SACCSIV – blog ortodox

Video (NOU) si transcriptul: Gheron SAVA LAVRIOTUL despre preotii ARSENIE BOCA si NIL DOROBANTU

Posted in Uncategorized by saccsiv on martie 10, 2017

Iata si transcriptul facut de fratele Coprie:

Pr. Matei Vulcanescu(0:00): De aceea aș vrea să întreb pe Gheron Sava, ce părere are… Ce părere au părinții athoniți care au studiat această problemă, mai ales în ultimul timp, Părintele Iulian care l-a cunoscut de exemplu pe Nil Dorobanțu, pe Arsenie Boca, ce părere au acești părinți? Și ce… Cum.. Care este mesajul pe care părinții athoniți, în urma studiului pe care l-au făcut, au despre aceste persoane? Dacă le consideră a fi înșelări sau de fapt sunt niște lucruri de evlavie?…. Traduce întrebarea în greacă…

Părintele Matei Vulcănescu(0:52): L-am întrebat în primul rând despre Părintele Arsenie Boca, despre personalitatea lui covârșitoare, și despre ce a auzit, și ce știe despre el din Sfântul Munte Athos?

Părintele Sava Lavriotul(1:04): Ceea ce am auzit și ceea ce văzut, noi… Ceea cea am văzut și ceea ce am auzit ne-a făcut să ne simțim dezamăgiți, pentru că noi auzisem inițial despre un om sfânt. Atunci când am văzut, și avem documentație cum că îi accepta pe romano-catolici ca având har, și că l-a pictat pe Francisc de Assisi, ereticul Francisc de Assisi în biserică alături de Sfinți. Atunci când a pictat înăuntrul bisericii alți eretici, Ulfila care era semiarian, atunci există o mare problemă. Trebuie să fim foarte atenți, pentru că, problema nu este cine este Sfântul? Trebuie să știm că, ca cineva să fie Sfânt, adică criteriul după care cineva este Sfânt, este, în primul și în primul rând, cum se prezintă el pe el însuși și cum, prin lucrarea lui, cum a apărut în fața oamenilor. Și de aceea trebuie să fim foarte atenți, să discernem care este adevărul. De exemplu, atunci când un om face autobiografia lui, pe care nici un Sfânt nu a făcut-o, trebuie să fi atent ce scrie. Nici un sfânt, de exemplu, nu a spus despre el însuși că, am zburat!; nici un Sfânt nu a spus, Duhul Sfânt… rugați-vă la mine! Duhul Sfânt îmi îndreaptă mâna ca să scriu; nici un Sfânt nu a avut despre sine părerea că este Sfânt, și foarte multe, așa-zise minuni, de fapt nu sunt minuni, ci de fapt sunt înșelări. Sfinții nu au scris niciodată ei despre ei înșiși, și mai ales despre ceea ce vedeau și despre minunile care se făceau. Deci lucrul acesta este înșelare.

Pr. Matei Vulcănescu(4:20): Gheron Sava aș vrea să vă întreb, există mormântul Părintelui Arsenie Boca, unde se duc mii de oameni și se întâmplă minuni. Cum vedeți lucrul acesta? Având în vedere că acest om nu a avut o învățătură de credință clară, ortodoxă.

Părintele Sava(5:08): Din păcate acest lucru, această mergere la mormintele unor așa ziși Sfinți, și cum este și cazul Părintelui Arsenie Boca este o… o boală în Biserica noastră. Nu este nevoie să mergem să căutăm așa-ziși Sfinți, noi avem Sfinți. Atunci când un om nu învață drept cuvântul adevărului, fie prin pictură, pentru că și pictura, iconografia, este un mod de exprimare a dogmei; nu numai prin scris se exprimă dogma, ci și prin pictură, de aceea avem Sfintele Icoane care sunt dogme. Deci dacă cineva nu învață drept cuvântul Adevărului, atunci el nu poate fi Sfânt oricâte „minuni” ar face. Este important că Sfântul Simeon Noul Teolog… Sfântul acesta ne spune că, primul criteriu al sfințeniei, fără de care cineva nu poate fi Sfânt, este ca în toate, în absolut toate, să fie ortodox. Dacă în ceva nu este ortodox, acela nu poate să fie Sfânt. Știm foarte bine că Diavolul, ca să atragă, face așa-zise minuni; face minuni. Noi nu cerem minuni, și nici nu ne bazăm viața noastră pe minuni, ci pe Dreapta Credință Ortodoxă.

Pr. Matei Vulcănescu(6:57): Gheron Sava vream să vă întreb despre un alt personaj cunoscut și… mai puțin cunoscut poate, dar care devine din ce în ce mai cunoscut acuma, și anume Nil preotul… ieromonahul Nil Dorobanțu.

Părintele Sava(7:15): La început nu știam nimica despre Nil Dorobanțu, ni s-a spus iarăși că este un om Sfânt, care s-ar fi luptat cu ecumenismul și cu toate cele, dar atunci când am început să citim și mi-a fost tradus ceea ce scrie Nil Dorobanțu, atunci am înțeles că omul respectiv avea probleme. Așa cum am spus la început, nici un Sfânt nu și-a scris autobiografia sa. Nici un Sfânt nu a spus, am văzut pe Hristos, am văzut pe Maica Domnului, mi-au spus asta… niciodată. Nici un Sfânt nu spunea că zboară, că face minuni, asta înseamnă că el se auto-punea în valoare pe sine însuși, adică se auto-sfințea. Nici un Sfânt nu a spus, Duhul Sfânt îmi conduce mâna, eu scriu așa… sute de mii de cărți, și că Duhul Sfânt este cel care mă ajută să scriu. Foarte multe lucruri care le-a spus Dorobanțu arată, în modul cel mai clar pentru noi, părinții aghioriți, cum că era un om înșelat; era un om înșelat de diavolul. Noi suntem foarte stricți cu aceste lucruri, și noi nu acceptăm aceste lucruri. Hristos nu o să ne spună de ce nu l-ați acceptat pe Arsenie Boca, sau pe Nil Dorobanțu, sau pe alții așa-ziși Sfinți, pentru că niciodată nu ne va certa pentru lucrurile acestea, chiar dacă aceștia ar fi Sfinți. Și am să explic ceea ce vreau să spun: Anumitor Sfinți li s-a arătat Hristos, și acei Sfinți n-au acceptat că e Hristos, au spus: Aaa…pleacă de aici, tu ești Diavolul! Pentru că au spus acest lucru: poate să fie înșelare; poate să fie de la cel rău. Hristos nu i-a pedepsit pentru acest lucru, din contră, i-a binecuvântat și i-a lăudat pentru acest lucru. Pentru că în felul acesta au respins înșelarea, pentru că putea să fie înșelare. Chiar dacă ar fi adevărați aceștia Sfinți, în momentul în care vedem că există anumite lucruri care sunt legate de înșelare, nu-i putem accepta ca Sfinți, chiar dacă ei ar fi Sfinți prin absurd. Trebuie ca criteriul creștin, criteriul ortodoxiei, să funcționeze în mintea tuturor creștinilor, să aibă criteriul ortodoxiei, că este Dreapta Credință în toate. Nu poate fiecare acuma, fie că episcop, fie că e preot, să ne spună lucruri ale lui, cum i se pare lui… așa, și noi să le primim așa, că el este episcop sau preot.

Din păcate acestă falsă evlavie către Arsenie Boca, către Nil Dorobanțu și către ceilalți așa-ziși Sfinți, se numește gerontolagnie, care se traduce în felul următor: înlocuirea lui Hristos cu anumite persoane… deci Lui Hristos I se cuvine toată slava, cinstea și închinăciunea, iar oamenii încep să aducă slavă, închinăciune, nădejde și cinste unor oameni, înlocuindu-L pe Hristos cu acei oameni.

Pr. Matei Vulcanescu(12:07): I-am spus lui Gheron Sava, legat de… dacă poate să ne dea un mesaj către poporul român creștin ortodox, pentru că există această cădere, oamenii în loc să meargă să se împărtășească cu Sfintele Taine în fiecare Duminică, în fiecare sărbătoare, continuu să se împărtășească și să se roage Lui Hristos Dumnezeu la adevărații preoți ortodocși mărturisitori, să ia Sfânta Împărtășanie; se duc la mormintele unor așa-ziși Sfinți, ca să-și piardă sufletul acolo.

Părintele Sava(12:38): Ne aflăm într-o perioadă, într-o epoca foarte grea și ecumenismul vrea să înghită întreaga Biserică. Cu toții știm că ecumenismul este panerezie și trebuie să luptăm. Trebuie să întrerupem comuniunea, să nu pomenim numele patriarhilor și a episcopilor ecumeniști, să nu mergem în bisericile unde acești preoți sau episcopi care învață ecumenism, slujesc. Să mergem să căutăm preoți care nu pomenesc, pentru că este singura modalitate de a nu lua epidemia ecumenismului asupra noastră; și este singurul mod de a întâmpina acestă erezie, de a o respinge. Și acestea nu sunt cuvintele mele, acesta este practica Sfinților noștri. Dacă citim sinaxarele și istoria Bisericii, ei întrerupeau pomenirea cu ereticii, înainte ca acești eretici să fie condamnați de sinoade. Sfinții Părinți ne spun că erezia este moartea sufletului, deci ca să putem să fugim de moartea sufletului nostru, trebuie să întrerupem legătura noastră duhovnicească cu ereticii. Deci asta înseamnă să nu ne spovedim la preoții ecumeniști, la episcopii ecumeniști, să căutăm părinții nepomenitori care au întrerupt pomenirea cu episcopii, cu sinoadele ecumeniste, care acceptă pseudo-sinodul din Creta.

Vă mulțumim! Doamne ajută!

   Comentariu saccsiv:

Ascultati va rog si:

Cititi va rog si:

AUDIO: Parintele ADRIAN FAGETEANU despre parintele ARSENIE BOCA, despre MISCAREA LEGIONARA, despre VERONICA de la Vladimiresti si alte amintiri din viata sa

De ce parintele Arsenie Boca l-a pictat pe ereticul Francisc printre Sfinti?

FOTO: De ce a pictat parintele ARSENIE BOCA Biserca Ortodoxa si Erezia Catolica in acelasi semicerc de raze la Biserica Draganescu?

FOTO: De ce l-a pictat parintele ARSENIE BOCA pe ereticul ULFILA in biserica DRAGANESCU? Sau nu era eretic?

DE CE parintele ARSENIE BOCA si-a pictat PROPIUL CHIP in reprezentarea Sfantului IOAN BOTEZATORUL de la Biserica din Draganescu?

Despre preotul NIL DOROBANTU. Minunile le facea cu DRACUL? (partea 1)

Editorial OrtodoxInfo: Să fugim de înşelările lui NIL DOROBANTU!

 

103 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. un dicean nemultumit said, on martie 10, 2017 at 7:32 pm

    Dumnezeu nu apare in direct la stiri si sfintii nu se scot la imprimanta. Daca vreti sa vedeti si sa atingeti sfinti, atunci puneti mana pe o lopata si sapati la Histria, Calatis si in toata Dobrogea si o sa gasiti sfinti cati vreti, si crucificati si decapitati si de imperiul roman si de otomani!

    Apreciat de 2 persoane

    • David said, on martie 11, 2017 at 7:57 am

      Ce-o fi goana asta după sfinți și, in același timp, indiferența asta după Dumnezeu?

      Se vede in videoclipuri (unele chiar haioase) cât de penibili sunt oamenii care se inchină la mormântul lui, pupând microfoane și închinându-se aiurea.

      Saccsiv, nu știu chiar de ce nu a intrat videoclipul in care se arătau chestiile ăstea. Că bocolatrilor, orice le -ai spune, e egal cu zero pt ei. Uite, riko, de ex, e a nu știu câta oară când scrie aici pe aceeași temă. I s-a răspuns cu toate citatele din Sf Părinți, i s-a arătat clar că Boca a avut învățături greșite deosebit de periculoase pt cei care le asimilează fără discearnământ, bazându-se doar pe „sfințenia” părintelui.
      Tocmai de asta se studiază mai întâi opera și viața unui candidat la sfințenie, ca oamenii să nu se arunce orbește și să ii acorde cinstea necuvenită inainte de vreme.
      Dar tocmai acum a dat evlavia in popor! De mărturisit credința, nu o mărturisesc, exact ce ar trebui să facă, dar pe Boca il găsiră repede sfânt!

      Cum spunea părintele Steinhardt, care are nu știu câți ani de pușcărie nu ca Boca 2 ani cu suspendări repetate: „Dumnezeu ne cere să fim buni, blânzi, smeriți… dar nu tâmpiți”

      Apreciază

      • Ionut said, on martie 11, 2017 at 11:14 pm

        Poti sa-ti dai si eu ca exemplu un mare duhovnic care a avut doar o zi de arest. Asta nu-l face mai putin vrednic.

        Apreciază

      • Ionut said, on martie 11, 2017 at 11:14 pm

        Erata : „Pot sa-ti dau”

        Apreciază

      • el said, on martie 14, 2017 at 8:01 pm

        Ionica minte putina

        nu numarul de zile de arest te fac sfant sau duhovnicesc FARA DREPATA CREDINTA , si aceea a fost HULITA si BAJOCORITA de mascarel circarul vostru zian boca si in „picturi” (grozave mazgaleli respingatoare) si in „scrieri ” (pline de ifose si EREZII) .

        Apreciază

    • David said, on martie 12, 2017 at 1:26 pm

      Ionuț

      N-are a face. Și toată viața daca-ar fi stat in pușcărie, tot eretic era. Cine mai învață că Domnul era androgin? Că Maria Magdalena era desfrântă? Nu ereticii și blasfemiatorii? Nu sunt ei cei care o necinstesc pe Maica Domnului și a sa naştere preacurată?

      Cine mai pictează in biserici după cum il taie capul, călcând erminia in picioare, care e dogmă? Nu hulitorii și ereticii?

      Apreciază

  2. Coprie said, on martie 10, 2017 at 8:20 pm

    Îl voi face eu de nu-mi va lua altcineva înainte. Sper să termin în seara aceasta.

    Apreciază

  3. nimeni said, on martie 10, 2017 at 8:46 pm

    Acest video cu Gheron Sava este pt comentatorul Sile si pt altii ca el cu credinta oarba in sfintenia lui Arsenie Boca.
    Le doresc tuturor vindecare de acest flagel al parerii de sine ca Arsenie Boca este sfant si daca nu ne rugam la el sa ne ajute nu vedem mantuire, false pareri.
    Pt arsenisti ortodoxia incepe si se termina cu Boca, de aceea nici nu vor sa auda si alte pareri ca sunt prinsi in mreje si mrejele incurcate rau, de aceea e si greu de iesit, dar ce nu se face cu ajutorul lui Hristos si al Maicii Sale?
    Mantuirea o da Domnul nostru Iisus Hristos in dar caci Lui I se cuvine toata slava, cinstea si inchinaciunea.Amin

    Apreciază

  4. Pr. Nicolae said, on martie 10, 2017 at 8:55 pm

    trimite.ti inregistrarea si marelui doctor in teologie Constantin Necula, poate mai învata ceva, că de la „toporistul” de Anitulesei nu prea primeste.

    Apreciază

    • Mihai said, on martie 11, 2017 at 5:20 am

      Acest popa Necula o fi fost coleg cu ceauseasca, că numai aceea avea atitea denumiri/pregătiri

      Apreciază

  5. ardelenii said, on martie 10, 2017 at 10:27 pm

    In privinta inselarilor lui Arsenie Boca, cea mai completa marturisire cred ca este cea a Pr Antim si a Pr. Anitulesei, un interviu de 43 min la adresa https://www.youtube.com/watch?v=odENASpdsLg, unde parintii arata cu dovezi de marturii clare ca Boca facea magie alba(Cartile acestuia declarate necanonice, amestec de stiinta profana si teologie in sedintele Sf. Sinod in anii 90 prin vocea Mitropolitului ‘Bartolomeu Anania ca raspuns la cererea de canonizare, sute de carti vrajitoresti ale lui Arsenie Boca aflate in biblioteca Man Sambata, trimiterea unui pachet cu carti de magie alba de la Man. Sambata la Man.Vladimiresti la Maica Veronica, de Arsenie Boca personal, descoperit de politia feroviara, caderile in transa ale Maicii Veronica de la Vladimiresti ca inselari, lepadarea de preotie si calugarie in temnita, nesmerirea la chemarea fratilor sa se inchinovieze la Man Antim si Man Sihastria de catre Pr Cleopa, duhul de la pelerinajele Prislopului, practicile cu lumanari pe drumul pesterii de acolo, posibila vedenie a unui calugar de la Sf Munte Athos ca fiind in iad, influentarea Pr Iustin de catre un calugar din ardeal urmare a faptului ca Pr Iustin Parvu nu a stiut realitatea cand a facut declaratii despre Boca, pictarea Crucificarii Mantuitorului si dedesupt a Patriarhiei Constantinopolului unita cu Roma, pictura necanonic declarata de Sorin Dumitrescu, frica episcopilor BOR de a-si pierde reputatia daca spun adevarul etc.). Totul pe Youtube, numai sa vrem sa ascultam pe Parinti…

    Apreciat de 1 persoană

    • Cristian said, on martie 11, 2017 at 9:43 am

      Pritene vb numai si numai Prosti din cauza unor „popi” ca aceia , ca nus Preoti sigur cad in nestiinta si altii mai slabi de inger sa nu zic altfel , iar acei popi nu fac decat sa aduca Smintela in popor , daca ar fi asa ade Smeriti precum ai cred cate unii in primul rand nu ar vb despre altcineva , ai auzit tu vreodata pe Arsenie Boca pe Arsenie Papacioc pe Parintele Iustinian Pirvu , Ilie Cleopa sa vb la Adresa altui Preot cum fac acesti „preoti” si „mari invatatori ” …Bagati mintile in cap si tu cat si cei asemeni tie care plimbati vorba proasta „Pe Omul smeri cu Adevarat Nu ai sa il auzi Vorbind la Adresa cuiva !!!”…..;)

      Apreciază

      • el said, on martie 11, 2017 at 12:37 pm

        Cristian

        hai PAARTZ ca puti a INSELAT bocolatru si INSELAREA are DUHOARE de IAD !
        cu voi GATA cu Argumenetele, sunteti MORTI si DIAVOLUL stapaneste peste voi , caruia i-ati JERTIFIT inchinav´du-va la sluga iadului boca prin care fac dracii pana azi „semne si minuni” pentru aia ca tine!

        Apreciază

      • minionita said, on martie 11, 2017 at 8:20 pm

        Cand cineva spune vezi ca in directia in care mergi e o prapastie poti sa il crezi sau nu. Un om care considera sfatul de toata increderea va schimba directia. Un om care nu e chiar asa sigur dar are minte isi ia masuri de precautie sa nu cada daca e o prapastie. Iar o tuta va da buzna.
        Tot ce vine prin intermediul sfintilor e de la Dumnezeu, nu de la om. Iisus a urcat pe cruce ca sa ne mantuiasca, dar pentru unii Boca vindeca si ajuta. Oarecum ca la catolici nu mai au nevoie de Dumnezeu daca il au pe papa care sa ii bage in rai. Asa e si pentru membrii Fan club Arsenie Boca. Nu se supara daca hulesti dar iau foc daca zici ca Arsenie nu era sfant. Nu-i nimic daca faci lucruri pe care un crestin nu trebuie sa le faca. Numai sa nu contesti minunile pe care Arsenie le-a facut exclusiv pentru ei.

        Apreciază

      • Ionut said, on martie 11, 2017 at 11:30 pm

        minionita

        Cred ca gresesti. Unii oameni au inceput sa-L caute pe Hristos abia dupa ce au citit indemnurile Pr. Arsenie Boca. Acest lucru este FARA PUTINTA DE TAGADA.
        Dar nu trebuie sa cadem in supravenerarea vreunui om, oricat de sfant ar fi, si sa uitam de Hristos si de Maica Domnului, pentru ca scopul si lucrarea sfintilor n-a fost sa se vesteasca pe ei insisi, ci pe Hristos.

        Apreciază

    • Ionut said, on martie 11, 2017 at 7:30 pm

      Cum poti spune ca facea magie un om care a pictat pe cine vinde yoga, spiritism, magie?
      Cat priveste „posibila vedenie cu iadul”, te rog sa ma scuzi, dar nimeni nu-si asuma responsabilitatea (cu numele real) pentru respectiva posibila vedenie: nici mitropolitul, nici trimisul sau, nici pustnicul.
      Si de ce semnezi „ardelenii”, sunteti mai multi, scrieti pe rand?

      Apreciază

  6. Pop Lucian said, on martie 10, 2017 at 10:46 pm

    Dar voi de unde stiti ca nu e sfant. Ați fost ,,dincolo” să-l vedeți?

    Apreciază

    • el said, on martie 11, 2017 at 12:44 pm

      Lucian Pop

      NU, noi ASCULATAM de Biserica si de Ortodoxie ceea ce INSELATUL tau boca A DOVEDIT ca NU FACEA aducandu-si propriile INSELARI in loc de Dogma si PRELESTUL in loc de „sfintenie”!!!

      asadar pentru ca boca INCLACA Dogma si Randuielile Bisericesti este un LEPADAT.

      iar tu esti liber ca di daivolul sa asculti de capul tau sau/sa asculti de cine vrei sau sa asculti de Dumnezeu.

      noi insa NU PRIMIM INSELATII nici RATACIRILE lor ci URMAM pe Sf Parinti si Invataura Bisericii.

      iar cat despre ARGUMENTE si MARTURII despre INSELAREA si DRACISMELE lui boca s-au adus SUFICIENTE pentru cei cu mintea intreaga incat sa NU AVETI cuavnt de inddreptatire la Judecata ca NU ATI STIUT ! … caci chiar VOI INSISI marturisiti ca „STITI MAI BINE”( vi se pare voua) si NU ASCULTATI de Sfintii Parinti nici de Dogma , deci SINGURI v-ati agonisit „rasplata „.

      GLOATA bocolatra martriseste chiar si prin MARIMEA ei ca NU se afla pe Calea cea STRAMTA care NU INCAPE HOARDELE idolatre !

      Apreciază

      • Radu said, on martie 11, 2017 at 7:43 pm

        Ba, baiatule, tu esti bolnav la cap? Hristos oare a vorbit vreodata cum vorbesti tu, cu injurii si jigniri la adresa altora? Tu esti un fel de Caiafa si un mare nesimtit mai presus de toate! Esti mai rau ca un sectant.

        Apreciat de 2 persoane

      • el said, on martie 11, 2017 at 8:56 pm

        Radu

        doveste ca am spus ceva IMPOTRIVA Dogmei si a Invataturii Ortodoxe!( ceea ce boca gasca au facut-o cu varf si indesat si va trag si pe voi dupa ei)
        si daca NU POTI inchide-ti botul … iar pentru scarpinat intre coarne si parfumat cu apa de roze mergi pe alte bloguri, vezi ca PULULEAZA canalizarea internet de d´astia „subtiri” si „moralisti” ca tine ! … si mai ales NU te astepta sa va tratez cu ode si cu rime si cu discurs mieros daca PUTITI a IAD !

        Apreciază

      • Ionut said, on martie 11, 2017 at 11:19 pm

        Radu

        Nici eu nu sunt de acord cu stilul lui, dar o face din ravna. Cred ca uneori are dreptate, alteori nu.

        Apreciază

      • Radu said, on martie 12, 2017 at 9:50 pm

        Nu am analizat comentariile tale din punct de vedere dogmatic sa imi dau vreo opinie. Ceea ce nu inteleg este ce ai tu cu Par. Arsenie Boca sau cu altii? Lasa-l in plata Domnului, mortii cu mortii, vii cu vii! Cine esti tu sa judeci alti oameni? Ai stat la pahar cu par. Arsenie Boca, ai vb cu dansul? Atunci ce sens are sa-i judeci pe altii? Nu judecati ca sa nu fiti judecati! Era parca o pilda in pateric cu un calugar care era desfranat, lenes, mincinos si la sfarsit a ajuns in rai pentru ca nu a judecat pe nimeni in toata viata lui. Nu e treaba ta sa te iei de Par. Arsenie Boca, fiecare trebuie sa ne vedem de ale noastre. Ce te deranjeaza pe tine ca altii se roaga la parintele? Treaba lor, fiecare cu mantuirea lui. Ai ajuns deja desavarsit si te-ai apucat sa dai sfaturi pe la altii? Hristos nu s-a impus nimanui, cine a vrut sa Il asculte, L-a ascultat. Tu dimpotriva, apesi prea tare pe acceleratie, asa ca las-o mai domol. E treaba Lui Dumnezeu sa-L judece pe Parintele Arsenie Boca si pe altii, nu a TA! Multumesc pentru atentie si iertare!

        Apreciază

      • saccsiv said, on martie 12, 2017 at 10:27 pm

        Radu

        Daca treaba ar sta cum zici, nu se mai tineau Sinoadele Ecumenice din vechime.

        Apreciază

    • Ioio said, on martie 11, 2017 at 5:09 pm

      https://saccsiv.wordpress.com/2017/03/04/maine-sinodul-din-creta-hotararile-sale-si-cei-de-acord-cu-ele-va-fi-dat-anatema-in-duminica-ortodoxiei/

      omule, ia te uita aici ce zice IPS Serafim de Pireu, leul ortodoxiei, in duminica ORTODOXIEI

      Hulitorului de Hristos, Francisc de Assisi și celor care îl pictează în Biserica Ortodoxă în ceata sfinților, împreună cu toţi minciuno-sfinţii papistaşi:ANATEMA! ANATEMA! ANATEMA!

      De ce parintele Arsenie Boca l-a pictat pe ereticul Francisc printre Sfinti?
      https://saccsiv.wordpress.com/2011/06/05/de-ce-parintele-arsenie-boca-l-a-pictat-pe-ereticul-francisc-printre-sfinti/

      Nu-i de gluma cu asa ceva.

      Apreciază

  7. Riko said, on martie 10, 2017 at 11:10 pm

    Sunt sfinti consacrati care si-au scris autobiografia, deci greseala. Ca nici unul nu s-a laudat e altceva. Dar nici A.B nu s-a laudat. Iar inainte ca cineva sa-si faca o parere despre autobiografia parintelui A. Boca, ar trebui sa o citeasca asa cum este ea, nu cu adnotarile si explicatile parintelui Gheorghe Anituleisei sau a altor persoane. Autobiografia parintelui Arsenie Boca este lunga de aproximativ o pagina si jumatate (scris caracter 12) Iar foile originale sunt in nr de 5. Cine vrea sa le vada poate sa le caute pe net, sau originalele aici: http://sfantul-arsenie-boca.blogspot.ro/2014/11/autobiografia-parintelui-arsenie-boca.html Pentru ca sa vedeti la o calitate si dimensiune mai mare, clic dreapta pe imagine si deschideti intr-o fila noua. Iar despre autobiografia lui Nil Dorobantu, la care cred ca se refera parintele Gheron Sava, o fi cea in care scrie ca am zburat, nu stiu despre ea, si nici nu-mi prea pasa. Nu e corect sa bagam in aceiasi oala doi oameni.

    Faza cu nici un sfant nu a avut parerea despre sine ca este sfant.., Parintele Arsenie Boca nu a spus ca este sfant, ci a zis ”Eu ma duc,dar de acolo de unde voi fi,am sa va ajut mai mult ca si pana acum”. Acest lucru a fost spus si de alti sfinti consacrati ucenicilor lor si nu numai. deci greseala.

    Daca chiar ii pasa cuiva sa stie adevarul, atunci ar putea sa se intereseze cu adevarat ce a zis si facut parintele Arsenie Boca, parintele Gheron Sava zice ca la inceput stiau ca e vorba de un sfant, (deci cei ce l-au cunoscut pe A.B, aveau aceasta parere) Ulterior, persoane (care cred ca au ganduri bune), ii informeaza gresit si cu lucruri negative in legatura cu A.B. din start contra parintelui. Un fel de: Zi ce iti zic eu.

    Faza cu greco-catolicii, pai ia sa vedem un pic cum sta treaba. Faza cu impartasitul acestora e din cartea Marturii din Tara Fagarasului despre Parintele Arsenie Boca facuta de parintele NIcolae Streza. Gasim marturiile in cauza la pagina 93 capitolul 11: ftp://ftp.logos.md/Biblioteca/_Colectie_RO/Arsenie_Boca/Arsenie%20Boca%20%20-%20%20Marturii%20din%20Tara%20Fagarasului%20despre%20Parintele%20Arsenie%20Boca.pdf

    Ar trebui sa citim si restul marturiilor inainte sa tragem concluzii, si sa tinem cont ca sunt marturii, iar oricine spune o marturie, trage in spre parerile proprii. Cunosc persoane invarsta care desi acum sunt ortodocsi, pentru ca in copilarie au fost crescuti in imprejurari catolice, au o parere buna despre acestia.
    Zicem ca nu tinem cont de marturii si carti scrise de alte persoane, doar de ce a scris el. Totusi folosim jumatate de masura cand judecam. Daca e o marturie pro, nu tinem cont de ea, daca e contra, tinem cont de ea.
    Botezul nu se repeta, doar se face Sfanta Taina a Mirungerii. Nu stiu cum s-a procedat cu greco-catolicii dupa revenire, fiecare dupa caz, sa tinem cont ca erau multi greco-catolici care si-au boteza copii ortodoxi.

    In rest tot ce zice parintele Gheron Sava este corect si bine intemeiat. Cu pictura celor doi „sfinti” straini ortodoxiei.
    Dar cand judecam pe cineva, trebuie sa judecam dupa adevar, nu dupa pareri, cuvinte rastalmacite sau sa credem tot ce ne spune cineva fara sa cercetam si noi.

    Apreciază

    • Mihai said, on martie 11, 2017 at 5:30 am

      Apai daca ai venit să ne zici de ,, părintele” streza dutee de ne lasa, iar în ce privește de greco-papistasi, este ft clar așa zisele lor botezuri, iar daca la fel ai venit cu prostii din astea la fel dute de ne lasă și vezi că pe Basilica, ilumina și cuvântul kakadox fac articole pe placul tau

      Apreciază

    • David said, on martie 11, 2017 at 7:34 am

      Riko, tot nu te vindeci?

      Boca era ERETIC in primul rând pentru că a încălcat dogma, trecând peste erminia Bisericii. Și doi, mai era HULITOR pe deasupra, scriind cu mâna lui că Mântuitorul era androgin ( Cuvinte Vii la pg 61). Ți se pare puțin? Mie nu!

      Apreciază

      • el said, on martie 11, 2017 at 1:17 pm

        David

        Riko E PIERDUT !! ( din pacate , si STIU ce spun!… te vei convinge cu timpul si singur)

        Apreciază

      • Mirela said, on martie 11, 2017 at 9:51 pm

        Poate că faptul că AB L-a pictat pe Mântuitorul Iisus Hristos ba cu barbă, ba fără barbă, este legat de blasfemia cu Iisus androgin.
        În rest, există fiinţe care nu merită băgate în seamă. Ţânci, cărora abia le cresc (strâmb) dinţi de lapte, se cred învăţători şi în măsură să evalueze ei ce zice sau ce nu zice bine un profesor…

        Apreciază

    • ban said, on martie 11, 2017 at 8:34 am

      Pai dupa adevar judecam, iar adevarul e ca multe erezii si rataciri au facut A. Boca si Nil D. Treziti-va din idolatrie.

      Apreciază

      • David said, on martie 11, 2017 at 10:21 pm

        Saccsiv

        Boca e in iad, nu că vrem noi, ci pentru că a încălcat dogmele și canoanele Bisericii . Asta e plata pentru toți ereticii.

        Pocăința pe patul de moarte fără mărturisire publică nu este primită.
        Deci, @el și @pamvo au dreptate.

        Apreciază

    • Pąʍvo said, on martie 11, 2017 at 3:40 pm

      Boca e in iad !

      Si toti adeptii lui acolo vor ajunge.

      Apreciază

      • saccsiv said, on martie 11, 2017 at 5:07 pm

        Pąʍvo

        Asta nu putem stii, daca e in iad sau nu.

        Apreciază

      • el said, on martie 11, 2017 at 6:42 pm

        sacsiv

        STIM de la Sfintii Parinti ca ORICINE care A INCALCAT/HULIT/DESFIINTAT Dreapta Credinta cu INSELARI si „pareri”/”inspiratii” PROPRII/dracesti ( ca boca care NICI macar duhovnic NU a avut , nici de Biserica NU a ascultat vredoata, altfel cel pun ar fi STRS HULELE de pa Biseriac Draagnescu cand PS Roman i-a cerut EXPRES sa CORECTEZE „pictura”/ MAZGALEALA iar el s-a crezut mai presus de oriine si apretins cu INDRACIRE ca „din viziune” a pictat !… si ce a pictat …e JALNIC si HULITOR) ___ daca NU se pocaieste PUBLIC pentru clerici ( din treapta carora A CAZUT zian boca ) NU SE MANTUIESTE si MEREG LA IAD cu DIAVOLII de care a ascultat IMPOTRIVA Dreptei Credinte.

        e clar deci ca Lumina ca boca ca INSELAT/ERETIC NEPOCAIT(public caci CLERIC) e IN IAD cu Arie si alti eretic si de acolo lucreaza DRACII prin pomenirea lui „semnele si minunie” cand sunt INVOCATI de IDLOATRI GLOATEI care cer ajutor de la unul care NICI PE SINE NU a putut sa se ajute ca sa scape de iad/sa se mantuiasca !

        Apreciază

      • saccsiv said, on martie 11, 2017 at 7:51 pm

        el

        Arie stim cum a murit. Arsenie Boca nu stim.
        Din cauza acelor desene nu poate fi canonizat, insa daca a ajuns in iad nu stim.

        Apreciază

      • Pąʍvo said, on martie 12, 2017 at 9:40 am

        Boca a cerut din iad să nu îl mai laude lumea ca să nu îi sporească chinurile și mai mult. E greu cu erezia și părerea de sine pentru că la baza acestui întuneric arde mândria luciferică. De care să ne izbăvească Domnul pentru rugăciunile Sfinților Părinților noștri !

        Apreciază

      • VioletaB said, on martie 11, 2017 at 7:04 pm

        Pr Pamvo, as vrea sa va trimit un pomelnic. Am fost azi la posta cu intenția sa va trimit un mandat si pe spate sa trec Sărindarul, la loc de corespondenta. Dar am avut surpriza neplăcuta sa aflu ca nu se mai trimit mandatele decât in forma electronica, chiar si cele completate de mâna sunt transformate in varianta electronica… Voi face rost de nr Dvs de telefon sa va sun sapt aceasta.

        Apreciază

      • Pąʍvo said, on martie 12, 2017 at 9:35 am

        Nu e nevoie de bani… Datori suntem să ne purtăm sarcinile unii altora și să ne rugăm unul pentru altul.
        Rugăciunea nu are taxă și nici termen de valabilitate. Doamne ajută !

        Apreciat de 1 persoană

      • Pąʍvo said, on martie 12, 2017 at 9:46 am

        Sora Violeta, sa nu faceti confuzie… Eu nu sunt parintele de la Radeni, ci un neinsemnat monah, inca in Frasinei.

        Apreciază

      • el said, on martie 11, 2017 at 9:09 pm

        saccsiv

        boca A MURIT FARA sa MARTURISEASCA LEPADAREA de INSELAREA in care a trait !
        in PRELEST si EREZIE a trait in PRELEST si EREZIE a MURIT !

        si STIM ca Dumnezeu NU e nedrept, ORICUI are BUNA INTENTIE ii da circumstantele meritate/potrivite starii lui si ocazia sa se POCAIASCA CUM SE CADE starii/cinului sau ( vezi cazul VRAJITORULUI POCAIT SF Ciprian al Cartaginei care PUBLIC s-a lepadat de ratacirea si inchinarea lui la diavol si A ARS lucrarile si cartile lui vrajitorsti___ de la boca PANA AZI au ramas „carticele” lui de magie )

        ASADAR : despre boca STIM ca A MURIT in INSELAREA lui. Si TOTI ERETICII si INSELATII NEpocaiti merg la IAD cu arie, iuda si cu ceata tuturor LEPADATILOR !

        (si NIMIC NU foloseste omului cand pe patul mortii vede DIAVOLII care au capatat DREPT asupra lui ca au venit sa-l ia, atunci TOATA PLANGEREA lui /nestiuta/ e INUTILA !)

        sau ti se pare ca NU PUTEA (daca ar fi fost zian un INSELAT POCAIT) sa IMPIEDICE Dumnezeu prin MARTURIA lui de pe urma ( in caz ca avea buna intentie Dumnezeu II DADAEA OCAZIA si puterea sa o faca macar de dragul DOBITOACELOR pe care le trage el acum la iad) CADEREA cu care TARGE GLOATELE la iad ?

        asadar Dumnezeu NU e NEDREPT, pe DREPT lucreaza DRACII INSLEAREA GLOATEI azi, ca au CAPATAT DREPTURI de la NEpocainta lui boca.

        Apreciază

      • David said, on martie 12, 2017 at 7:36 am

        Pamvo, el

        Da, Boca este in iad. Unde altundeva poate să fie un eretic și un înșelat?

        Pocăința personală pe patul de moarte nu se pune, atâta timp cât hulele și ereziile există și iși fac efectul in sufletul oamenilor. Chiar dacă s-ar fi pocăit, să zicem, învățăturile greșite persistă, pierzând atâtea suflete, pentru care el o să dea seamă. Astea sunt cele care îl trag inapoi spre pierzare.

        Ce valoare ar avea pocăința lui dacă nu s-a smerit mai întâi ca să iși indrepte greșeala?

        Apreciat de 1 persoană

      • Ionut said, on martie 12, 2017 at 1:58 pm

        Parerea mea in legatura cu „vedenia din iad” este ca e o FACATURA, si nu vreau sa explic de ce pentru ca securistii de tip nou sa nu-si „rafineze” metodele de intoxicare.

        Apreciază

    • minionita said, on martie 11, 2017 at 8:42 pm

      Daca ti-ar pasa de propria mantuire ar trebui sa fii macar cu bagare de seama. Daca cei care il contesta pe Arsenie Boca il nedreptatesc, Dumnezeu ii va da si mai multa slava in imparatia Sa. Iar daca nedreptatea s-a facut din teama de a nu cadea in inselare, Sfintii parinti spun ca Dumnezeu nu ii va judeca pentru asta. Insa daca, in ciuda a ceea ce spune inima ta ei au dreptate…

      Apreciază

      • Pąʍvo said, on martie 12, 2017 at 10:33 am

        Tocmai ca ne pasa de propria mantuire si nu vrem ca dreapta credinta sa se transforme in senzationalism, sentimentalism, filosofie nebuna si idolatrie.
        Nu trag de codite prostutele care il aduleaza pe Boca in taina vietii lor erotiste, dar sunt dator sa-mi exprim cuvantul ori de cate ori arsenismul ia amploare in public.
        Dumnezeu te poate ajuta sa devii inteleapta. Prima treapta a sporirii duhovnicesti e dispretuirea de sine.
        Pe asta Rasputin de Romania n-a avut-o. De aceea a pasit in hau…

        Apreciat de 1 persoană

      • VioletaB said, on martie 13, 2017 at 10:37 pm

        Multumesc pentru lamurire, pr. Pamvo, da, credeam ca sunteti de la Radeni. Doamne ajuta!

        Apreciază

  8. ardelenii said, on martie 11, 2017 at 12:06 am

    Exista o marturie a Pr. Arsenie Papacioc, cum ca Arsenie Boca credea in metempsihoza(reincarnare), acesta spunandu-i ca s-a reincarnat in Sf Prooroc Ilie acum sute de ani, dar si a Pr. Antim privitor la Pr. Staniloaie si sotia sa Lidia Staniloaie, ce l-au indepartat pe Arsenie Boca pentru oaresice mandrie(nesmerire) a acestuia in perioada colaborarii la primele Filocalii traduse, dar auzindu-se si de trairea vieti imorale cu Julieta – pe numele de calugarie Maica Zamfira de la Man. Prislop. Asemenea, Pr. Arsenie Papacioc marturiseste ca Arsenie Boca a pus randuieli necanonice la Man. Prislop, cum ar fi „modificarea culionului la calugarite, precum ciobanitele cu parul pe spate” si „venea de la plimbari in padure cu maica Zamfira, avand relatii mult prea intime cu aceasta”.
    Cu privire la Nil Dorobantu apare marturia unui parinte – probabil Pr. Arsenie Papacioc, ce a calatorit cu acesta si Pr. Cleopa de la Man. Sihastria spre Man. Slatina – drum de 5 ore pe jos, unde Nil Dorobantu s-a „teleportat” dupa un popas, instantaneu la Man Slatina, unde Pr Cleopa a ajuns dupa ore bune de mers pe jos .Deci se presupun puteri paranormale de la vrajmas la Nil Dorobantu.
    Cu privire la preotul Argatu, citim in scrierile de la pangar la Boroaia, ca a spovedit o batrana facandu-i rugaciuni pe stil vechi la cererea acesteia, dupa care s-a visat intr-o camera umeda intunecoasa, a stilistilor, un fel de iad intermediar.Exemple clare de traire neortodoxa.
    Ori Gheron Sava Lavriotul spune in inregistrarea de la conferinta de la Pireu: Canonizarea nu tine de minuni( minuni face si Domnul la musulmani sau alti pagani, face si vrajmasul spre inselare). Pentru canonizare trebuie cercetate credinta(marturia pentru Hristos) si faptele( trairea) conforma cu cuvintele Mantuitorului si pildele Sfintilor Parinti. Se pot adauga prigoana si minunile.
    Din cele aratate, se probeaza cu istoria Ortodoxiei, faptul ca nu putem avea sfinti catolici( ca intemnitatul Vladimir Ghika), sau un erou-martir pentru Ortodoxie, cazut intr-o transee unde lupta pentru victoria marxismului, globalismului, liberalismului, umanismului, ecumenismului, masoneriei(stangistul Che Ghuevara, patriarhii masoni Methaxakis si Athenagoras) etc.

    Apreciază

    • Riko said, on martie 11, 2017 at 11:58 am

      @ardelenii
      Desigur ca nu sti nimic din ce a zis parintele Arsenie Boca pe temele de care il acuzi. Adica el zice ca ideia reincarnarii e de la draci, dar cica tot el credea ca e rencarnarea Sfantului Proroc Ilie.
      Iar ce zice parintele Gheron Sava despre minunile la musulmani si alti pagani E EREZIE si o mare prostie. Dar voi cu capu inainte, si va mai credeti si in dreapta credinta. Acum parintele Arsenie Papacioc e printre sfinti, dar a gresit foarte grav in tot ceea ce a zis de parintele Arsenie Boca si prin atitudinea batjocoritoare pe care a avut-o.
      De Nil Dorobantu nu imi pasa si nu stiu nimic despre el.
      Si de ar fi fost un eretic parintele A.B., e foarte grav ca este acuzat de lucruri pe care nu le-a facut. Iar cine il judeca asa, face pacate cu gramada.

      Apreciază

      • Matiu Cosmin said, on martie 11, 2017 at 12:36 pm

        Ar fi bine sa citesti capitolul din Pateric – despre inselare, ar fi bine sa citesti Sf Ignatie Briancianinov – despre inselare, Si ar fi bine daca ai sti cum se comportau sfintii in fata vedeniilor si cum cercau duhurile sa vada de care sunt.

        DIn moment ce Boca a primit aratari dracesti (demoni sub forma ingerilor de lumina) este clar cui slujea lui desi i se parea altfel.

        Aveti aceeasi incapatanare ca si ereticii.

        Uite pictura lui Boca cu revelatie de „sus”:

        Apreciază

      • Matiu Cosmin said, on martie 11, 2017 at 12:38 pm

        Cand o sa intelegeti ca cerul e plin de sfinti de care nimeni nu stie si de sfinti care nu au facut nici o minune?
        Cand o sa intelegeti ca diavolul poate face nenumarate minuni pentru ca are puterea de inger pe care a avut-o de la inceput?

        Apreciază

      • Riko said, on martie 11, 2017 at 1:21 pm

        Matiu Cosmin
        Mie imi spui? Am zis eu vre-o data ca daca se fac minuni e sfant? sau ca cei ce nu fac mununi nu sunt sfinti, sau sunt sfinti mai mici?
        Ai citit ce am scris eu? Eu am incapatanare? De unde sti tu ca parintele nu a testat vedenile pe care le-a avut?, Crezi ca era asa prost. Daca nici eu nu sant atat de prost incat sa cred o vedenie, fara sa o testez daca e sau nu de la Dumnezeu, el sa fi crezut orbeste tot. Mentionez ca nu am avut astfel de trairi, dar daca as avea ar fi foarte simplu sa vad daca e drac sau nu. I-as zice sa zica Doamne Iisuse Hristoase Fiul Lui Dumnezeu miluieste-ma pe mine pacatosul. Atat. Daca nu zice si nu face si o metanie cand zice, atunci e drac. Eu nu am nevoie de vedenii si minuni.
        Imi zici „cand o sa intelegi” ceva ce stiu. Chiar asa de greu e sa inteleaga lumea ce scriu?
        Cred ca tot ce intelege lumea din comentarile mele e ceva de genul: „Boca e sfant ca face minuni si inchinati-va lui” Eu zic cu totul altceva.
        Tot ce am zis a fost de dragul parintelui Gheron Sava si spre binele lui. E usor tare sa nu te gandesti la consecintele promovarii cuvintelor cuiva care zice multe neadevaruri si prosti in nume propriu. Nu ii pasa nimanui ca-i face rau parintelui Sava? La fel si cu prostia ce o zice cu minuni la pagani.
        A gasit dracu o ata sa va traga pe toti la el. Sau ce, e pacat mic sa acuzi un suflet de ceva ce nu a facut?, sau sa zici lucruri neadevarate (ba chiar erezii) pentru ca sa-ti sustii intentile „bune” ? De cand e asta de la Dumnezeu?

        Apreciază

      • Ioana said, on martie 11, 2017 at 3:15 pm

        Riko,

        Da-ne exemple de „erezii” din ce zice Gheron Sava in acest clip despre Boca si Dorobantu. cA SA LE ANALIZAM PUNCTUAL.

        Erezii la Arsenie Boca s-au tot aratat: Francisc d Assisi, Wulfila, Hristos este androgin dupa mintea lui hulitoare (pag 61, cuvinte vii), O HULESTE PE SFANTA MIRONOSITA SI FECIOARA MARIA MAGDALENA ca ar fi fost desfranata, MARTURISEA ca e bine sa studiezi CARTI „ALE MARILOR RELIGII SUPERIOARE” si sa faci TEHNICI DE CONCENTRARE si multe ALTELE, astea sunt REALITATI, SPUSE DE INSUSI bOCA, LA FEL SI ACELE EREZII SCRISE SI PICTATE pe care LE POTI VEDEA SI TU CU OCHII TAI…

        Zi-ne intai ce „erezii” gasesti tu aici, ca sa le discutam. La Boca, citate din Steiner si Berdiaev, nste apocrifi eretici ezoterisiti gasesti cu toptanul, dar citate din Sfintii Parinti, trebuie sa alergi cu motocicleta in cartile lui sa le gasesti….

        „Acei bătrâni, care își asumă rolul – folosim acest cuvânt neplăcut, care aparține lumii păgâne, pentru a explica mai bine lucrarea ce în esență nu este altceva decât actorie pierzătoare de suflet și cea mai tristă comedie – își asumă rolul sfinților stareți de demult, neavând darurile lor duhovnicești, să știe că însăși intenția lor, gândurile și ideeile lor despre înalta lucrare monahicească, despre ascultare, sunt greșite și că însuși felul lor de a gândi, însuși înțelepciunea și știința lor sunt înșelare de sine și amăgire diavolească, ce nu pot să nu-și dea rodul lor în sufletele celor povățuiți de ei.” p 74. – Sfântul Ignatie Briancianinov, Ofranda monahilor contemporani

        Apreciază

      • Ioana said, on martie 11, 2017 at 3:26 pm

        Riko,

        asa picteaza un sfant pe Maica Domnului? fara insemnele fecioriei ? (doua din cele trei stele, care reprezinta insemnele fecioriei lipsesc) astfel Boca se aseamana cu hulitorii protestanti, hulind pe Maica Domnului si pururea Fecioara Maria, care a fost fecioara inainte de nastere, in timpul nasterii si dupa nastere, a nascut si fecioara a ramas si cu trupul si cu sufletul cu totul neintinat. Si ce-i cu baticul alb ca la papistasi? Erminia si Sfanta Predanie prevad cu totul alta cromatica pentru vesmantul Maicii lui Dumnezeu.

        Apreciază

      • Matiu Cosmin said, on martie 11, 2017 at 3:45 pm

        Riko,

        Spun la toata lumea, nu numai tie. Arsenie Boca atunci in tinerete a primit cele doua vedenii dracesti in Athos in care diavolul s-a aratat ca Maica Domnului si Sf. Serafin de Sarov si s-a intors de acolo cu puteri.
        Cine este interesat sa caute cati ani a durat si cand a terminat de pictat biserica Draganescu. Acea pictura este semnatura in scris a faptului ca Arsenie Boca a primit si a conlucrat cu duhurile diavolesti.
        Darul facerii de minuni il primesc de la Dumnezeu oamenii sfinti care respecta intocmai credinta ortodoxa si dogmele ei si dupa o viata de aspre nevointe, sau de la diavol cei inselati.

        „Pr. Arsenie Boca
         Este destul daca ati venit o data sau de doua ori la mine, ca la dreapta judecata am si eu un cuvânt de spus. Unde veti fi, pun mâna în capul vostru si va scot afara. Dar este o conditie: sa fiti buni, sa faceti fapte bune, sa mergeti pe linia Bisericii si sa fiti tot timpul pregatiti, cum va învata preotii Bisericii.

        „Sf. Ignatie Briancianinov
        Fericit este sufletul care s-a cunoscut pe sine că este în întregime nevrednic de Dumnezeu, care s-a văzut pe sine sărac, ca unul ce este nenorocot și păcătos! Acesta este pe calea mântuirii, în el nu se află amăgire de sine.
        Dimpotrivă, cel ce se socotește pe sine pregătit pentru primirea harului, cel ce se socotește pe sine vrednic de Dumnezeu, cel ce așteaptă venirea Lui cea de taină, cel ce spune că e pregătit să-L primească, să-L audă și să-L vadă pe Domnul, acela se amăgește pe sine, acela se lingușește pe sine; acela a atins culmea înaltă a trufiei, din care se cade în prăpastia cea întunecată a pierzaniei. Acolo cad toți cei ce s-au mândrit înaintea lui Dumnezeu, cei ce cutează fără rușine să se socoată vrednici de Dumnezeu, și din această stare de părere de sine și amăgire de sine grăiesc lui Dumnezeu: ” vorbește, Doamne, că robul Tău ascultă” (1 Împ. cap.3).

        Sf. Macarie Cel Mare
        „Fericitul Macarie sarutand pe toti cei ce erau langa dansul si pentru dansii rugandu-se, si-a ridicat ochii si mainile in sus, zicand cel mai de pe urma cuvant: In mainile Tale, Doamne, imi dau duhul meu. Si astfel si-a dat fericitul sau suflet, lasand multa plangere ucenicilor. Apoi, adauga Serapion si aceasta, pe care a auzit-o de la Cuviosul Pafnutie, care era unul din ucenicii lui Macarie: ca acel sfant suflet, fiind ridicat de heruvimi si spre cer suindu-se, unii din parinti priveau cu ochii sufletesti spre diavolii cei din vazduh cum stau departe si strigau: „O! de ce slava te-ai invrednicit, Macarie”.
        Iar Sfantul le raspundea: „Nu, caci inca ma tem, pentru ca nu ma stiu de am facut vreun lucru bun”. Apoi vrajmasii cei ce erau in vazduh, strigau: „Cu adevarat ai scapat de noi, Macarie”. Iar el le zicea: „Ba nu, caci imi mai trebuie ceva ca sa scap”. Si fiind acum inauntrul portilor ceresti, diavolii plangand, strigau: „A scapat de noi, a scapat!”. Iar el cu mare glas le-a raspuns: „Cu adevarat am scapat de mestesugirile voastre, cu puterea Hristosului meu fiind ingradit”. Astfel a fost viata, sfarsitul si mergerea la vesnica viata a Cuviosului parintelui nostru Macarie.”

        Sf. Ignatie Briancianinov
        În pustnicie, au ajuns, asemenea lui Malpas, la cea mai vârtoasă înșelare demonică Francisc de Assisi, Ignatiu de Loyola și alți nevoitori ai latinilor (După căderea Bisericii de Apus de la cea din Răsărit), recunoscuți de ei ca sfinți.
        ” Atunci când Francisc a fost răpit la cer” spune scriitorul vieții acestuia, ”Dumnezeu Tatăl, vîzându-l, S-a întrebat, fiind pentru o clipă în nedumerire: cui să dea întâietate, Fiului Său Celui după fire, sau fiului după har – Francisc”. Ce poate fi mai cumplit, mai hâd decât această hulă, ce poate fi mai întristător decât această amăgire!

        Apreciază

      • Ioana said, on martie 11, 2017 at 5:40 pm

        RIKO

        ce zici tu nu e nici o erezie, intelegi tu prost…

        UITE AICI SI BAGA LA CAP. ai tupeu sa il contrazici pe Sfantul Ioan Gura de Aur ?

        SFANTUL IOAN GURA DE AUR: Uneori vrajitorii ii fac pe bolnavi sanatosi iar dracii tamaduiesc dar …
        https://saccsiv.wordpress.com/2014/07/09/19sfantul-ioan-gura-de-aur-uneori-vrajitorii-ii-fac-pe-bolnavi-sanatosi-iar-dracii-tamaduiesc-dar/

        „Că dracii pot face false minuni și deci și false vindecări este deplin cunoscut celor ce citesc viețile și cuvintele sfinților din care redăm aici doar unul spre exemplificare al celui între sfinți Părintelui nostru Ioan Gură de Aur:

        „Vrăjitorii, cu meșteșugul lor, pe mulți i-au tămăduit de boli și pe mulți ce erau bolnavi i-au făcut sănătoși. Numai că pentru aceasta trebuie să fii părtaș la necinstirea lui Dumnezeu. Departe de noi un asemenea gând! Ascultă ce spune Moise iudeilor: “De se va ridica în mijlocul tău prooroc sau văzător de vise și va face înaintea ta semn și minune. Și se va împlini semnul sau minunea aceea, de care ți-a grăit el, și-ți va zice atunci: să mergem după alți dumnezei, pe care tu nu-i știi și să le slujim acelora. Să nu asculți cuvintele proorocului aceluia sau ale acelui văzător de vise…” (Deuteronom 13, l-3). Aceasta înseamnă că dacă vreun prooroc se va arata, va face semne, va învia morți, va curăța leproși sau va vindeca schilozi și te va chema, arătându-ți aceste minuni, să nu mai crezi în Dumnezeul tău și să te lepezi de El, să nu crezi în puterea lui. Domnul Dumnezeul tău te încearcă ca să vadă dacă-L iubești din toată inima ta și din tot sufletul tău. Este limpede, dar, că demonii nu vindeca. Dacă totuși Dumnezeu le îngăduie cândva să tămăduiască vreo boală, așa cum fac oamenii, este ca să te încerce și nu pentru că Dumnezeu n-ar ști, ci ca să înveți să nu-i suferi pe demoni nici dacă tămăduiesc. Dar ce vorbesc eu de tămăduirea trupului? Dacă cineva te sperie cu gheena ca să te lepezi de Hristos, să nu primești. Dacă-ti făgăduiește cineva împărăție cerându-ți în schimb să te îndepărtezi de Fiul Unul Născut al lui Dumnezeu, să te întorci de la el, să-L urăști – să fii ucenicul lui Pavel și cu râvnă să repeți cuvintele pe care le-a vestit fericitul și viteazu-i suflet: “Căci sunt încredințat că nici moartea, nici viața, nici îngerii, nici stăpânirile, nici cele de acum, nici cele ce vor fi, nici puterile. Nici înălțimea, nici adâncul și nici o altă făptură nu va putea să ne despartă pe noi de dragostea lui Dumnezeu, cea întru Hristos lisus, Domnul nostru” (Romani 8, 38). Pe el nu-l despart de iubirea lui Hristos nici îngerii, nici puterile, nici cele prezente, nici cele viitoare și nici vreo făptură, iar pe tine te depărtează de El vindecarea trupului? Ce iertare vom putea noi primi? De Hristos trebuie să ne temem mai tare decât de gheenă și pe El trebuie să-L dorim mai aprins decât orice împărăție.

        Dacă se întâmplă și ne îmbolnăvim, e mai bine să rămânem bolnavi, decât să fim tămăduiți de niște demoni și să ne lepădăm de Dumnezeul nostru. Pentru că, deși ne tămăduiesc, în fapt, mai mult ne vatămă decât ne sunt de folos. Ei sunt de folos trupului, care oricum are să moară și să putrezească nu peste mult timp, dar vatămă, în schimb, foarte tare sufletul, care este nemuritor. Și, așa cum fac negustorii de sclavi, momind copii cu bunătăți (dulciuri, năut prăjit, sau multe altele), răpindu-le libertatea și chiar și viața, tot așa fac și demonii, făgăduind vindecarea unui mădular al trupului, dar făcându-ne să pierdem mântuirea sufletului. Noi, iubiților, să nu îngăduim una ca asta. Să avem grija și să ne păzim cu orice chip de necredința și de a ne lepăda de Dumnezeul nostru. Oare Iov n-ar fi putut să creadă cuvintelor femeii sale și să-L blesteme pe Dumnezeu și să scape de nenorocirea care dăduse peste el? Căci spunea: “Blesteamă pe Dumnezeu și mori.’” (Iov 2, 9). Iov, însă, a preferat sa rabde, să se topească pe picioare și să sufere plaga pe care nimeni altul n-ar fi putut-o îndura decât să scape de cumplitele chinuri și de nenorociri, blestemându-L pe Dumnezeu. Pe el sa-l imiți. Chiar dacă diavolul îți promite să te scape de necazurile care te copleșesc, nu-i crede lui și nu-i ceda. Fă și tu așa cum a făcut dreptul Iov, care nu s-a lăsat convins de vorbele nevestei sale, ci a ales să rabde boala mai bine decât să-și piardă credința și mântuirea sufletului. Dumnezeu nu te părăsește atunci când îngăduie să te îmbolnăvești și să suferi cele mai grele boli, ci voiește să te facă și mai plin de slavă și mai strălucit. Rabdă, dar cu tărie ca să auzi și tu: “Nu crezi că de aceea am făcut ce am făcut, ca să Mă arăt drept?” Sfântul Ioan Gură de Aur”

        „Căci se vor ridica hristoşi mincinoşi şi prooroci mincinoşi şi vor da semne mari şi chiar minuni, ca să amăgească, de va fi cu putinţă, şi pe cei aleşi.” – Matei 24, 24

        Apreciază

      • Riko said, on martie 11, 2017 at 7:23 pm

        Ioana
        https://saccsiv.wordpress.com/2016/12/26/video-gheron-sava-despre-parintii-arsenie-boca-si-nil-dorobantu-nu-sunt-sfinti-si-o-nelamurire-a-mea-de-ce-sinodul-bisericii-ortodoxe-din-afara-rusiei-ce-a-condamnat-ecumenismul-nu-este-similar/

        Eu am mai vazut picturi in biserici unde una sau amandoua stelele de pe umeri nu se vad din cauza hainei.
        Si nu am inteles eu gresit, ci tu ai inteles gresit. Mai uita-te o data cu atentie. Nu e vorba de false minuni dupa cum zice parintele Sava.
        Matiu Cosmin
        Se poate sa fie asa, dar se poate sa nu fie asa. Cu Francisc iara, se poate sa fie cum zic catolici, adica ca e de-al lor. Dar se poate ca sa nu fie cum zice istoria catolicilor. Daca s-ar fi convertit la ortodoxie, nici vorba ca catolicii sa se discrediteze singuri. Iar ce sa scris despre Francisc de asisi pot fi si multe infloriri.
        Ce a spus Sfantul Ignatie Briancianinov in legatura cu Francisc, era despre inselarile pe care le avea, relatate din istoria vietii lui Francisc, nu era o descoperire de la Dumnezeu ca expre Francisc a murit in inselare.
        Dar se poate ca Francisc sa fi fost in inselare, iar parintle A.B. sa fi gresit foarte grav ca la pictat. Totusi parintele A.B. chiar daca cand la intrebat cineva de ce le face fetele asa, si el a zis ca asa ii vede, nu inseamna ca toata pictura din toata biserica era vedenie. In timpul picturii, sa interesat si documentat destul de mult despre cum trebuie facuta pictura si anumite scene. + ca pe vremea aceia au mai fost oameni ai bisericii care credeau ca Francisc de Asisi era sfant.
        Ce sa intamplat la muntele Atos nu stiu cu exactitate, am citit undeva ceva mai demult, dar nu mai tin minte daca erau relatarile lui sau ce si cum. Si am cautat acum pe net sa gasesc detalii dar nu am gasit nimic. 😦 Daca sti unde as putea sa gasesc informatii despre asta, ar fi util. Daca nu ai timp, atunci lasa.

        Apreciază

      • Riko said, on martie 11, 2017 at 7:29 pm

        Oricum, eu nu prea stiu nimic bine, am zis ce am stiut, nu am putut sa tac. De este cineva mai destept si pregatit sa lamureasca treburile astea, probabil ca nu ar zice nimic si ar fi smerit asa cum a facut parintele Proclu.

        Apreciază

      • el said, on martie 11, 2017 at 9:14 pm

        Riko BOCOLATRULE

        „De este cineva mai destept si pregatit sa lamureasca treburile astea, probabil ca nu ar zice nimic si ar fi smerit asa cum a facut parintele Proclu.”____ dupa minte ta SPUCRATA de draci nici Sf Parinti NU TREBUIAU sa zica NIMIC despre INSLEARE si EREZIE , ca sa nu para unora ca tine ca nu ar fi smeriti!!

        Par Proclu era om simplu ( nu neparat in sensul BUN al cuvantului)/ FARA prea mare intelegere a Dogmei , de aia l-a si luat Dumnezeu inainte sa-si piarda mantuirea prin ISPITA care ia venit ppe urma de la ISCODITORII si lucratorii ISCUSITII ai APOSTAZIEIE care l-au „vizitat” in pustia lui, ISPITA care NU o putea duce , dar pentru SINCERITATEA luptei lui penrtu mantuire DUmnezeu l-a SCAPAT din aceasta CURSA mai presus de el,

        Apreciază

      • el said, on martie 11, 2017 at 9:26 pm

        … ca DACA Si Sf Gherasim de l Iordan ( vezi Prediac despre NECESITATEA Anatemei in Biserica a Sf Ignatie Braincianinov) a CAUUZ odinioara in EREZIE cu atat MAI MULT sarmanul Parinte Proclu sa discreana viclesugurile si rafiname´ntele INSELARII si EREZIEI de azi.

        iar daca Sfantului Gherasim odinoara Dumnezeu a gasit sa-i trimita INVATATORI ai Dreptei Credinte care sa-l invete /indrepeteze dni ratacirea lui , GREU gasesti pe unul care sa indrepteze EREZIILE si INSLAREILE din Romanica „pitoreasca” de azi.

        Apreciază

      • Mirela said, on martie 11, 2017 at 10:31 pm

        Rar vezi reprezentări ale Maicii Domnului atât de hidoase. Iar dacă asta e pictură după descoperire, e clar cine i s-a arătat lui AB.
        https://sfintiinugresesc.files.wordpress.com/2016/02/5981.png (imaginile postate de Ioana)
        Stelele ce semnifică pururea fecioria Maicii Domnului au dispărut, dar i-au apărut coarne. Căci ce altceva or fi fiind denivelările alea ale capului din pictura din mijloc? Aşa arată Fecioara Maria? Nu e limpede pe cine a văzut AB?

        Apreciază

  9. Coprie said, on martie 11, 2017 at 12:22 am

    Pr. Matei Vulcanescu(0:00): De aceea aș vrea să întreb pe Gheron Sava, ce părere are… Ce părere au părinții athoniți care au studiat această problemă, mai ales în ultimul timp, Părintele Iulian care l-a cunoscut de exemplu pe Nil Dorobanțu, pe Arsenie Boca, ce părere au acești părinți? Și ce… Cum.. Care este mesajul pe care părinții athoniți, în urma studiului pe care l-au făcut, au despre aceste persoane? Dacă le consideră a fi înșelări sau de fapt sunt niște lucruri de evlavie?…. Traduce întrebarea în greacă…

    Părintele Matei Vulcănescu(0:52): L-am întrebat în primul rând despre Părintele Arsenie Boca, despre personalitatea lui covârșitoare, și despre ce a auzit, și ce știe despre el din Sfântul Munte Athos?

    Părintele Sava Lavriotul(1:04): Ceea ce am auzit și ceea ce văzut, noi… Ceea cea am văzut și ceea ce am auzit ne-a făcut să ne simțim dezamăgiți, pentru că noi auzisem inițial despre un om sfânt. Atunci când am văzut, și avem documentație cum că îi accepta pe romano-catolici ca având har, și că l-a pictat pe Francisc de Assisi, ereticul Francisc de Assisi în biserică alături de Sfinți. Atunci când a pictat înăuntrul bisericii alți eretici, Ulfila care era semiarian, atunci există o mare problemă. Trebuie să fim foarte atenți, pentru că, problema nu este cine este Sfântul? Trebuie să știm că, ca cineva să fie Sfânt, adică criteriul după care cineva este Sfânt, este, în primul și în primul rând, cum se prezintă el pe el însuși și cum, prin lucrarea lui, cum a apărut în fața oamenilor. Și de aceea trebuie să fim foarte atenți, să discernem care este adevărul. De exemplu, atunci când un om face autobiografia lui, pe care nici un Sfânt nu a făcut-o, trebuie să fi atent ce scrie. Nici un sfânt, de exemplu, nu a spus despre el însuși că, am zburat!; nici un Sfânt nu a spus, Duhul Sfânt… rugați-vă la mine! Duhul Sfânt îmi îndreaptă mâna ca să scriu; nici un Sfânt nu a avut despre sine părerea că este Sfânt, și foarte multe, așa-zise minuni, de fapt nu sunt minuni, ci de fapt sunt înșelări. Sfinții nu au scris niciodată ei despre ei înșiși, și mai ales despre ceea ce vedeau și despre minunile care se făceau. Deci lucrul acesta este înșelare.

    Pr. Matei Vulcănescu(4:20): Gheron Sava aș vrea să vă întreb, există mormântul Părintelui Arsenie Boca, unde se duc mii de oameni și se întâmplă minuni. Cum vedeți lucrul acesta? Având în vedere că acest om nu a avut o învățătură de credință clară, ortodoxă.

    Părintele Sava(5:08): Din păcate acest lucru, această mergere la mormintele unor așa ziși Sfinți, și cum este și cazul Părintelui Arsenie Boca este o… o boală în Biserica noastră. Nu este nevoie să mergem să căutăm așa-ziși Sfinți, noi avem Sfinți. Atunci când un om nu învață drept cuvântul adevărului, fie prin pictură, pentru că și pictura, iconografia, este un mod de exprimare a dogmei; nu numai prin scris se exprimă dogma, ci și prin pictură, de aceea avem Sfintele Icoane care sunt dogme. Deci dacă cineva învață drept cuvântul Adevărului, atunci el nu poate fi Sfânt oricâte „minuni” ar face. Este important că Sfântul Simeon Noul Teolog… Sfântul acesta ne spune că, primul criteriu al sfințeniei, fără de care cineva nu poate fi Sfânt, este ca în toate, în absolut toate, să fie ortodox. Dacă în ceva nu este ortodox, acela nu poate să fie Sfânt. Știm foarte bine că Diavolul, ca să atragă, face așa-zise minuni; face minuni. Noi nu cerem minuni, și nici nu ne bazăm viața noastră pe minuni, ci pe Dreapta Credință Ortodoxă.

    Pr. Matei Vulcănescu(6:57): Gheron Sava vream să vă întreb despre un alt personaj cunoscut și… mai puțin cunoscut poate, dar care devine din ce în ce mai cunoscut acuma, și anume Nil preotul… ieromonahul Nil Dorobanțu.

    Părintele Sava(7:15): La început nu știam nimica despre Nil Dorobanțu, ni s-a spus iarăși că este un om Sfânt, care s-ar fi luptat cu ecumenismul și cu toate cele, dar atunci când am început să citim și mi-a fost tradus ceea ce scrie Nil Dorobanțu, atunci am înțeles că omul respectiv avea probleme. Așa cum am spus la început, nici un Sfânt nu și-a scris autobiografia sa. Nici un Sfânt nu a spus, am văzut pe Hristos, am văzut pe Maica Domnului, mi-au spus asta… niciodată. Nici un Sfânt nu spunea că zboară, că face minuni, asta înseamnă că el se auto-punea în valoare pe sine însuși, adică se auto-sfințea. Nici un Sfânt nu a spus, Duhul Sfânt îmi conduce mâna, eu scriu așa… sute de mii de cărți, și că Duhul Sfânt este cel care mă ajută să scriu. Foarte multe lucruri care le-a spus Dorobanțu arată, în modul cel mai clar pentru noi, părinții aghioriți, cum că era un om înșelat; era un om înșelat de diavolul. Noi suntem foarte stricți cu aceste lucruri, și noi nu acceptăm aceste lucruri. Hristos nu o să ne spună de ce nu l-ați acceptat pe Arsenie Boca, sau pe Nil Dorobanțu, sau pe alții așa-ziși Sfinți, pentru că niciodată nu ne va certa pentru lucrurile acestea, chiar dacă aceștia ar fi Sfinți. Și am să explic ceea ce vreau să spun: Anumitor Sfinți li s-a arătat Hristos, și acei Sfinți n-au acceptat că e Hristos, au spus: Aaa…pleacă de aici, tu ești Diavolul! Pentru că au spus acest lucru: poate să fie înșelare; poate să fie de la cel rău. Hristos nu i-a pedepsit pentru acest lucru, din contră, i-a binecuvântat și i-a lăudat pentru acest lucru. Pentru că în felul acesta au respins înșelarea, pentru că putea să fie înșelare. Chiar dacă ar fi adevărați aceștia Sfinți, în momentul în care vedem că există anumite lucruri care sunt legate de înșelare, nu-i putem accepta ca Sfinți, chiar dacă ei ar fi Sfinți prin absurd. Trebuie ca criteriul creștin, criteriul ortodoxiei, să funcționeze în mintea tuturor creștinilor, să aibă criteriul ortodoxiei, că este Dreapta Credință în toate. Nu poate fiecare acuma, fie că episcop, fie că e preot, să ne spună lucruri ale lui, cum i se pare lui… așa, și noi să le primim așa, că el este episcop sau preot.

    Din păcate acestă falsă evlavie către Arsenie Boca, către Nil Dorobanțu și către ceilalți așa-ziși Sfinți, se numește gerontolagnie, care se traduce în felul următor: înlocuirea lui Hristos cu anumite persoane… deci Lui Hristos I se cuvine toată slava, cinstea și închinăciunea, iar oamenii încep să aducă slavă, închinăciune, nădejde și cinste unor oameni, înlocuindu-L pe Hristos cu acei oameni.

    Pr. Matei Vulcanescu(12:07): I-am spus lui Gheron Sava, legat de… dacă poate să ne dea un mesaj către poporul român creștin ortodox, pentru că există această cădere, oamenii în loc să meargă să se împărtășească cu Sfintele Taine în fiecare Duminică, în fiecare sărbătoare, continuu să se împărtășească și să se roage Lui Hristos Dumnezeu la adevărații preoți ortodocși mărturisitori, să ia Sfânta Împărtășanie; se duc la mormintele unor așa-ziși Sfinți, ca să-și piardă sufletul acolo.

    Părintele Sava(12:38): Ne aflăm într-o perioadă, într-o epoca foarte grea și ecumenismul vrea să înghită întreaga Biserică. Cu toții știm că ecumenismul este panerezie și trebuie să luptăm. Trebuie să întrerupem comuniunea, să nu pomenim numele patriarhilor și a episcopilor ecumeniști, să nu mergem în bisericile unde acești preoți sau episcopi care învață ecumenism, slujesc. Să mergem să căutăm preoți care nu pomenesc, pentru că este singura modalitate de a nu lua epidemia ecumenismului asupra noastră; și este singurul mod de a întâmpina acestă erezie, de a o respinge. Și acestea nu sunt cuvintele mele, acesta este practica Sfinților noștri. Dacă citim sinaxarele și istoria Bisericii, ei întrerupeau pomenirea cu ereticii, înainte ca acești eretici să fie condamnați de sinoade. Sfinții Părinți ne spun că erezia este moartea sufletului, deci ca să putem să fugim de moartea sufletului nostru, trebuie să întrerupem legătura noastră duhovnicească cu ereticii. Deci asta înseamnă să nu ne spovedim la preoții ecumeniști, la episcopii ecumeniști, să căutăm părinții nepomenitori care au întrerupt pomenirea cu episcopii, cu sinoadele ecumeniste, care acceptă pseudo-sinodul din Creta.

    Vă mulțumim! Doamne ajută!

    Apreciază

  10. mihay2016 said, on martie 11, 2017 at 12:37 am

    Va rog din suflet as vrea sa ma spovedesc si sa ma inpartasesc mai sunt preoti la care ma pot duce? Eu sunt din braila ! Daca stiti pe cineva din braila sami ziceti si mie va rog din suflet!

    Apreciază

  11. Mihai said, on martie 11, 2017 at 8:12 am

    Am intrat și pe mizeria de blog așa zis ,, teologie patristică” să văd în ce ape de scalda, și iată cum ne-a categorisit pe cei ce suntem împotriva cipurilor, apocaliptoizi, dar și comentariile unor măscărici de acolo și cum dreg ei busuiocul https://theologiepatristica.wordpress.com/2017/03/10/cateva-constatari-despre-razboiul-brosurilor/

    Apreciat de 1 persoană

  12. Lenuta said, on martie 11, 2017 at 8:40 am

    Buna ziua!
    In Bucuresti se gasesc preoti nepomenitori? As vrea sa ma spovedesc si tot aman, pentru ca nu stiu incotro sa ma indrept.
    Doamne ajuta!

    Apreciază

  13. Sorin S said, on martie 11, 2017 at 8:41 am

    Am vazut de multe ori ca aceasta priblema a sfinteniei e ridicata aici, si in umila mea parere se rataceste cumplit , sfintenia e rezultatul unirii mistice cu Hristos, ori aceasta nu e de la om, daca putreziciunea se uneste cu focul mai poate dainui? In final Hristos e in veac !

    Apreciază

    • el said, on martie 11, 2017 at 1:04 pm

      SorinS

      pentru ca tu crezi ca Dumezeu se uneste cu PUTREZCUNEA EREZIE/INSELARII?
      treapta unirii cu Dumnezeu urmeaza DUPA cea a ILUMINARII si aceasta DUPA cea a ASCEZEI( la care a capotat din start marscarici boca) si TOAT OBLIGATORIU intru Dreapta Credinta

      ca sa ajungi la UNIREA cu Dumnezeu CONDITIA PRIMORDIALA e sa URMEZI INTOCMAI Dogma si Randuilelie Bisericii ceea ce VADIT „inspiratul” DRACILOR boca INSELATUL NU A FACUT nicoodata !

      Apreciază

  14. Mihai said, on martie 11, 2017 at 10:31 am

    Ia priviti aici, indivizi care mai de care mai nebuni, ,, fratele” Carmelo participind la ,,slujbe”, dar ia priviti cine este fratele Carmelo, mâine poimâine parca vedem că și Dănuț din deal procedează întocmai https://katanixis.blogspot.ro/2017/03/blog-post_95.html?=1

    Apreciază

  15. Mihai said, on martie 11, 2017 at 10:55 am

    Comunicat de presă din deal vizavi de ora de religie, liber la propovăduit ecumenismul prin scoli http://ziarul lumina.ro/precizari-privind-prezenta-orelor-de-religie-in-scoli-120648.html

    Apreciat de 1 persoană

  16. wtp said, on martie 11, 2017 at 11:49 am

    Paisie Aghioritul a afirmat nu odata ca a fost vizitat de Maica Domnului,de sfanta Teodora samd.

    Apreciază

    • el said, on martie 11, 2017 at 1:11 pm

      wtp

      DA si UNDE a pictat sau a scris Sf Paisie Aghioritul vreo RATACIRE /EREZIE/INSELARE asa cum a facut cu varf si indesat „sfuntzulica” al vostru zian?
      si CARE a fost duhovnicul lui zian „sfuntzulica” si DE CNE ( in afar de DIAVOL) mai asculta el?….( poate de julieta asta asa-i !? 🙂 ) … ca pe PARINTELE Sf Paisiie Aghioritul il stim si era om SFANT ajuns la treapta INDUMNEZEIRII !

      Apreciază

      • wtp said, on martie 12, 2017 at 4:19 pm

        Iustin Pirvu a fost si el inselat?Iata cam ce raspunde el referitor la pictura de la Draganescu:
        ,,Întrebare: Deci pictura de la Drăgănescu nu reflectă gândirea dogmatică a Părintelui Arsenie? Seamănă perfect cu pictura post-modernă din America şi Rusia anilor 50!
        Răspuns: Faptele lui, minunile lui, puterea lui Hristos din el, credinţa lui reflectă gândirea dogmatică a Părintelui Arsenie. Nu pictura de la Drăgănescu, care este cu totul aparte faţă de predania iconografică ortodoxă şi pe care n-o putem include în tradiţia ortodoxă, fiindcă este o artă înscrisă în curentul acesta post-modernist. La fel ca şi anumite texte imnografice ale lui Sandu Tudor, care n-a greşit dogmatic doar pentru că s-a exprimat cu un limbaj mai aşa… E pur şi simplu o latură a artiştilor din ei, necanonică, însă Dumnezeu i-a iertat pentru aceste lucruri necanonice, pentru mărimea dragostei lor faţă de El.

        Întrebare: Şi cum să ne raportăm deci faţă de unicitatea aceasta a picturii de la Drăgănescu?
        Răspuns: Ca faţă de orice patrimoniu cultural, dar nu poate fi integrat în tradiţia artei patristice. O parte a poeziei lui Radu Gyr este diferită de atitudinea ortodoxă, canonică, dar existenţa acelor poezii nu înseamnă că Gyr nu era ortodox.

        Întrebare: Dar de ce sunt aşa de vehemenţi unii Părinţi împotriva Părintelui Arsenie?
        Răspuns: Păi, l-au judecat într-un anume moment şi au rămas la acel moment, nu au privit viaţa lui în ansamblu.”

        Apreciază

      • saccsiv said, on martie 12, 2017 at 5:49 pm

        wtp

        Unde scrie asta?

        Apreciază

  17. Ortodoxia neschimbata said, on martie 11, 2017 at 10:56 pm

    Am discutat cu p Macarie si a spus ca Arsenie Boca nu a fost ecumenist. Atat el cat si Nil Dorobantu sunt sfinti, doar ca voi sunteti niste rataciti. Gheron Sava nu are de unde sa stie realitatile din romania.

    Apreciază

    • el said, on martie 12, 2017 at 10:57 am

      ortodoxia SCHIMBATA (de macarie banu „NEpomenitorul” DEGEABA !)

      Gheron Sava a comparat INSELARILE / faptele /scrieriel lui boca cu SF Parinti si A PRICEPUT ca acestea sunt CONTRARE Dogmei si Ortodoxiei.

      nici Sf Parinti de la Sinoadele Ecumenice NU AVEAU NEVOIE sa merga in tara unde trai un INSLEAT/ERETIC ca sa priceapa ca acela este ERETIC/INSELAT. Fusese oare Sf Spiridon in Egipt ca sa stie ca arie era ERETIC? si pe atunci NU cirula inforamtia cu interebnetul ca azi

      Adica Sf Parinti de la Sinodul V Ecumenic NU l-au cunoscut PERSONAL pe origen NU puteau pricepe ( chiar dupa moartea ERETICULUI) ca acela a fost si a murit ERETIC ??

      amice , pleaca de la macarie ca te strici la cap ca si el.
      mantuirea se gaseste cu sfant mult si PUTINI sun cei ce se mantuiesc.

      Apreciază

  18. Valentin D said, on martie 12, 2017 at 2:08 am

    eu de 16 ani sau si mai mult de atat de când am început să aud despre arsenie boca… mi-am dat seama de un lucru, nu știu încă sigur despre el, dar despre mine mi-am dat seama cât de slab sunt în credință.

    Apreciază

  19. Pop Lucian said, on martie 12, 2017 at 3:40 am

    ,,el”, văd că le ,,ști pe toate”. Ia spune: Arsenie Boca a chemat lupii din pădure în momentul discuțiilor cu greco-catolicii referitoare la Adevărul de credință? Și asta e tot înșelare?

    Apreciat de 1 persoană

    • David said, on martie 12, 2017 at 2:12 pm

      Da. Și vrăjitorii fac asta.

      Apreciază

      • Pop Lucian said, on martie 12, 2017 at 3:02 pm

        Deci și vrăjitorii învață Adevărul, Ordodoxia, Dreapta credință. Nu?

        Apreciază

      • el said, on martie 12, 2017 at 5:59 pm

        Pop Lucian

        UNDE e Dreapta Credinta la mascarel boca?
        atunci cand picteaza ERETICI cu aureole si ii CONFUNDA cu Sfintii? Sau cand pune pe acelasi loc CURVA romei cu Biserica Ortodoxa?
        eventual cand picteaza pe Hristos FARA barba, sau cand se picteaza pe sine in chipul Sfintilor?

        baiete boca e era INDRACIT, INSELAT VRAJITOR si ERETIC !
        pe langa astea CURVAR, LEPADTA pe calugarie si de preotie, TURNATOR al seCURitatii si … dandy fudul de cartier , un destrabalat acre traia intr-o VILA ( si CATI seCURistii chiar aveau o vila ca vila de la SInaia a lui mascarel???) si umbla dezgolit ca un curvar pe munte in compania muierii !!!

        CARE Sf Parinte a mai facut asa cvea?

        baiete DRACII lui boca te invata „ortodoxia” !!! … si ai sa ajungi la un loc cu mascarel al tau !!!.. dar NU la un loc cu Sfintii !

        Apreciază

    • el said, on martie 12, 2017 at 2:40 pm

      Pop Lucian

      DRACII pot sa-ti aduca la ordin de vrajitor nu doar lupii din padure ci ORICE VEDENIE pot sa nascoceasca care sa INSELE ochii si mintea celor iNCANTATI de vrajitoria idolului lor.

      asa ca lupi sau DRACI in chip de lupi ca sa se dea in spectacol VRAJITORUL nebagat in seama INDESTUL (dupa POFTA sa de senzational si dominare) de orgoliile inflacarate ale vorbitorilor nu are nici o relevanta, ..atata vreme cat picteaza ca „sfinti” ERETCI ca francisc din assisi, si CURVA romei langa Biserica Ortodoxa !!

      ok?

      gurul tau zian poftea locul 1 si bolea de VEDETISM in stadiu maxim si daca NU era bagat in seama indestul si daca nu casca GLOATA fara minte ochii la el si da drumul la muci incantata de „intelepciunea” sa DRACEASCA , CRAPA dracul din el de ciuda si apela la PRESTATIA lui de „magician”/VRAJITOR ca sa se bage in seama !

      Apreciază

      • el said, on martie 12, 2017 at 3:24 pm

        Pop

        CARE Sfant Parinte a mai chemat animalele ca sa dovedeasca Dreapzta Credinta?
        si UNDE e cosnemnata exact parerea „DEAPTA” a lui zian boca despre Ortodoxie in acea discutie unde nu a fost bagat in seama destul?

        puteai eventual sa te prelavezi de asta daca aveai si DOVADA „Ortodoxiei” lui zian, ori boca era VEDIT si ERETIC si INSET ( vezi screirile si mazgaelie de pe Biserica Draganescu)

        datul in spectacol, CIROCTEACA ieftina in ochii gloatelor proaste, ghicitul in palma si spunerea pacatelor in public erau specialitatea preferata a lui mascarel boca !… „exact” ca Sfintii Parinti ! 🙂

        pe mascarel al tau l-a dreanjat si o vrabie amarata cand a observat ca lumea privea atent la ea in Biserica in loc sa sculte la HULELE si predica lui „intelepata”… si ca un „sfant” al IADULUI ce era … si.a dovenít puterea de la draci ( ca rabinul Zamvri asupra boului ucis, vezi la Sf Silvestru intemplarea poemnita in Vietile Sfintilor) : A UCIS o pasare !… astea erau „prestatiile” preferate ale lui mascarel vrajitorul zian mama omida a gloatelor de azi !

        Apreciază

  20. Pop Lucian said, on martie 12, 2017 at 8:26 pm

    el

    Sfântul Gherasim de la Iordan, care avea în subordine un leu, era tot înșelat? O tot ți cu obsesia ta pentru Arsenie Boca. Absolut toate învățăturile lui Arsenie Boca sunt adevărate și revelatoare. Într-un regim ateu, Arsenie Boca L-a mărturisi pe Dumnezeu și a ținut aprinsă flacăra vie a credinței. Afirmațiile că ar fi fost vrăjitor și desfrânat nu sunt adevărate. Au fost inventate de securitate pentru a-l discredita pe acest Mare Sfânt. Nu te opune Adevărului că riști să ajungi în barca ailaltă, ști tu care.

    Apreciat de 1 persoană

    • saccsiv said, on martie 12, 2017 at 9:12 pm

      Pop Lucian

      E lozinca draceasca vorba ta: „Absolut toate învățăturile lui Arsenie Boca sunt adevărate și revelatoare.”

      Apreciază

    • David said, on martie 13, 2017 at 10:40 am

      Pop Lucian

      Lasă-l tu pe fratele el, că nu știi unde ajunge. Dacă e s-o luăm pe principiul asta, tu ești deja in barca ailaltă. Așa că nu o mai tot ține langa cu obsesia ta cu Boca , cum că învățăturile sale ar fi adevărul absolut, și mai pune mâna pe gramatică și învață să scrii (cu doi i), la fel ca pentru „o tot ții…” și …”știi tu care”. E deranjant când un agramat ca tine ne dă lecții pe aici e teologie absolutistă.

      Apreciază

    • el said, on martie 13, 2017 at 8:23 pm

      Pop Lucian

      ” Absolut toate învățăturile lui Arsenie Boca sunt adevărate și revelatoare.”____ MAGISTRAL ! „absolut TOATE !!!” ( lucian dixit !!) 🙂 … baiete esti pierdut.
      EREZILE pictate si scrise de guru tau zian sunt dovada „HUOrtodoxiei” sale (DRACESTI !) .. dar pentru tine NU mai e nevoie de Hristos nici de Sf Parinti , adevarul tau ” revelat” e zian CURAVRUL !
      Ok , tu aia les, esti in barca cu el si cu dracii care l-au tavalit si pe el !

      si merci de avertizare insa nu te ingriji de „barca” mea, cata vreme tu esti cu totul NAUFRAGIAT in INSELARE ! 🙂

      Apreciază

    • el said, on martie 13, 2017 at 10:07 pm

      Pop Lucian

      bai baiete, Sf Gherasim de la Iordan avea un leu NU ca sa faca circoteca /demonstratii cu el ca mascarel al tau zian cu PARUTII lupi …

      tu chiar mai esti in stare sa vezi DIFERENTELE?
      dar ce ma mai mir, daca tu CONFUNZI Sfintenia cu INDRAIREA si Adevarul cu EREZIA si INSELAREA !!!

      Apreciază

  21. […] Video (NOU) si transcriptul: Gheron SAVA LAVRIOTUL despre preotii ARSENIE BOCA si NIL DOROBANTU […]

    Apreciază

  22. […] Video (NOU) si transcriptul: Gheron SAVA LAVRIOTUL despre preotii ARSENIE BOCA si NIL DOROBANTU […]

    Apreciază

  23. […] Video (NOU) si transcriptul: Gheron SAVA LAVRIOTUL despre preotii ARSENIE BOCA si NIL DOROBANTU […]

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.