Saccsiv – Weblog

Creații sinistre: Familia ROTHSCHILD și TEMPLUL MASONERIEI – Curtea Supremă din Israel

Posted in ROTHSCHILD by saccsiv on Iulie 10, 2017

Iata ce putem citi la Sinister Sites – Israel Supreme Court de pe Vigilant Citizen, traducere OrtodoxInfo:

Curtea Supremă a Israelului este creaţia unei familii de elită – Rothschild . În negocierile lor cu Israelul, au fost de acord să doneze clădirea cu trei condiţii: Rothschild  aveau să aleagă parcela, aveau să folosească propriul arhitect şi nimeni nu avea să ştie vreodată preţul construirii ei. Motivele pentru acele condiţii sunt destul de evidente: clădirea Curţii Supreme reprezintă un Templu al Religiei Misterului Masonic şi este construită de elite, pentru elite.

Edificată în 1992, Curtea Supremă a Israelului se află în Ierusalim, în faţa Knesset-ului (legislativul israelian). Arhitectura sa neobişnuită a câştigat critici favorabile datorită opoziţiei arhitecţilor între vechi şi nou, lumină versus umbră şi linii drepte versus curbe. Aproape toţi criticii şi jurnaliştii au omis totuşi să menţioneze simbolurile oculte ostentative prezente prin toată clădirea. Principii masonice şi Illuminati sunt fizic încorporate în numeroase locuri, dovedind fără urmă de îndoială cine “face cărţile” acolo.

Casa familiei Rothschild

Familia Rothschild  este o dinastie internaţională de germani de descendenţă evreiască, ce au întemeiat un sistem bancar şi financiar mondial. Progeniturile lui Mayer Amschel Rothschild  (1744 – 1812) s-au răspândit peste întreaga Europă şi au devenit actori de calibru în viaţa socială, economică şi politică a continentului. Ţesând legături apropiate cu elita Angliei, Austriei, Franţei şi Italiei, Rothschild  au devenit o forţă ascunsă în mare parte din evenimentele politice ale secolelor trecute. Istorici alternativi susţin că aceştia fac parte din cele 13 linii de sânge infame ale Illuminati, alături de neamul Rockefeller şi neamul Dupont.

Rothschild  sunt unii dintre iniţiatorii mişcării sioniste şi printre cei mai activi actori ai creării statului Israel. James A. de Rothschild  a finanţat Knesset-ul, principala clădire politică a Israelului. Exact în faţa acesteia se află Curtea Supremă a Israelului, donată de către un alt membru al dinastiei: Dorothy de Rothschild.

Pictură la intrarea în Curtea Supremă – familia Rothschild împreună cu Shimon Peresz şi Isaac Rabin

Aşadar în aceeaşi zonă generală a Ierusalimului putem afla Knesset-ul şi Curtea Supremă, construite de către Rothschild , şi, urmând o linie perpendiculară, la câteva blocuri distanţă, este aşezat Muzeul Rockefeller (o altă familie din elită). Ai cam putea să înţelegi cine deţine această zonă acum.

Jerry Golden a scris cu mai mulţi ani în urmă despre Curtea Supremă Israeliană, evidenţiind în mod adecvat conceptele sale oculte. Când studiezi genul acesta de clădiri, realizezi rapid că aceleaşi teme reapar în mod inevitabil: iluminare, piramide, ascensiune, numărul 13 sau 33, simboluri falice / ionice, etc. Această clădire le conţine pe toate şi chiar mai mult.

Calea către Iluminare

O călătorie prin Curtea Supremă este, în fapt, un curs simbolic către Iluminare. “Scopul” suprem al călătoriei este să ajungi în vârful piramidei care se află localizat pe acoperişul Curţii Supreme, pe culmea unei arii unde “Sfânta Sfintelor” s-ar afla într-un templu evreiesc.

De fiecare parte a vârfului piramidei se află o gaură ce reprezintă “Ochiul A-Tot-Văzător” al Marelui Arhitect Masonic (vezi reversul Marelui Sigiliu al Statelor Unite).

Piramidă cu Ochiul A-Tot-Văzător

Să parcurgem calea “profanului” pentru a dobândi Iluminarea.

Scară de la întuneric la lumină

Cel care intră în Curtea Supremă se regăseşte într-o zonă întunecoasă, având în faţă o scară cu trepte ce duc la o sursă de lumină.

Urcând respectivele scări, vizitatorul părăseşte gradual adâncurile întunericului spre a ajunge în cele din urmă la lumina glorioasă a soarelui. Sunt exact de trei ori câte 10 paşi, totalizând 30. Aceştia reprezintă primele 30 de grade ale franc-masoneriei, unde profanul este dus treptat de la profunzimile vieţii materiale (întunericul) către înţelepciune şi iluminare (lumină). Ştim că franc-masoneria cuprinde 33 de grade şi vom afla mai târziu unde putem găsi celelalte 3 trepte în structură. Pe partea dreaptă a scărilor se află roci vechi ce amintesc de pereţii vechiului Ierusalim, în timp ce în partea dreaptă este un perete modern şi neted. Aceasta reprezintă natura atemporală (veşnică) a învăţăturilor oculte, care au fost transmise din vremuri străvechi până astăzi.

Odată ce a urcat scările, vizitatorul poate admira o panoramă deosebită a Ierusalimului. Într-un mod simbolic, persoana iluminată a dobândit “vedere spirituală”.

Vedere asupra Ierusalimului după urcarea scărilor Iluminării

Încorporată în podea este o linie de ghidaj ce îndrumă călătorul către intrarea în bibliotecă, ce se află în mod convenabil poziţionată chiar sub piramidă.

Biblioteca

Etajul I al bibliotecii

Biblioteca este împărţită pe trei niveluri, reprezentând simbolic ultimele trei grade ale francmasoneriei (31, 32 şi onorificul 33). Primul nivel este rezervat avocaţilor, al doilea este rezervat judecătorilor, iar cărţile de pe al treilea nivel pot fi citite doar de către judecători pensionaţi. Modul de funcţionare al bibliotecii – unde anumite informaţii sunt privilegiul exclusiv al celor puţini selectaţi – se corelează direct cu funcţionarea ordinelor oculte, unde învăţături de un anumit nivel pot fi oferite doar dacă iniţiaţii au absolvit cu succes gradele anterioare.

Cele trei niveluri ale bibliotecii

Biblioteca include lucrări legislative, judiciare, filozofice şi spirituale. Nu încape îndoială că scrierile “rezervate” conţin o abundenţă de cunoştinţe ezoterice. Chiar deasupra nivelului superior al bibliotecii (ce reprezintă al 33-lea nivel al masoneriei) se află baza piramidei. Aici se termină în mod simbolic masoneria şi începe ordinul ocult al Illuminati.

Vedere a piramidei din interior

Chiar sub apexul piramidei, pe podea, putem găsi şabloane geometrice sacre.

Geometrie sacră

Jerry Golden a menţionat că un cristal este încorporat exact în mijlocul modelului, chiar sub ochiul piramidei. Ce semnifică aceasta?

Judecătorii aduc Iluminarea

Intrarea în sălile de judecată se spune că seamănă cu vechile morminte evreieşti. Orificiile de deasupra uşilor sunt menite să permită sufletelor părăsirea încăperii. Observaţi de asemenea contrastul dintre vechi şi nou.

Celulele de încarcerare, sala de judecată şi cancelaria judecătorilor sunt poziţionate una deasupra celeilalte, simbolizând natura întreită a lumii. Deţinuţii sunt imobilizaţi în celule, simbolizând închisoarea lumii materiale de jos. Sălile de judecată, aflate chiar deasupra temniţelor, semnifică “lumea mai înaltă” în care divinitatea intră în contact cu umanitatea.

Sală de judecată

În sălile de judecată, judecătorii sunt luminaţi de către o sursă naturală. Deci magistraţii, auzind pledoariile maselor stau acolo cu lumina divină ce se revarsă în mod continuu asupra lor. După audieri, judecătorii se retrag la sediul lor, situat chiar deasupra sălii de judecată. Ei fac o “ascensiune” simbolică către lumea divină. Odată decizia luată, ei “descind” către lumea de jos pentru a-i aduce iluminare.

Simbolul fertilităţii

În afara sălilor de judecată se află o scară ce duce la un nivel inferior. Nici un templu ocult nu ar fi complet fără următoarele două caracteristici.

În mijlocul scării este forma unei aureole ovale (reprezentând organele genitale feminine) “penetrată” de o coloană (simbol falic). Acesta este în mod evident un simbol al fertilităţii, o contopire a principiilor masculin şi feminin. Numeroase temple oculte inserează un simbol al fertilităţii în nivelul lor inferior (vezi Clădirea Legislativă Manitoba a Capitol Hill). Dar stai, mai există de obicei o rotondă alături de simbolul fertilităţii. Ah, iat-o!

Intrarea în sălile de judecată se spune că seamănă cu vechile morminte evreieşti. Orificiile de deasupra uşilor sunt menite să permită sufletelor părăsirea încăperii. Observaţi de asemenea contrastul dintre vechi şi nou.

Celulele de încarcerare, sala de judecată şi cancelaria judecătorilor sunt poziţionate una deasupra celeilalte, simbolizând natura întreită a lumii. Deţinuţii sunt imobilizaţi în celule, simbolizând închisoarea lumii materiale de jos. Sălile de judecată, aflate chiar deasupra temniţelor, semnifică “lumea mai înaltă” în care divinitatea intră în contact cu umanitatea.

În afară

Exteriorul Curţii Supreme conţine o multitudine de însuşiri simbolice. Doar urmează piatra “Dorothy de Rothschild ” pentru a vedea unde te conduce.

Obelisc

Aceasta este poieniţa Dorothy de Rothschild . În lume, obeliscul este cel mai des utilizat şi este cel mai ostentativ simbol ocult. În Egiptul antic, cultul acestui simbol falic era asociat cu zeul Osiris, ce a fost tăiat în 13 bucăţi de către Seth. Isis a călătorit peste mări şi ţări pentru a recupera toate părţile corpului lui Osiris şi a reuşit, cu excepţia unui membru al corpului, penisul, ce a fost înghiţit de către un peşte. “Falusul pierdut” este aşadar reprezentativ pentru energia masculină, şi este aproape întotdeauna plasat (ca şi în acest caz) în interiorul unui cerc, ce reprezintă organele genitale feminine şi energie. Obeliscul din mijlocul unui cerc înseamnă actul sexual şi uniunea forţelor opuse. În lumea noastră modernă, obeliscurile se regăsesc pe aproape toate hotarele (reperele) importante, devenind astfel simbol al puterii elitei oculte.

Curtea

Aceasta conferă o plăcută senzaţie “zen”. O sursă de apă curge şi bolboroseşte continuu printr-un canal îngust către o piatră ciudată. Documentaţia oficială a Curţii Supreme afirmă că respectiva curte este o reprezentare fizică a versului din Psalmul 84:12:

“Adevărul din pământ a răsărit şi dreptatea din cer a privit.”

Birourile judecătorilor privesc de sus curtea, aşadar aceştia simbolic “privesc din cer”. Cursul de apă merge drept şi se termină chiar sub o piatră ciudată şi enigmatică.

Ce reprezintă aceasta şi de ce “adevărul (care) din pământ a răsărit” conduce către ea? Suprafaţa şlefuită a pietrei reflectă o imagine distorsionată a curţii. Ce semnificaţie are?

Crucea călcată în picioare

În centrul parcării sunt cărări de forma crucii creştine. Jerry Golden a menţionat că această cruce a fost în mod special poziţionată spre a fi călcată în picioare de către vizitatori. Cel mai probabil are dreptate. Într-o clădire în care simbolismul spiritual domneşte suprem, sunt efectiv slabe şanse ca design-ul acelor poteci să nu fi fost minuţios gândit de către arhitecţi. Cu alte cuvinte, aceasta nu poate fi o simplă coincidenţă. Vizitatorii trebuie să coboare scările – să “descindă” simbolic către sferele inferioare – pentru a ajunge la cruce. Aşa cum puteţi observa, valoarea actului de a urca şi coborî în această clădire este extrem de important. Aceasta nu constituie o excepţie.

Societăţile secrete oculte au fost de-a lungul istoriei la cuţite cu Biserica Creştină care în mod repetat le-a persecutat şi acuzat de tot felul de erezii. În timpul epocii medievale cavalerii templieri (strămoşi ai francmasoneriei) au fost acuzaţi de către arhi-episcopul de Canterbury de numeroase fapte anti-creştine, inclusiv de “călcarea în picioare a Crucii” în timpul procesiunilor lor de iniţiere. Lovesc din nou în creştinism prin acest simbol?

Rodii

Acele rodii ce zac pe podea pot părea extrem de insignifiante privitorului obişnuit. Ele poartă totuşi o însemnătate aparte pentru studenţii Misterelor şi Francmasoneriei.

 “Printre misterele antice rodia era considerată de asemenea a fi un simbol divin de o atât de neobişnuită importanţă încât adevărata ei explicaţie nu putea fi divulgată. A fost calificată de Cabiri drept “secretul interzis”. Numeroşi zei şi zeiţe greceşti sunt reprezentaţi ţinând fructul sau floarea rodiei în mâinile lor, în mod clar pentru a trasmite că ei sunt dătătorii vieţii şi abundenţei. Capiteluri de rodie au fost puse pe stâlpii lui Ioachim şi Boaz din faţa Templului Regelui Solomon; iar din porunca lui Iehova boboci de rodie au fost brodaţi pe partea de jos a veştmântului Marelui Preot.

Manly P. Hall, “Învăţături secrete din toate epocile”

Aşa cum susţine Hall, rodii au fost fixate deasupra coloanelor din faţa Templului lui Solomon. Dacă deţii minime cunoştinţe despre învăţăturile masonice, ştii că templul lui Solomon şi stâlpii denumiţi Ioachim şi Boaz sunt de importanţă supremă.         

“Capitelurile au fost îmbogăţite cu rodii de bronz, acoperite cu o pânză de bronz, şi ornamentate cu cununi din bronz; şi par să fi imitat forma sămânţei de lotus sau a crinului egiptean, un simbol sacru pentru hinduşi şi egipteni.”

Albert Pike, “Morala şi Dogma”

Ştim că masonii aşteaptă răbdători ziua în care vor reconstrui Templul lui Solomon pe fundaţia lui originală – Muntele Templului, Ierusalim. Oare acele rodii aşteaptă să fie aşezate pe coloanele viitorului Templu?

În concluzie

Acest articol abia dacă atinge la suprafaţă simbolismul ocult al Curţii Supreme a Israelului. Este însă evident că arhitectura clădirii poartă un simbolism important în legătură cu spiritualitatea şi dobândirea iluminării. Nu există monumente religioase în legătură cu iudaismul sau altă religie organizată. Curtea Supremă este un templu al misterelor, ce reprezintă o amalgamare de ritualuri păgâne împletite cu o interpretare ezoterică a Scripturilor. Predarea misterelor este rezervată membrilor societăţilor secrete oculte, din care familia Rothschild  face parte, evident. Semnificaţia ezoterică a acestei clădiri este ferită de public însă celor iniţiaţi le scoate la iveală fără echivoc cine deţine adevărata putere în lume.

traducere pentru OrtodoxInfo de Cristian

NOTĂ OrtodoxInfo:

Citiți vă rog și:

Locuri sinistre – ROCKEFELLER CENTER. O celebră locație din New York construită special pentru promovarea LUCIFERIANISMULUI

Personalitati si organizatii: evreul MAYER AMSCHEL ROTHSCHILD (SCUTUL ROSU), intemeietorul celei mai puternice familii din istoria moderna a omenirii si creatorul ordinului ILUMINATII

Citate celebre ale unor masoni sau evrei sionisti faimosi

Marea prioritate a lui Trump: Mutarea ambasadei americane la Ierusalim

Breaking Israel News: „Va trebui să începem pregătirea pentru măsurile de securitate necesare la sosirea lui mesia” – adică pentru venirea antihristului…

Personalitati si organizatii : DAVID ROCKEFELLER

Fundația Rothschild investește 27 de milioane de dolari în vestigiile antice din Cezareea. Printre descoperirile arheologice se numără altarul templului păgân construit de regele Irod în cinstea împăratului Augustus și a zeiței Roma

Familia ROCKEFELLER, NOUA ORDINE MONDIALA si GUVERNUL MONDIAL (partea 1)

Familia ROCKEFELLER , NOUA ORDINE MONDIALA si GUVERNUL MONDIAL ( partea 2 )

Vigilant Citizen: Clădiri SINISTRE cu simboluri SATANISTE – Capela SANSEVERO din NAPOLI

 

Anunțuri

14 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ioana-Noemy Toma said, on Iulie 10, 2017 at 11:31 am

    Moduri de a evita vaccinuri toxice si de a ameliora vaccinurile actuale.

    Comment surseoir à la vaccination

    | | | | | |

    |

    | | | | Comment surseoir à la vaccination | |

    |

    |

    Retrait de l’adjuvant aluminique dans les vaccins

    | | | | | |

    |

    | | | | Retrait de l’adjuvant aluminique dans les vaccins | |

    |

    |

    Toate cele bune!

    Apreciază

  2. octavpelin said, on Iulie 10, 2017 at 4:48 pm

    A republicat asta pe Octavpelin's Weblog.

    Apreciază

  3. geo said, on Iulie 11, 2017 at 8:54 am

    Plecând din Panciu, pe traseul turistic al Văii Şuşiţei către staţiunea Soveja, drumul străbate satele: Străoane, Varniţa, Răcoasa. La ieşirea din comuna Răcoasa, „un indicator îndeamnă călătorul să se abată 4 km spre nord, pe drumul ce duce la Mărăşti” .

    Aici, în satul Mărăşti, sat care pentru vecie şi-a înscris numele pe harta ţării ca unul din cele mai sacre locuri ale eroismului românesc, pe malul stâng al râului Şuşiţa, a fost înălţat un mausoleu ce adăposteşte osemintele eroilor români căzuţi în bătălia de la Mărăşti, în vara anului 1917.

    Ofensiva armatei române din zona bazinului Soveja este cunoscută în istorie ca „Bătălia Mărăştiului”. Lupta a început în dimineaţa zilei de 9 / 22 iulie 1917, când Armata a 2-a română, Marele Cartier General al Armatei Române în colaborare cu Comandamentul forţelor ruse de pe frontul din Moldova, au elaborat un plan de ofensivă ce prevedea executarea a două lovituri: una în zona Nămoloasa şi alta în zona Mărăşti, ofensivă ce avea drept scop distrugerea Armatei a 9-a germane. Luptele au început cu înaintarea infanteriei, susţinută de bombardamentul artileriei. Bătălia a luat sfârşit după zile crâncene de luptă, la 19 iulie / 1 august 1917, printr-o mare victorie repurtată de armata română.

    Această victorie a fost plătită cu sângele a 1.469 morţi şi 3.052 de răniţi şi distrugerea satului Mărăşti.

    Astfel, Bătălia de la Mărăşti „aşezată la o cotitură fatală a desfăşurării războiului nostru, rămâne un episod strălucit al acestui războiu, o probă vorbitoare de capacitatea şefilor, de calităţile de bravură şi energie ale soldatului român…”, care aflat sub comanda generalului Alexandru Averescu a pornit atacul împotriva trupelor inamice.

    Ar trebui ca istoria să pună pe primul loc marea victorie de la Mărăşti deoarece această ofensivă a fost capul de pod pe care s-au sprijinit ofensivele decisive de la Mărăşeşti şi Oituz.

    Chiar comandantul trupelor române, generalul Alexandru Averescu, remarca faptul că: Bătăliile de la Mărăşti şi Mărăşeşti „rămân pentru poporul românesc glorii nepieritoare, care vor arăta generaţiilor viitoare cum generaţia marelui război şi-a făcut datoria faţă de neamul său”.

    Pentru ca aceste strălucite fapte de eroism şi dăruire să rămână veşnic în amintirea celor ce le-au urmat eroilor de la Mărăşti, s-a înălţat Mausoleul din localitate.

    Iniţiativa înălţării monumentului, precum şi a refacerii satului Mărăşti a aparţinut societăţii cu acelaşi nume: „Mărăşti”.

    De fapt, ideea refacerii satului şi construirea unui monument aparţine generalului Alexandru Mărgineanu, comandantul Diviziei a III-a, căruia i se încredinţase conducerea operaţiilor militare chiar în ziua atacului asupra satului Mărăşti, la 11 / 24 iulie 1917.

    În urma atacului au fost străpunse liniile de apărare ale armatei germane, dar în acelaşi timp s-au provocat distrugeri mari şi satului Mărăşti, rămânând în urmă un sat plin de ruine. Această situaţie l-a determinat pe generalul Mărgineanu să-i convoace, la 12 septembrie 1917, pe ofiţerii Diviziei a III-a, propunându-le înfiinţarea unui fond „Mărăşti” pentru reconstrucţie, aşa cum reiese din discursul său susţinut la acea adunare: „În cea mai glorioasă bătălie dată de la începutul campaniei de trupele Diviziei a III-a, s-a eliberat la 11 iulie 1917 satul Mărăşti din mâinile duşmanilor. Bravele noastre trupe au mai eliberat în acea memorabilă bătălie şi alte sate, însă nici unul n-a suferit de pe urma barbariei duşmane ca satul Mărăşti. Nu mai este satul Mărăşti de altădată. Este o adevărată ruină. Avem, deci, înalta îndatorire morală şi patriotică de a pune pe picioare acel sat. Înaintea tuturor, noi care l-am cucerit, trebuie să luăm iniţiativa înjghebării unui fond sub numele de „Mărăşti”, cu care mai târziu să se înalţe un sat şi mai frumos, şi mai mare. Doresc ca prima contribuţie să fie dată de ofiţerii şi subofiţerii şi soldaţii Diviziei a III-a, după care fondul va fi sporit prin contribuţia populaţiei române”.

    Propunerea a fost preluată câteva luni mai târziu de către generalul Alexandru Averescu la întâlnirea de la Bâlca, unde îi convocase pe comandanţii corpurilor de armată, ai diviziilor şi brigăzilor din Armata a II-a. Atunci s-a propus înfiinţarea Societăţii „Mărăşti”, căreia îi revenea misiunea de a se ocupa de refacerea satului şi construirea unui mausoleu. La întâlnirea de la Bâlca, din 30 noiembrie 1917, s-a născut societatea ce purta numele satului, aşa cum avea să consemneze în notiţele sale generalul Averescu: „Am pus bazele Societăţii „Mărăşti” cu scopul de a perpetua amintirea victoriei dela Mărăşti. Prima activitate a societăţii va fi îndreptată în sensul de a restaura satul Mărăşti şi de a ridica o criptă – monument în amintirea biruinţei noastre”.

    În aceeaşi adunare s-a adoptat şi un regulament pentru strângerea fondurilor şi administrarea lor, un statut, precum şi un comitet format din 12 persoane, al cărui preşedinte de onoare a fost ales generalul Alexandru Averescu, iar ca preşedinte activ generalul Alexandru Mărgineanu.

    La 27 iulie 1920, prin Legea – Decret publicată în Monitorul Oficial nr. 92 din 27 iulie 1920, Societatea „Mărăşti” a fost recunoscută de către regele Ferdinand ca persoană morală şi juridică.

    În statutul societăţii, s-au consemnat şi dezideratele acesteia şi în primul rând s-a stabilit ca „Să se perpetueze din generaţie în generaţie, comemorarea bătăliei de la Mărăşti:

    Înălţarea unui monument comemorativ;
    Refacerea unei porţiuni din lucrările duşmane;
    Reconstruirea satului Mărăşti”.
    În primii doi ani de la înfiinţare, societatea a fost în imposibilitate de a-şi realiza dezideratele propuse în statut, o piedică destul de mare constituind-o continuarea războiului. Abia din anul 1919 au început lucrările de refacere a satului, prin înfiinţarea unui Serviciu Tehnic în care au fost cooptaţi arhitecţi, ingineri , proiectanţi, printre care se număra arhitectul George Cristinel şi Pandele Şerbănescu. Din anul 1920 conducerea şantierului a fost încredinţată în exclusivitate lui Pandele Şerbănescu.

    Toate aceste deziderate pentru a putea fi transpuse în practică necesitau fonduri uriaşe, pentru care, fie se apela la populaţie, fie se organizau diferite acţiuni precum: serbări, conferinţe, liste de subscripţie, vânzări de cărămizi, etc. La toate acestea a contribuit şi populaţia judeţului Putna prin participarea sa la diferitele acţiuni organizate de către prefectură, primărie, garnizoana Focşani sau de către comitetele locale ale Societăţii „Mărăşti”.

    Datorită eforturilor societăţii, satul a devenit în scurt timp unul modern: s-au ridicat case noi, la construirea cărora s-a folosit cărămidă de la fabrica din satul Gogoiu (aparţinător de Mărăşti), s-au refăcut casele mai puţin deteriorate, s-au dat în folosinţă o uzină electrică şi una hidraulică, reuşindu-se astfel să se asigure apa necesară locuitorilor, s-a construit o biserică şi un local de şcoală nou. Paralel se depuneau eforturi pentru a se înălţa şi mausoleul ce trebuia să adăpostească criptele eroilor.

    Bineînţeles că nu a fost uitată nici hotărârea de a se comemora în fiecare an bătălia de la Mărăşti. Astfel, în anul 1921, Societatea „Mărăşti” invita pe primarul oraşului Focşani la serbarea din luna iulie a aceluiaşi an, când trebuia să se serbeze comemorarea bătăliei dela Mărăşti şi în acelaşi timp şi inaugurarea Câmpului Istoric, în prezenţa M. M. L. L. Regele şi Regina, A. A. L. L. Principele Moştenitor cu Principesa Elena, guvernul, Ataşaţii Militari, etc.

    De fapt, inaugurarea Câmpului Istoric al Mărăştiului a avut loc în anul 1928, când s-a pus şi piatra fundamentală a Mausoleului. Pentru buna desfăşurare a evenimentului şi pentru reuşita lui a fost trimisă de către organizatori, încă din data de 19 mai 1928, o Adresă Prefecturii Putna prin care i se adresa rugămintea de a face pregătirile necesare pentru reuşita acestei manifestări.

    Marea sărbătoare de inaugurare a Câmpului Istoric de la Mărăşti s-a desfăşurat în ziua de 10 iunie 1928, când s-a pus şi piatra fundamentală a mausoleului care trebuia să adăpostească osemintele ostaşilor căzuţi în luptele din vara anului 1917.

    La eveniment au mai participat membri ai Societăţii „Mărăşti”, delegaţi ai Marelui Stat Major, ai Uniunii Ofiţerilor de Rezervă, reprezentanţii regimentelor care au luptat la Mărăşti, precum şi locuitori din localităţile judeţului Putna.

    Nu puteau lipsi de la acest eveniment generalii Alexandru Averescu şi Alexandru Mărgineanu, cei care au condus armata în victoria de la Mărăşti, întemeietorii Societăţii „Mărăşti” şi iniţiatorii ridicării Mausoleului, care au fost însoţiţi de alţi comandanţi ai armatei.

    S-a dat citire Actului Comemorativ care s-a îngropat la temelia acestuia şi pe care s-a înscris următorul text: „Azi 10 iunie 1928 aşezatu-s-a piatra de temelie a criptelor clădite de către Societatea „Mărăşti” pe chiar câmpul de bătaie şi pe locul unde în zilele de 22 -27 [stil nou – n.n.] iulie 1917 s-au dat, sub conducerea generalului Alexandru Averescu, comandantul Armatei a 2-a, crâncenele, glorioasele şi victorioasele lupte împotriva armatelor germane şi s-a străpuns frontul duşman de către Divizia a 3-a, comandată de generalul Alexandru Mărgineanu, spre odihna veşnică a rămăşiţelor sfinte neamului românesc a treizeci şi cinci de mii de viteji, căzuţi pentru ţară în bătălia de la Mărăşti şi în împrejurimi şi pentru ca să fie pururi vie în sufletele urmaşilor amintirea măreţei jertfe aduse fericirii[…] patriei de către premergătorii lor şi să păstreze în ele pildele eterne de vitejie, de dragoste de ţară şi de neam, care au fost întotdeauna tăria poporului român şi l-au ţinut neînfricat în faţa primejdiilor şi stană de piatră împotriva duşmanilor moşiei strămoşeşti”.

    Construcţia Mausoleului s-a prelungit pe mai mulţi ani, întrucât amenajarea terenului de amplasament solicita fonduri băneşti foarte mari. Pentru colectarea acestor fonduri, în afara organizării de serbări, baluri sau festivaluri, s-a recurs şi la vânzări de cărămizi sau ilustrate.

    Într-o Adresă din anul 1939 trimisă de către Ministerul de Interne Prefecturii Putna se arăta că Societatea „Mărăşti” a „clădit criptele – mausoleu care sunt o frumuseţe arhitectonică şi în care se găsesc adăpostite osemintele generalului Mărgineanu, fostul comandant al Diviziei a III-a care a străpuns frontul inamicului, cum şi ale altor 100 de ofiţeri şi 20.000 eroi; toţi aceştia înconjurând sarcofagul marelui Mareşal Al. Averescu, fostul comandant al Armatei a II-a”, dar construcţia nefiind terminată, societatea mai avea nevoie de fonduri pentru încheierea lucrărilor.

    Greutăţile întâmpinate de costurile ridicate ale construcţiei, la care s-au adăugat şi cauze naturale, precum inundaţii şi cutremure, au întârziat lucrările. Ele au fost finalizate foarte târziu, întinzându-se până aproape de anul 1940. În acelaşi an a început şi reînhumarea eroilor în criptele Mausoleului, acţiune ce a continuat până în anul 1941.

    Cu toate aceste dificultăţi, a rezultat o construcţie impunătoare, realizată într-un stil arhitectonic unic.

    La intrarea în satul Mărăşti, deasupra drumului comunal ce conduce către Mausoleu, s-a construit un portal în formă de arc de triumf din beton, masiv, realizat în stil românesc, pe frontispiciul căruia citim inscripţia „Câmpul istoric de la Mărăşti. 1916 – 1919”. Doi stâlpi masivi din zidărie şi beton susţin o arcadă semicirculară din beton, deasupra căreia se înalţă un fronton cu acoperiş din şindrilă. Drumul care trece pe sub portal conduce către Mausoleul care a fost amplasat în partea de nord a satului, într-un parc, pe platoul neted al cotei 536, unde s-au purtat luptele în vara anului 1917.

    În incintă se accede prin deschiderile a două porţi dispuse simetric, pe stâlpii cărora străjuiesc doi vulturi din bronz, cu aripile larg desfăcute. În bronzul din care s-au realizat cei doi vulturi şi-a lăsat amprenta sculptorul care i-a executat şi anume Spiridon Georgescu.

    Împrejmuirea din jurul parcului a fost făcută din fier şi beton, în anul 1936. Aceasta prezintă elemente de feronerie care s-au executat împreună cu felinarele, la atelierul lui Gheorghe Stănculescu.

    Două alei placate cu beton şi străjuite de arbuşti ornamentali şi pomi fructiferi conduc spre Mausoleu.

    În centrul parcului, între arbuşti ornamentali, a fost amplasat un grup statuar, realizat în tehnica ronde – bosse, din bronz, care înfăţişează un soldat rănit ce predă unui tânăr arma şi făclia pentru continuarea luptei. Mulajele din ghips ale acestui grup statuar s-au executat încă din anul 1935, iar în anul următor au fost turnate în bronz, din materialul provenit de la ţevile unor tunuri grele, acordat de către Ministerul Armamentului, prin aprobare guvernamentală.

    În spatele grupului statuar, pe un postament din beton realizat de firma „Marmi” din placaj de piatră de Vratza, a fost înălţat bustul mareşalului Alexandru Averescu, inaugurat în octombrie 1940, operă a sculptorului Oscar Späthe. Bustul îl înfăţişează pe mareşal în uniformă militară, ţinută de campanie, frontal, cu capul descoperit. Pe faţada postamentului s-a inscripţionat cu majuscule: „Mareşalul României Alexandru Averescu 1859 – 1938”.

    Mausoleul propriu – zis a fost înălţat după planurile arhitectului Pandele Şerbănescu, care l-a propus împreună cu devizul estimativ încă din anul 1928. Lucrările au fost luate în antrepriză de către Gabriel Petrescu.

    O descriere a construcţiei apare pe o Adresă a prefecturii ce datează din 6 decembrie 1936 şi în care se specifica precum că: „Mausoleul are adâncimea de 10 m, lăţime de 30 m, are 2 nivele (subsol şi etaj) având 12 osuare şi trei sarcofage împărţite astfel: unul pentru Domnul Mareşal Averescu, unul pentru Domnul General Văitoianu – probabil – şi al treilea pentru răposatul General Mărgineanu”.

    Construcţia, într-o concepţie unică, se dezvoltă pe două nivele subterane şi unul exterior. La cel exterior se ajunge urcând două trepte din beton, de pe platforma din faţa Mausoleului.

    Clădirea exterioară se sprijină pe doi piloni masivi din beton, dreptunghiulari în secţiune, ale căror faţade au fost decorate cu „haut – reliefuri” de mari dimensiuni (4 x 2,75 metri), turnate în bronz, opere ale sculptorului român Aurel Bordenache.

    Basoreliefurile înfăţişează scene din timpul luptelor de la Mărăşti din anul 1917. Cel amplasat pe pilonul din stânga a fost intitulat „În întâmpinarea eliberatorului” şi aminteşte de primirea entuziastă a unui general român de către populaţia localităţii eliberate de sub ocupaţia germană. Basorelieful din dreapta s-a intitulat „Călăuza şi patrula” şi reprezintă un ţăran român care se strecoară în liniile inamice pentru aducerea de informaţii utile armatei române.

    Între cei doi piloni s-a ridicat un zid din beton pe care s-au prins 15 plăci dreptunghiulare, din marmură albă, pe care s-au înscris numele eroilor şi al regimentelor care au luat parte la luptele de la Mărăşti.

    De o parte şi alta a plăcilor străjuiesc două coloane cu fusul rotunjit, din beton, care au rolul de a susţine un fronton dreptunghiular. Deasupra lor s-au amplasat două urne din bronz în care se aprindeau flăcările veşniciei în memoria eroilor.

    Cei doi piloni adăpostesc scările de acces către nivelele din subteran. La primul nivel s-au expus arme şi muniţie utilizate în timpul Primului Război Mondial. De pe culoarul ce leagă cele două încăperi ale nivelului, pe o scară din metal se coboară într-o mică încăpere în care au fost etalate câteva obiecte ce au aparţinut generalului Arthur Văitoianu. Între cele două vitrine a fost instalat bustul generalului.

    Al doilea nivel a fost afectat criptelor – osuar şi sarcofagelor. Criptele – osuar sunt adăpostite de nişele din pereţii laterali. În cele 12 cripte au fost depuse osemintele a 5.342 ostaşi români, ruşi, germani necunoscuţi, căzuţi în luptele din vara anului 1917. În partea inferioară a nişelor, pe un postament au fost depuse osemintele, iar pe rafturi au fost aşezate craniile. Criptele au fost închise cu geamuri de semicristal, decorate cu îngeri redaţi cu aripile larg desfăcute şi ornamente florale, decoraţii făcute după desenele reginei Maria.

    În capătul opus intrării, încăperea a fost rezervată sarcofagelor. Central, a fost amplasat sarcofagul care adăposteşte osemintele mareşalului Alexandru Averescu.

    De o parte şi alta se află sarcofagele generalilor Arthur Văitoianu, Alexandru Mărgineanu şi Nicolae Arghirescu.

    Încăperea destinată sarcofagelor este acoperită de o cupolă la baza căreia s-a inscripţionat cu litere aurii: „Întru veşnică amintire şi recunoştinţă eroilor care s-au jertfit pentru întregirea neamului românesc”.

    Construcţia Mausoleului începută în anul 1928 s-a întins pe mai mulţi ani, desfăşurându-se pe etape. Ea s-a încheiat în anul 1938, iar între anii 1940 – 1941 au avut loc reînhumările osemintelor eroilor. Cauzele care au tergiversat finalizarea construcţiei într-un termen mai scurt s-au datorat în primul rând lipsei de fonduri, costul acesteia fiind uriaş pentru perioada de după război.

    Inaugurarea monumentului se programase pentru anul 1938, an în care trebuiau terminate criptele, dar din cauza vremii rele, care făcuse impracticabile drumurile din zonă şi a lipsei mareşalului Alexandru Averescu din ţară, inaugurarea nu a mai avut loc.

    Apoi, la scurt timp, un alt eveniment nefericit a contribuit la amânarea inaugurării şi anume trecerea în nefiinţă a marelui strateg al luptelor de la Mărăşti din vara anului 1917 – Alexandru Averescu.

    Corpul neînsufleţit al acestuia a fost adus şi depus în sarcofagul de la Mărăşti.

    După aceste evenimente, a fost demarată acţiunea de reînhumare a osemintelor eroilor aduşi din diferite cimitire în criptele Mausoleului, urmând să aibă loc inaugurarea, care s-a amânat din nou.

    Astfel, în anul 1940, Societatea „Mărăşti”, cea care a refăcut satul şi a construit Mausoleul, s-a desfiinţat. Atribuţiile şi patrimoniul acesteia au fost preluate de nou înfiinţatul Aşezământ „Regina Maria” pentru Cultul Eroilor, ce a luat naştere prin Decretul – Lege din anul 1940.

    Aşezământul avea datoria de a se ocupa în continuare de întreţinerea şi înfrumuseţarea operelor comemorative de război, dar nici acesta nu a mai reuşit să ducă la capăt sarcinile ce îi reveniseră, din cauza evenimentelor ce au avut loc şi anume: începutul celui de-Al Doilea Război Mondial, intrarea României în sfera ideologiei comuniste, precum şi desfiinţarea sa în anul 1948. Sarcinile Aşezământului au fost preluate de către Ministerul Forţelor Armate, care şi-a trimis delegat în teritoriu ca să constate starea în care se găseau monumentele de care răspundeau. Un delegat al Muzeului Militar a vizitat între anii 1952 – 1953 mausoleele din Vrancea şi a constatat că la cel din Mărăşti „Din lipsa de întreţinere anuală, apa a pătruns în interior, aducând importante avarii.

    O parte din sarcofagii au fost descoperite, s-au profanat de curioşi. S-a închis accesul pentru a se opri profanarea şi totodată, s-a cerut M. F. A. să întocmească devize pentru refacerea stricăciunilor”.

    Din constatările făcute la faţa locului a rezultat că starea de lucruri în legătură cu operele comemorative de război era necorespunzătoare, majoritatea fiind lăsate în părăsire sau profanate. Această situaţie s-a perpetuat şi în anii următori. Abia în anul 1973 construcţia Mausoleului a cunoscut mai multe lucrări de reparaţii. În anul 1990 s-a refăcut platforma din faţa acestuia, dalajul fiind înlocuit cu o platformă din beton.

    Cu toate intervenţiile, datorită cutremurelor, inundaţiilor şi alunecărilor de teren, construcţia a fost grav avariată. În interior se infiltra apa de ploaie, care a contribuit la distrugerea ornamentelor de stucatură ale sarcofagelor, precum şi a criptelor – osuar. Mausoleul necesita urgente lucrări de restaurare. În urma studiilor făcute asupra terenului şi a construcţiei s-au întocmit proiecte de restaurare, care aveau ca scop atât amenajarea terenului, cât şi restaurarea construcţiei propriu – zise. În anul 2009 au fost demarate lucrările de consolidare şi restaurare ale Mausoleului conform Proiectului „Drumul de glorie al Armatei române în Primul Război Mondial” care a fost selectat în cadrul Programului Operaţional Regional. Valoarea acestui proiect este de 21.214.265,34 lei şi cuprinde restaurarea a patru mausolee (Focşani, Mărăşeşti, Mărăşti şi Soveja) şi a cinci monumente istorice ce se află pe traseul: Focşani – Mărăşeşti – Panciu – Străoane – Varniţa – Mărăşti – Soveja. Din suma totală, aproximativ 2 / 3 este oferită de Uniunea Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională (F. A. D. R.), restul fiind suportată de autorităţile române.

    Lucrările propuse spre realizare la Mausoleul Mărăşti sunt următoarele: consolidarea terenului cu tendinţe de alunecare din partea de est a obiectivului, amenajarea spaţiului de parcare, amenajări exterioare, restaurarea clădirii mausoleului şi a grupurilor sculpturale, îmbunătăţirea sistemului de ventilare, instalaţii sanitare, termice şi electrice, amenajarea unui punct de informare. În urma acestor lucrări de restaurare, cele patru mausolee şi cele cinci monumente istorice vor fi introduse într-un circuit turistic de interes regional, naţional şi internaţional.

    http://www.muzeulvrancei.ro/mausolee/mausoleul-marasti/

    https://ro.wikipedia.org/wiki/B%C4%83t%C4%83lia_de_la_M%C4%83r%C4%83%C8%99ti

    http://evz.ro/armata-nato-trage-salve-de-tun-in-memoria-militarilor-eroi-de-la-marasti.html

    https://www.europafm.ro/trenul-regal-calatorie-cu-ocazia-centenarului-batalii-de-la-marasesti-marasti-si-oituz/

    http://adevarul.ro/cultura/istorie/centenarul-bataliilor-marasti-marasesti-oituz-principesa-margareta-principele-radu-calatorie-trenul-regal-1_5961e5855ab6550cb8eef138/index.html

    http://enciclopediaromaniei.ro/wiki/B%C4%83t%C4%83lia_de_la_M%C4%83r%C4%83%C5%9Fti

    http://stiri.tvr.ro/marasti-marasesti-si-oituz-cum-ne-amintim-de-eroi_48255.html#view

    http://adevarul.ro/locale/focsani/cum-fost-salvat-pieire-satul-erou-marasti-ras-fata-pamantului-timpul-primului-razboi-mondial-1_55ab7e46f5eaafab2cb45038/index.html

    https://romania.ici.ro/ro/geografie/pagina.php?id=208

    https://www.historia.ro/sectiune/actualitate/articol/centenarul-bataliilor-de-la-marasti-marasesti-si-oituz-principesa-margareta-si-principele-radu-calatoresc-cu-trenul-regal

    http://www.qmagazine.ro/adevarul-despre-marasesti-marasti-si-oituz_339108.html

    http://www.marasti100.ro/mausoleul-marasti/

    http://www.istorie-pe-scurt.ro/batalia-de-la-marasti-prima-mare-victorie-din-istoria-armatei-romane/

    http://www.worldwar2.ro/arme/?language=ro&article=116

    Apreciază

    • Daniel said, on Iulie 11, 2017 at 2:47 pm

      Sa ii ierte Bunul Dumnezeu si sa-I nmere in randul celor drepti pe toti ostasii neamlui nostru!

      Apreciază

      • Rozalia said, on Iulie 11, 2017 at 4:41 pm

        Dumnezeu sa-i odihneasca in randul celor drepti! Amin!

        Apreciază

      • marinela said, on Iulie 11, 2017 at 11:32 pm

        Dumnezeu sa-i ierte pe toti ostasii tarii noastre ,care si-au lasat oasele pe cimpul de lupta pt neatirnarea tarii si vie sa le fie memoria in veci!

        Apreciază

  4. geo said, on Iulie 11, 2017 at 9:57 am

    http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/anul-in-care-religia-va-disparea-este-mai-aproape-decat-credem-754724

    https://caplimpede.ro/dacia-va-fi-istorie-francezii-de-la-renault-ameninta-ca-pleaca-din-romania/

    http://www.activenews.ro/cultura-istorie/Parintele-Nicolae-Steinhardt-alaturi-de-alti-doi-fosti-detinuti-politici-au-fost-desemnati-membri-post-mortem-ai-Academiei-Romane-144438

    http://maicaecaterina.ro/scrisoare-catre-neamul-meu-sa-va-fereasca-dumnezeu-sa-ma-fac-si-eu-antisemit/

    http://www.coindesk.com/chinas-central-bank-opens-new-digital-currency-research-institute/

    https://www.theguardian.com/world/2016/jun/24/holocaust-survivor-lied-joseph-hirt-auschwitz

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=788233&title=germania-vrea-ca-statele-nationale-sa-dispara-din-europa-document-bomba-franco-german-dezvaluit-de-televiziunea-poloneza-berlinul-si-parisul-vor-crearea-unui-superstat-federal-european-in-care-statele-membre-nu-mai-au-drepturi

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=414322&title=ana-pauker-nu-e-interzisa-in-romania-tutea-si-vulcanescu-sunt-interzisi-ana-pauker-este-direct-responsabila-de-sutele-de-mii-de-victime-ale-comunismului-si-ale-bolsevismului-sovietic-facute-in-romania-mru-un-mare-admirator-al-anei-pauker-

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=1081133&title=in-mai-putin-de-10-ani-reteaua-progresista-mondiala-a-legiferat-casatoriile-parteneriatele-civile-si-adoptiile-de-copii-pentru-homosexuali-in-aproape-toate-tarile-pe-care-le-controleaza-tarile-in-care-homosexualii-si-lesbienele-pot-adopta-copii-

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=1080084&title=interviu-in-romania-libera-a-coalitiei-pentru-familie-nu-poate-exista-democratie-fara-popor-nu-exista-democratie-doar-prin-implinirea-dictatului-ideologic-al-unei-minoritati-vointa-societatii-romanesti-se-va-reflecta-prin-referendum-

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=985538&title=v-ar-placea-sa-platiti-un-impozit-de-10-lei-la-un-salariu-de-5-000-de-lei-atata-au-platit-in-2015-firmele-austriece-fara-banci-ca-impozit-pe-profit-statului-roman-la-o-uriasa-cifra-de-afaceri-de-8-047-miliarde-de-euro-analiza-fluierul-ro

    https://www.theguardian.com/world/shortcuts/2015/feb/25/brits-abroad-against-law-fight-isis

    https://www.theguardian.com/world/2015/mar/13/british-teenage-girl-charged-kurdish-forces-fighting-isis

    https://theintercept.com/2017/07/10/josh-walker-isis-uk-terrorism-charge-ypg-syria/

    http://aranews.net/2016/05/briton-joined-kurds-fight-isis-faces-terrorism-charges/

    http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/brit-who-saw-friends-die-10320444

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-3334912/Ex-soldier-spent-months-fighting-ISIS-run-British-police-arrested.html

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=1078994&title=vrem-impozit-pe-venit-renault-taxata-procentual-de-5-6-ori-mai-putin-in-romania-fata-de-franta-impozitul-pe-profit-platit-de-renault-in-franta-e-de-2-13-din-venituri-in-timp-ce-in-romania-dacia-renault-plateste-un-impozit-de-doar-0-38-din-venituri

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=1078464&title=charlie-gard-un-spital-din-sua-se-ofera-sa-trimita-medicamente-experimentale-spitalului-din-marea-britanie-pentru-tratamentul-lui-charlie-gard-spitalul-e-gata-sa-l-trateze-pe-charlie-in-sua-tacere-la-londra-

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=1077248&title=mircea-eliade-romania-in-eternitate-nu-iubesti-numai-tot-ce-a-fost-al-stramosilor-tai-ci-vrei-ca-acest-tot-sa-fie-in-eternitate-sa-ramana-peste-si-dincolo-de-istorie-iti-iubesti-tara-si-neamul-pentru-ca-numai-asa-vei-putea-ramane-in-istorie-

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=964139&title=firmele-straine-isi-sifoneaza-profitul-si-ne-trag-pe-sfoara-capitalul-privat-romanesc-face-un-profit-de-trei-ori-mai-mare-decat-cel-strain-multinationalele-trebuie-impozitate-la-sursa-si-pe-cifra-de-afaceri

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=1075028&title=oameni-si-bestii-presedintele-donald-trump-s-a-oferit-sa-l-ajute-pe-micutul-charlie-gard-dupa-ce-bestiala-justitie-a-uniunii-europene-cedo-a-hotarat-ca-micutul-trebuie-lasat-sa-moara-impotriva-vointei-parintilor-sai

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=1075024&title=sectorul-bancar-romanesc-e-complet-in-mainile-strainilor-primele-10-banci-dintre-care-9-sunt-straine-acopera-82-din-piata-bancara-romaneasca-cec-bank-singura-banca-romaneasca-din-top-10-acopera-doar-7-6-din-piata-bancara-romaneasca-

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=1073793&title=fost-au-stefan-voda-om-nu-mare-de-stat-2-iulie-1504-2-iulie-2017-513-ani-de-la-moartea-lui-stefan-cel-mare

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=1073152&title=jaf-firmele-straine-isi-sifoneaza-la-greu-profitul-puneti-neaparat-impozit-pe-venitul-firmelor-dragnea-despre-pierderile-raportate-an-de-an-de-traderii-de-cereale-care-si-sifoneaza-profitul-asemenea-practici-trebuie-sa-inceteze

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=1075002&title=dupa-marirea-punctului-de-pensie-pensiile-varstnicilor-care-cresc-in-minus-devin-fenomen-national-ministerul-muncii-recunoaste-ca-a-inventat-scaderea-pensiei-prin-marirea-ei-

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=1073440&title=jaroslaw-kaczynski-presedintele-partidului-dreptate-si-justitie-pis-noi-nu-am-exploatat-tarile-de-unde-acesti-refugiati-vin-acum-noi-nu-ne-am-folosit-de-forta-lor-de-munca-si-in-final-noi-nu-i-chemam-in-europa-

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=1074064&title=sfarsitul-lumii-utere-pentru-barbati-primul-barbat-gravid-din-marea-britanie-

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=1072968&title=cultura-dridu-sau-cum-au-continuat-sa-supravietuiasca-si-sa-se-dezvolte-romanii-la-nord-de-dunare-dupa-retragerea-aureliana

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=1071780&title=gargara-penibila-a-sri-ului-dupa-ce-au-prins-un-terorist-periculos-purtatorul-de-cuvant-al-sri-fenomenul-radicalizarii-in-crestere-in-romania-actualizarea-legii-terorismului-necesara-rade-lumea-de-voi-penibililor

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=1072470&title=biserica-bizantina-de-la-alba-iulia-din-secolul-x-o-importanta-marturie-a-unei-puternice-comunitati-ortodox-bizantine-in-transilvania-anilor-800-1000

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=1070843&title=mircea-eliade-a-aparut-acum-de-curand-o-noua-moda-printre-tinerii-intelectuali-si-scriitori-a-nu-mai-fi-romani-a-regreta-ca-sunt-romani-a-pune-la-indoiala-existenta-unui-specific-national-si-posibilitatea-inteligentei-creatoare-a-romanilor-

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=1071975&title=eleva-de-la-tara-cu-10-la-evaluarea-nationala-fara-meditatii-cineva-nu-m-a-lasat-sa-ma-opresc-dumnezeu-

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=1069688&title=razboiul-pentru-marea-unire-fotografii-din-1917-cu-cei-care-si-au-dat-viata-pentru-tara-asa-s-a-facut-romania-mare-

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=1069684&title=emil-cioran-schimbarea-la-fata-a-romaniei-despre-unguri-vazand-sergentul-de-strada-din-budapesta-m-am-cutremurat-ca-mustata-aceluia-s-a-intins-o-mie-de-ani-peste-ardeal-si-am-inteles-in-acest-trist-fenomen-de-ce-noi-romanii-n-am-avut-o-chemare-in-lume-

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=1069711&title=lucian-blaga-elogiul-satului-romanesc-lucian-blaga-copilaria-petrecuta-la-sat-mi-se-pare-singura-mare-copilarie-cine-nu-priveste-in-urma-sa-peste-o-asemenea-copilarie-mi-se-pare-aproape-un-condamnat-al-vietii-

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=1069712&title=eminescu-oamenii-nostri-sunt-de-un-cosmopolitism-sec-amar-sceptic-ba-si-mai-mult-au-frumosul-obicei-de-a-iubi-orice-i-strain-de-a-uri-tot-ce-i-romanesc-noi-am-rupt-o-cu-trecutul-fie-ca-limba-fie-ca-idee-fie-ca-mod-de-a-privi-si-a-cugeta

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=1068602&title=in-timp-ce-badog-grindeanu-rafira-si-alti-trepadusi-ai-sistemului-faceau-gargara-pentru-vaccinarea-cu-forta-10-morti-din-cei-30-au-luat-boala-din-spitale-libertatea-continua-campania-victimele-rujeolei-lista-spitalelor-care-au-raspandit-moartea

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=1069200&title=crima-camera-deputatilor-a-adoptat-marti-un-proiect-de-lege-care-elimina-obligativitatea-ca-etichetele-produselor-lactate-sa-prevada-procentul-de-lapte-praf-continut-veti-bea-tot-mai-mult-lapte-chimic-si-nici-macar-nu-veti-sti-

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=1068886&title=reuters-sua-glifosatul-glyphosate-un-erbicid-puternic-a-fost-adaugat-de-statul-american-california-pe-lista-substantelor-cauzatoare-de-cancer-parlamentul-european-tocmai-l-a-reautorizat-in-2016-c-asa-i-in-ue-sanatatea-oamenilor-e-pe-ultimul-loc-

    http://fluierul.ro/jsp/article/indexDisplayArticle.jsp?artid=1069243&title=vasile-parvan-datoria-vietii-noastre-supremul-scop-al-luptei-noastre-e-spiritualizarea-vietii-marelui-organism-social-politic-si-cultural-creator-care-e-natiunea-mijloace-noastre-sunt-exclusiv-social-culturale-si-pleaca-din-idealismul-national-

    Apreciază

  5. gicu said, on Iulie 12, 2017 at 11:42 am

    Iată cu ce se mai ocupă sectele :

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: