 9, 2018 at 10:22 am

    A republicat asta pe Octavpelin's Weblog.

    Apreciază

  3. geo said, on iunie 9, 2018 at 1:36 pm

    http://www.investmentwatchblog.com/guatemala-warns-of-falling-ash-as-volcanic-activity-picks-up-families-left-on-own-to-keep-searching-for-dead/

    http://www.investmentwatchblog.com/new-studies-show-global-warming-from-co2-a-hoax/

    https://www.activistpost.com/2018/06/israeli-selling-surveillance-systems-governments-around-world.html

    http://www.investmentwatchblog.com/california-is-now-a-place-where-you-must-agree-to-vaccine-injections-but-youre-not-allowed-to-take-a-long-shower-in-your-own-home/

    http://12160.info/forum/topics/hidden-history-uss-liberty-operation-cyanide-russians-to-the

    http://libertyfight.com/8/US-naval-institute-USS-Liberty-mistakenly-attacked.html

    http://www.gtr5.com/

    http://libertyfight.com/2015/NSA_photos_of_USS_Liberty.html

    http://www.whatreallyhappened.com/WRHARTICLES/Israelattackonlibertyfull.php#axzz5HHjXm19o

    http://www.whatreallyhappened.com/WRHARTICLES/ussliberty.html

    https://www.express.co.uk/news/world/971119/NASA-Antarctic-global-warming-denial-climate-change-Mount-Kilauea-Ross-Ice-Shelf

    http://www.wakingtimes.com/2018/06/08/5-fake-science-sources-and-how-they-could-lead-to-your-harm/

    https://www.rt.com/news/428960-microsoft-sinks-servers-sea/

    http://www.investmentwatchblog.com/world-debt-is-at-a-record-high-of-243-trillion-or-about-320-of-gdp/

    http://12160.info/forum/topics/jewish-bolsheviks-slaughtered-the-tsar-s-family-in-cold-blood-100

    https://www.iraqinews.com/iraq-war/iraq-receives-39-russian-t-90-tanks-within-bilateral-agreement/

    Apreciază

  4. Flavius said, on iunie 9, 2018 at 3:48 pm

    Despre Chemtrails , Darele morti si nanotechnologia a carei dezvoltare in ultimi ani este incredibil de rapida, guvernele ne tin in bezna si nu reglementeaza aceasta technologie, desi cu toti suntem contaminati si afectati de aceasta.

    Apreciază

  5. Felix Ioan (@ioan_72) said, on iunie 9, 2018 at 7:06 pm

    Bizară asociație!

    Dorește să-l canonizeze pe Nil Dorobanțu denigrându-i pe Arsenie Papacioc, Nicodim Măndiță sau Cleopa Ilie!? Nil Dorobanțu este vădit deranjat de poziția adoptată de Părinții Arsenie Papacioc și Cleopa Ilie în „Scrisoarea către M-rea Vladimirești” unde se arată înșelarea Părintelui Ioan Iovan și a Maicii Veronica pe care Nil Dorobanțu îi invocă ca autoritate ultimă în textul de mai jos:

    (ACNSAS, fond penal 022170, vol. 1, fil. 58-62):

    Iar în ultimul timp au reușit să corupă și cealaltă parte a tineretului din mănăstiri, prin votul sfânt al ascultării, ca și în armată. Adică: cum în armată se cere supunere, pe care-au transformat-o în supunere față de satan, în monahism se cere ascultarea de Dumnezeu și de proestos, pe care au transformat-o în lepădare pe față de Dumnezeul cel viu și lucrător. Cum? În mod viclean, au pus arhierei atei, fricoși, lași, pătimași, vanitoși și lacomi etc, în fruntea eparhiilor și-i țin sub ordine atee secrete, încât nu fac nici un pas fără preavizul ateilor masonici antihriști. În schimb, au mașină la scară, remunerații de miniștri, palate somptuoase și putere nelimitată de a face rău, siluind și tiranisind tot ce-i bun și divin, smintind și distrugând totul. Dacă vreunul vrea să se opună, e otrăvit de medici jidovi, ca patriarhul Nicodim Munteanu; omorât prin ostracizare, oprobiu și calomnie, ca Irineu Mihălcescu; închis și exilat în peșteră, ca Nicolae Popovici. Iar ceilalți își adorm conștiința prin paleative atee, zicând că ei conduc cu abilitate și înțelepciune de șerpi sau balauri. Sub forma ascultării, acești vânduți, plini de lepră ca și Ozia; destinați focului și pământului, ca Datan, Core și Abiron; necanonici, ca Anna și Caiafa; tirani și cu nărav de fiară, ca ighemonii; dau ordin să nu credem în teofanii, în predica
    adevărului lui Ioan (Iovan, ultima dată la M-rea Recea), în ruga sinceră și „în partea cea bună a Mariei”. Iar acela, care nu se supune acestei ascultări demonice, este caterisit, exclus, afurisit, de sinoadele și consistoriile tâlhărești atee. Ba mai mult, în loc să plinească sfânta ascultare, au înlocuit-o în mod viclean, încât au înșelat și pe cei aleși: Nicodim Măndiță, Cleopa Ilie, Arsenie Papacioc, Antonie Plămădeală etc.

    https://nildorobantu.ro/un-adevarat-marturisitor-din-perioada-comunismului-care-ar-trebui-sarbatorit-in-duminica-sfintilor-romani/

    Extras din Scrisoare către Sfânta Mănăstire Vladimireşti

    Prea Cuvioasă Maică Stareţă,
    Prea Cuvioşi Părinţi Duhovnici,
    Prea Cuvioaselor Maici şi Surori din Obştea
    Sfintei Mănăstiri Vladimireşti

    Fie Dumnezeu lăudat şi să se binecuvinteze gândul nostru cel bun de a întări şi pe calea aceasta legătura dragostei duhovniceşti, cea de El poruncită, între sfintele noastre chinovii Slatina şi Vladimireşti. Nu este întâia oară când din mănăstirea noastră porneşte către Vladimireşti o scrisoare, dar este întâia oară când întreg soborul nostru se adresează întregului sobor din Vladimireşti. Credem că scrisoarea noastră nu vă surprinde; poate că era chiar aşteptată. Între mănăstirile noastre s-au închegat temeinice legături de prietenie duhovnicească de multă vreme. Poate şi pentru că obştile noastre se aseamănă întrucâtva: tinereţea duhovnicească le mână pe amândouă pe calea ostenelilor călugăreşti, iar mireasma psalmilor necontenit se înalţă către Domnul prin bisericile noastre. Şi apoi să nu uităm că o parte din fraţii obştii noastre sunt din preajma Mănăstirii Vladimireşti şi au fost îndrumaţi spre noi de Preacuvioşiile şi Frăţiile voastre acum trei-patru ani în urmă. Vă spunem şi cu acest prilej, convinşi că vă facem o deosebită bucurie, că aceşti fraţi sporesc cu faptele bune şi cu duhul întru ascultare şi învăţătură duhovnicească, pe făgaşul neştirbitelor rânduieli.
    Ne aducem aminte cu multă bucurie şi de vizitele reciproce ale vieţuitorilor din obştile noastre şi de schimburile de experienţă duhovnicească şi gospodărească şi vă mărturisim cu toată smerenia, că nu vă uităm niciodată în nevrednicele noastre rugăciuni. Pomelnicul obştii de la Vladimireşti zilnic îl pomenim la Sfânta Proscomidie şi nu ne îndoim că şi noi nu suntem uitaţi la acel Sfânt Jertfelnic. Simţim adesea că rugăciunile fraţilor şi prietenilor în Hristos ne sprijină şi ne întăresc. Purtarea de grijă reciprocă cea de Dumnezeu rânduită e de folos şi să ne ajute Dumnezeu să nu o încetăm, nici să nu o împuţinăm. Legaţi în această comuniune de dragoste duhovnicească iarăşi, cum să fim nepăsători şi să nu ne mâhnim când fraţii noştri s-ar primejdui; că suntem cu toţii Trupul lui Hristos şi de se cinsteşte un mădular, se bucură toate mădularele, iar de pătimeşte un mădular, pătimesc toate mădularele împreună cu el.
    În lumina acestui adevăr, scump inimii noastre, de mult doream să vă scriem, nu numai să vă încredinţăm de bucuria noastră deplină pentru lucrurile bune de acolo, nu numai să vă împărtăşim şi din bucuriile obştei noastre, ci să vă spunem fără înconjur şi pentru a vă mărturisi sufleteşte şi pentru a vă împărtăşi, nu fără strângere de inimă, unele îngrijorări şi nedumeriri care ne apăsau şi ne apasă sufleteşte: îngrijorări în legătură cu unele ciudăţenii intervenite în ultima vreme în raporturile noastre, altădată curat frăţeşti şi duhovniceşti – acesta e motivul nostru special, şi alte îngrijorări în legătură cu iconomisirea harurilor la Vladimireşti – problemă şi îngrijorare şi a noastră şi a întregii Biserici Ortodoxe ai cărei fii suntem.

    La mănăstirea noastră vin mulţi credincioşi însetaţi de cuvântul lui Dumnezeu. Unii, nu puţini, au mers în ultima vreme şi la Vladimireşti, şi, când s-au întors, au alergat iarăşi la noi nedumeriţi şi cu sufletul îndoit, întrebându-ne dacă e după rânduială să se împărtăşească în fiecare zi, fără a-şi îndeplini canonul dat de duhovnic, dacă e după rânduială să dezlege un duhovnic ceea ce a legat altul, dacă spovedania colectivă e primită de Dumnezeu, dacă se pot împărtăşi pe mâncate, dacă un păcătos cu păcate de moarte se poate împărtăşi imediat şi fără nici o canonisire, dacă mai au vreo putere canoanele sinoadelor şi ale sfinţilor, pentru că, la Vladimireşti, nu este nici o oprelişte pentru împărtăşire şi nici de canon de pocăinţă nu-i nevo¬ie. Acolo e dezlegare generală, colectivă şi permanentă.

    Cum se poate – ne întrebau aceşti credincioşi – fără ştiinţă multă de carte teologică – că la Slatina şi în satul lor şi la alte mănăstiri se dă canon după carte, iar la Vla¬dimireşti nu se dă, ci se iartă totul dintr-odată? Ce drept au unii mai mult decât alţii în faţa rânduielilor statornici¬te de Sfânta Scriptură, de Sfintele Sinoade şi de Sfinţii Pă¬rinţi? Şi ce ne facem noi – întrebau alţii – care am fost le¬gaţi la Slatina şi am fost dezlegaţi şi împărtăşiţi la Vla¬dimireşti? Nu este aceiaşi măsură de dezlegare şi legare în toată Biserica? Sau pentru sfinţenia locului se dă la Vla¬dimireşti mai multă iertare?

    Au venit la noi credincioşi tulburaţi cu adevărat şi cu amarnice remuşcări de conştiinţă, pentru că s-au împăr¬tăşit nevrednici, pentru că n-au simţit nici o mângâiere din dezlegarea aceea colectivă şi anonimă, pentru că s-au îm¬părtăşit acolo de silă, de ruşine, împinşi către Sfântul Potir de duhovnic, de maici şi de surori, cu asigurarea că e bine să se împărtăşească, că mustrările de conştiinţă nu sunt bune, ba chiar s-a zâmbit cu îngăduinţă, când ei şi-au ară¬tat teama faţă de Sfintele Taine.
    Unii din credincioşi mărturisesc că au fost înfricoşaţi prin predică, că dacă nu se apropie de Sfintele Taine sunt vrăjmaşi ai Domnului şi fiii diavolului şi s-au împărtăşit de frică, de frica aceasta care, pentru moment, a biruit fri¬ca cea adevărată din pricina nevredniciei, în urmă însă, i-a condamnat şi de atunci n-au linişte, sunt veşnic abătuţi.

    Femeile se plâng că au fost împărtăşite după păcate grele şi în timpul oprit de canoane pentru cele fireşti ale lor. Ele spun că au fost îndemnate să nu mai ţină nici o regulă de înfrânare trupească cu bărbatul legiuit, împărt㬺irea neavând nici o legătură cu aceasta.
    Am mai aflat că unii călugări, fraţi şi surori din mă-năstire au fost povăţuiţi la Vladimireşti să se împărt㬺ească singuri, primind pentru aceasta nişte tubuleţe cu Sfintele Taine, pentru a le avea la îndemână la câmp sau pe drum sau în alte locuri. Am şi văzut nu demult un ast¬fel de tubuleţ la o maică din Vladimireşti, care arătându-l, la Iaşi, i-a fost reţinut şi a fost dus la biserică, unde se află şi acum.

    Nişte studenţi în teologie, în trecere pe la noi, ne spu¬neau cu revoltă că au văzut la Vladimireşti pe doi diaconi tineri, împărtăşind pe credincioşi în biserică şi pe afară, nici la Sfântul Altar şi nici la momentul rânduit, ei însuşi fiind poftiţi să se împărtăşească.
    Unii credincioşi şi vizitatori ai Vladimireştilor, ne-au spus că au fost îmbiaţi la Sfânta împărtăşanie chiar şi fără a fi spovediţi, ci pur şi simplu aşa cum au venit de pe drum, cu toate că au înştiinţat pe preot că nu sunt spovediţi.

    Mulţi dintre aceşti credincioşi nedumeriţi de cele în-tâmplate acolo, vin la noi, merg la preoţii din satele lor, merg la alte mănăstiri şi cer clarificări urgente ca să-şi potolească neliniştea. Şi dacă numai acestea ar fi urmările vizitelor şi practicilor de la Vladimireşti, încă n-ar fi prea mult. Da, se întâmplă ceva şi mai îngrijorător.

    Aflăm că mulţi dintre cei care trec pe la Vladimireşti sau care aud de Vladimireşti şi anume, din cei mai certaţi cu morala, încep să manifeste spirit sectar, judecând as¬pru pe preoţii care nu le dau iertare cu uşurinţă şi alear¬gă acolo şi pierduţi în mulţime, se consideră spovediţi şi iertaţi prin dezlegarea care li se citeşte în colectiv, fără să fie ascultaţi şi fără să fi primit canon de pocăinţă. Apoi se împărtăşesc nedoftoriciţi şi se întorc din nou la ale lor, la aceleaşi păcate, pe care o nouă vizită la Vladimireşti le va şterge cu aceeaşi uşurinţă.

    Ba mai mult, unii dintre aceştia îşi îngăduie să facă şi glume pe seama Sfintei Împărtăşanii. A devenit curentă întrebarea: „Ai fost la Vladimireşti? Te-ai împărtăşit?” Am auzit şi o glumă lipsită de orice cuviinţă creştinească, anume aceea de a se fi numit Sfânta Împărtăşanie Christomicină, punând-o în rândul penicilinei, streptomicinei, etc., glumă care s-ar fi pus în gura publicului chiar de un slu¬jitor din Vladimireşti.

    Noutăţi referitoare la izvoarele de credinţă

    În Biserica Ortodoxă izvoarele de credinţă sunt două: Sfânta Scriptură şi Sfânta Tradiţie, care cuprind toată descoperirea dumnezeiască suficientă şi obligatorie pentru mântuire. La Vladimireşti, acestor izvoare de credinţă li s-au adăugat un nou izvor şi anume, descoperirea prin vedenii, al căror instrument este maica stareţă Veronica.

    Se crede şi se învaţă public la Vladimireşti, că vedeniile maicii stareţe au aceeaşi valabilitate ca şi Sfânta Scriptură şi Sfânta Tradiţie. Ba mai mult, se dă prioritate vedeniilor pe baza faptului că cel ce porunceşte ar fi însuşi Mântuitorul, Maica Domnului şi anumiţi sfinţi, arhangheli şi îngeri. Pe temeiul acestor vedenii se profesează acolo o nouă învăţătură şi o nouă practică religioasă. Această învăţătură nouă nu cere o stăruinţă prea mare asupra ei.

    Noi ştim că prin descoperirea dumnezeiască din Sfânta Scriptură şi Sfânta Tradiţie ni s-a dat tot ce ne trebuie pentru mântuire. Orice corectare sau adăugare e vinovată. Şi dacă corectarea e făcută prin vedenie, apoi, prin faptul că ea nu e făcută în consens cu Sfânta Scriptură şi Sfânta Tradiţie, e semnul sigur că vedenia e înşelătorie de la înşelătorul.
    Mântuitorul şi Sfinţii Apostoli au prevăzut că înşelătorul ar putea crea asemenea confuzii şi au lăsat învăţături precise în legătură cu atenţia şi atitudinea faţă de orice arătare, proorocire şi descoperire: Iubiţilor, nu daţi crezare oricărui duh, ci cercaţi duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulţi prooroci mincinoşi au ieşit în lume ( I Ioan, 4, 1).

    Şi Mântuitorul a spus că se vor face semne şi minuni şi proorocii şi descoperiri înşelătoare, care, de s-ar putea, ar amăgi şi pe cei aleşi (Matei 24, 23), iar Sfântul Apostol Pavel spune că: Satana însuşi ia chip de înger al luminii (II Corinteni 11, 14), şi, în alt loc: Dacă cineva învaţă altminterea şi nu urmează cuvintele cele sănătoase ale Domnului nostru Iisus Hristos şi învăţătura cea cuvioasă, acela e un trufaş care nu ştie nimic, dar e molipsit de pa¬tima de a grăi mult şi a da război de vorbe, din care se naşte pizma, pricirile, hulele, bănuielile, vicleniile, certurile deşarte (I Timotei 6, 3-4).
    Şi în cartea I-a către Corinteni precizează că: nimeni nu poate să pună altă temelie afară de cea pusă, care este Hristos (3, 2). Înger din cer de ar veni să propovăduiască altă Evanghelie, nu trebuie ascultat (Galateni 1, 8).

    Câte asemenea descoperiri prin vedenii şi năluciri nu s-au produs îndelungul vremii! Dar fiindcă nu toate au fost bune, şi fiindcă nu există nişte posibilităţi la îndemâna şi pe măsura tuturor de a descoperi duhurile acestea, Biserica şi Părinţii duhovniceşti au adoptat atitudinea extremă de a sfătui respingerea în bloc a tuturor vedeniilor fără nici o alegere.
    Patericul şi Vieţile Sfinţilor sunt pline de învăţăminte şi pilde în legătură cu aceasta. Iată câteva: „Unui bătrân i s-a arătat diavolul sub chipul lui Hristos şi i-a zis: «Eu sunt Hristos». Iar bătrânul, văzându-l, şi-a închis ochii ca să nu-l vadă. Zis-a lui diavolul: «Pentru ce îţi închizi ochii? Caută de mă vezi, că eu sunt Hristos». Răspuns-a bătrâ¬nul: «Eu nu vreau să văd pe Hristos cu ochii mei, aici, în lumea aceasta!». Şi diavolul s-a făcut nevăzut.”

    Unui frate de mănăstire i s-a arătat diavolul în chip de înger luminat şi i-a zis: „Eu sunt Gavriil şi sunt trimis să-ţi aduc o veste bună”. Iar fratele i-a răspuns: „Caută că vei fi trimis la alţii, că sunt păcătos şi nu sunt vrednic să văd îngeri”. Şi îndată „îngerul” s-a făcut nevăzut.
    Către un bătrân au zis dracii: „Voieşti a vedea pe Hristos?”. Şi le-a răspuns: „Anatema vouă şi aceluia pen¬tru carele ziceţi; că Hristosului meu cred, Care a zis: De va zice vouă cineva: iată aici este Hristos, iată acolo, să nu credeţi”. Şi auzind, dracii s-au făcut nevăzuţi.
    Şi Sfântul Isaac Sirul zice că: „mai înainte este în împărăţia Cerurilor, cel ce îşi vede păcatele decât cel ce vede îngeri”. Evagrie Ponticul spune că: „dorirea de a vedea îngeri sau pe Hristos, te duce sensibil la ieşirea din minte şi la primejdia de a lua lupul drept păstor şi de a te închina dra¬cilor.”
    Pilde asemănătoare găsim în Vieţile Sfinţilor, de pildă la Sfântul Grigorie Decapolitul, Nichita şi Isachie zăvorâţii Perceskăi, Simeon Stâlpnicul etc.

    Cu precizie şi cu putere de concluzie generală la toa¬tă încercarea prin vedenii a pustnicilor şi a oricărui om, Diadoh al Foticeii îndeamnă să nu primim nici arătare, nici lumină, nici glas, nici strălucire, nici vis, pentru că de cele mai multe ori sunt batjocură a dracilor. Iar dacă vede¬nia e de la Dumnezeu, El nu Se supără dacă nu o primim, pentru că ştie că din pricina dracilor ne apărăm. Şi Nicodim Aghioritul în cap. Asuprirea închipuirilor din „Războiul Nevăzut” spune acelaşi lucru: „Chiar dacă din multe indicii vei cunoaşte că aceste semne sunt adevărate, şi vin de la Dumnezeu, totuşi fugi întotdeauna de ele şi cât poţi, alungă-le departe de tine. Nu te teme că nu-I place lui Dumnezeu această întoarcere. Dacă aceste vede¬nii ar fi de la Dumnezeu, ştie să ţi le cureţe şi nu-I va pă¬rea rău dacă nu le primeşti.” Criteriile pentru aprecierea revelaţiilor particulare se pot împărţi în:

    a. Criterii privitoare la persoana vizionarului;
    b. Criterii privitoare la revelaţie însăşi;
    c. Criterii privitoare la efectele acestor revelaţii.

    O analiză sumară, în cadrul acestor criterii, a vedeni¬ilor şi lucrărilor rezultate din vedenii la Vladimireşti le vor pune în adevărata lor lumină. Problema poate fi elucidată numai prin analiza în cadrul criteriilor de la punctul b. şi c.
    Care-i cuprinsul acestor vedenii? Este el în concor¬danţă cu Sfânta Scriptură şi Sfânta Tradiţie? E serios, clar? Vom vedea din cele ce urmează.

    1. Mântuitorul dă putere de a lega şi dezlega; autorul vedeniilor dă poruncă numai de a le dezlega (desfiinţează Taina Pocăinţei);

    2. Mântuitorul porunceşte: Nu daţi Sfintele câinilor, autorul vedeniilor dă fără alegere Sfintele Taine (profa¬nează Sfintele Taine);

    3. Mântuitorul şi toată Scriptura îndeamnă la supu¬nerea stăpânirilor şi la ascultarea de mai mari, pentru că lupta noastră este spirituală, pentru viaţa veşnică şi nu pentru aranjamentele de aici; autorul vedeniilor porunceş¬te categoric: «Nu ascultaţi de sfaturi, chiar de vin de la prieteni şi vă par bune» (textual dintr-o vedenie). Deci nu vă supuneţi episcopului, nici Patriarhului, nu ascultaţi de nimeni în afară de mine! Nu mai e nevoie de nici un co¬mentariu. Autorul vedeniilor şi-a pierdut incognito-ul. Mântuitorul porunceşte să ascultăm decuvintele Lui: De rămâneţi în cuvântul Meu, sunteţi cu adevărat ucenicii Mei, şi veţi cunoaşte adevărul, iar adevărul va vă face liberi (Ioan 8, 30-31). Autorul vedeniilor porunceşte ascultare de cuvintele lui Petrache Lupu de la Maglavit şi a lui Gheorghe M. Enică de la Vlad Tepeş – Ialomiţa, prin care desigur a vorbit acelaşi autor (vedenia I). (Toate cita¬tele din vedenii sunt luate, cele cu număr, din broşura „Mi¬nunile din comuna Tudor Vladimirescu”, ediţia a III-a, fără loc, an, iar cele cu dată, din manuscrisele care circulă la Vladimireşti şi în popor).

    4. Mântuitorul porunceşte să nu primim nici un alt Hristos (Matei 24, 26); autorul vedeniilor se prezintă drept Hristos: „Eu sunt Hristos” (Vedenia I-a), drept Tatăl: „Eu sunt Tatăl” (vedenia a 9 – a), drept îngerul Gavriil: „Eu sunt Gavriil” (vedenia a II-a ), drept Maica Domnului şi numeroşi sfinţi în repetate rânduri.

    5. Libertatea voinţei şi acţiunii sunt elementele instructurale ale omului ortodox, cu ajutorul cărora el îşi lu¬crează mântuirea în conlucrare cu harul; autorul vedenii¬lor paralizează voinţa, poruncind să nu se facă nimic fără aprobarea lui (vedenia 21, 22 şi altele).

    6. Toate proorociile Mântuitorului s-au împlinit şi se împlinesc. El spune în Scriptură despre sfârşitul lumii că: de ziua şi de ceasul acela nu ştie nimeni, nici îngerii din ceruri, ci numai Tatăl singur (Matei 24,36); autorul ve¬deniilor face proorocii care cu siguranţă nu se vor împlini, spunând de pildă că: „anul durerilor s-a apropiat” (vede¬nia 12 şi 13). Ba chiar precizează şi o dată, şi anume anul 1956 (vedenia din 5 martie 1948).

    7. Într-o vedenie, maica stareţă anunţă că va mai fi cu obştea doar trei ani (Vedenia 5 martie 1948). Sorocul a trecut şi maica stareţă e tot la Vladimireşti!

    Predestinarea este un principiu caracteristic rătăci¬rii protestante de toate nuanţele; autorul vedeniilor pare a fi protestant, căci crede în predestinare. Cităm: „Scris este din veac, că în acest schit sărac (e vorba de Vladimireşti) nu va locui nici un suflet, decât numai cel ce este pentru jertfă” (vedenia 12).
    Deci „scris este din veac”. Şi apoi se mai vădeşte de aici că el nu ştie că schitul va deveni mănăstire mare şi bogată, pentru că el n-are ştiinţă. De asemenea autorul ve¬deniilor predestinează obştea la jertfa pentru neamul româ¬nesc (vedenia 13, 17) şi la fecioria perpetuă (vedenia 10).

    10. Maica stareţă îşi povesteşte şi o răpire la cer, chiar cu amănunte, pe care Sfântul Apostol Pavel nu şi-a îngă¬duit să le povestească (vedenia 15). E asigurată că: „Va fi scăpată de toate” (vedenia 13), că în tot ce va face va fi asistată de sus ca să nu mai greşească (vedenia 21), că e rânduită cu o misiune specială (vedenia 1), că va merge la alte neamuri să propovăduiască Evanghelia dreptăţii (ve¬denia 11, decembrie 1944), că nu va muri cu capul pe pernă (idem), că i se vor trimite oameni în ajutor, dar să nu-i asculte pe toţi, până nu va vedea o luminiţă asupra lor (idem), că va apuca vremurile apocaliptice, când vor veni şi cei trei oameni ridicaţi cu trupul la cer şi că vor trece şi prin Vladimireşti (vedenia 5, martie 1948), asigurări care fac din dânsa o aleasă, o predestinată, un vas ales.

    În afară de aceste contraziceri cu Sfânta Scriptură şi cu Sfânta Tradiţie, vedeniile se mai contrazic şi între ele. Iată câteva exemple: Autorul vedeniilor sfătuieşte şi tună împotriva fumatului şi afirmă că fumătorii în ziua Jude¬căţii nu vor vedea faţa lui Dumnezeu (vedenia 6) şi apoi sfătuieşte să fie împărtăşiţi cu Trupul şi Sângele Domnu¬lui aceşti fumători, ceea ce se şi întâmplă la Vladimireşti. Îndeamnă la pocăinţă, înfricoşând lumea cu foc şi cu ne¬norociri (vedenia 3 şi 7), dar anulează în fapt pocăinţa; spune că nu mai poate răbda, că nu mai poate ierta păcatele mari şi cele strigătoare la cer (vedenia 5), că nu va mai da ploaie pentru că nu i se ascultă poruncile (vedenia 9), dar mai apoi comunică duhovnicului să ierte tot, să nu mai ţină seamă de porunci, ceea ce se şi întâmplă la Vladimireşti.

    Sfătuieşte să se ţină posturile, cele trei pe săptămână şi patru pe an (vedenia 1 şi 2), dar apoi sfătuieşte să fie împărtăşiţi toţi cei ce nu postesc niciodată, ceea ce se în¬tâmplă iarăşi la Vladimireşti; sfătuieşte să nu se mănânce carne (vedenia 17, oct. 1946), dar apoi sfătuieşte să se mă¬nânce, ceea ce se poate şi azi constata; spune că slujba afară este păcat (vedenia 1), iar la Vladimireşti o permite mai mult afară decât în biserică; porunceşte ascultarea de preoţi (vedenia 7), dar precum se vede neascultare de epis¬cop şi de patriarh; în sfârşit atestă valoarea revelaţiei dum¬nezeieşti (vedenia 7 şi 9), dar o completează, o contrazice, o desfiinţează chiar.

    11. Autorul vedeniilor nu este nici destul de serios. El comunică unei persoane izolate sfatul cel veşnic al Tată¬lui asupra sfârşitului lumii (vedenia 1), îi spune că nu se mai poate lăsa pe pământ (vedenia 7), că lumea trebuie să asculte de Petrache Lupu şi Gheorghe M. Enică, că ar fi vrut odată să piardă lumea, dar n-a fost lăsat de Maica Domnului (vedenia 1). O sfătuieşte pe maica Veronica, acolo unde ea n-are nevoie de sfat (dacă merge undeva sau nu, dacă să îmbrace pe cineva sau nu, ce să mănânce etc.). O astfel de revelaţie nu poate fi de la Dumnezeu. Dumne¬zeu nu Se poate contrazice, Dumnezeu nu poate fi neserios.

    […]

    * * *
    [….]
    Să analizăm acum vedeniile de la Vladimireşti prin efectele lor. O revelaţie adevărată aduce totdeauna un progres în sfinţenie, adică un progres în iubirea de Dumnezeu şi de oameni, în răbdare, în supunere faţă de voia lui Dumne¬zeu şi faţă de Biserică şi, mai ales, smerenia. Dimpotrivă, revelaţiile demonice produc mândrie, nesupunere, tendinţe sectare, dorinţă de slavă deşartă. Ele pot îndemna şi la exerciţii pioase, dar spre a le exagera, a le împinge până la manifestări ciudate, stranii, şi a le transforma în reclamă gălăgioasă. Astfel e asceza împinsă până la ruinarea sănă¬tăţii, umilinţa până la descurajare, conştiinciozitatea până la scrupulozitate. Ele mai produc încredere în sfinţenia personală şi neascultarea de duhovnic şi de Biserică, ci numai de vedenii.

    Odată expuse aceste criterii, oricine e la curent cu problema Vladimireştilor poate verifica efectele vedeni¬ilor de acolo. Nu stăruim prea mult, ci vom spune doar câteva lucruri.
    Pe temeiul vedeniilor s-a ajuns la Vladimireşti la o serie de afirmaţii şi atitudini în vădită contradicţie cu învăţătura şi disciplina Bisericii. Aşa s-a întâmplat, se zice: Orice ni s-ar întâmpla, rămânem cum suntem, dar nu ascultăm de nimeni; s-a ajuns la credinţa că unii de acolo vor fi răpiţi la cer pentru a veni împreună cu Enoh şi cu Ilie la sfârşitul lumii; s-a ajuns la convingerea că la pi¬cioarele Crucii Mântuitorului au rămas doar Vladimireştii; ba chiar, în predica de la 26 septembrie a.c., s-a spus că la picioarele Crucii au rămas, ca odinioară Maica Domnului şi Evanghelistul Ioan, doar părintele I. şi maica Veronica, pe care Mântuitorul i-a dat unul în seama altuia ca să se apere şi să-şi poarte de grijă, ceea ce vor şi face chiar cu preţul vieţii.

    S-a ajuns să se pună condiţii Bisericii; s-a ajuns, în sfârşit, să se facă înspăimântătoarea afirmaţie: „Noi avem atâta încredere în părintele I., care ne-a fost dat prin vedenie, că dacă părintele I. merge la iad, mergem şi noi cu dânsul”.

    Într-un manuscris filocalic athonit, aflat în Mănăstirea Cernica, am găsit un cuvânt care ni se pare potrivit aici: „Se batjocoreşte de draci acela ce se bizuieşte priceperii sale şi, în afară de cele rânduite şi aşezate, voieşte de la sine să legiuiască”.
    [….]

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: