Saccsiv – Weblog

RAZVAN CODRESCU izbeste din nou

Posted in Uncategorized by saccsiv on Aprilie 25, 2017

Răzvan Codrescu, numele real Adolf Marian Vasile. Foto: https://ro.wikipedia.org/wiki/R%C4%83zvan_Codrescu

In 2011, Razvan Codrescu posta pe blogul sau articolul ORTODOCŞI ADEVĂRAŢI?. Text aparut si in revista Lumea credintei, anul IX, nr. 9/98, septembrie 2011, pp. 52-53. I-am facut o scurta analiza la acea vreme:

RAZVAN CODRESCU ataca furibund pe toti cei anti cip, anti masonerie, anti ecumenism …

In 2013 parea ca isi mai revenise oleaca:

Si-a mai revenit oleaca Razvan Codrescu? Iata ce scrie despre Gala Masonilor. Sunt curios ce parere mai are despre ecumenism, cipuri …

Azi insa, si-a modificat un pic materialul din 2011 si l-a pus pe facebook:

https://www.facebook.com/codrescu.razvan/posts/1462608640426539

Iata-l:

ORTODOCŞI ADEVĂRAŢI?

Există în lumea românească postcomunistă o categorie de credincioşi vociferant ortodocşi – nici foarte mulţi, dar nici prea puţini – care au pretenţia că numai ei reprezintă cu adevărat Ortodoxia şi că, în afara ortodoxiei (lor), toată lumea e hărăzită pierzaniei, de la Răsărit pînă la Apus. Aceşti pretinși „ortodocşi adevăraţi” fac cît de multă gălăgie pot, cu un discurs întotdeauna radical şi violent – pe internet, în publicaţii şi la televiziuni de mîna doua, în conferinţe şi marşuri publice. Biserica însăşi ai impresia că nu-i mai încape…

Dar cine-s „ortodocşii adevăraţi”? Ei da, bună întrebare!
Păi… cei care au tăria să strige: „Ortodoxie sau moarte!”; cei care trăiesc cu certitudinea nezdruncinată că numai ei au Biserică, Taine, Har, Martiri, Sfinţenie şi Mîntuire, celelalte sute de milioane de pretinşi „creştini” fiind carnea de tun a răzbunării divine; cei care pot să jure că Fiara este deja în lume (de vreme ce am început să fim însemnaţi cu semnul ei: 666/codurile de bare/cipurile biometrice), netezind sub nasul nostru calea lui Antihrist; cei care n-au nici o îndoială că „Grădina Maicii Domnului” nu e Athos-ul, ci România, şi că poporul român e buricul pămîntului şi adevăratul înaintemergător al lui Hristos (prin Zalmoxis şi Deceneu); cei care ştiu că marele nostru poet Mihai Eminescu, cel asasinat – poate n-aveaţi habar?! – de odioasa conspiraţie universală antiromânească (şi implicit antiortodoxă), e „Sfînt de Pămînt”, iar ei umblă să strîngă semnături pentru trecerea lui oficială în calendarul bisericesc; cei care văd roşu în faţa ochilor cînd aud de „Occident/Apus”, „ecumenism”, „dialog”, „elite intelectuale”, „cultură”, „civilizaţie”, „universalitate”; cei care se simt şi în somn şi se proclamă patetic victime perpetue ale „jidănimii”, „masoneriei”, „papistăşismului”, „globalismului”, dar niciodată ale panslavismului ortodox, sau ale diversiunilor securistice de acasă, sau ale propriei lor ignoranţe, duplicităţi morale, nevrednicii, inerţii sau sterilităţi; cei care divinizează „închiderea” în sine şi diabolizează orice „deschidere”, socotind-o aprioric preambul garantat al pierzaniei. Într-un cuvînt, cei care se cred şi se declară – ca sectanții – singurii puri şi îndreptăţiţi dinaintea lui Dumnezeu, în virtutea unei tradiţii impersonale care ar trebui să ţină locul virtuţilor curente şi să se sustragă oricărei dinamici creatoare.
Aşa-zisa „Ortodoxie adevărată” de astăzi e, altfel spus, încremenirea deliberată în proiectul unei tradiţii pe care o invocă întruna, dar pe care n-o mai onorează (pentru că, pe de o parte, n-o mai poate percepe în toată complexitatea ei, iar, pe de altă parte, nu mai e în stare s-o facă efectiv lucrătoare, capabilă de îmbogăţire şi de primenire). Probabil că niciodată în istorie nu s-a mai chivernisit atît de jalnic o asemenea imensă şi nepreţuită moştenire spirituală.
Cînd îţi dă mult, Dumnezeu îţi şi cere mult. Ei bine, din multul care ni s-ar cere (daruri duhovniceşti, eroism moral, erudiţie, vrednicie creatoare, unitate internă, zel misionar etc.), „Ortodoxia adevărată” nu mai reuşeşte să realizeze decît un fel de gălăgie oţărîtă şi acefală, o habotnicie sterilă şi suspicioasă, în care Dumnezeu Însuşi devine un simplu pretext legitimant al unei „excelenţe” iluzorii (de parcă excelenţa s-ar transmite prin codul genetic şi n-ar fi rezultat al unei vrednicii mereu reînnoite), cu care ne hrănim complexele şi puţinătatea istorică. Incapabili de o Ortodoxie seniorială – vie, creatoare, generoasă, senină şi destresată –, nu facem, în ultimă analiză, decît să compromitem sistematic în ochii lumii, printr-o mare parte a actualilor ei „purtători de cuvînt”, o tradiţie care ea însăşi n-are nici o vină că a încăput pe mîini atît de rudimentare.
Avînd în covîrşitoare majoritate cam între 30 şi 60 de ani, „ortodocşii adevăraţi” de azi, „cîini de pază” ai unei moşteniri fetișizate, dar aproape nevalorificate, „negri în cerul gurii”, sfertodocţi şi agramaţi, culcaţi pe urechea unei „spiritualităţi” care nu se vede şi nu se poate măsura, şi care nu transpare mai deloc din elementaritatea manifestărilor lor publice, nu se pot recomanda cu nimic măreţ şi memorabil: n-au dat probe de clarvedere, n-au făcut minuni cu rugăciunea, n-au scris cărţi referenţiale, n-au înălţat monumente de artă creştină, n-au coagulat organizaţii creştine viabile şi care să conteze efectiv în ordinea cetăţii, n-au cucerit lumea largă prin Ortodoxie. Poate că n-ar fi așa de grav să nu știe greceşte sau slavoneşte (limbile clasice ale Ortodoxiei), dar şi româneşte se exprimă greu, stau prost şi cu cultura generală, şi cu performanţele profesionale, şi cu bunele maniere, ba uneori şi cu cei „şapte ani de acasă”.
Specialitatea ultraortodocşilor mioritici e mai degrabă vrajba şi tărăboiul. Mai nou, nu sînt în frondă numai cu necreştinii sau cu creştinii de alte confesiuni, ci şi cu structurile instituţionale şi ierarhice ale propriei Biserici, a cărei unitate şi autoritate nu fac decît să o sape din interior, cu premeditare sau fără. Marii adversari suspecţi ai lor (şi, se înţelege, ai Ortodoxiei trădate dinăuntru) devin tot mai mult Patriarhul, Sinodul, teologii universitari care nu le cîntă în strună, ca să nu mai vorbesc de intelectualii creştini care îndrăznesc să nu le agreeze troglodeala belicoasă şi panicardă. Şi fiecare e gata, la o adică, să adopte pe cont propriu formula (ilogică şi agramată, pusă abuziv pe seama vrednicului de pomenire părinte Arsenie Papacioc): „Singur Ortodoxia”! Cît a trăit părintele Dumitru Stăniloae – unicul mare teolog pe care l-a dat Ortodoxia românească „de două ori milenară”! – au încercat, spre a se legitima în nimicnicia lor, să se cocoaţe pe spinarea lui, apoi au forţat spinările tuturor marilor duhovnici din garda veche, dar de-acum nu se mai pot sui decît unii în spinarea altora, cu efecte groase de Stani şi Brani „trăitori” (căci cine ar putea să le conteste lor… „trăirile”?!). Ortodoxia aceasta pretins „trăitoare”, mai presus de orice probe concrete, nu mai e nici cea a marilor sihaştri ascetici, nici cea a vizionarilor Duhului care minunau mulţimile, nici cea a sfinţeniei tobă de carte şi cu gură de aur, ci una care, săracă de orice fapte şi înfăptuiri ilustre, se pune „strategic” (ca să nu zic altfel) sub regimul valorilor neverificabile şi necuantificabile, al ipoteticului şi al inefabilului. „Ortodoxul adevărat” n-o avea el puteri tămăduitoare, nici prea multă carte, nici prea mult har al vorbirii, nici prea multă virtute organizatorică, nici cine ştie ce vocaţie martirică, nici vreun talent sau vreo dexteritate aparte, dar are o trăire – mamă-mamă! Ce mai, spiritualitate pură! Te şi miri că umblă în loc să zboare!
În aceste condiţii, rămîne mare lucru să fii ortodox (cum, din fericire, mai sînt încă mulţi pe lume), dar devine foarte riscant să fii „ortodox adevărat”. Iar Ortodoxia, în tîrziul ei istoric, de nimic nu suferă mai tare decît de atîta „adevăr” fără întrupare şi de atîta „dreptate” cîtă are… dar nu i se mai dă.”

Răzvan CODRESCU

Sa analizam cateva fragmente.

Asadar:

“Există în lumea românească postcomunistă o categorie de credincioşi vociferant ortodocşi – nici foarte mulţi, dar nici prea puţini – care au pretenţia că numai ei reprezintă cu adevărat Ortodoxia şi că, în afara ortodoxiei (lor), toată lumea e hărăzită pierzaniei, de la Răsărit pînă la Apus. Aceşti pretinși „ortodocşi adevăraţi” fac cît de multă gălăgie pot, cu un discurs întotdeauna radical şi violent – pe internet, în publicaţii şi la televiziuni de mîna doua, în conferinţe şi marşuri publice. Biserica însăşi ai impresia că nu-i mai încape…”

Cu textul din 2013, chiar Razvan Codrescu era incadrabil in categoria pusa acum de el intre ghilimele: „ortodocşi adevăraţi”.

Dupa aceasta scurta introducere, continua cu un adevarat ghiveci ca raspuns la intrebarea tot de el pusa: “Dar cine-s „ortodocşii adevăraţi”?

Si-l consider ghiveci, deoarece baga in discutie teme care nu sunt din filmul asta cu traditionalisti. Precum:

cei care n-au nici o îndoială că „Grădina Maicii Domnului” nu e Athos-ul, ci România, şi că poporul român e buricul pămîntului şi adevăratul înaintemergător al lui Hristos (prin Zalmoxis şi Deceneu);”

Astea nu noi le zicem, ci habaucii cu mintea plina de idei new age:

Blasfemiile lui Funar și ale altor dacopați: Iisus „avea părul blond şi ochii albaştri, aşa cum l-a reprezentat părintele Arsenie Boca”

O teorie toxica: IISUS A FOST DAC … / GEORGE VALAH, un ratacit

Alta:

“cei care ştiu că marele nostru poet Mihai Eminescu, cel asasinat – poate n-aveaţi habar?! – de odioasa conspiraţie universală antiromânească (şi implicit antiortodoxă), e „Sfînt de Pămînt”, iar ei umblă să strîngă semnături pentru trecerea lui oficială în calendarul bisericesc;”

Pai Mihai Eminescu chiar a fost asasinat:

Video – MIHAI EMINESCU n-a avut sifilis. Si despre ceva grav si putin stiut: CINE I-A MODIFICAT POEZIILE?

MIHAI EMINESCU – bagat la nebuni si ucis lent. O SCHEMA VECHE ce va fi aplicata cat de curand si in viitor …

Ba mai mult, aborda subiecte similare:

MIHAI EMINESCU si EVREII

MIHAI EMINESCU: Despretuind Biserica noastra nationala si injosind-o, atei si francmasoni cum sunt toti, […] romanul ajunge a se simti strain in tara sa proprie

Ati auzit de AFACEREA evreului WARSZAWSKY? E cu razboiul din 1877 si a fost dezvaluita si combatuta de MIHAI EMINESCU

Evident insa ca Codrescu nu e de acord cu cele scrise de marele jurnalist (care n-a fost doar mare poet) in secolul XIX, caci daca ar fi de acord, atunci nu ne-ar mai ataca pe noi. Si e la fel de evident ca nu crede nici ca ar fi fost asasinat. Mai rau e insa ca nu se opreste aici, ci baga ceva ce iar nu-i din filmul cu real traditionalisti, anume ca noi vrem sa fie canonizat.

De ce toate aceste bagari? Pentru a discredita temele abordate de traditionalistii ortodocsi nationalisti, prezentate de Razvan Codrescu astfel:

“cei care trăiesc cu certitudinea nezdruncinată că numai ei au Biserică, Taine, Har, Martiri, Sfinţenie şi Mîntuire, celelalte sute de milioane de pretinşi „creştini” fiind carnea de tun a răzbunării divine;”

Noi nu zicem asa ceva. Noi nu ne-am facut biserica, noi ne straduim sa ramanem in Biserica.

“cei care pot să jure că Fiara este deja în lume (de vreme ce am început să fim însemnaţi cu semnul ei: 666/codurile de bare/cipurile biometrice), netezind sub nasul nostru calea lui Antihrist;”

Noi nu juram, nici despre fiara si nici despre altceva. Vorbim insa despre sinistrul angrenaj documente cu cip – eGuvernare – internetul obiectelor – disparitia banilor cash. Iar asta au facut-o si altii mai mari ca noi, unii dintre ei cu mult timp inaintea noastra:

Sfântul PAISIE AGHIORITUL explică de ce EVREII folosesc 666 pentru SEMNUL FIAREI, nu-l înlocuiesc cu un alt număr, o fac pe față, ba îl mai și promovează

“cei care văd roşu în faţa ochilor cînd aud de „Occident/Apus”, „ecumenism”, „dialog”, „elite intelectuale”, „cultură”, „civilizaţie”, „universalitate”;”

Aici iar face un ghiveci si insira termeni fara a-i defini clar, intr-un soi de alta incercare de a discredita antiecumenismul. Sa-i reamintim insa ce spuneau cei mai mari ca noi:

Dumitru Staniloae (1903–1993):

Eu nu prea sunt pentru ecumenism! A avut dreptate un sarb, Iustin Popovici, care l-a numit panerezia timpului nostru! Eu il socotesc produsul masoneriei. Iara relativizeaza adevarul, credinta adevarata. De ce sa mai stau cu ei,  care au facut femeile preoti, care nu se mai casatoresc, homosexualii in America si cu Anglia …

Gheorghe Calciu Dumitreasa:

„Miscarea ecumenica este o actiune pe care au initiat-o, ca sa spun asa, curentele care incearca nivelarea religiilor, nivelarea popoarelor, o actiune pe care masoneria o incearca de multa vreme. Eu sunt impotriva masoneriei, impotriva ecumenismului, il socot cea mai mare erezie a secolului nostru! Cred ca cel mai bine este sa fim foarte prudenti cu ecumenismul, care incearca nivelarea credintelor, nivelarea spirituala la nivelul cel mai de jos si distrugerea specificului ortodoxiei!„

Arsenie Papacioc:

„Pai sunt impotriva ecumenismului! Asta discutam. Pe viata si pe moarte impotriva! Ce ecumenism? Ce parere aveti despre secte si biserica catolica? Sunt anatematizati, asta este! Nu le garantam mantuirea, nu putem! Si Sfintii Parinti, Sinoade intregi, considera ca acestea sunt erezii! Si o erezie anatematizata nu putem sa consideram ca este o mantuire!„

Ilie Cleopa:

„Noi ortodocsii suntem putini, dar suntem biserica intreaga! Noua nu ne lipseste nimic! Noi n-avem ce imprumuta de la protestanti dar nici de la catolici. Nimic, absolut nimic! Biserica noastra o credem si o intelegem intreaga. Are toate dogmele drepte, toata traditia veche apostolica si soborniceasca a Sfintilor Parinti. Si are toate canoanele, are toata traditia liturgica, canonica, dogmatica si istorica. Tot ce ne trebuie avem in Biserica noastra! Este biserica care a mers pas cu pas dupa traditia evanghelica, si apostolica si soborniceasca pana in ziua de azi„

Cat despre celelalte insirate de Razvan Codrescu, la ce se refera cand zice „Occident/Apus”? Dar „dialog”? Dialog pe ce tema? Ce-i aia „elite intelectuale” –  „cultură” – „civilizaţie”? Friedrich Nietsche? Compozitorii celebri? Voltaire, Schopenhauer? Sau ai “nostri” C. A. Rosetti, Spiru Haret, Mihail Kogălniceanu? Ca la cei precum Nicolae Paulescu sau Nicolae Iorga sigur nu se refera, caci si ei aveau un discurs similar cu al nostru:

CARTE. Dr. Nicolae Paulescu: „SPITALUL, CORANUL, TALMUDUL, KAHALUL si FRANCMASONERIA” / Detalii despre autor

NICOLAE IORGA despre EVREI

NICOLAE IORGA: HOHENZOLLERN sunt EVREI. Asta ar explica multe despre “Casa Regala” a Romaniei

cei care se simt şi în somn şi se proclamă patetic victime perpetue ale „jidănimii”, „masoneriei”, „papistăşismului”, „globalismului”, dar niciodată ale panslavismului ortodox, sau ale diversiunilor securistice de acasă, sau ale propriei lor ignoranţe, duplicităţi morale, nevrednicii, inerţii sau sterilităţi;”

Cand “panslavismul ortodox” va fi papusarul edificarii GUVERNULUI MONDIAL al NOII ORDINI MONDIALE, il vom combate intens, deocamdata insa nu e decat o unealta, aidoma majoritatii Ierarhilor BOR:

LISTA MEMBRII SFANTUL SINOD (BOR) scoliti in occident, cu functii in organismele ecumeniste din occident sau participanti la intrunirile ecumeniste

Cat despre diversiunile securistice de acasă”, securitatea asta a cui o fi? Si cum de isi permite sa ne acuze ca nu scriem niciodata despre ea?

Cine sunt STAPANII reali ai SRI-ului? Cu ce se ocupa SRI-ul de fapt? Pe cine apara si de cine?

SRI lupta oficial impotriva FUNDAMENTALISMULUI ORTODOX. Recunoaste Daniel Savu intr-o discutie pe tema RAPORTULUI SRI. Si sa nu uitam ca SRI se implica si in JUSTITIE. In traducere: PUSCARIE scrie pe ortodocsii nationalisti

PE FATA: SRI si EVREI despre cum in Parlament NU TREBUIE sa ajunga NATIONALISTI …

Tinand cont de toate cele de mai sus, tocmai el s-a trezit sa vorbeasca despre ignoranţe, duplicităţi morale, nevrednicii, inerţii sau sterilităţi”?

Alta:

cei care divinizează „închiderea” în sine şi diabolizează orice „deschidere”, socotind-o aprioric preambul garantat al pierzaniei.”

Ce-i aia deschidere? Deschidere spre ce? Ceva ca la Consiliul Mondial al Bisericilor?

EREZIA din ARTICOLUL 19 al MARELUI SINOD. Ierarhii BOR elogiaza HULELE din DECLARATIA DE LA TORONTO, care reprezinta de fapt piatra de temelie a Sinodului lor din Creta …

O deschidere precum cea a trustului Basilica?

GRAV: Ziarul Lumina rataceste credinciosii cu traditia Ramakrishna …

ADAM A FOST UN MAIMUTOI? Ziarul Lumina promoveaza evolutionismul

Ziarul Lumina promoveaza casatoriile mixte …

Ziarul Lumina il elogiaza pe „sfantul” catolic Ieronim Emiliani. PROMOVAREA „SFINTILOR” ERETICI ARE UN SCOP …

Ziarul LUMINA elogiaza sminteala HARRY POTTER …

Ziarul LUMINA il elogiaza pe Bogdan Petriceicu Hasdeu. Dar acesta a fost un fervent practicant al SPIRITISMULUI …

Guy de Maupassant, elogiat in ziarul Lumina

Elogiu adus REVOLUTIEI FRANCEZE la TRINITAS TV …

In textul lui Razvan Codrescu urmeaza un bla bla fara fundament, intins pe cateva paragrafe, peste care sarim pentru a ajunge la:

“Avînd în covîrşitoare majoritate cam între 30 şi 60 de ani, „ortodocşii adevăraţi” de azi, „cîini de pază” ai unei moşteniri fetișizate, dar aproape nevalorificate, „negri în cerul gurii”, sfertodocţi şi agramaţi, culcaţi pe urechea unei „spiritualităţi” care nu se vede şi nu se poate măsura, şi care nu transpare mai deloc din elementaritatea manifestărilor lor publice, nu se pot recomanda cu nimic măreţ şi memorabil: n-au dat probe de clarvedere, n-au făcut minuni cu rugăciunea, n-au scris cărţi referenţiale, n-au înălţat monumente de artă creştină, n-au coagulat organizaţii creştine viabile şi care să conteze efectiv în ordinea cetăţii, n-au cucerit lumea largă prin Ortodoxie. Poate că n-ar fi așa de grav să nu știe greceşte sau slavoneşte (limbile clasice ale Ortodoxiei), dar şi româneşte se exprimă greu, stau prost şi cu cultura generală, şi cu performanţele profesionale, şi cu bunele maniere, ba uneori şi cu cei „şapte ani de acasă”.”

In textul din 2011 ne zicea ca majoritatea dintre noi avem intre “20 şi 50 de ani”. Adica, trecand sase ani de atunci, a facut si el o aritmetica simpla si atat i-a dat acum: între 30 şi 60 de ani”. Doar ca nu-i asa. Intr-adevar, cei de atunci au mai imbatranit cu sase ani, care nu sunt zece, dar intervalul oricum e incorect. In primul rand pentru ca noi eram si suntem pe aceeasi linie cu absolut toti marii duhovnici: anti cip, anti ecumenism si anti tot restul. Care mari duhovnici nu erau numeric multi, dar erau toti si toti aveau spre sau peste 90 de ani. Apoi, pe an ce trece, se mai tot trezesc tineri. Ar fi uluit sa afle cat de multi s-au trezit prin blogurile noastre in ultimii sase ani, astfel incat mare parte a celor blamati de el au actualmente sub 30 de ani.
E drept, se mai exprima ei si “agramat”, dar oare majoritatea cititorilor revistelor si blogurilor ecumeniste si pro cip nu sunt si ei la fel de “agramati”? De ce se compara el cu majoritatea simplilor comentatori? Nu e corect. Un comentariu nu-i un articol. E un comentariu. El si prietenul sau Capsali oare se exprima stralucit in comentariile lor? Lamuriti-va va rog si singuri:

IULIAN CAPSALI despre parintele JUSTIN PARVU si CIPURI

De ce nu face el o comparatie cu comentatorii care uneori scriu si articole?

New Age îl transformă pe ortodox într-un dumnezeu-om care pretinde stabilirea de către el însuşi a criteriilor de mântuire

Sau cu cei precum teologul Mihai-Silviu Chirila?

UPDATE – Omilia teologului Mihai-Silviu Chirilă pentru sinaxa din 4 aprilie: Biserica Ortodoxă Română împotriva ecumenismului şi a pseudosinodului din Creta

Nu suntem “negri in cerul gurii”, iar daca chiar vrea sa vada astfel de personaje, sa-i citeasca pe cei din grupul Capsali, de exemplu:

Candidatul IULIAN CAPSALI, Institutul Cultural Roman, ortodoxia si democratia

Cica, “n-au dat probe de clarvedere, n-au făcut minuni cu rugăciunea”. Se refera desigur la noi cei cu bloguri si conferinte. Dar el a facut asa ceva? Dar cei asemenea lui? De ce compara iar mere cu pere? De ce nu compara marii duhovnici (care sunt in tabara noastra) cu preotii ecumenisti si pro cip care sunt in tabara sa? Marii duhovnici chiar au dat astfel de probe. Ai lor insa ce-au dat?

Mai zice el: “n-au scris cărţi referenţiale”. Pai cand te ocupi tot timpul de bloguri, cand sa mai scrii si carti? Dar spre disperarea sa, il anuntam ca vor apare si carti.

“n-au coagulat organizaţii creştine viabile şi care să conteze efectiv în ordinea cetăţii, n-au cucerit lumea largă prin Ortodoxie.”. Organizatii n-am coagulat, dar cele cateva bloguri au tinut piept unor legiuni de site-uri, portaluri si trusturi media anti Ortodoxe, new age, ecumeniste, pro cip, etc. Iar multumita bunului Dumnezeu, grupul asta minuscul de bloguri traditionaliste a trezit si indrumat pe calea Bisericii cu mult mai multi decat aiuristicele organizatii aflate sub umbrela Ierarhilor ecumenisti si pro cip.

Si incheiem cu doua fragmente din penultimul paragraf:

“Specialitatea ultraortodocşilor mioritici e mai degrabă vrajba şi tărăboiul. Mai nou, nu sînt în frondă numai cu necreştinii sau cu creştinii de alte confesiuni”. De ce a ales cuvantul “fronda”? Din motive personale, zicem noi, de exemplu, ca necrestinii nu se mantuiesc? Nu din motive personale zicem astfel, ci noi doar spunem si altora cele ce au fost spuse inca demult de Sfintii Parinti. Si ce-i aia “creştini de alte confesiuni”? Ce-a inteles Razvan Codrescu din Sinoadele din vechime? Ca s-au adunat ca sa se stranga din motive personale? Ca sunt mai multe Biserici si Bisericute pe Pamant?

Mai zice el ca suntem in fronda “şi cu structurile instituţionale şi ierarhice ale propriei Biserici, a cărei unitate şi autoritate nu fac decît să o sape din interior, cu premeditare sau fără. Marii adversari suspecţi ai lor (şi, se înţelege, ai Ortodoxiei trădate dinăuntru) devin tot mai mult Patriarhul, Sinodul, teologii universitari care nu le cîntă în strună, ca să nu mai vorbesc de intelectualii creştini care îndrăznesc să nu le agreeze troglodeala belicoasă şi panicardă.” Pentru el, ecumenismul de la Sinodul din Creta e o treaba buna. Noi suntem panicarzi.

“Cît a trăit părintele Dumitru Stăniloae – unicul mare teolog pe care l-a dat Ortodoxia românească „de două ori milenară”! – au încercat, spre a se legitima în nimicnicia lor, să se cocoaţe pe spinarea lui, apoi au forţat spinările tuturor marilor duhovnici din garda veche, dar de-acum nu se mai pot sui decît unii în spinarea altora, cu efecte groase de Stani şi Brani „trăitori” (căci cine ar putea să le conteste lor… „trăirile”?!)” Minte de nauc. Pai acei mari duhovnici au fost cu totii anti ecumenisti, anti cip si tot restul. Ce spinare viseaza? Noi urmam indemnurilor lor. El pe cine urmeaza? S-au mutat marii duhovnici la Domnul. Si ce daca? Gata, au luat cu ei si invataturile iar noi ne suim unii in spinarea altora?

Cititi va rog si:

Erorile lui VIRGILIU GHEORGHE din articolul său “SE VREA O “PRIMAVARĂ” A ORTODOXIEI” publicat în revista FAMILIA ORTODOXĂ

GHIVECIUL din capul lui IULIAN CAPSALI

VIDEO: Cumplit de smintitoare emisiune a realizatorului RAZVAN BUCUROIU avandu-i ca invitati pe RAZVAN CODRESCU, ADRIAN PAPAHAGI, RADU PREDA SI CLAUDIU TARZIU. Elogiu SUE, minciuni despre crestinismul UE, nerecunoasterea activitatii masoneriei, negarea existentei unor grupari ce planuiesc instaurarea guvernului mondial …

 

Anunțuri
Tagged with:

44 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. melania roman said, on Aprilie 25, 2017 at 8:32 am

    mi-a fost de ajuns sa citesc un paragraf , ca sa-mi dau seama ca esti un tampit , un idiot

    Apreciază

    • saccsiv said, on Aprilie 25, 2017 at 10:06 am

      melania roman

      Tu pe cine injuri?

      Si indiferent pe cine injuri, de ce injuri?

      Apreciază

    • gheorghe said, on Aprilie 25, 2017 at 10:35 am

      Citeaza te rog si arata motivele.
      Asa, ca sa „luminezi” pe cei carora te adresezi la „comentarii”, sa vada toata lumea vigilenta ta.
      Adresarea directa, fara martori, …
      ….
      Cred ca se refera la paragraful de la Razvan Codrescu – unul dintre ele.
      Oricum exprimarea denota ura si reductionism mental.

      Apreciază

    • Mihai said, on Aprilie 25, 2017 at 11:29 am

      Ești dusa cu capul femeie, ,,ferice” de tine ce vremuri vei apuca

      Apreciază

    • Ionut said, on Aprilie 25, 2017 at 1:00 pm

      Banuiesc ca te referi la Razvan Codrescu, nu? Cam acelasi lucru am vrut sa-l scriu si eu, dar m-am abtinut.

      Apreciază

  2. ilioara said, on Aprilie 25, 2017 at 9:09 am

    pentru cine este interesat, ieri au fost praznuiti Sfintii Mitropoliti Iorest si Sava, rasfoiti-le macar acatistul, macar la intamplare, macar un icos si un condac, oricare, si vedeti si voi ce ierarhi am avut, ce insemna pentru ei Cinstea de a fi ierarh, ce pret au patit……si poate reusiti sa faceti vreo paralela ceva…..
    Vietile si faptele unor astfel de Oameni sa vorbeasca pentru noi in vremurile astea….restul e….PLEAVA AMESTECATA CU PULBERE…..

    Apreciază

    • Nicoletai said, on Aprilie 25, 2017 at 10:40 pm

      Ilioara, o sursa sigura pentru cele doua acatiste? Te rog. Multumesc.

      Apreciază

      • ilioara said, on Aprilie 26, 2017 at 10:25 am

        eu acatistul lor il am in Acatistier, m-am uitat pe net si am vazut ca pe Doxologia e aproape la fel, cu deosebirea ca in acatistier in formulele de adresare se foloseste ” cinstite ierarhe Sava” spre exemplu iar acolo este doar „iererhe Sava”, si mai e ceva in Acatistier care mie nu mi se pare normal, la sfarsitul icoaselor nu este mentionat cuvantul „sfinte” la sfinti, cum ar fi normal , pentru ca sunt sfinti, ex: „Bucura-te, Varvara, mireasa cea preainteleapta a lui Hristos!”, in loc de ” Bucurate, Sfanta Varvara, mireasa cea preainteleapta a lui Hristos!”

        Apreciază

      • ilioara said, on Aprilie 26, 2017 at 11:46 am

        Acesti Sfinti au fost Mitropolitii Transilvaniei, si au luptat impotriva influentelor catolice si calvine asupra Bisericii Ortodoxe. Daca am fi citit anul trecut acatistul , probabil ni s-ar fi parut normal comportamentul lor, dar acum…dupa aproape un an……este mai mult decat miscator comportamentul lor, lupta lor….Au luptat in primul rand in popor, impotriva ereziilor, ca niste adevarati pastori, au invatat, incurajat si sustinut credinciosii, si au fost iubiti si ascultati la randul lor de cei pentru care si-au pus sufletele. Stapanitorii Transilvaniei, „adunarea celor puternici”, s-au pornit impotriva lor. Au fost inchisi in temnite, batuti,infometati… desi batrani, Sfantul Sava a murit in urma batailor, Sfantul Iorest a reusit dupa ani grei sa scape din temnita dar nu au cedat, nu s-au infricosat, nu s-au compromis…In schimbul avantajelor pe care le-ar fi putut avea au ales sa-si salveze sufletele si mai ales SA SALVEZE SUFLETELE CREDINCIOSILOR.
        ACUM PASTORII NOSTRI NE SPUN SA STAM LINISTITI, SA SPUNEM „DA” diavolului, CA NU A FOST INCA SINOD DE ANATEMIZARE, MACAR PUTIN,ACOLO, DIN CAND IN CAND DAR TOTUSI SA MERGEM LA SLUJBELE LOR……
        ASA AU FACUT SI SFINTII IOREST SI SAVA SI TOTI CEILALTI SFINTI AI BISERICII, STATI LINISTITI, CA SI EI AU SPUS SI SEMNAT EREZII, AU ASTEPTAT SINOADE…….DAR PARCA EI S-AU RIDICAT SI AU LUPTAT PANA LA SANGE, PANA LA MOARTE, a…nu e acelasi lucru, mi se parea mie ceva diferit.
        Pentru rugaciunile Sfintilor Iorest si Sava si ale tuturor Sfintilor nostri, Dumnezeu sa ne ocrotesca pe toti!

        Apreciază

  3. guti flo said, on Aprilie 25, 2017 at 9:09 am

    S-a molipsit de la Amfilohie Branza….sau invers! …. sa ne apucam sa facem vreo doua facultati( cei care nu avem) , sa ridicam vreo doua monumente , sa facem cateva” minuni”si sa scriem cateva carti …..referentiale…..si bineinteles sa fim de acord cu toate „idealurile” lor….toate astea in pas de defilare daca se poate!…ca numai asa vom avem dreptul sa amintim cuvintele sfintilor parinti!…..Vb lui Saccsiv , dar tu ai toate aceste „calitati”..de le ceri de la altii!? ?….
    Atata timp cat credinta iti este amenintata, nu te intreba cine esti…doctor sau cizmar…pt ca esti dator sa iei atitudine indiferent de statutul tau ( sfantul Teodor Studitul) ….cu argumente de la sfintii parinti bineinteles….nu sa batem campii ca Gheorge Funar.
    Mi-a placut citatul lui mircea.v de la sfantul apostol Pavel pe care l-a facut intrun alt articol…si am sa-l reamintesc…cred defineste perfect toata stradania lui Razvan Codrescu!
    „Şi vă îndemn, fraţilor, să vă păziţi de cei ce fac dezbinări şi sminteli împotriva învăţăturii pe care aţi primit-o. Depărtaţi-vă de ei, căci unii ca aceştia nu slujesc Domnului nostru Iisus Hristos, ci pântecelui lor, şi prin vorbele lor frumoase şi măgulitoare, înşeală inimile celor prosti. ( in biblia de acum scrie „celor fara de rautate”).Romani16.
    Saccsiv, daca tu crezi ca este de folos..iti trimit niste imagini cu troita!

    Apreciază

    • guti flo said, on Aprilie 25, 2017 at 9:46 am

      Propun sa facem un tabel cu „performantele” noastre si sa-l facem cunoscut pt evaluare lui Razvan Codrescu…poate asa ne castigam si noi dreptul la opinie! 🙂 🙂 ca noi nu stim acest lucru daca nu ne lumineaza el.

      Apreciază

    • saccsiv said, on Aprilie 25, 2017 at 10:09 am

      guti flo

      Ce troita?

      Apreciază

      • guti flo said, on Aprilie 25, 2017 at 10:42 am

        Pr Amfilohie se intreba in discursul lui si despre cei care comenteaza pe siteul tau , (la fel si Razvan Codrescu..). ca daca au facut o troita sau ceva de genul?…ca numai asa pot fi credibili…iar eu am zis ca daca asa vede el lucrurile…putem sa ii aratam si faptul ca exista troita ridicata de comentatori!. …acum tu decizi daca e bine sa ne punem la mintea lor!
        Anul trecut s-a ridicat troita…am zis ca poate este de folos sa-ti trimit imagini!

        Apreciază

      • saccsiv said, on Aprilie 25, 2017 at 10:47 am

        guti flo

        Trimite.

        Apreciază

      • guti flo said, on Aprilie 25, 2017 at 11:13 am

        Da-mi te rog adresa de email !

        Apreciază

      • guti flo said, on Aprilie 25, 2017 at 11:54 am

        Am trimis pe adresa ta” saccsivnousaccsicnou”…..am gasit-o la articolele mai vechi!

        Apreciază

    • Matiu Cosmin said, on Aprilie 25, 2017 at 1:03 pm

      Trupul este templu al Duhului Sfant, trupul trebuie sa il facem Biserica Vie, fara dreapta credinta, bisericile de zid si catedralele si manastirile nu au nici o valoare.

      Apreciază

  4. CREANGA TEOFIL said, on Aprilie 25, 2017 at 9:12 am

    Oricum, acesta (Razvan Codrescu) nu-i ortodox adevarat. N-are treaba cu Ortodoxia. Pentru el ortodoxia este din lumea aceasta. El nu cauta cele de sus, ci cele de jos, pamantesti, o ortodoxie pamanteasca. Nu pierdeti timpul cu el.

    Apreciază

  5. mircea.v said, on Aprilie 25, 2017 at 9:17 am

    Ca de obicei, cand nu ai ce sa zici ceva clar si adevarat, vorbesti doar ca sa te auzi tu pe tine. Face si el niste piruete de hipopotam pe niste suprafete, fara a intra in nici o profunzime. E si greu pt hipopotam sa se faca sageata, sa patrunda suprafata si sa ajunga la miez.
    Nici nu pot citi un astfel de text. Numai lozinci si bla, bla, bla, si minciuni. Cu greu poti sa gasesti ceva sa si analizezi, in textul sau.
    Asta e categoria „Plesu”.

    Apreciat de 2 persoane

    • Aurora said, on Aprilie 25, 2017 at 10:38 am

      Suuuper comparatia cu Hipopotamul si Plesu ! Rad cu prelungiri…

      Apreciază

      • Nicoletai said, on Aprilie 25, 2017 at 10:42 pm

        Aurora, biiis… :))

        Apreciază

  6. Lidia said, on Aprilie 25, 2017 at 10:08 am

    Mai exista Razvan Codrescu? I-ai facut un serviciu ca l-ai publicat cu un articol scos de la naftalina, dar plin de molii. Se pare ca ierarhia a ajuns cu imaginea la pamant daca se apara cu astfel de bizoni de mlastina.

    Apreciat de 1 persoană

  7. ionut said, on Aprilie 25, 2017 at 10:18 am

    Prin ceea ce spune el ar vrea sa acceptam toate mizerile.

    Unde nu este Ortodoxie,
    acolo nu este nici mântuire

    Nu există Ortodoxie nici în învăţăturile şi
    filozofările omeneşti, stăpânite de intelectul mincinos şi
    înşelător, rod al căderii. Ortodoxia este învăţătura
    Sfântului Duh, dată omului de Dumnezeu întru
    mântuire. Unde nu este Ortodoxie, acolo nu este nici
    mântuire. „Oricine va voi să se mântuiască, mai întâi de
    toate trebuie să se ţină de credinţa sobornicească; iar
    cine n-o va păstra întreagă şi fără de prihană, acela va
    pieri în veci” (Simbolul Sfântului Anastasie cel Mare).

    Pentru a păstra în siguranţă acest zălog al nostru,

    Apreciază

  8. gheorghe said, on Aprilie 25, 2017 at 10:44 am

    Studiile teologice te „fac” crestin???
    Cum spunea – cred ca nu ma-nsel – Parintele Papacioc despre Diavol, ca stie toate evangheliile si toate cate sint de la inceputul lumii…
    E cumva crestin?
    Sa nu ne amaram decat pentru faptul ca nu se ingradeste de erezii, ca incearca legitimarea inovatiilor ratacitoare prin criticarea „celeilalte parti”, ne-amestecata cu spurcaciunea, macar ne-voit si in nici un caz rastalmacind invatatura dreapta.

    Apreciază

  9. Nicoleta said, on Aprilie 25, 2017 at 11:26 am

    Codrescu, Liiceanu, Patapievici si toti trepadusii lor, sant doar slugile diavolului. „Nu va mai uitati in gura lor”, fratilor!.

    Apreciat de 1 persoană

  10. Ionut said, on Aprilie 25, 2017 at 1:09 pm

    Banuiesc ca dl. Razvan Codrescu n-ar indrazni sa-l contrazica pe PS Varlaam Ploiesteanul, nici pe colegii de la „Activenews”, unde e scris un mare adevar:

    „Trebuie să știți că unele canale de televiziune, unii jurnaliști, unele ziare care atacă Biserica, combat religia, fac o crimă de neiertat. Fură oamenilor unica certitudine pe care o pot avea în această viață plină de tulburare, de îndoială, de nesiguranță și insecuritate. Acești oameni sunt plătiți de aceleași forțe care ne-au furat industria, care ne-au luat agricultura, care ne-au cumpărat pământurile, care au determinat 5-6 milioane de români să-și ia lumea în cap în căutarea unei pâini mai bune și acum doresc să fure mântuirea și sufletele noastre”

    Apreciază

  11. ayeaye20 said, on Aprilie 25, 2017 at 1:37 pm

    „structurile instituţionale şi ierarhice ale propriei Biserici”, Biseri”CA CA” institutie=papism clar numai la papistati se zice ca e INSTITUTIE , Sfintii zic, ca Biserica e Trupul Stapanului Hristos nu institutie

    Apreciază

    • Nicoletai said, on Aprilie 25, 2017 at 10:47 pm

      „ayeaye20”, Biserica este una singura – cea Ortodoxa. Deci, te rog frumos nu iti mai bate joc de aceasta denumire. Multumesc.

      Apreciază

      • ayeaye20 said, on Aprilie 26, 2017 at 8:08 am

        Arunca mrz si cnp ti -am facut de ras parintii trupesti si ai renuntat la nume ptr numar masonic cnp

        Apreciază

  12. RomeoB said, on Aprilie 25, 2017 at 1:57 pm

    Dl Codrescu este si om politic. Ca om politic a cazut in iluzia ca o alianta politico-economica ortodcsi + catolici + conservatori americani ar fi o alternativa la glogalizare; pe model Putin-Orban-Trump.
    http://www.rostonline.ro/2017/04/sensul-unitatii-crestine/

    Daca nu vei sa-ti tranteasca usa „patrenerii” heterodocsi, trebuie sa cauti „cai de dialog”.
    Ori pt catolici, esti dialogal doar daca nu le combati ecumenismul. Modelul lui Baconsky, fost ambasador la Vatican, critocat de BOR arata ijn ce conditii se poate dialoga cu catolicii,

    Apreciază

  13. mircea.v said, on Aprilie 25, 2017 at 7:41 pm

    Referitor la Parintele Staniloae si la afirmatia:

    „unicul mare teolog pe care l-a dat Ortodoxia românească „de două ori milenară”!”

    Eu il iubesc pe Parintele Staniloae, din anumite motive, dar, nu pot spune asa sigur „unicul mare teolog”.
    Dpdv al meu, mai mari teologi sant cei ce nu s-au lasat pacaliti in inchisoare de catre diavol. Cei mai mari teologi sant sfintii, si sant mari teologi in special cu fapta. In ortodoxie, teoria fara practica valoreaza zero. Pe la sectanti merge sa fii „mare teolog” doar cu teoria. Iar cel mai mare teolog e diavolul. La ortodocsi e cum spune Apostolul Iacov:

    17. Aşa şi cu credinţa: dacă nu are fapte, e moartă în ea însăşi.
    18. Dar va zice cineva: Tu ai credinţă, iar eu am fapte; arată-mi credinţa ta fără fapte şi eu îţi voi arăta, din faptele mele, credinţa mea.
    19. Tu crezi că unul este Dumnezeu? Bine faci; dar şi demonii cred şi se cutremură.
    20. Vrei însă să înţelegi, omule nesocotit, că credinţa fără de fapte moartă este?

    Eu zic ca mai mari teologi/ortodocsi decat Parintele Staniloae au fost Sfintii Brancoveni si Sfintii Inchisorilor si Sfintii Ardeleni…

    Mai jos un citat din „Cumplite incercari, Doamne” – Marcel Petrisor, care arata si curajul Parintelui Staniloae in a se declara alaturi de legionari, dar arata si cum a muscat momeala super-fina pregatita de diavol pentru un mare teolog.

    „Staniloae era figura cea mai reprezentativa a ortodoxiei romanesti si a preotului legionar, dar nu facea caz de aceasta.
    – Parinte – zicea Craciun ca i s-ar fi adresat generalul Cumpanasu -, am venit sa va scot de aici cu orice pret; asa ca…
    – Asa ca ce? – il intreba parintele. N-am de gand sa platesc orice pret.
    – Trebuie doar o declaratie ca n-ati avut nimic cu Legiunea.
    – Dar a avut si ea cu mine, si eu cu ea; crestinismul si nationalismul sant indisolubil legate.
    […]
    – Ce stiti, parinte? Ce stiu si legionarii?!
    – Da. Ca fara sacrificiu de sine, fara ispasirea pacatelor noastre, nu se poate nimic.
    – Si santeti gata pentru asa ceva?
    – N-am stofa de martir, domnule, dar de marturisitor, da. Si ispasesc, iar ceea ce v-am spus, voi marturisi in veac. Pentru asta am venit in lume.
    – Si pentru legionari?
    – Daca au avut si au nevoie de mine, da. Pentru cine nu ma vrea insa, nu. Iata ce am eu de spus.!
    – Deci nu ne putem invoi in nici un fel…
    – Ba da, dar dumneavoastra cu mine, si fara nici un pret.

    – Popa a ramas ce-a fost – ii spuse Cumpanasu lui Craciun.
    – Mie-mi spui?! Am incercat si eu, dar cu buna nu merge. E destul c-ati stat de vorba cu el si c-a acceptat discutia. Daca-l scoateti acum de aici, pentru ceilalti, pe care-i am sub cheie si difuzor, e semn ca a cedat si s-a lepadat de Legiune. Asa-s acum multi convinsi: ca daca-si fac autoanaliza, pleaca. Si, dupa cum bine stiti, primul grup a si plecat.
    – Oricum il voi lua, dar daca asta va este si de folos, cu atat mai bine!
    A doua zi, tot prin grija lui Craciun si a administratiei, se zvonise in tot Aiudul ca si parintele Staniloaie plecase… dupa ce-si facuse „autoanaliza”. Si multi crezura ca chiar asa se intamplasera lucrurile.

    Nu si cei din Zarca. Staretul Papacioc ii spunea lui Aurel State, dupa ce auzisera despre plecarea parintelui Staniloae, ca plecarea-i fusese cu cantec. Se intreba insa ce spusese inainte de a pleca…
    – N-are importanta, de vreme ce nu s-a anuntat la difuzor, le este suficienta simpla plecare. Cei ce cauta motivari pentru eventuale concesii vor mai gasi una in faptul ca disparitia lui din Aiud va fi luata drept consecinta a unei declaratii de desolidarizare. Si stiti cum sant oamenii… Daca si parintele Staniloae… noi ce asteptam?! Asa ca ceva-ceva tot va mai ciupi Craciun. Nu-i deloc prost, vulpoiul!
    – Important e cu ce constiinta ne-a „parasit” parintele? – se-ntreba mai departe staretul.
    – Pentru el cred ca e foarte important – incepu sa presupuna Aurel State – , nu faptul ca ne-a parasit, ci ca ne-a fost luat. Si chiar daca n-a scris sau n-a facut vreo declaratie – si cred ca n-a facut-o – e imposibil sa nu se fi-ntrebat si el la ce si cui foloseste scoaterea lui inopinata din inchisoare? Si daca, in afara faptului ca el e liber, nu s-o fi gandit si la ce-or fi crezand cei ce stiu cum se fac aici eliberarile anticipate?
    – Fiecaruia, Aurele, i se dau incercarile potrivit masurii lui; potrivit a ceea ce i-a dat Dumnezeu ca sa poata face fata la ceea ce-i va fi dat sa traiasca.
    – Saracu’ parinte! – incerca sa-ncheie discutia Aurel.
    Mirat, staretul Papacioc se prefacu ca nu intelege ceea ce voia sa spuna Aurel State.
    – Era doar profesor, sacerdot si, din pacate, mai putin inclinat spre sacrificiu. Pacat!
    – Mare pacat! Dar fiecare cu soarta lui! – mai spuse Aurel State, aplecandu-se iar
    intre cele doua carje ale lui, ca sa-si duca mai departe povara incercarilor sale.”

    Apreciat de 1 persoană

  14. mircea.v said, on Aprilie 25, 2017 at 8:37 pm

    Apropo de ce spune Amfilohie ref la troite si alte „fapte de vitejie”, sa vedem diferenta dintre ce spune omul lui Dumnezeu – Sf Paisie Aghioritul, si ce spune (imi pare rau ca trebuie sa o spun)unealta diavolului – Amfilohie:

    „– Parinte, oare de ce se întâmpla ca de multe ori cel ajutat sa se comporte urât fata de cel ce l-a ajutat?
    – Diavolul se duce si-l îmboldeste pe celalalt, astfel încât sa se poarte urât cu noi, ca noi sa ne mâniem si sa pierdem binele facut. Nu este de vina omul. Diavolul îl brodeaza pe celalalt, ca sa ne faca sa le pierdem pe toate. Când faceti o fapta buna, totdeauna sa simtiti ca ceea ce ati facut ati avut datoria s-o faceti si sa fiti gata sa înfruntati ispita, ca sa nu pierdeti binele ce l-ati facut, ci sa-l câstigati în întregime. De pilda, face unul o milostenie, fara sa aiba ca scop sa o arate. Intra ispita la mijloc si-i pune pe altii sa-i spuna: “Tu, iubitorule de argint, care n-ai facut nimic etc… Cutare a facut aceasta, cutare cealalta”, ca sa-l sileasca sa spuna si el… cu “smerenie”: “Am facut si eu un lucru mic, un spital”, sau sa-l faca sa se mânie si sa spuna: “Cine, eu, care am facut asta si asta?”, si sa le piarda pe toate. Sau îl va pune pe cel ce a fost ajutat sa-i spuna: “Nemultumitorule, profitorule etc.”, pâna ce-i va raspunde: “Eu, profitor? Eu, care ti-am facut binele acela, acea fapta buna?”. Dupa care va spune: “Mai, ce nerecunoscator! Nu voiam sa-mi spuna „multumesc”, dar cel putin, sa recunoasca”. Dar când cineva asteapta recunostinta, le pierde pe toate. În timp ce de si-ar pune un gând bun si ar spune: “Mai bine ca a uitat facerea mea de bine”, sau: “Poate sa fi fost suparat sau obosit si de aceea a vorbit asa”, îndreptateste pe celalalt si nu-si pierde rasplata sa. Când nu asteptam sa ni se dea înapoi, atunci avem rasplata curata. Hristos a facut totul pentru noi si noi L-am rastignit. Ce cântam? “în loc de mana, fiere”[7]. Întotdeauna sa încercam sa facem binele, fara sa asteptam sa primim vreo rasplata.”

    DIn Cuvinte duhovnicesti – vol2, pg 169

    Asa ca, nu trebuie sa intram in jocul propus de catre diavol prin Amfilohie.

    Apreciază

    • gheorghe said, on Aprilie 26, 2017 at 9:19 am

      Cred ca e prea departe de realitate afirmatia ca Parintele Amfilohie ar fi unealta …
      Sint convins ca si-a zdruncinat linistea sufleteasca si se nevoieste sa inteleaga rosturile si posibilitatile acestei perioade…. corespunzatoare dreptei credinte.
      Vorbeste si cauta explicatii sau intelesuri … poate ca era mai bine sa nu se pronunte nici macar metaforic, stilizat…
      Poate ca se teme si nu gaseste sprijinul potrivit in suflet si nici in jur de la ierarahi, frati, surori.
      Este om si se trudeste sa „tina” cararea cea buna.
      Sa ne rugam sa se impace cu Adevarul, sa evalueze si sa inteleaga ratacirea ierarhilor ca fiind impotriva lui Hristos.
      Nu e nici drept si nici frumos sa pui parafa, sa diagnostichezi astfel.
      Multi au fost incercati, multi au fost zdruncinati si au cazut dar s-au si ridicat multi.
      Cred ca este nu doar breme de incercari, de caderi si inselari ci si de stradanie pentru a nu pierde legatura cu Adevarul, spre a nu insela iubirea lui Dumnezeu cu mintea noastra.
      Aici este taria sufleteasca, sa nu ne pierdem nadejdea si sa ne rugam pentru toti fratii, surorile si Patrintii sa ii indrepte si pe ei – dar mai intai pe mine, … pe noi, pe fiecare.
      De la Parintele Amfilohie pana la sutele de Episcopi, preoti si calugari-monahii ortodocsi sustinatori ai ecumenismului este cale foarte lunga.
      Intre o parere „suparata” – deci afectata sentimental si presata de contextul otravit spiritual – si o atitudine vadit anti-canonica si contrara teologiei ortodoxe este o diferenta prea mare pentru „a da cu parul”.

      Apreciază

      • el said, on Aprilie 26, 2017 at 6:24 pm

        gheorghe

        cred ca tu visezi frumos, de peste ocean se vede „altfel”… ..
        branza e un TRADATOR VECHI ,.. insa abia acum iese la iveala borhotul ascuns sub franjurii „poeteselor” de la Diaconesti.

        Apreciază

      • guti flo said, on Aprilie 26, 2017 at 6:29 pm

        Din pateric …Ava Agathon

        „Tu eşti Agathon? Am auzit că eşti curvar şi îngâmfat.
        – Da, aşa e.
        – Tu eşti Agathon cel flecar şi bârfitor?
        – Eu sunt.
        – Tu eşti Agathon ereticul?
        – Nu sunt eretic.
        Şi l-au întrebat: spune-ne, de ce ţi-am zis atâtea, şi le-ai primit, şi cuvântul acesta nu l-ai răbdat? – Cu cele dintâi mă prihănesc singur, căci e spre binele sufletului meu; eretic înseamnă depărtarea de Dumnezeu, şi nu vreau să mă îndepărtez de Dumnezeu.”

        Cam asta se intampla cu toti care sunt de acord cu erezia din Creta….si in general vb!
        Sa dea Dumnezeu sa inteleaga int-un final…. nu numai Amfilohie Branza!…dar pana atunci noi trebuie sa intelegem ca nu este cale de mijloc…ori alba, ori neagra! Cine alege partea neagra…automat si-a ales partea diavolului…intr-adevar…sunt grele cuvintele astea!….nu se bucura nimeni de caderea altuia…ci din contra! Dar trebuie spus lucrurilor pe nume…pt ca si cei mai putin cunoscatori in privinta asta..sa inteleaga, ca nu este de joaca, atunci cand vine vorba de credinta! …..sfintii parinti o spun…..nu noi!

        Apreciază

  15. guti flo said, on Aprilie 25, 2017 at 9:36 pm

    Ai dreptate micea!

    Apreciază

  16. guti flo said, on Aprilie 25, 2017 at 10:05 pm

    Saccsiv, ramane la aprecierea ta!….ma gandesc sa nu se interpreteze gresit…referitor la troita!

    Apreciază

    • saccsiv said, on Aprilie 26, 2017 at 2:48 am

      guti flo

      Bagam si citatul dat de fratele Mircea si pe capul lor sa fie, de ispititori.

      Apreciază

      • guti flo said, on Aprilie 26, 2017 at 9:21 am

        Da, e mult mai bine asa Saccsiv…

        Apreciază

  17. gheorghe said, on Aprilie 26, 2017 at 9:26 am

    Off topic
    Am un PC cu Windows 7 si mai da „rateuri”
    Am download-at McAfee Scan utility… l-am pus la treaba.
    La sfarsit… nici un virus dar o „amenintare”: „… websites you’ve visited put you at risk: .. wordpress.com”
    Altceva decat acest site (saccsiv) in domeniul wordpress.com eu nu vizitez.
    Iata ca nu doar Dl. Codrescu „loveste” ci si… McAfee, as putea zice; se ofera sa „fix now” – probabil sa blocheze accesul la site.
    S-a mai confruntat cineva cu astfel de „strambe”?
    Sau ar fi mai sigur sa fie amplasat totul (!?!) in alta parte?

    Apreciază

    • valentin said, on Aprilie 28, 2017 at 12:11 am

      nu mai țin minte cum se rezolvă, dar se mai întâlnește… e o problemă, site-ul e văzut ca rău-famat, raportat în nu-știu-ce categorie pt. anumiți anti-viruși.

      Apreciază

  18. I. said, on Aprilie 26, 2017 at 1:10 pm

    Off-topic:

    Am vazut o fotografie cu o parte a membrilor comisiei de control al SRI si mi-a sarit in ochi o figura binecunoscuta. Cin’ sa fie?
    Domnul Kerestoy, despre care s-a spus ca a „tuns” la zero numeroase culmi, si despre care n-am auzit sa fi fost vreodata deranjat de DNA, asa cum s-a intamplat cu colegul sau parlamentar, distinsul domn Hrebe.
    Ma mai uit putin si realizez ca dl. in cauza este membru al comisiei de control al SRI inca din legislatura 2000-2004, iar mai inainte a fost membru in comisia de aparare nationala. Mai caut si nu-mi vine a crede. Dl. K este senator inca din anul 1990.
    Miluieste, Doamne, tara aceasta!

    Apreciază

  19. […] RAZVAN CODRESCU izbeste din nou […]

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: