Saccsiv – Weblog

Comunicat. SINODUL BOR (din 16 decembrie) SUBLINIAZA: “niciun Sinod ortodox canonic nu a declarat vreodată ecumenismul ca fiind panerezie”

Posted in Uncategorized by saccsiv on Decembrie 21, 2016

sinod-bor-1-1024x470

Foto: http://sinodultalharesc.tk/uluitor-comunicat-al-sinodului-bor-acuzatiile-aduse-de-contestatarii-sinodului-din-creta-sunt-injuste-iresponsabile-si-daunatoare-pentru-unitatea-bisericii-pentru-ca-niciun-sinod-ortodox-canonic/

Iata ce putem citi la Comunicat: Orice lămurire privind credinţa trebuie făcută în comuniune bisericească, nu în dezbinare de pe Basilica:

Redăm mai jos poziția Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române referitoare la evoluțiile recente din România privind receptarea Sfântului și Marelui Sinod al Bisericii Ortodoxe (Creta, 2016):

În cadrul ședinței de lucru a Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, reunit sub președinția Preafericitului Părinte Patriarh Daniel, în data de 16 decembrie 2016, în Sala Sinodală din Reședința Patriarhală, s-a luat act cu mâhnire de evoluția recentă în România a reacțiilor negative referitoare la receptarea Sfântului și Marelui Sinod al Bisericii Ortodoxe (Creta, 2016).

Patriarhia Română a subliniat în mai multe rânduri faptul că Sinodul din Creta nu a formulat dogme noi, ci a mărturisit că Biserica Ortodoxă este Biserica Una, Sfânta, Sobornicească și Apostolească a lui Hristos” și a îndemnat constant la păstrarea păcii şi unității Bisericii cu toată responsabilitatea, cunoscut fiind cuvântul Sfântului Ioan Gură de Aur care spune că nimic nu poate supăra mai mult pe Dumnezeu decât dezbinarea Bisericii! Chiar de am săvârși mii de lucruri bune, noi cei care sfărâmăm pleroma bisericească nu suntem mai puțini vrednici de pedeapsă decât cei care au răstignit Trupul Său!” (Sfântul Ioan Gură de Aur, Omilii la Epistola către Efeseni, 11, PG 62, 85).

Cu toate acestea, constatăm cu durere în suflet că, în mod pătimaş și dăunător, unele persoane răzvrătite au indus în eroare pe unii clerici şi credincioși afirmând în mod fals şi denigrator că Sinodul din Creta ar fi proclamat ecumenismul ca dogmă de credință, iar unii clerici, crezând acest neadevăr, au întrerupt în mod necanonic pomenirea ierarhului lor, tulburând pacea şi unitatea Bisericii, prin atitudinea lor dezbinătoare.

Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a subliniat faptul că nici Sinodul din Creta şi niciun alt Sinod ortodox nu au declarat ecumenismul ca fiind dogmă de credință, după cum niciun Sinod ortodox canonic nu a declarat vreodată ecumenismul ca fiind „panerezie”. Prin urmare, acuzațiile aduse de contestatarii Sinodului din Creta sunt injuste, iresponsabile și dăunătoare pentru unitatea Bisericii.

Din punct de vedere ortodox, ecumenismul lucid nu este o nouă dogmă de credinţă, ci o atitudine spirituală de dialog și cooperare între creștini, în locul polemicii pline de ură confesională și al confruntării violente, care s-au manifestat secole de-a rândul în istoria creștinismului. Mișcarea ecumenică s-a născut, la începutul secolului 20, când misionarii creștini occidentali predicau Evanghelia iubirii necreștinilor din Africa şi Asia, în timp ce creștinii erau dezbinați în multe confesiuni creștine antagoniste, care se urau şi se contestau reciproc, atitudinea acestora nefiind o mărturie misionară pozitivă în fața altor religii și nici în fața societății civile. Participând la această mișcare de dialog între creștinii de confesiuni diferite, Biserica Ortodoxă a considerat însă că refacerea unității creștinilor neortodocși dezbinați între ei de-a lungul timpului se poate realiza numai pe baza credinței Bisericii nedespărțite a lui Hristos, care este Biserica Ortodoxă, cea Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească, pe care o mărturisim în Crezul ortodox (niceo-constantinopolitan).

În acest sens, Biserica Ortodoxă consideră că aduce în dialog cu alți creștini tocmai mărturia Bisericii celei Una a lui Hristos, de care aceştia s-au despărțit în timp prin deviere de la credinţa ortodoxă. Desigur, niciun creștin ortodox nu este obligat să dialogheze sau să coopereze cu alți creștini dacă are teamă că–și pierde credința ortodoxă. În același timp, este nedrept să considerăm că toți creștinii ortodocși care dialoghează teologic și cooperează practic în viața societății cu creștini de altă confesiune sunt trădători ai Ortodoxiei. Un creștin ortodox pașnic poate rămâne fidel Ortodoxiei fără a deveni fanatic, dacă mărturisește credința ortodoxă în dialog cu alți creștini, fără compromisuri.

De asemenea, Sfântul Sinod a luat act cu mirare de atitudinea necanonică şi agresivă a unor teologi și clerici (preoți și ierarhi) din două Biserici Ortodoxe surori, de a veni în eparhiile Patriarhiei Române pentru a critica ierarhia acesteia și a instiga pe unii clerici și credincioși la neascultare față de ierarhii Bisericii noastre. Din acest motiv, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a decis ca să fie aduse la cunoștința Întâistătătorilor Bisericilor Ortodoxe surori (Patriarhia Moscovei și Biserica Ortodoxă a Greciei) situațiile în care unii dintre preoţii şi ierarhii acestora desfășoară în mod necanonic activități agresive şi turbulente în eparhiile Patriarhiei Române, instigând la neascultare, răzvrătire și dezbinare.

Clericii, monahii şi mirenii implicați în acțiuni de răzvrătire şi denigrare a Sinodului din Creta, ignorând faptul că un Sinod nu poate fi judecat decât de către un alt Sinod, vor fi chemaţi la îndreptare prin dialog pașnic și lămurire canonică privind gravitatea dezbinării și a tulburării păcii și unității Bisericii. La fel, sancțiunile administrative și canonice disciplinare se vor aplica spre îndreptarea clericilor, monahilor și mirenilor care persistă în starea lor de răzvrătire și dezbinare, tulburând pacea și unitatea Bisericii.

Totodată, s-a reamintit că dacă Părinţii sinodali care au participat la cel de-al doilea Sinod Ecumenic (din anul 381) au operat 3 omisiuni și 10 adăugiri sau diortosiri la textul Crezului formulat de către Părinții Sinodului I Ecumenic (din anul 325), cu scopul de clarifica şi completa textul sinodal iniţial, cu atât mai mult un viitor Sfânt și Mare Sinod al Bisericii Ortodoxe poate explicita, nuanța și dezvolta documentele formulate şi aprobate de către Sinodul din Creta, pentru a se evita interpretări eronate dăunătoare păcii şi unităţii Bisericii lui Hristos. În această privință, de remarcat este şi hotărârea Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Bulgare care, deşi are unele observații critice şi a propus amendamente viitoare la unele documentele ale Sinodului din Creta, totuși a hotărât: „să păstreze comuniunea fraternă, euharistică, spirituală, dogmatică şi canonică cu toate Bisericile Ortodoxe locale – atât cu cele care au participat la Sinodul din Creta, cât şi cu cele care nu au participat”.

În concluzie, orice lămurire privind expunerea credinţei ortodoxe trebuie făcută în interiorul comuniunii bisericeşti, nu în stare de răzvrătire şi dezbinare, deoarece Duhul Sfânt este, în acelaşi timp, Duhul Adevărului (cf. Ioan 16, 13) şi Duhul împărtășirii sau al comuniunii (cf. 2 Corinteni 13, 13).

 Biroul de Presă al Patriarhiei Române

 

Anunțuri

27 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. ayeaye20 said, on Decembrie 21, 2016 at 11:44 pm

    La minutu 9 calistrat e si ecumenist pro sinod creta

    Apreciază

  2. Radu Mitran said, on Decembrie 21, 2016 at 11:52 pm

    (frgament din ORTODOXIA SI ECUMENISMUL, de Arhimandrit Serafim Alexiev, Arhimandrit Serghie Jazadjiev)
    TALMACIREA ANATEMEI data de Sinodul Episcopilor Bisericii Ortodoxe Ruse din afara Rusiei[1], 1983, iscalita de toti episcopii, spre a fi mereu adaugata la sfarsitul anatemelor insirate in “Credinta Ortodoxiei”, praznuita in prima Duminica a Postului Mare, Duminica Ortodoxiei
    … Biserica Ortodoxa Rusa de peste hotare, condusa in acest moment de mitropolitul Filaret, se marturiseste ca fiind o parte de nedespartit a Bisericii istorice a Rusiei. Ca Biserica Locala are dreptul sa-si tina soboarele obisnuite si sa dea hotarari ce sunt obligatorii in totalitate pentru toti fii ei imprastiati in intreaga lume. Timpul va arata daca celelalte Biserici Locale vor accepta hotararea noastra privind Ecumenismul, chiar daca la vremea lor, hotararile celor zece Sinoade Locale au fost acceptate de catre toti, si au fost inscrise in “Cartea Canoanelor Sfintilor Apostoli, ale Sfintelor Sinoade Ecumenice si Locale si ale Sfintilor Parinti” a Bisericii Sobornicesti… Cat priveste Ecumenismul, fiecare Biserica Locala a avut timp suficient in decursul ultimei sute de ani pentru a-l studia, si daca o anume Biserica Locala isi bazeaza invataturile si viata pe canoanele Sfintilor Apostoli, pe canoanele tuturor Sinoadelor Ortodoxe, atunci nu poate decat sa recunoasca faptul ca Ecumenismul s-a format intr-una din ereziile care au existat din totdeauna, atat in trecut cat si in prezent, si numeste aceasta unitate o biserica. O astfel de manifestare este deja pe deplin a Antihristului.
    Astfel, dand Anatema, ne-am protejat turma de aceasta ispita apocaliptica, si in mod neintentionat am ridicat o intrebare profunda constiintei tuturor Bisericilor Locale, pe care trebuie mai devreme sau mai tarziu sa o solutioneze intr-un fel sau altul. Viitoarea lor soarta duhovniceasca va depinde de raspunsul la aceasta intrebare. De jure [de drept] Anatema care a fost data de noi are un caracter strict local al Bisericii Ortodoxe Ruse de peste hotare, dar de facto [de fapt] are o semnificatie istorica imensa, pe plan universal, istoric si ecleziastic, exact fiindca Ecumenismul este o erezie de scara mondiala. Aceasta pozitie a Bisericii Ortodoxe Ruse de peste hotare este vadit constiinta tuturor ortodocsilor. Pentru noi, este o cruce grea pusa asupra noastra de Domnul. Dar nu mai putem pastra tacerea, caci tacerea in continuare ar echivala cu o tradare a adevarului, de care tradare sa ne izbaveasca Domnul pe noi toti.
    Vitalie arhiepiscop al Montrealului si Canadei

    Apreciază

  3. ayeaye20 said, on Decembrie 21, 2016 at 11:54 pm

    Sfintii Catacimbelor Rusiei pag 127 :
    „Pentru aceasta, Sfântul Maxim Mărturisitorul, când s-a făcut o încercare de a-l convinge şi de a-l forţa prin torturi groaznice să intre în comuniune de rugăciune cu patriarhul aflat în înşelare, a exclamat: „Chiar dacă întregul univers ar intra în comuniune cu patriarhul, eu singur nu voi face aceasta”.

    Apreciază

  4. Sluga netrebnica said, on Decembrie 21, 2016 at 11:57 pm

    Niciun semn de indreptare din partea ereticilor ecumenisti. Toti ecumenistii, incepand cu minciuno-patriarhul Daniel inainteaza pe calea inselarii si continua sa vorbeasca cu viclenie pentru a atrage pe cat mai multi in capcana diavolului.
    Nimic din partea acestor inselati, nici cea mai mica intentie de indreptare si de lepadare a panereziei ecumeniste. Apostazie totala. Traim vremurile cele profetite. Mai urmeaza sa ne fie prezentat spurcatul de antihrist.

    Apreciază

    • pcmouse said, on Decembrie 22, 2016 at 10:21 am

      exact..ba pe deasupra uitate pe youtube la comentariile tale sa vezi cati sunt impotriva ta .a mea ..si a altora care sunt anticreta adica antierezie,e jalee!!!

      Apreciază

  5. Maxymos said, on Decembrie 22, 2016 at 12:47 am

    Se instaurează pe față dictatura bisericească ”Ciobotea”!!Acest Ciobotea ar trebui dat în judecată!!Cei care nu recunoaștem minciuno-sinodul din Creta suntem jigniți cu apelative de răzvrătiți,agresivi, tulburători ai Bisericii, dezbinători,denigratori ai minciuno-sinodului cretan!Dl.Ciobotea să aducă dovezi clare că așa este,dacă nu are ce dovedi să-și dea demisia din postul de Patriarh BOR pentru jignirile aduse și amenințările cu sancțiuni (parcă ar fi un tov secretar de partid în plină ședință PCR!)
    Tov.Ciobotea,de Constituția României ați auzit?de libertatea conștiinței și libertatea de exprimare?De ce au mai murit copiii ăia în 21 dec?(intâmplător a fost postat comunicatul respectiv Basilica abia ,și tocmai pe 21 decembrie?)De ce vă e frică nu veți scăpa prea fericite(?) patriarh!Va fi un Sinod care va declara sinodul din Creta eretic cu toți cei care îl aprobă!Dumnezeu nu doarme!

    Apreciat de 1 persoană

    • el said, on Decembrie 22, 2016 at 1:30 am

      Maxymos

      vei sa nu-i fie frica lui danutz din deal de vreun sinod , el care nici de Dumnezeu NU se teme , nici de oameni NU se rusineaza!
      nu se teme el de asa ceva !

      el se teme de MOARTE suferinta si saracie si uitare ca orice eretic si ateu, si aceea il va gasi si in gaura de sarpe intr-o zi … CURAND!

      cat despre Sinoade de restabilirea Ortodoxiei nu fi atat de sigur ca vor mai fi…. asta nu insemana ca noi trebuie sa mergem dupa eretici si pomenitorii de eretici pe motiv ca -a venit vreun Sinod sa ne dea mura in gura „instructiuni de utilizare” ce e de facut( si daca ar fi vreunul_ sinod_ ceea ce NU va fi, asa cum NU asculta de cele 7 Sinoade Ecumenice si de Sfinti NU VOR ASCULTA nici de acela!)

      Apreciat de 1 persoană

    • pcmouse said, on Decembrie 22, 2016 at 10:23 am

      ce vb nene acolo..

      Apreciază

  6. dante said, on Decembrie 22, 2016 at 8:59 am

    Mare viclenie se ascunde aici.
    Ecumenismul este asociat cuvintului ortodox Ecumenic si este cultivata confuzia cu buna stiinta.
    Ecumenic vine din greaca si inseamna „in casa Domnului” pe cind ecumenism-ul reprezinta un curent eretic provenit din lumea protestanta. Sint doua lucruri diametral opuse, numai ca BOR lasa confuzia, daca nu chiar o cultiva cu voie, pentru vremurile apostate pe care le traim.

    Apreciază

    • gheorghi said, on Decembrie 22, 2016 at 12:25 pm

      Bine spus:
      Ecumen-icitate = atitudinea dintre egumeni, intelegandu-se ca sint de aceeasi credinta
      Ecumen-ism = ideologie, doctrina – set de dogme cu privire la relatiile dintre egumeni; aici e considerat egumen orice individ care promoveaza „notoriu” o credinta de orice tip ar fi.
      Sigur ca ecumenism nu este atitudine cum aiurea afirma :manuitori INITIATI” ai cuvintelor…
      –––––
      egúmen (egúmeni), s. m. – Superior al unei mănăstiri de călugări ortodocși. Erau numiți de episcopi …
      =============
      Deci, „batalia” se da pentru convingerea staretilor ca episcopii….

      Apreciază

    • gheorghi said, on Decembrie 22, 2016 at 12:40 pm

      „refacerea unității creștinilor neortodocși ”
      Crestin neortodox = Hristos satanizat,,,, zic luminii – intuneric si minciunii ii zic adevar.
      Hristos a fost ortodox,
      Cine-i urmeaza este crestin.
      Cine nu ii urmeaza NU este crestin.
      Cine nu il urmeaza NU este ortodox.
      Simplu, crestinul este ortodoxul
      Neortodoxul NU este crestin.
      Ce sa „refaci” intre lumina si intuneric?
      Ce unitate este intre cele deosebite, de o alta natura???
      Astia chiar sint – cel putin – mental dereglati.

      Apreciază

  7. fratele said, on Decembrie 22, 2016 at 10:17 am

    Sfintul Ioan Gura de Aur (+ 407)
    „Daca cineva contraface macar o mica parte a chipului regelui pe moneda regala, in felul acesta o falsifica; la fel si in credinta cea adevarata, acel care va schimba chiar cit de putin in ea, o vatama pe toata. Caci daca, pe de o parte, dogma este rastalmacita, si inger de ar fi, sa nu-l credeti. Nimic nu foloseste viata virtuoasa, daca credinta nu este sanatoasa.”
    „Daca episcopul sau clericul este viclean in chestiunile credintei, atunci fugi si leapada-te de el, nu numai ca de un om, ci chiar si inger din cer de-ar fi. Cel care doreste mintuire personala, cel care vrea sa fie un adevarat fiu al Bisericii Ortodoxe, acela cauta la corabia lui Noe scapare de potop. Cel care are teama de trasnetul strasnic al anatemei, care omoara sufletul si trupul, acela sa ia asupra-i dulcele jug al dogmelor Bisericii lui Hristos, sa-si imblinzeasca indaratnicia cugetului sau, cu ajutorul legilor bisericesti si sa se supuna in toate maicii sale – Biserica… Dupa mine, pacea nu este aceea care se tine pe saluturile si mesele comune fara rost, ci pacea intru Dumnezeu este cea care vine de la unirea duhovniceasca. Multi distrug astazi tocmai aceasta unire, cind, dintr-o rivna nechibzuita, neluind in seama hotaririle noastre si dind mai multa importanta celor iudaice, socotesc pe iudei drept invatatori care merita o incredere mai mare decit Parintii nostri.”

    Apreciază

  8. Ortodoxia neschimbata said, on Decembrie 22, 2016 at 10:57 am

    Tare poza de mai sus! Marele alb este icoana !

    Apreciază

  9. Ionut said, on Decembrie 22, 2016 at 11:33 am

    In atentia Sinodului BOR: para la intaistatatori si sanctiunile administrative NU SUNT ARGUMENTE.

    Apreciază

  10. ion hodor, said, on Decembrie 22, 2016 at 12:07 pm

    E de ajuns sa va uitati la poza,…spune totul despre Ei..inspira Viclenie Frica siretenie minciuna si mandrie,toate negativismele din lume.Astia continua pe-a lor,deja Diavolul a pus stapanire puternic…infricosator

    Apreciază

  11. Theodor L. said, on Decembrie 22, 2016 at 3:38 pm

    In loc de felicitare – (am trimis-o si pe alte site-uri, ca asa se procedeaza de Nasterea Domnului)

    Cat as fi vrut, fratilor, sa va trimit o felicitare simpla in care sa va spun doar atat:
    Sarbatori fericite!

    Dar ereticii ma determina sa va spun urmatoarele:

    Cea mai grava erezie semnata in Creta este cea care afirma ca pot exista crestini non-ortodocsi. Crestinii nu pot fi non-ortodocsi si de aici nici Biserica non-ortodoxa nu poate exista, ci simplu Biserica, Care Biserica este implicit si ortodoxa. In consecinta, in Biserica sunt crestini iar in afara ei sunt eretici care se inchina hristosilor mincinosi pecum:

    – hristosul mincinos al papistasilor care priveste neputincios cum papa proclama „dogmele” lui Satan si pe care ca papa-om o si le atribuie ca infailibile.
    – hristosul mincinos al protestantilor care nu are curajul de a de a-i lasa omului liberul arbitru in alegerea mantuirii.
    – hristosul mincinos armenilor si coptilor care nu are curajul sa-si asume firea omeneasca pentru a-i mantui pe oameni.
    – hristosul mincinos al nestorienilor care nu e in stare sa-si asume firile intr-o singura persoana.
    – hristosul mincinos al iehovistilor, al lui Arie si al musulmanilor care nu este Dumnezeu, ci creatura.

    Arhiereii D-lui Ciobotea au semnat cu totii ca sunt de acord cu erezia care afirma ca pot exista crestini non-ortodocsi. Ei sunt eretici prin semnatura. Ceilalti arhierei care faceau parte din Sinod au fost de de acord cu aceasta erezie in sedinta din 29 octombrie 2016, in care ne-au impus-o ca lege. Persista in aceasta erezie si in comunicatul de ieri, in cara sintagma alti crestini decat cei ortodocsi e moneda curenta. Cititi numai atat din comunicat si verificati:

    „Din punct de vedere ortodox, ecumenismul lucid nu este o nouă dogmă de credinţă, ci o atitudine spirituală de dialog și cooperare între creștini, în locul polemicii pline de ură confesională și al confruntării violente, care s-au manifestat secole de-a rândul în istoria creștinismului. Mișcarea ecumenică s-a născut, la începutul secolului 20, când misionarii creștini occidentali predicau Evanghelia iubirii necreștinilor din Africa şi Asia, în timp ce creștinii erau dezbinați în multe confesiuni creștine antagoniste, care se urau şi se contestau reciproc, atitudinea acestora nefiind o mărturie misionară pozitivă în fața altor religii și nici în fața societății civile. Participând la această mișcare de dialog între creștinii de confesiuni diferite, Biserica Ortodoxă a considerat însă că refacerea unității creștinilor neortodocși dezbinați între ei de-a lungul timpului se poate realiza numai pe baza credinței Bisericii nedespărțite a lui Hristos, care este Biserica Ortodoxă, cea Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească, pe care o mărturisim în Crezul ortodox (niceo-constantinopolitan).
    În acest sens, Biserica Ortodoxă consideră că aduce în dialog cu alți creștini tocmai mărturia Bisericii celei Una a lui Hristos, de care aceştia s-au despărțit în timp prin deviere de la credinţa ortodoxă. Desigur, niciun creștin ortodox nu este obligat să dialogheze sau să coopereze cu alți creștini dacă are teamăcă–și pierde credința ortodoxă. În același timp, este nedrept săconsiderăm că toți creștinii ortodocși care dialoghează teologic și cooperează practic în viața societății cu creștini de altă confesiune sunt trădători ai Ortodoxiei. Un creștin ortodox pașnic poate rămâne fidel Ortodoxiei fără a deveni fanatic, dacă mărturisește credința ortodoxă în dialog cu alți creștini, fără compromisuri.”

    Prin urmare, sunt eretici toti cei ce constiuiau Sinodul BOR. In afara de Inalt Prea Sfintitul Justinian Chira care a trecut la Domnul in chiar preajma zilei nefaste de 29 octombrie in care Sinodul BOR s-a transformat in adunatura de eretici, avertizandu-ne ca vine uraciunea pustiirii prin inghitirea crestinilor caldicei in malaxorul ereticilor sub numele mincinos de „ecumenism lucid”, de dialog intercrestin, si apoi de dialog interreligios. Ce dialog e acela intre crestini si eretici? Documentul Relațiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creștine ar fi trebuit numit Relațiile Bisericii cu ereticii. Daca l-ar fi numit astfel ar mai fi avut curajul sa-i dea acelasi continut?
    Prin pomenire de eretici, Sfanta Liturghie din Biserica se transforma in ritual al ereticilor din afara Bisericii deoarece preotii si mirenii care consimt sa ia parte la acest ritual sunt de acord sa se inchine si ei unor astfel de hristosi mincinosi, adica sa aiba aceeasi parte cu ereticii, adica sa devina eretici. Poate Duhul Sfant sa mai pogoare harul Sau si sa prefaca painea si vinul in Trupul si Sangele Domnului Hristos la slujbele in care sunt pomenitii cei ce se inchina hristosilor mincinosi? Daca ar face-o, asa cum spun cei ce vor sa se minta pe sine in asteptarea unui sinod de anatematizare a pomenirii ereticilor – oare nu a fost anatematizata de Sfantul Ciprian al Cartaginei pomenirea ereticilor? – ar insemna ca Domnul sa se surpe in casa Sa incurajand necuratia si desfranarea. Biserica, fratilor, este Fecioara fara de intinare din Cantarea Cantarilor ( 4, 7 Cât de frumoasă eşti tu, draga mea, şi fără nici o pată.), iar nu desfranata care desfraneaza cu papistasii, protestantii, monofizitii, nestorienii, arienii si care or mai fi. Aceea e Mireasa Mirelui Hristos, nu desfranata Babilonului ecumenist!
    Cati crestini mai sunt in Biserica Romaniei dupa tunami-ul din Creta? 7000 si vreo 20 de preoti? Cati mai pot fi resuscitati si adusi din nou in Biserica? Ajuta Tu, Doamne, sa fie cat mai multi!
    Sfintitilor Parinti Ciprian, Claudiu, Pamvo, Elefterie, Macarie, Atanasie, Antim, Grigorie, Ioan, Serafim si toti ceilalti Sfintiti Preoti romani care ati ramas in Biserica Romaniei aparandu-i neintinarea prin nepomenirea cu decizie aratata la vedere ereticilor ecumenisti ma alatur voua impreuna cu ceilalti crestini de pe meterezele Bisericii Luptatoare din Romania din care sa ne dea Domnul puterea de a nu iesi niciunul inainte de a completa numarul crestinilor din Biserica Triumfatoare. Caci, parafrazandu-l pe Cristian Paturca, sa spunem amintindu-ne si de el:

    Mai bine mucenic, decat ecumenist!

    Asa sa ne ajute Domnul Iisus Hristos, Dumnezeul nostru! Amin.

    Theodor

    Fie ca de sarbatoarea Nasterii Domnului, pe care o dorim revenita in calendarul cel bun al Bisericii, Domnul Iisus Hristos sa se nasca si in sufletele noastre!

    Apreciat de 1 persoană

  12. diogene said, on Decembrie 22, 2016 at 5:26 pm

    Nu stie bietul om in ce sa mai creada….De Craciun,ar trebui sa ne impacam.Dar cu cine?De ce nu se lasa sitiuatia asa cum e ea,ca si in Grecia,fara sanctiuni?Pana la un alt sinod,fiecare sa faca asa cum simte.Sarbatori Fericite!

    Apreciază

  13. enkidu said, on Decembrie 22, 2016 at 5:58 pm

    „Totodată, s-a reamintit că dacă Părinţii sinodali care au participat la cel de-al doilea Sinod Ecumenic (din anul 381) au operat 3 omisiuni și 10 adăugiri sau diortosiri la textul Crezului formulat de către Părinții Sinodului I Ecumenic (din anul 325), cu scopul de clarifica şi completa textul sinodal iniţial, cu atât mai mult un viitor Sfânt și Mare Sinod al Bisericii Ortodoxe poate explicita, nuanța și dezvolta documentele formulate şi aprobate de către Sinodul din Creta, pentru a se evita interpretări eronate dăunătoare păcii şi unităţii Bisericii lui Hristos. ”
    Ce spune primul canon al celui de al doilea Sinod Ecumenic:

    CANON 1

    Au hotarat sfintii Parinti cei adunati in Constantinopol a nu se strica Credinta
    Parintilor celor trei sute optsprezece, ce s-au fost adunat in Niceea Vitiniei, ci a
    ramanea aceea domnitoare, si a se anatematici toate eresurile, si cu deosebire cel al
    Evnomianilor, adica al Evdoxianilor, si cel al Imiarieniloe [jumatate Arieni], sau al
    Pnevmatomahilor [luptatorilor Duhului]. §i cel al Savelianilor, si cel al
    Marchelianilor, si cel al Fotinianilor, si cel al Apolinarianilor. [Sobor 2: 1; Sobor 6: 2;
    Cartagina 5]

    TALCUIRE

    Acest intai Canon al acestui Sinod Dogmatiseste, ca acesti 150 sfinti Parinti, ce s-
    au adunat in Constantinopol, au hotarat ca Dreptslavitoarea Credinta, adica Simbolul
    Credintei al celor trei sute optsprezece Parinti ce s-au adunat in Niceea Viteniei, sa nu
    se stramute, ci sa ramaie statornic, si neschimbat.

    Deci pana la urma au schimbat sau nu?

    Apreciază

    • Mirela said, on Decembrie 23, 2016 at 10:36 am

      Enkidu,

      Ceea ce afirmă patriarhia este că la al II-lea sinod ecumenic au schimbat câteva dintre FORMULĂRILE de la primul sinod. După aceea, la sinodul al II-lea, au hotărât să nu se mai schimbe nimic niciodată.
      Deci, chiar dacă s-a schimbat ceva la al II-lea sinod (nu ştiu, dar nu e exclus), nu s-a schimbat învăţătura de credinţă cu absolut nimic, ci doar unele formulări.
      Însă, acum, aceste posibile modificări sunt utilizate PERVERS de către patriarhie pentru a-i face pe neştiutori să creadă că e în regulă ca un sinod să schimbe ceea ce s-a hotărât la un sinod ecumenic anterior. Doar că patriarhia apostată vrea să legitimeze nu doar modificarea formulărilor, ci modificarea DOGMEI.

      Apreciază

  14. Apa trece, pietrele rămân. said, on Decembrie 22, 2016 at 10:26 pm

    Când vezi un om beat pe strada mirosind a țuică, mai e nevoie sa chemi medicul sa-I facă analiza sângelui pentru a constata faptul ca e beat? Nu. Tot așa e și cu ecumenistii. Se vede de la o posta ce sunt. Omoară, caterisesc și diciplineaza. Asta le e dragostea pe care o trâmbițează? Alt argument nu au decât politica pumnului în gura? Nu o sa așteptăm ca ecumenistii sa spună despre ei înșiși ca sunt eretici. N-au decât sa se supere, dar asta sunt. Ne rugăm să se pocăiască și sa se întoarcă la Ortodoxie, nu sa ne tragă în iad. Ca nu de aceea se afla în frunte ca sa ne prosteasca în fata.

    Apreciază

  15. Apa trece, pietrele rămân. said, on Decembrie 23, 2016 at 8:31 am

    Dacă știu ca au dreptate, sa se adune toți ierarhii, sa citească Moliftele Sfântului Vasile și sa se roage sa se îndepărteze Dumnezeu duhurile necurate de la cei care le au. De ce atâta încrâncenare? A! Au crezut ca ne vom inchina lor fără rezerve? Nu corespundem așteptărilor?

    Apreciază

  16. Spaceman said, on Decembrie 23, 2016 at 4:51 pm

    Poziția Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române referitoare la evoluțiile recente din România privind receptarea Sfântului și Marelui Sinod al Bisericii Ortodoxe (Creta, 2016):

    fanatic = desfășoară în mod necanonic activități agresive şi turbulente, instigând la neascultare, răzvrătire și dezbinare.

    fanaticii vor fi chemaţi la îndreptare prin dialog pașnic și lămurire canonică privind gravitatea dezbinării și a tulburării păcii și unității Bisericii.

    -sancțiunile administrative și canonice disciplinare se vor aplica spre îndreptarea clericilor, monahilor și mirenilor care persistă în starea lor de răzvrătire și dezbinare, tulburând pacea și unitatea Bisericii.

    Marele Alb – SUINE

    Comportament și personalitate

    Marele Alb a fost dezvoltat în special pentru traiul în mediul exterior. Este de altfel şi foarte activ, nu este sensibil la stres. În prezent se dezvoltă foarte bine şi în mediile închise, de interior, mai aglomerate.
    Marele Alb supus unei furajări intense, la o vârstă mai avansată poate atinge şi greutatea de 500 de kilograme.

    Apreciază

    • Adrian said, on Decembrie 23, 2016 at 8:41 pm

      Eu cred că mai potrivită este această comparație:
      https://ro.wikipedia.org/wiki/Rechinul_alb ____ și (iertare pentru duritatea imaginilor !) https://www.youtube.com/watch?v=uRChY7uzvSg

      dar să nu uite aceste fiare, că …

      Psalmul 117…
      5. În necaz am chemat pe Domnul şi m-a auzit şi m-a scos întru desfătare.
      6. Domnul este ajutorul meu, nu mă voi teme de ce-mi va face mie omul.
      7. Domnul este ajutorul meu şi eu voi privi cu bucurie pe vrăjmaşii mei.
      8. Mai bine este a Te încrede în Domnul, decât a Te încrede în om.
      9. Mai bine este a nădăjdui în Domnul, decât a nădăjdui în căpetenii.

      Psalmul 55…
      10. În Dumnezeu voi lăuda graiul, în Dumnezeu voi lăuda cuvântul;
      11. În Dumnezeu am nădăjduit, nu mă voi teme: Ce-mi va face mie omul?

      Doamne ajută !

      Apreciază

  17. […] Comunicat. SINODUL BOR (din 16 decembrie) SUBLINIAZA: “niciun Sinod ortodox canonic nu a declarat … […]

    Apreciază


Vă rog să comentați decent, în duhul Ortodoxiei! Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. vă revine în exclusivitate.

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: