SACCSIV – blog ortodox

MANASTIREA ANTIM impartaseste copii “BOTEZATI” la copti? SOLUTIA: Botez urgent la MANASTIREA RADENI

Posted in Uncategorized by saccsiv on ianuarie 17, 2017

Am primit pe e-mail:

Buna ziua!

Saccsiv , am aflat de curand ca la manastirea unde merg se impartaseste si un copil care nu este botezat ortodox.

Mama copilului, la insistentele tatalui a botezat copilul la copti…apoi si a dat seama ca nu e bine si a vrut sa ii faca botezul la ortodocsi.

A facut scrisaore la patriarhie si a primit raspuns ca se poate face si nu ii trebuie nimic altceva decat mirungerea.

A intrebat mai multi preoti care au avut acelas raspuns ca daca au facut botezul prin afundare de trei ori este valid si nu trebuie decat Taina Mirungerii.

Deci preotul care il imparatseste stie ca el e botezat in alta parte si are doar mirungerea facuta si cu toate astae il impartaseste .

Deci potirul comun se practica deja ?

Te rog sa ma ajuti cu un raspuns pentru a putea sa o ajutam pe mama copilului sa isi increstineze copilul si sa ii faca botezul asa cum trebuie.

Daca ma poti ajuta cu un preot care sa nu mai pomeneasca si sa fie un preot care marturiseste adevarul.

Aceste fapte se petrec la manastirea Antim din  Bucuresti.

Parintele Vicentiu, staretul manastirii stie acest lucru.

Am renuntat sa mai merg la dansul ( a fost duhovnicul meu) pentru ca nu doreste sa intrerupa pomenirea celor care au semnat in Creta.

Sunt alaturi de voi la rugaciunea de seara si sper sa avem din ce in ce mai multi preoti marturisitori.

Doamne ajuta!

   Comentariu saccsiv:

Raspunsul meu e in titlu.

 

59 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Iones said, on ianuarie 17, 2017 at 12:37 pm

    Ecumenism in numele „solidaritatii”.

    Ziarul Lumina:
    De la rugăciune pentru unitate la acțiune de solidaritate. Noi accente privind „Săptămâna de Rugăciune pentru Unitatea Creştină”

    Potrivit hotărârii Patriarhiei Române din luna noiembrie 2016, la serile de rugăciune pentru unitatea creștină – 2017, din partea Arhiepiscopiei Bucureştilor vor asista, fără implicare liturgică, profesori de teologie și preoți care au beneficiat de burse de studiu în Occident și care au experiența dialogului interconfesional.
    Conform aceleiași hotărâri, accentul dialogului interconfesional este mutat dinspre centru (Catedrala Patriarhală) spre parohie, pentru a se trece apoi de la rugăciune la acțiune, la proiecte culturale și sociale în folosul comunităților locale.

    http://ziarullumina.ro/de-la-rugaciune-pentru-unitate-la-actiune-de-solidaritate-noi-accente-privind-saptamana-de-rugaciune-pentru-unitatea-crestina-119059.html

    Apreciază

  2. Ioana said, on ianuarie 17, 2017 at 12:41 pm

    „Pricina neştiinţei este doar libera alegere făcută de voinţă. Precum luminează soarele de pe cer, aşa lumi­nează şi ORTODXIA. Cel ce îşi închide ochii de bunăvoie să pună nevederea şi neştiinţa sa pe seama voii sale, nu pe seama lipsei luminii. Pricina lepădării de către oameni a Dumnezeu-Omului stă în oameni, precum în ei stă şi pri­cina primirii lui Antihrist. Eu am venit în numele Tatălui Meu, a dat mărturie Domnul către iudei, şi voi nu mă primiţi: dacă va veni altul în numele său, pe acela îl veţi primi (In. 5, 43). Ei sunt numiţi totodată lepădători ai lui Hristos şi primitori ai lui Antihrist, deşi Antihrist este pomenit ca cineva care va să vină. Lepădându-L, potrivit aşezării duhului lor, pe Hristos, ei l-au primit toto­dată, potrivit aceleiaşi aşezări a duhului, pe Antihrist”

    Sfântul Ignatie Briancianinov – Cum sa deosebim semnele și minunile lui Hristos de cele ale Antihristului

    Apreciază

  3. Ioana said, on ianuarie 17, 2017 at 12:49 pm

    Pierzând legătura cu esenţa credinţei sale – care este, într-un cuvânt, lepădarea de grijile lumii -, creşti­nătatea îi lipseşte pe credincioşi de legătura vie cu harul Duhului Sfânt. De aceea, creştinii trebuie să găsească înlocuitori ai acestui har, In acelaşi timp, ei caută în lumea aceasta un înlocuitor pentru cealaltă lume care nu le mai este la îndemână. Arhiepiscopul Averchie a scris despre aceşti neo-creştini:

    „Ei vor fericire aici în lumea aceasta, împovărată cu mulţimea ei de păcate şi fărădelegi; şi aşteaptă această fericire cu nerăbdare.

    Ei socotesc că unul din cele mai sigure feluri de a o dobândi, este «mişcarea ecumenică», unirea şi unificarea tuturor popoarelor într-o «biserică» nouă care va cuprinde nu doar romano-catolici şi protestanţi, ci şi iudei, musulmani şi păgâni, fiecare păstrându-şi propriile convingeri şi greşeli. Această iubire «creştinească» închipuită, în nu­mele fericirii viitoare a oamenilor pe pământ, nu poate decât să calce Adevărul în picioare”.

    Apreciază

  4. augustin said, on ianuarie 17, 2017 at 2:43 pm

    ”Deci potirul comun se practica deja ?”

    EXACT! POTIR COMUN INSEAMNA SI CAND UN ERETIC SAU PAGAN SE IMPARTASESTE CU MINE DIN ACELASI POTIR… In ciuda tuturor parerilor conform carora LA POTIRUL COMUN NU E NEVOIE SA SE AJUNGA in ecumenism, sau ca POTIRUL COMUN NU ESTE LIMITA cea mai vizibila a ecumenismului si apogeul acestuia, iata ca se practica de mult si prin multe locuri. Faptul ca practica nu e intalnita in TOATE bisericile si manastirile bor, nu inseamna ca inca nu exista erezia ecumenismului si intercomuniunea euharistica cu ereticii si paganii…

    NU VA MIRATI, DIN ANUL 2020 VOR FI IMPARTASITI SI MUSULMANII, DESIGUR DIN POTIRUL NEW AGE-ULUI, POTIR CARE A DEVENIT AL NEW AGE-ULUI CHIAR DE ANUL TRECUT!

    Apreciază

  5. bi3 said, on ianuarie 17, 2017 at 2:58 pm

    Deși e recomandată primirea prin botez, Biserica Ortodoxă de Răsărit, a noastră adică, mai obișnuiește să primească convertiții la Ortodoxie și numai prin mirungere, acceptând prin iconomie și botezul altora, atât timp cât a fost făcut prin trei afundări în numele Sfintei Treimi. Un exemplu celebru este Pr. Serafim Rose, care a fost primit la Ortodoxie doar prin mirungere. Având în vedere că în acea perioadă era episcop în acea zonă și Sf. Ioan Maximovici, și că Biserica Rusă din Exil (care l-a primit pe Pr. Serafim Rose la Ortodoxie) era foarte tradiționalistă și anti-ecumenistă, nu cred că se poate vorbi de o trădare a credinței în acest caz. A fost doar o folosire a iconomiei în locul acriviei.

    La fel și cu hirotonia, avem exemple din istorie când Biserica Ortodoxă a primit prin iconomie și hirotonia unor eretici sau schismatici atunci când aceștia au venit la dreapta credință – cazul donatiștilor, dacă nu mă înșel, dacă știe cineva mai exact, îl rog să explice. Adică nu i-au mai hirotonit din nou, au acceptat prin iconomie hirotonia pe care o aveau deja.

    În același fel și în prezent, dacă un preot romano-catolic trece la ortodoxie, Biserica Ortodoxă poate să îl primească prin iconomie, dacă vrea, direct în treapta de preot ortodox, fără a-l mai hirotoni. Dacă însă decide să aplice acrivia, îl poate și boteza și hirotoni din nou.

    După cum vedeți însă, în ziua de azi se folosește mai mult iconomia.

    Apreciază

    • augustin said, on ianuarie 17, 2017 at 3:19 pm

      Si pe romano-catolic cine la hirotonit ca sa nu trebuiasca sa-l rehirotonim? Satana! Si noi luam de buna hirotonia lui Satana? Inseamna ca Hristos si Lucifer sunt aceeasi persoana…

      http://dumnezeiineamurilor.simplesite.com/

      Apreciat de 1 persoană

    • theologosro said, on ianuarie 17, 2017 at 3:45 pm

      Ce iconomie cand ei nu au Har lucrator in ” biserica” lor , cine sa sfinteasca in aceste Taine daca Harul Duhului Sfant este absent in ele …La ei este ceva formal de suprafata si nu in esenta .”În același fel și în prezent, dacă un preot romano-catolic trece la ortodoxie, Biserica Ortodoxă poate să îl primească prin iconomie, dacă vrea, direct în treapta de preot ortodox, fără a-l mai hirotoni.”- bi3 , de cand si pana cand asta . Nu vreau sa intru in discutii legate de dogma si credinta ca e mult de vorbitpe aceasta tema , dar atat vreau sa spun ca inafara de BISERICA CEA UNA SFANTA SOBORNICEASCA SI APOSTOLEASCA intemeiata de Mantuitorul Hristos la Cincizecime ( BISERICA ORTODOXA) nu mai este alta . Celelalte sunt eretice , rupte de adevar care ratacesc in intuneric . Iar cei care vor sa vina la Dreapta Credinta ( la Ortodoxie) dupa catehizare sunt primiti DOAR PRIN BOTEZ SI MIRUNGERE. Adica sunt botezati la noi prin Intreita Afundare indiferent ca sunt catolici ,greco-catolici, reformati, protestanti, musulmani, evrei etc.

      Apreciază

    • ayeaye20 said, on ianuarie 17, 2017 at 5:11 pm

      Nu vrei sa primestii si „hirotoniile ” musulmanilor?????

      Apreciază

    • Matiu Cosmin said, on ianuarie 17, 2017 at 6:26 pm

      la eretici nu exista nici o taina valabila, absolut nici una

      Apreciază

    • bi3 said, on ianuarie 17, 2017 at 10:15 pm

      Deși „tainele” eterodocșilor nu sunt valide, totuși Biserica Ortodoxă poate accepta un asemenea botez sau hirotonie atunci când respectivul trece la Ortodoxie. Nu știu să explic exact cum și de ce, poate un preot sau un teolog poate, dar e o practică de sute de ani.

      Dacă nu mă înșel, cumva se consideră că acel botez sau hirotonie, deși invalid, devine valid atunci când persoana respectivă trece la dreapta credință. Nu e o practică nouă, există exemple vechi de sute de ani în istoria Bisericii.

      De la Sf. Vasile cel Mare (scuze că nu am timp să traduc):

      „But inasmuch as some in Asia have been resolutely desirous, for the sake of the edification of many, to accept their baptism, let it be accepted.” St. Basil writes further: „The baptism of the Enkratites should be rejected and such, coming to the Church, should be baptized, but if this should be detrimental to the general well-being, then the usual custom should be adhered to, and the example of the fathers, who-judiciously arranged our affairs, should be followed. For I fear lest in desiring to keep them from hasty baptism we should hinder those seeking salvation, by the severity of postponement.” (from the 1 Rule of St. Basil the Great).
      http://www.monachos.net/conversation/topic/3617-reception-by-economia-and-remission-of-sins/

      Apreciază

    • Aurora said, on ianuarie 18, 2017 at 9:31 pm

      Daca s-a facut o exceptie in cazul cuv. Serafim Rose, nu inseamna ca se aplica regula si la altii.

      Apreciază

  6. augustin said, on ianuarie 17, 2017 at 3:22 pm

    Potirul comun = potirul new age

    Din 2016, potirul bor este potir NEW AGE, din care mancati otrava pura!

    nb! Orice om care a fost botezat ne un arhiereu sau preot neortodox, trebuie re-Botezat!

    Apreciază

    • Aurelian said, on ianuarie 17, 2017 at 4:03 pm

      Părerea mea este să vă întânliți cu toții și eventual să faceți un sinod ecumenic și să stabiliți cum ar trebui să se realizeze lucrurile. 🙂

      Apreciază

      • saccsiv said, on ianuarie 17, 2017 at 6:45 pm

        Aurelian

        Toate au fost deja stabilite.

        Apreciază

      • augustin said, on ianuarie 17, 2017 at 7:40 pm

        Mestere, un episcop este un sinod, nu-ti trebuie minim 100 de episcopi ca sa fii sau ca sa faci un sinod. Inaintea lui Hristos, nu exista treapta preotiei numita PATRIARH. Patriarhul este tot arhiereu. Deci, ceea ce decide un episcop singur, este valabil si pentru ceilalti 960 din lume. Faptul ca voi ne bagati pumnul in gura ca nu avem si noi neecumenistii un mega-super sinod antiecumenist, este o dovada ca voi ne credeti prea prosti pe noi si ca ne puneti hotararea antiecumenista la indoiala. Am trait intr-o tara unde ma puteam duce la Registrul Comertului si unde puteam cere sa-mi fac o organizatie religioasa in care sa fiu lider-patriarh, papa, episcop, protopop, tot ceea ce voiam. In alte tari, te poti duce si-ti poti face biserica cu ce ti se nazareste tie, cu ce profil vrei: poti sa zici ca vrei sa te inchini la vaci, la capre, la garaje sau la becuri. E dreptul tau! Culmea, nu-ti trebuie niciun ban caci nu ti se cere nicio suma pentru autorizatie.

        Deci, noi nu am vrut sa facem alta Bierica, alta Credinta, alta patriarhie sau episcopie, noi am vrut sa stam in Biserica cea Una si Unica a lui Hristos. Si-am stat! Daca voi sunteti puroiul 99%, eretici-ecumenisti, pe care v-am rabdat 55 de ani cu cmb-ul, iar noi Trupul lui Hristos 1%, asta inseamna ca noi, Trupul, am iesit afara din puroiul cel mult, caci nu aveam cum sa mai stoarcem atata puroi cuibarit pe Trupul Sfant al lui Hristos, puroi pe care voi l-ati tot infectat intentionat 55 de ani. Asadar, noi suntem Biserica, indiferent cati episcopi, preoti, diaconi, monahi si mireni are, caci in Trupul Domnului sed toti cei care vor Credinta Sfintilor si a Scripturii. Restul, sunteti intr-o biserica inchipuita care aveti caldiri, carte de munca si mertane, biserica cu care Hristos nu are nimic in comun! Si voi stiti asta, dar ati primit ca blestem de la Dreptul Hristos tocmai impietrirea, tocmai capacitatea de a nu va mai intoarce in Adevar! Big brother, fratele vostru Lucifer are aceeasi soarta: poate sa si vrea sa se intoarca, dar nu mai are puterea si capacitatea sa implineasca asa ceva, caci el si-a luat plata in clipa in care a cazut. Voi nu v-ati luat plata cand v-ati aiurit, caci de atunci au trecut 55 de ani de cmb, de batjocorire a Miresei lui Hristos; voi v-ati luat plata in anul 2016, cand vi s-a dat marele cadou numit IMPIETRIREA!

        Asa ca, de acum nu mai aveti ce sa faceti decat sa ne cautati si sa ne lichidati, caci de atat mai sunteti capabili!

        ps. Stiti cum vad eu situatia voastra, ecumenistilor, exact ca situatia pecetluitilor cu pecetluire apocaliptica: si aceeia cand vor vedea ca au imbulinat-o pe veci, se vor umple de manie asupra celor care nu s-au lasat pecetluiti, ca un ultim strigat intunecat ce o sa iasa din gatlejul lor dedat focului nestins…

        SORRY, BAIETI, TIME IS OUT!

        Apreciat de 1 persoană

    • marinela said, on ianuarie 17, 2017 at 4:51 pm

      augustin
      Intru totul de-acord,parinte.

      Apreciat de 1 persoană

    • Mihai said, on ianuarie 17, 2017 at 5:45 pm

      Mai nou aflăm că vicentiu de la Slobozia ia pus gând de caterisire Pr Claudiu Buza, sursa gânduridinortodoxie.wordpress.com

      Apreciază

    • Ioana said, on ianuarie 18, 2017 at 12:23 am

      Mai putem oare intra la slujbele celor care au apostaziat la sinodul din Creta ? Ce ne invata Sf Evanghelie, Sf Canoane, Sfintii Parinti despre partasia cu ereticii ?
      Date: November 20, 2016
      Author: dreaptacredintadupasinodultalharesc
      0 Comments
      Mai putem oare intra la slujbele celor care au apostaziat la sinodul din Creta ? Raspunsul este :

      CATEGORIC NU !

      Iata mai jos ce spun Sfintii Parinti despre partasia cu ereticii:

      Sf. Vasile cel Mare:

      „De cei care arată că mărturisesc credinţa ortodoxă, dar sunt în unire cu cei care i se împotrivesc, dacă după mustrare nu vor întrerupe această unire, de aceia trebuie nu numai să te desparţi, dar nici fraţi nu se cuvine să-i mai numeşti”. (Patrologia Graeca 160:101C)
      Atentie mare la acei preoti care spun ca sunt marturisitori, dar nu fac nimic ca sa nu faca partasie cu cei care au apostat in Creta, calcand astfel peste Sf Evanghelie, Sf Canoane, invataturile Sf Parinti, peste toata jertfa de sange a inaintasilor nostri !

      Sunt marturisitori doar asa de fatada, caci in fapta nu sunt deloc ! Sunt exact ca Iuda ! Cu vorba spunea ca este apostol al Lui, dar cu fapta il trada. Dumnezeu ii va pedepsi rau, pentru ca sunt vicleni si pacalesc oamenii precum diavolul mintind ca inca mai sunt slujitorii lui Hristos, in dreapta credinta.

      Deci, in concluzie, cei care i-au pomenit pe cei care au semnat la sinodul talharesc din Creta s-au facut partasi la erezie, la apostazie si au cazut clar din har, prin neascultare de Dumnezeu.

      Daca insa se pocaiesc sunt primiti inapoi in biserica, dar nu ca preoti, episcopi, sau patriarhi ci doar ca simpli mireni! Nu mai sunt preoti in fata Domnului niciodata, asa ne spun Sfintele Canoane!

      Apreciat de 1 persoană

  7. augustin said, on ianuarie 17, 2017 at 3:23 pm

    Potirul comun = potirul new age

    Din 2016, potirul bor este potir NEW AGE, din care mancati otrava pura!

    nb! Orice om care nu a fost botezat de un arhiereu sau preot ortodox, trebuie re-Botezat!

    (scuze de greseli frate Vasile)

    Apreciat de 1 persoană

  8. emanuel1979 said, on ianuarie 17, 2017 at 4:13 pm

    Sunteti eretici.
    Daca va fi botezat după ce a fost primit prin mirungere, asta inseamna sa repeți botezul, căci acel copil a fost primit prin mirungere, deci botezul a fost validat prin iconomie, doar asupra lui.
    Iar repetarea botezului este anatemizata.

    Apreciază

    • saccsiv said, on ianuarie 17, 2017 at 6:46 pm

      emanuel1979

      Tu fiind si pro Sinodul din Creta si pro cip …

      Apreciat de 1 persoană

    • ilioara said, on ianuarie 17, 2017 at 8:30 pm

      emanuel, daca nu ma insel ti-a mai ramas un miligram de constiinta, eu zic sa ai mila de sufletul tau, inca se mai poate……lasa tu botezul ereticilor cu iconomie, e la mintea cocosului ca fara botez ORTODOX in Duh Sfant, esti mort, MORT, INTOARCE-te LA CANOANE si la HRISTOS si vei avea rasplata si bucurie (botezul ereticilor nu are valoare, deci tu vrei sa zici ca mirungerea tine loc de BOTEZ?!?!)
      Eu ti-am zis, acum….tu faci cum crezi si daca m-am inselat cu miligramul ala nu-i bai…se mai intampla….

      Apreciat de 1 persoană

      • Aurora said, on ianuarie 18, 2017 at 9:44 pm

        Ilioara, ma tem ca te-ai inselat cu miligramul ala…

        Apreciază

  9. Nicolae said, on ianuarie 17, 2017 at 6:29 pm

    Ieri seara antena 1 a dat stirea despre „biserica de gheata” de la Bîlea Lac pt anul acesta.
    Va fi gata pe 22 ianuarie si va fi „sfintita” de „preoti” apartinind mai multor „culte” crestine.
    La adresa de mai jos e evenimentul de anul trecut.Se spune ca e deja al 10 lea an.Anul trecut ar fi fost programat un botez si o cununie.Suna cumva a „potir comun”?
    Cu alte cuvinte îi doare in CMB de toata „nepomenirea”.Isi vad in continuare de „calendarul” lor.E vorba de „ecumenismul lucid” practicat de BOR.
    Doamne milostiv fii noua!

    http://m.gandul.info/stiri/biserica-de-gheata-de-la-balea-lac-sfintita-de-preotii-mai-multor-confesiuni-15057156

    Apreciază

    • Aurora said, on ianuarie 18, 2017 at 9:57 pm

      Da, a potir comun suna. Nu mai contenesc cu faradelegile aceste iude !

      Apreciază

  10. Ioana said, on ianuarie 17, 2017 at 7:01 pm

    In 2008, pe vreamea cand pe cuvantul … erau si lucruri bune

    SFANTUL PAISIE DE LA NEAMT – “unimea credintei si impartasirea Sfantului Duh” VERSUS “modele” jalnicelor noastre generatii “duhovnicesti”

    http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/11/14/sfantul-paisie-velicicovski-unitatea-credintei-si-impartasirea-sfantului-duh/

    Stareţul Paisie iubea tare mult citirea cărţilor Sfinţilor Părinţi. Iată ce răspundea el stareţului Atanasie care îl învinuia de oarecare lucruri: “Să nu zici, părinte Atanasie, că ajunge una sau două cărţi pentru mântuirea sufletului. Doar nici albina nu adună miere dintr-o floare, ci din multe. Aşa este şi cel ce citeşte cărţile Sfinţilor Părinţi. Una îl învaţă dreapta credinţă; alta îi vorbeşte de tăcere şi rugăciune; alta îi spune de ascultare, de smerenie şi răbdare, iar alta îl îndeamnă către iubirea de Dumnezeu şi de aproapele. Aşadar din multe cărţi patristice învaţă omul să trăiască după Evanghelie”.
    (…)

    La chilii, Cuviosul Paisie cerea călugărilor să facă trei lucruri: să citească cuvintele Sfinţilor Părinţi, să practice rugăciunea minţii şi, după putere, să facă adesea metanii cu lacrimi. Iar mărturisirea gîndurilor către duhovnici o considera marele stareţ temelia vieţii duhovniceşti şi nădejdea mîntuirii pentru toţi. De aceea poruncea fraţilor, mai ales celor începători, să se mărturisească în fiecare seară la duhovnicii lor şi să primească Trupul şi Sîngele Domnului, o dată pe lună; iar bătrînii şi cei bolnavi, mai des, la două – trei săptămîni, iar schimonahii săptămînal.

    Spunea unul dintre ucenicii săi, zicând: “Treizeci de ani am trăit pe lângă dânsul şi nu l-am văzut niciodată întristându-se pentru nevoile materiale. El numai atunci se întrista tare, când vedea călcându-se vreo poruncă dumnezeiască şi mai ales de bunăvoie. Că sufletul său şi-l punea pentru cea mai mică poruncă a Stăpânului”. De multe ori zicea stareţul: “Să piară toate ale noastre, să piară şi trupul nostru, dar să păzim poruncile lui Dumnezeu şi cu dânsele sufletele noastre!”

    Altădată iarăşi le zicea Cuviosul Paisie: “După măsura ostenelilor voastre, cu timpul veţi dobândi lacrimi şi plâns cu nădejde, spre mângâierea sufletului. Se va ivi în voi râvna fierbinte de a trăi după poruncile Domnului şi veţi câştiga smerenie şi răbdare, milă şi iubire către toţi, iar mai ales către cei nedreptăţiţi, către bolnavi şi bătrâni”.

    Odată unul din fraţi i-a spus: “Părinte, cugetul îmi spune că mă urăşti, deoarece adeseori mă cerţi cu mânie în faţa fraţilor!” Iar Cuviosul Paisie i-a răspuns: “Iubite frate, dacă Sfânta Evanghelie porunceşte să iubim şi pe vrăjmaşii noştri şi să le facem bine, atunci cum pot eu să urăsc pe fiii mei duhovniceşti? Iar dacă vă mustru cu mânie, să vă dea Domnul şi vouă astfel de mânie! Că eu sunt nevoit a sta împotriva firii fiecăruia. Împotriva unora, adică a mă arăta mâniindu-mă, înaintea altora trebuie să plâng ca şi prin una şi prin alta să vă aduc vouă folos”.

    Apreciază

  11. unu1 said, on ianuarie 17, 2017 at 7:02 pm

    @saccsiv
    Te rog nu te supara ca iti repet, dar ar fi „MANASTIREA ANTIM (BUCURESTI) {ca am vazut pe net ca e si in Valcea} impartaseste copii “BOTEZATI” la copti? SOLUTIA: Botez urgent la MANASTIREA RADENI (NEAMT)?
    E mai usor sa localizez din titlu, decat cautand pe net.
    Iertare inca o data ca repet.
    Multumesc.

    Apreciază

    • saccsiv said, on ianuarie 17, 2017 at 7:05 pm

      unu1

      In text scrie de Bucuresti.

      Apreciază

      • unu1 said, on ianuarie 17, 2017 at 8:13 pm

        @saccsiv
        Pai de acolo stiu (din text) ca e cea din Bucuresti si nu cea din Valcea.

        Apreciază

  12. om said, on ianuarie 17, 2017 at 7:03 pm

    Taina botezului este singura taina din Biserica Ortodoxa care poate fi savarsita, evident in caz de mare necesitate (de ex.copilul e in primejdie de moarte) chiar de un mirean, deci cu atat mai multi de preotii copti. Sunt multe cazuri in care sfintii au botezat copii fara sa respecte intocmai ritualul botezulul. Va aduc in atentie cazul in care sf.pr.Porfirie Bairaktaris din Grecia a botezat de la distanță un copil cu aer pt.ca a vazut prin darul străvederii cu care era înzestrat ca acel copil era pe moarte sau cazul prezentat in poeziile sf.Ioan Iacob Hozevitul in care o mamă și-a botezat copilul în circumstanțe asemănătoare.
    Dacă patriarhul Daniel e ecumenist nu înseamnă totusi că răspunsul săau nu se bazează in cazul de fața pe o practică de sute de ani.

    Apreciază

    • saccsiv said, on ianuarie 17, 2017 at 7:06 pm

      om

      Un mirean, dar ortodox.

      Apreciază

    • ilioara said, on ianuarie 17, 2017 at 8:47 pm

      mai, terminati-o cu prostiile ca ereticii nu au DUH SFANT deci nu se pune problema botezului la eretici, sunteti normali????ereticii sunt blestemati de HRISTOS si voi vorbiti de BOTEZ.

      Apreciază

  13. cca70 said, on ianuarie 17, 2017 at 11:14 pm

    Se pare ca PS Vincenţiu Ploieşteanul (Victor Grifoni) ” seful” parintelui Claudiu Buza este jidan

    Asta ca sa vada toata lumea pe mana cui a ajuns BOR

    Colcaie de jidano masoni :

    http://www.glasulstramosesc.ro/blog/prigonitorii_moderni_ps_vincentiu_grifoni_este_evreu/2016-11-23-219

    Apreciază

  14. Un om simplu said, on ianuarie 17, 2017 at 11:18 pm

    Vreau sa va spun ceva care o sa va intristeze. Eu am copilarit pe langa Manastirea Antim din Bucuresti. Am stat pe Str. 11 Iunie care e langa. Am prins acolo si pe dragul de parinte staret Sofian si pe parintele Adrian inainte sa se retraga undeva mai sus de Lainici. Acolo la Manastirea Antim era un duh asa linistitlor incat cum intrai pe poarta manastirii simteai ca plutesti nu alta. Cand a murit parintele Sofian eram la Sf. Liturghie fiind duminica, la prima ectenie l-a pomenit ca staret iar la Sfintele Daruri era deja pomenit la adormiti pentru ca deja plecase la Domnul. A plecat si parintele Adrian si parintele acela cu accent moldovenesc despre care am auzit ca a plecat undeva in Sf. Munte. Vreau sa va spun ca dupa plecarea acestor 3 oameni totul s-a imputit la Manastirea Antim.

    ACUM 3 ANI MA INTALNESC CU UN PRIETEN CARE MONTEAZA INSTALATII DE AER CONDITIONAT. MONTASE IN POSTUL ADORMIRII MAICII DOMNULUI VREO 3 INSTALATII LA MANASTIREA ANTIM. SI CEEA CE MI-A RELATAT M-A UIMIT SI SOCAT. PARINTII DE ACOLO LE-AU OFERIT O MASA CALDA PE ZI. MARTI SI JOI AU MANCAT CIORBA DE PUI SI INCA CEVA TOT CU PUI SI LUNI MIERCURI SI VINERI AU MANCAT DE POST.

    Ceea ce vreau sa spun este ca pe mine nu ma mira deloc ceea ce se spune in acest articol. Totul este putred si iertati-mi expresia si imputit. Sa ne fereasca Dumnezeu de asa ceva.

    Apreciază

  15. Ioana said, on ianuarie 18, 2017 at 12:20 am

    Sfântul Ioan Iacob depărtarea de la Sfânta Împărtăşanie – temelie a Pocăinţei celei adevărate

    Sfântul Ioan Iacob, de pildă, citându-l pe Sfântul Nicodim Aghioritul, spunea ur­mătoarele despre importanţa opririi de la Sfânta Împărtăşanie: „După toate acestea îţi grăim ţie, frate, că se cuvine să păzeşti cu dinadinsul depărtarea de Împărtăşire, câţi ani va rândui duhovnicul tău. Pentru că depărtarea aceasta, la cei căzuţi în pă­cate grele, este o împlinire de canon a tu­turor canoanelor. Şi această depărtare este nevoie la cei vinovaţi de păcate şi trebuie socotită această depărtare ca o temelie a Pocăinţei celei adevărate. Pentru că de vei îndrăzni să te împărtăşeşti în aceşti ani [cât ar trebui să stai oprit de la Împărtăşire], prin aceasta te faci ca un al doilea Iudă – 14. Hrană Duhovnicească, pag. 327

    II. Cum ne împărtăşim? Împotriva curentului care a transformat deasa Împărtăşanie într-o modă (ignorând păcatele opritoare) – ultima parte
    http://www.apologeticum.ro/2014/01/ii-cum-ne-impartasim-impotriva-curentului-care-transformat-deasa-impartasanie-intr-o-moda/

    Apreciază

  16. Cristina said, on ianuarie 18, 2017 at 11:21 am

    În decembrie ,m- am întors în România sa îmi botez fetita și am apelat la preotul paroh.Cu toate ca am insistat sa facă botezul prin afundare ,i-a turnat de trei ori apa în cap și apoi a afundat-o incomplet de trei ori.Mi- a spus ca nu o afunda complet iarna ,pentru ca poate face otita și apoi el este vinovat.
    În acest caz se poate relua parțial botezul cu cele trei afundari?
    Din acest motiv am mari mustrări de conștiința și nu-mi găsesc liniștea. Ce pot sa fac în acest caz?
    Mulțumesc anticipat pentru răspuns!

    Apreciază

    • oslobanu silviu said, on ianuarie 18, 2017 at 9:24 pm

      Este un caz mai complicat,intru-cat copilul a fost udat dupa cum spuneti din cap pana in picioare……daca ar fi fost doar stropit ar fi trebuit sa refaceti botezul complet,,,,,asa e greu de spus…!!

      Apreciază

      • Cristina said, on ianuarie 19, 2017 at 8:01 am

        Mulțumesc mult pentru răspuns.

        Apreciază

      • CRISTINA said, on ianuarie 19, 2017 at 11:51 pm

        Cand copilul este in cristelnita si preotul arunca apa pe el,este vorba de stropire sau de turnare?

        Apreciază

    • florin said, on ianuarie 19, 2017 at 2:02 pm

      E botezata.

      Apreciază

      • CRISTINA said, on ianuarie 19, 2017 at 4:18 pm

        Nu stiu ce sa mai cred,cum parerile sunt impartite.Ma mustra constiinta ca fata nu e botezata corect si botezul nu e valid.Cum pot sa traiesc cu indoiala asta,cand e vorba de mantuirea ei?Nu se poate reface partea din botez cu afundarile?Multumesc mult pentru raspuns.

        Apreciază

  17. cristinadum said, on ianuarie 18, 2017 at 2:35 pm

    Buna ziua, in București unde as putea sa merg la slujba la o biserica nepomenitoare?
    Va mulțumesc!

    Apreciază

    • Aurora said, on ianuarie 18, 2017 at 9:50 pm

      Nu exista asa ceva la vedere, caci ar afla imediat Inchizitia din Deal. Si daca am sti, tot n-am spune public ca sa nu-l dam de gol pe acel preot curajos.

      Apreciază

      • Elena said, on ianuarie 20, 2017 at 11:28 pm

        As vrea sa mentionez ca exista cel putin un preot nepomenitor in Bucuresti, patriarhul stie despre asta si vrea sa ii trimita un alt preot pomenitor la parohia respectiva cu care sa slujeasca. Mentionez ca preotul slujeste singur la biserica aceea. Prigoana nu este (deocamdata) atat de severa din cauza ca nu a facut public faptul ca nu pomeneste si astfel nu poate afla prea multa lume despre asta. Probabil daca facea public prin scrisoare postata pe internet, patriarhul ar fi reactionat cu totul altfel. Imi pare rau, dar nu vreau sa risc si sa spun cine e pentru ca ar putea aparea consecinte negative (eventual vorbim in privat).

        Apreciază

    • ban said, on ianuarie 19, 2017 at 12:04 am

      Aurora
      Cum sa nu-l dai de gol, de ce sau cine iti e frica?

      Apreciază

      • el said, on ianuarie 19, 2017 at 11:27 am

        ban

        pe tine te-a pus Hristos sa dai socoteala de altul? sau de la CARE Sf Parinte ai invatat sa tradezi CE FAC sau ce NU FAC ALTII ?
        ai impresia ca la poarta ta totul e CLEAN si nu ti-au mai ramas decat ALTII de „pus in ordine” /)dat in gat)?

        vezi-ti de mamaliga ta si TU SA FII DREPT la locul in care te gasesti( ca mirean: DELIMITATREA de eretici si popii pomenitori de eretici) , fiecare face ce si cum crede el dupa inimia si puterea lui si sunt cei din ceasul al 12 care VOR LUA PLATA INTREAGA ca celor dintai ,…
        si DACA Hristos va socoti ca esti vrednic sa afli/ gasesti iti va scoate in cale si preot NEPOMENITOR !… daca nu , mai lucreaza …

        Apreciază

  18. paul said, on ianuarie 18, 2017 at 9:33 pm

    Cum ne putem apăra de erezia ecumenistă prin rugăciune.

    http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2017/01/cum-ne-putem-apara-de-erezia-ecumenista.html

    Program de rugăciune pentru perioada 16-25 ianuarie 2017
    ”Privegheaţi dar în toată vremea rugându-vă, ca să vă întăriţi să scăpaţi de toate acestea care au să vină şi să staţi înaintea Fiului Omului.” (Luca 21:36)

    După cum știți, Săptămâna de rugăciune împreună cu ereticii și păgânii continuă și anul acesta între 16 și 25 ianuarie

    Așadar, cu binecuvântarea câtorva părinți mărturisitori ce s-au îngrădit de cumplita erezie a ecumenismului, începând cu ziua de luni 16 ianuarie și până miercuri 25 ianuarie 2017, vom face în fiecare zi Acatistul Domnului și Mântuitorului nostru Iisus Hristos împreună cu un acatist la alegere din lista de mai jos:

    Acatistul Sfântului Maxim Mărturisitorul

    Acatistul Sfântului Ierarh Fotie Mărturisitorul, Patriarhul Constantinopolului

    Acatistul Sfântului Ierarh Grigorie Palama, Arhiepiscopul Tesalonicului

    Acatistul Sfinţilor Români din închisori

    Acatistul Sfântului Ioan Maximovici

    Acatistul Sfântului Cuvios Iustin Popovici

    Acatistul Sfinților Mărturisitori Visarion și Sofronie și al Mucenicului Oprea

    Acatistul Sfinților Ierarhi Mărturisitori Ilie Iorest și Sava Brancovici, Mitropoliții Transilvaniei

    Cine dorește se poate alătura, nu există o oră fixă, fiecare își rânduiește timpul cum știe mai bine.

    ”În sfârşit, fraţilor, întăriţi-vă în Domnul şi întru puterea tăriei Lui.
    Îmbrăcaţi-vă cu toate armele lui Dumnezeu, ca să puteţi sta împotriva uneltirilor diavolului.
    Căci lupta noastră nu este împotriva trupului şi a sângelui, ci împotriva începătoriilor, împotriva stăpâniilor, împotriva stăpânitorilor întunericului acestui veac, împotriva duhurilor răutăţii, care sunt în văzduh.
    Pentru aceea, luaţi toate armele lui Dumnezeu, ca să puteţi sta împotrivă în ziua cea rea, şi, toate biruindu-le, să rămâneţi în picioare.
    Staţi deci tari, având mijlocul vostru încins cu adevărul şi îmbrăcându-vă cu platoşa dreptăţii,
    Şi încălţaţi picioarele voastre, gata fiind pentru Evanghelia păcii.
    În toate luaţi pavăza credinţei, cu care veţi putea să stingeţi toate săgeţile cele arzătoare ale vicleanului.
    Luaţi şi coiful mântuirii şi sabia Duhului, care este cuvântul lui Dumnezeu.
    Faceţi în toată vremea, în Duhul, tot felul de rugăciuni şi de cereri, şi întru aceasta priveghind cu toată stăruinţa şi rugăciunea pentru toţi sfinţii.”
    Efeseni 6: 10-18

    Cu noi este Dumnezeu!

    sursa: http://www.glasulstramosesc.ro/blog/program_de_rugaciune_pentru_perioada_16_25_ianuarie_2017/2017-01-12-277

    http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2017/01/cum-ne-putem-apara-de-erezia-ecumenista.html

    Apreciază

  19. paul said, on ianuarie 18, 2017 at 9:37 pm

    Scrisoarea preotului marturisitor Claudiu Buza catre ierarhul sau.

    http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2017/01/scrisoarea-preotului-marturisitor.html

    Preotul Claudiu Buza cere aplicarea corecta a canoanelor in procesul sau de la sediul episcopiei de care apartine canonic.

    Preotul Claudiu Buza din Slobozia, a trimis o scrisoare episcopului Vicentiu Grifoni prin care arata care este adevaratul motiv al opririi pomenirii acestuia. In scrisoare se arata ca motivul opririi pomenirii se incadreaza la canonul 15 al Sinodului din Constantinopol (861), nicidecum la canonul 13, asa cum in mod fals insinueaza ecumenistii in astfel de situatii.

    Vedeti mai jos scrisoarea integrala:

    Preasfințite Părinte Episcop,

    Subsemnatul, Buză Claudiu, preot coslujitor la parohia Sfânta Treime Urziceni, Protopopiatul Urziceni, vă aduc la cunoștință că, în urma deciziei necanonice de a mă opri de la slujire și a fi deferit Consistoriului bisericesc pentru întreruperea pomenirii Chiriarhului Eparhiei, a Preasfinției Voastre, la sfintele slujbe, vă aduc la cunoștință că NU mă voi prezenta la judecată pe data de 17 ianuarie 2017, decât dacă:

    1. Timpul pe care mi l-ați dat pentru ,,pocăință și îndreptare” l-ați folosit și Preasfinția Voastră pentru a vă lepăda public de panerezia ecumenismului legiferată în mod viclean de Pseudosinodul de la Creta, preluată apoi de Sinodul BOR, pe data de 29 octombrie și întărită pe 16 decembrie 2016 la nivelul întregii Patriarhii;
    2. Baza canonică a acuzării va fi corect fundamentată pe Canonul 15 al Sinodului I-II Constantinopol și nu pe Canonul 13 al aceluiași Sinod;
    3. Hotărârea abuzivă și necanonică de oprire de la slujire o veți suprima, iar învinuirea de schismăpe care mi-ați adus-o fără nici un fundament canonic prin Citația nr. 4773/18 noiembrie 2016 o veți anula;

    Menționez că acestea toate le susțin nu din dorința de a-mi înfrunta ierarhul, pe Preasfinția Voastră, prin neascultare și învinuire mincinoasă, osândindu-vă ,,pentru oarecare vinovăție” (Canonul 13 al Sin. I-II), ci din dragoste față de Hristos și Biserica Lui, al cărui slujitor sunt și voi rămâne, indiferent de ceea ce veți hotărî mai departe.

    16. 01. 2017 Preot Buză Claudiu

    Sursa:http://www.glasulstramosesc.ro/blog/o_decizie_inteleapta_scrisoarea_parintelui_claudiu_buza_catre_ps_vincentiu/2017-01-17-283

    Apreciază

  20. paul said, on ianuarie 18, 2017 at 9:47 pm

    Încă o scrisoare în van: Mirenii către episcopul Visarion de Tulcea

    http://sinodultalharesc.tk/inca-o-scrisoare-in-van-mirenii-catre-episcopul-visarion-de-tulcea/

    Preasfinţite Părinte Episcop,
    Ca urmare a evenimentelor petrecute în Iunie 2016 la Creta (aşa-zisul “Sfânt şi mare Sinod”) şi apoi confirmate/aprobate în luna Octombrie de Sinodul BOR (prin luare de act şi cunoştinţă de hotărârile sinodale din Creta), din dorinţa de a urma linia trasată de Mântuitorul nostru Iisus Hristos, Sfinţii Părinti, canoane, vă aduc la cunoştinţă hotărârea de a nu mai participa la slujbele unde nu se ia atitudine împotriva acestor evenimente. Consider că şi pomenirea episcopilor care încuviinţează şi aprobă hotărârile acestui sinod din Creta este un compromis faţă de Adevăr, deoarece acest sinod promovează ecumenismul devenind astfel un sinod ERETIC. Prin neparticipare la slujbele menţionate mai sus (aici se includ toate slujbele, nu doar Liturghia), doresc să întrerup astfel orice comuniune duhovnicească cu părtaşii şi adepţii acestei erezii.
    Prin faptul că întrerup comuniunea menţionata mai sus, nu înseamnă că ma rup de Biserică sau fac schismă, deoarece continui să merg la Sfânta Liturghie, doar acolo unde s-a luat atitudine corectă împotriva acestui sinod şi a hotărârilor aduse de el (şi Slăvit să fie Domnul că încă mai am unde să merg la Sfânta Liturghie)
    Canoanele, lăsate ca îndrumare de Sfinţii Părinţi, permit îngrădirea de erezie şi faţă de cei care o promovează, chiar dacă cei care o promovează sunt preoţi sau episcopi (canonul 15 I, II Constantinopol – aici chiar dacă se referă la preoţi, totuşi se subînţelege că este valabil şi pentru mireni; Omilia 2 – Epistola 2 Timotei a Sfântului Ioan Gură de Aur.)
    Motivele pentru care consider acest sinod ca fiind unul eretic sunt:
    1. Nu a ţinut cont de hotărârile sinoadelor ecumenice anterioare, cu privire la hotarul dintre Ortodoxie şi erezie.
    2. Documentul “Relaţiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creştine” atesta ecumenismul despre care s-a menţionat mai sus şi despre care mulţi sfinţi declară că este erezie (Ignatie Briancianinov, Iustin Popovici, Nicolae Velimirovici, Paisie Aghioritul)
    În consecinţă, reafirm începutul scrisorii: întrerup orice comuniune duhovnicească cu cei care promovează şi acceptă hotărârile ecumeniste ale acestui sinod (în cauză episcopul Visarion – din a cărui “turmă duhovnicească” făceam şi eu parte – şi toţi preoţii ce îl urmează în aceste vremuri)
    07.01.2017
    Cu deosebit respect,
    Gheorghiţă David, ostaş
    Gheorghiţă Oana Georgiana
    În atenţia Preasfinţiei Sale Visarion, Episcopul Tulcii

    publicat pe ianuarie 16, 201754 Comentarii

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.