SACCSIV – blog ortodox

Ce spune Patriarhul Kiril in acest video? Rugaminte pentru cunoscatorii limbii ruse

Posted in Uncategorized by saccsiv on mai 17, 2017

Conform Aparatorul Ortodox, vizitând Spitalul Clinic de copii din Moscova, de Paşti (2017), întâistătătorul Patriarhiei Moscovei, Patriarhul Kiril S-a lepădat din nou de Hristos, spunând că: creștinii și musulmanii se închină aceluiași Dumnezeu.

Iata si inregistrare din 2010:

Conform nublasfemiei, ce a postat clipul pe youtube, vorbind, la moscheea din Baku, în faţa musulmanilor, Patriarhul Kiril, tot în duhul Canberrei, adresându-se musulmanilor „fraţilor”, a spus: „Rugăciunea ne uneşte. Avem divergenţe în ce priveşte înţelerea lui Dumnezeu, în înţelegerea vieţii religioase, dar avem ceva comun. Şi acest lucru comun este rugăciunea”. În încheiere, Patriarhul a urat musulmanilor prezenţi în moschee: „Dumnezeu să păzească pământul

 

Tagged with: ,

71 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. corina said, on mai 17, 2017 at 2:06 pm

    Da, corect, pseudopatriarhul Kiril a afirmat in ziua de Paste la un spital de copii „min. 0.31 – de aceea din toata inima rugati-va si cereti lui Dumnezeu ajutor, eu stiu ca aici sunt si crestini si musulmani si fiecare se roaga unuia si aceluiasi Dumnezeu – Creatorul, si drept raspuns noi primim un ajutor dumnezeesc real”

    Apreciat de 1 persoană

  2. aliona said, on mai 17, 2017 at 2:49 pm

    La primul Clip
    La sărbătoarea Paştelui, 16 aprilie 2017, patr. Chiril a vizitat Spitalul Clinic pentru copii din Moscova. În timpul discursului său, acest şovăielnic a renunţat la Prea Sfânta Treime, când a afirmat că creştinii şi musulmanii se roagă aceluiaşi Dumnezeu.
    Salută apoi copii, părinţii şi personalul din spital şi face următoarea afirmaţie (care se repetă pentru a fi înţeleasă ): „de aceea, din toată inima rugaţi-vă, cereţi-i lui Dumnezeu ajutor. Eu ştiu că aici sunt şi creştini şi musulmani; fiecare se adresează unuia şi aceluiaşi Dumnezeu, Creatorul. Şi ca răspuns primim ajutorul Domnului.”
    Musulmanii nu cred în Prea Sfânta Treime, cum nici în Hristor, ca Fiul lui Dumnezeu. Ei cred în Allah. Şovăielnicul Chiril a egalat/echivalat pe Allah cu Prea Sfânta Treime şi prin aceasta s-a lepădat de Adevăratul Dumnezeu. El a făcut aceasta public şi deschis, pentru toată lumea, cum este şi discursul lui, plasat pe site-ul oficial al patriarhiei.

    Clipul 2:
    -îi numeşte pe musulmani „dragi fraţi”, iar pe şeic „frate”;
    – mulţumeşte pentru posibilitatea că se află în locul unde se adună ei pentru rugăciune şi … începe:
    Rugăciunea ne uneşte cu Dumnezeu. Noi avem concepţii diferite despre Dumnezeu, despre viaţa religioasă, dar avem ceva comun. Acest comun este rugăciunea. Omul în timpul rugăciunii cheamă ajutorul Domnului; omul în timpul rugăciunii se gândeşte la Dumnezeu, la viaţa sa şi devine mai bun. Iată unii vorbesc despre cum trăiesc împreună oameni care aparţin la religii diferite.” Şi aici vine cu explicaţie, pornind de la afirmaţia lui avva Dorotei care a spus că „Dumnezu este ca Soarele şi El emană lumină/raze de lumină; şi dacă fiecare om se apropie de Dumnezeu, merge pe aceste raze de lumină către Dumnezeu, el devine tot mai apropiat de Dumnezeu şi cu cât se apropie de Dumnezeu se apropie şi de ce celălat om, care tot vrea să-L întâlnească pe Dumnezeu. Dacă toată umanitatea va fi aproape de Dumnezeu, atunci oamenii vor fi aproape unul de altul. Iată de aceea când se vorbeşte că religiile despart oamenii, noi răspundem că acestea sunt MINCIUNI. Religia poate să despartă oamnii atunci când omul singur este departe de Dumnezeu, când nu se roagă, când nu vorbeşte cu Dumnezeu, când nu-L simte pe Dumnezeu, şi atunci el asupreşte pe alt om, care nu tocmai ca să fie din altă religie, dar şi din religia lui. După el, o viaţă trăită corect este atunci când în centrul vieţii oamenilor este Dumnezeu şi când oamenii merg să-L întâlnească pe Dumnezeu, atunci se schimbă toate din jur: lumea, respectul, dragostea, relaţiile devin mai puternice, comunitatea – mai puternică şi relaţiile interumane devin sănătoase. Apoi zice că a venit acolo tocmai din acest considerent, a relaţiilor profunde şi sănătoase, să arate într-un fel realitatea actuală din lume – când toate religiile se adună al un loc – şi asta ei o fac pentru ca lumea să devină mai bună. Mai spune că este îmbucurător faptul că ei s-au adunat la Bacu, în Azerbaijan, pentru că acolo legile sunt corecte, precum sunt corecte şi relaţii dintre oameni, care sunt de religii diferite. Fiecare om din Azerbaijan are libertatea de a-şi manifesta convingerile religioase şi se simt în siguranţă. Patriarhul e foarte bucuros că prezidentul ţării, personal, atrage mare atenţie asupra acestei întrebări – relaţiile dintre diferite religii. A avut ocazia ca în ajunul acestei cuvântări să se întâlnească cu prezidentul şi să-i transmită public mulţumiri pentru atitudinea la nivelul cel mai înalt privind relaţiile dintre religii în Azerbaijan. Şi încheie: Fie ca Dumnezeu să binecuvinteze minunatul pământ al Azerbaijan, poporul lui şi pe voi toţi, dragii mei fraţi şi surori. Mă bucur să fiu cu voi… la rugăciune

    Nu cunosc rusa la nivel avansat şi poate s-a strecurat unele greşeli. Iertaţi, vă rog.
    PS: Dogma lui – rugăciunea ne uneşte pe toţi, pentru că aceasta se practică în toate religiile îndiferent sub ce formă.

    Apreciat de 3 persoane

  3. Mihai said, on mai 17, 2017 at 3:25 pm

    Prigoana și la Prodromu, sursa învățăturile SF Părinții

    Apreciază

  4. safimvigilenti said, on mai 17, 2017 at 3:55 pm

    aceeasi tampenie spune si aici, ca e acelasi Dumezeu si la ortodocsi si la musulmani

    Apreciază

  5. florentina said, on mai 17, 2017 at 4:22 pm

    SĂ NE RUGĂM PENTRU ELENA
    Am primit si un cont pentru cei care vor să ajute familia. Contul bancar a fost deschis de doamna preoteasa:
    RO37BRDE170SV34151271700, titular Patra Ramona
    Aici găsiti informatii actualizate, pe blogul surorii Elenei:
    http://insemnarile-mariei.blogspot.ro/

    Apreciază

  6. […] cititoarei Corina., Patriarhul Kiril a afirmat in ziua de Paste la un spital de copii „min. 0.31 – de aceea din […]

    Apreciază

  7. Liviu said, on mai 17, 2017 at 9:23 pm

    Preotii rusi demonstreaza ca filmul Otroc(Ingerul rus) este o inselare.

    Staretul Rafail Berestov :” Cartile despre acest otroc contin multe erezii si confuzii.”

    https://invataturilesfintilorparinti.wordpress.com/2017/05/14/filmul-ingerul-rus-este-o-inselare/

    Apreciază

    • guti flo said, on mai 18, 2017 at 1:00 pm

      Liviu
      sa traduca cineva ce spune! …

      Apreciază

      • el said, on mai 19, 2017 at 1:18 pm

        guti flo

        am citit o traducere aproximativa, Par Rafail Berestov spune ca copilul Veaceslav ar fi un „paranormal” adica insleat de diavol in ciuda inocentei/copilariei lui .. ca „cultul” copilului e raspandit de mama lui … ca nu ar fi de la Dumnezeu proorocirile lui

        Apreciază

      • guti flo said, on mai 19, 2017 at 10:45 pm

        el
        multumesc!

        Apreciază

    • maria said, on mai 19, 2017 at 5:03 pm

      el

      Frate „el” întâi de toate îmi cer iertare de la fratele Vasile deoarece comentul meu nu e la subiect ,dar nu știam cum să dau de tine,că demult tot te urmăresc și nu am dat de tine și acum cînd am văzut comentul tău am gîndit că nu pot să tac de frica osîndei ptr „tăcere”….căci am o mare nedumerire.

      Am văzut pe un blog al părintelui Ciprian Staicu acest coment al tău care m-a nedumerit mult!!….

      iată comentul tău

      „el
      parinte Ciprian MULTUMESC DIN SUFLET penru acesta CLARFICARE !

      si IERATRE daca v-am judecat cumva gresit vreodata !
      ma bucur di suflet ca NU primiti INSELAREA boca si ca sunteti VREDNIC Marturisitor IMPOTRIVA oricarei deviatii sau rataciri, chiar si la preotii care ( DEGEABA) sa-au delimitat de EREZIA ecumenista … dar care, din pacate, iata PRIMESC ALTE RATACIRI !.”

      Ești sigur de ce spui frate „el”?!!…eu am vorbit persoanl cu pr Ciprian ,și cînd i-am zis de Boca sfinția sa mi-a zis:

      „nuștiu ,dar eu știu ce minuni am simțit pe pielea mea de la Arsene B,că m-am rugat lui și știu ce minuni a făcut cu mine….”

      ….asta anul trecut în luna lui octombrie…..poate acum s-a trezit cu Boca dar mă îndoiesc… dar și cu Nil Dorobanțu… chiar și acea postare,mă uimește cum de nu văd unii ,că de fapt pr Ciprian în mod subtil îl susține și pe Nil Dorobanțu?!!

      zici tu :sunteti VREDNIC Marturisitor IMPOTRIVA oricarei deviatii sau rataciri,

      R : dacă ar fi împotriva oricărei deviații ar fi văzut înșelarea lui Nil Dorobanțu.Un om care are temelia Sfinților Părinți imediat sesizează rătăcirile demonice.Ori dacă el nu le vede,sau se face că nu le vede ca să dea bine și cu unii și cu alții e treba lui.Dar eu mai degrabă cred că nu le vede ,căci și dînsul este prins de același duhuri ale minunilor de care sînt prinși din păcate f.f.mulți…că eu am mai văzut și un filmuleț cu el unde era f.f. fascinat de anumite minuni cu el de la un „anumit” părinte….

      am pus și eu niște comenturi acolo,unde ai pus și tu…dar se pare că părintele Ciprian nu i-a plăcut….nu e clar oare că il acoperă pe pr Nil?

      se dezvinovățește(pr Ciprian) :„Nu cunosc în amănunt activitatea părintelui Nil Dorobanțu”

      R :un om cu minte limpede care are temelia Sfinților Părinți imediat ar fi sesizat rătăcirile pr Nil….nu era nevoie să citească nuștiu cîte cărți……duhovnicul meu a citit doar „tâlcuiri la canoane” și cînd am vrut să-i mai dau și altele a zis:„nuuu!!…nu e nevoie îmi e de ajuns acestea..nu mai pierd eu timpul să citesc nebuniile lui ”… și numai din acea carte a adus argumente pe care eu le-am postat și pe care pe Ciprian le-a ignorat…si mai face pe neștiutorul?” se dezvinovățește că nu cunoște?cît îi trebuie să vadă rătăcirile unui om?…nu vrea să știe…asta e altceva….

      Apoi zice pr Ciprian :„
      Deci, fundamentarea practicii ieromonahului Macarie Banu pe personalitatea părintelui Nil nu se susține, ci mai și dăunează celui din urmă, în sensul părerii pe care unii sau alții și-o fac despre părintele Nil.

      R :se vede clar că în loc să arate înșelările pr Nil el le susține?

      …, ci mai și dăunează personalitatea pr Nil …în sensul părerii pe care unii sau alții și-o fac despre părintele Nil.

      oare nu e destul de clar că apără persoanlitatea pr Nil ,ca nu cumva alții să-și formeze o părere greșită de pr Nil?!!…cum oare de nu văd unii?

      Apoi zice(pr Ciprian)
      Până la definitivarea discuției despre importanța și locul părintelui Nil Dorobanțu în istoria și spiritualitatea Bisericii Ortodoxe Române cred că trebuie să avem decența de a nu întina memoria lui.

      R :Asta-i chiar culmea!!păi oare cine trebuie să vină ?!!să coboare Dumnezeu din cer să ne arate rătăcirile lui Nil?dar oare noi ce sîntem?mămăligi?de ce ne-a dat Dumnezeu minte și tot ce ne trebuie?nu ca să distingem înșelările?și noi așteptăm?…pe cine mai așteptăm?E limpede că atîta timp cît el nu avertizează pe alții și nu vorbește impotriva acestei înșelări e de acord cu ea?TĂCEREA E CONSIMȚĂMÂNT”…

      AUZI!!SĂ NU ÎNTINĂM MEMORIA PĂRINTELUI NIL?Nu e limpede că-l cinstește pe Nil?și mai face și pe neștiutorul?

      și tu frate „el”îl lauzi pentru așa ispravă?Aveam pretenții la tine!!(sunteti VREDNIC Marturisitor IMPOTRIVA oricarei deviatii sau rataciri,)

      i-am postat 2 postări despre înșelările pr Nil….unde sînt suficiente dovezi pentru a vedea înșelările pr Nil….o minte luminată de Dumnezeu i-af fi fost deajuns ce i-am postat eu …dar nu i-a plăcut și nu le-a postat….nu ți-a limpede?de ce?ca să nu mai vadă și alții și …„a întina memoria pr Nil?!!”l…de ce nu le-a postat?ca să nu întineze memorial pr Nil?nu ti-e clar că e susținător și a pr Nil și mai grav că face pe smeritul ca nu cumva să sară cei care știu înșelările lui Nil să-l atace?

      și zici tu :sunteti VREDNIC Marturisitor IMPOTRIVA oricarei deviatii sau rataciri,!!!…iata PRIMESC ALTE RATACIRI !….”…și pr Ciprian nu primește?pe pr Boca și pe pr Nil?!!…aveam pretenții la tine fate „el”!!

      Uite postările pe care eu i le-am pus și nu le-a primit :

      Pentru cei care susțin rătăcirile părintelui Nil Dorobanțu …citeva din gravele abateri ale lui.
      https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2017/02/10/pentru-cei-care-sustin-ratacirile-parintelui-nil-dorobantu-citeva-din-gravele-abateri-ale-lui/

      DECI:spune pr Nil
      „Preoților,să purtați și voi epitrafir la gît,pe dedesubt și cînd ieșiti afară în lumea aceasta să binecuvîntați pe toți,să iertați pe toți ,cînd intrați într-un magazin binecuvîntati mîncarea și băutura de acolo,cînd mergeți lîngă un pîrîiu binecuvîntați apa de acolo binecuvîntati tot,,…iertați dezlegați purtati-l la gîtul vostru și iertați lumea chiar dacă oamenii nu vă cer iertarea voi dezlegații pe toți,iertațile păcatele că așa ne-a trimis Hristos să iertăm păcatele în lumea aceasta”.

      Deci : „ cînd intrați într-un magazin binecuvîntati mîncarea și băutura de acolo ”…

      R:da!binecuvîntăm tot !!..și țigări și prezervative și băuturi etc ….TOT!…nu?

      „și iertați lumea chiar dacă oamenii nu vă cer iertarea voi dezlegații pe toți „

      R:asta e chiar culmea!!să iertăm si pe diavolii care nu vor să se pocăiască?

      Deci,ce-i trebuie mai multe decît eu i le-am dat aici în cele 2 postări?!!

      Apoi altă postare pe care i-am pus-o
      Să fugim de toate înşelările ca să ne putem mântui!
      GRAVELE ABATERI ALE PR NIL DOROBANȚU ÎN CEEA CE PRIVEȘTE DEZLEGARE ȘI ÎMPĂRTĂȘIREA CU SFINTELE TAINE
      https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2017/02/06/sa-fugim-de-toate-inselarile-ca-sa-ne-putem-mantui/?fb_action_ids=1841104669495048&fb_action_types=news.publishes

      Apoi zice(pr Ciprian)creștinii aceștia se vor împărtăși după metoda învățată de la ieromonahul Macarie Banu, iar când vor muri, vor ajunge în fața lui Hristos ca blasfemiatori ai Tainei Împărtășaniei, culmea, fără să știe și fără să vrea! Cine răspunde de aceste suflete?

      Dar cine va răspunde de sufletele care pr Ciprian ar trebui să le avertizeze să ia aminte la aceste înșelări și el le acoperă?!!de fapt le încurajează,în loc să strige si să–i oprească?!!

      Apreciază

      • maria said, on mai 19, 2017 at 5:17 pm

        el

        iartă-mă că am mai uitat:
        tu ai mai zis :„parinte Ciprian MULTUMESC DIN SUFLET penru acesta CLARFICARE !”

        Ce clarificare frate „el”?..cum oare tu nu ai văzut așa graveeee …afirmații pe care le face pr Ciprian, si îl mai și lauzi ptr așa ispravă?
        Iartă-mă dacă te-am supărat cu ceva..dar repet…aveam mari pretenții la tine…la care nu mă așteptam!!

        Apreciază

      • el said, on mai 19, 2017 at 8:00 pm

        maria

        poate gresesc dar am inteles din articolul acela TOCMAI ca era IMPOTRIVA RATACIRILOR parintelui (DEGEABA) nepomenitor Macarie Banu care e si niloul si arsenist si INSELAT !

        poate am inteles gresit, daca Pr Staicu ar fi PROboca sau PROnildorobantzu ( TOCMAI ca de acolo la articolul respectiv, eu intelesesem CONTRARIUL , de unde si faptul ca mi-am cerut scuze ca l-am inteles gresit pana atunci) evident ca IMI RETRAG cuvintele.

        eu draga maria NU AM TIMP( nici dispozitie/chef) sa umblu brambura sa cercetez toate blogurile, sau ce zice si ce face in detaliu fiecare ins ,… eu aici la Saccsiv scriu ca il stiu demult ca NERATACIT si MARTURISITOR SINCER si mai nou la Sinodul talharesc,
        in afara de acestea 2 NU stiu ce scriu altii… iar la Pr Staicu am vazat PUNCTUAL un link pus de cineva aici la Saccsiv pe blog si citind articolul cu pricina intelesesem CONTRARIUL a ce zici tu ! ( ca pr Staicu e ANTIboca si ANTInildorobantu !) … sorry timpul EFECTIV NU imi permite sa intru in detalii cu descifrarea pozitiei exacte a fiecaruia, … pe pr Staciu l-am certat/ interpelat de fiecare data cand am inteles ca ar fi aiurea fata de Sf Parinti, .. asa ca asta e, fiecare cu limtele lui!

        Apreciază

      • saccsiv said, on mai 19, 2017 at 8:23 pm

        el

        Pe asta ai citit-o?

        Al treilea lucru care m-a convins sa revin la pomenire a fost un mesaj de la pr. Ciprian, prin care imi spunea sa ma feresc de pr. Antim care face schisma si de saccsiv, care nu e sincer.

        https://danielvla.wordpress.com/2017/05/08/cateva-raspunsuri-pentru-preotul-evghenie-televka/

        Apreciază

      • el said, on mai 19, 2017 at 8:08 pm

        maria

        si parerea mea O STIU TOTI care citesc aceste 2 bloguri( cu ea mi-am adunat MULTIME de dusmani, am expus-o INDESTUL cat sa stii ce cred si ce parere am si despre boca, nil sau erezia ecumenista, apostazie,etc)

        asa ca sincer NU am ce reprosuri sa-mi fac daca am inteles odata gresit ceva PUNCTUAL despre / de la unul pe care il cercetz RARISSIM !
        MA BUCUR sa ma certi DACA GRESESC FATA de Dogma sau de Sf Parinti, daca a greseli de Ortodoxie, iar nu pentru neputintele mele firesti de a analiza IN NESTINTA DE CAUZA pe oricine. Daca stii mai mult SPUNE !

        si daca ai putinta sa LAMURESTI ceva FA-O , ne bucuram TOTI pentru Adevar…. dar mai usurel la „datul cu piatra doctoral” unde NU STII toate detaliile. Multumesc

        Apreciază

      • el said, on mai 19, 2017 at 8:54 pm

        saccsiv

        NU, pe asta NU a stiut-o !

        e JALE !

        Apreciază

      • maria said, on mai 20, 2017 at 12:57 am

        saccsiv

        Este f.f. trist și e păcat de părintele Evghenie Televka că e așa de rătăcit….sărmanul nu știe ce osândă îl aștaptă pentru așa compromisuri!!

        NEȘTIINȚA E MAICA TUTUROR RELELOR pentru care vom răspunde amarnic cu toții !!

        Referitor la : „sa ma feresc de pr. Antim care face schisma ”….chiar nu mai înțeleg pe care Hristos îl mărturisește pr Ciprian?!!Păi el a făcut schismă dacă a oprit pomenirea?.Eu am o mare stimă pentru pr Antim că este un mare fidel sfintelor Canoane și Sfinților Părinți.Însă nu sînt de acord cu sfinția sa,cînd îl cinstește pe pr Arsene Papacioc ca un mare sfânt.Părintele Papacioc are destule abateri grave și nu-l putem pune în rîndul sfinților.Dar de faptul cum respectă legile lui Dumnezeu aici îl apreciez f.f mult pe pr Antim.

        Apreciază

      • saccsiv said, on mai 20, 2017 at 9:08 am

        maria

        Si care sunt abaterile alea grave ale Sfantului Arsenie Papacioc?

        Apreciază

    • maria said, on mai 20, 2017 at 12:28 am

      el

      dar am inteles din articolul acela TOCMAI ca era IMPOTRIVA RATACIRILOR parintelui

      R : dracul vine cu tot felul de paravane frate „el”!să pară că arată rătăcirile pr Macarie, dar de fapt le ascunde cu viclenie pe ale lui,ale pr Ciprian….dar degeaba….că tot i se văd cornițele….

      poate am inteles gresit…eu intelesesem CONTRARIUL , de unde si faptul ca mi-am cerut scuze ca l-am inteles gresit pana atunci

      R : acum m-am gîndit că poate ai citit în fugă articolul si ai luat ce te-a interesat de acolo…dar la fel am făcut si eu…am citit cu atenție ceea ce mă interesa….căci că eu de mult îl pîndesc pe pr Ciprian să văd dacă e și cu Nil,știindu-l cu Boca… și …surpriză!!…aici „și-a dat în petec!!”….nu s-a mai putut ascunde vicleanu caere-l amăgește….

      eu draga maria NU AM TIMP( nici dispozitie/chef) sa umblu brambura sa cercetez toate blogurile, sau ce zice si ce face in detaliu fiecare ins ,…

      R :nici eu frate „el”eu chiar vroiam să mă retrag de tot,de pe „„net”că nu are rost…e pierdere de timp cu toți îndărătnicii care se cred că-l slujesc pe Dumnezeu….dar…eu chiar nu mai intru pe nici un blog,și nu mai citesc aproape nimic….ci doar f.f. puține articole…că nu am timp,și nici nu mai vreau…vreau să mă ocup mai mult de sufletul meu care este mai important ca toate.Cine poate….nu are decît să se ocupe…acum am intrat aici ca să dau de tine …că de ceva zile te tot caut…că eu avem o impresie f.bună de tine…

      Eu am fost f. impresionată de pr Ciprian la început….cînd am și am alergat cu toată viteza către dînsul….dar nu mă gîndeam la așa surprize din partea dumnealui!!.
      Dar după ce am fost la dînsul, și m-a mustrat bine,pe mail,că nu a vut curajul în față, de atunci eu nu am mai citit absolut nici un articol despre el.Pentru ce să mai pierd timp?Dar acesta mi-a sărit în ochi știind că era prieten bun cu pr Macarie nu înțelegeam acum de ce e împotrivă, și mai ales cu Nil care eu chiar vroiam să-l vad dacă-l cinstește și pe ăsta .Și normal că l-am citit cu așa atenție ceea ce privește de NIL.

      Ce poți să aștepti de la cei mândri și care nu-și văd mândria,judecînd pe alții?

      Îmi zice mie :că sînt îșelată plină de mândrie trufie,fățărnicie etc….dar dînsul cum e?cînd îmi spune mie:

      „Nu aveti iubire de oameni, sunteti in stare sa le dati cu Legea Domnului in cap, oriunde si oricand….Sunteti pe o cale gresita, suferiti de trufie”

      da?numai asta spune tot,cîtă teologie cunoaște!!adică aruncăm legea Domnului la gunoi,după mintea dumnealui?cînd tu faci de rîs pe altul îți primești răsplata…dar mai grav că nu o vede…

      iar la Pr Staicu am vazat PUNCTUAL un link pus de cineva aici la Saccsiv pe blog si citind articolul cu pricina intelesesem CONTRARIUL a ce zici tu ! ( ca pr Staicu e ANTIboca si ANTInildorobantu !)

      R :să zicem că cu Boca am înțeles eu greșit afrmația dînsului(deși nu e așa)dar aici cu Nil e dovadă clară!!sau greșesc eu?spune-mi ?

      „Deci, fundamentarea practicii ieromonahului Macarie Banu pe personalitatea părintelui Nil nu se susține, ci mai și dăunează celui din urmă, în sensul părerii pe care unii sau alții și-o fac despre părintele Nil.

      ,ca nu cumva alții să-și formeze o părere greșită de pr Nil?!!…
      ***
      Până la definitivarea discuției despre importanța și locul părintelui Nil Dorobanțu în istoria și spiritualitatea Bisericii Ortodoxe Române cred că trebuie să avem decența de a nu întina memoria lui.

      AUZI!!SĂ NU ÎNTINĂM MEMORIA PĂRINTELUI NIL?Nu e limpede că-l cinstește pe Nil?și mai face și pe neștiutorul?

      ce dovezi mai multe ne trebuie să vedem că apără cinstea pr Nil?

      ****
      … sorry timpul EFECTIV NU imi permite sa intru in detalii cu descifrarea pozitiei exacte a fiecaruia, …

      nici eu nu-l poziționez nicăieri că nu-mi permit înaintea lui Dumnezeu,dar nici nu pot trece peste o așa greșeală gravăăă!!ca să nu o arat.

      am expus-o INDESTUL cat sa stii ce cred si ce parere am si despre boca, nil sau erezia ecumenista, apostazie,etc)

      din păcate eu te știu pe tine mai de mult…dar acum rept,nu mai intru pe nici un blog că nu am timp

      MA BUCUR sa ma certi DACA GRESESC FATA de Dogma sau de Sf Parinti, daca a greseli de Ortodoxie, iar nu pentru neputintele mele firesti de a analiza IN NESTINTA DE CAUZA pe oricine. Daca stii mai mult SPUNE !

      repet,iartă-mă că m-am pripit a trage concluzii….și iar repet…nu mai știu nimic ,căci citesc …f.f. puțin…acesta era ceva ce mă interesa

      „datul cu piatra doctoral” unde NU STII toate detaliile

      nu înțeleg ce vrei să spui?poate am fost prea aspră în exprimare…dar e prea mare durerea mea la ce se întâmplă în jurul nostru si de asta nu mai vreau să știu nimic și vreau să mă retrag ,și să mă leg de Sfînții Părinți care îmi vor aduce liniștea care-mi lipsește.

      iar la Pr Staicu am vazat PUNCTUAL un link pus de cineva aici la Saccsiv pe blog si citind articolul cu pricina intelesesem CONTRARIUL a ce zici tu ! ( ca pr Staicu e ANTIboca si ANTInildorobantu !)

      M-ar interesa și pe mine dacă îl ai la îndemână că ti-am zis eu de mult nu mai intru pe aici…nu am timp….. adică vroiam să știu dacă vorbește împotriva lui Boca sau Nil ca nu cumva să greșesc eu cu așa afirmație….căci la fel și eu doresc să fiu îndreptată.

      cer iertare dacă am greșit cu ceva și din neputință te-am rănit cu ceva.

      Apreciază

      • el said, on mai 20, 2017 at 11:24 am

        Maria

        eu nu am legaturi cu pr Staicu si nici nu citesc blogul lui, asa ca NU am de unde sti atatea despre el si sincer nici nu ma intereseaza cata vreme eu NU am vreo tangenta directa cu el si nici pe altii NU ii trimit la el.
        m-as fi bucurat sa fi inteles eu bine si sa fie el si anti boac si antinil, daca nu e treaba lui, pe mine nu ma afecteaza pozitia lui.

        iar tu CE DOVEZI ai sa arunci cu GUNOI in Parintele Arsenie Papacioc? ai grija …. asta numai stilistii fac.
        Parintele Antim este azi in Ro omul cel mai drept dintre nepomenitorii si are MULT DISCERNAMANT duhovnicesc, tu chiar crezi ca habar nu are ce face si ” se inseala” atat de grosolan despre Par Arsenie Papacioc?
        ai grija!

        Apreciază

      • saccsiv said, on mai 20, 2017 at 12:00 pm

        el

        Fotografie cu parintele Arsenie Boca in vitrina din chilia lui Gheron Gavriil:

        Apreciază

      • guti flo said, on mai 20, 2017 at 2:46 pm

        Maria
        asteptam cu nerabdare dovezile….trebuie sa recunosc ca e ceva inedit!

        Apreciază

      • el said, on mai 20, 2017 at 6:04 pm

        saccsiv

        …probabil i.a adus-o Staicu? … ca oricum numai de la un INSELAT de roman putea sa o aibe.
        ce sa ic , no comment, si parintii de azi NU AU TIMP sa se aplece cu atentie asura tuturor temelor cu ccare vin in contact… imi amintesc de Sf Paisie Aghioritul si cutiutza lui de Pomelnice… inchinatorii atunci cand nu era Cuviosul acasa puteau sa-si lase acolo Pomelnicul lor si erau SIGURI ca va fi gasit de SF Piasie care se va ruga pt problema lor. Si MULTI lasau acolo pomelnicul.. apoi sunau disperati din lume sa-l avertizeze pe Sf Paisie prin alti inchnatori ca vaaai priblema lor pt care au lasat Pomelnic NU s.a rezolvat , ba unoeri dimotriva!
        Si Sf Paisie Ie-a zis ca DACA au probleme urgenet sua nevoie DEOSEBITE sa ii spuna presnal sau sa scrie ceva ANUME pe Pomelnic ca sa priceapa si el ca e vorbad de o problema mai acuta si sa se poata ruga INDEOSEBI/ anume / special pt rezolvarea lor, mai ales daca erau si urenet cazurile.
        Ce vreau sa spun cu asta: anume ca NICI Sfintilor NU lis e descopera AUTOMAT TOTUL de Sus si NUMAI DACA se roaga ANUME pt o tema primesc lamurire de la DUmnezeu. Asa o fi si cu Gheron Gavriil, o fi primit si el poza INDRACITULUI si a lasat-o acolo fara sa ia aminte, ca doar nu are el pb asta de rezolvat la cate nenorociri si APOSTAZIE e acum in lume !

        nu m-as grabi deci sa trag vre concluzie despe Gheron Gavriil, ci mai degraba adespre SCURSORILE care PULULEAZA is IMPUTZESC Athosul cu INSELARILE si SPURCACIUNILE lor ajunagand sa le risipeasca peste tot pe unde trec.
        EU as INGRADI DRASTIC intrarea DOBITOACELOR barbatesti care curg azi PUHOAIE HARDE fara numar in Athos manate si salbaticite de draci si de trusturi darcesti ca basilica si biroul ei de pelerinaje si toti TAMPITII care TULBURA azi Athosul aducand garla dupa ei speste parintii din Athos TOATA IMPUTICIUNEA vietilor lor SPURCATE !

        Apreciază

    • maria said, on mai 20, 2017 at 11:57 am

      saccsiv

      Da de unde sfânt frate Vasile?sfânt că-l faci tu?!Și dac-l faci sfânt înseamnă că nu cunoști legile lui Dumnezeu si Sfintele Canaoane.Dar un sfânt nu ar fi făcut ce a făcut el.Ia aminte pe cine cinstești că de acolo vei lua răsplata!!.Sfinții au ascultat de legile lui Dumnezeu nu au mers după mintea lor așa cum a mers pr Papacioc, deși avea paravan legile lui Dumnezeu.O să-ți dovedesc,…dar acum nu am timp…deși de mult vroiam să fac asta….

      Are destule abateri,că asta face dracul ,crează paravane ca să te facă să crezi că ești pe drumul cel bun … te lasă să spui multe bune ca să ai credibilitate la public și mai apoi sa poata strecura otrava.

      Așa și pr Papacioc are destule abateri grave,pe lîngă multele bune pe care le are.Nu eu ar fi trebuit să fiu aia care dă pe față abaterile lui ci sînt destui care se cred luminați…de ce nu o fac ei ? Un om care este fidel Sfinților Părinți și mai ales Sfintelor Canoane imediat sesizează otrava.

      Și eu eram fascinată de pr Papacioc dar dau slavă lui Dumnezeu că mi-a trimis in cale un duhovnic care mi-a deschis ochii să văd.La început cînd m-a avertizat nu prea înțelegeam că nu eram familiarizată cu Sfintele Canoane și mă cam nedumeream unde „oare greșește?!!”că eu aveam mare încredere în duhovnicul meu.Dar cu timpul am început să caut și am început să înțeleg și să văd.

      Și am citit cartea„Iată duhovnicul”.La început nu prea înțelegeam unde greșește,că nu eram familiarizată cu Sfintele Canoane ,dar în timp cînd am văzut cum stau lucrurile cu Sfintele Canoane și de atunci am înțeles gravele lui abateri.Nu am avut timp să le adun și nici duhovnicul nu m-a lăsat,gîndind că se va găsi cineva să o facă,dar acum dacă văd că nu se ridică nimeni mă văd nevoită să nu tac de frica osîndei pentru „tăcere”.

      Un duhovnic bun și adevărat îl vezi după felul cum respectă legile lui Dumnezeu și în special cum aplică Sfintele Canoane,care astăzi puțini duhovnici o fac.Cred eu că pr Papacioc a făcut cel mai mare rău Ortodoxiei…a făcut mari pogorăminte la Sfintele Canoane,și după el alții au coborît și mai mult pînă le–au anulat de tot.Poți să-i numeri pe degete duhovnicii care aplică Sfintele Canoane conform Sfinților Părinți.

      Păi dacă Sfinții au dat 10 ani canon ptr anumite păcate el de ce le-a redus pe TOATE LA 3 ANI?O să-ți dovedesc!!

      Repet,am să mă trudesc să adun toate abaterile lui,că de mult mă tot trudesc să le adun și nu am reușit să le duc la final și dacă tu m-ai provocat acum,am să o fac.Dar deocamdată acum nu am timp ci mai târziu o să-ți le adun.

      Apreciază

      • saccsiv said, on mai 20, 2017 at 12:04 pm

        maria

        Pana atunci, acuzele tale sunt nefondate.

        Apreciază

      • maria said, on mai 20, 2017 at 12:11 pm

        el
        Nici eu nu am legături cu pr Staicu și nici nu vreau să mai pierd timpul citind ceva despre dînsul că mie destul ceea ce știu,și nu mă vaă întreba Dumnezeu la judecată de rătăcirile pr Ciprian,ci pe mine mă va întreba de păcatele mele si eventual ptr tăcerea mea dacă știu ceva…și nu vreau să mai știu ceva de dînsul că mie suficient cît știu și am aratat și altora să nu fiu judecată ptr asta…. eu caut să-mi chivernisesc timpul doar ptr sufletul meu….
        Adevărat că pr Antim e un duhovnic cu mare discernământ …dar poate nu știe de cum aplica pr Papacioc legile lui Dumnezeu.Cînd o să am timp o să aduc dovezi,că și eu eram nedumerită la început,dar mai tîrziu m-am lămurit.Poate așa nici tu nu știi de vorbești așa…dar am să dovedesc.

        Apreciază

      • maria said, on mai 20, 2017 at 12:13 pm

        saccsiv

        Pana atunci, acuzele tale sunt nefondate.

        ai răbdare…dar o să te văd eu atunci ce o să mai spui?!!

        Apreciază

      • maria said, on mai 20, 2017 at 5:16 pm

        saccsiv

        Frate vasile pînă cînd pregătesc eu ce ti-am promis, vroiam să te întreab dacă ai citit asta și ce părere ai despre pr Papcioc care recunoaște botezul baptist,și apoi și alte lucruri care nu par a fi în duhul Sfinților Părinți.

        “Marii duhovnici” Cleopa, Arsenie Papacioc si botezul ortodox
        https://ortodoxianecenzurata.wordpress.com/2011/02/18/%E2%80%9Cmarii-duhovnici%E2%80%9D-cleopa-arsenie-papacioc-si-botezul-ortodox/

        Apreciază

      • saccsiv said, on mai 20, 2017 at 6:03 pm

        maria

        Ala e blog stilist. Refuz sa analizez „citate” de la ei.

        Apreciază

      • guti flo said, on mai 20, 2017 at 5:33 pm

        Maria
        Eu cred ca intri in niste amanunte care depasesc pe multi…si cred ca si pe tine…sa nu uitam ca suntem mireni, ..aici nu mai e vb de ecumenism, cipuri sau deviere de la credinta…. mie unul cel putin mi-ar fi frica sa acuz un parinte ca nu respecta canonul respectiv pentru anumite pacate….de ce?…pt ca numai el, preotul, si cu Dumnezeu cunosc pocainta celui in cauza! Implinirea canonului celui ce se spovedeste, nu sta in timp, cantitate sau ceva mecanic, ca la carte…ci in calitate, totul depinde de pocainta omului.
        Sa nu crezi ca nu sunt de acord cu respectarea canoanelor asa cum le-au stabilit sfintii parinti….
        am sa dau un exemplu din pateric, de cat de mare este puterea pocaintei, si dupa parerea mea, daca un om face lucrul asta, ii pune in mare dificultate pe cei care dau canoane „ca la carte”…si pricinuieste mare bucurie in imparatia lui Dumnezeu………Avva Alonie : ” de va voi omul de dimineata pana seara, ajunge la masura dumnezeiasca”.
        Este un singur exemplu la care trebuie sa luam aminte, ca nu cantitatea si exactitatea canonului salveaza sufletul celui in cauza…ci calitatea pocaintei, pe care numai Dumnezeu si preotul o stie….nu eu..nici tu…nici altcineva! Bineinteles ca sunt rari oameni de acest gen…dar e de ajuns un om ca acesta ….si ai cazut sub osanda….daca te bagi acolo unde nu iti este locul…in sufletul omului!
        Am scris asta pt ca nu am mai avut rabdare ca sa aduci dovezi..de acolo de unde nu ai acces…scaunul spovedaniei!
        Eu zic sa te gandesti bine inainte sa-l acuzi pe pr Arsenie Papacioc !

        Apreciază

      • maria said, on mai 20, 2017 at 5:33 pm

        saccsiv

        Dar de asta ce zici frate Vasile?

        zice pr Papacioc (in revista “Atitudini”, nr. 3/2008)

        “Pe Bartolomeu Anania îl spovedesc şi el este unul din cei care mai ţin adevărul şi nu o să cedeze.
        Mai spovedesc şi pe alţi ierarhi şi dacă nu fac ce le-am zis şi nu ţin adevărul până la capăt, o cam slăbesc cu ei… Nici pe Hristos nu l-a urmat nimeni, dar El a biruit.Aşa şi Anania a biruit“.

        Mitr. Bartolomeu Anania pomenește pe papa ca pe un frate al nostru în Hristos având succesiune apostolică întocmai ca orice arhiereu din Biserica Română!!!
        https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2017/04/10/mitr-bartolomeu-anania-pomeneste-pe-papa-ca-pe-un-frate-al-nostru-in-hristos-avand-succesiune-apostolica-intocmai-ca-orice-arhiereu-din-biserica-romana/

        Apreciază

      • saccsiv said, on mai 20, 2017 at 6:06 pm

        maria

        Tu n-ai ce nod in papusara sa-i descoperi Parintelui Arsenie Papacioc si vii cu balarii.

        Apreciază

      • el said, on mai 20, 2017 at 6:14 pm

        maria

        l-am cunoscut PERSONAL si pe Avva Arsenie Papacioc!
        Cartea lui SINGUR ORTODOXIA ai citit-o?
        Daca DA CUM poti sa crezi asmenea prostii despre el? ( chiar si sa fi gresit cineva cumva ,LA URMA se vede ce ramane de la om, DACA s-a corectat sau a ramas in greseala lui de odinioara ! )
        Cartea „Singur Ortodoxia” ANUEAZA toate barfele de pe santz ale stliistilor la care aia ajuns si tu sa-si pleci urehea de la atata „acrivie” !

        daca NU ai citit-o grabeste-.te si LASA ratacirile pe tema asta si povestile silistilor care HULESC pe Batranii romani !

        Apreciază

      • el said, on mai 20, 2017 at 6:25 pm

        maria

        Avva Adrian Fagenteanu pe el il stiu cel mai bine) era FT STRICT cu Canoanele si in general NU dezlega usor , ci dadaea Canon cam asemenator cu ce scrie la Pidalion ( la spovedanie venea cu careta de canoane si arata penitentului Canonul=Medicamentul randui de Sf Parinti pt pacatul lui. Il URAU multui din cauza asta, mai ales BABELE si CURVELE AVORTATAOARE de la Antim care dupa o viata de SPURCARE se trezisera fustoase si baticoase , pline de surestitii si superficialitate sa „se pocaiasca” si ele… dupa mintea lor desigur ! 🙂 )
        Ei bine AVA Adrian Fageteanu il avea la MARE RESECT pe Parintele Arsenie papacoc, chiar daca dupa ce sugerezi tu aici acesta ar fi fost MAI INGADUITOR la Spovedanie.

        Si apoi Canoanele care randuiesc PENITENTA pentru PACATELE LUMESTI ( NU e vorba de EREZIE aici , ci de pacate omenesti ) sunt date ca MASURA MAXIMALA ca pentru un crestin care NU realizaeaza si se comporta formal, iar NU pentru cei ce prin POCAINTA SINCERA si CURATA se pot curati de orice pacat lumesc si …in 1 zi ! ( vezi Patericul unde un Avva din pustie intreba pe altul CATA VREME trebuie sa se pocaisca cineva pt un pacat? 3 ani, 1 an, etc… te las sa gasesti singura citatul ca vad ca esti informata!… desigura sta NU e valabil pt ORICE pacatos nesimtit si lenes la Metanoie cum sunt MAJORITATEA )

        adu „dovezile” tale aici sa vedem ce spui… dar te previn ca E LASATA de catre Sf Parinti care au RANDUIT CHIAR aceste Canoane la aprecierea duhovnicului randuirea CANONULUI EXACT pt pacat fiecarui pacatos/fiu duhovnicesc CONFORM cu starea lui duhovniceasca pe care NU POTI tu sa o generalizezi nici sa o cunosti nefiind duhvnic.

        Apreciază

  8. mircea.v said, on mai 17, 2017 at 9:35 pm

    saccsiv,

    am incercat sa intru pe articolul (cel de acum) cu virusul informatic si au inceput tot felul de nebunii pe calc meu. A blocat antivirusul vreo 10 adrese, s-a mai deschis o pagina cu ceva… Am inchis tot si nu am mai intrat.

    Apreciază

  9. Mihai said, on mai 17, 2017 at 10:57 pm

    O altă formă de prezentare și de propaganda ecumenică. Pe publicația Ilumina un articol despre Coposu și cum era ,, compătimit” acesta, Doamne ferestre numai în pielea celor ce au suferit în închisorile bolșevice sa nu fi fost, insa ce te faci când dumnealor de folosesc de suferința acestora pt promovarea ecumenismului și citez ce scria mai către sfârșitul articolului, citez: în pușcăriile bolșevice pe lîngă ortodocși au fost și greco catolici, romano catolici, protestanți etc, mai că ai treceau și pe aceștia în rândul sfinților închisorilor, efectiv se mira și ei ce sa mai scormonească, în schimb la taica streza la centrul ecumenic din Sibiu se va organiza o conferința despre reforma in ortodoxie, dar de unde și pina unde ortodoxia reformată, după bunul plac altaichii streza și al celor în cuget și simțire cu el?!, Sursa siteul mitropoliei Ardealului

    Apreciază

    • kosk said, on mai 18, 2017 at 12:32 am

      pentru „iubirismul” asta desantat si humanist si nesanatos fata de paganii agareni promovat de ierarhia apostata a BORu are sa vie si peste rusi prapadul hotarat , prevestit de Sfintii lor..

      Apreciază

  10. mihay2016 said, on mai 18, 2017 at 12:40 am

    Sa vedeti cum presa mincinoasa „Adevarul” da in preotii nepomenitori!

    Apreciază

  11. Anonim said, on mai 18, 2017 at 11:13 am

    Revista „Apostolia”, a Mitropoliei Ortodoxe Romane a Europei Occidentale si Meridionale (I. P. S. Iosif, Paris), a publicat, in ultimul numar, articolul Pr. Patriciu Vlaicu: „Cadrul de organizare si functionare a Sfantului si Marelui Sinod al Bisericii Ortodoxe” (nr. 110/mai 2017, paginile 15-18).
    Online nu l-am gasit.

    Apreciază

  12. mircea.v said, on mai 18, 2017 at 2:33 pm

    in loc de pseudopatriarh, mai bine antipatriarh

    Apreciază

  13. acelas said, on mai 18, 2017 at 4:02 pm

    Documentar Pericolul practicarii artelor martiale. Marturii ale unor fosti practicanti

    nu l-am vazut. Pare autentic.

    Apreciază

    • guti flo said, on mai 18, 2017 at 7:35 pm

      S-a lasat de arte martiale..si a ajuns sectant!….a sarit din lac in put!
      Sunt documentare ale sectantilor…pierdere de timp..si dauneaza grav sufletul!

      Apreciat de 1 persoană

  14. Anonim said, on mai 18, 2017 at 4:46 pm

    Revista „Apostolia”, a Mitropoliei Ortodoxe Romane a Europei Occidentale si Meridionale (I. P. S. Iosif, Paris), a publicat, in ultimul numar, articolul Pr. Patriciu Vlaicu: „Cadrul de organizare si functionare a Sfantului si Marelui Sinod al Bisericii Ortodoxe” (nr. 110/mai 2017, paginile 15-18).

    Articolul, aici: https://we.tl/PgW0UxcRVb (link valabil o saptamana).

    Apreciază

  15. Raluca said, on mai 19, 2017 at 7:35 pm

    E posibil ca Patriarhul Kiril să fi primit niște „indicații prețioase” atunci când a fost anul trecut în Antarctica, pentru că altfel ce era să caute el tocmai la capătul lumii, că doar n-a fost acolo în vacanță.

    Apreciază

  16. maria said, on mai 20, 2017 at 8:05 pm

    saccsiv

    Ala e blog stilist. Refuz sa analizez „citate” de la ei.

    Frate Vasile,ce rost are dacă e de la stiliști?nu trebuie să verificăm dacă au dreptate?….bine….acela e de la stiliști….poate îți va place de acesta…e chiar la început

    – Ce se poate face pentru familia mea care este baptistă; cum se poate mântui?
    – Dragă, noi nu putem face o cât de mică abdicare de la adevărul ortodox. Asta e o problemă ce priveste pe Dumnezeu; si, dacă vreti, Biserica o spune, ei sunt într-o anatematizare fată de Ortodoxie, după cum am mai spus. Venirea lor la Biserica Ortodoxă, ca si a catolicilor, cu atât mai mult a neoprotestantilor, este prin ungerea cu Sfântul Mir, pentru că au primit deja botezul.
    – Botezul trebuie făcut prin trei scufundări, ori, baptistii fac doar una.
    – Catolicii nu fac nici una. Ei fac botezul prin stropire. Eu vorbeam cu Părintele Cleopa cum să facem cu cei ce nu au cele trei scufundări; si stiti, eram neînsemnati pentru un răspuns ca acesta, dar ne preocupa problema ca niste oameni ce trebuie să răspundem. Părintele Cleopa ajunsese la o concluzie: cel ce este botezat si nu are scufundările, să facă scufundările. Dar nu merge.
    http://www.sfaturiortodoxe.ro/prarsenie_sfinteletaine.htm

    Apreciază

  17. maria said, on mai 20, 2017 at 8:39 pm

    el

    adu „dovezile” tale aici sa vedem ce spui…

    Mă trudesc de mult frate „el”și nu reușesc că nu prea mă descurc prea bine cu tehnologia asta…

    Am cartea „Iată duhovniocul”care e plină de argumente împotriva părintelui.Mă chinui cumplit că nu le găsesc pe toate capitolele PDF ca să vi le citez…deja am adunat jumătate din ele dar nu le găsesc pe toate…îmi faci un favor dacă mă ajuți.
    IATA DUHOVNICUL PR.ARSENE PAPACIOC
    http://www.evanghelismos.ro/carte/509/iata_duhovnicul_parintele_arsenie_papacioc_vol_2

    dar te previn ca E LASATA de catre Sf Parinti care au RANDUIT CHIAR aceste Canoane la aprecierea duhovnicului randuirea CANONULUI EXACT pt pacat fiecarui pacatos/fiu duhovnicesc CONFORM cu starea lui duhovniceasca pe care NU POTI tu sa o generalizezi nici sa o cunosti nefiind duhvnic.

    R:Adevărat ,dar asta nu înseamnă să ieșim în afara canoanelor…sau din cazuri izolate cum cita cineva …„Avva Alonie : ” de va voi omul de dimineata pana seara, ajunge la masura dumnezeiasca”.Sfinții Părinți au adus Sfintele Canoane care nu ne zic de canon de dimineață pînă seara….

    sau tu zici:

    se pot curati de orice pacat lumesc si …in 1 zi ! ( vezi Patericul unde un Avva din pustie intreba pe altul CATA VREME trebuie sa se pocaisca cineva pt un pacat? 3 ani, 1 an, etc… te las sa gasesti singura citatul ca vad ca esti informata!…

    Citatul îl știu,că nu ești singurul care-l citează…dar repet,nu facem legi dintr-un caz izolat de pocăință….Avem Pidalionul ,ce ne mai trebuie?

    „Se cuvine a şti, că unul şi acelaşi păcat, unele canoane îl ceartă mai în îndelungată vreme, iar altele mai în puţină. Fiindcă după mai multă, ori mai puţină pocăinţă a celor ce au păcătuit, aşa mai mult, ori mai puţin, se rânduieşte şi iertarea lor (despre care vezi şi subînsemnarea canonului 12 al sinodului 1); şi după mai multă, sau mai puţină creştere, şi întărire a Bisericii”.
    Greutatea pacatului creste si se imputineaza dupa citimea lucrarii .Fiindca cel ce pacatuieste o data sau de doua ori sau de trei ori are mai mic canon decit cel a savirsit un alt pacat de mai multe ori.

    Frate „el”îți mulțumesc mult de avertismente că știu că vom da seamă pentru orce cuvînt deșert….și mi teamă să nu aud cuvîntul Mântuitorului ….și să nu-mi lege pietre de gît să mă arunce în apă ptr sminteală…dar să știi că tot ce-ți spun nu-ți spun nimic de la mine ci de la duhovnicul meu care este un fidel al Sfinților Părinți și a Sfintelor Canoane.Nimic nu fac și nimic nu postez pînă nu cer părerea dînsului.Tot ce spun de la el spun.

    Apreciază

    • el said, on mai 20, 2017 at 10:37 pm

      maria

      si pe cine pomeneste acest duhovnic al tau? e si el nepomenitor de eretici sau pomeneste vreun APOSTAT ecumenist ( eventual din bor) ?
      intreb pentru ca ca vad ca la „acrivie” il judeca si pe Parintele Arsenie Papacioc( daca tu zici ca nu vorbest decat u accordul lui insemana ca are aceleasi pareri cu cele prezentate de tine) poate a depasit masurile lui nu?

      Apreciază

    • Raluca said, on mai 20, 2017 at 11:11 pm

      Maria,
      dacă tot ai spus că există mai multe dovezi, am vrea să le arăți pe toate. Dacă nu te descurci cu documentul pdf, ia cartea și scrie după ea într-un document „word” TOATE afirmațiile care crezi că nu sunt în regulă, pentru ca să le vedem și noi. Din documentul „word” printr-un simple „copy-paste” le poți pune în comentariu. Altfel nu cred că te poate ajuta altcineva, pentru că doar tu știi care sunt pasajele din carte care trebuie selectate.

      Apreciază

  18. maria said, on mai 20, 2017 at 11:40 pm

    el

    „si pe cine pomeneste acest duhovnic al tau? e si el nepomenitor de eretici sau pomeneste vreun APOSTAT ecumenist ( eventual din bor) ?”

    de ce ești ironic?ce te face să tragi așa concluzii?că nu e în același gînd cu tine?Părintele meu a fost la o mănăstire și a plecat,din cauza ecumeniștilor …acum e retras(pustnic)dar frecventează un loc unde nu se pomenește… nu pot să dau detalii mai multe…dar dacă ti-am spus că e în duhul Sfinților Părinți ,nu ți-e limpede că nu este cu ecumeniștii?

    „întreb pentru ca ca vad ca la „acrivie” il judeca si pe Parintele Arsenie Papacioc( daca tu zici ca nu vorbest decat u accordul lui insemana ca are aceleasi pareri cu cele prezentate de tine) poate a depasit masurile lui nu?”

    da..tot ce vorbesc de la dînsul vorbesc…el mi le spune verbal….dar bineînțeles că și eu caut nu stau și dorm…dar aici nu vorbim că a depășit sau nu a depășit pe cineva..ci analizăm învățăturile părintelui Papacioc dacă sînt în duhul Sfinților Părinți.Nu asta trebuie să facem cînd vrem să vedem sfințenia unui om?…Greșesc oare cu ceva eu?spune-mi?…îl judecă pe părintele Papacioc?cu ce-l judecă?nu ai reținut ce am spus:

    „Păi dacă Sfinții au dat 10 ani canon ptr anumite păcate el de ce le-a redus pe TOATE LA 3 ANI?”….ți se pare normal?E adevărat că Sf Ioan Postitorul a făcut așa reducere, dar cu condiția de a spori nevoințele trupești… mâncare o dată în zi la ora 3,evident,mâncare uscată ,însemnând pâine și apă și 300 de metanii si a zis acest Sfânt cine nu le face să să întoarcă la anii mulți de la Sfinții Părinți.

    uite ce spune Sf Ioan Postitorul

    „Să ştii că dumnezeiescul Postitorul, care cu socoteala Sfântului Duh a rânduit Canoanele sale, aproape în fiecare Canon spune cu mare luare aminte şi cu desluşire că: ״Cine nu poate sa le ‏tina pe amandoua, adica si departarea de impartasanie cea randuit de dansul pentru pu‏tini ani, acesta sa pazeasca anii cei mult‏i,care au fost randuit‏i de ceilal‏ti dumnezeiesti Parin‏ti”. Prin acestea zice sa nu lasi in nici un chip sa se faca si mai mare pogoramant”
    https://deasaimpartasirecunevrednicieosandavesnica.wordpress.com/2015/10/03/cei-care-sant-canonisiti-cu-anii-cei-putini-de-la-sf-ioan-postitorulva-trebui-sa-faca-si-canonul-de-nevointeinsemnand-sute-de-metanii-hrana-uscata-dupa-al-noulea-ceas-etc/

    Si acum spune-mi tu cu ce-l judecă duhovnicul meu pe părintele Papacioc ,dacă acest Sfânt spune altfel decît părintele Papacioc?…greșesc eu oare cu ceva?…..dovedește tu că nu am dreptate?și atunci nu mai zic nimic….dar pe ce bază a făcut părintele Papacioc așa pogorământ, că a redus toate canoanele la 3 ani?….de la care Sf Părinte are îngăduință la așa pogorământ?

    Oricum o să caut să-ți aduc dovezi…dar nu reușesc să le găsesc pdf…cînd o să le găsesc o să le aduc

    Apreciază

    • el said, on mai 21, 2017 at 11:22 am

      Maria

      unde „vezi ” tu ironia in intebarea mea? am vrut sa ma asigur ca nu umbli dupa cine stie ce fatranic cu renume de „duhovnicesc” care pomenetse ERETICI !
      ok daca Sf Parinti au randuit asa numarul anilor de pocainta dar asta NU E LEGE /DOGMA cum e cu Canoanele care se refera la pastrea Dreptei Credinte si raporatea la ea si la eretici/ cei care o hules,incalca.

      e vorba de pacate omenesti si Sfintii au lasat totusi la latitudinea duhovnicului CANONUL PERSONAL randuit fiecarui penitent , au aratat „pedeapsa MAXIMALA” intai ca ia aminte ORICE pacatos si sa CONSTIENTIZEZE GRAVITATEA pacatului, dar adapatarea canonul se face CONFORM cu POCAINTA si PUETREREA fiecaru cretin, ca DUmnezue nu a lasat Legea ca sa striveasca omul(.
      Nu ai auzit CUVANTUL Mantuitorului :că sâmbăta a fost făcut pentru om, iar nu omul pentru sâmbătă (Marcu 2, 27)?
      Afirmația Mântuitorului, că sâmbăta a fost făcut pentru om, iar nu omul pentru sâmbătă (Marcu 2, 27), a fost făcută atunci când ucenicii Săi s-au oprit într-un lan de grâu și au smuls câteva spice pentru a-și potoli foamea. Chiar dacă lanul de grâu nu le aparținea, Legea lui Moise permitea străinilor și călătorilor să mănânce din recoltele altora, cu condiția să nu ia nimic cu ei (Deuteronom 23, 24-25). În această situație, fariseii se dovedeau a fi așa de orbi, încât negau omului unul dintre drepturile sale fundamentale, acela de a mânca pentru a trăi..

      vezit-ti de pacatele tale si LASA CELOR CARORA s-a dat PUTEREA de a IERTA pacatele oamneilor sa isi faca treaba, ca NU e duhovnicul tau MAI PRESUS de Sf Parinti si daca el asa aplica la piciorul literei Canoanele e STRIC treaba lui, dar de va ZDROBI pe vreun frate mai slab cu canoanle NETANDN seama de putinta de rezista a lui VA DA SOCOTEALA si NU Canonalel Sf Parinti il vor „scuza” iniantea Lui Hristos.

      din exemplul FARISEIC de aplicare aLegii vechi d emai sus vezi si MODUL FARISEIC in care s efolosesc unii de Canoane si IGNORA Mila Lui Dumnezeu in INTELECPIUNEA de a aplica medicamentul potrivit fiecarui suflet in functie de starea lui de darapanare duhovniceasca, puetrea de rezista si intelege si POCAINTA acelui suflet. C anici Pocainta NU e hocus-ppocus e dependenta de puterile sufletului si de starea duhovniceasca a omului, d emarimea lui d esuflet si elanul lui pentru Mantuie si catre DUmnezeu si acéstea toate sunt lucruri DINAMICE, care trebie sa cresaca pe parcurs ca NU TOTI au Pocainta Talharului de pe Cruce , nici a SfMaria Egipteanca.

      BAGATELEL de care te legi tu si duhovnicul tau ca sa JUDECATI pe OMUL LUI DUMNEZEU Parintele Arsenie Papacioc sunt NIMICURI, NU sunt incalacri de Dogma nici de Canoane ci UN FEL de a aplica cu INTELECIUNE aele canoane la cazul particular al fiecarui om si la vremurile grele in care traieste.

      faceti DIFERENTA intre EREZIE, INSLEARE si CALCAREA Canoanelor si vedeti ca Par Arsenie NU a facut nicuna din aeste fapte rele de care-l acuzati voi.

      MILA VOIESC IAR NU JERTFA !

      iar tie personal ti-as recomanda sa iti vezi de pacatele tale ca asta NU e treba de femeie sa analizeze cele de DEASUPRA ei, lasa-l pe duhovnicul tau sa JUDECE daca il tin balamalele, ca EL VA DA SOCOTEALA de „parerile” lui . Hirotonia e o Taina care aduce preotului si PUTEREA de a o purta si intelepciunea de a o aplica poporului in caz ca preotul e drept credincios si cu luare aminte la viata in Hristos. Ori voi, tu si „rigurosul” tau duovnic NU PUTETI sa spuneti despre ar Arsenie Papacioc ca ar fi fost ERETIC , nici NEATENT cu lucararile Lui Dumnezeu.

      un doctor invatat si iscusit NU da bolnavului MEDICAMENTUL randuit vinedacrii bolii lui decta IN DOZA pe care o poate purta organismul lui slabit( vezi ca nici toti Acre au hipertensiune arteriala de plida NU iau ACEEASI doza din acleasi medicament , unii au nevoie d emai mult, altii d emai Putin medicament, si daca le dai la toti STANDARD aceeasi doza/pastila se poate ca pe unii SA II OMORI iar pe altii sa NU ii poti ajuta decat prea putin).

      ia mai lasa tu canoanele pentru PACATELE LUMESTI si ocupa-te cu cele potrivite tie ca DE AIA vei da socoteala, si NU mai judeca pe unul care e MULT DESUPRA ta , ca NU CRED ca ati ajuns nici tu nici duhovnicul tau la masurile Parintelui Arsenie Papacioc.
      Si DACA Parintele Arsenie Papacioc a DEZELGAT pe unii si a aplicat intr-un mod care pe voi va sminteste ( ca NU PUTETI pricepe decatacele conform cu nivelul vostru de intelegere) el a luat asupra sa poate din GREUTATEA pacatelor oamenilor, si VOI BARFITI AIUREA cele duhovnivcesti aplicand Legine Canoanelor dupa mintile voastre.

      Canoanele pt PACATE LUMESTI ( NU referitoare la EREZIE/DOGMA si RAPORTAREA la EREZIE /Dogma)
      NU sunt „batute in cuie” FIXE si INLEXIBILE caci se refera la OM si omul e o Taina in dinamica si IATA Sfinti care va arata ca sunt CAZRI si CAZURI ca NU POTI JUDECA orice om dupa aceeasi masura, poti eventual JUDECA PACATUL ( ca ASTA au facut Canoanele ca sa arate GRABVITATEA fiecarui pacat).

      Maria AI GRIJA sa nu te traga dracul „din drepata” ca pe duhovnicul tau…ca daca a vazut la la stananga nu va mai targe acum are ALTE LUCRARI sa va Agate ….

      astea NU SUNT GRESELI de Dogma nici NEASCULTARE de Canoane , ci UN MOD de a aplica Canoanele ( asa cum si medicii au libertarea confrom intelepcounii lor sa aplice tratamentul POTRIVIT feicarui caz particular, iar judecatorii lumesti s aaplice pedepsele LEGALE POTRIVIUTE feicarui CAZ iar NU LA GRAMADA OTOVA !)

      iar daca duhovnicul tau NU POATE sa ia asupra lui pacatele oamenilor SA NU JUZDECE pe care care POT si AU PUTUT !

      ca NU DEGEABA alearga poporul lui Dumnezeu flamand , bolnav si insetat dupa Oamenii Lui Dumnezeu …ca DOAR ACEIA au si Mila si PUTEREA sa ii ajute,… restul popilor fac ce pot si dau cu biciul ( intelegerii lor putine !) ….( sau altii ii lasa bolnavi in mocirla cu „iertari” din burta ecumensita/ingaduitoare la PACAT )

      Apreciază

      • el said, on mai 21, 2017 at 1:37 pm

        maria

        sora draga si CUM crezi tu ca „se dezlegau”/rezolvau problemele oamenilor care mergeau la Sfinti si Stareti ( boala, saracie, neintelegeri cu fratii/familia/vecinii, ura, prigoane lumesti,etc) ?
        ca NIMIC NU vine asura omului FARA VOIA sau INGADUINTA Lui Dumnezeu si acesta in MAJORITATEA CAZURILOR pentru PACATUL oamenilor resectivi !.
        adica unii( MAJORITATEA) sufera pedepse PE DREPT, PT PACATELE LOR, iar alti RARISSIMI ( ca Iov sau orbul dn nastere din Evanghelie) ca se se arate DREPTATEA si JUDECATILE Lui Dumnezeu..

        .. dar Sfintii AU AJUTAT PE TOTI din oamenii buni sau rai, pacatosi sau mai putin pacatosi veniti fiecare cu problema lui la ei… si asta NU pentru vreo alta VREDNICIE a omului cu cererea venit la ei, ci pentru RUGACIUNEA si DRAGOSETA lor de Sfinti care AU STERS PACATELE/PIEDICILE/PRICINILE pentru care suferea omul respectiv venit sa ceara ajutorul lor si au DARAMAT despratitura dintre omul pacatos si Dumnezeu… si ABIA APOI , primind DARUL de la Sfinti ( ca omenirea de la Hristos) au ajuns si pacatosii respectivi sa inteleaga si sa-si schimbe vviata si greselile lor… ca URMARE a DARULUI Bunatatii Sfintilor primite de ei….ca SFINTII si OAMENII Lui DUmnezeu MARE PUTERE au sa lege si sa dezlege TOATE (cele ce tn de pacate) sub Cer.ca asta li s-a dat lor lor ca DAR de la Dumnezeu pentru CURATIA, MILA si DRAGOSTEA lor de Dumnezeu si de fratele.

        cu CAT deci mai mult POT sa ajute la Spovedanie si carmuire duhovniceasca OAMNEII LUI DUMNEZEU si SFINTII… iar tu si duhovnicul tau stati si JUDECATI dupa mintea voastra (GROASA, LUMEASCA) Judecatile Lui Dumnezeu cu Sfintii si Prietenii Lui carora El ca un TATA NU le refuza CEREREA smerita si cu dragoste pt fratele mai mic si pacatos.

        aici NU e vorba de Dogma sau RAPORTAREA l Dogma care sunt INFLEXIBILE, FARA RABAT, e vorba de om ,neputintele si pacatele lu, MILA Lui DUmnezeu si PUTEREA DRAGOSTEI Sfintior si Parintilor !

        stati in banca voastra si lasati BARFA, sa nu ajungeti ca sitlistii d ela tata BRAF si „JUDECATI „dupa mintea omului SLAB neduhovniecsc ( ca NU POATE cel nesporit dhovniecste sa inteleaga sau sa judece pe cel DE DEASUPRA lui ) … sau aveti cumva DESCOPERIRE DE SUS ca A RESIT la alpicarea Canoanelor Par Arsenie Papacioc? ( ca dupa judecatile/raporatrile intelegerii voastre schioape la canoanele pt pacate lumesti si APLICAREA lor NU AVETI TEMEI sa sustineti asa ceva)

        ps : si fara ironie spun (ca sa nu mai ai si banieli aiurea de care sa dai socoteala), sper ca NU e stilist duhovnicul tau ca si aia sunt asa „drepti ” …

        Apreciază

      • el said, on mai 21, 2017 at 1:44 pm

        maria

        … ca chiar au fost au fost Sfinti Si Stareti ca Sf Pasiie Aghioritul, Cuviosi si CUVIOASE FEMEI care NEFIIND PREOTI au ajutat la DEZLEGAREA pacatelor si problemelor venite peste om …cu darul si PUETREA Ruagcaiunii lor si chiar AU CRAMUIT DUHOVNIECSTE pe alti aomeni ( ca darul STARETIEI este DIERIT de darul Hirotoniei si Staretul POATE sa obtina IERTAREA pacatelor fiilor lui si AUTORUL indreptarea lor si STREGEREA URMARILOR pacatelor fiilor lor __pedepsele venite peste ei pe drept pt pacat– si asta INAINTE ca fii lor sa se fi pocait, BA CHIAR din cauza asta au ajuns si aceia sa se pocaiasca si sa-si schimbe vietile..)

        maria, maria… NU TE BAGA peste Judecatile Lui Dumnezeu, NU judeca LUMESTE ( cu minte ta sau aduhovnicului tau NEsporit) cele duhovnicesti care va sunt (DEOCAMDATA ) de neinteles…

        POTI SA JUDECI DOAR PENTRU DOGMA si RAPORTAREA la DOGMA ca acestea sunt FIXE , FARA RABAT, DE NESCHIMBAT si NU tin de caz particular cu e cu PAcATELE LUMESTI personale ale fiecarui om pacatos!

        Apreciază

      • Ioana said, on mai 21, 2017 at 11:39 pm

        guti flo, el, saccsiv

        sincer eu cred ca Maria nu a inteles bine ce i-a transmis parintele ei… la fel erau si fel de fl de comentatori care ori din incrancenare ori din neintelegere sau viclenie spuneau ca parintele Antim nu e de acord cu unii marturisitori din inchisori din cauza ca erau legionari sau te miri ce nod in papura mai gaseasu si veneau cu indarjire sau viclenie, spuand ceea ce parintele Antim nu a spus,…ca a zis asa si pe dincolo etc.. parintele Antim e foarte smerit si spune mereu sa il lasam pe Dumnezeu sa decida. ba i-a spus si fostului staret din Sihastria sa nu uite ca a fost ucenic al parintelui Arsenie Papacioc. umbla acuma un duh al defaimarii marturisitorilor din inchisori… era acel Cristian Voda, vai de capul lui, a ramas cu Anitulesei si Amfilohie BranZa in brate…

        NU cred ca un parinte nepomenitor in acelas cuget cu parintele Antim, cum se intelege ca e duhovnicul Mariei nu e de acord SI NU A VAYUT indrazneala la rugaciune pe care o aveau inaintea lui Dumnezeu marturisitorii din inchisori!

        poate este un VREDNIC ucenic al parintelui Adrian Fageteanu si nu e de acord cu abaterea prea mare de la canoane…! cu care Avva nu era de acord… daca e parinte nepomenitor si nu stilist cel mai sigur ca si el a primit LUMINA si RUGACIUNEA credintei DE LA MARTURISITORII NOSTRI DIN INCHISORI CE APOI AU DUS TOT MONAHISMUL MANTUITOR SI MARTURISITOR IMPOTRIVA EREZIEI! CU TOTII DE LA EI AU PRIMIT LUMINA, IAR CATIVA DINTRE UCENICII VREDNICI AI marturisitorior neamuui nostru mai duc acum BISERICA!

        asa ca o rugam pe maria sa ne asigure ca duhovnicul ei nu e vreun stilist SI SA CERCETEZE DACA NU CUMVA A INTELES EA GRESIT

        maria, vorbeste cu duhovnicul tau si asigura-te ca ai inteles bine ce iti transmite, ca sa nu ne facem pareri gresite despre el! eu intuiesc ca si parintele e tot un succesor al staretilor nostri care ne-au adus SIN NOUA din mijlocul suferintelor si nevointelor ascetice, LUMINA lui Hristos! si datorita lor acum vedem cu totii care e Adevarul…

        pentru ca de la ei am invatat sa luptam !

        Apreciază

  19. maria said, on mai 20, 2017 at 11:51 pm

    Raluca

    Maria,
    dacă tot ai spus că există mai multe dovezi, am vrea să le arăți pe toate.

    Draga mea surioară!Ce-mi spui tu știam și eu…dar este f.f mult de tastat cum spui tu și timpul meu e limitat ,că mai am și alte obligații nu numai să stau pe net…..

    Apreciază

    • Raluca said, on mai 21, 2017 at 12:25 am

      Maria,
      păi dacă știai că timpul ți-e limitat și că e greu de „tastat”, nu ar fi fost mai corect ori să nu fi lansat „bomba” ca apoi să spui că nu ai timp să ne aduci toate dovezile/argumentele, ori să fi așteptat până ai fi reușit să „tastezi”, și să fi lansat „bomba” odată cu dovezile, nu crezi?

      Draga mea surioară!Ce-mi spui tu știam și eu…dar este f.f mult de tastat cum spui tu și timpul meu e limitat ,că mai am și alte obligații nu numai să stau pe net…..

      Apreciat de 1 persoană

  20. guti flo said, on mai 21, 2017 at 12:34 am

    Maria

    Am inteles…tu ti-ai facut o anumita imagine despre pr Arsenie Papacioc din ceea ce te invata duhovnicul tau…..dar duhovnicul tau cine este?…..crezi tu ca el nu poate sa se insele in privinta asta?
    Daca este un duhovnic atat de luminat, inseamna ca a intrerupt si pomenirea ereticilor…si ca am auzit de el..ca toti preotii care au intrerupt pomenirea… ii numeri pe degete si sunt prigoniti…si cei care marturisec adevarul nu isi ascund identitatea….asa poate unii dintre noi vor merge la el sa ne lamureasca in privinta asta, pt ca ce spui tu, afecteaza f tare imaginea parintilor nostri marturisitori!
    Eu dupa cate constat…..te bagi exact unde nu iti fierbe oala!….sa nu mi-o iei in nume de rau…iti spun frateste!
    Ti sa dat un exemplu ca sa intelegi, ca nu poti sti tu ce este in inima unui om..si nu ai tu cum sa cunosti pocainta omului..si sa iti dai cu parerea ..cum si in ce fel se aplica un canon in Biserica….. mai ales ca sf apostol Pavel nu ingaduie femeii sa vb in Biserica, caci lor nu le este ingaduit sa vb, ci sa se supuna, asa cum zice Legea !….asta nu ti-a spus duhovnicul tau?!…nu spun asta din patima..ci doar vreau sa vezi, ca asa cum tu ceri de la altii sa respecte ce sfintii parinti au stabilit…in aceiasi masura fa-o si tu!..ar trebuii sa stie lucrul asta duhovnicul tau..si sa iti recomande lucrul asta daca este urmator intocmai al sfintilor parinti!
    .Cazul ala izolat iti anuleaza toata filozofia ta! ….asta e plinatatea tuturor canoanelor…pocainta sincera..despre asta ne vb sfintii din pateric. Un om care se pocaieste cu adevarat…nu ii sunt de ajuns toate canoanele Bisericii de la 1 an la 50…..cu pocainta sincera si profunda Il cuceresti pe Dumnezeu intr-o zi…si continui cu ea pana la ultima suflare….ce canon mai mare ca asta cunosti tu!? ..asta asteapta Dumnezeu de la noi si duhovnici nostri…asta nu inseamna ca desfiintezi canoanele…pt cine nu intelege si nu are trairea asta, se aplica canoanele, care sunt lasate intr-adevar de sf. parinti, dar care sunt mai mici decat pocainta sincera!..daca intelegi ce vreau sa spun.
    Te sfatuiesc inca o data ca atunci cand tu vb de canoanele sf parinti, sa iei mai intai seama la tine…si sa vezi care este rolul femeii in Biserica! … Sa nu mai incerci sa scoti paiul din ochiul celuilalt…in timp ce la barna este in ochiul tau! ..tot frateste iti spun.
    Doamne ajuta!

    Apreciază

  21. Ioana said, on mai 21, 2017 at 11:23 am

    Iată o întâmplare, care s-a petrecut în viaţa cuviosului
    Leonida de la Optina, care a murit în 1841. Tatăl unuia dintre
    ucenicii săi, Pavel Pambovisev, a murit de moarte năprasnică,
    prin sinucidere. Fiul iubitor, a fost profund mâhnit la aflarea
    acestei veşti, şi şi-a vărsat durerea duhovnicului: „Moartea
    nefericită a tatălui meu este pentru mine o cruce grea. Da, eu
    sunt acum răstignit şi voi duce aceste chinuri cu mine în
    mormânt. Îmi inchipui veşnicia ca fiind cumplită pentru
    păcătoşi, în care nu mai există căinţă, şi sunt chinuit de caznele
    veşnice care îl aşteaptă pe tatăl meu, care a murit fără pocăinţă.
    Spune-mi, Părinte, cum îmi pot alina această durere?”
    Părintele a răspuns: „Ai încredere atât în tine, cât şi în soarta
    tatălui tău, care se află în voia lui Dumnezeu, Care este
    Atotînţelept şi Atotmilostiv. Să nu fii curios şi nu încerca să afli
    tainele Celui Prea Înalt. Străduieşte-te cu umilinţă şi
    înţelepciune să te întăreşti într-o suferinţă pe care să o poţi
    răbda. Roagă-te Atotbunului Ziditor, şi îndeplineşte-ţi datoria de
    iubire şi obligaţia de fiu.”

    La întrebarea: „În ce fel se poate ruga cineva pentru astfel
    de oameni?” răspunsul a fost: „În duhul oamenilor virtuoşi şi
    înţelepţi, roagă-te astfel: ’Caută, o, Doamne, sufletul pierdut al
    tatălui meu. Dacă este cu putinţă, ai milă! De nepătruns sunt
    judecăţile Tale. Nu socoti această rugăciune a mea ca un păcat;
    ci facă-se voia Ta cea sfântă!’”

    Roagă-te simplu, fără vreun model, punându-ţi inima în
    mâna Celui Prea Înalt. De bună seamă că nu a fost voia lui
    Dumnezeu ca tatăl tău să aibă o moarte atât de năpraznică.
    Acum tatăl tău se află în voia Aceluia Care poate arunca atât
    sufletul cât şi trupul lui în cuptorul de foc, care poate smeri sau
    înălţa, încredinţa morţii sau aduce la viaţă, a trimite în
    străfundurile iadului sau a ridica la ceruri. În acelaşi timp, El
    este milostiv, Atotputernic şi plin de iubire, încât toate însuşirile
    bune ale celor născuţi din ţărână, nu sunt nimic faţă de marea Sa
    bunătate. De aceea, nu ar trebui să suferi peste măsură. Vei
    spune: „Eu îmi iubesc tatăl, şi de aceea mă mâhnesc fără alinare.
    Este adevărat. Dar Dumnezeu l-a iubit şi îl iubeşte cu mult mai
    mult decât îl iubeşti tu. Şi astfel, îţi rămâne să laşi soarta veşnică
    a tatălui tău în seama bunătăţii lui Dumnezeu, Care, dacă El vrea
    are milă, dar cine poate să se împotrivească Lui?”

    Şi astfel, această rugăciunea personală, care poate fi spusă
    acasă sau în chilie, aşa cum a făcut-o Părintele Leonida pentru
    ucenicul său, având experienţă duhovnicească, poate servi
    creştinului ortodox ca un exemplu de rugăciune pentru orice
    creştin neortodox, care îi este apropiat. De exemplu, creştinul se
    poate ruga astfel: Ai milă, o, Doamne, dacă este cu putinţă, de
    sufletul robului Tău (numele) care a plecat dintre noi în viaţa cea
    veşnică, rupt fiind de Sfânta Biserică Ortodoxă a Ta! De
    nepătruns sunt judecăţile Tale. Nu socoti această rugăciune a
    mea ca un păcat, ci facă-se sfânta voie a Ta!

    Parintele Serafim Rose+ Sufletul dupa moarte

    Dă clic pentru a accesa (Serafim%20Rose)%20Sufletul%20dupa%20moarte.pdf

    Apreciază

    • marinela said, on mai 21, 2017 at 4:27 pm

      Multumesc mult ,Ioana pt aceasta rugaciune scurta ,dar eficace pt sufletele celor care nu se afla in biserica ortodoxa.Din pacate am destule rude prin alianta neortodoxe si ma doare sufletul pt ele cind stiu ce viata vor avea dupa moarte!Doamne ai mila de noi toti si nu ne lasa pieirii!

      Apreciază

  22. Ioana said, on mai 21, 2017 at 12:30 pm

    Epistola soborniceasca a Sfantului Apostol Iacov
    Capitole:1 2 3 4 5
    Capitolul 5
    1. Veniţi acum, voi bogaţilor, plângeţi şi vă tânguiţi de necazurile care vor să vină asupra voastră.
    2. Bogăţia voastră a putrezit şi hainele voastre le-au mâncat moliile.
    3. Aurul vostru şi argintul au ruginit şi rugina lor va fi mărturie asupra voastră şi ca focul va mistui trupurile voastre; aţi strâns comori în vremea din urmă.
    4. Dar, iată, plata lucrătorilor care au secerat ţarinile voastre, pe care voi aţi oprit-o, strigă; şi strigătele secerătorilor au intrat în urechile Domnului Sabaot.
    5. V-aţi desfătat pe pământ şi v-aţi dezmierdat; hrănit-aţi inimile voastre în ziua înjunghierii.
    6. OSÂNDIT-AŢI, omorât-aţi PE CEL DREPT; el nu vi se împotriveşte.
    7. Drept aceea, fiţi îndelung-răbdători, fraţilor, până la venirea Domnului. Iată, plugarul aşteaptă roada cea scumpă a pământului, îndelung răbdând, până ce primeşte ploaia timpurie şi târzie.
    8. Fiţi, dar, şi voi îndelung-răbdători, întăriţi inimile voastre, căci venirea Domnului s-a apropiat.
    9. Nu vă plângeţi, fraţilor, unul împotriva celuilalt, ca să nu fiţi judecaţi; iată judecătorul stă înaintea uşilor.
    10. Luaţi, fraţilor, PILDĂ DE SUFERINŢĂ şi de ÎNDELUNGĂ RĂBDARE pe proorocii care au grăit în numele Domnului.

    Apreciază

  23. Ioana said, on mai 21, 2017 at 12:34 pm

    11. Iată, NOI FERICIM PE CEI CE AU RĂBDAT: aţi auzit de răbdarea lui Iov şi aţi văzut sfârşitul hărăzit lui de Domnul; că MULT+MILOSTIV ESTE DOMNUL ŞI ÎNDURĂTOR.
    12. Iar înainte de toate, fraţii mei, să nu vă juraţi nici pe cer, nici pe pământ, nici cu orice alt jurământ, ci să vă fie vouă ce este da, da, şi ce este nu, nu, ca să nu cădeţi sub judecată.
    13. Este vreunul dintre voi în suferinţă? Să se roage. Este cineva cu inimă bună? Să cânte psalmi.
    14. Este cineva bolnav între voi? Să cheme preoţii Bisericii şi să se roage pentru el, ungându-l cu untdelemn, în numele Domnului.
    15. Şi RUGĂCIUNEA CREDINŢEI VA MÂNTUI PE CEL BOLNAV şi Domnul îl va ridica, ŞI DE VA FI FĂCUT PĂCATE I SE VOR IERTA LUI,

    Apreciază

  24. Ioana said, on mai 21, 2017 at 12:36 pm

    16. Mărturisiţi-vă deci unul altuia păcatele şi vă rugaţi unul pentru altul, ca să vă vindecaţi, CĂ MULT POATE RUGĂCIUNEA STĂRUITOARE A DREPTULUI, ___________

    Apreciază

  25. Ioana said, on mai 21, 2017 at 12:40 pm

    17. Ilie ERA OM, CU SLĂBICIUNI, ASEMENEA NOUĂ, dar CU RUGĂCIUNE S-A RUGAT ca să nu plouă şi nu a plouat trei ani şi şase luni.
    18. Şi iarăşi s-a rugat şi cerul a dat ploaie şi pământul a odrăslit roada sa.
    19. Fraţii mei, DACĂ UNUL VA RĂTĂCI DE LA ADEVĂR ŞI-L VA ÎNTOARCE CINEVA
    20. Să ştie că cel ce a ÎNTORS pe păcătos de la rătăcirea căii lui ÎŞI VA MÂNTU SUFLETUL din moarte şi VA ACOPERI MULŢIME DE PĂCATE.

    Apreciază

  26. mircea.v said, on mai 21, 2017 at 4:20 pm

    maria,

    @el, guti flo, ti-ai spus f bine ce ti-au spus. Si ref la dogma, si la pacatele lumesti si la canoane si la aplicarea canoanelor…

    uite un exemplu mai jos si mai „grav” dpdv al canoanelor, si cred ca si dpdv al tau. E vorba de Sf Paisie Aghioritul

    –––––––––––-

    Am auzit că o fată dintr-un sat s-a dus odată cu capra
    la păscut. A legat-o în livadă, iar ea s-a dus mai departe şi
    se juca. Luându-se cu joaca a uitat de capră, care s-a
    dezlegat şi a plecat. A căutat-o peste tot, dar nu a găsit-o
    şi s-a întors acasă fără capră. Atunci tatăl ei s-a mâniat
    foarte tare, a bătut-o şi a alungat-o de acasă, spunându-i:
    „Să te duci să cauţi capra. Iar dacă
    nu o găseşti, să mergi să te spânzuri”. Sărmana copilă a
    pornit să caute capra. Se înnoptase şi ea încă nu se
    întorsese acasă. Părinţii ei văzând că s-a înnoptat au pornit
    neliniştiţi să-şi caute copilul. Au căutat mult şi în cele din
    urmă au găsit-o pe copilă spânzurată de un copac. Îşi
    legase gâtul cu funia caprei şi aşa se spânzurase,
    nenorocita avea mărime de suflet şi a luat după literă cele
    pe care i le-a spus tatăl ei. Apoi au îngropat-o în afara
    cimitirului.
    Fireşte, Biserica a făcut bine că a îngropat-o în afara
    cimitirului pentru a-i frâna pe cei care se sinucid pentru
    lucruri de nimic, dar şi Hristos va face bine dacă o va
    băga în Rai.

    –––––––––––––––––––––

    – Părinte, adeseori auzim despre cineva care s-a
    sinucis că ar fi avut probleme psihologice.

    – Bolnavii psihici, atunci când se sinucid, au cir
    cumstanţe atenuante, pentru că mintea lor este stri
    cată. Chiar şi nori de ar vedea, simt o senzaţie de
    apăsare, de sufocare. Iar dacă mai au şi vreo supărare,
    atunci au o îndoită „înnourare”. Însă pentru cei care se
    sinucid fără să fie bolnavi mintal – precum şi pentru
    eretici – Biserica nu se roagă, ci îi lasă la judecata şi
    mila lui Dumnezeu. Preotul nu pomeneşte numele lor
    la Proscomidie, nici nu le scoate miride, deoarece prin
    sinucidere se leapădă, dispreţuiesc viata care este un
    dar al lui Dumnezeu. Este ca şi cum le-ai arunca pe
    toate în obrazul lui Dumnezeu.
    Noi însă trebuie să facem multă rugăciune pentru cei
    care se sinucid, pentru ca Bunul Dumnezeu să facă ceva şi
    pentru ei, deoarece nu ştim ce s-a întâmplat de s-au
    sinucis, nici în ce stare s-au aflat în ultima clipă. Se poate
    ca în clipa în care şi-au dat sufletul să se fi pocăit, să fi
    cerut iertare de la Dumnezeu şi astfel să fi fost primită
    pocăinţa lor, iar sufletul lor să fi fost luat de îngerul
    Domnului.

    –––––––––––––––––-

    Vezi, pt mirean si pt multi duhovnici, grele de tot cuvintele Sfantului Paisie, si par a contrazice diverse canoane. Dar, nu asa de grele, daca citesti cu inima buna. E greu sa decizi in privinta unui om, pt ca, asa cum zice si @el, orice om este o taina, si fiecare e ceva singular, e ceva special. Doar justitia umana aplica legea ad-literam pt tot omul, cu toate ca si acolo mai sant circumstante atenuante, pedeapsa max si min…
    Stii tu istoricul omului de cand s-a nascut si pana in prezent? A fost crescut intr-o familie de delicventi, de ortodocsi, de protestanti? conteaza asta sau nu, si cate si mai cate. Zice Sf Paisie, daca erai crescuta in locul unuia de face rele si il judeci poate tu ai fi facut de 10 ori mai multe rele. Daca ai fost crescuta intr-o familie crestina, acum poate ar fi trebuit sa fii sfanta si sa faci minuni. Faci? In cele lumesti totul e relativ, si relationat la tot ce tine de viata ta de cand te nasti si pana in prezent. Si de asta nici canoanele nu se aplica ad-literam. Pt ca litera ucide, iar duhul face viu.

    Toate astea le-am inteles cititnd cele 6 vol Cuvinte Duvonicesti – Sf Paisie Aghioritul, si Viata sa.
    Asa ca, iti recomand sa citesti aceste carti si apoi sa te mai gandesti un pic.

    Cineva a zis ca nu a inteles spusele Sf Paisie de mai sus. Apoi a trecut la stilisti. Apoi a revenit.
    Daca nu le intelegi, sfatul meu e sa mergi totusi pe mana Sf Paisie si Parintelui Papacioc.
    „Singura Ortodoxia” e de referinta.

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.