SACCSIV – blog ortodox

Si totusi cum procedam ca sa ne cunoastem?

Posted in Uncategorized by saccsiv on decembrie 12, 2017

Va veni si vremea fugii. O spune clar Sfanta Scriptura, o spun clar Sfintii Parinti:

UNDE FUGIM DE ANTIHRIST? Va fi ca în filmele post-apocaliptice?

Doar ca a fugi asa, cate unul, va fi oleaca prea greu. Dar cum s-o faci impreuna cu altii, daca nu cunosti altii?

Insa si pana in momentul fugii e bine sa ne cunoastem. In 2011 am luat si binecuvantarea de la Parintele Justin Parvu pe chestia asta:

VIDEO – Interviu ca parintele Iustin Parvu (02.03.2011): E bine sa ne cunoastem?

Si s-au facut schimburi de e-mailuri in public la rubricile de comentarii ale blogului saccsiv iar altora le-am facilitat eu astfel de schimburi in privat. Iar multi au ajuns sa se si cunoasca astfel, fata catre fata.

Dar a avut si o latura intunecata toata treaba asta. Caci asa cum a existat Iuda intre cei 12 Apostoli, tot de iude am avut parte si noi.

De exemplu, unii frati au reusit chiar sa organizeze intruniri, pe baza schimburilor de e-mailuri. Astfel s-au cunoscut mai multi o data si parea ca va fi bine. Dar nu stiu de ce, dupa o vreme, unei surori i-au venit goange pe creieras si a luat-o razna. Dupa intrunirile alea, a cunoscut ea din aproape in aproape din ce in ce mai multi si la un moment dat ma trezesc cu ea ca ma ataca furibund. Asa, aiurea. Si a produs vrajba si alea alea. Sau poate o fi fost cu treaba inca de la inceput?

Alt exemplu. Un frate insurat a cazut in pacat cu o sora. Fratele s-a trezit si a rupt noua relatie, insa sora a ramas ranita. Si ca majoritatea femeilor astfel ranite, precum sotia acelui mare slujbas imparatesc egiptean din istoria cu Iosif, s-a apucat de razbunari si facut rele. Si pentru ca i-am spus sa-l lase in pace, s-a pornit si … impotriva mea, inhaitandu-se virtual inclusiv cu tot soiul de scursori umane ce urau din tot sufletul lor intreaga mea lucrare de pe acest blog.

Si daca tot am pomenit de acele scursori, voi aminti si de cateva dintre actiunile lor. Au folosit adresele de e-mail pe care fratii le facusera publice la rubrica de comentarii si luand si nick-urile respective, au umplut internetul de mizerii. La inceput pe blog, care la acea vreme era printre putinele fara moderare, adica nu trebuia sa aprob eu fiecare comentariu, ci se publicau instant, la liber. Si astfel, pana ma dumiream ca o postare a unui, sa zicem, nick X cu adresa de e-mail a vechiului nick X nu e de fapt a acelui vechi nick X, era oarece bataie de cap. Plus ca monitorizau 24 de ore din 24 activitatea pe blog si cand simteau ei ca nu sunt la butoane (caci doar sunt om, mai dorm, mai mananc, mai una alta) bagau la greu. N-am inteles niciodata de unde aveau atata energie in facerea de rau. Cum de nu aveau pauze? Caci, vedeti voi fratilor, eu de multi ani, de cand am blogul, nu mai am ore fixe de somn sau de masa. Dorm cateva ore noaptea si cateva ziua, dar nu ma culc la aceleasi ore. Deci nu se bazau pe descoperirea unei rutine, ci chiar monitorizau 24 din 24. Incredibil. Asa ca am fost nevoit sa elimin nemoderarea si am inceput sa procedez precum celelalte bloguri. Atunci au navalit pe alte site-uri pe unde stiau ei ca mai posteaza fratii. Evident, cu identitatea si e-mailurile fratilor. Ba si cu al meu. De aceea, de atunci, eu nu am mai postat niciodata pe alte bloguri iar acest lucru devenind de notorietate, pana la urma deja se stia: daca apare pe aiurea un comentariu semnat saccsiv, sigur nu e al meu. Dar ceilalti frati au avut de suferit.

Revenind, nu renunt la ideea de a va ajuta sa va cunoasteti, insa nu stiu cum anume trebuie procedat.

Mi-am amintit de aceasta tema, caci zilele acestea cativa frati m-au rugat in acest sens.

Postez acest material doar pe saccsiv, caci pe portal sunt foarte multi cititori noi si nu stiu daca ar intelege inca. Doar ca nici majoritatea vechilor cititori de pe saccsiv nu prea mai viziteaza blogul, ci s-au regrupat pe portal, inclusiv la comentarii. Firesc, caci blogul nu prea mai are activitate, fiindu-mi imposibil sa cant la doua piane. Sa speram totusi ca usor usor se va duce vestea despre acest articol si ca se va veni cu idei.

Doamne ajuta!

 

91 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lori said, on decembrie 12, 2017 at 9:40 pm

    O inițiativă bună chiar de folos. Noi tot asteptam sa vina acele vremuri dar sa nu cumva sa ne ia prin surprindere. Eu sunt de acord sa ne cunoastem dar doar cu oameni care chiar iau în serios aceasta problemă .sa ne întâlnim sa venim cu idei sa începem să ne misca intr-un sens. O seara bună.

    Apreciat de 2 persoane

  2. Matiu Cosmin said, on decembrie 12, 2017 at 9:56 pm

    Cat timp suntem in trup avem de luptat cu: trupul, lumea si diavolii.
    Mai avem noi si mandria aia nebuna ca noi suntem pe drum si altii nu, si aici intervin ispitele si se intampla lucruri ca si cele din articol.

    Noi nu suntem uniti, unde suntem doi, unul trebuie sa se tina mai destept ca si celalalt si vrea neaparat sa conduca.

    Cand se fac aceste cunostinte mai ales unde sunt casatoriti si necasatoriti sansa sa se intample lucruri ca si cele din articol este mare si daca mori intr-un asemenea pacat nespovedit degeaba ai fost antiecumenist ca tot adanc in iad ajungi.

    E riscanta treaba si e cu doua taisuri.

    Apreciat de 1 persoană

    • Matiu Cosmin said, on decembrie 12, 2017 at 9:58 pm

      Nu degeaba exista manastiri de calugari si manastiri de maici si fiecare are locul ei separat.

      Apreciază

      • saccsiv said, on decembrie 12, 2017 at 10:45 pm

        Matiu Cosmin

        Pe de alta parte, cum vor proceda cei singuri? Adica necasatoriti.

        Apreciat de 1 persoană

      • gheorghe said, on decembrie 13, 2017 at 10:37 am

        Draga Cosmin,
        Nu traim de frica lumii…
        Lori spune bine.
        In cine nu ai incredere? In sot sau in sotie cand se intalnesc cu o persoana singura?
        Crezi ca fiecare familist abia asteapta sa intalneasc un burlac/o burlacita si gata! sare pe ea sau se arunca in bratele lui?
        Se intampla, e drept dar cei mai ulti nu procedam asa, nici dupa decenii de casatorie.
        Altfel, la ce ne-ar mai fi de folos sa fim crestini?
        Eu spun si celor mai tineri dar nu numai lor – nu planificati pacatul gandidu-va ca la spovedanie veti fi iertati!
        „iata, te-ai facut bine! Mergi acasa si NU MAI PACATUI!”
        Nu te indrepti daca negociei iertarea, adica nu dovedesti vointa si faptuire de indreptare…
        Imi pare rau ca nu pot intalni – macar – pe unii dintre cei care posteaza aici.
        Acest site este o raza de lumina, lumina Adevarata! Chiar daca activitatea a incetinit.
        Eu sint plecat din tara de peste 10 ani,…. nu ma numesc „gheorghe”… insa imi dau toata silinta, cu sinceritate sa particip la pastrarea curateniei sufletesti, sa invat, sa aflu, …. si doar aici este posibil deocamdata. Nu discut despre ortodox.info care este destul de complex si solicitant pentru mine…

        Analogia cu manastirile nu are relevanta, acolo nu se leaga familii, nu e loc de „cresteti si va inmultiti” s.a. …
        Nu se confunda retragerea din lume pentru rugaciune cu viata „de lume”.
        O nevointa in credinta usor poate fi deturnata cu smintire prin vedere, cel mai puternic simt corporal.
        Prin antiteza, aminteste-ti de Sf. Apostol Toma care a avut nevoie sa aiba confirmare prin atingere pentru cele ce ochiul si urechea percepeau vazand si auzind pe Iisus inviat din morti.

        Apreciat de 1 persoană

      • Lev said, on decembrie 13, 2017 at 5:03 pm

        Doamne ajută, fraților!
        Ai dreptate, Matiu Cosmin. Unde intră femei, nu iese treabă bună. Am văzut atâtea situații, încât e greu și să descriu. Cele 2 exemple date de fratele SACCSIV, ambele implicând femei, grăiesc de la sine. Știți pilda (din Pateric parcă), unde la marginea cetății stătea un singur drac, și acela, cam adormit, căci toți de acolo făceau voia lui, iar de jur-imprejurul schitului de călugări, dădeau târcoale legiuni de draci. Și în cazul nostru, dacă ne unim pentru Sfânta Ortodoxie și pt a lupta cu vrăjmașul, ne va da ispite fără de număr. Deși aș dori să ne întâlnim cu toții și să ne cunoaștem, mă tem că în vremurile grele ce vor veni, fiecare va trebui să se descurce pe cont propriu. Asta este trista realitate după părerea mea. Pace și mântuire!

        Apreciază

      • Matiu Cosmin said, on decembrie 13, 2017 at 6:17 pm

        Probabil este indicat sa ne cunoastem cat sa stim unuii de altii, pana atunci fiecare sa isi pregateasca rucsacul. Cand va veni momnetul acela sigur Dumnezeu ne va calauzi. Pana atunci unii vor cadea iar altii se vor ridica.
        Atunci credinta va fi pusa la maxim la incercare, mult mai rau ca si acum.

        Apreciază

    • saccsiv said, on decembrie 12, 2017 at 10:02 pm

      Matiu Cosmin

      Adevarat zici. Romanul nu s-a nascut doar poet, ci si … sef. Evident, cand este vorba despre relatia cu alti romani.
      Nu toti sunt asa, dar totusi cam prea multi.

      Apreciază

    • Lori said, on decembrie 12, 2017 at 10:16 pm

      Ok si atunci ce-i de făcut?

      Apreciază

    • Riko said, on decembrie 12, 2017 at 11:25 pm

      Chiar daca intr-un grup se intampla unele probleme, daca cei in cauza chiar sunt bine intentionati acolo, dupa cateva zile si cei vinovati si cei nevinovati isi vor cere iertatere si vor lega o prietenie si mai puternica.
      In cazul celor doi ce cazusera in pacat, sunt vinovati amandoi. Chiar daca fratele nu ar fi fost casatorit, pe cat de mult posibil nu incepi o relatie cu piciorul direct in iad. Sora nu are de ce sa fie ranita, nici ea nici el nu au avut sentimente sincere de iubire, a fost doar un pacat, viata merge inainte, am cazut o dat, de doua ori, de mai multe ori, dar ne ridicam si mergem mai departe.
      Cred ca cel mai bine este sa formam grupuri in jurul preotilor drept slujitori care ne-au mai ramas. In felul acesta nu o sa se creada nici o oaie pastor. Eu merg la unul din acesti ultimi preoti, si in grupul care s-a format, au mai fost la inceput mici inconveniente, dar pentru ca preotul nu a lasat pe nimeni sa intre in grup inante sa discute in particular cu noii veniti, nu au intrat intrusi, iar dupa cum am spus la inceput, cei implicati in micile probleme si-au cerut iertare unii de la altii cu frangere de inima. Nu s-au intmplat nici pe departe probleme asa grave ca cele descriese.
      As mai vra sa zic ca chiar daca zicem ca credem, tot nu credem (pe propria experienta), ca acolo unde suntem stransi doi sau trei in Numele Mantuitorului, este si El cu noi si efectiv ne duce de mana. Dar asa cum suntem noi ne temem si ne tot tragem inapoi.
      De cand a inceput treaba asta cu ecumenistii, cea mai mare problema pe care o avem toti e ca in familia noastra nu toti sunt pe un gand cu noi, iar viata noastra devine foarte dificila. Dar Dumnezeu nu ne lasa in nici o privinta singuri si e mereu cu noi si le randuieste pe toate spre binele nostru si a celor dragi noua.
      La preotul la care merg eu, sa stiti ca vin oamenii sute de kilometri, stau pe drum de la ora 5-6 dimineta. Si fiecare vine cat de des poate , si doar o data pe luna sau mai rar. Asa ca curaj, dupa osteneala vine si rasplata.

      Apreciat de 1 persoană

      • teodor said, on decembrie 14, 2017 at 12:37 pm

        Salut frate si Doamne ajuta tuturor! Ma simt pierdut in marea asta de lupi in piei de oi. Tot incerc sa gasesc un parinte dar din pacate dau numai de uraciunea pustiiri. Ma poti ajuta cu date despre si cum as putea sa ajung si eu la parintele de care spui? Eventual se poate sa vb cumva in privat? Multumesc!

        Apreciază

      • Riko said, on decembrie 14, 2017 at 5:45 pm

        @Saccsiv poti te rog sa-i dai la teodor adresa mea de email. Sa ma contacteze si sa-i trimit un nr de telefon

        Apreciază

  3. ionel said, on decembrie 12, 2017 at 10:08 pm

    Asta s-a intamplat poate din cauza ca v-ati pus prea mult nadejdea in propriile puteri. Nu exista padure fara uscaturi. Cred ca, daca va fi nevoie Dumnezeu va face ca intre crestini sa fie colaborare, cum va sti El.

    Apreciat de 1 persoană

  4. mishuleu said, on decembrie 12, 2017 at 10:58 pm

    E mai Vasile te pui cu forte antice esti mic. Numai un colos ca si Par Iustin ar fi putut sa faca ce vrei tu sa faci din nou si sa fie bine. Doamne ajuta!

    Apreciază

  5. Ioana said, on decembrie 12, 2017 at 11:38 pm

    prin parintele duhivonic,putem cunoaste frati si surori in acelasi gand, din pacate si aici s-a facut multa dezbinare, dar cred ca asa fiecare poate cunoaste cateva persoane si sa nu se simta singur. Si pana la urma in aceste vremuri ne calauzim mai mult dupa scrierile Sfntilor, dar orice ortodox trebuie sa mearga si sa se spovedeasca la un duhovnic neeretic, cine poate sa participe macar la o slujba o data la cateva luni.

    Sfantul Ioan Gura de Aur spune ca oricat s-ar nevoi cineva, daca nu isi spovedeste pacatele, toata nevointa e zadarnica.

    Iar aceasta metoda de cunoastere este sincera si fireasca,noi suntem in Biserica, si in Biserica suntem uniti… si mult mai ocrotiti de ispite!

    Poate nu vom putea cunoaste neparat imediat pe unii din comentatori ce ii stim pe blog.., dar cine vrea sa se mantuiasca, cu intrebarea sa calatoreaca. cercetand parintii ingraditi de erezie cu atentie, si daca au mici abateri sa nu ne descurajam avem scrierile Sfintilor! important e sa fim uniti, sa ne rugam unii pentru indreptarea altora,

    si daca se ofera cineva sa mai ajute, s-ar putea face niste evenimente lansari de carte cu continutul blogului, cu marturii despre marturisitori si sfintii inchisorilor, sau diverse activitati misionare cu ajutorul preotilor care s-au ingradit de erezie. Nu suntem niste amibe aruncate in Univers sau niste nick-uri pe un ecran, suntem madulare ale Bisericii si Dumnezeu ne va ajuta, prn Biserica, care va dainui pana in sfarsit, sa nu fim singuri. „Nu te teme turma mica!”

    Sf. Ignatie Briancianinov, povatuitorul celor ce cauta sfintirea in vremurile de pe urma

    Sf. IgnatieSf. Ignatie Briancianinov a fost si este dascalul si povatuitorul duhovnicesc al multor dintre calugarii dar si mirenii care cauta sa se sfinteasca si in vremurile acestea de seceta duhovniceasca.
    Astazi in manastiri prea putin intalnim duhovnici sau stareti care sa mai poarte lucrarea duhovniceasca launtrica, majoritatea se orienteaza dupa legea materiei, dupa nevoile materiale, iar muncile fizice de cele mai multe ori inabusa nu doar trupul dar si sufletul. Munca fizica este buna si binecuvantata de Dumnezeu, dar nu atunci cand ea impiedica porunca lui Dumnezeu si cand nu este orientata si spre o lucrare launtrica. Putini sunt cei care ajung sa gaseasca in osteneala muncii harul dumnezeiesc, putini sunt cei care sa stie sa se lupte cu gandurile si patimile chiar atunci cand sunt istoviti de munca, putini sunt cei care reusesc sa castige raiul launtric fara povatuitori. Ba mai mult,

    Sfintii Parinti spun ca fara povatuitori iscusiti mai mult ne ratacim pe cale. Sf. Ignatie insa este darul lui Dumnezeu pentru aceste vremuri secetoase, el este povatuitorul celor fara povatuitori. Scrierile Sf. Ignatie tin loc de povatuire duhovniceasca, asa dupa cum insusi Sfantul marturiseste in scrierile sale. Si azi te poti sfinti, si azi poti castiga harul lui Dumnezeu inlauntrul tau si atunci de cine ne vom mai teme? Rostul sufletului este sfintirea, si atunci medicamentul impotriva deprimarilor, ce isi au cauza in negasirea rostului existential nu este oare castigarea Harului dumnezeiesc in inima omului? Cine se lipseste de acest har cu adevarat se lipsteste de toata seva vietii. Castigarea si simtirea harului nu sunt basme din vechime, sunt realitati vii, la care suntem cu totii chemati, dar peste care trecem cu multa nebagare de seama, de cele mai multe ori pentru ca nu stim sau pentru ca suntem povatuiti gresit, uneori de chiar duhovnicii nostri. Sfantul Ignatie ne arata metoda si calea desavarisirii, accesibil tuturor, si cult si incult, si bogat si sarac – asa cum Evanghelia este vestita nu doar unor elite, ci tuturor.

    De aceea sa il citim si sa ii urmam invatatura cea mult folositoare.

    Doamne ajuta!

    Mi se facuse dor sa mai comentez. Astept si alte surori si frati mai vechi sa vina cu propuneri. Sa nu ne racim elanul ce l-am avut la inceput”

    Apreciat de 1 persoană

  6. Cosmin said, on decembrie 13, 2017 at 2:08 am

    Probabil in prima faza ar fi indicat ca grupurile sa se formeze in functie de zone geografice: cei din localitati sau judete apropiate.

    Al doilea criteriu ar fi ca, grupurile sa se formeze in functie de statut social: familii si solitari, desi asta cred ca e un lux. Nu vad grupuri foarte numeroase, asa ca acest criteriu s-ar putea sa nici nu poata fi aplicat.

    Probabil ar fi importanta si vechimea ca cititor pe acest blog. Cred ca e o carte de vizita destul de relevanta.

    Cum spunea si Riko, ar fi indicat ca aceste grupuri sa se coaguleze in jurul unui preot nepomenitor, bineinteles daca exista aceasta posibilitate.

    Din cauza ca suntem un popor de oameni inteligenti, toti vrem sa fim lideri. De aici se naste dezbinarea, defectul major al acestui popor.

    Intre membrii grupului trebuie sa existe comunicare, transparenta si sinceritate. Chiar daca se stabileste un lider de grup, deciziile acestuia trebuie consultate si stabilite impreuna cu mebrii grupului. Asta in ideea ca respectivul grup nu e format in jurul unui preot. Unde exista preot, treaba e clara.

    Tot Riko face cunoscut un alt fenomen caraceristic acestor vremuri: dezbinarea din familie. Asta e chiar o problema majora. Cand trebuie sa o iei pe paduri cu sotie si copii, s-ar putea ca ori sotul, dar mai degraba sotia, sa bata in retragere de la aceasta idee. Oarecum e de inteles, dar e mai important sa ajungem sa intelegem motivul pentru care o luam pe paduri. Asta trebuie inteles cel mai bine. Ca doar nu mergem sa facem sport extrem cu bebelusi dupa noi, asa ca ne plictisim acasa.

    Cam astea sunt parerile mele personale in ce priveste ideea de a ne cunoaste. Nu emit pretentia ca ar fi bune sau utile.

    Doamne ajuta!

    Apreciază

    • Mihai said, on decembrie 13, 2017 at 7:21 am

      Intradevar omul este schimbător de la ora la alta, nai de unde ști ce are fiecare în cap, ai văzut doar pe prezentul blog, dar și pe altele dece sunt cate unii capabili

      Apreciază

    • Lori said, on decembrie 13, 2017 at 8:55 am

      Noi avem nevoie de un lider sa ne punem in miscare. Intradevar este f greu cand unul din familie nu crede sau i se pare normal ce se întâmplă. Asta este.Ne vom întâlni probabil pe drum cand vom fi obligați să fugim ,cand vom fi in mijlocul situației….dar va fi tarziu.

      Apreciat de 1 persoană

      • costel said, on decembrie 13, 2017 at 1:56 pm

        Lori : „Eu sunt de acord sa ne cunoastem dar doar cu oameni care chiar iau în serios aceasta problema.” Bine. bine, cine hotaraste lucrul asta? Ca doar Dumnezeu stie ce e in mintea fiecaruia!
        Nu va e clar ca vor fi si iude? Ca sistemul e „in toti si in toate”, ca cei ce ar trebui sa ne pastoreasca si-au dat mana cu fortele raului pentru a va prigoni?
        Cred ca cel mai bine ar fi sa ne cunoastem in jurul duhovnicului nepomenitor.

        Apreciază

      • carla said, on decembrie 13, 2017 at 9:31 pm

        Da, frate Costel, în jurul duhovnicului nepomenitor.
        Unde este preot cu har, comunitatea se desăvârșește prin credință. Și EI știu asta. De unde si atacul furibund asupra bisericii. Biserica Ortodoxă a reprezentat farul călăuzitor pt. acest popor oropsit, pt care credința este de veacuri singura lui putere și sprijin.
        Deci frate, de unde preot, când mai marii bisericii au schimbat pe tăcute macazul?
        Că unde este preot nu-i totul pierdut, că el, dacă are har, va ști să aleagă oile de capre.
        Cât despre soțiile care n-ar accepta să fugă cu copiii, eu n-aș fi atât de sigură că ar alege celelaalte două alternative: să-i fie transformați in zombi, cu ochii goi, sau să-i fie luați și transformați la fel.

        Apreciat de 1 persoană

  7. Florin said, on decembrie 13, 2017 at 7:36 am

    Cei mai mulți dintre noi nu suntem în stare nici de a ne păzi de păcatele evidente și grosolane, dar bravăm ca mari apărători ai ortodoxiei și luptători ortodocși! Din păcate, foarte mulți dintre noi nici nu ne facem pravila de rugăciune, sau nu mergem constant duminica la Sf. Liturghie, dar facem planuri și războaie împotriva lui Antihrist! Fără o înduhovnicire interioară a inimii și sinceritate, în primul rând cu noi înșine, nu vom putea rezista în acele vremuri, căci puterea de a rezista nu este a noastră ci vine de la Dumnezeu, în inimile curate și fără de viclenie, precum sfinții mucenici care răbdau chinuri mai presus de înțelegerea omenească!

    Apreciază

    • saccsiv said, on decembrie 13, 2017 at 11:51 am

      Florin

      M-am uitat la comentariile tale din urma.

      Ce parere mai ai despre cipuri?

      Dar despre staretul Hariton de la manastirea Petru Voda?

      Dar despre Mitropolitul Teofan?

      Apreciază

      • Mihai said, on decembrie 13, 2017 at 1:28 pm

        Vasile, sa vezi cate bazaconii spune acest Florin la Teodot pe blog, asta daca nu o fi un alt Florin

        Apreciază

      • Florin said, on decembrie 13, 2017 at 3:18 pm

        Nu afirm si nu cred altceva decat invata Sfanta Scriptura si predania Bisericii.
        In concluzie, cipul introdus in corp este lepadare de Hristos, conform celor scrise in capitolul 13 al Cartii Apocalipsei! Toate celelalte, carduri, coduri de bare, etc. sunt etape premergatoare pecetluirii, dar nu inseamna lepadare, dupa cum invata marii duhovnici contemporani! In privinta parintelui Hariton si a IPS Teofan nu pot spune decat ca sunt si ei oameni ce pot gresi in anumite privinte, insa suntem datori cu respectul fata de dansii care sunt cei mai expusi presiunilor, si merita ascultare pana in momentul cand vor face ceva vadit impotriva Evangheliei si predaniei Bisericii. Scandalurile, obrazniciile si isteriile din partea unora care cred ca sunt mai drepti si mai corecti, nu fac decat dezbinare si sminteala. In ce priveste pe cei doi, consider ca sunt oameni blanzi, sinceri si cu frica de Dumnezeu, insa incearca sa pastreze un echilibru, facand compromisuri, in limita acceptabila. Cine spune ca nu face compromisuri, ar trebui sa fie cu mai multa luare aminte de sine. Pilda de marturisire, smerenie si ascultare ar trebui sa fie insusi parintele Iustin Parvu, care niciodata nu a uzurpat prin nesupunere si neascultare pe ierarhul sau! Dimpotriva, a avut si dansul multe probleme cu unii ucenici neascultatori care i-au creat numeroase probleme!

        Apreciază

    • Aurora said, on decembrie 13, 2017 at 12:23 pm

      Unde margi tu constant la Sfanta Liturtghie duminica ? La pomenitori ? Lasa-ne !

      Apreciază

    • pcmouse said, on decembrie 15, 2017 at 12:09 am

      florin

      1.nu-i ca tine!https://www.youtube.com/watch?v=ywQSgv0dGQU
      2.nu-i ca tine!https://www.youtube.com/watch?v=TSjaht1T1dc
      3.nu-i ca tine!https://www.youtube.com/watch?v=q3J8GYoke24

      continui?

      Apreciază

  8. guti flo said, on decembrie 13, 2017 at 9:00 am

    Pai daca si pr Iustin Parvu spune ca e bine sa ne cunoastem, eu cred ca ar fi bine sa facem lucrul asta….cei care sunt bine intentionati…asta ar fi un prim pas!
    Eu unul sunt de acord,
    Doamne ajuta!

    Apreciază

  9. Sită Deasă said, on decembrie 13, 2017 at 9:42 am

    Episcopul Longhin (Parintele Mihail Jar) a dat binecuvantare maicilor de la Manastirea Boian, ca atunci cand va fi prigoana, sa plece in pustie (in paduri, in munti, in locuri ascunse), dar nu singure ci in grupuri mai mici sau mai mari, ca sa se ajute una pe alta.

    Apreciat de 1 persoană

    • sky said, on decembrie 13, 2017 at 7:43 pm

      Da, dar a dat binecuvantare unor monahii, care deja au trait impreuna, se cunosc, stiu ce inseamna viata de obste. Ceia ce vreau sa subliniez este faptul ca pentru a putea vietui impreuna un grup de oameni, intai si intai trebuieste un anumit grad de cunoastere intre aceste persoane; monahiile au aceasta cunoastere, mirenii nu. Cei care vietuiesc in manastiri de ceva ani, stiu bine despre ce vorbesc; foarte greu se formeaza unitatea duhovniceasca, mai ales daca lipseste un povatuitor cu putere duhovniceasca. Oamenii care au trait in lume zeci de ani, foarte greu se adapteaza intrun grup, fie el si duhovnicesc si chiar cu aceeasi gandire, ca exemplu impreuna vietuire a parintilor Gherman si Serafim de la Platina, in Viata Pr Serafim Rose este foarte bine expusa aceasta problema, foarte binevenita citirea ei, veti vedea cu ce probleme se pot confrunta astfel de grupuri. Nu spun acestea ca descurajare ci dimpotriva pentru constientizarea ispitelor care apar in astfel de adunari. Pe scurt: smerenia e foarte greu de obtinut, foarte greu, mai ales intr-o obste noua si e singura care o tine in viata, dar cu sincera cautare si mila Domnului, se poate.

      Apreciază

  10. Vali said, on decembrie 13, 2017 at 10:03 am

    cred ca toti cei ce venim pe saccsiv ne-am gandit cel putin o data la lucrul asta….
    eu sunt noua pe-aici, nu cred ca am 2 ani de cand citesc blogul. La inceput am fost fooooooarte entuziasmata pe ca

    Apreciat de 1 persoană

  11. Vali said, on decembrie 13, 2017 at 10:57 am

    iertare! din greseala, am trimis un mesaj neterminat!!!!
    la inceput am fost foarte entuziasmata pt ca in fine, am descoperit oameni care aveau preocupari comune, am descoperit raspunsuri la unele intrebari, am ajuns sa-mi pun intrebari noi…

    de exemplu despre ecumenism: habar n-aveam ca exista si cand am aflat nu prea intelegeam ce si cum. DAR! Dar SIMTEAM deja ca ceva nu e in regula, am dat peste preoti care mi-au spus lucruri diferite fata de duhovnicul meu care a murit (Dumnezeu sa-l ierte! tare-mi lipseste….)
    In mod neclar si difuz, aveam un semnal de alarma, simteam ca ceva nu e in regula, dar abia aici am gasit explicatiile!

    Multumesc frate Saccsiv!
    sunt convinsa ca ai deschis ochii multor rataciti!

    Spune @misuleu mai sus „E mai Vasile te pui cu forte antice esti mic.” cred (sper sa ma INSEL) ca e ceva adevar in vorbele lui…

    cand am descoperit blogul tare m-am bucurat ca in fine am descoperit un loc unde se discuta despre subiecte care ma intereseaza si zurdam voioasa si vesela p-acilea, comentam, eram activa pana cand….. cineva a raspuns cuiva care (zic eu) mi se adresa MIE, cineva a raspuns cu aceelasi pseudonim ca al meu si imediat urmatorul mesaj avea numele real al copilului meu.
    Am zis ca e o coincidenta.
    Dar am abandonat conversatiile. N-am mai scris NIMIC. Am fost surprinsa si mi-am zis ca ma bantuite paranoia.
    Peste cateva zile iar au fost 2 mesaje cu numele meu si al copilului.
    SIGUR SUNT PARANOIACA. N-am vorbit cu nimeni despre mine. Deci e doar paranoia.
    Luni de zile n-am mai scris,

    Am simtit ca nu sunt singura in situatia asta. Am impresia ca si altii si-au pus intrebari despre unele mesaje, cine se afla in spatele preudonimelor.
    Cred ca se vrea dezbinare. E normal.

    Totul e dezbinare.
    Nimeni nu se mai intelege cu nimeni.
    Se cearta frate cu frate.

    Inainte era mai simplu. Aveam cu totii un singur dusman comun. Comunismul.
    Dusmanul era cunoscut. Ii intelegeam tacticile si scopul. Ne puteam lupta si ii rezistam.

    Acum dusmanul e o mare caracatita, are multiple chipuri, vazute si nevazute.
    Lupta se duce pe atat de multe fronturi ca nu mai intelegi nimic!

    Unul se lupta cu ECUMENISMUL.
    Altul se lupta cu VACCINURILE si Big Farma
    Altul se lupta cu MONDIALIZAREA
    Altul e cu / sau impotriva emigrantilor ilegali
    Altii se bat pt invatamant
    Altii sunt preocupati doar de L.G.B.T.X.Z.R.M.ITGHR etc
    Altii se bat contra „incalzirii globale”

    Divide et iimpera.
    Cred ca e voit.
    Traim in Babilon. Fiecare vorbeste propia limba.
    Nimenu nu-l mai intelege pe celalalt.

    Asa ca intalnirea sau plecarea in „munti” cu frati sau cu straini……….. hmmmm…. e greu….
    Cum o vrea Bunul Dumnezeu!

    dar mi-e teama ca am sa fac ca si Ion la inundatie…
    Ion a urcat pe acoperisul casei, in jur apa mare si el se ruga la Bunul Dumnezeu sa-l salveze de la innec.
    Apare o barcuta si un om ii spune sa urce.
    Ion „Nu. Pe mine o sa ma ajute Bunul Dumnezeu”
    mai vine unul cu o barca mai mare!
    Ion iar refuza, el asteapta salvarea lui Dumnezeu.
    Vine si un elicopter.
    Iar refuza Ion.
    Si moare innecat.
    In cer il intreaba pe Bunul Dumnezeu de ce nu l-a salvat de la innec, ca doar el s-a rugat!
    „Pai bine mai Ioane, ti-am trimis si barci si elicopter!
    De ce le-ai refuzat?”

    Apreciază

    • Lori said, on decembrie 13, 2017 at 1:33 pm

      Cred ca asa o sa facem toti ca Ion.

      Apreciază

    • carla said, on decembrie 13, 2017 at 9:52 pm

      Vali, da să ne rugam să ne ajute dar să fim cu mare băgare de seamă ca cei care vor să ne salveze să nu ne ceara să ne legitimăm cu….mâna dreaptă, în schimb.
      Că atunci mai bine-ar fi să facem ca Ion.

      Apreciază

  12. A said, on decembrie 13, 2017 at 12:45 pm

    Saccsiv, nu numai ca esti monitorizat dar si celor care iti scriu li se sparg adresele de mail!!
    Acum ceva vreme te-am contactat pentru crearea anumitor articole de pe o adresa de mail pe care tocmai mi-am deschis-o, in mod expres pentru acest fel de contributie. A doua zi, providerul m-a anuntat ca adresa mi-a fost sparta! Si mi-a cerut nr de telefon, pe motive de securitate. Bineinteles ca nu l-am introdus! Da, activitatea ne este monitorizata 100%.

    Apreciază

    • Lori said, on decembrie 13, 2017 at 1:36 pm

      De catre cine e monitorizat?

      Apreciază

      • A said, on decembrie 13, 2017 at 2:40 pm

        Daca as stii, ti-as spune. Mie mi-a fost sparta adresa de mail a doua zi dupa ce i-am scris de pe acea adresa (care era nou creata!).

        Apreciază

      • Lev said, on decembrie 13, 2017 at 5:15 pm

        Lori
        De către serviciile secrete (SRI, SIE etc), care lucrează pt înseși satanele care conduc lumea. Stați liniștiți, tot ce scriem și vorbim este monitorizat. Și au și infiltrati peste tot. Așa că fiți cu luare aminte. Vă dați seama ce gândesc ei, „cum își fac fraierii planuri vădit, pe internet…” Doamne, ajută-ne.

        Apreciază

      • Lori said, on decembrie 13, 2017 at 7:43 pm

        Le-a si mărit bugetul …ca sa ce?Sa ne monitorizeze pe noi? Ce avem de facut oricum vom face iar de ei oricum isi v-a bate joc dracul in continuare. Ideea este sa nu ne acapareze si pe noi. Doamne iarta-ne.

        Apreciază

      • Riko said, on decembrie 13, 2017 at 8:45 pm

        Si eu m patit treaba asta cu emailul, acum 2 luni si ceva de trei ori am primit notificari ca cineva a incercat sa-mi sparga emailul, prima data din India si apoi de doua ori din rusia. Eu imi folosesc telefonul sa deblochez emailul. Dar probabil ca nu are legatura cu siteurile ortodoxe pe care mai intru sau am mai intrat. Pt ca in paralel cineva din rusia a incercat de mai multe ori sa-mi sparga contul de VK (un fel de youtube rusesc), si de atunci am tot primit pe telefon mesaje in rusa de la vk. Si nu stiu ce inseamna. Mesajele arata asa:
        https://imgur.com/a/HLRA1 https://imgur.com/a/EpcYp
        Mi-am facut contul acum mai multi ani pt ca pe atunci nu puteai viziona nimic decat daca aveai un cont, dar nu l-am mai folosit.

        Apreciază

  13. Ioan C. said, on decembrie 13, 2017 at 2:53 pm

    „14. Iar când veţi vedea urâciunea pustiirii, stând unde nu se cuvine – cine citeşte să înţeleagă – atunci cei ce vor fi în Iudeea să fugă în munţi,
    15. Şi cel de pe acoperiş să nu se coboare în casă, nici să intre ca să-şi ia ceva din casa sa,
    16. Şi cel ce va fi în ţarină să nu se întoarcă îndărăt, ca să-şi ia haina.”
    (Marcu 13, 14-16)

    Apreciază

  14. Unu din moldova said, on decembrie 13, 2017 at 3:02 pm

    Cine sa sparga adresa de email oare? Da de securisti ce ziceti? Oare e vreo idee ? STS are toata capacitatea si logistica necesara sa faca lucrul asta foarte usor

    Apreciază

  15. STOP RFID (Viorel Ghica) said, on decembrie 13, 2017 at 3:17 pm

    Apreciază

  16. Matiu Cosmin said, on decembrie 13, 2017 at 4:17 pm

    Eu sunt bihorean, saccsiv ne stie mai bine, daca vrea cineva ca cei din imprejurimi sa luam legatura, saccsiv poate da adresa mea de e-mail.

    Apreciază

  17. ioanide said, on decembrie 13, 2017 at 5:42 pm

    Pana nu iei o HOTARARE si Maxim de CONSTIENT ca numai renuntand la toate , avere , familie , masina , cont in banca , etc , si facand parte dintr-un grup de CREDINCIOSI [crestini sunt toti ] , care si ei la randul lor au renuntat la toate acestea , numai asa te poti Mantui .
    Deci , trebuie luat in serios , ca numai rucsacul din spate si ce ai in el , va fi tot confortul tau .
    Dar sunt/suntem multi , care din spatele tastaturii , ne sfadim ca suntem mari crestini,
    A fi un credincios bine placut lui DUMNEZEU , trebuie sa nu te mai intereseze ca ai telefonul ascultat , ca unii te arata cu degetu ca esti fanatic [din punctul lor de vedere] si multe repercusiuni , piedici , in calea ta spre Mantuire .
    Multi chemati , putini alesi.

    Apreciază

  18. Raluca said, on decembrie 13, 2017 at 8:31 pm

    Nu-mi prea fac iluzii cu privire la organizarea de grupuri pentru plecarea în zone izolate atunci când va fi nevoie, și nu din cauză că toți ar vrea să fie șefi. Un posibil eșec în coagularea unui grup ar putea fi modul diferit în care oamenii vor înțelege să realizeze această plecare. Vor fi multe păreri, și din asta nu are cum să se lege ceva coerent, și care să funcționeze. Pe de altă parte se pleacă din start cu stângul, considerându-se că nu ar fi tocmai bine ca grupurile să fie mixte. Păi cum ați vrea să fie? Grupuri de familiști, grupuri de bărbați și grupuri de femei, fiecare separat? Cui vrea să aplice astfel de criterii îi doresc mult succes, pentru că va avea mare nevoie. Și dacă vor apărea probleme ca cele descrise în articol, credeți că doar femeile ar putea fi de vină, sau că orice om, indiferent de sex, ar putea să o ia razna într-o situație limită? Un alt posibil eșec ar putea fi egoismul, și anume faptul că fiecare va vrea să-și scape propria piele, și a familiei lui, și nu se va mai gândi la alții, considerând că se va descurca, neavând nevoie și de ajutorul celor pe care îi respinge. Am văzut din păcate destule exemple de astfel de „iubire creștină” printre cei care se consideră a fi buni creștini, foarte „practicanți” dealtfel. Un alt posibil eșec ar putea fi și infiltrarea unor cozi de topor care nu vor căuta propria mântuire, ci vor vrea să zădărnicească mântuirea altora.
    Până la urmă va fi ce va rândui Dumnezeu pentru fiecare. Asta nu înseamnă că noi nu trebuie să facem nimic, și să stăm doar să așteptăm rezolvarea problemelor doar de la alții, sau de la Dumnezeu.
    Trebuie să ne gândim însă serios la un lucru, și anume la faptul că cei care vor pleca în munți nu vor avea ce mânca, nu vor avea apă să bea, vor îndura frig extrem și caniculă, și nu vor avea un acoperiș sub care să doarmă. Câți credeți că vor supraviețui în astfel de condiții?

    Apreciază

    • Matiu Cosmin said, on decembrie 13, 2017 at 8:59 pm

      Plecarea in munti va fi ca si un accident grav din care ai scapat cu viata, va fi un soc extrem, atunci vor prima cu totul alte lucruri decat cele de care vorbim noi acum si nu va mai conta ca grupul e mixt.
      E bine sa se cunoasca lumea din timp iar cand va fi de plecat sa se faca adunarea. Pana atunci e bine ca fiecare sa isi pregateasca rucsacul. Oricum daca ai plecat in munti si nu ai plecat deodata cu altcineva sunt putine sanse sa te mai gaseasca cineva dupa aceea daca nu este stabilit locul dinainte.

      Apreciază

    • Lori said, on decembrie 13, 2017 at 9:01 pm

      Nici unul nu v-a supravietui.ai dreptate in tot ce spui ,dar dacă nu încerci nu ai cum sa vezi ce v-a fi.Poate ne v-a lumina Dumnezeu si ne v-a îndruma pasii pt ca noi suntem neputinciosi .

      Apreciază

    • Riko said, on decembrie 13, 2017 at 9:04 pm

      @ioanide
      Cred ca dintre cei de aici multora deja nu le mai pasa de averi si treburi lumesti, si singurul nostru gand ramane constant sa ne salvam membrii familiei si pe noi.
      @Raluca
      Cand va venii momentul ultimei prigoane si vom fi nevoiti sa plecam in pustie, nu vom fi doar niste amatori fara calauza. Dumnezeu nu ne va lasa asa de capul nostru. Sa nu uitam ca se vor face minuni cum nu s-au mai facut, si nu ne vor gasii prigonitorii, si de vom avea o frunza,o vom manca si ne vom satura. Si nu vom avea nici un gand de a pacatuii cu cineva.
      Cred ca ultimul efort al celor ce vor pleca in pustiu va fi cel de a pleca fara sa priveasca inapoi. Iar cei ce vor murii vor murii ucisi cand vor marturisii, nu de frig si foame.

      Apreciază

    • carla said, on decembrie 13, 2017 at 10:23 pm

      Eu mă gândesc că oricum noua ordine mondială nu ne va permite prea multora să trăim. Măcar să nu murim în legea lor: „tratamente medicale obligatorii”, cu politia la ușă, cipuirea populatiei, otrava din alimente, …..

      Apreciază

    • paul said, on decembrie 13, 2017 at 11:42 pm

      Cred ca din cauza unei surori care a vrut sa strice casa unui barbat insurat, nu ar trebui renuntat la intalniri. Erau amandoi majori, stiau ca fac un pacat, iar fratele Vasile nu raspunde in fata lui Dumnezeu pentru greseala lor.Mai greu e cu iudele care vor trada. Dar daca pana si Hristos a fost tradat, noi la ce sa ne asteptam? Trebuie multa vigilenta, iar intrusii si cei care nu se dovedesc demni de incredere trebuie exclusi treptat.Lucrurile importante spuse doar celor carora ii cunosti bine. Ar trebui si folosite niste programe de internet mai sigure care nu pot fi urmarite asa usor. Niste frati cu specializare in asta, ar trebui sa dea niste idei. Se mai organizeaza intalniri din acestea de cunoastere?

      Apreciază

    • Ioana said, on decembrie 14, 2017 at 1:01 pm

      Dumnezeu nu ii va lasa fara ajutor pe cei care lupta pentru Credinta cea Adevarata, curata de eresuri si inselari!

      Mitropolitul Chiril (Smirnov) de Kazan a fost luat din Sviaj, pentru deportare, într-o noapte întunecată, și a fost aruncat din mașină la viteză maximă.

      Era o iarnă grea, cu zăpadă. Mitropolitul a căzut în zăpada uriașă, ca pe o pernă, și nu a pățit nimic rău. A ieșit destul de greu din ea, s-a uitat împrejur și a văzut doar pădure, zăpadă, fără vreun semn că zona ar fi fost cumva locuită.

      Mitropolitul Chiril a mers, prin urmare, mult timp, prin zăpada groasă și a ajuns astfel să fie epuizat, așezandu-se pe o buturugă. Frigul îi pătrunsese în oase. Simțind că începea să înghețe, Mitropolitul Chiril a început să intoneze rugăciunile pentru morți. Dintr-o dată, a văzut, însă, ceva foarte mare și întunecat apropiindu-se de el, iar privind mai atent a observat că era un urs.
      „O să mă mănânce”, se gândea el, dar nu mai avea puterea să fugă, și nici măcar unde. Însă, ursul s-a apropiat și s-a așezat liniștit la picioarele sale. Din corpul lui enorm emanau, atât caldura, cât și bunavoința totală a ursului. S-a răsucit, și-a întins laba către mitropolit, apoi s-a întins tot și a început să sforăie fericit.

      Mitropolitul Chiril a ezitat mult timp, privind la ursul care dormea, însă nemaiputând suporta frigul paralizant, s-a așezat lângă el, lăsându-se pe burta lui caldă. S-a întors, apoi, uneori pe o parte, alteori pe cealaltă, spre fața sa, ca să se încălzească, iar ursul sufla puternic în somn și îi dăruia respirația lui arzătoare.

      Când au venit zorii, Mitropolitul a auzit cântecul îndepărtat al cocoșilor. „Casele sunt aproape” s-a gândit el fericit și, cu prudență, incât să nu trezească ursul, s-a ridicat în picioare. Atunci, și ursul s-a ridicat și, după ce s-a scuturat, s-a îndreptat spre pădure. Iar mitropolitul, acum odihnit, a urmat cântecul cocoșilor și a ajuns curând într-un mic sat.
      http://vladherman.blogspot.ro/2017/12/in-plina-noapte-un-urs-apare-din-padure.html#.WjJZx9KWbMw

      Apreciat de 1 persoană

  19. Laurentiu said, on decembrie 13, 2017 at 9:19 pm

    Trimiteți adresa de email Saccsiv ca să ne cunoastem caci blogul il poate accesa oricine. multumesc. Apoi vin cu propuneri.

    Apreciază

  20. kosk said, on decembrie 13, 2017 at 10:50 pm

    io pot sa mi las nr de telefon (dar NU public) la un moment dat (ales de comun acord cu cei mai vechi si de incredere de aici) iar Saccsiv sa l „distribuie” celor din paranteze. atat pot face cand o sa hie cazul..

    Apreciază

  21. Radu said, on decembrie 14, 2017 at 1:40 am

    Am mai fost ideea asta dar a ramas neterminata a trecut vremea lumea s-a luat cu treaba fiecaruia etc etc asa e viata asta este.

    Cred ca e bine sa faceti un fel de reguli cam ca la armata sau ca la manastire sau ca la gruparile care au luptat in Munti Carpati impotriva comunistilor si sovieticilor

    Daca nu o sa fie o disciplina de otel…o sa fie nasol

    Tradatorii astia vor fi cel mai mare pericol ca intotdeauna de altfel pentru cine a citit temeinic si a fost pasionat de istorie in general.

    Am citit cateceva despre luptatori legionari si nu numai legionari din munti si de cele mai multe ori au picat in mainile comunistilor si securistilor pentru ca au fost tradati exact de cei care pana nu de mult ii ajutasera ba de frica amenintarilor comunistilor ba alt motive…au clacat ca erau slabi in credinta oamenii de rand care ii mai ajutau cu cateceva.

    Aveti mare grija si ganditi de 10 ori inainte sa taiati o data o sa mearga greu procesul asta pentru ca increderea in ziua de azi e marfa mai rara ca diamantele.

    Ar trebui probabil dupa zone geografice sau eventual poate la un miting ceva anti cip anti ecumenism/vaccin si cu o parola sau nume fictiv sau ceva simbolic sa se recunoasca cei care vor sa se cunoasca.

    Rugaciune si sa speram ca Duhul Sfant ne va proteja si feri de rele si de scarbe.

    Apreciază

  22. kosk said, on decembrie 14, 2017 at 8:21 am

    Saccsiv
    nu. prefer varianta cu telefonu dc esti de acord.

    Apreciază

  23. Lori said, on decembrie 14, 2017 at 8:53 am

    Ai perfectă dreptate. Singuri nu vom reusi sa ne descurcăm pt ca avem nevoie unul de altul.

    Apreciază

  24. Angela said, on decembrie 14, 2017 at 9:19 am

    Acesta este un blog de informare care nu a dezvoltat o ideologie specifica (nici nu l-as fi citit daca incerca asa ceva) ceea ce inseamna ca nu exista un referential clar care sa-i uneasca pe cititori si care sa faca apoi ceva impreuna: un partid, o fundatie, o secta samd.

    De-a lungul anilor a fost promovata o viziune ortodoxa asupra lumii insa Adevarul ortodoxiei este mai degraba un tel spre care tindem cu totii dar ne aflam pe trepte diferite ale acestui drum asa ca este destul de greu sa fie o unitate „in cuget si-n simtiri”.

    Desigur ca exista un oarecare interes de cunoastere a unor oameni cu care sa fii in acelasi duh insa asta se poate face cu rabdare si pe baza de afinitati personale. Ceea ce s-ar putea face ar fi o serie de evenimente in care oamenii au prilejul sa se cunoasca, sa se observe, sa schimbe idei si, de ce nu, adrese si numere de telefon.

    Un exemplu ar fi organizarea unor excursii/pelerinaje cu o anumita tematica. Sa fie bine facute, sa aiba tinuta si continut astfel incat sa fie miscati chiar si securistii care se vor inscrie :). In acest fel organizatorii, recte saccsiv, ar putea avea si un mic castig cu care sa-si mai cumpere cate o paine alaturi de aerul pe care-l respira gratis, inca, pentru a putea duce mai departe munca on-line.

    Sigur ca numarul si felul evenimentelor poate varia in functie de capacitatea organizatorilor si interesul participantilor. Spre exemplu, nu m-as da in laturi nici de la o tabara de corturi la care sa venim cu un numar strict limitat de accesorii si alimente. Am fi apoi nevoiti sa interactionam unii cu altii si sa ne descurcam ca sa ne adapostim, sa mancam samd. Am discuta mult apoi despre lectiile invatate si se vor trage multe concluzii folositoare, zic si eu. Ar fi eliminate astfel naivitati de genul celeia cu rucsacul la usa pe care am vazut-o pe portal. Nu cred in transformarea peste noapte dintr-un soarece de birou intr-un rocky man capabil sa supravietuiasca in natura. Si pana la urma nu asta este scopul. Oamenii trebuie sa se mantuiasca nu sa … supravietuiasca cu orice pret.

    Trag nadejdea ca astfel multi ar reveni cu picioarele pe pamant si ar intelege importanta simplificarii vietii sub toate aspectele ca si exercitiu ascetic duhovnicesc. Din pacate in lumea de astazi a disparut componenta ascetica a vietii chiar si in manastiri ce sa mai vorbim de lume unde este o imbuibare generala. Or cu burta plina si cu ochii in ecran este chiar greu sa te mai gandesti serios la Dumnezeu. Poate doar asa intr-o doara ca sa zici cel mult „life is so goood; thanks’ God” si sa te intorci pe partea cealalta.

    S-ar intelege astfel ca schimbarea vietii este o necesitate pentru oricine doreste sincer sa-l cunoasca pe Dumnezeu iar in aceste vremuri tulburi plecarea din mijlocul oraselor este un pas mai mult decat benefic. Relationarea cu firescul Creatiei prin intermediul naturii si vietuitoarelor din jur sau macar scaderea dependetei de supermarket alaturi de infruntarea unor mici greutati cand suntem efectiv nevoiti sa strigam la Dumnezeu pentru a le depasi sunt tot atatea argumente de a face acest efort de reintegrare intr-un mod firesc de vietuire care, repet, nu se poate petrece peste noapte ci necesita ani si ani de revenire la ceea ce ar trebui sa fim.

    Poate ca daca am mai schimba ganduri pe aceasta tema in final s-ar putea incropi ceva si, de ce nu, sa iasa ceva bun din initiativa lui saccsiv.

    Doamne ajuta!

    Apreciat de 1 persoană

  25. enkidu said, on decembrie 14, 2017 at 9:46 am

    Sfântul Cuvios Macarie Egipteanul
    „Atîta dar avea de la Dumnezeu, încît învia şi morţi. Un monah oarecare, şezînd în preajma Nilului, s-a lipit de el diavolul mîndriei. Deci, întîi l-a rătăcit de la adevărata credinţă şi l-a adus la cugetarea celor ce se numeau Ierachteni, care ziceau că Mîntuitorul n-a luat trup omenesc, nici că înviază trupul nostru cu care ne-am îmbrăcat şi că trei începători sînt: Dumnezeu, materia şi răutatea. Astfel a atras la răzvrătirea a 500 de suflete. Şi a putut face aceasta căci grăia multe bîrfeli de acest fel către mulţi. Apoi şi diavoli a scos, după cum se spune de Domnul nostru în Sfintele Evanghelii: Căci vor da semne şi minuni, încît ar fi fost cu putinţă să amăgească şi pe cei aleşi; căci cu domnul diavolilor, într-adevăr, scotea pe diavoli, pentru pierzarea sufletelor.

    Deci, episcopul acelui loc a venit cu clerul său la părintele Macarie, robul lui Dumnezeu, şi rugîndu-l, îi zise: „Vino şi ajută-ne; căci dacă pînă trăieşti tu nu vom curăţi vecinătatea noastră, toţi se vor lipi de dînsul şi întru pierzare se vor duce”. Iar sfîntul a zis către dînsul: „Iată că vin, dar fiind om simplu, ce pot să fac eu?” Episcopul stăruia, rugîndu-l: „Eu aşa cred că, dacă va veni Dumnezeu, va împăca Biserica Sa; căci eu de multe ori avînd gînd să vin, am fost împiedicat de treburile eparhiei; iar acum, numai suferind pierzarea poporului, şi încă temîndu-mă de osînda lui Dumnezeu, care zice: Sîngele lor din mîinile voastre îl voi cere; de aceea am venit la tine, căci Dumnezeu m-a trimis.

    Atunci Avva Macarie sculîndu-se, a mers cu dînsul şi a venit la amăgitorul acela, pe care, cînd l-a văzut bătrînul, a zis episcopului: „Acesta are un diavol din cei stăpînitori şi ai cunoscut că acesta nu este locul meu. Împotriva acestor duhuri nu m-am luptat deloc, căci sînt două cete de diavoli, una este care aduce plăcerile şi dezmierdările în trupul omului, iar alta care amăgeşte sufletele, dar care este foarte lesne de biruit. Aceste duhuri le rînduieşte satana la vrăjitori şi amăgitori, ca şi la începătorii de eresuri”. Episcopul a zis: „Este trebuinţă de rugăciune din adîncul inimii, căci cuvîntul nu are nici o putere”.

    Deci, i-a poruncit să iasă la dînşii; iar el ieşind, episcopul i-a zis: „Cum de n-ai venit de atîta vreme la noi?” Iar el a răspuns: „Pentru că nu credeţi drept”. Zis-a către dînsul Sfîntul Macarie: „Dar tu crezi bine?” Iar el a zis: „Foarte bine”. Sfîntul i-a zis: „Care este aceea pe care noi nu o cugetăm bine?” El a răspuns: „Fiindcă ziceţi că trupul a înviat; şi încă mai ziceţi că şi Dumnezeu a luat asupră-şi trup şi oase”. Bătrînul i-a zis: „Dacă zicem de la noi, rău zicem, iar dacă astfel a grăit adevărul, tu pentru ce grăieşti împotrivă? Cu toate acestea noi vom spune ţie cum credem şi dacă te vei îndupleca, bine vei face; iar dacă nu, tu însuţi vei primi pedeapsa de la Dumnezeu, pe ale cărui dogme le lepezi”. El a zis: „Eu întîi să-ţi spun credinţa mea”. Iar sfîntul a zis: „Credinţa rea nici să nu se numească credinţă„.”
    http://paginiortodoxe.tripod.com/vsian/01-19-cv_macarie_egipteanul.html

    Apreciază

  26. Mihaela said, on decembrie 14, 2017 at 10:47 am

    Cred ca sunt multi care citind cat de cat regulat blogul asta au deschis ochii in legatura cu inselarile din zilele astea..si aici ma refer inclusiv la ceea ce se petrece in Biserica , drept urmare probabil multi s-au gandit ca la un moment dat, nu prea departe, vor trebui sa plece din lume,in munti, ca astea-s vremurile…eu chiar am discutat chestiunea cu niste persoane apropiate.. Multi vedem clar ca trebuie facut pasul asta, in curand, dar cand va veni vremea, oare cxe vom face cu adevarat cand vom fi pusi in fata fapului?Sau cu cine vom pleca, cati vor fi dispusi ca si noi? Mie una mi se pare ca majoritatea oamenilor cred ca asta se va intampla intr-un viitor indepartat iar sfarsitul „nu-l prindem noi„Chiar am discutat cu oameni de buna-credinta, care sa straduiesc sa faca fapte bune sau macar se feresc sa faca rau la altii despre actele astea cu cip ( card sanatate, de salarii, buletin) , despre evenimentul din 25 Martie anul asta unde biserica noastra, ortodoxa a facut rugaciuni cu alte confesiuni si primesc raspunsuri de genul ..sa-mi vad de ale mele si sa ma corectez pe mine, ba ca am gargauni in cap..Ideea e ca atunci cand va veni vorba de lucruri mult mai grele si mai serioase pe cine ma bazez, cu cine sa plec????? si daca asa reactioneaza oamenii cu care ma cunosc de ani de zile si care merg regulat la Biserica de ani de zile si incearca pe cat posibil sa faca bine , altii..ce sa mai zic?
    Au mai fost comentarii unse s-a spus despre dezbinarea in familie…e alta problema serioasa. Ce te faci cand ai copii mici iar sotul / sotia nu vrea sa auda de asemenea „prostii„ sau „ca nu prindem noi vremurile alea ?„ Ce faci, pleci cu strainii si cu copiii dupa tine? Cand e vb de copiii problema e mult mai complicata
    Ar fi bine ca un preot nepomenitor sa fac legaturile, asa poate si cei care suntem noi pe aici am avea mai mult credit. Sigur exista persoane noi care citesc blogul si de buna-credinta dar nu se stie de ei. Iar preot nepomenitor n-am aflat (chair am vb cu un preot pe care il stiu de mai deosebit fata de latii si eu si famila mea si rude apropiate si l-am intrebat despre Sinod , despre actela cu cip, nu spun ce raspunsuri am primit ca ma lungesc- am ajuns la concluzia ca sunt oameni sau preoti de buna-credinta dar f. indoctrinati … nu mai spun ca sunt privita ca o CIUDATA cand vb despre asemnea lucruri incat am si renuntat sa mai zic ..Doar ma uit in jur si vad ca-s singura in chestiunile astea si ma rog la Dumnezeu sa le lumize mintea si eu sa imi gasesc un preot si duhovnic nepomenitor, si sa -i lumineze mintea si sotului meu ca de una singura e cam imposibil
    Eu sunt din judetul Bacau… cine stie sau poate sa imi spuna de vreun preot nepomenitor si care ar fi dispus la discutii ( un preot ar avea alta autoritate sa vb cu sotul meu, pe mine nu ma ia in serios cu Sinodul si nepomenirea cand ii spun asta si din cauza ca a mai intrebat si alti preoti in care el are incredere si raspunsurile a fost ca totul e in regula , ca sa spun mai pe scurt).
    Probleme si situatii de tot felul ar fi multe asa ca vom vedea ce vai fi cand vor veni acele vremuri , eu singura solutie care o vad acum e sa ne rugam sa ne dea Dumnezeu si Maica Domnului oameni de nadejde cu care sa plecam la drum ca EL ne cunoaste pe toti si sa ne tine pe drumul mantuirii. Multe se mai pot schimba pana atunci….Deocamdata incerc sa ma departez de oras si sa ma mut la tara in scopul de a ma mai departa putin de sistem , usor-usor sa reusesc sa ma desprind de el si totodata sa ne obisnuiem cu altfel de viata. Am renuntat si la carduri treptat, sa ma ierte Dumnezeu pt caderile mele.
    Sa va dea Dumnezeu sanatate si sa va inzecit rasplateasca munca si efortul tuturor celor care lucrati la acest blog!

    Apreciat de 1 persoană

    • marinela said, on decembrie 14, 2017 at 12:54 pm

      Mihaela
      Daca esti din Bacau cum de nu mergi la schitul Radeni la liturghie,ca nu-i atit de departe de tine?Acolo vin oameni de la sute de kilometri distanta in fiecare duminica,iar tu nu trebuie sa parcurgi decit citeva zeci de kilometri si sa ai parte de o liturghie binecuvintata de Dumnezeu.Unde mai pui, ca vei gasi si duhovnic pe masura ,ca ai de unde alege, fiind mai multi preoti nepomenitori ce slujesc acolo.Iti urez succes la gasirea unui duhovnic si mintuire sora draga .
      In ce priveste subiectul in speta,ce sa zic,ma inspainta gindul unei retrageri in munti,stiindu-ma cit sint de complicata si orgolioasa in acelasi timp.Am mult de furca cu caracterul meu mizerabil si numai nadejdea in Dumnezeu ma ajuta sa nu cad in deznadejdea nemintuirii.Cu toate astea as prefera sa ascult de un lider in adevaratul sens al cuvintului,care sa stie sa organizeze grupul in asa fel incit sa poata face fata(grupul), tuturor vicisitudinilor care vor aparea la tot pasul.Asa cum au scris si alti frati mai sus,ar fi ideala formarea grupului in jurul unui duhovnic bine ancorat in credinta si dogma,care sa nu se lase coplesit de povara acestei resonsabilitati de lider-pastor,ci sa stie cum sa actioneze – insuflat de Duhul Sfint – in conditii de stress maxim la aplanarea conflictelor de tot felul si linistirea spiritelor incinse ,care nu vor intirzia nici alea sa apara in conditiile vitrege de viata nou inceputa in salbaticie.Dumnezeu sa ne dea putere si discernamint ca sa putem lua decizia cea buna in cazul unei retrageri fortate in paduri/munti ,dar si smerenia atit de necesara convietuirii cu alti oameni cu caractere/obiceiuri diferite,constrinsi fiind de imprejurari.Doamne ajuta si mintuire fratilor si rugati-va pt o pacatosa ca mine!

      Apreciază

  27. Lori said, on decembrie 14, 2017 at 1:41 pm

    Draga mea aceeași problemă o am si eu cu soțul meu, mereu imi spune ca exagerez ca totul e ok (nu stiu ce vede el bine dar ma rog)ca am intrat prea tare in probleme ce nu exista de fapt.In acelasi timp incerc sa il conving sa ne mutăm de la oras dar este cam greu oricum nu mă las. Si cel mai greu va fi cu copilul sper ca si tine sa se îndrepte lucrurile spre calea cea buna

    Apreciază

  28. mihay2016 said, on decembrie 14, 2017 at 2:01 pm

    Si eu cred ca trebie facut in asa fel sa ne intalnim in curand,dar cred prin alte mijloace ,nu prin email sau telefon! Poate venii cineva cu propuneri!!

    Apreciază

    • Laurentiu said, on decembrie 14, 2017 at 4:08 pm

      Salut Mihai. lasă un sms la nr ăsta si îți dau propuneri0748463989

      Apreciază

      • mihay2016 said, on decembrie 15, 2017 at 8:45 pm

        Laurentiu creca eu nu sunt in masura sa mi le zici mie eu zic sa i le zici lui lui domnul Vasile!! In caz va strangeti nu uitati sa ma contactati!!

        Apreciază

  29. Mihaela said, on decembrie 14, 2017 at 4:03 pm

    Marinela
    Nu sunt din orasul Bacau, sunt din judetul Bacau. Stiu de chitul Radeni e in judetul Neamt, in sat Radeni, insa nu prea am cum sa ajung acolo , cel putin nu prea curand daca sotul meu nu considera absolut necesar sa mergem acolo( ca el conduce masina, as merge cu ceva organizat -un grup cu sofer dar deocamdata nu gasesc asa ceva). Intrebarea mea era daca era ceva mai in apropiere de orasul meu ,Onesti, unde sa ma pot duce macar singura, cu o masina-autobuz. Plus ca mai am si copii mici de luat cu mine…Eu m-am dus in alta parte -cu microbuz, ceva organizat si cu cateva persoane straine – la un preot la care am reusit in trecut sa-mi rezolv niste probleme , un preot mai deosebit si cu har il consider eu crezand ca poate poate…, dar… si el il pomeneste pe PS Ioachim chiar daca nu pomeneste pe patriarh, deci…Prima data am schimbat bisericile din oras dar peste tot la fel, apoi am cautat la cativa zeci de km, dar aceeasi situatie.
    Plus ca nimeni in jurul meu nu vede nimic grav in pomenire , aprca nu mai ai cu cine sa te intelegi , iar alte raspunsuri pe care le primesc altii de la duhovnicii lor e ca harul e la preot oricum ar fi el de pacatos sau ca preotii trebuie sa faca ascultare si trebuie sa pomeneasca si nu asta sa ma preocupe pe mine si sa-mi indrept defectele mele.Ideea e ca daca reusesc sa gasesc sau stie un preot nepomenitor mai aproape de mine si ar reusi sa-l faca pe sotul meu sa inteleaga ar merge cat de departe cu tot cu copii. Nu mai zic ca acum merg la pomenitori si i-am zis ca nu-s de acord dar zice ca el e responsabil pt familie ca barbat si el o sa dea raspuns daca nu merge familia lui la biserica,iar eu ca femeie trebuie sa fac ascultare si-i mai impartaseste si pe copii . Dar acum abia ce am reusit sa-l lamuresc sa ne mutam la tara si sa ne indepartam de oras.
    Am duhovnic care a fost printre primii care s-a lasat de pomenire dar cred doar la nivel de ochii lumii, nu stiu ce sa zic dar am auzit niste lucruri gresite la el. De ex, cand eu si sotul meu l-am intrebat despre Sinod si daca e bine sa nu ne mai ducem la pomenitori , a ridicat din umeri si a zis ca nu poate sa ne zica nici sa ne ducem , nici sa ne ducem, ca nu stie ce sa ne zica ( cu toate ca el intrerupse pomenirea), cand am intrebat daca sa iau cardul de sanatate mi-a zis sa fac cum cred ca nu e lepadare , e o cadere (nu a fost vehement, nu are o pozitie clara), plus ca o gramada de carti are cu NIL Dororbatul, a mai zis ceva de genul, prin primavara , ca putem sa ne spovedim si acasa seara,, sa ne spunem singuri pacatele , ne facem procese de constiinta seara si e ca o spovedanie si ne putem impartasi si indeamna la impartasire cat mai deasa. Nu am prea multe cunoastere teologica,nu am citit eu prea mult in ale ortodoxiei dar mi s-a parut cam prea mult toate astea.Si am inceput sa am multe indoieli..Nadajduim la Dumnezeu.
    O sa ma rog pt tine. Doamne ajuta si mantuire!

    Apreciază

  30. Mihaela said, on decembrie 14, 2017 at 4:29 pm

    Lori
    Am avut o gramada de incercari cu mutatul asta de am zis ca si renunt pt o vreme. Insa Dumnezeu a asezat lucrurile pe ultima suta de metri. Sa-l conving pe sot sa vindem apartamentul(ceea ce am si facut vara asta) a fost cea mai usoara dintre incercari si am avut de dus lamuriri dar bafta mea e ca nu e chiar aerian nici el si isi mai da seama ca traim aproape de sfarsit. Am avut multe obstacole de credeam ca nu mai reusim nimc , nu se lega nimic. Nici meseriasi, nici sa nici sa vindem apartamentul, si cu actele nu mai terminam si alte piedici , inclusiv din partea parintilor. Dar cu multe rugaciuni si cu multa milostenie , ne-a ajutat Dumnezeu mult. Am reusit sa si vindem apartamentul (la un pret bun), ne-am apucat si de casa, am ridicat-o,ne-a gasit si oamenii potriviti(Ca eu asa m-am rugat la EL si la Maica Domnului) iar la primavara spre vara urmeaza interioarele ,deci practic intr-un 1 an. Dumnezeu face si minuni, ne-a ajutat sa mergem repede cu toate iar de 5 luni de cand ne-am apucat mereu dam inainte si ne ajuta Dumnezeu si sa gasim oamenii potriviti la ceea ce avem de facut, parca totul merge ca pe roate. Nici n-as fi crezut. Si cunostintele noastre cand vad ce repede am mers cu toate ne zic`Dumnezeu v-a ajutat mult`
    Scriu ca se te incurajez. Dumnezeu face minuni, ne-a ajutat cand eram deznadajduiti, in ultima secunda parca.DUmnezeu e mare si face minuni!
    Doamne ajuta!

    Apreciază

  31. Mihai said, on decembrie 14, 2017 at 4:49 pm

    Doamne ajută să împlinim Voia Ta! Și adună-ne pe toți sub Mâna Ta.
    In urma citirii tuturor comentariilor cu mintea mea puțină și proastă ar fi o soluție Schitul Rădeni de a se cunoaște fețe, oameni și a se încropi ceva, având parte și de ce e mai scump și mai frumos în lume, Sfânta și Dumnezeiasca Liturghie.
    PS: efortul merită garantat, ( îngerii număr toți pașii care îi face omul să ajungă la Biserică)
    Ierta-ti îndrăzneala.

    Apreciază

  32. Lori said, on decembrie 14, 2017 at 6:14 pm

    Multumesc pt încurajare. Uneori ajung sa cred că nu mai stiu ce vreau ce-i bine să fac.

    Apreciază

  33. cca70 said, on decembrie 14, 2017 at 6:31 pm

    O intrebare concreta: cati dintre voi ati definitivat rucsacul de supravituire?

    Cate unelte ati pus in el si de ce fel? Ce haine vi se par mai importante?Cate ratii de mancare aveti in vedere sa luati?Ce filtru de purificare a apei din balti veti folosii?ce carte de rugaciune veti lua? doar psaltirea e destul?

    Cine poate sa imi raspunda concret si cu ceva detalii legate de preturi si locuri de unde a achizitionat produsele are de pe acum multumirile mele…Eu m-am ingrozit cat de greu a devenit rucsacul si cred ca inca mai imi lipsesc multe…

    Apreciază

    • Matiu Cosmin said, on decembrie 14, 2017 at 9:28 pm

      Pe langa rucsac se poate lua si o geanta mare de mana sau doua. Sigur ca rucsacul va fi greu, pentru ca pleci si nu este sigur ca te vei mai intoarce.

      Eu pana in acest moment nu am multe piese in el dar urmeaza.

      Asta ar fi de folos pentru ca poate deveni si pelerina, din 3 buc se poate face cort:

      https://www.olx.ro/oferta/foaie-de-cort-ID96Fbp.html#2fa4280681

      Patura de lana iar e de folos.

      https://lajumate.ro/patura-veronica-70-lana-fina-fabricat-in-romania-6844845.html

      O preche de bocanci foarte buni si inca o incaltaminte de rezerva, sosete de lana, geaca lunga, panataloni buni, eventual izmene.

      Frigul e inamicul cel mai mare.

      Ca si carte de rugaciune: ceaslov, psaltire si biblia.

      Apreciază

      • Matiu Cosmin said, on decembrie 14, 2017 at 9:30 pm

        Caldura nu e asa grava la munte, frigul e groaznic.

        Apreciază

      • VioletaB said, on decembrie 14, 2017 at 11:22 pm

        La capitolul haine, am studiat in ultimile luni fibra de lana merinos, este excelenta si impotriva frigului si impotriva transpiratiei, am testat-o deja. Plus ca are proprietati antibacteriene si se autocurata, este f fina la atingere, nu ca lana clasica, nu provoaca mancarimi ale pielii. Hainele de lana merinos ca prim strat pe piele sau si ca layering -al doilea strat si alte straturi in plus, sunt folosite mult si de cei care practica sporturi de iarna. Exista si lenjerie intima de corp , colanti, maiouri, bluze, sosete, caciuli, fulare, atat pt copii cat si pt adulti. Am cumparat de la brandul romanesc Merinito cat si de la unele nordice/daneze/nemtesti gen Joha, Dilling, Cosilana, Alwero etc.

        Poate ajuta pe cineva informatia asta, asa cum si eu am invatat de aici diverse lucruri de folos in plan lumesc (de ex, pasta de dinti fara fluor, deodorant fara aluminiu etc.) si duhovnicesc in ultimii 2 ani de cand am inceput sa vin aici. (scaparea de idolatrii gen Boca, lupta anti vaccin, anti cip si anti-ecumenism). Totusi inca la nivel de incepator in ale unei vietuiri crestine adevarate …

        Multumesc tuturor care au contribuit cu sfaturi, pareri, informatii si argumente, si in primul rand lui Vasile, pentru munca lui sustinuta de atatia ani, pt trezirea sufleteasca a atator romani.

        Restul pregatirilor ma depasesc…

        cat despre a ne cunoaste intre noi, cred ca va fi f greu de scapat de infiltrati. am vz cat de repede se fac mini grupulete chiar si in jurului unui preot nepomenitor… cat de repede ne dezbinam si in grupurile cele mici. Nu stiu cum vom ajunge sa ne cunoastem intre noi, poate la conferinte si alte evenimente organizate antiecumenism.

        Apreciat de 1 persoană

      • cca70 said, on decembrie 15, 2017 at 9:24 pm

        ce ai prefera intre o maceta si o toporisca?

        lopetica de infanterie nu poate lipsi, la fel si sacul de dormit si un poncho de ploaie…si cand aduni toate astea vezi ca deja s-a creat un volum cam mare de lucruri
        ( evident busola, harta cu zona vizata..amnar.. filtru de apa.franghie de alpinism, ceva tacamuri din plastic +termos…+ prastie+ binoclu+unealta multifunctionala+ briceag+ baioneta si lista continua)..si rucsacul are limitele lui…la fel si spatele care il va cara..si inca nu am luat in calcul ratiile de hrana pentru minim o saptamina

        Apreciază

      • Matiu Cosmin said, on decembrie 16, 2017 at 10:30 am

        Eu am comandat chiar acum toporisca asta, de mult am studiat-o. Se gaseste si pe alte site-uri.

        https://www.emag.ro/toporisca-stihl-lungime-coasa-35-cm-greutate-2-kg-c-toc-de-piele-cu-prindere-pe-curea-00008811965/pd/D599YDBBM/

        http://drujbe-stihl.ro/Toporisca-Stihl

        Sa ai cu ce taia lemne de foc e esential.

        Ca si cutit eu l-am cumparat pe acesta:

        http://www.cutite-bushcraft.ro/ro/produse/detalii/596-Big_Rock_Camp_Knife_serrated

        Ca si briceag am cumparat un victorinox handyman, care are si un mic patent.

        Lopatica e obligatorie si trebuie sa fie cat mai rezistenta. In armata am facut adapost antiglont in pamant cu lopata din dotare.

        Tacamuri e mai bine din inox, alea tin o viata. La fel: cana inox, farfurie inox.

        Deoarece trebuie facut foc des, amnarul trebuie sa fie rezerva ultima cand altceva nu merge. Eu o sa caut ceva brichete bune, eventual cu rezerva de umplere.

        Din cauza volumului mare pe care il vor avea: sacul de durmit, patura, foaia de cort, hainele de iarna nu va fi de ajuns un rucsac. Se mai pot lua la mana, una in fiecare mana ca sa fie mai usor de dus, doua genti mari, nu va fi multa greutate ci volum mare.

        Eu cred ca va fi de folos si un cort de iarna pana iti faci adapost sau pe care il poti monta chiar si in adapost sau in pestere.

        Pana la munte este de folos si o bicicleta sau un carut care il tragi dupa tine unde sa pui rucsacul si cele doua genti.

        Dupa ce gasesti un loc in munte si te adapostesti nu mai esti obligat sa cari tot dupa tine cand iti procuri apa si hrana.

        Cand te gandesti ca in momentul plecarii toate lucrurile tale pamantesti vor fi in rucsac si cele doua valize

        Toata pregatirea trebuie facuta cu gandul la frig, e unul dintre cei mai mari dusmani si aici intra: bocanci buni care sa te tina 3 ani, pantaloni buni, izmene bune, pulover bun, geaca buna, manusi bune, caciula buna, sosete bune. Trebuie si 2 tinute de primavara, vara, toamna.

        Cu cea mai mare placere ne putem consulta si scriem aici pe blog ce a ales fiecare in timp ce isi face rucsacul.
        Uneltele necesare sunt aceleasi dar preturile difera foarte mult, sunt si unelte mai ieftine care fac acelasi lucru.

        Apreciază

      • Cristinel said, on decembrie 22, 2017 at 5:36 pm

        @cca70. de aceea trebuiesc formate grupuri.sunt unelte pe care le folosesc toti acei din grup si repartizarea lor va usura mult rucsacul.toporisca,busola,franghia,lopatica,binoclul s.a.m.d sunt lucruri de bun comun,chiar si cortul zic eu ca e bun comun.doar daca ai cort(calitate nu chinezarie) de o persoana de 1,5-1,8 kg dar costa 300-400 de euroi asa ceva.

        Apreciat de 1 persoană

  34. Ali said, on decembrie 15, 2017 at 9:34 am

    N-am comentat prea des, insa citesc blogul de mult timp, m-a ajutat sa inteleg ce se intampla in jurul meu. Parerea mea: daca renuntam la orice initiativa de-a ne cunoaste, din frica, este ca si cum dezbinarea a reusit deja…Consider ca merita incercat.

    Apreciază

  35. enkidu said, on decembrie 15, 2017 at 10:56 am

    http://www.arcuri-cutite.ro/ro/

    Apreciază

  36. Aurora said, on decembrie 15, 2017 at 6:01 pm

    E necesar sa ne cunoastem, ma preocupa de mult ideea aceasta. Insa nu exista coeziune intre oameni. Doresc si eu sa cunosc frati din Bucuresti si imprejurimi. Daca cineva doreste sa ia legatura cu mine,te rog, Vasile, sa-i dai adresa mea de e-mail. Eu nu ma pot gandi acum la o retragere, fiind incurcata in mai multe probleme de familie: mama in ingrijire, sot nehotarat, copii mari, dar fara preocupari pentru mantuire. Mai am de lucru aici, insa ma intereseaza ideea fugii de lume, singura care ne va salva din fata tavalugului lui antihrist.

    Apreciază

  37. mihay2016 said, on decembrie 15, 2017 at 8:12 pm

    trebuie facut in asa fel sa ne cunoastem si sa ne ajutam reciproc la o adica eu asa doresc !!Degeaba noi vorbim daca nu facem!! Eu personal sunt un tanar care nu prea a tinut post si cateodata mai ma tin de prostii dar eu fata de prietenii mei vad incotro ne ducem!! Sper sa nu ma judecati!! Am zis asta despre mine deoarece eu nu cunosc multe chestii despre tot ce tine despre biserica dar sunt un om care credincios mai mult sau mai putin!Doamne ajuta!!

    Apreciat de 1 persoană

  38. Laurentiu said, on decembrie 15, 2017 at 10:16 pm

    În caz că e vb de ceva concret mă găsiți la 0741320176 . Am obosit să citesc zecile de comentarii. Numai bine

    Apreciază

  39. CosmiNT said, on decembrie 15, 2017 at 10:25 pm

    Sunt din jud. Neamt , adresa de mail se poate lua de la saccsiv.

    Apreciază

  40. Cosmint said, on decembrie 15, 2017 at 11:01 pm

    Ceva util gasiti aici http://www.instructables.com/id/Outdoor-Survival/

    Apreciază

  41. timisorean1 said, on decembrie 16, 2017 at 3:15 pm

    Prima data ar trebui sa se formeze mici comunitati in sate ceva mai retrase. Asa fratii se vor cunoaste mai bine si vor fi mai multe sperante pentru urmatorul pas.

    Apreciază

  42. ioanide said, on decembrie 17, 2017 at 1:47 pm

    Saccsiv , cred ca ar trebui ca de acum incolo , sa actualizezi mai des acest articol referitor la -Sa ne Cunoastem- .
    Cred ca ar fi prea tarziu sa ne cunoastem atunci cand i-ti va „bate” CIPUL la use .
    Cu cat „SA ne CUNOASTEM ” este mai devreme , cu atat este timp pt a schimba idei intre grupuri , experimente ale unora de drumetii in salbaticie , si fiind timp si pt a vedea cine este cel de langa tine , [din grup] .

    Apreciază

  43. Iuliana said, on decembrie 18, 2017 at 11:31 am

    @cca 70: referitor la FILTRU, din ce m-am documentat pana acum, cel mai avantajos dpdv al greutatii si eficientei ar fi Life Straw: http://www.lifestraw.com/products/lifestraw/
    Spun la ei pe site ca filtreaza si E.coli, Salmonella, Giardia si multe alte bacterii.
    Singurul inconvenient este pretul mare… dar cred ca se merita, ca-l iei doar o data 🙂
    Are dimensiunea un pic mai mare decat un marker si poti bea cu el direct din balti. Sunt filmulete pe youtube cu teste.

    Alte variante ar fi aici: http://realsurvivalist.com/best-backpacking-water-filter/

    2.
    Legat de unelte si alte mestereli, o documentare buna este pe canalul „Primitive techology” pe youtube:

    https://www.youtube.com/channel/UCAL3JXZSzSm8AlZyD3nQdBA
    Acolo puteti vedea cum nu trebuie multe unelte si cum poti face de toate, de la adapost pana la casa, oale de ceramica etc… pornind de la un briceag bun initial. 🙂

    3.
    Imbracaminte:
    Este buna sugestia sorei de mai sus, cu fibra de lana merinos. O folosesc cei care merg des pe munte si da randament bun.
    Iar legat de ploaie, exista o gama maaaare de produse waterproof, cum ar fi pantalonii tehnici: https://leomk.com/products/fishing-waterproof-camping
    …sau mai ieftini, cei din nylon gros, cam cum au muncitorii (in alte tari) sau pescarii:
    https://www.uddertechinc.com/products/pants-waterproof?variant=20794346374

    exista si pentru copii: https://www.google.se/search?q=waterproof+pants&client=opera&tbm=isch&tbs=rimg:Cbhk6YR96RLBIjhSQRMp3jMvicUKrpwVcqP-CdHbZc1gRmiSm29l7DVN6iE5YLlAE-EkKVTaDK7LTIQQBdGgsfxUZSoSCVJBEyneMy-JEaXoYuJ7PJMlKhIJxQqunBVyo_14RAB45Lh4xEjkqEgkJ0dtlzWBGaBHgmAx-wU1-jSoSCZKbb2XsNU3qEeCYDH7BTX6NKhIJITlguUAT4SQROlYuamqbFKMqEgkpVNoMrstMhBFpoy-TxJWlJCoSCRAF0aCx_1FRlEXM51tDokSrI&tbo=u&sa=X&ved=0ahUKEwibndb-nZPYAhXDKewKHbxBAZ4Q9C8IHg&biw=1366&bih=658&dpr=1

    (in tarile nordice am vazut copii tavalindu-se in balti in astfel de pantaloni. Ei sunt lasati de mici sa ia contact cu ploaia si frigul, treptat… pe cand noi romanii am vazut ca avem tendinta sa infofolim bine copilul sa nu raceasca. Dar – dincolo de problematica vaccinurilor cu care nu-s de acord, imunitatea copiilor nordici este mai ridicata la frig decat la noi… si nu pentru ca noi nu am avea temperaturi joase, ci pentru ca nu lasam corpul incet-incet sa se adapteze la conditiile meteo.)

    In rest, nadajduiesc, in baza celor citite la Sf. Parinti, ca Dumnezeu in marea mila a Sa, ii va ghida si indruma pe toti unde si cum sa mearga. Doamne ajuta!

    Apreciat de 1 persoană


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.