Saccsiv – Weblog

FOTO: Care e SIMBOLUL celor doua TORTE CU FLACARA IN JOS de la mormantul lui MIHAI EMINESCU?

Posted in MIHAI EMINESCU by saccsiv on Ianuarie 15, 2017

mihai_eminescu_mormant_0

Foto: http://www.click.ro/news/national/pelerinaj-la-mormantul-lui-mihai-eminescu-166-de-ani-de-la-nasterea-sa

Iata ce putem citi la https://www.agero-stuttgart.de/REVISTA-AGERO/CULTURA/Misterul%20simbolurilor%20de%20DTD.htm

Misterul simbolurilor de tip Thanatos de la mormântul lui Eminescu

Dan Toma Dulciu

20.08.2006

 

dan-toma-dulciu

În goană după senzaţional, unele publicaţii acordă credit nemeritat unor speculaţii ieftine, lipsite de o elementară logică. Astfel, ziarul „ Evenimentul Zilei” publica la începutul acestui an un incitant articol, semnat de Bogdan Nicolai, intitulat „ Codul lui Eminescu” ( Ev. Zilei, Duminică, 08 Ianuarie 2006): „ Sub teiul pustiit de frunze din Cimitirul Bellu din Bucureşti, groparii încearcă în zadar să-şi amintească când au apărut cele două făclii din bronz masiv montate cu flăcările în jos pe mormântul lui Mihai Eminescu (jos, foto stânga). Rămâne un mister cine este autorul implantării celor două torţe pe monumentul funerar al poetului naţional.”

mormant-eminescu

De la un capăt la altul, articolul amintit este plin de inepţii. Pornind de la afirmaţiile dr. Iosif Niculescu, potrivit cărora „ cele două făclii întoarse sunt semnul unui sigiliu care închide pentru totdeauna secretul”, autorul menţionează şi părerile unor specialişti, privind semnificaţia acestor torţe. Astfel, Prof. Dr. Emilian Corniţescu „ crede că este vorba de un simbol paleocreştin, a cărui semnificaţie nu poate fi decât malefică” , preluându-se astfel opinia lui Edouard Schoure, conform căreia torţa este unul dintre simbolurile lui Lucifer. Teologul Dumitru Popa „este de părere chiar că simbolizează Antihristul”.

În urma acestui articol, au apărut speculaţii conform cărora prezenţa făcliilor cu flăcările în jos ar ascunde un secret al Masoneriei. Cu alte cuvinte, ar fi o dovadă a condamnării lui Eminescu de către Masoni. Aceste explicaţii sunt, evident, greşite.

Analizând fotografia de mai sus, datată 19.08.2006, pornim de la un fapt sigur: cele două însemne există pe placa funerară şi nu par a fi de dată foarte recentă. Nu ne interesează decât în mică măsură data apariţiei acestor însemne misterioase pe mormântul lui Eminescu. Credem că prima întrebare pe care ar trebui să ne-o punem se referă la semnificaţia acestor făclii. Care este originea acestora ? Sunt simboluri masonice autentice ? Sunt simboluri unicat în spaţiul Cimitirului Bellu?

În mod categoric, simbolul torţei are o mare vechime, anterioară Creştinismului. Multe personaje mitologice purtau torţe: Hecate, Comus, Eros, Hymenaeus (Hypnos), Appolo, Ilitthya, Eos (sau Aurora), Iackhaos şi Phosphorus. În vechime, torţa răsturnată era simbolul lui Thanatos, personificarea Morţii. În unele situaţii, acestuia i se asociază un alt personaj, numit Hypnos, (zeitatea ce guvernează somnul)Semnificaţia acestei zeităţi nu este însă de natură morbidă. Cu aproape 8 secole înainte de Hristos, Homer introducea în Iliada personajul Thanatos, simbolul morţii. El era fratele geamăn al lui Hypnos, fiul lui Nyx (zeitatea nopţii) şi a lui Erebus (simbolul întunericului)

În reprezentările artistice din vechime, Thanatos era pictat sub chipul unui tânăr, având o torţă inversată în mână. Pe Columna lui Antonius Pius (86-161 A.D.), aflată în Muzeul Vaticanului, este gravată o scenă memorabilă: Thanatos, având înfăţişarea unui înger, îl conduce pe Împăratul Antonius Pius, precum şi pe soţia sa Faustina, spre Rai. Pe multe dintre monedele emise de către oraşele greceşti sau de către coloniile romane din Imperiul Roman, Thanatos este reprezentat sub chipul unui personaj cu aripi având în mână o torţă cu vârful în jos. În Creştinism, artiştii folosesc o serie de simboluri codificate, mai ales atunci când era necesar a se decora anumite monumente funerare. Printre acestea: urna, torţa aprinsă sau stinsă, etc.

Astfel, apariţia unei torţe pe monumentul funerar poate avea următoarele semnificaţii: o torţă aprinsă este simbolul vieţii ori al vieţii eterne. O torţă stinsă simbolizează moartea. O torţă situată în registrul superior al monumentului semnifică Reînvierea. Amplasată pe unele sanctuare, torţa mai poate căpăta şi simbolismul martiriului.

În limbajul heraldic, deşi torţa nu este un simbol comun, reprezintă adevărul, purificarea şi dragostea. În planul imagologiei politice, Torţa este simbolul Partidului Conservator britanic. În sfârşit, Torţa olimpică este un simbol modern, care îşi are rădăcinile în vechea Eladă, unde locuitorii acesteia credeau că focul le-a fost adus pe Pământ de Promoteu. Focul avea proprietăţi sacre, de aceea în faţa templelor greceşti ardeau flăcări eterne.

În Evul Mediu, semnul torţei apare şi în cuprinsul unor documente scrise. Astfel, celebra Psaltire de la Paris ( Biblioteca Naţională, Ms.gr. 139) conţine 449 file, din care 14 sunt pagini cu miniaturi clasice greceşti. Printre acestea din urmă sunt portretele Profetului Isaia, precum şi ale unui personaj feminin, pe nume „Nyx”, care are în mână o torţă îndreptată cu flacăra în jos.În unele ritualuri religioase creştine torţa este de asemenea prezentă. Anglicanii, precum şi unii dintre luterani, dar mai ales romano-catolicii, folosesc torţele în liturghii solemne, mai ales în procesiuni eucharistice.

Concomitent, torţa a fost simbolul artelor şi ştiinţelor oculte, a dogmelor prin „Lumina” cărora „Adevărul” devine vizibil. În Masonerie, torţa este un simbol având semnificaţii profunde: „Lumina Adevărului” sau „Flacăra Raţiunii”.Cel mai bun exemplu îl reprezintă celebra Statuie a Libertăţii. Aceasta a fost dăruită masonilor americani de Marele Orient al Franţei (la 1884), cu ocazia Centenarului creării SUA, considerată prima republică masonică din lume. Operă a sculptorului Bartholdi, realizată tehnic de G. Effel, ambii masoni notorii, această creaţie simbol poartă numele oficial „ Liberty Enlightening the World”, cu alte cuvinte este un simbol al Luminii, reper al Iluminării.

Cu toate acestea, torţele cu vârful în jos, aflate pe mormântul lui Eminescu nu sunt simboluri cu semnificaţii masonice.
În opinia noastră, cele două făclii sunt simboluri de tip thanatic, aflate pe multe din monumentele funerare de dată recentă sau mai vechi. Astfel, pe monumentul funerar al lui Shakespeare ( foto stânga) există o reprezentare a torţei cu vârful în jos. Ca şi pe piatra mormântului lui Eminescu, la monumentul marelui Will există câteva rânduri gravate într-un mod aparte, despre care se spune că ar ascunde o taină importantă:
„GOOD FREND, FOR JESUS SAKE forbeare,
To DIGG T.E DUST ENCLOASED HERE,
BLESE BE T-E Man T/Y spares T-E-S STONES,
AND CURST BE HE T/Y MOVES MY BONES”

mormant-shakespeare

Folosind litere mari sau mici, autorul acestui text a lăsat, formal, să se înţeleagă că aceste cuvinte reprezintă un blestem dar şi o binecuvântare.

“Good friend, for Jesus’ sake forbear
To dig the dust enclosed here,
Blest be the man that spares these stones,
And curst be he that moves my bones”.
În nici un caz nu se poate afirma că simbolul făcliei inversate ar avea o semnificaţie iniţiatică, ci doar una de imagistică artistică. De altfel, lângă personajul ce poartă în mână torţa cu vârful în jos se află şi un craniu. Un alt craniu este plasat şi deasupra întregului monument funerar. Din acest ansamblu de simboluri, este evidentă conotaţia morţii. Obiceiul de a plasa semne de tip simbolic (cum ar fi torţele) pe monumente funerare există şi în zilele noastre. Astfel, pe monumentul fostului preşedinte american, JFK, există simbolul torţei. Ca o curiozitate, chiar şi deasupra tunelului unde a avut loc accidentul tragic al Lady Diana există un asemenea simbol.

Revenind la mormântul Poetului, este ştiut faptul că efigia acestuia, precum şi gravarea strofelor eminesciene, sunt opera sculptorului Ion Georgescu (1856-1898), placa în cauză fiind turnată la Paris, la foarte puţin timp după moartea lui Eminescu. Elev al profesorului Karl Stork, cel care a realizat la cimitirul Bellu capelele familiei Mavrocordat şi Al. Costescu, în stil neogotic, precum şi monumentele funerare ale familiei Polizu Micşuneşti şi Gh. Adam Ghermani, Ion Georgescu, al cărui strălucit învăţăcel a fost, pentru o vreme, însuşi Brâncuşi, realiza, în anul 1889, chiar anul morţii lui Eminescu, monumentul dedicat Iuliei Haşdeu, o operă artistică având multe simboluri oculte. Să nu uităm că, printre alte sculpturi memorabile, Ion Georgescu este şi autorul statuii lui Gh. Lazăr, din faţa Universităţii bucureştene. Cu alte cuvinte, acest sculptor avea deja experienţa necesară pentru a include în monumentele mortuare anumite simboluri pe care numai cei iniţiaţi le pot înţelege.

mormant-polizu

Se ştie că pentru lucrări laice, sculptorii au un veritabil cod de simboluri. De exemplu, dacă veţi privi cu atenţie un monument ecvestru, trebuie să ştiţi să interpretaţi câteva simboluri. Astfel, dacă cele două picioare din faţă ale calului sunt în aer, aceasta înseamnă că eroul (călăreţul) a murit în luptă. Dacă primul picior al calului este în aer, înseamnă că eroul a murit datorită rănilor primite în război. În sfârşit, dacă personajul aflat pe cal a murit de moarte naturală, atunci artistul este obligat să sculpteze calul, având toate patru picioare pe sol. Revenind la monumentul funerar al lui Eminescu, putem presupune că sculptorul, versat în folosirea unor asemenea simboluri, cunoştea semnificaţia prezenţei torţei, ca simbol thanatic, pe piatra ce străjuieşte mormântul Poetului. Era oare acest gest un act singular, unic în felul său ? Răspunsul nostru este categoric Nu. Pentru exemplificare, vom prezenta în continuare o fotografie a monumentului funerar aparţind familiei Polizu. Ea înfăţişează prezenţa făcliilor cu vârful în jos ! Adica un simbol comun, identic cu cel al tortelor de la mormantul Poetului.

Credem că, în acest mod, am demontat încă un fals mit referitor la biografia lui Eminescu.

Dan Toma Dulciu

20.08.2006

Comentariu saccsiv:

Dupa parerea mea, autorul n-a demontat nimic.

Ideea din articolul este rezumata in paragraful:

“În urma acestui articol [nota saccsiv: cel din EVZ], au apărut speculaţii conform cărora prezenţa făcliilor cu flăcările în jos ar ascunde un secret al Masoneriei. Cu alte cuvinte, ar fi o dovadă a condamnării lui Eminescu de către Masoni. Aceste explicaţii sunt, evident, greşite.”

Indubitabil masonii si stapanii lor l-au urat:

MIHAI EMINESCU si EVREII

MIHAI EMINESCU: Despretuind Biserica noastra nationala si injosind-o, atei si francmasoni cum sunt toti, […] romanul ajunge a se simti strain in tara sa proprie

MIHAI EMINESCU – bagat la nebuni si ucis lent. O SCHEMA VECHE ce va fi aplicata cat de curand si in viitor …

Video – MIHAI EMINESCU n-a avut sifilis. Si despre ceva grav si putin stiut: CINE I-A MODIFICAT POEZIILE?

De ce ar fi deci de mirare sa-si puna si simbolurile pe mormantul sau?

In primul rand nu conteaza daca facliile au fost puse acolo recent sau nu. Oricum papusarii l-au urat atat de tare incat l-au omorat, deci puteau sa le puna acolo si de la inceput.

Chiar autorul spune la un moment dat:

“Revenind la mormântul Poetului, este ştiut faptul că efigia acestuia, precum şi gravarea strofelor eminesciene, sunt opera sculptorului Ion Georgescu (1856-1898), placa în cauză fiind turnată la Paris, la foarte puţin timp după moartea lui Eminescu. Elev al profesorului Karl Stork, cel care a realizat la cimitirul Bellu capelele familiei Mavrocordat şi Al. Costescu, în stil neogotic, precum şi monumentele funerare ale familiei Polizu Micşuneşti şi Gh. Adam Ghermani, Ion Georgescu, al cărui strălucit învăţăcel a fost, pentru o vreme, însuşi Brâncuşi, realiza, în anul 1889, chiar anul morţii lui Eminescu, monumentul dedicat Iuliei Haşdeu, o operă artistică având multe simboluri oculte. Să nu uităm că, printre alte sculpturi memorabile, Ion Georgescu este şi autorul statuii lui Gh. Lazăr, din faţa Universităţii bucureştene. Cu alte cuvinte, acest sculptor avea deja experienţa necesară pentru a include în monumentele mortuare anumite simboluri pe care numai cei iniţiaţi le pot înţelege.”

Pai, tocmai de aceea, chiar sculptorul Ion Georgescu putea pune tortele alea acolo.

Pentru cei ce nu stiu anumite detalii despre Hasdeu:

Ziarul LUMINA il elogiaza pe Bogdan Petriceicu Hasdeu. Dar acesta a fost un fervent practicant al SPIRITISMULUI …

Iar Gheorghe Lazar a fost mason:

https://ro.wikipedia.org/wiki/List%C4%83_de_masoni_rom%C3%A2ni

Autorul se straduie sa demonstreze ca nu-i nici o problema cu niste torte sculptate sau pictate indiferent unde. Caci … le intalnim la paganii in antichitate iar de ceva vreme chiar si la eretici. De parca alte simboluri masonice sau satanice nu le-am gasi de multe ori tot la … antici.

Pe de alta parte tot el zice mai apoi:

“Concomitent, torţa a fost simbolul artelor şi ştiinţelor oculte, a dogmelor prin „Lumina” cărora „Adevărul” devine vizibil. În Masonerie, torţa este un simbol având semnificaţii profunde: „Lumina Adevărului” sau „Flacăra Raţiunii”.Cel mai bun exemplu îl reprezintă celebra Statuie a Libertăţii. Aceasta a fost dăruită masonilor americani de Marele Orient al Franţei (la 1884), cu ocazia Centenarului creării SUA, considerată prima republică masonică din lume. Operă a sculptorului Bartholdi, realizată tehnic de G. Effel, ambii masoni notorii, această creaţie simbol poartă numele oficial „ Liberty Enlightening the World”, cu alte cuvinte este un simbol al Luminii, reper al Iluminării.”

Dar imediat, conchide:

“Cu toate acestea, torţele cu vârful în jos, aflate pe mormântul lui Eminescu nu sunt simboluri cu semnificaţii masonice.”

Tare …

 

Anunțuri

26 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ștefan said, on Ianuarie 15, 2017 at 10:23 pm

    http://masterchef.protv.ro/video/pregateste-te-pentru-urmatorul-nivel-masterchef-romania-in-curand-la-protv.html

    La sec 4 din clipul de promovare al emisiunii Masterchef se vede capul lui Baphomet reflectat pe geamul fumuriu al mașinii

    Apreciază

    • calin said, on Ianuarie 16, 2017 at 8:05 am

      de la http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2017/01/15/ieromonah-onisim-banu-glasul-si-lacrimile-mamelor-din-ghimes-judetul-bacau-din-judetele-harghita-si-covasna-se-inalta-catre-dumnezeu/

      Inchiziția catolică continuă, un semnal de alarmă pentru arhiereii ”ortodocși”

      Referitor la Internatul catolic al Liceului Pedagogic din Odorheiul Secuiesc (județul Harghita), care este patronat de maicile ”catolice”, doresc să adaug la cele relatate în scrisoarea de întrerupere a pomenirii ierarhului Andrei următoarele detalii, reprezentând durerile mamelor fetelor ortodoxe cazate acolo, dureri destăinuite mie personal la mănăstirea Făgețel, în ultimii ani, de aceste mame îndurerate.

      Cu toate că, în limitele canonice, i-am ajutat după puteri pe toți eterodocșii care au solicitat ajutorul mănăstirii noastre, rugându-mă pentru ei, sfătuindu-i și încurajându-i la vreme de necaz și de ispită, se pare că, pe de altă parte, conducătorii lor spirituali (preoți, maici, călugări) continuă prigonirea ortodocșilor și trecerea lor forțată, prin orice mijloace, la erezia catolicismului (papistașă).

      1. Generații de fete și de băieți au fost avertizate, în chip amenințător, odată cu primirea lor la internatul Liceului menționat mai sus, că din acel moment trebuie să se considere pe ei înșiși catolici și să participe în mod obligatoriu la programul ”liturgic” papistaș săvârșit în capela aflată în incinta internatului.

      2. Fetele ortodoxe sunt cazate în felul următor, ținând cont de faptul că fiecare cameră dispune de două locuri: o fată ortodoxă este pusă alături de o fată papistașă. Scopul acestei repartizări este îndoctrinarea eretică forțată a fetelor ortodoxe, precum și prigonirea lor directă, prin confiscarea cărților și a icoanelor ortodoxe pe care ele le au de acasă și înlocuirea lor cu ”material didactic” eretic.

      3. Nu numai cele două fete cazate în fiecare cameră dispun de câte o cheie proprie, ci intimitatea fetelor ortodoxe este încălcată grav de către conducerea internatului, care dispune de o a treia cheie, iar în cazul în care o fată ortodoxă nu vrea să participe la slujbele ereticilor, ascunzându-se în camera ei, este scoasă de acolo cu forța și obligată să participe la aceste ”slujbe.”

      4. De asemenea, în cazul refuzului fetelor ortodoxe de a se supune inchiziției papistașe menționată mai sus, este aplicat un șir înjositor de ”pedepse”, cum ar fi: sunt obligate să spele toaletele vreme de mai multe zile, li se oferă mâncare alterată sau care a fost congelată multă vreme, depășind termenul de garanție etc.

      5. Unele dintre fete mi-au mărturisit că li s-a întâmplat următorul lucru: fiind obligate să participe la ”slujbele” ereticilor, ele și-au luat pe ascuns câte o carte școlară (pentru că le-am recomandat să nu își ia cărți de rugăciune ortodoxă cu ele, ca să nu cadă în greșeala de a se ruga, chiar fără voie, împreună cu ereticii), pentru a-și petrece timpul făcându-și acolo temele, însă au fost ”descoperite”, iar cărțile confiscate cu furie și cu amenințarea că li se vor lua toate cărțile pe care vor îndrăzni să le mai aducă vreodată în ”biserica” catolică.

      6. Conform mărturiei lor, dacă fetele ortodoxe maltratate aruncau la gunoi mâncarea alterată primită ca ”hrană”, erau forțate să ia mâncarea din gunoi și totuși să o consume. Seamănă cu un Fenomen Pitești, însă cel care răspunde de sufletele acestor fete, adică ierarhul Andrei, oare va lua vreo măsură pentru apărarea turmei sale, devreme ce oricum vizitează destul de des internatul cu pricina, având relații cordiale cu conducerea și oferind din partea Episcopiei hrană bună pentru cei cazați acolo? De asemenea, dulapurile fetelor ortodoxe erau controlate, pentru a nu avea hrană de acasă, astfel încât reeducarea prin ”hrană” să nu aibă efectul scontat.

      7. Fetele care nu se conformează ”reeducării” papistașe sunt amenințate cu excluderea din cămin, conducerea acestuia știind că majoritatea dintre ele provin din familii cu situații materiale modeste. Sau li se propune să părăsească de bunăvoie internatul, dacă nu le convine ”programul” de care au parte.

      8. Fetele care se conformează ”reeducării” și se convertesc la catolicism au parte de multă ”cinste”, oferindu-li-se burse papistașe în străinătate, pentru a-și continua studiile.

      Apreciază

    • Spaceman said, on Ianuarie 18, 2017 at 1:08 pm

      @Ștefan

      Foarte bine, ochi de vultur! Hexagrama unicursivă, în engleză unicursal hexagram, este un simbol folosit în kabbalah, tarot, astrologie, vrăjitorii și îl reprezintă pe baphomet. Se numește hexagramă unicursivă deoarece poate fi desenată fără a ridica instrumentul de scris, desenat, de pe foaie.

      Apreciază

  2. Iones said, on Ianuarie 15, 2017 at 11:00 pm

    2017, primul an fără patriarh în cadrul Săptămânii pentru Unitatea Creștinilor

    Una peste alta, Săptămâna de Rugăciune pentru Unitatea Creștinilor se va deschide în București miercuri, 18 ianuarie, la ora 17.00, la Biserica Evanghelică Luterană, întrucât suntem în anul în care marcăm 500 de ani de la lansarea celor 95 de teze ale lui Martin Luther, călugărul catolic ale cărui învățături au stat la baza nașterii luteranismului și a protestantismului în general, și se va încheia peste exact o săptămână, la 25 ianuarie, tot de la ora 17.00, la Catedrala Romano-Catolică „Sf. Iosif”.

    Idei importante din articol:
    – „creștinii sunt chemați fiecare în parte să concretizeze diverse acțiuni ecumenice”,
    – „Alegerea Bisericii bucureștene „Sf. Silvestru” a venit ca urmare a faptului că parohia este cunoscută, atât intern, cât și extern, pentru relațiile sale ecumenice dezvoltate în ultimii ani, în special cu lumea creștină catolică și protestantă din vestul și centrul Europei.”,
    – „parohia (ortodoxa!) posedă moaște ale unuia dintre patronii săi spirituali, Silvestru, Papă al Romei între 313 și 335”
    – Au aparut stiri ca la Brasov si in alte orase de provincie NU se vor sustine astfel de „intalniri de dialog”

    http://m.click.ro/news/national/2017-primul-fara-patriarh-cadrul-saptamanii-pentru-unitatea-crestinilor

    Apreciază

  3. Martyrik Appeal said, on Ianuarie 15, 2017 at 11:36 pm

    Doamne ajuta!

    Ceea ce spun e doar o parere neavizata.
    Simbolistica tortei intoarse sau stinse reprezinta o batjocura in cazul de fata. Se face referire la viata morala sau potrivnica unei anumite „morale” a persoanei trecute in adormire, adica ucise, lucru reprezentat de a doua torta intoarsa. Sunt doua torte, nu una, deci doua mesaje diferite. Interpretarea simbolului poate sa fie diversa, in functie de context. Totusi, aici e vorba de un simbol ocult, pentru ca orice simbol ascunde, oculteaza un mesaj. Niciun simbol nu poate sa fie talcuit decat si numai in contextul dat. Nu peste tot, nu in orice context acelasi simbol are aceiasi semnificatie sau transmite acelasi mesaj.
    O torta intoarsa reprezinta viata morala decazuta sau viata potrivnica iluminarii, vrajmasa „luminii” pe care o reprezinta torta. E un simbol intors cu capul in jos precum crucea satanica, sabia in heraldica, lumanarea intorsa in ritualurile oculte.
    A doua torta intoarsa, probabil, face referire la faptul ca i s-a ridicat viata, i s-a stins repede, lumina schimbata in intuneric, pierderea sperantei si a iluminarii. Cezarul intorcea degetul in jos, iar acest gest, acest simbol insemna condamnarea la moarte a celui vizat.
    Niciun simbol intors nu reprezinta ceva de bine sau ceva de lauda, ci o batjocura, un dispret, un anti, un opus la normalitate.
    Doua simboluri intoarse reprezinta un dublu simbol negativ.
    Si in simbolistica hieroglifica, acelasi semn poate sa transmita mesaje diferite in functie de context.
    Sunt sanse sa ma insel totusi, deci nu pot sa spun ca am dreptate, e doar o parere, dar una e limpede: mesajul transmis acolo nu e de bine.

    Apreciază

    • Maresalul. said, on Ianuarie 16, 2017 at 7:11 pm

      Exact asta mi-a trecut prin minte Bataie de joc.

      Apreciază

  4. Cosmin said, on Ianuarie 16, 2017 at 12:08 am

    Nu stiu ce simbolizeaza torta cu flacara in jos, daca are o simbolistica aparte, dar stiu sigur ca torta, fie ea desenata, sculptata sau chiar o flacara reala alimentata cu gaz metan, aflata la un monument funerar, sau la locul mortii cuiva, sau la un monument ridicat in memoria cuiva decedat, este o semnatura masonica care inseamna: „NOI AM FACUT ASTA” – adica, noi masonii suntem autorii mortii celui ce a murit aici, sau a celui ingropat aici, sau a celui a carui moarte este cinstita prin acest monument.

    Apreciază

  5. Iones said, on Ianuarie 16, 2017 at 12:51 am

    Am gasit aici articol despre simbolul tortei cu flacara in jos
    http://artofmourning.com/2011/03/13/symbolism-sunday-the-torch/

    Apreciază

  6. Iones said, on Ianuarie 16, 2017 at 12:57 am

    Am gasit simbolistica tortei cu flacara in jos.
    Citez:
    „Torța inversata este un simbol utilizat in cimitire, care simbolizează viața în tărâmul următor sau o viață stinsă.

    O torță aprinsă reprezintă viața, nemurirea și viața veșnică. Pe de altă parte, o torță inversata reprezintă moartea, sau trecerea sufletului în viața viitoare. În general, torta inversată va purta în continuare o flacără, dar chiar și fără flacara încă reprezintă o viață stinsă.”

    sursa:http://genealogy.about.com/od/cemetery_records/ss/photo-gallery-of-cemetery-symbolism.htm#step25

    Apreciază

  7. gogu said, on Ianuarie 16, 2017 at 12:58 am

    Noi l-am promovat, noi l-am ingropat. Si la un moment dat Eminescu a avut niste poezii ciudate. Se stie de exemplu despre Cuza ca a fost mason iar mai apoi si-a dat seama de greseala facuta.

    Apreciază

  8. mihai said, on Ianuarie 16, 2017 at 2:45 am

    https://ro.wikisource.org/wiki/Autor:Mihai_Eminescu

    Eminescu înainte de „convertire”:

    Eu nu cred nici în Iehova
    de Mihai Eminescu (1876)

    (poezii publicate postum)

    Eu nu cred nici în Iehova,
    Nici în Buddha­-Sakya-Muni,
    Nici în viață, nici în moarte,
    Nici în stingere ca unii.

    Visuri sunt și unul ș-altul,
    Și tot una mi-este mie
    De-oi trăi în veci pe lume,
    De-oi muri în vecinicie.

    Toate-aceste taine sfinte
    —­ Pentru om frânturi de limbă ­—
    În zădar gândești, căci gândul,
    Zău, nimic în lume schimbă.

    Și fiindcă în nimica
    Eu nu cred ­— o, dați-mi pace!
    Fac astfel cum mie-mi pare
    Și faceți precum vă place.

    Nu mă-ncântați nici cu clasici,
    Nici cu stil curat și antic ­—
    Toate-mi sunt de o potrivă,
    Eu rămân ce-am fost: — romantic.
    ___________________________________________

    Eminescu după „convertire”:

    Rugăciune
    de Mihai Eminescu (1878)

    Crăiasă alegându-te
    Îngenunchem rugându-te,
    Înalță-ne, ne mântuie
    Din valul ce ne bântuie:
    Fii scut de întărire
    Și zid de mântuire,
    Privirea-ți adorată
    Asupră-ne coboară,
    O, maică prea curată,
    Și pururea fecioară,
    Marie!

    Noi, ce din mila sfântului
    Umbră facem pământului,
    Rugămu-ne-ndurărilor,
    Luceafărului mărilor;
    Ascultă-a noastre plângeri,
    Regină peste îngeri,
    Din neguri te arată,
    Lumină dulce clară,
    O, maică prea curată
    Și pururea fecioară,
    Marie!

    https://ro.wikisource.org/wiki/Eu_nu_cred_nici_%C3%AEn_Iehova

    https://ro.wikisource.org/wiki/Rug%C4%83ciune_(Eminescu)

    Apreciază

  9. RomeoB said, on Ianuarie 16, 2017 at 7:51 am

    Cele doua torte rasturnate semnifica „blestemul etern al masoneriei” asupra lui Mihai Eminescu.
    (un articol in revista Credinta ortodoxa acum vreo 10 ani).
    Eminescu ramane eternul incorect politic.
    Din 1994, poezia Scrisoarea III a fost scoasa din manualele de liceu

    Apreciază

    • geo said, on Ianuarie 16, 2017 at 5:41 pm

      Oare nu cumva tot Eminescu a descoperit si Teoria relativitatii, in La steaua, pentru ca, mult mai tarziu, Eisntein sa o prezinte ca fiind a lui?

      Apreciază

    • Radu said, on Ianuarie 16, 2017 at 6:50 pm

      am avut-o in manual alternativ prin anii 2001-2002, deci nu a fost scoasa.

      Apreciază

  10. OARECARE said, on Ianuarie 16, 2017 at 11:29 am

    in filmul de la 1914 se vede una din cele doua faclii, doar putin dar era acolo:
    http://www.napocanews.ro/2017/01/vezi-primul-documentar-despre-mihai-eminescu-din-1914-prima-poza-cu-eminescu-copil-video.html

    Apreciază

  11. gheorghi said, on Ianuarie 16, 2017 at 1:04 pm

    Cu privire la interpretare…
    Imi amintesc despre afirmatia unui calugar facuta unuia mai tanr care l-a criticat ca a luat o femeie in brate sa o treaca peste un parau involburat…
    Nu confirma apropierea de femeie ci ajutorul dat cui ae nevoie… „Fiecare vede si crede ce vrea!”.
    Reprezentarea seamana a faclie dar faclia are reprezentare clara a flacarii.
    Cam asa:

    Mai degraba arata a … bidinea – desigur ca nu asa ceva a intentionat autorul…
    Eu cred ca mai degraba este simbolul „stingerii”, al incetarii luminarii facute de Eminescu prin operele sale atat spiritual cat si politic, social, national.
    Cum culoarea drapelului comunist – „rosu” nu este proprietatea adeptilorlor, asemanator nici reprezentarea aceasta nu poate avea o singura insemnatate cum nici nu arata simpatii masonice ori – prin contrast – stigmat, „semnatura” razbunarii masonice.
    Nici nu sint semne de „lauda” a masonilor ca l-au eliminat – organizatiile oculte neavand nevoie de astfel de publicitate.

    Apreciază

    • saccsiv said, on Ianuarie 16, 2017 at 1:15 pm

      gheorghi

      Organizariile oculte isi balega foarte vizibil semnele, precum cainele care isi marcheaza teritoriul.

      Apreciază

  12. Spaceman said, on Ianuarie 16, 2017 at 5:36 pm

    Torţa aprinsă întoarsă (cu flacăra în jos) în cimitir înseamnă – trecut la cele veșnice.

    Exemple:

    Masonii folosesc simbolurile lor, ca de exemplu:

    Crucea cu trandafir a rosicrucienilor sau crucea cu coroană a cavalerilor templieri îl simbolizează pe antihrist – cel ce imită cele sfinte pentru a păcăli oamenii să se închine lui satan.

    La mormântul unui rabin se folosește semnul „binecuvântării” cohanim (birkat cohanim), cu mâinile în forma literei evreiești SHIN, care înseamnă „binecuvântarea” alb-negrului zeu kabbalah, adică satan.

    Ca tot vorbim de simboluri, am scris un comentariu (care m-a costat slujba, lucram la firma unui jidan 😀 ) :

    https://saccsiv.wordpress.com/2017/01/09/noutati-lacul-frumos-detalii-prigoana-adresa-arhiepiscopiei-ramnicului-catre-parintele-grigorie-raspunsul-parintelui-grigorie-in-care-cere-incetarea-abuzurilor-si-lepadarea-de-erezia-din-creta/comment-page-1/#comment-340822

    la care @aha a scris … nebunie…atat

    Nu știu la ce exact se referă că ar fi … nebunie. Că printre altele oculta îl mai numește pe Antihrist și Ü (alt+numpad 666) ? Sau că acest Mistăr Ü ar fi în Antarctica? Pai dacă s-ar fi născut în Israel să zicem… în 1992, unde ar fi cel mai sigur loc de pe Pământ să-l țină!? Ar fi ușor de verificat, deoarece Antarctica nu are populație indigenă, acolo trăiesc în 66 baze științifice (din care doar 37 sunt ocupate permanent), aproximativ 4000 de oameni vara și cam 1000 iarna. Turiști în Antarctica sunt foarte putini, majoritatea sunt oameni de știință, și se ajunge acolo doar cu aprobări speciale de la guvern. Așadar câți dintre cei 1000 de locuitori permanenți sunt evrei, și câți dintre acei evrei s-au născut la Bethleem în 1992. Ușor de verificat!? Încercați numai…

    http://www.coolantarctica.com/Antarctica%20fact%20file/science/can_you_live_in_antarctica.php

    https://www.google.ro/maps/place/Halley+Research+Station/@-75.6050848,-26.2330416,2527m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0xba5b7cc1f71286e3:0xc729c4a69cf554ec!8m2!3d-75.6055635!4d-26.2075424

    Au vizitat recent Antarctica papa Francisc, patriarhul Kirill, John Kerry și s-a trecut rapid la abureli de genul… arme teribile, Arca lui Gabriel, teoria Pământului plat, la vrăjelile eco cu schimbările climaterice bla bla.

    Teoria Pământului plat servește de minune ecumenismului. Adică Pământul ar avea mai multe forme, cel puțin trei: PLATĂ, ROTUNDĂ, SFERICĂ și depinde de PERSPECTIVĂ cum îl vede fiecare astfel că nu deține niciunul adevărul despre forma pământului. Deh… educație cu pași mărunți, tactică masonică.

    https://dexonline.ro/definitie/perspectiv%C4%83

    Un exemplu de perspectivă:

    Vedeți un glob în imaginea de mai sus? Vă înșelați, numai în perspectivă puteți vedea forme tridimensionale, cum ar fi sfere, cuburi (etc.) într-o imagine plană! La fel în reflexiile din oglindă, monitoare, tablouri…

    Să vedem acum urmărind o reclamă la smartfonul htc brilliant U, cum e treaba cu… Mistăr Ü

    https://postimg.org/image/9vip4ztjl/efc022fa/

    https://postimg.org/image/6t3pnk8jx/a42630f4/

    Viitorul este U… ce glumă proastă.

    Apreciază

    • Ioana said, on Ianuarie 16, 2017 at 11:03 pm

      Spaceman

      „Ca tot vorbim de simboluri, am scris un comentariu (care m-a costat slujba, lucram la firma unui jidan 😀 ) :”

      ce deranjat a fost jidanul 😀

      Dumnezeu să fie cu tine, frate!

      Apreciat de 1 persoană

    • Martyrik Appeal said, on Ianuarie 17, 2017 at 2:43 am

      Spaceman: „Torţa aprinsă întoarsă (cu flacăra în jos) în cimitir înseamnă – trecut la cele veșnice.”

      Spaceman, in cimitir „locuiesc” cei trecuti la cele vesnice, deci, nu cred ca are cineva nevoie de alte semne sau torte intoarse ca sa isi dea seama de acest lucru. Cred ca e evident, nu? E cimitir, nu e Hotel Merriott, deci, totusi nu cred ca sunt usor de confundat.

      Apreciază

  13. geo said, on Ianuarie 16, 2017 at 5:39 pm

    Apreciază

  14. Augustin David said, on Ianuarie 17, 2017 at 2:16 am

    La noi la București putea să fie și mâna muncitorilor. Ai noștri dacă sunt nemulțumiți, mai fac glume din astea. Unii au pus niște pești cu mustățile în sus la o lucrare pentru că nu au primit șprițul corespunzător de la beneficiar. 🙂 Sănătate Doamne Ajută !

    Apreciază

  15. Martyrik Appeal said, on Ianuarie 17, 2017 at 2:28 am

    http://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s480x480/e35/15259075_747415055412703_3685236876618235904_n.jpg?ig_cache_key=MTM5Mzc5NDczNzExNDQ1MDMxMA%3D%3D.2

    http://vigilantcitizen.com/wp-content/uploads/2009/08/crowley11.jpg – se vad cele doua simboluri de torte intoarse, nu?

    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/07/b5/72/07b572489d00b941196cf9e0f541ea5b.jpg – cele doua torte intoarse

    Exemplele pot continua, dar doar pentru cei ce au trecut de Capra cu trei iezi. Simbolul tortei intoarse face parte dintr-un limbaj extrem de bine ascuns. Evident, fiecare vede atat cat poate sa vada cand torta lui este intoarsa.

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: