SACCSIV – blog ortodox

Comentariul zilei: POVESTEA ortodoxului GEORGE MICHAEL

Posted in GEORGE MICHAEL by saccsiv on decembrie 27, 2016

0202121-49

Foto: http://www.totpi.com/tag/george-michael/

Iata comentariul fratelui acelas postat la GEORGE MICHAEL A MURIT impacat?:

evident NU a murit impacat acest om. De asta se si tot droga de nu mai termina. In perioada non-hetero, dupa ’91-’92 au inceput treptat sa apara probleme in viata lui, de a intrat intr-o perioada chiar neagra, desi pe atunci mai concepea ceva muzica.

Mama lui, fata de care era innebunit si extrem de atasat, a murit in ’97 de cancer la piele, un cancer care iti sapa in carne si provoaca sangerari multiple si continuu. Le-am scris mai detaliat atunci, in linkul care este atasat acestui articol, sub numele „same”, cam pe atunci eu debutand si in randul „comentator”, pana atunci fiind mai mult in vizitator al site-ului, cred ca mai multe detalii dadusem pe la Razboi intru Cuvant, vorbeam si cu ei in acea vreme, erau cuplati in jurul parintelui Justin, si preluasera articolul de pe Saccsiv si postasera imaginile video cu cununia unui cuplu de ortodocsi si botezul copilului, intr-o catedrala greceasca din Londra de pe strada Moscow, catedrala in care fusese botezat insusi copilul George Michael si chiar ginerele cununat din acel filmulet , asa-zisul var Andros Georgiou, fiind doar fiul unor prieteni de familie greco-ciprioti impreuna cu care parintii emigrasera din Cipru.

Ce nu adaugasem atunci cred in descriere, este ca nefericitul om (unchiul lui George, fratele mamei, evreu deci si el pe jumatate, un homosexual depresiv) a savarsit odiosul act (sinuciderea) chiar in ziua in care s-a nascut micutul George (Yorgos). Ce mostenire infernala. Te miri si de cum a rezistat atata, fiind o oarecare parte din viata un om f normal, natural, fara capricii, fara fite de vedeta, cu talent mai mult decat dovedit, cu sensibilitati si generozitati cunoscute (mai ales acum dupa moartea sa) cum a rezistat cu atatea grozavii in viata si consum de droguri si pacate cunoscute public, accidente, gasit adormit la volan de cateva ori noaptea din cauza stupefiantelor, intrand cu masina intr-un magazin, cazand chiar din masina in timpul mersului. Apoi a venit pneumonia aceea, de care zicea ca aproape l-a omorat, lasandu-i sechele majore sanatatii.

nu a facut niciodata semne illuminati, cu mana sau de alt gen. Nicio aluzie in interviuri sau alte declaratii publice. Parea un star atipic, care nu se incoloneaza celorlalte vedete, un independent, care se baza mult pe talentul, cariera si notorietatea pe care si-o construise pe acel talent propriu. Pomenea nu rar de Iisus si era obsedat de ideea lui proprie ca Iisus ne va salva pana la urma pe toti! Cu minciuna asta s-a hranit ca sa reziste depresiei din urma consumului de droguri si relatiilor homosexuale.

Insa au fost vreo doua momente critice cand cred ca a fost „strans cu usa” si pare c-a rezultat un compromis. Pe la mijlocul anilor 90 cand se lupta cu gigantul Sony sa-l elibereze de „necesitatea” de a scoate albume pe banda rulanta pt vanzari, a intervenit Steven Spielberg, evreu notoriu, care l-a „ajutat” sa scape de poverile acelui contract si i-a scos noul album Older la compania lui Dreamworks. Rezultatul? Chipul lui George apare pe coperta albumului intr-o umbra pe jumatate, vazandu-i-se doar un ochi. Pare ca e un semn nororiu illuminati si cred ca asa e. Si cred ca de la acel magnat evreu era ceva. Apoi tot restul carierei nimic, niciun ul alt fel de semn sau aluzie – din ce stiu – cat mai ma preocupase sa-i cunosc cariera din moment ce se dezvaluise public ca e homosexual, adica din ce in ce mai putin. Cariera i-a si intrat intr-un con de umbra din ce in ce mai mult, cu anumite reveniri. Sufleteste nu era insa niciun remediu, era tot mai rau.

Dar catre finalul carierei si a vietii a mai fost un moment trist, de data asta destul de explicit. Adica in urma pneumoniei severe si a comei de vreo luna, si-a revenit totusi. A urmat un cantec cu un clip ciudat, in care clameaza ca nu vazuse inca „lumina alba” (ce inselare) in timpul comei deci nu avea cum sa-i fie sfarsitul acolo, ca e viu, si le multumeste oamenilor care se rugase pt el. Un videoclip cu destul de multe semne oculte, in care e aratat ca moare ucis de „oamenii de ordine” si ca oarecum invie, un ochi se tot deschide catre final, asemenea unei papusi, cyborg etc si asemenea mortii unei beyonce sau alti oculti mega notorii, care „au murit” si au o alta identitate de scena, fiind „inviati”. Ceva se intamplase cu aceasta pneumonie si mai ales dupa coma respectiva. Sunt aratate echipamente medicale, seringi, injectari. Sunt si niste efecte de voce gen cyborg, apare si o zebra intr-o arena, care mi se pare ca prin dungile alb-negru se reproduce tabla de sah a ocultismului, si alte semne. F trist pt acest final de viata. Toate astea se pot vedea intr-un mic material pe youtube dar cu transcript in italiana

Se pare unora le statuse ca un ghimpe ca a fost majoritatea vietii un independent, iar cand a devenit o epava sufleteasca si decazut de atatea patimi si pacate, orbit, a cedat probabil. Nu stiu. E doar o simpla intuitie.

Cam jumatate din avere acum s-ar parea ca se imparte finilor sai, copiilor pe care i-a botezat pe parcursul vietii. Botezati cu adevarat sunt numai aceia ai lui Andros, un botez fiind prezentat chiar in acel filmulet cu cununia. Restul a fost doar simbolic.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4067832/George-Michael-s-100m-fortune-Godchildren.html

alte acte caritabile au inceput sa apara acum dupa moartea sa. Exista pe net. De la donatii pt oameni bolnavi, interventii medicale pana la ingrijirea unor oameni ai strazii, relatate pe net chiar de oameni simpli care participau la aceste ajutoare, fiind uimiti, dar pe care i-a rugat sa nu sufle nimic in public. Toate in valoare de cateva miloane de lire sterline.

cu alte cuvinte o viata cu multe lumini si multe umbre.

A fost botezat ortodox, a ramas asa afirmand ca vrea sa pastreze tot ce e „element grecesc” in viata lui. Si chiar daca nu pastra, botezul e botez, e pecetluit. Deci poate fi pomenit, mai ales acum dupa moarte. Cred ca are mare nevoie. Cine doreste, sa-l pomeneasca.

 

Tagged with:

85 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. David said, on decembrie 27, 2016 at 5:39 pm

    acelas

    „A fost botezat ortodox, a ramas asa afirmand ca vrea sa pastreze tot ce e „element grecesc” in viata lui. Si chiar daca nu pastra, botezul e botez, e pecetluit. Deci poate fi pomenit, mai ales acum dupa moarte. Cred ca are mare nevoie. Cine doreste, sa-l pomeneasca.” ______________NU POATE FI POMENIT, PENTRU CA A MURIT IN PACATE DE MOARTE NESPOVEDITE

    Faptul ca și-a păstrat Ortodoxia ca element decorativ de factură tradițională nu il absolvă de apostazie. „Dacă dreptul abia se mântuiește…”. Plus de asta, Apostolul ne indeamnă să ne rugăm pt frații noștri care nu sunt in păcate de moarte, nu și pt cei care sunt.
    Apoi, ce legătură este intre noi și acest sărman om? Aceea de fan- IDOL. Ne pare rău de el ca simplu om, sau ca entertainer, pt muzica lumească pe care o crea? Hai să fim sinceri!

    Saccsiv, te rog să aprobi acest mesaj al meu. Este important pt că mulți se pot ruga pt el la indemnul cititorului acelas si, cf Scripturii, este păcat.

    Apreciază

    • Sebastian Lestrange (@SebLestrange) said, on decembrie 27, 2016 at 5:44 pm

      Nu e pacat sa te rogi pentru cineva, orice ar fi facut. Inutil poate, dar nu pacat. Ai rautate in suflet.

      Apreciat de 1 persoană

      • Matiu Cosmin said, on decembrie 27, 2016 at 6:03 pm

        Acasa la tine te poti ruga pentru cine vrei, dar la liturghie nu poate fi pomenit, am postat mai jos cum poate fi ajutat.

        Apreciază

      • David said, on decembrie 27, 2016 at 6:33 pm

        Sebastian Lestrange

        Asta este ce ne invață Apostolul Ioan, Apostolul Iubirii (vezi 1 Ioan 5:16). Dacă tu crezi că ai mai multă iubire in suflet decât Apostolul Iubirii, inseamnă că ai mate mândrie in suflet. Deci, treci tu peste porunca lui si roagă-te pentru el.

        Apreciază

      • David said, on decembrie 27, 2016 at 6:57 pm

        Adică Domnul când a zis „Eu pentru aceştia Mă rog; nu pentru lume Mă rog, ci pentru cei pe care Mi i-ai dat, că ai Tăi sunt.” (Ioan 17:9) avea răutate in suflet?
        Domnul de ce nu s-a rugat pentru lume?
        Știi tu la ce s-a referit Domnul când a spus lume? La lumea păcatului! La cei care trăiesc in păcat și iubesc păcatul.
        Nu la cei care s-au pocăit sincer ca Zaheu Vameșul, femeia desfrânată și alții. Nu omul este condamnat, ci patima lumească, lumea cu cele ale sale.

        Apreciază

    • David said, on decembrie 27, 2016 at 5:47 pm

      1 Ioan 5:16 Dacă vede cineva pe fratele său păcătuind – păcat nu de moarte – să se roage, şi Dumnezeu va da viaţă acelui frate, anume celor ce nu păcătuiesc de moarte. Este şi păcat de moarte; nu zic să se roage pentru acela.

      1 Corinteni 6:9 Nu ştiţi, oare, că nedrepţii nu vor moşteni împărăţia lui Dumnezeu? Nu vă amăgiţi: Nici desfrânaţii, nici închinătorii la idoli, nici adulterii, nici malahienii, nici sodomiţii,
      10. Nici furii, nici lacomii, nici beţivii, nici batjocoritorii, nici răpitorii nu vor moşteni împărăţia lui Dumnezeu.

      Apreciază

      • saccsiv said, on decembrie 27, 2016 at 5:54 pm

        David

        E vreunul care nu-i, cu cel putin una, pe lista asta?

        Apreciat de 2 persoane

      • maxim said, on decembrie 27, 2016 at 7:06 pm

        botezat (ortodox) raposat ori viu: te poti ruga pentru el acasa ori in slujbele Bisericii
        botezat (ortodox) raposat prin suicid sau in erezie (in orice erezie, paganism sau satanism-masonerie, vrajitorie etc: nu te poti ruga pentru el in slujbele Bisericii

        Apreciază

      • el said, on decembrie 27, 2016 at 9:54 pm

        maxim

        exact!
        daca e asa cum povesteste acelas atunci zic si eu Dumnezeu sa-l ierte pe (fratele nostru crestinul ortodox) sarmanul Yorgos Kyriacos cel inselat de diavol dar nu din viclenie si nici cu ereze ci din slabicunea pacatelor lui trupesti si trufia vietii !
        de unul ca asta mi-e infinit mai mila decat de un episcop ecumenist/eretic sau popa/crestin viclean in cele ale credintei !

        Apreciază

    • David said, on decembrie 27, 2016 at 6:39 pm

      Saccsiv,

      Dacă vreun om are un păcat de moarte, dar ae pocăiește pentru el și și-l mărturisește, primește iertarea de la Dumnezeu și harul revine la acel om. Pentru unul ca acesta ne putem ruga.
      Insă, pentru un om care trăiește intr- un păcat de moarte și nu se pocăiește pentru el niciodată, sau nu știm sigur că s-a pocăit pt el, pt acela nu ne putem ruga. Așa ne invață insuși Apostolul Iubirii.

      Apreciază

      • saccsiv said, on decembrie 27, 2016 at 9:22 pm

        David

        Nu ne rugam doar pentru cei despre care stim sigur ca s-au pocait.

        Apreciază

      • Maresalul. said, on decembrie 27, 2016 at 10:34 pm

        Dar de unde sti tu ca un s-a pocati de nenumarate ori in sufletul lui pt ca un a tipat in gura mare sa auzi tu. ti-a marturisit tie ce si cum.Sau un stii ca viata e pana mori cadere in pacat si momente de pocainta parari de rau care te macina si recaderi.

        Apreciază

      • David said, on decembrie 27, 2016 at 11:48 pm

        Saccsiv,

        Ai ceva impotrivă dacă eu nu mă rog pentru el? Poate nu am eu suficientă dragoste. Așa zic și ecumeniștii, că noi nu ne rugăm cu ei că nu avem suficientă dragoste.

        Eu nu am atâta dragoste ca acelas sau ca popa Aldea care s-a rugat cu lacrimi de crocodil pentru sataniștii de la colectiv și după aia s-a lăudat cu asta pe la toate televiziunile.

        Pur și simplu nu am dragostea asta. Poți să mă condamni?

        Apreciază

      • Mihail said, on decembrie 28, 2016 at 10:01 am

        În Mănăstiri, călugării și maicile se roagă pentru toți cei trecuți pe pomelnice. Dânșii nu au de unde știi care s-au pocăit și care nu, care este eretic și care nu.

        Apreciază

      • Matiu Cosmin said, on decembrie 28, 2016 at 10:07 am

        Eu am blocat pe cativa pe facebook si am fost acuzat de lipsa de iubire si ca un crestin nu procedeaza asa, ortodocsi care nu se mai opresc cu Boca cu Argatu cu Dorobantu. Este treaba lor sa creada ce vor dar este si dreptul meu sa nu le ascult parerea.

        DIn pacate pe unii nu ii va trezi decat moartea, orice ai face si orice ai spune. A fost Hristos pe pamant, a facut nenumarate minuni si nu L-au crezut.

        Apreciat de 1 persoană

      • Ioana said, on decembrie 28, 2016 at 11:15 pm

        David,

        cu ti se pare traducerea mea ? am sa iau lectii de la tine pe viitor, sa fie exact-exact, sa nu scap nimic, nici macar literal. Dar sunt aproximativ la fel si cred ca e f. ok si cum am scris eu.

        Multumec.

        Apreciază

    • Maresalul. said, on decembrie 27, 2016 at 10:23 pm

      Ce zici tu daca Dumnezeu decide ca el sa vada Raiul si tu Iadul.?Ai ceva impotriva crezi ca un e posibil?Cum va place sa faceti unii pe Dumnezeu.

      Apreciază

  2. Matiu Cosmin said, on decembrie 27, 2016 at 6:02 pm

    Nu ai voie sa pomenesti la liturghie scriind numele lui pe cineva care a murit nespovedit in pacate grele. Dar poate fi ajutat asa:

    https://extraterestriidemascati.wordpress.com/cum-pot-fi-pomeniti-la-sf-liturghie-cei-morti-in-pacate-grele-nespovedite/

    Apreciază

  3. Matiu Cosmin said, on decembrie 27, 2016 at 7:23 pm

    „Următorul incident îl arată pe episcopul Onufrie ca păstor iubitor
    şi care respecta cu stricteţe ortodoxia autentică. Odată a venit la dânsul
    un preot de la o biserică îndepărtată; căindu-se pentru faptul de a fi slujit
    împreună cu clerici ai Bisericii Vii, el l-a implorat pe episcopul Onufrie
    să-l primească din nou în sânul ortodoxiei. La aceasta, episcopul
    Onufrie a răspuns că era dincolo de puterile sale şi l-a sfătuit să meargă
    la Moscova şi să îl vadă pe Patriarhul Tihon (ceea ce plasează incidentul
    înainte de moartea patriarhului, la 25 martie 1925); dar, între timp, a
    chemat-o pe egumenă şi i-a poruncit să-l primească pe bietul preot
    flămând cu cea mai mare iubire, să-l invite la trapeză, să-l aşeze la
    căldură şi să-i ofere toate cele necesare pentru călătoria la Moscova. Dar
    el însuşi nu va fi la trapeză, ca să nu petreacă în niciun fel împreună cu
    un cleric al Bisericii Vii.”” (Sfintii catacombelor Rusiei, pag 343)

    AI nostrii se roaga cu papistatii si nu au nici un stres.

    Apreciat de 1 persoană

  4. acelas said, on decembrie 27, 2016 at 8:44 pm

    @David

    asa e, vorbeste despre cei aflati in viata. Este si firest, pentru cel care a este inca in viata si staruie in pacate de moarte si nu face pocainta. Dar pentru cel ce viata s-a terminat cine se mai roaga? Arata-mi deci te rog unde scrie la apostol ca pentru cei cu pacate de moarte, raposati!, NU trebuie sa te rogi, sau biserica sa nu-l poata pomeni. Sfantul apostol Pavel zice de asta, de pomenirea mortilor, fara diferentiere, iar Biserica a hotarat ca doar pentru pacatul sinuciderii un raposat nu poate fi pomenit (un parinte mi-a explicat ca ratiunea pentru asta consta nu atat pt faptul ca Bisericii nu i-ar pasa deloc si de acel suflet chinuit ingrozitor, ci mai mult pentru o invatatura clara, ferma si hotarata pentru cei aflati inca in viata, sa nu cumva sa cugete a face acelasi lucru, ca vor pieri fara salvare). Asadar Biserica spune ca pentru pacatul sinuciderii, noi comentatorii adaugam ca si pentru pacate de moarte, peste Biserica, cu a noastra putere..

    Daca aveti o neintelegere pe acest subiect, intrebati un duhovnic iscusit pe care sa-l alegeti voi. Vedeti ce zice!

    .

    Apreciază

    • David said, on decembrie 27, 2016 at 10:03 pm

      acelas

      Rugăciunea este un semn al dragostei pentru persoana respectivă, fie el viu sau răposat. Dacă un om vrea să se roage pentru un altul, nu-l impiedică nimeni.
      Dar, de ce Biserica ne invață să nu ne rugăm pentru sinucigași, de exemplu? Pentru că, prin rugăciune – ca liant al dragostei duhovnicești – te unești cu persoana respectivă care este ruptă de Biserică. Este ca și cum unul ar fi in fundul prăpastiei și tu te-ai arunca după el.

      Eu am priceput ironia ta de la finalul comentariului, cum că vezi Doamne, noi comentatorii suntem și noi pe-acia să ne dăm cu părerea și am avea nevoie să fim luminați mai mult de duhovnici. Dar tu ce ești, nu tot un comentator ca și ceilalți?

      Nu-ți ințeleg inițiativa de a ne ruga noi toți pentru el. Dacă tu ai atâta iubire de oameni, chiar și pentru cei pe care nici măcar nu i-ai cunoscut pesonal, de ce nu o faci tu? Dar nu prea se vede iubirea asta a ta de oameni.
      Uite, de ex și eu sunt un semen de-al tău, chiar conațional cu tine, și față de mine și ceilalți comentatori care nu sunt de acord cu tine, nu manifești aceeași iubire.Atunci, unde e iubirea ta de oameni cu care te lauzi că se intinde și peste granițe?
      Nu cumva ești doar fan înrăit george michel, și de aceea ți-ai dori să se mântuiască și el poate, cumva să-ți incânte auzul și pe lumea cealălaltă?

      Unde este el fratele @el să iți dea o replică pe măsură, că noi, comentatorii ăștia nu ne pricepem mai mul?!

      Apreciază

      • acelas said, on decembrie 28, 2016 at 3:45 pm

        unde am spus frate ca „sa ne rugam toti pentru el” ? Ci doar „cine doreste, sa-l pomeneasca”. Stiu ce scriu. Nu se poate mai clar. Diferenta este esentiala.

        Apreciază

    • el said, on decembrie 27, 2016 at 10:07 pm

      „Dar catre finalul carierei si a vietii a mai fost un moment trist, de data asta destul de explicit. Adica in urma pneumoniei severe si a comei de vreo luna, si-a revenit totusi. A urmat un cantec cu un clip ciudat, in care clameaza ca nu vazuse inca „lumina alba” (ce inselare) in timpul comei deci nu avea cum sa-i fie sfarsitul acolo, ca e viu, si le multumeste oamenilor care se rugase pt el. Un videoclip cu destul de multe semne oculte, in care e aratat ca moare ucis de „oamenii de ordine” si ca oarecum invie, un ochi se tot deschide catre final, asemenea unei papusi, cyborg etc si asemenea mortii unei beyonce sau alti oculti mega notorii, care „au murit” si au o alta identitate de scena, fiind „inviati”. Ceva se intamplase cu aceasta pneumonie si mai ales dupa coma respectiva”_____
      probabil ca Dumnezeu l-a tinut in viata si neatins de gheara diavolului des era inglotat in atatea pacate chiar si impotrva firii atata vreme cat el NU a facut compromisul cu vanzarea sufletului,pactul cu diavolul, inrolarea CONSTIENTA de partea intunericiului, desi MAJORITATEA celor ca el facusera asta, el desi facuse infint mai multe pacate si chiar impotriva firii, macar NU decazuse intr-atata.

      atunci cand sarmanul suflet slabit si constrans de boala si neputinte NU s-a mai impotrivit pana la un nivel anume raului, Dumnezeu l-a lasat sa moara ca sa nu pacatuiasca si mai rau !

      Apreciază

      • David said, on decembrie 28, 2016 at 8:52 am

        el frate

        Omul ăsta a smintit atâta lume. S-a pocăit el vreodată public? Niciodată. Ia gândește-te câți tineri poate nu ii urmează și acum exemplul?

        Ce zice Domnul de cel care-i smintește pe unii mai mici? Nu judec păcatul unui semen, Doamne ferește, cine sunt eu să dau cu piatra? Eu altceva vreau să spun: că omul acesta va sminti și după moarte, prin imaginea pe care și-a construit-o. Adică, nepocăindu-se public atât timp cât a trăit, lasă in urma lui un exemplu pe care mulți il vor lua drept bun. De ce pentru erezie este nevoie de pocăință publică când te-ai afișat cu ea public, și dacă doar ai fost inșelat in cugetul tău poate fi doar mărturisită la duhovnic?

        Apreciază

  5. acelas said, on decembrie 27, 2016 at 8:58 pm

    @Matiu Cosmin

    daca nu la liturghie, atunci unde mai pot fi pomeniti raposatii? Cumva la taina sfantului maslu? sau la alte ierurgii sau dezlegari? Evident, astea-s pentru vii. Pentru cei raposati exista doar sfanta liturghie si slujba parastasului pentru pomenirea mortilor. E voie acolo?

    Apreciază

    • Matiu Cosmin said, on decembrie 28, 2016 at 10:34 am

      Cum crezi tu ca se poate scoate o particica pentru un homosexual sau alt pacat de moarte si pune in potir si sa se impartaseasca cu Hristos? Cum se poate impartasi cu Hristos un mort care nu l-a cautat pe Hristos cat a fost viu?

      ” – Cine poate fi pomenit la Sfânta Liturghie si cine nu poate fi pomenit dintre vii şi morţi?

      – La Sfânta Liturghie pot fi pomeniţi toţi binecredincioşii creştini care nu au anumite piedici canonice. Dintre cei vii nu se pot pomeni la Sfânta Liturghie păgânii, necredincioşii, apostaţii, ereticii, cei nebotezaţi, cei care au păcate împotriva Duhului Sfânt, adică hulitorii de Dumnezeu şi cei care se împotrivesc Adevărului cu ştiinţă şi voinţă. Nu pot fi pomeniţi la Sfânta Liturghie nici cei ce trăiesc necununaţi.

      Dintre cei morţi, nu pot fi pomeniţi la Biserică cei ce au murit în necredinţă, în eres, în sectă, sinucigaşii şi copii morţi înaintea botezului, ca şi cei avortaţi (A se vedea Pidalionul şi Pravila Bisericească de Arhim. Nicodim Sachelarie, ed. 1940).

      (Ne vorbește Părintele Cleopa 4, Ediția a II-a, Ediţie îngrijită de Arhimandrit Ioanichie Bălan, Editura Mănăstirea Sihăstria, Vânători-Neamț, 2004, p. 77)”

      „Trebuie sa stiti ca din toate slujbele care se fac la biserica, cea mai folositoare si mai puternica este Sfanta Liturghie. Sfanta Liturghie este jertfa si rascumpararea lumiii intregi. Am sa va zic istoria celor 40 de Sfinte Liturghii.
      In fiecare zi pe Sfanta Masa, unde se face Liturghia, Se jertfeste Mantuitorul nostru Iisus Hristos. Cum spune preotul slujitor : ” Se jertfeste Mantuitorul lumii, Cel ce ridica pacatele lumii „. O picatura din Sangele lui Iisus Hristos curata toate pacatele lumii. Si de aceea cele dintai slujbe care se pun si pentru vii si pentru morti sunt Sfintele Liturghii. Al doilea vin panacizile pentru morti, psaltirea, acatistele, vamile, ctitoriile.
      Dar liturghiile nu se pot pune pentru oricine. Uite cum este ! Oamenii care injura de lucruri sfinte, nu-i poti pune la Sfanta Liturghie. Este pacat. Oamenii care traiesc necununati nu-i poti pune la Sfanta Liturghie ca este mare pacat. Cei ce au trecut la sectari nu-i poti pune la Sfanta Liturghie, ca s-au lepadat de botez si de Biserica. Cei ce au refuzat Sfintele Taine la moarte, nu-i poti pune la Sfanta Liturghie. Cei ce au murit necununati, nu s-au cununat nici la moarte, la fel nu-i poti pune. Si aceia care au fost in casatorie cu rudenii prea de aproape; incepand cu gradul cinci in jos. Aceia se pot pune la slujbe, la Psaltire; iar la Liturghie nici intr-un caz.
      Apoi voi vedeti ca noi scoatem particele in fiecare dimineata la Sfanta Proscomidie, pentru toate miile de pomelnice care-s acolo. La noi in altar sunt 15 – 20 de parinti la pomenit dimineata. Ei se duc la preotul ce face Sfanta Proscomidie si zic : ” Parinte, blagosloveste sa pomenesc viii si mortii „. Iar preotul scoate doua particele cu sfanta copie, zicand asa : ” Primeste, Doamne, jertfa aceasta pentru mila, viata, pacea, sanatatea, iertarea pacatelor a robului lui Dumnezeu – arhimandritul cutare, sau preotul cutare, sau diaconul cutare si toti care de el se vor pomeni, vii si morti „. Atunci preotul slujitor pune o particica la vii si la morti pe Sfantul Disc, pentru fiecare preot si calugar care pomeneste.
      O particica pusa in potir este ca o raza de soare; poti sa pomenesti un milion de suflete. Dar acele particele reprezinta fata sufletului pomenit la Sfanta Liturghie. Mare greseala fac preotii care dau particele acasa la oameni. Mare pacat fac ! Nu-i voie. Sa vii sa-mi aratai unde scrie sa dai particica acasa. Daca ii dai particica omului acasa, l-ai lipsit pe el de Liturghia din ziua aceea; nu mai are parte. Particelele se scot la Sfanta Proscomidie, din prescura a patra pentru vii si din prescura a cincea pentru morti si morti grabnic. Ele raman pe Sfantul Disc, ca dimineata sunt numai blagoslovite, nu-s inca sfintite.
      Iar la Sfanta Epicleza, la invocarea Sfantului Duh, cand preotul ridica mainile in sus si face trei metanii pana la pamant si cheama pe Sfantul Duh, zicand : ” Doamne, Cela ce pe Preasfantul Tau Duh L-ai trimis in ceasul al treilea Apostolilor Tai, pe Acela, Bunule, nu-L lua de la noi, ci ne innoieste pe noi care ne rugam Tie „. Apoi face o metanie cu fruntea pana la pamant si iar ridica mainile si cheama pe Preasfantul Duh, de trei ori. Si cand termina aceasta chemare a Sfantului Duh, el arata dumnezeiescul Agnet si Sfantul Potir si zice : ” Si fa, Doamne, painea aceasta, cinstit si preacurat Trupul Hristosului tau. Amin. Iar ce este in acest Sfant Potir, preascump Sangele Hritosului Tau. Amin „.
      Si binecuvantandu-le, zice : ” Prefacandu-le pe ele cu Duhul Tau cel Sfant. Amin. Amin. Amin ! ” Apoi preotul sta in genunchi si se roaga impreuna cu tot poporul, pentru toata lumea.
      Aceasta este inima Sfintei Liturghii, caci acum se coboara Duhul Sfant peste Sfintele Daruri, care se prefac in Trupul si Sangele Mantuitorului nostru Iisus Hristos. Iar particelele ce se scot pentru vii si pentru morti nu se prefac in Trupul si Sangele Domnului, ci se pun la urma in Sfantul Potir si se sfintesc cand se ating de Preacuratele taine. Atunci preotul zice : ” Spala, Doamne, pacatele celor ce s-au pomenit aici, cu cinstit Sangele tau, pentru rugaciunile Sfintilor Tai. Amin „.
      In clipa aceea, cand aceste miride sau particele, se adapa cu dumnezeiescul Sange, in acea clipa noi toti, vii si adormiti, ne impartasim euharistic, ganditor cu Iisus Hristos. Si macar de-ar fi sufletul cuiva in iad, sau in cer, de-ar fi la marginea lumii sau oriunde, Dumnezeu este de fata si se impartasesc toti cei pomeniti la Sfanta Liturghie si sunt in comuniune cu Iisus Hristos. Iar daca preotul iti da particica, nesfintita, dimineata, sa n-o luati, de o mie de ori este mai bine sa iei anafora, ca anafora este sfintita in cadrul Sfintei Liturghii, dar particelele nesfintite nu se dau acasa, Doamne fereste !
      Deci in clipa in care particelele tale s-au adapat in Sfantul Potir, in clipa aceea tu te-ai impartasit cu Iisus Hristos si cu toata Sfanta Treime. Acesta este rolul sfintelor particele la Sfanta Liturghie. Iata de ce trebuie sa veniti cat mai regulat la biserica. Dar va rog, cand puneti pomelnic la Sfanta Liturghie, daca stiti ca unii traiesc necununati, dacac s-au luat neamuri de aproape, daca, Doamne fereste, cineva este sectar, daca huleste pe Dumnezeu sau injura, nu-l puneti la slujbe, ca-i faceti mare rau. Noi vrem sa-l unim cu Iisus Hristos si el Il injura ? Al cui glas asculta Dumnezeu ? Ia ganditi-va !”

      Apreciază

  6. dante said, on decembrie 27, 2016 at 9:18 pm

    Este interesant cum aproape toti acesti mari artisti mor ca niste singuratici. Mai multi oameni se afla la capatiiul unei babute muribunde decit la aceste staruri internationale, insa ce este interesant este virsta la care mor. Se poate spune ca mor de epuizare si viata dezordonata…se poate si asta, dar cred ca in spate este altceva mai greu. Toate aceste superstaruri ajung la „succes” in urma unor cedari catre oculta, care in schimbul succesului si a prosperitatii materiale isi vind sufletul la propriu. Asa a fost cu Michael Jackson, Prince, Witney Huston acum cu George Michael si lista poate sa continue lejer. Toti acestia s-au stins destul de tineri si toti in momentul in care se aflau intr-un con de umbra al succesului. Eu cred ca aici putem vorbi de ritualuri cu sacrificii umane, ceva de genul: iti dau succes imi dai sufletul cind vreau. Pare-se ca virsta favorita este de 50 si ceva de ani.
    Invata cineva din aceste exemple, nu, tineretul este avid de faima si bani si istoria se repeta la nesfirsit.

    Doamne ajuta!!

    Apreciază

  7. Ionut said, on decembrie 27, 2016 at 9:26 pm

    Sunt un dobitoc, niciodata nu am spus vreo rugaciune pentru el, doar l-am judecat pentru ca a cazut in pacatul homosexualitatii.

    Apreciază

    • el said, on decembrie 27, 2016 at 9:57 pm

      Ionut

      daca te consoleaza si eu sunt in aceeasi situatie ! sa ne ierte Dumnezeu si pe noi si pe acest nefericit!

      Apreciază

    • unu1 said, on decembrie 27, 2016 at 10:54 pm

      @Ionut

      N-ar strica sa ne rugam si pentru Patriarh si Sinod, sa-i indrepte Dumnezeu. Pana la urma e o obligatie.
      Daca suntem obligati sa ne rugam pentru vrajmasi, cu atat mai mult ar trebui pentru ei. Zic si eu…

      Apreciază

      • el said, on decembrie 28, 2016 at 5:36 pm

        unu1

        NU!!!

        pentru APOSTATI si ERETICI incapatanati care DISTRUG PROGRAMAT Biserica NU TREBUIE sa ne rugam!
        EREZIA si APOSTAZIA sunt Pacate impotriva Duhului Sfant !

        David

        eu sunt paralel cu ce se intampla prin lume si muzica, si n-am asculat niciodata vreun cantec de al lui Michael asta, nici nu l-am vazut ce si cum face, am auzit doar ca era pidosnic si l-am judecat.
        Dumnezeu sa il ierte si pe el si pe mine ca desi imi pare rau de el oricum nu ma rog pt el nefiind eu vreun sfant, imi cunosc masurile si nu exagerez pentru cauze care ma depasesc..

        ce voiam sa spun e ca unul ca el MAI MIC PACAT are ca un cleric ERETIC si APOSTAT care RATACESTE sufletele Turmei.
        pe individul asta oricum nu il asculta crestinii ortodocsi practicanti ci el are un alt Segment de audienta, la cei mai dobitocesti care la nivelul la care se afla daca asculta asa ceva oricum sunt departe sa priceapa multe vis a vis de mantuire si nici nu sunt in Turma Bisericii.
        pe cand un cleric ERETIC RATACESTE TOCMAI Turma celor care ar avea sanse (mai mari) de mantuire( macar care se straduiesc pt asta ) , de unde PERVERSITATEA lor.

        Apreciază

      • unu1 said, on decembrie 28, 2016 at 7:11 pm

        @el

        Iertare, nu ma prea pricep la „legislatia” din acest domeniu f bine, dar ziceam sa ne rugam sa-i lumineze Dumnezeu, sa-i readuca pe drumul cel bun.
        Daca zici ca nu e voie, ok, nu e. Desi si ei au fost botezati ortiodocsi, la fel ca G Michael, cum spuneai ‘matale mai sus, daca tin bine minte.

        P.S. L-am intrebat mai jos si pe fratele Vasile, cum e ok sa ne rugam in general si pt GM si cei din cor in cazul asta particular; cu rugaciuni dedicate sau e ok si „Doame iarta-i si-i miluieste”?
        Merci

        Apreciază

    • Alexandru TM said, on decembrie 28, 2016 at 2:02 am

      SUBSCRIU si eu dobitocul.
      Doamne iarta-ne.

      Apreciază

  8. acelas said, on decembrie 27, 2016 at 10:29 pm

    Tocmai, ca aceasta solutie, a pomenirii nu nominale ci „cu tot neamul lor cel adormit” a fost identificata de parintele Arsenie Papacioc pentru situatia celor care s-au sinucis, la framantarile lui si ale oamenilor care venise la el pentru asa ceva. Nicidecum nu a vorbit el de situatia celor raposati in pacate de moarte, care nu ar putea fi pomeniti.

    e adevarat, rugaciunea familiei este cea mai importanta si ea este chemata prima sa se roage pentru membrul familiei. Dar nu este interzis celorlalti care au tinut la un suflet.

    chiar ramane de vazut in ce fel si unde o sa se petreaca inmormantarea. Tatal sau, parintele grec, este in viata, sper si cred ca se va ocupa de ceea ce trebuie. La cum sunt grecii de fel si faptul ca sunt familie de ortodocsi, o incinerare este total exclusa din start. Pe de alta parte, sa zicem o expunere la vedere a trupului in sicriu, cum ar fi normal si ortodox, ar fi un soc total pentru acea parte de lume occidentala si instrainata de normalitate. Sigur asta nu se va face. Ramane de vazut, dupa ce a vietuit in acel mediu rece, ostil in care e inhibat orice intentie de a vedea viata normal, ortodox, nadajduim ca macar la inmormantare sa aiba parte de o slujba ortodoxa fireasca, cum este cuvenit pentru orice om botezat astfel.

    Apreciază

    • Matiu Cosmin said, on decembrie 28, 2016 at 10:42 am

      Ti-am raspuns mai sus. Daca tu pomenesti pe George Michael la liturghie acolo se scoate o particica care se introduce in potir. Se va impartasi cu trupul si sangele lui Hristos homosexulalul Michael sau va primi mai mare osanda vesnica?
      Tu vrei sa iti primesti osanda vesnica? Se vede clar ca esti un fan si iubirea ta pentru el este o iubire pacatoasa prin faptul ca iti place muzica lui iar muzica lumeasca nu are treaba cu raiul si cerul.

      Apreciază

      • Matiu Cosmin said, on decembrie 28, 2016 at 10:54 am

        Toti marii pacatosi (multi dintre ei ajunsi sfinti) au in comun faptul ca au lasat pacatul si s-au cait sincer, fara viclenie toata viata lor.

        Apreciază

  9. Anda said, on decembrie 27, 2016 at 11:01 pm

    TRADUCERE CLIP

    GEORGE MICHAEL SI ILLUMINATI- „LUMINA ALBA” (Analiza detaliata)

    „Noul video al lui GM- „Lumina alba” este produs de regizorul Ryan Hope. Ca si in alte clipuri ale sale, regizorul englez face uz de un montaj galopant si subliminal si un puternic simbolism ocult.
    In noul single, interpretul povesteste o experienta dificila (din viata sa).
    In luna noiembrie, a fost internat de urgenta la Viena pentru o forma grava de pneumonie in care risca sa-si piarda viata.
    Videoul incepe cu Kate Moss (KM) care conduce spre ceea ce pare a fi o padure. In timp ce GM se afla in coma, un inger (KM) este trimis sa-i hotarasca destinul.
    Padurea reprezinta CALATORIA pentru a-l intalni pe GM.
    Alternanta imaginilor reprezentand doctori, seringi, spitale….ne indica faptul ca scenele pe care le vedem nu sunt reale, ci reprezinta o calatorie interioara a lui GM din timpul comei.
    In scena care urmeaza, avem posibilitatea de a vedea un BARBAT / ZOMBIE in uniforma. BARBATUL reprezinta moartea care spera sa-l ia prizonier pe GM. El asteapta ca GM sa faca cel mai mic pas gresit, ca sa poata lovi.
    Tema comuna in simbolismul care parcurge acest video este DUALITATEA: ploaie / soare; viata / moarte;
    alb / negru. Aceasta tema este accentuata de prezenta constanta a PORUMBEILOR ALBI si a CORBILOR NEGRI.
    In religia crestina, porumbelul alb este simbolul Sfantului Duh, daca nu chiar simbolul pacii. In opozitie, corbul, in cultura pagana simbolizeaza drama, iminenta mortii si a calamitatii.
    Intr-o scena din video, GM lasa sa-i cada din mana un pahar, care loveste podeaua (formata dintr-o oglinda), dar care se opreste in mana unui copil.
    COPILUL il reprezinta pe GM cand era mic. De fapt, se spune ca atunci cand te afli in vecinatatea mortii, iti retraiesti toata viata, deci si propria copilarie.
    De notatat, in primul rand, CAPUL DE TAP la vedere. care pune in evidenta aspectul ocult al clipului.
    OGLINDA este prin excelenta simbolul dualitatii. In toate clipurile care contin simbolism ocult, este posibil sa vedem OGLIZI si REFEXE care evidentiaza tema realitatii si a fictiunii.
    Inspre sfarsit, GM se trezeste „dansand” intre VIATA (KM) si MOARTE (barbatul / zombie care era la inceput imbracat in uniforma.)
    Semnificativa si aceasta scena in care ni se arata o ZEBRA care simbolizeaza doua elemente contrastante: VIATA-(ALB) si MOARTEA (NEGRU).
    Aparitia lui Kate Moss (VIATA), lasa deja sa se inteleaga finalul fericit al clipului. cu alte cuvinte GM se va salva.
    Cu aruncarea in arer a monedei se hotaraste soarta lui GM. Cand moneda pluteste in aer, GM e suspendat intre viata si moarte. „Aruncarea” monedei reprezinta momentul cel mai riscant (periculos), dar cand moneda se opreste in mana lui KM, o impuscatura lasa sa se inteleaga ca moartea a castigat sfida.
    Aceasta inseamna ca pentru medici, GM era practic mort, dar a fost readus la viata dupa ce a vazut lumina alba.”

    ( Din ” LATURA OCULTA A MUZICII”.)

    Apreciază

  10. apologetica said, on decembrie 28, 2016 at 12:25 am

    Nu cred ca poate fi pomenit la liturghie un om despre care se stie de catre toti ca era homosexual. Daca pacatul a fost cunoscut de catre toti ar fi trebuit ca si pocainta sa fie cunoscuta. Altfel, ca si in cazul sinucigasilor, pomenirea lui la liturghie si implicit comuniunea cu el da curaj altor homosexuali de a ramane in pacat cu gandul ca Hristos e milostiv si ii iarta oricum, chiar daca nu ne pocaiesc.
    La rugaciunile personale insa, poate fi pomenit.

    Apreciază

  11. bogdan said, on decembrie 28, 2016 at 1:39 am

    Cutremur….s-a auzit o huruiala intai si dupa s-a zguduit destul de tare…

    Apreciază

  12. Mario said, on decembrie 28, 2016 at 3:33 am

    Iar ne mint?
    In constanta, cutremurul din noaptea asta de la ira 1 s a simtit extrem de puternic chiar si la casa: toata mobila s a lovit de pereti. Dupa 5 minute in prima stire scria ca a avut 5,8 , dupa care au scauzt la 5,6 si acuma pe toate site-urile scrie ca a fost de 5,2. Asta in contextul in care mi s a parut cel mai mare de anul asta… cel putin asa s a resimtit in Constanta… alte pareri?

    Apreciază

  13. hilohi bogdan said, on decembrie 28, 2016 at 7:31 am

    Dar pt. membrii „Corului Armatei Roşii” nu vrea nimeni să se roage ?Au nu şi ei sunt ortodocşi ?Au nu şi ei au nevoie de rugăciune ? Pt.George M.ar fii fost mai utilă rugăciunea când trăia,măcar să nu se mai afişeze cu păcatul lui.

    Apreciat de 3 persoane

    • David said, on decembrie 28, 2016 at 8:42 am

      hilohi bogdan

      Ai punctat corect. In primul rand să ne rugăm pentru unii ca aceștia, care nu aveau nicio vină. Poate aveau și ei familie, copii, frați, surori, părinți care ii așteptau acasă de sărbători. Pentru unii ca aceștia, trebuie să ne rugăm. Poate că ei au fost chiar sacrificați pentru scopuri oculte. Dumnezeu să ii odihnească!

      De george michel, numai milă, și dezgust că smintea atâta lume cu păcatul sodomiei lui. Faptul că era vedetă, pocăința ar fi insemnat dezicere publică de acest păcat. Cine știe câți nu i-au urmat exemplul rău?

      Apreciază

      • acelas said, on decembrie 28, 2016 at 3:09 pm

        in regula,

        se spune ca la Judecata de obste, dupa cea particulara, omul va fi juecat si dupa „urmarile” tuturor atitudinilor din viata sa, asupra celorlalti oameni. Pentru unii e pricina de urcare (in primul rand copii, urmasii in general), pentru altii de coborare. GM va fi judecat si pentru astaSunt destule rele, sunt si bune – acte caritabile, ajutoare, bani multi. Cu toate astea nu vad de aici ca nu mai trebuie sa-l pomenim deloc, chiar daca va fi foarte greu pentru noi si pentru el, mai usor pntru drepti si sfinti (pilda cu imparatul roman Traian), nici Biserica nu opreste de la asa ceva. Cred ca in aceasta situatie numai satana se bucura si isi freaca palmele. Voi?

        eu nu am zis ca „toata lumea” sa se roage, cum zice aici un frate, stiu bine ce zic, am spus „cine doreste, sa-l pomeneasca”. Ce poate fi mai clar?

        Apreciază

      • acelas said, on decembrie 28, 2016 at 3:13 pm

        errata: vor fi judecati oamenii la judecata de obste pt influenta avuta asupra altor oameni pana la sfarsitul vremurilor

        pentru unii asta e pricina de ridicare (PRIN copii poate, urmasi in general), la altii de oborare …

        Apreciază

      • David said, on decembrie 28, 2016 at 10:15 pm

        TRADUCERE: HOTĂRÂREA FINALĂ A BISERICII DIN GEORGIA ASUPRA Sinodului din Creta (rezumat)

        Sfântul Sinod respinge Sinodul din Creta ca Pan Ortodox și textele sale ca reflectând învățătura ortodoxă

        Sfântul Sinod al Bisericii Georgiei s-a reunit spre a discuta cu privire la Sinodul din Creta. „Ne aflăm in posesia unui rezumat* al Hotărârii pe care Sfântul Sinod al Bisericii Georgiei l-a emis la ultima sa întâlnire legată de adunarea din Creta.

        Se raportase inițial că Sfântul Sinod „a înscris” o hotărâre definitivă cu privire la Sinodul din Creta până când o comisie teologică va putea examina documentele elaborate de către acest Sinod. Este adevărat, totuși, că în prezent se cunoaște decizia definitivă a Sinodului legată de organizarea Sinodului și de revendicarea acestuia ca și autoritate pan Ortodoxă.

        In hotărârea sinodală emisă de Biserica Ortodoxă a Georgiei, ierarhia Bisericii Georgiei afirmă că:

        1. Sinodul din Creta nu este un Sinod Pan Ortodox, atâta timp cât patru Biserici nu au participat la el;

        2. Hotărârile Sinodului din Creta nu sunt obligatorii pentru Biserica Georgiei, întrucât Sinodul din Creta a abolit principiul consensului;

        3. Documentele emise de către Sinodul din Creta nu reflectă critici pertinente ale Bisericilor Locale, fiind astfel necesar a fi supuse corecturii.

        4. Documentele din Creta ar trebui să reflecte invățătura ortodoxă; nu este cazul prezentului set de texte.

        5. Este necesar ca un Sfânt și Mare Sinod să aibă loc, și avem încredere că aceasta se va intâmpla, și că la viitorul Sinod hotărârile vor fi luate prin consens, bazându-se pe învățătura Bisericii Ortodoxe.

        6. In acest scop, așadar, Sfântul Sinod a alcătuit o Comisie Teologică care să examineze documentele acceptate in Creta, și să se pregătească pentru viitorul Sinod care va fi Pan Ortodox.

        – – – – –
        Sursa:http://patriarchate.ge/geo/wmida-sinodis-sxdomis-oqmi-22/

        Apreciat de 1 persoană

      • saccsiv said, on decembrie 28, 2016 at 10:31 pm

        David

        Multumesc.

        Apreciază

    • Aurora said, on decembrie 28, 2016 at 1:04 pm

      Ne rugam si pentru coristii rusi. Eu ma rog pt. ei, n-are legatura cu faptul ca si eu am fost corista, ci pt. ca au fost fratii nostri intru Hristos. Dar si amaratul asta de George Michael are nevoie de rugaciunile noastre.

      Apreciat de 1 persoană

    • Ioana said, on decembrie 28, 2016 at 6:34 pm

      pentru cei care au murit la Colectiv ne putem ruga in particular? ei i se incjhinau lui Satan mai pe fata, desi nu recunosteau toti… Poate George Michael statea mai bine ca tinerii din Colectiv, care ascultau muzica demonica ? oricum industria muzicala euro-amerloaca tot ocuta e, indiferent ce gen, scorneala o fi, prin denumirea ei… Uf, ce face sistemul antihristic din cei care au primit botezul, e drept ca si ei si-au dat acceptul.

      Dumnezeu sa ii ierte pe cei care pot fi pomeniti, pe coristii rusi, victime ale accidentului aviatic si pe toti copii botezati care au murit cazand in plasa stricatorilor oocidentali! Si noua tuturor sa ne dea vreme de pocainta!

      Apreciază

      • saccsiv said, on decembrie 28, 2016 at 9:13 pm

        Ioana

        Doamne ajuta!

        Poti te rog traduce?

        FINAL DECISION OF THE CHURCH OF GEORGIA on the Council of Crete (SUMMARY)

        https://orthodoxethos.com/post/final-decision-of-the-church-of-georgia-on-the-council-of-crete-summary

        Apreciat de 1 persoană

      • Ioana said, on decembrie 28, 2016 at 10:21 pm

        Decizia finală a Bisericii Georgiei cu privire la Sinodul din Creta (REZUMAT)

        Sfântul Sinod respinge Sinodul din Creta, aratând că nu este Pan Ortodox, și că textele sale nu reflectă învățătura ortodoxă.

        Sfântul Sinod al Bisericii Georgiei s-a întrunit și a discutat despre „Sinodul din Creta”. Acum avem la dispoziție un rezumat al Deciziei pe care Sfântul Sinod al Bisericii Georgiei a emis-o la întâlnirea recentă privind adunarea Cretană.

        Inițial s-a raportat că Sfântul Sinod a înfățișat o decizie concludentă cu privire la „Sinodul din Creta” până ce o comisie teologică va examina documentele pe care acest Sinod le-a emis. Este adevărat, totuși, că acum am aflat că în ceea ce privește organizarea Sinodului și pretenția sa de autoritate Pan Ortodoxă, Sfântul Sinod s-a pronunțat definitiv.

        În decizia sinodală emisă de Biserica Ortodoxă Georgiană, ierarhia Bisericii din Georgia, a declarat că:

        1. Sinodul Cretan nu este un Sinod Pan Ortodox, întrucât patru Biserici nu au luat parte la el;

        2. Deciziile Sinodului din Creta nu sunt obligatorii pentru Biserica Georgiană, din moment ce Sinodul din Creta a abolit principiul consensului;

        3. Documentele emise nu reflectă criticile importante făcute de Bisericile locale, și de aceea este necesar ca acestea să fie corectate;

        4. Documentele din Creta trebuie să reflecte învățătura Bisericii Ortodoxe; ceea ce nu se întâmplă în cazul prezentului set de texte;

        5. Este necesar ca Sfântul și Marele Sinod să se aibă loc, și suntem încrezătorii că se va ține și că acest viitor Sinod va lua decizii prin consens, bazate pe învățătura Bisericii Ortodoxe.

        6. Prin urmare, pentru a atinge acest scop, Sfântul Sinod a format o comisie teologică care să examineze documentele acceptate în Creta și să se pregătească pentru viitorul Sinod, care va fi Pan Ortodox.

        Prezentul rezumat ne-a fost oferit de către un membru al Bisericii Georgiei și nu este o traducere directă a enciclicei emisă de către Sfântul Sinod. Așteptăm ca o traducere integrală să fie disponibilă în viitorul apropiat și încurajăm cititorii să aștepte cu răbdare această traducere.

        Sursa: http://patriarchate.ge/geo/wmida-sinodis-sxdomis-oqmi-22/

        Apreciază

      • saccsiv said, on decembrie 28, 2016 at 10:32 pm

        Ioana

        Multumesc.

        Apreciază

      • Ioana said, on decembrie 28, 2016 at 10:22 pm

        Saccsiv
        Doamne ajută!

        Mulțumesc. Am tradus.

        Apreciază

  14. saccsiv said, on decembrie 28, 2016 at 7:43 am

    hilohi bogdan

    Nu se roaga nimeni pentru membrii acelui cor? De unde ai scos-o?

    Apreciază

    • unu1 said, on decembrie 28, 2016 at 1:35 pm

      @saccsiv
      Cei care se roaga, cum fac, ce zic? O rugaciune lunga, din carti sau un „simplu” : Doamne, iarta-i?
      Nu intreb la misto.

      Apreciază

  15. acelas said, on decembrie 28, 2016 at 8:49 am

    asa cum anticipasem aici, nu avea cum sa fie altfel

    http://www.mirror.co.uk/3am/celebrity-news/george-michael-buried-next-beloved-9525089

    banuiesc ca tutusi mama sa, atunci cand s-a cununat cu tatal lui a trecut la ortodoxie caci, desi evreica pe jumatate, ca englezoaica fusese crestinata catolic. Oricum, ideea e ca acest om are nevoie acum de o slujba de inmormantare ortodoxa.

    Apreciază

  16. Aurora said, on decembrie 28, 2016 at 1:16 pm

    Acum catva timp va spuneam cu entuziasm ca impreuna cu un alt frate de pe blog am botezat un tanar care provenea din mediu penticostal si le multumeam celor care ne-au ajutat cu bani in acest scop. Din pacate nu va pot spune vesti bune despre acel tanar. Mi-a marturisit de curand ca e gay si el si toti fratii lui, vreo 5. Tatal lor alcoolic si bisexual i-a abuzat pe toti de la varste fragede… Unul dintre ei s-a inecat involuntar asta-vara. Avea dor 12 ani. Altul a dat semne de demonizare dupa o noapte de betie. Mama lor insa nu intelege ca trecerea ei la secta si a sotului si copiilor a atras tot raul asupra familiei. Mi-e mila de finul meu ortodox cazut in patima cea mai spurcata. Daca puteti, rugati-va si voi pt. el. Il cheama Daniel-Efrem. Iertati-ma !

    Apreciat de 1 persoană

    • Ioana said, on decembrie 28, 2016 at 4:08 pm

      „Iar cine va sminti pe unul dintr-aceştia mici care cred în Mine, mai bine i-ar fi lui să i se atârne de gât o piatră de moară şi să fie afundat în adâncul mării.” – Matei 18, 6

      Va pieri curand lumea asta pacatoasa si stricata, S-A AJUNS LA CEA MAI CUMPLITA CADERE si APOSTAZIE, cum nu a mai fost!

      Dumnezeu sa ii dea gand de pocainta lui Daniel Efrem si Maica Domnului sa il mangaie, sa il ocroteasca si cu rugaciunile ei catre Hristos Dumnezeu, Fiul sau, sa il arate drept si nepatat, urmand si pazind poruncile Domnului! Sa il arate marturisitor si indreptat, mergand pe calea cea stramta a celor ce pazesc dreapta-credinta!

      Auroro,
      ce trist
      Doamne ai mila de aceste suflete chinuite, nu le lasa sa se piarda, sa ajunga plozi si inchinatori antihristului!

      😦

      Apreciat de 1 persoană

  17. Mary said, on decembrie 28, 2016 at 10:43 pm

    Hai sa ne rugam si pentru cei celebri internationali ortodocsi inca in viata?
    Mama irlandeza tatal grec, divortati, ea a fost in Grecia in adolescenta sa isi cunoasca mostenirea, acum canta chiar si cu cornite pe scena.
    Marina Lambrini Diamandis, cunoscuta ca si „Marina and the Diamonds”

    Apreciază

  18. acelas said, on decembrie 28, 2016 at 10:58 pm

    @el

    http://www.angelfire.com/ca/LadyMisty/hello.html

    George was best man at the subsequent blessing in London and godfather to your son James. Tell us about that.

    „He is godfather to both James and Harry and, as far as being my best man, there was only George. We are one hundred per cent brothers and there is no one in this world, apart from my wife and children, who I care about more. I understand him and we have been through a lot together.
    Jackie and I decided to have a blessing at the same time that James was christened. It was in the same Greek Orthodox church in Bayswater where George and I were christened and where our parents married. It turned into a bit of a circus – the whole Greek community seemed to be there, about 1,000 people all with video cameras. Afterwards, we had a massive party at George’s parents’ stud farm.”

    Apreciază

  19. acelas said, on decembrie 28, 2016 at 11:24 pm

    iar se baga asta in toate? Omul asta poate narui totul.

    http://www.mirror.co.uk/3am/celebrity-news/elton-john-to-sing-princess-9525446#rlabs=1%20rt$sitewide%20p$12

    parca vad ca daca individul asta ar vrea sa cante, strica totul, pt faptul ca nu i-ar incapea pianul „cu coada” intr-o biserica ortodoxa, astia ar fi in stare sa mute totul intr-o biserica anglicana sau catolica. Totul pt cheremul numitului elton john si al capriciilor sale tembele sau al televiziunilor care vor fi avide de filmari. Se poate narui astfel orice fel de slujba de inmormantare ortodoxa. F trist, pacat, dur.

    sper ca grecii sa fie greci.

    Apreciază

  20. Raluca said, on decembrie 29, 2016 at 7:06 am

    Care este motivul pentru care nu ai aprobat comentariul meu și după un timp l-ai și șters. Nu înțeleg, pentru că arătam o stare de fapt reală. Mulțumesc.

    Apreciază

    • saccsiv said, on decembrie 29, 2016 at 8:53 am

      Raluca

      Intai te rog semnalizeaza ca nu ti-a aparut vreun comentariu. Abia mai apoi, eventual, scrie asa ceva.

      Era unul de ieri la spam. L-am scos. Mai e vreunul?

      Apreciază

      • Raluca said, on decembrie 29, 2016 at 3:26 pm

        Nu. Mulțumesc. 🙂

        Apreciază

  21. geo said, on decembrie 29, 2016 at 3:19 pm

    Si eu vad ca unele comentarii nu au aparut…

    Ce e cu idioteniile alea de mai sus? Nu am putut sa ma uit…cine le-a creat???

    Apreciază

  22. Spaceman said, on decembrie 29, 2016 at 11:11 pm

    Apreciază

    • acelas said, on decembrie 30, 2016 at 1:46 pm

      ok, dar nu a fost taiat imprejur (cum recunosca astia evreii). A fost crestinat, ba chiar ortodox. Deci nu mai are nicio treaba. Decat strict genetic.

      Apreciază

  23. acelas said, on ianuarie 8, 2017 at 2:23 pm

    iertare ca revin,

    astia relateaza lucruri adevarate, dar interpretate „dupa ureche” prin prisma interesului lor din acea Anglie instrainata si cu vederi bizare. Evident, perspectiva e una „gay” sau a „libertatilor” sexuale…

    http://www.mirror.co.uk/3am/celebrity-news/george-michaels-ex-kenny-goss-9583135

    Cica lui taica-su desi i-a fost greu tot timpul, ca nu accepta homosexualitatea, il invita pe omul ala ca sa arate ca el a „acceptat” treaba asta. Dar spune acolo in articol ca acea comunitate de greci ortodocsi nu accepta homosexualitatea, taica-su la un moment dat l-a acceptat pe fiu-su asa, la o varsta ce sa-i mai faca?, faptul ca vine unul ca ala la o viitoare inmormantare e „mana” surorilor lui, dar taica-su ca ortodox niciodata nu a inghitit asta.

    Cat priveste „zvonurile” la un moment dat de sinucidere, ele au fost dezmintite rapid de omul cu pricina ..

    http://www.mirror.co.uk/3am/celebrity-news/george-michaels-boyfriend-deletes-social-9549014

    de altfel, e valva acum cu reconstituirea tuturor momentelor de dinainte cu cateva zile, politia inclusiv cerand toate pozele unor paparazzi care erau postati acolo inainte de moment si care redau diverse vizite ale unor curieri sau alti oameni ce aratau o pregatire intensa pt sarbatoarea Craciunului. NU a cedat insa tentatiei de a se sinucide. Desi a avut o mostenire teribila (nu numai unchiul, ci si bunicul)

    http://www.mirror.co.uk/3am/celebrity-news/george-michael-haunted-family-suicides-9565263

    Posibil sa mai fi incercat „inca” o „alungare” a depresiei fiind inca in tratament de dezintoxicare, in noaptea de Ajun pe 24, cand odata era ziua mamei lui. I-a fost fatal. Dar nu e totuna cu sinuciderea. O arata pregatirile pt Craciun.

    Dar toata treaba asta, cu investigatiile a dus la o situatie nemaintalnita cred. Mai ales pentru cultul nostru ortodox. Oricum, deja prelungirea datei de inmormantare este imensa, pana acum 2 saptamani, dar zic aia acolo ca se poate prelungi pana in febr-martie, ca sa mai testeze nu stiu ce. Cam asta-i occidentul. Cui ii pasa? Asa cum relateaza acolo, pt tatal sau ortodox e o durere sfasietoare. Nici slujba, nici rugaciuni, nici pomenire. Sinistru. Ce vami o fi intampinat, si cu ce „ajutoare” ? Singur, singurel si acolo.

    Apreciază

  24. acelas said, on martie 31, 2017 at 2:02 pm

    eram dator cu o ultima stire..

    dupa luni de zile in care s-au asteptat investigatiile referitoare la cauza mortii, tinut la morga intr-un frigider, pana la urma s-a venit cu o concluzie finala: cauze naturale ale mortii: cardimiopatie, ceva cu miocardul subtire si slabit, dublat de un ficat marit. Asta desi testul „chimic” nu a fost dat publicitatii.

    in sfarsit, eram dator cu un ultim link. Desi a avut loc intr-un cimitir cu mai multe confesiuni..

    http://www.parikiaki.com/2017/03/greek-orthodox-funeral-blessing-for-george-michael/

    Dumnezeu sa-l ierte!

    Apreciază


Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.