Saccsiv – Weblog

TRANSCRIPTUL interviului dat de Gheron SAVA LAVRIOTUL teologului MIHAI-SILVIU CHIRILA pe tema NEPOMENITORILOR si a neparticiparii Parintelui THEODOROS ZISIS la SINAXA DIN GRECIA

Posted in Uncategorized by saccsiv on Aprilie 8, 2017

La VIDEO: Parintele THEODOROS ZISIS si Gheron SAVA LAVRIOTUL raspund intrebarilor teologului MIHAI-SILVIU CHIRILA despre: Sinaxa din Grecia, POMENITORI si NEPOMENITORI am publicat doar video:

Intre timp, o echipa de frati si surori au facut si transcriptul:

Mihai-Silviu Chirilă:

Părinte Sava, am dori să vă întrebăm în legătură cu această diferență de opinie care s-a iscat între părinții aghioriți și părintele Theodoros Zisis, în privința participării credincioșilor la slujbele unde se face pomenirea.

Dorim să știm care este esența problemei.

Părintele Sava:

Suntem de acord cu părintele Zisis, în sensul că acrivia impune întreruperea comuniunii cu, întreruperea pomenirii episcopilor care au legătură cu sinodul din Creta. Acrivia este următoarea: nu mergem în bisericile unde sunt preoții care pomenesc pe ecumeniști. Asta este acrivia. Noi însă am spus că: o să facem o iconomie și o să aplicăm iconomia cu oamenii care încă n-au ajuns la măsura să înțeleagă lucrurile așa cum sunt dar vor să vină în Biserică, vor să meargă la biserică. Dar nu putem să facem din asta canon. Spunem neoficial: merită să meargă la bisericile unde nu sunt ecumeniști cu scopul de a-i ajuta pe preoți să ajungă și ei să întrerupă pomenirea. Asta este la nivel personal. Asta este iconomia la nivel personal. În acest punct nu cred că există vreo diferență cu părintele Theodor. O problemă care există, este cu Biserica Georgiei și a Bulgariei. Și Georgia și Bulgaria spun că au condamnat sinodul din Creta. Asta este ceva bun. Există însă o problemă: că pomenesc pe patriarhul Bartolomeu. Din punct de vedere eclesiologic, asta este o greșeală. Eu personal, care am întrerupt pomenirea lui Bartolomeu și părinții ceilalți, părinții aghioriți, dacă am merge în Bulgaria, ne-am găsi la patriarh să facem liturghie, și patriarhul pomenește pe Bartolomeu. Pot să fiu acolo, pot lua parte sau nu se poate ? Nu sprijinim ideea că noi suntem singurii ortodocși. Asta este o înșelare, ar fi o înșelare. Ne bucurăm că Georgia și Bulgaria au condamnat sinodul din Creta, suntem de acord cu ei și așteptăm ca și ei să ajungă să întrerupă comuniunea cu ecumeniștii.  

Mihai-Silviu Chirilă:

Se va face astăzi în cadrul conferinței pe care o organizați, o condamnare sau o rupere a legăturilor cu Bulgaria și Georgia ?

Părintele Sava:

Nu. Noi astăzi vom condamna sinodul din Creta, nu îl acceptăm ca ortodox, nu acceptăm Consiliul Mondial al Bisericilor, nu acceptăm ecumenismul pentru că este erezie și întrerupem comuniunea cu patriarhul Bartolomeu și cu cei care acceptă sinodul. Numai atât, până aici ajungem, nu mergem mai departe.

Mihai-Silviu Chirilă:

Ne-ați spus care este punctul comun cu părintele Zisis. Care este punctul divergent de s-a ajuns la asta?

Părintele Sava:

Diferența care ne-a adus în această situație este că noi am vrut să spunem asta clar. În cuvântul, în omilia părintelui Zisis, în cuvântul final al sinaxei nu a spus asta clar. Lumea vrea ceva clar de la această sinaxă.

Vrem cinci lucruri:

  1. Condamnăm ecumenismul;
  2. Nu acceptăm sinodul din Creta;
  3. Condamnăm Consiliul Mondial al Ereziilor;
  4. Întrerupem comuniunea cu Bartolomeu și cu toți ecumeniștii care acceptă sinodul din Creta;
  5. Și cel mai important: Cerem de la episcopii ortodocși să facă un sinod ortodox.

După cum vă dați seama nu ne credem doar noi ortodocși, nu suntem doar noi ortodocși, de la episcopii noștri cerem să condamne și ei, ceea ce condamnă și clerul, și poporul.

Acum, în ceea ce privește iconomia, acrivia cere să nu mergem acolo unde sunt pomeniți Bartolomeu și ceilalți ecumeniști. Noi nu putem să spunem asta în cuvântul nostru final. Pentru că nu este după Sfinții Părinți, însă noi acceptăm iconomia dar va fi la nivel personal. Fiecare duhovnic, la nivel personal, la spovedanie, în funcție de puterea de înțelegere a fiecărui om, o să îi spună ce are de făcut. Dar noi trebuie să acționăm dupa acrivie

Mihai-Silviu Chirilă:

Ați spus că veți întrerupe legătura cu patriarhul Bartolomeu și cu ceilalți ecumeniști. Cine sunt mai precis ceilalți ecumeniști ?

Părintele Sava:

Cei care acceptă sinodul din Creta.

Mihai-Silviu Chirilă:

Cei care acceptă sinodul din Creta în sensul că l-au semnat și îl propovăduiesc sau cei care îl acceptă tacit ? Pentru că sunt unii care îl acceptă tacit.

Părintele Sava:

În problemele de credință, Sfinții Mărturisitori spuneau: „Sunt creștin”. Și-au dat sângele pentru asta. Avem 115 ani de când aplicăm iconomia. Și eu aș fi vrut să spun că sunt luptător și să îl pomenesc pe Bartolomeu și să fiu și proestos. Mântuitorul Iisus Hristos vrea ca ceea ce este da să fie da, și ceea ce este nu, să fie nu. Cine nu vrea, merge pe acelaș drum cu ceilalți. Sunt episcopi care spun că sunt ortodocși, dar acceptă sinodul din Creta. Asta ne înșeală de fapt.

Mihai-Silviu Chirilă:

Se poate ca recomandare către credincioșii români: Pot să meargă la episcopi care deși nu au participta la sinod, așa în viața lor privată nu sunt de acord cu el? În viața lor privată spun că nu sunt de acord cu el, dar nu public.

Părintele Sava:

Mântuitorul Hristos a vorbit despre cei care Mă vor mărturisi înaintea oamenilor. Aceștia sunt episcopii. Ei trebuie să își clarifice poziția. Au turmă. Accepți sinodul? Da sau nu? Dacă îl accepți, nu te acceptăm, nu te pomenim. Dacă nu-l accepți, trebuie să arăți asta în practică. Nu spunem nimic de la noi. Am spus că noi vom accepta, vom folosi iconomia în procesul de îndrumare. Pe părintele Theodor îl iubim, suntem de partea lui, nu avem nimic de despărțit, de împărțit cu el. Nu o să ne împărțim în mai multe lupte, nu vom separa lupta noastră. Respectăm lupta pe care a dus-o până acuma, ne dorim să fim împreună, să mergem împreună pe aceeași direcție. Noi vom păstra acrivia. Și o să  arătăm, o să aplicăm și iconomia acolo unde va fi necesar, fără să punem probleme dogmei aplicând iconomia. Nu condamnăm noi nici Bulgaria, nici Georgia, nici nu vom lua o decizie fanatică. Nu o să o luăm de-a coasta, cum se spune.

Mihai-Silviu Chirilă:

Aplicarea iconomiei înseamnă și că un credincos ortodox poate să meargă la o biserică normală, că nimeni nu poate să îl oblige să facă într-un fel sau altul? Se spune că îi obligăm. Nimeni nu poate să îl oblige într-un fel sau altul să meargă sau să nu meargă, nu suntem stat. Noi putem doar să le recomandăm, adică dumneavoastră, preoții, puteți să le recomandați sau nu. Se recomandă să mergem și la preoți care fie duc o viață ortodoxă, chiar dacă pomenesc episcopi eretici, fie pomenesc episcopi care nu au luat o poziție clară pe tema asta?

Părintele Sava:

În mod normal asta nu există.

Mihai-Silviu Chirilă:

De ce nu există ?

Părintele Efrem:

Nu există preot care să aibă conștiință ortodoxă și în acelaș timp să fie de acord cu ecumenismul sau cu sinodul. La asta se referă (părintele Sava).

Părintele Sava:

Din acest motiv nu vrem s-o facem publică, pentru că nu există. De-asta nu am inclus-o în cuvântul final al acestei sinaxe. Însă datorită situației care este cum este și pentru că avem divergențele care sunt, o să facem această iconomie, acest pogorâmînt, ca să nu se spună că am luat-o într-o parte.

Mihai-Silviu Chirilă:

În ce sens ? Ce înseamnă acest pogorâmânt ?

Părintele Sava:

Sunt oameni care nu înțeleg ce au de făcut. Pe acești oameni nu poți să-i presezi, să faci presiuni asupra lor. Noi nu facem presiuni asupra cuiva. Dar întrucât el gândește, crede că este anti-ecumenist și este ortodox, așteptăm să înțeleagă și spunem că, dacă așa înțelegi, du-te undeva unde crezi că este, măcar de ai găsi undeva unde să fie cineva ortodox.

Mihai-Silviu Chirilă:

Adică îl lăsăm să meargă și la cei care pomenesc, ierarhul care a semnat ?

Părintele Sava:

Nu ar trebui să meargă la episcopi.

Mihai-Silviu Chirilă:

La preoți.

Părintele Sava:

La părinți care încă nu sunt pregătiți să întrerupă comuniunea, însă, cum spuneam adineaori, vor s-o facă. Sunt conștienți de asta. Asta spune părintele Theodor. Noi nu suntem de acord. Asta este diferența dintre noi.

Părintele. Efrem:

Asta spune părintele (Sava): iconomia se aplică la nivel personal, la nivel de fiecare duhovnic, să facă cum știe, dar noi acum, dacă și filmul acesta ajunge să se publice, asta înseamnă că a luat o altă turnură. Este făcut public. Asta nu vor părinții (aghioriți), nu vor să se transforme în regulă, excepția.

Mihai-Silviu Chirilă:

Adică să nu se recomande oficial credincioșilor să meargă la pomenitori, asta e ideea ?

Părintele Sava:

Atunci, dacă i-am trimite, ce întrerupere a pomenirii facem? Dacă le spunem lor să meargă acolo, putem merge și noi. De ce nu le spunem să meargă acolo? Pentru a rezolva problema eresului. Dacă îi pomenim pe eretici, vor înțelege că suntem de acord cu ei.

Când cineva curvește îi spun: bine, asta nu-i corect să o faci! Un duhovnic o să îl ia câte un pic. Nu o să-l sperie dintr-o dată. Nu o să-i spună: oprește-te. Că n-o să poată. O să-l ia câte-un pic. Pentru că dacă îi va zice dintr-o dată să se oprească, acela pleacă de la el. Desăvârșit.

Atunci pe oamenii care nu înțeleg, îi luăm câte-un pic. Eu nu văd nici o diferență între noi. Și ceea ce se spune, că o să întrerupem pomenirea cu bulgarii și cu georgienii, eu credeam că am clarificat-o. Noi, ca aghioriți, am spus-o o dată : nu putem să îl pomenim pe Bartolomeu. Voi faceți iconomia voastră, noi ne înțelegem unii cu alții, suntem în comuniune, pentru că suntem la început de drum și așteptăm și de la bulgari și de la georgieni să condamne oficial și ecumenismul, și pe Bartolomeu, după Sfinții Părinți.

Mihai-Silviu Chirilă:

Nu se poate găsi o soluție în această seară să participe toată lumea (și părintele Teodor)?  

Părintele Sava:

Noi avem porțile deschise și îl așteptăm. Noi la asta ne gândim: părintele Theodor ne-a spus că așa nu ne întâlnim. Nu i-am spus să nu vină, nu i-am spus să nu participe, singur a spus că nu vrea să vină. Poziția noastră este cea pe care am spus-o astăzi, nu am spus nimic mai mult sau mai puțin. Și până acum aceeași a fost. Ne dorim unitatea tuturor. Noi o să aplicăm, o să păstrăm acrivia și iconomia până la un anumit punct, dar din acel punct, la un moment dat va trebui să începem cu toții…

Mihai-Silviu Chirilă:

Care este punctul final al iconomiei? Până la care punct? 

Părintele Sava:

Nu putem să impunem. Depinde de fiecare om.

Mihai-Silviu Chirilă:

Nu până la anumite evenimente: condamnarea sinodală sau ceva de genul acesta?

Părintele Sava:

Noi vrem într-adevăr un sinod ortodox. Noi nu suntem sinod. Noi, în această mărturisire de astăzi, asta facem: cerem sinod de la toți, de la câți episcopi ortodocși există, să condamne ecumenismul.

Mihai-Silviu Chirilă:

Aș dori să vă mai întreb ca o ultimă întrebare: cum comentați scrisoarea gherondei Gavriil? A apărut o scrisoare a gherondei Gavriil.

Părintele Sava:

La părintele Gavriil nu au ajuns cuvintele care trebuiau să ajungă. Eu l-am sunat pe părintele Dositei, care este împreună cu el, și i-am explicat ceea ce v-am spus și dumneavoastră, i-am spus că nu suntem singurii ortodocși. Astea sunt minciuni! Cine spune așa ceva?! M-ați auzit vreodată să spun, între atâtea omilii, peste 50 de omilii, m-ați auzit vreodată să spun că suntem singurii ortodocși? Și unii au spus treburile astea părintelui Gavriil și părintele Gavriil de asta a spus ce a spus. Întâmpinăm un mare război. Spun despre noi pe de o parte, că nu păstrăm credința ortodoxă, pe de altă parte spun că și noi vom deveni ecumeniști și vom pomeni pe toți. Poziția noastră este cea pe care am spus-o acum. Nici mai mult, nici mai puțin.

Mihai-Silviu Chirilă:

Un mesaj pentru credincioșii din România, vă rog. Un sfat duhovnicesc pentru credincioșii din România.

Părintele Sava:

Poporul să meargă și să se îmbisericească și să sprijine pe preoții, pe călugării și pe maicile și poporul, care nu pomenesc. Să nu aibă nici fanatism și nici să se întoarcă împotriva celor care pomenesc și mai ales împotriva celor care au totuși, o gândire ortodoxă, pentru că pe oameni îi câștigăm, în primul rând, cu dragoste. Dar în nici un caz nu trebuie să ieșim din granițele Sfinților Părinți. Atâta timp, de atâția ani, ne-am îndepărtat de la această linie. Întreruperea pomenirii trebuia să se întâmple deja de 50 de ani în urmă, atunci când Athenagoras a ridicat condamnarea ereziei, a ridicat anatemele. De atunci trebuia să se fi întrerupt pomenirea deci, ca să putem să înfruntăm boala, boala Bisericii. Acum a înaintat foarte mult eresul. Nu mai putem lăsa iconomia în continuare, în eres.

Mihai-Silviu Chirilă:

Mulțumim foarte mult.

   Comentariu saccsiv:

Vom publica separat in scurt timp si transcriptul interviului cu Parintele Theodoros Zisis.

 

Anunțuri

21 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. ioansor said, on Aprilie 10, 2017 at 9:52 am

    Va multumesc, am gasit.

    Apreciază

  2. […] TRANSCRIPTUL interviului dat de Gheron SAVA LAVRIOTUL teologului MIHAI-SILVIU CHIRILA pe tema NEPOME… […]

    Apreciază

  3. Ioana said, on Aprilie 19, 2017 at 8:51 pm

    frate el

    ce parere ai despre evolutia lui gheron Sava? mie mi s-a parut clara omilia sa de la sinaxa din Grecia si mi-a plaCUT CA A INDEMNAT SA NU SE MAI MEARGA LA NEPOMENITORI, DAR PARCA CEVA E INCOMPLET. SPER SA se faca referire de acum in colo la anatemele date de sinoul ROCOR ecumenistilor si tuturor celor ce sunt in comuniune vadita cu ei.sper ca de acum sa nu se mai omitaaceste lucruri importante si sa studieze cu folos Pidalionul, canoanele date de Sfintii Parinti, care au ARATAT ca ereticii si pomenitorii lor cad imediat sub anatema daca se alatura ereziei iar ei nu au har mantuitor, ci otrava minciunii. Hristos nu are partasie cu Veliar.

    Theodor L. m-a rugat sa fac cumva sa iti arat si tie articolul sau folositor. Cum am avatarul cu Pelicanul, am incarcat aici: https://ioannaz2sagwa.files.wordpress.com/2017/04/problema-harului-in-bor-modificat-3-aprilie.pdf

    foarte frumos si ziditor textul lui Theodor L. Dumnezeu cauta la sufletele sincere si curajoase si acolo se Salasluieste Adevarul Sau!

    Mai vreau sa te intreb, ce parere ai despre simbolul cu omuletul cineastului Ion Popescu Gopo? frumoasa comparatia cu floarea care creste… dar mie imi este cam frica de lumea filmelor. Nu stiu ce se poate ascunde in spatele numeloor cineastilor sau celor din lumea lor… si miei imi placeau mult filmele, cinematografia mai demult, in ratacirile vietii, mai ales anumite imagini din cinematograful rus si georgian. Dar stiu ca Sfantul Cuvios Gavriil Georgianul cel Nebun pentru Hristos l-a mustrat bland dar spre indreptare pe actorul din Cainta: „Fiule, tu pieri!” mie acum mi-e teama de aceasta lume a filmelor si de toata simbolistica industriei si numelor din spate…. desi poate unii dintre cercetatorii din America saU eUROPA vESTICA VOR RUSINA PE DEGEABA BOTEZATII DIN RO, prin studiile lamuritoare despre nocivitatea vaccinurilor si a cipurilor…

    si in rest, tin sa mai multumesc inca o data din suflet fratelui Vasile si tie, frate el ca m-ati ajutat prin marturisirea cuvantului Adevarului si am invatat multe lucruri folositoare de la inceputul perioadei 2014-2015 cand incepusem sa citesc constant blogul… si apoi comentariile tale… sper ca totul e bine si ca va fi bine de-acum inainte, cum zicea Mantuitorul nostru, sa nu se piarda nici unul dintre acestia, dintre fratii dragi pe care ii stim pe aici din comentarii ca au avut mereu o inima sincera, Viteaza si au primit Adevarul. Sa fim cu Hristos pana in sfarsit! „Cel ce va rabda pana la sfarsit, acela se va mantui!”

    Apreciază

    • Ioana said, on Aprilie 19, 2017 at 9:41 pm

      iertare, am facut o greseala de exprimare:______________ mie mi s-a parut clara omilia sa de la sinaxa din Grecia si mi-a plaCUT CA A INDEMNAT SA NU SE MAI MEARGA LA _____POmenitori, DAR PARCA CEVA E INCOMPLET….

      Apreciază

    • el said, on Aprilie 20, 2017 at 11:27 am

      Ioana

      „cu Veliar.

      Theodor L. m-a rugat sa fac cumva sa iti arat si tie articolul sau folositor. Cum am avatarul cu Pelicanul, am incarcat aici: https://ioannaz2sagwa.files.wordpress.com/2017/04/problema-harului-in-bor-modificat-3-aprilie.pdf

      foarte frumos si ziditor textul lui Theodor L. Dumnezeu cauta la sufletele sincere si curajoase si acolo se Salasluieste Adevarul Sau!”

      AMIN si MULTUMESC ca nu apucasem sa il contacztez.

      Pentru fratele nostru Theodor L. o corectie esentiala in problema harului:

      in BOR semnatara a OFICILIZARII EREZIEI ecumeniste din Creta prin semnaturile INTREGULUI sinod de episcopi APOSTATI romani NU mai este HAR, pentru ca Dumnezeu NU TRIMITE harul sau asupra celor ERETICI,

      asa au pierdut harul si arienii, monofizitii, papistasii sau alte categorii de eretici!

      si iar NU ca ar fi o problema de conlucrarea a preotului/credincisoilor cu harul.

      Sf Grigorie Palama teologhiseste cel ai CLAR PROBLEMA HARULUI in Biserica, el DEFINESTE harul ca =energiile NECREATE ale Lui Dumnezeu si deosebeste harul SFINTITOR( care ajunge sa indumnezeiaca pe om) de Pronie/energiile proniatoare care se raspandesc peste toata Zidirea CAZUTA( ERETICI,atei, pagani,etc) . Harul SFINTITOR NU EXSITA IN AFARA Dreptei Credinte !

      Trasmite-i te rog lu Theodor L. ce am scris aici si ca il rog sa se informeze despre har la Sf Parinti adica la Sf Grigorie PALAMA ! sunt traduse niste carti pe tema disputei isihaste care de fapt trateaza PROBLEMA HARULUI si indumnezeuirii/SFINTIRI omului. Va gasi la Sf Grigrie Palama DEFINITIA si calitatile harului si lucarrea lui si conditiile in care petrece harul cu omul.
      Multumesc.

      Apreciază

      • el said, on Aprilie 20, 2017 at 11:30 am

        Ioana

        errata:
        primele 2 cuvinte din commentariul demai sus sunt copiate iurea din tetul tau, evident „cu Veliar” NU are ce cauta acolo, iarta-ma ( si-a bagat coada si el de ciuda !) 🙂

        Apreciază

    • el said, on Aprilie 20, 2017 at 11:39 am

      Ioana

      daca mai ingadui am sa scriu mai traziu despre ce ma intrebi ca nu apuc sa ma adun acum,

      dar pana atunci te rog sa-i transmiti lui Theodor L. cele de mai jos, este un om invata si intelept si asa serios si ganditor cum este dansul DACA VA CITI pe Sf Grigorie Palama NU SE RATACI niciodata in marea de inselari care va curpnde din ce in ce lumea.
      Problema HARULUI o lamureste Duhul Sfant in Biserica prin Sf Grigorie PALAMA MARELE TELOLOG si SFANT al Dogmaticii Ortodoxe atat de HULIT de ereticii din totdeauna.

      Citeste-l si iubeste-l si tu surioara draga pe Sf Grigorie Palama si el TE VA LUMINA DESAVARSIT !
      Roaga-te Sf Grigorie Palama sa lumineze si sufletelul tau curat si bun si cu ajutorul Rugaciunilor si scrierilor lui te vei sfinti !

      Hristos a inviat !
      Sf Grigorie Palama sa.ti fie LUMINATOR SUFLETULUI !

      Apreciază

  4. Ioana said, on Aprilie 20, 2017 at 6:22 pm

    Adevarat a inviat Hristos!

    i-am transmis lui Theodor L. comentariile tale de aici. Multumim pentru indrumarea spre Sfantul Grigorie Palama.

    🙂 sigur ca te ingadui oricat, si multumesc pentru osteneala de a raspunde! am un talent de a pune fel de fel de intrebari… ca nu mai termin niciodata 🙂 …

    Apreciază

    • el said, on Aprilie 21, 2017 at 4:40 am

      Ioana

      ti-am spus parerea mea indirect la aghionoros pe blog la ultimul articol( cel cu pozitia Sf Teodor Studitul fata de erezie) .

      GRESELA lor si a lui Gheron Hariton si ( mai putin) a lui Gheron Sava e ca NU INVATA CALR ceea ce ne-au invatat Sfintii :

      , anume ca ERETICII NU( mai) AU HAR , chiar si FARA Sinoade de anatematisire ERETICII sunt PARASITI de Duhul Sfant si deci NU MAI POT SFINTI pe nimeni, NU mai au „taine” nici putere sfintitoare de la Dumnezeu,

      caci aceasta( harul, puterea sfintitoare) vin DE LA Dumnezeu si sunt CONDITIONATE de Dreapta Credinta, fara de care hirotonia lor( chiar valida sa fi fost) e NULA si NEPUTINCIOASA, caci ei si puterea care au primit-o prin taina Hirononiei O PIERD, ca si HARUL Botezului… acesti oameni ERETICII /CAZUTII in EREZIE sunt cu desavarsire NEPUTINCIOSI si fara har !

      deci ereticii FOSTI clerici PIERD si harul/puterea Hirotonei si pe a Botezului lor si credinciosii/mirenii ERETICi pierd si harul Botezului !…

      se fac/prefac ONTOLOGIC in CAZATURI , in fiinte DEFORMATE de EREZIE asa cum DRACII s-au prefacut ONTOLOGIC in diformitatile care sunt din INGERI ce erau !

      acum punctual despre Gheron Sava pot sa-ti spun ca e cel mai drept dintre grecii astia care au iesit la marturisire, dar a fost CONSTANT OPRIT de a spune Adevarul, s-au facut PRESIUNI (preieensti) asupra lui ca sa-si potriveasca discursul cu GASCA … ca ei sunt PUTINI si Gheron Sava s-a gandit sa NU se faca DEZBINARE si la ei… numai ca ADEVARUL DEZBINA AUTOMAT pe mincios de drept.

      ai sa vezi ca pana la urma Gheron Sava se va DELIMITA CLAR de parerea RATACITA a „iconomistilor” ( zisi&gasca, Hariton)care accorda ei „har ” ERETCILOR ecumensiti ! Dumnezeu sa-l ajute !

      Apreciază

      • el said, on Aprilie 21, 2017 at 4:46 am

        Ioana

        da-i te rog si lui Theodor L. linkul la articolul asta ca probabil nu va citi. multumesc.

        Apreciază

      • el said, on Aprilie 21, 2017 at 4:54 am

        Ioana

        iar ce aseapta/cer ei ca niste orbi : Sinod de anatematizare a ecumenismul A FOST deja, chiar daca lor (inca) li se mai pare ca nu ajunge, de aceea NU VOR MAI PRIMI Sinod, ca NU ASCULTA de cele DEJA existente !

        pe Dumnezeu NU il poate pacali nici constrange NIMENI cu fatarnicii sau PROSTIA personala( prostia e PACAT) , le va raspunde ( celor ce cer/ se roaga pt ALTE Sinoade) cum a raspuns bogatului imbracat in porfira si vison ( cum erau imbracati si petreceau NEPASATORI de DARUL lor BOGAT clericii nostrii plini de HAR inainte de A CADEA din har prin EREIA ecumenista) :
        ” au pe Moise si pe Prooroci ( Sinoadele si Invataturile Sfintilor de pana acum) sa asculte de ei , ca daca nu asculta de ei nici de ar invia cineva din morti( sinoadele lor mirfice care sa spuna ACELASI LUCRU DEJA cunoscut !!) NU VR CREDE !”

        Apreciază

      • el said, on Aprilie 21, 2017 at 10:03 am

        Ioana

        si ca sa araspund si la intrebare cu desenele: nici mie nu-mi plac alte reprezentari grafice decat Icoanele.

        dar trebuie sa vezi INIMA omului intai in toate ca asa ne va judeca si Hristos , nu dupa forme.
        aceia de care zicea Sf Gabriel erau niste pacalici ca actorii MINT si din MINCINA traiesc.

        aici desenele lui Gopo au primit un inteles bun prin mntea lui Theodor L. care neavand cunostinta despre problema HARULUI asa cum ne.a fost ea lamurita de catre Sf Parinti, s-a folosit CORECT de o ANALOGIE lumeasca , de aceste desene.

        deci Theodor L. vrea sa explice prin acetse desene ca MANTUIREA/ SFINTIREA/INDUMNEZEREA omului/sufletului( floarea omuletlui lui Gopo) este rodul CONLUCRARII omului ci HARUL( ploaia care cade din Cer peste omultez si din care isi umple el stropitoarea sa ude florica sufletului sau).

        mai mult: ne explica dand NOI INTREPERTARI desenelor lui Gopo fratele Theodor L. ca floarea( sufletul) TREBUIE MUSAI udata / intretinuta cu har dupa REGULA CARTII= Ortodoxia, Dreapta Credinta ( cartea pe care o citeste cand uda dupa „regula „floarea sa)

        asta e intrepretarea pe care o da fratele Theodor L. desenelor lui Gopo, si ea este IN ACCORD cu Invatatura Sf Parinti desi el se folsoeste ca un om poet/sensibil/ginags sufleetste /ales ce este de aceasta ANALOGIE grafica lumeasca. :
        adica sfintirea/indumnezeirea omului se face prin CONLUCRAREA lui cu HARUL(ploaia) =ENERGIILE NECREATE ale Lui Dumnezeu !!!___ asta e si parerea/INVATATURA Sf Grigorie Palama

        asa ca sa nu ne impiedicam de FORMELE de exprimare( saöbe, lumesti) , ci sa vedem CONTINUTUL.din spatele lor si la fratele Theodor L. continutul e BUN, ca el plecand de la un desen LUMESC / MARUNT a inteles ESENTIALUL, caci pentru cine are ochi (BUN) de vazut Dumnezeu ne vorbeste si prin INTREAGA Creatie !

        iar Sf Vasile Cel mare ne invata sa luam ca albina ce este BUN si de la pagani ( iar de asta NU TOT sunt capabili sa faca fara greseala, de unde si GRIJA Fratelui Saccsiv pt fraii mai mici/slabi de intelegere acre s-ar putea sminti)

        te rog sa dai linkul lui Theodor si sa stii ca acesta este un barbat vrednic pe care insusi Dumnezeu il invata penru inima lui curata !..

        … si noi TOTI avem nedesavarsiri/greseli dar NU TOTI( au) inima curata= CONDITIA OBLIGAORIE a primesti Dreapta Credinta si ca Dumnezeu sa invete sufletul spre mantuire , cei cu inima curata sunt FERICITI de Dumnezeu si LOR se ARATA ulterior si Tainele Lui si chiar pe El Insusi dupa Cuvantulu Lui : „fericiti cei CURATI cu inima ca aceia VOR VEDEA pe Dumnezeu ” !

        Apreciază

      • Ioana said, on Aprilie 21, 2017 at 1:08 pm

        I-am transmis link-ul lui Theodor L.

        sunt sigura ca isi va continua studiul din Sfintii Parinti si iti multumeste pentru indemnurile catre izvorul cel nesecat al invataturii statornicite de Sfintii Parinti, pe care oricine trebuie sa isi puna temelia ca sa tina piept si sa ii ajute si pe altii SA SE ZIDEASCA SI SA SE INGRADEASCA DE EREZIE !, Atunci cand va relua unele fragmente din articolul sau vom putea dupa aceea sa dezbatem impreuna cu alti frati si surori de aici argumentatia sa !

        Cat despre ierahii apostati si inaintemergatori antihristului, Din moment ce ei au aderat la toate ereziile in Creta, deja cad sub anatemele sinoadelor anteroare si isi pierd harul.

        Si in primul rand aici e vorba de un sinod ERETIC, ei deja au aderat la erezii, si au cazut ei din Biserica. E ca si cum s-ar face papistasi sau protestanti sau alti eretici spurcati. Ne invata clar Sfintii Parinti. Sfantul Teodor Studitul AARATAT CLAR LIMITA POMENIRII SI A HARULUI: SINODUL ADULTER, SINODUL ERETICESC FACUT DE EI! de atunci nu ne mai atingem prin comuniune cu cei faradelege, cu cei ce au lepadatLegea de buna-voie….

        Ei tot trag de bratul lui Dumnezeu, crezand ca il pot ei modela pe Dumnezeu si DOGMA CEA DIN VEAC dupa mintea lor eretica…. DACA ERA SA ASCULTE DE SFINTII PARINTI, ascultau si inainte de Creta si se intruneau INCA DEMULT CATIVA IERARHI DREPTI ___-inainte de CRETA – sa ii cateriseasca pe acesti apostati care se roaga cu muftii cu eretici cu pagani, CU SINAGOGISTI, batjocorind BISERICILE LUI HRISTOS ! SI PREOTI DREPTI ar fi atras atentia la predici despre URACIUNEA RUGACIUNII CU ERETICII CARE II FACE PE EPISCOPI SI PREOTII CAZUTI vrednici de CATERISIRE!

        Iata ce spun DINTRU INCEPUT CANOANELE APOSTLICE

        CANONUL 64 apostolic (OPRIREA COMUNIUNII CU NECRESTINII ŞI ERETICII)
        Dacă vreun cleric sau laic ar intra în sinagogă (adunarea iudeilor sau a ereticilor) ____spre a se ruga, să se şi caterisească şi să se şi afurisească.
        (7, 45, 70, 71 ap.; 11 TruL; 1 Antioh.; 6, 29, 33, 37, 38 Laod.)

        CANONUL 45 apostolic (OPRIREA COMUNIUNII CU ERETICII)
        Episcopul sau presbiterul sau diaconul, dacă numai s-a rugat împreună cu ereticii, să se afurisească; iar dacă le-a permis acestora să săvârşească ceva ca clerici (să săvârşească cele sfinte), să se caterisească.
        (10, 11, 46, 64 ap.; 2, 4 sin. UI ec; 6, 9, 32, 33, 34, 37 Laod.; 9 Tim. Alex.)

        CANONUL 46 apostolic (TAINELE ERETICILOR NU SUNT TAINE)
        ________Poruncim să se caterisească episcopul sau presbiterul care a primit (ca valid) botezul ori jertfa (euharistia) ereticilor. Căci ce fel de împărtăşire (înţelegere) are Hristos cu Vcliar? Sau ce parte are credinciosul cu ne­credinciosul? (II Cor. 6,15).
        (47, 68 ap.; 19 sin. I ec; 7 sin. 11 ec; 95 Trui.; 7, 8 Laod.; 1, 47 Vasile cel Mare)

        Daca Poruncile nu le-au pazit si fauresc ei iconomii dupa burta lor, schimonosind invatatura, ce sinod DE ANATEMIZARE sa mai credem ca va fi ? Si nici macar nu va fi nevoie… Daca ar fi nevoie de un sinod, sau o sinaxa ar fi ACEEA CARE SA STABILEASCA CU PREOTII SI CEI O MANA DE EPISCOPI DRETI CAT MAI SUNT PE Pamant: SA MERGEM LA NEPOMENITORI, sa ne rupem de orice comuniune cu cretanii si cu cei in cuget cu ei, cu cei care sunt in comuniune cu Cretanii, aderand si ei prin cuget si fapte LA EREZIE SI SINODUL ERETIC !

        https://saccsiv.wordpress.com/2015/05/15/ips-ciprian-campineanu-trebuia-caterist-dar-nu-va-fi-asa-ca-s-a-apucat-sa-excomunice-enoriasi-e-doar-inceputul-fratilor/

        https://saccsiv.wordpress.com/2013/10/21/graiul-ortodox-patriarhul-bartolomeu-tradeaza-ortodoxia-din-interior-ce-spune-mitropolitul-serafim-de-pireu-ziarul-orthodoxos-typos-a-fost-ales-pentru-a-elimina-sfintele-canoane-si-pentru-a-servi/

        http://www.apologeticum.ro/2014/06/ortodocsii-greci-cer-caterisirea-de-urgenta-a-patriarhului-ecumenist-bartolomeu/
        https://saccsiv.wordpress.com/2016/09/21/video-dracism-la-intrunirea-cmb-de-la-canberra-din-1991-a-fost-prezent-si-mitropolitul-daniel-ciubotea/

        http://www.impantokratoros.gr/8660CCCF.ro.aspx

        Pe 3 iulie 1994, în ______catedrala romano-catolică (capiştea papistaşă) Sfântul Hristofor din Canberra, Australia, s-a ţinut o _____-„slujbă specială”, la care au participat şi trei ____-Patriarhii ”Ortodoxe”: a Greciei, A ROMÂNIEI şi a Antiohiei. ”Slujba” a început cu băştinaşii aborigeni, printr-un ” ritual al purificării” care a fost făcut în ”altarul” catedralei papiste. Băştinaşii păgâni şi-au făcut ritualurile în faţa ”altarului” , pregătindu-se pentru a le vorbi spiritele (diavolii). După aceea au adus ”fumul purificator”, prin faţa căruia au trecut reprezentanţii tuturor confesiunilor prezente: ”ortodocşi” – şi reprezentanţii BOR, anglicani, nestorieni, monofiziţi, romano-catolici, protestanţi etc. Apoi s-au ”unit” cu toţii în rugăciune. Evanghelia a fost adusă tot de femeile păgâne, în costumele lor populare şi citită de o femeie eretică…

        ____ https://ortodoxianecenzurata.wordpress.com/2011/02/24/celor-ce-spun-ca-erezia-nu-este-inca-vadita-in-patriarhia-romana-un-document-cutremurator-care-vadeste-apostazia-in-care-se-afla-patriarhia-romana-si-ortodoxia-oficiala/

        Daca atunci cand era momentul nu i-au caterisit – poate nici nu era cine, CACI S-A IMPUTINAT ADEVARUL DE LA FII OAMENILOR, DE ACEEA S-A AJUNS CA erezia sa faca cangrena si UN CANCER IMENS AL APOSTAZIEI, pe care L-AU PECETLUIT DEFINITIV CU SPURCACIUNEA DIN CRETA, lepadandu-se singiri, PRIN SEMNATURA DATA EREZIEI, DE HRISTOS SI DE MANTUIRE ! ducand la pierzare pe toti degeaba-ducatorii la biserica, care acum ii urmeaza si le tin trenele…..

        voi da un copy-paste cu comentariile tale de aici, sa se foloseasca si altii, la articolele din ultimele zile 🙂

        Apreciază

  5. Ioana said, on Aprilie 21, 2017 at 5:37 pm

    el,
    asta a fost si gandul meu ca Theodor L. este un suflet curat care vrea din tot sufletul său să vesteasca cuvantul lui Dumnezeu !

    a cautat cu inima curata la acele desene ale lui Gopo si a gasit PILDA CEA BUNA IN TOATA CREATIA, si intr-un lucru mai mic

    ma bucur ca la fel ai raspuns si tu: ca este o comparatie frumoasa dintr-un suflet gingas, ca al unui copii, si apropiat de poezie

    i-am spus si lui ca putea sa isi structureze discursul asa, ca sa fie de acord si saccsiv sa il publice cu rasunet mare : „Sa ne imaginam un omulet care uda o floare…” El insusi a zis ca si-a imaginat, a facut analogie cu CEVA CARE NU ERA DESENAT DE GOPO: urmarea faptului ca floricica se usuca daca nu este udata din cauza unui obstacol ce se interpune intre om, care nu mai primeste Ploaia de Sus…

    si mai spun si i-am spus si lui Theodor L., ca si Mantuitorul dadea pilde cu samanta cea buna, cu fii de Împarat si Sfintii VORBEAU UNEORI IN PILDE PENTRU A INTELEGE OAMENII SIMPLI, FACAND TRIMITERE LA ELEMENTE ALE CREATIEI.

    Si avva Adrian Fageteanu a vorbit astfel uneori, de exemplu cand a spus acea povestire cu pictorul Leonardo Da Vinci care a avut ca model si pentru apostolul Ioan si PENTRU iUDA, pe acelasi om, pe care inrairea il transformase…desi DaVinci era eretic, vorbirea curata a parintelui Adrian Fageteanu arata ceva simplu: ca dintr-un chip luminos, omul poate deveni chi al diavolului, prin mandrie si tradare…

    🙂

    Multumesc din suflet ca ai vorbit cu Theodor si Saccsiv! 🙂

    Maica Domnului sa te ocroteasca !

    si sa scrii, sa scrii, 🙂 si pe aici, (cand ai si tu timp, caci lumea trage de noi in mii de bucati, vad ca dimineata devreme te-ai osteit pentru noi…) caci este nevoie. stiu ce spun. se va face lumina si scrierile sfintilor se vor statornici in sufletele curate, viteze si insetate dupa dreptatea si Adevarul lui Dumnezeu !

    Sa nu uitam PACEA CEA BUNA A LUI DUMNEZEU, PACEA INTRE UCENICII SAI SI CEI CE IL IUBESC PE EL, intre credinciosii sai si cei ce pazesc Adevarul Sau, alegand mai bine sa se chinuiasca aici decat sa aleaga minciuna ereziei!

    in fiecare an, sau la Utrenie, ascultam vestirea Evangheliei Învierii: .„….A venit Iisus si a stat in mijloc lor si le-a zis: Pace voua!”

    _____ „19. Si fiind seara, in ziua aceea, intaia a saptamanii (duminica), si usile fiind incuiate, unde erau adunati ucenicii de frica iudeilor, a venit Iisus si a stat in mijloc si le-a zis: Pace voua!

    20. Si zicand acestea, le-a aratat mainile si coasta Sa. Deci s-au bucurat ucenicii, vazand pe Domnul.
    21. Si Iisus le-a zis iarasi: Pace voua! Precum M-a trimis pe Mine Tatal, va trimit si Eu pe voi.
    22. Si zicand acestea, a suflat asupra lor si le-a zis: Luati Duh Sfant;
    23. Carora veti ierta pacatele, le vor fi iertate si carora le veti tine, vor fi tinute.
    24. Iar Toma, unul din cei doisprezece, cel numit Geamanul, nu era cu ei cand a venit Iisus.
    25. Deci au zis lui ceilalti ucenici: Am vazut pe Domnul! Dar el le-a zis: Daca nu voi vedea, in mainile Lui, semnul cuielor, si daca nu voi pune degetul meu in semnul cuielor, si daca nu voi pune mana mea in coasta Lui, nu voi crede.

    26. Si dupa opt zile, ucenicii Lui erau iarasi inauntru, si Toma, impreuna cu ei. Si a venit Iisus, usile fiind incuiate, si a stat in mijloc si a zis: Pace voua!”

    27. Apoi a zis lui Toma: Adu degetul tau incoace si vezi mainile Mele si adu mana ta si o pune in coasta Mea si nu fi necredincios ci credincios.
    28. A raspuns Toma si I-a zis: Domnul meu si Dumnezeul meu!
    29. Iisus I-a zis: Pentru ca M-ai vazut ai crezut. Fericiti cei ce n-au vazut si au crezut!
    30. Deci si alte multe minuni a facut Iisus inaintea ucenicilor Sai, care nu sunt scrise in cartea aceasta.
    31. Iar acestea s-au scris, CA SA CREDEȚI că Iisus este Hristosul, Fiul lui Dumnezeu, si, crezand, sa aveti viata in numele Lui.” – Ioan 20

    Apreciază

  6. Ioana said, on Aprilie 21, 2017 at 8:47 pm

    el, multumesc inca o data pentru îndemnul de a citi scrierile Sfântului Grigorie Palama. El și Sfântul Maxim Mărturisitorul au fost călăuzitorii sufletului meu, încă de când eram copil.Părintele coleg cu duhovnicul meu de atunci amintea la fiecare predică de scrierile filocalice ale Sfântului Maxim Mărturisitorul și ale Sfântului Grigorie Palama. și le-am avut mereu pe listă, să le citesc. AVeam mereu în minte să urmez mărturisirea Sfântului Maxim Mărturisitorul, DE A NU ACCEPTA EREZIA nici chiar dacă vei ajunge să fii mutilat și chinuit pentru Hristos. Și iubeam mult învățătura Sfântului Grigorie Palama, cu teologia Luminii și învățătura despre Harul lui Dumnezeu, energia necreată din Veac pe care Dumnezeu o trimite peste Creație prin Duhul Său cel Sfânt. De multe ori, de sărbătoarea Învierii Domnului, îmi aminteam de Sfântul Grigorie Palama . în ziua Învierii Domnulu, Lumina ce Adevărată, Hristos, Mântuitorul lumiii

    pentru mine blogul acesta a fost un semn, că atunci când cuvântul lui Dumnezeu nu mai este vestit în bisericile cu preoți adormiți de duhul lumii, se poate găsi Adevărul unde mă așteptam mai puțin, tocmai pe internet…pentru a înțelege primejdiile vremurilor actuașe. Ștam de mărturiile părintelui Iustin de la început, eu chiar AVEAM ÎN CASĂ PLIANTE ȘI PE LA SFÂRȘITUL ANilor 90 CITEAM DESPRE vremurile din urmă, despre CNP, semnul fiarei, despre puterea băncilor, despre calculatoare, despre BIG BROTHER MONDIAL, CONDUCĂTORUL UNIC, NEW AGE și semnul fiarei

    nu am fost foarte atentă în 2009, la lupta cu cipurile, multa vreme nu le-am primit, dar a urmat o perioada cand eram pasionata de calatorii, si in acea perioada am omis multe…. si aproape toti preotii nu mai vorbeau despr aceste lucruri, ma tot miram cu unii care aveau o voce mai puternica erau intr-un fel exilati prin munti sau trimisi in strainatate

    Dumnezeu sa ii aseze cu Sfintii Sai pe acest duhovnici dragi ai nostri, pe care i-am cunoscut si eu și care m-au binecuvantat cand eram copil mic, .. pe parintele Sofian, părintele Adrian Fageteanu, parintele Arsenie Papacioc, cu care am si vorbit cand eram intr-o perioada frumoasa, care ar fi putut continua, dar nu a fost sa fie, si acum sunt dezamagitaa de ce s-a intamplat cu unii colegi ai mei de scoala care IL CAUTAU PE DUMNEZEU și se bucurau să fie lăsați să vină la Hristos.. MAMA ÎII TRIMITEA REGULAT POMELNICE PĂRINTELUI iUSTIN, ȘI EL TRIMITEA PRIN SCRISORI PLIANTE FOLOSITOARE…. cu părintele Iustin mama a și vorbit la telefon în 2006, când fratele meu mai mare trecea printr-un zbucium sufletesc și duhovnicesc…mI-ADUC AMINTE… Era asa frumos cand eram in generala. Spuneam cu toti colegii rugaciunea inainte de lucrari, de examene, noi de unii singuri. Anii 90 si inceputul anilor 2000 erau altfel pentru sufletele copiilor din scoli. noi vorbeam cu profesori de religie despre icoanele papisasesti necanonice, despre mantuirea doar în Ortodoxie… CEVA S-A SCHIMBAT RĂU DE ATUNCI ȘI TOTUL ERA SĂRĂCIE ÎN CE SPUNEAU MAJORITATEA PREOȚILOR, ÎN CE îNȚELEGEAU CREDINCIOȘII DE LA IERARHII APOSTAȚI BOR SRL…

    ÎMI AMINTESC ȘI ACUM DE PĂRINTELE SOFIAN CARE ERA MEREU ÎNVĂLUIT ÎN LUMINĂ… Și de locul în acela de la iconostas unde ne miruiau Părinții după Sfânta Liturghie… Când mă gândesc la acele vremuri și la cele de acum, nu îmi vine să cred că apostazia e așa de mare, noi în școală când eram căutam ortodoxia pură, dar probabil că astea sunt scripturile care se împlinesc,

    „Sa nu va amageasca nimeni, cu nici un chip; caci ziua Domnului nu va sosi pana ce mai intai nu va veni lepadarea de credinta si nu se va da pe fata omul nelegiuirii, fiul pierzarii” 2 Tesaloniceni 2, 3

    Apreciază

    • el said, on Aprilie 21, 2017 at 11:13 pm

      Ioana

      nu ai de ce sa-mi multumesti. Dumnezeu sa ne ajute sa ne mantuim si sa-L iubim pe El din tot sufletul si cu toata vartutea noastra!
      Parintele Sofian este un MARE SFANT in care se reflecta Lumina veacului viitor( asa este cum zici, era invaluit mereu intr-o lumina nematerialnica care uneori devenea vizibila si oamenilor de rand) , un om ales si tainic din Neamul duhovnicesc al Maicii Domnului !
      Te va ocroti mereu daca te cunostea.

      Apreciază

      • Theodor L. said, on Aprilie 24, 2017 at 4:08 pm

        Frate „el” si sora Ioana,

        Nu exista absolut nicio diferenta intre ce spun eu in articol si ce spuui tu despre lipsa harului la eretici. E absolut evident ca si la mine si la tine ERETICII NU AU HAR. Cunosc scrierile Sfantului Grigorie Palama, dar articolul l-am facut ca sa fie mai intuitiv si sa inteleaga oamenii mai usor, caci acum nimeni nu prea mai citeste pe Sfantul Grigorie Palama si cand vorbim de lumina necreata sau de lucrari necreate, nici nu-si bat capul sa priceapa si ii pierdem de clienti. Este absolut echivalent ce spun si eu si tu.
        La tine ereticii nu au har pentru ca harul este o lucrare necreata (eu asa prefer sa-i spun pentru ca la fizica m-au omorat cu energiile cinetica si potentiala si de tot soiul) pe care Dumnezeu, in intelepciunea Lui, a prevazut-o din vesnicie astfel incat ereticii sa nu aiba parte de aceasta lucrare sine qua non pentru indumnezeirea omului. Prin insusi faptul ca ei se opun prin erezia lor indumnezeirii, care nu este altceva decat asemanarea cu Dumnezeu, in vreme ce lucrarea este prevazuta numai pentru indumnezeire, este limpede ca prin natura ontologica a lucrarii insesi Dumnezeu le ia ereticilor harul sfintitor. Asadar tu si Sfantul Grigorie priviti lucrurile dpdv al lui Dumnezeu.
        Eu privesc lucrurile dpdv al omului chemat sa se asemene lui Dumnezeu. Desenul lui Gopo e absolut corect si din punct de vedere al harului, nu numai al proniei. Omuletul primeste harul, isi ia din el in stropitoare, uda floarea sufletului si aceasta creste frumos. Deci Dumnezeu uda si omuletul uda, rezulta asemanare metaforica prin aceleasi actiuni. de udare. Problema era la erezie ca omultul pune umbrela la har si in mod cert SUB UMBRELA NU MAI ESTE HAR.
        Din punctul tau de de vedere si al Sf Grigorie Palama, Dumnezeu a prevazut din vesnicie harul sa nu treaca prin umbrela adica sa-l dea doar in cazul corect al lui Gopo cand nu pune umbrela, iar prin erezie sa-l ia pentru ca nu trece prin umbrela (metaforic vorbind). In acest caz este adevarat ca Dumnezeu da si ia harul.
        Eu voiam sa atrag atentia insa ca omuletul este cel care pune umbrela prin erezia lui si nu Dumnezeu.
        Spunem lucruri echivalente.

        Apreciază

  7. Theodor L. said, on Aprilie 24, 2017 at 4:11 pm

    Va multumesc mult pentru frumoasele aprecieri. Inseamna mult pentrru mine.

    Apreciază

    • el said, on Aprilie 25, 2017 at 10:38 pm

      Theodor L.

      ca un om nobil spui ca „Inseamna mult pentrru mine.” … despre aprecierile a 2 necunoscuti.
      concorda cu tine ! 🙂

      Apreciază

  8. […] TRANSCRIPTUL interviului dat de Gheron SAVA LAVRIOTUL teologului MIHAI-SILVIU CHIRILA pe tema NEPOME… […]

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: