SACCSIV – blog ortodox

Ce vom manca in salbaticie? Cum ne aparam de animalele de prada?

Posted in Uncategorized by saccsiv on mai 21, 2017

Pe tema supravietuirii am postat deja cateva articole trimise de frati:

SUPRAVIEȚUIREA ORTODOCȘILOR ÎN VREMURILE DE PRIGOANĂ

Etapa I: SUPRAVIEȚUIREA până la FUGA din vremea ANTIHRISTULUI

Sa facem sport, caci o sa ne prinda bine

SUPRAVIETUIREA in doua etape: Prima – ETAPA URBANA

SUPRAVIETUIREA in doua etape: A doua – ETAPA DIN SALBATICIE

Comentariile sunt de asemenea interesante.

Rog insa ca cei ce se pricep sa dezvolte mai pe larg cateva raspunsuri la intrebarile din titlu:

Ce vom manca in salbaticie? Cum ne aparam de animalele de prada?

 

Tagged with: ,

90 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Chocholina said, on mai 21, 2017 at 12:40 pm

    Atunci (incepand la 3 ani jumate de instaurarea antihristului ca guvernator-imparat mondial) va fi o seceta (datorita celor doi Maslini) atat de mare, incat…. nici mancare, nici animale, nici viatza nu va mai fi … mai ales dupa ce acesta va fi instaurat guvernator-mondial

    Apreciază

  2. mircea.v said, on mai 21, 2017 at 2:26 pm

    Animalele de prada nu vor fi o problema, pt ca, alegand acest drum, si omul ajuta situatia, si Dumnezeu, si animalul va fi prietenul omului atunci. Cam cum spunea si Parintele Cleopa, vor trai toti fara sa se deranjeze unul pe altul.

    Cel mai de temut ar fi ursul, dar si el, nu mananca oameni, nu ataca oameni pt asta. El evita omul. Doar ursoaica cu pui, daca intalneste om brusc, fara sa simta, ea ataca ca sa apere puii. Asta acum, in aceste vremuri.

    Iar daca te va manca urs, Dumnezeu site foarte bine de ce asa. !00% e spre binele tau.

    M-am intalnit de 2 ori cu urs, prima data eram cu mai multa lume, el si-a vazut de ale lui, noi ne-am speriat. A 2-a oara singur, eu l-am vazut, el nu ca pastea iarba ca vaca. Nici ursul nu mai e ce a fost.

    Primavara asta, prima masa a fost doar din padure, salata cu papadie, patlagina, leurda, urzica, macrisul iepurelui. Nu toate o data. Ce am constatat e ca plantele salbatice au altfel de „tarie” pt organism. In prima saptamana ma simteam usor drogat dupa o astfel de masa. Apoi organismul s-a obisnuit. E diferenta intre o planta salbatica (creste singura, fara sa fie udata, ingrijita, se lupta cu alte plante pt supravietuire, se lupta singura cu daunatori…) si o planta domestica, care din start e nemernicita/modificata pt a da productii mari, care are crestere fortata, cat ar fi de bio tot e ajutata cu diverse substante, care e bibilita in toate felurile.
    Atentie la muschiul de copac. Asta din ce am patit cu el; e super-mega tare. Mai mult nu pot spune acum, ca inca nu am confirmare si din alte parti. Pe net nu am gasit nici o referire. Cu cat rezista in conditii mai grele, cu atat e mai „tare” in multe sensuri. Asa cred eu. Muschiul de copac ramane verde si iarna, pe ger cat de mare. De otravitor nu e otravitor. E interesant si la gust. Are gust de peste/untura de peste. O avea omega3.

    Una e sa manace muschi de copac un om sa zicem care nu are corpul plin de otravuri, sa zicem cam cum ar fi fost on om din sec 19, alta e sa inceapa sa manance un om de acum. Aici cred ca e o pr. Cred, nu stiu sigur, intuiesc ca declanseaza un proces intens de detoxifiere, prea intens, si e prea mult pt corpul ce are otravuri multe in el, si e posibil sa apara reactii neasteptate.

    Ce vreau sa spun, ca e un pic mai complicat decat pare la prima vedere, si trebuie inceput mai din timp, trebuie ca organismul sa se adapteze incet, incet la un nou stil de viata. Nu cum spun unii, lasa ca atunci voi face si voi drege, ca ma va ajuta atunci Dumnezeu… Poate o fi si asa, nu stiu…

    Apreciat de 5 persoane

    • Matiu Cosmin said, on mai 21, 2017 at 7:18 pm

      Mircea, ar fi de folos daca ai face poze cu telefonul la acele plante si sa se faca un fel de catalog mic, cat sa incapa in buzunar, ce va fi pus pe net si pe care sa il putem lista color. Va fi de mare folos pentru ca nu toti cunoastem plantele comestibile din padure.

      Apreciază

      • Mirela said, on mai 23, 2017 at 12:30 pm

        Dacă ţinem cont de seceta cuplită care e profeţită pentru vremurile antihristice, oare va mai fi utilă ştiinţa despre plante?

        Apreciază

    • Dorel said, on mai 22, 2017 at 1:06 am

      Cel mai bun comentariu. Este exact cum spune Mircea, daca treci de la o dieta uzuala la una de padure, te dai peste cap. Trecerile trebuie sa fie lente, sa lasi organismul sa se obisnuiasca.

      1. De acum inainte consumati doar apa plata si maxim ceaiuri neindulcite din plante romanesti, eventual culese de voi. Exista multe carti despre astfel de plante, va cumparati una si incepeti sa testati.
      2. Nu mai beti altceva, apa minerala, bere, cafea, sucuri, lapte, etc.
      3. Eliminati carnea din consum.
      4. Eliminati lactatele din consum.
      5. Cumparati ciuperci culese din Romania, dar asigurati-va ca e o sursa sigura. Consumati des astfel de ciuperci, astfel le veti invata cum arata si cum se gatesc. Si va si obisnuiti cu gustul lor.
      6. Introduceti treptat in dieta plante din padurile romanesti. Cu cat mai multe cu atat mai bine. Se gasesc carti si le am si in format electronic. Daca va ajuta le postez sa le downloadati.

      Extra
      7. Reparati-va dintii. Atata cat puteti cheltui si cat va puteti permite aveti grija de dantura.
      8. Faceti plimbari lungi, si din ce in ce mai lungi. Conditia fizica trebuie sa fie buna.

      Efecte adverse
      Nu trebuie sa faceti o schimbare brusc. Trebuie sa lasati timp organismului sa se obisnuiasca.
      Probabil cel mai mare minus o sa fie lipsa fierului si a vitaminei B12, care apar in cazul unei alimentatii fara carne/lactate/oua. Exista si plante cu fier, dar ca sa se asimileze trebuie foarte multa vitamina C. Deci multe corcoduse, mere padurete, orice cu vitamina C ca sa ajutati asimilarea de fier pentru ca nu mancati carne/lactate/oua. Lipsa fierului inseamna anemie si duce la moarte. Ciudat dar nu am vazut anemici intre vegetarieni.
      Insa ca sa va obisnuiti si sa nu aveti probleme cu fierul, dintre carne, lactate si oua, puteti consuma oua. Dar sa fie de la gaini de tara. Ouale de tara sunt mai sanatoase decat lactatele si carnea, fie ea si carne de peste.
      Ouale au si fier si vitamina B12. Deci inlocuiti carnea si lactatele de la magazin cu oua de tara. Iar apoi daca va obisnuiti reduceti numarul de oua consumate pe saptamana. Puteti incepe cu 2 oua fierte dimineata si multe legume pentru restul zilei.

      Important
      Daca incepeti sa va obisnuiti cu noul regim e important sa postati si sa impartasiti opinii la fel ca Mircea.
      Din moment ce industrializarii i-au trebuit peste 100 de ani ca sa avem orice dorim in frigider, revenirea la alimentatia istorica nu se face peste noapte.
      Acomodarea dureaza si singura cale sa o grabim este sa impartasim opiniile si sa ne ajutam.

      Apreciază

      • gheorghe said, on mai 25, 2017 at 1:53 am

        „… lipsa fierului si a vitaminei B12” – NU AVEM MOTIV DE INGRIJORARE.
        ––––––––––––––––
        Atat de putin fier este prin organism…
        Cand bolul alimentar este acid, pentru formarea sangelui se scade aciditatea folosindu-se calciu, fier, magneziu, sodiu, potasiu… ce se [mai] gaseste prin corp – de aici vine lipsa fierului; nu este nevoie sa manaci fier ci sa reduci cantitatea de produse care sint sau produc aciditate si nu mai este extras fierul de la locul lui….
        Carnea este doar unul dintre alimentele acide.
        Surse [de Fe] naturale (de post): cereale integrale, cacao, uleiuri, pere, piersici, cartofi, varza… drojdie de bere, nuci, varza, laptuci, urzici, spanac, rosii, salata, capsuni, grau incoltit, sparanghel, morcovi.
        Sucurile de fructe pot creste absorbtia de Fe de 10 ori. … lichior de nuci verzi…
        „Mancatorii de carne” sint fruntasi la „facerea” de anemie! Cica isi iau B12… Pai – ori cu Fier, ori cu B12 se pare… de la Ana la Caiafa umbland dusi de nas de „parelnici”.
        …….
        Reparatii la problemele cu fierul – ajuta la reglarea fiziologica ceva melasa, o lingura/lingurita in putina apa… ca un suc. Prea putine glucide (care nu sint zahar!) si foarte multe minerale (o sticla de 1 litru are continut mai greu decat apa) care dau caracter alcalin produsului.
        Are actiune directa asupra „lipsei de fier” (contine fier dar si calciu, cupru, mangan, seleniu), organismul reactioneaza favorabil restabilirii echilibrului pentru fier.
        Unii (http://www.earthclinic.com/Remedies/molasses.html) spun ca a fost de ajutor si la alte chestii nu doar la anemie; constipatie, artrita, chiar „lupta” cu tumori… s.a.

        Despre vitamina B12 – este de fapt produs din bacterii… dupa unii, omul o producea in apendice pana acum vreo 200, 250 de ani.
        S-a gasit ca omul produce – totusi – B12 cu niste bacterii din/in intestinul subtire (mic) dar nu este clar „mecanismul” si nici daca ar putea produce [presupusul] necesar.
        Se traieste bine mersi fara asta, … se gaseste in sol si populeaza plantele mai putin spalate (adica spalate fara obsesii paranoice de contaminare microbiala) dar si in lacurile in care apa nu a fost „sanitized”.
        B12 pare mai degraba sa fie un factor de agitatie neurologica. Este un produs organic (deseu bacterial?) considerat vital pentru „consumator”; poate fi vitamina pentru om dar sa nu fie vitamina pentru animal – d. ex. vitamina C -acidul ascorbic (!) mu e vitamina pentru animale…
        Ca aspect de reflectat: nici plantele, nici animalele nu sint capabile de a produce independent aceasta B12, doar niste bacterii – si atunci, CARE ESTE NEVOIA REALA?
        ––-
        Iata insa o bucurie simpla, gustoasa si sanatoasa… „deasupra” parerilor si ipotezelor:
        „… frunzele patrunjelului sunt bogate in Fier (5 mg la 100 de grame de frunze), dar si in vitamina C, care ajuta la asimilarea acestui oligoelement. Contra … deficitului de fier in organism se recomanda salata de patrunjel, cate 50 de grame pe zi, in cure de …
        Aceasta salata este foarte bogata si in vitamina B12, care joaca un rol esential in formarea globulelor rosii.”

        Apreciază

    • mircea.v said, on mai 22, 2017 at 12:31 pm

      „Ca n-am fost facuti sa mancam, sa bem si sa ne imbracam, ci sa placem lui Dumnezeu si sa dobandim bunatatile ce vor sa fie. ”

      Matiu Cosmin,

      frate, daca e sa fac cu telefonul meu poze…:). E un tel de 10 ani, bazic. Se gasesc tone de poze pe net.

      Dorel,

      ref al fier si altele de spune lumea ca se gasesc doar in carne si oua.
      Pt mine orice teorie a lumii cade in fata argumentului Biblic. Dumnezeu Creatorul, a facut omul si i-a spus sa manance doar fructe si verdeturi. Crezi ca nu stia ca are nevoie si de fier, doar EL l-a proiectat pe om? Vorba Sf Ioan Gura de Aur
      „El este Creatorul firii noastre si stie foarte bine trebuintele noastre.
      Nici aceasta apoi n-o poti spune: „Da, e Tatal nostru si sant de neaparata trebuinta cele ce-I cer; dar El nu stie ca am trebuinta de ele”. Nu poti spune asta pentru ca fiind Creatorul firii noastre, plasmuind-o asa si cunoscind-o, negresit stie si nevoile ei mai bine decat tine care ai aceste nevoi. Ca El a hotarat ca firea noastra sa aiba astfel de nevoi. Deci Dumnezeu nu se va impotrivi propriilor Lui hotarari, pe de o parte, facandu-te sa ai astfel de nevoi, iar pe de alta parte, lipsindu-te de cele ce satisfac aceste nevoi.”

      Cade omul in pacat, este izgonit din Rai, si ii spune sa manance tot fructe si din rodul pamantului. Si, 2200 de ani, pana la Potop, cei buni, au mancat doar asa. Doar cei din semintia lui Cain au mancat carne, tot ei au descoperit branza (din lapte dobitocesc).
      La fel, timp de 2200 de ani, de unde isi lua fierul?

      Eu cred din cele ce le mai stiu asa: isi luau fierul din fruncte, plante, vegetale (ca doar vaca, gaina, calul, de unde il iau?). Dar, nu prelucrate termic. Degeaba are urzica si fier si multe altele daca o fierbi. Se distrug vitaminele, sau mare parte, se omoara enzimele, si nici chiar cele care nu se distrug, gen calciu, fier nu se mai asimileaza cum s-ar asimila in stare cruda. Asta e diferenta intre animale si noi, nu ca altfel de metabolism…. Animalul mananca crud si beneficiaza de tot ce e bun in plante, fructe.
      Iar carnea, oul, prin prelucrare termica, oare ce fier se mai asimileaza de acolo?

      Mai jos un link unde e un tabel (mai la sfarsit) cu ce contin niste plante uzuale. De observat si diferentele intre cele salbatice si cele domestice. Doar, de ex, brocoli vs urzica sau papadie. Te si pufneste rasul. Mergi sa dai bani pe brocoli si calci pe urzica si papadie, care mai sant si super-bio.

      http://hrana-vie.blogspot.ch/2010/12/usturoiul-salbatic.html

      ––––––––––––––––––––––––––-

      Acuma, si reversul medaliei, tot fragmentul cu Sf Ioan Gura de Aur. Concluzia dpdv ortodox, facem si noi, ne ajuta si Dumnezeu. Protestantul ar spune, lasa ca eu nu trebuie sa fac nimic, eu cred si totul trebuie sa faca Dumnezeu.

      Din Omilii la Matei: (spune Sfantul asa de simplu si frumos, ca m-am si minunat ca nu mi-a trecut prin cap asa ceva pana nu am citit la acest mare Sfant; da asta doar dupa ce am citit:)

      „… dupa ce ne-a tinut de rau si ne-a facut atenti asupra vietii noastre, dupa ce ne-a indemnat cu toata taria, vine acum si ne mangaie, spunand:
      „Ca stie Tatal vostru ceresc, ca aveti trebuinta de toate acestea” (32)
      N-a spus: „ca stie Dumnezeu”, ci: „Ca stie Tatal”, ca sa ne dea si mai mare nadejde. Daca este Tata, – si un astfel de Tata – apoi nu poate sa treaca cu vederea pe fiii Lui, cand sant in cele mai mari nevoi. Nici parintii cei de pe pamant nu fac aceasta cu copiii lor.
      Pe langa acest argument, Domnul adauga un altul.
      – Care?
      – Acesta: „Ca stie ca aveti trebuinta de toate acestea” . Cu alte cuvinte Domnul spune asa: „Hrana, bautura si imbracamintea sant, oare, lucruri de prisos, ca sa le treaca Dumnezeu cu vederea? Dumnezeu nu trece cu vederea nici pe cele de prisos, de pilda iarba, dar mai ales pe cele de trebuinta”
      Deci ceea ce tu socotesti ca-ti este pricina de grija, aceea iti spun ca este indestulator ca sa te indeparteze de aceasta grija. Daca spui: „Tocmai de aceea trebuie sa ma ingrijesc de hrana, de bautura si de imbracaminte, pentru ca sant de neaparata trebuinta existentei mele!”, apoi eu iti voi spune contrariul: Tocmai de aceea nu trebuie sa te ingrijesti de ele, pentru ca sant de neaparata trebuinta. Nici daca ar fi de prisos n-ar trebui sa te deznadajduiesti, ci sa ai incredere ca Dumnezeu ti le va da! Dar pentru ca iti sant de neaparata trebuinta, nicidecum nu trebuie sa te indoiesti. […] El este Creatorul firii noastre si stie foarte bine trebuintele noastre.
      Nici aceasta apoi n-o poti spune: „Da, e Tatal nostru si sant de neaparata trebuinta cele ce-I cer; dar El nu stie ca am trebuinta de ele”. Nu poti spune asta pentru ca fiind Creatorul firii noastre, plasmuind-o asa si cunoscind-o, negresit stie si nevoile ei mai bine decat tine care ai aceste nevoi. Ca El a hotarat ca firea noastra sa aiba astfel de nevoi. Deci Dumnezeu nu se va impotrivi propriilor Lui hotarari, pe de o parte, facandu-te sa ai astfel de nevoi, iar pe de alta parte, lipsindu-te de cele ce satisfac aceste nevoi.

      Sa nu ne ingrijim, deci, nici de hrana, nici de bautura, nici de imbracaminte! Nu ne alegem cu nimic altceva decat ca ne chinuim in zadar.

      „Cautati imparatia cerurilor si acestea toate se vor adauga voua”. (33)
      Dupa ce a liberat sufletul de grija, Domnul vorbeste de imparatia cerurilor. Ca Hristos a venit sa desfiinteze cele vechi si sa ne cheme la o patrie mai buna. De aceea face totul, ca sa ne scape de cele de prisos si de dragostea ce ne leaga de pamant. […]

      Ca n-am fost facuti sa mancam, sa bem si sa ne imbracam, ci sa placem lui Dumnezeu si sa dobandim bunatatile ce vor sa fie. […]

      N-a spus: „se vor da voua”, ci: „se vor adauga voua”, ca sa afli ca darurile date de Dumnezeu pe lumea aceasta sant o nimica in comparatie cu maretia celor viitoare. De aceea ne si porunceste sa nu le cerem pe acestea cand ne rugam, ci pe celelalte, fiind incredintati ca ni se vor adauga si acestea la celelalte. Cauta, dar, pe cele viitoare si vei primi si pe cele de acum! Nu cauta pe cele vazute, si le vei dobandi negresit! Este nevrednic de tine sa te apropii de Stapan cu niste cereri ca acestea!

      „Nu va ingrijiti de ziua de maine” (34)
      Ai vazut ca si prin aceste cuvinte Domnul ne-a incredintat ca vom primi negresit si bunatatile din lumea aceasta? Cel ce da cele mai mari, cu atat mai mult va da cele mai mici. „Nu pentru aceasta v-am spus sa nu va ingrijiti si sa nu cereti hrana, bautura si imbracaminte, ne spune Hristos, ca sa n-aveti ce manca, ce bea si sa umblati goi, ci ca sa aveti din belsug si acestea!”.
      „Iti poruncesc sa nu ceri hrana, bautura si imbracaminte, pentru ca nu cumva ingrijindu-te de ele si risipindu-te in atatea si atatea griji sa ajungi nevrednic si de aceste daruri pamantesti si de darurile cele duhovnicesti, sa te chinui in zadar si sa pierzi tocmai ceea ce ceri!”.

      Iar Parintele Cleopa spunea:

      „Daca te intalnesti cu ursul si ai pusca la tine, mintea iti fuge la pusca. Daca nu ai pusca, mintea iti fuge la DUmnezeu”

      Apreciază

      • safimvigilenti said, on mai 22, 2017 at 4:49 pm

        o intrebare: cum se poate consuma urzica nepreparata termic, nu te arde la buze ?

        Apreciază

      • Cosmin said, on mai 25, 2017 at 12:41 am

        @ safimfigilenti

        Ca sa prepari o salta de urzici crude, ai nevoie doar de manusi cat sa le poti spala. In gura nu vei simti intepaturile deoarece cavitatea bucala e aproape imuna la intapatura urizicii.

        Ar fi recomandate urzicile crude ce apar primavara, dar daca le servesti vara sau toamna, alege doar frunzele fara tulpini.

        Eu obisnuiesc primavara sa imi fac urmatorul tip de salata:

        – o mana de urzici tinere,
        – o mana de leurda
        – o mana de spanac

        Le tai cu cutitul pe tocator, nu foarte marunt, zdrobesc un catel de usturoi , storc o jumatate de lamaie si stropesc cu ulei de masline extravirgin.

        Acest tip de salata are un bogat continut in fier.

        Referitor la fier: tot ce e verde are fier, nu numai ouale, si carnea.

        Apreciat de 1 persoană

      • Dorel said, on mai 22, 2017 at 4:58 pm

        Foarte bun comentariul tau. As face o precizare, vitaminele se distrug prin prelucrarea termica a mancarii. Nu toate si nu de tot, dar se distrug. Fierul insa nu se distruge. La fel nici calciul. Ba chiar daca gatesti in vase de fonta, e recomandat de altfel, vasele de fonta adauga fier la mancare.

        Totusi anumite alimente nu le poti manca crude. Fasolea, cartofii, mazarea…

        Cei care citesc nu vor putea trece la alimentatia de care spui tu. Eu as inclina mai mult spre trecerea treptata. Intr-o saptamana elimini bauturile de orice fel, mai putin apa si ceaiurile. Apoi zaharul. Apoi in alta saptamana carnea. Si stai cu oua si lactate. Pe urma elimini lactatele. Si abia in final ouale.
        Am spus asa la ghici o saptamana. La unii poate fi mai rapid, la altii mai greu, depinde mult de organismul fiecaruia, greutate, varsta, preferinte culinare.

        Dupa ce sunt eliminate alimentele de dulce, cred ca ar fi indicat sa se stea pe dieta vegetariana o perioada.
        Abia apoi sa fie introduse incet incet alimentele neconventionale ca sa le spunem asa.

        Brusc sau prea rapid ar fi dezastruos pentru organism. E un soc.
        Nu in ultimul rand multumesc pentru linkul cu hrana vie. Foarte util.

        Apreciat de 1 persoană

      • mircea.v said, on mai 22, 2017 at 6:53 pm

        Dorel,

        si eu am spus ca fierul si calciul nu se distrug prin fierbere, dar nu mai sant asimilate de organism ca alea din planta cruda.
        Spunea un nutritionist roman cunoscut ca daca e sa luam vitC de ex din pastila si aceiasi cantitate din mere, din mar se asimileaza de 1000 de ori mai mult. Pt ca, marul e facut pt om, si celelalte enzime, vit, minerale din mar au un rol pozitiv in asimilarea VitC. Toate se ajuta pe toata, este o sinergie. Da daca fierbi marul, enzimele se distrug, vitC se distruge si ea, mai raman mineralele.

        Asa si cu fierul si calciul. Si pe ele le ajuta sa se asimileze celelalte vit, enzime, minerale, tot complexul asta, care actioneaza ca un tot unitar. La 55grdC enzimele sant moarte, Vit C prin fierbere se distruge, altele mai putin… si de aici nici asimilarea calciului si fierului asa cum ar trebui.

        Normal, sant plante ce e bine sa se manance crude, altele nu. Nu poti manca fasole cruda.

        safimvigilenti.

        sant mai multe metode sa mananci urzica. urzica nu inteapa pe partea de dos a frunzei. util si pt cules.
        Se iau frunze, se fac rol, se preseaza un pic si se musca din ele. ideal, sa le atingi cat mai putin de buze. Incearca.

        Sau, speli frunzele, le lasi se se scurga (inca din faza asta de spalare, deja inteapa mai putin). Si speli si frunze papadie si patlagina in acelasi timp cu urzica, sa zicem. Le tai cu cutitul asa, nu f marunt, pui ulei si otet si gata. Asa nu mai inteapa deloc. Sau max, din cand in cand, cat un ardei iute f slab. Se mesteca bine si aia e.
        Stiu ca pare ciudat, asa mi se parea si mie. Dar nu inteapa.

        Sau, frunzele verzi sa le presezi cu ceva, ca sa se striveasca tepii aia.

        Eu mananc rol, sau salata.

        Apreciază

    • gheorghe said, on mai 25, 2017 at 12:15 am

      „declanseaza un proces intens de detoxifiere…:
      Ce anume este intoxicat si cu ce anume se produce invocata intoxicare?
      Am luat de buna ideea (cu ani in urma) cand eram impresionat de „miracolele Naturii” – care sint multe dar lipsesc cu desvarsire – natura nu are constiinta si nici putere ca sa faca miracole si ce este bun si inteles de noi nu poate fi atribuit creatiei.
      Am cautat sa inteleg mai bine cum „intra” in om substantele, cum sint selectate, filtrate, utilizte, stocate, procesate … eliminate.
      Toate celule sint mentinute in viata prin alimentarea facuta de sange; sangele se „face” intre parametri foarte „stransi” si nu este lasat orice sa ajunga oriunde – organismul nu functioneaza „de capul lui”, ca sa accepte orice care face rau/intoxica (!) si sa asigure livrarea otravitoare pe unde „apuca”.
      Cauta sa vezi cum se produce sangele.
      Altfel nu ajung nutrientii la celulele organismului – oase, piele, organe, tesuturi, nervi, vase sangine…. decat cu cele aceeptate sa patrunda in fluxul sangvin dinspre ficat si rinichi.
      Ce e „rau” nu ajunge in sange ca sa fie „dus” in organe ca sa le „intoxice”… ce am bagat in noi si e „rau” – prea mult, de obicei – este dus spre evacuare si partial stocat printre celule, prin tesuturi ca – scuzati – „rahat” ne-evacuat [inca].
      Este izolat si nu exista aliment care sa duca la eliminarea din „depozitele” exterioare tractului digestiv (pungi de grasime – colac, gusa, pulpe elefantne s.a.m.d.) ne-existand o cale directa de actiune.
      Revin la agentii „toxici” – ori gusti si iti creeaza neplacere ori ingerezi si se produce repede (in minute ori ore) actiunea de respingere sau reactia de impotrivire: voma, ameteala, febra, tremur, durere, arsuri interne…
      Cele care se acumuleaza in timp si nu sint necesare fiziologic nu sint toxice – insemnand ca nu intoxica nimic …. pentru a fi necesara vreo „detoxifiere”.
      Singura detoxifiere este retinerea de la satisfacut poftele alimentare – parca nelimitate!, activitatea fizica (treaba in casa, pe langa casa… activitati cu copilul/copiii, ajutorarea celor neputinciosi… uneori „merge” si ceva munca „voluntara” ca nu se poate organiza si plati pentru orice actoiune din colectivitate/comunitate.
      Detoxifierea… mintii si renuntarea la comportament si manifestari „toxice” – mofturi, pofte, ispite, ne-infranari.

      Apreciază

  3. el said, on mai 21, 2017 at 2:40 pm

    cu CREDINTA in Hristos …. si cum ne-au invatat Staretii si Sfintii :
    vom manca o frunza, sau cele ce Mila si MINUNILE Lui DUmnezeu( DACA EL va voi) ne va randui ( vezi ce zie Staretul Ambrozie de la Dadiu) , sau cocoloase de pamant daca nu vom mai gasi altceva… si de pazit ne va pazi Dumnezeu si de oamenii lui anticrist care vor cauta sa gaseasca Biserica din pustie si de animalele salbatice…

    iar de va fi ca PENTRU HRISTOS si DREAPTA CREDINTA sa murim de foame, sau mancati de animale (salbatice sau nu) ne va fi noua CUNUNA si CINSTE si Dumnezeu ne va socoti aceasta ca FOLOS pntru vesnicie! (caci si inainte de vremurile lui anticrist au fost si mucenici morti de foame si altii mancati de animalele salbatice/ domestice) … NUMAI sa NU ne lepadam de Hristos, restul ce va fi e mai putin important si doar PATUAL in putinta noastra( care ne vom pregati cum ce si cum vom putea FARA sa ne puem baza in pregatirea noastra de oameni chibzuiti care nici aia NU trebuie sa lipseasca) .

    …iar animale si oameni RAI ( si FOARTE PUTINI buni) vor fi PANA la sfarsitul sfrasitului !

    Apreciat de 2 persoane

  4. Mihai said, on mai 21, 2017 at 2:48 pm

    https://învățăturile sfinților părinți.wordpress.com/2017/05/17/prigoana-ia-amploare-la-schitul-prodromu-din-muntele-athos/
    La centrul de cercetare ecumenic din Sibiu
    http://basilica.ro/sibiu-22-23-mai-2017-simpozionul-national-reforma-si-ortodoxie/
    http://ruhram.eu/fr/ness/2017/04_03_catholics.html
    Anul trecut fiind inaugurata in Călărași o moschee http://observatorul.info/moscheea-din-calarasi-a-fost-inaugurata/

    Apreciază

  5. Matiu Cosmin said, on mai 21, 2017 at 3:03 pm

    Aici sunt cateva sfaturi pentru a scapa de animalele salbatice:

    http://www.wikihow.com/Escape-from-Dangerous-Forest-Animals

    Apreciază

  6. Matiu Cosmin said, on mai 21, 2017 at 3:15 pm

    Poate cel mai potrivit mod la noi ar fi o torta cu un capat inflamabil pe care sa o aprinzi in caz de nevoie si care sa poata sta aprinsa o perioada mai lunga de timp. Din cate stiu eu animalele salbatice se tem de foc si stau la distanta.

    Sunt si alte metode prin care sa ripostezi (sa arunci cu ceva dupa ele) dar intram pe teritoriul lui Rambo si cred ca mai degraba inlemnim de frica decat sa ne comportam ca si atare.

    Poate ar merge si un spray cu aer si trompeta (fluier) care sa faca zgomot puternic si sa le sperie sau cum scrie in articolul de mai sus spray cu piper.

    Preferabil ar fi ceva sa le tina la distanta si sa plece mai departe in treaba lor.

    Poate exista si ceva echipamente cu ultrasunete care sa le indeparteze.

    Apreciază

    • Matiu Cosmin said, on mai 21, 2017 at 3:16 pm

      Ar mai fi cele de aparare cu elctrosocuri, cel putin gardurile electrice tin departe de culturi mistretii si alte animale salbatice.

      Apreciază

  7. Matiu Cosmin said, on mai 21, 2017 at 3:24 pm

    Pr Arsenie Papacioc spune ca la o intalnire cu lupii, a venit un urs din spate i-a pus laba pe umar, l-a dat de-o parte si a alungat lupii.

    Eu personal consider ca cea ma buna metoda este cea pasnica, si daca situatia se agraveaza, nu cred ca un animal se va apropria de cineva cu foc deschis la el.

    Apreciază

  8. Matiu Cosmin said, on mai 21, 2017 at 3:28 pm

    Goarna de tip suporter te poate ajuta in situatii grave dar iti poate da de gol ascunzatoarea:

    http://www.emag.ro/test-spray-goarna-suporteri-100-ml-56007012/pd/DCZN53BBM/

    Apreciază

    • Matiu Cosmin said, on mai 21, 2017 at 3:40 pm

      ” (ca orice alt animal
      din muntii Romaniei – lup, vipera, ras etc…. Nici un animal din
      Romania nu e in sine agresiv / periculos pentur om decat daca il
      provocam voluntar sau involunar prin nestiinta / neglijenta noastra in
      comportamentul in natura!!!!!)
      NU e bine sa fugi de urs si nici sa il ataci cu pietre, betze, urlete
      etc. „

      Apreciază

      • Matiu Cosmin said, on mai 21, 2017 at 3:43 pm

        In ultima instanta, daca ursul chiar e la distanta foarte mica si cu
        intentii agresive evidente, si nu puteti sa va retrageti la timp, exista
        cele doua alternative extreme:
        – de a „face pe mortul” adica a te culca la pamant si cu capul protejat
        de maini. In manualele de profil se zice ca atunci ursul va miroase,
        cerceteaza dar de regula lasa in pace si pleaca (pentru ca e clar ca nu
        sunteti un pericol pentru el, deci nu are de ce sa se puna cu voi – nu
        pentru ca „va crede mort” cum se zice in popor – ursul dealtfel mancand
        si hoituri….)
        – de a lua Dvs. o atitudine agresiva moderata, prin zgomot, gesturi cu
        mainile sau cu betze etc. dar nu repezindu-va la el ci incercand sa il
        dominati, sa il faceti sa priceapa ca are un adversar puternic si ca ii
        este mai rentabil sa se retraga decat sa se lupte (in nici un caz sa nu
        ii taiati retragerea sau sa il faceti sa creada ca nu mai are timp sa se
        retraga sau ca oricum il veti ataca, ca atunci va avea curajul
        disperatului si poate deveni extrem de periculos).
        In manuale din USA se recomanda ca in cazuri extreme cand ursul se
        repede la atac asupra ta si nu mai ai cum sa te retragi, atunci in
        functie de tipul de urs sa te pui la pamant daca e Grizzly (ca e mare si
        nu ai nici o sansa contra lui) dar sa te aperi / lupti activ cu ursul
        daca e urs brun, ca e mai mic si s-ar putea sa isi dea seama ca nu e el
        asa de tare si nu i se merita sa se puna cu tine si mai bine renunta…
        Probabil ca la noi s-ar putea ajunge la asa ceva (sa fii efectiv atacat
        de urs direct si aparent fara motiv) doar daca dai de un urs ranit de
        vreun vanator / braconier sau de o ursoaica cu pui la care tu sau altul
        s-a apropiat de pui si ea crede ca vrei sa le faci rau……. Nu am
        auzit de asemenea cazuri sau – daca am auzit de „om atacat de urs” de
        fiecare data s-a dovedit ca acel om sau altul ii daduse ursului motiv de
        a fi agresiv si ca nicidecum nu au fost atacuri neprovocate…

        Apreciat de 1 persoană

      • gheorghe said, on mai 25, 2017 at 2:09 am

        Apreciază

      • tataia said, on mai 25, 2017 at 12:36 pm

        @gheorghe Evident cerul plin de chemtrails. Se putea altfel?

        Apreciază

      • el said, on mai 25, 2017 at 1:23 pm

        gheorghe

        SUPER ! 🙂 🙂 🙂

        …niste prosti pe roti fugariti PE DREPT de ursul deranjat in putinele teritorii date lui de Dumnezeu si care ii sunt „incalcate ” de omul CAZUT si pacatos cu desertaciunea „hobby-urilor” lui … ft bine face ursul ! 🙂

        Apreciază

  9. mariani said, on mai 21, 2017 at 3:40 pm

    eu cred ca cel mai important ca sa incepem sa facem practic cate un pic din cate ne asteptam sa facem in pustie … incercati sa aprindeti un foc … doar cu o bricheta … adunati lemne … mici mari marunte sau groase … asa incat sa tina fcul o ora doua …. e foarte important sa faceti voi totul de la cap la coada … si … o sa aveti idee de ce va asteapta … despre ce poate face sau nu poate face un cutit … un topor … ma refer la cei din orase … cei de la sate stiu cu ce se mananca asta … cei din orase … mergeti intr-un weekend la padure si vedeti de ce sunteti in stare sa faceti cu un cutit, un topor si o bricheta … fara benzina … fara hartie …

    dupa ce reusiti cu focul o sa intelegeti cat de mult conteaza sa faci macar odata ceea ce vei face in pustie …

    dupa aceea incercati sa faceti un adapost …

    mi se pare foarte important sa stii ce si cum se face atunci cand vei fi nevoit sa o faci …

    incercati sa exersati pentru ca atunci cand e cazul sa nu fiti nevoiti sa luati decizii ci sa stiti dinainte ce anume aveti de facut … puteti sa aveti un mic scenariu pregatit pentru famile … in momentele acelea e greu sa ieis is decizii si sa i inveti sa supravietuiesti … vom avea putin timp in timpul declansarii unui razboi …

    va faceti stocuri de mancare ? o punga de orez in plus .. o conserva … incet incet o sa va adunati cate ceva …

    dar …. ati facut vre-odata manacarea pe care ziceti ca o veti manca atunci? ati incercat sa va deprindeti cu gustul ei? adica sa rezistati o zi intreaga cu mancare facuta la foc … aaa …. si sa beti numai apa de acolo …

    va doresc succes acum dar mai ales in acele vremuri !

    asa sa ne ajute Dumnezeu !

    Apreciat de 1 persoană

    • Mihai said, on mai 22, 2017 at 7:34 pm

      Apropo de orașe, de exemplu în București ia scormonește tu mai amănunțit și vezi câți sunt născuți în București și câți sunt proveniți de prin alte zone ale țării, cam același lucru și prin celelalte orașe mari ale țării

      Apreciat de 1 persoană

  10. mariani said, on mai 21, 2017 at 3:47 pm

    despre arme … o sulita … un arc ,,,, trebuie ,,, dar trebuie sa stii sa ti le faci tu ….sa le repari … sa le utilizezi … deasemeni … firea animalelor … sa ne documentam un pic …

    sa exersam … sa invatam sa pescuim … si sa tragem la tinta cu arcul cat mai mult … n-ar strica o arma de vanatoare … dar nu stiu cum o sa fie cu zgomotul … nici sa stie toata padurea ca tu vanazi … nu e bine …

    si inca ceva …. am putea avea cu noi si un catel … evident … necipuit …. au nasul fin … nu trebuie sa lupte musai … dar macar sa dea alarma 🙂

    cam atata m-am priceput eu sa zic ,,,,

    Apreciază

    • tataia said, on mai 22, 2017 at 12:20 am

      Vezi ca in afara de armele de foc exista si altele…In primul si in primul rind in Romania legea privind regimul armelor si munitiilor este extrem de stricta. Pe scurt civilii nu au voie sa detina arme de foc in Romania. Daca ar fi sa dezvoltam, desi nu e cazul, exista anumite situatii in care un civil poate obtine dreptul de a detine si utiliza o arma de foc dar procedura este atit de complicata incit oricum nu mai avem timp pentru asa ceva. Oricum nu face obiectul acestei postari. DAr de ce sa ne dam noi de ceasul mortii ca nu putem avea o pusca de vinatoare cind putem vina cu o arbaleta? Nefiind arma de foc categoric nu face zgomot precum o arma de foc iar detinerea si utilizarea acesteia nu sint conditionate de nici un fel de permise sau autorizatii greu de obtinut..

      Apreciază

      • cornelius777blog said, on mai 22, 2017 at 9:34 am

        Ptr.arbaleta a trebuit cazier si un timbru de 7 lei parca. Nu merita sa nu faci notificarea la ce putin costa si mai e si puternica.Trebuie sa ai corzi de rezerva sau sa stii sa le repari sau confectiona,in rest nu ramaii fara „munitie” 🙂 ca si in cazul armelor de foc

        Apreciază

      • radhacross said, on decembrie 26, 2018 at 1:07 am

        pt arbaleta – aviz de la pol.inainte de achizitie,apoi pe baza facturii se elibereaza permisul pt arma neletala

        Apreciază

    • kosk said, on mai 21, 2017 at 7:25 pm

      Am citit pe portal sfaturile supravietuire sle unui @razes. Is valabile in conditiile de ACUM, da ce te faci intr o lume devastata de WW3?..cand incepe prigoana prin orice misloace (caini de urmarire, sateliti, SOF (trupe speciale) etc..pe scurt..pt cainii urmaritori trebuie sa ai piper pisat marunt (exemplu partizanilor anti comunisti)1 , 2.pt ursii si alte fiare agresive….de urs NU poti fugi caci te intrece la viteza, nu te poti urca in copaci caci urca dupa tine etc..solutia e simpla..in rccsacul de supravietuire trebe sa ai cam 2 kg de amoniac (sau alta solutie intzepatoare).. cand te ataca te uzi cu amoniac arunci o hana la o oarecare distanta, te trantesti la pamant si faci pe mortu.. (ursii au unul din cele mai fine mirosuri).. garantat te lasa in pace..in rest am scris pe alt fir ce ar trebui sa contina o trusa de supravietuire (minim, parerea mea de om trecut prin multe..) Doamne ajuta!

      Apreciază

      • kosk said, on mai 21, 2017 at 7:34 pm

        Ps
        am uitat..contra sistemelor de urmarire: costum de camo (care imita cat mai bine posibil mediul natural si plase de camouflaj (de armata) .de asemenea interzis comunicarea prin chestii electronice (smarthphone, laptop, talkie walkie etc). IN rest Bunul Dumnezeu va griji de toatr si de o fi sa primim moartea martirica sa fim impacati si bucurosi ca ne am indeplinit misiunea in viata asta..

        Apreciază

      • safimvigilenti said, on mai 22, 2017 at 5:10 pm

        din pacate , camuflajul e depasit de mult, cand vor vrea sa te gaseasca vor pune senzori de IR si te vede si camuflat si noaptea si-n pamant daca te bagi….nu mai zic de alte metode

        Apreciază

      • Mihai said, on mai 22, 2017 at 7:38 pm

        Dar tiai pus și întrebarea câți vor scăpa cu viață după ww3?

        Apreciază

  11. Cosmin said, on mai 21, 2017 at 10:26 pm

    Cele mai „periculoase” animale de la noi ar fi ursul, lupul si intr-un anumit context mistretul.

    Am pus intre ghilimele deoarece, in general atat cele mentionate cat si restul, evita omul daca ii simt prezenta din timp.

    Daca mergi prin padure fluierand sau cantand, calcand zgomotos pe vreascuri,vorbind cu cei din grup, animalele te simt din timp si evita categoric contactul. Acesta e un principiu general valabil: animalul salbatic, oricare ar fi, evita contactul cu omul.

    Apreciat de 1 persoană

  12. lili said, on mai 21, 2017 at 11:03 pm

    Pe mine m-a sfătuit un bătrân astfel: la cingătoare să se prindă cu sârmă un con de brad mai de sus așa, cu gaura în sus. Cînd se găsește în drum rășină de brad, să se umple golul cu ea. Dacă apare ursul, dai fac rășinei. Ursul fuge de la mirosul de rășină. Tot din rășină se face și tămâia. Urmăriți comercianții de la munte care fac grătar și mai ales mici. Urmăriți ce pun pe foc de nu vine ursul.
    Și în altă ordine de idei, e bine din când în când să îți tămâiezi casa.

    Apreciat de 3 persoane

    • kosk said, on mai 22, 2017 at 2:37 am

      …tamaia originala ii de culoare argintie dintr un arbore nativ doar prin Oman, Yemen si Somalia/Eritreea (cornul Africii). una ie tamaia alta e rasina de brad…de acord ca animalele salbatice (sensibile) fug de ambele .. 🙂

      Apreciază

  13. aurelian said, on mai 22, 2017 at 11:19 am

    pentru facut focul – chibrit, bricheta, amnar.
    un tampon OB, fibrele/scamoseala din ele, este un bun initiator al flacarii(de ajuns sa aprinzi focul de 7-10 ori), la fel si vata din bumbac
    coaja de mesteacan – arde si daca e uda, se fac fasii fine si se aprind
    pentru carat lichide in caz de necesitate – un prezervativ poate transporta in jur de 2 litrii de lichid, apa sau chiar benzina, motorina.
    o sobita improvizata, pentru gatit se poate face dintr-un bustean crapat in 4. intre cele 4 sferturi puse in picioare, se lasa un loc in care se face foc din crengute iar deasupra se pune oala/ibricul si se poate gati o supa, un ceai cu o eficienta mare
    pentru vanatoare – un arc cu care se pot vana animale si pasari mici. un arc de 40lb poate fi folosit si pentru animale mai mari si poate fi folosit si de catre copii de 12-15 ani. necesita antrenament pentru tras la tinta. sagetile se pot face din crengi de alun, iar varful din teava de cupru turtita pentru ascutis, sau chiar si din pietre, iar pentru aripioare se pot folosi pene sau plastic de la peturi
    pescuit – fir, carlig si pluta obligatorii. batul se poate improviza pe loc
    obligatoriu de detinut: cutit, topor, bricheta/chibrit/amnar,
    sunt utile si: fierastrau, ciocan, cuie, sfoara
    produse neperisabile/greu perisabile: grau, fasole, conserve
    nu mergeti singur – un grup de 2-3 familii, de preferat cu aceleasi interese, se poate organiza pentru paza/patrulare, vanat, gatit, construit/intretinut adapost
    animale periculoase – ursul, mistretul, lupul, vipera
    ursul si mistretul ataca daca sunt incoltiti sau surprinsi
    lupul va ataca omul doar daca e in haita si e infometat. de obicei evita contactul cu oamenii
    mancarea se va tine la departare de adapost pentru a nu fi surprinsi de vizitatori
    carnea se poate conserva prin taiere in fasii subtiri, sarare si afumare/uscare

    Apreciat de 1 persoană

    • Matiu Cosmin said, on mai 22, 2017 at 4:43 pm

      la vanatoare de animale mici merge si prastia de acest tip:

      https://www.military-shop.ro/Vanatoare/Prastii/

      Apreciat de 1 persoană

    • tataia said, on mai 23, 2017 at 9:30 am

      Cel mai mare arc incordat de cel mai puternic tintas este mai slab decit o arbaleta. Deoarece arbaleta are pentru incordare diverse mecanisme ajutatoare cum ar fi faptul ca se trage de coarda cu ambele miini, se propteste cu piciorul, se actioneaza un mecanism de tip manivela, etc iar o data incordata ramine incordata pina in momentul tragerii. Tragerea se declansata cu ajutorul unui tragaci iar ochirea se face similar cu cea de la o arma de foc. Deci nu stiu ce tot ii dati inainte cu arcul…in ziua de azi exista varianta superperfectionata a arcului, arbaleta.

      Pentru cei care nu au rabdare actiunea incepe la 2:05. Asta ca sa vedeti ce putere are o arbaleta. Cel putin pina la 200m este la fel de letala ca o arma de foc cu glont. Desiigur la distante mai mari isi pierde eficienta in timp ce o arma de foc poate fi letala si la 1-2Km…poate chiar mai mult.

      Apreciat de 1 persoană

      • aurelian said, on mai 23, 2017 at 1:08 pm

        Este adevarat ceea ce spui, dar o sa prezint cateva argumente pro arc:
        – ai nevoie de inregistrare a arbaletei (nu ca va mai conta)
        – are un timp de armare/tragere mai indelungat, de maxim 2-3 trageri pe minut (fata de 6-10 sageti trase de un arcas mediocru)
        – e mai greu sa confectionezi o arbaleta cu unelte rudimentare
        – un arc il poti confectiona oriunde doar cu un cutit si o coarda, la fel si sagetile
        Trebuie sa gandesti ca va trebui sa pleci impreuna cu familia si cu tot ceea ce iti va fi util.
        Daca faci o lista o sa vezi ca sunt foarte multe lucruri de luat (iti va trebui o remorca probabil). Va trebui sa cari lucruri cat mai utile, de dimensiuni si greutati cat mai mici. de aici si ob-ul pentru aprins focul si prezervativul pentru carat lichide… Va trebui sa ai mancare si apa pentru perioadele in care va trebui sa stai ascuns.
        includeti pe lista banda adeziva rezistenta/ramforsata (e una de culoare gri prin magazine) care poate fi foarte utila.
        Nu gandi niciodata ca ceea ce ai iti este de ajuns si nu iti mai trebuie nimic, deoarece este posibil sa ramai fara nimic la un moment dat (datorita faptului ca va trebui sa iti parasesti un adapost descoperit in care ai proviziile, sau cineva binevoitor te lipseste de tot ceea ce ai cu tine).
        Trebuie sa te adaptezi mereu si sa te folosesti de ceea ce gasesti in mediul inconjurator, iar asta inseamna totul cat mai simplu, totul cat mai usor, totul dispensabil.
        Restul… nu mai depinde de noi

        Apreciat de 1 persoană

  14. raduku said, on mai 22, 2017 at 11:40 am

    Ultimul numar al revistei Time sta sub semnul „politically correct”. Ca sa nu -i supere pe militantii atei, musulmani …etc au sters Sfanta Cruce de pe Catedrala Sfantul Vasile Blajinul din Moscova.

    aici e coperta revistei, mai 2017:

    https://timedotcom.files.wordpress.com/2017/05/russia-cover-final.jpg?quality=85&w=840

    si aici o alta poza a cunoscutei Catedrale Ortodoxe Sfantul Vasile:

    Apreciază

    • Matiu Cosmin said, on mai 22, 2017 at 4:44 pm

      Crucea, arma asupra diavolului, sigur ca nu o suporta

      Apreciază

    • Aurora said, on mai 22, 2017 at 8:28 pm

      Vai, nemernicii !!!

      Apreciază

    • Nicoleta said, on mai 22, 2017 at 10:37 pm

      raduku, dar tu nu vezi ca poza din revista nu are nici o legatura cu realitatea? Chiar nu vezi ca e facatura? Iti trebuie cumva lupa? Iertare, dar nu ma pot abtine cand vad atata indiferenta fata de verificarea informatiilor pe care le primiti cu polonicul si le mai si distribuiti. Asta e propaganda antiruseasca…

      Apreciază

      • Eugen Serea said, on mai 23, 2017 at 3:16 pm

        Exact, Nicoleta, este o propaganda anti-influență Putin la Casa Albă, cunoscută fiind relația cordială a celor doi președinți. De fapt, totul a plecat de la faptul că Time ar fi plagiat o imagine din Mad Magazine: http://www.madmagazine.com/blog/2017/05/18/time-magazine-rips-off-mad-magazine
        Poza din Mad Magazine are decupate doar turlele și lipite pe Casa Albă.
        Poza din Time e făcută din lateral, nu din fața Catedralei, deci e normal să se vadă doar niște linii în loc de cruci.
        Deși se află în imediata apropiere, Catedrala nu face parte din Ansamblul Kremlin, dar e folosită adesea ca ilustrație în publicațiile occidentale pentru frumusețea, exotismul și impactul ei vizual. Oricum, 99,9% din americani habar n-au care e credința rușilor și în ce constă ea. Teama Occidentului (și a americanilor) nu este pentru credința Rusiei, ci pentru puterea armată și influența politică a ei…

        Apreciază

  15. mircea.v said, on mai 22, 2017 at 2:39 pm

    Un prim pas care se poate face f usor, este sa se renunte la supe, ciorbe, si legumele care ar fi fost in ciorba sa se manance crude/salata ca prim fel. Fruct si salata inainte de carne, ca daca mananci ca desert fruct si dupa carne, mananci fruct putrezit si gata fermentat.

    Si toata familia, copil, adult, toti.
    „vai, cum sa dau copilului fruct inainte de masa, sau salata de cruditati, ca isi strica foamea, isi strica stomacul….?”
    Pai f simplu, ca nu se intampla nimic rau, ci numai bine.
    „Asa am pomenit eu la mama mea, la bunica mea…” . Da, si mama si bunica au procedat gresit, si tot stilul de mancare al romanului e un mare macel.
    Numai ca, acum 40 de ani, taranul manca doar o data de 2 ori pe saptaman carne, nu era asa otravita mancarea, facea miscare in aer curat… si de asta se imbolnavea mai putin, nu ca manca ciorba, sau fructul dupa masa.

    E foarte simplu, pr e la creier si la comoditate. Daca se constata ca ceva e gresit/rau, apoi trebuie sa facem ceva ca sa nu mai fie gresit.

    Am un exemplu care mi s-a parut incredibil. O prietena facea placinta pt copil. Si se pregatea sa puna si coaja de lamaie. Ii spun „vezi ca are fungicide, e super-tratata ca sa nu mucegaiasca la transportul cu vaporul…”.
    Ea: „pai asa fac de cand ma stiu, mama mea…”. Eu: „pai nu-i nimic, acum stii, si nu mai faci”. Ea:”pun”. Eu:”e pt copilul tau”. A pus. Incredibil.

    idem coaja de portocale…

    Apreciat de 1 persoană

    • tataia said, on mai 23, 2017 at 11:38 am

      Frate…stii care e parerea mea…eu nu contest faptul ca portocalele, lamiile etc sint tratate cu fungicide, sint convins ca asa este. Dar cind aerul este otravit cu aluminiu, mercur, plumb, bariu, etc de la chemtrails incepe sa imi para irelevanta preocuparea pentru ce mincam. Stii ca asta este parerea mea si o sustin in continuare. La o adica poate nici nu e asa rau ca sint tratate alea cu fungicide…poate om mai scapa de candida cu care sintem infectati cu totii. Dar stii de ce sintem infectati cu candida? Din cauza intoxicatiei cu mercur. Organismul permite unor astfel de fungi (candida) sa invedaze organismul atunci cind este intoxicat cu mercur deoarece aceste fungi pot absorbi o oarecare cantitate din extrem de toxicul metal…este o reactie a organismului de a se proteja de raul mai mare…

      Apreciat de 1 persoană

    • marinela said, on mai 23, 2017 at 6:52 pm

      E un narav al oamenilor ,mai ales al romanilor,de a insista in greseli ereditate din mosi-stramosi ,doar de dragul „traditiei”,dovada si prietena aia a ta, mircea v.,care n-a vrut sa renunte la un obicei care, desi nociv ,mai ales pt copilul ei, nu i-a pasat citusi de putin de sanatatea lui ,ci a insistat in greseala in virtutea „traditiei”si gata.Avem mult de lucrat cu noi insine,cu mentalitatea noastra ,ca sa putem schimba ceva in bine ,sa eradicam tot ce nu e sanatos in modul nostru de gindire /facere si sa punem inceput bun /sanatos vietii noastre.Da Doamne romanului mintea cea de pe urma – cum spunea bunica mea ,Dumnezeu s-o odihneasca in pace – ca sa gindeasca mai intelept si mai sanatos.Doamne ajuta si mintuire!

      Apreciază

      • gheorghe said, on mai 25, 2017 at 2:20 am

        Nu e [chiar] asa – multa mancare „intra” si „iese” iar trairea organismului nuare principal factor intretinerea „animalului”, de aceea multe prostii, toxine, otravuri alimentare nu produc tuturor si automat dereglari grave, ireversibile ori fatale.
        Sufletul tine in viata fiecare celula, ce facem noi materialiceste ajuta sau incurca doar, … dupa poftele si „credinta” fiecaruia.

        Apreciază

    • guti flo said, on mai 23, 2017 at 7:14 pm

      Mircea
      dar de spanac ce parere ai…merge crud?

      Apreciază

      • mircea.v said, on mai 24, 2017 at 12:32 am

        guti flo,

        inca nu am ajuns la etapa „spanac crud”, dar chiar asta era urmatorul pe lista.:) Pe rand. Cica e si spanac salbatic. Pe mine asta m-ar interesa. Nici nu stiu daca e si la mine in zona.

        Din cate am citit, ar merge. Salata. Orice planta (gen buruiana, frunze) care nu e otravitoare, asa ar trebui mancata, in stare cruda.

        Inca o data, nu am mancat inca, si atunci de asta nici nu am vorbit. iti recomand sa cauti si alte surse sa vezi ce spun.

        Apreciază

      • guti flo said, on mai 24, 2017 at 10:20 am

        Mirecea
        Multumesc, am sa ma interesez si eu, e bine sa cunoastem cat mai multe despre verdeturi..mai ales alea din salbaticie..padure! In mare, ce stiu eu despre verdeturi (comestibile) este ca sunt f bune pt circulatia sangelui in stare cruda!
        Despre spanac spun unii ca daca il consumi mai mult timp crud , poti avea probleme in organism…si e mai bine daca il gatesti la aburi…..isi dezvolta …si pastreaza mai multe proprietati!
        Noi trebuie sa cunostem cat mai bine metodele simple..ceva de genul Tarzan … si in varianta la minus 10° … :), fara prea multe pregatiri…ce ne hraneste organismul in salbaticie…in cazul in care nu mai avem nimic la indemana !
        Sa ne interesem fiecare dupa cum poate, despre modul de supravietuire in conditii limita.. asa vom avea constiinta linistita, ca nu vom ispiti pe Dumnezeu in pustie!…facand tot ce depinde de noi….iar de restul se va ocupa Dumnezeu.

        Eu inca nu mi-am facut rucsacul, am gresit tot amanand…dar lunile astea intentionez sa-l fac….

        Apreciază

      • guti flo said, on mai 24, 2017 at 10:28 am

        Am gresit …am vrut sa scriu corect , Mircea!….

        Apreciază

  16. NIMENI said, on mai 22, 2017 at 7:07 pm

    Probabil nu va exista „salbaticia”, se va da cu flit peste tot si doar „elitele” cazarmate in buncare vor spera sa scape …

    Apreciază

    • kosk said, on mai 22, 2017 at 8:35 pm

      Mihai..
      fratie, nu m am gandit da probabil cati vrea Bunul Dumnezeu sa scape, altfel pentru ce discutia asta daca esti asa pesimist..doar sa fim toti Bear Grylls pe firu asta?:))

      Apreciază

    • el said, on mai 23, 2017 at 10:01 pm

      NIMENI

      lasa ca NU MERGE „flitul ” lor cum si unde vor ei, ca Dumnezeu E STAPANUL si VA ACOPERI pe TOTI ai Sai …iar GUNOAIELE din buncare care se bazeaza pe puterea lor FARA Dumnezeu VOR CRAPA de deficinte care mai de care, ca omul lasat de capul lui e NIMIC / GUNOI pentru iad si nici macar DRACII ( carora slujeste DOBTOCUL uman) NU VOR PUTEA sa-i scape cu toate buncarele lor….

      pot deci sa FLITUIASAC ei cat vor, BISERICA E INVINCIBILA si VA REZISTA ORIUNDE PANA LA SFRASITUL VACULUI … iar GUNOAIELE dn buncare vor crapa de boli, „deficiente neasteptate” ,etc … si nici antcrsitul lor NU VA PUTEA NIMC pt ei ( si nici NU va vvrea, GUNOAIEL penutru GUNOILUL IADULUI sunt randuite, choar daca slujesc diavolului o vree SCURTA..si FARA protectie, ca diavoul URASTE si pe cele mai sarguinciose slugi ale lui !

      so, so…. Robii Lui Hristos VOR FI ACOPERTI in mod MINUNAT… buncarele si buncarizatii lui anticrist VOR CRAPA CUMPLIT pe rand …. diavolul STIE ca are ZILELE NUMARATE si ca VENCINIA e NESFRASTITA, iar de Robii Lui Hristos STIE ca NU SE POATE ATINGE !

      asa ca mai usurel cu gandirea lumeasca…. ai Lui Hristos NU VOR FI nici gasiti, nici BIRUITI !

      Apreciază

      • NIMENI said, on mai 24, 2017 at 10:14 pm

        el,
        Sunt semne ca puterea lui Dumnezeu e mare, demult se zbat boaitele sa dovedeasca lumea si nu au reusit si nici nu vor reusi, doar va parea ca au dovedit si atunci vor fi mai tare prajiti, am mai spus-o, o sa fie frumos …!!!

        Apreciază

      • el said, on mai 25, 2017 at 1:29 pm

        NIMENI

        CORECT !

        „8. Unii se laudă cu căruţele lor, alţii cu caii lor, iar noi ne lăudăm cu numele Domnului Dumnezeului nostru.
        9. Aceştia s-au împiedicat şi au căzut, iar noi ne-am sculat şi ne-am îndreptat.” ___ exact asa cum zice Psalmul 19 FRUMOS si ADEVARAT !

        … ei cu buncarele si dronele/ anticristica cu „lanturile”/dispzitivele de urmarie si control informatice… noi cu NUMELE Domnului Dumnezeului nostriu !

        INCURAJARE pentru cei SLABI la inima si curaj :

        Psalmul 19
        1. Să te audă Domnul în ziua necazului şi să te apere numele Dumnezeului lui Iacob.
        2. Trimită ţie ajutor din locaşul Său cel sfânt şi din Sion să te sprijinească pe tine.
        3. Pomenească toată jertfa ta şi arderea de tot a ta bineplăcută să-I fie.
        4. Dea ţie Domnul după inima ta şi tot sfatul tău să-l plinească.
        5. Bucura-ne-vom de mântuirea ta şi întru numele Dumnezeului nostru ne vom mări. Plinească Domnul toate cererile tale.
        6. Acum am cunoscut că a mântuit Domnul pe unsul Său, cu puterea dreptei Sale.
        7. Îl va auzi pe dânsul din cerul cel sfânt al Lui.
        8. Unii se laudă cu căruţele lor, alţii cu caii lor, iar noi ne lăudăm cu numele Domnului Dumnezeului nostru.
        9. Aceştia s-au împiedicat şi au căzut, iar noi ne-am sculat şi ne-am îndreptat.
        10. Doamne, mântuieşte pe împăratul şi ne auzi pe noi, în orice zi Te vom chema.

        Apreciază

  17. ilioara said, on mai 22, 2017 at 10:14 pm

    daca e sa ma uit la poza cu ursul asta cred ca o rezolvam repede amandoi, eu din prima laba ma linistesc, pe a doua nu o mai simt iar el economiseste energie…., insa drumul e lung pana departe….
    cei care au plecat de la zero in viata si in general ortodocsii, stiu ca interventia divina face totul in momentele grele din viata….Cand ne-am mutat la tara, de fapt stateam provizoriu inca, ma temeam sa dorm noaptea acolo ca tot auzeam prin vecini ca sunt hoti ca nu stiu ce si ma gandeam, Doamne ce bine era sa fi avut un caine. N-a trecut mult si ne-am pomenit cu o namila de caine, negru mare, fioros, deci nu stiam cum sa-l alung din curte. Venea saracu sa manance ce aruncam noi in gradina. Faza a fost ca pe cat era de fioros pe atat a fost de supus si rabdator, s-a lipit de noi, s-a atasat, era atat de linistit si multumit langa noi incat ajunsese sa fie o problema. Cainele era al unui vecin betiv care nu prea-l hranea si la noi, cand veneam din oras deja aveam pregatit pentru el resturi, ii luam oase si ii faceam mancare, deci el se simtea atat de bine ca nu mai putea trece nimeni pe la noi pe la poarta, a muscat vreo doua batrane, stateam cu batu la poarta , cum il vedeam ca ciuleste urechile deja eram pe faza, ajunsese sa-si fugareasca si propriul stapan, il fugarea cand trecea prin fata portii, si ala urla „pe cine latri ma tu, pe cine musti ma tu?”, insa nu a fost suparat pe noi vecinul. Suparati au fost ceilalti, dar noi nu puteam nici sa-l legam nici sa-l luam la noi, si faza e ca atunci cand nu avea ce manca, liber fiind, noaptea vizita si curtile vecinilor si manca gaini. Din pacate cand ne-am dus si noi acolo definitv nu l-am mai gasit….il prinsesera altii…..Nu mai spun cat de rau ne-a parut, si acum ne mai amintim de el, asta este, insa ce vreau sa zic e ca unerori mai pleca sotul in interes de servici si-mi era o frica…auzeam caini latrand si el ma simtea, toata noaptea patrula si cand veneam la geam venea si el acolo sa-l vad, parca-mi zicea „aici sunt”, nu stiu, pentru momentele alea a fost un dar cainele ala, n-as fi crezut ca poate un animal sa faca atat de mult..
    Deci despre momentele alea care vor veni cred ca cei care vor supravietui o vor face prin minunile lui Dumnezeu, bine-nteles pentru calitatile si viata lor. Am un puisor de vreo 3-4 saptamani, e atat de frumos pictat, are pur si simplu floricele simetrice in pene, ceva….de fapt fiecare pui daca te uiti la penele lui, daca stai sa-l studiezi…descoperi sigur ceva frumos, ceva simetrii in culori, nu stiu, si totusi sunt doar niste pui…
    Despre mancare nu stiu ce sa zic, cred ca postul conteaza si de la el se porneste, in rest mila Domnului si dragostea Lui sa fie cu noi cu toti, si cu ajutorul Lui sa reusim sa ne mantuim!

    Apreciază

  18. muff said, on mai 22, 2017 at 11:00 pm

    https://supravietuireaz.wordpress.com

    Apreciază

  19. mircea.v said, on mai 23, 2017 at 12:33 am

    Inca ceva referitor la animale/urs. Se intampla la aceste moment, nu vorbesc ce va fi peste 10 ani, sa zic.
    Din padure nu ai voie sa iei nimic, nimic, asa e legea. Te prind jandarmii cu o craca cazuta, pasibil de amenda 2000 lei. Ii vezi ca patruleaza, te legitimeaza, se antreneaza…, au mai pus si niste camere de filmat…
    La acest moment ma rog mai tare sa nu ma intalnesc cu jandarmii cand plec in padure decat cu ursul. Fara gluma.

    Asa ca, in loc de ursul fioros din poza, imaginati-va un jandarm fioros si super-echipat.

    Apreciază

    • tataia said, on mai 23, 2017 at 10:23 am

      Foarte adevarat. Codrul frate cu romanul…nu mai este adevarata zicerea asta de cind au dat astia legi ca nu ai voie sa iei nimic din padure…Cum s-a ajuns la asa ceva? Cum de s-a instapinit statul peste toate cele create de Dumnezeu? In fond ce este statul? Cica statul sintem noi….cea mai mare minciuna. Nu noi am ales pe unii care cica sa stapineasca peste noi..ci ei dintotdeauna au stapinit…fara voia noastra. Daca statul sintem noi atunci de ce acest stat jupoaie 7 piei de pe noi? De ce incearca sa ne omoare? De ce ne otraveste? Cumva noi insine ne supunem la taxe aberante, ne otravim si incercam sa ne omorim? Sintem cumva masochisti cu totii? Sinucigasa? In nici un caz.

      Sa fie 100% clar eu sint de acord cu patentele si proprietatea intelectuala…pentru ca a fost de curind un scandal privind nu stiu ce firma producatoare de tractoare..Adica cei care cumparasera tractorul respectiv ii aduceau nu situ ce modificare de performanta…iar firma producatoare i-a dat in judecata si a avut cistig de cauza…nu ai voie sa aduci modificari tractorului lor fara aprobarea lor. Ce conteaza ca l-ai cumparat, tractorul este in continuare proprietatea celor ce l-au creat. Si asa este…sint 100% de acord. Banii tai oricum nu valoreaza nimic, oricum sint hirtie igienica, oricum i-ai IMPRUMUTAT de la banca, deoarece sint proprietatea bancii…televizorul este proprietatea celui care l-a fabricat, tractorul, autoturismul de asemenea, energia electrica este proprietatea celor care o produc si asa mai departe. Nu ai voie sa downloadezi filme fara plata drepturilor de autor deoarece filmul este proprietatea celor de la Hollywood…etc.

      Pina aici toate bune si frumoase. Dar stiti unde apare problema? Cind ti se spune ca nu ai voie sa iei nimic din padure, nu ai voie sa colectezi apa de ploaie, nu ai voie sa bei apa de izvor, etc. Cine a creat copacii, salabaticiunile padurii, ciupercile, izvoarele etc? Nu cumva Dumnezeu? Cum indrazneste o entitate fictiva (statul) sa se instapineasca pe creatia Lui Dumnezeu? Aici e mare problema….sint complet de acord ca cele create de om sint proprietatea entitatii care le-a creat….dar cele create de Dumnezeu sint proprietatea TUTUROR. O suna comunist chestia asta dar nimeni nu are dreptul moral sa se instapineasca pe cele create de Dumnezeu!

      Apreciază

    • aurelian said, on mai 23, 2017 at 1:57 pm

      Nu va trebui sa iei nimic din padure, doar sa le folosesti acolo. E de evitat contactul cu alte persoane/grupuri, mai ales daca sunt in trecere pe acolo, sau in patrulare. Asta inseamna sa stai departe de drumuri si poteci, sa pastrezi linistea si sa lasi cat mai putine urme pe unde treci.
      Parintele Cleopa povestea cum arata adapostul in care a stat in padure.

      Apreciat de 1 persoană

    • marinela said, on mai 23, 2017 at 7:52 pm

      mircea v.
      Asa deci,nu mai e voie sa iei nimic din padure ,nici macar o ciupearca ,nimic?!Mda s-au adaptat rapid la „legile”impuse de UE,acesti”demnitari”fara demnitate,ce cu rusine ne reprezinta pe noi,statul de drept si de fapt,facind jocul papusarilor.Acum citiva ani cind locuiam in Italia,mergeam prin padure la plimbare cu niste prietene italience si-mi explicau ca e interzis sa se culeaga absolut orice din padure ,ca se dau amenzi mari de catre guardia forestale(padurar),daca te prinde cu ceva in mina/sac ,iar eu ma miram tare auzind asa ceva,ca eram obisnuita ca-n Romania,sa mergi in padure , sa culegi ce gasesti util/comestibil pt noi oamenii.Cind eram copil ,taica-meu ne lua pe noi ,cei mai marisori cu el in padure cu caruta sa aducem lemne pt foc si adunam tot ce gaseam uscat sau rupt de vint – nu lemn bun ,taiat din copac – incarcam caruta si pe aici ti-e drumul.Acele vremuri idilice s-au dus de mult din cite se pare ,au ramas doar amintirea lor,pacat. E frustrant pt noi romanii , ca nu putem dispune de bogatiile tarii noastre ,ca romani ce sintem,ci vin altii straini sa se infrupte din plin din ele,iar noi tacem milc si inghitim in sec a paguba.Nu poate sa-si mai ia o creanga uscata babuta din deal,care dirdiie de frig linga soba rece,ca vine padurarul s-o amendeze c-o suma piperata ce n-o merita vreascul respectiv,dar austriacul vine fara jena/mila sa jupoaie padurile noastre seculare si nu i se spune nimic,dimpotriva i se concede totul,ca e austriac,dar e strain de glie si n-a plantat nici un puiet,neam de neamul lui pe pamintul nostru,ca sa aiba dreptul la ceva.Mi-aduc aminte cum ne duceau cu scoala la plivit/plantat puieti si era tare frumos,chiar daca erau activitati pioneresti(comuniste)rau nu ne-au facut,dimpotriva am cistigat experienta si ne-au imbogatit sufleteste,ca lucram in grup, in mijlocul naturii.De ce nu se fac si acum activitati din astea cu copiii,sa-i scoata mai mult in mijlocul naturii ,sa-i determine sa iubeasca mediul inconjurator,sa nu mai stea conectati nonstop la gadget-uri de tot felul ,transformindu-i in zombi ai electronicii,ca nu mai sint capabili sa relationeze unul cu celalat direct /fizic,ci numai virtual.Vai de noi ce vremuri am ajuns sa traim !

      Apreciat de 1 persoană

      • marinela said, on mai 23, 2017 at 8:14 pm

        Iertare ,raspunsul era pt @tataia…,m-a furat peisajul:)).

        Apreciază

  20. Timiana said, on mai 24, 2017 at 11:21 am

    Off Topic
    Cine stie despre Terapia BOWEN, ce este, este compatibila cu ortodoxia sau sa fugim de ea cat ne tin picioarele. Foarte multa lume spune ca se simte foarte bine chiar dupa prima sedinta.
    Iertati.

    Apreciază

  21. T. said, on mai 24, 2017 at 12:00 pm

    Pentru supravietuire, cititi cartea „Muntele marturisitor”, de Constantin Hrehor. Este un dialog cu Gavril Vatamaniuc, cunosc partizan din Muntii Bucovinei. E, de departe, CEA MAI COMPLETA RELATARE despre cum sa traiesti peste 10ani in padure. Si cand spun completa ma refer inclusiv la lectii despre cum sa sapi un bordei, cum sa recunosti plantele, unde sa iti faci „groapa”, cum sa faci focul fara sa iasa fum si sa te dai de gol, cum sa vanezi etc!
    Cititi cartea acestui om, descoperiti povestea partizanului Vatamaniuc si nu veti regreta!

    Apreciat de 1 persoană

  22. Spaceman said, on mai 24, 2017 at 2:26 pm

    Ce mănânc ce beau cu ce mă îmbrac, nu fac parte din grijile mele. Grija mea cea mai mare este să-mi ventilez plămânii și să nu-mi pun sănătatea și identitatea în mâinile satanei — cum fac deja unii — ca apoi să mă rog să nu-și pună satana numele — pe mâna sau pe fruntea mea.

    Aplic un profil economic și electronic cât mai scăzut, fără documente electronice, fără smartfon că nu am nevoie să-mi pun poalele în cap pe rețele de socializare sau să flirtez cu lumea, fără plăți cu cardul. Atât cât se poate, apoi când voi avea de ales între cele două opțiuni — luptă sau fugi — aplic tactica pisicii manul

    și îmi iau ajutoare de nădejde

    Apreciază

    • el said, on mai 25, 2017 at 1:32 pm

      Spaceman

      CEL MAI TARE ! 🙂 🙂 🙂

      vin si eu cu tine… cu motan cu tot evident ! 🙂

      Apreciat de 1 persoană

      • Radu said, on mai 25, 2017 at 10:28 pm

        lasati-va de glume :)))
        luati-va caini aia te scapa si din foc si din tot
        pisica sta ca proasta si se uita in timp ce iti dai duhul

        am avut si am caini si nu pot sa spun cat de mult te ajuta sa ai la casa cainii utilitari.

        Doamne ajuta si multa sanatate !

        Apreciat de 1 persoană

  23. tataia said, on mai 24, 2017 at 8:17 pm

    Oricum cine va fugi in salbaticie? Prea putini probabil. Viorba aceea ne vom mira de cei care nu vor cadea nu de cei care vor cadea. Am vazut pe aici unele comentarii in care unii spuneau ca numai ce au tras masina pe drepta in miez de noapte la liziera padurii si dupa ce au stins toate luminile li s-a facut frica. Eu nu sint chiar atit de „orasean”. Pentru ca eu sint din generatia aceea cu „Fiind baiet paduri cutreieram” Nu imi este firca de padure nici ziua nici noaptea. Dar imi evaluez sansele de supravietuire in mod realist. Probabil daca acest lucru se va intimpla vara am putea supravietui una sau soua saptamini. Daca se intimpla iarna nu supravietuim nici macar o noapte. Si acum hai sa o luam sistematic…nu toata lumea mai are conditie fizica sa mearga pe jos zeci de km pe carari de munte cu un rucsac greu in spate. Mai ales cei care s-au invatat sa se deplaseze numai cu masina…Iar cind fugim in salabaticie nu o vom putea face cu masina. va trebui sa ne bizium numai pe cele doua picioare pe care ni le-a dat Dumnezeu. Hai sa zicem ca eu inca as mai putea merge pe jos…deoarece am urcat pe jos pina la cota 1400 fara sa obosesc prea mult. Dar asta nu este o isprava prea grozava si oricum s-a intimplat acum 10 ani.

    Ma gindeam mai demult sa imi fac un stoc de benzina…macar un 100 de litri, nu se stie niciodata. Liderul clubului din care faceam eu parte mi-a zis sa nu depozitez benzina deoarece este periculos. Mai bine sa imi tin bani la saltea sa pot cumpara oricind 100 de litri. Evident el nefiind tocmai crestin nu are in cap nici un fel de scenariu apocaliptic. El chiar crede ca in caz de razboi (bombardament) si/sau calamitate naturala (cutremur) mai si functioneaza benzinariile. Dar benzina este intr-adevar periculos de stocat in spatii inchise in cantitati mari. Ai nevoie de recipiente metalice extrem de etanse si chiar si asa exista risc destul de ridicat de explozie. Chiar daca nu explodeaza benzina se poate evapora prin neetanseitatile recipientelor si dupa citiva ani este posibl sa nu o mai gasesti. Problema aceasta nu o au posesorii de masini diesel intrucit motorina nici nu se evapora nici nu prezinta risc de explozie. Deci acesta ar fi un avantaj pentru posesorii de masini diesel. Stiu si eu ce sa zic? Mie nu mi-a placut niciodata motorul diesel….l-am vazut intotdeauna ca pe un motor de tractor…dar acum incep sa vad si niste avantaje ale acestuia. Dar se spune ca in ziua de azi oricum adititvii care sint pusi in carburant fac in asa fel incit sa degradeze carburantul in timp…in asa fel incit penste citiva ani este posibil sa nu se mai poata aprinde..carburantii moderni trebuiesc folositi repede. O fi si asta o conspiratie impotriva celor care vor sa faca stocuri de asa ceva? Oricum ar fi…pina la urma ce faci cu 100 de litri de benzina? masina mea consuma in jur de 10%..deci merg maxim 1000 de km. Si apoi masina nu merge decit pe unde este sosea fie aceasta asfaltata sau de pamint. Eventual masinile 4*4 (jeepanele) sa poata merge si mai off-road…dar alea sint masini de oameni bogati pina la urma. Nici acelea nu merg pe carari de munte. Asa ca masina orium o abandonezi la poalele muntelui iar apoi trebuie sa pleci pe jos doar cu ce poti lua intr-un rucsac. Nici macar nu e bine sa folosesti masina deloc ca ti se ia urma mai repede in acest fel. Deci lasam masina deoparte. Trebuie sa ne bizuim numai si numai pe picioarele noastre. Care mai putem

    Dar o data ajuns in salabaticie trebuie sa iti construiesti un adapost. Cine se pricepe la asa ceva? Eu unul nu…n-am facut niciodata.Iar daca dormi direct pe pamintul ud chiar si vara fiind te vei imbolnavi repede. Boala fara un adapost calduros, ceaiuri fierbinti etc inseamna moarte curata. Iar eu unul personal nu stiu nici sa fac focul in soba. Nu am reusit niciodata. Pun hirtie, surcele mai subtiri mai groase etc. Arde hirtia iar surcele nu se aprind niciodata. Cel putin eu nu reusesc mai mult de atit. Nu intelegeti gresit…stiu sa tai lemne cu toporul doar ca nu reusesc sa aprind focul. Iar daca e iarna mori inghetat in prima noapte.

    Apa de baut nu ar fi o problema pentru ca e plin de izvoare piraie, etc…dar hrana? Citi mai stiu dintre noi ce sa culeaga din padure ce e comestibil si ce nu? Si chiar si asa doar cu ciuperci si fructe de padure nu supravietuiesti prea mult…de fapt pierzi energie si incepi sa slabesti rapid deoarece nu este suficient aportul de nutrienti doar din acestea…din cind in cind mai trebuie vinat si un animal mai mare..dar eu nu ma vad in stare sa dobor un pui de caprioara sau un mistret cu un arc cu sageti confectionate manual. Cu o arbaleta ar fi alta poveste…cel mai probabil as reusi. De aia am tot adus vorba de arbaleta. DAr noi oamenii nu putem minca carne cruda….trebuie pusa in frigare…si din moment ce nu sintem in stare sa aprindem focul…ne uitam la animalul vinat ca la felul 14. In fine sa nu uitam ca focul ne da de gol pozitia…iar asta este o alta mare problema…

    Cit despre intilnirea cu salabaticiunile agresive…asta imi pare chiar utlima grija deoarece in tara la noi nu prea avem animale foarte agresive…Cele mai periculoase ar fi totusi dar nu neaparat in ordinea asta Ursul, mistretul vipera. Lupul nu prea vad de ce l-au trecut unii in lista de animale periculoase deoarece nu e nimic altceva decit un ciine mai mare. Bine…poate sint ipocrit eu deoarece eu nu am vazut lup decit la gradina zoologica. Iar cei de la zoo chiar pareau foarte prietenosi. Aproape te rugau sa le dai ceva de mincare…N-am vazut lup in slabaticie….dar consider ca este suficient sa iei de pe jos o creanga si il bati cu ea de ii merg fulgii. Urs in schimb am vazut…chiar in salbaticie…uricind spre cota 1400…si pot sa spun ca mi-a fost cam frica sa vad asa salabticiunea la 50 de metri de mine fara nici un fel de bariera fizica intre noi….dar nu am intrat in panica, mi-am vazut de drumul meu, nu am bagat ursul in seama si drept urmare si el mi-a dat pace. Recunosc si faptul ca aceea fiind o zona extrem de frecventata de turisti ursii aceia s-ar putea sa se fi obisnuit cu prezenta umana si din aceasta cauza sa nu ne mai bage in seama. Periculoasa in mod deosebit este insa o ursoaica cu pui…daca are pui te va ataca indiferent de circumstante. Iar vipera ce sa spun…este cred chiar cea mai periculoasa deorece in salbaticie fara servicii medicale fara acces la antidot inseamna moarte sigura.

    Si asa cum spunea fratele Mircea..cred ca ce mai mare pericol este sa te prinda jandarmii. Si sa nu uitam…trompeta cu aer comprimat tip „suporter” poate fi utila in cazul intilnirii cu o salbaticiune mai agresiva dar iti de de gol pozitia fata de jandarmi. Focul necesar pentru incalzire si prepararea animalelor vinate iti dau de gol pozitia fata de jandarmi…asa ca situatia este mult prea complicata fratilor…nu vreau sa va descurajez dar asta este realitatea.

    Apreciază

    • NIMENI said, on mai 24, 2017 at 10:24 pm

      tataia, ai doua maini stangi si nu poti macar sa aprinzi un foc? Nu te supara, mai schimbam putin registrul salbaticit!
      Sunt de acord, nu va pleca nimeni in salbaticie, la orase mai poti devaliza un depozit cu alimente, mai poti ataca un camion cu de-ale gurii, mai ciordesti o sacosa de la unul mai ortopan care are doua …ce mai!, veselie mare tataie!!!!

      Apreciază

      • tataia said, on mai 25, 2017 at 12:57 pm

        Eh..eh…ce repede sariti voi sa ii judecati pe altii „ai doua miini stingi ca nu stii sa faci focul”…Eu mi-am evaluat corect sansele de supravietuire in salbaticie…am impresia ca voi aveti asteptari foarte mari in privinta aceasta si cred ca veti fi dezamagiti. Dar ma rog..daca voi sinteti zmei…si doboriti cu arcul cu sageta mistretul eu n-am nimic impotriva….unu trebuie forta mare sa poti incorda arcul suficient de tare pentru a dobori un animal mare. Doi nu are nici un mecanism de ochire deci precizia este slaba….Bun, bun te uiti in lungul sagetii…stiu si eu asta ca doar nu-s batut in cap…dar insasi vederea iti este obturata de mina care incoarda arcul. Cu totul alta este sa ai catare, inatator, etc, ca la o arma de foc.

        Daca as fi singurul care nu stie sa faca focul as zice intr-adevar ca sint eu varza..dar problema este ca marea majoritate a celor care stau acum la oras nu sint in stare sa faca focul. Pe vremea cind mai frecventam intilnirile clubului ne stringeam in fiecare dumineca la un gratar….Din 20 de oameni ghici citi erau in stare sa aprinda focul scurt si rapid…in 5 min? Unul singur. Cind acel unul singur a lipsit am incercat toti ceilalti si mereu se intimpla acelasi lucru. Ardea hirtia nu luau foc surcelele. Am dat cu spirt, cu motorina, etc, etc…la fel ardea spirtul sau motorina de pe surcele si apoi se stingea. Vreo 15 oameni s-au chinuit doua ore sa aprinda un nenorocit de foc pentru gratar. Nepriceperea ce nepriceperea dar eu am impresia ca focul pur si simplu nu tine cu anumite persoane. Am fost alta data sa facem revelionul la o cunostinta care statea la tara…Avea internet WiFi in casa dar incalzire traditionala cu sobe de teracota…(nu isi pusese centrala de incalzire asa cum au marea majoritate in ziua de azi).Ideea tocmai asta era sa petrecem un revelion ca pe vremea copilariei. Eu ma pricepeam destul de bine sa sparg lemne cu toporul…dar cind era vorba de facut focul…de altfel si acolo eram vreo 15 persoane. Ghici citi erau in stare sa aprinda focul? Ai ghicit una singura! Asa ca dupa cum am spus….daca eram singurul ziceam ca eu sint ala varza..in realitate 80% din oraseni nu sint in stare sa aprinda focul. Cita lume mai incalzeste cu lemne ca pina si la tara lumea si-a bagat centrale de incalzire pe gaz…

        Eu am facut doar o evaluare corecta a sanselor de supravietuire in salbaticie…deoarece poate unii au o imagine prea roza despre aceasta supravietuire in salbaticie…faptul ca au facut citeva trasee montane in viata lor si au mai vazut si cite un animal doua pe acolo ii face experti privind supravietuirea in salbaticie? In nici un caz.

        Apreciază

  24. mircea.v said, on mai 25, 2017 at 2:22 pm

    @tataia,

    nici eu nu-mi pun mari nadejdi in mine. Atunci nadejedea doar in Dumnezeu. Eu ce fac acum e mai mult spre o independenta mai mare a mea fata de sistem, consider ca e in duhul a ceea ce spune un Sf Paisie, un Parinte Justin ref la simplificarea vietii (inclusiv a alimentatiei), ma enerveaza denumirea de „consumator captiv” de utilitati, de supermarket…, consider ca e mai in duhul Bibliei.
    Si, atunci, sistemul nu ma poate obosi. Eu consider important si faptul de a nu ajunge obosit la ultimele momente, alea cu prigoana. Asa te poti strecura si mai usor printre legile antihristice ce te-ar sili la diverse compromisuri. Si chiar daca nu vrei, adoptand o astfel de strategie, tot te alegi cu ceva foloase (chiar si duhovnicesti), deprinderi, pt acele vremuri. Plus, intoarcerea la natura, la traiul simplu, te odihneste, vorba Sf Paisie. Un foc la soba (nu soba racheta si alte aberatii), o planta din padure, o paine de casa, parca te duc asa, in alta lume, mai normala.

    Cei ce zic ca ne vom piti noi atunci prin fortele noastre si nu ne vor gasi cei ce vor sa ne gaseasca, se imbata cu apa rece. (foc fara fum, nu facem galagie, ne camuflam, ne bagam sub pamant…) Atunci ori te acopera Dumnezeu, ori te gasesc intr-o ora. Trimit 10 drone, aia stand la birou la o cafea, si trebuie doar un senzor de detectie CO2, si s-a terminat. Daca mai pui si o scula de detectie cavitati in/sub pamant…

    Una era pe timpul Parintelui Cleopa, alta e acum si va fi atunci.

    Apreciază

  25. Ionut said, on mai 28, 2017 at 12:02 am

    In legatura cu ce se mai poate consuma in salbaticie: jirul, posibil si ghinda (aici nu m-am documentat foarte mult, am mai citit ca unele sunt amare). Poate da detalii cineva care a incercat.
    Am mai auzit mai demult o stire despre un barbat dintr-un sat care manca rame vii. Mie mi se pare destul de riscant, dar, in situatii extreme, cred ca pot fi mancate daca sunt preparate. Rama e o vietate foarte ciudata, daca o tai in doua, apar doua rame.

    Apreciază

  26. Ionut said, on mai 28, 2017 at 12:11 am

    Am mai citit ca nu ne putem ghida intotdeauna dupa ceea ce mananca pasarile si veveritele (articolul respectiv nu dadea si exemple concrete din arealul nostru).
    In America de Nord, de exemplu, exista un arbust ale carui fructe (dulci, destul de placute la gust) sunt consumate de catre pasari, dar sunt otravitoare pentru oameni.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.