SACCSIV – blog ortodox

Va mai aparține Germania germanilor în viitorul apropriat?

Posted in Uncategorized by saccsiv on aprilie 7, 2018

Traducerea OrtodoxInfo:

Va mai aparține Germania germanilor în viitorul apropriat?

Rata cu care populația germană se diminuează se pare că este prea mare pentru staticienii Destatis, agenția germană oficială de statistici, ce afirmă că până în 2060, cu un nivel al imigrației netă zero, populația germană ar scădea la 60,2 milioane. Cu toate acestea, echipa noastră de cercetare a ajuns la concluzia că numărul e prea optimist: în 40 de ani Germania ar avea o populație de 52,6 milioane, o scădere considerabilă față de actualii 81 de milioane de locuitori, iar până la sfârșitul secolului populația germană indigenă ce nu se trage din migranți s-ar diminua chiar și mai mult apropiindu-se de 21,6 milioane. Explicația primită din partea Destatis echivalează cu admiterea că proiecțiile sale sunt nerealiste.

  • Consecințele economice ale iernii demografice a Germaniei
  • Japonia este un model pentru problemele Germaniei
  • Cum va arăta colapsul economic

Dacă elitele Germaniei vor reuși să mențină populația de 80 de milioane, în 2060 majoritatea germanilor naturalizați nu vor avea nici o relație istorică cu strămoșii națiunii ce erau odată mândri subiecți ai Sfântului Imperiu Roman. Totodată, vor avea aceeași relație cu Albert Schweitzer, Johann Sebastian Bach, Karl Benz și Friedrich Nietzsche precum cea a lui Recep Tayyip Erdoğan cu împărații bizantini. Numărul excesiv de migranți ar altera națiunea germană pentru totdeauna.

Nu va exista nici o relație între germanii viitorului și germanii trecutului

Până în 2050 multe dintre personajele istorice germane, precum Albert Schweitzer menționat mai sus, vor fi demascați ca rasiști și înlăturați de pe numele străzilor și cărțile de istorie, înlocuiți cu noi eroi, un proces ce deja are loc în SUA și Olanda. În SUA monumentele generalilor sudiști se află sub atac, în timp ce în Olanda partidele migranților fac presiune ca personalitățile istorice olandeze să fie eradicate din locurile publice, străzile să fie redenumite și majoritatea tradițiilor importante, ce nu ar fi incluzive sau ar fi opresive și jignitoare pentru minoritățile naționale, rasiale sau religioase să fie interzise. Istoria unei țări ar trebui să fie bazată pe faptele și oamenii săi, dar când oamenii sunt înlocuiți se pierde conexiunea cu trecutul și se poate ca înainte să treacă secolul majoritatea cetățenilor germani să aibă rădăcini culturale și strămoși din afara Germaniei sau a Europei.

Deși previziunile noastre pot fi considerate alarmiste, asta nu le face neserioase. Previziunile demografice, în lipsa schimbărilor imprevizibile precum epidemii sau foamete, sunt remarcabil de precise. Consideră comparația între rezultatele obținute de Destatis și de noi pentru modelul cu zero-migrație.

În Germania, o femeie dă naștere în medie la 1,4 copii, sub nivelul fertilității de înlocuire și nu s-a schimbat mult din anii 1970. Din acest motiv populația germană a început să se diminueze. Tendința a fost inversată datorită celor 1,3 milioane de imigranți din afara UE ce au venit din 2015.

Cerberus 2.0 calculează viitorul populației germane

Echipa Gefira a elaborat Cerberus 2.0, un program software menit să calculeze modul cum populația crește sau scade în absența migrației. Utilizând numai ratele de naștere și deces, Cerberus 2.0 poate calcula care ar fi dimensiunea societății germane fără influxul de străini și urmașii lor. Aplicația începe calcularea pe baza recensământului din 1965 de la Destatis. Am început cu anul 1965 deoarece am dorit să măsurăm creșterea populației germane fără imigrație si nu erau prea mulți imigranți în acel an. Nu am folosit datele oficiale Destatis pentru anii următori pentru că acestea includeau imigranți, factorul pe care doream să-l excludem. În timp ce Destatis dă numărul total de migranți ce locuiesc în Germania în momentul de față, Cerberus 2.0 calculează independent dezvoltarea fiecărui grup de vârstă a populației germane indigene începând cu 1965 și încetând cu 2100.

Suntem conștienți că există relații mixte și germani ce au emigrat. Din moment ce unii părinți micști își germanizează copii în timp ce alții fac opusul am presupus că nu vor afecta rezultatele. Astfel cu ajutorul Cerberus 2.0 am calculat că în lipsa migrației, populați germană din 1965 ar fi ajuns la 64,99 de milioane în 2013. Se confirmă de Destatis, ce plasează numărul de germani ce nu se trag din migranți pentru același an la 64,29 de millioane. Asta arată că calculările noastre sunt foarte precise și nu prea există migranți de a treia generație ce sunt considerați germani indigeni.

Modelul demografic Destatis e o simplă fantezie

Am calculat de asemenea pentru anii 2013-2060, luând populația din 2013 ca punct de pornire și am comparat rezultatele noastre cu cele preconizate de Destatis pentru acceași perioadă. Potrivit Destatis, În 2060 populația va fi de 60,2, în timp ce Cerberus 2.0 prezice doar 52,6 milioane de locuitori în Germania. Diferența enormă de aproape 8 milioane între cele două previziuni poate fi explicată doar presupunând că Destatis este foarte creativ în preconizarea demografică, precum vom explica în scurt timp.

Pentru Germania, Cerberus 2.0 a procesat ratele de naștere și deces ale Destatis. Datele demografice – procentajul mamelor ce au dat naștere, ceea ce este Rata de Fertilitate Specifică Vârstei și procentajul oamenilor care au decedat – au fost împărțite în grupuri de vârstă. Rata de Fertilitate Specifică Vârstei pentru 1965 a permis Cerberus 2.0 să calculeze numărul de copii născuți anul următor, adică numărul de femei dintr-un anumit grup de vârstă înmulțit cu rata relevantă. Rata deceselor pentru același an a fost luată în considerare. Calculând nașterile și decesele, aplicația a crescut vârstele fiecărui grup de vârstă cu un an pentru a crea întreaga populație pentru 1966 fără influența imigrației. Apoi programul a reînceput procesul pentru a calcula datele pentru anul 1967, anul consecutiv, și așa mai departe. Pentru calculele după 2015, Cerberus 2.0 a folosit ratele de fertilitate și deces specifice vârstei pentru 2015.

Am comparat apoi proiecțiile Cerberus 2.0 cu cele ale Destatis. Atât Destatis cât și echipa noastră de cercetare am început cu populația inițială din 2013, ce era de 81 de milioane, și am folosit amândoi aceeași rată de fertilitate de 1,4. Niciunul dintre noi nu a luat în considerare cei 1,3 milioane de imigranți din afara Europei ce au intrat după 2014. Rezultatele obținute diferă semnificativ: Cerberus 2.0 preconizează 52,6 în timp ce Destatis – 60,2 de milioane de locuitori în Germania în 2060.

Populațiile cresc și se micșorează pe baza a numai patru factori; nașteri, decese, imigrație și emigrație. Modelul de zero-migrație Cerberus 2.0 folosește doar ratele de naștere și deces, în timp ce Destatis adaugă 600.000 de imigranți tineri și înlătură 600.000 de emigranți bătrâni în fiecare an în modelul său. Asta înseamnă că în fiecare an 600.000 de tineri bărbați și femei ajung în Germania, au copii iar când acei copii ajung la vârsta potrivită părinții părăsesc țara precum cucii, o premiză destul de bizară. Consecința e că imigranții înșiși nu adaugă populației, dar copii lor o fac. În modelul Destatis balanța imigrației și emigrației este menținută la zero.

Cum a ajuns Destatis la aceste numere? În 2014 s-au născut 331 de mii de femei. După șapte ani același grup de femei este preconizat de Destatis să crească la 333 de mii și după 27 de ani, În 2041, este preconizat să atingă un maxim de 350 de mii, în alte cuvinte în 2021 se vor naște mai puține femei decât în 2041! Cum este posibil? Doar dacă femeile imigrante sunt incluse în statistici.

Din moment ce în acest model la fel de mulți migranți intră în țară precum o părăsesc, migranții de primă generație au în medie 170 de mii de copii anual. Acei copii lărgesc populația germană, dar Destatis nu îi consideră străini. Așadar, prognosticul de zero imigrație e fals și rezultă într-o proiecție prea “rozalie” pentru viitorul Germaniei. Răspunsul din partea Destatis în legătură cu diferența dintre concluziile noastre și ale lor este că proiecția lor este exactă formal iar diferența este rezultatul adoptării unui model de migrație zero – nici un fel de migrație, în timp ce ei au adoptat un model de migrație cu balanță zero.

Germania, precum mare parte din occident, este supusă la imigrație în masă cu o amploare fără precedent și potrivit noului guvern german procesul va continua pentru viitorul previzibil.

Datorită relocării refugiaților, numărul populației din afara UE a crescut cu 1,3 milioane între ianuarie 2015 și iunie 2017. Noul guvern a decis că țara va crește cu 200 de mii de solicitanți de azil anual. Pentru a înțelege efectul acestei politici asupra societății, trebuie numai comparat acest număr cu numărul de nou-născuți germani. Conform Cerberus 2.0, numărul de germani născuți va scădea de la aproximativ 450 de mii în 2020 către 315 mii în următorii douăzeci de ani. Adăugarea a 200 de mii solicitanți de azil relativ tineri an după an, împreună cu urmașii lor, va altera societatea germană în mod profund între 40 și 60 de ani iar Germania va înceta să fie o țară germană.

Până la sfârșitul secolului vor mai rămâne doar 22 de milioane de germani

Populația germană din 1965 se va diminua la 37,8 milioane în următorii patruzeci de ani, și la 21,6 milioane până sfârșitul secolului. În 2060, numărul de germani indigeni va echivala cu jumătate din cel al Germaniei de Est și Vest combinate în 1945. Considerând ratele de naștere sub nivelul de înlocuire printre cetățenii indigeni, guvernele germane pot menține numărul actual de locuitori la 80 de milioane importând imigranți, astfel pe termen lung înlocuind germanii indigeni.

Ideea că noii veniți se vor integra sau asimila e absurdă, noii germani nu vor fi germani. Principalul motiv pentru care oamenii se mută în Germania este pentru bunăstarea personală în loc de cultura germană. Imigranții își păstrează religia și moștenirea, formează partide politice, construiesc instituții religioase, au magazine separate și își doresc chiar să aibă propriul sistem legal. Luând în considerare cât de mulți năvălesc în Germania, nu e posibil ca germanii să-și susțină structura politică, limba și indentitatea culturală.

Ia mult timp pentru ca un super-petrolier să-și schimbe cursul. În mod similar, schimbările demografice sunt vizibile doar după 15 până la 30 de ani. Aceptarea a 1,3 milioane de strâini în doi ani și adăugarea a 200 de mii de migranți din afara Europei anual unei populații germane ce se diminuează rapid va avea un efect devastator pentru populația germană până în 2030.

Rezultatele Cerberus 2.0 ne arată că discuția despre migrați nu are de-a face cu acceptarea și protejarea drepturilor minorităților; mai degrabă e o chestiune existențială, e despre protejarea germanilor. Când elitele germane la putere încep să-și înțeleagă politicile falimentare, va fi prea târziu. Nu sunt exemple în istorie în care astfel de schimbări majore să se fi terminat cu bine.

NOTĂ OrtodoxINFO:

 

21 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. geo said, on aprilie 7, 2018 at 12:57 pm

    Predica in Sfanta si Marea Sambata

    Fratilor, daca cineva dintre cei necredinciosi si necunoscatori ai tainelor noastre ar intra astazi in vreuna dintre bisericile noastre, s-ar mira foarte mult de cele ce se petrec intr-insele: noi stam imprejurul sicriului unui mort, suspinam si oftam deasupra lui si, in acelasi timp, credem ca in acest sicriu este izvorul vietii si al nestricaciunii!

    Daca Mantuitorul vostru, ne-ar zice necredinciosul, este invierea si viata, atunci cum a putut fi El omorat si inchis in mormant? De indata insa ce El a murit si a fost ingropat, cum va mai poate darui voua viata si nestricaciune? Una din doua: sau plangeti, sau va bucurati! Dumnezeu nu moare, mortul nu mai invie!

    Asa ne-ar putea zice noua astazi orice necredincios. Dar dansul, fratilor, tot asa ne-ar vorbi daca l-am duce in Eden, unde locuiau candva stramosii nostri. Acolo ei au gustat dintr-o mancare care parea a fi buna la gust si frumoasa la vedere (Fac. 3, 6) dar, in loc de sat, a urmat foame vesnica si vesnica moarte. Se deschid ochii stramosilor nostri, dar nu vad pe ispititorul, ci isi vad numai goliciunea lor! Ei au vrut sa fie ca niste dumnezei, dar se indeparteaza de Dumnezeu!

    Taina indoita! Dar cei ce au aruncat valul noi suntem. Ieslele si crucea de oameni sunt facute. Nu Dumnezeu S-a ascuns de om, ci omul s-a ascuns de Dumnezeu. Daca noi n-am fi cazut asa de jos, atunci s-ar vedea si cum suntem reabilitati. Acum e mult mai bine sa nu ne uitam in prapastia raului, pentru ca sa nu ametim la vederea adancimilor ei; e mult mai bine sa cunoastem toate doctoriile cerescului doctor, pentru ca sa nu ne inspaimantam de ele. Sa lasam toata purtarea de grija Aceluia in ale carui maini este puterea si mantuirea!

    Dar pentru ce vorbesc eu oare aceste lucruri deasupra acestui mormant? Pentru ca si astazi sunt iudei care cer semne si elini care cauta intelepciune, iar noi propovaduim pe Hristos cel rastignit (I Cor. 1, 22-23). Da, il propovaduim si-L vom propovadui!

    Pentru iudeu, Hristos cel rastignit sminteala este. Si ce-i cu aceasta? Oare iudeul nu s-a smintit si atunci cand i s-a trimis mana din cer, intreband el si atunci: „Ce-i asta?” (Ies. 16, 15). Oare nu tu, iudeule, te-ai vindecat de muscaturile veninoase ale viperei numai cu o singura privire la sarpele cel de arama, ridicat pe cruce? Spune-ne, deci, cum vederea aramii putea vindeca? Cum sarpele putea mantui de muscaturile sarpelui? Si atunci si noi iti vom spune cum Crucea loveste pacatele si izvoraste viata si nestricaciune. Pentru elin, Hristos cel rastignit nebunie este. Si ce-i cu aceasta? Caci si el nu pentru intaia oara vazand nu vede si, crezandu-se intelept, a innebunit (Rom. 1, 22). In oglinda naturii, de la facerea lumii se vad nu numai intelepciunea dumnezeiasca, cea cantata de elini, ci si puterea si dumnezeirea (Rom. 1, 20). Dar multe a vazut oare in aceasta oglinda elinul? Si apoi, si cele pe care le-a vazut, nu le-a ascuns el oare in nedreptate? Nu a schimbat el oare slava adevaratului Dumnezeu intru asemanarea omului celui stricacios, si a pasarilor, si a patrupedelor, si a taratoarelor? (Rom. 1, 28). Pentru aceea, elinule, a si binevoit Dumnezeu ca prin nebunia crucii sa mantuiasca pe cei credinciosi, caci in intelepciunea lui Dumnezeu n-ai vazut tu intelepciunea lui Dumnezeu (I Cor. 1, 21).

    „Dar si printre crestini sunt vrajmasi ai crucii lui Hristos” (Fil 3, 18). Da, au fost, sunt si vor fi, insa, cine sunt ei? Acestia sunt, mai intai, oameni al caror dumnezeu este eul lor. E de mirare, deci, daca aici n-are loc crucea? Acestor oameni le place acum a deriva lumea dintr-o sfera? De ce nu privesc cu mai multa luare-aminte aceasta sfera? Poate ca ar vedea intr-insa crucea. Altfel de dusmani ai crucii sunt aceia al caror dumnezeu, dupa cum zice Sfantul Apostol, este pantecele lor (Fil 3, 19). Fata de un astfel de dumnezeu, nici vorba nu poate fi de smirna si tamaie; lui ii trebuie jertfele lui Belphegor si Moloh.

    Fiul lui Dumnezeu este pe cruce! cu adevarat, minunea minunilor! Mantuitorul lumii este in mormant; cu adevarat, taina tainelor. Dar oare, necredinciosule, se ascunde aceasta de tine? Tu spui ca aceasta e de neinteles pentru tine. Si, cu toate acestea, ti se spune ca aceasta nu o pot pricepe nici ingerii. De ce deci sa te miri ca nu poti patrunde aceasta cu mintea ta cea marginita? Tu te minunezi de natura si-ti pleci fruntea inaintea ei; dar oare pricepi tu toate cele ce se cuprind intr-insa? Si apoi oare nu-ti pleci fruntea cu mai mult respect inaintea celor pe care le pricepi mai putin? Unui Dumnezeu cu totul priceput de tine, tu ai inceta de a I te mai inchina.

    Dar ce sa mai lungim vorba? Despre pomul bun nu poate fi decat o singura parere, parerea pe care ne-o dau fructele lui. Arborele crucii este sec, dispretuit, inspaimantator, dar ia sa vedem cum sunt fructele lui.

    Inaintea cui, iudeule, cade Ierusalimul si biserica ta, asa incat din ele nu mai ramane piatra pe piatra, asa incat insusi stapanitorul lumii, Iulian, nu le mai poate rezidi? Inaintea acestui Mort! Cui cedeaza locul Panteonul din Atena si Capitoliul din Roma, Cezarul si filosofii? Acestui Mort! Cine oare opreste pe barbari de a mina cu desavarsire imparatia Romei, cine ii face sa-si uite salbaticia si sa inceapa a fi oameni dupa Evanghelie? Acest Mort! Caror popoare le e data astazi stapanirea peste toata lumea? Acelora care cred in numele lui Iisus celui rastignit! De care steag fuge si astazi Mahomed? De acela pe care se afla chipul crucii!

    Ce-ti trebuie, iudeule, alte semne mai bune decat acestea? Oare nu vezi tu din ele ca Hristos, chiar aici, pe pamant, este puterea lui Dumnezeu ( I Cor. 1, 24).

    Tie, elin vechi sau nou, iti trebuie intelepciune? Vino si vezi (In. 1, 46). Vezi tu oare cum pietele Atenei se prosterneaza inaintea idolilor tai, filosofii, acei oameni care in adunarile lor tainice de nimic nu radeau mai mult decat de idolii si zeii tai? Noi nu vom osandi tocmai aspru aceasta slabiciune a lor, caci viata e mai pretioasa decat filosofia. Dar cred ca esti de aceeasi parere, ca in filosofia ta nu se gaseste acea putere care ar putea sa lupte contra superstitiei ei; priveste deci si vezi ce are sa se intample. Nu vor trece nici cinci veacuri si in toata imparatia romana nu se vor mai gasi nici cinci idoli. Unde-s ei si cine i-a maturat de pe fata pamantului? Filosofii? Dar in Roma nu se mai gasesc nici cinci filosofi! Si apoi, si aceia, cati mai sunt, sunt pentru idoli. Idolii au cazut in fata predicii lui Pavel si Apolo!

    Ei, elinule, oare aceasta nu este intelepciune? Dar asculta mai departe ce zice dumnezeiescul tau Platon. „Adevaratul Dumnezeu, zice el, e greu de gasit si, chiar daca l-ar gasi cineva, totusi despre Parintele naturii i-ar fi imposibil sa sfatuiasca cu oricine.” Adica, elinule, Platon al tau vrea numai el singur sa-L cunoasca pe Dumnezeu si numai pentru folosul sau; ceilalti pot sa nu-l cunoasca! Putin folos ar trage omenirea de la o astfel de filosofie! Dar, spre fericirea ei, s-au gasit oameni mai curajosi si mai omenosi decat Platon al tau. Priveste ce are sa fie! Nu va trece nici macar un veac dupa moartea lui Iisus din Nazaret, si barbati din toate neamurile vor incepe a blagoslovi; pana si copiii cei mici vor cunoaste pe Parintele naturii si al oamenilor, ceea ce nici nu au visat academicienii; si toate acestea sunt lucrarile a doisprezece pescari din Galileea! Ei, elinule, oare aceasta nu este intelepciune?

    Asa s-a justificat intelepciunea crucii inaintea fetei a toata lumea de catre copii (Mt. 9, 19; 5, 16) si din lucrurile lor! Si inca se va mai justifica! Noii elini vor fi rusinati, cum au fost rusinati si cei vechi. Cisternele gaurite ale intelepciunii lumesti, oricat s-ar carpi, nu vor putea da apa vie (Ier. 2, 13). Fara Fiul nu vor cunoaste pe Tatal, ca pe El il va cunoaste numai acela, caruia va voi Fiul sa-i descopere (Mt. 11, 27), iar Fiul nu face aceasta descoperire decat numai de pe cruce.

    Dar ajunge cate am vorbit iudeilor si elinilor; acum e timpul sa vorbim si cu tine, adevaratule crestin. Tu nu ceri semne, dar Domnul ti le arata fara sa le ceri. Tu nu cauti intelepciune, dar ea singura vine la tine. Tu insuti esti pentru lume un mare semn si o mare taina.

    In adevar, crestine, tie ti s-au deschis ochii inimii (Is. 42, 7) pe care toti oamenii trupesti ii au inchisi si tu vezi desertaciunea tuturor lucrurilor care sunt mari si slavite in lume; o vezi si o socotesti greoaie, pentru ca sa dobandesti pe Hristos (Fil 2, 8); oare nu este acesta un semn? Pentru tine nu mai exista frica de moarte, asa ca tu, daca vei merge prin mijlocul umbrei mortii, nu te vei teme de rau (Ps. 22, 4); oare acesta nu este un semn? Tu gasesti hrana si dulceata in ceea ce pentru cei lumesti este amaraciune si povara si, din contra, te dezgusti si te ingretosezi de acele dupa care ei alearga toata viata; oare acesta nu este un semn? Tu, din cand in cand simti in tine puterea veacului ce va sa vina (Evr. 6, 5), te inalti cu duhul mai presus de lume si petreci cu Acela pe care l-a iubit sufletul tau (Cant. 3, 1); oare acesta nu e un semn?

    Nu se poate ca sa n-ai tu si intelepciune! O, Domnul stie sa lumineze si sa invete pe aceia care stiu sa-L asculte si sunt gata sa puna in practica cele auzite. Fara indoiala, tu nu ai auzit o singura data inlauntrul tau pe Acel invatator care a stiut sa-si faca din pescari Apostoli. Si poate vei fi primit chiar acea ungere de la Duhul Sfant, pe care, primind-o cineva, nu mai are nevoie sa fie invatat, caci insasi aceasta ungere il invata toate.

    Cum deci te vei mai indoi, crestine, ca Domnul cel rastignit este cu adevarat puterea lui Dumnezeu si intelepciunea, adevarul, sfintirea si izbavirea spre mantuire a oricarui om care crede (I Cor. 1, 24, 20), cand El cu insasi fapta ti-a facut tie toate acestea? Aceasta ar insemna sa te indoiesti chiar de mintea ta, care este a lui Hristos (I Cor. 2, 16), de insasi inima, care este a lui Hristos (Efes. 3, 17) si de insasi viata ta, care este a lui Hristos (Colos. 3, 4).

    Dar daca, iubite crestine, Hristos nu s-a facut j pentru tine toate acestea, daca crestinismul nu s-a infiltrat in viata ta, daca credinta ta se cuprinde j numai in vorbe, inchinaciuni si sentimentalism iute trecator, atunci clar sa-ti fie ca tu putin te deosebesti de iudeu si elin. Ce folos ca tu tii cu mana un tezaur pretios, daca nu te folosesti de dansul si umbli calic ca si mai inainte de a-l avea? Ce pretuieste inaintea ochilor tai doctoria cea tamaduitoare de toate bolile, cand tu nu o iei si deci continui a suferi chinuri de moarte? Hristos ne mantuieste pe toti, dar nu atunci cand ramane numai in Evanghelie, sau numai pe epitaf, sau numai in cer, ci cand intra in inima noastra, se uneste cu duhul nostru si devine principiul intregii noastre vietii si a tuturor faptelor noastre. Cugeta la acestea in fata acestui mormant.

    Ganditu-ne-am vreodata, fratilor, ca noi cu totii am fost deja in mormant si ca asupra fiecaruia dintre noi s-a savarsit deja actul inmormantarii? Daca nu ne-am gandit, sa ne gandim cel putin acum, inaintea acestui mormant. Caci intr-insul, in acest mormant, am fost ingropati cu totii.

    Cum si cand? La botez, raspunde Apostolul: „Caci aceia ce ne-am botezat in Iisus Hristos, in moartea Lui ne-am botezat; ne-am ingropat deci impreuna cu El prin botez in moarte, ca precum s-a sculat Hristos din morti cu slava Tatalui, asa si noi sa incepem a umbla in innoirea vietii.” (Rom. 6, 4).

    A ne boteza in moarte! A ne ingropa impreuna in moarte! Ah, fratilor, oricum am talmaci cuvintele acestea, totusi ele sunt peste masura de puternice si de impresionante. Daca si moartea unui om de rand este ceva foarte insemnat, apoi cu cat mai mult moartea Dumnezeului Om! Si noi cu totii ne-am botezat in aceasta moarte! Cu totii ne-am ingropat in aceasta moarte!

    De unde aceasta minunata si inspaimantatoare botezare? Pentru ce aceasta neajunsa de minte si dumnezeiasca ingropare? Pentru ce baia botezului nostru a fost un mormant si inca mormantul lui Hristos?

    Pentru a pricepe cat mai lamurit aceasta, trebuie, fratilor, sa ne indreptam privirile asupra scopului botezului nostru. Pentru ce ne botezam noi? Spre iertarea pacatelor, raspunde Sfanta Biserica. Adica, lamurind mai pe larg aceeasi idee, noi ne botezam pentru a sfinti firea noastra cea intinata prin pacat, pentru a reinnoi intr-insa chipul lui Dumnezeu, pentru a-i reda ei nevinovatia pe care o avea la inceput si a o face capabila de a merge pe calea virtutii si a fericirii. Dar ce ne curateste si ne sfinteste pe noi in taina botezului? Oare apa cu care ne spalam atunci? Dar ea curata numai trupul si numai pe dinafara, iar nu sufletul, nu constiinta, nu mintea si vointa. Pentru suflet, care este intinat de pacat, pentru duh, care este cazut in prapastia fara fund a raului, trebuie o curatire de sus, interioara si duhovniceasca. Si aceasta curatire se savarseste in botez.

    Altfel, la ce s-ar mai intrebuinta botezul? Daca apa nu o poate savarsi, atunci cine savarseste aceasta curatire? Iata cine: sangele cel intru tot sfant al Dumnezeului-Om. Pe noi ne curata scaldatoarea botezului, pentru ca in ea se afla ascuns harul Sfantului Duh, pogorat pe pamant prin intruparea Fiului lui Dumnezeu; noua ni se iarta pacatele prin botez, pentru ca pentru aceste pacate s-a adus jertfa cea mai mare pe cruce; noi iesim din botez fii ai lui Dumnezeu cu dreptul de a mosteni viata vesnica, pentru ca la botez ne-am imbracat cu credinta in meritele Rascumparatorului, ale caruia sunt toate bunatatile vietii vesnice.

    Astfel, botezandu-ne spre iertarea pacatelor, noi in chip vazut ne cufundam in apa, iar in chip nevazut, in moartea si sangele lui Hristos, in harul Sfantului Duh. Tocmai aceasta cufundare face atat de eficace botezul vazut, cel cu apa, care singur nu ar avea nici o influenta asupra sufletului. Indepartati din baia botezului credinta in Cel rastignit si impreuna cu aceasta se va indeparta si harul si de aceea nu va mai urma iertarea pacatelor; indepartati crucea si va disparea botezul!

    Aceasta ne-o si spune Apostolul cand zice ca noi ne botezam in moartea lui Hristos. Dar ne putem boteza in moarte fara a impartasi aceasta moarte. In acest fel se boteaza crestinul in moartea Domnului sau; cufundandu-se in aceasta moarte, si el insusi moare sau, dupa cum graieste Apostolul, se ingroapa cu Hristos. Ingroparea aceasta impreuna cu Hristos ni se infatiseaza foarte lamurit pentru ochiul nostru trupesc prin cufundarea celui ce se boteaza in apa. Cufundandu-ne, noi ne ascundem oarecum de lume, incetam oarecum de a mai exista o clipa: ne ingropam; si, dimpotriva, iesind din apa, noi ne aratam din nou, incepem oarecum din nou a exista: inviem.

    Aceasta, dupa cum am spus, o vede chiar si ochiul trupesc. Dar aceasta nu-i decat un simbol. De fapt insa, in botez, o data cu ingroparea vazuta cu trupul in apa, are loc si o ingropare nevazuta, adevarata, pentru toata viata noastra, atat vremelnica, cat si vesnica. Pentru a pricepe aceasta cat se poate mai lamurit, sa ne amintim iarasi scopul pentru care ne botezam. Biserica spune ca ne botezam pentru iertarea pacatelor. Asadar, cand ne apropiem de scaldatoarea botezului suntem necurati, cu pacate, vechi, dusmani ai lui Dumnezeu; iar cand iesim dintr-insa suntem indreptati, curatiti, fii ai lui Dumnezeu, oameni noi. Ce se intampla cu omul cel de mai inainte si vechi? Ramane in scaldatoare. Ce face el acolo? Moare si dispare. Cum si prin a cui putere? Cu puterea crucii. Rascumparatorul si Domnul nostru ia asupra Sa, in scaldatoarea botezului, pacatele noastre, stricaciunea noastra, pe omul nostru cel vechi si le distruge cu puterea meritelor Sale de pe cruce, cu atotputernicul har al Duhului Sfant, si in locul tuturor acestora ne daruieste dreptatea Sa, viata Sa, puterile Sale si toate drepturile Sale la nemurire si slava; de aceea si iesim noi din scaldatoare oameni noi.

    Daca in scaldatoarea botezului nu s-ar savarsi aceasta schimbare mantuitoare, daca Rascumparatorul nostru nu ne-ar intampina intr-insa intr-un chip asa de minunat, daca noi n-am invia impreuna cu El, atunci scaldatoarea botezului n-ar mai fi un mormant pentru omul nostru cel vechi, ci, cufundandu-ne cu pacate, noi am iesi din apa tot cu pacate. Pe de alta parte, Rascumparatorul nostru n-ar avea dreptul de a lua asupra Sa, in scaldatoarea botezului, pacatele noastre si de a ne imbraca cu binecuvantare, daca El n-ar fi murit pentru noi pe Golgota, daca n-ar fi satisfacut dreptatea dumnezeiasca, daca n-ar fi luat asupra Sa pedeapsa noastra, daca n-ar fi meritat in locul nostru toate drepturile la viata vesnica si daca, astfel, nu si-ar fi castigat drepturile de a transmite mostenirea vietii vesnice acelora care cred in numele Lui si traiesc dupa poruncile Lui, cum trebuie sa fie si sa faca toti cei ce se boteaza.

    Astfel, in scaldatoarea botezului, impreuna cu scufundarea noastra, se savarseste ingroparea omului nostru celui vechi, pentru ca nu ne scufundam singuri, ci impreuna cu Hristos; nu ne scufundam numai in apa, ci si in sangele lui Hristos; nu ne ingropam singuri, ci impreuna cu Hristos. Si pe toate acestea credinta le lucreaza. Prin credinta pacatele noastre sunt ridicate de pe umerii nostri si aruncate pe umerii Rascumparatorului nostru; prin credinta dreptatea Lui se ia de la El si ni se daruieste noua; prin credinta noi murim si inviem inaintea judecatii dreptatii dumnezeiesti in persoan Mijlocitorului nostru. Indepartati credinta din taina botezului si inmormantarea impreuna cu Hristos nu se va savarsi, nici inmormantarea omului nostru celui vechi; si fara aceasta ingropare a omului vechi nu se va savarsi nici innoirea sufleteasca, nici invierea; va ramane o simpla cufundare, un semn pentru ochi, dar nu se va primi nici o putere pentru duh, nici o lucrare pentru inima si nici o taina pentru viata de veci.

    Nadajduiesc, fratilor, ca acum pentru fiecare dintre noi e cu totul lamurita puterea cuvintelor Apostolului; impreuna ne ingropam in moartea lui Hristos si astfel devine lamurit pentru ce mormantul lui Hristos este o cristelnita universala, precum si cristelnita in care ne botezam este mormantul lui Hristos.

    Insa, fratilor, crestinismul nu se cuprinde numai in cuvinte, ci in putere; nu in idee, ci in fapta. Adevarurile despre care am vorbit trebuie sa cuprinda si sa patrunda intreaga noastra fiinta si sa se arate in toata viata noastra. Si pentru aceasta nu ni se cere nici macar o idee deosebita despre acele legaturi dintre botezul nostru si moartea lui Hristos; ci se cere numai o credinta vie in crucea lui Hristos, numai o credinciosie nestramutata fata de acele fagaduinte pe care le-am facut la botez. Cine nu pricepe oare aceste fagaduinte, daca nu le-a uitat din pricina nebagarii de seama, atragandu-si astfel o vinovatie de neiertat?

    Deci, fratilor, dati-mi voie ca, in numele Celui ce se odihneste in acest mormant, in numele Domnului, sa va pun urmatoarea intrebare: simtiti voi oare inlauntrul vostru roadele tainei botezului in moartea lui Hristos, simtiti voi roadele pretioase ale acelei minunate legaturi pe viata si pe moarte, pe care ati incheiat-o in scaldatoarea botezului cu Domnul si Mantuitorul nostru? Daca noi suntem credinciosi acestei dumnezeiesti legaturi, atunci ea trebuie sa savarseasca in noi multe; trebuie sa agoniseasca pace pentru constiinta noastra, lumina pentru mintea noastra, curatie pentru inima si sfintenie pentru viata; ea trebuie sa indrepteze si sa desavarseasca intregul chip de cugetare si de simtire, sa sfinteasca toate legaturile si relatiile noastre, sa ne faca oameni noi, placuti inaintea lui Dumnezeu si a oamenilor, vrednici de blagoslovenie aici pe pamant, si in cer, ridicati mai presus de toate nenorocirile lumesti si ale vietii. Trebuie, zic, caci sangele lui Hristos in care am fost cufundati in baia botezului nu poate fi neroditor.

    Domnul nu in zadar S-a urcat pe Cruce si S-a pogorat in mormant; nu in zadar s-a pogorat El in scaldatoarea botezului nostru si S-a ingropat intr-insa impreuna cu noi; fructul acestora trebuie sa fie viata vesnica, care intru toata slava ei se va descoperi in vesnicie, dar in toata puterea sa trebuie sa ni se descopere aici, in timpul vietii noastre pamantesti.

    Asa e oare, fratilor, si in fapta? Oare cu adevarat omul nostru cel vechi ramas-a el pentru totdeauna ingropat in baia botezului cu toate patimile si poftele lui? Nu cumva a inviat el si are asupra noastra putere desavarsita? Si oare nu cumva e ingropat in locul lui omul cel nou, cu care am iesit din baia botezului? Nu trebuie sa fie, fratilor, greu de raspuns la aceste intrebari. Moartea si invierea nu sunt lucruri pe care sa nu le putem vedea, sa nu le aflam sau sa le ascundem. Hristos Cel ce a murit a fost vazut de toti; chiar dusmanii lui au constatat moartea Lui.

    Tot asa e oare si cu noi? Zis-a macar un singur om despre noi ca suntem morti pentru lume si pentru pacat? Simtit-am noi macar o singura data acest lucru in constiinta noastra? Hristos cel ce a inviat a fost vazut de multi. El s-a lasat sa fie chiar pipait de necredinciosi. Asa e oare si cu noi, fratilor? Putem noi oare sa zicem oamenilor care nu cred in puterea botezului, in harul innoitor, ceea ce ziceau oarecand vechii crestini catre pagani: veniti si vedeti aceasta reinnoire in viata crestinilor, in faptele lor cele bune si in curatia moravurilor? Cel putin, ingropandu-ne impreuna cu Hristos in botez, am inceput macar sa umblam in viata cea noua, primita de la El? Nu stam noi oare, din contra, cu totul in ne lucrare pe calea ce duce la mantuire? Nu zacem oare si nu dormim in mocirla patimilor? Sa va mai pun inca o intrebare: ne amintim noi oare cel putin ca am fost candva botezati in moartea lui Hristos, ca haina cea alba, cu care am fost imbracati dupa iesirea din botez, era facuta din giulgiul lui Hristos? Vai! Cat de multi sunt acei crestini care nu pot sa dea un raspuns afirmativ nici la intrebarea de pe urma! Dumnezeul meu, ce inseamna atunci numele nostru de crestin, daca noi nu ne amintim in cine si in ce ne-am botezat?

    Slava mormantului lui Hristos nu se micsoreaza, fratilor, prin nerecunostinta noastra; cu toata necredinciosia noastra fata de Dansul, El va ramane tot Domnul si Stapanul cerului si al pamantului; dar ce va fi cu noi daca, pierzand darul primit la botez, nu ne vom sili a-l castiga din nou prin pocainta? Sangele cel prea sfant al legamantului, in loc sa mijloceasca pentru noi, nu va striga oare impotriva noastra si nu va cere razbunare? Sa ne grabim, dar, pana cand avem vreme a ne boteza din nou cu lacrimile adevaratei pocainte; sa ne grabim a ne curati prin sangele legamantului pana nu inceteaza a curge din dumnezeiestile rani.

    Mantuitorul ne striga in fiecare zi a vietii noastre, Intinzandu-Si mainile de pe cruce, si noi nu ascultam, nici nu alergam catre Dansul. Veni-va vremea cand vom striga si noi catre Dansul si nici El nu va auzi pe aceia care nu L-au auzit pe El.

    Faca bunul Dumnezeu sa nu fim din numarul acestora! Amin.

    parintele Inochentie al Odessei

    https://www.crestinortodox.ro/predici/predici-saptamana-patimilor/predica-sfanta-marea-sambata-71547.html

    Apreciază

  2. geo said, on aprilie 7, 2018 at 12:59 pm

    Apreciază

  3. Elias said, on aprilie 7, 2018 at 1:12 pm

    Germania a pierdut si al III-lea razboi mondial

    Apreciază

  4. geo said, on aprilie 7, 2018 at 1:27 pm

    Apreciază

  5. Alexandru said, on aprilie 7, 2018 at 1:28 pm

    Ce răspunsuri oferă astronauţii atunci când sunt întrebaţi de existenţa extratereştrilor?
    Jeff Hoffman este unul dintre oameni norocoşi ce au putut observa planeta Pământ din spaţiu. În decursul celor cinci misiuni, inclusiv prima misiune a telescopului spaţial Hubble, Hoffman a petrecut 1.211 de ore în spaţiu.

    ”Cred că există viaţă în alte locuri din univers,” afirma Horffman într-un interviu. Conform Mashable, mai puţin de 600 de persoane dintre cele 108 miliarde de persoane au putut observa planeta din orbită. Această experienţă rară îi face pe astronauţi să fie calificaţi pentru a răspunde la o întrebare extrem de fierbinte: Suntem singuri în univers?

    Câţiva astronauţi au răspuns la această întrebare în cadrul unei conferinţe din Los Angeles privind premiera seriei One Strange Rock. Tema filmului este clară, Pământul este miraculos. Dintr-un număr infinit de posibilităţi, aici condiţiile au fost favorabile apariţiei organismelor unicelulare. ”Privim aceste sisiteme şi totul este uimitor,” a declarat regizorul Darren Attenborough. Însă, conform astronauţilor, răspunsul la întrebarea ”Suntem singuri în univers?” este destul de complicat.

    Descoperirea vieţii extraterestre este dificilă doearece universul este uriaş. ”Am dovedit faptul că orice stea conţine planete în orbita sa. Din acest punct putem realiza calculele,” a declarat astronautul canadian Chris Hadfield ce a petrecut 4.000 de ore în spaţiu.

    Însă acest tip de calcul nu este simplu. Câte planete sunt în univers? Ei bine, acest lucru depinde de mărimea universului. Instrumentele din prezent pot detecta radiaţiile microundelor de fundal formate în urmă cu 400.000 de ani după Big Bang. Ceea ce dezvăluie faptul că universul are o vechime de 14 miliarde de ani. În universul observabil specialiştii speculează că ar putea exista septilioane de stele. Iar dacă fiecare dintre aceste stele deţine căte o planetă ar fi de necrezut ca viaţa să nu existe şi în alte locuri.

    ”Avem nevoie de dovezi,” a declarat Mae Jemison, prima femeie afro-americană ajunsă în spaţiu. Hoffman crede că există viaţă altundeva în univers, însă, ”ca cercetător am nevoie de dovezi, iar până acum nu am niciuna care să-mi susţină credinţa,” a declarat Hoffman.

    Apreciat de 1 persoană

  6. evtodiev said, on aprilie 7, 2018 at 3:00 pm

    off topic:
    Valaam -glasurile Ortodoxiei ruse. Un documentar ce contine filmari de la slujba de Sfintele Paști.

    Apreciază

    • Ioan C. said, on aprilie 7, 2018 at 5:48 pm


      Troparele Învierii (pe opt glasuri), însă pe românește:

      Apreciază

  7. Isa said, on aprilie 7, 2018 at 4:47 pm

    Cretinule, esti nebun? Ai luat-o razna, extremistule? E Invierea Domnului si Saptamana Mare! Nici 20% dintre germani nu sunt straini. Nemtii sunt nationalisti, dar un stat puternic e mai mare. Doi la mana, atrag cati imigranti au nevoie pentru forta de munca. Cred ca ai fi cel mai prost conducator de stat!

    Apreciază

    • Carnagiu în Germania. O mașină a intrat în mulțime said, on aprilie 7, 2018 at 7:59 pm

      Uite isa, o „mana de lucru” imigranta, de care vorbeai tu.

      Carnagiu în Germania. O mașină a intrat în mulțime
      Reuters transmite că poliţia germană a anunţat că circa 30 de persoane au fost rănite în incidentul din Münster şi că s-au înregistrat şi „câţiva morţi, printre care s-ar afla probabil şi suspectul”.
      Numeroși ofiţeri au fost trimişi la locul incidentului şi le-a cerut cetăţenilor să evite sau să părăsească centrul oraşului pentru ca salvatorii să poată acţiona mai rapid.

      https://www.antena3.ro/externe/carnagiu-in-germania-o-masina-a-intrat-in-multime-463842.html

      Apreciat de 1 persoană

    • Un partid ”Islam” participă la alegerile din Belgia cu mari șanse. Vor o Belgie islamică 100% said, on aprilie 7, 2018 at 10:43 pm

      „Scopul nostru este crearea unui Stat Islamic 100%, dar nu înseamnă că vrem ca toată lumea să poarte văl”, a spus fondatorul partidului, Redouane Ahrouch. „Prin stabilirea legii islamice, Sharia, vrem să urmăm calea profetului și a Coranului”, a adăugat acesta.

      Belgia va deveni primul stat islamic din Europa? Pentru a doua oară în ultimii 6 ani, partidul „Islam” va participa la alegerile municipale din Belgia. Partidul a anunțat deja că vrea să creeze un stat islamic și să separe bărbații și femeile în mijloacele de transport public, scrie ziarul belgian HLN, conform voiceofeurope.

      „Scopul nostru este crearea unui Stat Islamic 100%, dar nu înseamnă că vrem ca toată lumea să poarte văl”, a spus fondatorul partidului, Redouane Ahrouch. „Prin stabilirea legii islamice, Sharia, vrem să urmăm calea profetului și a Coranului”, a adăugat acesta.

      Partidul „Islam” belgian se concentrează în mod clar asupra electoratului musulman conservator și are deja doi membri aleși în consiliul local în urma alegerilor din 2012. În acest an, formațiunea va participa în 28 de municipalități.

      Ahrouch spune că vrea să atingă obiectivele partidului „fără a încălca constituția belgiană”. Nu este clar cum vrea să facă acest lucru, deoarece partidul dorește să separe bărbații și femeile în transportul public.

      Secretarul de stat al imigrației din Belgia, Theo Francken, a afirmat, într-o postare pe Twitter, că partidul „îl dezgustă”, titrează ActiveNews.

      „Un partid politic numit „ISLAM” este în ascensiune în Belgia. Ei cer deschis introducerea legii Sharia, care încalcă drepturile omului. Partidele care promovează Sharia sunt antidemocratice. Aceștia sunt lupi în haine de oaie”, a comentat politicianul.

      Experții spun că partidul ar putea obține un scor bun pentru că multe partide de stânga cu candidați musulmani și-au pierdut popularitatea în rândul alegătorilor marocani și turci.

      http://www.napocanews.ro/2018/04/un-partid-islam-participa-la-alegerile-din-belgia-cu-mari-sanse-vor-o-belgie-islamica-100.html

      Apreciază

    • Maresalul said, on aprilie 8, 2018 at 8:31 pm

      Esti pe spate nemtii nu mai sant nationalisti programul sionist dupa 44 a avut grija sa ii transforme in mielusei.numai turci is vre-o 5 milioane invadatorii astia noi sute de mii vor fi milioane in ani de zile apoi zeci de milioane se inmultesc ca sobolanii.traiesc din ajutorul social si de pe urma copiilor femeia la cratita si turnat musulmani iar barbatul la moschee..8 din 10 is analfabeti nu au calificare nu stiu face nimic plus ca le place munca precum tiganiilor.Deci nu fa tu cretin pe altul sa nu pari tu cretin.Studiaza planul KALERGII apoi judeca

      Apreciază

    • der said, on aprilie 10, 2018 at 9:26 am

      Esti idolatru si patriot vestic si ai ajuns in mareata germanika unde se fura si se inseala pe rupte? Esti disperat ca se alege praful de visul tau imbecil, despre vestul luminos, unde credeai ca vei ramine 1000 de ani? Musulmanii sint cu zecile de milioanele si cresc de la un an la altul, la modul masiv! Deja sint majoritari la indivizii pina in 15 ani si nu stiti! Nu vreti sa vedeti ca vestul vostru, practic, nu mai exista! Nici nu va spun ca aduc migranti zi si noapte, iar voi, taranimea retrograda si revansarda, care va uriti tara si neamul o sa fiti siliti sa va refugiati in propia tara, asta daca n-o sa alegeti sa luptati pt germanika voastra, care dispare sub ochii vostri. In prostia voastra desavirsita sinteti in stare! Ca va place voua sau nu, obisnuiti-va ca vestul a murit, iar sansa vostra la supravietuire este Romania! Cred ca pt voi, fudulii retrograzi, asta este cea mai mare pedeapsa!

      Apreciază

  8. vlad tepes said, on aprilie 7, 2018 at 8:33 pm

    Ce-au fost si ce-au ajuns, nemtii astia! Dintr-un popor muncitor, puternic si respectat in Lume, au devenit „carne de tun si de viol” in propria tara, pt Maimutzele inchinatoare la Allah! Asta, multumita elitelor lor tradatoare, slugile Ocultei!

    Apreciat de 1 persoană

    • Gopo said, on aprilie 7, 2018 at 10:30 pm

      Vlade,
      Ce sa zica si nemtii, condusi de tanti rbk_drtea_ksnr ?! Am lasat intentionat cateva vocale lipsa, dar nu e greu de aflat numele ei adevarat….Si nea_adolfica, care era fiu de bastard(neoficial) al familiei scutului rshu…asa ca despre ce conducatori germani vorbim aici ??!!!

      Apreciază

      • vlad tepes said, on aprilie 8, 2018 at 2:21 pm

        Pai, nu mai au ce zice, caci doar ei au votat-o mereu pe tanti Kasner! Acum, nu le mai ramane, decat sa se spele cu ea pe cap! Si unde nu-i cap, vai de picioare!

        Apreciază

  9. octavpelin said, on aprilie 8, 2018 at 9:46 am

    A republicat asta pe Octavpelin's Weblog.

    Apreciază

  10. ioan said, on aprilie 9, 2018 at 4:33 pm

    Vorba vine ca au votat-o, ca se stie bine ca votul populatiei nu numai din Germania, nu valoreaza nici cat o ceapa degerata…totul e stabilit dinainte !

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.