Saccsiv – Weblog

CALUGARII de la Manastirea ESFIGMENU au fost ARESTATI? Rog traducerea din limba greaca

Posted in Uncategorized by saccsiv on Ianuarie 30, 2017

https://katanixis.blogspot.ro/2017/01/blog-post_795.html?m=1

http://apologitikaa.blogspot.com/2017/01/blog-post_38.html

Anunțuri
Tagged with:

19 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Pąʍvo said, on Ianuarie 30, 2017 at 2:54 pm

    Răspuns la „invitația” de judecată a Arhiepiscopiei Râmnicului

    De încălcarea regulamentului Sfintei Mănăstiri Frăsinei se face vinovat în primul rând arhiepiscopul Varsanufie Gogescu care a forțat de mai multe ori demisia starețului Neonil, la ultima tentativă din 2016 bătrânul fiind foarte afectat, eveniment nefast care i-a grăbit vizibil trecerea sa la Domnul.
    La nicio zi de la înmormântare, arhiereul în cauză călugărește din simpatie un frate cu doar șase luni de noviciat, ceea ce nu s-a întâmplat niciodată în Frăsinei, și respectivul actualmente este deja hirotonit preot la Episcopia Râmnicului.
    Vizitele dese ale ierarhului cu atribuții față de banii mănăstirii și tulburarea liniștii călugărilor cu banale, plictisitoare și dictatoriale ședințe sunt mărturie iarăși la încălcarea specificului monahal autentic bazat pe isihasm.
    Faptul că a decis să-și facă reclamă de imagine cu portretul său la scaunul arhieresc din Biserică dovedește idolatria sa față de propria persoană și dependență de narcisism religios. Acel loc se cuvine Arhierului Celui Veșnic – Domnului Iisus Hristos sau a unui arhiereu ce a avut viață sfântă, în cazul nostru, Sf. Ierarh Calinic.

    Prin supradimensionarea gradului care nu decide caracterul sau siguranța mântuirii, sus numitul a îndrăznit omagiat de propria prezență să amâne sau să compromită Cele 7 Laude ce se oficiau regulat la oră neschimbată, cel puțin la mănăstirea Frăsinei. Nu se face astfel, deoarece mult mai important este Dumnezeu față de om, fie el și conducător suprem… Și ultimul trebuie să se supună Celui ce l-a creat. „Iubește pe Dumnezeu din toată inima și tot cugetul tău, iar pe aproapele ca pe tine însuți!” (Luca 10; 27)
    Inspirat de dorința impunătoare de câștig monetar, asemenea predecesorului său de la Craiova, a îndemnat călugării să fie elemente ajutătoare la conceptul său de business folosindu-se eronat de cuvântul patristic „ascultare”, ce are o cu totul altă înțelegere și conotație în mediul monastic autentic.
    Există un act semnat de domnitorul Alexandru Ioan Cuza și Sf. Ierarh Calinic care exclude orice implicare din exterior la specificul și rânduiala mănăstirii, fie el și episcop, bazat pe regulile monahale de la începutul creștinismului. Dacă studiem scrierile părinților din vremea monahismului înfloritor observăm că monahii erau îndemnați să se ferească de episcopi. (Sf. Ioan Casian)
    Condamnabil fapt este și folosirea în interes egoist a părinților aghiotanți, care sunt în stare de orice compromis duhovnicesc pentru mulțumirea episcopului dominator.
    Trebuie evidențiată și prezentatea iconografică cu referință clară la delimitarea Ortodoxiei de orice cult sau confesiune religioasă (Corabia Ortodoxă și Sfinții athoniți uciși de papistași), icoane expuse public în Frăsinei cu un potențial alergic dovedit pentru ierarhul Varsanufie, dar și pentru toți ecumeniștii.
    Fiindcă am trecut deja la celălalt aspect de constatare realistă a faptelor sus numitului, mult mai grav, din punct de vedere dogmatic, ecleziologic și administrativ arhiereul se face vinovat de prigonirea și reeducarea forțată a monahilor care luptă pentru păstrarea dreptei credințe, impasibilitatea acestuia de a răspunde concret întrebărilor și nedumeririlor în această problemă, făcându-se astfel părtaș la erezia ecumenistă ce nu a fost condamnată la Creta așa cum era corect să o facă un Sfânt și Mare Sinod al zilelor noastre…
    Pentru că arhiereul în cauză, acuzator fără dovezi coerente asupra neascultării „preacuvioșiei mele” nu are imunitate și nici infailibil nu este, propun mai întâi să se judece pe sine și apoi să se ocupe de redactarea la ștampilă și semnătură a „invitațiilor” creștine.
    Cu sinceră dorință pentru mântuire și credință dreaptă – ortodoxă – în Hristos Domnul, monah Calinic (schimonah Pamvo) – Sf. Mănăstire Frăsinei

    PS: Sper să nu se deranjeze arhiepiscopul cu „frățească dragoste” așteptându-mă la noul sinedriu în frig cu un ceai fierbinte și o lacrimă pe obraz. E posibil să întârzii sau să fiu reținut de alte obligațiuni mai importante și mai binecuvântate.

    sursa: OrtodoxINFO

    Apreciază

    • ioannis said, on Ianuarie 31, 2017 at 9:39 am

      Nu a observat nimeni că una dintre semnăturile Secretarului Eparhial Pr Vieru Bogdan Iulian, este falsă? E caz penal! Incredibil ce se întâmplă în BOR…

      Apreciază

  2. Mihai said, on Ianuarie 30, 2017 at 3:21 pm

    Da Vasile, doi dintre ei la 20 de ani din care am înțeles că unu este înaintat în vârstă iar restul la cate 10 ani, după cum bine știm Bartolomeu are ,,planuri mărețe” iar monahii ai stau in cale, pe un alt blog grecesc, apărea o știre în care un monah provenind din Ucraina a fost găsit mort, știrea era pe romfea.gr

    Apreciază

  3. Ovidius said, on Ianuarie 30, 2017 at 3:30 pm

    http://www.pravoslavie.ru/english/100594.htm

    Apreciază

    • Mihai said, on Ianuarie 30, 2017 at 10:19 pm

      Ovidiu, pravoslavie.ru, este echivalentul Basilica și ilumina de la noi, adică aservit ecumenismului

      Apreciază

  4. Andrei Creacico said, on Ianuarie 30, 2017 at 5:03 pm

    Monahii au fost condamnaţi, nu şi arestaţi, se află în mănăstire.
    Iar „Noul Esfigmenou” a ieşit deja cu o declaraţie de susţinere a sentinţei.
    Acuzele sunt curioase, căci totul s-a întâmplat cică în timpul unei operaţiuni speciale a poliţiei din 2013, dar nu există dovezi video (foarte ciudat pentru o operaţiune a poliţiei în sec. XXI).

    Sursa: https://ria.ru/world/20170128/1486702967.html

    Apreciat de 1 persoană

  5. ioansor said, on Ianuarie 30, 2017 at 5:28 pm

    Le tribunal pénal de Thessalonique a condamné par contumace l’higoumène Méthode de « l’ancienne communauté » du monastère rebelle d’Esphigménou sur le Mont Athos ainsi que le moine Antipas, de la même communauté, à vingt ans de prison.

    Tribunalul penal din Thesalonic a condamnat prin contumacie egumenul Metodiu de la vechea comunitate a mănăstirii rebele Esfigmenu de la Muntele Atos, de asemenea şi pe călugărul Antipas din aceeaşi comunitate la 20 de ani de detenţie. Sursa : http://orthodoxie.com/67398-2/

    Apreciază

  6. Claudiu said, on Ianuarie 30, 2017 at 6:29 pm

    Dumnezeu sa fie cu tine, parinte Pamvo!

    Apreciat de 1 persoană

    • Cristian Vodă said, on Ianuarie 30, 2017 at 10:00 pm

      Apreciază

      • calin said, on Ianuarie 31, 2017 at 7:29 am

        1). Se pare că sticla este inversată, deoarece punctul luminos [bright spot] este situat dedesubt. Logic ar trebui să se găsească deasupra, datorită soarelui şi cerului.

        2). Conţinutul pare să aibă o densitate şi de aceea ar trebui să formeze o linie vagă a cablului aflat pe zid în spatele sticlei.

        3). Nu există fum la focul din capul sticlei, iar flacăra pare a fi neclară pe margini; un indiciu că s-a prelucrat în Photoshop cu unealta ”blur”.

        4). Uitaţi-vă la lichidul din interiorul sticlei: De vreme ce sticla se află în poziţie aproape diagonală, lichidul din interior arată ca şi când sticla ar fi în poziţie orizontală!

        CONCLUZIA:

        Sticla se află în afara legii gravitaţiei ori cineva trebuie să înveţe să folosească mai bine Photoshopul!

        Mai cu seamă ultimul argument este foarte lesne de dovedit de către oricine: luaţi o sticlă, umpleţi-o cu ce doriţi, înclinaţi-o pe diagonală ca în imagine şi veţi vedea rezultatul!

        http://traditiaortodoxa.wordpress.com/2013/07/17/imaginea-monahului-aruncand-un-cocktail-molotov-pare-trucata-in-photoshop/

        In plus, monahul se uita pierdut sau mai degraba doarme, in loc sa tina ferm mana pe sticla si sa tinteasca in adversari!

        Apreciază

  7. Martyrik Appeal said, on Ianuarie 30, 2017 at 8:32 pm

    Parintele Iulian Prodromitul este extrem de rezervat fata de Manastirea Esfigmenu. Nu m-a lasat sa merg sa o vizitez. Mi-a spus ca daca imi doresc sa merg, atunci sa merg, sa cer acolo sa imi deschida katoliconul ca sa ma inchin la icoane, dar sa nu primesc nimic de la ei, sa nu mananc cu ei si sa nu vorbesc cu ei, ci doar sa ma inchin la icoane, iar apoi sa plec.

    Apreciază

    • Cristian Vodă said, on Ianuarie 30, 2017 at 9:41 pm

      Ti-a spus asa, pentru ca intr-adevar sunt mai rigurosi. Nu te baga in seama daca afla ca esti pe stil nou. Te lasa cu ochii in soare, fara cazare, fara mancare. Cel putin asa s-au purtat cu mine.

      Apreciază

  8. Cristian Vodă said, on Ianuarie 30, 2017 at 9:37 pm

    Calugarii afirma ca au avut de-a face cu un asalt al politiei care au incercat sa darame poarta manastirii cu un mini-buldozer.

    „Nu am aruncat cu cocktailuri Molotov, mai degraba cu tot ce ne venea la indemana. Nu ati fi reactionat la fel daca cineva incerca sa va dea afara din casa dvs, iar politia, prezenta, nu reactiona?”, a declarat purtatorul de cuvant al calugarilor din Esphigmenou, Iraklis Moraitis, pentru AFP.

    Apreciază

  9. Raluca said, on Ianuarie 31, 2017 at 1:07 am

    Spunea un comentator la un articol mai vechi, că în timpul unui pelerinaj în Sf. Munte atunci când au vizitat Mănăstirea Esfigmenu au văzut că cei de pe stilul vechi din România (Slătioara gen), sunt foarte apreciați de călugării de acolo. Aceasta pentru mine e un semn de întrebare. De ce amestecă ei lucrurile?

    Apreciază

  10. Martyrik Appeal said, on Ianuarie 31, 2017 at 2:07 am

    Majoritatea athonitilor se feresc de esfigmeni. Au „linia lor de productie” cand e vorba de hirotoni, au „episcopii” lor, oculta lor, carari nebatatorite. N-au ascultat nici de Sfantul Paisie Aghioritul si nici de alti Cuviosi sau Sfinti ai zilelor noastre.

    Apreciază

    • calin said, on Februarie 1, 2017 at 8:39 am

      Ce li se intampla acum esfigmenitilor este punerea in aplicare a directivelor masonice de la Creta. Demult asteptau momentul ereticii ecumenisti si masonii dar esfigmenitii a avut mereu sustinere populara.

      Cei de la Prodromu si ceilalti comemorationisti de pe A\thos au fost victimele propagandei Constantinopolului eretic. Dat fiind aceasta era de inteles sa vorbeasca urat despre Esfigmenu, sper ca macar acum sa se fi dumirit care este realitatea de fapt. In schimb Parintele Dionisie Ignat a fost nepomenitor de la inceputuri, de cand a venit in Sfantul Munte (pt schimbarea calendarului) si vorbea foarte de bine despre Esfigmenu. Spun asta fiindca s-a milostivit Dumnezeu de mine si am apucat sa il cunosc. Am stat vreo 6 ore la el si mi-a vorbit despre tot ce l-am intrebat. Desi vorbea atat de simplu, era un cuvant cu putere multa, era clar purtator de har, greu sa spun aici ce-am simtit atuncea. M-a intarit mult. S-au dus batranii, nu mai avem oameni ca ei!…

      Apreciază

  11. Mirela said, on Februarie 2, 2017 at 11:12 am

    E adevărat ce scrie aici?
    https://traditiaortodoxa.wordpress.com/2007/07/05/macelul-de-la-cucova-marturie-a-parintelui-ioanichie-paraiala-ucenicul-sfantului-ioan-iacob-romanul/

    În judeţul Putna, în tot timpul anilor 1934-1935, a fost dezlănţuită o adevărată teroare împotriva credincioşilor stilului vechi. Teroarea administrativă, după devastările bisericilor din Răcoasa şi Angheleşti, a culminat cu măcelul de la Cucova, unde s-au comis sălbăticii şi orori nemaipomenite.
    Faptele s-au petrecut astfel: în ziua de Paşti a anului 1935, preotul nou-calendarist din localitate, Trăistaru, a declarat oficial în biserică faptul că va distruge mănăstirea vechi calendaristă. Această ameninţare a fost transmisă de către cei ce o auziseră credincioşilor din Cucova, care au organizat paza mănăstirii pe timp de zi şi noapte.
    În ziua de 23 aprilie 1935, dimineaţa, au sosit jandarmii din Valea Seacă şi Sascut, împreună cu doi preoţi de nou-calendarişti şi un grup de civili din localitate, ca sprijin. Credincioşii baricadaţi în interiorul mănăstirii au fost somaţi să deschidă porţile.
    Credincioşii din interior s-au opus, inchizând porţile şi comunicând că nu primesc jandarmii înăuntru, pentru că le este teamă. A început atacul care repede s-a transformat într-un adevărat măcel. S-au tras sute de focuri de armă, s-au aruncat bolovani şi pietre, s-a izbit cu parul, sapa, toporul, ciomagul etc., pentru a-i forţa pe cei dinăuntru să deschidă porţile. Credincioşii n-au ripostat cu nici cel mai mic act de violenţă, au luat icoana Maicii Domnului şi au ridicat-o strigând: „Omorâţi-ne, privim moartea cu ochii”.
    Au pătruns jandarmii şi au început să tragă în mulţime omorând primul om, în persoana lui Ioan Hanga din Cucova. Călugărul Eftimie Ioan, de loc din localitatea Balş, judeţul Iaşi, a fost rănit, maltratat, i-au băgat un par pe gură şi l-au aruncat într-o groapă din curtea mănăstirii, unde a murit. Chiar şi numai acest exemplu este de ajuns pentru a descrie barbaria măcelului, însă au mai fost omorâţi 5 credincioşi şi alţi 28 au fost răniţi grav. Cei ce au fost arestaţi, au fost transportaţi la sediul legiunii de jandarmi din Focşani şi bătuţi groaznic, iar în urma refuzului acestora de a trece la calendarul nou, au fost condamnaţi la 6 luni închisoare.
    Atacul a durat toată ziua,fiind omorâţi 5 oameni şi rănite 28 de persoane, din care multe au rămas infirme pe toată viaţa. S-a devastat totul, fiind dărâmate biserica, chiliile, gardul şi fiind distruse icoanele, cărţile sfinte, odoarele bisericeşti şi veşmintele.
    Astăzi pe locul unde a fost mănăstirea, chiliile şi gardul nu se mai găseşte nimic, totul a fost ras până la pământ. Terminându-se măcelul, a început urmărirea credincioşilor care au putut să scape şi sute de oameni au fost fugăriţi prin păduri timp de două luni de zile, iar acei care au fost prinşi, în frunte cu răniţii, au fost bătuţi, maltrataţi, raşi pe cap, li s-au tăiat bărbile şi au fost deferiţi Parchetului Putna. Un număr de 40 de persoane au fost deţinute timp de 4-5 luni de zile, fiind închişi în închisori împreună cu criminalii de rând şi torturaţi zilnic pentru a mărturisi lepădarea de credinţa lor.

    Presupun că e adevărat. Se pare că „iubirea” BOR faţă de cei care se opun înnoirilor e veche şi că, încă de acum opt decenii, oficialii aveau „tratamente” pentru refractari. Probabil că asta îi aşteaptă pe toţi cei care se opun adunăturii din Creta şi pomenirii ierahului, mai ales după anatemele sinodului antiecumenist din Grecia, căci cred că acestea îi vor sataniza de tot pe prigonitorii apărătorilor dreptei credinţe.

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: